PDA

View Full Version : Al-Qaida plant aanslagen in Europa tijdens kerstperiode


Gun
11 november 2006, 16:06
Die informatiebronnen komen me zo bekend voor (WMD, etc):?Het terreurnetwerk al-Qaida is van plan tijdens de topdagen van de kerstvakantie aanslagen in Europa te plegen. Dat meent de Amerikaanse tv-zender CBS te weten.

Voor zijn informatie baseert CBS zich op medewerkers van de (Amerikaanse) geheime dienst, Arabische diplomaten en Pakistaanse veiligheidsfunctionarissen.

Spoor- en luchtverkeer
Met de aanslagen wil al-Qaida de "druk op Europa" verhogen. Blijkbaar overwegen de terroristen in het bijzonder aanslagen op het in volle vakantieperiode drukke spoor- en luchtverkeer.

Voorts wil al-Qaida in Arabische landen nog meer aanslagen uitvoeren op olie-infrastructuur als pijplijnen en raffinaderijen. Zulke aanslagen doen de olieprijzen stijgen, en op die manier, aldus CBS, zou ook de VS economisch hard getroffen worden.

Opleidingskampen
Volgens door CBS aangehaalde geheime diensten hebben de voorbije maanden "verscheidene honderden" leden van het mysterieuze terreurnetwerk hun opleidingskampen in de ontoeganklijke Afghaanse bergen verlaten. Zij zijn ofwel naar Irak afgereisd, ofwel naar hun landen van herkomst teruggekeerd.

Terreurleider Osama Bin Laden zou van mening zijn, dat goed opgeleide Arabische strijders nuttiger zijn wanneer zij in hun eigen landen aanslagen tegen westerse doelwitten uitvoeren. (dpa)DETAILS (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_297359.html?wt.bron=homeArt2)

schaduwrijk
11 november 2006, 16:33
ale vuurwerk tijdens het eindejaar...

Bhairav
11 november 2006, 17:28
http://www.anikaos.com/0003-panda/kaos-panda28.gif

Groentje-18
11 november 2006, 17:37
Daar vreesde ik eigenlijk al lang voor. (Of beter: sinds 2001 ben ik al ieder jaar verwonderd dat dat nog niet is gebeurd).

Dat wordt weer een fijne kerst voor heel wat families, en via de spoorwegen is het ontzettend makkelijk om slachtoffers te maken. :(

MARE
11 november 2006, 17:39
Het zou het conflict met de moslims in Europa in elk geval op de spits drijven. Laat ze maar komen.

Rene Artois
11 november 2006, 17:52
Of er aanslagen gaan gebeuren durf ik niet te voorspellen. Mochten ze plaats vinden kan wel met bijna zekerheid voorspeld worden dat seconden erna de islamitische gemeenschap zal waarschuwen voor islamofobie en dat daags erna regeringsleiders van het getroffen land een moskee zullen bezoeken waar ze erop hameren dat islam een religie van vrede is.

Bill
11 november 2006, 18:04
Dreig, dreig, dreig........geeuw.

cor
11 november 2006, 18:18
""Al-Qaida plant aanslagen in Europa tijdens kerstperiode""

Toch niet op de kalkoen, zekerst!

Lex Blanca
11 november 2006, 18:47
""Al-Qaida plant aanslagen in Europa tijdens kerstperiode""

Toch niet op de kalkoen, zekerst!

Ze gaan de kerstboom op de brandstapel zetten.
(en de Kerstman onthoofden)

exodus
11 november 2006, 18:51
Ik denk dat ze ons zo gaan bangmaken:

http://www.hojohnlee.com/weblog/wp-content/mr-bean-cooking-turkey.jpg

Gun
11 november 2006, 19:02
Ik denk dat ze ons zo gaan bangmaken:

http://www.hojohnlee.com/weblog/wp-content/mr-bean-cooking-turkey.jpgDa's al een hele tijd aan de gang, aanslagen of niet, de bevolking is al bang ....

Flippend Rund
11 november 2006, 19:16
Het is weer eens tijd voor het jaarlijkse loze terreur-alarm.

Kwestie van ons allemaal een beetje bang te houden voor de grote boze Osama.

Bhairav
11 november 2006, 19:24
Als ze het ni doen, zijn't blazers.

Gun
11 november 2006, 19:36
vr 10/11/06 - Eliza Manningham-Buller, het hoofd van de Britse inlichtingendienst, zegt dat de MI5 1.600 mensen en 200 netwerken in de gaten houdt. Sommige van die netwerken hebben volgens haar banden met Al Qaeda, dat achter de aanslagen in de VS van 11 september 2001 zit. Volgens Eliza Manningham-Buller, die zelden naar buiten treedt, zijn er sinds de aanslagen in Londen van vorig jaar nog eens vijf aanslagen verijdeld.

Ze schat dat er in Groot-Brittannië zo'n tweehonderd extremistische netwerken bestaan. Zo'n 1.600 mensen zouden betrokken zijn bij het smeden van aanslagen in Groot-Brittannië zelf en in het buitenland. Ze heeft het over een "ernstige" en "groeiende" dreiging.
Bovendien is er ook een trend van sympathie naar actieve betrokkenheid. Steeds meer Britse moslims zouden worden geradicaliseerd door vrienden, familie en het internet. Manningham-Buller denkt dat de terreurdreiging nog een generatie lang aanwezig zal blijven.
Ze vreest ook dat haar dienst onvoldoende middelen zal hebben om alles te onderzoeken. "Het leven is niet zoals de tv-serie Spooks", zegt ze schamper, "waar alles gekend is en door zes personen kan worden opgelost."DETAILS (http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/061110MI5/index.shtml)
BEELD (http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/061110MI5/index.shtml#)
Nog een schepje er boven op :?

MARE
11 november 2006, 19:38
Het is weer eens tijd voor het jaarlijkse loze terreur-alarm.

Kwestie van ons allemaal een beetje bang te houden voor de grote boze Osama.

't Zou toch wel lachen zijn moest het echt eens gebeuren.

Gun
11 november 2006, 19:57
't Zou toch wel lachen zijn moest het echt eens gebeuren.Wat gebeuren?

MARE
11 november 2006, 19:59
Wat gebeuren?

Een gecoördineerde terroristische aanslag

Gun
11 november 2006, 20:04
Een gecoördineerde terroristische aanslagWie coördineert?

Lex Blanca
11 november 2006, 20:05
Een gecoördineerde terroristische aanslag

Misschien kan je wel de geest geven tijdens. Dat zou lachen zijn hé.:-)

chris k
11 november 2006, 20:08
De ideale tegenzet ...alle moslims terug naar de zandbak.
Voordeel.
Volop werkgelegenheid voor iedereen die hier nog is.
En terug plaats in de gevangenissen.
Terug geld om op spaarboekje tezetten .enz.........

Nadeel voor de sossen die zijn ineens hun stemmen kwijt .

stropkeuh
11 november 2006, 20:13
De ideale tegenzet ...alle moslims terug naar de zandbak.
Voordeel.
Volop werkgelegenheid voor iedereen die hier nog is.
En terug plaats in de gevangenissen.
Terug geld om op spaarboekje tezetten .enz.........

Nadeel voor de sossen die zijn ineens hun stemmen kwijt .

Ochja, daar kome ze ook wel over. ;-)

cor
11 november 2006, 20:20
De ideale tegenzet ...alle moslims terug naar de zandbak.
Voordeel.
Volop werkgelegenheid voor iedereen die hier nog is.
En terug plaats in de gevangenissen.
Terug geld om op spaarboekje tezetten .enz.........

""Volop werkgelegenheid voor iedereen die hier nog is.""
Hoe, en ik dacht dat ze allemaal dopten!

Lex Blanca
11 november 2006, 20:24
Volop werkgelegenheid voor iedereen die hier nog is.


Ik heb meerdere vrienden die werkloos zijn en dat nog een tijdje willen blijven. Het is niet zo makkelijk...ze komen om de 5 voeten met werk van de VDAB (en als je ingeschreven bent in interimbureaus nog veel meer). We hebben het hier over schoolverlaters...er is wel degelijk werk.

filosoof
11 november 2006, 21:00
Voor zijn informatie baseert CBS zich op medewerkers van de (Amerikaanse) geheime dienst, Arabische diplomaten en Pakistaanse veiligheidsfunctionarissen

Vreemd, zijn dat ook niet degenen die Bush zulke "juiste" informatie bezorgden over Irak dat hij er een oorlog om begonnen is?
http://forum.politics.be/showthread.php?p=2155366#post2155366

filosoof
11 november 2006, 21:04
Het is weer eens tijd voor het jaarlijkse loze terreur-alarm.

Kwestie van ons allemaal een beetje bang te houden voor de grote boze Osama.
Jaarlijkse? Inmiddels is het wel eerst driemaandelijks, dan maandelijks geworden....:roll: en altijd even loos: die geheime diensten zijn dan ook geheim, hé8-)Véél aanklachten leverde dat niet op...

Basy Lys
11 november 2006, 21:14
http://www.checkpoint-online.ch/CheckPoint/Monde/Mon0101-EtatMenaceTerroriste.html
...
Enfin, on ne peut pas ignorer qu’�* plusieurs reprises ces dernières années, Al-Qaïda et les organisations affiliées ont tenté de frapper au moment des fêtes de fin d’année :
- Affaire Ahmed Ressam aux Etats-Unis en décembre 1999 ;
- Complot du marché de Noël de Strasbourg en décembre 2000 ;
- Tentative d’attentat de Richard Reid (« shoe-bomber ») contre le vol Paris-Miami en décembre 2001 ;
- Tentatives d’attentats chimiques �* Londres et �* Paris en décembre 2002 ;
Etc.
...

filosoof
11 november 2006, 21:15
vr 10/11/06 - Eliza Manningham-Buller, het hoofd van de Britse inlichtingendienst, zegt dat de MI5 1.600 mensen en 200 netwerken in de gaten houdt. Sommige van die netwerken hebben volgens haar banden met Al Qaeda, dat achter de aanslagen in de VS van 11 september 2001 zit. Volgens Eliza Manningham-Buller, die zelden naar buiten treedt, zijn er sinds de aanslagen in Londen van vorig jaar nog eens vijf aanslagen verijdeld.

Ze schat dat er in Groot-Brittannië zo'n tweehonderd extremistische netwerken bestaan. Zo'n 1.600 mensen zouden betrokken zijn bij het smeden van aanslagen in Groot-Brittannië zelf en in het buitenland. Ze heeft het over een "ernstige" en "groeiende" dreiging.
Bovendien is er ook een trend van sympathie naar actieve betrokkenheid. Steeds meer Britse moslims zouden worden geradicaliseerd door vrienden, familie en het internet. Manningham-Buller denkt dat de terreurdreiging nog een generatie lang aanwezig zal blijven.
Ze vreest ook dat haar dienst onvoldoende middelen zal hebben om alles te onderzoeken. "Het leven is niet zoals de tv-serie Spooks", zegt ze schamper, "waar alles gekend is en door zes personen kan worden opgelost."
DETAILS (http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/061110MI5/index.shtml)
BEELD (http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/061110MI5/index.shtml#)
Nog een schepje er boven op :?
die zelden naar buiten treedt schreef je toch?:rofl:
http://www.google.fr/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-28,GGLG:en&q=%22Eliza+Manningham%2dBuller%22
Web Results 1 - 10 of about 150,000 for "Eliza Manningham-Buller". (0.09 seconds)
+157.000 x vermeld in Google= zelden?:-o

HIER zit het:
"Ze vreest ook dat haar dienst onvoldoende middelen zal hebben om alles te onderzoeken."
MI5 wil gewoon meer kredieten (doet dat niet denken aan het nooit opgeloste "Bendedossier", commandant François ea in België?)

MARE
11 november 2006, 21:25
Wie coördineert?

Weet ik veel man. Ben jij van de CIA misschien? I am not a terrorist.

MARE
11 november 2006, 21:26
Misschien kan je wel de geest geven tijdens. Dat zou lachen zijn hé.:-)

Kan mez niet schelen jochie. Lachen zou ik wel niet doen (denk ik).

Basy Lys
11 november 2006, 21:27
... die zelden naar buiten treedt schreef je toch?:rofl:
http://www.google.fr/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-28,GGLG:en&q=%22Eliza+Manningham%2dBuller%22
Volgens Wikipedia:
On 17 June 2003, at a conference at the Royal United Services Institute she gave ...
On 10 September 2005, she spoke to an audience in the Netherlands ...
On 21 October 2005 her leaked statement to the Law Lords ...
On 9 November 2006, Manningham-Buller gave a speech at Queen Mary College, ...
Dat lijkt me zelden inderdaad.

hier zit het:

MI5 wil gewoon meer kredieten (doet dat niet denken aan het nooit opgeloste "Bendedossier", commandant François ea in België?)
En dat zal ze vinden op het Queen Mary College?

Lex Blanca
11 november 2006, 21:33
Kan mez niet schelen jochie. Lachen zou ik wel niet doen (denk ik).

Een normale mens zou bij regel niet lachen bij een aanslag.:|

filosoof
11 november 2006, 21:36
Volgens Wikipedia:On 17 June 2003, at a conference at the Royal United Services Institute she gave ...
On 10 September 2005, she spoke to an audience in the Netherlands ...
On 21 October 2005 her leaked statement to the Law Lords ...
On 9 November 2006, Manningham-Buller gave a speech at Queen Mary College, ...






Dat lijkt me zelden inderdaad.

Google vindt dus méér dan Wiki, logisch, werkt ook grondiger...

hier zit het:

MI5 wil gewoon meer kredieten (doet dat niet denken aan het nooit opgeloste "Bendedossier", commandant François ea in België?)




En dat zal ze vinden op het Queen Mary College?


MI 5 weet héél goed dat wat ze in het Queen Mary College speecht binnen de 12 uur in de media komt.

Basy Lys
11 november 2006, 21:42
MI 5 weet héél goed dat wat ze in het Queen Mary College speecht binnen de12 uur in de media komt.
Als de Honorable Dame Manningham-Buller echt de media wil bereiken hoeft ze slechts een persconferentie te beleggen.

En zullen de media haar dan het geld bezorgen?

Basy Lys
11 november 2006, 21:44
Google vindt dus méér dan Wiki, logisch, werkt ook grondiger...
Kan jij dan het lijstje van haar "public appearences" aanvullen?

filosoof
11 november 2006, 21:45
Da's al een hele tijd aan de gang, aanslagen of niet, de bevolking is al bang ....
Hebben de mensen dan Farenheit Nine Eleven van Moore niet gezien en
1984 van Orwell nooit gelezen? MI 5 duidelijk wel...

Gun
11 november 2006, 23:43
die zelden naar buiten treedt schreef je toch?:rofl:
http://www.google.fr/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-28,GGLG:en&q=%22Eliza+Manningham%2dBuller%22
Web Results 1 - 10 of about 150,000 for "Eliza Manningham-Buller". (0.09 seconds)
+157.000 x vermeld in Google= zelden?:-o Ik CITEERDE een bericht met bijhorende bronvermelding:?

Gun
11 november 2006, 23:44
Weet ik veel man. Ben jij van de CIA misschien? I am not a terrorist.Ga jij er van uit dat de dreiging en de eventuele, al dan niet vermeden, aanslagen uit het brein onstaan van een oosterling of een westerling?

Gun
11 november 2006, 23:45
Volgens Wikipedia:On 17 June 2003, at a conference at the Royal United Services Institute she gave ...
On 10 September 2005, she spoke to an audience in the Netherlands ...
On 21 October 2005 her leaked statement to the Law Lords ...
On 9 November 2006, Manningham-Buller gave a speech at Queen Mary College, ... Dat lijkt me zelden inderdaad.


En dat zal ze vinden op het Queen Mary College?:roll:U toont uw evaluatievermogen

Gun
11 november 2006, 23:47
Hebben de mensen dan Farenheit Nine Eleven van Moore niet gezien en 1984 van Orwell nooit gelezen? MI 5 duidelijk wel...Gezien én gelezen, maar ik begrijp uw punt niet voor de volle 100%

Basy Lys
12 november 2006, 08:35
die zelden naar buiten treedt schreef je toch?:rofl:
http://www.google.fr/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2006-28,GGLG:en&q=%22Eliza+Manningham%2dBuller%22
Web Results 1 - 10 of about 150,000 for "Eliza Manningham-Buller". (0.09 seconds)
+157.000 x vermeld in Google= zelden?:-o
...

Het is niet omdat over je gesproken wordt dat je veel naar buiten treedt.

http://www.google.be/search?hl=en&q=%22jesus+christ%22&btnG=Google+Search&meta=lr%3Dlang_en%7Clang_fr%7Clang_nl

Results 1 - 30 of about 4,300,000 Dutch and English and French pages for "jesus christ". (0.19 seconds)

Basy Lys
12 november 2006, 08:40
Ga jij er van uit dat de dreiging en de eventuele, al dan niet vermeden, aanslagen uit het brein onstaan van een oosterling of een westerling?
Ga je er dan van uit dat oosterlingen niet voldoende breins hebben, of westerlingen?

Basy Lys
12 november 2006, 08:41
:roll:U toont uw evaluatievermogen
Evaluatievermogen?

Ik weet zeker dat ik voor het evalueren van mijn personeel mensen met voldoende comptetentie heb en dat niet zal overlaten aan oenen.

Heftruck
12 november 2006, 12:38
Evaluatievermogen?

Ik weet zeker dat ik voor het evalueren van mijn personeel mensen met voldoende comptetentie heb en dat niet zal overlaten aan oenen.

Dit is nu net even een andere situatie. ;-)

D'ARTOIS
12 november 2006, 12:45
Al die groepen die zich richten tegen de maatschappij in het algemeen en in het westen bijzonder, houden er ieder een eigen structuur op na - hoe ze zich financieren, wie hun sponsors zijn dat weten we allemaal wel of we kunnen het wel raden.
Feit is dat op de diverse politieke levels er verschillen bestaan in opvatting over de bestrijding van deze tegen het westen gerichtte cultuur.
De diversiteit aan meningen vernietigd elke kans op succes en zeker op die van een gezamelijke aanpak.

Ira plande regelmatig aanslagen die wel slachtoffers opleverden maar nooit tot een succes leidden. Uiteindelijk hebben ze het opgegeven en hopelijk behoort hun soort instelling nu tot de verleden tijd.

Welke groepen nog wel actief zijn, kun je in de pers lezen.

De basken bijvoorbeeld - het oude Navarra - was altijd al een bron van politieke weerstand.

Al quaida zal zich voornamelijk richten op hun eigen werkgebied en een eventuele herstructurering in politieke zin onmogelijk maken.

Het is te gek voor woorden dat de VS c.s. daar in denkt te zullen slagen.

Ze snappen totaal niets van de wereld buiten hun eigen chaos. Ze hadden beter zich op eigen problemen kunnen richten.

Kortom ik zie niet zo snel nieuwe aanslagen komen.

Maar: standfast!

Gun
12 november 2006, 14:28
En het blijft maar komen, men zou het na verloop van tijd gaan geloven ...Brussel - De Britse geheime dienst heeft sinds juli 2005 vijf aanslagen verijdeld en heeft weet van een dertigtal complotten voor nieuwe terreurdaden. Premier Tony Blair roept daarom op tot grotere inspanningen: ,,Want het terreurgevaar is zeer reëel.''
,,Het is een zeer lange en zware strijd, maar we moeten opkomen voor wat we geloven'', zei Tony Blair op een persconferentie in zijn ambtswoning in Downing Street. Hij gaf uitdrukkelijk zijn steun aan de waarschuwing die de MI5, de Britse geheime dienst, vrijdag de wereld had ingestuurd.

Volgens de MI5 zijn in de dertig terreurcomplotten 1.600 verdachten getraceerd, die permanent worden geschaduwd. In veel gevallen gaat het om in Groot-Brittannië geboren en getogen burgers, die op zelfmoordaanslagen of andere moordende plannen broeden. (ap)DETAILS (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GG714C8Q9)

Gun
12 november 2006, 14:29
Ga je er dan van uit dat oosterlingen niet voldoende breins hebben, of westerlingen?Lees mijn vraag: Ga jij er van uit dat de dreiging en de eventuele, al dan niet vermeden, aanslagen uit het brein onstaan van een oosterling of een westerling?

metten
12 november 2006, 14:34
Of er aanslagen gaan gebeuren durf ik niet te voorspellen. Mochten ze plaats vinden kan wel met bijna zekerheid voorspeld worden dat seconden erna de islamitische gemeenschap zal waarschuwen voor islamofobie en dat daags erna regeringsleiders van het getroffen land een moskee zullen bezoeken waar ze erop hameren dat islam een religie van vrede is.Zo juist als 2X2 4 is!

Chipie
12 november 2006, 14:35
Natuurlijk zijn die terreurdreigingen klinkklare nonsens...
Waar haalt men het toch?

Het zou veel verstandiger zijn de veiligheidsdiensten overal ter wereld te ontbinden, want die scheppen enkel onveiligheidsgevoel, waarval zijzelf enkel beter van worden...

De bespaarde middelen kan men dan m.i. beter inzetten om zangfeester tegen het onveiligheidsgevoel te organiseren... ;-)

largo_w
12 november 2006, 14:37
Natuurlijk zijn die terreurdreigingen klinkklare nonsens...
Waar haalt men het toch?

Het zou veel verstandiger zijn de veiligheidsdiensten overal ter wereld te ontbinden, want die scheppen enkel onveiligheidsgevoel, waarval zijzelf enkel beter van worden...

De bespaarde middelen kan men dan m.i. beter inzetten om zangfeester tegen het onveiligheidsgevoel te organiseren... ;-)

Ja ben ik mee akkoord al die veiligheidstroep is nergens voor nodig! Wie gelooft dat nu nog "mensen die zichzelf opblazen"...
Aanslagen laat me niet lachen...

Gun
12 november 2006, 14:40
Natuurlijk zijn die terreurdreigingen klinkklare nonsens...
Waar haalt men het toch?

Het zou veel verstandiger zijn de veiligheidsdiensten overal ter wereld te ontbinden, want die scheppen enkel onveiligheidsgevoel, waarval zijzelf enkel beter van worden...

De bespaarde middelen kan men dan m.i. beter inzetten om zangfeester tegen het onveiligheidsgevoel te organiseren... ;-)'t Is wel niet de bedoeling van jou, maar je slaagt nagels met koppen;-)

filosoof
12 november 2006, 15:19
En het blijft maar komen, men zou het na verloop van tijd gaan geloven ...DETAILS (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=GG714C8Q9)
Bomaanslagen van de IRA of de ETA, of het FLNC, of in Italiaans Tirol,daar lag nooit iemand wakker van, dat haalt zelfs de kranten niet meer... maar een communiquee van een geheime dienst over zgn "verhoedde aanslagen van moslims"(waarom geven geheime diensten communiquees: zijn die dan niet "geheim"??)
Owee, nu zijn we plots bang en kijken we onder ons bed: vreemd wel...

filosoof
12 november 2006, 15:22
Het is niet omdat over je gesproken wordt dat je veel naar buiten treedt.

http://www.google.be/search?hl=en&q=%22jesus+christ%22&btnG=Google+Search&meta=lr%3Dlang_en%7Clang_fr%7Clang_nl

Results 1 - 30 of about 4,300,000 Dutch and English and French pages for "jesus christ". (0.19 seconds)
Idd, die geloofde ik ook nooit :lol:

filosoof
12 november 2006, 15:28
Oorspronkelijk bericht door 2004gun http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2155850#post2155850)
Da's al een hele tijd aan de gang, aanslagen of niet, de bevolking is al bang ....
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door filosoof http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2156261#post2156261)
Hebben de mensen dan Farenheit Nine Eleven van Moore niet gezien en 1984 van Orwell nooit gelezen? MI 5 duidelijk wel...

Gezien én gelezen, maar ik begrijp uw punt niet voor de volle 100%
Het bang houden van de bevolking, door het onderhouden van een angstklimaat, zodat ze zich achter hun regering scharen...
Cui prodest?

Gun
12 november 2006, 15:44
Oorspronkelijk bericht door 2004gun http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2155850#post2155850)
Da's al een hele tijd aan de gang, aanslagen of niet, de bevolking is al bang ....
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door filosoof http://forum.politics.be/images/misc/backlink.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2156261#post2156261)
Hebben de mensen dan Farenheit Nine Eleven van Moore niet gezien en 1984 van Orwell nooit gelezen? MI 5 duidelijk wel...


Het bang houden van de bevolking, door het onderhouden van een angstklimaat, zodat ze zich achter hun regering scharen...
Cui prodest?YUP, I catch your drift

Chipie
12 november 2006, 16:33
YUP, I catch your driftDan zal het wss ook niet moeilijk geweest zijn...

In ons landje spreekt men ook zo over het vuilbklok... :-P

Gun
12 november 2006, 16:37
Dan zal het wss ook niet moeilijk geweest zijn...

In ons landje spreekt men ook zo over het vuilbklok... :-PWaar haal je die referentie vandaan?

Boadicea
12 november 2006, 16:55
Ik snap ze al. De moslims bekijken het zo slecht nog niet. Als er 1 op de bus, trein of tram stapt, gehuld in traditioneel gewaad en vergezeld van een grote koffer en rugzak, heeft die dikwijls plaats genoeg, vooral als die nog eens allerlei gebeden met Allah begint te scanderen.
Al twee maal heb ik zoiets meegemaakt. Sommige mensen stappen toch spontaan af en andere zoeken de andere kant van het rijtuig op.

Kan je de mensen ongelijk geven? Tien keer kan het goed gaan, de elfde keer moet die moslim met zijn rugzak toevallig toch eens de lucht in gaan.

Je weet nooit wie er naast jou het openbaar vervoer gebruikt en met welke reden, maar ongelukken zonder kwaad opzet zijn ook niet uitgesloten. Met een auto kan je ook iets tegenkomen.

Pfff, bang maken ze me al niet meer, alert wel.

Gun
12 november 2006, 17:06
Ik snap ze al. De moslims bekijken het zo slecht nog niet. Als er 1 op de bus, trein of tram stapt, gehuld in traditioneel gewaad en vergezeld van een grote koffer en rugzak, heeft die dikwijls plaats genoeg, vooral als die nog eens allerlei gebeden met Allah begint te scanderen.
Al twee maal heb ik zoiets meegemaakt. Sommige mensen stappen toch spontaan af en andere zoeken de andere kant van het rijtuig op.

Kan je de mensen ongelijk geven? Tien keer kan het goed gaan, de elfde keer moet die moslim met zijn rugzak toevallig toch eens de lucht in gaan.

Je weet nooit wie er naast jou het openbaar vervoer gebruikt en met welke reden, maar ongelukken zonder kwaad opzet zijn ook niet uitgesloten. Met een auto kan je ook iets tegenkomen.

Pfff, bang maken ze me al niet meer, alert wel.zeker?8O

Boadicea
12 november 2006, 17:17
zeker?8O

Ja, ik geef eerlijk toe dat ik ook wel meer oplet voor verdachte signalen. Pakjes die ergens onbewaakt op drukke plaatsen blijven staan, zullen makkelijker opgemerkt worden.

Misschien is het juist door te dreigen dat ze het moeilijker maken op echt aanslagen te plegen. Daarnaast vind ik dat er wetten zouden moeten komen dat op treinen, trams en bussen, de bagage van mensen ten allen tijden mag doorzocht worden. Het is inboeten aan privacy, maar het maakt de kans op aanslag kleiner.

Neem het voorbeeld van een moslima, gehuld in zwart gewaad met hoofddoek tot op de knieën, die met een zware rugzak op de tram stapte en meer dan de helft van de passagiers stapten spontaan af. Niemand wou dat meisje helpen en iedereen die bleef zitten, kroop onmiddelijk naar de andere kant van het rijtuig.
Het was wel pas na de aanslag in Londen, dus begrijpelijk dat mensen zo reageerden. Als men de zekerheid had dat er geen explosieven of wapens in die rugzak zaten, zou men hoogst waarschijnlijk anders reageren.
Al-Quaida moslims creëren doembeelden en vooroordelen, waar onschuldige moslims het slachtoffer van kunnen worden.

Wie echt een aanslag wil plegen, zals het vroeg of laat wel doen, maar volgens mij wordt het wel moeilijker. Ik denk dat meer mensen sneller geneigd zijn om verdachte dingen te melden.

alharb
12 november 2006, 17:32
Bomaanslagen van de IRA of de ETA, of het FLNC, of in Italiaans Tirol,daar lag nooit iemand wakker van, dat haalt zelfs de kranten niet meer... maar een communiquee van een geheime dienst over zgn "verhoedde aanslagen van moslims"(waarom geven geheime diensten communiquees: zijn die dan niet "geheim"??)
Owee, nu zijn we plots bang en kijken we onder ons bed: vreemd wel...Misschien niet zo vreemd, ETA waarschuwde telefonisch waar hun aanslag zou plaatsvinden (tenminste als ze touristische doelen visseerden).
Al qaeda en aanverwante rotzakken stappen met spijkerbommen op een bus, trein, tram of metro met de bedoeling zo veel mogelijk onschuldige mensen de dood in te sleuren.

Klein verschil toch wel.

Lex Blanca
12 november 2006, 17:41
Daarnaast vind ik dat er wetten zouden moeten komen dat op treinen, trams en bussen, de bagage van mensen ten allen tijden mag doorzocht worden.
Is dat nog niet het geval? Ik ken er meerdere die van de trein geplukt zijn en die hun wiet afgepakt zijn...mochten die weigeren dat hun rugzak en kleding doorzocht werden?:|

EDIT: de voorbeelden die ik aanhaal dateren van voor 9/11 2001.

Gun
12 november 2006, 17:41
Ja, ik geef eerlijk toe dat ik ook wel meer oplet voor verdachte signalen. Pakjes die ergens onbewaakt op drukke plaatsen blijven staan, zullen makkelijker opgemerkt worden.Boadicea, wees eerlijk, je bent een bange hond geworden, je wordt stilaan paranoia.Misschien is het juist door te dreigen dat ze het moeilijker maken op echt aanslagen te plegen. Daarnaast vind ik dat er wetten zouden moeten komen dat op treinen, trams en bussen, de bagage van mensen ten allen tijden mag doorzocht worden. Het is inboeten aan privacy, maar het maakt de kans op aanslag kleiner.Waar komt de dreiging vandaan en wie pleegt de aanslagen?
Jij bent het levende voorbeeld wat ze van de burgers willen maken, bange honden.
Ze willen net dat iedereen bang wordt zodat er domme wetten zoals jij voorstelt worden ingevoerd.Neem het voorbeeld van een moslima, gehuld in zwart gewaad met hoofddoek tot op de knieën, die met een zware rugzak op de tram stapte en meer dan de helft van de passagiers stapten spontaan af. Niemand wou dat meisje helpen en iedereen die bleef zitten, kroop onmiddelijk naar de andere kant van het rijtuig.
Het was wel pas na de aanslag in Londen, dus begrijpelijk dat mensen zo reageerden. Als men de zekerheid had dat er geen explosieven of wapens in die rugzak zaten, zou men hoogst waarschijnlijk anders reageren.
Al-Quaida moslims creëren doembeelden en vooroordelen, waar onschuldige moslims het slachtoffer van kunnen worden.Wie creëert?

Proficiat Boadicea, van harte proficiat!:evil:

Boadicea
12 november 2006, 17:57
Boadicea, wees eerlijk, je bent een bange hond geworden, je wordt stilaan paranoia.Waar komt de dreiging vandaan en wie pleegt de aanslagen?
Jij bent het levende voorbeeld wat ze van de burgers willen maken, bange honden.
Ze willen net dat iedereen bang wordt zodat er domme wetten zoals jij voorstelt worden ingevoerd.Wie creëert?

Proficiat Boadicea, van harte proficiat!:evil:

Lap, de linkse sans arguments beginnen weer met persoonlijke aanvallen.

Ja, mensen zijn soms op hun hoede, als er continu gedreigt wordt. Jij bent trouwens degene die de nieuwe dreigementen hier op het forum kenbaar maakte.

Ik geef mensen geen ongelijk dat ze wantrouwig worden. Alleen: wie creëert het?

Ik zit er niets mee in wat vrijheid prijs te geven, als ik mijn land er een stukje veiliger mee kan maken, want als we de media mogen geloven wemelt het hier van de terroristen. Zijn we niet meer bang genoeg van Al-Quaida, komen ze wel met het BBET af.
Met andere woorden: stapt er een kaalkop op de tram, moeten we ook allemaal gaan lopen. Die moet volgens bepaalde bronnen nog gevaarlijker zijn.

Het is onzinnig. Ja, onze wereld is er niet veiliger op geworden en mensen met verschillende culturele waarden en normen verplicht samen laten leven, maakt het er niet veiliger op, maar overroep de dingen nu niet.

Ach ja, ik neem regelmatig het openbaar vervoer en dan nog wel lijnen waarop het wemelt van de moslims. En nee, ik ben niet bang van hen. Ik erger me meer aan automobilisten die een gevaar op de weg zijn en een gevaar zijn voor iedereen op de tram of bus.

cor
12 november 2006, 18:01
Ik snap ze al. De moslims bekijken het zo slecht nog niet. Als er 1 op de bus, trein of tram stapt, gehuld in traditioneel gewaad en vergezeld van een grote koffer en rugzak, heeft die dikwijls plaats genoeg, vooral als die nog eens allerlei gebeden met Allah begint te scanderen.

Schitterend gevonden.:-D

Jazeker
12 november 2006, 18:04
Leuk. Ik vlieg net naar Spanje tussen kerst en nieuw :(

cor
12 november 2006, 18:08
Ik zit er niets mee in wat vrijheid prijs te geven, als ik mijn land er een stukje veiliger mee kan maken, ...
Wie zei er dat vb slapend rijk wordt? "Vrijheid prijsgeven", exact wat ze nodig hebben!

Gun
12 november 2006, 18:22
Leuk. Ik vlieg net naar Spanje tussen kerst en nieuw :(Ik donderdag naar Egypte;-)

Gun
12 november 2006, 18:36
Lap, de linkse sans arguments beginnen weer met persoonlijke aanvallen.Ik heb het hier al een aantal keer laten vallen maar neem het je niet kwalijk dat je het niet hebt opgemerkt. Ik ben een rechtsgezinde liberaal. Ik heb geen enkele (NUL) affiniteit met de sossen, de commies en andere spiritisten. Dit neemt niet weg dat ik geen enkele goedkeuring heb voor het fascistische beleid van de VS.Ja, mensen zijn soms op hun hoede, als er continu gedreigt wordt. Jij bent trouwens degene die de nieuwe dreigementen hier op het forum kenbaar maakte.Ik maak ze inderdaad kenbaar om alweer aan te tonen dat FBI, CIA, MI5, ... en zovele andere veiliheidsdiensten ons alweer een rad voor de ogen aan het draaien is.

Ze trachten ons bang te maken met de terreurdreiging.
Ze organiseren van tijd tot tijd een aanslag (9-11, London, Madrid, Bali, ...)

En wij laten ons neuken waar we bij staan, wij laten ons in de luren leggen zodat zij wetten kunnen doorvoeren zonder tegenstand van de burgerbevolking, ah ja want de burgers, die zijn bang, die zijn tevreden dat er machtshebbers zijn die het zo goed met hen voor hebben.Ik geef mensen geen ongelijk dat ze wantrouwig worden. Alleen: wie creëert het?Hele, hele goeie vraag Boadicea, verdomd goeie vraag!Ik zit er niets mee in wat vrijheid prijs te geven, als ik mijn land er een stukje veiliger mee kan maken, want als we de media mogen geloven wemelt het hier van de terroristen.Je slaagt alweer nagels met koppen: "als we de media mogen geloven". Niet (NIET) doen Boadicea, geloof er geen bal van of zet steeds een kilo zout in de buurt wanneer je het nieuws bekijktZijn we niet meer bang genoeg van Al-Quaida, komen ze wel met het BBET af.
Met andere woorden: stapt er een kaalkop op de tram, moeten we ook allemaal gaan lopen. Die moet volgens bepaalde bronnen nog gevaarlijker zijn.Je maakt de juiste analysesHet is onzinnig. Ja, onze wereld is er niet veiliger op geworden en mensen met verschillende culturele waarden en normen verplicht samen laten leven, maakt het er niet veiliger op, maar overroep de dingen nu niet.Het samenleven van verschillende culturen heeft geen enkel direct gevolg op de veiligheid, het is de polarisatie die ons door de machtshebbers en de media in de strot wordt geduwd die het onveiligheidsgevoel creëren.Ach ja, ik neem regelmatig het openbaar vervoer en dan nog wel lijnen waarop het wemelt van de moslims. En nee, ik ben niet bang van hen. Ik erger me meer aan automobilisten die een gevaar op de weg zijn en een gevaar zijn voor iedereen op de tram of bus.Hier antwoord ik liever niet op;-)

cor
12 november 2006, 18:41
... het is de polarisatie die ons door de machtshebbers en de media in de strot wordt geduwd die het onveiligheidsgevoel creëren.
Hmm ... je vergeet toch een bepaalde partij.

Gun
12 november 2006, 18:45
Hmm ... je vergeet toch een bepaalde partij.tell me?

schaduwrijk
12 november 2006, 18:48
moslims in gewaad plegen hier geen aanslagen hoor, die mensen die hier aanslagen plegen zien er uit zoals jij en ik, een jeansbroek en een vest...

Gun
12 november 2006, 18:56
moslims in gewaad plegen hier geen aanslagen hoor, die mensen die hier aanslagen plegen zien er uit zoals jij en ik, een jeansbroek en een vest...Waar is hier?

cor
12 november 2006, 18:57
'k Heb het nog gedacht daarstraks op de bus, die met zijn jeans naast mij!

Gun
12 november 2006, 19:35
'k Heb het nog gedacht daarstraks op de bus, die met zijn jeans naast mij!waar is de derde partij?

KrisKras
12 november 2006, 19:44
Ik zit er niets mee in wat vrijheid prijs te geven, als ik mijn land er een stukje veiliger mee kan maken, ...



"I would love to give up my liberty for freedom..."

Ik vrees dat het voor u te laat is meisje, het systeem heeft u!

Jazeker
12 november 2006, 19:50
"I would love to give up my liberty for freedom..."

Ik vrees dat het voor u te laat is meisje, het systeem heeft u!

Neem gerust een vluchtje tussen GB en USA in de kerstperiode.

smiley
12 november 2006, 19:54
Twee zwaargewichten in de islamkritiek en een bekeerde terrorist leggen nog één keer uit dat de islam géén ‘vredelievend’ geloof is.

Islam: What the West Needs to Know is een co-productie van onder anderen Robert Spencer van Jihad Watch (http://jihadwatch.org/), Walid Shoebat, voormalig PLO-terrorist (http://tinyurl.com/yyt97y), nu zionist en christen, en journalist Serge Trifkovic (http://tinyurl.com/y9d9mq). In de openingsbeelden zien we westerse leiders die de dialoog met islamitische landen en de eigen moslimbevolking gaande willen houden. Ze roepen dat de islam een ‘vredelievend’ geloof is. Spencer, Shoebat en Trivkovic geven het grote publiek de objectieve informatie die ze van de media niet krijgen. Of we dat nu leuk vinden of niet, moslims maken deel uit van onze samenlevingen – en we kunnen maar beter weten waarmee we te maken hebben.

Walid Shoebat, waarom heb je aan deze documentaire meegewerkt?

Shoebat (http://www.shoebat.com/bio.php): ‘Al sinds mijn besluit de radicale islam te verlaten, loop ik westerlingen tegen het lijf die geen idee hebben wat radicale islamisten beweegt. Ik sta in beide werelden en voel me af en toe net Captain Spock van Star Trek – elke keer weer moet ik aan Captain Kirk uitleggen hoe de marsmannetjes denken. Westerlingen denken dat de moslimwereld hetzelfde willen als zij: vrijheid, gelijkheid, modernisering en het goede leven.

‘Op dit ogenblik komt het islamisme, een vergeten reus die de oude wereld regeerde totdat hij werd verslagen door het Westen, weer tot leven. En dat gaat heel snel.
Onze documentaire toont de geschiedenis van de islam, vanaf het begin tot nu, met de feiten en de mythen. We hebben alleen gebruik gemaakt van de islamitische bronnen zelf en we laten zien hoe de leer van Mohammed voortleeft in de moderne tijd. Niettemin ontkennen de westerse leiders en politici wat niet valt te ontkennen: de kern van de islamitische leer is niet zo maar een ‘mooi, vredelievend geloof dat wordt misbruikt door een kleine groep terroristen, maar een systeem dat de rest van de wereld wil onderwerpen.

‘In het Oosten weten ze heel goed hoe de islam in elkaar zit omdat ze er vanaf het begin mee geleefd hebben, maar in het Westen zijn de mensen totaal onkundig van de achtergronden en de huidige groei van dit geloof in onze contreien. Ik raad iedereen aan de documentaire te gaan zien, we hebben immers de vrijheid er kritisch naar te kijken. Althans, nu nog wel.


Lees hier verder

http://www.peterbreedveld.com/archives/00000686.html

Gun
12 november 2006, 20:16
Twee zwaargewichten in de islamkritiek en een bekeerde terrorist leggen nog één keer uit dat de islam géén ‘vredelievend’ geloof is.

Islam: What the West Needs to Know is een co-productie van onder anderen Robert Spencer van Jihad Watch (http://jihadwatch.org/), Walid Shoebat, voormalig PLO-terrorist (http://tinyurl.com/yyt97y), nu zionist en christen, en journalist Serge Trifkovic (http://tinyurl.com/y9d9mq). In de openingsbeelden zien we westerse leiders die de dialoog met islamitische landen en de eigen moslimbevolking gaande willen houden. Ze roepen dat de islam een ‘vredelievend’ geloof is. Spencer, Shoebat en Trivkovic geven het grote publiek de objectieve informatie die ze van de media niet krijgen. Of we dat nu leuk vinden of niet, moslims maken deel uit van onze samenlevingen – en we kunnen maar beter weten waarmee we te maken hebben.

Walid Shoebat, waarom heb je aan deze documentaire meegewerkt?

Shoebat (http://www.shoebat.com/bio.php): ‘Al sinds mijn besluit de radicale islam te verlaten, loop ik westerlingen tegen het lijf die geen idee hebben wat radicale islamisten beweegt. Ik sta in beide werelden en voel me af en toe net Captain Spock van Star Trek – elke keer weer moet ik aan Captain Kirk uitleggen hoe de marsmannetjes denken. Westerlingen denken dat de moslimwereld hetzelfde willen als zij: vrijheid, gelijkheid, modernisering en het goede leven.

‘Op dit ogenblik komt het islamisme, een vergeten reus die de oude wereld regeerde totdat hij werd verslagen door het Westen, weer tot leven. En dat gaat heel snel.
Onze documentaire toont de geschiedenis van de islam, vanaf het begin tot nu, met de feiten en de mythen. We hebben alleen gebruik gemaakt van de islamitische bronnen zelf en we laten zien hoe de leer van Mohammed voortleeft in de moderne tijd. Niettemin ontkennen de westerse leiders en politici wat niet valt te ontkennen: de kern van de islamitische leer is niet zo maar een ‘mooi, vredelievend geloof dat wordt misbruikt door een kleine groep terroristen, maar een systeem dat de rest van de wereld wil onderwerpen.

‘In het Oosten weten ze heel goed hoe de islam in elkaar zit omdat ze er vanaf het begin mee geleefd hebben, maar in het Westen zijn de mensen totaal onkundig van de achtergronden en de huidige groei van dit geloof in onze contreien. Ik raad iedereen aan de documentaire te gaan zien, we hebben immers de vrijheid er kritisch naar te kijken. Althans, nu nog wel.


Lees hier verder

http://www.peterbreedveld.com/archives/00000686.htmlSmiley

Heel snel ff ... Uw Jihad Watch (http://jihadwatch.org/) is een product van het David Horowitz freedom center

En wat doet die David Horowitz zo allemaal?David Horowitz was a speaker at the 2003 Conservative Political Action Conference (http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Conservative_Political_Action_Conf erence&action=edit), which reads as a who's-who of the conservative and neo-conservative (http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Neo-conservative) movement.

David Horowitz created a now-defunct nonprofit campaign finance 527 advocacy organization known as PoliticalWar.com Inc. (http://www.sourcewatch.org/index.php?title=PoliticalWar.com_Inc.) prior to the 2002 election cycle.

David Horowitz is currently pushing to "expose" the The Leftist Campaign to Control America's Young Minds (http://www.frontpagemag.com/Content/read.asp?ID=10) and is promoting a nationwide boycott (http://www.frontpagemag.com/content/boycott.asp) of "old" Europe goods as a protest against French, German and Belgian opposition to the U.S. war in Iraq.

David Horowitz publishes a regular column in Salon.com (http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Salon.com&action=edit).

David Horowitz is a regular pundit on right-wing shows.

In a December 10, 2004 article for FrontPage magazine, Horowitz branded SourceWatch a 'smear site'. He included other sites such as Media Matters for America (http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Media_Matters_for_America), NameBase, and Southern Poverty Law Center (http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Southern_Poverty_Law_Center) in the accusation.

David Horowitz's latest project is Students for Academic Freedom (http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Students_for_Academic_Freedom) which is trying to make college campuses more conservative. He speaks around the country about "leftist control" of hiring committees and promotes his own Academic Bill of Rights (http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Academic_Bill_of_Rights&action=edit)as part of the solution. He has also suggested starting departments of "Conservative Studies", thus allowing students to choose which point of view they'd like to get.De ander personen in uw bericht ga ik niet meer onderzoeken dus tot zover de credibiliteit van uw exposé

EDIT: Intussen nog wat verder gezocht, uw bericht kan dus netjes onder de pulp geklasseerd worden en hoort thuis in de vuilbak.

Basy Lys
12 november 2006, 20:37
Hmm ... je vergeet toch een bepaalde partij.

De media willen ons wel doen geloven dat die bepaalde partij niet aan de macht kan deelnemen, maar dat moet men met een paar kg zout nemen.

De leiders van die partij zijn alle lid van een occulte sekte, van Opus Dei, of van een vrijmetselaarsloge. En het is bekend dat die uiteindelijk alle touwtjes in handen hebben. Zelfs Laeken danst naar hun pijpen.

Basy Lys
12 november 2006, 21:25
Twee zwaargewichten in de islamkritiek en een bekeerde terrorist leggen nog één keer uit dat de islam géén ‘vredelievend’ geloof is....
Zeer goed gedocumenteerd artikel. Ik denk dat ik de film ga bestellen.

Spencer begon in 2003 met zijn intussen zeer bekende webstek, waarschijnlijk de best gedocumenteerde als het om terreur in de naam van Mohammed gaat. Onlangs kondigde hij aan dat hij het David Horowitz Freedom Center vervoegd heeft, waarbij hij zijn volledige redactionele onafhankelijkheid bewaart.

Hoe lang de bekeerde terrorist Walid Shoebat nog te leven heeft als men zijn nieuwe identiteit zou kennen is een open vraag.

Van Serge Trifkovic had ik nog niets gelezen. Hij lijkt nochtans een autoriteit te zijn. Cfr. http://en.wikipedia.org/wiki/Sr?a_Trifkovi?

Boadicea
12 november 2006, 21:26
"I would love to give up my liberty for freedom..."

Ik vrees dat het voor u te laat is meisje, het systeem heeft u!

Misschien kunnen bepaalde maatregelen op termijn de ware terreurdreiging wel bloot leggen en verzwakken na verloop van tijd.

Daarnaast heeft een eerlijk mens niets te vrezen en zou wat meer controle misschien meteen enkele vooroordelen, die nu door de media sterk mee in de verf gezet worden, meteen ontkrachten. Wat hebt u het liefst? Strenge veiligheidsmaatregelen op een vliegveld of honderden doden als men het niet doet?
Deze maatregelen zijn misschien vervelend, maar ze verhogen de veiligheid. Bagage controleren op bus, tram of trein, als iemand zich verdacht gedraagt? Waarom niet? Als deze persoon niets te verbergen heeft, is het meteen duidelijk dat hij recht in zijn schoenen staat, want dan zullen ze niets bezwarend tegen hem vinden.

Enkel zou de waarheid voor sommige misschien hard aan kunnen komen.

KrisKras
13 november 2006, 01:43
Misschien kunnen bepaalde maatregelen op termijn de ware terreurdreiging wel bloot leggen en verzwakken na verloop van tijd.


Dat betwijfel ik sterk, want de maatregelen komen van diezelfde die voor de dreiging zorgen. Zou dom van hun zijn als ze hun troeven op die manier zouden wegspelen.

smiley
13 november 2006, 17:44
Obsession: Radical Islam - Watch Entire video here, now, free

http://www.alainsnewsletter.com/s/spip.php?article248

Lex Blanca
13 november 2006, 17:59
Daarnaast heeft een eerlijk mens niets te vrezen

Om te beginnen het verliezen van onze vrijheden.
Als er strengere maatregelen of regels komen en ze voeren de dreiging alsnog kunstmatig op worden de regels nog strenger. Als we op die manier vrijheid blijven opgeven in ruil voor veiligheid leven we binnen de kortste keren (al dan niet geïnterneerd zoals bij Martial Law) in een politiestaat. En ze zullen ons trachten te laten geloven dat het voor onze eigen veiligheid is.

Als je stelt dat je bereid bent vrijheid op te geven voor veiligheid, hou in het achterhoofd dat de dreiging makkelijk in scene kan worden gezet en dat er weinigen zijn in de sleutelposities die het goed met de massa voorhebben.

bk232214
13 november 2006, 18:11
Het zou het conflict met de moslims in Europa in elk geval op de spits drijven. Laat ze maar komen.

Vandaag of of morgen gebeurd het toch je moet er niet aan twijfelen het zit er al aan te komen en het zal gemakkelijk zijn .Het is te hopen van niet

Flippend Rund
13 november 2006, 19:16
Wel raar dat "ze" ons niet waarschuwen over het feit dat Vlaanderen over een jaar of 30 zeebodem zal zijn.

De echte bedreigingen zijn blijkbaar niet zo belangrijk.

Online
13 november 2006, 19:37
Wel raar dat "ze" ons niet waarschuwen over het feit dat Vlaanderen over een jaar of 30 zeebodem zal zijn.

De echte bedreigingen zijn blijkbaar niet zo belangrijk.

De paar duizenden slachtoffers van de 'onechte' bedreigingen, zijn natuurlijk peanuts in vgl met het aantal slachtoffers van natuurlijke catastrophes. Laten we die 'onechte' bedreigingen dus maar onder de mat vegen of onder de categorie 'minder gewaardeerde multiculturele verrijking' plaatsen, zeker als ze van islamitische signatuur zijn. Let op, de terroristische activiteit van ene HVT dient wel dagelijks tot in het oneindige, dagelijks als dè superbedreiging van de 21ste in herinnering gebracht te worden.

Uh-Huh
13 november 2006, 19:41
De paar duizenden slachtoffers van de 'onechte' bedreigingen, zijn natuurlijk peanuts in vgl met het aantal slachtoffers van natuurlijke catastrophes. Laten we die 'onechte' bedreigingen dus maar onder de mat vegen of onder de categorie 'minder gewaardeerde multiculturele verrijking' plaatsen, zeker als ze van islamitische signatuur zijn. Let op, de terroristische activiteit van ene HVT dient wel dagelijks tot in het oneindige, dagelijks als dè superbedreiging van de 21ste in herinnering gebracht te worden.
Gelukkig dat moslims niet zo dom zijn om zich te baseren op de enigste en extreem-rechtse/racistische terroristische activiteit in België en dit door te trekken naar alle Vlamingen of Belgen.

Friedman
13 november 2006, 20:13
Als ze een bommeke, vliegtuig, virusje of iets anders loslaten op Europa, heeft dat maar weinig effect.
Kijk naar de aanslagen in Madrid, kijk naar de mislukte aanslagen in Duitsland, kijk naar de terroristen die men oppakt in Brussel en de bedreiging om het Vaticaan op te blazen. Geen politieker die er wakker van ligt. Ze steken allemaal de kop in het zand en laten hun staatszenders luid roepen dat het allemaal maar weinig betekenis heeft. Na de aanslagen heeft men meer gebruld op Aznar dan op de terroristen. Als ze in Denemarken alles platgooien kraait geen haan.
Er heerst een soort defaitisme en collectief geheugenverlies. "Reactie" is slecht, "Actie" nog slechter, enkel lui zijn en problemen ontkennen maakt een Europeaan blijkbaar gelukkig. Tot iedereen in zijn portefeuille wordt gepakt.

Online
13 november 2006, 20:21
Gelukkig dat moslims niet zo dom zijn om zich te baseren op de enigste en extreem-rechtse/racistische terroristische activiteit in België en dit door te trekken naar alle Vlamingen of Belgen.

Verkeerde conclusie. Het uitblijven van een veralgemening zal eerder bij het feit liggen dat ze geen reet geïnteresseerd zijn in de binnenlandse berichtgeving en dat ze liever achter hun schotelantennes blijven liggen om zich verder te laten verdwazen door religieuze programma's uit het moederland. :lol: Anderzijds zijn ze wel zo dom om elke beweging in Israël door te trekken naar alle joden, Amerikanen en 'ongelovige honden' worldwide.

Carolus Benignus
13 november 2006, 21:17
The Power of Nightmares:
> deel 1 (http://video.google.com/videoplay?docid=-5042711310749426183)
> deel 2 (http://video.google.com/videoplay?docid=-7930933565201168)
> deel 3 (http://video.google.com/videoplay?docid=-8732625326538179377)

3-delige BBC-documentaire uit 2004 over de grote effecten van 2 relatief kleine groepen.

Boadicea
13 november 2006, 22:09
Gelukkig dat moslims niet zo dom zijn om zich te baseren op de enigste en extreem-rechtse/racistische terroristische activiteit in België en dit door te trekken naar alle Vlamingen of Belgen.

Maar ze komen dan wel massaal wonen in gebieden waar ze binnenkort zwemles kunnen krijgen?:?

filosoof
14 november 2006, 01:47
Wel raar dat "ze" ons niet waarschuwen over het feit dat Vlaanderen over een jaar of 30 zeebodem zal zijn.

De echte bedreigingen zijn blijkbaar niet zo belangrijk.
Dat is ongetwijfeld een islamitisch complot...:roll: 8-)

metten
14 november 2006, 02:48
Maar ze komen dan wel massaal wonen in gebieden waar ze binnenkort zwemles kunnen krijgen?:?
De geslachten netjes gescheiden natuurlijk! :-D

Boadicea
14 november 2006, 03:07
De geslachten netjes gescheiden natuurlijk! :-D

Ik zal het politiek correct melden aan de smeltende poolkappen.

Internaut
14 november 2006, 05:03
zeker?8O

Terreur is nog altijd een marginale sterf factor.
Ik bedoel: stel dat er dan toch een aanslag komt in Europa. Hoogstens een paar duizend slachtoffers op meer dan 180 miljoen inwoners...
Erg en jammer maar geen (wereld)ramp
Kans dat het dan nog in België is laat staan één van ons hier is gewoon kwazi nihil

Herr Flick
14 november 2006, 07:59
ale vuurwerk tijdens het eindejaar...


Ho, ho , ho !

;-)


K zie Osama al voorbijracen, op zijn Slee getrokken door 6 kamelen , ! ;-)

Herr Flick
14 november 2006, 08:04
Daar vreesde ik eigenlijk al lang voor. (Of beter: sinds 2001 ben ik al ieder jaar verwonderd dat dat nog niet is gebeurd).

Dat wordt weer een fijne kerst voor heel wat families, en via de spoorwegen is het ontzettend makkelijk om slachtoffers te maken. :(

Treinen zijn als doel een beetje out aan het geraken, nee, ze moeten iets big hebben, iets grandioos, iets waarvan de wereld nog eens verbaasd is.

Herr Flick
14 november 2006, 08:09
Een normale mens zou bij regel niet lachen bij een aanslag.:|

Als het me lachgas is misschien wel hé, ;-)

Herr Flick
14 november 2006, 08:17
Bomaanslagen van de IRA of de ETA, of het FLNC, of in Italiaans Tirol,daar lag nooit iemand wakker van, dat haalt zelfs de kranten niet meer... maar een communiquee van een geheime dienst over zgn "verhoedde aanslagen van moslims"(waarom geven geheime diensten communiquees: zijn die dan niet "geheim"??)
Owee, nu zijn we plots bang en kijken we onder ons bed: vreemd wel...

IRA, ETA , etc, exporteren hun privé oorlogje dan ook niet naar het buitenland, en kiezen ook zelden doelen uit, waar heel veel doden bij vallen, meestal waarschuwen ze ook nog voor ze toeslaan.

En meestal kiezen ze militaire doelen, politieagenten, politici of rechters uit. Geen onschuldige burgers dus.

Dat maakt een groot verschil in de gevolgde strategie, het ene zijn echte vrijheidsstrijders, separatisten , het andere zijn gewoon terroristen die willekeurig zoveel mogelijk doden willen zodat hun zaak nog eens uitgebreid aan bod komt in de linkse "serieuze" gazetten, de rioolblaadjes en op de TV.

Herr Flick
14 november 2006, 08:26
Leuk. Ik vlieg net naar Spanje tussen kerst en nieuw :(

Vliegtuigen zijn moeilijk geworden Jazeker, ...

Het is nog mogelijk hoor, maar je moet wel ne straffe gast zijn, en uw fantasie en verstand wat gebruiken...

de Taxfree shops zitten nog altijd vol spul dat bruikbaar is om meer dan een gemiddeld brandje af te steken in een vliegtuig, en wapens vind je er ook in overvloed.

Maar ge moet wel uw fantasie wat gebruiken. pas op veiligheidsdiensten weten dat ook natuurlijk, alleen kunnen ze al die winkels niet gaan sluiten, en al die restaurants nie dichtdoen.

Bovendien proberen ze u zo laat mogelijk in die zone toe te laten, door u nie vroeger dan 2 uur op voorhand in te checken. (zodat ge nie kunt gaan knutselen met uw net aangekocht electronic device, fles eerste klas alcohol, en die batterij van uw laptop. ;-) ) dat schaarke met afgeronde punt en dat mes dat ge net gerat hebt uit het steakrestaurant om nu maar rap een voorbeeld te geven. 8-)

Herr Flick
14 november 2006, 08:31
Smiley

Heel snel ff ... Uw Jihad Watch (http://jihadwatch.org/) is een product van het David Horowitz freedom center

En wat doet die David Horowitz zo allemaal?De ander personen in uw bericht ga ik niet meer onderzoeken dus tot zover de credibiliteit van uw exposé

EDIT: Intussen nog wat verder gezocht, uw bericht kan dus netjes onder de pulp geklasseerd worden en hoort thuis in de vuilbak.

Ik zou dat toch niet zo rap in de vuilbak gooien, ik heb al andere bronnen geraadpleegd ook, en helaas het zijn geen lieve jongens die extrimistjes, ... geef mij maar een bus IRA terroristen dan, daar kunt ge nog zonder problemen ne Guiness of whiskey mee gaan drinken, maar die Jihad manjaken maakt ge daar alleen maar kwader mee.

Herr Flick
14 november 2006, 08:38
Terreur is nog altijd een marginale sterf factor.
Ik bedoel: stel dat er dan toch een aanslag komt in Europa. Hoogstens een paar duizend slachtoffers op meer dan 180 miljoen inwoners...
Erg en jammer maar geen (wereld)ramp
Kans dat het dan nog in België is laat staan één van ons hier is gewoon kwazi nihil

Behalve als een nucleair device laten ontploffen in bv, de haven van Antwerpen...

brrr, ... huiver, sidder en beef, ...

cor
14 november 2006, 08:41
IRA, ETA , etc, exporteren hun privé oorlogje dan ook niet naar het buitenland, ...
Tja, da's de globarisering, hé.

LeMmOnN
14 november 2006, 09:22
Het zou het conflict met de moslims in Europa in elk geval op de spits drijven. Laat ze maar komen.

En hoezeer zullen de politiek correcten het conflict op de spits drijven?

Er zal weer belachelijk veel moslimkonten gelikt worden door de PC´ten moest er werkelijk een aanslag plaatsvinden in Europa.

Ik zit stiekem al 10jaar te hopen op een aanslag op Brussel, maar ze willen er maar niet aan beginnen. Misschien hebben ze er gewoon de kloten niet voor, met al dat "eigen" volk dat daar woont.

Gun
14 november 2006, 09:37
Ik zou dat toch niet zo rap in de vuilbak gooien, ik heb al andere bronnen geraadpleegd ook, en helaas het zijn geen lieve jongens die extrimistjes, ... geef mij maar een bus IRA terroristen dan, daar kunt ge nog zonder problemen ne Guiness of whiskey mee gaan drinken, maar die Jihad manjaken maakt ge daar alleen maar kwader mee.Heel juist Herr Flick, die extrimistjes!

Onze vriend David Horowitz en zijn cornuiten hebben echter de betrachting om de ganse Islam voor te stellen als de extremistjes en DAAR wringt het schoentje net.

lantjes
14 november 2006, 09:50
Een paar jaar geleden hebben onze Duitse vrienden nog net een aanslag op de kerstmarkt van Straatsburg kunnen voorkomen. De bom was al klaar... Geen nieuws dus...
Maar mij en mijn gezin zie je toch niet meer op dergelijke grote evenementen...:cry:

MARE
14 november 2006, 09:58
En hoezeer zullen de politiek correcten het conflict op de spits drijven?

Er zal weer belachelijk veel moslimkonten gelikt worden door de PC´ten moest er werkelijk een aanslag plaatsvinden in Europa.

Ik zit stiekem al 10jaar te hopen op een aanslag op Brussel, maar ze willen er maar niet aan beginnen. Misschien hebben ze er gewoon de kloten niet voor, met al dat "eigen" volk dat daar woont.

Vlak in de Europese wijk staat de grootste moskee van Brussel. Ge ziet ze daar s'avonds regelmatig in hunne pyjama rondlopen.

MARE
14 november 2006, 09:59
Een paar jaar geleden hebben onze Duitse vrienden nog net een aanslag op de kerstmarkt van Straatsburg kunnen voorkomen. De bom was al klaar... Geen nieuws dus...
Maar mij en mijn gezin zie je toch niet meer op dergelijke grote evenementen...:cry:

Pok, pok, pok, pooooook...

lantjes
14 november 2006, 10:19
Pok, pok, pok, pooooook...

Inderdaad...maar met die gekken weet je nooit. Het voelt ook niet echt als een "gemis" dat ik daar niet meer mee naartoe moet hé:-P . Het nuttige/noodzakelijke en het aangename paren..:-P

smiley
14 november 2006, 10:29
Heel juist Herr Flick, die extrimistjes!

Onze vriend David Horowitz en zijn cornuiten hebben echter de betrachting om de ganse Islam voor te stellen als de extremistjes en DAAR wringt het schoentje net.

U komt af met David horrowitz om een interview met islamkenners zoals Robert Spencer, Serge Trifcovic en een voormalige islamterrorist naar de prullenbak te verwijzen om dat dit niet in uw denken, in uw PC kraampje past.

Om het dan maar even over David Horrowitz te hebben... U zegt over David Horrowitz en co., dat die 'de betrachting hebben om de ganse islam voor te stellen als de extremistjes' wel, ik ben daar nu een bewijs voor aan het zoeken. Ik ben volop een uitspraak van David Horrowitz aan het zoeken dat al wie zichzelf moslim noemt of denkt moslim te zijn, een extremist/terrorist is. Ik kan die echter niet vinden. Niet iedereen die zichzelf moslim noemt (of die denkt dit te zijn) kent immers de volledige waarheid over het schokkende duistere verleden van Mohammed en de fouten en contradicties in de koran. Mohammed, die een vrome moslim als voorbeeld zou moeten nemen, was een extremist !

U bent blijkbaar een aanhanger van Bush, Blair en co die de mensen trachten wijs te maken dat de islam een vredelievend geloof is misbruikt door extremisten. Zoals in dit filmpje te zien is..

http://www.youtube.com/watch?v=nx41yXoL23g

Men tracht de mythe in stand te houden van de 'tolerante' islam, men tracht de geschiedenis te vervalsen omdat de waarheid niet in het huidige PC denken past.


Twee zwaargewichten in de islamkritiek en een bekeerde terrorist leggen nog één keer uit dat de islam géén ‘vredelievend’ geloof is. Gaat dat zien: Islam: What the West Needs to Know (http://www.whatthewestneedstoknow.com/index.asp).

Islam: What the West Needs to Know is een co-productie van onder anderen Robert Spencer van Jihad Watch (http://jihadwatch.org/), Walid Shoebat, voormalig PLO-terrorist (http://tinyurl.com/yyt97y), nu zionist en christen, en journalist Serge Trifkovic (http://tinyurl.com/y9d9mq). In de openingsbeelden zien we westerse leiders die de dialoog met islamitische landen en de eigen moslimbevolking gaande willen houden. Ze roepen dat de islam een ‘vredelievend’ geloof is. Spencer, Shoebat en Trivkovic geven het grote publiek de objectieve informatie die ze van de media niet krijgen. Of we dat nu leuk vinden of niet, moslims maken deel uit van onze samenlevingen – en we kunnen maar beter weten waarmee we te maken hebben.

Walid Shoebat, waarom heb je aan deze documentaire meegewerkt?

Shoebat (http://www.shoebat.com/bio.php): ‘Al sinds mijn besluit de radicale islam te verlaten, loop ik westerlingen tegen het lijf die geen idee hebben wat radicale islamisten beweegt. Ik sta in beide werelden en voel me af en toe net Captain Spock van Star Trek – elke keer weer moet ik aan Captain Kirk uitleggen hoe de marsmannetjes denken. Westerlingen denken dat de moslimwereld hetzelfde willen als zij: vrijheid, gelijkheid, modernisering en het goede leven.

‘Op dit ogenblik komt het islamisme, een vergeten reus die de oude wereld regeerde totdat hij werd verslagen door het Westen, weer tot leven. En dat gaat heel snel.
Onze documentaire toont de geschiedenis van de islam, vanaf het begin tot nu, met de feiten en de mythen. We hebben alleen gebruik gemaakt van de islamitische bronnen zelf en we laten zien hoe de leer van Mohammed voortleeft in de moderne tijd. Niettemin ontkennen de westerse leiders en politici wat niet valt te ontkennen: de kern van de islamitische leer is niet zo maar een ‘mooi, vredelievend geloof dat wordt misbruikt door een kleine groep terroristen, maar een systeem dat de rest van de wereld wil onderwerpen.

‘In het Oosten weten ze heel goed hoe de islam in elkaar zit omdat ze er vanaf het begin mee geleefd hebben, maar in het Westen zijn de mensen totaal onkundig van de achtergronden en de huidige groei van dit geloof in onze contreien. Ik raad iedereen aan de documentaire te gaan zien, we hebben immers de vrijheid er kritisch naar te kijken. Althans, nu nog wel.

Serge Trifkovic, hoe komt het toch dat ik het gevoel heb dat jullie film niet zal worden opgenomen in het lesprogramma van de meeste universiteiten?

Trifkovic (http://en.wikipedia.org/wiki/Sr%C4%91a_Trifkovi%C4%87): ‘Je zit er niet zo ver naast, Jamie. Er is een enorme hoeveelheid bewijs dat de elite die overal in het Westen het onderwijs, de media en de entertainmentwereld beheerst een serieuze discussie over de basisprincipes en de geopolitieke ambities van de islam tegenhoudt. Erger nog, onze docenten willen niet dat studerende jongeren kennis nemen van de aard van dit geloof. What the West Needs to Know zou inderdaad een uitstekend leermiddel kunnen zijn, een tegenwicht tegen de indoctrinatie van de consensus van de intellectuele elite.

‘Die consensus zie je in de openingsbeelden met Blair, Bush en Clinton. Hij berust op het dogma dat er iets als de Echte Islam zou bestaan (vredelievend, tolerant en net zo Amerikaans als appeltaart) en daarnaast iets als Extremisme, een niet-representatieve afwijking van de Mohammedaanse leer. Blair drukte ons op het hart dat de terroristen van 9/11 geen ‘islamitische’ terroristen waren, maar ‘gewoon terroristen’. Stel je voor dat de VS na Pearl Harbor hadden gezegd dat de aanvallers geen ‘Japanse’ luchtmachtpiloten waren geweest, maar alleen maar ‘piloten’!

Dat dogma rukt wel op.

‘Laat me een ander treffend voorbeeld aanhalen, het komt uit het schoolboek Across the Centuries [door de eeuwen heen, red.], verplicht op middelbare scholen in Californië. Ene Shabbir Mansuri, iemand met terroristische connecties en mede-oprichter van de Islamitische Onderwijsraad uit die staat, werkte mee aan het hoofdstuk over de islam. Je gelooft je ogen niet als je het resultaat leest, ook al is het aan de andere kant weer tamelijk voorspelbaar.

‘De eerste verzen van de koran, zo leert dit boek 12- en 13-jarige scholieren, ‘werden geopenbaard’ aan Mohammed in het jaar 610 en die eerste openbaring kwam van ‘een wezen dat hij later herkende als de aartsengel Gabriël’. Dit soort quasi-feitelijke beweringen zou je verwachten in een Pakistaanse madrassa, maar niet op een Amerikaanse school. Wat ik helemaal een enormiteit vindt, is dat Across the Centuries stelt dat ‘sommige joodse leiders Mohammed niet wilden aanvaarden als Gods laatste profeet’. En natuurlijk wordt doodleuk verzwegen dat Mohammed op die joodse weigering reageerde met een hele serie anti-joodse ‘openbaringen’ in de koran. Die aansporingen van Allah bereidden de weg voor etnische zuiveringen en uiteindelijk het uitroeien van alle joden in het grondgebied dat Mohammed had veroverd. Het weglaten van die Endlösung komt op hetzelfde neer als de Kristallnacht en de processen van Neurenberg overslaan in een schoolboek.

‘Nog zo’n verkeerde voorstelling van zaken lees je op bladzij 64, over ‘een islamitische term die vaak niet wordt begrepen’, jihad. Across the Centuries geeft maar één ‘juiste’ definitie: ‘De term jihad betekent strijden, je best doen om verleiding te weerstaan en het kwade te overwinnen.’ Weliswaar kan ‘onder sommige omstandigheden de strijd tegen het kwade actie met zich meebrengen’, maar, zo wordt er haastig aan toegevoegd, de koran en de soenna ‘staan zelfverdediging en militaire conflicten toe, zij het dat die beperkt moeten blijven tot het recht zich te verdedigen tegen agressie en vervolging’.
Onze tieners wordt verder onderwezen dat moslimvrouwen ‘duidelijke rechten’ hebben in het huwelijk, dat moslims altijd ‘uitermate tolerant waren tegenover de mensen die ze overwonnen’, dat christenen en joden ‘volledige godsdienstvrijheid’ genoten en meer van die regelrechte leugens.
In de bijbehorende opgaven moeten de leerlingen een islamitisch gewaad dragen, een moslimnaam aannemen, koranverzen uit hun hoofd leren, ‘in de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle’ bidden en ‘Loof Allah, de Heer van de Schepping’ zingen. Echt waar!

Degene die deze rommel naar de klaslokalen brengen, zullen de waarheid over de islam liever niet verteld willen hebben.

‘En dus zullen ze What the West Needs to Know negeren. Deze lieden domineren niet alleen de schoolboekuitgeverijen, maar ook de vermaaksindustrie – kijk maar naar Kingdom of Heaven (http://www.pathe.nl/filminfo.asp?film_id=1359&bios_id=-1), waarin de boodschap verpakt zit dat in een conflict tussen christenen en moslims de eersten aanvallen en de laatsten daarop reageren. De eigenlijke held van de film is Saladin, en wijze strijder-koning zonder angst of verwijt; de schurken zijn de lompe, bloeddorstige Europeanen.

‘De manier waarop de media over de islam berichten, wordt steeds verraderlijker, vooral als het wordt gebracht als wetenschap. Neem de miniserie uit 2002, Muhammad: Legacy of a Prophet [Mohammed, nalatenschap van een profeet, red.], die op de Amerikaanse publieke omroep werd vertoond. Die serie is gefinancierd met belastinggeld – óns geld – en verheerlijkt Mohammed. Het is alsof je naar Sowjettelevisie over Lenin zit te kijken. Zoals de kameraden de twee miljoen slachtoffers van de bolsjewistische terreur tussen 1917 en 1921 tussen neus en lippen door noemden, zo vermeldt de Amerikaanse publieke omroep de slachtingen op joodse stammen, de razzia’s, moorden, verkrachtingen, de speciale dhimmibelasting en de tweederangs positie van niet-moslims als een terzijde. Alle moslimaanvallen worden als defensief voorgesteld.
Negen ‘experts’ wedijveren met elkaar hoe ze Mohammed kunnen loven in de buitenissigste termen. Sommige passages grenzen aan het belachelijke: hij ‘hield zielsveel’ van zijn eerste vrouw Khadija en alle huwelijken die hij daarna sloot, waren ‘een daad van geloof, niet van lust’ – de negenjarige Aïcha natuurlijk incluis. Mohammed verschijnt in die serie als een vrouwenbevrijder en de vele koranverzen en hadiths die geweld tegen vrouwen en verkrachting in het huwelijk goedkeuren, worden niet genoemd.

‘Al die onzin wordt in What the West Needs to Know op degelijke wijze ontkracht. Daarom is het een subversieve, gevaarlijke documentaire. Ik verwacht dat de film officieel zal worden uitgebannen in de Europese Unie. Wij kunnen voorlopig beter niet het vliegtuig naar Heathrow of Schiphol nemen – voor hetzelfde geld staat er een moslimactiegroep die een rel trapt omdat we dingen zeggen die we niet mogen zeggen. Maar dat is misschien toch wel de moeite waard: we willen onze naïeve, inschikkelijke Europese vrienden waarschuwen dat hun huis in brand staat.

In de wereldliteratuur is dit geen onbekend thema.

‘In Biedermann und die Brandstifter vertelt de Zwitserse toneelschrijver Max Frisch (http://nl.wikipedia.org/wiki/Max_Frisch) het verhaal van Gottlieb Biedermann, een welvarende, schuldbeladen zakenman die op een golf van brandstichtingen in zijn stad reageert door twee duistere figuren, die eruit zien als brandstichters, in zijn huis op te nemen. Na een tijdje geeft hij hen de benodigde brandbare materialen. Zelfs als hij en zijn vrouw erachter komen wie de bezoekers werkelijk zijn, ontkennen ze nog hun bedoelingen. Biedermann koopt veiligheid door gul te zijn, tegen alle voortekenen in. De brandstichters zijn ook niet dankbaar, ze verachten hem en ze zeggen met een zelfvoldane glimlach dat je mensen niet beter kunt bedotten dan door ze de naakte waarheid te vertellen.

Robert Spencer, ik vond de toon van de documentaire opvallend sober en zelfs droog, zonder toeters en bellen, er zit geen dramatische muziek onder en er zijn geen special effects.

Robert Spencer (http://www.peterbreedveld.com/archives/<a) target=_blank>Robert Spencer: ‘Dit is onze manier om iets tegenover de non-discussie over de islam te stellen die we sinds 9/11 opgedist krijgen. Mij doet het allemaal denken aan het verrukkelijke toneelstuk Le rhinocéros van Eugène Ionesco (http://nl.wikipedia.org/wiki/Eug%C3%A8ne_Ionesco). Daarin veranderen de mensen een voor een in rinocerossen en zelfs degenen die zweren dat ze het zullen volhouden, geven uiteindelijk onder druk toe, uit zwakheid en conformisme. Dit klinkt als een absurdistisch gegeven, maar zo absurd is het niet als je naar de situatie van nu kijkt: de vrije wereld wordt overal aangevallen door de krachten van de jihad, geïnspireerd door de koran en de soenna, de woorden en daden van Mohammed.
Maar in het hele Westen wil men de feiten niet onder ogen zien. Als mensen het al zien, dan nog worden ze door de mainstream van de publieke discussie gestuurd om het evidente te ontkennen. Iedereen heeft het erg druk met het weggooien van het gezond verstand, de rede en het basale waarnemingsvermogen. Iedereen is bezig een rinoceros te worden en de mensen die dat weigeren, worden belasterd.

‘De feiten in Islam: What the West Needs to Know kunnen door iedereen gemakkelijk worden getoetst. Toch mag je ze niet hardop zeggen en als je toch doet, word je min of meer uitgestoten uit de beschaafde goegemeente. Als het Westen zijn intellectuele tradities in ere hield, zou zo’n documentaire nooit door een klein productiemaatschappijtje met de naam Quixotic Media zijn uitgebracht, maar door Hollywood, om het publiek voor te lichten over waarom onze beschaving het waard is om te verdedigen. Dan zou de film op alle grote stations worden uitgezonden.

‘Maar toch. Hoe hard de media en de politieke mainstream ook hun best doen om de informatie uit deze film te negeren, en met hoeveel succes ze mensen er ook van kunnen weghouden, ze zullen op deze manier nooit de jihadisten kunnen beletten de koranische leer na te volgen. En dan zal het de politieke autoriteiten pijnlijk duidelijk worden dat wat wij zeggen in deze documentaire, hoezeer het hen ook mishaagt, eenvoudig de waarheid is. Hoe eerder dit wordt erkend, en hoe eerder er passende beleidsmaatregelen worden genomen, des te beter voor ons aller veiligheid.

Shoebat: ‘Ik deel de frustratie van Spencer en Trifkovic. Mijn laatste lezing op de universiteit van Columbia was ook frustrerend. Sommige vragen die de studenten stelden, vond ik getuigen van een gevaarlijke trend. In mijn lezing uitte ik niet alleen kritiek op de islam, ook op de protestantse hervormer Maarten Luther vanwege zijn pamflet Over de Joden en hun leugens (http://nl.wikipedia.org/wiki/Maarten_Luther). Ik had het ook over Martin Luther King en zijn strijd voor zwarte burgerrechten, toch vonden de studenten mijn verhaal reactionair, islamofoob en racistisch. Waarom noemden ze me dan niet antichristelijk?

‘Toen ik terrorist was, doopte de wereldpers ons vrijheidsstrijders. Als ‘vrijheidsstrijder’ mocht ik zeggen dat joden ‘shylocks’ [woekeraars, red.] waren en Israël ‘een racistische staat. Joden zijn de baas in het Amerikaanse Congres en de media’. In die tijd haatte ik joden. Zó gek: ik was nog maar net van mening veranderd en ik kreeg het stempel racistisch.

‘Er werden in die tijd net zulke dingen gezegd op Amerikaanse universiteiten. Hoogleraar Richard Falk doceerde dat Iran een voorbeeld was van een humane regering, Andres Steinberg beweerde dat Israël christelijke graven vernielde, Rashid Khalidi noemde Israël ook racistisch, DeGenova riep dat vaderlandslievende Amerikanen in blanke superioriteit geloofden en Hamid Dabashi zei: joden zijn vulgair. Dat mochten ze allemaal ongestraft zeggen. Deze professoren werden niet bestempeld als fans van terrorisme.

‘Bij een andere lezing betitelde een rabbi het Nieuwe Testament als ‘beladen met geweld’. Ik vond dat hij dit moest kunnen zeggen, maar ik stelde hem wel een vraag: Waarom durft u wel kritiek te hebben op het Nieuwe Testament, maar niet op de koran? Daar had hij geen antwoord op.

‘Het maakt niet uit of ik beweer dat joden het recht hebben het christendom te bekritiseren, zoals ook christenen het recht hebben de Mormonen en de islam te bekritiseren, en moslims mogen kritiek hebben op de bijbel: ik blijf voor die mensen een reactionaire racist. Waarom mag je toch op alle godsdiensten kritiek hebben, behalve op de islam?

‘Onze godsdienstvrijheid is in gevaar. We gaan misschien wel dezelfde kant op als Engeland. Ik werd daar geïnterviewd door een christelijk programma. De presentator zei dat zijn zender van de buis gehaald zou worden als hij kritiek op de islam zou uiten. Alleen een geïnterviewde mag dat doen. Dat is toch van de gekke?

‘Een andere gevaarlijke trend is dat alle fundamentalisten op één hoop worden gegooid en gelijkgesteld aan extremisten. In een interview met de BBC zei de journalist tegen me: ‘Het grootste probleem van nu is fundamentalisme’, waarop ik antwoordde: ‘Christelijke fundamentalisten bezorgen de wereld hoofdpijn, dat is waar, maar moslimfundamentalisten hakken je kop van je romp, meneer.’ Ik kreeg een kort bedankje en werd naar buiten begeleid.

‘Dat schoolboek waar Trifkovic het over had, dat kreeg mijn zoon ook. Ik ben naar de directeur gestapt en heb het boek op zijn bureau gesmeten, ik zei dat ik ertegen was dat de islam als een feit werd onderwezen en dat er niks over het christendom werd gedoceerd, terwijl de islam de religie is van de miljoenen die 9/11 een begrijpelijke daad vinden.
Gelukkig voor mijn zoon zei de directeur dat ze op die school dat hele hoofdstuk oversloegen; ze kregen dat boek opgedrongen, maar ze schikten zich daar niet in. Toch betwijfel ik of het hele schoolsysteem zo wijs is.

‘Naar aanleiding van de analyse van Trifkovic over de film Kingdom of Heaven: ik heb een videoband met sjeik Qaradawi, die zes jaar in het Midden-Oosten heeft gezeten als veiligheidsadviseur voor de EU. Daar verbreidde hij zijn ‘vredelievende’ islam. Op die tape spreekt hij moslimstudenten in Amerika toe over Salahoeddin (Saladin). Toen Saladins Arabische adviseur gevraagd werd of de Kruisvaarders een vredesverdrag wilden sluiten, antwoordde de adviseur met soera Al-Anfal:61: ‘En als ze capituleren voor vrede, capituleer dan ook, en schenk jullie vertouwen aan Allah’. Maar Saladin zei: “Ik ben Koerd en u bent Arabier en u zou de koran beter moeten kennen dan ik. Zie soera Mohammed, vers 35: ‘En wees niet zo slap dat jullie om vrede bedelen en jullie hebben de overhand.’”

‘Inderdaad heeft Mohammed gezegd: ‘Al-Harbu Khid’a’, wat betekent: oorlog is bedrog. En dus moeten we niet alleen het bedrog bestrijden van de islamitische terroristen die van buiten komen, we moeten eerst de steun voor de islamitische terreur bestrijden die van binnenuit komt. Die bedriegers willen de aankomende generatie veranderen. Als ze daarin slagen, is het allemaal voorbij en hebben zij gewonnen.

Trifkovic: ‘Laten we ons geen illusies maken dat What the West Needs to Know of wat voor soortgelijke film of boek of tv-serie dan ook het eenzijdige paradigma over de islam zal veranderen. Toch is onze documentaire een flinke stap vooruit vergeleken met wat het grote publiek tot nu toe voorgeschoteld krijgt.
Ik hoop dat de producenten een korte, enigszins opgeleukte versie zullen maken die aan onafhankelijke televisiestations kan worden verkocht. Of dat er een aangepaste dvd komt voor de consumentenmarkt.
Dan zou er meer kans zijn dat het Westen van dit taboe afraakt en de islam wat nuchterder gaat analyseren, zonder angst of schuldgevoel of opgelegd denken. Het grootste probleem zit namelijk in onszelf, en dan vooral bij degenen die invloed hebben op het beleid en de meningsvorming. De tijd van diplomatie is nu wel voorbij. De elite die maar doorgaat met het oplepelen van die leugen over de Religie van Vrede en Tolerantie, is óf een stel idioten, óf het zijn kwaadaardige verraders (en in het geval van Tony Blair allebei).
Een week geleden schreef ik op Chronicles dat de misdaad waaraan de jihad-slijmerds in het Westen zich schuldig maken veel erger is dan waar de stichters van de Verenigde Staten de koloniale regering voor omverwierpen.

Spencer: ‘Het is echt niet zo dat de feiten over de islam en de jihad die wij presenteren mysterieus of buitenissig zijn. Ze worden elke dag bevestigd door jihadisten en die uitwassen worden nooit effectief bestreden door de zogenaamde gematigde moslims. Die feiten waren in het Westen eeuwenlang alom bekend, tot enkele tientallen jaren geleden, toen de immigratie begon. Neem Alexis de Tocqueville, John Quincy Adams, Winston Churchill en vele anderen.
De enkele islamitische apologeet die je vroeger zag, zoals Ishtiaq Husain Qureshi (http://en.wikipedia.org/wiki/Ishtiaq_Hussain_Qureshi) met zijn spitsvondige boek uit 1930 The Religion of Peace (http://tinyurl.com/yleyvc), hield ondanks een overmaat aan tekstuele, theologische, jurisprudentie- en historische bewijzen staande dat er niets in de islamitische doctrine was dat agressie en wreedheid rechtvaardigde.

‘Maar op dit moment zitten we met het allesomvattende schuldbeladen multiculturalisme. Dat maakt het voor westerse beleidsmakers onmogelijk om onomwonden over de islam te spreken. Heeft de moslimwereld een probleem met het Westen, dan moet het wel ónze schuld zijn – vanwege Irak, of de Abu Ghraib-gevangenis, of Israël, of Mossadegh, of wat dan ook.
Ik vind dit een intrigerende omkering van het oude koloniale paternalisme: de gedachte achter de white man’s burden was dat het de taak van het Westen was om beschaving naar de gekoloniseerde gebieden te brengen, en dat die beschavingslast op geen enkele manier door de gekoloniseerde volkeren kon worden gedeeld. Tegenwoordig ziet links het kwaad dat wordt veroorzaakt door de vijanden van het Westen als geheel door het Westen zelf opgeroepen. Ook nu weer draagt het ‘niet-blanke’, niet-christelijke deel van de wereld, en de immigranten daarvandaan, geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn eigen daden. De arrogantie van dit standpunt dringt nauwelijks door in het publieke domein: ze is even onzichtbaar als de islamitische jihaddoctrine en de superioriteit achter de sharia.

‘Die doelbewuste blindheid bedreigt ons meer dan Osama Bin Laden en zijn bende. Hoe harder de gevestigde media pretenderen dat er geen probleem is, hoe sneller het probleem uitzaait. En degenen die er wel de waarheid over spreken, worden naar de marge gedrukt of gedemoniseerd. Maar net als de eenzame volhouder in Ionesco’s Le rhinocéros zal ik het niet opgeven. En met mij de andere samenstellers van Islam: What the West Needs to Know.

Jamie Glazov (http://www.frontpagemag.com/Articles/authors.asp?ID=3) is hoofdredacteur van Frontpage Magazine.

Naschrift
De trailer van de studieuze film Islam: What the West Needs to Know staat hier (http://www.whatthewestneedstoknow.com/view_trailer.asp). En hier (http://www.obsessionthemovie.com/12min.htm) is een compilatie van 12 minuten te zien van de bekroonde publieksdocumentaire Obsession: Radical Islam’s War Against the West.

http://www.peterbreedveld.com/archives/00000686.html

MARE
14 november 2006, 12:30
Met hun lange baarden kunnen ze zich makkelijk vermommen als de kerstman. Het is waarschijnlijk de enige operatie die nog rest waarbij ze niet te veel opvallen. Daarom doen ze het. Héhéhé

Heftruck
14 november 2006, 13:15
U komt af met David horrowitz om een interview met islamkenners zoals Robert Spencer, Serge Trifcovic en een voormalige islamterrorist naar de prullenbak te verwijzen om dat dit niet in uw denken, in uw PC kraampje past.

Los van de rest van je post, is het belangrijk te weten dat "politieke correctheid" zowat het belachelijkste is dat je 2004gun kan verwijten. :?

TypO
14 november 2006, 20:56
Of er aanslagen gaan gebeuren durf ik niet te voorspellen. Mochten ze plaats vinden kan wel met bijna zekerheid voorspeld worden dat seconden erna de islamitische gemeenschap zal waarschuwen voor islamofobie en dat daags erna regeringsleiders van het getroffen land een moskee zullen bezoeken waar ze erop hameren dat islam een religie van vrede is.


Maar of het volk dat blijft geloven is dè vraag natuurlijk!

TypO
14 november 2006, 20:58
De ideale tegenzet ...alle moslims terug naar de zandbak.
Voordeel.
Volop werkgelegenheid voor iedereen die hier nog is.
En terug plaats in de gevangenissen.
Terug geld om op spaarboekje tezetten .enz.........

Nadeel voor de sossen die zijn ineens hun stemmen kwijt .



nagel met ne kop

TypO
14 november 2006, 20:59
Vreemd, zijn dat ook niet degenen die Bush zulke "juiste" informatie bezorgden over Irak dat hij er een oorlog om begonnen is?
http://forum.politics.be/showthread.php?p=2155366#post2155366


Ach wat ... ?

Was het beter geweest als Saddam er nog de plak zou zwaaien?

TypO
14 november 2006, 21:00
Jaarlijkse? Inmiddels is het wel eerst driemaandelijks, dan maandelijks geworden....:roll: en altijd even loos: die geheime diensten zijn dan ook geheim, hé8-)Véél aanklachten leverde dat niet op...


Madrid, Londen + pogingen op kleine brogel, Keulen en al die andere al vergeten?
Zo loos was madrid en Londen toch niet vind ik.

TypO
14 november 2006, 21:03
Een paar jaar geleden hebben onze Duitse vrienden nog net een aanslag op de kerstmarkt van Straatsburg kunnen voorkomen. De bom was al klaar... Geen nieuws dus...
Maar mij en mijn gezin zie je toch niet meer op dergelijke grote evenementen...:cry:


Voor Filousoofke,


straatsburg, ik dacht dat het keulen was. De Dom of zoiets.

Gun
14 november 2006, 21:27
U komt af met David horrowitz om een interview met islamkenners zoals Robert Spencer, Serge Trifcovic en een voormalige islamterrorist naar de prullenbak te verwijzenJuist;-)

Om het dan maar even over David Horrowitz te hebben... U zegt over David Horrowitz en co., dat die 'de betrachting hebben om de ganse islam voor te stellen als de extremistjes'Juist;-)

U bent blijkbaar een aanhanger van Bush, Blair en co. Iets op tegen?:evil:

Men tracht de mythe in stand te houden van de 'tolerante' islam, men tracht de geschiedenis te vervalsen omdat de waarheid niet in het huidige PC denken past. En wie mag die men dan wel zijn?:?

Blair drukte ons op het hart dat de terroristen van 9/11 geen ‘islamitische’ terroristen waren, maar ‘gewoon terroristen’.En hij heeft nog gelijk ook;-)

Stel je voor dat de VS na Pearl Harbor hadden gezegd dat de aanvallers geen ‘Japanse’ luchtmachtpiloten waren geweest, maar alleen maar ‘piloten’!Stel je voor, hadden ze dan niet meegedaan aan WO II? Spijtig hé:roll:

Onze tieners wordt verder onderwezen dat moslimvrouwen ‘duidelijke rechten’ hebben in het huwelijk, dat moslims altijd ‘uitermate tolerant waren tegenover de mensen die ze overwonnen’, dat christenen en joden ‘volledige godsdienstvrijheid’ genoten en meer van die regelrechte leugens.Ik vermoed dat U een Jood bent met zionistische trekjes:-D

‘Onze godsdienstvrijheid is in gevaar. We gaan misschien wel dezelfde kant op als Engeland. Ik werd daar geïnterviewd door een christelijk programma. De presentator zei dat zijn zender van de buis gehaald zou worden als hij kritiek op de islam zou uiten. Alleen een geïnterviewde mag dat doen. Dat is toch van de gekke?Tja een christelijk programma, dezelfde pot nat als de Islam en de Joden;-)

‘Christelijke fundamentalisten bezorgen de wereld hoofdpijn, dat is waar, maar moslimfundamentalisten hakken je kop van je romp, meneer.’ Ik kreeg een kort bedankje en werd naar buiten begeleid.Prietpraat in't kwadraat, maar ik zal daar later op terug komen

(http://www.frontpagemag.com/Articles/authors.asp?ID=3)

Riksken
14 november 2006, 21:37
Pas als je er niks van hoort zijn ze gevaarlijk. Al Qaida is volgens mij doodgebloed en maakt enkel nog wat lawaai. Anderen gaan opstaan maar dat zal nog wat tijd in beslag nemen.

Gun
14 november 2006, 21:42
Pas als je er niks van hoort zijn ze gevaarlijk. Al Qaida is volgens mij doodgebloed en maakt enkel nog wat lawaai. Anderen gaan opstaan maar dat zal nog wat tijd in beslag nemen.Sterker nog, AQ, zoals de media het ons heeft verkocht, heeft nooit bestaan;-)

Boadicea
15 november 2006, 02:16
Met hun lange baarden kunnen ze zich makkelijk vermommen als de kerstman. Het is waarschijnlijk de enige operatie die nog rest waarbij ze niet te veel opvallen. Daarom doen ze het. Héhéhé

Of Sinterklaas, een heilige uit Turkije.

Bhairav
15 november 2006, 06:04
Sterker nog, AQ, zoals de media het ons heeft verkocht, heeft nooit bestaan;-)
"Niet bestaan"... Het is gewoon zo'n mentaliteit om zich AQ te noemen als men zo'n stoten uithaalt. Daaruit bestaat dat, en er is niks om te bestrijden, want het zit in die mensen hunne kop.

Chipie
15 november 2006, 07:23
Sterker nog, AQ, zoals de media het ons heeft verkocht, heeft nooit bestaan;-)Zijn er dan mensen die dat ooit hebben beweerd? :oops: :roll: ;-)

MARE
16 november 2006, 11:19
Of Sinterklaas, een heilige uit Turkije.

...en zwarte piet. Tja, dat hoeft natuurlijk geen betoog.

Herr Flick
16 november 2006, 11:53
Heel juist Herr Flick, die extrimistjes!

Onze vriend David Horowitz en zijn cornuiten hebben echter de betrachting om de ganse Islam voor te stellen als de extremistjes en DAAR wringt het schoentje net.

Probleem is wel dat er meer en meer extrimistjes bijkomen, en het is daar het schoentje inderdaad wringt.

Ne moslim die ook een glas whiskey lust, en een stevige kottelet, daar hebben we nie veel van te vrezen, ;-) Maar zo lopen er nie veel rond hé, ze pakken dat allemaal nogal serieus op...

KrisKras
16 november 2006, 12:18
Probleem is wel dat er meer en meer extrimistjes bijkomen, en het is daar het schoentje inderdaad wringt.

Ne moslim die ook een glas whiskey lust, en een stevige kottelet, daar hebben we nie veel van te vrezen, ;-) Maar zo lopen er nie veel rond hé, ze pakken dat allemaal nogal serieus op...


:lol: wanneer ben je laatste keer op stap geweest?

Herr Flick
16 november 2006, 13:33
Met hun lange baarden kunnen ze zich makkelijk vermommen als de kerstman. Het is waarschijnlijk de enige operatie die nog rest waarbij ze niet te veel opvallen. Daarom doen ze het. Héhéhé

Opperatie rendier, ;-)

Herr Flick
16 november 2006, 13:34
:lol: wanneer ben je laatste keer op stap geweest?


Ik ben wel ies ne zatte moslim tegengekomen op straat, ...

Lex Blanca
16 november 2006, 14:38
Ik ben wel ies ne zatte moslim tegengekomen op straat, ...
Ik ook, en hij vroeg of ik "seks wilde maken".:? :? :? :? :?

Ik bedankte vriendelijk met de woorden: "Het spijt me, maar ik denk niet dat ik daar al klaar voor ben".:|

KrisKras
16 november 2006, 14:51
Ik ook, en hij vroeg of ik "seks wilde maken".:? :? :? :? :?

Ik bedankte vriendelijk met de woorden: "Het spijt me, maar ik denk niet dat ik daar al klaar voor ben".:|


Borat is geen islamitische naam: "Sexy time! You like yes?" :lol:

Lex Blanca
16 november 2006, 15:03
Borat is geen islamitische naam: "Sexy time! You like yes?" :lol:

Hehe, neenee, niet Borat. :-)
De heer in questie was erg dronken en viel na het voorval in slaap op een bankje in het park waar het voorviel. Toen ik het aan een maat vertelde werd de moslim door hem herkend. Hij had bij hem gewerkt en deed mee aan de Ramadan...zo wist ik dat het een moslim was.;-)

illwill
18 november 2006, 12:50
Die informatiebronnen komen me zo bekend voor (WMD, etc):?DETAILS (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_297359.html?wt.bron=homeArt2)

We zullen hopen dat het onzin is é. Deze info zomaar weglachen...zou ik niet doen.
We komen hierop terug wanneer we in januarie zitten ok? Ga je dan zelf toegeven indien er aanslagen gebeurt zijn dat je er naast zat om zomaar weer te gaan bashen op de inlichtingendiensten van amerika zonder reden?

illwill
18 november 2006, 12:53
Pas als je er niks van hoort zijn ze gevaarlijk. Al Qaida is volgens mij doodgebloed en maakt enkel nog wat lawaai. Anderen gaan opstaan maar dat zal nog wat tijd in beslag nemen.

Probleem is dat jij dit idd enkel maar kunt denken maar absoluut geen zekerheid over hebt en wel om de simpele reden dat je dit niet kunt weten door dit hier achter je pceetje te schrijven. Wij denken allemala veel te veel maar als puntje bij paaltje komt hebben we er geen flauw idee van.

Gun
6 januari 2007, 17:57
Die informatiebronnen komen me zo bekend voor (WMD, etc):?DETAILS (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_297359.html?wt.bron=homeArt2)Ben ik verkeerd of is de Kerst nu al gepasseerd?

Het terreurnetwerk al-Qaida is van plan tijdens de topdagen van de kerstvakantie aanslagen in Europa te plegen. Dat meent de Amerikaanse tv-zender CBS te weten.

Voor zijn informatie baseert CBS zich op medewerkers van de (Amerikaanse) geheime dienst, Arabische diplomaten en Pakistaanse veiligheidsfunctionarissen.

Spoor- en luchtverkeer
Met de aanslagen wil al-Qaida de "druk op Europa" verhogen. Blijkbaar overwegen de terroristen in het bijzonder aanslagen op het in volle vakantieperiode drukke spoor- en luchtverkeer.

Voorts wil al-Qaida in Arabische landen nog meer aanslagen uitvoeren op olie-infrastructuur als pijplijnen en raffinaderijen. Zulke aanslagen doen de olieprijzen stijgen, en op die manier, aldus CBS, zou ook de VS economisch hard getroffen worden.

Opleidingskampen
Volgens door CBS aangehaalde geheime diensten hebben de voorbije maanden "verscheidene honderden" leden van het mysterieuze terreurnetwerk hun opleidingskampen in de ontoeganklijke Afghaanse bergen verlaten. Zij zijn ofwel naar Irak afgereisd, ofwel naar hun landen van herkomst teruggekeerd.

Terreurleider Osama Bin Laden zou van mening zijn, dat goed opgeleide Arabische strijders nuttiger zijn wanneer zij in hun eigen landen aanslagen tegen westerse doelwitten uitvoeren. (dpa)

Gun
6 januari 2007, 17:58
We zullen hopen dat het onzin is é. Deze info zomaar weglachen...zou ik niet doen.
We komen hierop terug wanneer we in januarie zitten ok? Ga je dan zelf toegeven indien er aanslagen gebeurt zijn dat je er naast zat om zomaar weer te gaan bashen op de inlichtingendiensten van amerika zonder reden?:oops::?:roll:

Judokus
6 januari 2007, 17:59
Ben ik verkeerd of is de Kerst nu al gepasseerd?
't Is altijd zelfde liedje: de populariteitspoll's van pro-Iraqpolitici gaan naar beneden: Hup, de mensen wat bang maken, dan stijgt hun populariteit weer.:evil: :roll:

Gun
6 januari 2007, 18:08
't Is altijd zelfde liedje: de populariteitspoll's van pro-Iraqpolitici gaan naar beneden: Hup, de mensen wat bang maken, dan stijgt hun populariteit weer.:evil: :roll:'t gaat nog een stapje werder ...

filosoof
6 januari 2007, 21:33
We zullen hopen dat het onzin is é. Deze info zomaar weglachen...zou ik niet doen.
We komen hierop terug wanneer we in januarie zitten ok? Ga je dan zelf toegeven indien er aanslagen gebeurt zijn dat je er naast zat om zomaar weer te gaan bashen op de inlichtingendiensten van amerika zonder reden?

Voor zijn informatie baseert CBS zich op medewerkers van de *(Amerikaanse) geheime dienst, Arabische diplomaten en Pakistaanse veiligheidsfunctionarissen*.

De Pakistaanse veiligheidsdienst " INTER-SERVICES INTELLIGENCE (ISI)". 8-) is een verlengstuk vd CIA, dat gebruikt werd door de CIA om ALQaeida te financieren en bewapenen..:-P

Het vorige niewsje in die zin was TF 1, die in een engelse krant had gelezen dat de Franse geheime diensten van de CIA hadden vernomen dat een aanslag op de "chunnel" tijdens de kerst/nieuwjaarsperiode ging gebeuren...
Remember Farenheit 9/11 van Moore en de angstbarometer, die door de geheime diensten altijd boven normaal werd gehouden??

Vergeet niet dat er presidentsverkiezingen in Frankrijk onderweg zijn!!

baseballpolitieker
6 januari 2007, 21:36
Ben ik verkeerd of is de Kerst nu al gepasseerd?
Vergeet niet dat de aanslagen misschien wel vermeden zijn!

filosoof
6 januari 2007, 21:40
Of Sinterklaas, een heilige uit Turkije.
Helaas dood, en zijn lijk werd door italiaanse zeerovers gestolen in Myra en naar Bari overgebracht, maar dat is verjaard!!

filosoof
6 januari 2007, 21:42
ale vuurwerk tijdens het eindejaar...
In Vlaanderen werden heel wat vuurweken afgelast: da's zeker de schuld van AlQaeida!!:rofl:

filosoof
6 januari 2007, 21:43
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2311178#post2311178)
Ben ik verkeerd of is de Kerst nu al gepasseerd?


Vergeet niet dat de aanslagen misschien wel vermeden zijn!
Dan zou je de bluf wel op TV gkregen hebben...:lol:

baseballpolitieker
6 januari 2007, 22:51
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2311178#post2311178)
Ben ik verkeerd of is de Kerst nu al gepasseerd?



Dan zou je de bluf wel op TV gkregen hebben...:lol:
Je weet nooit misschien zoeken ze nog naar de opdrachtgevers!;-)

Boadicea
7 januari 2007, 02:29
En? Heeft er iemand iets van een grote aanslag vernomen?

Gun
7 januari 2007, 03:18
Vergeet niet dat de aanslagen misschien wel vermeden zijn!Hartelijk dank om mij daar aan te doen herinneren:?

Vorenus
7 januari 2007, 03:32
En? Heeft er iemand iets van een grote aanslag vernomen?


Er was een grote aanslag op men wc op 26 december om 16 uur en 15 minuten. :twisted:

Gun
7 januari 2007, 17:08
Er was een grote aanslag op men wc op 26 december om 16 uur en 15 minuten. :twisted:Indien U zo'n zaken zo gedetailleerd bij houdt wordt mij het één en ander duidelijk over uw gemoedsgesteldheid.

Groentje-18
7 januari 2007, 18:40
En? Heeft er iemand iets van een grote aanslag vernomen?

Ik heb iets vernomen van een dreiging op de Eurostar.

Gun
7 januari 2007, 18:43
Ik heb iets vernomen van een dreiging op de Eurostar.Alweer een dreiging dus ...

Chipie
7 januari 2007, 19:01
In Spanje zal Zapatero in de toekomst wel meer belang hechten aan terreurdreigementen...

Gun
7 januari 2007, 19:10
In Spanje zal Zapatero in de toekomst wel meer belang hechten aan terreurdreigementen...Alweer een dreiging dus ...

Jazeker
7 januari 2007, 19:30
Alweer een dreiging dus ...

http://english.pravda.ru/img/idb/photo/3-294.jpg

Deze bedoel je?

Gun
7 januari 2007, 19:35
http://english.pravda.ru/img/idb/photo/3-294.jpg

Deze bedoel je?OBL intussen geïnfiltreerd in de ETA? Stuur een mail naar CNN, NBC of FOX, ze gaan dit graag horen:?

Jazeker
7 januari 2007, 20:00
OBL intussen geïnfiltreerd in de ETA? Stuur een mail naar CNN, NBC of FOX, ze gaan dit graag horen:?

Is het geen terreur als OBL er niet mee gemoeid is?

exodus
7 januari 2007, 20:03
Is het geen terreur als OBL er niet mee gemoeid is?


Voor de media blijkbaar niet echt. Had Al Quada deze aanslag gepleegd was het wereldnieuws. Nu is het maar lauwtjes ontvangen.

Jazeker
7 januari 2007, 20:06
Voor de media blijkbaar niet echt. Had Al Quada deze aanslag gepleegd was het wereldnieuws. Nu is het maar lauwtjes ontvangen.

Als het Al Quada was geweest dan had het ook geen vooraf aangekondigd mini-autobommetje geweest. AQ zou Barajas compleet in de as gelegd hebben zonder telefoontje vooraf.

exodus
7 januari 2007, 20:07
Als het Al Quada was geweest dan had het ook geen vooraf aangekondigd mini-autobommetje geweest. AQ zou Barajas compleet in de as gelegd hebben zonder telefoontje vooraf.

Alle grote aanslagen die men zegt die van Al Quada zijn, zijn dan ook fake.

Jazeker
7 januari 2007, 20:11
http://static.firedoglake.com/2006/06/yawn.jpg

exodus
7 januari 2007, 20:17
http://planetquo.net/911/911-ostrich-inside-job.jpg

illwill
8 januari 2007, 10:08
De veiligheid is te streng met deze dagen, volgens mij zijn ze slim genoeg om een andere datum te kiezen.

Chipie
8 januari 2007, 13:42
http://planetquo.net/911/911-ostrich-inside-job.jpg
Trek dan uw kop uit het zand, hé Exodus... :-P

Boadicea
8 januari 2007, 15:06
Gezocht: mannen met bommengordels, bomauto's en dergelijke om de volgende feesten wat op te vrolijken, want zo wordt het saai. Al die security mensen moeten toch iets doen voor hun boterham.
Alleen het ETA liet van zich horen. Van Al Qaiuda geen spoor. Die zijn of degelijk iets groots aan het voorbereiden, of enkel nog stroere praat aan het verkopen.

Bierke
8 januari 2007, 15:10
't is trouwens al het tweede jaar op rij dat ze aanslagen aankondigen tijdens de kerstperiode, ik weet niet wat voor plezier ze hier in scheppen, mensen afschrikken doe ze allang nietmeer, dus economische gevolgen blijven uit... Imand een idee welke ideologie er dan wel achter schuilt?

Gun
8 januari 2007, 16:47
't is trouwens al het tweede jaar op rij dat ze aanslagen aankondigen tijdens de kerstperiode, ik weet niet wat voor plezier ze hier in scheppen, mensen afschrikken doe ze allang nietmeer, dus economische gevolgen blijven uit... Iemand een idee welke ideologie er dan wel achter schuilt?Ons schrik aan doen ... dan laten we zonder morren toe dat er elke m² camera's worden geplaatst, kinderen worden gechipped, onze transacties worden opgevolgd, ...

Chipie
8 januari 2007, 16:57
Ons schrik aan doen ... dan laten we zonder morren toe dat er elke m² camera's worden geplaatst, kinderen worden gechipped, onze transacties worden opgevolgd, ...Wat hebt U te verbergen, Gun?
Toch geen guns? :-P

Gun
8 januari 2007, 19:51
Wat hebt U te verbergen, Gun?Neen Chipie, maar ik sta wel op mijn vrijheid die me grondwettelijk is toegekend ...

Wase wolf
8 januari 2007, 21:21
't is trouwens al het tweede jaar op rij dat ze aanslagen aankondigen tijdens de kerstperiode, ik weet niet wat voor plezier ze hier in scheppen, mensen afschrikken doe ze allang nietmeer, dus economische gevolgen blijven uit... Imand een idee welke ideologie er dan wel achter schuilt?


Het defensiebudget van de VS en partners verantwoorden.

Flippend Rund
8 januari 2007, 21:22
Die kerstperiode loopt wel zeer lang uit vandejaar.

Asshen Sukar
8 januari 2007, 21:29
't is trouwens al het tweede jaar op rij dat ze aanslagen aankondigen tijdens de kerstperiode, ik weet niet wat voor plezier ze hier in scheppen, mensen afschrikken doe ze allang nietmeer, dus economische gevolgen blijven uit... Imand een idee welke ideologie er dan wel achter schuilt?

De inlichtingendiensten moeten ook iets te doen hebben hé.

Gun
8 januari 2007, 21:41
Het defensiebudget van de VS en partners verantwoorden.en vooral waar datzelfde budget wordt aan uitgegeven ...

lyot
8 januari 2007, 22:37
't is trouwens al het tweede jaar op rij dat ze aanslagen aankondigen tijdens de kerstperiode, ik weet niet wat voor plezier ze hier in scheppen, mensen afschrikken doe ze allang nietmeer, dus economische gevolgen blijven uit... Imand een idee welke ideologie er dan wel achter schuilt?


Nu, wat er in de krant staat geloof ik de helft van de tijd niet. Dat er zogenaamde 'dreigingen' worden aangehaald, dus al evenmin. De Media hebben er vaak zelf baat bij om hun ding te verkopen, dus kleine dreigingen worden al te vaak opgeblazen, me dunkt.

Antoon
8 januari 2007, 23:44
Met onvoorwaardelijke anti's is het onmogelijk te discutteren. En hun verhalen slaan gewoon nergens op.

Er zijn geen aanslagen gepleegd, gelukkig maar, wat betekent dat de vermeende terroristen ofwel zijn gestopt door geheime diensten, ofwel zelf het project hebben afgeblazen, ofwel dat de informatie door de inlichtingendiensten verkeerd zijn geïnterpreteerd.
Maar voor jullie is het zonder meer een "inside hoax" omwille van allerlei mysterieuze redenen.

Mocht er, God beware, toch een aanslag zijn gepleegd, dan was het gewoon een aanval die door de mazen van de duizenden afgewende pogingen was geraakt. Niet meer en niet minder.
Maar voor jullie was het dan zonder meer een "inside job" geweest omwille van allerlei mysterieuze redenen.

Met andere woorden, het is met jullie een verhaal van "you're damned if you do and you're damned if you don't".

Dus niet erg geloofwaardig , ondanks de tienduizenden pagina's die jullie over je eigen nonsens hebben volgepend.

Sweet Jesus! :?

Gun
8 januari 2007, 23:51
Met onvoorwaardelijke anti's is het onmogelijk te discutteren. En hun verhalen slaan gewoon nergens op.

Er zijn geen aanslagen gepleegd, gelukkig maar, wat betekent dat de vermeende terroristen ofwel zijn gestopt door geheime diensten, ofwel zelf het project hebben afgeblazen, ofwel dat de informatie door de inlichtingendiensten verkeerd zijn geïnterpreteerd.
Maar voor jullie is het zonder meer een "inside hoax" omwille van allerlei mysterieuze redenen.

Mocht er, God beware, toch een aanslag zijn gepleegd, dan was het gewoon een aanval die door de mazen van de duizenden afgewende pogingen was geraakt. Niet meer en niet minder.
Maar voor jullie was het dan zonder meer een "inside job" geweest omwille van allerlei mysterieuze redenen.

Met andere woorden, het is met jullie een verhaal van "you're damned if you do and you're damned if you don't".

Dus niet erg geloofwaardig , ondanks de tienduizenden pagina's die jullie over je eigen nonsens hebben volgepend.

Sweet Jesus! :?Tja, en er bestaat ook zoiets als oeverloze naïviteit.

Haleluja!8-)

Gun
8 januari 2007, 23:53
Met onvoorwaardelijke anti's is het onmogelijk te discutteren.DIXIT

C2C
8 januari 2007, 23:54
Voor diegenen die het nog niet doorhebben: de Kerstperiode is intussen voorbij. Geen aanslagen. Laten we dus dit totaal onbelangrijke onderwerp rusten. Er zijn problemen op deze planeet die - volgens wetenschappelijke inschattingen - duizend tot een miljoen keer meer risico inhouden en dus veel meer van onze aandacht verdienen.

Terrorisme is een marginaal probleem.

Chipie
9 januari 2007, 00:08
Voor diegenen die het nog niet doorhebben: de Kerstperiode is intussen voorbij. Geen aanslagen. Laten we dus dit totaal onbelangrijke onderwerp rusten. Er zijn problemen op deze planeet die - volgens wetenschappelijke inschattingen - duizend tot een miljoen keer meer risico inhouden en dus veel meer van onze aandacht verdienen.

Terrorisme is een marginaal probleem.U bedoelt het communisme?

Tja, kan idd waar zijn... :-P

Antoon
9 januari 2007, 00:08
Tja, en er bestaat ook zoiets als oeverloze naïviteit.



Het is in alle geval en altijd "opgemaakt spel", of er nu aanslagen worden gepleegd of niet. :lol:

Noem het beest zoals je maar wilt, geloofwaardig kan het gewoon niet meer zijn.

Gun
9 januari 2007, 00:12
U bedoelt het communisme?

Tja, kan idd waar zijn... :-P:rofl:

Gun
9 januari 2007, 00:14
Het is in alle geval en altijd "opgemaakt spel", of er nu aanslagen worden gepleegd of niet. :lol: Neen meneer Toon, niet "in alle geval", niet "altijd", ... of er nu aanslagen worden gepleegd of niet.
Noem het beest zoals je maar wilt, geloofwaardig kan het gewoon niet meer zijn.Goedgeloviger ook niet ;-)

illwill
9 januari 2007, 08:06
Ons schrik aan doen ... dan laten we zonder morren toe dat er elke m² camera's worden geplaatst, kinderen worden gechipped, onze transacties worden opgevolgd, ...

Er worden niet op elke m² camera's geplaatst, waar ik zelfs indien het zo was geen probleem mee zou hebben. Kinderen worden niet gechipped waar ik eigenlijk ook geen probleem mee zou hebben, ontvoerders zullen 2x nadenken. Transacties worden al zolang er banken zijn opgevolgt, in mijn ogen nog niet goed genoeg, er sjoemelen nog te veel politiekers met geld.

Wat is je probleem nu eigenlijk...? Gewoon zagen om te klagen?

illwill
9 januari 2007, 08:07
Neen Chipie, maar ik sta wel op mijn vrijheid die me grondwettelijk is toegekend ...

Er is niets wat u vrijheid tegenhoud. Geef me 1 legaal ding wat u nu niet meer kunt doen?

Antoon
9 januari 2007, 09:39
Neen meneer Toon, niet "in alle geval", niet "altijd", ... of er nu aanslagen worden gepleegd of niet.


Toch wel. Lees het forum er maar zelf op na. Bij bepaalde forumleden, steeds dezelfde, zijnde de NWO-freaks en andere onvoorwaardelijke anti's, is het wel degelijk altijd en in alle geval een inside job.
Aanval of geen aanval. Waarschuwing of geen waarschuwing, noem maar op, en het is een inside opzet.
Vandaar dat het eerder belachelijk klinkt dan wel geloofwaardig.

exodus
9 januari 2007, 09:41
Toch wel. Lees het forum er maar zelf op na. Bij bepaalde forumleden, steeds dezelfde, zijnde de NWO-freaks en andere onvoorwaardelijke anti's, is het wel degelijk altijd en in alle geval een inside job.
Aanval of geen aanval. Waarschuwing of geen waarschuwing, noem maar op, en het is een inside opzet.
Vandaar dat het eerder belachelijk klinkt dan wel geloofwaardig.

Niet echt, maar we weten dat Al Quada fake is, dan zijn alle dreigingen die van Al Quada uitgaan verdacht.

Boadicea
9 januari 2007, 11:04
Die kerstperiode loopt wel zeer lang uit vandejaar.

Jep, die jongens van Al Quaida zijn toch de slechtste nog niet. We mogen van hen langer feesten. Heel het jaar door kerstmis.:roll:

illwill
9 januari 2007, 11:35
Niet echt, maar we weten dat Al Quada fake is, dan zijn alle dreigingen die van Al Quada uitgaan verdacht.

Al qaida fake? :-D Bush is fake, een puppet van al qaida om al qaida fake te laten lijken. :lol:

Gun
9 januari 2007, 17:22
En die vrijheid blijf je behouden, zoniet geef dan een voorbeeld en anders hou je op met erover te zagen of blijf gewoon posts herhalen...mij ook goed. Mond vol tanden betekent dat. :lol:Jij bent de eerste student die geslaagd is, en dan nog met grootste onderscheiding, maar of dit iets is om fier over te zijn is een andere discussie

Jij hebt je als eerste in de zak laten zetten

proficiat *knip* proficiat:???:

Gelieve uw bericht maar één keer te posten en u te beperken tot de nick van iemand, zonder nodeloze verbasteringen.

mvg,
Arnold.

Arnold
9 januari 2007, 18:52
Gelieve kinderlijke onderonsjes buiten het forum te houden.

mvg,
Arnold.

illwill
10 januari 2007, 08:08
Ik ben voor meer camera's, ze bewijzen dat ze voor meer veiligheid zorgen en dat daders ten minste kunnen opgepakt worden indien ze gefilmd werden.
Het chippen van mensen vind ik geweldig. Voor mij mogen ze alle info van mijn pas erin stoppen of bankkaart, misschien ook met een soort van gps systeem dat je zelf eventueel kunt aan en uit zetten. Zo kan je je kinderen altijd traceren indien ze vermist zijn. Alle banktransacties moeten gecontroleerd worden, men kan software ontwikkelen waardoor enkel verdachte gevallen gefilterd worden.
Enkel als je in een wereld van gesjoemel criminaliteit meedraait zul je hier iets op tegen hebben.
Mijn vrijheid word op geen enkel vlak beperkt.

bruut geweld
10 januari 2007, 09:31
Ik ben voor meer camera's, ze bewijzen dat ze voor meer veiligheid zorgen en dat daders ten minste kunnen opgepakt worden indien ze gefilmd werden.
Het chippen van mensen vind ik geweldig. Voor mij mogen ze alle info van mijn pas erin stoppen of bankkaart, misschien ook met een soort van gps systeem dat je zelf eventueel kunt aan en uit zetten. Zo kan je je kinderen altijd traceren indien ze vermist zijn. Alle banktransacties moeten gecontroleerd worden, men kan software ontwikkelen waardoor enkel verdachte gevallen gefilterd worden.
Enkel als je in een wereld van gesjoemel criminaliteit meedraait zul je hier iets op tegen hebben.
Mijn vrijheid word op geen enkel vlak beperkt.

mensen chippen ? fantastisch vertrouwen in "de overheid" en "het systeem" dat jij hebt ! en jij wéét gewoon wat er op die chip staat en met welke database het gelinkt is..
en zoals we weten, zijn diegenen die "in power" zijn ABSOLUUT te vertrouwen.
Zeker als ze "dissedente meningen " als een bedreiging voor hun positie beschouwen :oops:

vertrouwen hebben is (soms) goed ;volslagen naiëf zijn,is ronduit idioot !

illwill
10 januari 2007, 09:40
mensen chippen ? fantastisch vertrouwen in "de overheid" en "het systeem" dat jij hebt ! en jij wéét gewoon wat er op die chip staat en met welke database het gelinkt is..
en zoals we weten, zijn diegenen die "in power" zijn ABSOLUUT te vertrouwen.
Zeker als ze "dissedente meningen " als een bedreiging voor hun positie beschouwen :oops:

vertrouwen hebben is (soms) goed ;volslagen naiëf zijn,is ronduit idioot !

Wat kan er op die chip staan waar ik problemen mee zou hebben? Wat maakt het uit met welke database het gelinkt is? Welke database kan voor mij negatief zijn en wat is er negatief aan dan?

Diegene in power zijn zeker niet te vertrouwen maar ze zijn met de info van een chip niets. Wat gaan ze ermee doen? Nu heb je alles op een identiteitskaart staan en op je bankkaart...dan staat alles op een chip die niet meer in je jaszak zit maar bv in je hand geplant is...wat is het verschil?

Volslagen naief zijn is idd idioot, negatieve gevolgen verzinnen die er niet zijn ook.

bruut geweld
10 januari 2007, 09:42
http://images.google.be/images?q=tbn:vPMlNQ8KNEWhiM:http://www.hivinfosource.org/images/hd_home_naive_off.gif (http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.hivinfosource.org/images/hd_home_naive_off.gif&imgrefurl=http://www.hivinfosource.org/&h=150&w=150&sz=2&hl=nl&start=40&tbnid=vPMlNQ8KNEWhiM:&tbnh=96&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Dnaive%26start%3D20%26ndsp%3D20%26svnu m%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D%26sa%3DN) http://images.google.be/images?q=tbn:HmbP87scUYQ4DM:http://www.napwa.org.au/drupal_files/2005-6-naive.jpg (http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.napwa.org.au/drupal_files/2005-6-naive.jpg&imgrefurl=http://www.napwa.org.au/index.php%3Fq%3Dnode/519&h=300&w=263&sz=19&hl=nl&start=17&tbnid=HmbP87scUYQ4DM:&tbnh=116&tbnw=102&prev=/images%3Fq%3Dnaive%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D% 26sa%3DG)

parcifal
10 januari 2007, 09:44
mensen chippen ? fantastisch vertrouwen in "de overheid" en "het systeem" dat jij hebt ! en jij wéét gewoon wat er op die chip staat en met welke database het gelinkt is..
en zoals we weten, zijn diegenen die "in power" zijn ABSOLUUT te vertrouwen.
Zeker als ze "dissedente meningen " als een bedreiging voor hun positie beschouwen :oops:

vertrouwen hebben is (soms) goed ;volslagen naiëf zijn,is ronduit idioot !

Zolang dat op een vrijwillige basis gebeurd, ben ik nochans ook 100% voor chippen.

Alles kan misbruikt worden en als de overheid iemand viseert kunnen ze die nu ook al vrij eenvoudig electronisch tracen.

bruut geweld
10 januari 2007, 09:56
Alles kan misbruikt worden en als de overheid iemand viseert kunnen ze die nu ook al vrij eenvoudig electronisch tracen.

des te meer reden om achterdochtig te zijn...vandaag zoekt men "zogezegde terroristen" en morgen ? nationalisten worden plots gevaarlijke extremisten, partijleden worden geviseerd, etc etc...

Van overheden die NU al mensen zonder proces en zuiver op basis van geruchten opsluit in guantanamo toestanden en daar enkele jaartjes laat zitten.... (en na 2-3 jaar enkele britten heeft losgelaten die volkomen onschuldig waren)

no thank you !

illwill
10 januari 2007, 10:29
http://images.google.be/images?q=tbn:vPMlNQ8KNEWhiM:http://www.hivinfosource.org/images/hd_home_naive_off.gif (http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.hivinfosource.org/images/hd_home_naive_off.gif&imgrefurl=http://www.hivinfosource.org/&h=150&w=150&sz=2&hl=nl&start=40&tbnid=vPMlNQ8KNEWhiM:&tbnh=96&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Dnaive%26start%3D20%26ndsp%3D20%26svnu m%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D%26sa%3DN) http://images.google.be/images?q=tbn:HmbP87scUYQ4DM:http://www.napwa.org.au/drupal_files/2005-6-naive.jpg (http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.napwa.org.au/drupal_files/2005-6-naive.jpg&imgrefurl=http://www.napwa.org.au/index.php%3Fq%3Dnode/519&h=300&w=263&sz=19&hl=nl&start=17&tbnid=HmbP87scUYQ4DM:&tbnh=116&tbnw=102&prev=/images%3Fq%3Dnaive%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D% 26sa%3DG)

Mooi fotootje maar een antwoord geven...:lol:
Wie is er nu naif? Je roept dingen maar weet blijkbaar niet precies waarom.

illwill
10 januari 2007, 10:35
des te meer reden om achterdochtig te zijn...vandaag zoekt men "zogezegde terroristen" en morgen ? nationalisten worden plots gevaarlijke extremisten, partijleden worden geviseerd, etc etc...

Van overheden die NU al mensen zonder proces en zuiver op basis van geruchten opsluit in guantanamo toestanden en daar enkele jaartjes laat zitten.... (en na 2-3 jaar enkele britten heeft losgelaten die volkomen onschuldig waren)

no thank you !

Verzinsels die de werkelijkheid niet zijn...ik kan morgen ook iemand vermoorden...mij daarom opsluiten? Dacht het niet. Je kan niemand beschuldigen indien hij niets gedaan heeft é. Dat geld voor iedereen.

Je zegt het toch zelf al, als ze je willen hebben pakken ze je toch, daar gaat een chip niets aan veranderen. Met die chip kan men tenminste zien of deze verdachte personen op plaatsen zijn geweest van de aanslagen waardoor bewezen kan worden of ze onschuldig zijn of niet. Nu sluit men ze gewoon op. Waarom zou je hierop tegen zijn? Dit is toch beter. Ook kan men achteraf onderzoeken of men contacten heeft gehad met terroristen...etc...

Gun
10 januari 2007, 11:02
't Blijft een leuke boel hier ...

illwill
10 januari 2007, 11:50
't Blijft een leuke boel hier ...

Idd hilarisch, mensen die hard roepen en niet eens weten waarom :lol: :lol:
Als je ze vraagt om een voorbeeld te geven van wat ze beweren zwijgen ze gewoon. Typisch.:lol:

Gun
23 januari 2007, 12:28
Het verhaal blijft voortduren, de Amerikanen worden nogmaals bij hun pietje genomen


Opstandelingen die banden hebben met al-Qaida in Irak waren van plan met studentenvisa de VS binnen te geraken om er nieuwe aanslagen te plegen. Dat heeft het Amerikaanse televisiestation ABC maandagavond gemeld.

Directeur Michael Maples van de militaire inlichtingendienst DIA heeft vorige week gezegd dat er zes maanden geleden een raid is geweest op een woning waar zich Iraakse leden van al-Qaida zouden hebben schuilgehouden.

Er zijn documenten gevonden waaruit zou blijken dat al-Qaida in Irak "terroristische operaties in de VS" wou opzetten. Meer details gaf de superspion niet.

Infiltratie
ABC meldde van anonieme bronnen meer details te hebben gekregen. Het zou de bedoeling zijn geweest dat tien tot twintig mensen de VS infiltreerden met studentenvisums. Ook de daders van de aanslagen van Nine Eleven hebben die methode gebruikt.

Het plan was nog maar in zijn eerste contouren toen het werd ontdekt. Niets wijst erop dat verdachte lieden erin zijn geslaagd de VS binnen te komen. DETAILS (http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_357882.html?wt.bron=homeArt7)

Chipie
23 januari 2007, 12:47
Stel dat Bush en zijn administratie wel gebruik hadden gemaakt van allerlei geruchten, 'bewijzen', verwittigingen enz... en 9/11 hadden voorkomen met allerhande voorzorgsmaatregelen, tijdelijke vrijheidsbeperkingen, vrijheidsberoving van verdachten enz.... het kot zou hier te klein geweest zijn om de VS te verwijten de bevolking schrik aan te jagen... :-P :lol:

ministe van agitatie
23 januari 2007, 12:54
Stel dat Bush en zijn administratie wel gebruik hadden gemaakt van allerlei geruchten, 'bewijzen', verwittigingen enz... en 9/11 hadden voorkomen

Het straffe van de zaak is juist dat die geruchten, bewijzen, verwittigingen en aanwijzingen wel degelijk aanwezig waren en dat de overheid ervoor gekozen heeft daar niets mee te doen. Uit stompzinnigheid of uit weloverwogen keuze.

Chipie
23 januari 2007, 13:07
Het straffe van de zaak is juist dat die geruchten, bewijzen, verwittigingen en aanwijzingen wel degelijk aanwezig waren en dat de overheid ervoor gekozen heeft daar niets mee te doen. Uit stompzinnigheid of uit weloverwogen keuze.Awel juist... 't is dat wat ik schrijf... ;-) Had de overheid wel ingegrepen, dan zouden de guns van deze wereld roepen dat de overheid de bevolking schrik aanjaagt en uitschreeuwen dat dit tot de tactiek van de NWO behoort... :-P

Gun
23 januari 2007, 13:44
Stel dat Bush en zijn administratie wel gebruik hadden gemaakt van allerlei geruchten, 'bewijzen', verwittigingen enz... en 9/11 hadden voorkomen met allerhande voorzorgsmaatregelen, tijdelijke vrijheidsbeperkingen, vrijheidsberoving van verdachten enz.... het kot zou hier te klein geweest zijn om de VS te verwijten de bevolking schrik aan te jagen... :-P :lol:

Het straffe van de zaak is juist dat die geruchten, bewijzen, verwittigingen en aanwijzingen wel degelijk aanwezig waren en dat de overheid ervoor gekozen heeft daar niets mee te doen. Uit stompzinnigheid of uit weloverwogen keuze.

Awel juist... 't is dat wat ik schrijf... ;-) Had de overheid wel ingegrepen, dan zouden de guns van deze wereld roepen dat de overheid de bevolking schrik aanjaagt en uitschreeuwen dat dit tot de tactiek van de NWO behoort... :-P
Als jullie weigeren 'the bigger picture' te zien dan is dat maar zo ...

illwill
23 januari 2007, 14:08
Als jullie weigeren 'the bigger picture' te zien dan is dat maar zo ...

En jij verzint er alles zelf bij hoe je zou willen of denkt dat het is, ook dat is dan maar zo...

is da waar
23 januari 2007, 19:38
zever in pakskes?

Gun
23 januari 2007, 19:46
zever in pakskes?B Sure!

Heftruck
23 januari 2007, 22:18
Geen aanslag? Goh zeg, verrassing! En de channeltrein rijdt ook nog? Hoe teleurstellend.

;-)

Gun
19 februari 2007, 15:13
Al-Qaeda hergroepeert zich in Pakistan

WASHINGTON - Het terreurnetwerk al-Qaeda hergroepeert zich in Pakistan. Tot die conclusie is de gezaghebbende Amerikaanse krant New York Times gekomen op basis van getuigenissen van regeringsambtenaren die anoniem wilden blijven.
Al-Qaeda heeft in Pakistan een nieuwe organisatiestructuur op poten gezet, nadat het in 2001 Afghanistan had moeten verlaten. Volgens de NYT coördineert Eiman al-Sawahiri, de Egyptische adjunct van Osama bin Laden, de activiteiten van het netwerk in noord-Wasiristan. Na de door de VS geleide invasie in Afghanistan en de val van het talibanregime zijn vele strijders van Al-Qaeda daarheen gevlucht. Al-Qaeda zou nu in het onherbergzame gebied kleinere trainingskampen hebben opgezet.HIER (http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMF19022007_021)

exodus
19 februari 2007, 16:09
Lies lies lies...

Enter
19 februari 2007, 16:11
De mogelijkheid tot aanslagen negeren is ook niet slim.

Antoon
19 februari 2007, 16:21
Lies lies lies...

Tuurlijk. Er komen geen aanslagen, en mochten er toch aanslagen zijn, dan worden ze waarschijnlijk gepland door de Europese regeringen zelf.

De moslim-terroristen? Eén groot verzinsel. Die bestaan niet. :lol:

exodus
19 februari 2007, 16:23
Tuurlijk. Er komen geen aanslagen, en mochten er toch aanslagen zijn, dan worden ze waarschijnlijk gepland door de Europese regeringen zelf.

De moslim-terroristen? Eén groot verzinsel. Die bestaan niet. :lol:

De internationale dreiging van moslimterrorisme is inderdaad een leugen.

Antoon
19 februari 2007, 17:10
De internationale dreiging van moslimterrorisme is inderdaad een leugen.

Grove leugen. Ook hun dagelijkse moordpartijen in Irak, Pakistan, India, Afghanistan, Israel, .... zijn leugens.

De massaslachtingen die ze hebben uitgevoerd in Madrid en London waren geen echte moslimaanslagen, maar eigen werk van de Spanjaarden en de Britten.

En de islamitische bloedbaden van de toekomst : idem dito.

Ben jij nu volledig imbeciel? Of doe je alsof?

exodus
19 februari 2007, 17:18
Grove leugen. Ook hun dagelijkse moordpartijen in Irak, Pakistan, India, Afghanistan, Israel, .... zijn leugens.

De massaslachtingen die ze hebben uitgevoerd in Madrid en London waren geen echte moslimaanslagen, maar eigen werk van de Spanjaarden en de Britten.

En de islamitische bloedbaden van de toekomst : idem dito.

Ben jij nu volledig imbeciel? Of doe je alsof?

Jij lijkt niet te beseffen dat het handig kan zijn voor machtshebbers om zelfs terroristische acties uit te voeren om hun eigen machtsbasis te verstevigen en redenen hebben om ten oorlog te trekken.

In jou wereldbeeld iser geen plaats voor die leugens. Jij acht het onmogelijk dat het volk op zo'n massale schaal bedrogen wordt, wel, je wereldbeeld zou wel eens mis kunnen zijn.

Je bewierookt zelfs Bush, hoever in de illusie moet je niet zitten om dit te doen. Besef je dan niet dat Bush lid is van een elitaire familie dat vernamelijk uit is op persoonlijke macht, zij geven geen reet om de gewone mens. Je gelooft in een illusie, en het kan best wel eens pijnlijk zijn te beseffen dat je verkeerd bent.

TomB
19 februari 2007, 17:28
Jij lijkt niet te beseffen dat het handig kan zijn voor machtshebbers om zelfs terroristische acties uit te voeren om hun eigen machtsbasis te verstevigen en redenen hebben om ten oorlog te trekken.

In jou wereldbeeld iser geen plaats voor die leugens. Jij acht het onmogelijk dat het volk op zo'n massale schaal bedrogen wordt, wel, je wereldbeeld zou wel eens mis kunnen zijn.

Je bewierookt zelfs Bush, hoever in de illusie moet je niet zitten om dit te doen. Besef je dan niet dat Bush lid is van een elitaire familie dat vernamelijk uit is op persoonlijke macht, zij geven geen reet om de gewone mens. Je gelooft in een illusie, en het kan best wel eens pijnlijk zijn te beseffen dat je verkeerd bent.

Te veel Orwell gelezen?

exodus
19 februari 2007, 17:30
Te veel Orwell gelezen?

Nee hoor, je heoft gewoon naar onze dagdagelijkse realiteit te kijken.

Antoon
19 februari 2007, 17:31
Jij lijkt niet te beseffen dat het handig kan zijn voor machtshebbers om zelfs terroristische acties uit te voeren om hun eigen machtsbasis te verstevigen en redenen hebben om ten oorlog te trekken.


Tuurlijk besef ik dat wel. Dat kan eens gebeuren, hoe vreselijk ook. Maar voor jou bestaat enkel dat, en niets is reëel. Je hebt jezelf daardoor belachelijk en ongeloofwaardig gemaakt.

Bestaan er volgens jou uberhaupt moslims? Of is dat ook een uitvinding van Bush?

Gun
19 februari 2007, 18:14
De mogelijkheid tot aanslagen negeren is ook niet slim.En jij bent wel slim door de mogelijkheid open te laten?:evil:

Chipie
19 februari 2007, 18:16
En jij bent wel slim door de mogelijkheid open te laten?:evil:
Dat is natuurlijk dom...

Godzijdank hebben ze dat in India met hun trein de mogelijkheid niet open gelaten... :roll: ;-)

Gun
19 februari 2007, 18:22
Tuurlijk. Er komen geen aanslagen, en mochten er toch aanslagen zijn, dan worden ze waarschijnlijk gepland door de Europese regeringen zelf.

De moslim-terroristen? Eén groot verzinsel. Die bestaan niet. :lol:Beste Toon, nog niet opgevallen hoe dikwijls er al dreigingen naar onze oren werden geslingerd?

Beste Toon, nog niet opgevallen hoe weinig van die dreigingen er al zijn uitgekomen?

Beste Toon, ook voor een anti-NWO, anti-inside-911, anti- ... moet het toch al duidelijk zijn dat deze dreigingen op los zand zijn gebouwd?

Gun
19 februari 2007, 18:24
De massaslachtingen die ze hebben uitgevoerd in Madrid en London waren geen echte moslimaanslagen, maar eigen werk van de Spanjaarden en de Britten.Er komt een tijd ... dat iedereen (IEDEREEN) gaat beseffen dat JFK niet (NIET) door Lee Harvey Oswald is gemold

Gun
19 februari 2007, 18:26
Te veel Orwell gelezen?
Te weinig gelezen?

Gun
19 februari 2007, 18:28
Dat is natuurlijk dom...

Godzijdank hebben ze dat in India met hun trein de mogelijkheid niet open gelaten... :roll: ;-)India en Pakistan :lol: ... een lokaal conflict :lol: ... niets te maken met de 'war on terror' van de Bush Junta!

Chipie
19 februari 2007, 18:58
India en Pakistan :lol: ... een lokaal conflict :lol: ... niets te maken met de 'war on terror' van de Bush Junta!Ah, U was bezig over lokale conflicten... :oops:
(in Internationale Politiek) :-P

Gun
19 februari 2007, 19:03
Ah, U was bezig over lokale conflicten... :oops:
(in Internationale Politiek) :-P
Welke domme pipo is hier begonnen over Indië & Pakistan?

Chipie
19 februari 2007, 19:10
Welke domme pipo is hier begonnen over Indië & Pakistan?:lol:


http://forum.politics.be/showpost.php?p=2449149&postcount=208

:lol:

Gun
19 februari 2007, 22:13
http://forum.politics.be/showpost.php?p=2449149&postcount=208
Ik zal mijn vraag maar eens herhalen: Welke domme pipo is hier begonnen over Indië & Pakistan?

Chipie
19 februari 2007, 23:46
Ik zal mijn vraag maar eens herhalen: Welke domme pipo is hier begonnen over Indië & Pakistan?'t Is niet omdat U een kieken bent, dat U zich de pretentie van een papegaai moet aanmatigen...

In het beste geval bent U een pipogaai....:-P

Gun
19 februari 2007, 23:59
't Is niet omdat U een kieken bent, dat U zich de pretentie van een papegaai moet aanmatigen...

In het beste geval bent U een pipogaai....:-PZolang jouw posts een humoristiche inhoud hebben heb jij een toegevoegde waarde op dit forum maar eens de humor verdwijnt ben jij de domme papegaai!

En ik zit me (alweer) af te vragen waarom ik op jouw posts nog reageer.:?

Chipie
19 februari 2007, 23:59
Zolang jouw posts een humoristiche inhoud hebben heb jij een toegevoegde waarde op dit forum maar eens de humor verdwijnt ben jij de domme papegaai!

En ik zit me (alweer) af te vragen waarom ik op jouw posts nog reageer.:?Ik ook, pipogaai... :-P