PDA

View Full Version : 11 November


Patriot!
9 november 2003, 22:32
Op 11 november herdenken wij de overwinning van België en de andere Geallieerde mogendheden op de gewelddadige dictaturen die tijdens de twee Wereldoorlogen ons Vaderland bedreigden. Deze overwinning kon enkel worden behaald door de inzet en opoffering van vele duizenden Belgische soldaten en Verzetsstrijders die, zonder angst en zonder op te geven, bleven doorvechten ook al leek alles verloren...
De B.U.B. wil niet dat de verdienste van deze buitengewoon moedige mensen zo maar vergeten wordt. Integendeel, wij vinden dat deze mensen, die zich zo belangeloos en met doodsverachting inzetten voor ons land, en het welzijn van al zijn inwoners, een prachtig voorbeeld zijn waaraan wij ons kunnen spiegelen!
Daarom biedt de B.U.B. alle Oudstrijders en Verzetsstrijders van de twee Grote Oorlogen een gratis lidmaatschap aan, uit respect voor wat zij voor ons gedaan hebben.
Mogen deze heldhaftige patriotten voor altijd een voorbeeld zijn voor de Belgische jeugd!

www.belgischeunie.be

Knuppel
9 november 2003, 23:07
Hahahahahahahahahha!
Wat een beloning zeg!
Zo geraken jullie nog ooit aan de 600 leden die jullie beweren te hebben. :lol:

Op 11 julie wordt er ook Sint Maarten gevierd in een deel van Vlaanderen.
D�*t zal ik met plezier meevieren en daar heb ik geen waardeloze BUB-lidkaart voor nodig :!:

The Paulus Experience
9 november 2003, 23:14
Misschien ook een gratis lidmaatschap van de NVA voor de 'repressieslachtoffers' :P

Dimitri
9 november 2003, 23:22
Hahahahahahahahahha!
Wat een beloning zeg!
Zo geraken jullie nog ooit aan de 600 leden die jullie beweren te hebben. :lol:

Op 11 julie wordt er ook Sint Maarten gevierd in een deel van Vlaanderen.
D�*t zal ik met plezier meevieren en daar heb ik geen waardeloze BUB-lidkaart voor nodig :!:
Sint-Maarten? Ik dacht dat deze actie te maken had met carnaval. Op 11 november wordt toch altijd prins carnaval gekozen?

GO BUB! :wink:

Rudysfonduehuisje
10 november 2003, 09:45
Vraag is hoe die oudstrijders en verzetslieden te weten zullen komen dat ze gratis lid van de BUB kunnen worden? Slechts weinigen zullen het medium internet gebruiken...

Rudysfonduehuisje
10 november 2003, 09:49
... of gaat de BUB advertenties plaatsen in de Belgische kranten?

TIP van de dag: een advertentie in hun ledenblaadjes zal waarschijnlijk goedkoper zijn.

Groot Bakkes
10 november 2003, 09:56
... of gaat de BUB advertenties plaatsen in de Belgische kranten?

TIP van de dag: een advertentie in hun ledenblaadjes zal waarschijnlijk goedkoper zijn.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

In de eerste wereldoorlog waren de strijders aan de Ijzer vooral flaminganten dus daar moet je niet op rekenen

Vlaamse groeten aan de dappere strijders die de Ijzer verdedigden

Erwin

Bruno*
10 november 2003, 10:39
Misschien ook een gratis lidmaatschap van de NVA voor de 'repressieslachtoffers' :P

:lol: De collaborateurs zijn al lid.

Supe®Staaf
10 november 2003, 11:49
Ik vind het ten zeerste ongepast om over deze dag van vrede dergelijke grapjes te maken.
Als straf krijgen jullie deze keer van mijn hand géén glorierijke beschrijving van de feestelijkheden! :evil: :evil: :evil:

En, Knuppel, Sinte-Maarten komt alleen voor brave Belgische kindjes.
Wie stout is gaat de zak in van Zwarte Piet en krijgt van de roe (ook een knuppel!) :evil: :evil: :evil:

Dimitri
10 november 2003, 11:53
Ik vind het ten zeerste ongepast om over deze dag van vrede dergelijke grapjes te maken.
Als straf krijgen jullie deze keer van mijn hand géén glorierijke beschrijving van de feestelijkheden! :evil: :evil: :evil:
Feestelijkheden? Bij een herdenking? :?

En, Knuppel, Sinte-Maarten komt alleen voor brave Belgische kindjes. Wie stout is gaat de zak in van Zwarte Piet en krijgt van de roe (ook een knuppel!) :evil: :evil: :evil:
Ik denk dat de lampionnenoptocht dit jaar het huisje van Superstaaf stilletjes voorbij loopt. 8)

John Stufflebeam
10 november 2003, 12:33
Ik denk dat de lampionnenoptocht dit jaar het huisje van Superstaaf stilletjes voorbij loopt. 8)

Euh Dimitri, in Aalst, de woonplaats van Superstaaf heeft 11 november exact dezelfde betekenis als 6 december elders: Sint Maarten en Zwarte Piet brengen via de schoorsteen speelgoed en lekkers voor de kinderkes die braaf geweest zijn.

Dimitri
10 november 2003, 12:48
Euh Dimitri, in Aalst, de woonplaats van Superstaaf heeft 11 november exact dezelfde betekenis als 6 december elders: Sint Maarten en Zwarte Piet brengen via de schoorsteen speelgoed en lekkers voor de kinderkes die braaf geweest zijn.
8O Cultuurbarbaren! :wink: Wat heeft Sint-Maarten nou met Zwarte Piet te maken?!

Vieren ze dan eigenlijk nog wel Sinterklaas? (Dat wordt in Nederland trouwens op de avond van 5 december en niet op 6 december gevierd!)

Supe®Staaf
10 november 2003, 13:07
8O Cultuurbarbaren! :wink: Wat heeft Sint-Maarten nou met Zwarte Piet te maken?!
Gelieve er nota van te nemen, dat de Goedheilige Man, St.-Maarten ofte Sint-Martinus, patroonheilige van De Keizerlijke Stede Tot Aalst, een stuk authentieker is dan zijn afkooksel, Sinterklaas, dewelke geforceerd figureert in apocriefe geschiedenisboekjes als één of andere duistere prelaat van Smyrna :!: :!: :evil: :evil:
Martinus is terug te vinden op de conscriptielijsten van het Romeinse leger als honderdman, centurion, enfin, soortement officier.
De geschiedenis verhaalt hoe hij een bedelaar onderdak verschaftte, door hem de helft van zijn grote, rode, dikke officiersmantel te schenken.

http://users.pandora.be/Superstaaf/maarten.jpg

Deze gulle gift wordt herdacht door in onze contreien Sinte-Maarten de kindertjes te laten verwennen via de schoorsteen........
Vieren ze dan eigenlijk nog wel Sinterklaas? (Dat wordt in Nederland trouwens op de avond van 5 december en niet op 6 december gevierd!)
Nope.
Wij Aalstenaars laten dit commerciële gedrocht samen met de Kerstman stoïcijns aan ons voorbijgaan.
En zelfs SinteMaarten moet niet rekenen op valsche onderdanigheid om hem iets af te bedelen. GEtuige daarvan dit liedje:

SintjeMerten op ne stok
Wiej nie geiven, wie ni geiven?
SintjeMerten op ne stok
Wiej nie geiven, ropt a op :!: :evil:

John Stufflebeam
10 november 2003, 13:10
Euh Dimitri, in Aalst, de woonplaats van Superstaaf heeft 11 november exact dezelfde betekenis als 6 december elders: Sint Maarten en Zwarte Piet brengen via de schoorsteen speelgoed en lekkers voor de kinderkes die braaf geweest zijn.
8O Cultuurbarbaren! :wink: Wat heeft Sint-Maarten nou met Zwarte Piet te maken?!

Vieren ze dan eigenlijk nog wel Sinterklaas? (Dat wordt in Nederland trouwens op de avond van 5 december en niet op 6 december gevierd!)

In Aalst wordt er geen Sinterklaas gevierd.

In de rest van het land lijkt het Sint-Maarten-feest wel wat op het lampionnetjesgebruik. Daar komt sinterklaas in de nacht van 5 op 6 december.

Sint-Maarten en Zwarte Piet op 11 november heeft wel wat: zo is er geen concurrentie tussen een late Sint en een vroege kerstman

Yann
10 november 2003, 13:18
http://www.lsp-mas.be/lsp/berkenk.gif

Supe®Staaf
10 november 2003, 13:34
Feestelijkheden? Bij een herdenking? :?
Jajaja!
Het herdenkingsgedeelte omvat alleen al in Brussel het aanwakkeren van de Eeuwige Vlam door onze Vorst. Eveneens groet hij de onbekende soldaat, ontvangt diens ouders op het paleis, en worden er door talrijke autoriteiten, kransen aan het monument gelegd, terwijl sfeervolle intieme muziek weerklinkt.
Omdat jullie zo onrespectueus zijn: dit jaar geen verslag. :evil:

In Aalst komt SinteMaarten en....... is er jaarmarkt.
Niet alleen staan alle marktpleinen vol zoals 's zaterdags, maar ook nog eens alle aanpalende straten. De goedheiligman strooit kniknakskes, Piet jaagt de kinderen den daver op het lijf, en mijn vrouw maakt hutsepot, terwijl ik me aan de talloze druppelkramen het deksel van de kop lazer.

Een meer dan fijne dag.........

Knuppel
10 november 2003, 14:44
Superstaaf schreef:

En, Knuppel, Sinte-Maarten komt alleen voor brave Belgische kindjes.
Wie stout is gaat de zak in van Zwarte Piet en krijgt van de roe (ook een knuppel!)

Racist :!:

Knuppel
10 november 2003, 14:50
Feestelijkheden? Bij een herdenking? :?
Jajaja!
Het herdenkingsgedeelte omvat alleen al in Brussel het aanwakkeren van de Eeuwige Vlam door onze Vorst. Eveneens groet hij de onbekende soldaat, ontvangt diens ouders op het paleis, en worden er door talrijke autoriteiten, kransen aan het monument gelegd, terwijl sfeervolle intieme muziek weerklinkt.
Omdat jullie zo onrespectueus zijn: dit jaar geen verslag. :evil:

In Aalst komt SinteMaarten en....... is er jaarmarkt.
Niet alleen staan alle marktpleinen vol zoals 's zaterdags, maar ook nog eens alle aanpalende straten. De goedheiligman strooit kniknakskes, Piet jaagt de kinderen den daver op het lijf, en mijn vrouw maakt hutsepot, terwijl ik me aan de talloze druppelkramen het deksel van de kop lazer.

Een meer dan fijne dag.........

Van iemand die zich het deksel van de kop lazert verwachten we niet eens een respectvol verslag over het eerste gedeelte van zijn dagbesteding.
Lazer dus maar rustig verder aan die druppelkramen. :P

Dimitri
10 november 2003, 17:36
Gelieve er nota van te nemen, dat de Goedheilige Man, St.-Maarten ofte Sint-Martinus, patroonheilige van De Keizerlijke Stede Tot Aalst, een stuk authentieker is dan zijn afkooksel, Sinterklaas, dewelke geforceerd figureert in apocriefe geschiedenisboekjes als één of andere duistere prelaat van Smyrna :!: :!: :evil: :evil:
Martinus is terug te vinden op de conscriptielijsten van het Romeinse leger als honderdman, centurion, enfin, soortement officier.
De geschiedenis verhaalt hoe hij een bedelaar onderdak verschaftte, door hem de helft van zijn grote, rode, dikke officiersmantel te schenken.

Deze gulle gift wordt herdacht door in onze contreien Sinte-Maarten de kindertjes te laten verwennen via de schoorsteen........
De antecedenten van de heer Maarten zijn mij sinds de godsdienstlessen op de (openbare) basisschool bekend. :wink: Wat Zwarte Piet er dan bij komt doen, is mij echter nog steeds niet duidelijk. Volgens mij is dat toch echt een vermenging van Sint-Maarten en Sinterklaas.
Ook het geven van cadeautjes aan kinderen lijkt me niet passen bij Sint-Maarten, die juist een arme hielp.

Overigens is de goede man ook patroon van Utrecht en Groningen, maar daar worden Sint-Maarten en Sinterklaas gevierd zoals elders. Overigens is het vandaag een officiële feestdag op het Caribische eiland Sint-Maarten, Sint-Maartensdag. Daar wordt mede de vreedzame coëxistentie tussen de Nederlanders en de Fransen op het eiland (sinds 1648) gevierd.

Zeno!
10 november 2003, 17:50
Eveneens groet hij de onbekende soldaat, ontvangt diens ouders op het paleis

8O 8O 8O

Grapjas.

Pelgrim
10 november 2003, 20:38
Heb je dan nog nooit gehoord van de 'onbekende ouder'?

Groot Bakkes
10 november 2003, 22:43
Niet Filip in ieder geval, zijn zoontje heeft toch nogal eens handen en voeten! :lol: Niet te doen!
En Elisabethje met haren dikken kop op de postzegels. :mrgreen: mrgreen: :mrgreen: .


Vive la republique! (die verdomde verfransing :wink: )

Vlaanderen onafhankelijk (much better, verdomme! die verengelsing toch!) :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

djaap
11 november 2003, 12:51
JE me permets d'écrire dans ma langue maternelle afin de rendre hommage �* tout nos compatriotes Belges morts pour notre Patrie.. MERCI A VOUS MESDAMES, MESSIEURS.
Flamands, Wallons, on ne peut que que respectez, et vous remercier une nouvelle fois pour ce que vous avez faits pour nous tous. Vive la Belgique !

honte �* cette guerre affreuse, où la Belgique fût attaquée car elle était petite, et irrespectée...

WAT WAS DE OORSPRONG VAN DEZE OORLOG ??? ...DE NATIONALISM......... :(

Vlamingen kregen weinig respekt, dat was beschaamd; maar de grote meerderheid was altijd pro-België, hun vaderland, ons vaderland...

Knuppel
11 november 2003, 13:01
De grote meerderheid heeft er zich hoogstens lijdzaam bij neergelegd omdat haar nooit iets gevraagd werd en goed weet dat haar ook nooit iets gevraagd zal worden.
Of hoe groot was de meerderheid 'Belgen'die het ontstaan van dit land heeft gewild?

Knuppel
11 november 2003, 13:11
Vlamingen kregen weinig respekt, dat was beschaamd

De beschamende, respectloze BELGISCHE behandeling van de Vlamingen is de enige oorzaak van het ontstaan van het Vlaams-nationalisme. De hardnekkigheid waarmee het Vlaams-nationalisme blijft bestaan wijst op de nog steeds respectloze behandeling van de Vlamingen door l' etat Belgique.
Het Vlaams-nationalisme heeft dus bestaansrecht, iets wat van het Belgisch nationalisme niet kan gezegd worden.

P.D.R.
11 november 2003, 13:16
Op 11 november herdenken wij de overwinning van België en de andere Geallieerde mogendheden op de gewelddadige dictaturen die tijdens de twee Wereldoorlogen ons Vaderland bedreigden. Deze overwinning kon enkel worden behaald door de inzet en opoffering van vele duizenden Belgische soldaten en Verzetsstrijders die, zonder angst en zonder op te geven, bleven doorvechten ook al leek alles verloren...
De B.U.B. wil niet dat de verdienste van deze buitengewoon moedige mensen zo maar vergeten wordt. Integendeel, wij vinden dat deze mensen, die zich zo belangeloos en met doodsverachting inzetten voor ons land, en het welzijn van al zijn inwoners, een prachtig voorbeeld zijn waaraan wij ons kunnen spiegelen!
Daarom biedt de B.U.B. alle Oudstrijders en Verzetsstrijders van de twee Grote Oorlogen een gratis lidmaatschap aan, uit respect voor wat zij voor ons gedaan hebben.
Mogen deze heldhaftige patriotten voor altijd een voorbeeld zijn voor de Belgische jeugd!

www.belgischeunie.be

Hoeveel oudstrijders hebben wij nog in België,die aan deze twee wereldoorlogen hebben deelgenomen,en hoeveel oudstrijders wensen zich op deze respectabele leeftijd nog lid te maken van de B.U.B. :?:

P.D.R.
11 november 2003, 13:20
De laatste oudstrijder in België(1914-1918)is vorig jaar gestorven. :lol:
Ik lach niet met de overledenen hoor. :wink:

Knuppel
11 november 2003, 13:25
Daarom biedt de B.U.B. alle Oudstrijders en Verzetsstrijders van de twee Grote Oorlogen een gratis lidmaatschap aan


De laatste oudstrijder in België(1914-1918)is vorig jaar gestorven.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Supe®Staaf
11 november 2003, 13:27
Superstaaf schreef:

En, Knuppel, Sinte-Maarten komt alleen voor brave Belgische kindjes.
Wie stout is gaat de zak in van Zwarte Piet en krijgt van de roe (ook een knuppel!)

Racist :!:
Ik ga er gamakkelijkheidshalve vanuit dat dit verwijt aan de Goede Sint gericht werd?
Wel even melden dat Zwarte Piet geen andersgekleurde medemens van origine is, doch enkel zo zwart als roet is omdat hij door jullie ongekuiste schoorstenen moet kruipen om de kindjes hun snoepgoed af te leveren en het eten voor het paard van Sinte-Maarten in ruil mede te nemen (raap-wortel-suikerklontjes.....)

djaap
11 november 2003, 13:41
Daarom biedt de B.U.B. alle Oudstrijders en Verzetsstrijders van de twee Grote Oorlogen een gratis lidmaatschap aan


De laatste oudstrijder in België(1914-1918)is vorig jaar gestorven.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

mmmh, ik heb nu op RTBF gezien dat 2 oudestrijders nog leven..... 1 in VS, en een geboren in Arsimont (Sambreville)..... DANK U VOOR HEN

Henry
11 november 2003, 13:41
JE me permets d'écrire dans ma langue maternelle afin de rendre hommage �* tout nos compatriotes Belges morts pour notre Patrie.. MERCI A VOUS MESDAMES, MESSIEURS.
Flamands, Wallons, on ne peut que que respectez, et vous remercier une nouvelle fois pour ce que vous avez faits pour nous tous. Vive la Belgique !

honte �* cette guerre affreuse, où la Belgique fût attaquée car elle était petite, et irrespectée...



Et pour les flamands la même chose! Uitleg int franskiljons, et les "godverdommes" moesten uit les tranchées, rekstreeks het vuur in, wijl les officiers Walons lagen te dormir in hun bunker. En als les flamands, die boerkes, niet waren doodgeskoot door l'allemand, mochten ze nog eens de tranchées uit, en als ze zeiden "non" dan werden ze doodgeskoot door de franskiljonse officier, hun makker in de strijd, wegens desertie.

Bruno*
11 november 2003, 13:44
- in het Franse of Engelse leger waren er oneindig veel meer executies (35 als ik het me goed voor heb bij ons op 4 jaar)
-De Engelse of Franse officieren vochten ook minder fervent mee dan hun soldaten
-Het Frans werd gebruikt als eenheidstaal, omdat het de enige officiële taal was in ons land én omdat de Nederlandstaligen elkaar in hun Babelse dialecten al amper verstonden

Henry
11 november 2003, 13:45
Daarom biedt de B.U.B. alle Oudstrijders en Verzetsstrijders van de twee Grote Oorlogen een gratis lidmaatschap aan


De laatste oudstrijder in België(1914-1918)is vorig jaar gestorven.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

mmmh, ik heb nu op RTBF gezien dat 2 oudestrijders nog leven..... 1 in VS, en een geboren in Arsimont (Sambreville)..... DANK U VOOR HEN
Die Waal zal het wel overleefd hebben door Vlamingen het vuur in te jagen, de lafaard.

Pelgrim
11 november 2003, 13:50
JE me permets d'écrire dans ma langue maternelle afin de rendre hommage �* tout nos compatriotes Belges morts pour notre Patrie.. MERCI A VOUS MESDAMES, MESSIEURS.
Flamands, Wallons, on ne peut que que respectez, et vous remercier une nouvelle fois pour ce que vous avez faits pour nous tous. Vive la Belgique !

honte �* cette guerre affreuse, où la Belgique fût attaquée car elle était petite, et irrespectée...

Nu wil ik eens een voorbeeld zien van een stukje soortgelijk nederlandstalige tekst op een franstalig forum

Henry
11 november 2003, 13:52
- in het Franse of Engelse leger waren er oneindig veel meer executies (35 als ik het me goed voor heb bij ons op 4 jaar)
-De Engelse of Franse officieren vochten ook minder fervent mee dan hun soldaten
-Het Frans werd gebruikt als eenheidstaal, omdat het de enige officiële taal was in ons land én omdat de Nederlandstaligen elkaar in hun Babelse dialecten al amper verstonden

Mooi, waargebeurd verhaal:
Een regiment Vlaamse soldaten mocht tijdens WO I op rust naar Poperinge. Terwijl de andere geallieerde soldaten genoten van een welverdiende rust, werden de Vlamingen afgebeuld door hun franstalige officier. De Waalse sadist liet hen voortdurend opdraven voor oefeningen. Het bloed werd hen van onder de nagels gepest. "Als we de volgende keer hier op rust komen, zal onze officier er niet meer bij zijn", vertelde een soldaat aan een plaatselijke cafébaas. En inderdaad, toen het regiment enkele weken later terugkwam, was de Waalse officier verdwenen, "gesneuveld in de strijd".

Stel nu dat de Vlaamse soldaat die "per ongeluk" zijn officier raakte, nu nog leeft, is hij dan een heldhaftige oudstrijder, of een voorhistorisch soort nazi?

djaap
11 november 2003, 14:09
Die Waal zal het wel overleefd hebben door Vlamingen het vuur in te jagen, de lafaard.

hoe kan je dat schrijven...?? dat toont je mentaliteit..... deze man wwas in de eerstehulppost, en verdiende respekt. Hij was niet Waal, maar Belg, en niet een lafaard !!!!!!! :twisted: :evil:

alle deze jonge mensen hebben voor onze vrijheid vechten, de soldaten waren franstalige, nederlandstalige, alles, en ze voelden BELGEN... maar de Staf was zoals iedereen in Europa in dit tijd, franstalige. Dat was niet normaal, maar niet een reden om de franstalige soldaten te beledigen ! idioot.
(sorry voor de fouten)

Knuppel
11 november 2003, 14:20
Superstaaf schreef:

En, Knuppel, Sinte-Maarten komt alleen voor brave Belgische kindjes.
Wie stout is gaat de zak in van Zwarte Piet en krijgt van de roe (ook een knuppel!)

Racist :!:
Ik ga er gamakkelijkheidshalve vanuit dat dit verwijt aan de Goede Sint gericht werd?
Wel even melden dat Zwarte Piet geen andersgekleurde medemens van origine is, doch enkel zo zwart als roet is omdat hij door jullie ongekuiste schoorstenen moet kruipen om de kindjes hun snoepgoed af te leveren en het eten voor het paard van Sinte-Maarten in ruil mede te nemen (raap-wortel-suikerklontjes.....)

Is het deksel nog niet van je kop gelazerd? :wink:

Je had het wel over Sinte Maarten, hé?

Ik heb die NOOIT horen zeggen dat hij enkel kwam voor 'Belgische' kindjes. Dat deed jij. :P

Wat komt de Piet (met hoofdletter!) van Sinterklaas eigenlijk in de Sinte Maarten-kraam doen?

Henry
11 november 2003, 14:25
- in het Franse of Engelse leger waren er oneindig veel meer executies (35 als ik het me goed voor heb bij ons op 4 jaar)
-De Engelse of Franse officieren vochten ook minder fervent mee dan hun soldaten
-Het Frans werd gebruikt als eenheidstaal, omdat het de enige officiële taal was in ons land én omdat de Nederlandstaligen elkaar in hun Babelse dialecten al amper verstonden

Natuurlijk waren er meer executies bij de Engelsen en Fransen, die legers waren veel groter dan het Belgische :roll: .

35, da's nog niet zoveel, gezien het aantal kerkhoven in de streek.

Henry
11 november 2003, 14:27
Die Waal zal het wel overleefd hebben door Vlamingen het vuur in te jagen, de lafaard.

hoe kan je dat schrijven...?? dat toont je mentaliteit..... deze man wwas in de eerstehulppost, en verdiende respekt. Hij was niet Waal, maar Belg, en niet een lafaard !!!!!!! :twisted: :evil:

alle deze jonge mensen hebben voor onze vrijheid vechten, de soldaten waren franstalige, nederlandstalige, alles, en ze voelden BELGEN... maar de Staf was zoals iedereen in Europa in dit tijd, franstalige. Dat was niet normaal, maar niet een reden om de franstalige soldaten te beledigen ! idioot.
(sorry voor de fouten)

Een eerstehulppost, zo'n beetje als de Brusselse ziekenhuizen nu?

"Ze voelden "Belg", wat een zever. Die mannen hadden in die hel van een oorlog wel wat anders aan hun hoofd dan zich "belg" voelen.

Patriot!
11 november 2003, 14:29
Die Waal zal het wel overleefd hebben door Vlamingen het vuur in te jagen, de lafaard.

hoe kan je dat schrijven...?? dat toont je mentaliteit..... deze man wwas in de eerstehulppost, en verdiende respekt. Hij was niet Waal, maar Belg, en niet een lafaard !!!!!!! :twisted: :evil:

alle deze jonge mensen hebben voor onze vrijheid vechten, de soldaten waren franstalige, nederlandstalige, alles, en ze voelden BELGEN... maar de Staf was zoals iedereen in Europa in dit tijd, franstalige. Dat was niet normaal, maar niet een reden om de franstalige soldaten te beledigen ! idioot.
(sorry voor de fouten)

We zien hier duidelijk een emotionele reactie van een goede Belgischgezinde franstalige, die ondanks de eindeloze beledigingen van de landverraders zich blijft verzetten tegen de belachelijke insinuaties van de flaminganten. Hij zegt zelfs dat de Vlamingen onheus werden behandeld, bijna honderd jaar geleden, hij verontschuldigt zich er zelfs bijna voor, en dan beginnen die smerige landverraders op hem in te hakken met onzinnige argumenten en insinuaties.
Verdraagzaamheid? Niet tegenover Franstaligen! :roll:

Bruno*
11 november 2003, 14:31
Inderdaad. Wat vreemd toch, in Rusland en Duitsland braken er revoluties uit, maar hier niet, hoe zou dat toch komen :roll: :roll: :roll:. Er waren natuurlijk wel die vuile aktivistische smeerlappen, te gast op een Bieravond in Berlijn. Een goeie naoorlogse cartoon toont die aan de galg :twisted:

Patriot!
11 november 2003, 14:35
Die Waal zal het wel overleefd hebben door Vlamingen het vuur in te jagen, de lafaard.

hoe kan je dat schrijven...?? dat toont je mentaliteit..... deze man wwas in de eerstehulppost, en verdiende respekt. Hij was niet Waal, maar Belg, en niet een lafaard !!!!!!! :twisted: :evil:

alle deze jonge mensen hebben voor onze vrijheid vechten, de soldaten waren franstalige, nederlandstalige, alles, en ze voelden BELGEN... maar de Staf was zoals iedereen in Europa in dit tijd, franstalige. Dat was niet normaal, maar niet een reden om de franstalige soldaten te beledigen ! idioot.
(sorry voor de fouten)

Een eerstehulppost, zo'n beetje als de Brusselse ziekenhuizen nu?

"Ze voelden "Belg", wat een zever. Die mannen hadden in die hel van een oorlog wel wat anders aan hun hoofd dan zich "belg" voelen.

Ze waren uiteraard te druk bezig zich Vlaming te voelen. Zeveraar.

djaap
11 november 2003, 14:37
[quote="djaap"][quote=Henry]
Een eerstehulppost, zo'n beetje als de Brusselse ziekenhuizen nu?
"Ze voelden "Belg", wat een zever. Die mannen hadden in die hel van een oorlog wel wat anders aan hun hoofd dan zich "belg" voelen.

nee, een eerstehulppost zoals je het verdient..... ik heb nooit dat lezen (en horen), waar is de respekt ??? waar ??? niet bij jouw, en ik hoop dat je het zal betalen later

lees een beetje de boeken, 14-18 is een van mijn grot zwaak.

Jan van den Berghe
11 november 2003, 14:42
Inderdaad. Wat vreemd toch, in Rusland en Duitsland braken er revoluties uit, maar hier niet, hoe zou dat toch komen :roll: :roll: :roll:.

Omdat roi Albert de zaak veel slimmer speelde. Toen hij hoorde over de onvrede onder de Vlaamse soldaten, liet hij een gematigd Vlaamsgezinde ontbieden, nl. Maria Belpaire. Hij luisterde naar de grieven en gaf op een aantal punten toe (ook zodanig dat de Franstalige klasse niet werd gebruskeerd) en beloofde een aantal zaken (beloften die na WO I niet werden gehouden trouwens).

Ooit gehoord trouwens over de open brief van de frontsoldaten? Blijkbaar niet. Blubbers hebben ondertussen de flinke reputatie opgebouwd dat ze nogal selectief met de geschiedenis omgaan...

Henry
11 november 2003, 15:38
Ik durf eerlijk toegeven dat er in Wo II Vlaamse oorlogsmisdadigers waren. Dat is een feit.

Het is ook een feit dat in WO I de Vlamingen werden gebruikt als kannonnenvlees. Het is een feit dat franstaligen veel makkelijker aan de dienstplicht ontsnapten. Het is een feit dat de Vlamingen het vuur in werden gestuurd door onkundige franstaligen. Dat maakt voor mij die franstaligen tot oorlogsmisdadigers.
Dat die oorlogsmisdadigers nu geroemd worden door meneer Djaap vind ik schandelijk.

Noem mij gerust een landverrader, tacitus, maar typen als jij en djaap zijn verraders van de menselijkheid.

Pelgrim
11 november 2003, 15:46
Het toeval wil dat ik als hobby scenarist ben, en ik ben momenteel een scenario aan het schrijven dat zich grotendeels afspeelt aan het front in '17, ten tijde van de russische revolutie. Bijgevolg komt het voor mij wel eens van pas informatie op te zoeken rond die periode. En al van bij het begin kwam ik tot de constatatie dat er wel degelijk het een en ander schandalig gebeurt is daar.

Zo erg dat de soldaten in tijden van bittere strijd in mensonterende omstandigheden nog de moeite namen die fameuze open brief waar Jan het over heeft te schrijven.

Foundation
11 november 2003, 15:55
Ach ja, u was er bij toen, en u hebt met eigen ogen élke Belgische soldaat in de loopograven ontmoet en zijn belevenissen opgetekend, uiteraard werden in �*lle regimenten de Vlamingen mishandeld en waren �*lle Walen officieren.

Swat, leef maar verder met je "feiten" die op een of andere grond objectief waar zouden moeten zijn volgens jou.

In elke oorlog worden oorlogsmisdaden begaan, meer zelfs, elke oorlog is een oorlogsmisdaad. En deze misdaden gebeuren aan alle kanten, soms al eens meer aan de ene, dan weer eens meer aan de andere. Deze "misdaden" in WOI werden echter bevolen door enkele (een zeer kleine minderheid) officieren, die daarvoor verantwoordelijk zijn. De meerderheid van de officieren behandelde zijn soldaten gelijk, en was erop uit om het gehele regiment zo goed mogelijk te laten overleven. Schiet- en mishandelgrage mensen heb je natuurlijk altijd in een leger.

De collaboratie echter was een persoonlijk initiatief van iedereen die meedeed. Daar zijn veel meer schuldigen: bewust koos men voor een weg die niet koosjer was (hetgeen men wist) om het redden van het eigen vel of het verkrijgen van meer macht, uit puur egoïsme en/of geldgewin dus. Collaboratie werd niet bevolen, maar werd vrijwillig gedaan. Dat noem ik pas een oorlogsmisdaad van proportie: duizenden schuldigen! Die enkele Belgische officier die zijn regiment de dood injoeg, verbleekt dan nog bij de échte bazen die de slag aan de Somme redigeerden, bijvoorbeeld. Dat waren de oorlogsmisdaden van toen. Bevelen werden opgevolgd. Diegene die de bevelen gaf was verkeerd, niet diegene die ze uitvoerde.

Pelgrim
11 november 2003, 16:16
Ach ja, u was er bij toen,

Waren jullie er dan wel bij?

Het zo wel het een en ander verklaren, als jullie al zó oud zijn. :twisted:

De collaboratie echter was een persoonlijk initiatief van iedereen die meedeed.

PERSOONLIJK. Prent dat woordje goed in. Ik onthou dit voor de volgende keer als je het nog eens hebt over de 'racistische' flaminganten.

Patriot!
11 november 2003, 16:22
Ze zijn procentueel bekeken met niet veel, de mensen die ons negatieve reacties toezenden. Degenen die werkelijk beledigend zijn, zijn – zo mogelijk- met nog minder. We proberen evenwel naar iedereen die ons schrijft iets terug te sturen, ook naar de zeer negatieve reacties. Zoals deze lezer die ons standpunt i.v.m. de campagne van Mevrouw Grouwels (CD&V) hekelde.

“ Mevrouw Grouwels heeft gelijk met haar slogan. Als men geconfronteerd wordt met mensen in Brusselse ziekenhuizen die geen woord Nederlands kennen laat staan verstaan, dan kan men niet anders dan gedeprimeerd in dit apenland rond lopen. Geen splitsing van justitie?????

8 jaar voor proces Dutroux niet lang genoeg????? Ik hoop dat jullie klotepartij op niet veel sympathie kan rekenen bij de modale burger.”


Onze reactie:

“Aan de intelligente kijk-niet-verder-dan-zijn-neus-lang-is. Was u een even moedige anonieme mailschrijver als de TAK-manifestanten op de betoging van 4 mei (door Bplus georganiseerd) anonieme praatjesmakers waren? Om te zeggen hoe hypocriet deze mensen zijn, ze droegen de mooiste Belgenpakjes...Mensen van hetzelfde kaliber, Mijnheer X, als de lui die Frans spraken tegen Madame la Comtesse, nietwaar, en achter haar rug stoere praat verkochten. Brigitte Grouwels profiteert gewoon van al uw domheid om aan de 5000 Euro per maand te geraken die het huidig systeem haar voor een parlementszetel biedt. Verder lacht ze goed in haar zilveren baard.

Dat ze als Limburgse geen woord Frans kent, geeft haar geen moment rode wangetjes. Van 't ogenblik dat ze op de Avenue Louise kan shoppen. Ze is per slot van rekening ook niet afkomstig van Brussel om het op haar confederalistische manier te stellen. Wat jullie blijkbaar niet kunnen begrijpen, is dat België staat voor multi-cultureel, -sociaal, -religieus, polyvalent en open. Een Belg verbindt de notie van taal niet met de grond waarop hij staat, zoals het Germaanse erfrecht het voorhoudt. De echte Belgen zagen genoeg wat onverdraagzaamheid met zich meebracht tijdens de oorlog. Ze verkiezen plezier te maken onder elkaar, met af en toe wat ruzie erbij boven in een fascistische staat opgesloten te raken en geen stap meer te mogen verzetten zonder gecontroleerd te worden.

Nu, wat die Brusselse hospitalen betreft, persoonlijk heb ik nog nooit een Franstalige dokter ontmoet die weigerde me verder te helpen en wie weet dat ik al vaak voor mij en voor mijn kinderen in hospitalen moeten verblijven heb. Nog zo'n karaktertrekje van mensen die uw stijl aankleven, ze verdraaien de waarheid en maken er een potje vergif van. Foei! Maar hersenspoeling is het wapen van elke dictatuur.

Een voorbeeld van die leugenachtige geschiedschrijving? Bepaalde boekjes over de eerste wereldoorlog die de laatste tijd floreren. Mijn grootvader, die ook Limburger was, maar nog in de loopgraven van 14-18 tegen de 'Duits' gevochten had, bezwoer me te geloven dat wat men me later ook zei, er even vriendelijke officieren (in feite meestal rijke burgers uit Antwerpen, Gent, Luik enz... ) als soldaten waren en Franstaligen of anderstaligen (toen sprak men alleen maar dialect bij de gewone man) allemaal evenzeer van hun Koning hielden. Mijn grootmoeder, die ook Limburgse was, had Frans geleerd in Luik bij supervriendelijke mensen waarmee mijn ouders nog contact hebben. Die mensen wisten wat miserie was, maar ook wat trouw en eerlijkheid betekende. Vandaag is het eigen buik eerst. Mijn buurman: ‘Als we nu al dat geld eens mochten houden dat vandaag naar de Walen gaat (lees Afrika, Zuid-Amerika, enz..?) dan zouden we rijk zijn!’ Lees eerder wat Amélie Nothomb in Péplum over Afrika schrijft en schaam U, gij volk van vette burgers (wie zong dat weer?). Hebt u zich nooit afgevraagd waarom Hugo Claus zo graag naar Frankrijk gaat en onze eigenste Willem zich een Belg noemt?

Neen, u spreekt liever woorden van haat en onbegrip. Wel, ik wens u veel moed, want inderdaad zo plezierig moet uw leven niet zijn. Veel water drinken om uw toxines door te spoelen...


Danièle Dirkx

2° lijsttrekker Leuven

Pelgrim
11 november 2003, 16:35
Neen, u spreekt liever woorden van haat en onbegrip.

Lap! Een enkel bericht en ik kan al teruggrijpen naar wat ik nét gezegd heb:

PERSOONLIJK. Prent dat woordje goed in. Ik onthou dit voor de volgende keer als je het nog eens hebt over de 'racistische' flaminganten.

Henry
11 november 2003, 16:38
Ze zijn procentueel bekeken met niet veel, de mensen die ons negatieve reacties toezenden. Degenen die werkelijk beledigend zijn, zijn – zo mogelijk- met nog minder. We proberen evenwel naar iedereen die ons schrijft iets terug te sturen, ook naar de zeer negatieve reacties. Zoals deze lezer die ons standpunt i.v.m. de campagne van Mevrouw Grouwels (CD&V) hekelde.

“ Mevrouw Grouwels heeft gelijk met haar slogan. Als men geconfronteerd wordt met mensen in Brusselse ziekenhuizen die geen woord Nederlands kennen laat staan verstaan, dan kan men niet anders dan gedeprimeerd in dit apenland rond lopen. Geen splitsing van justitie?????

8 jaar voor proces Dutroux niet lang genoeg????? Ik hoop dat jullie klotepartij op niet veel sympathie kan rekenen bij de modale burger.”


Onze reactie:

“Aan de intelligente kijk-niet-verder-dan-zijn-neus-lang-is. Was u een even moedige anonieme mailschrijver als de TAK-manifestanten op de betoging van 4 mei (door Bplus georganiseerd) anonieme praatjesmakers waren? Om te zeggen hoe hypocriet deze mensen zijn, ze droegen de mooiste Belgenpakjes...Mensen van hetzelfde kaliber, Mijnheer X, als de lui die Frans spraken tegen Madame la Comtesse, nietwaar, en achter haar rug stoere praat verkochten. Brigitte Grouwels profiteert gewoon van al uw domheid om aan de 5000 Euro per maand te geraken die het huidig systeem haar voor een parlementszetel biedt. Verder lacht ze goed in haar zilveren baard.

Dat ze als Limburgse geen woord Frans kent, geeft haar geen moment rode wangetjes. Van 't ogenblik dat ze op de Avenue Louise kan shoppen. Ze is per slot van rekening ook niet afkomstig van Brussel om het op haar confederalistische manier te stellen. Wat jullie blijkbaar niet kunnen begrijpen, is dat België staat voor multi-cultureel, -sociaal, -religieus, polyvalent en open. Een Belg verbindt de notie van taal niet met de grond waarop hij staat, zoals het Germaanse erfrecht het voorhoudt. De echte Belgen zagen genoeg wat onverdraagzaamheid met zich meebracht tijdens de oorlog. Ze verkiezen plezier te maken onder elkaar, met af en toe wat ruzie erbij boven in een fascistische staat opgesloten te raken en geen stap meer te mogen verzetten zonder gecontroleerd te worden.

Nu, wat die Brusselse hospitalen betreft, persoonlijk heb ik nog nooit een Franstalige dokter ontmoet die weigerde me verder te helpen en wie weet dat ik al vaak voor mij en voor mijn kinderen in hospitalen moeten verblijven heb. Nog zo'n karaktertrekje van mensen die uw stijl aankleven, ze verdraaien de waarheid en maken er een potje vergif van. Foei! Maar hersenspoeling is het wapen van elke dictatuur.

Een voorbeeld van die leugenachtige geschiedschrijving? Bepaalde boekjes over de eerste wereldoorlog die de laatste tijd floreren. Mijn grootvader, die ook Limburger was, maar nog in de loopgraven van 14-18 tegen de 'Duits' gevochten had, bezwoer me te geloven dat wat men me later ook zei, er even vriendelijke officieren (in feite meestal rijke burgers uit Antwerpen, Gent, Luik enz... ) als soldaten waren en Franstaligen of anderstaligen (toen sprak men alleen maar dialect bij de gewone man) allemaal evenzeer van hun Koning hielden. Mijn grootmoeder, die ook Limburgse was, had Frans geleerd in Luik bij supervriendelijke mensen waarmee mijn ouders nog contact hebben. Die mensen wisten wat miserie was, maar ook wat trouw en eerlijkheid betekende. Vandaag is het eigen buik eerst. Mijn buurman: ‘Als we nu al dat geld eens mochten houden dat vandaag naar de Walen gaat (lees Afrika, Zuid-Amerika, enz..?) dan zouden we rijk zijn!’ Lees eerder wat Amélie Nothomb in Péplum over Afrika schrijft en schaam U, gij volk van vette burgers (wie zong dat weer?). Hebt u zich nooit afgevraagd waarom Hugo Claus zo graag naar Frankrijk gaat en onze eigenste Willem zich een Belg noemt?

Neen, u spreekt liever woorden van haat en onbegrip. Wel, ik wens u veel moed, want inderdaad zo plezierig moet uw leven niet zijn. Veel water drinken om uw toxines door te spoelen...


Danièle Dirkx

2° lijsttrekker Leuven

Het valt mij op dat in de BUB-reactie geen antwoord komt op de gestelde vragen.
Het is een haatdragende, venijnige brief. Het klinkt demagogisch en gefrustreerd.

Het stukje over '14-'18 is wetenschappelijk zeer waardevol. De geschiedkundige boeken worden afgedaan als "leugens", de woorden van opa Dirkx als de waarheid. Waarschijnlijk kunnen we die boeken over '14-'18 maar beter verbranden, he.

Volgende citaat: "Nu, wat die Brusselse hospitalen betreft, persoonlijk heb ik nog nooit een Franstalige dokter ontmoet die weigerde me verder te helpen en wie weet dat ik al vaak voor mij en voor mijn kinderen in hospitalen moeten verblijven heb." Hilarisch hilarisch. mevrouw dirkx zal zich wel bedienen van het mooiste Waals...

Citaat: "Brigitte Grouwels profiteert gewoon van al uw domheid". Wie het franstalige misbruik aankaart, wordt verweten "dom" te zijn. Deze mensen, vaak aanzien voor Vlaams-nationalisten, zijn dus niet in staat tot dezelfde intellectuele inspanningen als mevrouw Dirkx. Het is een omfloerste bewoording voor "minderwaardig", zoals Hitler de joden minderwaardig vond.

Ze sluit af met: "Neen, u spreekt liever woorden van haat en onbegrip.". Ik heb in de brief niet veel andere woorden gelezen.

Het Belgisch-nationaal-socialisme ten beste!

A
17 november 2003, 17:26
... of gaat de BUB advertenties plaatsen in de Belgische kranten?

TIP van de dag: een advertentie in hun ledenblaadjes zal waarschijnlijk goedkoper zijn.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

In de eerste wereldoorlog waren de strijders aan de Ijzer vooral flaminganten dus daar moet je niet op rekenen

Vlaamse groeten aan de dappere strijders die de Ijzer verdedigden

Erwin

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Leer uw geschiedenis jongen , het echte VL-nationalisme en de echte Flaminganten zijn pas na WO.I ontstaan . België werd bedreigd door de Duitschers en de Pruischen en alleman wilde zich tegen hen verzetten .

Belgische groeten aan de alle dapperen die ons vaderland verdedigden .

Dies
17 november 2003, 18:35
Leer uw geschiedenis jongen , het echte VL-nationalisme en de echte Flaminganten zijn pas na WO.I ontstaan . België werd bedreigd door de Duitschers en de Pruischen en alleman wilde zich tegen hen verzetten Zo'n onzin uitkramen en dan een ander verwijten dat hij zijn geschiedenis dient te leren. Reeds in de periode 1830-1848 werden de fundamenten van de Vlaamse Beweging gelegd. En vanaf (midden) de jaren 1850 werd het flamingantisme steeds krachtiger.

Tip: neem u eens een goed boek vast over de politieke geschiedenis van België!