PDA

View Full Version : Advies Aan De Belgen: Vlieg Sn!


Patriot!
9 november 2003, 11:10
ADVIES AAN DE BELGEN: VLIEG SN


Twee jaar geleden ging de trots van de Belgische luchtvaart Sabena ten
onder. De schuldigen voor dit faillissement zijn bekend: de gebeurtenissen
van 11 september 2001 en de crisis van de luchtvaart die daarop volgde, de
Zwitsers van Swiss Air, die hun woord niet hielden, de hoge loonkosten en de
schulden van Sabena die daar deels een gevolg van waren, de te expansieve
politiek die gevoerd werd met de aankoop van overbodige Airbussen en de
vakbonden die teveel tot stakingen hebben opgeroepen alsof Sabena toch nooit
failliet kon gaan.

Heel België treurde om dit verlies van onze nationale
luchtvaartmaatschappij, zelfs diegenen die België niet altijd een warm hart
toedragen zoals het Vlaams Blok. Duizenden sabéniens stonden op straat. Het
was een sociaal drama voor België, misschien wel het grootste in zijn
geschiedenis. Buitenlandse luchtvaartmaatschappijen namen de commerciële
leemte snel in.

Gelukkig kon de Belgische regering gauw na het faillissement een nieuwe
luchtvaartmaatschappij creëren, eerst door een verderzetting van de
activiteiten van Sabena's dochteronderneming D.A.T., dan vervolgens onder de
nieuwe naam SN Brussels Airlines. Vandaag maakt deze kleine maatschappij een
lichte winst en ziet de toekomst voor de Belgische burgerluchtvaart er weer
iets beter uit.

De B.U.B. roept alle Belgen op om hun vliegreizen zo veel mogelijk met SN te
maken. Wij hebben voor u de vlucht Brussel-Sevilla en terug deze zomer
uitgetest en we waren heel tevreden. De service was perfect en het personeel
zeer vriendelijk. De zetels waren comfortabel met genoeg beenruimte. De
prijs was laag (slechts 250 euro heen en terug; niet-annuleerbaar ticket).

Laten we hopen dat met steun van de Belgen onze nationale
luchtvaartmaatschappij op termijn weer even groot mag worden als Sabena.
Misschien kan de oude, maar prachtige naam dan ook opnieuw gebruikt worden.


www.belgischeunie.be

Groot Bakkes
9 november 2003, 11:22
ADVIES AAN DE BELGEN: VLIEG SN


Twee jaar geleden ging de trots van de Belgische luchtvaart Sabena ten
onder. De schuldigen voor dit faillissement zijn bekend: de gebeurtenissen
van 11 september 2001 en de crisis van de luchtvaart die daarop volgde, de
Zwitsers van Swiss Air, die hun woord niet hielden, de hoge loonkosten en de
schulden van Sabena die daar deels een gevolg van waren, de te expansieve
politiek die gevoerd werd met de aankoop van overbodige Airbussen en de
vakbonden die teveel tot stakingen hebben opgeroepen alsof Sabena toch nooit
failliet kon gaan.

Heel België treurde om dit verlies van onze nationale
luchtvaartmaatschappij, zelfs diegenen die België niet altijd een warm hart
toedragen zoals het Vlaams Blok. Duizenden sabéniens stonden op straat. Het
was een sociaal drama voor België, misschien wel het grootste in zijn
geschiedenis. Buitenlandse luchtvaartmaatschappijen namen de commerciële
leemte snel in.

Gelukkig kon de Belgische regering gauw na het faillissement een nieuwe
luchtvaartmaatschappij creëren, eerst door een verderzetting van de
activiteiten van Sabena's dochteronderneming D.A.T., dan vervolgens onder de
nieuwe naam SN Brussels Airlines. Vandaag maakt deze kleine maatschappij een
lichte winst en ziet de toekomst voor de Belgische burgerluchtvaart er weer
iets beter uit.

De B.U.B. roept alle Belgen op om hun vliegreizen zo veel mogelijk met SN te
maken. Wij hebben voor u de vlucht Brussel-Sevilla en terug deze zomer
uitgetest en we waren heel tevreden. De service was perfect en het personeel
zeer vriendelijk. De zetels waren comfortabel met genoeg beenruimte. De
prijs was laag (slechts 250 euro heen en terug; niet-annuleerbaar ticket).

Laten we hopen dat met steun van de Belgen onze nationale
luchtvaartmaatschappij op termijn weer even groot mag worden als Sabena.
Misschien kan de oude, maar prachtige naam dan ook opnieuw gebruikt worden.


www.belgischeunie.be

Beste, ook ik betreur het verlies van duizende banen bij SABENA. De arme mensen zijn het slahctoffer geworden van een minderheid met als voornaamste strijders de PS en het koningshuis. Toen er besprekingen met het winstmakende KLM werden gevoerd moesten die van de Koning stopgezet worden. Het francofone moest in het bedrijf blijven, dus moesten ze onderhandelen met het ten dode opgeschreven Swissair en het op een haar na failliete AIR-France. De minderheid won. Deze mensen zijn dus het slachtoffer van enkele van de nederlandsonkundige koninlijke familie.

Leve Air Flanders :!:

Erwin

Thomas V.
9 november 2003, 11:36
Wat is de toegevoegde waarde van deze “discussie” buiten nog wat meer spam aanbrengen in een forum dat duidelijk een doorn in het oog van de Belgicistische minderheid is? Wat is de relevantie tot het communautaire thema, waar dit forum rond draait? Kennelijk lijkt bovenstaande BUB’er meer geïnteresseerd in vulgariserende kwantiteit dan aarde aan de dijk brengen in een discussie. Een vorm van intellectuele bloedarmoede waarschijnlijk.

Een andere bedenking is de rompslomp van zogenaamde “banners” die “B.U.B” met zich meezeult, aan het einde van elk “artikel” wordt dan een hele soep aan onzin gesmeten – “vrienden van Israël” (in het Engels dan nog!), de BUB zijn dus vrienden van Israël? Blijkbaar gaan ze zichzelf nu ook besmeuren en voor aap zetten. Wie in godsnaam noemt ze zich nu een vriend van Sharon/Likud en de kliek van haviken die geen problemen hebben met gedwongen deportaties en grenzeloze overtredingen van VN-resoluties, met dagelijkse moorden tot gevolg? De consistentie is weer ver te zoeken bij de BUB’ers. Kennelijk is het judeofiele element in “la Belgique de papa” nog niet verdwenen. Genoteerd.

Henry
9 november 2003, 12:28
Patriot, om je een plezier te doen zal ik ook vliegen met SN.

Volgens mij zijn de grootste misdadigers in het Sabena-drama de vakbonden, de politiek (aan kop weer de PS die �*lle staatsinstellingen ziet als melkkoeien) en de koninklijke familie die "haar" luchtvaartmaatschappij wilde (en die met sn dus ook weer een beetje heeft).

Tis jammer voor al die sabéniens. Weer een geluk voor het Belgische establishment dat ze de schuld bij Swissair kunnen leggen.

Vlaamse Leeuw
9 november 2003, 12:56
Indien ik vlieg, vlieg ik met de goedkoopste vliegtuigmaatschappij en niet omdat de maatschappij Belgisch, Vlaams, Frans of eendert welke andere nationaliteit heeft.

Groot Bakkes
9 november 2003, 12:57
Indien ik vlieg, vlieg ik met de goedkoopste vliegtuigmaatschappij en niet omdat de maatschappij Belgisch, Vlaams, Frans of eendert welke andere nationaliteit heeft.

Niet erg ethisch verantwoord, maar ik zou ook niet met SN vliegen, satteliet van de Walen.

Zeno!
9 november 2003, 14:18
NIET 11 september, NIET Swissair, maar de Belgische politiek is verantwoordelijk voor het faillisement van Sabena.
Sabena werd nooit aanzien als een "bedrijf" maar als een politiek speeltje. Iedereen kent wel het Sabena-KLM verhaal dat niet mocht doorgaan,... het feit dat Sabena nooit winst heeft gemaakt, enz enz

En ja, ik begrijp zeker dat het verdwijnen van Sabena een zware klap moet zijn geweest voor belgicisten. Sabena was één van de allerlaatste symbolen van het unitaire Belgie, dat samen met nog zo'n symbool (de Belgische frank) voorgoed verdwenen is.

Trouwens, de nieuwe maatschappij "SN Brussels Airlines" verwijst in niets in haar naam nog naar Belgie...


PS: Gelukkig is er nog één succesvolle maatschappij, die volgens geruchten binnenkort haar vloot zou verdubbelen met o.a. nieuwe Airbus A139-toestellen.
http://mitglied.lycos.de/airlinerslides/World/austria/vlm.JPG

:P :wink: :P

Hans1
9 november 2003, 14:26
ADVIES AAN DE BELGEN: VLIEG SN


Twee jaar geleden ging de trots van de Belgische luchtvaart Sabena ten
onder. De schuldigen voor dit faillissement zijn bekend: de gebeurtenissen
van 11 september 2001 en de crisis van de luchtvaart die daarop volgde, de
Zwitsers van Swiss Air, die hun woord niet hielden, de hoge loonkosten en de
schulden van Sabena die daar deels een gevolg van waren, de te expansieve
politiek die gevoerd werd met de aankoop van overbodige Airbussen en de
vakbonden die teveel tot stakingen hebben opgeroepen alsof Sabena toch nooit
failliet kon gaan.

Heel België treurde om dit verlies van onze nationale
luchtvaartmaatschappij, zelfs diegenen die België niet altijd een warm hart
toedragen zoals het Vlaams Blok. Duizenden sabéniens stonden op straat. Het
was een sociaal drama voor België, misschien wel het grootste in zijn
geschiedenis. Buitenlandse luchtvaartmaatschappijen namen de commerciële
leemte snel in.

Gelukkig kon de Belgische regering gauw na het faillissement een nieuwe
luchtvaartmaatschappij creëren, eerst door een verderzetting van de
activiteiten van Sabena's dochteronderneming D.A.T., dan vervolgens onder de
nieuwe naam SN Brussels Airlines. Vandaag maakt deze kleine maatschappij een
lichte winst en ziet de toekomst voor de Belgische burgerluchtvaart er weer
iets beter uit.

De B.U.B. roept alle Belgen op om hun vliegreizen zo veel mogelijk met SN te
maken. Wij hebben voor u de vlucht Brussel-Sevilla en terug deze zomer
uitgetest en we waren heel tevreden. De service was perfect en het personeel
zeer vriendelijk. De zetels waren comfortabel met genoeg beenruimte. De
prijs was laag (slechts 250 euro heen en terug; niet-annuleerbaar ticket).

Laten we hopen dat met steun van de Belgen onze nationale
luchtvaartmaatschappij op termijn weer even groot mag worden als Sabena.
Misschien kan de oude, maar prachtige naam dan ook opnieuw gebruikt worden.


www.belgischeunie.be

Beste, ook ik betreur het verlies van duizende banen bij SABENA. De arme mensen zijn het slahctoffer geworden van een minderheid met als voornaamste strijders de PS en het koningshuis. Toen er besprekingen met het winstmakende KLM werden gevoerd moesten die van de Koning stopgezet worden. Het francofone moest in het bedrijf blijven, dus moesten ze onderhandelen met het ten dode opgeschreven Swissair en het op een haar na failliete AIR-France. De minderheid won. Deze mensen zijn dus het slachtoffer van enkele van de nederlandsonkundige koninlijke familie.

Leve Air Flanders :!:

Erwin

Waar haalt u zulke laster vandaan? Iedereen vindt dat het overwegend Duitstalige Swissair (basis in Zurich) in der tijd de beste garanties aanbood, zelfs de (Nederlandstalige) curator heeft dat twee dagen geleden nog herhaald.

Het faillissement van Sabena gaat over vakbonden die te ver zijn gegaan, slecht beheer van het autonoom overheidsbedrijf, vooral door Swissair en de anderen reden opgesomd in de tekst van de B.U.B. Daarmee wordt alleen maar verwezen naar het rapport van de parlementaire onderzoekscommissie.

Zeno!
9 november 2003, 14:44
[foutje] :oops:

Hans1
9 november 2003, 15:01
Haar vloot verdubbelen? Van 2 tot 4 dus? :lol:

Lees maar eens terug onze tekst, dan zal u weten dat zulke aankopen één van de oorzaken is van het faillissement van Sabena. :wink: En als hetzelfde gebeurt met uw speelgoedmaatschappijtje dan zal je het deze keer niet op de "Walen" kunnen steken. :wink:

Zeno!
9 november 2003, 15:13
Haar vloot verdubbelen? Van 2 tot 4 dus? :lol:

Lees maar eens terug onze tekst, dan zal u weten dat zulke aankopen één van de oorzaken is van het faillissement van Sabena. :wink: En als hetzelfde gebeurt met uw speelgoedmaatschappijtje dan zal je het deze keer niet op de "Walen" kunnen steken. :wink:

Ik had wel gedacht dat je heel denigrerend zou doen over de VLM...

Maar de VLM is toch maar de énige "Belgische" maatschappij (waarom breekt u trouwens een Belgische maatschappij zo af???) die jaar na jaar winst heeft gemaakt en de ene prijs na de andere in de wacht sleept als "meest stipte maatschappij" en "beste short-haul maatschappij".

http://www.flyvlm.com/images/why1.gif
http://www.flyvlm.com/images/Wallpaper.jpg

En wat die vloot betreft, VLM heeft momenteel 10 toestellen die zouden verdubbeld worden naar 20. (nog niet eens zoveel minder dan dat andere "speelgoedmaatschappijtje" (volgens uw logica), SNBA)
Voor belgicisten primeert de kwantiteit blijkbaar boven de kwaliteit. Bij Sabena moeten ze dat destijds ook gedacht hebben. Belgisch denken op z'n best.

Yann
9 november 2003, 16:29
Het zou maar erg zijn als ze voor twee man en ne paardekop nog niet op tijd kunnen komen. Maar ze durven dan toch al het kanaal oversteken, echte lindenberghs die piloten. :wink:

Op het tijdstip dat Air France haar Concordes terugfluit gaan ze bij de VLM nog een paar propellervliegtuigjes aanschaffen. Goed bezig!

Zeno!
9 november 2003, 16:35
Het zou maar erg zijn als ze voor twee man en ne paardekop nog niet op tijd kunnen komen. Maar ze durven dan toch al het kanaal oversteken, echte lindenberghs die piloten. :wink:

Op het tijdstip dat Air France haar Concordes terugfluit gaan ze bij de VLM nog een paar propellervliegtuigjes aanschaffen. Goed bezig!

Jij kent percies niet veel van vliegtuigen, hé? :wink:

Het klopt dat VLM vandaag enkel beschikt over Fokker 50-toestellen (met propellers). Maar aangezien deze niet meer gemaakt worden, moet de vloot in de toekomst vervangen worden. Waarschijnlijk zal de keuze op de Airbus A319 vallen. En misschien weet je het niet, maar dit zijn géén propeller-vliegtuigjes.

Sabena vloog er zelfs mee:
http://users.telenet.be/sabenapictures/A319/A319_OOSSF_1.JPG
De Airbus A319

Groot Bakkes
9 november 2003, 16:35
Het zou maar erg zijn als ze voor twee man en ne paardekop nog niet op tijd kunnen komen. Maar ze durven dan toch al het kanaal oversteken, echte lindenberghs die piloten. :wink:

Op het tijdstip dat Air France haar Concordes terugfluit gaan ze bij de VLM nog een paar propellervliegtuigjes aanschaffen. Goed bezig!

Grappig grappig grappig. Al die vliegtuigen van wijlen Sabena zijn betaald met Vlaams geld, dus wij kunnen ons zeer goed materiaal aanschaffen. België heeft heel veel hoog opgeleide mensen dus piloten zat. Onze Vlaamse luchtvaartmaatschappij zal een gevestigde waarde worden in Europa.

Vlaamse groeten

Erwin

Dimitri
9 november 2003, 16:43
Ik had wel gedacht dat je heel denigrerend zou doen over de VLM...

Maar de VLM is toch maar de énige "Belgische" maatschappij (waarom breekt u trouwens een Belgische maatschappij zo af???) die jaar na jaar winst heeft gemaakt en de ene prijs na de andere in de wacht sleept als "meest stipte maatschappij" en "beste short-haul maatschappij".
Nou ja, Belgisch... ze vliegen meer vanuit Rotterdam en Londen dan vanuit Antwerpen en Brussel. Maar het zijn wel mooie vliegtuigen. :wink:

Zeno!
9 november 2003, 16:53
Ik had wel gedacht dat je heel denigrerend zou doen over de VLM...

Maar de VLM is toch maar de énige "Belgische" maatschappij (waarom breekt u trouwens een Belgische maatschappij zo af???) die jaar na jaar winst heeft gemaakt en de ene prijs na de andere in de wacht sleept als "meest stipte maatschappij" en "beste short-haul maatschappij".
Nou ja, Belgisch... ze vliegen meer vanuit Rotterdam en Londen dan vanuit Antwerpen en Brussel.
In ieder geval Vlaamser of Belgischer dan de KLM vandaag nog Nederlands is... :wink: (helaas!)

Maar het zijn wel mooie vliegtuigen. :wink:
:P
Nooit echt een fan geweest van die Fokker 50's.... Dat ze maar snel die Airbussen kopen! Die zien er trouwens veel steviger uit ook. :wink:

Dimitri
9 november 2003, 17:33
In ieder geval Vlaamser of Belgischer dan de KLM vandaag nog Nederlands is... :wink: (helaas!)
To be or not to be, that's the question... :wink: :(
Nooit echt een fan geweest van die Fokker 50's.... Dat ze maar snel die Airbussen kopen! Die zien er trouwens veel steviger uit ook. :wink:
Kan me niet herinneren dat de VLM ooit een ongeluk gehad heeft.

Maar goed, ik reis op die kleine afstanden toch liever met de trein dan met het vliegtuig. :wink:

Knuppel
9 november 2003, 18:34
ADVIES AAN DE BELGEN: VLIEG SN


Twee jaar geleden ging de trots van de Belgische luchtvaart Sabena ten
onder. De schuldigen voor dit faillissement zijn bekend: de gebeurtenissen
van 11 september 2001 en de crisis van de luchtvaart die daarop volgde, de
Zwitsers van Swiss Air, die hun woord niet hielden, de hoge loonkosten en de
schulden van Sabena die daar deels een gevolg van waren, de te expansieve
politiek die gevoerd werd met de aankoop van overbodige Airbussen en de
vakbonden die teveel tot stakingen hebben opgeroepen alsof Sabena toch nooit
failliet kon gaan.

Heel België treurde om dit verlies van onze nationale
luchtvaartmaatschappij, zelfs diegenen die België niet altijd een warm hart
toedragen zoals het Vlaams Blok. Duizenden sabéniens stonden op straat. Het
was een sociaal drama voor België, misschien wel het grootste in zijn
geschiedenis. Buitenlandse luchtvaartmaatschappijen namen de commerciële
leemte snel in.

Gelukkig kon de Belgische regering gauw na het faillissement een nieuwe
luchtvaartmaatschappij creëren, eerst door een verderzetting van de
activiteiten van Sabena's dochteronderneming D.A.T., dan vervolgens onder de
nieuwe naam SN Brussels Airlines. Vandaag maakt deze kleine maatschappij een
lichte winst en ziet de toekomst voor de Belgische burgerluchtvaart er weer
iets beter uit.

De B.U.B. roept alle Belgen op om hun vliegreizen zo veel mogelijk met SN te
maken. Wij hebben voor u de vlucht Brussel-Sevilla en terug deze zomer
uitgetest en we waren heel tevreden. De service was perfect en het personeel
zeer vriendelijk. De zetels waren comfortabel met genoeg beenruimte. De
prijs was laag (slechts 250 euro heen en terug; niet-annuleerbaar ticket).

Laten we hopen dat met steun van de Belgen onze nationale
luchtvaartmaatschappij op termijn weer even groot mag worden als Sabena.
Misschien kan de oude, maar prachtige naam dan ook opnieuw gebruikt worden.


www.belgischeunie.be

Beste, ook ik betreur het verlies van duizende banen bij SABENA. De arme mensen zijn het slahctoffer geworden van een minderheid met als voornaamste strijders de PS en het koningshuis. Toen er besprekingen met het winstmakende KLM werden gevoerd moesten die van de Koning stopgezet worden. Het francofone moest in het bedrijf blijven, dus moesten ze onderhandelen met het ten dode opgeschreven Swissair en het op een haar na failliete AIR-France. De minderheid won. Deze mensen zijn dus het slachtoffer van enkele van de nederlandsonkundige koninlijke familie.

Leve Air Flanders :!:

Erwin

Waar haalt u zulke laster vandaan? Iedereen vindt dat het overwegend Duitstalige Swissair (basis in Zurich) in der tijd de beste garanties aanbood, zelfs de (Nederlandstalige) curator heeft dat twee dagen geleden nog herhaald.

Het faillissement van Sabena gaat over vakbonden die te ver zijn gegaan, slecht beheer van het autonoom overheidsbedrijf, vooral door Swissair en de anderen reden opgesomd in de tekst van de B.U.B. Daarmee wordt alleen maar verwezen naar het rapport van de parlementaire onderzoekscommissie.

Geen laster Hans maar de zuivere waarheid!!!
Zelfs Yves Desmet van De Morgen had het in de tijd, dat Sabena eindelijk over kop ging, over de 'occulte macht van het Hof dat op 11000 meter hoogte ten allen prijze de Belgische vlag wilde zien blijven wapperen via Sabena. Wilfried Martens heeft op tv trouwens openlijk 'de macht achter de schermen van het Hof' toegegeven. En niet alleen in verband met Sabena....
De milardenput de Sabena tientallen jaren KON maken was enkel mogelijk dankzij het samenspel van de PS en het Hof.

Ik zal dus NOOIT van mijn leven vliegen met een maatschappij waar welbepaalde adelijken dezelfde koning van hetzelfde Hof mee wilden plezieren.
Ik heb veel gevlogen tijdens mijn leven maar het was meestal met Iberia en Britisch airways omdat deze nu eenmaal goedkopere economy-class tickets aanbieden.

SN heeft trouwens de slechte gewoontes van Sabena overgenomen. Zo vliegt een buurvrouw van mij regelmatig bijna gratis de wereld rond omdat haar man bij SN werkt.
Lang leve alzo het 'nieuwe' Sabena tot meerdere eer en glorie van het Belgische Opperhoofd!

John Stufflebeam
9 november 2003, 18:35
ADVIES AAN DE BELGEN: VLIEG SN

SN Brussels Airlines, voluit

Société Nationale Brussels Airlines. Ik vlieg er niet mee, tot de nationale maatschappij een naam kiest die past bij dit drietalig land.

Yann
9 november 2003, 20:02
Het zou maar erg zijn als ze voor twee man en ne paardekop nog niet op tijd kunnen komen. Maar ze durven dan toch al het kanaal oversteken, echte lindenberghs die piloten. :wink:

Op het tijdstip dat Air France haar Concordes terugfluit gaan ze bij de VLM nog een paar propellervliegtuigjes aanschaffen. Goed bezig!

Jij kent percies niet veel van vliegtuigen, hé? :wink:

Het klopt dat VLM vandaag enkel beschikt over Fokker 50-toestellen (met propellers). Maar aangezien deze niet meer gemaakt worden, moet de vloot in de toekomst vervangen worden. Waarschijnlijk zal de keuze op de Airbus A319 vallen. En misschien weet je het niet, maar dit zijn géén propeller-vliegtuigjes.

Sabena vloog er zelfs mee:
http://users.telenet.be/sabenapictures/A319/A319_OOSSF_1.JPG
De Airbus A319

Alleen rest de vraag of er wel behoefte is aan een tweede grootschalige vliegtuigmaatschappij. De sector doet het grensoverschrijdend slecht, dus waarom moet een regionaal vliegtuigmaatschappijtje dan dergelijke investeringen voorbereiden?

Knuppel
9 november 2003, 20:05
Alleen rest de vraag of er wel behoefte is aan een tweede grootschalige vliegtuigmaatschappij. De sector doet het grensoverschrijdend slecht, dus waarom moet een regionaal vliegtuigmaatschappijtje dan dergelijke investeringen voorbereiden?

Waarom niet?
Waarom promoten jullie trouwens SN?
Speciale reden?

Yann
9 november 2003, 20:25
Mag ik als Belg dan nog niet onze eigenste luchtvaartmaatschappij promoten misschien? Ik zou niet liever vragen dat SN én VLM goed draaien, maar ik snap niet hoe twee mppij'en (in deze slechte tijden) op zo'n klein gebiedje naast elkaar kunnen leven.

Ik heb hier gelezen dat de prijs doorslaggevend is in het bepalen van de keuze van de maatschappij. Ik heb vroeger met Virgin gevlogen, en daar is me toch het één en het ander van bijgebleven van die zogezegde goeikope vluchten. Ik heb twee maal voorgehad dat er een technisch probleem was, met de nodige vertragingen tot gevolg. Een keer een mistlamp die niet ging, de andere keer het voorwiel dat stuk was. Het personeel is onvriendelijk en het confort is minimaal.

Al betaal je meer, ik kies tegenwoordig voor SN!

John, onlangs ben je naar Amerika gevlogen, met welke maatschappij als ik vragen mag?

John Stufflebeam
9 november 2003, 21:12
John, onlangs ben je naar Amerika gevlogen, met welke maatschappij als ik vragen mag?

Heen:

UNITED AIRLINES - UA 951
SUN 17AUG BRUSSELS BE SAN FRANCISCO CA 1250 1958
NATIONAL INTL
1 STOP TERMINAL 3 DURATION 16:08
NON SMOKING
STOP RESERVATION CONFIRMED - V ECONOMY
INFORMATION ON BOARD: LUNCH/SNACK
BRUSSELS -WASHINGTON DC
WASHINGTON DC -SAN FRANCISCO CA
NO SMOKING CONFIRMED

terug:

UNITED AIRLINES - UA 7020
TUE 02SEP DURANGO CO DENVER CO 0805 0925
LA PLATA DENVER INTL
NON STOP DURATION 1:20
RESERVATION CONFIRMED - V ECONOMY
FLIGHT OPERATED BY UNITED EXPRESS/MESA AIRLINES
EQUIPMENT:DE HAVILLAND DHC-8 200 SERIES
NO SMOKING CONFIRMED


UNITED AIRLINES - UA 962
TUE 02SEP DENVER CO WASHINGTON DC 1015 1525
DENVER INTL DULLES INTL
NON STOP DURATION 3:10
NON SMOKING
RESERVATION CONFIRMED - V ECONOMY
ON BOARD: SNACK
EQUIPMENT:BOEING 777-200/300


UNITED AIRLINES - UA 950
TUE 02SEP WASHINGTON DC BRUSSELS BE 1730 0710
DULLES INTL NATIONAL 03SEP
NON STOP DURATION 7:40
NON SMOKING
RESERVATION CONFIRMED - V ECONOMY
ON BOARD: DINNER/SNACK
EQUIPMENT:BOEING 767-300/300ER
NO SMOKING CONFIRMED

Hans1
9 november 2003, 21:21
ADVIES AAN DE BELGEN: VLIEG SN


Twee jaar geleden ging de trots van de Belgische luchtvaart Sabena ten
onder. De schuldigen voor dit faillissement zijn bekend: de gebeurtenissen
van 11 september 2001 en de crisis van de luchtvaart die daarop volgde, de
Zwitsers van Swiss Air, die hun woord niet hielden, de hoge loonkosten en de
schulden van Sabena die daar deels een gevolg van waren, de te expansieve
politiek die gevoerd werd met de aankoop van overbodige Airbussen en de
vakbonden die teveel tot stakingen hebben opgeroepen alsof Sabena toch nooit
failliet kon gaan.

Heel België treurde om dit verlies van onze nationale
luchtvaartmaatschappij, zelfs diegenen die België niet altijd een warm hart
toedragen zoals het Vlaams Blok. Duizenden sabéniens stonden op straat. Het
was een sociaal drama voor België, misschien wel het grootste in zijn
geschiedenis. Buitenlandse luchtvaartmaatschappijen namen de commerciële
leemte snel in.

Gelukkig kon de Belgische regering gauw na het faillissement een nieuwe
luchtvaartmaatschappij creëren, eerst door een verderzetting van de
activiteiten van Sabena's dochteronderneming D.A.T., dan vervolgens onder de
nieuwe naam SN Brussels Airlines. Vandaag maakt deze kleine maatschappij een
lichte winst en ziet de toekomst voor de Belgische burgerluchtvaart er weer
iets beter uit.

De B.U.B. roept alle Belgen op om hun vliegreizen zo veel mogelijk met SN te
maken. Wij hebben voor u de vlucht Brussel-Sevilla en terug deze zomer
uitgetest en we waren heel tevreden. De service was perfect en het personeel
zeer vriendelijk. De zetels waren comfortabel met genoeg beenruimte. De
prijs was laag (slechts 250 euro heen en terug; niet-annuleerbaar ticket).

Laten we hopen dat met steun van de Belgen onze nationale
luchtvaartmaatschappij op termijn weer even groot mag worden als Sabena.
Misschien kan de oude, maar prachtige naam dan ook opnieuw gebruikt worden.


www.belgischeunie.be

Beste, ook ik betreur het verlies van duizende banen bij SABENA. De arme mensen zijn het slahctoffer geworden van een minderheid met als voornaamste strijders de PS en het koningshuis. Toen er besprekingen met het winstmakende KLM werden gevoerd moesten die van de Koning stopgezet worden. Het francofone moest in het bedrijf blijven, dus moesten ze onderhandelen met het ten dode opgeschreven Swissair en het op een haar na failliete AIR-France. De minderheid won. Deze mensen zijn dus het slachtoffer van enkele van de nederlandsonkundige koninlijke familie.

Leve Air Flanders :!:

Erwin

Waar haalt u zulke laster vandaan? Iedereen vindt dat het overwegend Duitstalige Swissair (basis in Zurich) in der tijd de beste garanties aanbood, zelfs de (Nederlandstalige) curator heeft dat twee dagen geleden nog herhaald.

Het faillissement van Sabena gaat over vakbonden die te ver zijn gegaan, slecht beheer van het autonoom overheidsbedrijf, vooral door Swissair en de anderen reden opgesomd in de tekst van de B.U.B. Daarmee wordt alleen maar verwezen naar het rapport van de parlementaire onderzoekscommissie.

Geen laster Hans maar de zuivere waarheid!!!
Zelfs Yves Desmet van De Morgen had het in de tijd, dat Sabena eindelijk over kop ging, over de 'occulte macht van het Hof dat op 11000 meter hoogte ten allen prijze de Belgische vlag wilde zien blijven wapperen via Sabena. Wilfried Martens heeft op tv trouwens openlijk 'de macht achter de schermen van het Hof' toegegeven. En niet alleen in verband met Sabena....
De milardenput de Sabena tientallen jaren KON maken was enkel mogelijk dankzij het samenspel van de PS en het Hof.

Ik zal dus NOOIT van mijn leven vliegen met een maatschappij waar welbepaalde adelijken dezelfde koning van hetzelfde Hof mee wilden plezieren.
Ik heb veel gevlogen tijdens mijn leven maar het was meestal met Iberia en Britisch airways omdat deze nu eenmaal goedkopere economy-class tickets aanbieden.

SN heeft trouwens de slechte gewoontes van Sabena overgenomen. Zo vliegt een buurvrouw van mij regelmatig bijna gratis de wereld rond omdat haar man bij SN werkt.
Lang leve alzo het 'nieuwe' Sabena tot meerdere eer en glorie van het Belgische Opperhoofd!

Maar knuppel toch, als ze Sabena aan KLM hadden verkocht, was het nu eigendom geweest van Air France ! :lol:

Hans1
9 november 2003, 21:30
John, onlangs ben je naar Amerika gevlogen, met welke maatschappij als ik vragen mag?

Heen:

UNITED AIRLINES - UA 951
SUN 17AUG BRUSSELS BE SAN FRANCISCO CA 1250 1958
NATIONAL INTL
1 STOP TERMINAL 3 DURATION 16:08
NON SMOKING
STOP RESERVATION CONFIRMED - V ECONOMY
INFORMATION ON BOARD: LUNCH/SNACK
BRUSSELS -WASHINGTON DC
WASHINGTON DC -SAN FRANCISCO CA
NO SMOKING CONFIRMED

terug:

UNITED AIRLINES - UA 7020
TUE 02SEP DURANGO CO DENVER CO 0805 0925
LA PLATA DENVER INTL
NON STOP DURATION 1:20
RESERVATION CONFIRMED - V ECONOMY
FLIGHT OPERATED BY UNITED EXPRESS/MESA AIRLINES
EQUIPMENT:DE HAVILLAND DHC-8 200 SERIES
NO SMOKING CONFIRMED


UNITED AIRLINES - UA 962
TUE 02SEP DENVER CO WASHINGTON DC 1015 1525
DENVER INTL DULLES INTL
NON STOP DURATION 3:10
NON SMOKING
RESERVATION CONFIRMED - V ECONOMY
ON BOARD: SNACK
EQUIPMENT:BOEING 777-200/300


UNITED AIRLINES - UA 950
TUE 02SEP WASHINGTON DC BRUSSELS BE 1730 0710
DULLES INTL NATIONAL 03SEP
NON STOP DURATION 7:40
NON SMOKING
RESERVATION CONFIRMED - V ECONOMY
ON BOARD: DINNER/SNACK
EQUIPMENT:BOEING 767-300/300ER
NO SMOKING CONFIRMED

John heeft geen moeite met het Engels, maar wel met het Frans blijkbaar. Vandaar dat hij liever zijn geld geeft aan de Amerikanen. :lol:

Yann
9 november 2003, 21:53
ADVIES AAN DE BELGEN: VLIEG SN

SN Brussels Airlines, voluit

Société Nationale Brussels Airlines. Ik vlieg er niet mee, tot de nationale maatschappij een naam kiest die past bij dit drietalig land.

En daarom dat je een Amerikaanse maatschappij kiest?

Als je in een SN-toestel een hostesse in het Nederlands aanspreekt gaan ze u echt niet scheef bekijken zenne.

Knuppel
9 november 2003, 21:54
John, onlangs ben je naar Amerika gevlogen, met welke maatschappij als ik vragen mag?

Heen:

UNITED AIRLINES - UA 951
SUN 17AUG BRUSSELS BE SAN FRANCISCO CA 1250 1958
NATIONAL INTL
1 STOP TERMINAL 3 DURATION 16:08
NON SMOKING
STOP RESERVATION CONFIRMED - V ECONOMY
INFORMATION ON BOARD: LUNCH/SNACK
BRUSSELS -WASHINGTON DC
WASHINGTON DC -SAN FRANCISCO CA
NO SMOKING CONFIRMED

terug:

UNITED AIRLINES - UA 7020
TUE 02SEP DURANGO CO DENVER CO 0805 0925
LA PLATA DENVER INTL
NON STOP DURATION 1:20
RESERVATION CONFIRMED - V ECONOMY
FLIGHT OPERATED BY UNITED EXPRESS/MESA AIRLINES
EQUIPMENT:DE HAVILLAND DHC-8 200 SERIES
NO SMOKING CONFIRMED


UNITED AIRLINES - UA 962
TUE 02SEP DENVER CO WASHINGTON DC 1015 1525
DENVER INTL DULLES INTL
NON STOP DURATION 3:10
NON SMOKING
RESERVATION CONFIRMED - V ECONOMY
ON BOARD: SNACK
EQUIPMENT:BOEING 777-200/300


UNITED AIRLINES - UA 950
TUE 02SEP WASHINGTON DC BRUSSELS BE 1730 0710
DULLES INTL NATIONAL 03SEP
NON STOP DURATION 7:40
NON SMOKING
RESERVATION CONFIRMED - V ECONOMY
ON BOARD: DINNER/SNACK
EQUIPMENT:BOEING 767-300/300ER
NO SMOKING CONFIRMED

John heeft geen moeite met het Engels, maar wel met het Frans blijkbaar. Vandaar dat hij liever zijn geld geeft aan de Amerikanen. :lol:

En ik geef het liever aan de Britten en de Spanjaarden omdat ik hun talen voor mij zinniger vind dan het Frans. Ik hou me dan ook vooral in Spanje en Engeland op maar nooit in Frankrijk.
Toch niks op tegen als franskiljonse bourgeois, Hans?

John Stufflebeam
9 november 2003, 21:55
John heeft geen moeite met het Engels, maar wel met het Frans blijkbaar. Vandaar dat hij liever zijn geld geeft aan de Amerikanen.

Société Nationale Brussels Airlines geeft blijkbaar voorrang aan het Frans. Door niet met hen te vliegen help ik hen te doen wat ze blijkbaar zo graag willen: een Belgische Société Nationale zijn, die zich in de eerste plaats richt tot de Franstalige Belgen.

Zoals je ziet, ik ben de goedheid zelve.

Yann
9 november 2003, 22:01
John heeft geen moeite met het Engels, maar wel met het Frans blijkbaar. Vandaar dat hij liever zijn geld geeft aan de Amerikanen.

Société Nationale Brussels Airlines geeft blijkbaar voorrang aan het Frans. Door niet met hen te vliegen help ik hen te doen wat ze blijkbaar zo graag willen: een Belgische Société Nationale zijn, die zich in de eerste plaats richt tot de Franstalige Belgen.

Zoals je ziet, ik ben de goedheid zelve.

Je zoekt problemen waar er geen zijn. Met die ingesteldheid moet je het waarschijnlijk leuk gevonden hebben dat 'Sabena' failliet ging, niet?

Knuppel
9 november 2003, 22:11
Je zoekt problemen waar er geen zijn. Met die ingesteldheid moet je het waarschijnlijk leuk gevonden hebben dat 'Sabena' failliet ging, niet?


Mis Yann!
Jullie belgicisten wilden en willen geen problemen zien waar zelfs een blinde en doofstomme ze kan waarnemen.

Yann
9 november 2003, 22:16
Wat zijn de problemen van SN dan?

Knuppel
9 november 2003, 22:23
Wat zijn de problemen van SN dan?


Société Nationale Brussels Airlines geeft blijkbaar voorrang aan het Frans

En jullie zijn evenzo Fransgezind als SN.
Op die manier zullen ze bitter weinig Vlaamsgezinden over hun vliegbrug halen.
Zelfs al was SN het goedkoopste van allemaal, dan nog zou ik als Vlaams-nationalist niet met hen vliegen om deze reden.

Ook niet gelezen zeker dat SN er nu al dezelfde praktijken op na houdt als ex. Sabena? Gratis of bijna gratis snoepreisjes voor personeel en familie? Wie zou er dan nog allemaal van die gratis dienstenpakketjes mogen gebruik maken?

Yann
9 november 2003, 22:25
Haha, dus dat 'probleem' ligt volgens u aan de basis van het faillissement. En als ik dan toch zo Fransgezind ben, dan zat ik hier nu geen Nederlands te typen.

John Stufflebeam
9 november 2003, 22:31
Je zoekt problemen waar er geen zijn. Met die ingesteldheid moet je het waarschijnlijk leuk gevonden hebben dat 'Sabena' failliet ging, niet?

Ik zoek helemaal geen problemen, Sabena enn SN Brussels geven voorrang aan het Frans, daar zullen vast wel goede commerciële redenen voor zijn. Ik help hen gewoon bij hun doel: een overwegend Franstalig klantenbestand opbouwen.

het failliet van Sabena vind ik een spijtige zaak, maar ik ben daarin blijkbaar één van de weinigen. Het fameuze hotelakkoord tussen Swissair en Verhofstadt / Vandelanotte maakte de weg vrij voor een snel failissement. Op 18 mei bleken beide politici populairder dan ooit...

Yann
9 november 2003, 22:44
Ik zoek helemaal geen problemen, Sabena enn SN Brussels geven voorrang aan het Frans

Wat is er commercieel aan het uitbouwen van een éénzijdig klantenbestand?

Knuppel
9 november 2003, 23:02
Haha, dus dat 'probleem' ligt volgens u aan de basis van het faillissement. En als ik dan toch zo Fransgezind ben, dan zat ik hier nu geen Nederlands te typen.

Jij bent anders degene die reclame maakt voor een kloon van Sabena en die het ongepast vindt dat er ook een eventuele Vlaamse tegenhanger op de heilige Belgische markt aanwezig is. :roll:
Ik maak voor niemand reclame maar vlieg met wie ik wil en dat is in geen geval met een firma die ten allen prijze de Belgische vlag wil laten wapperen op 11.000 meter hoogte. :D

Patriot!
9 november 2003, 23:05
We hebben de touwtjes nog stevig in handen. :twisted:

Knuppel
9 november 2003, 23:08
We hebben de touwtjes nog stevig in handen. :twisted:

Van SN? 8)

Yann
10 november 2003, 11:27
Waarom wordt er geen antwoord gegeven op mijn vraag? John beweert dat SN zich alleen tot de Franstalige markt richt, en dit uit commerciële redenen.

Wat is hier zo commercieel aan???

John Stufflebeam
10 november 2003, 12:23
Waarom wordt er geen antwoord gegeven op mijn vraag? John beweert dat SN zich alleen tot de Franstalige markt richt, en dit uit commerciële redenen.

Wat is hier zo commercieel aan???

dat is niet wat ik beweer. Ik stel vast dat Sabena en SN Brussels voorrang geven aan het Frans. Dat blijkt o.a. uit de keuze van hun naam.

Ik weet niet precies waarom dat gebeurt, maar ik neem aan dat de bedrijfsleiding daar een goede commerciële reden voor heeft. Ik vermoed dat de bedrijven vinden dat ze in de eerste plaats een pak Franstalige klanten nodig hebben, aangevuld met wat anderstalige klanten, waaronder Nederlandstaligen.

Ik geef toe, ik snap niet echt waarom, maar ik respecteer hun beslissing. Ik help hen uiteraard om dit doel te bereiken. Een overwegend Franstalig publiek, daar help ik als Nederlandstalige aan mee, door met een andere maatschappij te vliegen.

Waarom Brussels Airlines persé Société Nationale wil heten, dat moet je dus maar aan hen vragen.

Yann
10 november 2003, 12:57
Ik zoek helemaal geen problemen, Sabena enn SN Brussels geven voorrang aan het Frans, daar zullen vast wel goede commerciële redenen voor zijn. Ik help hen gewoon bij hun doel: een overwegend Franstalig klantenbestand opbouwen.


dat is niet wat ik beweer. Ik stel vast dat Sabena en SN Brussels voorrang geven aan het Frans. Dat blijkt o.a. uit de keuze van hun naam.

Ik weet niet precies waarom dat gebeurt, maar ik neem aan dat de bedrijfsleiding daar een goede commerciële reden voor heeft. Ik vermoed dat de bedrijven vinden dat ze in de eerste plaats een pak Franstalige klanten nodig hebben, aangevuld met wat anderstalige klanten, waaronder Nederlandstaligen

Dat u daarvan uitgaat, dat kan ik niet begrijpen. In welk opzicht zou selectieve klantenwerving commercieel zijn???

Knuppel
10 november 2003, 15:01
Het gaat hem niet om selectieve klantenwerving maar om een francofiele adelijke club met banden in de machtige, Belgische bedrijfs-en bankwereld die zich in de eerste plaats tot doel stelt de Belgische vlag in de lucht te houden via een luchtvaartmaatschappij die de hoofdtaak van ex.Sabena overneemt.

Niet dat jij dat al niet wist maar belgicisten zijn op sommige punten ziende blind en hartstikke doof...
en denken van de Vlamingen hetzelfde. :lol:

Zeno!
10 november 2003, 15:46
Waarom Brussels Airlines persé Société Nationale wil heten, dat moet je dus maar aan hen vragen.

Voor alle duidelijkheid: SN staat niet voor Société Nationale, maar "SN" was de vroegere IATA-code van Sabena. Elke luchtvaartmaatschappij ter wereld heeft zo'n code. Zo is die van bijvoorbeeld British Airways "BA".

SNBA heeft beslist om in haar naam de code van Sabena op te nemen, ook al omdat zo het bekende "S"-logo kon blijven bestaan.

De code van SN Brussels Airlines is trouwens nog altijd "SN".

Hans1
11 november 2003, 00:11
Heel af en toe heeft Zeno toch nog intelligente opmerkingen. Proficiat !

John Stufflebeam
11 november 2003, 09:14
Waarom Brussels Airlines persé Société Nationale wil heten, dat moet je dus maar aan hen vragen.

Voor alle duidelijkheid: SN staat niet voor Société Nationale, maar "SN" was de vroegere IATA-code van Sabena. Elke luchtvaartmaatschappij ter wereld heeft zo'n code. Zo is die van bijvoorbeeld British Airways "BA".

SNBA heeft beslist om in haar naam de code van Sabena op te nemen, ook al omdat zo het bekende "S"-logo kon blijven bestaan.

De code van SN Brussels Airlines is trouwens nog altijd "SN".

Dit is de officiële reden. Ik weet echter ook graag de officieuze verklaring.

SN is geen duidelijk geen woord, ik heb nog niemand SN horen gebruiken in een conversatie, en SN staat ook niet in een woordenboek. Het lijkt sterk op een afkorting zoals NV, BVBA, SA, andere dingen die man vaak voor een bedrijfsnaam terugvindt.

Een afkorting van wat? SN neemt enkele letters over van de naam Sabena. Dat sluit al heelwat combinaties uit: South-North of "Smoke Number" zijn hier neit van toepassing.

De eerste letter slaat dus op de S van de Société Anonyme Belge d'Exploitation de la Navigation Aérienne. De N van Sabena herken ik ook, dat is dus de N van navigation.

Niet Société Nationale dus, dat moet ik toegeven, maar niettemin kiest men voor een Franse-Engelse naam.

Het had veel tactischer gekund: bedrijven die een tweetalig publiek aanspreken noemen zich vaak NV Bekaert SA of SA Solvay NV.

SN Brussels Airlines VM ware een betere keuze:

(Société de la Navigation) Brussels Airlines (Vliegmaatschappij)

Knuppel
11 november 2003, 09:40
SNBA heeft beslist om in haar naam de code van Sabena op te nemen, ook al omdat zo het bekende "S"-logo kon blijven bestaan.

De code van SN Brussels Airlines is trouwens nog altijd "SN".

Omdat het uitgerekend mannen waren zoals Lippens en d' Avignon, die het heft in handen namen toen ex.Sabena niet langer in de lucht kon blijven, mag er rustig verondersteld worden dat het niet alleen het 'S' logo was waar het om draaide. De Société Anonyme Belge d'Exploitation de la Navigation Aérienne moest ten allen prijze onder een 'nieuwe' formule, maar met hetzelfde doel, in de internationale luchten blijven... tot meerdere eer en glorie van...

Waarom zou het anders een 16-jarige 'Patriot' zijn die hiervoor een promotiecampagne opstart bij de Communautaire Discussies?