PDA

View Full Version : Communautaire problemen?


Benjamin
8 november 2003, 20:38
Eindelijk besef ik dat die communautaire problemen maar futiliteiten zijn. Waarover zou ik me klagen? Als Franstalig woon ik in Brussel, in een franstalige streek en heb geen of heel weinig contact met Vlamingen. Geen contact, dus geen problemen.
Op het werk is het ook zo. Zowel mijn contact met de Franstaligen is heel groot, zowel mijn contact met de Vlamingen beperkt zich ongeveer tot "Dag" en "Goeie avond", kwestie van beleefdheid.

Ik word nooit met vlaams-nationalistische betogingen geconfronteerd en naar Vlaanderen gaan leven interesseert mij helemaal niet. De wil van een totale splitsing van België is ook belachelijk, in feit. Net zoals de terugkeer naar de "Belgique �* papa" zo gewild door de Bubbers. België is zo'n apenland dat we ermee elke dag kunnen lachen. En geloof mij, op de franstalige kant lachen we met al uw folklorische betogingen. Als u het beu van België bent en als u er de mogelijkheid hebt, verlaat België. Dromen van een onafhankelijke Vlaanderen is uw recht maar geef toe dat u nog lang kan wachten. Emigreren is zo eenvoudiger.

Bruno*
8 november 2003, 21:48
Euh, en Rassemblement Wallonie-France? Ma kom, ge gaat er al op vooruit, mijn nakende verjaardag heeft een positief effect op u. Eerdere positieve effecten van mij: Van Cleemput stapte bij het VB op, luttele maanden na een debat tegen mij :wink:

Groot Bakkes
9 november 2003, 11:04
Eindelijk besef ik dat die communautaire problemen maar futiliteiten zijn. Waarover zou ik me klagen? Als Franstalig woon ik in Brussel, in een franstalige streek en heb geen of heel weinig contact met Vlamingen. Geen contact, dus geen problemen.
Op het werk is het ook zo. Zowel mijn contact met de Franstaligen is heel groot, zowel mijn contact met de Vlamingen beperkt zich ongeveer tot "Dag" en "Goeie avond", kwestie van beleefdheid.

Ik word nooit met vlaams-nationalistische betogingen geconfronteerd en naar Vlaanderen gaan leven interesseert mij helemaal niet. De wil van een totale splitsing van België is ook belachelijk, in feit. Net zoals de terugkeer naar de "Belgique �* papa" zo gewild door de Bubbers. België is zo'n apenland dat we ermee elke dag kunnen lachen. En geloof mij, op de franstalige kant lachen we met al uw folklorische betogingen. Als u het beu van België bent en als u er de mogelijkheid hebt, verlaat België. Dromen van een onafhankelijke Vlaanderen is uw recht maar geef toe dat u nog lang kan wachten. Emigreren is zo eenvoudiger.

Allemaal goed en wel maar volgens mij bevestigd u wat de vlaams-nationalisten zeggen. " Geen contact, geen problemen." verwoorden wij onder de woorden "beter goede buren dan gedwongen echtgenoten.
U hele uiteenzetting staat bovendien zeer wankel: vb. u beweert nooit met Vlaams-nationalistische betogingen geconfronteerd te worden en iets later zegt u te lachen met onze folkloristische betogingen. Hoe weet u dat ze folkloristisch zijn als u er nog nooit een echte hebt gezien?

Een onafhankelijk Vlaanderen is dichter bij dan u denkt en dat beginnen steeds meer mensen te beseffen.

Erwin

Henry
9 november 2003, 12:36
Eindelijk besef ik dat die communautaire problemen maar futiliteiten zijn. Waarover zou ik me klagen? Als Franstalig woon ik in Brussel, in een franstalige streek en heb geen of heel weinig contact met Vlamingen. Geen contact, dus geen problemen.
Op het werk is het ook zo. Zowel mijn contact met de Franstaligen is heel groot, zowel mijn contact met de Vlamingen beperkt zich ongeveer tot "Dag" en "Goeie avond", kwestie van beleefdheid.

Ik word nooit met vlaams-nationalistische betogingen geconfronteerd en naar Vlaanderen gaan leven interesseert mij helemaal niet. De wil van een totale splitsing van België is ook belachelijk, in feit. Net zoals de terugkeer naar de "Belgique �* papa" zo gewild door de Bubbers. België is zo'n apenland dat we ermee elke dag kunnen lachen. En geloof mij, op de franstalige kant lachen we met al uw folklorische betogingen. Als u het beu van België bent en als u er de mogelijkheid hebt, verlaat België. Dromen van een onafhankelijke Vlaanderen is uw recht maar geef toe dat u nog lang kan wachten. Emigreren is zo eenvoudiger.

Benjamin is zo'n typische franstalige. De Vlamingen kunnen ontploffen, zolang ze 10 miljard euro per jaar in het ontwikkelingsland Wallonië pompen, is het goed. Voor de rest lachen we ze uit.
Je moet wel goed beseffen, beste Benjamin, dat wij evenzeer lachen met Wallonië, een onderontwikkeld land van maffiose politici die elkaars kop afknallen, werkloosheid van vader op zoon (travailler, ah, ce n'est pas agréable), mislukte industrie, enzomeer.

Vraag een buitenlander naar België, en hij antwoordt: Atomium, manneke pis, Antwerpen, Brugge, Gent, de Kust.

Wallonië is niks.

Henry
9 november 2003, 14:22
Om dan nog maar te zwijgen van de brusselse franstaligen die de nederlandstalige scholen overspoelen omdat hun eigen onderwijs op geen zak trekt.
Vlaams onderwijs, bij de beste van Europa.
Waals onderwijs, bij de slechtste.
Etudier, pffft, c'est trop difficile, hein.

Hans1
9 november 2003, 14:38
Eindelijk besef ik dat die communautaire problemen maar futiliteiten zijn. Waarover zou ik me klagen? Als Franstalig woon ik in Brussel, in een franstalige streek en heb geen of heel weinig contact met Vlamingen. Geen contact, dus geen problemen.
Op het werk is het ook zo. Zowel mijn contact met de Franstaligen is heel groot, zowel mijn contact met de Vlamingen beperkt zich ongeveer tot "Dag" en "Goeie avond", kwestie van beleefdheid.

Ik word nooit met vlaams-nationalistische betogingen geconfronteerd en naar Vlaanderen gaan leven interesseert mij helemaal niet. De wil van een totale splitsing van België is ook belachelijk, in feit. Net zoals de terugkeer naar de "Belgique �* papa" zo gewild door de Bubbers. België is zo'n apenland dat we ermee elke dag kunnen lachen. En geloof mij, op de franstalige kant lachen we met al uw folklorische betogingen. Als u het beu van België bent en als u er de mogelijkheid hebt, verlaat België. Dromen van een onafhankelijke Vlaanderen is uw recht maar geef toe dat u nog lang kan wachten. Emigreren is zo eenvoudiger.

Benjamin is zo'n typische franstalige. De Vlamingen kunnen ontploffen, zolang ze 10 miljard euro per jaar in het ontwikkelingsland Wallonië pompen, is het goed. Voor de rest lachen we ze uit.
Je moet wel goed beseffen, beste Benjamin, dat wij evenzeer lachen met Wallonië, een onderontwikkeld land van maffiose politici die elkaars kop afknallen, werkloosheid van vader op zoon (travailler, ah, ce n'est pas agréable), mislukte industrie, enzomeer.

Vraag een buitenlander naar België, en hij antwoordt: Atomium, manneke pis, Antwerpen, Brugge, Gent, de Kust.

Wallonië is niks.

Waterloo kennen ze wel. En Binche behoort nu tot het werelderfgoed als ik het goed verstaan heb. De Ardennen zijn heel populair bij Belgen en Hollanders.

In het zuiden van België is veel natuur. Dus je ziet er wel goed naast, Henry.

Henry
9 november 2003, 14:48
Ik heb het vooral over Britten en zo. Die zie ik veel passeren, gezien ze in de Westhoek de oorlogsgraven komen bezoeken. Hier is dus veel toerisme. Als ik hen vraag wat ze in België allemaal nog gaan bezoeken, hoor ik altijd 't zelfde: "Antwerp, Bruges, Brussels, Gand". 't Zelfde voor de Japanners.
Geen één van hen die denkt een bezoekje te brengen aan Charleroi, Luik of welke "grote" steden heb je nog in de Walen?

Dat er af en toe een Hollander zijn caravan parkeert in de Ardennen, bravo voor het Waals toerisme!

Waalse bezienswaardigheden: het nutteloze hellend vlak, de moordplaats van André Cools, de kelder van Dutroux, euh even denken, de Ardennen, dan nog, euh, de Ardennen, en ook nog ergens een kasteel in de Ardennen. :twisted:

Zeno!
9 november 2003, 14:52
Waterloo kennen ze wel. En Binche behoort nu tot het werelderfgoed als ik het goed verstaan heb. De Ardennen zijn heel populair bij Belgen en Hollanders.

In het zuiden van België is veel natuur. Dus je ziet er wel goed naast, Henry.

De Ardennen zijn inderdaad mooi en populair bij Vlamingen en Nederlanders. Maar daar stropt het dan ook. Hoe mooi de Ardennen ook zijn, ze zijn niet uniek. Ga even over de grens met Frankrijk, Duitsland of Luxemburg en je vindt er exact dezelfde landschappen. Op Nederlanders en Vlamingen na, trekken de Ardennen dus niet zoveel internationale toeristen. (Laat staan niet-Europese toeristen!)

Amerikaanse of Aziatische toeristen die "Belgium" bezoeken, bezoeken bijna steeds enkel Vlaanderen (en Brussel). De Vlaamse kunststeden zoals Antwerpen, Gent, Brugge, Leuven... zitten meestal in één pakket.
Ook de Westhoek is heel populair bij Britten en Amerikanen (de slagvelden van de oorlogen, de grote kerkhoven, de wijdse velden, In Flanders Fields-museum, enz...) Een prachtige streek.

Vlaamse Leeuw
9 november 2003, 15:06
Inderdaad.

Naar Vlaanderen gaat men meestal voor de cultuur, terwijl men in Wallonië gaat voor de natuur. Maar over die oorlogsmusea, veel Amerikanen gaan ook naar Bastogne omdat ze daar tijdens het Ardennenoffensief nog hebben gevochten.

Dimitri
9 november 2003, 15:33
Waterloo kennen ze wel.
Je bedoelt die piramideheuvel met daarop de Nederlandse leeuw? :wink:
En Binche behoort nu tot het werelderfgoed als ik het goed verstaan heb.
En hoevaak is het daar carnaval? Een keer per jaar toch zeker?
De Ardennen zijn heel populair bij Belgen en Hollanders.
Ja, en dan krijg je brochures en kaarten mee over 'de twee Luxemburgen' (heb zo'n kaart liggen) en 'de provincie Luxemburg', of over de 'Oostkantons' en 'de Hoge Venen'. Wallonië wordt niet of nauwelijks genoemd, er wordt niet met die naam geadverteerd. Alleen met de Ardennen. En van de bevolking in de provincie Luxemburg en in de Oostkantons hoor je ook al niets over Wallonië. Ik heb het idee dat de Luxemburgers liever bij het Groothertogdom zouden aansluiten dan bij Wallonië blijven. En hoe de Duitstaligen erover denken is ook bekend.

Benjamin
9 november 2003, 20:35
Eindelijk besef ik dat die communautaire problemen maar futiliteiten zijn. Waarover zou ik me klagen? Als Franstalig woon ik in Brussel, in een franstalige streek en heb geen of heel weinig contact met Vlamingen. Geen contact, dus geen problemen.
Op het werk is het ook zo. Zowel mijn contact met de Franstaligen is heel groot, zowel mijn contact met de Vlamingen beperkt zich ongeveer tot "Dag" en "Goeie avond", kwestie van beleefdheid.

Ik word nooit met vlaams-nationalistische betogingen geconfronteerd en naar Vlaanderen gaan leven interesseert mij helemaal niet. De wil van een totale splitsing van België is ook belachelijk, in feit. Net zoals de terugkeer naar de "Belgique �* papa" zo gewild door de Bubbers. België is zo'n apenland dat we ermee elke dag kunnen lachen. En geloof mij, op de franstalige kant lachen we met al uw folklorische betogingen. Als u het beu van België bent en als u er de mogelijkheid hebt, verlaat België. Dromen van een onafhankelijke Vlaanderen is uw recht maar geef toe dat u nog lang kan wachten. Emigreren is zo eenvoudiger.

Allemaal goed en wel maar volgens mij bevestigd u wat de vlaams-nationalisten zeggen. " Geen contact, geen problemen." verwoorden wij onder de woorden "beter goede buren dan gedwongen echtgenoten.
U hele uiteenzetting staat bovendien zeer wankel: vb. u beweert nooit met Vlaams-nationalistische betogingen geconfronteerd te worden en iets later zegt u te lachen met onze folkloristische betogingen. Hoe weet u dat ze folkloristisch zijn als u er nog nooit een echte hebt gezien?

Een onafhankelijk Vlaanderen is dichter bij dan u denkt en dat beginnen steeds meer mensen te beseffen.

Erwin

Op TV zien we toch regelmatig beelden van uw carnavalsfeesten, zoals de Ijzerbedevaart bijvoorbeeld die op niets lijkt. Als u denkt dat u verstandig met uw vlaamse vlag in hun handen schreeuwend uw "Vlaamse Leeuw" bent, is dat uw recht. En voor mij kan u uw onafhankelijkheid nemen, het kan mij niet schelen. Vlaanderen is al het buitenland voor mij.

Benjamin
9 november 2003, 20:40
Eindelijk besef ik dat die communautaire problemen maar futiliteiten zijn. Waarover zou ik me klagen? Als Franstalig woon ik in Brussel, in een franstalige streek en heb geen of heel weinig contact met Vlamingen. Geen contact, dus geen problemen.
Op het werk is het ook zo. Zowel mijn contact met de Franstaligen is heel groot, zowel mijn contact met de Vlamingen beperkt zich ongeveer tot "Dag" en "Goeie avond", kwestie van beleefdheid.

Ik word nooit met vlaams-nationalistische betogingen geconfronteerd en naar Vlaanderen gaan leven interesseert mij helemaal niet. De wil van een totale splitsing van België is ook belachelijk, in feit. Net zoals de terugkeer naar de "Belgique �* papa" zo gewild door de Bubbers. België is zo'n apenland dat we ermee elke dag kunnen lachen. En geloof mij, op de franstalige kant lachen we met al uw folklorische betogingen. Als u het beu van België bent en als u er de mogelijkheid hebt, verlaat België. Dromen van een onafhankelijke Vlaanderen is uw recht maar geef toe dat u nog lang kan wachten. Emigreren is zo eenvoudiger.

Benjamin is zo'n typische franstalige. De Vlamingen kunnen ontploffen, zolang ze 10 miljard euro per jaar in het ontwikkelingsland Wallonië pompen, is het goed. Voor de rest lachen we ze uit.
Je moet wel goed beseffen, beste Benjamin, dat wij evenzeer lachen met Wallonië, een onderontwikkeld land van maffiose politici die elkaars kop afknallen, werkloosheid van vader op zoon (travailler, ah, ce n'est pas agréable), mislukte industrie, enzomeer.

Vraag een buitenlander naar België, en hij antwoordt: Atomium, manneke pis, Antwerpen, Brugge, Gent, de Kust.

Wallonië is niks.

Wat een bekrompen beeld van Wallonië! Maar ja, bekrompenheid kennen ze wel in Vlaanderen. Straks zal u misschien zeggen dat alle Walen pedofiel zijn.

Hans1
9 november 2003, 21:11
Waterloo kennen ze wel.
Je bedoelt die piramideheuvel met daarop de Nederlandse leeuw? :wink:
En Binche behoort nu tot het werelderfgoed als ik het goed verstaan heb.
En hoevaak is het daar carnaval? Een keer per jaar toch zeker?
De Ardennen zijn heel populair bij Belgen en Hollanders.
Ja, en dan krijg je brochures en kaarten mee over 'de twee Luxemburgen' (heb zo'n kaart liggen) en 'de provincie Luxemburg', of over de 'Oostkantons' en 'de Hoge Venen'. Wallonië wordt niet of nauwelijks genoemd, er wordt niet met die naam geadverteerd. Alleen met de Ardennen. En van de bevolking in de provincie Luxemburg en in de Oostkantons hoor je ook al niets over Wallonië. Ik heb het idee dat de Luxemburgers liever bij het Groothertogdom zouden aansluiten dan bij Wallonië blijven. En hoe de Duitstaligen erover denken is ook bekend.

Ik ben blij dat je ook al door hebt dat de Luxemburgers zich geen Walen voelen. Vandaar ook ons pleidooi voor provinciale decentralisatie en afschaffing van de gewesten. :wink:

Eigenlijk vraag ik me zelfs af of jullie, separatisten en orangisten, eigenlijk ooit in Zuid-België en de Ardennen zijn geweest.

Dimitri
9 november 2003, 21:17
Ik ben blij dat je ook al door hebt dat de Luxemburgers zich geen Walen voelen. Vandaar ook ons pleidooi voor provinciale decentralisatie en afschaffing van de gewesten. :wink:
Ja, erg leuk geprobeerd. Ik denk eerlijk gezegd dat men niet bij Wallonië én niet bij België wil horen, maar bij het Groothertogdom.

Eigenlijk vraag ik me zelfs af of jullie, separatisten en orangisten, eigenlijk ooit in Zuid-België en de Ardennen zijn geweest.
In Zuid-België ben ik nog nooit geweest, aangezien het niet bestaat. In de Ardennen ben ik wel vaak geweest.

Hans1
9 november 2003, 21:27
U klinkt weer zo verschikkelijk overtuigend. :wink:

Knuppel
9 november 2003, 22:00
Eigenlijk vraag ik me zelfs af of jullie, separatisten en orangisten, eigenlijk ooit in Zuid-België en de Ardennen zijn geweest.



Ik vraag me af of jullie, belgicisten, ooit in Vlaanderen zijn geweest dat jullie nog altijd schijnen te denken dat Vlaanderen zich beperkt tot de provincies Oost-en West Vlaanderen.

Dimitri
9 november 2003, 22:07
U klinkt weer zo verschikkelijk overtuigend. :wink:
Er moet hier toch iemand overtuigend overkomen, niet? 8)

Knuppel
9 november 2003, 23:19
U klinkt weer zo verschikkelijk overtuigend. :wink:
Er moet hier toch iemand overtuigend overkomen, niet? 8)


:wink:

zorroaster
14 november 2003, 17:56
Eerdere positieve effecten van mij: Van Cleemput stapte bij het VB op, luttele maanden na een debat tegen mij :wink:

Van Cleemput werd na kritiek buitengezet: Hij vond dat het Vlaams Blok te weinig aandacht besteedde aan het Vlaams-nationalisme.
Inderdaad een positief effect als hij na dat debat zo te zien nòg radicaler Vlaams geworden is. Driewerf hoera voor Tacitus, de promotor van het Vlaams-nationalisme!

Bruno*
14 november 2003, 18:35
Voor mij mag het Blok meer aandacht besteden aan het Vlaams-nationalisme- dan kunnen ze de stemmen van de N-VA proberen te evenaren 8)

Henry
14 november 2003, 19:00
Dimitri is gewoon een beetje gefrustreerd omdat hij geen politieke vriendjes heeft die hem een nepjobke kunnen bezorgen.

Nu moet hij als franstalige ECHT werken. Tis een schande!

Bruno*
14 november 2003, 19:02
Dimitri is gewoon een beetje gefrustreerd omdat hij geen politieke vriendjes heeft die hem een nepjobke kunnen bezorgen.


Nu beginnen ze al met de Hollanders te vechten :twisted: :twisted:

Foundation
14 november 2003, 19:18
Benjamin is zo'n typische franstalige. De Vlamingen kunnen ontploffen, zolang ze 10 miljard euro per jaar in het ontwikkelingsland Wallonië pompen, is het goed. Voor de rest lachen we ze uit.


Onzen Henri komt welgeteld één Waal tegen (Benjamin) die hem zijn mening zegt, en woeps! Opeens denkt volgens Henri elke Waal zoals Benjamin, en is Benjamin verworden tot "de typische Waal".

Totdat de mening van iedere Waal is gekend en een gewogen gemiddelde is berekend, is Benjamin een uniek element uit Wallonië als individu, en zeker niet gelijk te stellen aan "de typische Waal".

Maar wiskundige principes of redeneringen uit de logica zijn soms ver te zoeken...

Henry
14 november 2003, 19:18
Dimitri is gewoon een beetje gefrustreerd omdat hij geen politieke vriendjes heeft die hem een nepjobke kunnen bezorgen.


Nu beginnen ze al met de Hollanders te vechten :twisted: :twisted: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Ik bedoelde vaneigens Benjamin.
Waarvoor mijn oprechte excuses bij Dimitri.

Tacitus, bedankt om dit te melden! Je wordt nog een echte Vlaming :lol:

Dimitri
14 november 2003, 19:23
Dimitri is gewoon een beetje gefrustreerd omdat hij geen politieke vriendjes heeft die hem een nepjobke kunnen bezorgen.

Nu moet hij als franstalige ECHT werken. Tis een schande!
Nu beginnen ze al met de Hollanders te vechten :twisted: :twisted: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Ik bedoelde vaneigens Benjamin.
Waarvoor mijn oprechte excuses bij Dimitri.

Tacitus, bedankt om dit te melden! Je wordt nog een echte Vlaming :lol:
Geeft niet.

Ik dacht al, Franstalige...?! :lol:

Knuppel
15 november 2003, 00:46
Benjamin is zo'n typische franstalige. De Vlamingen kunnen ontploffen, zolang ze 10 miljard euro per jaar in het ontwikkelingsland Wallonië pompen, is het goed. Voor de rest lachen we ze uit.


Onzen Henri komt welgeteld één Waal tegen (Benjamin) die hem zijn mening zegt, en woeps! Opeens denkt volgens Henri elke Waal zoals Benjamin, en is Benjamin verworden tot "de typische Waal".

Totdat de mening van iedere Waal is gekend en een gewogen gemiddelde is berekend, is Benjamin een uniek element uit Wallonië als individu, en zeker niet gelijk te stellen aan "de typische Waal".

Maar wiskundige principes of redeneringen uit de logica zijn soms ver te zoeken...

Waarom dacht ik eigenlijk dat Benjamin geen Waal maar een Brusselaar is???

Stefanie
15 november 2003, 01:08
Eindelijk besef ik dat die communautaire problemen maar futiliteiten zijn. Waarover zou ik me klagen? Als Franstalig woon ik in Brussel, in een franstalige streek en heb geen of heel weinig contact met Vlamingen. Geen contact, dus geen problemen.
Op het werk is het ook zo. Zowel mijn contact met de Franstaligen is heel groot, zowel mijn contact met de Vlamingen beperkt zich ongeveer tot "Dag" en "Goeie avond", kwestie van beleefdheid.

Ik word nooit met vlaams-nationalistische betogingen geconfronteerd en naar Vlaanderen gaan leven interesseert mij helemaal niet. De wil van een totale splitsing van België is ook belachelijk, in feit. Net zoals de terugkeer naar de "Belgique �* papa" zo gewild door de Bubbers. België is zo'n apenland dat we ermee elke dag kunnen lachen. En geloof mij, op de franstalige kant lachen we met al uw folklorische betogingen. Als u het beu van België bent en als u er de mogelijkheid hebt, verlaat België. Dromen van een onafhankelijke Vlaanderen is uw recht maar geef toe dat u nog lang kan wachten. Emigreren is zo eenvoudiger.

Benjamin is zo'n typische franstalige. De Vlamingen kunnen ontploffen, zolang ze 10 miljard euro per jaar in het ontwikkelingsland Wallonië pompen, is het goed. Voor de rest lachen we ze uit.
Je moet wel goed beseffen, beste Benjamin, dat wij evenzeer lachen met Wallonië, een onderontwikkeld land van maffiose politici die elkaars kop afknallen, werkloosheid van vader op zoon (travailler, ah, ce n'est pas agréable), mislukte industrie, enzomeer.

Vraag een buitenlander naar België, en hij antwoordt: Atomium, manneke pis, Antwerpen, Brugge, Gent, de Kust.

Wallonië is niks.

Wat een bekrompen beeld van Wallonië! Maar ja, bekrompenheid kennen ze wel in Vlaanderen. Straks zal u misschien zeggen dat alle Walen pedofiel zijn.

O.K., Benjamin. Zeg mij ne keer, wat gaan de Walen doen als straks het ziekenfonds falliet is? De vergrijzing komt eraan. Dat is geen kwestie van solidair willen zijn of niet, Vlaanderen zal dat gewoon niet meer kunnen betalen. Die transfers zijn onhoudbaar. En wat gaat Wallonië dan doen? En nog iets. De CDH wil een officiël Islamitische feestdag in Brussel en Laurette Oncelinx slaat waarschuwingen van de staatsveiligheid in de wind en benoemt moslimfundamentalisten in de moslimexecutieve. Gaan de Walen dat zomaar pikken? Indien niet, dan moeten ze aanleunen bij de standpunten van het Vlaams blok... Trouwens, een Belgische versie van het Vlaams blok gaat mijn inziens niet. 98 % van de nieuwe Belgen in Brussel kiest voor het Frans. Het is dus onvermijdelijk communautair geladen. Kan je niet om heen.

Henry
15 november 2003, 12:42
Benjamin is zo'n typische franstalige. De Vlamingen kunnen ontploffen, zolang ze 10 miljard euro per jaar in het ontwikkelingsland Wallonië pompen, is het goed. Voor de rest lachen we ze uit.


Onzen Henri komt welgeteld één Waal tegen (Benjamin) die hem zijn mening zegt, en woeps! Opeens denkt volgens Henri elke Waal zoals Benjamin, en is Benjamin verworden tot "de typische Waal".

Totdat de mening van iedere Waal is gekend en een gewogen gemiddelde is berekend, is Benjamin een uniek element uit Wallonië als individu, en zeker niet gelijk te stellen aan "de typische Waal".

Maar wiskundige principes of redeneringen uit de logica zijn soms ver te zoeken...

Wat mij tegensteekt, Foundation, is de arrogantie waarmee zulke dingen gezegd worden door de franstaligen.
Zij denken dat zij hoog van de toren mogen blazen omdat de franstalig zijn. Terwijl hun economie op geen zak trekt en ze zonder Vlaams geld een zielig ontwikkelingsland zijn.

Benjamin is trouwens niet de enige franstalige die ik ontmoet heb.
Heel lang geleden op schoolreis was ik al in Wallonië, en toen weigerde een cafébazin ons, "sales flamands" (ik weet niet hoe je dat schrijft), te bedienen.
En in Brussel ben ik door enkele franstaligen opzettelijk de verkeerde kant opgestuurd omdat ik Nederlandstalig ben.

Dat is wat mij tegensteekt: de arrogantie. Een OCMW'er moet zich niet superieur voelen, hij moet blij zijn dat hij steun krijgt.

Bruno*
15 november 2003, 12:44
Weet u wat "pars pro toto" is?

Distel
15 november 2003, 12:48
Weet u wat "pars pro toto" is?

Ja, dat is wanneer men bvb een groep mensen uitmaakt voor nazi's of fascisten op basis van wat enkelingen in die groep scanderen.

Henry
15 november 2003, 13:14
Weet u wat "pars pro toto" is?

In de media, uit ervaringen van mezelf en anderen ben ik ondertussen al zoveel "parsen" tegengekomen, dat ze samen een behoorlijk groot "toto" vormen.

Benjamin
15 november 2003, 18:22
Eindelijk besef ik dat die communautaire problemen maar futiliteiten zijn. Waarover zou ik me klagen? Als Franstalig woon ik in Brussel, in een franstalige streek en heb geen of heel weinig contact met Vlamingen. Geen contact, dus geen problemen.
Op het werk is het ook zo. Zowel mijn contact met de Franstaligen is heel groot, zowel mijn contact met de Vlamingen beperkt zich ongeveer tot "Dag" en "Goeie avond", kwestie van beleefdheid.

Ik word nooit met vlaams-nationalistische betogingen geconfronteerd en naar Vlaanderen gaan leven interesseert mij helemaal niet. De wil van een totale splitsing van België is ook belachelijk, in feit. Net zoals de terugkeer naar de "Belgique �* papa" zo gewild door de Bubbers. België is zo'n apenland dat we ermee elke dag kunnen lachen. En geloof mij, op de franstalige kant lachen we met al uw folklorische betogingen. Als u het beu van België bent en als u er de mogelijkheid hebt, verlaat België. Dromen van een onafhankelijke Vlaanderen is uw recht maar geef toe dat u nog lang kan wachten. Emigreren is zo eenvoudiger.

Benjamin is zo'n typische franstalige. De Vlamingen kunnen ontploffen, zolang ze 10 miljard euro per jaar in het ontwikkelingsland Wallonië pompen, is het goed. Voor de rest lachen we ze uit.
Je moet wel goed beseffen, beste Benjamin, dat wij evenzeer lachen met Wallonië, een onderontwikkeld land van maffiose politici die elkaars kop afknallen, werkloosheid van vader op zoon (travailler, ah, ce n'est pas agréable), mislukte industrie, enzomeer.

Vraag een buitenlander naar België, en hij antwoordt: Atomium, manneke pis, Antwerpen, Brugge, Gent, de Kust.

Wallonië is niks.

Wat een bekrompen beeld van Wallonië! Maar ja, bekrompenheid kennen ze wel in Vlaanderen. Straks zal u misschien zeggen dat alle Walen pedofiel zijn.

O.K., Benjamin. Zeg mij ne keer, wat gaan de Walen doen als straks het ziekenfonds falliet is? De vergrijzing komt eraan. Dat is geen kwestie van solidair willen zijn of niet, Vlaanderen zal dat gewoon niet meer kunnen betalen. Die transfers zijn onhoudbaar. En wat gaat Wallonië dan doen? En nog iets. De CDH wil een officiël Islamitische feestdag in Brussel en Laurette Oncelinx slaat waarschuwingen van de staatsveiligheid in de wind en benoemt moslimfundamentalisten in de moslimexecutieve. Gaan de Walen dat zomaar pikken? Indien niet, dan moeten ze aanleunen bij de standpunten van het Vlaams blok... Trouwens, een Belgische versie van het Vlaams blok gaat mijn inziens niet. 98 % van de nieuwe Belgen in Brussel kiest voor het Frans. Het is dus onvermijdelijk communautair geladen. Kan je niet om heen.

Mais qu'est-ce qu'on en a �* foutre, Stefanie. Soms denk ik dat de Vlamingen met een Vlaamse vlag in hun bed slapen en niets anders dan communautaire problemen in hun hoofd hebben. Kan u echt niet aan iets anders denken?

Benjamin
15 november 2003, 18:34
Benjamin is zo'n typische franstalige. De Vlamingen kunnen ontploffen, zolang ze 10 miljard euro per jaar in het ontwikkelingsland Wallonië pompen, is het goed. Voor de rest lachen we ze uit.


Onzen Henri komt welgeteld één Waal tegen (Benjamin) die hem zijn mening zegt, en woeps! Opeens denkt volgens Henri elke Waal zoals Benjamin, en is Benjamin verworden tot "de typische Waal".

Totdat de mening van iedere Waal is gekend en een gewogen gemiddelde is berekend, is Benjamin een uniek element uit Wallonië als individu, en zeker niet gelijk te stellen aan "de typische Waal".

Maar wiskundige principes of redeneringen uit de logica zijn soms ver te zoeken...

Wat mij tegensteekt, Foundation, is de arrogantie waarmee zulke dingen gezegd worden door de franstaligen.
Zij denken dat zij hoog van de toren mogen blazen omdat de franstalig zijn. Terwijl hun economie op geen zak trekt en ze zonder Vlaams geld een zielig ontwikkelingsland zijn.

Benjamin is trouwens niet de enige franstalige die ik ontmoet heb.
Heel lang geleden op schoolreis was ik al in Wallonië, en toen weigerde een cafébazin ons, "sales flamands" (ik weet niet hoe je dat schrijft), te bedienen.
En in Brussel ben ik door enkele franstaligen opzettelijk de verkeerde kant opgestuurd omdat ik Nederlandstalig ben.

Dat is wat mij tegensteekt: de arrogantie. Een OCMW'er moet zich niet superieur voelen, hij moet blij zijn dat hij steun krijgt.

Henry, je bent duidelijk gefrustreerd. Alsof uw ervaring in Wallonië uniek was. Hoeveel keer hebben we geen problemen aan de Vlaamse Kust gehad enkel en alleen omdat we met elkaar Frans spraken (in een groep van Franstaligen) : "U bent in Vlaanderen, u moet Nederlands spreken". Het probleem dat u in een waalse café heb gekend, heb ik ook aan de Vlaamse Kust met franstalige vrienden gekend. In een café van Blankenberge, om precies te zijn.

Henry
16 november 2003, 12:08
Benjamin is zo'n typische franstalige. De Vlamingen kunnen ontploffen, zolang ze 10 miljard euro per jaar in het ontwikkelingsland Wallonië pompen, is het goed. Voor de rest lachen we ze uit.


Onzen Henri komt welgeteld één Waal tegen (Benjamin) die hem zijn mening zegt, en woeps! Opeens denkt volgens Henri elke Waal zoals Benjamin, en is Benjamin verworden tot "de typische Waal".

Totdat de mening van iedere Waal is gekend en een gewogen gemiddelde is berekend, is Benjamin een uniek element uit Wallonië als individu, en zeker niet gelijk te stellen aan "de typische Waal".

Maar wiskundige principes of redeneringen uit de logica zijn soms ver te zoeken...

Wat mij tegensteekt, Foundation, is de arrogantie waarmee zulke dingen gezegd worden door de franstaligen.
Zij denken dat zij hoog van de toren mogen blazen omdat de franstalig zijn. Terwijl hun economie op geen zak trekt en ze zonder Vlaams geld een zielig ontwikkelingsland zijn.

Benjamin is trouwens niet de enige franstalige die ik ontmoet heb.
Heel lang geleden op schoolreis was ik al in Wallonië, en toen weigerde een cafébazin ons, "sales flamands" (ik weet niet hoe je dat schrijft), te bedienen.
En in Brussel ben ik door enkele franstaligen opzettelijk de verkeerde kant opgestuurd omdat ik Nederlandstalig ben.

Dat is wat mij tegensteekt: de arrogantie. Een OCMW'er moet zich niet superieur voelen, hij moet blij zijn dat hij steun krijgt.

Henry, je bent duidelijk gefrustreerd. Alsof uw ervaring in Wallonië uniek was. Hoeveel keer hebben we geen problemen aan de Vlaamse Kust gehad enkel en alleen omdat we met elkaar Frans spraken (in een groep van Franstaligen) : "U bent in Vlaanderen, u moet Nederlands spreken". Het probleem dat u in een waalse café heb gekend, heb ik ook aan de Vlaamse Kust met franstalige vrienden gekend. In een café van Blankenberge, om precies te zijn.

Ja, Benjamin, de arrogantie van de franstaligen frustreert mij enorm. Simpelweg omdat ik niet begrijp waar die arrogantie vandaan komt. Ik vind dat je maar arrogant kan zijn als je iets bereikt hebt. En Wallonië heeft nog niks bereikt, integendeel. De franstaligen maken de vergissing van te denken dat zij zichzelf kunnen gelijkstellen aan Frankrijk. Dat is echter niet het geval. Als Wallonië onafhankelijk zou worden, zou het nooit kunnen aansluiten bij frankrijk, simpelweg omdat Frankrijk Wallonië niet wil. Begrijpelijk ook, alsof je vrijwillig voor een kankergezwel zou kiezen.

Bruno*
16 november 2003, 13:28
Welk een gruwelijk commentaar! ("kankergezwel")

Foundation
16 november 2003, 17:28
En daar beginnen we weer, met "De Franstaligen" en "De Vlamingen", en ze zijn allemaal arrogant en betweterig...

Over de vergrijzing: die is in Vlaanderen veel groter dan in Wallonië, dus wij zullen er eerder veel meer last van hebben dan zij.

Over de weg wijzen: als u eens wist hoe vaak ik iemand per ongeluk de verkeerde weg heb gewezen omdat ik niet exact wist waar zij moesten zijn, of omdat ik niet zo goed thuis was in de streek waar ik was toen men het me vroeg en ik per ongeluk een verkeerde oriëntatie voor ogen had...

Als iemand u een richting wijst en het komt niet goed uit, tja, dan kende die man zijn weg toevallig minder goed in die buurt. Maar om dan ineens te gaan zeggen "Het is omdat ik Vlaming ben", dat is zwak. Dat is zoals een Marokkaan die de cinema binnen wilt maar de zaal is vol: "het spijt mij mijnheer, maar u kunt niet meer binnen, de zaal is vol". "Ja tzal zijn, tis omdat ik Marokkaan ben hé, racist!!!". En dat terwijl gewoon banaal de zaal vol is...

Het is zo gemakkelijk om iemand te beschuldigen van racisme of flagrante leugens als het even misloopt door je eigen stommiteit (had een plan meegenomen, had cinematickets gereserveerd). Blame the other. 4 miljoen zondebokken aan de andere kant van de taalgrens, allemaal marginale saboteurs.

Zielig...

Knuppel
16 november 2003, 20:24
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor VLaanderen, Voor Vrijheid En Voor Recht!

Groot Bakkes
16 november 2003, 21:01
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor VLaanderen, Voor Vrijheid En Voor Recht!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

In het begin van de topic beweert Benjamin geen problemen te hebben met Vlamingen en nu blijkt hij dan toch in de clinch geraakt te zijn met een paar West-Vlamingen.

Verwarrendheid troef.

Erwin

Henry
18 november 2003, 20:35
En daar beginnen we weer, met "De Franstaligen" en "De Vlamingen", en ze zijn allemaal arrogant en betweterig...

Over de vergrijzing: die is in Vlaanderen veel groter dan in Wallonië, dus wij zullen er eerder veel meer last van hebben dan zij.

Over de weg wijzen: als u eens wist hoe vaak ik iemand per ongeluk de verkeerde weg heb gewezen omdat ik niet exact wist waar zij moesten zijn, of omdat ik niet zo goed thuis was in de streek waar ik was toen men het me vroeg en ik per ongeluk een verkeerde oriëntatie voor ogen had...

Als iemand u een richting wijst en het komt niet goed uit, tja, dan kende die man zijn weg toevallig minder goed in die buurt. Maar om dan ineens te gaan zeggen "Het is omdat ik Vlaming ben", dat is zwak. Dat is zoals een Marokkaan die de cinema binnen wilt maar de zaal is vol: "het spijt mij mijnheer, maar u kunt niet meer binnen, de zaal is vol". "Ja tzal zijn, tis omdat ik Marokkaan ben hé, racist!!!". En dat terwijl gewoon banaal de zaal vol is...

Het is zo gemakkelijk om iemand te beschuldigen van racisme of flagrante leugens als het even misloopt door je eigen stommiteit (had een plan meegenomen, had cinematickets gereserveerd). Blame the other. 4 miljoen zondebokken aan de andere kant van de taalgrens, allemaal marginale saboteurs.

Zielig...

Foundation, je hebt gelijk dat je niet alles op hen kan steken.
Dat doe ik ook niet.

Het Brusselse incident betrof een schoolreis, waar ik als jonge plattelandbewoner de weg vroeg naar één van de bekendste pleinen van Brussel, maar men mij met overtuiging de tegenovergestelde richting uitzond. Sorry, maar ik ben niet zo naief dat ik dan denk dat dit "toevallig" of "per ongeluk" was.

Ik wil ook niet al de schuld afschuiven op de Walen.
Maar de Waalse POLITIEK �*s op vandaag een walgelijk stel bandieten!
Wie dat ontkent is ziendeblind. Zij gijzelen hun bevolking in werkloosheid en nepoplossingen. Ik vrees er terecht voor dat hier geen verbetering in kan komen, zolang er vlaams geld wordt ingepompt. De Waalse politieke bandieten misbruiken dit geld voor eigen gewin. Het volk heeft er niks aan.

Foundation
19 november 2003, 11:27
Ik zal niet ontkennen dat in de Waalse politiek voornamelijk de PS uit is op geldgewin en watten om haar Waalse kiezers in te kunnen leggen. Ik wil wel de veralgemening niet maken tot de héle politiek ginder of de héle PS.

Daarom ook dat BUB daar iets aan wil veranderen. Iets veranderen aan die mentaliteit van het willen voortrekken van de eigen regio. Dat bestaat bij ons, dat bestaat in Wallonië. Wij zouden de Belgische bevolking op gelijke voet behandeld willen zien, d.w.z. onderworpen aan dezelfde wet, met dezelfde rechten, dezelfde plichten, geld dat gaat naar waar het nodig is, enz...

De beste manier om iets te veranderen aan die Waalse politiek is terug een federale politiek voeren, die gericht is op "dezelfde behandeling voor elke burger van hetzelfde land". Wij vinden het ongehoord dat een Waalse stem meer waard is dan een Vlaamse, wij vinden het evenzeer ongehoord dat een Waalse jeugdige delinquent heropvoeding en sanctierecht aangeboden krijgt terwijl de Vlaamse maar in een instelling wordt gedropt. Wij vinden het ongehoord dat Vlaamse kinderen verplicht Frans moeten leren, maar dat het Nederlands in het Waalse onderwijs slechts optioneel is.

Daarom juichen wij ook initiatieven als "taalbaden" in Waalse scholen toe. Zo voedt men een nieuwe generatie van Belgen op die zowel in Vlaanderen als in Wallonië zich kunnen redden, respect kunnen hebben voor de beide delen van de bevolking en elkaars "cultuur" (voor zover er noemenswaardige verschillen zijn) kunnen begrijpen en appreciëren omdat zij ook hun taal zullen begrijpen.

Vito
5 december 2011, 13:24
Voor mij mag het Blok meer aandacht besteden aan het Vlaams-nationalisme- dan kunnen ze de stemmen van de N-VA proberen te evenaren 8)

Het lijkt mij niet mogelijk dat de Vlaams-nationalisten 80% van het electoraat binnen zouden halen.

De Brabander
5 december 2011, 15:03
Dan kunnen ze ook niets doen, hè.

Miguelito
5 december 2011, 16:37
Enkel schandalig dat deze draad vol staat van permanente bannelingen, maar die hier nu toch vrolijk verder kunnen spammen onder (verschillende) dubbelnicks.
Politics.be is niet meer wat het was.

De Brabander
5 december 2011, 17:32
Inderdaad niet. De censuur is voorbij tot grote ergernis van de laatste flaminganten.

Miguelito
5 december 2011, 19:49
Inderdaad niet. De censuur is voorbij tot grote ergernis van de laatste flaminganten.

hou je aan de regels

Derk de Tweede
6 december 2011, 19:51
Benjamin is zo'n typische franstalige. De Vlamingen kunnen ontploffen, zolang ze 10 miljard euro per jaar in het ontwikkelingsland Wallonië pompen, is het goed. Voor de rest lachen we ze uit.
Je moet wel goed beseffen, beste Benjamin, dat wij evenzeer lachen met Wallonië, een onderontwikkeld land van maffiose politici die elkaars kop afknallen, werkloosheid van vader op zoon (travailler, ah, ce n'est pas agréable), mislukte industrie, enzomeer.

Vraag een buitenlander naar België, en hij antwoordt: Atomium, manneke pis, Antwerpen, Brugge, Gent, de Kust.

Wallonië is niks.

Wallonië zou vooral eens wat trotser moeten zijn op hun cultuur en taal. En afgezien van de industriesteden is ook best wel een mooi gebied, met zijn Ardennen. Maar ik krijg sterk de indruk dat Wallonië en Walen zich meer en meer indentificeren met Frankrijk en de de Franse taal.
In de 80-jarige oorlog waren nogal wat Walen die dienst deden als militair bij de watergeuzen. Ten minste één belangrijke zeeslag tussen de Watergeuzen en de Spanjaarden werd gewonnen door de Watergeuzen met een Waalse bevelhebber.

De Brabander
6 december 2011, 22:18
hou je aan de regels

De Vlaams-nationale censuurregels? :-D

Shadowke
6 december 2011, 22:41
Wallonië zou vooral eens wat trotser moeten zijn op hun cultuur en taal. En afgezien van de industriesteden is ook best wel een mooi gebied, met zijn Ardennen. Maar ik krijg sterk de indruk dat Wallonië en Walen zich meer en meer indentificeren met Frankrijk en de de Franse taal.
In de 80-jarige oorlog waren nogal wat Walen die dienst deden als militair bij de watergeuzen. Ten minste één belangrijke zeeslag tussen de Watergeuzen en de Spanjaarden werd gewonnen door de Watergeuzen met een Waalse bevelhebber.

het zijn ook pseudo-Fransen geworden dankzij de jarenlange doctrine van het Belgisch regime.
enkel Vlaanderen bood weerstand tegen de culturele genocide van België.

Eberhard Leclerc
6 december 2011, 22:45
...
enkel Vlaanderen bood weerstand tegen de culturele genocide van België.

Vlaamse radio > 90 % Engels
Vlaamse tv > 85 % Engels

Pinda
6 december 2011, 22:55
Vlaamse radio > 90 % Engels
Vlaamse tv > 85 % Engels

Ja dat is in Nederland niet anders, ik denk zelf misschien nog veel erger.:?

Weer iets wat Vlaanderen & Nederland gemeen hebben. ;-)

Jeff

Anatomehelena
6 december 2011, 23:07
België is zo'n apenland dat we ermee elke dag kunnen lachen. En geloof mij, op de franstalige kant lachen we met al uw folklorische betogingen. Als u het beu van België bent en als u er de mogelijkheid hebt, verlaat België. Dromen van een onafhankelijke Vlaanderen is uw recht maar geef toe dat u nog lang kan wachten.
Deze repliek getuigt m.i. van veel minachting voor de Vlaming.
Walen die lachen? Als ge geen geld genoeg los gepeuterd krijgt van de brave Vlaming, zijn jullie de eerste om bij de scheefloper van Laken te gaan bleiten! Uwen Elio Di Suppo schijnt daar nogal ne crack in te zijn.
Mijn partijkaart voor de N-VA is alvast vernieuwd voor het komende jaar.:twisted::twisted:

Raymond.De.Koninck
10 december 2011, 15:01
Intressant om terug te kijken in de tijd op deze thread.

SDG
10 december 2011, 15:19
Ja dat is in Nederland niet anders, ik denk zelf misschien nog veel erger.:?

Weer iets wat Vlaanderen & Nederland gemeen hebben. ;-)

Jeff

Het verschil is natuurlijk dat de status van het Nederlands binnen Nederland verder niet ter discussie staat (dat iedereen die in Nederland woont ook Nederlands kent wordt gezien als een evidentie) en dat Nederlanders de (taal)assertiviteit hebben die Vlamingen meestal ontberen.

SDG
10 december 2011, 15:22
.

Henri1
10 december 2011, 16:11
Benjamin is zo'n typische franstalige. De Vlamingen kunnen ontploffen, zolang ze 10 miljard euro per jaar in het ontwikkelingsland Wallonië pompen, is het goed. Voor de rest lachen we ze uit.
Je moet wel goed beseffen, beste Benjamin, dat wij evenzeer lachen met Wallonië, een onderontwikkeld land van maffiose politici die elkaars kop afknallen, werkloosheid van vader op zoon (travailler, ah, ce n'est pas agréable), mislukte industrie, enzomeer.

Vraag een buitenlander naar België, en hij antwoordt: Atomium, manneke pis, Antwerpen, Brugge, Gent, de Kust.

Wallonië is niks.

Ik denk dat u harder lacht met de Franstaligen dan andersom mijn beste.

SDG
10 december 2011, 20:34
Ik denk dat u harder lacht met de Franstaligen dan andersom mijn beste.

Gezien 's mans forumactiviteit van de laatste vijf jaar vrees ik dat deze repliek jouw bijna-naamgenoot worst zal wezen.

edwin2
11 december 2011, 20:06
Het verschil is natuurlijk dat de status van het Nederlands binnen Nederland verder niet ter discussie staat (dat iedereen die in Nederland woont ook Nederlands kent wordt gezien als een evidentie) en dat Nederlanders de (taal)assertiviteit hebben die Vlamingen meestal ontberen.

In Nederland worden er vele dialecten en met vele accenten gesproken, net als in België.
Het is knap lastig voor de taalunie om een belans te vinden tussen wat als locaal moet worden gezien en wat als gangbaar Nederlands mag worden beschouwd.
Het enige is dat er wel zoiets bestaat als een algemene noemer.

Dus er is altijd wel een conflict denkbaar....