PDA

View Full Version : Belgicisme = Dissidentie = Verboden


Patriot!
11 november 2003, 18:08
Dat het Vlaams-nationale regime de Belgische stem het zwijgen wil doen opleggen is duidelijk. Een paar voorbeelden:

Adelheid Byttebier en Willy Claes, twee ondertekenaars van de brief die werd afgegeven aan de Eerste Minister na de manifestatie van 4 mei, werden voor deze daad aangevallen in de pers.

* In De Standaard van 27 mei ("Nieuwe Vlaamse Minister supporterde voor België") stond te lezen dat Byttebier owv haar handtekening haar bevoegdheid "Ontwikkelingssamenwerking" zou moeten overdragen naar collega Ludo Sannen. Byttebier kreeg op het einde van het artikel toch nog een goed punt; "Adelheid Byttebier stapte overigens niet mee tijdens de Belgische betoging."

* In de GvA van 8 juli gaat de editorialist Roger van Houtte, om dezelfde reden te keer tegen Willy Claes, Minister van Staat. "Wat heeft Willy Claes in godsnaam te maken met het feest van 11 juli. Hij is een van de prominente ondertekenaars van het manifest van het belgicistische B Plus."

(Bron: B Flash, herfst 2003)

Het is duidelijk: voor België zijn is VERBODEN!

Pelgrim
11 november 2003, 18:13
De belgische media die de flaminganten steunt? Tegen de begië fans?

Een antwoord.

:lol:

Patriot!
11 november 2003, 18:14
wat? :?

DavidoV
11 november 2003, 18:22
Ja ge hebt gelijk, het is allemaal één groot complot !!
Komaan zeg, pro Belgisch verboden zijn...
Ik geloof niet in al die complottheoriën. Het gaat allemaal gewoon te ver. Paranoia noem ik zoiets.

Henry
11 november 2003, 18:25
Even eerlijk zijn he, de topic van tacitus of patriot werd niet aangeklaagd wegens de cartoon voor het opblazen van de ijzertoren, maar voor de foto van Bourgeois met slachtoffers van de holocaust.

Ik vind de verontwaardiging van de bubbels behoorlijk decadent. het is net als de nazi's die de rijksdag in de fik staken en dan moord en brand schreeuwden.

Patriot!
11 november 2003, 18:35
Hoe durft de pers zo oneerbiedig te zijn tegenover de Belgische Beweging!

België moet een Unitaire Natie zijn, in het belang van alle Belgen, al de rest is larie en apekool!

Xenon
11 november 2003, 18:43
i.v.m. met de cartoon:

Ik vraag me steeds vaker af of de BUBs eigenlijk wel willen serieus genomen worden.
Alleen al maar door hun postings op dit forum hypothekeren ze enige vorm van toekomst voor hun "partij". Blijkbaar is dat nog niet genoeg en marginaliseren ze zichzelf op hun officiële website. Begrijpe wie het begrijpe kan.

Xenon
11 november 2003, 18:46
Hoe durft de pers zo oneerbiedig te zijn tegenover de Belgische Beweging!

België moet een Unitaire Natie zijn, in het belang van alle Belgen, al de rest is larie en apekool!

:D
Ik apprecieer wel je vorm van humor.

Zeno!
11 november 2003, 18:50
Ik wil hier toch nog eens reageren op dat walgelijke filmpje van de BUB, aangezien de andere topics al gesloten zijn...

Een regelrechte schande is het! :x

De IJzertoren, een VREDESMOMUMENT nota bene, oppblazen er er bovendien nog een nazi-vlag aanhangen moet blijkbaar kunnen bij de BUB. En dat deze keer ook Patriot vrolijk meedoet, is genoteerd.

Er is geen mooier bewijs van hoe amateuristisch en kinderlijk de BUB is. Yanneke Verbeek heeft zich achter zijn pc'ke weer eens goed laten gaan in zijn Vlaanderen-haat en de pret bij de BLUB kan niet op.

Weet goed, blubbers, dat bij mij nu ook het allerlaatste restje respect voor jullie volledig weg is.

Bende kleine kinderen!

Patriot!
11 november 2003, 18:52
Ik wil hier toch nog eens reageren op dat walgelijke filmpje van de BUB, aangezien de andere topics al gesloten zijn...

Een regelrechte schande is het! :x

De IJzertoren, een VREDESMOMUMENT nota bene, oppblazen er er bovendien nog een nazi-vlag aanhangen moet blijkbaar kunnen bij de BUB. En dat deze keer ook Patriot vrolijk meedoet, is genoteerd.

Er is geen mooier bewijs van hoe amateuristisch en kinderlijk de BUB is. Yanneke Verbeek heeft zich achter zijn pc'ke weer eens goed laten gaan in zijn Vlaanderen-haat en de pret bij de BLUB kan niet op.

Weet goed, blubbers, dat bij mij nu ook het allerlaatste restje respect voor jullie volledig weg is.

Bende kleine kinderen!

Alweer?

DavidoV
11 november 2003, 18:53
Zeno, je slaat de nagel op de kop !

Henry
11 november 2003, 18:54
Patriot, zou je aub nog eens willen antwoorden:
Een foto van Bourgeois met holocaustslachtoffers, is dat Belgicisme of Humor?

Zeno!
11 november 2003, 18:57
Alweer?

Niet 'alweer', maar definitief! :evil:

Maddy
11 november 2003, 19:01
Alweer?

Niet 'alweer', maar definitief! :evil:

Ik vind dit persoonlijk heel morbide.

Zeno,wat vindt uw Voorzitter van deze vorm van ''humor'' :?:

Zeno!
11 november 2003, 19:03
Alweer?

Niet 'alweer', maar definitief! :evil:

Ik vind dit persoonlijk heel morbide.

Wat als ik vragen mag?

Zeno,wat vindt uw Voorzitter van deze vorm van ''humor'' :?:

1. Ik heb geen voorzitter
2. Welke vorm van humor?

Tacitus2
11 november 2003, 19:06
Flaminganten zijn tégen de vrije meningsuiting, zoveel is duidelijk. En die vuile marionetten van het flaminganto-racistisch regime ook. Dit is de meest grove schending van mijn rechten als burger die ik ooit meegemaakt heb. Ik sleep jullie allemaal voor de rechter :twisted: FUCK DE IJZERTOREN

Bob
11 november 2003, 19:06
Hoe durft de pers zo oneerbiedig te zijn tegenover de Belgische Beweging!

België moet een Unitaire Natie zijn, in het belang van alle Belgen, al de rest is larie en apekool!

Hetgeen larie en apekool is, dat we in een kunstmatige staat leven, enkel in stand gehouden door een permanente stroom van transfers, en waar de tegenstellling van beide landsdelen van die aard is, dat ernstig regeren niet mogelijk is.
We zouden beter eens een volksraadpleging houden, en de stem van het volk laten spreken.

Maddy
11 november 2003, 19:06
Excuseer,ik dacht dat u lid was van de N-VA.
Ik spreek over ''humor''en niet over humor. :wink:

Zeno!
11 november 2003, 19:08
Flaminganten zijn tégen de vrije meningsuiting, zoveel is duidelijk. En die vuile marionetten van het flaminganto-racistisch regime ook. Dit is de meest grove schending van mijn rechten als burger die ik ooit meegemaakt heb. Ik sleep jullie allemaal voor de rechter :twisted: FUCK DE IJZERTOREN

"Klein klein kleuterke, ..."

Bob
11 november 2003, 19:08
Flaminganten zijn tégen de vrije meningsuiting, zoveel is duidelijk. En die vuile marionetten van het flaminganto-racistisch regime ook. Dit is de meest grove schending van mijn rechten als burger die ik ooit meegemaakt heb. Ik sleep jullie allemaal voor de rechter :twisted: FUCK DE IJZERTOREN

Ik zou gewoon een volksraadpleging organiseren. Veel democratischer.

Maddy
11 november 2003, 19:14
Flaminganten zijn tégen de vrije meningsuiting, zoveel is duidelijk. En die vuile marionetten van het flaminganto-racistisch regime ook. Dit is de meest grove schending van mijn rechten als burger die ik ooit meegemaakt heb. Ik sleep jullie allemaal voor de rechter :twisted: FUCK DE IJZERTOREN

Geachte Tacitus2,geen woorden maar daden aub. :wink:
U denkt dat u zich alles kan veroorloven,wel u heeft het mis.
Wanneer verschillende forumleden een klacht neerleggen tegen u,de moderatoren uw topic sluiten,u opent deze topic één minuut later terug,dan lijkt het mij logisch dat de moderatoren u bannen.
Binnen uw gerecht heet dit,minachting van het gerecht(moderatoren). :wink:
Wanneer de B.U.B.aanzet tot geweld tijdens de wapenstilstand,een dag van de vrede,dan geeft u blijk van weinig respect en opvoeding :!:

Patriot!
11 november 2003, 19:15
Ga weg, Peter.

Maddy
11 november 2003, 19:17
Ga weg, Peter.

Verlaat Vlaanderen Bruno,samen met de B.U.B. :evil:

Zeno!
11 november 2003, 19:17
http://pssvoeren.smartschool.be/projectweek4/afb/ijzertoren1.jpg

VLAANDEREN - VREDE - VERDRAAGZAAMHEID

Hij staat er dus nog, hé, mensen!



Laag :arrow: lager :arrow: BUB

Knuppel
11 november 2003, 19:19
Hoe durft de pers zo oneerbiedig te zijn tegenover de Belgische Beweging!

België moet een Unitaire Natie zijn, in het belang van alle Belgen, al de rest is larie en apekool!

Ik zie je van pure frustratie al op de grond stampen, Patriotje.
Net een verwend kind dat zijn onnozel willetje met alle middelen wil doordrijven.

Kreeg je zo bij je ouders ook altijd je zin?

De pers is helemaal niet oneerbiedig tegenover de Belgische Beweging.
De Vlaamse Beweging heeft het veel en veel harder te verduren. Voor jou en je BUBclub zal het echter nooit genoeg zijn tot jullie je zin hebben. Nooit dus.

NOOIT wordt België nog een unitaire natie!
DAT is dus larie en apekool!

Foundation
11 november 2003, 19:25
Leg me even uit waarom de Vlaamse beweging verdraagzaam zou zijn als zij niet kan verdragen dat zij moet samenleven in harmonie met de Walen? Voor de Vlaams-Nationalisten zijn Walen als parasieten, alsof ze alles leegzuigen maar er niets concreets mee aanvatten.

En de Ijzertoren, symbool voor de Vlaamse beweging, zou een symbool van verdraagzaamheid zijn?

ROTFL!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Knuppel
11 november 2003, 19:26
Flaminganten zijn tégen de vrije meningsuiting, zoveel is duidelijk. En die vuile marionetten van het flaminganto-racistisch regime ook. Dit is de meest grove schending van mijn rechten als burger die ik ooit meegemaakt heb. Ik sleep jullie allemaal voor de rechter :twisted: FUCK DE IJZERTOREN

Tacitus 2?

Geband geweest, jongen?

En nu nog harder schoppen. tsssssssssssssssssss.............
Die Bubbels leren ook nooit. :(

Foundation
11 november 2003, 19:28
Leg me ineens even uit wat de Vlaamse beweging met vrede te maken heeft indien zij enkele jaren n�* (!!!) de bouw van de eerste toren al dweepte met een oorlogszuchtige grootmacht?

Het doel heiligt de middelen hé? Jaja, vrede voor alles, maar om zelf wat meer macht te hebben is een oorlogsbeginnend volkje meer of minder steunen niet zo erg.

Alles is zo relatief...

Zeno!
11 november 2003, 19:31
Leg me even uit waarom de Vlaamse beweging verdraagzaam zou zijn als zij niet kan verdragen dat zij moet samenleven in harmonie met de Walen? Voor de Vlaams-Nationalisten zijn Walen als parasieten, alsof ze alles leegzuigen maar er niets concreets mee aanvatten.

En de Ijzertoren, symbool voor de Vlaamse beweging, zou een symbool van verdraagzaamheid zijn?

ROTFL!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jij kent er duidelijk NIKS van. (je zit dan wel op je plaats bij de BUB natuurlijk)

De Vlaamse beweging heeft niks tegen de Walen, maar is van mening dat Vlaanderen en Wallonie het best OP POLITIEK VLAK APART BESTUURD worden, aangezien dit ongetwijfeld zou leiden tot een BETER BESTUUR.
That's all.

Gedaan met de communautaire problemen, gedaan met de geldverspillende wafelijzerpolitiek, gedaan met Vlaamse bemoeienissen in Wallonie (FN, Francorchamps),...

Pelgrim
11 november 2003, 19:34
Knuppel en Zeno,

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=7278

maak u er niet meer druk om.

Knuppel
11 november 2003, 19:37
Leg me even uit waarom de Vlaamse beweging verdraagzaam zou zijn als zij niet kan verdragen dat zij moet samenleven in harmonie met de Walen? Voor de Vlaams-Nationalisten zijn Walen als parasieten, alsof ze alles leegzuigen maar er niets concreets mee aanvatten.

En de Ijzertoren, symbool voor de Vlaamse beweging, zou een symbool van verdraagzaamheid zijn?

ROTFL!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Leg jij maar eens uit hoe verdraagzaam jij wel bent er tot driemaal op één dag mee akkoord gaat dat er tot geweldpleging op ONS monument wordt opgeroepen!

Hebben wij OOIT tot geweldpleging op de Walen?
Hebben WIJ Cools vermoord?
Zijn wij al niet een eeuwigheid solidair met de Walen?
Zij zij het in min of meer gelijke mate met ons?
Hebben wij ooit één keer opgeroepen tot het opblazen van één van hun monumenten?

Hopelijk voor jullie voelen deze mensen zich nog gediend met de 'acties' van de BUBclub nadat ze te lezen kregen tot wat die allemaal in staat is.
Een regelrechte schande zijn jullie voor zowel Vlaanderen, Wallonië als Brussel!

Hans1
11 november 2003, 22:17
Toch even preciseren: het filmpje dat is uitgelekt, is geen officieel filmpje van de B.U.B., maar een initiatief van een aantal leden.

Dat gezegd zijnde wijst het wel op de hypocrisie van het Vlaams-nationalisme dat een vredesmonument misbruikt voor Vlaams-nationale, separatistische en zelfs racistische propaganda (Ijzerwake).

Zeno!
11 november 2003, 22:26
Toch even preciseren: het filmpje dat is uitgelekt, is geen officieel filmpje van de B.U.B., maar een initiatief van een aantal leden.

Dat gezegd zijnde wijst het wel op de hypocrisie van het Vlaams-nationalisme dat een vredesmonument misbruikt voor Vlaams-nationale, separatistische en zelfs racistische propaganda (Ijzerwake).

Geen officieel BUB-filmpje, maar toch maar mooi op de BUB-website!

Trouwens, de IJzerwake ging NIET door aan de IJzertoren. Enkel de IJzerbedevaart (die helemaal niet racistisch, laat staan nazistisch is!)

En nog iets: de Vlaamse beweging is véél breder dan enkel maar die IJzerbedevaart (waar ik trouwens nog nooit geweest ben).

Jan van den Berghe
11 november 2003, 22:28
Toch even preciseren: het filmpje dat is uitgelekt, is geen officieel filmpje van de B.U.B., maar een initiatief van een aantal leden.


Uitgelekt? Niets "uitgelekt", men heeft de verwijzing van dit filmpje zelf hier op dit forum geplaatst. Daarenboven stond het blijkbaar op de webstek van de BUB. Heeft u dan zo weinig zicht op wat de leden doen? En trouwens, niet zomaar "een aantal leden"... Bij mijn weten is "Tacitus" niet zomaar de eerste de beste in de BUB.

Maddy
11 november 2003, 22:33
Geachte Voorzitter,u wil dit duidelijk in de schoenen schuiven van uw leden,terwijl de film werd ondertekend door uw ondervoorzitter(made by Yann) :?:

Zeno!
11 november 2003, 22:36
Geachte Voorzitter,u wil dit duidelijk in de schoenen schuiven van uw leden,terwijl de film werd ondertekend door uw ondervoorzitter((made by Yann) :?:

Zo zie je maar wat voor een amateuristisch gedoe die BUBclub eigenlijk is.

Niet de moeite om ons druk over te maken dus.

Jan van den Berghe
11 november 2003, 22:39
Niet de moeite om ons druk over te maken dus.

Kan er iemand dat filmpjes op zijn of haar harde schijf vastleggen? Ik slaag daar niet in.

Foundation
11 november 2003, 22:39
Het filmpje staat NIET op de website van de BUB. Het staat wel op de server waarop ook onze website staat, in de map die is toegekend aan het adres www.belgischeunie.be . Nergens op de website wordt er ergens over gesproken of naar gelinkt.

De informaticakennis van sommigen hier is bedroevend, dit is nu toch niet moeilijk te achterhalen zeker?

Foundation
11 november 2003, 22:41
Niet de moeite om ons druk over te maken dus.

Kan er iemand dat filmpjes op zijn of haar harde schijf vastleggen? Ik slaag daar niet in.

Een dossier aan het aanleggen over onze activiteiten, JVDB?

Pathetisch, zulke spionagetaktieken. KOSMOS bestaat dus toch nog...

Maar ach, ik hou je niet tegen. Als je zulke dingen echter wilt doen, meer respect zal je er niet mee verdienen. Vuile KGB-er ! :wink:

Maddy
11 november 2003, 22:41
Dit leest u helemaal onderaan de film.
Iedereen kent de achternaam van de ondervoorzitter van de B.U.B.(yammine) :?: :wink:

Knuppel
11 november 2003, 22:42
Geachte Voorzitter,u wil dit duidelijk in de schoenen schuiven van uw leden,terwijl de film werd ondertekend door uw ondervoorzitter(made by Yann) :?:

Goed opgemerkt!
Ik had het ook al gezien bij de eerste plaatsing van Tacitus.
Hou dus maar rustig op met een voorzitter te achten die de zwarte piet naar zijn onschuldige leden doorschuift...

Maddy
11 november 2003, 22:42
Niet de moeite om ons druk over te maken dus.

Kan er iemand dat filmpjes op zijn of haar harde schijf vastleggen? Ik slaag daar niet in.

Dat doen wij met alle plezier Jan. :wink:

Jan van den Berghe
11 november 2003, 22:42
De informaticakennis van sommigen hier is bedroevend, dit is nu toch niet moeilijk te achterhalen zeker?

Hoe dan ook, het eerste deel van het webadres verwijst duidelijk naar de BUB. Men moet nu niet zo schijnheilig gaan doen alsof de BUB daar niets mee te maken heeft. Of operen sommige Blubber misschien zo eigenzinnig dat ze zaken op de server kunnen plaatsen waarvan de Opperblubber niets van af weet. Wel, mijnheer Hans, gaat u ons wijsmaken dat u hoegenaamd niet wist wat uw medehoofdleden aan het uitspoken waren? Fraaie club is dat dan wel...

Jan van den Berghe
11 november 2003, 22:44
Dat doen wij met alle plezier Jan. :wink:

Kunt u me dat per e-mail bezorgen?

U mag het sturen naar [email protected] als het tenminste niet al te zwaar is.

Jan van den Berghe
11 november 2003, 22:45
Maar ach, ik hou je niet tegen. Als je zulke dingen echter wilt doen, meer respect zal je er niet mee verdienen. Vuile KGB-er ! :wink:

Menslief, wat razen de Blubbers vandaag. Het zit hen blijkbaar echt niet mee: eerst al die heisa over die brief (die ze trouwens zelf nog eens opkloppen ook) en dan dit. Jongens, jongens toch. Dit lijken wel politieke kleuters.

Maddy
11 november 2003, 22:46
Geachte Voorzitter,u wil dit duidelijk in de schoenen schuiven van uw leden,terwijl de film werd ondertekend door uw ondervoorzitter(made by Yann) :?:

Goed opgemerkt!
Ik had het ook al gezien bij de eerste plaatsing van Tacitus.
Hou dus maar rustig op met een voorzitter te achten die de zwarte piet naar zijn onschuldige leden doorschuift...

Excuseer Knuppel :oops:

Zeno!
11 november 2003, 22:47
Niet de moeite om ons druk over te maken dus.

Kan er iemand dat filmpjes op zijn of haar harde schijf vastleggen? Ik slaag daar niet in.

Dat doen wij met alle plezier Jan. :wink:

Saved. 8)

Eigenlijk goed dat ze zo dom zijn om zulke haat-filmpjes te maken.

De media smullen van dit soort dingen. :wink:

Knuppel
11 november 2003, 22:51
Niet de moeite om ons druk over te maken dus.

Kan er iemand dat filmpjes op zijn of haar harde schijf vastleggen? Ik slaag daar niet in.

Een dossier aan het aanleggen over onze activiteiten, JVDB?

Pathetisch, zulke spionagetaktieken. KOSMOS bestaat dus toch nog...

Maar ach, ik hou je niet tegen. Als je zulke dingen echter wilt doen, meer respect zal je er niet mee verdienen. Vuile KGB-er ! :wink:

Om één of andere reden wordt die 'vuile KGB-er' niet geband maar Tacitus wel.
Eigenlijk is het niet eens een slecht idee om het ware gezicht van de BUB, dat hier vandaag duidelijk getoond werd, voor altijd vast te leggen voor het nageslacht.

Mijn kleinkinderen kunnen dan aan hun kinderen laten zien dat de belgicisten ano 2003 geen haar beter waren dan die van 1830.

Droom nu maar fijn van jullie zoete wraak op het zo gehate symbool van Vlaamse onafhankelijkheidswil.

Foundation
11 november 2003, 22:52
Saved. 8)

Eigenlijk goed dat ze zo dom zijn om zulke haat-filmpjes te maken.

De media smullen van dit soort dingen. :wink:

Waar is het ons om te doen, denk je, met de verkiezingen in het vooruitzicht? :wink: :wink:

Een webadres wordt toegekend aan een map op eens server. BUB heeft alleen toegang tot die ene map, niet tot de rest van de server. Als de BUB dus een groot bestand beschikbaar wil maken, moet het in die map op die server staan. Waarnaar onze URL verwijst.

Maar aan dat bestand kan je onmogelijk geraken als je niet weet dat het er is. Dit staat niet op de website (voor alle duidelijkheid: een website bestaat uit een hoofdpagina en alle daaraan gerelateerde links en documenten die daarmee verbonden zijn en onder hetzelfde adres "gehuisvest" zijn. Dit filmpje is door geen enkele link gebonden aan onze site.

Nogmaals, de informaticakennis van sommige hier is bedroevend (toch gek dat het Vlaamsnationalisten zijn hé?)

Zeno!
11 november 2003, 22:57
Saved. 8)

Eigenlijk goed dat ze zo dom zijn om zulke haat-filmpjes te maken.

De media smullen van dit soort dingen. :wink:

Waar is het ons om te doen, denk je, met de verkiezingen in het vooruitzicht? :wink: :wink:

Een webadres wordt toegekend aan een map op eens server. BUB heeft alleen toegang tot die ene map, niet tot de rest van de server. Als de BUB dus een groot bestand beschikbaar wil maken, moet het in die map op die server staan. Waarnaar onze URL verwijst.

Maar aan dat bestand kan je onmogelijk geraken als je niet weet dat het er is. Dit staat niet op de website (voor alle duidelijkheid: een website bestaat uit een hoofdpagina en alle daaraan gerelateerde links en documenten die daarmee verbonden zijn en onder hetzelfde adres "gehuisvest" zijn. Dit filmpje is door geen enkele link gebonden aan onze site.

Nogmaals, de informaticakennis van sommige hier is bedroevend (toch gek dat het Vlaamsnationalisten zijn hé?)

Blablabla...

Feit is én blijft dat een BUB'er zoiets maakt. Dat hij dus met zulke dwaze ideeën in zijn kop zit. Toegejuichd door uw eigen nationaal ondervoorzitter én nationaal politiek secretaris trouwens! (wel zware titels voor zo'n onnozel studentenclubje. Het lijkt wel alsof jullie willen doen "zoals bij de grote mensen") :P

Maddy
11 november 2003, 22:59
Saved. 8)

Eigenlijk goed dat ze zo dom zijn om zulke haat-filmpjes te maken.

De media smullen van dit soort dingen. :wink:

Waar is het ons om te doen, denk je, met de verkiezingen in het vooruitzicht? :wink: :wink:

Een webadres wordt toegekend aan een map op eens server. BUB heeft alleen toegang tot die ene map, niet tot de rest van de server. Als de BUB dus een groot bestand beschikbaar wil maken, moet het in die map op die server staan. Waarnaar onze URL verwijst.

Maar aan dat bestand kan je onmogelijk geraken als je niet weet dat het er is. Dit staat niet op de website (voor alle duidelijkheid: een website bestaat uit een hoofdpagina en alle daaraan gerelateerde links en documenten die daarmee verbonden zijn en onder hetzelfde adres "gehuisvest" zijn. Dit filmpje is door geen enkele link gebonden aan onze site.

Nogmaals, de informaticakennis van sommige hier is bedroevend (toch gek dat het Vlaamsnationalisten zijn hé?)


Hoogmoed komt voor de val Foundation.
Ik zou niet provoceren met uw informaticakennis.
Stel dat ik een onderzoek leid,dan wil ik mij concentreren op de computer van uw ondervoorzitter. :wink:

Jan van den Berghe
11 november 2003, 22:59
Nogmaals, de informaticakennis van sommige hier is bedroevend (toch gek dat het Vlaamsnationalisten zijn hé?)

Aha, u wilt ons dus wijsmaken dat de BUB niets met dit filmpje te maken heeft. Dan moet ik toch teleurstellen... Als u meent dat wij blinden zijn, dan heeft u het wel verkeerd voor. Het filmpje is door BUB-leden gemaakt, de verwijzing door een BUB'er hier op dit forum geplaatst en vanop een server waarop de BUB-webstek staat. En wie heeft toegang tot die server? Ik misschien? Binnenkort gaat u nog stellen dat het een groot "VlaemSSch" complot is... Ach, doe toch niet zo belachelijk.

Dimitri
11 november 2003, 23:01
Kan er iemand dat filmpjes op zijn of haar harde schijf vastleggen? Ik slaag daar niet in.
Daar zijn speciale programmaatjes voor, zoals dit: http://www.flash-screen.com/flashsaver/index.html

Foundation
11 november 2003, 23:02
Om één of andere reden wordt die 'vuile KGB-er' niet geband maar Tacitus wel.
Eigenlijk is het niet eens een slecht idee om het ware gezicht van de BUB, dat hier vandaag duidelijk getoond werd, voor altijd vast te leggen voor het nageslacht.

Mijn kleinkinderen kunnen dan aan hun kinderen laten zien dat de belgicisten ano 2003 geen haar beter waren dan die van 1830.

Droom nu maar fijn van jullie zoete wraak op het zo gehate symbool van Vlaamse onafhankelijkheidswil.

Uiteraard hebben ook de moderatoren hun politieke voorkeuren, en hebben zij de mogelijkheid om schendingen van de privacy toe te laten. Een mens heeft ook de mogelijkheid 250 per uur te rijden in de bebouwde kom. Ofdat zijn gemeenschap dat toelaat, is aan de wetteksten van die gemeenschap.

Waarmee ik nog even wil zeggen dat ik die schendingen van de privacy, begaan door Jan Van den Berghe, evenzeer het bannen waard vindt als het "aanzetten tot haat en geweld" door een filmpje alias (ietwat morbide, geef ik toe, ik zou het zelf niet hebben gedaan) cartoon, over de mogelijke sloop van een monument.

De BUB heeft de vernietiging van de Ijzertoren uiteraard niet in haar programma staan. Dat enkele leden niet zouden inzitten met die vernietiging is aan die enkele leden om te beslissen.

Onze voorzitter weet niet alles van alle leden, dat weet geen enkele voorzitter. Wij lopen niet altijd in het gareel. Onze leden kunnen ook streken uithalen zoals Dedecker indertijd met zijn "gat in de begroting". Zij hebben zelf genoeg verantwoordelijkheid om zelf te beslissen of hun acties een goede zaak zijn voor de partij of niet.

Ons koningshuis heeft haar naam al gezuiverd. Zij is nu een politiek absoluut neutrale instelling die zich inzet voor het welzijn van al haar burgers.

Wanneer volgt de ijzertoren? Wanneer wordt die gereinigd van de blaam van haar verleden? Nog elk jaar zijn er betogingen van skinheads in de buurt bij de ijzerbedevaart. Ik zie geen boze ex-kolonisten protesteren op elke nationale feestdag...

Foundation
11 november 2003, 23:06
Blablabla...



Woehahahaha!!! Wat een sterk tegenargument! Dat staat op zijn achterste poten als wij niet op de inhoud spelen, maar dat geeft zelf antwoord met blablabla!

De pot verwijt de ketel? :) :)

Ik ga het hier nog leuk beginnen vinden!

Over mijn informaticakennis: ik zou niet te snel denken dat u mij kunt overtroeven als het hierop aankomt. Hoogmoed...

Knuppel
11 november 2003, 23:07
Saved. 8)

Eigenlijk goed dat ze zo dom zijn om zulke haat-filmpjes te maken.

De media smullen van dit soort dingen. :wink:

Waar is het ons om te doen, denk je, met de verkiezingen in het vooruitzicht? :wink: :wink:

Een webadres wordt toegekend aan een map op eens server. BUB heeft alleen toegang tot die ene map, niet tot de rest van de server. Als de BUB dus een groot bestand beschikbaar wil maken, moet het in die map op die server staan. Waarnaar onze URL verwijst.

Maar aan dat bestand kan je onmogelijk geraken als je niet weet dat het er is. Dit staat niet op de website (voor alle duidelijkheid: een website bestaat uit een hoofdpagina en alle daaraan gerelateerde links en documenten die daarmee verbonden zijn en onder hetzelfde adres "gehuisvest" zijn. Dit filmpje is door geen enkele link gebonden aan onze site.

Nogmaals, de informaticakennis van sommige hier is bedroevend (toch gek dat het Vlaamsnationalisten zijn hé?)

'Made by Yann'. En Yann is een BUBbel.
Tacitus plaatst het op een politiek en publiek forum. Ook hij is een BUBbel.
Nadat het door de moderatie verwijderd werd doet Patriot het opnieuw. En ook hij is een BUBbel.
Foundation blijft vinden dat de ijzertoren moet neergelgd worden. Ook al een BUBbel.
ELKE BUBbel vindt het reuze om zijn vurige wens ongestraft te kunnen ventileren.
Voor de rest zijn jullie natuurlijk zo onschuldig als een pas geboren lam.

Er bestaat duidelijk nog een ander soort intelligentie dan deze die met kennis van informatica te maken heeft en die mist de hele BUBclub schromelijk.

Maddy
11 november 2003, 23:08
Uw Voorzitter weet inderdaad niet veel Foundation.

Weet hij ondertussen al wanneer de vrouwen stemrecht kregen :?: :lol:

Maddy
11 november 2003, 23:09
Blablabla...



Woehahahaha!!! Wat een sterk tegenargument! Dat staat op zijn achterste poten als wij niet op de inhoud spelen, maar dat geeft zelf antwoord met blablabla!

De pot verwijt de ketel? :) :)

Ik ga het hier nog leuk beginnen vinden!

Over mijn informaticakennis: ik zou niet te snel denken dat u mij kunt overtroeven als het hierop aankomt. Hoogmoed...

Zij die mij kennen weten wel beter Foundation. :wink:

Maddy
11 november 2003, 23:19
Geachte Foundation,u vergeet mijn aangeboren charme.
Hero Kwaak op Punkermissie in Pyn-K-Duk-Univers
Deze persoon hou mij via messenger op de hoogte.
Deze persoon heeft meerdere functie's binnen de B.U.B.
Aan u om uit te zoeken wie Hero Kwaak is. :wink:

Foundation
11 november 2003, 23:26
Ik heb nooit gezegd dat die toren alleen maar neergelegd moet worden.

Ik heb wel gezegd: ALS de Ijzertoren niet snel iets doet aan de kwalijke waarden die zij nu representeert waarvoor zij niet gebouwd is geweest, dan kan men die toren misschien beter afbreken. Want dan is haar symboolwaarde nihil, meer nog, dan is zij een schandvlek op de gesneuvelden die zij vertegenwoordigt.

Ik weet wie Hero Kwaak is op MSN. Ik weet ook waarom u contact met hem hebt. De wereld is klein, we staan slechts een tussenpersoon van elkaar verwijderd.

Knuppel
11 november 2003, 23:37
Ik heb nooit gezegd dat die toren alleen maar neergelegd moet worden.

Ik heb wel gezegd: ALS de Ijzertoren niet snel iets doet aan de kwalijke waarden die zij nu representeert waarvoor zij niet gebouwd is geweest, dan kan men die toren misschien beter afbreken. Want dan is haar symboolwaarde nihil, meer nog, dan is zij een schandvlek op de gesneuvelden die zij vertegenwoordigt.



Foundation schreef:

Ter informatie: gebouwen van de grootte van de Ijzertoren worden bij vernietiging altijd opgeblazen met dynamiet. Dat is geen dreigement voor een terreurdaad, dat is bouwkundig en economisch gezien de meest efficiënte, snelle en onschadelijkste manier.

En dat mag je vragen aan elke bouwkundig ingenieur dat je tegenkomt.

Dynamiet gebruiken is niet bij wet verboden. Slopers mogen dat hanteren mits de nodige vergunningen. Wij zetten niet aan tot geweld of terreur, maar wij vragen de sloop (of de herwaardering in de oorspronkelijke betekenis) van een monument met ontaarde betekenis. Dat dat met dynamiet zou moeten gebeuren, is gewoon een feit. Niets abnormaals aan, niets gewelddadigs aan.

Je hebt dus inderdaad niet alleen gezegd dat de toren enkel moet neergelegd worden. Je hebt zelfs uitgelegd op welke wijze jij het doodnormaal zou vinden.

Zoals jou soortgenoten het al eerder deden dus.
Niets geweldadigs aan.

Jan van den Berghe
11 november 2003, 23:42
Zoals jou soortgenoten het al eerder deden dus.
Niets geweldadigs aan.

Ziet ze toch eens kronkelen, Knuppel! Het begint eigenlijk zielig te worden. Eigenlijk verspreken ze zich voortdurend en geven hun haat de vrije loop. Nu willen ze ook al de gemeenschappen afschaffen... Maar als er reactie komt, proberen ze terug te krabbelen. Het Duits moet geen landstaal meer zijn. Enzovoort. Dan dit. Nu doen ze alsof het helemaal niet waar is.

Dit is echt blubber: het wiebelt aan alle kanten en mist iedere vorm van stevigheid.

Calle
12 november 2003, 12:32
Ik heb nooit gezegd dat die toren alleen maar neergelegd moet worden.

Ik heb wel gezegd: ALS de Ijzertoren niet snel iets doet aan de kwalijke waarden die zij nu representeert waarvoor zij niet gebouwd is geweest, dan kan men die toren misschien beter afbreken. Want dan is haar symboolwaarde nihil, meer nog, dan is zij een schandvlek op de gesneuvelden die zij vertegenwoordigt.

Ik weet wie Hero Kwaak is op MSN. Ik weet ook waarom u contact met hem hebt. De wereld is klein, we staan slechts een tussenpersoon van elkaar verwijderd.

Ik zal het eens vragen aan DEN TOREN ok ?

Als DEN TOREN antwoordt zal ik het u laten weten.

P.S. Moet ik eens nagaan door wie die server en webspace betaald wordt ?
Je bent niet alleen met je "kennis" hoor.

Anonymous
12 november 2003, 12:39
Onze informaticakennis zegt ons dat,Foundation dezelfde computer gebruikt als Nello(Cedric Vloemans)

Knuppel
12 november 2003, 15:57
Onze informaticakennis zegt ons dat,Foundation dezelfde computer gebruikt als Nello(Cedric Vloemans)

Het zou me niet verwonderen dat je gelijk hebt.
Nello heb ik zopas een beetje beter leren kennen.
Beiden gedroegen ze zich een tijdlang wat 'diplomatischer' dan de rest van de kliek.
Een mens slaagt er echter zelden lang in om zijn ware aard te verbergen.
Ik weet sinds de ban van Tacitus dat 'beiden' in de grond met identieke Vlamingenafkeer kampen als elke andere BUBBel.
Ook beider taalgebruik en schrijfstijl lijken erg op elkaar. Spellingsfouten maken die 'twee' nauwelijks.
Jaja, het zijn dus echt niet alleen de nazi's, fascisten en racisten die om één of andere reden met meerdere nicks 'werken'. :wink:

El Cid
12 november 2003, 16:33
Ja ge hebt gelijk, het is allemaal één groot complot !!
Komaan zeg, pro Belgisch verboden zijn...
Ik geloof niet in al die complottheoriën. Het gaat allemaal gewoon te ver. Paranoia noem ik zoiets.

Juist. Als voormalig unitarist moet ik toegeven dat ik al snel genoeg had van de paranoia van de BUB. Dit is zielig, en de grootste idioten bleken hier unitaristen, getuige het ultieme lage niveau van hun berichten en cartoons.

Vlaamsnationalisten zijn zelfs nog zotter, en ik heb gemerkt dat de meest normale mensen hier een federale staat willen behouden. Dan trek je snel je conclusies over welk staatsmodel uiteindelijk toch het beste lijkt. En pijn doet het me niet: mijn visie van een katholiek geïnspireerd Belgisch Nederlandstalig model kan perfect toegepast worden in een federale staat.

Pelgrim
12 november 2003, 16:52
Ik zie niet in wat er zo 'zot' is aan pleiten voor een onafhankelijk vlaanderen of een unitair belgië, zolang dit op een beschaafde manier gebeurt.

Foundation
12 november 2003, 17:39
Onze informaticakennis zegt ons dat,Foundation dezelfde computer gebruikt als Nello(Cedric Vloemans)

Dan blijf ik erbij: uw informaticakennis is ronduit lamentabel. Wij gebruiken niet dezelfde computer en zijn niet dezelfde persoon. Ik weet niet waar u d�*t idee vandaan hebt.

Foundation
12 november 2003, 17:44
Ja ge hebt gelijk, het is allemaal één groot complot !!
Komaan zeg, pro Belgisch verboden zijn...
Ik geloof niet in al die complottheoriën. Het gaat allemaal gewoon te ver. Paranoia noem ik zoiets.

Juist. Als voormalig unitarist moet ik toegeven dat ik al snel genoeg had van de paranoia van de BUB. Dit is zielig, en de grootste idioten bleken hier unitaristen, getuige het ultieme lage niveau van hun berichten en cartoons.

Vlaamsnationalisten zijn zelfs nog zotter, en ik heb gemerkt dat de meest normale mensen hier een federale staat willen behouden. Dan trek je snel je conclusies over welk staatsmodel uiteindelijk toch het beste lijkt. En pijn doet het me niet: mijn visie van een katholiek geïnspireerd Belgisch Nederlandstalig model kan perfect toegepast worden in een federale staat.

Dat onze paranoia toch niet zo onnozel is, blijkt uit de wil van vele Vlaamsgezinden hier om het gewraakte filmpje op de slaan op harde schijf. Dit wil dus zeggen dat er door meerdere mensen en/of partijen dossiers worden aangelegd over ons.

Om te beginnen zijn wij blij dat wij als zulk gevaar worden beschouwd, en dat wij blijkbaar serieus genomen worden, nu nog, zo erg zelfs dat de moeite wordt gedaan zulke dingen te proberen.

Om de eindigen zijn wij iets minder blij dat daardoor verscheidene leden regelmatig van emailadres of telefoonnummer moeten veranderen door het opzoekwerk van KOSMOS en gelijkaardige inlichtingendiensten.

Maar ja dat de flaminganten achterbakse methodes gebruiken, dat weten wij dan ook al weer. Wees gerust, ook onze achting voor Vlaams-Nationalisten is gesignaleerd in Australië (nm. 15000 km onder de grond)

Anonymous
12 november 2003, 18:01
De B.U.B.vermeld dan ook zelf,de persoonlijke informatie van haar leden op haar eigen website Foundation. :idea:

B.U.B.
Auguste Reyerslaan 159
1030 Brussel
t.: +32(0)2/735.64.99
f.: +32(0)2/732.47.02
[email protected]


Nationaal Voorzitter: Hans VAN DE CAUTER
Nationaal Ondervoorzitter: Bruno YAMMINE
Nationaal Politiek Secretaris: Bob VANGEEL

Voorzitster Antwerpen: Kim ROOVERS
Ondervoorzitter Antwerpen: Cedric VLOEMANS
Secretaris Antwerpen: Davy JANS



Voorzitter Brabant: Alain MAHIAT
Ondervoorzitter Brabant: Christian DEBATTY

Voorzitter Henegouwen: Eric FRAPPART

Voorzitter Limburg: Pieter CUSTERS
Ondervoorzitter Limburg: David LIPKENS
Secretaris Limburg: Joris PIETE

Voorzitter Luik: Christophe DETHIER



Voorzitter Luxemburg: Kevin DE WILDE

Voorzitster Namen: Valérie MOSSERAY

Voorzitter Oost-Vlaanderen: Thomas VAN LINTER
Ondervoorzitster Oost-Vlaanderen: Ann COOSEMANS

Voorzitter West-Vlaanderen : Carlos VAN CAENEGHEM

Coördinatoren verkiezingen: Carlos VAN CAENEGHEM en Gustave JANSSENS



Communicatie-coördinator: Cedric VLOEMANS
(t.: 0479 740 434 ) :idea:

Programmacoördinator: Daniël CONINCKX




[Bekijk / Download het B.U.B. logo]

[Homepage]


Deze leden geven eveneens hun persoonlijke informatie vrij via verschillende kanalen op het internet,o.a.via messenger(M.S.N.)
KOSMOS moet hiervoor geen opzoekwerk verrichten.

Pelgrim
12 november 2003, 19:32
Wees gerust, ook onze achting voor Vlaams-Nationalisten is gesignaleerd in Australië (nm. 15000 km onder de grond)

dan is die waarschijnlijk een pint gaan pakken met mijn afkeer voor de bub.

Zeno!
12 november 2003, 19:36
Dat onze paranoia toch niet zo onnozel is, blijkt uit de wil van vele Vlaamsgezinden hier om het gewraakte filmpje op de slaan op harde schijf. Dit wil dus zeggen dat er door meerdere mensen en/of partijen dossiers worden aangelegd over ons.


8O
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Die is grappig! Wie legt er nu "een dossier" aan over één of ander minuscuul vriendenclubje dat dweept met de Belgische vlag!?

Nog zoiets typisch voor de BUB: ZELFOVERSCHATTING!

Buiten dit virtuele forum kent NIEMAND jullie clubje, beste blubbertjes. En NIEMAND heeft behoefte aan zo'n haat-clubje. Dus waarom zouden wij in hemelsnaam "een dossier" aanleggen over iets dat eigenlijk niet bestaat? (op die 2 man en een paardekop na dan)

Pelgrim
12 november 2003, 19:52
Buiten dit virtuele forum kent NIEMAND jullie clubje, beste blubbertjes

Kan ik beamen. Afgezien van de pseudo 'linkse' politiek correct belgische intellectuele klasse kent inderdaad geen kat jullie en zij die de bub wel kennen zijn er dan nog hoegenaamd niet in geïnteresseerd om de eenvoudige reden dat monarchie en Belgische staat hen geen bal interesseerd. Vlaams nationalisme in de zuivere betekenis ook niet. Maar ik merk wel als het er op aankomt dat er sterke anti-belgische ideeën zijn, en, niet tegen de WALEN maar wel tegen de STAAT BELGIË.

Vlaamse Leeuw
12 november 2003, 19:56
En het wordt ook hoog tijd dat de BUB inziet dat de N-VA en het VB niet tegen de Walen zijn, maar tegen de Belgische staat.

Knuppel
12 november 2003, 19:59
Buiten dit virtuele forum kent NIEMAND jullie clubje, beste blubbertjes

Kan ik beamen. Afgezien van de pseudo 'linkse' politiek correct belgische intellectuele klasse kent inderdaad geen kat jullie en zij die de bub wel kennen zijn er dan nog hoegenaamd niet in geïnteresseerd om de eenvoudige reden dat monarchie en Belgische staat hen geen bal interesseert. Vlaams nationalisme in de zuivere betekenis ook niet. Maar ik merk wel als het er op aankomt dat er sterke anti-belgische ideeën zijn, en, niet tegen de WALEN maar wel tegen de STAAT BELGIË.

Klopt als een bus!
Van voor naar achter, van boven naar onderen en andersom:!:

Bruno*
12 november 2003, 20:20
Buiten dit virtuele forum kent NIEMAND jullie clubje, beste blubbertjes

Kan ik beamen. Afgezien van de pseudo 'linkse' politiek correct belgische intellectuele klasse kent inderdaad geen kat jullie en zij die de bub wel kennen zijn er dan nog hoegenaamd niet in geïnteresseerd om de eenvoudige reden dat monarchie en Belgische staat hen geen bal interesseerd. Vlaams nationalisme in de zuivere betekenis ook niet. Maar ik merk wel als het er op aankomt dat er sterke anti-belgische ideeën zijn, en, niet tegen de WALEN maar wel tegen de STAAT BELGIË.

Wij hadden dan toch met een minimaal budget een maximaal rendement. Waar zijn die sterke anti-Belgische ideeen? Bij het Vlaams Blok? Ja, da's een referentiekader. :roll:

Dies
12 november 2003, 20:33
Wij hadden dan toch met een minimaal budget een maximaal rendement. Waar zijn die sterke anti-Belgische ideeen? Bij het Vlaams Blok? Ja, da's een referentiekader. :roll:
Denkt u dat het stemmenaantal dat de B.U.B. haalt rechtevenredig zou stijgen met het budget wanneer dit budget fors stijgt? Ik wil daar eventueel wel een wedenschapje aan vast knopen.
En waarom is het Vlaams Blok geen referentiekader? De laatste keer dat ik gezien heb, behaalde het Vlaams Blok - dik tegen mijn zin, want dra gaat u mij nog beschuldigen van sympathie jegens het Vlaams Blok - zo'n 18% van de stemmen.

Bruno*
12 november 2003, 20:46
We kunnen enkel maar een objectief beeld krijgen wanneer unitarisme, federalisme of andere systemen op hun efficientie en kosten-baten worden berekend. Daarvoor moeten de drie of meer partijen gelijke zendtijd krijgen. Of je het nu wil of niet, de media bepalen alles. Waarom is Stevaert zo populair? Maar het zijn de bekwame mensen �* la Vandenbroucke die het achteraf kunnen oplossen.

Dies
12 november 2003, 21:52
We kunnen enkel maar een objectief beeld krijgen wanneer unitarisme, federalisme of andere systemen op hun efficientie en kosten-baten worden berekend.
Dat is natuurlijk zo goed als onmogelijk. Al ben ik bereid te luisteren als u een voorstel hebt hoe dit zou kunnen gedaan worden. Uiteindelijk blijf ik het zeer merkwaardig vinden dat u zo blindelings het unitarisme aanhangt met betrekking tot België, terwijl u anderzijds een Europa met (con-)federale structuur propageert of vergis ik mij hierin?
Daarvoor moeten de drie of meer partijen gelijke zendtijd krijgen. Of je het nu wil of niet, de media bepalen alles.
Hebt u hier onderzoek over ter beschikking? Zo niet is het wat mij betreft zever in pakjes. De conclusie die u eruit trekt al zou iedereen dan maar evenveel zendtijd moeten krijgen, is al wel helemaal nonsens.

Nello
12 november 2003, 23:38
Geachte Foundation,u vergeet mijn aangeboren charme.
Hero Kwaak op Punkermissie in Pyn-K-Duk-Univers
Deze persoon hou mij via messenger op de hoogte.
Deze persoon heeft meerdere functie's binnen de B.U.B.
Aan u om uit te zoeken wie Hero Kwaak is. :wink:

U loopt achter, Maddy, mijn nickname is reeds gewijzigd.
Denk je nu echt dat BUB gelooft dat IK het lek zou zijn? WAKE UP hoor.
Ik zal de chatlogs hier eens publiceren van de laatste dagen, het is enkel uw halve trouwboek die MIJ tracht aan te spreken, niet wederzijds. Echter, het ligt niet in mijn aard mensen te blokkeren, ik hou niet zo van het cordon sanitaire :twisted:

Bij deze weet iedereen dat IK Hero Kwaak ben, en iedereen zal wel weten dat ik mijn partij niet zal verraden aan mensen als u, JVDB zal wel bevestigen dat IK zijn bron niet ben.

Bijna naar Turkije overigens?

Nello
12 november 2003, 23:42
Dit leest u helemaal onderaan de film.
Iedereen kent de achternaam van de ondervoorzitter van de B.U.B.(yammine) :?: :wink:

sorry hoor, maar Yann =/= Yammine bij mij weten, maar jah, daar moet je nuchter voor zijn om dat door te hebben...

Knuppel
12 november 2003, 23:53
Dit leest u helemaal onderaan de film.
Iedereen kent de achternaam van de ondervoorzitter van de B.U.B.(yammine) :?: :wink:

sorry hoor, maar Yann =/= Yammine bij mij weten, maar jah, daar moet je nuchter voor zijn om dat door te hebben...

Tacitus en Yann zijn dus ook al dezelfden.
Hoeveel BUBbels hebben eigenlijk maar één nick?

Nello
12 november 2003, 23:55
Dit leest u helemaal onderaan de film.
Iedereen kent de achternaam van de ondervoorzitter van de B.U.B.(yammine) :?: :wink:

sorry hoor, maar Yann =/= Yammine bij mij weten, maar jah, daar moet je nuchter voor zijn om dat door te hebben...

Tacitus en Yann zijn dus ook al dezelfden.
Hoeveel BUBbels hebben eigenlijk maar één nick?

Wel Knuppel, geloof mij, het zijn 2 verschillende personen, vraag maar aan de moderators, die kunnen dat normaal checken via de IP-nummers.

Nello
13 november 2003, 00:06
Saved. 8)

Eigenlijk goed dat ze zo dom zijn om zulke haat-filmpjes te maken.

De media smullen van dit soort dingen. :wink:

Waar is het ons om te doen, denk je, met de verkiezingen in het vooruitzicht? :wink: :wink:

Een webadres wordt toegekend aan een map op eens server. BUB heeft alleen toegang tot die ene map, niet tot de rest van de server. Als de BUB dus een groot bestand beschikbaar wil maken, moet het in die map op die server staan. Waarnaar onze URL verwijst.

Maar aan dat bestand kan je onmogelijk geraken als je niet weet dat het er is. Dit staat niet op de website (voor alle duidelijkheid: een website bestaat uit een hoofdpagina en alle daaraan gerelateerde links en documenten die daarmee verbonden zijn en onder hetzelfde adres "gehuisvest" zijn. Dit filmpje is door geen enkele link gebonden aan onze site.

Nogmaals, de informaticakennis van sommige hier is bedroevend (toch gek dat het Vlaamsnationalisten zijn hé?)

'Made by Yann'. En Yann is een BUBbel.
Tacitus plaatst het op een politiek en publiek forum. Ook hij is een BUBbel.
Nadat het door de moderatie verwijderd werd doet Patriot het opnieuw. En ook hij is een BUBbel.
Foundation blijft vinden dat de ijzertoren moet neergelgd worden. Ook al een BUBbel.
ELKE BUBbel vindt het reuze om zijn vurige wens ongestraft te kunnen ventileren.
Voor de rest zijn jullie natuurlijk zo onschuldig als een pas geboren lam.

Er bestaat duidelijk nog een ander soort intelligentie dan deze die met kennis van informatica te maken heeft en die mist de hele BUBclub schromelijk.

Kan ik achterblijven?

Niet de Ijzertoren moet neergehaald worden, maar de foutieve symboliek rond die toren, namelijk het Vlaams-Nationale karakter. De toren is een OORLOGSGEDENKTEKEN, waar ook Franstaligen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers (die gedenken jullie waarschijnlijk wel) en Fransen zijn afgemaakt in een gruwelijke oorlog. Het is een gebrek aan respect voor al deze gesneuvelden dat jullie, Vlaams-Nationalisten, dit symbool gebruiken, en als de toren moet vallen om de symboliek te verwijderen, dan moet dat maar, maar van mij mag de toren blijven, enkel de symboliek moet weg!!

zorroaster
13 november 2003, 00:53
Niet de Ijzertoren moet neergehaald worden, maar de foutieve symboliek rond die toren, namelijk het Vlaams-Nationale karakter. De toren is een OORLOGSGEDENKTEKEN, waar ook Franstaligen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers (die gedenken jullie waarschijnlijk wel) en Fransen zijn afgemaakt in een gruwelijke oorlog. Het is een gebrek aan respect voor al deze gesneuvelden dat jullie, Vlaams-Nationalisten, dit symbool gebruiken, en als de toren moet vallen om de symboliek te verwijderen, dan moet dat maar, maar van mij mag de toren blijven, enkel de symboliek moet weg!!

Kijk, ik snap echt niet hoe je zo slecht geïnformeerd kan zijn hoor!
De Ijzertoren werd opgetrokken met fondsen van die Vlaams-nationalisten, staat op grond die aan die Vlaams-nationalisten toebehoort en wordt beheerd door Vlaams-nationalisten?

Mogen we dan alstublieft van u aan onze toren op ons terrein onze gesneuvelden in de Grote Oorlog te herdenken? Mogen we?
Zal ik morgen uw appartement komen opblazen omdat ik vind dat u geen recht hebt het te gebruiken en het geel te verven?

Bruno*
13 november 2003, 01:11
Dit leest u helemaal onderaan de film.
Iedereen kent de achternaam van de ondervoorzitter van de B.U.B.(yammine) :?: :wink:

sorry hoor, maar Yann =/= Yammine bij mij weten, maar jah, daar moet je nuchter voor zijn om dat door te hebben...

Tacitus en Yann zijn dus ook al dezelfden.
Hoeveel BUBbels hebben eigenlijk maar één nick?

Knuppel, dat is droglogica. Herlees dat nu eens. Ik ben Yann niet (Yann is een voornaam), en Yann is mij niet, hij is de webmaster.

Foundation
13 november 2003, 01:41
Niet de Ijzertoren moet neergehaald worden, maar de foutieve symboliek rond die toren, namelijk het Vlaams-Nationale karakter. De toren is een OORLOGSGEDENKTEKEN, waar ook Franstaligen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers (die gedenken jullie waarschijnlijk wel) en Fransen zijn afgemaakt in een gruwelijke oorlog. Het is een gebrek aan respect voor al deze gesneuvelden dat jullie, Vlaams-Nationalisten, dit symbool gebruiken, en als de toren moet vallen om de symboliek te verwijderen, dan moet dat maar, maar van mij mag de toren blijven, enkel de symboliek moet weg!!

Kijk, ik snap echt niet hoe je zo slecht geïnformeerd kan zijn hoor!
De Ijzertoren werd opgetrokken met fondsen van die Vlaams-nationalisten, staat op grond die aan die Vlaams-nationalisten toebehoort en wordt beheerd door Vlaams-nationalisten?

Mogen we dan alstublieft van u aan onze toren op ons terrein onze gesneuvelden in de Grote Oorlog te herdenken? Mogen we?
Zal ik morgen uw appartement komen opblazen omdat ik vind dat u geen recht hebt het te gebruiken en het geel te verven?

U mag van mij mijn huis opblazen als mijn huis in plaats van een knusse thuis en een geborgen plekje voor mijzelf, een plek is geworden waar de nazi's thuis zijn.

Geen enkel probleem.

Ik sluit me aan bij de visie van Nello over de Ijzertoren, een visie die ik eerder ook anders heb verwoord: de symboliek rond de Ijzertoren moet uitgemest worden totdat enkel de echte wapenstilstandswaarden, waarvoor deze toren is gebouwd, overblijven. Daar hoort bij "verbroedering", hetgeen een groot deel van het publiek van de Ijzerbedevaart niet in gedachten heeft met betrekking tot de Walen...

Dat is die blaam op de Ijzertoren die wij weg willen! Een monument dat voor verbroedering zou moeten staan, is tot symbool geworden van een beweging die enkel voor zichzelf opkomt en om zichzelf bestaat.

Dies
13 november 2003, 06:19
U mag van mij mijn huis opblazen als mijn huis in plaats van een knusse thuis en een geborgen plekje voor mijzelf, een plek is geworden waar de nazi's thuis zijn.
Hoe oud was u ook alweer zei u? Ik heb na dit gelezen te hebben een wandelingetje gaan maken in de hoop dat ik het mij slechts had ingebeeld. Echter: toen ik terug achter mijn Pc plaatsnam bleek het er nog steeds te staan. Ik hoop dat u deze avond bent uitgeweest en dan dit schrijvsel bijgevolg kan worden toegeschreven aan overmatig drankgebruik, want ik denk dat u echt niet goed weet wat u hier schrijft.
Onzin allerhande heb ik hier al gelezen op dit en andere fora, maar dit overtreft toch wel veel, en misschien zelf wel alles!
Ik vrees dat Tomb meer dan gelijk had toen hij u zei dat u binnen 20jaar nog maar eens bij uzelf moet denken over het waarom u over 20jaar u af dient te vragen wat een leeftijd zegt over een persoon.

Nello
13 november 2003, 07:33
Mogen we dan alstublieft van u aan onze toren op ons terrein onze gesneuvelden in de Grote Oorlog te herdenken? Mogen we?

euh... neen

Waarom niet? Jullie misbruiken de nagedachtenis van die vele doden van verscheidene nationaliteiten, om politieke doeleinden. Dat is niet de gesneuvelden herdenken, dat is de gesneuvelden in een nieuwe oorlog gebruiken waar ze niet om gevraagd hebben, en U, als Vlaams Nationalist, u moest zich schamen de nagedachtenis van deze mensen, die jaren voor hun land (België) gevochten hebben zo te ontwaarden.
Politiek gehakketak op de rug van doden, dat is het walgelijkste wat men kan doen, en jullie doen dat.

Daarom zeg ik radicaal "neen" tegen het symbool achter de Ijzertoren, en zeg ik: Vlaams-Nationalisten, uw voorouders, de Fronters, zouden zich schamen in jullie plaats!!!!!

Distel
13 november 2003, 08:10
Mogen we dan alstublieft van u aan onze toren op ons terrein onze gesneuvelden in de Grote Oorlog te herdenken? Mogen we?

euh... neen

Waarom niet? Jullie misbruiken de nagedachtenis van die vele doden van verscheidene nationaliteiten, om politieke doeleinden. Dat is niet de gesneuvelden herdenken, dat is de gesneuvelden in een nieuwe oorlog gebruiken waar ze niet om gevraagd hebben, en U, als Vlaams Nationalist, u moest zich schamen de nagedachtenis van deze mensen, die jaren voor hun land (België) gevochten hebben zo te ontwaarden.
Politiek gehakketak op de rug van doden, dat is het walgelijkste wat men kan doen, en jullie doen dat.

Daarom zeg ik radicaal "neen" tegen het symbool achter de Ijzertoren, en zeg ik: Vlaams-Nationalisten, uw voorouders, de Fronters, zouden zich schamen in jullie plaats!!!!!

Uw collega's, zoals Foundation, leggen een duidelijke link tussen de Vlaams-Nationalisten van de Ijzerbedevaart en de nazi's. U hoeft dus echt geen preek te komen geven over ontwaarding en politiek gehakketak.

Pelgrim
13 november 2003, 09:06
De toren is een OORLOGSGEDENKTEKEN, waar ook Franstaligen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers (die gedenken jullie waarschijnlijk wel)

een plek is geworden waar de nazi's thuis zijn

Daar hoort bij "verbroedering", hetgeen een groot deel van het publiek van de Ijzerbedevaart niet in gedachten heeft met betrekking tot de Walen...



EN nog STEEDS blijven de bubbers dezelfde 'argumenten' gebruiken. Na hun nederlaag van dinsdag had ik toch verwacht dat zij eindelijk eens INHOUDELIJK zouden gaan debateren en met échte feiten argumenteren. Nee dus.
Ik had enigszins gehoopt dat de BUB serieuze mensen in haar rangen hadden die toch zouden proberen (al zal d�*t tevergeefs zijn uiteraard) de Belgische staat te verdedigen met rede en onderbouwde argumenten. Nee dus.
Ik had gehoopt dat de BUB nog enigszins kon serieus genomen worden als discussiepartner. Nee dus. Ik begin hoe langer hoe meer te denken dat die partij een soort uit de hand gelopen studentengrap is.

Knuppel
13 november 2003, 09:22
Niet de Ijzertoren moet neergehaald worden, maar de foutieve symboliek rond die toren, namelijk het Vlaams-Nationale karakter.


Hiermee is alles gezegd!!!


Zoals ik al eerder vaststelde: het is de Vlaamse onafhankelijkheidswil, door deze toren gesymboliseerd, die voor de BUBbels ondraaglijk is!
Al het overige zijn drogredenen!!!

Vlaanderen bestaat voor de BUBclub nog altijd niet en aan hun hartewens te zien voor de afschaffing van de Vlaamse regering, en zelfs de gemeenschappen, ten voordele van een terugkeer naar het unitaire België, mag Vlaanderen ook nooit bestaan voor deze Belgisch-nationalistische fascistenclub! Enkel België mag en MOET hun eeuwige, ondeelbare land zijn en blijven!
D�*�*r komt hun onnoemelijke haat voor de 'symboliek' achter de ijzertoren vandaan en nergens anders! D�*�*r moet dat herinneringsteken van eeuwigdurend Vlaams verzet voor tegen de grond!

Alsof het verzet daarmee zou gebroken zijn. :lol: :lol: :lol:
De BUBbelse stommelingen zijn glad vergeten dat de toren groter en sterker werd heropgebouwd nadat hij door hun, even haatdragende, ook Belgisch-nationalistische soortgenoten werd opgeblazen. Ook toen al stond het hen om dezelfde reden in de weg. Ze zijn te stom om te beseffen dat zelfs het makste volk ter wereld, het Vlaamse, dit niet nòg eens zou pikken. Moest het VANDAAG en in deze omstandigheden opnieuw gebeuren, België ontplofte mee!!!

Beseffen de Belgische staatsnationalisten wel goed dat heel België vol steekt met tekens, zwanger van de symboliek, die de Vlamingen eraan herinneren hoe ze, door de BUBbels zo innig geliefde 'natie', geleden hebben?
Is door de Vl�*�*mse nationalisten ooit, zelfs maar één keer, het verlangen geuit die te willen neerhalen terwille van hun symboliek?

Ik zou de BelzeBUB wel eens willen horen moesten die Vlaams-nationalisten, via eenzelfde 'grap' als deze van de BUBfascisten, insinueren het koninklijk paleis te willen neerhalen terwille van de foute symboliek die zij er achter zien!

De BUBclub bewijst met zijn niet aflatende vernietigingswens van andersmans vrijheidssymboliek, en dus zijn vreedzame maar volgehouden gedachtengoed, dat zij de ware, 21-ste eeuwse, fascisten zijn!

Pelgrim
13 november 2003, 10:10
Knuppel, just is just. Het moet zijn:

dat zij de ware, 21-ste eeuwse, fascisten zijn[/quote]

Foundation
13 november 2003, 12:22
Zoals ik al eerder vaststelde: het is de Vlaamse onafhankelijkheidswil, door deze toren gesymboliseerd, die voor de BUBbels ondraaglijk is!
Al het overige zijn drogredenen!!!


Dit is slechts een onderliggend verband. De grootste reden voor mij is dat aan een monument voor de wapenstilstand, een monument voor de vrede en verbroedering, nog steeds elk jaar een bedevaart georganiseerd wordt waarvan enkele leden uit het publiek sympathieen hebben voor een oorlogszuchtig gedachtengoed dat allerminst te maken heeft met verbroedering. In het publiek is weinig oor voor verbroedering met de Walen. Dit noem ik de smet op de Ijzertoren.

Het laatste jaar met de splitsing en de Wake is een verbetering, maar nog steeds wacht ik op publiek dat echt verbroedering wil met de landgenoten die ook dezelfde oorlog hebben meegemaakt maar enkele kilometers verder wonen: de Walen. Ongeacht taal, de oorlog is voor elke mens vreselijk geweest.


Vlaanderen bestaat voor de BUBclub nog altijd niet en aan hun hartewens te zien voor de afschaffing van de Vlaamse regering, en zelfs de gemeenschappen, ten voordele van een terugkeer naar het unitaire België, mag Vlaanderen ook nooit bestaan voor deze Belgisch-nationalistische fascistenclub! Enkel België mag en MOET hun eeuwige, ondeelbare land zijn en blijven!
D�*�*r komt hun onnoemelijke haat voor de 'symboliek' achter de ijzertoren vandaan en nergens anders! D�*�*r moet dat herinneringsteken van eeuwigdurend Vlaams verzet voor tegen de grond!


Vlaanderen mag gerust blijven bestaan. Binnen het unitaire Belgie. Zij mag zelfs bevoegdheden zoals cultuurbeleid voor mij behouden. Vraag is of dat nog nodig zal zijn als al de rest centraal zal zijn.

Wij pleiten voor een staatshervorming die zich uitstrekt over vele tientallen jaren. De unitaire staat zoals wij die nu propageren lijkt nu nog onmogelijk, maar als je het stapje voor stapje neemt zal ze generaties later wel mogelijk zijn. Een prof die vroeger kwaad werd als zijn leerlingen ook maar dachten aan het 'onmogelijke' concept van artificiele intelligentie, zal daar zijn standpunt ook over gewijzigd hebben ondertussen.

Wij haten de symboliek van de Ijzertoren niet. Wij haten het misbruik van die symboliek door een beweging die zegt dat zij die symboliek wil verspreiden, maar toch niet wil weten van die symboliek in relatie tot de Walen. Dat is willekeur, dat is hypocrisie, dat is louter eigenbelang.


Alsof het verzet daarmee zou gebroken zijn. :lol: :lol: :lol:
De BUBbelse stommelingen zijn glad vergeten dat de toren groter en sterker werd heropgebouwd nadat hij door hun, even haatdragende, ook Belgisch-nationalistische soortgenoten werd opgeblazen. Ook toen al stond het hen om dezelfde reden in de weg. Ze zijn te stom om te beseffen dat zelfs het makste volk ter wereld, het Vlaamse, dit niet nòg eens zou pikken. Moest het VANDAAG en in deze omstandigheden opnieuw gebeuren, België ontplofte mee!!!


Waar staat in het programma van de BUB dat wij de sloop eisen van dat monument? Wij eisen herwaardering van de echte waarden die de Ijzertoren vertegenwoordigd, en al zit er maar een nazi tussen alle vredelievende Vlamingen in het publiek van de Ijzerbedevaart, dan nog is dat er een te veel. De wapenstilstand verdient beter.

Trouwens: gelieve de volledige Belgische beweging niet gelijk te stellen aan een handjevol mensen dat je hier niet sympathiek vindt. Ik weet het, sommigen van ons maken dezelfde fout, en ik kan niet oordelen wie ermee begonnen is want ik ben hier nog niet zo lang.

Ikzelf neem me voor om niet meer mee te doen aan generalisaties.



Beseffen de Belgische staatsnationalisten wel goed dat heel België vol steekt met tekens, zwanger van de symboliek, die de Vlamingen eraan herinneren hoe ze, door de BUBbels zo innig geliefde 'natie', geleden hebben?
Is door de Vl�*�*mse nationalisten ooit, zelfs maar één keer, het verlangen geuit die te willen neerhalen terwille van hun symboliek?



Zeer juist: HEEFT GELEDEN. Dus in plaats van je te fixeren op de geschiedenis, kijk je beter naar de toekomst toe. Vlamingen zijn allang niet meer het "onderdrukte volk", en miskenning van elkaars taal zijn er aan elke kant van de taalgrens (Hier zou ik aan willen toevoegen dat als het onderwijs federaal geregeld zou zijn gebleven, het niet waar zou zijn geweest dat Nederlands in het Waalse onderwijs optioneel is, of het Frans zou het bij ons ook zijn geweest).

Oproep aan de Vlaams-Nationalisten: zuiver je rangen uit van mensen met bedenkelijk allooi, haal een spons over je al even bedenkelijke geschiedenis en kijk vooruit! Kijk naar de noden van nu in plaats van je ongenoegen te uiten over het onrecht van vroeger. Wij vechten ook tegen de onrechten van vandaag: de pariteit, het feit dat Nederlands in Waals onderwijs optioneel is,...


Ik zou de BelzeBUB wel eens willen horen moesten die Vlaams-nationalisten, via eenzelfde 'grap' als deze van de BUBfascisten, insinueren het koninklijk paleis te willen neerhalen terwille van de foute symboliek die zij er achter zien!


Zelfs ons filmpje ging niet over het vermoorden van een familie of het neerhalen van een plaats waar mensen werken, zoals het Vlaams Parlement. Maar als je het echt niet kan laten, de meningsvrijheid is een waarde die ik erg hoog acht...

Welke foute symboliek zie je in het koninklijk paleis? En kom niet af met Congo, want dan counter ik met Cyriel Verschaeve (collaboratiepatoor u allen welbekend). Om maar even te zeggen dat beide onze bewegingen fouten hebben gemaakt in het verleden, en dat het geen enkele zin heeft die tegenover elkaar uit te spelen. Een goede politieke discussie gaat over de toekomst.


De BUBclub bewijst met zijn niet aflatende vernietigingswens van andersmans vrijheidssymboliek, en dus zijn vreedzame maar volgehouden gedachtengoed, dat zij de ware, 21-ste eeuwse, fascisten zijn!
[/quote]

Wij wensen geen vrijheidssymboliek voor enermans of andermans, wij wensen een vrijheidssymboliek voor alleman!

Hoe egoistisch om een symbool van de vrijheid voor uzelve te houden...



Zeg nu zelf, dit is toch redelijk op de inhoud gespeeld, niet?

zorroaster
13 november 2003, 13:17
Niet de Ijzertoren moet neergehaald worden, maar de foutieve symboliek rond die toren, namelijk het Vlaams-Nationale karakter. De toren is een OORLOGSGEDENKTEKEN, waar ook Franstaligen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers (die gedenken jullie waarschijnlijk wel) en Fransen zijn afgemaakt in een gruwelijke oorlog. Het is een gebrek aan respect voor al deze gesneuvelden dat jullie, Vlaams-Nationalisten, dit symbool gebruiken, en als de toren moet vallen om de symboliek te verwijderen, dan moet dat maar, maar van mij mag de toren blijven, enkel de symboliek moet weg!!

Kijk, ik snap echt niet hoe je zo slecht geïnformeerd kan zijn hoor!
De Ijzertoren werd opgetrokken met fondsen van die Vlaams-nationalisten, staat op grond die aan die Vlaams-nationalisten toebehoort en wordt beheerd door Vlaams-nationalisten?

Mogen we dan alstublieft van u aan onze toren op ons terrein onze gesneuvelden in de Grote Oorlog te herdenken? Mogen we?
Zal ik morgen uw appartement komen opblazen omdat ik vind dat u geen recht hebt het te gebruiken en het geel te verven?

U mag van mij mijn huis opblazen als mijn huis in plaats van een knusse thuis en een geborgen plekje voor mijzelf, een plek is geworden waar de nazi's thuis zijn.


Zolang u zelf dat huis betaald hebt en het op je eigen grond staat, heb je het volste recht ermee te doen wat je wil. Uw buurman heeft niet het recht je gevel af te breken omdat hij hem lelijk vindt of uw tuin om te woelen omdat hij vindt dat er beter rozen dan tulpen in staan.

U eigent zich het recht toe andermans privé-bezit te willen vernietigen omdat het idee erachter niet in uw kraam past.
Wat uw drijfveren ook mogen zijn, het getuigt alleen van fanatisme en onverdraagzaamheid om met geweld je mening aan anderen op te dringen.

Pelgrim
13 november 2003, 13:25
Wij wensen geen vrijheidssymboliek voor enermans of andermans, wij wensen een vrijheidssymboliek voor alleman!

Het staat elke waal, turk, jood, rus, amerikaan en marsbewoner vrij om ook naar de ijzertoren te gaan. U hebt noch steeds datzelfde waanbeeld dat de vlaamse beweging -die overigens de toren GEBOUWD heeft - zich tegen walen of eender welk volk keert. Nee, ze keert zich tegen de STAAT, in dit geval België.

Pelgrim
13 november 2003, 13:28
nog steeds elk jaar een bedevaart georganiseerd wordt waarvan enkele leden uit het publiek sympathieen hebben voor een oorlogszuchtig gedachtengoed

En ongetwijfeld waren er tijdens de blijde intredens van den filip enkele leden van de tricolorzwaaiende massa die graag Congo terug willen zien gecoloniseerd worden en le roi als absoluut heerser wensen. Idioten lopen nu eenmaal overal rond, volgens uw redenering moeten, we de mensheid en de planeet aarde maar ineens afschaffen.

Bruno*
13 november 2003, 14:06
Komaan zeg, er is geen enkele beweging in ons land die ijvert voor een vorstelijk absolutisme of een rekolonisatie van Congo (al zou dat laatste in het belang zijn van de inwoners, onder VN-mandaat weliswaar)

Knuppel
13 november 2003, 14:13
Komaan zeg, er is geen enkele beweging in ons land die ijvert voor een vorstelijk absolutisme of een rekolonisatie van Congo (al zou dat laatste in het belang zijn van de inwoners, onder VN-mandaat weliswaar)

Rekolonisatie blijft kolonosatie, Tacitus!
Je spreekt jezelf dus weer, in één en dezelfde regel, tegen!!!
Niet dat het mij in het minst verbaast van een BUBbel.
Re-unitarisatie ligt immers in precies dezelfde lijn.

Bruno*
13 november 2003, 14:15
Nee, ik spreek me niet tegen, rekolonisatie is inderdaad kolonisatie... wie beweert het tegendeel?

Pelgrim
13 november 2003, 14:22
Omdat er een 'beweging' is die zich met extremistische ideeën bezig houdt, ga je ineens een heel andere beweging verketteren omdat die toevallig enkele raakvlakken heeft?

Nu wil ik toch wel eens, klaar en duidelijk, zwart op wit, EEN ENKEL BEWIJS zien dat de vlaamse beweging en al de vlaams-denkenden ALLEMAAL NAZIS EN ONVERDRAAGZAME RACISTEN zijn.

EEN ENKEL BEWIJS.

Knuppel
13 november 2003, 15:08
Nee, ik spreek me niet tegen, rekolonisatie is inderdaad kolonisatie... wie beweert het tegendeel?

In de 21ste eeuw nog kolonisatie goedkeuren en zelfs rekolonisatie promoten?! Terwijl je goed weet dat zelfs een Belgische koning daar miljoenen doden mee op zijn geweten heeft? Daar zie jij dus nog altijd geen graten in?

En van een haatkliek die her-kolonisatie als een 'goeie oplossing' ziet zou Vlaanderen zich moeten laten her-unitariseren? :lol:

Ik begin toch te geloven dat jij wel degelijk niet goed bij je verstand bent. :?

Bruno*
13 november 2003, 15:49
Nee, ik spreek me niet tegen, rekolonisatie is inderdaad kolonisatie... wie beweert het tegendeel?

In de 21ste eeuw nog kolonisatie goedkeuren en zelfs rekolonisatie promoten?! Terwijl je goed weet dat zelfs een Belgische koning daar miljoenen doden mee op zijn geweten heeft? Daar zie jij dus nog altijd geen graten in?

En van een haatkliek die her-kolonisatie als een 'goeie oplossing' ziet zou Vlaanderen zich moeten laten her-unitariseren? :lol:

Ik begin toch te geloven dat jij wel degelijk niet goed bij je verstand bent. :?

Kijk eens naar de situatie nu in Afrika: totale chaos. Ik heb ook niet gepleit om het kolonialisme van de 19e eeuw terug in te voeren. Ik pleit voor een samenwerking waar inderdaad wij, maar vooral de mensen ter plekke beter van worden.

Bruno*
13 november 2003, 15:52
Omdat er een 'beweging' is die zich met extremistische ideeën bezig houdt, ga je ineens een heel andere beweging verketteren omdat die toevallig enkele raakvlakken heeft?

Nu wil ik toch wel eens, klaar en duidelijk, zwart op wit, EEN ENKEL BEWIJS zien dat de vlaamse beweging en al de vlaams-denkenden ALLEMAAL NAZIS EN ONVERDRAAGZAME RACISTEN zijn.

EEN ENKEL BEWIJS.

Niet héél de Vlaamse beweging is racistisch in de strikte zin van het woord, maar toch een belangrijk segment. Het Vlaams Blok kant zich openlijk tegen de multiraciale samenleving. Andere delen van de V.B. zijn uitermate francofoob, zoals bv. de N-VA die het discours over verdraagzaamheid tussen de gemeenschappen oubollig vindt

Dimitri
13 november 2003, 16:12
Kijk eens naar de situatie nu in Afrika: totale chaos. Ik heb ook niet gepleit om het kolonialisme van de 19e eeuw terug in te voeren. Ik pleit voor een samenwerking waar inderdaad wij, maar vooral de mensen ter plekke beter van worden.
Ik denk niet men in Kongo zit te wachten op een nieuwe generatie Belgen die van hun land 'beter willen worden'.

Ik denk dat het verstandig is om eens te kijken naar de oorzaken van de chaos in Afrika: de absurde staatsgrenzen en de slechte politiek. Er zouden meer stammen- of stamgroepengrenzen moeten worden gevormd, zodat verschillende bevolkingsgroepen elkaar niet binnen een land de tent uit knokken. Ook in Afrika werken landen met verschillende bevolkingsgroepen niet!

Daarnaast lijkt het me nodig om de plaatselijke politici beter op te leiden, door het onderwijs te verbeteren (in de eigen taal!) en opleidingen op te starten, met uitwisselingen naar Europa. Dat kan in samenwerking met de vroegere koloniale overheersers, maar ik denk dat men dat zelf liever niet heeft. Dat Engels in Kongo ineens een officiële taal is, komt waarschijnlijk niet uit de lucht vallen...

Bruno*
13 november 2003, 16:14
Ik denk dat het verstandig is om eens te kijken naar de oorzaken van de chaos in Afrika: de absurde staatsgrenzen en de slechte politiek. Er zouden meer stammen- of stamgroepengrenzen moeten worden gevormd, zodat verschillende bevolkingsgroepen elkaar niet binnen een land de tent uit knokken. Ook in Afrika werken landen met verschillende bevolkingsgroepen niet!

Wat vond u van de apartheid in Zuid-Afrika?

Dimitri
13 november 2003, 16:16
Wat vond u van de apartheid in Zuid-Afrika?
Racistisch, maar wat heeft dat er mee te maken?

Knuppel
13 november 2003, 17:49
Ik denk dat Tacitus vergelijkingen ziet.

In Congo deugde het na de kolonisatie evenmin als in Zuid-Afrika na de appartheid.

Waarmee zijn racistisch idee van rekolonisatie van Congo (of de herinvoering van apartheid in Zuid-Afika :wink: ) geëxcuseerd had kunnen worden.

Distel
13 november 2003, 18:04
Ik denk dat Tacitus vergelijkingen ziet.

In Congo deugde het na de kolonisatie evenmin als in Zuid-Afrika na de appartheid.

Waarmee zijn racistisch idee van rekolonisatie van Congo (of de herinvoering van apartheid in Zuid-Afika :wink: ) geëxcuseerd had kunnen worden.

Ah, ik verwacht mij dan eerder weer aan een debiele projectie van de apartheid op zijn "de Flaminganten willen van de Walen af"-fantomen.

Foundation
13 november 2003, 18:52
Indelingen op basis van taal en cultuur zijn in hetzelfde bedje ziek als indelingen op basis van huidskleur of afkomst. Inherent aan opdelingen is het feit dat ze discriminerend zijn, omdat er altijd een van de twee of meer groepen meer rechten of mogelijkheden zal hebben in een bepaald domein dan de andere(n).

Daarom pleiten wij voor eenheid onder de Belgen: wij vinden het onder andere onaanvaardbaar dat Waalse kinderen niet de mogelijkheid hebben tot een taalonderwijs van onze kwaliteit, dat meer talen dekt en vroeger begint met het aanleren ervan.

Ras, huidskleur, afkomst, is net zoals moedertaal een element dat men zelf niet beslist, maar dat wordt overgeërfd langs de natuur of langs de opvoeding van de ouders. Niemand heeft zijn eigen moedertaal gekozen. Waarom gaat men op basis daarvan dan splitsingen maken?

Distel
13 november 2003, 18:57
Indelingen op basis van taal en cultuur zijn in hetzelfde bedje ziek als indelingen op basis van huidskleur of afkomst. Inherent aan opdelingen is het feit dat ze discriminerend zijn, omdat er altijd een van de twee of meer groepen meer rechten of mogelijkheden zal hebben in een bepaald domein dan de andere(n).

Daarom pleiten wij voor eenheid onder de Belgen: wij vinden het onder andere onaanvaardbaar dat Waalse kinderen niet de mogelijkheid hebben tot een taalonderwijs van onze kwaliteit, dat meer talen dekt en vroeger begint met het aanleren ervan.

Ras, huidskleur, afkomst, is net zoals moedertaal een element dat men zelf niet beslist, maar dat wordt overgeërfd langs de natuur of langs de opvoeding van de ouders. Niemand heeft zijn eigen moedertaal gekozen. Waarom gaat men op basis daarvan dan splitsingen maken?

Eenheid onder de Belgen of eenheid onder de inwoners (zie ook migrantenstemrecht)?

Zeno!
13 november 2003, 19:02
Indelingen op basis van taal en cultuur zijn in hetzelfde bedje ziek als indelingen op basis van huidskleur of afkomst. Inherent aan opdelingen is het feit dat ze discriminerend zijn, omdat er altijd een van de twee of meer groepen meer rechten of mogelijkheden zal hebben in een bepaald domein dan de andere(n).

Daarom pleiten wij voor eenheid onder de Belgen: wij vinden het onder andere onaanvaardbaar dat Waalse kinderen niet de mogelijkheid hebben tot een taalonderwijs van onze kwaliteit, dat meer talen dekt en vroeger begint met het aanleren ervan.

Ras, huidskleur, afkomst, is net zoals moedertaal een element dat men zelf niet beslist, maar dat wordt overgeërfd langs de natuur of langs de opvoeding van de ouders. Niemand heeft zijn eigen moedertaal gekozen. Waarom gaat men op basis daarvan dan splitsingen maken?

Altijd weer hetzelfde liedje. "De rijke, arrogante Vlamingen willen van de arme Walen af om zo NOG rijker te worden! Zo zullen die sukkelaars van Walen het minder goed hebben"...

Luister eens hier, wanneer uit ELK politiek dossier blijkt dat Vlamingen en Walen een andere visie hebben, en dus een andere aanpak verkiezen, waarom o waarom mogen ze dat dan niet apart proberen??
Wat is er mis met het zeggen aan de Walen: "als jullie dit probleem anders willen aanpakken, doe maar!"

Wallonie is op praktisch ALLE domeinen totaal verschillend van Vlaanderen (economisch, sociaal, cultureel,...), Vlamingen "kennen" de Walen niet meer en omgekeerd. Walen weten niet wat er leeft in Vlaanderen en omgekeerd. Er is simpelweg geen interesse. Walen kijken massaal naar TF1, France2, France3.... Waarom niet naar de VRT denkt u? En waarom zitten de Vlaamse commerciële stations niet in Wallonie op de kabel terwijl RTL in Vlaanderen wel te bekijken is?

Vlaanderen en Wallonie zijn 2 verschillende landen geworden. Of je dit nu wil accepteren of niet!

En denk nu niet dat regionaliseringen of splitsingen enkel in het voordeel van Vlaanderen zouden zijn. De Walen stonden te SPRINGEN om de wapenuitvoer en Francorchamps te regionaliseren!!!! Plots waren zijn ook geen "Belgen" meer. Vréémd hé??? :roll:

Bruno*
13 november 2003, 19:03
Uiteraard moet niet elke Belg hetzelfde denken. Ik vind het fenomenaal dat zelfs 1/2 PS-kiezers tegen het migrantenstemrecht is, ondanks het feit dat alle partijen in het zuiden voor zijn- en dat reflecteert zich in de media!, blijven de kiezers tegen, in mindere mate dan in het noorden, dat is waar (als de peilingen kloppen)

Bruno*
13 november 2003, 19:04
Luister eens hier, wanneer uit ELK politiek dossier blijkt dat Vlamingen en Walen een andere visie hebben, en dus een andere aanpak verkiezen, waarom o waarom mogen ze dat dan niet apart proberen??
Wat is er mis met het zeggen aan de Walen: "als jullie dit probleem anders willen aanpakken, doe maar!"


Wat een simplistische visie. In België zijn er twee verschillende partijen: Vlaanderen en Wallonië. Wij stemmen op "VLA" en in het zuiden stemmen ze op "WALL."... :roll: :roll: :roll:

Zeno!
13 november 2003, 19:08
Luister eens hier, wanneer uit ELK politiek dossier blijkt dat Vlamingen en Walen een andere visie hebben, en dus een andere aanpak verkiezen, waarom o waarom mogen ze dat dan niet apart proberen??
Wat is er mis met het zeggen aan de Walen: "als jullie dit probleem anders willen aanpakken, doe maar!"


Wat een simplistische visie. In België zijn er twee verschillende partijen: Vlaanderen en Wallonië. Wij stemmen op "VLA" en in het zuiden stemmen ze op "WALL."... :roll: :roll: :roll:

Wil jij het niet snappen of die je maar alsof? De verschillen tussen de verschillende politieke partijen zijn veel kleiner dan de grote, structurele verschillen tussen Vlaanderen en Wallonie! Als je dat al gaat ontkennen...

Neem nu de splitsing van B-H-V, alle Vlaamse partijen zijn voor, alle Waalse partijen zijn tegen. Gaat u deze overduidelijke VL-WL tegenstelling ook al ontkennen??????

zorroaster
13 november 2003, 19:17
Daarom pleiten wij voor eenheid onder de Belgen: wij vinden het onder andere onaanvaardbaar dat Waalse kinderen niet de mogelijkheid hebben tot een taalonderwijs van onze kwaliteit, dat meer talen dekt en vroeger begint met het aanleren ervan.


En waarom hebben Burkinese kinderen dat dan niet? Of Braziliaanse?

Uw verontwaardiging over het feit dat bepaalde volkeren in een bepaald domein méér rechten hebben dan andere, beperkt zich wel zedig tot de Belgische landsgrenzen zo te zien.

Bruno*
13 november 2003, 19:19
Onzin, de verschillen tussen Agalev en het VB zijn véél kleiner dan die tussen het VB en de MR. De verschillen tussen de CDH en de CD&V zijn even groot als die tussen CD&V en MR. De gelijkenissen tussen MR en VLD zijn groter dan die tussen PS en MR. We richten Europese partijen op... Dat van de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde is trouwens volkomen irrelevant: ook na een splitsing zouden Franstalige partijen daar kunnen opkomen het Glorierijke Vlaamse volk met hun Latijnse invloeden komen besmetten.

Foundation
13 november 2003, 19:24
Daarom pleiten wij voor eenheid onder de Belgen: wij vinden het onder andere onaanvaardbaar dat Waalse kinderen niet de mogelijkheid hebben tot een taalonderwijs van onze kwaliteit, dat meer talen dekt en vroeger begint met het aanleren ervan.


En waarom hebben Burkinese kinderen dat dan niet? Of Braziliaanse?

Uw verontwaardiging over het feit dat bepaalde volkeren in een bepaald domein méér rechten hebben dan andere, beperkt zich wel zedig tot de Belgische landsgrenzen zo te zien.

Wij pleiten voor een eengemaakt België in een federaal Europa. De volgende stappen zijn een eengemaakt Europa, een opwaardering van de VN, een federale aarde, een unitaire aarde.

Maar we lopen niet te veel op de zaken vooruit. Het unitaire België dat wij voorstaan kan ten vroegste over 50 jaar gerealiseerd worden, want staatshervormingen en vooral mentaliteitshervormingen hebben hun tijd nodig...

Bruno*
13 november 2003, 19:26
Het Belgisch federalisme is een mislukt evenement, zoals het communisme in de Oostbloklanden. Ik heb het al eens gezegd: met dit systeem is het inderdaad logisch (maar niet goed!) dat de deelstaten �*lle bevoegdheden vragen, waarom zouden ze niet? Dank u VU, voor dit nepfederalisme :evil:

Bruno*
13 november 2003, 19:28
Daarom pleiten wij voor eenheid onder de Belgen: wij vinden het onder andere onaanvaardbaar dat Waalse kinderen niet de mogelijkheid hebben tot een taalonderwijs van onze kwaliteit, dat meer talen dekt en vroeger begint met het aanleren ervan.


En waarom hebben Burkinese kinderen dat dan niet? Of Braziliaanse?

Uw verontwaardiging over het feit dat bepaalde volkeren in een bepaald domein méér rechten hebben dan andere, beperkt zich wel zedig tot de Belgische landsgrenzen zo te zien.

Jij bent wel de laatste om een zedenles te komen prediken, mensen als u hebben voor oneindig veel oorlogen gezorgd.

Foundation
13 november 2003, 19:29
En Zeno is weer terug met de verschillentheorie: de Walen denken anders, de Walen doen anders.

Net alsof de Walen andere kronkels in hun hersens zouden hebben dan wij. Als zo'n grote groep anders dénkt dan wij, zo zelfs dat het onmogelijk is er mee samen te leven, zou dat dat een biologische oorzaak hebben? Of een eugenetische?

Andere denkwijzen en andere oplossingsmethodes zijn een verrijking! Daar moeten we van profiteren! Zoveel creativiteit, zoveel mogelijkheden! Maar een ding gebeurt nog niet: rond de tafel gaan zitten, bespreken, en proberen objectief de beste zaken eruit te halen die voor alle Belgen voordelig zijn, zonder de eigen gemeenschap te willen voortrekken.

zorroaster
13 november 2003, 19:30
Dat van de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde is trouwens volkomen irrelevant: ook na een splitsing zouden Franstalige partijen daar kunnen opkomen het Glorierijke Vlaamse volk met hun Latijnse invloeden komen besmetten.

Ik zou zo zeggen: Spoed u naar de heren en dames van de Raad van State om hen te vertellen dat de splitsing van BHV irrelevant is, want zij beslisten toch anders geloof ik...

Inderdaad, het staat de Waalse partijen vrij om in Vlaanderen op te komen en vice versa.
Zoiets zou echter ongetwijfeld het direct einde van België betekenen: We zullen op dat moment eens zien hoe snel de VLD zal toelaten dat de MR in haar vijvertje komt vissen.
Sinds de splitsing van de Belgische partijen in regionale partijen is er immers de stilzwijgende maar absolute afspraak om uit elkaars regio's te blijven. Dat is tot nu toe gerespecteerd, want anders is de paniek tussen de regeringspartijen niet te overzien en komt de desintegratie in haar langverwachte stroomversnelling.

Bruno*
13 november 2003, 19:31
We zullen op dat moment eens zien hoe snel de VLD zal toelaten dat de MR in haar vijvertje komt vissen.


Dat doet de MR nu ook al in Brussel-Halle-Vilvoorde én dat doet de UFE in Leuven.

zorroaster
13 november 2003, 19:32
Daarom pleiten wij voor eenheid onder de Belgen: wij vinden het onder andere onaanvaardbaar dat Waalse kinderen niet de mogelijkheid hebben tot een taalonderwijs van onze kwaliteit, dat meer talen dekt en vroeger begint met het aanleren ervan.


En waarom hebben Burkinese kinderen dat dan niet? Of Braziliaanse?

Uw verontwaardiging over het feit dat bepaalde volkeren in een bepaald domein méér rechten hebben dan andere, beperkt zich wel zedig tot de Belgische landsgrenzen zo te zien.

Jij bent wel de laatste om een zedenles te komen prediken, mensen als u hebben voor oneindig veel oorlogen gezorgd.

Hou uw grote klep eens vriend, ik heb ongetwijfeld al véél meer van mijn tijd in de Derde en Vierde Wereld geïnvesteerd dan u.
Of kan u engagementen voor de Wereldwinkel, Broederlijk Delen, de Voedselbanken of Foster Parents voorleggen?

Distel
13 november 2003, 19:33
Daarom pleiten wij voor eenheid onder de Belgen: wij vinden het onder andere onaanvaardbaar dat Waalse kinderen niet de mogelijkheid hebben tot een taalonderwijs van onze kwaliteit, dat meer talen dekt en vroeger begint met het aanleren ervan.


En waarom hebben Burkinese kinderen dat dan niet? Of Braziliaanse?

Uw verontwaardiging over het feit dat bepaalde volkeren in een bepaald domein méér rechten hebben dan andere, beperkt zich wel zedig tot de Belgische landsgrenzen zo te zien.

Wij pleiten voor een eengemaakt België in een federaal Europa. De volgende stappen zijn een eengemaakt Europa, een opwaardering van de VN, een federale aarde, een unitaire aarde.

Maar we lopen niet te veel op de zaken vooruit. Het unitaire België dat wij voorstaan kan ten vroegste over 50 jaar gerealiseerd worden, want staatshervormingen en vooral mentaliteitshervormingen hebben hun tijd nodig...

Ah, het is dus maar een tussenstap naar een unitaire aarde? :lol: :lol: :lol: Zwak excuus... :lol: :lol: :lol: :lol:

Bruno*
13 november 2003, 19:34
In Senegal stemmen ze anders héél verschillend dan onder uw kerktoren.
Stop dus maar uw hypocrisie.

Distel
13 november 2003, 19:34
Daarom pleiten wij voor eenheid onder de Belgen: wij vinden het onder andere onaanvaardbaar dat Waalse kinderen niet de mogelijkheid hebben tot een taalonderwijs van onze kwaliteit, dat meer talen dekt en vroeger begint met het aanleren ervan.


En waarom hebben Burkinese kinderen dat dan niet? Of Braziliaanse?

Uw verontwaardiging over het feit dat bepaalde volkeren in een bepaald domein méér rechten hebben dan andere, beperkt zich wel zedig tot de Belgische landsgrenzen zo te zien.

Jij bent wel de laatste om een zedenles te komen prediken, mensen als u hebben voor oneindig veel oorlogen gezorgd.

Nochthans is het niet Zorroaster die er fascistische denkwijzen op na houdt... :roll:

Distel
13 november 2003, 19:35
Stop dus maar uw hypocrisie.

Geef jij misschien eerst eens het goeie voorbeeld.

Bruno*
13 november 2003, 19:37
Ja, ik pleit tenminste voor een referendum, dan weten we het tenminste meteen. Wat een tijdbesparing. Als in een referendum meer dan 30% van de mensen zich zou uitspreken voor een Vlaamse staat, stap ik meteen uit de politiek.

zorroaster
13 november 2003, 19:41
In Senegal stemmen ze anders héél verschillend dan onder uw kerktoren.
Stop dus maar uw hypocrisie.

Voor mij maakt dat niets uit. Ik wil iedereen in de wereld een helpende hand verschaffen om op eigen benen te kunnen staan en steek daar dan ook concreet mijn tijd en moeite in. U blijkbaar niet. Dat is uw goed recht, maar probeer dan ook het engagement dat anderen wél kunnen opbrengen te respecteren.

Uw bijdrage aan deze mensen beperkt zich tot wat oreren over een "unitaire aarde", dus wie is hier de hypochriet?

Bruno*
13 november 2003, 19:41
Wat is er mis met een unitaire aarde?

Distel
13 november 2003, 19:44
Wat is er mis met een unitaire aarde?

Hetzelfde als een unitair melkwegstelsel. Tante Terry en Nonkel Bob weten u ongetwijfeld nog sprookjes van andere utopia's te vertellen.

zorroaster
13 november 2003, 19:45
Wat is er mis met een unitaire aarde?

Niets. Zo is er evenmin iets mis aan een aarde met roze konijntjes, gele lucht en paarse wolkjes, alleen is het een droombeeld.
Net als die unitaire aarde.

U kan géén concreet engagement opbrengen om andere volkeren en behoeftigen te steunen, moeten we verwachten dat we uw utopieën al als een nuttige bijdrage beschouwen?
U kan al beginnen door te proberen respect op te brengen voor andermans engagement, als het niet teveel gevraagd is natuurlijk.

Bruno*
13 november 2003, 19:46
Dat lijkt me een logische evolutie: in de ME waren er stadsstaten, daarna kwamen de natiestaten en nu zien we steeds meer supra-nationale organisaties. Ik surf in twee seconden naar de VSA en terug, leg daar maar eens Vlaamse "verankering" uit. Soms wou ik dat ik Amerikaan was en al die zever hier niet moest horen, mensenlief... :roll:

Bruno*
13 november 2003, 19:47
Wat is er mis met een unitaire aarde?

Niets. Zo is er evenmin iets mis aan een aarde met roze konijntjes, gele lucht en paarse wolkjes, alleen is het een droombeeld.
Net als die unitaire aarde.

U kan géén concreet engagement opbrengen om andere volkeren en behoeftigen te steunen, moeten we verwachten dat we uw utopieën al als een nuttige bijdrage beschouwen?

En bij u is het: iedere mens telt, m�*�*r op mijn voorwaarden.

Dimitri
13 november 2003, 20:02
Wij pleiten voor een eengemaakt België in een federaal Europa. De volgende stappen zijn een eengemaakt Europa, een opwaardering van de VN, een federale aarde, een unitaire aarde.

Maar we lopen niet te veel op de zaken vooruit. Het unitaire België dat wij voorstaan kan ten vroegste over 50 jaar gerealiseerd worden, want staatshervormingen en vooral mentaliteitshervormingen hebben hun tijd nodig...
Als er een ding is waar iedereen het over eens is, dan is het dat een wereldregering onhaalbaar is, laat staan in een eenheids'staat'. Het spijt me, maar dit is gewoon ideologische kleutertaal met een roze bril op. De vraag is of je het zelf eigenlijk ook wel weet, of dat je echt zo naïef bent.

Dat het unitaire België nog 50 jaar op zich laat wachten, is natuurlijk goed nieuws voor diegenen die beseffen dat het dan hoogstwaarschijnlijk niet meer bestaat.

alpina
13 november 2003, 20:12
Dat lijkt me een logische evolutie: in de ME waren er stadsstaten, daarna kwamen de natiestaten en nu zien we steeds meer supra-nationale organisaties. Ik surf in twee seconden naar de VSA en terug, leg daar maar eens Vlaamse "verankering" uit. Soms wou ik dat ik Amerikaan was en al die zever hier niet moest horen, mensenlief... :roll:

En toen besefte Tacitus dat ook de Verenigde Staten een federaal land is! :roll:

Bruno*
13 november 2003, 20:56
Ja, met vele separatistische bewegingen!!

alpina
13 november 2003, 21:12
Ja, met vele separatistische bewegingen!!

Wat heeft dat er nu plots mee te maken. Jij zit te pleiten voor een unitaire wereld :roll: en geeft dan te kennen dat je het liefst in de VS zou willen wonen wat een federaal land is. Als je dan toch zo weg bent van het unitarisme had je misschien beter een ander land uitgekozen. :idea:

Bruno*
13 november 2003, 21:19
Ik gaf een spreekwoordelijk voorbeeld, trouwens: federalisme is an sich niet fout, in België werkt het gewoon niet.

alpina
13 november 2003, 21:21
Ik gaf een spreekwoordelijk voorbeeld, trouwens: federalisme is an sich niet fout, in België werkt het gewoon niet.

Jij moet me echt niet overtuigen dat het federalisme in Belgie niet werkt hoor!! :P

Bruno*
13 november 2003, 21:22
Wel, doe dan een referendum

Knuppel
13 november 2003, 21:25
Ik gaf een spreekwoordelijk voorbeeld, trouwens: federalisme is an sich niet fout, in België werkt het gewoon niet.

Unitarisme werkte in België nog minder anders had het immers nog bestaan.
Het punt is dat Belgisch federalisme weinig met een normaal en gezond federalisme te maken heeft.
Was het dat wél geweest, dan had het wellicht kunnen werken.

Knuppel
13 november 2003, 21:26
Wel, doe dan een referendum

Waarom denk je dat er in dit land zelfs geen referendum mogelijk is?

Pelgrim
14 november 2003, 09:12
Ik weet het, juffrouw!

Omdat
1) De Belgische grondwet dat niet toelaat
2) Alle Belgische staatspartijen die er ooit mee af kwamen het nog steeds niet hebben ingevoerd.

Pelgrim
14 november 2003, 09:16
Mag ik de unitaristen er op wijzen dat een unitair Europa -laat staan een unitaire wereld- in de praktijk volstrekt onmogelijk is. Gecentraliseerde regeringen, zeker van die omvang, hebben een gigantisch bureaucratisch apparaat nodig om in elk hoekje van de unitaire staat aanwezig te zijn. Als u wil weten wat dat voor gevolg heeft moet u maar eens naar wijlen de sovjetunie kijken. Ten tweede moet politiek bij de mensen liggen. Zes miljard is een veel te grote schaal, als we een president kiezen is dat negen kansen op tien iemand die we nooit in ons leven zullen ontmoeten of zelfs maar in het echt zien en de regering gaat dan echt een ver van mijn bed show zijn, ergens aan de andere kant van de wereld, ver van elke band met de bevolking. Unitarisme leidt tot bureaucratie leidt tot dictatuur en corruptie.

Knuppel
14 november 2003, 10:08
Dat ideetje voor een unitaire wereld is dan ook maar een doorzichtige verkoopstruk om het Belgisch unitarisme aan de man te kunnen brengen.

Bruno*
14 november 2003, 12:25
Is unitarisme in het Vlaams Gewest mogelijk?

Pelgrim
14 november 2003, 13:48
Unitarisme is eigenlijk nergens mogelijk. Een gedecentraliseerd confederaal systeem is het meest democratisch. In die zin wil ik het zelfs nog verder drijven dan een onafhankelijk Vlaanderen.

zorroaster
14 november 2003, 16:58
Ik gaf een spreekwoordelijk voorbeeld, trouwens: federalisme is an sich niet fout, in België werkt het gewoon niet.

Tacitus, alstublieft hé jongen! Is het echt zoveel gevraagd tenminste één week niet compleet van mening te veranderen?

Of ben je al vergeten dat je dit hebt gezegd:
"Iemand die wil defederaliseren is een racist. Punt."

Defederaliseren is dus per definitie een racistische daad volgens jou. Federalisme ontstaat wanneer bepaalde bevoegdheden van het landelijke niveau naar het regionale niveau worden verplaatst.
Nu stel je dat met federalisme an sich niets mis is.
Bijgevolg zegt Tacitus: "Ik vind racisme an sich niet fout."

Probeer dan tenminste uw eigen logica nog te volgen! :D

Bruno*
14 november 2003, 18:48
Ik spreek over defederaliseren in Belgische context.

Distel
14 november 2003, 18:53
Ik spreek over defederaliseren in Belgische context.

Defederaliseren is defederaliseren, gelijk in welke context je het plaatst. Geef het gewoon toe, Tacitus: je bent nog maar eens steenhard op je bek gegaan.

Bruno*
14 november 2003, 19:03
In Amerika of Duitsland is er een evenwicht tussen middelpuntvliedende en middelpuntzoekende krachten, in een land als België, waarin enkel gedefederaliseerd wordt op basis van een obscure rassentheorie liggen de kaarten anders.

Distel
14 november 2003, 19:06
In Amerika of Duitsland is er een evenwicht tussen middelpuntvliedende en middelpuntzoekende krachten, in een land als België, waarin enkel gedefederaliseerd wordt op basis van een obscure rassentheorie liggen de kaarten anders.

Blah blah blah.

Defederaliseren is defederaliseren. U gaat niet alleen op uw bek, u maakt uzelf ook nog eens belachelijk door u in alle mogelijke bochten te wurmen om er toch maar onderuit te geraken. :lol: :lol: :lol:

Bruno*
14 november 2003, 19:08
Toch niet. Defederaliseren is niet defederaliseren. In België betekent het: staatsontbinding (en dus racisme). Tenzij u EEN materie kent die sedert 1993 geherfederaliseerd is. Ik ben benieuwd.

Distel
14 november 2003, 19:10
Toch niet. Defederaliseren is niet defederaliseren. In België betekent het: staatsontbinding (en dus racisme). Tenzij u EEN materie kent die sedert 1993 geherfederaliseerd is. Ik ben benieuwd.

Staatsontbinding = racisme???

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

kronkel, kronkel... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Dimitri
14 november 2003, 19:20
Toch niet. Defederaliseren is niet defederaliseren. In België betekent het: staatsontbinding (en dus racisme). Tenzij u EEN materie kent die sedert 1993 geherfederaliseerd is. Ik ben benieuwd.
In aanvulling op Distel: ...en defederaliseren betekent in andere landen ook niet herfederaliseren. Men is nergens zo dwaas om, wat jij wilt, eerst iets te defederaliseren, om het vervolgens weer te herfederaliseren.

Bruno*
14 november 2003, 19:22
In Oostenrijk wordt op dit moment een debat gevoerd om de regionalisering terug te schroeven, sommigen willen zelfs het federalisme helemaal opdoeken.

Distel
14 november 2003, 19:27
In Oostenrijk wordt op dit moment een debat gevoerd om de regionalisering terug te schroeven, sommigen willen zelfs het federalisme helemaal opdoeken.

In België eveneens. Maar zoals u wel ziet staat "debat voeren" en "sommigen willen" niet gelijk aan wat men noemt de "realiteit".

Dimitri
14 november 2003, 19:28
In Oostenrijk wordt op dit moment een debat gevoerd om de regionalisering terug te schroeven, sommigen willen zelfs het federalisme helemaal opdoeken.
Oostenrijk is al sinds 1920 (één jaar na het ontstaan van de republiek) een federale staat, dus er is in ieder geval niet bepaald sprake van heen- en weerschuiven. Maar voorlopig is er nog niets veranderd.

Jan van den Berghe
14 november 2003, 20:02
In Oostenrijk wordt op dit moment een debat gevoerd om de regionalisering terug te schroeven, sommigen willen zelfs het federalisme helemaal opdoeken.

U heeft dit al eerder op dit forum gesteld. En toen heb ik gevraagd of u zo vriendelijk had willen zijn daaromtrent een verwijzing naar een Oostenrijks dagblad of tijdschrift te plaatsen. Ik heb evenwel nooit antwoord gekregen.

Bij deze dus nogmaals de vraag.

Groot Bakkes
14 november 2003, 20:07
Toch niet. Defederaliseren is niet defederaliseren. In België betekent het: staatsontbinding (en dus racisme). Tenzij u EEN materie kent die sedert 1993 geherfederaliseerd is. Ik ben benieuwd.

De Ieren waren dus racistisch door te strijden voor hun onafhankelijkheid? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

How low can you go?

Jan van den Berghe
14 november 2003, 20:10
De Ieren waren dus racistisch door te strijden voor hun onafhankelijkheid? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

How low can you go?

En niet te vergeten: dat stelletje Franse en Franstalige oproerkraaiers dat in 1830 het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden stabiliseerde. Echte racisten als u het mij vraagt!

Groot Bakkes
14 november 2003, 20:10
In Oostenrijk wordt op dit moment een debat gevoerd om de regionalisering terug te schroeven, sommigen willen zelfs het federalisme helemaal opdoeken.

U heeft dit al eerder op dit forum gesteld. En toen heb ik gevraagd of u zo vriendelijk had willen zijn daaromtrent een verwijzing naar een Oostenrijks dagblad of tijdschrift te plaatsen. Ik heb evenwel nooit antwoord gekregen.

Bij deze dus nogmaals de vraag.

Tacitus lult maar wat. Hij verkondigt dingen die niet waar zijn, wilt de Ijzertoren opblazen, vindt Bourgeois een neo-nazi,...
In Oostenrijk zit men ook niet met dat cultuurverschil, en zelfs zij willen niet unitair worden!!!

Samen naar een Vlaamse republiek :!:

Erwin

zorroaster
14 november 2003, 20:26
Ik spreek over defederaliseren in Belgische context.

Ach zo? Wacht, laten we het nog eens overlopen:

Tacitus zei: "Iemand die wil defederaliseren is een racist. Punt."

Ziet hier iemand "Belgische context" staan? Ik niet hoor, maar misschien zijn er anderen die toegang hebben tot meer dimensies van het menselijke zicht?
Indien niet: Kronkel kronkel, zei de worm, en hij wrong zich nog wat dieper in de modder! :D

Pelgrim
16 november 2003, 15:28
In België betekent het: staatsontbinding (en dus racisme).

8O

Bigevolg zijn alle overtuigde communisten, anarchisten én liberalen racisten.