PDA

View Full Version : zelf scannen in carrefour


kelt
18 december 2006, 14:29
Wie van jullie gebruikt die "constructies" om zelf je aankopen te scannen en te betalen in deze winkel,en als het gelukt is,voelen jullie je dan ook een beetje heldhaftig dat je maar één keer de hulp moest inroepen van het hostesje? :lol:


Tja......die toestellen zijn duidelijk ontworpen door een comité(de mechanische kant ervan),en de "user interface" geschreven door iemand die zijn mama laat winkelen.. ;-)

Op dat 17" scherm staat veel te veel informatie en onnozele prentjes,een mens ziet scherp in zones van ongeveer 7,5 x 7,7 cm,bijgevolg moet je "rondkijken" wat je nu weer moet doen...Die computerstem van die vriendelijke mevrouw is eerder hinderlijk dan behulpzaam.....

(en ondanks verschillende keren gebruik weet ik nog steeds niet wat een "eco-verpakking" is,en waarom het mij zou kunnen schelen als ik gewoon wil betalen :| )


Maar ik hou van uitdagingen,en gezien de meeste mensen bang zijn van die dingen(je ziet ze nieuwsgierig staan kijken,in ellenlange rijen aan de "bevrouwde" kassas),kan ik fijn weer knoeien,en hulp vragen van dat knap hostesje :-P


I LOVE technology! 8-)

BigF
18 december 2006, 15:06
binnenkort zit er in elk pakje een minuscuul klein chipje.
Je laadt je kar vol en op't eind passeer je door een scan-poort.
Die scant ineens heel je kar en nadat je met je bankkaart hebt betaald gaat den bareel open en wandel je buiten.

Niks zelf scannen, zelfs geen kar meer uitladen. In principe mag je in de winkel alles in je zakken steken. Die poort scant dat toch allemaal.

Lincoln
18 december 2006, 16:17
binnenkort zit er in elk pakje een minuscuul klein chipje.
Je laadt je kar vol en op't eind passeer je door een scan-poort.
Die scant ineens heel je kar en nadat je met je bankkaart hebt betaald gaat den bareel open en wandel je buiten.

Niks zelf scannen, zelfs geen kar meer uitladen. In principe mag je in de winkel alles in je zakken steken. Die poort scant dat toch allemaal.De marokkanen hebben dat principe allang onder de knie.
PS; niet alle marokkanen eh ! :lol:

KrisKras
18 december 2006, 17:03
binnenkort zit er in elk pakje een minuscuul klein chipje.
Je laadt je kar vol en op't eind passeer je door een scan-poort.
Die scant ineens heel je kar en nadat je met je bankkaart hebt betaald gaat den bareel open en wandel je buiten.

Niks zelf scannen, zelfs geen kar meer uitladen. In principe mag je in de winkel alles in je zakken steken. Die poort scant dat toch allemaal.


Dit is als een levende kikker in een pan water gooien, en zachtjes aan de kook brengen. We laten ons erin naaien zonder het zelf door te hebben.

RFID, bah, van het moment dat ze die shit willen verplicht inplanten in ons is het gedaan!

djimi
18 december 2006, 17:36
Ik koop zo veel mogelijk op de markt.

BigF
18 december 2006, 19:15
Dit is als een levende kikker in een pan water gooien, en zachtjes aan de kook brengen. We laten ons erin naaien zonder het zelf door te hebben.

RFID, bah, van het moment dat ze die shit willen verplicht inplanten in ons is het gedaan!
Niemand verplicht je om in winkels te gaan waar de goederen gechipt zijn.

Al zal het met verloop van tijd wel moeilijk worden om niet-gechipte goederen te vinden want dat chippen gebeurt waarschijnlijk tijdens het inpakken

De markt zoals djimi voorstelt zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moet er wel een goed bevoorraadde markt in de buurt zijn op de momenten dat je er naartoe kan. Voor ne werkende mens is dat niet altijd evident.

KrisKras
18 december 2006, 19:36
Niemand verplicht je om in winkels te gaan waar de goederen gechipt zijn.

Al zal het met verloop van tijd wel moeilijk worden om niet-gechipte goederen te vinden want dat chippen gebeurt waarschijnlijk tijdens het inpakken

De markt zoals djimi voorstelt zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moet er wel een goed bevoorraadde markt in de buurt zijn op de momenten dat je er naartoe kan. Voor ne werkende mens is dat niet altijd evident.

vandaar dus de metafor met de kikker.

Flippend Rund
18 december 2006, 19:39
Nu kunnen ze lekker kassiers ontslaan.

Flippend Rund
18 december 2006, 19:41
Ik denk dat de eerste winkelketen die zijn best gaan doen om zijn dienstverlening opnieuw een beetje een menselijk gezicht te geven, gouden zaken gaan doen. De mensen worden het stilaan beu van zo koud behandeld te worden, enkel omdat uw blikske spinazie dan 2 centiem goedkoper is.

DaBlacky
18 december 2006, 20:25
Ik denk dat de eerste winkelketen die zijn best gaan doen om zijn dienstverlening opnieuw een beetje een menselijk gezicht te geven, gouden zaken gaan doen. De mensen worden het stilaan beu van zo koud behandeld te worden, enkel omdat uw blikske spinazie dan 2 centiem goedkoper is.

Al ooit naar de Colruyt geweest? Kunt me zeggen wat ge wilt, maar ik vind dat één van de vriendelijkste winkels die ik ken.

Heel lokaal is ook de C&B-supermarkten hierom bekend, maar die hebben dus enkel een filiaal in Zonhoven, Peer en Tessenderlo.

kelt
24 december 2006, 16:29
Ik denk dat de eerste winkelketen die zijn best gaan doen om zijn dienstverlening opnieuw een beetje een menselijk gezicht te geven, gouden zaken gaan doen. De mensen worden het stilaan beu van zo koud behandeld te worden, enkel omdat uw blikske spinazie dan 2 centiem goedkoper is.

In de meeste dorpskernen staan er nog van die kleinere superettes,verenigd in aankoop-groepen, die constant ergens een compromis zoeken tussen moderniteit,klantgerichtheid en hun "nabijheid" uitspelen als voornaamste troef....

Enne,ze slagen er toch maar in met een 6-tal personeels leden de boel draaiend te houden...

Die hun klanten zijn niet "johhny en marina" die eigenlijk enkel de zaterdagvoormiddag tijd hebben hun 5-deurs-sedan stampvol te laden".De klant van die superettes, dat is "Josefientje" die IEDERE DAG behalve de maandag komt kopen...

We mogen er niet aan denken...een "self-scan" voor Josefientje 8-):roll:

Jantje
24 december 2006, 16:57
enkel omdat uw blikske spinazie dan 2 centiem goedkoper is.

Fout, want je mag als klant die chip ook nog eens betalen. Het is enkel meer winst voor de aandeelhouders, niks voor de klant.

En ja, laat dit zelf doorvoeren zodat we binnen een paar maanden nog wat meer doppers hebben waar we op kunnen kakken.
Want het is de technologie die de meeste werklozen maakt.
Vroeger hadden wij zo'n 100 mensen bij de post werken hier in het dorp, nu nog 20 want het meeste gaat nu via de pc.
Vroeger werkten er hier 10 mensen in de zelfbediening, nu nog 3 want de rest gaat nu automatische en via pc.
Zelfs de groenten en het aantal blikjes dat binnen en buiten gaan in de winkels worden met een pc getelt en de bestellingen direct per dag gedaan door de pc.

Heftruck
24 december 2006, 19:54
Vroeger werkten er hier 10 mensen in de zelfbediening, nu nog 3 want de rest gaat nu automatische en via pc.

Goed, goed, dan kunnen die mensen zich bezig houden met de nieuwe technologieën en ontwikkelingen die nu personeel nodig hebben.

Praetorian
25 december 2006, 02:46
Goed, goed, dan kunnen die mensen zich bezig houden met de nieuwe technologieën en ontwikkelingen die nu personeel nodig hebben.In welke dimensie is dat?

kelt
26 december 2006, 18:23
Ik heb het eindelijk helemaal door...die zelf-scan! :lol:

Ik trek me geen ene r**t aan van dat stemmetje in die machien...en kijk eens aan,in 1 minuutje 3 artikels gescand en met bancontact betaald ,zelfs mijn ticketje heb ik al in de hand verdorie..... (terwijl het stemmetje nog aan het vertellen was dat ik mijn kaart in het toestel moest steken 8-) kelt betaald veel te vlug..maar dat wist ik al :|)


maar echt ze gaan IETS moeten doen aan die schermen en dat stemmetje.....die zijn NIET behulpzaam....

Er was wel één klein probleem....bij het verlaten van de self-scan zone ging het alarm af...blijkbaar zat in één van die aangekochte hemdjes zo een spoeltje of zo :evil:

DaBlacky
26 december 2006, 19:08
Er was wel één klein probleem....bij het verlaten van de self-scan zone ging het alarm af...blijkbaar zat in één van die aangekochte hemdjes zo een spoeltje of zo :evil:

Ge moet dat positief bekijken. Nu hebt ge tenminste nog een gesprekje kunnen hebben met die knappe hostes ;)

berre
26 december 2006, 19:43
Nu kunnen ze lekker kassiers ontslaan.behalve de lekkere dan