PDA

View Full Version : H. Himmler, al moordend op Zoek naar de Heilige Graal.


thePiano
15 november 2003, 17:52
Nieuw op thePiano's webstek:

Heinrich Himmler
De Groot-Inquisiteur van Adolf Hitler die miljoenen mensen liet vermoorden op zijn Speurtocht naar de Heilige Graal


http://users.pandora.be/amarcord/selys/jpg/him14.jpgDe Zwarte Zon in Wewelsburg

Himmler was bezeten van de mythe van het superieure noordgermaanse ras en al van kindsbeen af geïnteresseerd in esoterie. In 1933 trekt een boek van Otto Rahn zijn aandacht. Otto Rahn werd geboren in Michelstadt (Odenwald) op 18 februari 1904. Als muziekliefhebber dweept Otto Rahn met Wagner. Diens "Parsifal" brengt hem in contact met de graallegenden en hun Duitse auteur Wolfram von Eschenbach. Von Eschenbach baseerde zijn Parzival grotendeels op een werk van de Franse auteur Chrétien de Troyes ("Conte du Graal").

In 1933 geeft Otto Rahn zijn boek "Kreuzzug gegen den Gral" uit, dat een jaar later gevolgd wordt door de Franse vertaling "Croisade contre le Graal". De verkoop is allesbehalve schitterend maar het boek valt wel in de smaak van Himmler. Otto Rahn wordt toegevoegd aan de persoonlijke staf van de Reichsführer, aanvankelijk bij het burgerpersoneel, maar zeer snel wordt hij officier in de elite-eenheid "Leibstandarte S.S. Adolf Hitler" die hem verder voorziet van de nodige middelen om verder te werken.


Lees er alles over op de website http://www.thepiano.tk

Vlaamse Leeuw
16 november 2003, 12:22
Bedankt voor de informatie The Piano. Ik wist wel dat de Orde van Thule bestond, maar ik ga nu zeker op zoek naar meer informatie hierover.

El Cid
16 november 2003, 15:23
Ach Otto Rahn...

Die man heeft zijn samenwerking met de nazi's snel beklaagd (vooral nadat ze hem in een kamp staken).

Ere wie ere toekomt: Rahn was geen Nazi, en veel sympathie heeft hij er nooit voor gehad. Omgekeerd wel uiteraard, maar de weigering om nog mee te werken zorgde er wel voor dat hij stierf in Dachau.

Al bij al is die mumbo jumbo over de nazi's en Rahn overdreven. De streek rond Montsegur is Rahn dankbaarder voor de lading toeristen die elk jaar de Graal komen zoeken dan de SS'ers met hun occulte spielerijen.

El Cid
16 november 2003, 15:26
Bedankt voor de informatie The Piano. Ik wist wel dat de Orde van Thule bestond, maar ik ga nu zeker op zoek naar meer informatie hierover.

Het Thule Gesellschaft was een marginaal kliekje, waar zelfs Adolf Hitler geen lid van was (maar bv. Hess wel). De DAP is er voornamelijk op hun aansporen gekomen, maar tot Hitler was er maar 6 man lid van.

Thule heeft een grote mythische status, maar die zou ze nooit gehad hebben als de nazi's geflopt waren.

Pelgrim
16 november 2003, 16:03
Piano weet jij toevallig ook iets over de 'vryl' gesellschaft?

thePiano
17 november 2003, 21:37
Al bij al is die mumbo jumbo over de nazi's en Rahn overdreven. De streek rond Montsegur is Rahn dankbaarder voor de lading toeristen die elk jaar de Graal komen zoeken dan de SS'ers met hun occulte spielerijen.

Himmler was n�* Hitler, de belangrijkste man van het Derde Rijk. Na de Rohmputsch in 1934 had hij nagenoeg carte blanche gekregen om de joden, zigeuners, homosexuelen e.a. aan te pakken, en we weten hoe dat afgelopen is.

Ik heb simpel proberen aan te tonen wat die machtige man bezielde, wie dat was, en niet wat 'de nazi's' ervan dachten, want die moesten simpelweg gehoorzamen.

Maw: Voor Himmler was dat helemaal geen mumbo jumbo, maar bloedige ernst.

thePiano
17 november 2003, 21:39
Bedankt voor de informatie The Piano. Ik wist wel dat de Orde van Thule bestond, maar ik ga nu zeker op zoek naar meer informatie hierover.

Het Thule Gesellschaft was een marginaal kliekje, waar zelfs Adolf Hitler geen lid van was (maar bv. Hess wel). De DAP is er voornamelijk op hun aansporen gekomen, maar tot Hitler was er maar 6 man lid van.

Thule heeft een grote mythische status, maar die zou ze nooit gehad hebben als de nazi's geflopt waren.

Ook bij het Vlaams Blok lopen er nogal wat typitjes bij die graag oplopen met dat Germanendom annex Cultus. Bvb VB-senator Wim Verreycken, met zijn Werkgroep Traditie en Asatru.