PDA

View Full Version : missing topic


illwill
21 november 2006, 11:25
Ik mis weer een topic op dit forum...waar blijven de bashers, ben benieuwd of ik hem weer zelf zal moeten maken. :lol:

schaduwrijk
21 november 2006, 18:32
??????????????????

illwill
22 november 2006, 16:30
De ene topic na de andere ging open toen amerikanen gevangenen vernederde. Nu gebeurde het dus ook in Belgie en wat zien we? NIETS! Hypocrietjes!! Het zoveelste bewijs.

Pindar
22 november 2006, 16:32
De ene topic na de andere ging open toen amerikanen gevangenen vernederde. Nu gebeurde het dus ook in Belgie en wat zien we? NIETS! Hypocrietjes!! Het zoveelste bewijs.



als je DAT als bewijs ziet, tsja dan zie ik het somber in!





Pin d'Ar

vlijmscherp
22 november 2006, 16:36
De ene topic na de andere ging open toen amerikanen gevangenen vernederde. Nu gebeurde het dus ook in Belgie en wat zien we? NIETS! Hypocrietjes!! Het zoveelste bewijs.

bewijs van wat?

Dr. Strangelove
22 november 2006, 16:49
Ik vind het verschrikkelijk wat die cipiers deden, maar is dat niet iets voor "politiek: binnenland"? Dat subforum wordt momenteel logischerwijs beheerst door VW-Vorst.

Hoedanook, deze feiten bevestigen wat

Dr. Strangelove
22 november 2006, 16:49
Soms loopt er wel iets fout bij het intikken...:oops:

Dr. Strangelove
22 november 2006, 16:49
Ik vind het verschrikkelijk wat die cipiers deden, maar is dat niet iets voor "politiek: binnenland"? Dat subforum wordt momenteel logischerwijs beheerst door VW-Vorst.

Hoedanook, deze feiten bevestigen wat ook al uit de Milgram-electroshockexperimenten bleek. Onder het dun laagje vernis van de beschaving zit een potentiële beul, een sadist en een moordenaar in elk van ons.

illwill
22 november 2006, 16:53
als je DAT als bewijs ziet, tsja dan zie ik het somber in!





Pin d'Ar

Tuurlijk, t'is absoluut niet de eerste keer.
Het ontkennen na de zoveelste keer...das pas somber. Dan behoor je bij hetzelfde groepje.

Starkan
22 november 2006, 16:55
De ene topic na de andere ging open toen amerikanen gevangenen vernederde. Nu gebeurde het dus ook in Belgie en wat zien we? NIETS! Hypocrietjes!! Het zoveelste bewijs.
Er is wel degelijk een topic over gestart : topic over ziekelijke gevangenistoestanden in België (http://forum.politics.be/showthread.php?t=69109&highlight=gevangenis)

Dr. Strangelove
22 november 2006, 17:00
Er is wel degelijk een topic over gestart : topic over ziekelijke gevangenistoestanden in België (http://forum.politics.be/showthread.php?t=69109&highlight=gevangenis)
Lap, daar gaat illwills "bewijs". Wie is hier nu hypocriet? Misschien wel diegene die dit menselijk leed als discussie-argument misbruikt om te bashen op de tegenstanders van de Irak-oorlog.

schaduwrijk
22 november 2006, 17:45
haha jullie kijken allemaal die kant uit maar ik niet...damn ik kijk ook maar naar één kant...

illwill
23 november 2006, 09:54
Lap, daar gaat illwills "bewijs". Wie is hier nu hypocriet? Misschien wel diegene die dit menselijk leed als discussie-argument misbruikt om te bashen op de tegenstanders van de Irak-oorlog.

Je vergeet 1 ding, waar zijn degene die altijd het hardste roepen bij zulke mistoestanden? Gun, Parcikwal,... heel de bende, geen woord reppen ze erover. Waarom niet? :lol:

Maar ik ga jou niet overtuigen nee, jij bent nethetzelfde nm :lol:

Ik bash niet op mensen die iets tegen de oorlog hebben, ik bash op mensen die niet meer naar de feiten kijken om ze aan te klagen maar enkel naar wie het gedaan heeft of waar het gebeurde. Op die mensen Bash ik idd en daar zal ik ook niet mee stoppen. Walgelijk vind ik dit nm.

illwill
23 november 2006, 10:00
Lap, daar gaat illwills "bewijs". Wie is hier nu hypocriet? Misschien wel diegene die dit menselijk leed als discussie-argument misbruikt om te bashen op de tegenstanders van de Irak-oorlog.

Voor je weer begint te roepen, kijk eens naar de datum wanneer de topic is gestart en die van mij samen met de datum van de toestanden?
Denk je dat het een week zou duren eer een topic zou gestart zijn door gun indien dit in amerika was gebeurt? Zou hij na een week zelfs niet 1 keer erop gereageerd hebben indien het in amerika was gebeurt? Echt niet!!!!! Je bent blind kerel:lol:

vlijmscherp
23 november 2006, 10:07
Illwill, nog eens, van wat is dit een bewijs?

parcifal
23 november 2006, 10:44
Illwill, nog eens, van wat is dit een bewijs?

Volgens mij is het een bewijs dat Illwill weinig snapt van de realiteit.

Er is dus blijkbaar een geval van mishandeling in gevangenissen in België"
Bon, ik heb daar alvast niets van gelezen of gezien in de media maar als dr. Strangelove dat beaamt, geloof ik hem.

Nu vindt 'shit for brains', ons bekend onder de nickname Illwill, dat sommige mensen daar dus binnen de week een topic zouden moeten over openen om dat aan te klagen. (hij noemde specifiek mezelf en 2004Gun)

Dat dat dus niet gebeurd is (ikzelf heb trouwens zeer weinig interesse in binnenlandse toestanden) vindt Illwill een bewijs van anti-amerikanisme.

Ik probeer het te begrijpen maar helaas, de logica ontgaat me volledig.

Het is absoluut ridicuul om een geval van mishandeling in een gevangenis hier te vergelijken met de jarenlange, systematische, georchestreerde foltering, mishandeling - in sommige gevallen met dodelijke afloop- van honderden Irakese en andere gevangenen in Abu Ghraib, Guantanamo en in verschillende martelkampen in Polen, Roemenië etc.
Dit werd trouwens zeker op het hoogste niveau getollereerd en misschien zelfs bevolen.

De dag dat Patrick Dewael opdracht geeft om systematisch opgepakte marokkanen te martelen, kunnen we eens klappen denk ik. :evil:

illwill
23 november 2006, 12:12
Illwill, nog eens, van wat is dit een bewijs?

Dat er hier een groepje mensen op dit forum zitten die niet commentaar geven op feiten omdat de feiten niet door de beugel kunnen maar omdat ze dan met de vinger naar amerika kunnen wijzen om wat te bashen.
Topics genoeg die ze geopent hebben over abu graib ed. 100 den postings van wat er allemaal mis aan is en nu...te lui om een topic erover te openen en zelfs geen enkele reactie erover. Waarom? En het is niet enkel nu met dit voorval over gevangenen é.

De feiten doen er niet toe, het gaat bij hen om wie het doet.

Dr. Strangelove
23 november 2006, 15:35
Je vergeet 1 ding, waar zijn degene die altijd het hardste roepen bij zulke mistoestanden? Gun, Parcikwal,... heel de bende, geen woord reppen ze erover. Waarom niet? :lol:

Maar ik ga jou niet overtuigen nee, jij bent nethetzelfde nm :lol:

Ik bash niet op mensen die iets tegen de oorlog hebben, ik bash op mensen die niet meer naar de feiten kijken om ze aan te klagen maar enkel naar wie het gedaan heeft of waar het gebeurde. Op die mensen Bash ik idd en daar zal ik ook niet mee stoppen. Walgelijk vind ik dit nm.
Ik ben "net hetzelfde" ? Ik, Parcifal en Gun zijn dubble-nicks? Of zijn wij klonen?
Ik meen mij daarentegen te herinneren dat ik zowel met Parcifal als met Gun al goede discussies heb gehad, waarin wij het soms met elkaar eens waren en soms van mening verschilden. Ik ben er vrij zeker van dat wij alledrie een verschillende ideologische achtergrond hebben, maar dat belet ons niet om op een volwassen manier over politiek te discussieren.

En dan over die vermeende anti-amerikaanse eenzijdigheid, dat is onzin. Ik heb in mijn posts al kritiek geleverd op de rol van China in Soedan en in Tibet, op Putin in Tsjetsjenië, op het populisme van Chavez, op Ahmedinejad, op Hamas, Hezbollah en de corruptie binnen Fatah, op het ondemocratisch karakter van landen die door sommigen ter linkerzijde als voorbeeld worden gezien,... Op mensen in het forum "links" die de VS als enige verantwoordelijken voor de sectaire spanningen zagen, heb ik gereageerd door te wijzen op de verantwoordelijkheid van het crapuleuze bewind van Saddam.
Dat ik geen anti-Amerikaan ben, bleek ook uit mijn bijfragen aan de internaionale enquete-thread People vs Government, waarin ik mij de vraag stel hoe het komt dat mensen kritischer zijn t.o.v. de VS dan tegenover China of Rusland.
Ik ben een groot liefhebber van Amerika: ik hou van Amerikaanse schrijvers zoals Kerouck, Easton Ellis of Coupland, van Amerikaanse artiesten als Dylan, Young, Waits, ... , van Amerikaanse regisseurs zoals de Coen-brothers, Tarantino, Lynch, ..., van Amerikaanse moderne kunst en architectuur, ... Ik volg ook als een bezetene de Amerikaanse politiek, ben goed vretrouwd met de geschiedenis en ken hele stukken van de Declaration of Independence en de Constitution uit het hoofd. Ik heb veel gehad aan Amerikaanse politieke denkers zoals Thomas Paine, Madison en Hamilton.

Dr. Strangelove
23 november 2006, 15:41
Om dit alles samen te vatten: als je werkelijk gelooft in de waarden van de Amerikaanse revolutie, zoals gelijkheid, vrijheid, democratie, anti-imperialisme en anti-kolonialisme, dan moet je wel kritiek hebben op het huidige VS-beleid. Wie nu zwijgt over de manier waarop de Bush-administratie deze waarden op de helling zet, die toont zich een echte "anti-Amerikaan".

illwill
23 november 2006, 16:36
Ik ben "net hetzelfde" ? Ik, Parcifal en Gun zijn dubble-nicks? Of zijn wij klonen?
Ik meen mij daarentegen te herinneren dat ik zowel met Parcifal als met Gun al goede discussies heb gehad, waarin wij het soms met elkaar eens waren en soms van mening verschilden. Ik ben er vrij zeker van dat wij alledrie een verschillende ideologische achtergrond hebben, maar dat belet ons niet om op een volwassen manier over politiek te discussieren.


Dat bedoelde ik niet met dezelfde. Ik bedoelde dat je tot hetzelfde groepje behoorde.


En dan over die vermeende anti-amerikaanse eenzijdigheid, dat is onzin. Ik heb in mijn posts al kritiek geleverd op de rol van China in Soedan en in Tibet, op Putin in Tsjetsjenië, op het populisme van Chavez, op Ahmedinejad, op Hamas, Hezbollah en de corruptie binnen Fatah, op het ondemocratisch karakter van landen die door sommigen ter linkerzijde als voorbeeld worden gezien,... Op mensen in het forum "links" die de VS als enige verantwoordelijken voor de sectaire spanningen zagen, heb ik gereageerd door te wijzen op de verantwoordelijkheid van het crapuleuze bewind van Saddam.
Dat ik geen anti-Amerikaan ben, bleek ook uit mijn bijfragen aan de internaionale enquete-thread People vs Government, waarin ik mij de vraag stel hoe het komt dat mensen kritischer zijn t.o.v. de VS dan tegenover China of Rusland.
Ik ben een groot liefhebber van Amerika: ik hou van Amerikaanse schrijvers zoals Kerouck, Easton Ellis of Coupland, van Amerikaanse artiesten als Dylan, Young, Waits, ... , van Amerikaanse regisseurs zoals de Coen-brothers, Tarantino, Lynch, ..., van Amerikaanse moderne kunst en architectuur, ... Ik volg ook als een bezetene de Amerikaanse politiek, ben goed vretrouwd met de geschiedenis en ken hele stukken van de Declaration of Independence en de Constitution uit het hoofd. Ik heb veel gehad aan Amerikaanse politieke denkers zoals Thomas Paine, Madison en Hamilton


Dan heb ik jou naam verwisseld met die van een ander. Sorry.
Mijn kritiek is dan ook enkel gericht naar diegene die ik beschrijf. Degene die zichzelf aangesproken voelen zullen automatisch reageren of weten het zelf wel wanneer ze het lezen.

illwill
23 november 2006, 16:40
Om dit alles samen te vatten: als je werkelijk gelooft in de waarden van de Amerikaanse revolutie, zoals gelijkheid, vrijheid, democratie, anti-imperialisme en anti-kolonialisme, dan moet je wel kritiek hebben op het huidige VS-beleid. Wie nu zwijgt over de manier waarop de Bush-administratie deze waarden op de helling zet, die toont zich een echte "anti-Amerikaan".

Je zult mij als laatste horen zeggen dat kritiek niet mag. Absoluut niet.
Het gaat er mij enkel over wat ik uitgelegt heb en waar ik problemen mee heb. Het gaat erom dat je kritiek moet hebben op de feiten en niet enkel om wie het doet. Iedereen die normaal is zal hier mee instemmen.

parcifal
23 november 2006, 16:49
Je zult mij als laatste horen zeggen dat kritiek niet mag. Absoluut niet.
Het gaat er mij enkel over wat ik uitgelegt heb en waar ik problemen mee heb. Het gaat erom dat je kritiek moet hebben op de feiten en niet enkel om wie het doet. Iedereen die normaal is zal hier mee instemmen.

Dan toch wel grappig dat je deze thread net opent om kritiek te kunnen leveren op WIE iets doet en niet over de feiten want daar heb ik hier nog maar weinig over gehoord.

Mag ik nu besluiten dat jij niet normaal bent?

Fonske
23 november 2006, 20:10
Is dat dan zo abnormaal dat men aan sommigen meer aandacht schenkt dan aan andere. Ik durf hier eerlijk toegeven dat ik meer aandacht schenk aan daden die door een supermacht worden gepleegd dan door de daden van een paar gefrustreerde cipiertjes in belgie. De impact van de eerste is onnoemlijk veel groter.
Wie het doet is zeer belangrijk, vooral dan zijn bijhorende motivatie.

illwill
24 november 2006, 14:06
Is dat dan zo abnormaal dat men aan sommigen meer aandacht schenkt dan aan andere. Ik durf hier eerlijk toegeven dat ik meer aandacht schenk aan daden die door een supermacht worden gepleegd dan door de daden van een paar gefrustreerde cipiertjes in belgie. De impact van de eerste is onnoemlijk veel groter.
Wie het doet is zeer belangrijk, vooral dan zijn bijhorende motivatie.

Kortom, pech voor de slachtoffers van dergelijke voorvallen op kleinere schaal? Saddist.
Maar jij geeft het tenminste toe, het gaat hem niet om de feiten maar om wie het doet.

parcifal
24 november 2006, 16:03
Kortom, pech voor de slachtoffers van dergelijke voorvallen op kleinere schaal? Saddist.
Maar jij geeft het tenminste toe, het gaat hem niet om de feiten maar om wie het doet.

Idioot.
Het gaat om de feiten EN om wie het doet.