PDA

View Full Version : oogcorrectie


illwill
7 november 2006, 08:44
Heeft er hier al iemand een laser behandeling laten doen om het dragen van een bril en lenzen verleden tijd te maken? Of is er iemand die er meer vanaf weet ofzo? Alle info is welkom.
Gewoon google en laser ingeven vraag ik dus niet, dat kan ik zelf ook.

circe
7 november 2006, 09:06
Ik ken twee personen die er zeer gelukkig mee zijn. Prijs is variabel.

Op latere leeftijd helpt het niet meer vermits sommigen die dan van hun bijziendheid af zijn geholpen een vele straffere leesbril moeten hebben.

illwill
7 november 2006, 09:40
Ik ken twee personen die er zeer gelukkig mee zijn. Prijs is variabel.

Op latere leeftijd helpt het niet meer vermits sommigen die dan van hun bijziendheid af zijn geholpen een vele straffere leesbril moeten hebben.

Heb je idee waar en bij wie ze het hebben laten doen?

Ik vind wel pleciale plaatsen in antwerpen zo te zien, maar zijn dit dan echte dokters of meer kwakzalvers die een privé zaakje oprichten op goed geluk? Ik zou me geruster voelen in een ziekenhuis dan bij iemand in de achtertuin. Of heb ik heir dus een verkeerd beeld van?

Bijter
7 november 2006, 09:41
Ik ben steeds met iemand meegeweest voor de nodige operaties. Eén aan elk oog. Het eerste oog werd trouwens nadien nog gecorrigeerd. Persoon : vrouw van 38. Ziet nu al een paar jaar TOP. Ikzelf hou het liever bij mijn lenzen.

illwill
7 november 2006, 09:43
Ik ben steeds met iemand meegeweest voor de nodige operaties. Eén aan elk oog. Het eerste oog werd trouwens nadien nog gecorrigeerd. Persoon : vrouw van 38. Ziet nu al een paar jaar TOP. Ikzelf hou het liever bij mijn lenzen.

Probleem bij mij is, dat ik geen lenzen kan verdragen aan 1 oog. Andere oog perfect, andere oog het gevoel dat er constant iets in mijn oog zit. Ligt ook aan het teveel aan eiwitten maar die druppeltjes elke dag helpen niet echt en het is ook geen oplossing om liters vloeistof in mijn oog te gieten elk jaar.

circe
7 november 2006, 09:44
Ik vind wel pleciale plaatsen in antwerpen zo te zien, maar zijn dit dan echte dokters of meer kwakzalvers die een privé zaakje oprichten op goed geluk? Ik zou me geruster voelen in een ziekenhuis dan bij iemand in de achtertuin. Of heb ik heir dus een verkeerd beeld van?

Iemand die werkte in het UZ te Edegem werd aangeraden het niet in het UZ te laten uitvoeren maar privé bij een daar werkende oogarts - vraag me niet dewelke.

Van de andere weet ik niet waar die het heeft laten uitvoeren.

illwill
7 november 2006, 09:52
Iemand die werkte in het UZ te Edegem werd aangeraden het niet in het UZ te laten uitvoeren maar privé bij een daar werkende oogarts - vraag me niet dewelke.

Van de andere weet ik niet waar die het heeft laten uitvoeren.

Kga overal waar ik kan info ophalen want ik ken dus iemand die blind is door zulke ingreep, waar hij het gedaan heeft weet ik niet maar het is ook al een 10 jaar geleden ofzo, khoop dat de techniek ondertussen al genoeg verbeterd is om de kans op fouten zeer klein te maken.

DaBlacky
7 november 2006, 10:25
10 jaar geleden werkte ze ook nog met "krasjes" terwijl het nu overal laser is.

bij ons in Limburg is een groep oogartsen er om bekend.
http://www.olc.be/

Ook heeft Katje Retsin onlangs in De Laatste Show over haar ervaring gesproken.

Bijter
7 november 2006, 10:29
Waar 'k ben geweest was een privé-kliniek ergens langs de autosnelweg Brussel-Gent-Brugge, 't ligt vlak bij een afrit (eigenlijk langs de oprit richting Brussel)....

schaduwrijk
7 november 2006, 10:33
mijn moeder is ook in het olc geweest en is daar enorm tevreden van..

en Yves leterme heeft er nu ook ervaring mee!!!

illwill
7 november 2006, 10:59
10 jaar geleden werkte ze ook nog met "krasjes" terwijl het nu overal laser is.

bij ons in Limburg is een groep oogartsen er om bekend.
http://www.olc.be/

Ook heeft Katje Retsin onlangs in De Laatste Show over haar ervaring gesproken.

Deze lijkt me idd interressant. Alleen zag ik dat de ogen minstens 2 jaar stabiel moeten zijn. Ik moet dus zowiezo nog 2 jaar wachten want dit is volgens mij het geval niet.

DaBlacky
7 november 2006, 14:05
Deze lijkt me idd interressant. Alleen zag ik dat de ogen minstens 2 jaar stabiel moeten zijn. Ik moet dus zowiezo nog 2 jaar wachten want dit is volgens mij het geval niet.

Dan heb ik ook nog goed nieuws voor u: ze zijn onlangs in prijs gezakt van 2500 per oog naar 1750 per oog (euro, dus).

illwill
7 november 2006, 14:21
Dan heb ik ook nog goed nieuws voor u: ze zijn onlangs in prijs gezakt van 2500 per oog naar 1750 per oog (euro, dus).

Vind het niet makelijk. Als ik vandaag beslis dat ik een behandeling wil, met de vooruitgang van alle technologie zoals ook met deze laserbehandelingen is dit over 2 jaar al veel verder natuurlijk. Misschien hebben ze tegen die tijd wel een 100% waterdichte manier die veel goedkoper is.
Daar gaat mijn 1750 euro per oog.

Bijter
7 november 2006, 14:26
aha, gij zijt zo één van die eeuwige twijfelaars die uiteindelijk op het einde van hun leven niks gehad hebben maar wel een kist of drie vol goud achterlaten ?

cor
7 november 2006, 14:54
Zeg, zoudt ge niet beter eens gewoon naar een goede oogarts gaan om info te vragen? Of gewoon bij uw huisarts?
Desnoods uw mutualiteit.

circe
7 november 2006, 15:57
aha, gij zijt zo één van die eeuwige twijfelaars die uiteindelijk op het einde van hun leven niks gehad hebben maar wel een kist of drie vol goud achterlaten ?

Als uw ogen nog in het stadium van verdere achteruitgang zitten, zoals bij de meeste bijzienden het geval is tijdens hun jeugd, dan kan je best nog even wachten tot de bijziendheid min of meer stabiel is.

illwill
7 november 2006, 16:26
aha, gij zijt zo één van die eeuwige twijfelaars die uiteindelijk op het einde van hun leven niks gehad hebben maar wel een kist of drie vol goud achterlaten ?

Lol, mezelf verwennen elke dag met het geld dat ik verdien of ergens geld tegenaan gooien waarmee je blind kan worden vind ik nog een groot verschil. Geloof me maar :-D ik behoor absoluut niet tot de eeuwige twijfelaars. Anders zou ik mooi in Belgie blijven wonen en geen extra geld opmaken.

illwill
7 november 2006, 16:27
Zeg, zoudt ge niet beter eens gewoon naar een goede oogarts gaan om info te vragen? Of gewoon bij uw huisarts?
Desnoods uw mutualiteit.

Dat ga ik zeker en vast ook doen ja.

lantjes
8 november 2006, 11:20
Een schoonzus heeft dat een tiental jaar geleden laten uitvoeren en zit nog steeds op "0", perfect dus....
Mijn vriendin echter konden ze geen garantie geven( het kon ook slechter worden???) omdat ze nog een andere afwijking heeft (neen, niet dat ze mijn vriendin is, aan haar oog hé kwispel :lol: ) buiten gewoon bijziend. Ze heeft het dus niet laten uitvoeren.
De prijs? +/- 1000€ per oog.....

Weezer
8 november 2006, 11:47
Een kennis van me heeft het in Gent laten doen en was er erg tevreden over, zal eens vragen of'ie z'n nummer heeft als je geinteresseerd bent.

cor
8 november 2006, 12:08
Een kennis van me heeft het in Gent laten doen en was er erg tevreden over.

Woont Rynebau daar niet?

Weezer
8 november 2006, 13:09
Woont Rynebau daar niet?

?que?