PDA

View Full Version : Agalev zweert belgicisme af


Henry
15 november 2003, 15:18
Dag Allemaal, nr. 46, 10 november 2003, p. 153:
Interview met Vera Dua.

"Hebt u na de verkiezingen nog contact gehad met mevrouw Durant[/b[b]]?
(fijntjes) Nog één keer, telefonisch.
Bedankte u haar toen voor de schade die haar politieke spelletjes rond de nachtvluchten Agalev had berokkend?
Iets in dat genre. Wie daar vandaag nog aan zou twijfelen: we zijn een voluit Vlaamse partij die ook overtuigd voor Vlaanderen kiest. Het belgicistische gewaad legden we al langer af en door de moeilijkheden met Ecolo is dat nog meer het geval."

Jep, van zodra je er eens mee samenwerkt, weet je wat gedaan :wink:

El Cid
15 november 2003, 15:56
Weer een bewijs dat linksen een gevaar vormen voor België.

Hans1
15 november 2003, 15:59
Reden te meer om te zeggen dat de B.U.B. de enige Belgisch-gezinde partij is in België, hoewel ik er mijn twijfels bij heb of Dua, Vlaams minister, wel objectief is. Maar ja, als ze dat mens tot voorzitter benoemen, dan moeten ze het zelf maar weten.

Na zulke idiote uitspraken, mag Agalev voor mij ook verdwijnen.

El Cid
15 november 2003, 16:02
Reden te meer om te zeggen dat de B.U.B. de enige Belgisch-gezinde partij is in België, hoewel ik er mijn twijfels bij heb of Dua, Vlaams minister, wel objectief is. Maar ja, als ze dat mens tot voorzitter benoemen, dan moeten ze het zelf maar weten.

Na zulke idiote uitspraken, mag Agalev voor mij ook verdwijnen.

Daar kan ik het enkel volmondig eens mee zijn (behalve bij het eerste zinnetje). Er waait blijkbaar de laatste dagen een frisse wind door de BUB.

Vlaamse Leeuw
15 november 2003, 16:05
Gaat Agalev dan toch een Vlaamse partij worden. Het zou wel goed zijn..

En ging er ook geen nieuwe naam komen?

El Cid
15 november 2003, 16:18
Gaat Agalev dan toch een Vlaamse partij worden. Het zou wel goed zijn..

En ging er ook geen nieuwe naam komen?

Wat dacht je van de Natuurminnende Vlaamse Alliantie? Met het nakende verdwijnen van de NV-A kan het perfect die naam aannemen.

Vlaamse Leeuw
15 november 2003, 16:22
Gaat Agalev dan toch een Vlaamse partij worden. Het zou wel goed zijn..

En ging er ook geen nieuwe naam komen?

Wat dacht je van de Natuurminnende Vlaamse Alliantie? Met het nakende verdwijnen van de NV-A kan het perfect die naam aannemen.

Dat hoopt u zeker of toch niet?

De N-VA gaat alleen naar de kiezer in 2004 en hoopt om daar nog beter te doen dan bij de vorige verkiezingen.

Hans1
15 november 2003, 16:24
Let vooral op die "nog beter". :lol:

Vlaamse Leeuw
15 november 2003, 16:28
Let vooral op die "nog beter". :lol:

Ik vind dat een partij die de eerste keer opkomt en niet zo veel mediabekendheid heeft, dat we het niet slecht hebben gedaan.

Jan van den Berghe
15 november 2003, 16:41
Na zulke idiote uitspraken, mag Agalev voor mij ook verdwijnen.

Enkele weken geleden werd echter nog met een triomfbericht uitgepakt toen bekend werd dat Vlaamse als Waalse groenen voor de Europese verkiezingen willen samenwerken. Toen riep de BUB al van de daken dat er weer een unitaire partij in de maak was...

Luddo
15 november 2003, 16:42
Een nieuwe naam voor Agalev? Ik hou het nog steeds op:
De Noord-Belgische Groenen!

Hans1
15 november 2003, 20:19
Let vooral op die "nog beter". :lol:

Ik vind dat een partij die de eerste keer opkomt en niet zo veel mediabekendheid heeft, dat we het niet slecht hebben gedaan.

U vergeet 50 jaar Volksunie? :lol:

Bruno*
15 november 2003, 20:53
Weer een bewijs dat linksen een gevaar vormen voor België.

Zeer juist, ik denk spontaan aan de woorden linkse ratten, hoer en landverraadster alsook Goelag-Archipel.

Bruno*
15 november 2003, 20:54
Na zulke idiote uitspraken, mag Agalev voor mij ook verdwijnen.

Enkele weken geleden werd echter nog met een triomfbericht uitgepakt toen bekend werd dat Vlaamse als Waalse groenen voor de Europese verkiezingen willen samenwerken. Toen riep de BUB al van de daken dat er weer een unitaire partij in de maak was...

Wat denkt ge nu, dat we die zever van dat wijf geloven?

Jan van den Berghe
15 november 2003, 21:13
Wat denkt ge nu, dat we die zever van dat wijf geloven?

Aha, u gelooft dus maar wat in uw "kraam" past. Kondigt men samenwerking voor de Europese verkiezingen aan, dan knikt men geestdriftig. Durft Dua echter de Vlaams accenten in de partij benadrukken, dan doet men het af als "wijvenpraat". Ach, heel weinig geloofwaardig, Blubbertjes.

Distel
15 november 2003, 21:23
Yup, da's weeral typisch Tacitus. Past het in zijn kraam, is het feest. Past het niet in zijn kraam, worden de "propere" termen als nazi, racist, of (in dit geval) wijf bovengehaald. Bovendien kan tussen beide situaties (wel of niet in zijn kraam passend) op gelijk welk moment gewisseld worden. De ene moment is ons ventje content, de volgende is het weer oorlog. Je zou haast denken dat Tacitus non-stop zijn regels heeft...

Bruno*
16 november 2003, 00:09
Gaat Agalev nu een kartel vormen met de N-VA? :lol:

Distel
16 november 2003, 07:21
Gaat Agalev nu een kartel vormen met de N-VA? :lol:

Of misschien met de BUB? Wacht, nee, ze moeten boven de kiesdrempel geraken natuurlijk...

Supe®Staaf
16 november 2003, 10:37
Gaat Agalev nu een kartel vormen met de N-VA? :lol:

Of misschien met de BUB? Wacht, nee, ze moeten boven de kiesdrempel geraken natuurlijk...
Niet echt lief van jou Distel!
BuB is een kleine, beginnende, en vooral onervaren partij.
Veel meer dan de gevestigde groten hebben zij het recht om de bal eens mis te slaan.
Op sommige punten leren ze zelfs uit hun fouten: kijk maar hoe ze recentelijk het BROV omarmden.

Het is zeer menselijk om tegen te spartelen vlak nadat op een fout gewezen wordt, dus je moet hen ook wat ademruimte gunnen om hun blunders recht te trekken.
Ze leggen terecht de vinger op bepaalde punten die o.a. door overdreven splitsingsijver misgelopen zijn:
*de warwinkel van wetgevende machten als gevolg van de federalisering naar onderen,
*de scheefgetrokken zetelverdelingen als gevolg van pariteit en splitsing van partijen,
*de ondemocratische kiesdrempels ons opgedrongen zonder dat ook maar één partij dit in haar programma vermeldde voor de kiezingen........
*het gebrek aan solidariteit omwille van het spreken van een andere taal
.................

Al bij al is BuB nauwelijks verwerpelijker dan andere politieke constellaties.
Als je dan nog bedenkt dat zij alles met eigen middelen moeten rooien, terwijl de groten het zich makkelijk maken op kosten van de gemeenschap, dan zie ik niet echt veel reden om BuB als kop van jut te gebruiken telkens een opstoot van politieke frustratie de noodzaak doet voelen om eens een politicus of partij te 'bashen'

Voil�*, mijn goede daad voor vandaag is ook alweer achter de rug.

Distel
16 november 2003, 10:46
Gaat Agalev nu een kartel vormen met de N-VA? :lol:

Of misschien met de BUB? Wacht, nee, ze moeten boven de kiesdrempel geraken natuurlijk...
Niet echt lief van jou Distel!
BuB is een kleine, beginnende, en vooral onervaren partij.
Veel meer dan de gevestigde groten hebben zij het recht om de bal eens mis te slaan.
Op sommige punten leren ze zelfs uit hun fouten: kijk maar hoe ze recentelijk het BROV omarmden.

Het is zeer menselijk om tegen te spartelen vlak nadat op een fout gewezen wordt, dus je moet hen ook wat ademruimte gunnen om hun blunders recht te trekken.
Ze leggen terecht de vinger op bepaalde punten die o.a. door overdreven splitsingsijver misgelopen zijn:
*de warwinkel van wetgevende machten als gevolg van de federalisering naar onderen,
*de scheefgetrokken zetelverdelingen als gevolg van pariteit en splitsing van partijen,
*de ondemocratische kiesdrempels ons opgedrongen zonder dat ook maar één partij dit in haar programma vermeldde voor de kiezingen........
*het gebrek aan solidariteit omwille van het spreken van een andere taal
.................

Al bij al is BuB nauwelijks verwerpelijker dan andere politieke constellaties.
Als je dan nog bedenkt dat zij alles met eigen middelen moeten rooien, terwijl de groten het zich makkelijk maken op kosten van de gemeenschap, dan zie ik niet echt veel reden om BuB als kop van jut te gebruiken telkens een opstoot van politieke frustratie de noodzaak doet voelen om eens een politicus of partij te 'bashen'

Voil�*, mijn goede daad voor vandaag is ook alweer achter de rug.

Zolang ik versleten word voor nazi, landverrader, fascist, of racist, en zolang de vooroordelen over Vlaams-Nationalisten blijven bestaan (zoals bvb "het gebrek aan solidariteit omwille van het spreken van een andere taal" :roll::roll::roll:), zie ik geen reden waarom ik mij zou moeten inhouden. Al bij al blijf ik nog heel redelijk en denk ik niet dat ik er zomaar op los scheld.

Hans1
16 november 2003, 10:52
Waar hebben wij zulke scheldwoorden gebruikt? Ik heb hier niet alle posts van de BUB'ers in het oog gehouden, maar wat mezelf betreft, heb ik nooit zo'n terminologie gebruikt, met dien verstande dat het woord "racist" geen scheldwoord is wanneer het klopt. Er bestaat ook zoiets als taalracisme en veel flaminganten maken zich daar schuldig aan.

Bij het Vlaams Blok zitten ook onvervalste fascisten zoals De Winter. Dat is ook een vaststelling, geen scheldpartij.

Schelden daarenetegen is zeer zwak. Ik doe daar niet aan mee.

Distel
16 november 2003, 10:58
Wilt u nu beweren dat "de" Vlaams-Nationalisten (mezelf inclusief dus) nog niet door u of uw collega's versleten zijn voor voornoemde termen?

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Hans1
16 november 2003, 11:06
Als dat gebeurt is, zou dat niet meer mogen gebeuren.

Hoedanook zal dat nooit opwegen tegen de scheldwoorden die we van uw kant al hebben mogen ontvangen.

Distel
16 november 2003, 11:08
Als dat gebeurt is, zou dat niet meer mogen gebeuren.

Hoedanook zal dat nooit opwegen tegen de scheldwoorden die we van uw kant al hebben mogen ontvangen.

En welke scheldwoorden heb ik dan gebruikt?
Trouwens, "jamaar zij schelden veel harder dan wij" past niet echt bij een advocaat en partijvoorzitter, denkt u niet?

Hans1
16 november 2003, 11:12
Uw vrienden en misschien ook uzelf kunnen het niet laten ons voortdurend "Blubbers" te noemen, terwijl we B.U.B.'ers zijn. Dat getuigt niet van respect voor een democratische tegenstander.

Distel
16 november 2003, 11:22
Uw vrienden en misschien ook uzelf kunnen het niet laten ons voortdurend "Blubbers" te noemen, terwijl we B.U.B.'ers zijn. Dat getuigt niet van respect voor een democratische tegenstander.

1. Ik spreek jullie altijd aan met "BUBers".
2. Ik ben mijn vrienden niet.
3. Ik zou "Blubber" desondanks nog steeds prefereren boven "nazi".

Distel
16 november 2003, 11:24
Trouwens, gezien het feit dat u de partijfinanciering van Vlaams-Nationalistische partijen wenst af te schaffen vòòr u dat doet met de andere partijen, kan men u bezwaarlijk een "democratische" tegenstander noemen.

Distel
16 november 2003, 11:35
Geen reactie meer?

Misschien dan zelf eens even een uitspraak doen in Hans zijn plaats:

Vóór de verkiezingen zag ik op de website van Knack een foto van Bourgeois en een foto van Vanhecke: allebei hadden ze op de achtergrond een klassieke Vlaemsche zwarte kater die door geel licht was belicht met donkere plekken. De foto's geleken op elkaar als twee druppels water. Le Pen laat zich ook graag zo fotografiëren in Frankrijk. Echte fascisten, dus. Eén pot nat, dat Vlaams-nationalisme.

Komt uit "NiVeA, het vals-elitaire sprookje is uit!", bovenaan pagina 13, toevallig de eerste topic die ik opende toen ik zocht naar berichtjes van Hans met als trefwoord "fascisten".

Wat zei u ook weeral hierboven? Nooit zulke terminologie gebruikt?

Schaam u.

Hans1
16 november 2003, 12:52
Ik kan er ook niet aan doen dat die foto's mij aan fascisten deden denken. Ik ben niet verantwoordelijk voor het geklungel van het Vlaams-nationalisme.

Wij willen ALLE partijfinanciering afschaffen. Waar haalt u het vandaan dat we dat alleen voor Vlaams-nationalistische partijen zouden doen?

Vlaamse Leeuw
16 november 2003, 13:02
Ik kan er ook niet aan doen dat die foto's mij aan fascisten deden denken. Ik ben niet verantwoordelijk voor het geklungel van het Vlaams-nationalisme.

Over welke foto's heeft u het? En kunt u mij eens meer uitleg geven over het geklungel van het Vlaams nationalisme.

Distel
16 november 2003, 13:03
Ik kan er ook niet aan doen dat die foto's mij aan fascisten deden denken. Ik ben niet verantwoordelijk voor het geklungel van het Vlaams-nationalisme.

Wij willen ALLE partijfinanciering afschaffen. Waar haalt u het vandaan dat we dat alleen voor Vlaams-nationalistische partijen zouden doen?

1. Het interesseert mij geen reet waaraan een foto u doet denken. Wanneer men voldoende fanatiek anti-fascist is, zal men overal wel fascisten in zien.

2. Zelfs dan nog veralgemeent u de personen op die foto's dus tot de gehele beweging. Verontschuldigingen zijn op hun plaats.

3. Leer lezen. Ik zeg helemaal niet dat u alleen de financiering van de Vlaams-Nationalisten wilt droogleggen, wel dat u dat met de Vlaams-Nationalisten eerst wenst te doen.

Bruno*
16 november 2003, 13:09
Welja, we beginnen bij de meest rechtlijnige :D

Distel
16 november 2003, 13:12
U heeft een vreemde manier van verontschuldigen. Dat kan beter.

Bruno*
16 november 2003, 13:24
Ik moet mij niet verontschuldigen.

Distel
16 november 2003, 13:27
Ik moet mij niet verontschuldigen.

U moet dat eigenlijk wel, maar we weten intussen dat u dat niet zal doen wegens te fanatiek.

Pelgrim
16 november 2003, 16:09
'Groen!' stijgt plots serieus in mijn achting.

Patriot!
16 november 2003, 17:25
Agalev op naar de 0 procent!!!

Weg met die smerige landverraders!

Weg met de groene collaborateurs van het Vlaamse regime!!

El Cid
16 november 2003, 17:27
Agalev op naar de 0 procent!!!

Weg met die smerige landverraders!

Weg met de groene collaborateurs van het Vlaamse regime!!

U moet iets doen aan uw woordenschat.

Distel
16 november 2003, 17:29
Agalev op naar de 0 procent!!!

Weg met die smerige landverraders!

Weg met de groene collaborateurs van het Vlaamse regime!!

Minder gras smoren.

Patriot!
16 november 2003, 17:31
Het linkse denken is anti-Belgisch. Dat is nu zonneklaar.

Als we zien wat een bocht de linkse schijn-Belgen nu maken.. gelukkig zal de kiezer deze vadermoordenaars een tweede keer bestraffen.

Jan van den Berghe
16 november 2003, 17:34
Het linkse denken is anti-Belgisch. Dat is nu zonneklaar.


Als we de Blubbers mogen geloven is eigenlijk iedereen anti-Belgisch: rechts zeker maar ook links. Dan maar stellen dat toch iedereen voor België is. De Blubbers weten duidelijk niet meer van welk hout pijlen maken en spreken elkaar en zichzelf voortdurend tegen.

Patriot!
16 november 2003, 17:36
Het linkse denken is anti-Belgisch. Dat is nu zonneklaar.


Als we de Blubbers mogen geloven is eigenlijk iedereen anti-Belgisch: rechts zeker maar ook links. Dan maar stellen dat toch iedereen voor België is. De Blubbers weten duidelijk niet meer van welk hout pijlen maken en spreken elkaar en zichzelf voortdurend tegen.

Neen, ik heb het hier over de politiek... zeker niet over Mijn Volk dat zéér Belgisch denkt!

Distel
16 november 2003, 17:40
Het linkse denken is anti-Belgisch. Dat is nu zonneklaar.


Als we de Blubbers mogen geloven is eigenlijk iedereen anti-Belgisch: rechts zeker maar ook links. Dan maar stellen dat toch iedereen voor België is. De Blubbers weten duidelijk niet meer van welk hout pijlen maken en spreken elkaar en zichzelf voortdurend tegen.

Neen, ik heb het hier over de politiek... zeker niet over Mijn Volk dat zéér Belgisch denkt!

Jammer genoeg is Uw Volk hier vandaag blijkbaar niet aanwezig. Is hij ziek misschien?

Patriot!
16 november 2003, 17:42
Mijn Volk wordt inderdaad ziek van de walgelijke en verdorven beslissingen van hun links-separatistische voogden :x

Distel
16 november 2003, 17:46
Mijn Volk wordt inderdaad ziek van de walgelijke en verdorven beslissingen van hun links-separatistische voogden :x

Is dat nu uw nieuwste term? "Mijn Volk"? Bent u de Messias?

Patriot!
16 november 2003, 17:47
Ik ben slechts de Boodschapper.

Distel
16 november 2003, 17:48
Ik ben slechts de Boodschapper.

En kuist u met Pinksteren ook uw schup hier af? In dat geval zou ik u effectief nog wel de Verlosser willen noemen.

Foundation
16 november 2003, 17:50
Het linkse denken is anti-Belgisch. Dat is nu zonneklaar.


Als we de Blubbers mogen geloven is eigenlijk iedereen anti-Belgisch: rechts zeker maar ook links. Dan maar stellen dat toch iedereen voor België is. De Blubbers weten duidelijk niet meer van welk hout pijlen maken en spreken elkaar en zichzelf voortdurend tegen.

JVDB heeft dit laatste al honderden keren neergeschreven. Belgicisten zitten overal: in het linkse kamp, in het rechtse kamp. Om deze mensen met eenzelfde doel, namelijk een staatshervorming met het oog op efficiëntie en persoonlijke talenkennis, te kunnen verenigen, is het BUB een uitgesproken centrumpartij. Daar zitten leden tussen met linksere en rechtsere ideeën, maar zoals steeds: dat is een verrijking. Een goede synthese van links en rechts zorgt volgens mij ook voor een uitgebalanceerd beleid.

Het overgrote deel van de bevolking is best wel blij zoals het nu is: met een Belgische staat om in te wonen. Zij zien het niet zitten om een onafhankelijkheidsstrijd te voeren, en vloeken met z'n allen op "die vuil hollanders" als het weer eens België-Nederland is. Daaruit besluiten wij dat het merendeel van de bevolking Belgisch gezind is.

Als men echter naar de partijen gaat kijken, dan is het plaatje anders: als je die moet geloven, moeten er nog 20 staatshervormingen bijkomen. Een kwart is voor scheiding, ruim meer dan de helft is voor confederalisme. De eenheid onder de Belgen die anders best wel leeft onder de bevolking, is daar ver te zoeken.

Maar ja, alles om stemmenwinst, alles om meer financiering, alles om media-aandacht. Daarom ook dat wij pleiten voor een afschaffing van die financiering, en voor eerlijkheid op de kieslijsten: iemand die verkozen raakt, moet zijn functie opnemen en helemaal uitzitten zonder daarbij iets extra's te doen. Want parlementen die voor driekwart leeg zijn, dat is niet de wil van de bevolking geweest.

Het onderscheid tussen politiek en burgers durft wel eens wegvallen bij de radicalere flaminganten: "De Walen" dit, "de Walen" dat, allemaal PS-ers, werklozen, profiteurs... zonder daarbij te beseffen dat er bij ons ook dingen zijn die spaak lopen, dat wij ook kunnen leren van enkele Waalse maatregelen (jeugdsanctierecht bijvoorbeeld).

Dan heb ik steeds weer spijt: waren die maatregelen nu maar federaal opgelegd, dan hadden wij daar ook van kunnen meegenieten. Dan hadden de Walen ook verplicht Frans moeten leren.

Maar nee hoor, zelf kunnen we alles beter. Geen rekening houden met anderen, maar unilateraal kunnen beslissen. Nochtans: eendracht maakt macht! (en die spreuk is al veel ouder dan België zelf).

El Cid
16 november 2003, 17:54
Het linkse denken is anti-Belgisch. Dat is nu zonneklaar.

Als we zien wat een bocht de linkse schijn-Belgen nu maken.. gelukkig zal de kiezer deze vadermoordenaars een tweede keer bestraffen.

Ik zeg het al langer dan vandaag, maar tot voor kort werd ik uitgelachen.

Nochtans is het zonneklaar. Zet de geschiedenis van de Vlaamse beweging, de ontmanteling van België én de opmars van links naast elkaar en je verbleekt. In de jaren '50 en '60 kenden we de uitzondering.

Maar zoals Bert Anciaux het zegt, hij heeft met zijn Spirit terug aangesloten bij de linkse Vlaamse traditie.

Knuppel
16 november 2003, 17:54
Agalev op naar de 0 procent!!!

Weg met die smerige landverraders!

Weg met de groene collaborateurs van het Vlaamse regime!!

Ochgottekens toch....
De BUBbels denken dat Ecolo en en Agalev samen naar de verkiezingen gaan en de unitaire pluimpjes dwarrelen uit de lucht.
Een groen 'wijf' zegt echter net het tegenovergstelde, namelijk dat ze de Vlaamse kaart gaat trekken en plots is de hele partij er een van 'collaborateurs van het Vlaamse regime' en smerige landverraders.

Jeetje toch!

Alles staat en valt bij de BUB-club dus als het éénlettergreepwoord 'Vlaams' valt. Maar ordinaire racisten en fascisten, neen, dat zijn de BUBbels overduidelijk niet. Zij hebben het immers enkel op de Vlamingen gemunt en dan is het geen racisme. Ja, VLAMINGEN, lieve BUBeltjes en niet alleen Vlaams-nationalisten. De groenen zijn immers nooit Vlaams-nationalisten geweest en zullen het ook niet worden!

Kan het nog zieliger met dit haatclubje?
En dat allemaal om België in stand te kunnen houden. België dat overduidelijk niet zonder het door de BUB zo gehate 'Vlaendren' kan, en dat dus met alle middelen onder de francofone knoet moet gehouden worden. Mét hulp van de aardige BUBclub.
De Vlaamshatende BUBbels hebben zelfs een heel persoonlijke en hoogst exclusieve, eigen knoet gevonden: de terugkeer naar het Belgisch unitarisme.

Knuppel
16 november 2003, 17:58
Het overgrote deel van de bevolking is best wel blij zoals het nu is: met een Belgische staat om in te wonen. Zij zien het niet zitten om een onafhankelijkheidsstrijd te voeren, en vloeken met z'n allen op "die vuil hollanders" als het weer eens België-Nederland is. Daaruit besluiten wij dat het merendeel van de bevolking Belgisch gezind is.

Aan zichzelf denkt een mens de wereld te kennen...

Alsof alle Belgen voetbalfans of tennisfans zijn. :lol:

Patriot!
16 november 2003, 17:59
Denk u eens in dat een Nederlandse partij met klem zou ontkennen dat ze Nederlands-gezind zijn?!

Het feit dat de Groene landverraders nu ontkennen dat ze voor België zijn, zegt niet alleen veel over hun eigen collaboratie, maar ook over de dogma's die een Belgisch politicus moet eerbiedigen: België is het kwaad, de regio's zijn zaligmakend.

Distel
16 november 2003, 18:05
Denk u eens in dat een Nederlandse partij met klem zou ontkennen dat ze Nederlands-gezind zijn?!

Het feit dat de Groene landverraders nu ontkennen dat ze voor België zijn, zegt niet alleen veel over hun eigen collaboratie, maar ook over de dogma's die een Belgisch politicus moet eerbiedigen: België is het kwaad, de regio's zijn zaligmakend.

Is uw dogma "De regio's zijn het kwaad, België is zaligmakend." dan beter?

Dimitri
16 november 2003, 18:09
Denk u eens in dat een Nederlandse partij met klem zou ontkennen dat ze Nederlands-gezind zijn?!
Ik zou zeggen: vraag het eens na bij GroenLinks, de zusterpartij van 'GroenVlaams'. :wink: Ik durf te wedden dat ze inderdaad zullen ontkennen Nederlandsgezind te zijn en zullen benadrukken vooral Europeesgezind te zijn. Vraag het ook eens bij D66, daar krijg je waarschijnlijk hetzelfde antwoord.

Misschien besef je dan eindelijk eens dat je een Belgisch-nationalist bent, een vrij extreme dan nog, en niet zomaar 'Belgischgezind'?

Dies
16 november 2003, 19:16
Belgicisten zitten overal: in het linkse kamp, in het rechtse kamp. Om deze mensen met eenzelfde doel, namelijk een staatshervorming met het oog op efficiëntie en persoonlijke talenkennis, te kunnen verenigen, is het BUB een uitgesproken centrumpartij.
Leer uit de geschiedenis zou ik zeggen. Wat u hier hebt neergeschreven was net de grootste handicap van het flamingantisme in haar beginperiode. Uw basis is veel te klein om ooit uit te kunnen groeien tot een grote, stabiele partij.

Bruno*
16 november 2003, 19:25
Denk u eens in dat een Nederlandse partij met klem zou ontkennen dat ze Nederlands-gezind zijn?!
Ik zou zeggen: vraag het eens na bij GroenLinks, de zusterpartij van 'GroenVlaams'. :wink: Ik durf te wedden dat ze inderdaad zullen ontkennen Nederlandsgezind te zijn en zullen benadrukken vooral Europeesgezind te zijn. Vraag het ook eens bij D66, daar krijg je waarschijnlijk hetzelfde antwoord.

Misschien besef je dan eindelijk eens dat je een Belgisch-nationalist bent, een vrij extreme dan nog, en niet zomaar 'Belgischgezind'?

In Nederland zullen die dat niet ontkennen in vergelijking met achterlijke regio's zoals "Wallonie", 'Bruxelles" en "Vlaand'ren".

Distel
16 november 2003, 19:28
Denk u eens in dat een Nederlandse partij met klem zou ontkennen dat ze Nederlands-gezind zijn?!
Ik zou zeggen: vraag het eens na bij GroenLinks, de zusterpartij van 'GroenVlaams'. :wink: Ik durf te wedden dat ze inderdaad zullen ontkennen Nederlandsgezind te zijn en zullen benadrukken vooral Europeesgezind te zijn. Vraag het ook eens bij D66, daar krijg je waarschijnlijk hetzelfde antwoord.

Misschien besef je dan eindelijk eens dat je een Belgisch-nationalist bent, een vrij extreme dan nog, en niet zomaar 'Belgischgezind'?

In Nederland zullen die dat niet ontkennen in vergelijking met achterlijke regio's zoals "Wallonie", 'Bruxelles" en "Vlaand'ren".

Wat een vreemde wending! Tacitus is blijkbaar Duitsgezind! De rest van België vindt hij blijkbaar toch maar achterlijk...

Knuppel
16 november 2003, 19:31
Om deze mensen met eenzelfde doel, namelijk een staatshervorming met het oog op efficiëntie en persoonlijke talenkennis, te kunnen verenigen....

Het doel is: het behoud van België.
Het middel tot 'vereniging': taalkennis.

Vreemd voor een partij die volhoudt dat taal een onbelangrijk verschil is tussen de twee grootste taalgroepen in dit land.

Distel
16 november 2003, 19:33
Om deze mensen met eenzelfde doel, namelijk een staatshervorming met het oog op efficiëntie en persoonlijke talenkennis, te kunnen verenigen....

Het doel is: het behoud van België.
Het middel tot 'vereniging': taalkennis.

Vreemd voor een partij die volhoudt dat taal een onbelangrijk verschil is tussen de twee grootste taalgroepen in dit land.

:mrgreen: :turn-l:

Knuppel
16 november 2003, 19:35
In Nederland zullen die dat niet ontkennen in vergelijking met achterlijke regio's zoals "Wallonie", 'Bruxelles" en "Vlaand'ren".

In Nederland heeft men dan ook het identiteitsbesef van de Nederlandstaligen niet proberen kapot te maken zoals in België.

Mij valt , opnieuw, op dat jij geen flauw benul hebt van enig nationaliteitsbesef. Geen Waals, geen Brussels, geen Vlaams endus ook geen Belgisch.

Hoog tijd om op zoek te gaan naar jouw wortels, Tacitus.

Bruno*
16 november 2003, 19:39
Belgisch staat los van die drie onbestaande categorieen.

Distel
16 november 2003, 19:42
Belgisch staat los van die drie onbestaande categorieen.

En ik die dacht dat ik slecht was in aardrijkskunde...

Bruno*
16 november 2003, 19:53
Jaja, als gevoel bedoel ik :roll:

Knuppel
16 november 2003, 19:57
Belgisch staat los van die drie onbestaande categorieen.

Ontkenning van feiten wijst op onmacht.
Je kan blijven doen alsof België eeuwig zal leven.
Daar bewijs je enkel mee dat het op sterven na dood is.
Jij en je 'familie' zijn duidelijk al aan het rouwproces begonnen. :P

Distel
16 november 2003, 20:01
Jaja, als gevoel bedoel ik :roll:

Gek, naar mijn gevoel bestaan die categorieën wèl...

Knuppel
16 november 2003, 20:03
Jaja, als gevoel bedoel ik :roll:

Oooooooooooooooh, maar ik had al eerder gemerkt dat jij je bij niemand in België thuisvoelt!

zorroaster
17 november 2003, 00:35
Agalev op naar de 0 procent!!!

Weg met die smerige landverraders!

Weg met de groene collaborateurs van het Vlaamse regime!!

Jongen toch, wat rook jij allemaal?

Peter De Ryck
17 november 2003, 02:20
Agalev op naar de 0 procent!!!

Weg met die smerige landverraders!

Weg met de groene collaborateurs van het Vlaamse regime!!

Jongen toch, wat rook jij allemaal?

Ik verwacht geen schitterend resultaat van groen bij de komende verkiezingen,maar wel meer dan 0% Patriot.
Politiek vergelijkt men vaak met voetbal.
De B.U.B.is de laatste in de stand met 0 punten,en hoopt op een slecht resultaat van de voorlaatste in het klassement(groen).
De degradatiestrijd kan beginnen bij de B.U.B.