PDA

View Full Version : Switchen van partij


Supe®Staaf
19 juni 2002, 22:11
Wat vinden jullie hier van al die politici die vlotjes van de éne partij naar de andere overstappen, al dan niet met gebruikmaking van opstapjes zoals NCD of Spirit?
Gabriëls: VU---->VLD
Van Der Meersch:VLD---->VB
Hermans:CD&V------>ID-21/SPirit-------->VLD
Anciaux:VU----->Spirit------>bijna SPa
Staes:Agalev---->CD&V
Sauwens:Vu------>CD&V
Van Quickenborne
Van Krunkelsven
Coveliers
Chevalier
etc.
etc.

Vonk
20 juni 2002, 07:41
Dat is idd eigenbelang. Eigenlijk gewoon een strategische zet om hun populaire kop een degelijke functie in het bestuur te bezorgen. En ze komen meestal van een partij die geen succes heeft of succes aan het inleveren is.

Ik ben vooral benieuwd naar de "verruiming" binnen de VLD. Kan me moeilijk voorstellen dat iedereen daar een even goede plaats zal krijgen op de kieslijsten. Vraagje aan jullie: wie valt er het eerst uit de boot?

Ik gok erop dat Van Quickenborne en Margriet Hermans er als eersten uit liggen ...

Voenk

Gilles
20 juni 2002, 13:05
Als jong liberaal moet ik jullie gelijk geven dat die verruiming in de VLD toch niet hetzelfde is als in 1992, toen was het een inhoudelijke verruiming, nu is het eerder uit electoraal gewin dat men er nieuwe mensen bijhaalt.Ik vrees dan ook dat er op de lijsten geen plaats meer zal zijn voor jonge talenten, omdat deze al vol staan met ervaren krokodillen van de overgelopen partijen.Wat betreft u vraag wie er uit de boot zal vallen, denk ik toch Margriet Hermans, al hoop ik dat ze wat NCD- skum buiten zullen keren als ze zien dat deze mensen toch niets te vertellen hebben. 8O

Knuppel
21 juni 2002, 19:11
Zagen over "de kloof met de burger" maar hem wel schaamteloos buikpijn bezorgen van walging: dat noemen ze dus "politici".
Bestaat dat enkel in België, euh sorry, in Vlaanderen of gaat het er even plat en schaamteloos aan toe in de rest van de "democratische" wereld? Hebben wij dan toch de politici die wij verdienen? Vr�*gen wij er dan naar om belogen, bedrogen en bedonderd te worden? Hoe komt het anders toch maar dat er Vlamingen zijn die voor dat soort klootjesvolk blijven kiezen?
Ik kijk dus reikhalzend uit naar de uitslagen van de volgende verkiezingen want de VLD die vandaag de ambitie heeft de grootste partij "van het volk" te worden zit intussen vol met overlopers en jassendraaiers. Dat belooft! Nu nog bewijzen dat burgermanifesten- Verhofstadt zijn succes kan afmeten aan het terugdringen van....ja ja! Op deze manier MOET het wel lukken...