PDA

View Full Version : homohuwelijk in Zuid-Afrika


schaduwrijk
14 november 2006, 18:41
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/061114HomohuwelijkAfrika/index.shtml

In Zuid-Afrika kunnen nu ook homo's huwen... Een goede stap vind ik, Amerika kan hier nog uit leren...

Bovenbuur
14 november 2006, 22:08
Goede zaak. (Zo zie je maar dat er toch wat cultuur is uitgewisseld met Nederland ;))

longhorn
14 november 2006, 22:19
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/061114HomohuwelijkAfrika/index.shtml

In Zuid-Afrika kunnen nu ook homo's huwen... Een goede stap vind ik, Amerika kan hier nog uit leren...

Homo's kunnen in Amerika adopteren. Wees dus weer niet zo anti....

schaduwrijk
15 november 2006, 17:28
overal?

longhorn
15 november 2006, 18:31
overal?

Verre van overal, wist ik dus niet. Het is wettelijk in 11 staten en in een resem andere ligt de beslissing vaak aan een rechter. O.a. in Florida is het verboden.

bartje
15 november 2006, 18:45
Prachtig vind ik dat het ook toegelaten is in Zuid-Afrika, een land dat niet voor de hand ligt, ja ja maar tot spijt van wie het benijdt, de aanvaarding van homo's blijft doorgaan maar er is nog werk héél véél werk aan de winkel!

PAJOT
15 november 2006, 19:09
Straks trouwen we ook nog met onze kanarie, met ons huis of met ons moeder.

bartje
15 november 2006, 19:10
Straks trouwen we ook nog met onze kanarie, met ons huis of met ons moeder.

Allé we gaan maar weer er beetje belachelijke gelijkenissen bij halen... het zijn hier 2 mensen die met elkaar huwen, 2 mensen die van elkaar houden; ik begrijp echt niet wat er daar mis aan is...

PAJOT
15 november 2006, 19:26
Allé we gaan maar weer er beetje belachelijke gelijkenissen bij halen... het zijn hier 2 mensen die met elkaar huwen, 2 mensen die van elkaar houden; ik begrijp echt niet wat er daar mis aan is...het huwelijk is meer dan een liefdesverklaring maar een verbond van trouw en (wederzijdse) verantwoordelijkheden

Het homohuwelijk is maar een oneigenlijk gebruik van het woord huwelijk


Er bestaat ook liefde zonder seks, bijvoorbeeld tussen een moeder en haar kind, maar dat lijkt u niet te begrijpen ..

bartje
15 november 2006, 19:50
het huwelijk is meer dan een liefdesverklaring maar een verbond van trouw en (wederzijdse) verantwoordelijkheden

Het homohuwelijk is maar een oneigenlijk gebruik van het woord huwelijk


Er bestaat ook liefde zonder seks, bijvoorbeeld tussen een moeder en haar kind, maar dat lijkt u niet te begrijpen ..

Ik begrijp dat héél goed daar ik ook héél veel liefde kan krijgen van mijn ouders, maar een koppel kan toch ook liefde geven aan elkaar zonder dat er dar seks bijkomt te kijken, maar dat kan jij blijkbaar moeilijk begrijpen daar je bij homo onmiddellijk denkt aan seks... Graag zou ik weten waarom je daar steeds aan denkt?

MARE
16 november 2006, 11:39
Homo-huwlijk in Zuid-Afrika: om de aids in te dammen.

Apocalyps
16 november 2006, 12:02
Proficiat!

Adriaan Koerbagh
16 november 2006, 12:04
Ik vind het prachtig dat de wet ook vermeld dat een ambtenaar mag weigeren te huwen indien dat tegen zijn ethische opvattingen is. Dat is pas respect.

jan hyoens
16 november 2006, 12:08
Wat wil je in een land waar ministers beweren dat knoflook goed is tegen aids.

Bad Attila
16 november 2006, 13:34
Wat wil je in een land waar ministers beweren dat knoflook goed is tegen aids.

Ah bon? Welke Canadese minister is dat nu weer gaan zeggen???? :?

jan hyoens
20 november 2006, 13:47
Ah bon? Welke Canadese minister is dat nu weer gaan zeggen???? :?

http://www.hivnet.org/Actueel/archief_2006/aprjun_2006/knoflook_citroen.htm

Antoon
21 november 2006, 12:21
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/061114HomohuwelijkAfrika/index.shtml

In Zuid-Afrika kunnen nu ook homo's huwen... Een goede stap vind ik, Amerika kan hier nog uit leren...

Israel volgt nu ook, al is het nog niet even voluit. Homoseksuelen die in andere landen getrouwd zijn worden vanaf nu in Israel aanvaard en ingeschreven als getrouwde koppels.

carlgustaaf
21 november 2006, 14:42
Prachtig vind ik dat het ook toegelaten is in Zuid-Afrika, een land dat niet voor de hand ligt, ja ja maar tot spijt van wie het benijdt, de aanvaarding van homo's blijft doorgaan maar er is nog werk héél véél werk aan de winkel!maar er is nog veel werk aan de winkel om dat allemaal terug af te schaffen...toch zal dat volgens mij in één generatie geregeld zijn...Als ik de jonge gasten, die van tussen de 15 en de 20 bezig hoor in de café's...Dat zit wel goed:lol:

schaduwrijk
21 november 2006, 18:33
tja dat heeft mss met uw selectief cafébezoek te maken...

Vlaanderen Boven
21 november 2006, 19:03
Van mannen van 15 tot 20 die heelder dagen in 't café zitten verbaast me dat niet echt.

Marlboro
21 november 2006, 23:46
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/061114HomohuwelijkAfrika/index.shtml

In Zuid-Afrika kunnen nu ook homo's huwen... Een goede stap vind ik, Amerika kan hier nog uit leren...

Een goede stap?
De wereld is helemaal verkloot.

carlgustaaf
22 november 2006, 00:40
Van mannen van 15 tot 20 die heelder dagen in 't café zitten verbaast me dat niet echt.heelder dagen? Wie heeft d�*t gezegd?

carlgustaaf
22 november 2006, 00:42
tja dat heeft mss met uw selectief cafébezoek te maken...niks te selectieven..ik stap overal wel eens binnen...Janette -tenten uitgezonderd dan...

Bad Attila
22 november 2006, 10:33
niks te selectieven..ik stap overal wel eens binnen...Janette -tenten uitgezonderd dan...

Dus maakt u inderdaad een selectie. Uw goed recht hoor maar het is spijtig, ik ben er bijna zeker van dat u meer dan welkom zou zijn... :twisted:

BUB
22 november 2006, 11:12
Prachtig vind ik dat het ook toegelaten is in Zuid-Afrika, een land dat niet voor de hand ligt, ja ja maar tot spijt van wie het benijdt, de aanvaarding van homo's blijft doorgaan maar er is nog werk héél véél werk aan de winkel!
Zoals in het boek van Cottenjé de Dauphin "Les Memoires de Trentes ans" wordt aangehaald is homosexualiteit een teken van ruimdenkendheid. Het is allerminst een ziekte, noch een vertoon van identiteitscrisis maar veelal (niet altijd) een teken van intellegentie.
We denken maar aan 'Leonardo Da Vinci', 'Michelangelo', 'Molière', 'Wilde', koning Ludwig II von Bayern,...en vermeende homosexuelen zoals Adolf Hitler, die dan hun frustratie omzetten in anti-zijn.
De zaak is simpel heterosexualiteit is een kwestie van voortplanting. Heterosexualiteit is een nobele, instinctieve en sobere kwestie van respect tegenover de maatschappij en haar voortbestaan. Homosexualiteit is daarentegen een kwestie van deugd. Het gaat er veelal om dat homosexualiteit gepaard gaat met het instinctieve jachtsgevoel die in iedere mens aanwezig is. Menig homosexuele mannen en vrouwen kunnen degelijk ook aan heterosexualiteit doen. Alleen is homosex in tegenstelling met heterosex meer gespitst op lust.
De maatschappij speelt in deze queeste een grote rol en de pshychologische sterkte van het individu is hierin niet onbelangrijk. Vroeger werden homosexuelen beschermd door de Rooms Katholieke Kerk. Afgesloten van de onbegrijpende maatschappij. Beschermd tegen hun eigen eenzaamheid die komt nadat de jaren van lichamelijke aantrekking zijn verstreken. Vandaag liggen homosexuelen te grabbel aan het goeddunken van die voorlopige welvaartmaatschappij. Wat zal er gebeuren in een maatschappijcrisis.
De psychologische sterkte is dus niet aan ieder gegeven om toe te geven aan zijn of haar gevoelens in verband met de vrije sexbeleving. De sexbeleving die bij iedere regelmatige beoefenaar het sumum is van egoïsme, zowel bij de door de maatschappij opgedrongen hetero-als de vrijgevochten homosex.
Indien we eerlijk zijn met onszelf zijn we misschien allen wel bisexueel, maar zover swingen het aantal echtscheidingen nog niet genoeg de pan uit.
Maar wat is het probleem dan echt wel. Het probleem is dat de nodige intellegentie niet aan de kudde is gegeven. Dat homosexualiteit en sexualiteit in het algemeen in zijn vorm van egoïsme weinig met respect en liefde verbonden blijkt te zijn en aldus een psychisch gevaar is voor elk individu.
Daarom heeft het mensdom opnieuw leiders nodig, die de weg uitstipelen naar vreedzaamheid en respect. Laat dan de zelfzekeren hun sexualiteit beleven in het spreekwoord "men knijpt de katjes in het duister" - "wat men niet weet, niet deert" - "en bedekke het met de mantel der liefde".