PDA

View Full Version : Het einde der Vlaamse Beweging.


Pagina's : [1] 2

Patriot!
2 december 2003, 15:45
Straks om 20.00 uur, zaal R001 van de Ufsia :twisted:

Zijn jullie er klaar voor, beste flaminganten? :twisted: :wink:

Bruno*
2 december 2003, 15:50
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Schitterend, schitterend :wink:

Calle
2 december 2003, 16:21
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Schitterend, schitterend :wink:

Een kinderhand is snel gevuld, niet waar ?




Vraag maar aan M. Jackson.

Peter De Ryck
2 december 2003, 17:13
Het einde van de B.U.B.(voor zover deze studenbeweging bekend is bij de Belgische bevolking). :grab:
Zij hebben dan ook niets te verliezen bij dit debat.

El Cid
2 december 2003, 17:48
Straks om 20.00 uur, zaal R001 van de Ufsia :twisted:

Zijn jullie er klaar voor, beste flaminganten? :twisted: :wink:

Men verzoekt hier een volledig verslag ;-)

Patriot!
2 december 2003, 17:58
Verslag te bekijken in de gazet of op tv (hoop ik), anders van onze redacteur :wink:

Zeno!
2 december 2003, 17:59
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Schitterend, schitterend :wink:

Inderdaad humor van de bovenste plank!! :lol: :roll: :lol:

Knuppel
2 december 2003, 18:21
Allez vooruit! De BUB-kopstukken Patriot en Tacitus gaan vanavond, samen met de 'onpartijdige' Mia Doornaert, niet alleen nogmaals bewijzen dat 'wat Vlaemsch is valsch is', maar ook dat het laatse uur van de Vlaamse Beweging is geslagen.

De BUBbels hebben er zeker niets op tegen dat ik mij nu al een stuk in mijn Vlaamse kraag begin te drinken van frustratie en verdriet? :lol: :lol: :lol:

El Cid
2 december 2003, 18:22
Verslag te bekijken in de gazet of op tv (hoop ik), anders van onze redacteur :wink:

Op TV? Droom lekker verder!!! Zolang het geen debat is met Karel De Guchtm georganiseerd door zoon De Gucht, komt het niet op TV.

Patriot!
2 december 2003, 18:24
Verslag te bekijken in de gazet of op tv (hoop ik), anders van onze redacteur :wink:

Op TV? Droom lekker verder!!! Zolang het geen debat is met Karel De Guchtm georganiseerd door zoon De Gucht, komt het niet op TV.

ATV...

Knuppel
2 december 2003, 18:25
Van de BUB-redacteur dus.
Dat wordt zeker iets met veel hoofdletters. :silly:

Zelfs geen kleine lettertjes gezien tot nu toe. 8O
En evenmin zegekreten gehoord. :o
Weet je wat ik denk? :D

Luddo
2 december 2003, 18:39
De Luddo gaat ook luisteren! Ik supporter altijd voor de lagen hond! In dit geval is dat voor de separatisten die volgens Petit Robert le Blètèr slechts 3 (drie) procent van de bevolking van Vlaanderen uitmaken!

Bruno*
3 december 2003, 10:16
Ze maken 100% van de bevolking uit

Distel
3 december 2003, 10:35
Ze maken 100% van de bevolking uit

Voor wat dan wel? Smerige nazi? Racist? Landverrader?

Distel
3 december 2003, 10:36
Hoe was het debat trouwens? Hebben jullie het Vlaams-Nationalisme nu definitief van de kaart geveegd?

Calle
3 december 2003, 11:27
Ik merkte nochtans geen verandering toen ik deze morgen wakker werd.

Knuppel
3 december 2003, 11:43
Van de BUB-redacteur dus.
Dat wordt zeker iets met veel hoofdletters. :silly:


Zelfs geen kleine lettertjes gezien tot nu toe. 8O
En evenmin zegekreten gehoord. :o
Weet je wat ik denk? :D

alpina
3 december 2003, 11:46
Van de BUB-redacteur dus.
Dat wordt zeker iets met veel hoofdletters. :silly:


Zelfs geen kleine lettertjes gezien tot nu toe. 8O
En evenmin zegekreten gehoord. :o
Weet je wat ik denk? :D

Ik denk inderdaad dat wij hetzelfde denken!! Wat een verdachte stilte!! :P

Distel
3 december 2003, 11:47
Van de BUB-redacteur dus.
Dat wordt zeker iets met veel hoofdletters. :silly:


Zelfs geen kleine lettertjes gezien tot nu toe. 8O
En evenmin zegekreten gehoord. :o
Weet je wat ik denk? :D

Ik denk inderdaad dat wij hetzelfde denken!! Wat een verdachte stilte!! :P

Inderdaad, maar dat is ongetwijfeld maar satirisch bedoeld van hun. Ze hebben deze topic dan ook helemaal uit het oog verloren (stond die niet bij K&K?)

Knuppel
3 december 2003, 11:52
Van de BUB-redacteur dus.
Dat wordt zeker iets met veel hoofdletters. :silly:


Zelfs geen kleine lettertjes gezien tot nu toe. 8O
En evenmin zegekreten gehoord. :o
Weet je wat ik denk? :D

Ik denk inderdaad dat wij hetzelfde denken!! Wat een verdachte stilte!! :P

Inderdaad, maar dat is ongetwijfeld maar satirisch bedoeld van hun. Ze hebben deze topic dan ook helemaal uit het oog verloren (stond die niet bij K&K?)

:lol: Hahahahahahahahahahahahaha! :lol:

Bobke
3 december 2003, 11:55
Van de BUB-redacteur dus.
Dat wordt zeker iets met veel hoofdletters. :silly:


Zelfs geen kleine lettertjes gezien tot nu toe. 8O
En evenmin zegekreten gehoord. :o
Weet je wat ik denk? :D

Ik denk inderdaad dat wij hetzelfde denken!! Wat een verdachte stilte!! :P

Inderdaad, maar dat is ongetwijfeld maar satirisch bedoeld van hun. Ze hebben deze topic dan ook helemaal uit het oog verloren (stond die niet bij K&K?)
Mogelijks waren ze ook de bijeenkomst vergeten. :cry:
Of ze zitten nog te wachten tot de zaal vol is. :P

Knuppel
3 december 2003, 12:01
Zoals destijds hun afspraak in het Antwerpse Hilton, bedoel je?

Bobke
3 december 2003, 12:07
Zoals destijds hun afspraak in het Antwerpse Hilton, bedoel je?
:lol: :lol:

Knuppel
3 december 2003, 12:08
Middag, the day after...

Geen 'boem boem' gehoord toen de einde der Vlaamse Beweging plaatsgreep...

Zou Mia Doornaert zo onverwacht 'neutraal' kunnen geweest zijn dat de BUBclub zelfs zonder 'boem boem' heeft opgehouden met zijn 'bla bla'?

Luddo
3 december 2003, 12:13
Hoe was het debat trouwens? Hebben jullie het Vlaams-Nationalisme nu definitief van de kaart geveegd?

Haha, Distel, je wil een verslag? De Luddo is gaan luisteren met zijn eigen oren en gaan kijken met zijn eigen ogen!

Het begon typisch Belgisch: van de zes micro's ging er maar ene een beetje fatsoenlijk... die van Bart De Wever. :D Men moest zich meestal behelpen met het onversterkt eigen stemgeluid. Slechts één deelnemer was in staat zich zonder versterking verstaanbaar te maken: Bart De Wever, maar die kent duidelijk het klappen van de debatzweep. Tot daar de technische kant van de zaak.

En nu inhoudelijk. Wat inhoud betreft en duidelijkheid gaat de hoofdprijs met 10 lengten voorsprong naar Bart De Wever. Ook die De Caluwé van CD&V was duidelijk zonder veel gezever. Die Van de Calseyde van B-Plus deed zijn best maar kwam maar droog over bij het publiek (iets meer dan 100 man, veel studenten) dat voor de meerderheid uit Vlaamsnationalisten van N-VA en Vlaams Blok bestond.
Dieter Lesage die Brussel kwam verdedigen zou beter zijn naam veranderen in Dieter De Zager want met zijn betoog bereikte hij zeker niet de hele zaal. Trouwens kwam zijn standpunt eerder over als de bevestiging van de Vlaamse onderdanigheid ten opzichte van de Franstaligen.
Mia Doornaert is een leep vrouwmens en nam elke gelegenheid te baat om haar ideeën op het voorplan te brengen, wat haar een paar keer een opmerking van Bart de Wever opleverde. Voor de rest deed ze het nog niet zo slecht.
En dan zat daar, uiterst links vanuit de zaal gezien, een heel bijzonder typetje. In zijn sukkelachtig betoog voor een unitair België kon hij niet nalaten te sneren naar Bart De Wever met opmerkingen als "Blood and Honour" en nog andere lieve dingen wat hem een terechtwijzing van Mia Doornaert opleverde. In dat verband gebruikte zij woorden als "fatsoenlijke debattechniek" of zoiets in die zin. Het was ook dat typetje dat steeds onderbrak op een venijnige manier wat door het publiek heel erg gesmaakt werd omdat zijn mimiek de vraag deed rijzen of hij wel normaal was. In een gesprek nadien met jonge volgelingen van BUB gaven zij ook toe dat die spreker niet normaal was maar ja, wat doe je daaraan, ze zaten er zelf mee verveeld... Je zult al wel vermoed hebben dat dat typetje niemand minder was dan de ondervoorzitter van BUB, de genaamde Bruno Yammine, notoir unitarist. Na afloop kreeg hij ook nog onder zijn kl.... van Ludo Dierickx, waarschijnlijk omwille van zijn manier van debatteren die de Belgische zaak geen goed had gedaan (die Ludo Dirickx komt mij voor als een deftig iemand!).

Algemene eindconclusie: door de technische warboel is die avond een beetje de mist ingegaan. Toch was het plezant omdat ik nu ook eens de BUBbers en de B-Plussers aan het woord heb gehoord. In het algemeen doen ze heel smalend en van uit de politiekcorrecte hoogte ten aanzien van de Vlaamsnationalisten die nochtans in het kiezerspubliek vele keren meer vertegenwoordigen dan diegenen die België nog willen koesteren.
Ik vind het wel storend dat Bart De Wever niet kan nalaten te trappen en na te trappen naar het Vlaams Blok. Dat deed zelfs De Caluwé niet. De Wever doet dat telkens als er geen vertegenwoordiger van het Vlaams Blok in het panel zit. Het is niet de eerste keer dat hij dat doet, maar dat zit waarschijnlijk in zijn genen.
Als dat daar de tegenstanders van een onafhankelijk Vlaanderen zijn dan moeten we ons niet veel zorgen maken. Ze betekenen niet veel in het politieke wereldje en vertegenwoordigen hoogstens zichzelf. De belgicisten in de VLD, de SP.A ende CD&V betekenen een veel groter gevaar!
Ik bewonder wel de daar aanwezige jongeren van de BUB die zich voor hun zaak inzetten. Die kwamen mij heel sympathiek over en het zou mij niet verwonderen dat zij binnen enkele jaren ook kiezen voor een onafhankelijk Vlaanderen... eenmaal zij tot de jaren van discretie en verstand zijn gekomen. Vroeger lag die leeftijd op 6 jaar (zie de catechismus) maar tegenwoordig, met de betere kansen in het onderwijs, is die leeftijd opgetrokken tot min of meer 25 jaar! :D

Dat was het verslag van de Luddo, bijna rechtstreeks op antenne. Ik wacht met ongeduld op de commentaren van de BUBbers.

Bruno*
3 december 2003, 12:28
Wat mij opviel is dat
1) Caluwé en Dewever 85% van de tijd gemonopoliseerd hebben, en dat er als dusdanig geen sprake was van een echt debat. Wanneer iemand anders aan het woord wilde komen, bv. ik of Tony (of Dieter die zelfs helemaal niet aan het woord gekomen is!) kon dat niet van de moderator of moest hij een toevlucht nemen tot het onderbreken
2) Dat op de kwestie België of Vlaanderen eigenlijk in het geheel niet ingegaan is
3) Dat de CD&V en de N-VA ex�*ct hetzelfde vertellen, wat de bewering die we hier voortdurend zeggen, dat confederalisme onvermijdelijk tot separatisme leidt onderstreept. Dewever noemde zélf confederalisme een mogelijke tussenstap naar onafhankelijkheid
4) Dat niemand, ook niet Dewever, toekomst zag voor het "Europa der regio's". Op mijn vraag of onze buurlanden zich zouden ontbinden, antwoordde hij negatief
5) Dat de flaminganten zelf letterlijk toegaven dat het separatisme niet en nooit gesteund zal worden door de bevolking
6) Dat er op de essentiële vraag van solidariteit & democratie geen antwoord werd gegeven. Dewever ging zelfs zover om te beweren dat België geen democratie was, wat door M. Doornaert terecht werd weggelachen
7) Uw persoonlijke aantijgingen zijn zonder grond en, natuurlijk, voor uw eigen rekening

Knuppel
3 december 2003, 12:34
Heerlijk neutraal geschreven, Luddo. Proficiat :!:

Ik had niets anders verwacht. :wink:

En we weten nu ook waarom we geen overwinningskreten hoorden van de starter van dit onderwerp.

Een B-plus kopstuk én een barones-moderatrice die de BUB-boegbeelden op de blote billen kletsen. Daar moet zelfs de eigen redacteur een paar nachtjes over slapen. :oops:

Alexis
3 december 2003, 12:35
Hoe was het debat trouwens? Hebben jullie het Vlaams-Nationalisme nu definitief van de kaart geveegd?

Haha, Distel, je wil een verslag? De Luddo is gaan luisteren met zijn eigen oren en gaan kijken met zijn eigen ogen!

Het begon typisch Belgisch: van de zes micro's ging er maar ene een beetje fatsoenlijk... die van Bart De Wever. :D Men moest zich meestal behelpen met het onversterkt eigen stemgeluid. Slechts één deelnemer was in staat zich zonder versterking verstaanbaar te maken: Bart De Wever, maar die kent duidelijk het klappen van de debatzweep. Tot daar de technische kant van de zaak.

En nu inhoudelijk. Wat inhoud betreft en duidelijkheid gaat de hoofdprijs met 10 lengten voorsprong naar Bart De Wever. Ook die De Caluwé van CD&V was duidelijk zonder veel gezever. Die Van de Calseyde van B-Plus deed zijn best maar kwam maar droog over bij het publiek (iets meer dan 100 man, veel studenten) dat voor de meerderheid uit Vlaamsnationalisten van N-VA en Vlaams Blok bestond.
Dieter Lesage die Brussel kwam verdedigen zou beter zijn naam veranderen in Dieter De Zager want met zijn betoog bereikte hij zeker niet de hele zaal. Trouwens kwam zijn standpunt eerder over als de bevestiging van de Vlaamse onderdanigheid ten opzichte van de Franstaligen.
Mia Doornaert is een leep vrouwmens en nam elke gelegenheid te baat om haar ideeën op het voorplan te brengen, wat haar een paar keer een opmerking van Bart de Wever opleverde. Voor de rest deed ze het nog niet zo slecht.
En dan zat daar, uiterst links vanuit de zaal gezien, een heel bijzonder typetje. In zijn sukkelachtig betoog voor een unitair België kon hij niet nalaten te sneren naar Bart De Wever met opmerkingen als "Blood and Honour" en nog andere lieve dingen wat hem een terechtwijzing van Mia Doornaert opleverde. In dat verband gebruikte zij woorden als "fatsoenlijke debattechniek" of zoiets in die zin. Het was ook dat typetje dat steeds onderbrak op een venijnige manier wat door het publiek heel erg gesmaakt werd omdat zijn mimiek de vraag deed rijzen of hij wel normaal was. In een gesprek nadien met jonge volgelingen van BUB gaven zij ook toe dat die spreker niet normaal was maar ja, wat doe je daaraan, ze zaten er zelf mee verveeld... Je zult al wel vermoed hebben dat dat typetje niemand minder was dan de ondervoorzitter van BUB, de genaamde Bruno Yammine, notoir unitarist. Na afloop kreeg hij ook nog onder zijn kl.... van Ludo Dierickx, waarschijnlijk omwille van zijn manier van debatteren die de Belgische zaak geen goed had gedaan (die Ludo Dirickx komt mij voor als een deftig iemand!).

Algemene eindconclusie: door de technische warboel is die avond een beetje de mist ingegaan. Toch was het plezant omdat ik nu ook eens de BUBbers en de B-Plussers aan het woord heb gehoord. In het algemeen doen ze heel smalend en van uit de politiekcorrecte hoogte ten aanzien van de Vlaamsnationalisten die nochtans in het kiezerspubliek vele keren meer vertegenwoordigen dan diegenen die België nog willen koesteren.
Ik vind het wel storend dat Bart De Wever niet kan nalaten te trappen en na te trappen naar het Vlaams Blok. Dat deed zelfs De Caluwé niet. De Wever doet dat telkens als er geen vertegenwoordiger van het Vlaams Blok in het panel zit. Het is niet de eerste keer dat hij dat doet, maar dat zit waarschijnlijk in zijn genen.
Als dat daar de tegenstanders van een onafhankelijk Vlaanderen zijn dan moeten we ons niet veel zorgen maken. Ze betekenen niet veel in het politieke wereldje en vertegenwoordigen hoogstens zichzelf. De belgicisten in de VLD, de SP.A ende CD&V betekenen een veel groter gevaar!
Ik bewonder wel de daar aanwezige jongeren van de BUB die zich voor hun zaak inzetten. Die kwamen mij heel sympathiek over en het zou mij niet verwonderen dat zij binnen enkele jaren ook kiezen voor een onafhankelijk Vlaanderen... eenmaal zij tot de jaren van discretie en verstand zijn gekomen. Vroeger lag die leeftijd op 6 jaar (zie de catechismus) maar tegenwoordig, met de betere kansen in het onderwijs, is die leeftijd opgetrokken tot min of meer 25 jaar! :D

Dat was het verslag van de Luddo, bijna rechtstreeks op antenne. Ik wacht met ongeduld op de commentaren van de BUBbers.

:twisted: :twisted: :twisted: Mooie analyse. Wie van die Blubbers heeft zoal gezegd dat die ondervoorzitter ni normaal is?

Distel
3 december 2003, 12:37
Heerlijk neutraal geschreven, Luddo. Proficiat :!:

Ik had niets anders verwacht. :wink:

En we weten nu ook waarom we geen overwinningskreten hoorden van de starter van dit onderwerp.

Een B-plus kopstuk én een barones-moderatrice die de BUB-boegbeelden op de blote billen kletsen. Daar moet zelfs de eigen redacteur een paar nachtjes over slapen. :oops:

Kunnen we ons nu verwachten aan een reeks "technische problemen" i.v.m. het filmpje?

Alexis
3 december 2003, 12:38
Nu is er tenminste klaar en duidelijk een einde gemaakt aan die atavistische kliek belgicisten :P 8) :lol:

Knuppel
3 december 2003, 12:39
Caluwé en Dewever 85% van de tijd gemonopoliseerd hebben, en dat er als dusdanig geen sprake was van een echt debat.

Zoals ze ook de hele, Vlaamse media monopoliseren...

En dat met een B-plusser zoals Ludo Dierixks en een belgicistische barones erbij die niet in staat waren al dit geweld te stoppen. Tssssssssssssssssssssssssssssss................... ......

Luddo
3 december 2003, 12:39
Ik zou zeggen: Bekijk de video-opname die er gemaakt werd eens goed en als je vindt dat ik overdreven heb dan maak je die opname bekend bij het brede publiek, dan kunnen ze zelf oordelen. Tenzij je natuurlijk een montage maakt, daarmee kan je alles bewijzen. Wat de inhoud van de betogen betreft: iedereen is op zijn bekende standpunten gebleven. De BUBber en de B-plusser hebben teksten voorgelezen die ik hier op dit forum al tot in den treure gelezen heb. Bart De Wever en De Caluwé spraken voor de vuist weg, zonder papieren. Iemand die zijn onderwerp beheerst hoeft niets voor te lezen. Een "voor-de-vuist-wegspreker", van welke strekking ook, is veel aangenamer om te beluisteren! Het enige interessante aan dat "debat" was de organisatie en het geblunder.

Knuppel
3 december 2003, 12:44
Heerlijk neutraal geschreven, Luddo. Proficiat :!:

Ik had niets anders verwacht. :wink:

En we weten nu ook waarom we geen overwinningskreten hoorden van de starter van dit onderwerp.

Een B-plus kopstuk én een barones-moderatrice die de BUB-boegbeelden op de blote billen kletsen. Daar moet zelfs de eigen redacteur een paar nachtjes over slapen. :oops:

Kunnen we ons nu verwachten aan een reeks "technische problemen" i.v.m. het filmpje?

Hahahahahahahahahaha! :lol:
Ik heb mijn beroep gemist, denk ik.
En de kristalfabriek in Wallonië is intussen opgedoekt, zeker?

Luddo
3 december 2003, 12:48
:twisted: :twisted: :twisted: Mooie analyse. Wie van die Blubbers heeft zoal gezegd dat die ondervoorzitter ni normaal is?

Alex, ik heb een leuk gesprek gehad met enkele van die jongeren. Ik respecteer iedereen die achter een bepaald idee staat en er voor uitkomt, ook als dat idee tegengesteld is als het mijne. Je kan van mij niet verwachten dat ik hun identiteit prijsgeef. Dat zou zeer unfair zijn. Ik ben er trouwens zeker van dat zij in een gewoon gesprek of debat beter en eerlijker zouden overkomen dan hun boegbeelden. Trouwens, het is niet alleen bij BUB dat de basis steeds gelukkig is met de uitspraken of de manier van optreden van hun voormannen.

Knuppel
3 december 2003, 12:57
ALS we al ooit iets van die video-opname gaan zien, dan zal het een opgekuiste versie zijn waar enkel de BUB-club goed zal uit komen.
Ook zonder kristallen bol kan eender wie dat voorspellen.

Dat wordt dus niets. Er zullen zich wel technische problemen voordoen tot dit 'debat', met zoveel glorie door de BUBbels aangekondigd, 'vergeten' is.

En de door de BUB zo gehate Vlaamse Beweging?
Zij gaat rustig verder haar onvermoeibare gang naar het onvermijdelijke. :D :D :D

Knuppel
3 december 2003, 13:01
:twisted: :twisted: :twisted: Mooie analyse. Wie van die Blubbers heeft zoal gezegd dat die ondervoorzitter ni normaal is?

Alex, ik heb een leuk gesprek gehad met enkele van die jongeren. Ik respecteer iedereen die achter een bepaald idee staat en er voor uitkomt, ook als dat idee tegengesteld is als het mijne. Je kan van mij niet verwachten dat ik hun identiteit prijsgeef. Dat zou zeer unfair zijn. Ik ben er trouwens zeker van dat zij in een gewoon gesprek of debat beter en eerlijker zouden overkomen dan hun boegbeelden. Trouwens, het is niet alleen bij BUB dat de basis steeds gelukkig is met de uitspraken of de manier van optreden van hun voormannen.

Oef. Hier vallen, niet nader genoemde, Blok-kopstukken vrees ik. :wink:

Knuppel
3 december 2003, 13:04
Ikzelf ben zelf trouwens evenmin gelukkig met alle door Bourgeois en Anciaux gedane uitspraken... :oops: :cry:

Luddo
3 december 2003, 13:09
Ik publiceer hier nog eens mijn reactie op dat andere onderwerp dat door Alex gestart werd:

-Alex- schreef:
In een ander forum zegt Luddo dat de Blubbers zélf zeggen dat hun fameuze ondervoorzitter niet normaal is. Maar op dit forum zijn ze te hypocriet om dat toe te geven. Zo kennen we ze


Ik vind dit serieus naast de pot gepist, Alex!
Iemand kan net zo goed een onderwerp opstarten met:
"Blokkers zeggen zelf dat Filip De Winter niet normaal is."
"CD&Vers zeggen zelf dat Marc Eyskens niet meer normaal is."
"N-VAers zeggen zelf dat Bourgeois niet meer normaal reageert."
En over SP.A-Spirit en GROEN! ga ik het nog niet hebben.

Voor mij was dat een leuke, waargebeurde anecdote, niet meer en niet minder, en ik vind het "storend" (om het nog zacht uit te drukken!) dat jij dat uitvergroot. Heb jij in jouw partij ook geen mensen die "het" in een debat gewoon niet kunnen, hoe overtuigd ze ook zijn? Ik heb ook kritiek gegeven op Bart De Wever, maar ... hij kan "het"! Hij is een meester in het debat (net zoals Annemans) en was duidelijk geen partij voor zijn gesprekspartners. Dat hadden de BUBbers moeten weten. Bruno Yammine is niet geschikt voor een debat onder grote mensen. Hij kan het niet, hij maakt zich kwaad, hij begint te schelden... en dat is het laatste wat je in die omstandigheden mag doen. Ik ben er zeker van dat er in zijn jonge achterban wel mensen zitten die veel beter overkomen dan hij.

Ik stel voor, mijn beste Alex, dat je aan de administrator vraagt om deze "topiek" of hoe heet zo iets, te sluiten en verder te reageren op dat andere onderwerp over dit debat. Mijn gedacht.

Patriot!
3 december 2003, 13:17
Al die zever... Bruno Yammine kwam bijna niet aan het woord dankzij de - zeer onpartijdige :roll: - Mia, en maakte zich soms kwaad, ja, vooral - zo heb ik later begrepen - omdat hij gewoon genegeerd werd door de moderator en nooit iets mocht zeggen (ja, dan moet je wel onderbreken).
Sommigen onder U zullen eerlijk moeten toegeven dat hij zich op een vorig debat (van de VVB) goed verweerde, en veel meer tot zijn recht kwam als nu.
Tony Van de Calseyde daarentegen deed het zeer goed, en dat zijn betoog de aanwezig N-VA afdeling niet kon boeien ligt denk ik enkel aan jullie eigen-groot-gelijk-gevoel. Zijn betoog was een sprankelend betoog voor een solidair België, alleen zijn kritiek op het Unitarisme was onterecht. Hoedanook positief dat hij 'hoopt op een Unitair België', zo kennen we hem weer! Samen met B Plus zullen we een groot deel van de weg afleggen.
Ook Dieter Lesage had goeie dingen te zeggen, al leek hij inderdaad veel af te lezen...
Ludo Dierickx, die tussenkwam, had ook een zeer interessant betoog, waar geen enkele separatist op kon antwoorden.
Al bij al toch wel opvallend dat de Bruno & Tony bij momenten een stormachtig aplaus deden losbarsten bij het aanwezige publiek.
Ook even nagepraat met de N-VA'ers, waarvan ik er enkele bleek te kennen. Een oudere onder hen had het over 'te jong om de geschiedenis te kennen, en dus maar Belgicist'. We zouden Ludo Dierickx er kunnen bijhalen, maar laat ons niet uitweiden...
De meesten van die flaminganten waren best wel sympathiek, en een aantal onder hen heeft zelfs getekend opdat we zouden kunnen meedoen met de verkiezingen. Enkel de eerder aangehaalde oudere las zijn jongens de les, want ze tekenden de lijst van die snotapen die niks van de geschiedenis kenden. Op de achtergrond hoorden we Ludo Dierickx bulderen. :wink:

En, mocht U het zich afvragen: 3 nieuwe mensen zijn na het debat lid geworden van BUB. Een veelvoud daarvan werden lid van B Plus (de drempel naar lidmaatschap van een politieke partij ligt altijd hoger)

Al bij al ben ik blij lid te zijn van B Plus, en toch ook van BUB, hoewel onze spreker een beetje de mist inging - maar dat was niet helemaal zijn fout.

Peter De Ryck
3 december 2003, 13:21
Waar werd deze ''objectieve''samenvatting gepubliceerd :?: :idea:
Persoonlijk ben ik zeker van het feit, dat er na het debat niemand lid is geworden van uw studentenbeweging(u misleid de forumleden en u tracht op deze manier wel leden te werven).
U mag mij van het tegendeel overtuigen aan de hand van bewijzen.

Luddo
3 december 2003, 13:40
Al die zever... Bruno Yammine kwam bijna niet aan het woord dankzij de - zeer onpartijdige :roll: - Mia, en maakte zich soms kwaad, ja, vooral - zo heb ik later begrepen - omdat hij gewoon genegeerd werd door de moderator en nooit iets mocht zeggen (ja, dan moet je wel onderbreken).
Sommigen onder U zullen eerlijk moeten toegeven dat hij zich op een vorig debat (van de VVB) goed verweerde, en veel meer tot zijn recht kwam als nu.
Tony Van de Calseyde daarentegen deed het zeer goed, en dat zijn betoog de aanwezig N-VA afdeling niet kon boeien ligt denk ik enkel aan jullie eigen-groot-gelijk-gevoel. Zijn betoog was een sprankelend betoog voor een solidair België, alleen zijn kritiek op het Unitarisme was onterecht. Hoedanook positief dat hij 'hoopt op een Unitair België', zo kennen we hem weer! Samen met B Plus zullen we een groot deel van de weg afleggen.
Ook Dieter Lesage had goeie dingen te zeggen, al leek hij inderdaad veel af te lezen...
Ludo Dierickx, die tussenkwam, had ook een zeer interessant betoog, waar geen enkele separatist op kon antwoorden.
Al bij al toch wel opvallend dat de Bruno & Tony bij momenten een stormachtig aplaus deden losbarsten bij het aanwezige publiek.
Ook even nagepraat met de N-VA'ers, waarvan ik er enkele bleek te kennen. Een oudere onder hen had het over 'te jong om de geschiedenis te kennen, en dus maar Belgicist'. We zouden Ludo Dierickx er kunnen bijhalen, maar laat ons niet uitweiden...
De meesten van die flaminganten waren best wel sympathiek, en een aantal onder hen heeft zelfs getekend opdat we zouden kunnen meedoen met de verkiezingen. Enkel de eerder aangehaalde oudere las zijn jongens de les, want ze tekenden de lijst van die snotapen die niks van de geschiedenis kenden. Op de achtergrond hoorden we Ludo Dierickx bulderen. :wink:

En, mocht U het zich afvragen: 3 nieuwe mensen zijn na het debat lid geworden van BUB. Een veelvoud daarvan werden lid van B Plus (de drempel naar lidmaatschap van een politieke partij ligt altijd hoger)

Al bij al ben ik blij lid te zijn van B Plus, en toch ook van BUB, hoewel onze spreker een beetje de mist inging - maar dat was niet helemaal zijn fout.

Ik ben juist gekomen omdat ik over dat VVB-debat (in Rijkevorsel) had gehoord. Daar was den BUB er ook maar slecht uitgekomen maar bij de VVB zijn het beleefde mensen die iedereen aan het woord laten, zelfs al is het tegen de eigen overtuiging. Dat Bart De Wever meer aan het woord kwam was op de eerste plaats omdat hij zwaar aangevallen werd (vooral door Bruno-"Blood and Honour") en dus mocht reageren. En dat deed hij dan ook met verve en vakkundigheid. Bart De Wever mocht het debat openen maar dat is niet altijd de comfortabelste uitgangspositie. Je geeft de volgende spreker al direct de gelegenheid om je onderuit te halen. De CD&Ver De Caluwé was veel wolliger maar toch ook duidelijk. Ik had de indruk dat Mia Doornaert zich wat gegeneerd voelde door de uitspraken van haar bijna-geestesgenoten.Tenslotte was die avond door Ludo Dierickx bedoeld als een stijlvol debat. Daarin pasten dat soort opmerkingen niet. Dat je hier op dit forum mekaar uitscheldt voor "Blood and Honour-adept" hoort bij de geplogenheden maar in een aula van de UIA past wel wat stijl.
En een beetje naast de kwestie: De toeschouwer wil ook wel wat anders dan een droge uiteenzetting. Bart De Wever heeft dat goed begrepen.. en Bruno Yammine ook, zij het niet zo bedoeld! :D

Patriot!
3 december 2003, 13:43
Bruno zei wel 'Blut & Boden' ipv 'Blood & Honour', kleine nuance :wink:

Luddo
3 december 2003, 13:46
Waar werd deze ''objectieve''samenvatting gepubliceerd :?: :idea:
Persoonlijk ben ik zeker van het feit, dat er na het debat niemand lid is geworden van uw studentenbeweging(u misleid de forumleden en u tracht op deze manier wel leden te werven).
U mag mij van het tegendeel overtuigen aan de hand van bewijzen.

Peter, na afloop was het best gezellig en inderdaad, enkele Vlaamsnationalisten hebben een lijst getekend voor de mogelijkheid tot deelname van BUB aan de verkiezingen, of zoiets. Ik heb dat zelf gezien en ik heb daar geen problemen mee. Elke stem die BUB haalt nemen ze af van partijen die toch geen Vlaamse reflex hebben, dus dat is goed voor de Vlaamse mensen! Het is goed mogelijk dat er jongeren lid geworden zijn maar dat heb ik niet zelf kunnen constateren. Er was hoegenaamd geen wrijving tussen de Vlaamsnationalistische jongeren en de BUBjongeren. Integendeel, er werd op een gewone manier met elkaar omgegaan, en zo hoort het ook!

Knuppel
3 december 2003, 13:48
Al die zever... Bruno Yammine kwam bijna niet aan het woord dankzij de - zeer onpartijdige :roll: - Mia, en maakte zich soms kwaad, ja, vooral - zo heb ik later begrepen - omdat hij gewoon genegeerd werd door de moderator en nooit iets mocht zeggen.

Knuppel schreef:

:idea: Zou Mia Doornaert zo onverwacht 'neutraal' kunnen geweest zijn dat de BUBclub zelfs zonder 'boem boem' heeft opgehouden met zijn 'bla bla'? :idea:


Jullie zijn toch wel héél erg voorspelbaar...

Lees nog eens wat Luddo schreef. Daar geloof ik al veel meer van.
De bewijzen van het gedrag van Tacitus liggen op dit forum trouwens duimendik gezaaid.

Patriot!
3 december 2003, 13:48
Waar werd deze ''objectieve''samenvatting gepubliceerd :?: :idea:
Persoonlijk ben ik zeker van het feit, dat er na het debat niemand lid is geworden van uw studentenbeweging(u misleid de forumleden en u tracht op deze manier wel leden te werven).
U mag mij van het tegendeel overtuigen aan de hand van bewijzen.

Peter, na afloop was het best gezellig en inderdaad, enkele Vlaamsnationalisten hebben een lijst getekend voor de mogelijkheid tot deelname van BUB aan de verkiezingen, of zoiets. Ik heb dat zelf gezien en ik heb daar geen problemen mee. Elke stem die BUB haalt nemen ze af van partijen die toch geen Vlaamse reflex hebben, dus dat is goed voor de Vlaamse mensen! Het is goed mogelijk dat er jongeren lid geworden zijn maar dat heb ik niet zelf kunnen constateren. Er was hoegenaamd geen wrijving tussen de Vlaamsnationalistische jongeren en de BUBjongeren. Integendeel, er werd op een gewone manier met elkaar omgegaan, en zo hoort het ook!

Voor Peter De Ryck is zo'n omgang onvoorstelbaar :wink:

Luddo
3 december 2003, 13:50
Bruno zei wel 'Blut & Boden' ipv 'Blood & Honour', kleine nuance :wink:

Om helemaal correct te zijn: Hij zei:

"Blut und Boden, Blood and Honour"

Misschien staat het wel op de video-opname![/b]

Pelgrim
3 december 2003, 13:54
Even een vraag terzijde, die Mia Doornaerts, is dat toevallig die barones die regelmatig eens in de Standaard schrijft?

Bruno*
3 december 2003, 13:54
(vooral door Bruno-"Blood and Honour")

Ach, man: ik zei BLOED EN BODEM, de rechtsvoorganger van taal en cultuur en al die flamingantische zever.

Knuppel
3 december 2003, 13:55
Bruno zei wel 'Blut & Boden' ipv 'Blood & Honour', kleine nuance :wink:

Fijn dat je zelf toegeeft voor welke stijl en tactiek Tacitus opteerde.

Geen wonder dat barones Mia verveeld was met jullie ondervoorzitter.
Of die er nu 'Blood & Honour' bijsleurde of 'Blut & Boden' maakt geen enkel verschil.

Tacitus heeft er zijn eigen ruiten mee ingegooid.

Knuppel
3 december 2003, 13:57
Even een vraag terzijde, die Mia Doornaerts, is dat toevallig die barones die regelmatig eens in de Standaard schrijft?

Ja.

Brabo
3 december 2003, 13:57
Even een vraag terzijde, die Mia Doornaerts, is dat toevallig die barones die regelmatig eens in de Standaard schrijft?

Dat is inderdaad dat ergerlijk betweterig mevrouwtje.
En het is Mia Doornaert.

Distel
3 december 2003, 14:00
(vooral door Bruno-"Blood and Honour")

Ach, man: ik zei BLOED EN BODEM, de rechtsvoorganger van taal en cultuur en al die flamingantische zever.

Blood and Honour
Bloed en Bodem
Flamingantische zever

Maakt eigenlijk niet uit welk het nu juist was. Het komt erop neer dat u zich weer eens belachelijk gemaakt hebt.

Bruno*
3 december 2003, 14:01
Bruno zei wel 'Blut & Boden' ipv 'Blood & Honour', kleine nuance :wink:

Fijn dat je zelf toegeeft voor welke stijl en tactiek Tacitus opteerde.

Geen wonder dat barones Mia verveeld was met jullie ondervoorzitter.
Of die er nu 'Blood & Honour' bijsleurde of 'Blut & Boden' maakt geen enkel verschil.

Tacitus heeft er zijn eigen ruiten mee ingegooid.

Waarom, Knuppel, wat is het verschil tussen bloed/bodem en cultuur/territorium? Dat kan zelfs Bourgeois niet weerleggen dat dat gelijken zijn.

Pelgrim
3 december 2003, 14:06
Ah, dan is dat dus dezelfde madam die een paar maand geleden het aandurfde onze organisatie pax Christi Vlaanderen door het slijk te halen. Als die als moderator functioneerde op dat debat, zal't goe geweest zijn :roll:

Luddo
3 december 2003, 14:11
Bruno zei wel 'Blut & Boden' ipv 'Blood & Honour', kleine nuance :wink:

Om helemaal correct te zijn: Hij zei:

"Blut und Boden, Blood and Honour"

Misschien staat het wel op de video-opname![/b]

Versta mij niet verkeerd! Ik vond het fantastisch dat hij dat uitgerekend Bart De Wever tussen zijne boterham legde, Bart De Wever van een partij die toch ook zo politiekcorrect wil overkomen en niets wil te maken hebben met alles waar maar een rechts reukje heeft. En misschien had de barones dat goed begrepen en wou ze Bart wat beschermen zodat hij niet in het hokje van de Bozen werd geplaatst! Dat boze Blok dat niet was uitgenodigd...

Pelgrim
3 december 2003, 14:38
Zeg, en is die Vlaamse beweging nu geëindigt, of wat? Want dan moet ik mijn meervoud abonnement even opzeggen en mijn avatar aanpassen.

Nello
3 december 2003, 14:56
Bruno zei wel 'Blut & Boden' ipv 'Blood & Honour', kleine nuance :wink:

Om helemaal correct te zijn: Hij zei:

"Blut und Boden, Blood and Honour"

Misschien staat het wel op de video-opname![/b]

Kzal het eens nakijken seffes...

Nello
3 december 2003, 15:00
Wat zeker wel op de bans staat is het verveelde gezicht van Bart De Wever wanneer bij zijn naamvermelding enkele jongeren spontaan enkele eigenschappen van de gorilla kregen, en begonnen te krijsen.
Het gezicht van BDW - in close up op video - is geld waard...

Peter De Ryck
3 december 2003, 15:02
Waar werd deze ''objectieve''samenvatting gepubliceerd :?: :idea:
Persoonlijk ben ik zeker van het feit, dat er na het debat niemand lid is geworden van uw studentenbeweging(u misleid de forumleden en u tracht op deze manier wel leden te werven).
U mag mij van het tegendeel overtuigen aan de hand van bewijzen.

Peter, na afloop was het best gezellig en inderdaad, enkele Vlaamsnationalisten hebben een lijst getekend voor de mogelijkheid tot deelname van BUB aan de verkiezingen, of zoiets. Ik heb dat zelf gezien en ik heb daar geen problemen mee. Elke stem die BUB haalt nemen ze af van partijen die toch geen Vlaamse reflex hebben, dus dat is goed voor de Vlaamse mensen! Het is goed mogelijk dat er jongeren lid geworden zijn maar dat heb ik niet zelf kunnen constateren. Er was hoegenaamd geen wrijving tussen de Vlaamsnationalistische jongeren en de BUBjongeren. Integendeel, er werd op een gewone manier met elkaar omgegaan, en zo hoort het ook!

Voor Peter De Ryck is zo'n omgang onvoorstelbaar :wink:

Dat blijkt uit de bewijzen tegen uw partij(de reden waarom de Antwerpse,provinciale Voorzitster dreigd met een proces wanneer ik deze bekend maak). :idea:

Pelgrim
3 december 2003, 15:03
Ik extrapoleer daaruit dat:

*deze krijsende lui duidelijk anti-De Wever waren
*Dus duidelijk anti flamingant waren
*dus bijgevolg Belgicisten
*dus bijgevolg kan ik concluderen dat de bub'ers gorillas zijn.
:D :lol:

Nello
3 december 2003, 15:10
Ik extrapoleer daaruit dat:

*deze krijsende lui duidelijk anti-De Wever waren
*Dus duidelijk anti flamingant waren
*dus bijgevolg Belgicisten
*dus bijgevolg kan ik concluderen dat de bub'ers gorillas zijn.
:D :lol:

Ik kan u met zekerheid melden dat deze krijsende gorillas absoluut niet pro-BUB waren, aangezien ze met een leeuwinnetje stonden te wapperen, en hetzelfde soort kreet lieten horen, telkens als Bart De Wever scherp uit de hoek kwam, al dan niet goed geplaatst.
Dit was allicht de N-VA-fanclub geweest...

Knuppel
3 december 2003, 15:25
Ik extrapoleer daaruit dat:

*deze krijsende lui duidelijk anti-De Wever waren
*Dus duidelijk anti flamingant waren
*dus bijgevolg Belgicisten
*dus bijgevolg kan ik concluderen dat de bub'ers gorillas zijn.
:D :lol:

Ik kan u met zekerheid melden dat deze krijsende gorillas absoluut niet pro-BUB waren, aangezien ze met een leeuwinnetje stonden te wapperen, en hetzelfde soort kreet lieten horen, telkens als Bart De Wever scherp uit de hoek kwam, al dan niet goed geplaatst.
Dit was allicht de N-VA-fanclub geweest...


Wat zeker wel op de bans staat is het verveelde gezicht van Bart De Wever wanneer bij zijn naamvermelding enkele jongeren spontaan enkele eigenschappen van de gorilla kregen, en begonnen te krijsen.
Het gezicht van BDW - in close up op video - is geld waard...


Wel vreemd dat BDW verveeld was met zijn eigen partijgenoten. :roll:
Niet vreemd is dat de BUB hier met zoiets tegenstrijdigs denkt te kunnen scoren.
Echte N-VA-ers gebruiken, voor zover ik weet, hun eigen N-VA vlag.
Ik droeg ze zelf ook mee op de betoging tegen het eredoctoraat van Prince Philippe de Belgique.
Ben je er wel zeker van dat die leeuwinnenvlagjes aan N-VA-ers toebehoorden?

Nello
3 december 2003, 15:30
Ik extrapoleer daaruit dat:

*deze krijsende lui duidelijk anti-De Wever waren
*Dus duidelijk anti flamingant waren
*dus bijgevolg Belgicisten
*dus bijgevolg kan ik concluderen dat de bub'ers gorillas zijn.
:D :lol:

Ik kan u met zekerheid melden dat deze krijsende gorillas absoluut niet pro-BUB waren, aangezien ze met een leeuwinnetje stonden te wapperen, en hetzelfde soort kreet lieten horen, telkens als Bart De Wever scherp uit de hoek kwam, al dan niet goed geplaatst.
Dit was allicht de N-VA-fanclub geweest...


Wat zeker wel op de bans staat is het verveelde gezicht van Bart De Wever wanneer bij zijn naamvermelding enkele jongeren spontaan enkele eigenschappen van de gorilla kregen, en begonnen te krijsen.
Het gezicht van BDW - in close up op video - is geld waard...


Wel vreemd dat BDW verveeld was met zijn eigen partijgenoten. :roll:
Niet vreemd is dat de BUB hier met zoiets tegenstrijdigs denkt te kunnen scoren.
Echte N-VA-ers gebruiken, voor zover ik weet, hun eigen N-VA vlag.
Ik droeg ze zelf ook mee op de betoging tegen het eredoctoraat van Prince Philippe de Belgique.
Ben je er wel zeker van dat die leeuwinnenvlagjes aan N-VA-ers toebehoorden?

Absoluut, het spijt me daarvoor. Wij noch Bplus hebben leewinnenvlag gebruikt. We hebben zelfs geen Belgische vlag gebruikt.
Bart De Wever zal dit zelf bevestigen, mocht je hem ooit tegenkomen.
Niet mijn schuld hoor, en het ligt niet in mijn bedoeling te 'scoren' met 'tegenstrijdigheden' echter jullie een ander deeltje van het debat mee te delen, waar Luddo blijkbaar niet over spreekt.
Jullie doen met die informatie wat jullie willen.
Ik zal zien of ik binnen enkele weken de tijd vind om deze band publiek te tonen. Dan moeten we maar eens kijken WAAR dit kan, en WIE er wil komen...

Nello
3 december 2003, 15:33
Wel vreemd dat BDW verveeld was met zijn eigen partijgenoten. :roll:


Dat zou vreemd zijn, maar dat BUB'ers zogezegd Bruno zouden zwart maken, en dan nog tegen N-VA'ers, dat is de normaalste zaak van de wereld :?: Kom he, Knuppel, wakker worden...

Zeno!
3 december 2003, 15:39
De meesten van die flaminganten waren best wel sympathiek, en een aantal onder hen heeft zelfs getekend opdat we zouden kunnen meedoen met de verkiezingen.

Ah voila! Zou ik ook gedaan hebben. Ik hoop dat het dus nu gedaan zal zijn met het "flaminganten=racisten"-gedoe vanwege de BUB.


Bedankt aan iedereen die een verslagje heeft geschreven. Heb echt wel spijt dat ik er niet bij kon zijn... :oops: Organiseer misschien de volgende keer eens iets in Leuven?

Ik kan iig geval weer zien dat de avond een triomf is geweest voor de Vlaamse zaak. (de tegenpartij zoekt weer tal van uitvluchten "ik kwam niet aan het woord", "mijne micro was kapot"... tja, ga daar mee naar den oorlog, zou mijn grootvader zeggen...

Bruno*
3 december 2003, 15:42
Een Vlaamse zaak waarvan Dewever toegeeft dat de meerderheid tégen (tegen!) onafhankelijkheid is. Ik stel me vragen bij de democratische legitimering.

Nello
3 december 2003, 15:43
ga daar mee naar den oorlog, zou mijn grootvader zeggen...

Alsof de wapens aan het oostfront zo schitterend waren...

Nello
3 december 2003, 15:44
dubbel gepost, sorry

Patriot!
3 december 2003, 15:51
Wel vreemd dat BDW verveeld was met zijn eigen partijgenoten. :roll:


Dat zou vreemd zijn, maar dat BUB'ers zogezegd Bruno zouden zwart maken, en dan nog tegen N-VA'ers, dat is de normaalste zaak van de wereld :?: Kom he, Knuppel, wakker worden...

Wat uiteraard een leugen is. Ik kan me niet voorstellen dat één van de onzen zo'n schandelijke uitspraak zou doen. Dat het debat voor onze spreker geen succes was, was ook duidelijk, maar dan vooral omdat hij bijna nooit aan het woord mocht komen.

Patriot!
3 december 2003, 15:54
De meesten van die flaminganten waren best wel sympathiek, en een aantal onder hen heeft zelfs getekend opdat we zouden kunnen meedoen met de verkiezingen.

Ah voila! Zou ik ook gedaan hebben. Ik hoop dat het dus nu gedaan zal zijn met het "flaminganten=racisten"-gedoe vanwege de BUB.


Zeker.

Knuppel
3 december 2003, 16:03
Wel vreemd dat BDW verveeld was met zijn eigen partijgenoten. :roll:


Dat zou vreemd zijn, maar dat BUB'ers zogezegd Bruno zouden zwart maken, en dan nog tegen N-VA'ers, dat is de normaalste zaak van de wereld :?: Kom he, Knuppel, wakker worden...

Niet zeveren, Nello!
Ik heb pas nog op de blauwe gedrukt omdat Alex een persoonlijke aanval op Tacitus startte! Die topic werd onmiddellijk gelockt!

Ik vraag me echter ten zeerste af waarom jullie het gezicht van BDW goud waard vonden. Voor zover ik weet heeft een Vlaams-nationalist niets tegen leeuw(innen)vlagjes.
Ik heb het ook nog nooit van mijn leven meegemaakt dat leeuwenvlagdragers zich als apen aanstelden :!:

Nello
3 december 2003, 16:08
Wel vreemd dat BDW verveeld was met zijn eigen partijgenoten. :roll:


Dat zou vreemd zijn, maar dat BUB'ers zogezegd Bruno zouden zwart maken, en dan nog tegen N-VA'ers, dat is de normaalste zaak van de wereld :?: Kom he, Knuppel, wakker worden...

Niet zeveren, Nello!
Ik heb pas nog op de blauwe gedrukt omdat Alex een persoonlijke aanval op Tacitus startte! Die topic werd onmiddellijk gelockt!

Waarvoor dank


Ik vraag me echter ten zeerste af waarom jullie het gezicht van BDW goud waard vonden. Voor zover ik weet heeft een Vlaams-nationalist niets tegen leeuw(innen)vlagjes.
Ik heb het ook nog nooit van mijn leven meegemaakt dat leeuwenvlagdragers zich als apen aanstelden :!:

Voor alles is een eerste keer natuurlijk, maar deze leeuwinnenminnaars vonden het blijkbaar gepast de aap uit te hangen.
Ik vond het opmerkelijk grappig hoe Bart De Wever zich als het ware geneerde voor het gedrag van deze Vlaamsgezinden.
Maar kom binnenkort naar de voorstelling van de VOLLEDIG ONBEWERKTE film, en oordeel voor uzelf, Knuppel.

Ik kan er ook niets aan doen dat deze leeuwinnezwaaiers een schaamtevlek waren voor het Vlaams Nationalistische N-VA. Mocht ik BDW zijn, ik zou er ook niet mee kunnen gelachen hebben...

Knuppel
3 december 2003, 16:09
Wel vreemd dat BDW verveeld was met zijn eigen partijgenoten. :roll:


Dat zou vreemd zijn, maar dat BUB'ers zogezegd Bruno zouden zwart maken, en dan nog tegen N-VA'ers, dat is de normaalste zaak van de wereld :?: Kom he, Knuppel, wakker worden...

Wat uiteraard een leugen is. Ik kan me niet voorstellen dat één van de onzen zo'n schandelijke uitspraak zou doen. Dat het debat voor onze spreker geen succes was, was ook duidelijk, maar dan vooral omdat hij bijna nooit aan het woord mocht komen.

Patriot! Als zelfs jullie veel bezongen Mia Doornaert het gedrag van Tacitus afkeurde, als zelfs jij toegeeft dat hij op dat debat dezelfde Nazi, bloed en bodem, en-weet-ik-veel-tactiek toepaste als hier op het forum, dan heeft hij het enkel aan zichzelf te wijten dat hem nauwelijks nog het haatdragende woord gegund werd.

Patriot!
3 december 2003, 16:11
Wel vreemd dat BDW verveeld was met zijn eigen partijgenoten. :roll:


Dat zou vreemd zijn, maar dat BUB'ers zogezegd Bruno zouden zwart maken, en dan nog tegen N-VA'ers, dat is de normaalste zaak van de wereld :?: Kom he, Knuppel, wakker worden...

Wat uiteraard een leugen is. Ik kan me niet voorstellen dat één van de onzen zo'n schandelijke uitspraak zou doen. Dat het debat voor onze spreker geen succes was, was ook duidelijk, maar dan vooral omdat hij bijna nooit aan het woord mocht komen.

Patriot! Als zelfs jullie veel bezongen Mia Doornaert het gedrag van Tacitus afkeurde, als zelfs jij toegeeft dat hij op dat debat dezelfde Nazi, bloed en bodem, en-weet-ik-veel-tactiek toepaste als hier op het forum, dan heeft hij het enkel aan zichzelf te wijten dat hem nauwelijks nog het haatdragende woord gegund werd.

Ja, in zijn openingsrede ging hij wel wat te ver, maar daarna kreeg hij ook geen enkele kans meer om dat recht te zetten!

Bruno*
3 december 2003, 16:11
Dewever wilde niet eens op mijn stelling ingaan. Bang om met het VB geassocieerd te worden? Nogmaals: wat is het verschil tussen cultuur+territorium en bloed+bodem?

Luddo
3 december 2003, 16:12
Ik extrapoleer daaruit dat:

*deze krijsende lui duidelijk anti-De Wever waren
*Dus duidelijk anti flamingant waren
*dus bijgevolg Belgicisten
*dus bijgevolg kan ik concluderen dat de bub'ers gorillas zijn.
:D :lol:

Ik kan u met zekerheid melden dat deze krijsende gorillas absoluut niet pro-BUB waren, aangezien ze met een leeuwinnetje stonden te wapperen, en hetzelfde soort kreet lieten horen, telkens als Bart De Wever scherp uit de hoek kwam, al dan niet goed geplaatst.
Dit was allicht de N-VA-fanclub geweest...

1. "Krijsende gorilla's" is wat overdreven. Dan moet ik de B-fanclub ook met een diernaam betitelen. Maar inderdaad, het was een N-VAjongerengroep, die wat leven in de brouwerij bracht. Het stond uiteraard de BUB ook vrij van haar achterban mee te brengen naar dit aardverschuivend debat, maar die waren om de een of andere reden niet zo talrijk aanwezig. Misschien bestaat die ruime achterban niet, of misschien geen interesse? Wie zal het zeggen?
2. Dat vlaggetje was zo een papieren zwaaivlaggetje van de VVB. Waarom je dat met een leeuwinnetje associeert is mij onduidelijk. Dat zou ik dan eerder voor de officiële vlag (met dat rood aan) bewaren. Als je bedoelt dat die vlag eerder een braaf en ongevaarlijk beestje voorstelt dan moet ik je bijtreden: Het is inderdaad een tam, ongevaarlijk en inslaapgevallen beest die zijn tanden kwijt is!
3. Ik behoor niet tot de fanclub van Bart De Wever.
4. Het is duidelijk dat jullie nog maar weinig naar zulke debatten geweest zijn. Die hebben iets weg van een voetbalwedstrijd met ieder zijn eigen supporters met dit onderscheid dat elke wedstrijd (debat) INHOUDELIJK eindigt op een gelijke stand: o-o! Niemand overtuigt ook maar iemand van de tegenpartij. Iedereen blijft bij zijn standpunt en tracht de leukerd uit te hangen tegenover het publiek met bvb. wonlaainers. Wat overblijft zijn de randaspecten: de omgeving, de spelleiding door de moderator, de ludiciteit van de sprekers, kortom de show die opgevoerd wordt!
Als je daar als een triestige sasa je politiek verhaaltje zit voor te lezen dan kom je negatief over. Het publiek wil ook wat! Ik ben persoonlijk een grote fan van Lowie Tobback en Herman De Croo omdat ze ludiek en relativerend uit de hoek kunnen komen. Ook Annemans kan dat. En de mededebater die kwaad wordt en begint te schelden heeft al bij voorbaat verloren, niet inhoudelijk maar wat de vormelijke en menselijke kant betreft. Daar zal den BUB nog serieus moeten aan werken. Toch is het voor hen niet allemaal niet kommer en kwel. De jonge BUBbers aan de uitgang van de zaal en buiten hebben door hun rustige en fijne houding VEEL goedgemaakt en ik feliciteer hen daarvoor! Je ziet, als het goed is zeg ik het ook! Aan hen, maar ook aan de Vlaamsnationalisten, zou ik de raad willen geven: Beperk je in je sociale omgang niet tot kleine kringetje van gelijkgezinden! Zo bouw je slechts een kennissenkring op, geen VRIENDENkring! In mijn vriendenkring sitten mensen van alle gezindheden, van Agalevvers tot Vlaamsnationalisten. En geen enkele daarvan is een vriend geworden omdat we hetzelfde gedacht hadden!
Luddo, de vrije denker.

Bruno*
3 december 2003, 16:13
Ik heb trouwens gezegd:...en of dat nu cultuur is, of taal als surrogaten voor ethnisch homogene staten of bloed en bodem

Bruno*
3 december 2003, 16:16
Hoe je het ook draait of keert de essentie van een debat is dat iedereen aan het woord komt (wat zijn of haar standpunten ook zijn). Dieter Lesage heeft NOOIT het woord gekregen, en die had zeer zinnige dingen te zeggen.

Nello
3 december 2003, 16:17
1. "Krijsende gorilla's" is wat overdreven. Dan moet ik de B-fanclub ook met een diernaam betitelen.
Ik heb het enkel over de openingskreet. Erna hebben ze zich wat 'rustiger' gehouden, echte, Luddo, je kan niet ontkennen dat het applaus voor de Belgisch gezinden niet te miskennen was, evenmin hun goed gerichte vragen...


Beperk je in je sociale omgang niet tot kleine kringetje van gelijkgezinden! Zo bouw je slechts een kennissenkring op, geen VRIENDENkring! In mijn vriendenkring sitten mensen van alle gezindheden, van Agalevvers tot Vlaamsnationalisten. En geen enkele daarvan is een vriend geworden omdat we hetzelfde gedacht hadden!
Luddo, de vrije denker.

Ik heb dezelfde situatie hoor. Vrienden en gelijkgestemden zijn niet per sé gelijk...

Bruno*
3 december 2003, 16:20
Flaminganten zijn een raar volkje. In groep manifesteren ze zich als een horde intimiderende bullebakken, tegen die potverterende Waalse dieven. En maar zeveren en onnozel doen. Al die nationalismen, hoe gaat ge nu samenwerken met de Portugezen en Polen als ge een debat met Franstaligen al niet verrijkend vindt. Solidair zijn met Afrika is makkelijk, maar met Franstalig Belgie, d�*t is wat anders!

Patriot!
3 december 2003, 16:20
Beste Luddo, jullie zaten met z'n allen gezellig vanboven in de zaal, daardoor hadden jullie misschien niet zo'n goed zicht over wat er rond jullie gebeurde. Wij, BUB en B Plus waren er toch met een groot aantal jongere en oudere militanten. Of van waar dacht je dat het aplaus kwam bij een opmerking van Bruno? Van de N-VA? :wink:

Pelgrim
3 december 2003, 16:21
Flaminganten zijn een raar volkje. In groep manifesteren ze zich als een horde intimiderende bullebakken, tegen die potverterende Waalse dieven. En maar zeveren en onnozel doen. Al die nationalismen, hoe gaat ge nu samenwerken met de Portugezen en Polen als ge een debat met Franstaligen al niet verrijkend vindt. Solidair zijn met Afrika is makkelijk, maar met Franstalig Belgie, d�*t is wat anders!

Dit bewijst dat ge geen bal weet over de vlaamse beweging.

Knuppel
3 december 2003, 16:23
Dewever wilde niet eens op mijn stelling ingaan. Bang om met het VB geassocieerd te worden? Nogmaals: wat is het verschil tussen cultuur+territorium en bloed+bodem?


Dus jij dacht onmiddellijk het debat hiermee jouw geliefkoosde forumweg op te sturen? :lol:

De bedoeling van dit 'debat' was dus om BDW even te 'helpen' associëren met het VB? :lol:

Niemand, ik herhaal, NIEMAND op dit forum is een duidelijker 'bloed en bodem' geval dan jij, Tacitus!

Bruno*
3 december 2003, 16:23
Wat heeft dat er nu mee te maken? Al die baarlijke nonsens. Denkt u nu echt dat er maandelijks 50.000 bfr méér gaat staan op uw loonboekje omdat ge van de Walen afzijt?

Bruno*
3 december 2003, 16:24
Dewever wilde niet eens op mijn stelling ingaan. Bang om met het VB geassocieerd te worden? Nogmaals: wat is het verschil tussen cultuur+territorium en bloed+bodem?


Dus jij dacht onmiddellijk het debat hiermee jouw geliefkoosde forumweg op te sturen? :lol:

De bedoeling van dit 'debat' was dus om BDW even te 'helpen' associëren met het VB? :lol:

Niemand, ik herhaal, NIEMAND op dit forum is een duidelijker 'bloed en bodem' geval dan jij, Tacitus!

Beantwoord jij dan mijn vraag:
WAT is het verschil tussen bloed en bodem en cultuur en territorium. Precies een diersoort verdorie, zo bakenen jullie grond af. 2000 jaar beschaving voor niks.

Luddo
3 december 2003, 16:26
Wel vreemd dat BDW verveeld was met zijn eigen partijgenoten. :roll:


Dat zou vreemd zijn, maar dat BUB'ers zogezegd Bruno zouden zwart maken, en dan nog tegen N-VA'ers, dat is de normaalste zaak van de wereld :?: Kom he, Knuppel, wakker worden...

Wat uiteraard een leugen is. Ik kan me niet voorstellen dat één van de onzen zo'n schandelijke uitspraak zou doen. Dat het debat voor onze spreker geen succes was, was ook duidelijk, maar dan vooral omdat hij bijna nooit aan het woord mocht komen.

1. Het was geen schandelijke uitspraak, eerder een berustend: "Ja, wat doe je er aan!". In elke partij wordt over eigen sprekers op die manier geoordeeld als ze het in het debat verknallen!
2. Leg je hand nooit in het vuur voor je achterban! Wie vandaag ne goeie is kan morgen je grootste tegenstander zijn. Voorbeelden genoeg in de partijpolitiek. Leer relativeren!
3. Jij doet alsof de N-VAers wolven zijn in een maatpak! Oeioeioie, het zijn nog zo een brave en voorzichtige jongens!
4. Dat jullie spreker niet genoeg aan de beurt kwam lag volledig aan hemzelf! Gebrek aan debattechniek, gebrek aan inhoud! Als hij Bart De Wever zo een prachtige voorzet geeft (Bloed enz.) is de moderator verplicht van te laten repliceren! Ten andere, hoeveel % van het kiezerspubliek vertegenwoordigde hij nu weer? Dan heeft hij nog geen klagen!

Pelgrim
3 december 2003, 16:26
Dezelfde 'bloed en bodem' ideologie hangen jullie ook aan. De staat België van het Belgisch volk, een vreemdelingenprogramma dat veel gelijkenissen heeft met het Blok, alleen gooien jullie er ook nog een monarchie bij die door BLOEDVERWANTSCHAP :!: bepaalde privileges heeft.

Knuppel
3 december 2003, 16:27
Hoe je het ook draait of keert de essentie van een debat is dat iedereen aan het woord komt (wat zijn of haar standpunten ook zijn). Dieter Lesage heeft NOOIT het woord gekregen, en die had zeer zinnige dingen te zeggen.

Dieter Lesage heeft zijn verhaal afgelezen. Dat hebben jullie zelf gezegd.
Op een meer spontane wijze had hij dus blijkbaar niets te zeggen.

Luddo
3 december 2003, 16:28
Ik extrapoleer daaruit dat:

*deze krijsende lui duidelijk anti-De Wever waren
*Dus duidelijk anti flamingant waren
*dus bijgevolg Belgicisten
*dus bijgevolg kan ik concluderen dat de bub'ers gorillas zijn.
:D :lol:

Ik kan u met zekerheid melden dat deze krijsende gorillas absoluut niet pro-BUB waren, aangezien ze met een leeuwinnetje stonden te wapperen, en hetzelfde soort kreet lieten horen, telkens als Bart De Wever scherp uit de hoek kwam, al dan niet goed geplaatst.
Dit was allicht de N-VA-fanclub geweest...

1. "Krijsende gorilla's" is wat overdreven. Dan moet ik de B-fanclub ook met een diernaam betitelen. Maar inderdaad, het was een N-VAjongerengroep, die wat leven in de brouwerij bracht. Het stond uiteraard de BUB ook vrij van haar achterban mee te brengen naar dit aardverschuivend debat, maar die waren om de een of andere reden niet zo talrijk aanwezig. Misschien bestaat die ruime achterban niet, of misschien geen interesse? Wie zal het zeggen?
2. Dat vlaggetje was zo een papieren zwaaivlaggetje van de VVB. Waarom je dat met een leeuwinnetje associeert is mij onduidelijk. Dat zou ik dan eerder voor de officiële vlag (met dat rood aan) bewaren. Als je bedoelt dat die vlag eerder een braaf en ongevaarlijk beestje voorstelt dan moet ik je bijtreden: Het is inderdaad een tam, ongevaarlijk en inslaapgevallen beest die zijn tanden kwijt is!
3. Ik behoor niet tot de fanclub van Bart De Wever.
4. Het is duidelijk dat jullie nog maar weinig naar zulke debatten geweest zijn. Die hebben iets weg van een voetbalwedstrijd met ieder zijn eigen supporters met dit onderscheid dat elke wedstrijd (debat) INHOUDELIJK eindigt op een gelijke stand: o-o! Niemand overtuigt ook maar iemand van de tegenpartij. Iedereen blijft bij zijn standpunt en tracht de leukerd uit te hangen tegenover het publiek met bvb. wonlaainers. Wat overblijft zijn de randaspecten: de omgeving, de spelleiding door de moderator, de ludiciteit van de sprekers, kortom de show die opgevoerd wordt!
Als je daar als een triestige sasa je politiek verhaaltje zit voor te lezen dan kom je negatief over. Het publiek wil ook wat! Ik ben persoonlijk een grote fan van Lowie Tobback en Herman De Croo omdat ze ludiek en relativerend uit de hoek kunnen komen. Ook Annemans kan dat. En de mededebater die kwaad wordt en begint te schelden heeft al bij voorbaat verloren, niet inhoudelijk maar wat de vormelijke en menselijke kant betreft. Daar zal den BUB nog serieus moeten aan werken. Toch is het voor hen niet allemaal niet kommer en kwel. De jonge BUBbers aan de uitgang van de zaal en buiten hebben door hun rustige en fijne houding VEEL goedgemaakt en ik feliciteer hen daarvoor! Je ziet, als het goed is zeg ik het ook! Aan hen, maar ook aan de Vlaamsnationalisten, zou ik de raad willen geven: Beperk je in je sociale omgang niet tot kleine kringetje van gelijkgezinden! Zo bouw je slechts een kennissenkring op, geen VRIENDENkring! In mijn vriendenkring zitten mensen van alle gezindheden, van Agalevvers tot Vlaamsnationalisten. En geen enkele daarvan is een vriend geworden omdat we hetzelfde gedacht hadden!
Luddo, de vrije denker.

Bruno*
3 december 2003, 16:29
Hoezo? Wij zitten hier niet te lamenteren over "gemeenschappen" met "bepaalde identitaire kenmerken". Iedereen is voor ons gelijk. Elke Belg. En elke migrant eveneens, als ze Belg willen worden hebben ze net dezelfde politieke rechten. Wat is daar nu mis mee?

Bruno*
3 december 2003, 16:30
Hoe je het ook draait of keert de essentie van een debat is dat iedereen aan het woord komt (wat zijn of haar standpunten ook zijn). Dieter Lesage heeft NOOIT het woord gekregen, en die had zeer zinnige dingen te zeggen.

Dieter Lesage heeft zijn verhaal afgelezen. Dat hebben jullie zelf gezegd.
Op een meer spontane wijze had hij dus blijkbaar niets te zeggen.

Men gaf hem dan ook nooit het woord. Sorry, maar dat is geen debat he.

Pelgrim
3 december 2003, 16:31
"Hoezo? Wij zitten hier niet te lamenteren over "gemeenschappen" met "bepaalde identitaire kenmerken". Iedereen is voor ons gelijk. Elke Belg. En elke migrant eveneens, als ze Belg willen worden hebben ze net dezelfde politieke rechten. Wat is daar nu mis mee?"

Wat is de definitie van Belg dan?

Wat met niet belgen? Jullie maken dus zelf al een onderscheid.

Bruno*
3 december 2003, 16:32
Belg=houder van Belgisch burgerschap.

Pelgrim
3 december 2003, 16:33
OK.

Vlaming = houder van vlaams burgerschap.

Patriot!
3 december 2003, 16:34
OK.

Vlaming = houder van vlaams burgerschap.


Ok, er bestaan dus geen Vlamingen.

Nello
3 december 2003, 16:35
OK.

Vlaming = houder van vlaams burgerschap.

Vlaming is bewoner van Oost- of West-Vlaanderen, provincies van het koninkrijk Belgie

Pelgrim
3 december 2003, 16:35
Het argument komt als een boemerang in uw eigen geziht gevlogen, patriot!

Er bestaan dus immers ook geen belgen.

Patriot!
3 december 2003, 16:36
Het argument komt als een boemerang in uw eigen geziht gevlogen, patriot!

Er bestaan dus immers ook geen belgen.

Toch wel, en ze hebben allemaal een identiteitskaart waar dat op wordt bevestigd.

Knuppel
3 december 2003, 16:37
Onderwerp: Het einde der Vlaamse Beweging.

Geplaatst: Di Dec 02, 2003 3:45 pm

Patriot:
--------------------------------------------------------------------------------

Straks om 20.00 uur, zaal R001 van de Ufsia

Zijn jullie er klaar voor, beste flaminganten?


_________________


Tacitus:

Geregistreerd op: 12-10-2002
Berichten: 6055
Woonplaats: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Geplaatst: Di Dec 02, 2003 3:50 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Schitterend, schitterend!



Gisteren nog zo zege-zeker...
Vandaag mekkeren gelijk schapen.
Humo :!: :!: :!:

Luddo
3 december 2003, 16:44
Hoe je het ook draait of keert de essentie van een debat is dat iedereen aan het woord komt (wat zijn of haar standpunten ook zijn). Dieter Lesage heeft NOOIT het woord gekregen, en die had zeer zinnige dingen te zeggen.

Dieter Lesage is aan het woord gekomen zoals de anderen. Je moest heel goed luisteren om hem te verstaan(Bart De Wever heeft hem nog gedepanneerd met zijn micro). Tijdens het debat heeft hij geen enkele keer het woord gevraagd. Tegen het einde nodigde Mia alle deelnemers uit om nog iets te zeggen en Dieter Lesage gaf teken dat hij van zijn beurt afzag! Misschien is die goed in het schrijven van boeken maar als debater kan hij het niet! Het was Ludo Dierickx die vanuit de zaal Dieter een flinke steun in de rug gaf, beseffende dat hij afging als een gieter. Dat kwam trouwens heel vreemd over, precies of Dieter Lesage was niet bekwaam om zichzelf te verdedigen.
Trouwens, ook De Caluwé heeft niet zoveel gezegd. Door steeds op Bart De Wever te schieten (ook met die autokes) heeft men zelf het debat op BDW en de N-VA toegespitst. En door BDW in het hoekje van het Vlaams Blok te willen duwen heeft men dat nog verhoogd! En wat die video-opname betreft: het zou mij ten zeerste verbazen dat al wat er werd gezegd op de geluidsband staat! Wat door de micro's werd geproduceerd was één cacafonie en zonder micro was alleen Bart De Wever goed verstaanbaar!

Patriot!
3 december 2003, 16:46
Hoe je het ook draait of keert de essentie van een debat is dat iedereen aan het woord komt (wat zijn of haar standpunten ook zijn). Dieter Lesage heeft NOOIT het woord gekregen, en die had zeer zinnige dingen te zeggen.

Dieter Lesage is aan het woord gekomen zoals de anderen. Je moest heel goed luisteren om hem te verstaan(Bart De Wever heeft hem nog gedepanneerd met zijn micro). Tijdens het debat heeft hij geen enkele keer het woord gevraagd. Tegen het einde nodigde Mia alle deelnemers uit om nog iets te zeggen en Dieter Lesage gaf teken dat hij van zijn beurt afzag! Misschien is die goed in het schrijven van boeken maar als debater kan hij het niet! Het was Ludo Dierickx die vanuit de zaal Dieter een flinke steun in de rug gaf, beseffende dat hij afging als een gieter. Dat kwam trouwens heel vreemd over, precies of Dieter Lesage was niet bekwaam om zichzelf te verdedigen.
Trouwens, ook De Caluwé heeft niet zoveel gezegd. Door steeds op Bart De Wever te schieten (ook met die autokes) heeft men zelf het debat op BDW en de N-VA toegespitst. En door BDW in het hoekje van het Vlaams Blok te willen duwen heeft men dat nog verhoogd! En wat die video-opname betreft: het zou mij ten zeerste verbazen dat al wat er werd gezegd op de geluidsband staat! Wat door de micro's werd geproduceerd was één cacafonie en zonder micro was alleen Bart De Wever goed verstaanbaar!

Onze camera-ploeg stond goed vanvoor :wink:

Luddo
3 december 2003, 16:53
Onze camera-ploeg stond goed vanvoor :wink:

Jullie camera stond vooraan helemaal links, vanuit de zaal gezien. Ik heb nogal wat ervaring met het opnemen met een videocamera. Zelfs als er geen storende geluiden zijn moet men tamelijk hard en duidelijk spreken opdat de klank verstaanbaar is, tenzij je met professioneel materiaal werkt, en dan nog!

Zeno!
3 december 2003, 16:59
En dan nu de hamvraag: Is het gedaan met de Vlaamse beweging? :lol: :lol: :lol:

Luddo
3 december 2003, 17:04
Even iets anders:
Ik werd verwittigd dat er een PM voor mij was binnengekomen maar het lukt mij niet om dat te openen. Misschien kan die persoon dat opnieuw versturen via Politicsinfo.net (Ludo) of de Duizendpoot (Ludo).

Knuppel
3 december 2003, 17:10
Onze camera-ploeg stond goed vanvoor

Wat geen enkele garantie biedt want zeker bij een kakafonie is er gedegen vakmansschap nodig om ook maar iets terdege te kunnen vastleggen. De grote mond van de BUBbels heb ik pas nog een belicht. Hun vakmansschap betwijfel ik ten zeerste.

Mijn glazen bol zegt mij dat we nooit ook maar een glimp van die video zullen te zien krijgen.

Bruno*
3 december 2003, 17:21
Die PM's werken inderdaad niet... :?

Luddo
3 december 2003, 17:27
Dedju, Tacitus, wat heb jij tegen de katholieken? Wat betekent anders die grote NON in je onderschrift? En moet dat niet zijn

MASOEUR? ? :D

Nello
3 december 2003, 17:35
Onze camera-ploeg stond goed vanvoor :wink:

Jullie camera stond vooraan helemaal links, vanuit de zaal gezien. Ik heb nogal wat ervaring met het opnemen met een videocamera. Zelfs als er geen storende geluiden zijn moet men tamelijk hard en duidelijk spreken opdat de klank verstaanbaar is, tenzij je met professioneel materiaal werkt, en dan nog!

Buiten Mia Doornaert klinkt iedereen zeer duidelijk Luddo, je kan er gerust op zijn, zelfs Mia is nog verstaanbaar...

Nello
3 december 2003, 17:40
Onze camera-ploeg stond goed vanvoor

Wat geen enkele garantie biedt want zeker bij een kakafonie is er gedegen vakmansschap nodig om ook maar iets terdege te kunnen vastleggen. De grote mond van de BUBbels heb ik pas nog een belicht. Hun vakmansschap betwijfel ik ten zeerste.

Mijn glazen bol zegt mij dat we nooit ook maar een glimp van die video zullen te zien krijgen.

Bij deze stel ik voor:

Begin februari of 31 januari (is een zondag denk ik) wordt deze band integraal getoont, gevolgd met een vrij, maar deftig, debat, waar ieder zijn mening mag verkondigen. Dit gaat natuurlijk geordend gebeuren...
Ook dit debat wordt gefilmd.
Wie is hier voor te vinden?

Knuppel
3 december 2003, 18:08
Beter 'geordend' dan het debat van gisteravond, bedoel je?

En met nog een neutralere-re-re-re-re moderatrice dan Mia Doornaert?

Bedankt, maar als jullie de techniek in huis hebben om de IJzertoren via dit forum virtueel te laten opblazen, zal het doodgewone bekijken van jullie video-opname ook wel mogelijk zijn, zeker?

Nello
3 december 2003, 18:10
Beter 'geordend' dan het debat van gisteravond, bedoel je?

En met nog een neutralere-re-re-re-re moderatrice dan Mia Doornaert?

Bedankt, maar als jullie de techniek in huis hebben om de IJzertoren via dit forum virtueel te laten opblazen, zal het doodgewone bekijken van jullie video-opname ook wel mogelijk zijn, zeker?

Het is of de video met debat, of nada.
Wij tonen onze goede wil, en willen er met iedereen nog over napraten in de vorm van een deftig debat.
Wie ni wil, moet ni komen.

Vlaamse Leeuw
3 december 2003, 18:11
Ik ben dus gisteren naar het debat gegaan en soms was het wel echt grappig. Maar misschien toch even zeggen dat in deze volgorde de partije er het beste uit kwamen:

N-VA
CD&V
B plus
Manifesto
BUB

De BUB-aanhang (tamelijk jong, ik zou schatten tussen 16-20 jaar) filmde het geheel en trok foto's.

De voorzitser vond ik op sommige momenten niet neutraal en ook haar opmerking over de hoofddoeken in de Brusselse ziekenhuizen vond ik te ver gaan.

Misschien toch even iets zeggen over de verschillende sprekers:

Bart De Wever N-VA
Hij was de beginspreker en hij vertelde de algemene geschiedenis van België en hoe het kwam dat België uit elkaar is aan het splitsen.

Toen hij werd aangevallen door Bruno Yaminne - over blut & boten - reageerde hij heel goed door te zeggen dat hij op zoiets eenvoudig niet inging.

Ook kreeg hij veel bijval - al dan niet van N-VA leden - als hij een goede opmerking maakte of zijn standpunt verdedigde.

Hendrik Bogaert CD&V
Hij werd vervangen door een andere CD&V'er, maar ik ben even zijn naam kwijt.

Hij deed het ook helemaal niet slecht.

Tony Van De Calseyde B Plus
Hij verdedigde een federaal land en dus geen splitising. Ook waren zijn stellingen goed onderbouwd.

Bruno Yaminne BUB
Hij pleitte voor unitarimse en hij onderbouwde dit te weinig. Hij had ook weinig te zeggen toen het debat gevoerd werd tussen de debateerders.

Toen er een vraag kwam over het seperatisme. Ik ga ze zo goed mogelijk proberen te formuleren: "In een ander debat zei u dat de splitsing van België niet mag, omdat dit historisch niet kan, maar vindt u dan dat wij terug met Nederland moeten samengaan, want dat was ook seperatisme."

Hier zei Bruno Yaminne niets op en ik dacht zelfs dat hij zei dat hij niet wist dat hij dit gezegd had.

Dieter Lesage Manifesto
Ik had het sterke gevoel dat hij zijn tekst aflas. Ook tijdens het debat zei hij niet veel en hij zei ook niets op het einde.

Misschien nog even samenvatten. De BUB - ik had toch gedacht dat hun ondervoorzitter goede argumenten zou geven - heeft mij dan ook ontgoocheld.

Nello
3 december 2003, 18:16
Toen er een vraag kwam over het seperatisme. Ik ga ze zo goed mogelijk proberen te formuleren: "In een ander debat zei u dat de splitsing van België niet mag, omdat dit historisch niet kan, maar vindt u dan dat wij terug met Nederland moeten samengaan, want dat was ook seperatisme."

Hier zei Bruno Yaminne niets op en ik dacht zelfs dat hij zei dat hij niet wist dat hij dit gezegd had.


De vraag luidde:

"U bent tegen separatisme. Belgie is toch ook afgescheiden van Nederland, moeten we dan terug naar Nederland?"

Het antwoord was:

" U vergelijkt appelen met peren.
Dat betrof een totaal andere context: geen godsdienstvrijheid..."en toen werd er gejoeld, zodat dhr. Yammine zijn zin niet kon afmaken.

Bart De Wever daarentegen heeft duidelijk gemaakt dat hij wel graag met Nederland terug wil samengaan...

Nello
3 december 2003, 18:24
De BUB-aanhang (tamelijk jong, ik zou schatten tussen 16-20 jaar) filmde het geheel en trok foto's.


bwa, daar zit je mis hoor, er waren ook vele ouderen die voor BUB opkwamen, en voor Bplus.
Al bij al was de gemiddelde leeftijd voor de Belgischgezinden +- 35.
Anderzijds was de opkomst voor N-VA ook niet al te oud, op enkele oostfronters niet gekeken...



Misschien toch even iets zeggen over de verschillende sprekers:

Bart De Wever N-VA
Hij was de beginspreker en hij vertelde de algemene geschiedenis van België en hoe het kwam dat België uit elkaar is aan het splitsen.

Toen hij werd aangevallen door Bruno Yaminne - over blut & boten - reageerde hij heel goed door te zeggen dat hij op zoiets eenvoudig niet inging.

Ook kreeg hij veel bijval - al dan niet van N-VA leden - als hij een goede opmerking maakte of zijn standpunt verdedigde.

Hendrik Bogaert CD&V
Hij werd vervangen door een andere CD&V'er, maar ik ben even zijn naam kwijt.

Hij deed het ook helemaal niet slecht.



Ludwig de Caluwé, senator.




Tony Van De Calseyde B Plus
Hij verdedigde een federaal land en dus geen splitising. Ook waren zijn stellingen goed onderbouwd.

Bruno Yaminne BUB
Hij pleitte voor unitarimse en hij onderbouwde dit te weinig. Hij had ook weinig te zeggen toen het debat gevoerd werd tussen de debateerders.


Omdat hij het woord niet kreeg.



Misschien nog even samenvatten. De BUB - ik had toch gedacht dat hun ondervoorzitter goede argumenten zou geven - heeft mij dan ook ontgoocheld.

Zou u hoe dan ook zijn, al sprak dhr. Yammine iedereen onder tafel. Je zou altijd een stok vinden om de hond te slagen...

De argumentatie van BUB IS goed, enkel, als de micro's tegenwerken, men het woord niet krijgt, en spreekt over decentralisatie op provinciaal vlak, en dan beginnen enkele jongeren spontaan hun gorilla-achtige kreten weer te uiten, dan is het moeilijk om de punten goed over te brengen. En inderdaad, we zijn misschien nog niet demagogisch, zoals de N-VA is, maar in onze ideologie zit inhoud, en die van Bart De Wever bleek slechts een hol vat te zijn. Zelfs de wanden van het vat zijn al verrot, maar... hij kan het goed uitleggen, en kan met veel show en charisma een micro opzij duwen... daar moet ik u gelijk in geven.

Knuppel
3 december 2003, 18:25
Toen er een vraag kwam over het seperatisme. Ik ga ze zo goed mogelijk proberen te formuleren: "In een ander debat zei u dat de splitsing van België niet mag, omdat dit historisch niet kan, maar vindt u dan dat wij terug met Nederland moeten samengaan, want dat was ook seperatisme."

Hier zei Bruno Yaminne niets op en ik dacht zelfs dat hij zei dat hij niet wist dat hij dit gezegd had.


De vraag luidde:

"U bent tegen separatisme. Belgie is toch ook afgescheiden van Nederland, moeten we dan terug naar Nederland?"

Het antwoord was:

" U vergelijkt appelen met peren.
Dat betrof een totaal andere context: geen godsdienstvrijheid..."en toen werd er gejoeld, zodat dhr. Yammine zijn zin niet kon afmaken.

Bart De Wever daarentegen heeft duidelijk gemaakt dat hij wel graag met Nederland terug wil samengaan...

Dat komt er nu eenmaal van als men zelfs niet in staat is de overeenkomsten te zien tussen appelen en appelen.

...En de BUB was er zo zeker van dat ze op HUN debat de hele Vlaamse Beweging even gemakkelijk ging opblazen als hier de IJzertoren...

Vlaamse Leeuw
3 december 2003, 18:26
Bart De Wever daarentegen heeft duidelijk gemaakt dat hij wel graag met Nederland terug wil samengaan...

Nadat het lawaai voorbij was, stak hij zijn vinger in de lucht, om - bij wijze van grap - te zeggen dat hij voorstander was van een geheel met Nederland.

Nello
3 december 2003, 18:27
...En de BUB was er zo zeker van dat ze op HUN debat de hele Vlaamse Beweging even gemakkelijk ging opblazen zoals hier de IJzertoren...

Even vermelden:

Bplus is organisator geweest van dit debat, BUB slechts genodigde...

Nello
3 december 2003, 18:28
Bart De Wever daarentegen heeft duidelijk gemaakt dat hij wel graag met Nederland terug wil samengaan...

" bij wijze van grap "

Zegt WIE??

Knuppel
3 december 2003, 18:28
SamenWERKING met Nederland.

En dat is géén grap.

Patriot!
3 december 2003, 18:28
...En de BUB was er zo zeker van dat ze op HUN debat de hele Vlaamse Beweging even gemakkelijk ging opblazen zoals hier de IJzertoren...

Even vermelden:

Bplus is organisator geweest van dit debat, BUB slechts genodigde...

B Plus heeft het debat ook overtuigend gewonnen.

Nello
3 december 2003, 18:29
SamenWERKING met Nederland.

En dat is géén grap.

Bij Bart De Wever ging het over samenGAAN

Patriot!
3 december 2003, 18:30
SamenWERKING met Nederland.

En dat is géén grap.

Bij Bart De Wever ging het over samenGAAN

Hij stak zijn vinger in de lucht toen het over ORANGISME ging.

Nello
3 december 2003, 18:31
SamenWERKING met Nederland.

En dat is géén grap.

Bij Bart De Wever ging het over samenGAAN

Hij stak zijn vinger in de lucht toen het over ORANGISME ging.

Kom naar de filmvoorstelling voor de bewijzen :twisted:

Vlaamse Leeuw
3 december 2003, 18:35
bwa, daar zit je mis hoor, er waren ook vele ouderen die voor BUB opkwamen, en voor Bplus.
Al bij al was de gemiddelde leeftijd voor de Belgischgezinden +- 35.
Anderzijds was de opkomst voor N-VA ook niet al te oud, op enkele oostfronters niet gekeken...

:roll: Deze laatse zin had ik wel een beetje verwacht.


[quote=Nello]Zou u hoe dan ook zijn, al sprak dhr. Yammine iedereen onder tafel. Je zou altijd een stok vinden om de hond te slagen...

Toch niet. Ik had voor ik naar het debat ging, gesteld dat ik kwam luisteren en objectief probeer te zijn als het aankomt op het brengen van argumenten. Met de argumenten akkoord gaan, is nog iets anders natuurlijk.


De argumentatie van BUB IS goed, enkel, als de micro's tegenwerken, men het woord niet krijgt, en spreekt over decentralisatie op provinciaal vlak, en dan beginnen enkele jongeren spontaan hun gorilla-achtige kreten weer te uiten, dan is het moeilijk om de punten goed over te brengen.

1.) de micro's werkten voor iedereen niet, behalve in het begin voor Bart De Wever
2.) Bruno Yaminne vroeg bijna nooit het woord en hij had ook zijn - eventuele - argumenten al teniet gedaan door die eerste opmerking
3.) dat decentralisatie op provinciaal vlak vond ik toch ook maar raar hoor.


En inderdaad, we zijn misschien nog niet demagogisch, zoals de N-VA is, maar in onze ideologie zit inhoud, en die van Bart De Wever bleek slechts een hol vat te zijn.

Waarom zou er in de ideologie van de BUB meer inhoud zitten dan in die van de N-VA. Verduidelijk dit eens.

Zelfs de wanden van het vat zijn al verrot, maar... hij kan het goed uitleggen, en kan met veel show en charisma een micro opzij duwen... daar moet ik u gelijk in geven.

Ik kan er toch niets aan doen dat hij dat nu eenmaal goed doet. :wink:

Nello
3 december 2003, 18:38
[quote=Nello]]En inderdaad, we zijn misschien nog niet demagogisch, zoals de N-VA is, maar in onze ideologie zit inhoud, en die van Bart De Wever bleek slechts een hol vat te zijn.

Waarom zou er in de ideologie van de BUB meer inhoud zitten dan in die van de N-VA. Verduidelijk dit eens.
quote]

Gewoon, ik kan me niet vinden in de argumenten van Bart De Wever, dus naar mijn mening is het inhoudloos, omdat de argumenten ongegrond en ongefundeerd zijn.
Je kan er inderdaad niets aan doen dat hij cursus heeft gevolgd om te debateren. Ik gaf dit ook aan als compliment, en niet als verwijt.

Knuppel
3 december 2003, 18:38
...En de BUB was er zo zeker van dat ze op HUN debat de hele Vlaamse Beweging even gemakkelijk ging opblazen zoals hier de IJzertoren...

Even vermelden:

Bplus is organisator geweest van dit debat, BUB slechts genodigde...

B Plus heeft het debat ook overtuigend gewonnen.

Wat inhoud betreft en duidelijkheid gaat de hoofdprijs met 10 lengten voorsprong naar Bart De Wever. Ook die De Caluwé van CD&V was duidelijk zonder veel gezever. Die Van de Calseyde van B-Plus deed zijn best maar kwam maar droog over bij het publiek (iets meer dan 100 man, veel studenten) dat voor de meerderheid uit Vlaamsnationalisten van N-VA en Vlaams Blok bestond.
Dieter Lesage die Brussel kwam verdedigen zou beter zijn naam veranderen in Dieter De Zager want met zijn betoog bereikte hij zeker niet de hele zaal. Trouwens kwam zijn standpunt eerder over als de bevestiging van de Vlaamse onderdanigheid ten opzichte van de Franstaligen.
Mia Doornaert is een leep vrouwmens en nam elke gelegenheid te baat om haar ideeën op het voorplan te brengen, wat haar een paar keer een opmerking van Bart de Wever opleverde. Voor de rest deed ze het nog niet zo slecht.
En dan zat daar, uiterst links vanuit de zaal gezien, een heel bijzonder typetje. In zijn sukkelachtig betoog voor een unitair België kon hij niet nalaten te sneren naar Bart De Wever met opmerkingen als "Blood and Honour" en nog andere lieve dingen wat hem een terechtwijzing van Mia Doornaert opleverde. In dat verband gebruikte zij woorden als "fatsoenlijke debattechniek" of zoiets in die zin. Het was ook dat typetje dat steeds onderbrak op een venijnige manier wat door het publiek heel erg gesmaakt werd omdat zijn mimiek de vraag deed rijzen of hij wel normaal was. In een gesprek nadien met jonge volgelingen van BUB gaven zij ook toe dat die spreker niet normaal was maar ja, wat doe je daaraan, ze zaten er zelf mee verveeld... Je zult al wel vermoed hebben dat dat typetje niemand minder was dan de ondervoorzitter van BUB, de genaamde Bruno Yammine, notoir unitarist. Na afloop kreeg hij ook nog onder zijn kl.... van Ludo Dierickx, waarschijnlijk omwille van zijn manier van debatteren die de Belgische zaak geen goed had gedaan (die Ludo Dirickx komt mij voor als een deftig iemand!).

Algemene eindconclusie: door de technische warboel is die avond een beetje de mist ingegaan. Toch was het plezant omdat ik nu ook eens de BUBbers en de B-Plussers aan het woord heb gehoord. In het algemeen doen ze heel smalend en van uit de politiekcorrecte hoogte ten aanzien van de Vlaamsnationalisten die nochtans in het kiezerspubliek vele keren meer vertegenwoordigen dan diegenen die België nog willen koesteren.

Van een overtuigende overwinning gesproken. :lol:

Dimitri
3 december 2003, 18:47
Ik heb het debat niet gezien, maar als je ziet hoe Bruno hier 'debatteert', kan ik me levendig voorstellen dat het tegenover echte politici geen bijster groot succes wordt. Blijkbaar was het zo'n domper, dat de door mij verwachte wekenlange vreugdekreten zelfs niet op de eerste dag te horen zijn. De argumentatie wordt dan maar over de andere boeg gegooid: dat het zo slecht ging lag aan alles en iedereen maar niet aan Onze Grote Ondervoorzitter De Heer Yammine zelf. :roll: :lol:

Hoe dan ook, de BUB hoeft zo te horen niet te klagen als het niet meer wordt uitgenodigd voor debatten...

Vlaamse Leeuw
3 december 2003, 18:48
Gewoon, ik kan me niet vinden in de argumenten van Bart De Wever, dus naar mijn mening is het inhoudloos, omdat de argumenten ongegrond en ongefundeerd zijn.
Je kan er inderdaad niets aan doen dat hij cursus heeft gevolgd om te debateren. Ik gaf dit ook aan als compliment, en niet als verwijt.

Ik kan me ook niet vinden in de argumenten van Bruno Yaminne, maar daarom kunnen zijn argumenten nog niet inhoudloos zijn.

Pelgrim
3 december 2003, 18:50
Pelgrim schreef:
Het argument komt als een boemerang in uw eigen geziht gevlogen, patriot!
Er bestaan dus immers ook geen belgen.


Toch wel, en ze hebben allemaal een identiteitskaart waar dat op wordt bevestigd.

Patriot, moet ik hier uit opmaken dat heel uw politieke ideologie is gebaseerd op wat er op een stuk geplastificieerd papier staat geschreven????

Knuppel
3 december 2003, 19:04
SamenWERKING met Nederland.

En dat is géén grap.

Bij Bart De Wever ging het over samenGAAN

Hij stak zijn vinger in de lucht toen het over ORANGISME ging.

Kom naar de filmvoorstelling voor de bewijzen :twisted:

Wat eeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeeee eeg toch, om van de halsmisdaad maar te zwijgen, dat er na 173 jaar Belziek nog altijd Vlamingen over zijn die zich verwant voelen met hun naaste broeders... aan de verkeerde kant...

zorroaster
3 december 2003, 19:46
Voor alles is een eerste keer natuurlijk, maar deze leeuwinnenminnaars vonden het blijkbaar gepast de aap uit te hangen.
Ik vond het opmerkelijk grappig hoe Bart De Wever zich als het ware geneerde voor het gedrag van deze Vlaamsgezinden.
Maar kom binnenkort naar de voorstelling van de VOLLEDIG ONBEWERKTE film, en oordeel voor uzelf, Knuppel.

Ik kan er ook niets aan doen dat deze leeuwinnezwaaiers een schaamtevlek waren voor het Vlaams Nationalistische N-VA. Mocht ik BDW zijn, ik zou er ook niet mee kunnen gelachen hebben...

Komkom, laten we het zeggen zoals het was hé vriend. Ik begrijp dat je moeilijk over de prestatie van jullie eigen ondervoorzitter kunnen spreken, maar laten we bij de feiten blijven.

Ik zat zelf tussen die "gorilla's", en de reden dat we applaudisseerden was simpelweg omdat het al tien na acht was toen Bart binnen kwam. We vreesden al dat hij niet meer ging komen, dus toen we hem toch en stoemmelings zagen binnenkomen waren we uiteraard heel blij.

We applaudisseerden dus omdat De Wever er toch geraakt was en hij geneerde zich wat omdat hij zo laat was. Dat ziet toch een klein kind?

Lesane
3 december 2003, 19:52
Wat zeker wel op de bans staat is het verveelde gezicht van Bart De Wever wanneer bij zijn naamvermelding enkele jongeren spontaan enkele eigenschappen van de gorilla kregen, en begonnen te krijsen.
Het gezicht van BDW - in close up op video - is geld waard...


Sorry, verkeerd begrepen.

Jan van den Berghe
3 december 2003, 19:53
De vraag luidde:

"U bent tegen separatisme. Belgie is toch ook afgescheiden van Nederland, moeten we dan terug naar Nederland?"

Het antwoord was:

" U vergelijkt appelen met peren.
Dat betrof een totaal andere context: geen godsdienstvrijheid..."en toen werd er gejoeld, zodat dhr. Yammine zijn zin niet kon afmaken.


Terecht werd er gejoeld. Weten jullie eigenlijk wel iets af van de geschiedenis?

In het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden had Willem I juist wel de godsdienstvrijheid afgekondigd, wat hem de banbliksems zowel van de RKK als de vroegere in het Noorden oppermachtige protestantse kerken had opgeleverd.

Jan van den Berghe
3 december 2003, 19:55
Omdat hij het woord niet kreeg.

Dus de moderator deed zijn werk niet goed of was niet objectief? Blijkbaar wordt de BUB nog eens tegengewerkt in een debat dat ze zelf mee organiseerden... Erg, erg, erg.

C uit W
3 december 2003, 20:00
Omdat hij het woord niet kreeg.

Dus de moderator deed zijn werk niet goed of was niet objectief? Blijkbaar wordt de BUB nog eens tegengewerkt in een debat dat ze zelf mee organiseerden... Erg, erg, erg.
De Vlaemsche Media heeft zijn stromannen, het is 1 groot complot van de separatisten :lol: :lol:

Jan van den Berghe
3 december 2003, 20:03
De Vlaemsche Media heeft zijn stromannen, het is 1 groot complot van de separatisten :lol: :lol:

Blijkbaar. Het begint altijd maar voor te vallen: overal waar de Blubbers als een gieter afgaan is het de schuld van de ander. De media negeert of boycott hen, op debatten krijgen ze het woord niet of worden de micro's gesaboteerd, enzovoort.

Knuppel
3 december 2003, 20:04
Het was ook dat typetje dat steeds onderbrak op een venijnige manier

En dat juist daarom het woord niet (meer) kreeg...

Nello
3 december 2003, 20:30
Voor alles is een eerste keer natuurlijk, maar deze leeuwinnenminnaars vonden het blijkbaar gepast de aap uit te hangen.
Ik vond het opmerkelijk grappig hoe Bart De Wever zich als het ware geneerde voor het gedrag van deze Vlaamsgezinden.
Maar kom binnenkort naar de voorstelling van de VOLLEDIG ONBEWERKTE film, en oordeel voor uzelf, Knuppel.

Ik kan er ook niets aan doen dat deze leeuwinnezwaaiers een schaamtevlek waren voor het Vlaams Nationalistische N-VA. Mocht ik BDW zijn, ik zou er ook niet mee kunnen gelachen hebben...

Komkom, laten we het zeggen zoals het was hé vriend. Ik begrijp dat je moeilijk over de prestatie van jullie eigen ondervoorzitter kunnen spreken, maar laten we bij de feiten blijven.

Ik zat zelf tussen die "gorilla's", en de reden dat we applaudisseerden was simpelweg omdat het al tien na acht was toen Bart binnen kwam. We vreesden al dat hij niet meer ging komen, dus toen we hem toch en stoemmelings zagen binnenkomen waren we uiteraard heel blij.

We applaudisseerden dus omdat De Wever er toch geraakt was en hij geneerde zich wat omdat hij zo laat was. Dat ziet toch een klein kind?

Het feit dat het gejoel pas plaatsvond om 20.30 uur bewijst dat dit niet meer diende ter 'vreugde van de blijde komst'.

Nello
3 december 2003, 20:32
Omdat hij het woord niet kreeg.

Dus de moderator deed zijn werk niet goed of was niet objectief? Blijkbaar wordt de BUB nog eens tegengewerkt in een debat dat ze zelf mee organiseerden... Erg, erg, erg.

BUB heeft met de organisatie van het debat niet te maken.

Knuppel
3 december 2003, 20:34
Het is nochtans een veel redelijker verklaring dan de die van de BUB, Nello.
Ik vond die van jullie al absoluut niet steekhoudend.

Jan van den Berghe
3 december 2003, 20:35
BUB heeft met de organisatie van het debat niet te maken.

Bij deze herhaal ik de vraag door u genegeerd: de moderator was dus niet objectief en gaf de BUB niet voldoende het woord?

Foundation
3 december 2003, 20:47
De moderator was zeer objectief, en ik denk dat de Vlaams Nationalisten zeker niet mogen klagen. Bart De Wever wist het ineens te verbrodden door te zeggen dat het algemeen Belgisch stemrecht in 1918 werd ingevoerd (wat Doornaert uit haar sloffen deed schieten omdat de eeuwenlange strijd van de vrouwen hem blijkbaar niet was opgevallen), maar achteraf is hij toch zowat de helft van de tijd aan het woord geweest.

De Wever steekt betogen af waar geen speld tussen te krijgen is, en duldt ook geen spelden die zich ertussen proberen te wurmen. Zelfs toen Doornaert nog nadrukkelijk zei "een kort antwoord op deze vraag aub" wist hij het een tiental minuten te rekken. Als Bruno dan eens tussenkwam was Bart bijzonder geïrriteerd. Natuurlijk, Bruno had geen andere mogelijkheid, want verstopt achter nog twee andere sprekers had de moderator geen zicht op zijn smachten naar wederwoord.

Jan van den Berghe
3 december 2003, 20:51
Natuurlijk, Bruno had geen andere mogelijkheid, want verstopt achter nog twee andere sprekers had de moderator geen zicht op zijn smachten naar wederwoord.

O... dat arm ventje. Jullie zijn toch altijd de pineut: geen media-aandacht en nu verstopt achter andere sprekers, en dan nog eens genegeerd door een moderator die het woord maar niet aan jullie geeft. O, wat zielig...

Foundation
3 december 2003, 20:55
Verder: Bruno is geen geoefend spreker. Niemand van ons is dat, wij zijn nu eenmaal een partij van denkers en niet van praatjesmakers. Bruno is het meest geschikt om zulke debatten echter te voeren, omdat hij als geschiedkundige de nodige achtergrond heeft om argumenten van de tegenkant te weerleggen (bijvoorbeeld De Wevers: Brussel is geschiedkundig een Vl-Brabantse stad, terwijl Vl-Brabant hoop en al 8 jaar bestaat!). Onze eigen voorzitter kan wel pleiten, maar heeft die geschiedkundige achtergrond dan weer niet zo goed mee. En laat De Wever zijn betoog dan nog eens beginnen met een korte reprise van de geschiedenis van België...

Ik zou daarover niet kunnen meepraten op zulke manier. Dat Bruno zenuwachtig en op zijn qui-vive was, speelde natuurlijk ook in ons nadeel. Maar zoals eerder uitgelegd: De kundigsten zijn niet onze beste sprekers. Hun argumenten zijn fantastisch (zolang ze ze mogen zeggen uiteraard), en we kunnen ze wel neerschrijven, maar zelf het woord urenlang naar ons toe trekken, daar moeten we nog in oefenen. Misschien moeten we eens in de leer gaan bij JM Dedecker...

Knuppel
3 december 2003, 20:55
Bruno had geen andere mogelijkheid, want verstopt achter nog twee andere sprekers had de moderator geen zicht op zijn smachten naar wederwoord.

Enne... wat was de reden dat Tacitus zich 'verstopte' achter twee andere sprekers?

Vreemd dat het Luddo opviel dat Bruno voortdurend trachtte te onderbreken...

Zou je je gezicht niet liever willen redden door gewoon toe te geven dat Bruno met opzet geen kans meer gegeven werd om tussen te komen omdat zowel Doornaert als Dierixks zich voor hem schaamden?

Foundation
3 december 2003, 20:56
Natuurlijk, Bruno had geen andere mogelijkheid, want verstopt achter nog twee andere sprekers had de moderator geen zicht op zijn smachten naar wederwoord.

O... dat arm ventje. Jullie zijn toch altijd de pineut: geen media-aandacht en nu verstopt achter andere sprekers, en dan nog eens genegeerd door een moderator die het woord maar niet aan jullie geeft. O, wat zielig...

U was er zelf niet bij, dus houd uw mond over zaken waar u niets vanaf weet.

Foundation
3 december 2003, 20:58
Bruno had geen andere mogelijkheid, want verstopt achter nog twee andere sprekers had de moderator geen zicht op zijn smachten naar wederwoord.

Enne... wat was de reden dat Tacitus zich 'verstopte' achter twee andere sprekers?

Vreemd dat het Luddo opviel dat Bruno voortdurend trachtte te onderbreken...

Zou je je gezicht niet liever willen redden door gewoon toe te geven dat Bruno met opzet geen kans meer gegeven werd om tussen te komen omdat zowel Doornaert als Dierixks zich voor hem schaamden?

De reden was dat de tafel recht was, en dat Doornaert zeer geïnteresseerd bleek in het betoog van De Wever. Vooral vanaf dat hij het algemeen stemrecht in 1918 plaatste, werd hij "onder toezicht geplaatst" :twisted:

Jan van den Berghe
3 december 2003, 21:03
U was er zelf niet bij, dus houd uw mond over zaken waar u niets vanaf weet.

Ik beoordeel slechts de manier waarop jullie nu weer reageren: het lijkt weer allemaal de schuld van de anderen (slechte micro's, geen mogelijkheid om het woord te krijgen, verstop zitten achter de andere sprekers, enzovoort). Het is duidelijk: er was weer een VlaemSSch-nationaliSStiSSch complot tegen de BUB.

Foundation
3 december 2003, 21:05
Het zou beter zijn geweest dat u het debat had kunnen beoordelen, en kunnen nagaan of onze uitspraken hier terecht zijn of niet. Want zeg nu eens eerlijk, beste flaminganten: wie o wie is het langst aan het woord geweest? En wie o wie kreeg de aanmaning om "het kort te houden?"

Nello
3 december 2003, 21:06
U was er zelf niet bij, dus houd uw mond over zaken waar u niets vanaf weet.

Ik beoordeel slechts de manier waarop jullie nu weer reageren: het lijkt weer allemaal de schuld van de anderen (slechte micro's, geen mogelijkheid om het woord te krijgen, verstop zitten achter de andere sprekers, enzovoort). Het is duidelijk: er was weer een VlaemSSch-nationaliSStiSSch complot tegen de BUB.

Dat hebben we toch ni gezegd??????
De micro's waren nu eenmaal stuk, en Bruno had de pech extreem-rechts te zitten (Had meer iets voor BDW geweest) waardoor Tony Van de Calseyde en Ludwig de Caluwé, een breedgebouwd man, tussen hen inzaten.
Indien de micro's hadden gewerkt, had Bruno zich ook hoorbaar kunnen maken.
Natuurlijk, indien dit, indien dat: gedane zaken nemen geen keer...
En wat hier nu gebeurt is letterlijk mierenneuken hoor.

Knuppel
3 december 2003, 21:07
Verder: Bruno is geen geoefend spreker. Niemand van ons is dat, wij zijn nu eenmaal een partij van denkers en niet van praatjesmakers. Bruno is het meest geschikt om zulke debatten echter te voeren, omdat hij als geschiedkundige de nodige achtergrond heeft om argumenten van de tegenkant te weerleggen

:rofl:

'Dit is meer niet te filmen', hoor ik de kerel zeggen die één van zijn zoveelste verwaarloosde hondjes bij mij achterliet en die nooit meer iets van zich liet horen omdat ze hem in St Truiden hebben vastgehouden...

Jan van den Berghe
3 december 2003, 21:07
Het zou beter zijn geweest dat u het debat had kunnen beoordelen, en kunnen nagaan of onze uitspraken hier terecht zijn of niet. Want zeg nu eens eerlijk, beste flaminganten: wie o wie is het langst aan het woord geweest? En wie o wie kreeg de aanmaning om "het kort te houden?"

Blijkbaar hadden de Vlaamsgezinden ook inhoudelijk heel wat meer te zeggen dan de holle slogans van de belgicisten. Die laatsten zijn dan inderdaad heel vlug uitgepraat.

Foundation
3 december 2003, 21:08
er was weer een VlaemSSch-nationaliSStiSSch complot tegen de BUB.

En dan is het kot te klein als sommigen van onze leden SS gebruiken in hun posts... Ik maar moeite doen om mij beleefd te houden met het gedacht dat dat goed zou overkomen...

Ha Luddo, leuk je te zien, ik ben Foundation en je hebt mij gisteren ook nog ontmoet! je zei dat je me nog niet had opgemerkt hier, maar ik ben hier ook nog niet zo heel lang actief.

Foundation
3 december 2003, 21:10
Het zou beter zijn geweest dat u het debat had kunnen beoordelen, en kunnen nagaan of onze uitspraken hier terecht zijn of niet. Want zeg nu eens eerlijk, beste flaminganten: wie o wie is het langst aan het woord geweest? En wie o wie kreeg de aanmaning om "het kort te houden?"

Blijkbaar hadden de Vlaamsgezinden ook inhoudelijk heel wat meer te zeggen dan de holle slogans van de belgicisten. Die laatsten zijn dan inderdaad heel vlug uitgepraat.

Laat ik kort samenvatten wat de Wever uiteindelijk te zeggen had. "Vlaanderen onafhankelijk", en ik voeg er zijn eigen woorden aan toe "maar ik heb geen glazen bol, ik weet niet wat erna zal komen".

Nello
3 december 2003, 21:14
Het zou beter zijn geweest dat u het debat had kunnen beoordelen, en kunnen nagaan of onze uitspraken hier terecht zijn of niet. Want zeg nu eens eerlijk, beste flaminganten: wie o wie is het langst aan het woord geweest? En wie o wie kreeg de aanmaning om "het kort te houden?"

Blijkbaar hadden de Vlaamsgezinden ook inhoudelijk heel wat meer te zeggen dan de holle slogans van de belgicisten. Die laatsten zijn dan inderdaad heel vlug uitgepraat.

Laat ik kort samenvatten wat de Wever uiteindelijk te zeggen had. "Vlaanderen onafhankelijk", en ik voeg er zijn eigen woorden aan toe "maar ik heb geen glazen bol, ik weet niet wat erna zal komen".

En over brussel had hij ook nog geen idee...
inderdaad, heel wat meer te zeggen :evil:

Groot Bakkes
3 december 2003, 21:17
Het zou beter zijn geweest dat u het debat had kunnen beoordelen, en kunnen nagaan of onze uitspraken hier terecht zijn of niet. Want zeg nu eens eerlijk, beste flaminganten: wie o wie is het langst aan het woord geweest? En wie o wie kreeg de aanmaning om "het kort te houden?"

Blijkbaar hadden de Vlaamsgezinden ook inhoudelijk heel wat meer te zeggen dan de holle slogans van de belgicisten. Die laatsten zijn dan inderdaad heel vlug uitgepraat.

Laat ik kort samenvatten wat de Wever uiteindelijk te zeggen had. "Vlaanderen onafhankelijk", en ik voeg er zijn eigen woorden aan toe "maar ik heb geen glazen bol, ik weet niet wat erna zal komen".

Wat hij zij moet zo opgevat worden:

"Ik ben er van overtuigd dat dit de juiste oplossing is maar ik kan niet weten wat er na de onafhankelijkheid met Vlaanderen zal gebeuren (ivm economie, sociale thema's, veiligheid,...) maar het zal in ieder geval beter zijn als de huidige staatsvorm."

Vlaamse groeten

Erwin

Patriot!
3 december 2003, 21:20
Het zou beter zijn geweest dat u het debat had kunnen beoordelen, en kunnen nagaan of onze uitspraken hier terecht zijn of niet. Want zeg nu eens eerlijk, beste flaminganten: wie o wie is het langst aan het woord geweest? En wie o wie kreeg de aanmaning om "het kort te houden?"

Blijkbaar hadden de Vlaamsgezinden ook inhoudelijk heel wat meer te zeggen dan de holle slogans van de belgicisten. Die laatsten zijn dan inderdaad heel vlug uitgepraat.

Laat ik kort samenvatten wat de Wever uiteindelijk te zeggen had. "Vlaanderen onafhankelijk", en ik voeg er zijn eigen woorden aan toe "maar ik heb geen glazen bol, ik weet niet wat erna zal komen".

Wat hij zij moet zo opgevat worden:

"Ik ben er van overtuigd dat dit de juiste oplossing is maar ik kan niet weten wat er na de onafhankelijkheid met Vlaanderen zal gebeuren (ivm economie, sociale thema's, veiligheid,...) maar het zal in ieder geval beter zijn als de huidige staatsvorm."

Vlaamse groeten

Erwin

Hoe weet hij dat het beter zal zijn als de huidige staatsvorm? Hij heeft toch geen glazen bol?

Jan van den Berghe
3 december 2003, 21:22
Hoe weet hij dat het beter zal zijn als de huidige staatsvorm? Hij heeft toch geen glazen bol?

Uit het verleden weten we in ieder geval dat de unitaire staat geen goede zaak was.

Nello
3 december 2003, 21:23
Hoe weet hij dat het beter zal zijn als de huidige staatsvorm? Hij heeft toch geen glazen bol?

Uit het verleden weten we in ieder geval dat de unitaire staat geen goede zaak was.
Wat wordt Vlaanderen dan?
Een federale staat op basis van dialect?

Knuppel
3 december 2003, 21:23
Ik heb evenmin een idee wat mij morgen te wachten staat maar dat het er nooit nog een terugkeer naar het unitair België zal zijn, daar ben ik wel zeker van.

Patriot!
3 december 2003, 21:24
Hoe weet hij dat het beter zal zijn als de huidige staatsvorm? Hij heeft toch geen glazen bol?

Uit het verleden weten we in ieder geval dat de unitaire staat geen goede zaak was.

Is er ooit al een Unitaire Staat geweest met federale partijen, individuele tweetaligheid en twee/drie officiele talen?

Groot Bakkes
3 december 2003, 21:26
Het zou beter zijn geweest dat u het debat had kunnen beoordelen, en kunnen nagaan of onze uitspraken hier terecht zijn of niet. Want zeg nu eens eerlijk, beste flaminganten: wie o wie is het langst aan het woord geweest? En wie o wie kreeg de aanmaning om "het kort te houden?"

Blijkbaar hadden de Vlaamsgezinden ook inhoudelijk heel wat meer te zeggen dan de holle slogans van de belgicisten. Die laatsten zijn dan inderdaad heel vlug uitgepraat.

Laat ik kort samenvatten wat de Wever uiteindelijk te zeggen had. "Vlaanderen onafhankelijk", en ik voeg er zijn eigen woorden aan toe "maar ik heb geen glazen bol, ik weet niet wat erna zal komen".

Wat hij zij moet zo opgevat worden:

"Ik ben er van overtuigd dat dit de juiste oplossing is maar ik kan niet weten wat er na de onafhankelijkheid met Vlaanderen zal gebeuren (ivm economie, sociale thema's, veiligheid,...) maar het zal in ieder geval beter zijn als de huidige staatsvorm."

Vlaamse groeten

Erwin

Hoe weet hij dat het beter zal zijn als de huidige staatsvorm? Hij heeft toch geen glazen bol?

Mijn beste, u gevoel voor nuancering is weer volledig zoek. Hij kan in grote lijnen weten hoe het in de toekomst zal zijn maar heel exact kan hij dit niet zeggen. Ondanks het gebrek aan een glazen bol kan je bijvoorbeeld zien dat wanneer België de belastingen op arbeid verlaagt de buitenlandse investeerders in de rij zullen staan voor hier bedrijven neer te poten. Maaar: er is geen geld om die lastenverlaging te compenseren, dus Vlaanderen onafhankelijk, geldstroom wordt gestopt en geld wordt gebruikt voor lastenverlaging. Snap je hem?

Vlaamse groeten

Erwin

Jan van den Berghe
3 december 2003, 21:27
Is er ooit al een Unitaire Staat geweest met federale partijen, individuele tweetaligheid en twee/drie officiele talen?

Individuele tweetaligheid is geen staatselement, maar een op de burger opgedrongen concept. Bijgevolg speelt dat geen rol in een staatsordening.

Nello
3 december 2003, 21:27
Het zou beter zijn geweest dat u het debat had kunnen beoordelen, en kunnen nagaan of onze uitspraken hier terecht zijn of niet. Want zeg nu eens eerlijk, beste flaminganten: wie o wie is het langst aan het woord geweest? En wie o wie kreeg de aanmaning om "het kort te houden?"

Blijkbaar hadden de Vlaamsgezinden ook inhoudelijk heel wat meer te zeggen dan de holle slogans van de belgicisten. Die laatsten zijn dan inderdaad heel vlug uitgepraat.

Laat ik kort samenvatten wat de Wever uiteindelijk te zeggen had. "Vlaanderen onafhankelijk", en ik voeg er zijn eigen woorden aan toe "maar ik heb geen glazen bol, ik weet niet wat erna zal komen".

Wat hij zij moet zo opgevat worden:

"Ik ben er van overtuigd dat dit de juiste oplossing is maar ik kan niet weten wat er na de onafhankelijkheid met Vlaanderen zal gebeuren (ivm economie, sociale thema's, veiligheid,...) maar het zal in ieder geval beter zijn als de huidige staatsvorm."

Vlaamse groeten

Erwin

Hoe weet hij dat het beter zal zijn als de huidige staatsvorm? Hij heeft toch geen glazen bol?

Mijn beste, u gevoel voor nuancering is weer volledig zoek. Hij kan in grote lijnen weten hoe het in de toekomst zal zijn maar heel exact kan hij dit niet zeggen. Ondanks het gebrek aan een glazen bol kan je bijvoorbeeld zien dat wanneer België de belastingen op arbeid verlaagt de buitenlandse investeerders in de rij zullen staan voor hier bedrijven neer te poten. Maaar: er is geen geld om die lastenverlaging te compenseren, dus Vlaanderen onafhankelijk, geldstroom wordt gestopt en geld wordt gebruikt voor lastenverlaging. Snap je hem?

Vlaamse groeten

Erwin

Geloof je dit nu echt? Serieus? Ge meent da toch ni dat gij zo goed gelovig zijt????

Groot Bakkes
3 december 2003, 21:28
Hoe weet hij dat het beter zal zijn als de huidige staatsvorm? Hij heeft toch geen glazen bol?

Uit het verleden weten we in ieder geval dat de unitaire staat geen goede zaak was.

Is er ooit al een Unitaire Staat geweest met federale partijen, individuele tweetaligheid en twee/drie officiele talen?

Jan Van Den Berghe doelt op de periode voor de staatshervorming, of begint u geschiedenisboekje pas vanaf de jaren '70? :lol: :wink: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

Foundation
3 december 2003, 21:28
Hoe weet hij dat het beter zal zijn als de huidige staatsvorm? Hij heeft toch geen glazen bol?

Uit het verleden weten we in ieder geval dat de unitaire staat geen goede zaak was.

Wat in het verleden wel heeft gewerkt, maar niet eerlijk was, garandeert niet dat hetzelfde in de toekomst ook oneerlijk zal zijn. Werken zal het wel. De oneerlijkheid zal er niet zijn, wegens de verdiensten van de gestreden Vlaamse Strijd: taalrechten.

Niets houdt ons nu nog tegen om in wederzijds respect met onze medeburgers aan de andere kant van de taalgrens, een gezamenlijk beleid te installeren dat het belang van iedere Belgische burger vooropstelt, zonder onderscheid te maken van huidskleur, of woonplaats.

Iedere Belg gelijk voor dezelfde wet,
de wet gelijk voor iedere Belg.

Patriot!
3 december 2003, 21:28
Hoe weet hij dat het beter zal zijn als de huidige staatsvorm? Hij heeft toch geen glazen bol?

Uit het verleden weten we in ieder geval dat de unitaire staat geen goede zaak was.

Is er ooit al een Unitaire Staat geweest met federale partijen, individuele tweetaligheid en twee/drie officiele talen?

Jan Van Den Berghe doelt op de periode voor de staatshervorming, of begint u geschiedenisboekje pas vanaf de jaren '70? :lol: :wink: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin


Lees mijn zin opnieuw.

Jan van den Berghe
3 december 2003, 21:29
De oneerlijkheid zal er niet zijn, wegens de verdiensten van de gestreden Vlaamse Strijd: taalrechten.

De Vlaamse Beweging is ook een emancipatorische beweging op politiek, sociaal en cultureel vlak. Niet louter op taalvlak.

Foundation
3 december 2003, 21:30
Individuele meertaligheid voor de jaren 70?

Selectieve blindheid in het jaar 2003 !

Alvader
3 december 2003, 21:30
Als je dat hier zo leest heeft de BUB een klinkende overwinning gehaald in het debat.

Groot Bakkes
3 december 2003, 21:30
Het zou beter zijn geweest dat u het debat had kunnen beoordelen, en kunnen nagaan of onze uitspraken hier terecht zijn of niet. Want zeg nu eens eerlijk, beste flaminganten: wie o wie is het langst aan het woord geweest? En wie o wie kreeg de aanmaning om "het kort te houden?"

Blijkbaar hadden de Vlaamsgezinden ook inhoudelijk heel wat meer te zeggen dan de holle slogans van de belgicisten. Die laatsten zijn dan inderdaad heel vlug uitgepraat.

Laat ik kort samenvatten wat de Wever uiteindelijk te zeggen had. "Vlaanderen onafhankelijk", en ik voeg er zijn eigen woorden aan toe "maar ik heb geen glazen bol, ik weet niet wat erna zal komen".

Wat hij zij moet zo opgevat worden:

"Ik ben er van overtuigd dat dit de juiste oplossing is maar ik kan niet weten wat er na de onafhankelijkheid met Vlaanderen zal gebeuren (ivm economie, sociale thema's, veiligheid,...) maar het zal in ieder geval beter zijn als de huidige staatsvorm."

Vlaamse groeten

Erwin

Hoe weet hij dat het beter zal zijn als de huidige staatsvorm? Hij heeft toch geen glazen bol?

Mijn beste, u gevoel voor nuancering is weer volledig zoek. Hij kan in grote lijnen weten hoe het in de toekomst zal zijn maar heel exact kan hij dit niet zeggen. Ondanks het gebrek aan een glazen bol kan je bijvoorbeeld zien dat wanneer België de belastingen op arbeid verlaagt de buitenlandse investeerders in de rij zullen staan voor hier bedrijven neer te poten. Maaar: er is geen geld om die lastenverlaging te compenseren, dus Vlaanderen onafhankelijk, geldstroom wordt gestopt en geld wordt gebruikt voor lastenverlaging. Snap je hem?

Vlaamse groeten

Erwin

Geloof je dit nu echt? Serieus? Ge meent da toch ni dat gij zo goed gelovig zijt????

Proficiat Nello, ipv te reageren met inhoudelijke argumenten begin je wat sarcastisch te doen. Mij niet gelaten, de enige die zich hier belachelijk maakt ben jij dus...

Vlaamse groeten

Erwin

Patriot!
3 december 2003, 21:30
De Belgische Beweging won het debat met vlag en wimpel, al de rest is larie en apekool.

Groot Bakkes
3 december 2003, 21:32
De Belgische Beweging won het debat met vlag en wimpel, al de rest is larie en apekool.

Nog zo'n inhoudelijke reactie! Wauw, jij en je partijgenoten zijn echt goed bezig, je gaat zeker de verkiezingen winnen (!) :lol: :roll: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

Patriot!
3 december 2003, 21:32
De Belgische Beweging won het debat met vlag en wimpel, al de rest is larie en apekool.

Nog zo'n inhoudelijke reactie! Wauw, jij en je partijgenoten zijn echt goed bezig, je gaat zeker de verkiezingen winnen (!) :lol: :roll: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

waart gij er, erwin?

Groot Bakkes
3 december 2003, 21:35
De Belgische Beweging won het debat met vlag en wimpel, al de rest is larie en apekool.

Nog zo'n inhoudelijke reactie! Wauw, jij en je partijgenoten zijn echt goed bezig, je gaat zeker de verkiezingen winnen (!) :lol: :roll: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

waart gij er, erwin?

Zoals ik al zei, ik heb morgen examen (frans! by the way) en was dus helaas verhinderd om te komen.

Vlaamse groeten

Erwin

Nello
3 december 2003, 21:37
De Belgische Beweging won het debat met vlag en wimpel, al de rest is larie en apekool.

Nog zo'n inhoudelijke reactie! Wauw, jij en je partijgenoten zijn echt goed bezig, je gaat zeker de verkiezingen winnen (!) :lol: :roll: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

waart gij er, erwin?

Zoals ik al zei, ik heb morgen examen (frans! by the way) en was dus helaas verhinderd om te komen.

Vlaamse groeten

Erwin

schandalig he, dat frans examen. Ze moesten het verbieden Frans te geven in de vlaamse scholen...
Engels daarentegen, of Spaans,... maar geen frans!

Patriot!
3 december 2003, 21:37
Of Arabisch!

Groot Bakkes
3 december 2003, 21:43
De Belgische Beweging won het debat met vlag en wimpel, al de rest is larie en apekool.

Nog zo'n inhoudelijke reactie! Wauw, jij en je partijgenoten zijn echt goed bezig, je gaat zeker de verkiezingen winnen (!) :lol: :roll: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

waart gij er, erwin?

Zoals ik al zei, ik heb morgen examen (frans! by the way) en was dus helaas verhinderd om te komen.

Vlaamse groeten

Erwin

schandalig he, dat frans examen. Ze moesten het verbieden Frans te geven in de vlaamse scholen...
Engels daarentegen, of Spaans,... maar geen frans!

Wat bazelen jullie toch weer over dingen die ik nooit beweert heb. Ik heb een uitroepteken achter Frans gezet omdat nogal eens beweert wordt dat flaminganten geen frans spreken en uit wrok tegenover die taal dan maar vl-nationalist worden. Door jullie TOTAALE blindheid voor nuanceringen in een tekst maken jullie jezelf wééral grenzeloos belachelijk.

Vlaamse groeten

Erwin

Nello
3 december 2003, 21:46
De Belgische Beweging won het debat met vlag en wimpel, al de rest is larie en apekool.

Nog zo'n inhoudelijke reactie! Wauw, jij en je partijgenoten zijn echt goed bezig, je gaat zeker de verkiezingen winnen (!) :lol: :roll: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

waart gij er, erwin?

Zoals ik al zei, ik heb morgen examen (frans! by the way) en was dus helaas verhinderd om te komen.

Vlaamse groeten

Erwin

schandalig he, dat frans examen. Ze moesten het verbieden Frans te geven in de vlaamse scholen...
Engels daarentegen, of Spaans,... maar geen frans!

Wat bazelen jullie toch weer over dingen die ik nooit beweert heb. Ik heb een uitroepteken achter Frans gezet omdat nogal eens beweert wordt dat flaminganten geen frans spreken en uit wrok tegenover die taal dan maar vl-nationalist worden. Door jullie TOTAALE blindheid voor nuanceringen in een tekst maken jullie jezelf wééral grenzeloos belachelijk.

Vlaamse groeten

Erwin

Lap zeg, nu mag ik mijn eigen mening niet meer verkondigen :(
Oei, ik lijd weer aan waanbeelden, ik betrap mezelf erop te denken Vlaams Nationalist te zijn... :twisted:

Groot Bakkes
3 december 2003, 21:48
De Belgische Beweging won het debat met vlag en wimpel, al de rest is larie en apekool.

Nog zo'n inhoudelijke reactie! Wauw, jij en je partijgenoten zijn echt goed bezig, je gaat zeker de verkiezingen winnen (!) :lol: :roll: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

waart gij er, erwin?

Zoals ik al zei, ik heb morgen examen (frans! by the way) en was dus helaas verhinderd om te komen.

Vlaamse groeten

Erwin

schandalig he, dat frans examen. Ze moesten het verbieden Frans te geven in de vlaamse scholen...
Engels daarentegen, of Spaans,... maar geen frans!

Wat bazelen jullie toch weer over dingen die ik nooit beweert heb. Ik heb een uitroepteken achter Frans gezet omdat nogal eens beweert wordt dat flaminganten geen frans spreken en uit wrok tegenover die taal dan maar vl-nationalist worden. Door jullie TOTAALE blindheid voor nuanceringen in een tekst maken jullie jezelf wééral grenzeloos belachelijk.

Vlaamse groeten

Erwin

Lap zeg, nu mag ik mijn eigen mening niet meer verkondigen :(
Oei, ik lijd weer aan waanbeelden, ik betrap mezelf erop te denken Vlaams Nationalist te zijn... :twisted:

Weeral gebazel, het was overduidelijk dat het cynisch en snerend naar mij bedoeld was.

Vlaamse groeten

Erwin

Patriot!
3 december 2003, 21:49
De Belgische Beweging won het debat met vlag en wimpel, al de rest is larie en apekool.

Nog zo'n inhoudelijke reactie! Wauw, jij en je partijgenoten zijn echt goed bezig, je gaat zeker de verkiezingen winnen (!) :lol: :roll: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

waart gij er, erwin?

Zoals ik al zei, ik heb morgen examen (frans! by the way) en was dus helaas verhinderd om te komen.

Vlaamse groeten

Erwin

schandalig he, dat frans examen. Ze moesten het verbieden Frans te geven in de vlaamse scholen...
Engels daarentegen, of Spaans,... maar geen frans!

Wat bazelen jullie toch weer over dingen die ik nooit beweert heb. Ik heb een uitroepteken achter Frans gezet omdat nogal eens beweert wordt dat flaminganten geen frans spreken en uit wrok tegenover die taal dan maar vl-nationalist worden. Door jullie TOTAALE blindheid voor nuanceringen in een tekst maken jullie jezelf wééral grenzeloos belachelijk.

Vlaamse groeten

Erwin

Lap zeg, nu mag ik mijn eigen mening niet meer verkondigen :(
Oei, ik lijd weer aan waanbeelden, ik betrap mezelf erop te denken Vlaams Nationalist te zijn... :twisted:

Weeral gebazel, het was overduidelijk dat het cynisch en snerend naar mij bedoeld was.

Vlaamse groeten

Erwin

Gij zijt ne slimmen he

Groot Bakkes
3 december 2003, 21:54
De Belgische Beweging won het debat met vlag en wimpel, al de rest is larie en apekool.

Nog zo'n inhoudelijke reactie! Wauw, jij en je partijgenoten zijn echt goed bezig, je gaat zeker de verkiezingen winnen (!) :lol: :roll: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

waart gij er, erwin?

Zoals ik al zei, ik heb morgen examen (frans! by the way) en was dus helaas verhinderd om te komen.

Vlaamse groeten

Erwin

schandalig he, dat frans examen. Ze moesten het verbieden Frans te geven in de vlaamse scholen...
Engels daarentegen, of Spaans,... maar geen frans!

Wat bazelen jullie toch weer over dingen die ik nooit beweert heb. Ik heb een uitroepteken achter Frans gezet omdat nogal eens beweert wordt dat flaminganten geen frans spreken en uit wrok tegenover die taal dan maar vl-nationalist worden. Door jullie TOTAALE blindheid voor nuanceringen in een tekst maken jullie jezelf wééral grenzeloos belachelijk.

Vlaamse groeten

Erwin

Lap zeg, nu mag ik mijn eigen mening niet meer verkondigen :(
Oei, ik lijd weer aan waanbeelden, ik betrap mezelf erop te denken Vlaams Nationalist te zijn... :twisted:

Weeral gebazel, het was overduidelijk dat het cynisch en snerend naar mij bedoeld was.

Vlaamse groeten

Erwin

Gij zijt ne slimmen he

En een 3de keer gebazel.
Kleine vraag: komt er ooit één zinnig woord uit je mond?

Vlaamse groeten

Erwin

Patriot!
3 december 2003, 21:56
De Belgische Beweging won het debat met vlag en wimpel, al de rest is larie en apekool.

Nog zo'n inhoudelijke reactie! Wauw, jij en je partijgenoten zijn echt goed bezig, je gaat zeker de verkiezingen winnen (!) :lol: :roll: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

waart gij er, erwin?

Zoals ik al zei, ik heb morgen examen (frans! by the way) en was dus helaas verhinderd om te komen.

Vlaamse groeten

Erwin

schandalig he, dat frans examen. Ze moesten het verbieden Frans te geven in de vlaamse scholen...
Engels daarentegen, of Spaans,... maar geen frans!

Wat bazelen jullie toch weer over dingen die ik nooit beweert heb. Ik heb een uitroepteken achter Frans gezet omdat nogal eens beweert wordt dat flaminganten geen frans spreken en uit wrok tegenover die taal dan maar vl-nationalist worden. Door jullie TOTAALE blindheid voor nuanceringen in een tekst maken jullie jezelf wééral grenzeloos belachelijk.

Vlaamse groeten

Erwin

Lap zeg, nu mag ik mijn eigen mening niet meer verkondigen :(
Oei, ik lijd weer aan waanbeelden, ik betrap mezelf erop te denken Vlaams Nationalist te zijn... :twisted:

Weeral gebazel, het was overduidelijk dat het cynisch en snerend naar mij bedoeld was.

Vlaamse groeten

Erwin

Gij zijt ne slimmen he

En een 3de keer gebazel.
Kleine vraag: komt er ooit één zinnig woord uit je mond?

Vlaamse groeten

Erwin

Inderdaad, gebazel, sorry. Gij zijt gene slimme :twisted:

Alvader
3 december 2003, 21:56
Ben ik nu de enige die de postings van de Bubbers van een ongelofelijk laag en infantiel niveau vindt ? Zelden zo'n stel kinderen gezien.

Luddo
3 december 2003, 21:57
Iedere Belg gelijk voor dezelfde wet,
de wet gelijk voor iedere Belg.

Zo wil ik het horen:
- Eén man (m/v), één stem! Evenveel stemmen voor een zetel!
- Geen grendels in de grondwet!
- Geen faciliteiten!
- Geen dubbele meerderheden!
- Iedereen drietalig, en niet alleen de Vlamingen!
- Brusselse ziekenhuizen waar ook de Vlamingen in hun taal terecht kunnen!
En zo zou ik nog wel uuuuuuren kunnen doorgaan!

Groot Bakkes
3 december 2003, 21:57
[quote:190442fc9c="Patriot!"]De Belgische Beweging won het debat met vlag en wimpel, al de rest is larie en apekool.

Nog zo'n inhoudelijke reactie! Wauw, jij en je partijgenoten zijn echt goed bezig, je gaat zeker de verkiezingen winnen (!) :lol: :roll: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

waart gij er, erwin?

Zoals ik al zei, ik heb morgen examen (frans! by the way) en was dus helaas verhinderd om te komen.

Vlaamse groeten

Erwin

schandalig he, dat frans examen. Ze moesten het verbieden Frans te geven in de vlaamse scholen...
Engels daarentegen, of Spaans,... maar geen frans!

Wat bazelen jullie toch weer over dingen die ik nooit beweert heb. Ik heb een uitroepteken achter Frans gezet omdat nogal eens beweert wordt dat flaminganten geen frans spreken en uit wrok tegenover die taal dan maar vl-nationalist worden. Door jullie TOTAALE blindheid voor nuanceringen in een tekst maken jullie jezelf wééral grenzeloos belachelijk.

Vlaamse groeten

Erwin

Lap zeg, nu mag ik mijn eigen mening niet meer verkondigen :(
Oei, ik lijd weer aan waanbeelden, ik betrap mezelf erop te denken Vlaams Nationalist te zijn... :twisted:

Weeral gebazel, het was overduidelijk dat het cynisch en snerend naar mij bedoeld was.

Vlaamse groeten

Erwin

Gij zijt ne slimmen he

En een 3de keer gebazel.
Kleine vraag: komt er ooit één zinnig woord uit je mond?

Vlaamse groeten

Erwin

Inderdaad, gebazel, sorry. Gij zijt gene slimme :twisted:[/quote:190442fc9c]

Hem, blijkbaar ben je niet erg standvastig qua standpunten betreft. Is dit een persoonlijke eigenschap of een belgicistische eigenschap?

Vlaamse groeten

Erwin

Nello
3 december 2003, 21:58
Ben ik nu de enige die de postings van de Bubbers van een ongelofelijk laag en infantiel niveau vindt ? Zelden zo'n stel kinderen gezien.

bij u in de creche misschien?

Patriot!
3 december 2003, 21:59
Iedere Belg gelijk voor dezelfde wet,
de wet gelijk voor iedere Belg.

Zo wil ik het horen:
- Eén man (m/v), één stem! Evenveel stemmen voor een zetel!
- Geen grendels in de grondwet!
- Geen faciliteiten!
- Geen dubbele meerderheden!
- Iedereen drietalig, en niet alleen de Vlamingen!
- Brusselse ziekenhuizen waar ook de Vlamingen in hun taal terecht kunnen!
En zo zou ik nog wel uuuuuuren kunnen doorgaan!

Dus U bent Unitarist?

Bruno*
3 december 2003, 22:03
En zo zou ik nog wel uuuuuuren kunnen doorgaan!

Gaarne, alle argumenten zijn welkom.

Groot Bakkes
3 december 2003, 22:03
Ben ik nu de enige die de postings van de Bubbers van een ongelofelijk laag en infantiel niveau vindt ? Zelden zo'n stel kinderen gezien.

bij u in de creshe misschien?

Ja Alvader is oppasser in de crèche en past op kleine kindjes met rare namen als Nello, Tacitus, Kim, Patriot, Superstaaf,...
Tijdens de middag willen zij allen hun bavetje met daarop de kleuren: zwart, geel en rood. Als pampers willen ze enkel diegene waar zo'n zwart leeuwtje op staat, het gele pissen ze er wel bij.

Vlaamse groeten

Erwin

PS: doet best raar, zo eens een reply op BUBniveau sturen. :wink:

Knuppel
3 december 2003, 22:07
Ben ik nu de enige die de postings van de Bubbers van een ongelofelijk laag en infantiel niveau vindt ? Zelden zo'n stel kinderen gezien.

Tja, ze zijn voor de zoveelste keer afgegaan als het lopend diaree maar menen zich evenzeer nog altijd 'een partij van denkers'. :lol:

Bruno*
3 december 2003, 22:09
Geef liever eens wat argumenten tégen provinciale decentralisatie.

Luddo
3 december 2003, 22:11
Ha Luddo, leuk je te zien, ik ben Foundation en je hebt mij gisteren ook nog ontmoet! Je zei dat je me nog niet had opgemerkt hier, maar ik ben hier ook nog niet zo heel lang actief.

Vans gelijke! Ik was je nieknaam al vergeten (Altzheimer weet je! :D ).
Wel jongen, als ik bij het buitenkomen een heel wat positievere indruk had over de BUBbers dan tijdens het debat ligt dat zeker aan jou en je kameraden en kameradin! Die pluim mogen jullie alvast op jullie hoed steken! Denk er aan: "De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt uitgeschept!". En schelden en kwaad maken... daar wordt je zelf alleen maar slechter van! Wat relativeren en wat luciditeit helpt het leven wat draaglijker te maken! Bomen komen elkaar niet tegen maar mensen wel! Tot een volgende keer!

Foundation
3 december 2003, 22:12
Iedere Belg gelijk voor dezelfde wet,
de wet gelijk voor iedere Belg.

Zo wil ik het horen:
- Eén man (m/v), één stem! Evenveel stemmen voor een zetel!
- Geen grendels in de grondwet!
- Geen faciliteiten!
- Geen dubbele meerderheden!
- Iedereen drietalig, en niet alleen de Vlamingen!
- Brusselse ziekenhuizen waar ook de Vlamingen in hun taal terecht kunnen!
En zo zou ik nog wel uuuuuuren kunnen doorgaan!

Welkom bij de BUB!

Aan deze lijst wil ik nog toevoegen:
- een politiek die als leidraad moet hebben: het belang van élke Belgische burger primeert, en niet de eigen zak of de eigen taalgroep!

Daarom is decentralisatie naar de provincies, die vaak stiefmoederlijk worden bekeken (getuige het hoongelach achteraan in de zaal bij de aanhaling ervan door Bruno gisteren) hoewel het ook een niveau is als een ander, in onze optiek beter: een bipolariteit neigt veel sneller naar extremen dan een decapolariteit (zie bvb Amerikaanse verkiezingen) zal doen.

Bruno*
3 december 2003, 22:15
Nonabipolariteit :wink:

Luddo
3 december 2003, 22:52
Welkom bij de BUB!


Partijpolitiek is aan mij niet meer besteed! Om je te ontnuchteren: Lees tienmaal mijn onderschrift!

Foundation
3 december 2003, 22:57
Nonabipolariteit :wink:

Zal Brussel een apart statuut krijgen of niet? Het betoog van Dieter Lesage gisteren was vrij monotoon, maar zeker niet oninteressant. Ik zou graag Brussel als aparte entiteit beschouwd zien. Daarom: 9 provincies + Brussel = 10 entiteiten.

Dies
3 december 2003, 22:58
Is er ooit al een Unitaire Staat geweest met federale partijen, individuele tweetaligheid en twee/drie officiele talen?
Met uitzondering van die individuele tweetaligheid: Ja!
Nu stel ik mij de vraag wat dat puntje er staat tussen te doen. Nog steeds heeft geen enkel lid van de B.U.B. of ander persoon mij kunnen uitleggen waarom dit noodzakelijk is en bovenal hoe dit verwezenlijkbaar is?
Geef liever eens wat argumenten tégen provinciale decentralisatie.
Ik begrijp hoe langer hoe minder het discour van de B.U.B., ik geraak er namelijk hoe langer hoe meer van overtuigd dat de B.U.B. geen voorstander van unitarisme, maar van federalisme is. Als ik dit lees, dan stel ik mij namelijk de vraag in welke mate het systeem anders is dan het huidige behalve dan dat je het meer complex maakt door in 10(9?) delen op te splitsen in plaats van in 2 zoals nu het geval is?
Wat ik bovendien ook niet begrijp is het nationalisme dat zo sterk aanwezig is binnen de B.U.B. terwijl ik meen begrepen te hebben dat er serieus wat liberaal denkende aanwezig zijn bij de B.U.B.

P.S. Zou het misschien toch mogelijk zijn om die video op het internet te plaatsen? Ik had namelijk graag gekomen en zou het debat graag een keertje bekijken.

Foundation
3 december 2003, 23:03
Noodzakelijk? Nee natuurlijk niet, maar als het iedereen vooruit helpt en het tegelijk een persoonlijke verrijking is, waarom zou men er dan niet naar streven?

Verwezenlijking? Heel simpel: de Waalse eindtermen gelijkstellen aan de Vlaamse. Met individuele MEERtaligheid bedoelen we trouwens niet dat iedereen tolk moet worden of meertalig opgevoed moet worden, maar dat die zich in het dagelijks leven goed zal kunnen redden van de andere landstalen, en zeker indien beroepsmatig vereist ook een goede taalkennis heeft die verband houdt met zijn eigen domein (specialiteit, beroep).

Nello
3 december 2003, 23:11
P.S. Zou het misschien toch mogelijk zijn om die video op het internet te plaatsen? Ik had namelijk graag gekomen en zou het debat graag een keertje bekijken.

Duurt wel wat lang hoor...
Binnenkort is hij misschien te koop, ik zie nog wel :twisted:

Knuppel
3 december 2003, 23:28
P.S. Zou het misschien toch mogelijk zijn om die video op het internet te plaatsen? Ik had namelijk graag gekomen en zou het debat graag een keertje bekijken.

Duurt wel wat lang hoor...
Binnenkort is hij misschien te koop, ik zie nog wel :twisted:

Alweer een Knuppelse voorspelling die uitkomt.
Niemand zal die video te zien krijgen!
Niet omdat hij telang is maar omdat de BUB is afgegaan als het vliegend s****t.

Verkopen dus, jongens! Liefst onder de titel: 'Master Bruno speelt Mister Bean'.

Nello
3 december 2003, 23:31
P.S. Zou het misschien toch mogelijk zijn om die video op het internet te plaatsen? Ik had namelijk graag gekomen en zou het debat graag een keertje bekijken.

Duurt wel wat lang hoor...
Binnenkort is hij misschien te koop, ik zie nog wel :twisted:

Alweer een Knuppelse voorspelling die uitkomt.
Niemand zal die video te zien krijgen!
Niet omdat hij telang is maar omdat de BUB is afgegaan als het vliegend s****t.

Verkopen dus, jongens! Liefst onder de titel: 'Master Bruno speelt Mister Bean'.

Dat was humor, Knuppel.
Ik heb al gezegd hoe hij te zien zal zijn. Echter, om 2 uur tape op internet te plaatsen, dat duurt wel even...

Bobke
4 december 2003, 00:08
P.S. Zou het misschien toch mogelijk zijn om die video op het internet te plaatsen? Ik had namelijk graag gekomen en zou het debat graag een keertje bekijken.

Duurt wel wat lang hoor...
Binnenkort is hij misschien te koop, ik zie nog wel :twisted:

Alweer een Knuppelse voorspelling die uitkomt.
Niemand zal die video te zien krijgen!
Niet omdat hij telang is maar omdat de BUB is afgegaan als het vliegend s****t.

Verkopen dus, jongens! Liefst onder de titel: 'Master Bruno speelt Mister Bean'.

Dat was humor, Knuppel.
Ik heb al gezegd hoe hij te zien zal zijn. Echter, om 2 uur tape op internet te plaatsen, dat duurt wel even...
Zet er alleen die delen op als de BUB aan het woord is.
Na wat ik hier gelezen heb zal dat wel wat vlugger gaan denk ik. :lol:

Foundation
4 december 2003, 00:17
Niet iedereen heeft de technische infrastructuur voor het rapen...

Knuppel
4 december 2003, 00:18
Maar Bobke toch! Dat is nu nét wat we juist NIET te zien mogen krijgen!
Tacitus, de ondervoorzitter van de BUB, die zich achter twee sprekers verstopt zodat Mia hem niet kan meer zien 'waardoor hij geen kans meer krijgt om iets te zeggen' en daarom voortdurend tracht te onderbreken om zijn 'bloed en bodem' gezwans toch nog kwijt proberen te geraken. :lol:

Knuppel
4 december 2003, 00:21
Niet iedereen heeft de technische infrastructuur voor het rapen...

Zoveelste excuus dat voorspeld werd....

Foundation
4 december 2003, 00:30
Uw grootspraak hoewel u er niet was spreekt boekdelen... Wil u ons alstublieft niet zeggen wat wij wel of niet moeten doen? Wij zullen proberen de video nog eens te laten zien, wij kunnen u echter niet zeggen waar, wanneer of hoe.

In plaats van ons daarmee te beschimpen, stel eens een constructieve oplossing voor?

Ha wacht, constructief, wat betekent dat ook alweer...

Knuppel
4 december 2003, 01:03
De grootspraak van de BUB werd hier anders breed uitgesmeerd...

Ik kan echter lezen én mijn hersens gebruiken.
Zoals iedereen op dit forum.

De BUB zou videobeelden maken.
Waarvoor eigenlijk?

Vanmorgen werd volgehouden dat de video goed was ondanks de bedenkingen van Luddo.
Welaan dan, laat nu maar zien tot wat de intellectuelen van de BUB in staat zijn.
Die video werd immers speciaal gemaakt door de BUB voor de BUB.
Laat daarom de BUB liever de daad bij het woord voegen.

Als een filmpje met het dynamiteren van de IJzertoren voor de BUB geen probleem is zal een video met enkel de opnames van de tussenkomsten van Bruno ook niet zo moeilijk zijn.

Of is er een goeie reden om dit als een niet-constructief voorstel af te doen?

Nello
4 december 2003, 09:04
De grootspraak van de BUB werd hier anders breed uitgesmeerd...

Ik kan echter lezen én mijn hersens gebruiken.
Zoals iedereen op dit forum.

De BUB zou videobeelden maken.
Waarvoor eigenlijk?

Vanmorgen werd volgehouden dat de video goed was ondanks de bedenkingen van Luddo.
Welaan dan, laat nu maar zien tot wat de intellectuelen van de BUB in staat zijn.
Die video werd immers speciaal gemaakt door de BUB voor de BUB.
Laat daarom de BUB liever de daad bij het woord voegen.

Als een filmpje met het dynamiteren van de IJzertoren voor de BUB geen probleem is zal een video met enkel de opnames van de tussenkomsten van Bruno ook niet zo moeilijk zijn.

Of is er een goeie reden om dit als een niet-constructief voorstel af te doen?

Ja
primo: Ik ben namelijk niet in bezit van materiaal om vhs op pc te zetten.
secundo: de tape duurt iets langer als 120 minuten. zelfs gecomprimeerd is dit een verdomd groot bestand om te plaatsen, en te downloaden
tertio: Ik vertoon ENKEL een volledige band, en geen selectie van topmomenten of iets dergelijks.
De video is anderzijds idd goed. geluid is duidelijk etc...

Jan van den Berghe
4 december 2003, 10:56
secundo: de tape duurt iets langer als 120 minuten. zelfs gecomprimeerd is dit een verdomd groot bestand om te plaatsen, en te downloaden
tertio: Ik vertoon ENKEL een volledige band, en geen selectie van topmomenten of iets dergelijks.

Ooit gehoord om een dergelijk bestand in stukjes te splitsen (bijvoorbeeld van 20 minuten)? Of het in "real" aan te bieden (dan hoeven de belangstellenden het helemaal niet van het net op te halen)? Of alleen een audioversie te maken?

Kortom, ik denk dat jullie gespartel weinig te maken heeft met jullie technische onkunde (want iemand die zich bezig houdt met webontwerpen en het beheer van een webstek mag je wel iets meer verwachten), maar gewoon met de onvrede die er is over het verloop van het debat.

kempenaar
4 december 2003, 11:01
Beste nello,

Laat ons dan afspreken om ergens die video te bekijken, dan kunnen we zien hoe goed de bub uit de verf kwam!

Alhoewel ik al een beetje bevooroordeeld ben na het "live" meemaken van het debat :wink:

Nello
4 december 2003, 12:22
Beste nello,

Laat ons dan afspreken om ergens die video te bekijken, dan kunnen we zien hoe goed de bub uit de verf kwam!

Alhoewel ik al een beetje bevooroordeeld ben na het "live" meemaken van het debat :wink:

Wel, dat was wat ik ook voorstelde, maar de blazers hier willen geen verplaatsing doen. Angst voor de confrontatie?

Februari, beste mensen, begin Februari zou ik de band willen voorstellen.
Zoals ik reeds eerder zei: WIE WIL KOMEN IS WELKOM, WIE NIET KOMT MOET NIET ZAGEN DAT ZE HEM NIET TE ZIEN KRIJGEN!!!!!.

Ik zet binnenkort - kan enkele weken duren wegens tijdsgebrek - de plaats en het tijdstip hier op het forum.

Nello
4 december 2003, 12:26
Kortom, ik denk dat jullie gespartel weinig te maken heeft met jullie technische onkunde (want iemand die zich bezig houdt met webontwerpen en het beheer van een webstek mag je wel iets meer verwachten), maar gewoon met de onvrede die er is over het verloop van het debat.

Jan, ik ga hier even onrespectvol doen tegen u: Wat U denkt, kan mij geen kl*te schelen. mijn excuses hiervoor.
Indien jullie zo graag het verloop hadden willen weten, moesten jullie je lui gat maar opheffen en naar Antwerpen komen. Zij die die moeite niet wilden doen, kunnen in Februari nog eens naar de vertoning van de film komen. DAT en dat alleen, zal de enige manier worden dat de film wordt vertoont. Wie hiermee niet gediend is, wel, dat hij zelf een camera meeneemt naar een debat :!:

Peter De Ryck
4 december 2003, 12:33
Kortom, ik denk dat jullie gespartel weinig te maken heeft met jullie technische onkunde (want iemand die zich bezig houdt met webontwerpen en het beheer van een webstek mag je wel iets meer verwachten), maar gewoon met de onvrede die er is over het verloop van het debat.

Jan, ik ga hier even onrespectvol doen tegen u: Wat U denkt, kan mij geen kl*te schelen. mijn excuses hiervoor.
Indien jullie zo graag het verloop hadden willen weten, moesten jullie je lui gat maar opheffen en naar Antwerpen komen. Zij die die moeite niet wilden doen, kunnen in Februari nog eens naar de vertoning van de film komen. DAT en dat alleen, zal de enige manier worden dat de film wordt vertoont. Wie hiermee niet gediend is, wel, dat hij zelf een camera meeneemt naar een debat :!:

U schaamt zich duidelijk om het resultaat.
Denkt u nu echt dat uw studentenbeweging door de rectum loopt van de burgers,en dat deze zich hiervoor willen verplaatsen :?:
Wanneer gaan jullie willen inzien dat de B.U.B.passé is,en dat er voor jullie programma geen belangstelling is :?:
Ik voorspel bij de komende verkiezingen,dat jullie nog de helft halen van jullie stemmen tijdens de federale verkiezingen.
Een Belgischgezinde partij die tijdens de federale verkiezingen 10.000 stemmen haalt,kan beter minder hoog van de toren blazen,consequent een wijs besluit nemen(ontbinding van de partij).
De B.U.B.maakt de echte Belgen enkel belachelijk. :idea:

Bruno*
4 december 2003, 12:49
Ik voorspel bij de komende verkiezingen,dat jullie nog de helft halen van jullie stemmen tijdens de federale verkiezingen.


Gaan we wedden :twisted: ?

Peter De Ryck
4 december 2003, 12:55
Ik voorspel bij de komende verkiezingen,dat jullie nog de helft halen van jullie stemmen tijdens de federale verkiezingen.


Gaan we wedden :twisted: ?

Wanneer ik gelijk krijg wordt de B.U.B. ontbonden,wanneer ik geen gelijk krijg verdwijn ik definitief van dit forum :?:

zorroaster
4 december 2003, 15:05
Bruno had geen andere mogelijkheid, want verstopt achter nog twee andere sprekers had de moderator geen zicht op zijn smachten naar wederwoord.

Enne... wat was de reden dat Tacitus zich 'verstopte' achter twee andere sprekers?

Vreemd dat het Luddo opviel dat Bruno voortdurend trachtte te onderbreken...

Zou je je gezicht niet liever willen redden door gewoon toe te geven dat Bruno met opzet geen kans meer gegeven werd om tussen te komen omdat zowel Doornaert als Dierixks zich voor hem schaamden?

De reden was dat de tafel recht was, en dat Doornaert zeer geïnteresseerd bleek in het betoog van De Wever. Vooral vanaf dat hij het algemeen stemrecht in 1918 plaatste, werd hij "onder toezicht geplaatst" :twisted:

In mijn geschiedenisboekjes van het zesde middelbaar stond nochtans ook dat het algemeen enkelvoudig stemrecht in 1918 werd werd ingevoerd.
Een feministe als Mia Doornaert beschouwt dat, niet geheel onterecht, als onjuist omdat vrouwen pas in 1946 stemrecht kregen in België. Voor haar begon het algemeen enkelvoudig stemrecht pas in 1946.
Toch kan je dit niet als een historische fout aanwrijven aan De Wever, hoogstens een interpretatieverschil.

Binnenkort zullen er wel mensen gaan beweren dat we pas algemeen enkelvoudig stemrecht hebben in België vanaf 2004, omdat de migranten pas vanaf toen mochten stemmen...
Gaan die dan ook Mia Doornaert uitlachen als ze zegt dat het algemeen enkelvoudig stemrecht al bestond in 1946?

Benjamin
4 december 2003, 15:10
Ik voorspel bij de komende verkiezingen,dat jullie nog de helft halen van jullie stemmen tijdens de federale verkiezingen.


Gaan we wedden :twisted: ?

Maar BUB is toch geen partij. Alleen maar een folklorische beweging, niets anders.

Nello
4 december 2003, 16:01
In mijn geschiedenisboekjes van het zesde middelbaar stond nochtans ook dat het algemeen enkelvoudig stemrecht in 1918 werd werd ingevoerd.
Een feministe als Mia Doornaert beschouwt dat, niet geheel onterecht, als onjuist omdat vrouwen pas in 1946 stemrecht kregen in België. Voor haar begon het algemeen enkelvoudig stemrecht pas in 1946.
Toch kan je dit niet als een historische fout aanwrijven aan De Wever, hoogstens een interpretatieverschil.



Toch wel een fout. Zelfs als je de parlementaire handelingen van de Kamer van Volksvertegenwoordigers erop raadpleegt, zal je zien dat de officiele, en enige correcte benaming van dit stemrecht het Algemeen Enkelvoudig Mannenstemrecht is, met opkomstplicht.
Bart De Wever kreeg zelfs van Mia Doornaert nog de kans zich te verbeteren, deed dit echter niet.
Hij was fout, punt uit.

Xenon
4 december 2003, 16:18
In mijn geschiedenisboekjes van het zesde middelbaar stond nochtans ook dat het algemeen enkelvoudig stemrecht in 1918 werd werd ingevoerd.
Een feministe als Mia Doornaert beschouwt dat, niet geheel onterecht, als onjuist omdat vrouwen pas in 1946 stemrecht kregen in België. Voor haar begon het algemeen enkelvoudig stemrecht pas in 1946.
Toch kan je dit niet als een historische fout aanwrijven aan De Wever, hoogstens een interpretatieverschil.



Toch wel een fout. Zelfs als je de parlementaire handelingen van de Kamer van Volksvertegenwoordigers erop raadpleegt, zal je zien dat de officiele, en enige correcte benaming van dit stemrecht het Algemeen Enkelvoudig Mannenstemrecht is, met opkomstplicht.
Bart De Wever kreeg zelfs van Mia Doornaert nog de kans zich te verbeteren, deed dit echter niet.
Hij was fout, punt uit.
Zelfs juristen houden zich niet bezig met zo'n onzinnige semantische discussie.
In zowat alle (geschiedkundige, politieke, juridische) spreekt men van algemeen enkelvoudig stemrecht sinds 1918.

Nello
4 december 2003, 17:10
In mijn geschiedenisboekjes van het zesde middelbaar stond nochtans ook dat het algemeen enkelvoudig stemrecht in 1918 werd werd ingevoerd.
Een feministe als Mia Doornaert beschouwt dat, niet geheel onterecht, als onjuist omdat vrouwen pas in 1946 stemrecht kregen in België. Voor haar begon het algemeen enkelvoudig stemrecht pas in 1946.
Toch kan je dit niet als een historische fout aanwrijven aan De Wever, hoogstens een interpretatieverschil.



Toch wel een fout. Zelfs als je de parlementaire handelingen van de Kamer van Volksvertegenwoordigers erop raadpleegt, zal je zien dat de officiele, en enige correcte benaming van dit stemrecht het Algemeen Enkelvoudig Mannenstemrecht is, met opkomstplicht.
Bart De Wever kreeg zelfs van Mia Doornaert nog de kans zich te verbeteren, deed dit echter niet.
Hij was fout, punt uit.
Zelfs juristen houden zich niet bezig met zo'n onzinnige semantische discussie.
In zowat alle (geschiedkundige, politieke, juridische) spreekt men van algemeen enkelvoudig stemrecht sinds 1918.

in geschiedkundige kringen spreekt men al zeker over AEMS, niet over AES...
Natuurlijk weet onze grote deskundige hier, die deze zaken details noemt, ook dat dit AEMS werd toegestaan in 1913, maar door de inval uwer vrienden, den Duitsch, is dit uitgesteld geweest...
Verder is deze persoon zich ook bewust dat men spreekt van AEMS sinds 1919 en niet 1918... maar ja, wat is een detail waard he...

alpina
4 december 2003, 18:30
Geef liever eens wat argumenten tégen provinciale decentralisatie.

Er staat hier ergens een topic vol tegenargumenten als ik mij niet vergis.

Vlaamse Leeuw
4 december 2003, 18:32
Een feministe als Mia Doornaert beschouwt dat, niet geheel onterecht, als onjuist omdat vrouwen pas in 1946 stemrecht kregen in België. Voor haar begon het algemeen enkelvoudig stemrecht pas in 1946.

Kregen vrouwen niet pas in 1948 stemrecht?

Luddo
4 december 2003, 18:45
Beste nello,

Laat ons dan afspreken om ergens die video te bekijken, dan kunnen we zien hoe goed de bub uit de verf kwam!

Alhoewel ik al een beetje bevooroordeeld ben na het "live" meemaken van het debat :wink:

Zeg Kempenaar, gij betrouwt uw eigen gat nie zekers? Je hebt het "lif" meegemaakt en nu gade nog eens naar de opname kijken! Het is toch maar een debatje gelijk er 13 in een dozijn zijn!
Het was niets grensverleggend. Op het weerbericht voorspellen ze vorst en ik vind het veel belangrijker dat de sla in mijn serre niet bevriest! Jongens (m/v), waar zijn jullie mee bezig!

Xenon
4 december 2003, 18:47
In mijn geschiedenisboekjes van het zesde middelbaar stond nochtans ook dat het algemeen enkelvoudig stemrecht in 1918 werd werd ingevoerd.
Een feministe als Mia Doornaert beschouwt dat, niet geheel onterecht, als onjuist omdat vrouwen pas in 1946 stemrecht kregen in België. Voor haar begon het algemeen enkelvoudig stemrecht pas in 1946.
Toch kan je dit niet als een historische fout aanwrijven aan De Wever, hoogstens een interpretatieverschil.



Toch wel een fout. Zelfs als je de parlementaire handelingen van de Kamer van Volksvertegenwoordigers erop raadpleegt, zal je zien dat de officiele, en enige correcte benaming van dit stemrecht het Algemeen Enkelvoudig Mannenstemrecht is, met opkomstplicht.
Bart De Wever kreeg zelfs van Mia Doornaert nog de kans zich te verbeteren, deed dit echter niet.
Hij was fout, punt uit.
Zelfs juristen houden zich niet bezig met zo'n onzinnige semantische discussie.
In zowat alle (geschiedkundige, politieke, juridische) spreekt men van algemeen enkelvoudig stemrecht sinds 1918.

in geschiedkundige kringen spreekt men al zeker over AEMS, niet over AES...
Natuurlijk weet onze grote deskundige hier, die deze zaken details noemt, ook dat dit AEMS werd toegestaan in 1913, maar door de inval uwer vrienden, den Duitsch, is dit uitgesteld geweest...
Verder is deze persoon zich ook bewust dat men spreekt van AEMS sinds 1919 en niet 1918... maar ja, wat is een detail waard he...

Ik haal mijn info o.a. uit een werk van Els Witte (kan je bezwaarlijk een fascistische macho noemen)

Omdat je zo geïnteresseerd bent in mijn Duitse vrienden:
Ik heb één duitse vriend. Hij heet Klaas, woont in Aken en geeft cursussen aan migranten. Wil je meer info over hem? Aarzel dan niet om mij een PMke te sturen.

Luddo
4 december 2003, 18:48
Excuseer! Dubbel gepost!

Nello
4 december 2003, 20:33
Ik kan u verzekeren dat Els Witte niet vies is van Vlaams Nationalisme...

Echter, op pagina 155 (Pol. gesch v. B) bevestigt ze dat het algemeen enkelvoudig mannenstemrecht pas in 1919 in werking trad... Als je wil stuur ik u per email ook haar cursus, waarin de term MANNEN extra benadrukt is door haar...
Ook op haar examens is dit een zeer belangrijk begrip!

Nello
4 december 2003, 20:35
toevoeging:

Het hoofdstuk betreffende AEMS is niet door Witte geschreven, maar door Jan Craeybeckx!!

Knuppel
4 december 2003, 20:48
Blunderde Hans van de Cauter, voorzitter van de BUB, ook niet op dit forum in verband met de precieze datum van invoering van een welbepaalde stemplicht in België?

Vooruit PDR, hier is je kans :!:
Ik weet dat jij nog weet hoe het precies in elkaar zat. 8)

Nello
4 december 2003, 20:50
Blunderde Hans van de Cauter, voorzitter van de BUB, ook niet op dit forum in verband met de precieze datum van invoering van een welbepaalde stemplicht in België?

Vooruit PDR, hier is je kans :!:
Ik weet dat jij nog weet hoe het precies in elkaar zat. 8)


Hij die zonder zonde is...

Pelgrim
4 december 2003, 20:51
Is er nu eigenlijk al duidelijkheid omtrent het 'einde van de vlaamse beweging'?

Nello
4 december 2003, 20:52
Is er nu eigenlijk al duidelijkheid omtrent het 'einde van de vlaamse beweging'?

Dat is in aantoch, beste Pelgrim, maak u geen zorgen...

Knuppel
4 december 2003, 21:02
Blunderde Hans van de Cauter, voorzitter van de BUB, ook niet op dit forum in verband met de precieze datum van invoering van een welbepaalde stemplicht in België?

Vooruit PDR, hier is je kans :!:
Ik weet dat jij nog weet hoe het precies in elkaar zat. 8)


Hij die zonder zonde is...


Geplaatst: Zo Okt 05, 2003 11:49 am Onderwerp: Re: De Grote Jaren Uit De Belgische Geschiedenis

--------------------------------------------------------------------------------

Hans1 schreef:

1945: stemrecht voor vrouwen (corrigeer mij als het jaar niet correct is)

---------------------------------------------------------------------------------

El Cid schreef:

Het is 1948. En dat noemt zich een voorzitter van een Belgisch-nationalistische partij.


Wie wierp alweer die steen naar BDW?
Iemand die zonder zonde was zeker?

Nello
4 december 2003, 21:04
Wie wierp alweer die steen naar BDW?


Niet Hans, in elk geval...
Verder was Hans zich bewust van een eventuele fout, en vroeg hij voor correctie.
Dit is een intelligente daad, en daar kunnen velen van jullie nog uit leren.

Xenon
4 december 2003, 21:20
Ik kan u verzekeren dat Els Witte niet vies is van Vlaams Nationalisme...
Zat dat mens dan niet in de Coudenberggroep?
Vanuit BUB-standpunt is natuurlijk iedereen die niet unionist is, seperatist. :wink:

Echter, op pagina 155 (Pol. gesch v. B) bevestigt ze dat het algemeen enkelvoudig mannenstemrecht pas in 1919 in werking trad... Als je wil stuur ik u per email ook haar cursus, waarin de term MANNEN extra benadrukt is door haar...


Op p. 155 staat inderdaad "algemeen enkelvoudig mannenstemrecht" maar in de rest van het boek gebruikt ook zij de grbruikelijke term "enkelvoudig algemeen stemrecht" (vbn op p. 163 en verder).
De vraag was toch welke de gebruikelijke benaming* was, niet?
Bijgevolg is dat verwijt naar DeWever gigantisch bij de haren getrokken

Het stemrecht trad inderdaad pas in 1919 in werking (de eerste verkiezingen onder de nieuwe wet), wat ik nooit heb tegengesproken. Algemeen enkelvoudig stemrecht zal wel steeds gelinkt worden met de datum 1918 (het einde van de wereldoorlog en de vorming van de nieuwe regering die het stemrecht voorgoed op de tafel bracht)


Kortom, dit is een idiote semantische discussie

(*) Btw: Zoek de afkorting eens op. Je zal nergens de "M" van mannestemrecht terugvinden. Moest je te tam zijn om het op te zoeken, het is e.a.s. .

Vlaamse Leeuw
4 december 2003, 21:23
Is er nu eigenlijk al duidelijkheid omtrent het 'einde van de vlaamse beweging'?

Dat is in aantoch, beste Pelgrim, maak u geen zorgen...

Dat had u gehoopt, maar dit is nog altijd niet het geval.

Jan van den Berghe
4 december 2003, 21:23
Indien jullie zo graag het verloop hadden willen weten, moesten jullie je lui gat maar opheffen en naar Antwerpen komen. Zij die die moeite niet wilden doen, kunnen in Februari nog eens naar de vertoning van de film komen. DAT en dat alleen, zal de enige manier worden dat de film wordt vertoont. Wie hiermee niet gediend is, wel, dat hij zelf een camera meeneemt naar een debat :!:

Allemaal naast de zaak: het is technisch perfect mogelijk om een dergelijk debat op het internet te plaatsen. Feit is dat het debat zo slecht voor jullie uitviel dat jullie het toch maar proberen weg te moffelen. Eerst wordt hier met veel tromgeroffel aangekondigd dat men op de aanwezigheid van de regionale tv hoopt en dat men ook een beeldverslag op het internet wil plaatsen... Maar blijkbaar kan dat laatste plotseling niet meer. De technologie is er nochtans...

Alvader
4 december 2003, 22:31
Indien jullie zo graag het verloop hadden willen weten, moesten jullie je lui gat maar opheffen en naar Antwerpen komen. Zij die die moeite niet wilden doen, kunnen in Februari nog eens naar de vertoning van de film komen. DAT en dat alleen, zal de enige manier worden dat de film wordt vertoont. Wie hiermee niet gediend is, wel, dat hij zelf een camera meeneemt naar een debat :!:

Allemaal naast de zaak: het is technisch perfect mogelijk om een dergelijk debat op het internet te plaatsen. Feit is dat het debat zo slecht voor jullie uitviel dat jullie het toch maar proberen weg te moffelen. Eerst wordt hier met veel tromgeroffel aangekondigd dat men op de aanwezigheid van de regionale tv hoopt en dat men ook een beeldverslag op het internet wil plaatsen... Maar blijkbaar kan dat laatste plotseling niet meer. De technologie is er nochtans...

Inderdaad. Het niveau van de BUB was blijkbaar datgene dat we hier van hen op het forum gewoon zijn: infantiel.

PS Bubbers hoeven niet te reageren. Ik ben te oud en wijs genoeg om me er niets van aan te trekken.

Nello
4 december 2003, 23:07
Indien jullie zo graag het verloop hadden willen weten, moesten jullie je lui gat maar opheffen en naar Antwerpen komen. Zij die die moeite niet wilden doen, kunnen in Februari nog eens naar de vertoning van de film komen. DAT en dat alleen, zal de enige manier worden dat de film wordt vertoont. Wie hiermee niet gediend is, wel, dat hij zelf een camera meeneemt naar een debat :!:

Allemaal naast de zaak: het is technisch perfect mogelijk om een dergelijk debat op het internet te plaatsen. Feit is dat het debat zo slecht voor jullie uitviel dat jullie het toch maar proberen weg te moffelen. Eerst wordt hier met veel tromgeroffel aangekondigd dat men op de aanwezigheid van de regionale tv hoopt en dat men ook een beeldverslag op het internet wil plaatsen... Maar blijkbaar kan dat laatste plotseling niet meer. De technologie is er nochtans...

Jantje, ga met de blokken spelen jongen. ik heb nooit beweerd beeldmateriaal online te zetten.
Het betreft MIJN opname die ik zal laten zien op MIJN manier. Jullie willen blijkbaar kijken? Verzet je luie krent dan voor de verandering. Ik beweer niet dat het onmogelijk is om het op het net te plaatsen, ik ben daar veel te lui voor + dat ik nooit iets online zet. Daar hou ik niet van :P
Verder kunnen jullie zagen wat je wil, voor mijn part blijf je zagen voor die band op internet te plaatsen, om het in het engels te zeggen: I don't give a fuck!
Duidelijk :?:

Foundation
4 december 2003, 23:08
Indien jullie zo graag het verloop hadden willen weten, moesten jullie je lui gat maar opheffen en naar Antwerpen komen. Zij die die moeite niet wilden doen, kunnen in Februari nog eens naar de vertoning van de film komen. DAT en dat alleen, zal de enige manier worden dat de film wordt vertoont. Wie hiermee niet gediend is, wel, dat hij zelf een camera meeneemt naar een debat :!:

Allemaal naast de zaak: het is technisch perfect mogelijk om een dergelijk debat op het internet te plaatsen. Feit is dat het debat zo slecht voor jullie uitviel dat jullie het toch maar proberen weg te moffelen. Eerst wordt hier met veel tromgeroffel aangekondigd dat men op de aanwezigheid van de regionale tv hoopt en dat men ook een beeldverslag op het internet wil plaatsen... Maar blijkbaar kan dat laatste plotseling niet meer. De technologie is er nochtans...

Beschikt u over de peperdure apparatuur die benodigd is om een VHS band integraal op het net te zetten? Beschikt u over de nodige ruimte op een geschikte server, en het geld om daarvoor te betalen?

Het is niet omdat u vet betaald wordt door het Blok om hier eventjes hun programma te komen verdedigen, dat wij het ons kunnen permitteren om zulke zaken te doen. Onze partij bestaat volledig uit vrijwilligers en voor het overgrote merendeel uit studenten. Die hebben zulke budgetten niet.

Herinnert u zich uw financiële toestand in tweede kan of eerste lic?

Jan van den Berghe
4 december 2003, 23:48
Het betreft MIJN opname die ik zal laten zien op MIJN manier. Jullie willen blijkbaar kijken? Verzet je luie krent dan voor de verandering. Ik beweer niet dat het onmogelijk is om het op het net te plaatsen, ik ben daar veel te lui voor + dat ik nooit iets online zet. Daar hou ik niet van :P

Allemaal toch wel heel merkwaardig. Of het al dan niet u was die met veel gedruis een internetvideo had aangekondigd weet ik niet, maar een van jullie Blubbers was het in ieder geval wel. Blijkbaar weten jullie niet echt goed van elkaar en beweert de ene iets terwijl een ander dat zelfde dan weer in alle toonaarden ontkent.

Blijkbaar kunnen de Blubbers wel tijd vinden om filmpjes te maken waarop de IJzertoren wordt opgeblazen, maar zijn ze te lui (aldus hun eigen woorden) om een debat waarin ze eens mochten meespelen aan het grote internetpubliek te tonen.

Nello
4 december 2003, 23:56
Het betreft MIJN opname die ik zal laten zien op MIJN manier. Jullie willen blijkbaar kijken? Verzet je luie krent dan voor de verandering. Ik beweer niet dat het onmogelijk is om het op het net te plaatsen, ik ben daar veel te lui voor + dat ik nooit iets online zet. Daar hou ik niet van :P

Allemaal toch wel heel merkwaardig. Of het al dan niet u was die met veel gedruis een internetvideo had aangekondigd weet ik niet, maar een van jullie Blubbers was het in ieder geval wel. Blijkbaar weten jullie niet echt goed van elkaar en beweert de ene iets terwijl een ander dat zelfde dan weer in alle toonaarden ontkent.

Blijkbaar kunnen de Blubbers wel tijd vinden om filmpjes te maken waarop de IJzertoren wordt opgeblazen, maar zijn ze te lui (aldus hun eigen woorden) om een debat waarin ze eens mochten meespelen aan het grote internetpubliek te tonen.

Niet veralgemenen he jongen. IK ben te lui. Ik zal wel aankondigen WAAR en WANNEER die band vertoont wordt. Zint het u ni, kan mij niets schelen.
In ONZE partij - itt VB - hebben de mensen nog de vrijheid initiatief te nemen, en hun eigen zegje te doen. Dan kan het voorkomen dat er mss foutieve informatie inzake publicatie van een tape wordt gegeven. Bij deze officieel: Je kan op je kop staan, maar die band komt NIET online (toch erg hoe dikwijls ik dat moet herhalen), maar wordt live vertoond.
Ga nu dus maar terug met je Zwart-Gele legoblokjes spelen, Jantje, dan doe je ook iets constructiefs...

Bruno*
5 december 2003, 00:08
haha :lol: die zit.

Knuppel
5 december 2003, 00:55
Het betreft MIJN opname die ik zal laten zien op MIJN manier. Jullie willen blijkbaar kijken? Verzet je luie krent dan voor de verandering. Ik beweer niet dat het onmogelijk is om het op het net te plaatsen, ik ben daar veel te lui voor + dat ik nooit iets online zet. Daar hou ik niet van :P

Allemaal toch wel heel merkwaardig. Of het al dan niet u was die met veel gedruis een internetvideo had aangekondigd weet ik niet, maar een van jullie Blubbers was het in ieder geval wel. Blijkbaar weten jullie niet echt goed van elkaar en beweert de ene iets terwijl een ander dat zelfde dan weer in alle toonaarden ontkent.

Blijkbaar kunnen de Blubbers wel tijd vinden om filmpjes te maken waarop de IJzertoren wordt opgeblazen, maar zijn ze te lui (aldus hun eigen woorden) om een debat waarin ze eens mochten meespelen aan het grote internetpubliek te tonen.

Niet veralgemenen he jongen. IK ben te lui. Ik zal wel aankondigen WAAR en WANNEER die band vertoont wordt. Zint het u ni, kan mij niets schelen.
In ONZE partij - itt VB - hebben de mensen nog de vrijheid initiatief te nemen, en hun eigen zegje te doen. Dan kan het voorkomen dat er mss foutieve informatie inzake publicatie van een tape wordt gegeven. Bij deze officieel: Je kan op je kop staan, maar die band komt NIET online (toch erg hoe dikwijls ik dat moet herhalen), maar wordt live vertoond.
Ga nu dus maar terug met je Zwart-Gele legoblokjes spelen, Jantje, dan doe je ook iets constructiefs...

En dit, dames en heren, is dan de führer van het toekomstige, unitaire België.

Nello
5 december 2003, 06:53
Het betreft MIJN opname die ik zal laten zien op MIJN manier. Jullie willen blijkbaar kijken? Verzet je luie krent dan voor de verandering. Ik beweer niet dat het onmogelijk is om het op het net te plaatsen, ik ben daar veel te lui voor + dat ik nooit iets online zet. Daar hou ik niet van :P

Allemaal toch wel heel merkwaardig. Of het al dan niet u was die met veel gedruis een internetvideo had aangekondigd weet ik niet, maar een van jullie Blubbers was het in ieder geval wel. Blijkbaar weten jullie niet echt goed van elkaar en beweert de ene iets terwijl een ander dat zelfde dan weer in alle toonaarden ontkent.

Blijkbaar kunnen de Blubbers wel tijd vinden om filmpjes te maken waarop de IJzertoren wordt opgeblazen, maar zijn ze te lui (aldus hun eigen woorden) om een debat waarin ze eens mochten meespelen aan het grote internetpubliek te tonen.

Niet veralgemenen he jongen. IK ben te lui. Ik zal wel aankondigen WAAR en WANNEER die band vertoont wordt. Zint het u ni, kan mij niets schelen.
In ONZE partij - itt VB - hebben de mensen nog de vrijheid initiatief te nemen, en hun eigen zegje te doen. Dan kan het voorkomen dat er mss foutieve informatie inzake publicatie van een tape wordt gegeven. Bij deze officieel: Je kan op je kop staan, maar die band komt NIET online (toch erg hoe dikwijls ik dat moet herhalen), maar wordt live vertoond.
Ga nu dus maar terug met je Zwart-Gele legoblokjes spelen, Jantje, dan doe je ook iets constructiefs...

En dit, dames en heren, is dan de führer van het toekomstige, unitaire België.

hmmm...
neen, toch niet.
Mocht je het nog niet weten, itt. oa. Vlaams Blok heeft BUB wel een democratisch toekomstperspectief. Daar - beste knuppeltje (en knuppel dat goed in uw hoofd) is geen plaats voor de "ein folk, ein reich, ein fuhrer"-theorie.
Je zou echt onze website eens moeten raadplegen. Misschien kan je dan eindelijk eens echte argumenten gebruiken?

Jan van den Berghe
5 december 2003, 08:39
Bij deze officieel: Je kan op je kop staan, maar die band komt NIET online (toch erg hoe dikwijls ik dat moet herhalen), maar wordt live vertoond.

Dat begrijp ik wel: het resultaat is immers dermate rampzalig dat het jullie geen goed zou doen die beelden blijvend op het net te plaatsen. Daar ligt natuurlijk de kat gebonden.

Ongetwijfeld zal dan ook uitgesloten zijn dat we een kopie van de videoband kunnen krijgen, nietwaar?!

Bij dat laatste kunt u zich in ieder geval niet verschuilen achter een of ander denkbeeldig technisch probleem...

kempenaar
5 december 2003, 12:47
Wanneer wordt de video getoond?
Ik ben kandidaat om de videoband te bekijken, ik geloof dat ik iemand weet die zelf ook nog zo'n optreden van de bub op video heeft. Mischien goed vergelijkingsmateriaal om te zien of ze al iets bijgeleerd hebben :wink:

zeg me waar en wanneer...

Patriot!
5 december 2003, 14:12
Wanneer wordt de video getoond?
Ik ben kandidaat om de videoband te bekijken, ik geloof dat ik iemand weet die zelf ook nog zo'n optreden van de bub op video heeft. Mischien goed vergelijkingsmateriaal om te zien of ze al iets bijgeleerd hebben :wink:

zeg me waar en wanneer...

Is 't echt? Mogen wij die video van u ook eens bekijken?
Het staat vast dat de video van 2december door iedereen vrij zal kunnen bekeken worden. De datum moeten we nog vaststellen.

Nello
5 december 2003, 15:42
Bij deze officieel: Je kan op je kop staan, maar die band komt NIET online (toch erg hoe dikwijls ik dat moet herhalen), maar wordt live vertoond.

Dat begrijp ik wel: het resultaat is immers dermate rampzalig dat het jullie geen goed zou doen die beelden blijvend op het net te plaatsen. Daar ligt natuurlijk de kat gebonden.

Ongetwijfeld zal dan ook uitgesloten zijn dat we een kopie van de videoband kunnen krijgen, nietwaar?!

Bij dat laatste kunt u zich in ieder geval niet verschuilen achter een of ander denkbeeldig technisch probleem...

Die kan u zeker krijgen, voor de prijs van 1 euro (band + verzendingskosten).

Patriot!
13 april 2004, 19:35
De Vlaamse Beweging zal uit zichzelf wel verdampen.