PDA

View Full Version : De laatste show gisteren


Patriot!
2 december 2003, 18:23
Chapeau voor de laatste show! Zij doen tenminste niet alsof er onder de taalgrens niets meer is! Zij besteden consequent ook aandacht aan Franstalige persoonlijkheden, en helpt zo de (volledig artificiële) 'kloof' te dichten.
Een 'kloof' die overigens terecht door een andere dame, een Vlaamse die in Grace-Hollogne woont, werd ontkend. Op de vraag van Marc Uyterhoeven of er veel verschil was antwoorde ze: "Nee... niet echt nee, daar merk ik toch niks van..."
Daarna was de zanger van Sttellla, een groep die prachtige, doch Franstalige muziek maakt. De zanger was zichtbaar gegeneerd dat hij geen vloeiend Nederlands sprak; alweer een argument voor individuele tweetaligheid. 'Torremolinos', zijn nieuwe nummer, sloot de show af, en de sfeer zat er goed in! Niemand die protesteerde tegen de Franstalige zanger. Enkel de minister-president lachte wat groen, en heeft geen woord meer gezegd.
Dan vraag ik me af: waar zijn die Vlaams-nationalisten toch mee bezig, dat ze zo'n goedhartig volk willen splitsen? Zien ze dan niet dat België leeft in de harten van de mensen, en dat separatisme enkel meewarige lachjes oplevert?
Ik ben alvast blij dat De Laatste Show niet meedoet met die separatistische zever.

Knuppel
2 december 2003, 18:36
Nu nog aandacht besteden aan de persoonlijkheden van de BUB en de (volledig artificiële) kloof op dit forum tussen de Vlamingen en de goedhartige BUBbels is gedicht.

Merkt u het verschil tussen de twee groepen, mevrouw?
Neen, niet écht nee...
ik merk er toch niets van. :P

Zeno!
2 december 2003, 18:41
Chapeau voor de laatste show! Zij doen tenminste niet alsof er onder de taalgrens niets meer is! Zij besteden consequent ook aandacht aan Franstalige persoonlijkheden, en helpt zo de (volledig artificiële) 'kloof' te dichten.
Een 'kloof' die overigens terecht door een andere dame, een Vlaamse die in Grace-Hollogne woont, werd ontkend. Op de vraag van Marc Uyterhoeven of er veel verschil was antwoorde ze: "Nee... niet echt nee, daar merk ik toch niks van..."

Ze is met een Waal getrouwd. Wat zou je willen? Ik ken persoonlijk mensen die in het zuiden van Frankrijk wonen, en zij voelen zich daar perfect thuis en zeggen ook dat er niet zoveel verschillen zijn. Dan maar samengaan met Frankrijk of wat? Blub-logica op z'n best.


Daarna was de zanger van Sttellla, een groep die prachtige, doch Franstalige muziek maakt. De zanger was zichtbaar gegeneerd dat hij geen vloeiend Nederlands sprak; alweer een argument voor individuele tweetaligheid.


Geen vloeiend? Zeg maar gewoon: GEEN. Idd weer een prachtig voorbeeld van de ééntaligheid der Walen.


'Torremolinos', zijn nieuwe nummer, sloot de show af, en de sfeer zat er goed in! Niemand die protesteerde tegen de Franstalige zanger.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik kom bijna niet meer bij! "Niemand protesteerde!" :lol: :lol: :lol:

Denk je nu echt dat er mensen zouden zijn die spontaan de studio zouden verlaten of de leuze "Walen buiten" zouden roepen! :lol:

Jaja, het bewijs is nu ècht geleverd: Vlamingen en Walen zijn één volk! (het feit dat geen -Vlaamse- kat de groep Sttellla kent doet even niet terzake)

Bruno*
3 december 2003, 15:48
Al die volkeren-flauwekul, dat is goed voor extremisten �* la Annemans of Dewever. In 't buitenland lachen ze u daarmee uit.

Pelgrim
3 december 2003, 16:18
Vandaar het aanhoudende 'ons Vaderland' en 'Ons Belgisch Volk'?

Bruno*
3 december 2003, 16:20
Dat is allemaal retoriek.

Pelgrim
3 december 2003, 16:23
Ah! Dat is allemaal retoriek.

OK

Leve de bub!

:?:

Bruno*
3 december 2003, 16:27
Er zijn 6.000.000 Vlamingen in Belgie. Een redelijke geest zou streven om die allemaal een stem te geven die proportioneel wordt vertegenwoordigd in twee Assemblées. De Nederlandstaligen ZIJN Belgie, besef nu toch eens dat ge UW land, waar ge verdomme recht op hebt, niet moet kapotmaken.

Knuppel
3 december 2003, 16:47
Jij kan beter eens eindelijk gaan beseffen dat niet België maar Vlaanderen ons land is.
EN dat Vlaanderen meer is dan Oost- en West-Vlaanderen.
Zolang de Belgische Union Belgique o.a. dergelijke stommigheden halstarrig blijft volhouden probeert zij, net als België, om Vlaanderen terug onder de duim, en dus kapot te krijgen.

NOOIT zullen jullie daar nog een keer in slagen!

Bruno*
3 december 2003, 16:54
Hoezo kapot? Dat mag u toch eens uitleggen.

Zeno!
3 december 2003, 16:57
Er zijn 6.000.000 Vlamingen in Belgie. Een redelijke geest zou streven om die allemaal een stem te geven die proportioneel wordt vertegenwoordigd in twee Assemblées. De Nederlandstaligen ZIJN Belgie, besef nu toch eens dat ge UW land, waar ge verdomme recht op hebt, niet moet kapotmaken.

BELGIE IS MIJN LAND NIET. Nooit geweest en zal het ook NOOIT worden. Duidelijk, zo? Ik heb niet de miste affiniteit met dat kunstmatig in elkaar geflansd gedrocht, dat stilaan begint te stinken omdat de houdbaarheidsdatum al langs is verstreken.

"De Nederlandstaligen ZIJN Belgie"; ga dat eens verkondigen in Wallonie. Ze lachen u in uw gezicht uit. (na het eerst vertaald te hebben in het Frans uiteraard, anders verstaan ze u simpelweg niet)

Vlaanderen, van Riemst tot De Panne. D�*t is mijn land.

Bruno*
3 december 2003, 17:07
BELGIE IS MIJN LAND NIET. Nooit geweest en zal het ook NOOIT worden. Duidelijk, zo? Ik heb niet de miste affiniteit met dat kunstmatig in elkaar geflansd gedrocht, dat stilaan begint te stinken omdat de houdbaarheidsdatum al langs is verstreken.


1) Welk land is niet kunstmatig?
2) Uw affiniteit met bepaalde entiteiten is subjectief.

Alvader
3 december 2003, 18:21
BELGIE IS MIJN LAND NIET. Nooit geweest en zal het ook NOOIT worden. Duidelijk, zo? Ik heb niet de miste affiniteit met dat kunstmatig in elkaar geflansd gedrocht, dat stilaan begint te stinken omdat de houdbaarheidsdatum al langs is verstreken.


1) Welk land is niet kunstmatig?
2) Uw affiniteit met bepaalde entiteiten is subjectief.

daar gaan die debielen weer.

Benjamin
3 december 2003, 19:00
Chapeau voor de laatste show! Zij doen tenminste niet alsof er onder de taalgrens niets meer is! Zij besteden consequent ook aandacht aan Franstalige persoonlijkheden, en helpt zo de (volledig artificiële) 'kloof' te dichten.
Een 'kloof' die overigens terecht door een andere dame, een Vlaamse die in Grace-Hollogne woont, werd ontkend. Op de vraag van Marc Uyterhoeven of er veel verschil was antwoorde ze: "Nee... niet echt nee, daar merk ik toch niks van..."
Daarna was de zanger van Sttellla, een groep die prachtige, doch Franstalige muziek maakt. De zanger was zichtbaar gegeneerd dat hij geen vloeiend Nederlands sprak; alweer een argument voor individuele tweetaligheid. 'Torremolinos', zijn nieuwe nummer, sloot de show af, en de sfeer zat er goed in! Niemand die protesteerde tegen de Franstalige zanger. Enkel de minister-president lachte wat groen, en heeft geen woord meer gezegd.
Dan vraag ik me af: waar zijn die Vlaams-nationalisten toch mee bezig, dat ze zo'n goedhartig volk willen splitsen? Zien ze dan niet dat België leeft in de harten van de mensen, en dat separatisme enkel meewarige lachjes oplevert?
Ik ben alvast blij dat De Laatste Show niet meedoet met die separatistische zever.

Vraag me niet wat "De Laatste Show" is, ik ken dat helemaal niet. En van die Marc zoiets, heb ik ook nooit van gehoord. Enfin,soit. Dat verbaast me toch dat een Vlaamse zender plots interesse heeft voor franstalige werk. Wie weet, morgen zullen we K3 op de RTBF zien. Ik hoop toch van niet.

Knuppel
3 december 2003, 19:20
Luister dan ook eens naar de Vlaamse radiozenders, Benjamin. Je zult er al je Franse favorieten regelmatig te horen krijgen. Dat was altijd al zo.

Dat het andersom nooit zo was, niet is en ook nooit zal zijn, dat is een feit.
De 'individuele tweetaligheid' der BUBbels ten spijt...

zorroaster
3 december 2003, 19:29
Al die volkeren-flauwekul, dat is goed voor extremisten �* la Annemans of Dewever. In 't buitenland lachen ze u daarmee uit.

En in het binnenland lachen ze u uit na gisteren. Zij weten wel wie van de tweeën de extremist is na u en De Wever aan het werk te hebben gezien...

Knuppel
3 december 2003, 19:33
Al die volkeren-flauwekul, dat is goed voor extremisten �* la Annemans of Dewever. In 't buitenland lachen ze u daarmee uit.

En in het binnenland lachen ze u uit na gisteren. Zij weten wel wie van de tweeën de extremist is na u en De Wever aan het werk te hebben gezien...

:rofl:

Benjamin
3 december 2003, 19:43
Luister dan ook eens naar de Vlaamse radiozenders, Benjamin. Je zult er al je Franse favorieten regelmatig te horen krijgen. Dat was altijd al zo.

Dat het andersom nooit zo was, niet is en ook nooit zal zijn, dat is een feit.
De 'individuele tweetaligheid' der BUBbels ten spijt...

Kom aan, Knuppel, franstalige muziek heeft geen success in Vlaanderen. Zoals nederlandstalige muziek geen success heeft in Wallonië. Ok, mogelijk dat sommige vlaamse radiozenders soms franstalige muziek draaien, maar dat verandert niets in de verkoopcijfers. Vlamingen vallen liever voor engelstalige muziek dan vlaamse muziek. Zoals ik liever voor engelstalige muziek dan franstalige muziek val.

Neem het voorbeeld van Sttellla in die "Laatste Show". Hoeveel Vlamingen, die de uitzending hebben gezien, zullen hun CD kopen? Bijna niemand, daar ben ik zeker van. Omdat het een franstalige productie is. In Wallonië zijn mensen daarover meer open. Helmut Lotti, Hooverphonic (om maar die voorbeelden te nemen) hebben zowel success in Vlaanderen als in Wallonië. Het kan hen niet schelen, dat ze Vlaming zijn. Wat interesseert hen, is eerst en vooral de muziek en niet eerst en vooral de communautaire aspect, zoals het geval in Vlaanderen is.

Zeno!
3 december 2003, 19:55
Luister dan ook eens naar de Vlaamse radiozenders, Benjamin. Je zult er al je Franse favorieten regelmatig te horen krijgen. Dat was altijd al zo.

Dat het andersom nooit zo was, niet is en ook nooit zal zijn, dat is een feit.
De 'individuele tweetaligheid' der BUBbels ten spijt...

Kom aan, Knuppel, franstalige muziek heeft geen success in Vlaanderen. Zoals nederlandstalige muziek geen success heeft in Wallonië. Ok, mogelijk dat sommige vlaamse radiozenders soms franstalige muziek draaien, maar dat verandert niets in de verkoopcijfers. Vlamingen vallen liever voor engelstalige muziek dan vlaamse muziek. Zoals ik liever voor engelstalige muziek dan franstalige muziek val.

Neem het voorbeeld van Sttellla in die "Laatste Show". Hoeveel Vlamingen, die de uitzending hebben gezien, zullen hun CD kopen? Bijna niemand, daar ben ik zeker van. Omdat het een franstalige productie is. In Wallonië zijn mensen daarover meer open. Helmut Lotti, Hooverphonic (om maar die voorbeelden te nemen) hebben zowel success in Vlaanderen als in Wallonië. Het kan hen niet schelen, dat ze Vlaming zijn. Wat interesseert hen, is eerst en vooral de muziek en niet eerst en vooral de communautaire aspect, zoals het geval in Vlaanderen is.

Er is iets vreemd aan de hand met jou, Benjamin! In elke reactie wil je ons duidelijk maken dat je als Franstalige zo weinig mogelijk van Vlaanderen moet weten.
Maar toch WEET je blijkbaar hoe het er in Vlaanderen allemaal aan toegaat: je stelt doodleuk dat als Vlamingen muziek beluisteren/kopen, ze vooral aan het communautaire aspect denken. HOE KOM JE DAARBIJ?

Als je zelfs De Laatste Show niet kent, hoe zou je dan in godsnaam kunnen weten hoe het er in Vlaanderen aan toegaat??

Enfin, mijn muziekkeuze wordt absoluut niet bepaald door de afkomst van de groepen! Moesten er goeie Waalse groepen bestaan, zou ik zeker de CD kopen! (maar tot op heden heb ik nog niet veel goeie Waalse producties gehoord....) Op Starflam na misschien. Maar ik heb het niet zo voor hiphop/rap... (ook niet de Vlaamse rap �* la ABN of Hof van Commerce trouwens... yakkes)

Knuppel
3 december 2003, 20:10
Ik ben al wat ouder, Benjamin.
En ik heb nog langspeelplaten liggen van o.a. Brel en Gabin.

Als jij niet luistert naar de Vlaamse radio, noch kijkt naar de VRT, hoe kan jij er dan over oordelen?

Aan zichzelf denkt een mens blijkbaar té vaak de hele wereld te kennen...

Benjamin
4 december 2003, 13:22
Brel en Gabin? Niet echt de huidige generatie dus . Enfin soit, gisteravond heb ik voor het eerst een deel van die fameuze "Laatste Show" gezien. Het was het laatste deel met die journalist en haar grote interesse voor de "Muppet Show Family" (meer bekend als de Koningshuis, vooral door de Belgicisten). Het eerste deel kan ik niet oordelen, ik heb het niet gezien.

Ik vond dit onderhoud met die journalist heel vervelend. Ok, ik heb helemaal geen interesse in die Muppet Show maar zelfs met groot respect voor de journalist en de Belgicisten, vond ik dat zo saai. En te denken dat vier zenders zo'n onnozele programma vanavond uitzenden..........

Enfin soit, het enige goeie punt was het einde van het programma met Clouseau zingend "Domino", heel mooie liedje trouwens.

Dimitri
4 december 2003, 15:27
Vlaanderen, van Riemst tot De Panne. D�*t is mijn land.
Voeren Nederlands? 8)

Benjamin
4 december 2003, 15:33
Vlaanderen, van Riemst tot De Panne. D�*t is mijn land.
Voeren Nederlands? 8)

Nee, Alaskaans.

Bobke
4 december 2003, 17:19
Vlaanderen, van Riemst tot De Panne. D�*t is mijn land.
Voeren Nederlands? 8)
Tuurlijk, en Flobecq frans. :lol:

Vanman
5 december 2003, 19:02
Vraagje aan BUB: hebben jullie al een pleidooi gehouden voor de gelijkschakeling in het aantal stemmen dat je moet krijgen om federaal verkozen te geraken? Aangezien er toch alleen maar Belgen zijn, en iedere Belg gelijk voor de wet is? Ik vrees dat je de Walen dan wel hoort kraaien dat er naast Belgen ook Walen zijn.
En why the fuck sleuren ze hier er de hitparade bij? Engels is 'in', en Frans niet, so what?
Aan de separatisten: hoe zien jullie Vlaanderen gesplitst, en wat met Brussel?

Patriot!
5 december 2003, 19:16
Vraagje aan BUB: hebben jullie al een pleidooi gehouden voor de gelijkschakeling in het aantal stemmen dat je moet krijgen om federaal verkozen te geraken?


Natuurlijk! Dat is de kern van ons betoog!

Henry
5 december 2003, 19:25
Chapeau voor de laatste show! Zij doen tenminste niet alsof er onder de taalgrens niets meer is! Zij besteden consequent ook aandacht aan Franstalige persoonlijkheden, en helpt zo de (volledig artificiële) 'kloof' te dichten.
Een 'kloof' die overigens terecht door een andere dame, een Vlaamse die in Grace-Hollogne woont, werd ontkend. Op de vraag van Marc Uyterhoeven of er veel verschil was antwoorde ze: "Nee... niet echt nee, daar merk ik toch niks van..."
Daarna was de zanger van Sttellla, een groep die prachtige, doch Franstalige muziek maakt. De zanger was zichtbaar gegeneerd dat hij geen vloeiend Nederlands sprak; alweer een argument voor individuele tweetaligheid. 'Torremolinos', zijn nieuwe nummer, sloot de show af, en de sfeer zat er goed in! Niemand die protesteerde tegen de Franstalige zanger. Enkel de minister-president lachte wat groen, en heeft geen woord meer gezegd.
Dan vraag ik me af: waar zijn die Vlaams-nationalisten toch mee bezig, dat ze zo'n goedhartig volk willen splitsen? Zien ze dan niet dat België leeft in de harten van de mensen, en dat separatisme enkel meewarige lachjes oplevert?
Ik ben alvast blij dat De Laatste Show niet meedoet met die separatistische zever.

Dit is toch totaal niet relevant!

Natuurlijk protesteert er niemand! Waarom zouden ze?
Voor mij mogen alle Walen op de Vlaamse tv, net zoals Nederlanders, Fransen, Spanjaarden, Turken, Amerikanen, Iranezen, Irakiërs, Zweden, Duitsers, Japanners, Russen, Zuid-Afrikanen, ...
Blijkbaar denken de bubs dat er enkel samenhorigheid of verdraagzaamheid kan bestaan binnen landsgrenzen. Dat is wel erg racistisch.

Voor mij moet die mens helemaal geen nederlands kennen! Zolang 't maar wordt ondertiteld.

Foundation
5 december 2003, 19:53
Ze mogen wel op TV komen, maar over de taalgrenzen heen een gemeenschappelijk beleid uitwerken is teveel gevraagd?

Bobke
5 december 2003, 22:24
Ze mogen wel op TV komen, maar over de taalgrenzen heen een gemeenschappelijk beleid uitwerken is teveel gevraagd?
Moet je dat niet aan de Walen vragen.
Ik zie regelmatig Waalse politici op de Vlaamse tv. Maar te dikwijls om NON te zeggen.

Hanne
6 december 2003, 12:27
Tacitus : Al die volkeren-flauwekul, dat is goed voor extremisten �* la Annemans of Dewever. In 't buitenland lachen ze u daarmee uit.


T'is daarmee dat er zo veel in 't buitenland gelachen wordt met "les p'tits belges". T'is daarmee dat er zoveel Belgenmoppen bestaan.
T'is daarmee dat de BUB de ongekroonde koningin van de meest lachwekkende en minst succesvolle "Belgische" partijen is. :lol: :lol: :lol:

Henry
6 december 2003, 12:42
Ze mogen wel op TV komen, maar over de taalgrenzen heen een gemeenschappelijk beleid uitwerken is teveel gevraagd?

Inderdaad. Jij wil toch ook niet een gemeenschappelijk beleid met de Nederlanders, terwijl die op de tv mogen?

Of: als we met de Walen een gemeenschappelijk beleid voeren, dan ook met de Nederlanders, de Fransen, de Duitsers, de Spanjaarden... tot een verenigd Europa!

Vanman
7 december 2003, 21:28
Aan BuB: weten jullie of er andere partijen zijn die die ongelijkheid in stemmen willen aanpakken?
En nog eens aan de separatisten: Wat willen jullie doen met Brussel. Ik zie dat trouwens al 1 van de hoofdpunten, nu is het volledige bestuur een wangedrocht/onontwarbaar kluwen. Zo komen ze nu federaal in de problemen i.v.m. het vluchtplan van Zaventem omdat ze het Brussels gewest te veel bevoegdheden hebben gegeven.En natuurlijk zullen die tégen het voorstel zijn, want dit zal stemmen kosten..In plaats van dat de partijen nu eens op de tafel kloppen en dan is dat zaakje geregeld. Maar ja, het is Anciaux maar en die kunnen ze wel missen.

Patriot!
7 december 2003, 21:53
Aan BuB: weten jullie of er andere partijen zijn die die ongelijkheid in stemmen willen aanpakken?


Zeer zeker niet. Geen enkele partij is daar voorstander van. De huidige partijen zijn allen voorstander van het huidige model, het contra-federalisme, OF ze kiezen voor de gemakkelijkheidsoplossing: SPLITSEN! :roll:

Distel
7 december 2003, 22:56
Aan BuB: weten jullie of er andere partijen zijn die die ongelijkheid in stemmen willen aanpakken?


Zeer zeker niet. Geen enkele partij is daar voorstander van. De huidige partijen zijn allen voorstander van het huidige model, het contra-federalisme, OF ze kiezen voor de gemakkelijkheidsoplossing: SPLITSEN! :roll:

Ze kiezen dan tenminste toch voor een oplossing. 8)

Foundation
7 december 2003, 23:01
Waarom is ons programma dan geen oplossing?

Distel
7 december 2003, 23:42
Waarom is ons programma dan geen oplossing?

Omdat het al eens geprobeerd is, en gebleken is dat een unitair België niet werkbaar is.

Foundation
15 december 2003, 23:11
Dat is niet waar. Er is nooit een doorgedreven decentralisatie naar de provincies geweest in het unitaire België. De taalwetten, voor zover ze al bestonden zoals nu, werden niet correct nageleefd. Het startinkomen bestond niet, de individuele meertaligheid was er al helemaal niet.

Ons programma is dan ook vernieuwend, niet verouderend.

Distel
15 december 2003, 23:44
Dat is niet waar. Er is nooit een doorgedreven decentralisatie naar de provincies geweest in het unitaire België. De taalwetten, voor zover ze al bestonden zoals nu, werden niet correct nageleefd. Het startinkomen bestond niet, de individuele meertaligheid was er al helemaal niet.

Ons programma is dan ook vernieuwend, niet verouderend.

Jullie unitair België is nog steeds centralistisch. De "decentralisering" naar de provincies is maar een schaamlapje. Het doen naleven van de taalwetten lijkt mij een zware opdracht, en zal zelfs dan niet veel veranderen. Het startinkomen moet minstens op Europees niveau ingevoerd worden, als dit al mogelijk is, want blijkbaar zijn de meningen nog verdeeld. En individuele meertaligheid is een utopie.

Foundation
16 december 2003, 00:14
U ziet centralisme blijkbaar zeer breed, in uw optiek is Nederland dus blijkbaar dé gecentraliseerde staat bij uitstek?

Doen naleven van de taalwetten zal zijn tijd vragen, maar is niet onmogelijk, en gaat gepaard met betere talenkennis en mentaliteitswijziging van de burger: iemand die een andere taal spreekt is een gelijke, en is zelfs interessant: men kan er nog iets van leren.

Startinkomen is niet ons hoofdpunt, over de financiële standpunten wordt nog nagedacht, maar we willen daarmee ongeveer dezelfde richting uit als Vivant.

Individuele meertaligheid is perfect te realiseren. Iedereen kan talen leren, zeker tot een niveau dat ze een brood kunnen bestellen en de weg kunnen wijzen, samen met termen uit het eigen beroep als dat benodigd is. Waarom zou dat niet te realiseren zijn? Waarom zou dat niet op te leggen zijn?

Onwil is er altijd, zeker bij schoolgaande kinderen. Daar moet men niet teveel naar luisteren, ook ik vond Frans een vreselijk vak, maar tegelijk is het wel enorm handig dat je het kan als je eens in Frankrijk komt of de Franstalige radio opzet (op de Vlaamse is zelden meer goede muziek te horen, vind ik persoonlijk).

Distel
16 december 2003, 00:20
U ziet centralisme blijkbaar zeer breed, in uw optiek is Nederland dus blijkbaar dé gecentraliseerde staat bij uitstek?

Ik ken niet genoeg van de Nederlandse structuur om mij daarover te kunnen uitspreken. Let wel: ik ben in se niet tegen centralisme, maar op unitair Belgisch niveau is dit m.i. een recept voor problemen.

Doen naleven van de taalwetten zal zijn tijd vragen, maar is niet onmogelijk, en gaat gepaard met betere talenkennis en mentaliteitswijziging van de burger: iemand die een andere taal spreekt is een gelijke, en is zelfs interessant: men kan er nog iets van leren.

De meeste mensen komen bijlange niet genoeg in contact met andere talen om ze te willen leren, laat staan om ze te onderhouden. Uw meertaligheid is een sprookje.

Startinkomen is niet ons hoofdpunt, over de financiële standpunten wordt nog nagedacht, maar we willen daarmee ongeveer dezelfde richting uit als Vivant.

En kijk hoeveel stemmen zij halen.

Individuele meertaligheid is perfect te realiseren. Iedereen kan talen leren, zeker tot een niveau dat ze een brood kunnen bestellen en de weg kunnen wijzen, samen met termen uit het eigen beroep als dat benodigd is. Waarom zou dat niet te realiseren zijn? Waarom zou dat niet op te leggen zijn?

Zoals ik al zei, de meeste mensen komen bijlange niet genoeg in contact met andere talen om ze te willen leren, laat staan om ze te onderhouden. En niet iedereen kan zomaar talen leren, zelfs al gaat het maar om die basiskennis (die nog uitgebreid zal moeten zijn).

Onwil is er altijd, zeker bij schoolgaande kinderen. Daar moet men niet teveel naar luisteren, ook ik vond Frans een vreselijk vak, maar tegelijk is het wel enorm handig dat je het kan als je eens in Frankrijk komt of de Franstalige radio opzet (op de Vlaamse is zelden meer goede muziek te horen, vind ik persoonlijk).

Als je Frans een vreselijk vak vindt (en ik kan mij niet herinneren dat dat bij ons zo populair was), zorgt dit onvermijdelijk voor een nefaste invloed op uw kennis ervan en uw wil om het te leren en onderhouden. Zeker als je het nooit nodig hebt. Nogmaals: utopie...

Foundation
16 december 2003, 00:47
Ik vond het inderdaad een vreselijk vak en ik was er ook erg slecht in. Nochtans kan ik mij goed uit de slag trekken in Frankrijk, en kan ik goed verstaan wat men op de Franstalige radio zegt als die eens op staat (ik luister sowieso al weinig naar radio).

Iedere mens heeft de capaciteiten om talen te leren, en twee extra talen boven de moedertaal zal zo'n groot probleem niet zijn. Het is niet het belangrijkste dat men ze op en top kent en als een tolk kan gebruiken, het is het belangrijkste dat men ze durft en wil gebruiken, en de minimale kennis heeft om enkele basishandelingen te kunnen doen en om de taal te kunnen spreken.

Men begint best zo vroeg mogelijk met een taal, naar mijn mening moet Frans al aangeleerd worden vanaf het derde leerjaar, en mag men in het zesde reeds met een tweede taal beginnen (liefst Duits). Tegen dat men dan in een tweede middelbaar zit, heeft men genoeg actieve kennis om zich uit de slag te trekken in die taal. De school kan middels lessen genoeg zorgen voor het behoud van die actieve kennis en vaak gebruik ervan. Na de school zou het dan zoals schrijven en lezen zijn: vaardigheden die men eens verworven, vaak gebruikt heeft, zullen maar traag vervagen.

En uiteraard moet je in het begin even zoeken als je nog eens na lange tijd een andere taal hoort, maar na een week moet je al niet meer zoeken naar je woorden en komt de passieve kennis ook boven. En voor de kortstondige contacten: het is veel beter om een hakkelende conversatie te kunnen voeren met veel gebaren, dan om geen woord van elkaar te verstaan en elkaar aan te gapen.

Distel
16 december 2003, 09:55
Ik vond het inderdaad een vreselijk vak en ik was er ook erg slecht in. Nochtans kan ik mij goed uit de slag trekken in Frankrijk, en kan ik goed verstaan wat men op de Franstalige radio zegt als die eens op staat (ik luister sowieso al weinig naar radio).

Iedere mens heeft de capaciteiten om talen te leren, en twee extra talen boven de moedertaal zal zo'n groot probleem niet zijn. Het is niet het belangrijkste dat men ze op en top kent en als een tolk kan gebruiken, het is het belangrijkste dat men ze durft en wil gebruiken, en de minimale kennis heeft om enkele basishandelingen te kunnen doen en om de taal te kunnen spreken.

Men begint best zo vroeg mogelijk met een taal, naar mijn mening moet Frans al aangeleerd worden vanaf het derde leerjaar, en mag men in het zesde reeds met een tweede taal beginnen (liefst Duits). Tegen dat men dan in een tweede middelbaar zit, heeft men genoeg actieve kennis om zich uit de slag te trekken in die taal. De school kan middels lessen genoeg zorgen voor het behoud van die actieve kennis en vaak gebruik ervan. Na de school zou het dan zoals schrijven en lezen zijn: vaardigheden die men eens verworven, vaak gebruikt heeft, zullen maar traag vervagen.

En uiteraard moet je in het begin even zoeken als je nog eens na lange tijd een andere taal hoort, maar na een week moet je al niet meer zoeken naar je woorden en komt de passieve kennis ook boven. En voor de kortstondige contacten: het is veel beter om een hakkelende conversatie te kunnen voeren met veel gebaren, dan om geen woord van elkaar te verstaan en elkaar aan te gapen.

U gaat er zomaar van uit dat iedereen twee andere talen kan leren, zelfs al is het slechts de basis. Al kan ik het zelf niet staven met cijfers (Jan VDB heeft hier ongetwijfeld meer info over), ben ik er zeker van dat u de lat voor veel mensen te hoog legt.

En nogmaals: veel mensen hebben die extra talen nooit nodig.

Pelgrim
16 december 2003, 10:33
En nogmaals: veel mensen hebben die extra talen nooit nodig.

Inderdaad. Ik zet amper een voet in het franstalig landsdeel, niet omdat ik walen haat maar gewoon omdat ik geen redenen heb om daarheen te gaan. Dit jaar heb ik maar zelden Frans gebruikt en dat was dan nog in schoolverband (ik heb zelfs meer Esperanto gebruikt dan Frans). En zo ken ik nog heel wat mensen. Alleen die die meer internationale contacten gebruiken op professionele basis, gebruiken andere talen en dat is in de meeste gevallen Engels. Economisch gezien zijn we beter af Frans te vervangen door Engels in de basisschool. In wallonië is er evenmin nood aan het verplicht aanleren van Nederlands, want ook daar is Engels veel meer gebruikt als vreemde taal.

Philips Inc.
16 december 2003, 11:53
Al die volkeren-flauwekul, dat is goed voor extremisten �* la Annemans of Dewever. In 't buitenland lachen ze u daarmee uit.

Ik betwijfel of jij ooit al in het buitenland bent geweest.

In 1830 ontstaat Belgie door zichzelf af te scheiden van de Nederlanden: waarom bent u eigelijk geen Grootnederlander?

Bruno*
16 december 2003, 11:54
Grootnederland=VLA+NL

Philips Inc.
16 december 2003, 11:58
Grootnederland=VLA+NL

Het Koninkrijk der Nederlanden, leer uw geschiedenis, bestond grosso modo uit het huidige Belgie en Nederland.

Dus ... voor of tegen ...

Pelgrim
16 december 2003, 11:59
België = VL + W

Komt op hetzelfde neer dus.

Patriot!
16 december 2003, 12:03
Grootnederland=VLA+NL

Het Koninkrijk der Nederlanden, leer uw geschiedenis, bestond grosso modo uit het huidige Belgie en Nederland.

Dus ... voor of tegen ...

Grootnederland=VLA+NL
Dat heeft niets met geschiedenis te maken.
Dat u dat uitgerekend tegen een historicus zegt, getuigt wel van veel lef :?

Dimitri
16 december 2003, 12:04
Individuele meertaligheid is perfect te realiseren. Iedereen kan talen leren, zeker tot een niveau dat ze een brood kunnen bestellen en de weg kunnen wijzen, samen met termen uit het eigen beroep als dat benodigd is. Waarom zou dat niet te realiseren zijn? Waarom zou dat niet op te leggen zijn?
Als "individuele meertaligheid" alleen gaat om een brood bestellen en de weg wijzen, ben ik dan viertalig? :D :roll: Stel zowel Engels, Frans als Duits voor vier jaar verplicht en iedereen kan in die talen een brood bestellen en de weg vragen of wijzen. Als dat nou het probleem is...
Iedere mens heeft de capaciteiten om talen te leren, en twee extra talen boven de moedertaal zal zo'n groot probleem niet zijn.
Sterker nog, het is zelfs een doelstelling van de Europese Unie dat elke EU-burger buiten de eigen taal nog minstens twee andere Europese talen kan spreken. Let wel: dit geldt dus ook voor Engelstaligen!

In Nederland wordt hiermee inmiddels rekening gehouden door op het VWO naast Engels een tweede vreemde taal verplicht te stellen en ook op de HAVO wordt in een van de vier profielen een tweede vreemde taal verplicht. Ik schat dat globaal 60% zal kiezen voor Duits, 30% voor Frans en 10% voor Spaans (pas in de jaren negentig geïntroduceerd en nog niet overal beschikbaar). Dit zal inderdaad de talenkennis verhogen, want in het oude systeem was slechts 1 vreemde taal verplicht en in de praktijk koos zeker 40% van de leerlingen alleen Engels.

Het lijkt me in Vlaanderen het meest logische om iedereen zelf voor twee talen te laten kiezen. Mensen die voor de verplichting van Frans zijn, mogen mij uitleggen waarom Frans in heel Vlaanderen wel verplicht moet worden en Duits in Nederland zelfs aan de grens niet eens verplicht hoeft te worden.

Het is niet het belangrijkste dat men ze op en top kent en als een tolk kan gebruiken, het is het belangrijkste dat men ze durft en wil gebruiken, en de minimale kennis heeft om enkele basishandelingen te kunnen doen en om de taal te kunnen spreken.
Het durven en willen gebruiken hangt volledig af van de spreker en heeft niets te maken met het aanleren van een taal. Je kunt Franstaligen nog zo goed Nederlands leren, als ze het niet willen gebruiken houdt het gewoon op. Zelfde geldt overigens voor het naleven van de taalwetten, ook zo'n punt van de BUB: het naleven van wetten kun je niet in wetten vastleggen. Elke wet moet nageleefd worden, maar of het ook gebeurt moet maar blijken.

Philips Inc.
16 december 2003, 12:07
Het Koninkrijk der Nederlanden, leer uw geschiedenis, bestond grosso modo uit het huidige Belgie en Nederland.

Dus ... voor of tegen ...

Grootnederland=VLA+NL
Dat heeft niets met geschiedenis te maken.
Dat u dat uitgerekend tegen een historicus zegt, getuigt wel van veel lef :?

Dus nog een keer: voorstander van B + Vl + W ?

En geen nood: ik ben ook historicus ...

Knuppel
17 december 2003, 11:04
Je bedoelt toch: N + VL + W?

Verwacht echter geen antwoord.
De BUB bewéért wel voor een unitair Europa te zijn maar zijn afkeer voor, alleen al de Nederlanders op dit forum, spreekt boekdelen.

Bruno*
17 december 2003, 11:07
Ik ben voor een verregaande samenwerking tussen de BeNeLux, iets wat ik trouwens al vaak op dit forum heb gezegd.

Knuppel
17 december 2003, 11:43
'Samenwerking' waarbij de Nederlanders op een beleefde manier worden gesommeerd hun mond te houden als ze iets te zeggen hebben waar de BUBclub anders over denkt.

Zal ik jullie citaten terzake even voor jullie opzoeken, Tacitus?

Of horen Dimitri en Vliegende Hollander niet bij de Nederlanders waar de BUBclub mee wil samenwerken?

Philips Inc.
17 december 2003, 14:29
Ik ben voor een verregaande samenwerking tussen de BeNeLux, iets wat ik trouwens al vaak op dit forum heb gezegd.

Waarom niet in 1 staat?

Philips Inc.
17 december 2003, 14:30
Je bedoelt toch: N + VL + W?

Verwacht echter geen antwoord.
De BUB bewéért wel voor een unitair Europa te zijn maar zijn afkeer voor, alleen al de Nederlanders op dit forum, spreekt boekdelen.

idd

Foundation
17 december 2003, 17:51
Ik ben voor een verregaande samenwerking tussen de BeNeLux, iets wat ik trouwens al vaak op dit forum heb gezegd.

Waarom niet in 1 staat?

1. De staatsstructuren zijn volledig anders opgebouwd, en incompatibel. Men zou een bijna volledige nieuwe structuur moeten opzetten om zoiets te verwezenlijken zodat iedereen akkoord kan gaan.

2. We kunnen die moeite evengoed laten, want hetzelfde wordt nu gedaan in de EU. De Beneluxstaat is door het bestaan van de EU al bij voorbaat achterhaald.

Foundation
17 december 2003, 17:52
De BUB bewéért wel voor een unitair Europa te zijn

1 Vraagje:

WAAR ???

Philips Inc.
17 december 2003, 18:32
Waarom niet in 1 staat?

1. De staatsstructuren zijn volledig anders opgebouwd, en incompatibel. Men zou een bijna volledige nieuwe structuur moeten opzetten om zoiets te verwezenlijken zodat iedereen akkoord kan gaan.

2. We kunnen die moeite evengoed laten, want hetzelfde wordt nu gedaan in de EU. De Beneluxstaat is door het bestaan van de EU al bij voorbaat achterhaald.

reactie op 1. ????????

reactie op 2. Dus je bent akkoord als ik zeg dat de functie van Belgie overgenomen wordt door Europa, en Belgische staat dus overbodig maakt.

BCD
17 december 2003, 19:05
Ze mogen wel op TV komen, maar over de taalgrenzen heen een gemeenschappelijk beleid uitwerken is teveel gevraagd?
Moet je dat niet aan de Walen vragen.
Ik zie regelmatig Waalse politici op de Vlaamse tv. Maar te dikwijls om NON te zeggen.

Iik veronderstel dat je dan ook naar de waalse zebders kijkt en er de politieke debatten er volgt om te weten dat vlaanderen evenveel non zegt

BCD
17 december 2003, 19:14
Tacitus : Al die volkeren-flauwekul, dat is goed voor extremisten �* la Annemans of Dewever. In 't buitenland lachen ze u daarmee uit.


T'is daarmee dat er zo veel in 't buitenland gelachen wordt met "les p'tits belges". T'is daarmee dat er zoveel Belgenmoppen bestaan.
T'is daarmee dat de BUB de ongekroonde koningin van de meest lachwekkende en minst succesvolle "Belgische" partijen is. :lol: :lol: :lol:

Je moet weten dat de BUB een partij is met vrijwillegers. Wij hebben geen studiedienst waar we per jaar miljoenen neerleggen om onze standpunten te doen gelden in ons voordeel. Wij zoeken de zaken zelf op en vangen alles op bij de mensen zelf.

Het is niet omdat je je aansluit bij een politieke partij en dan alle standpunten klakkeloos op een forum gaat gooien dat je je politiek geëngageerd hebt.

BTW wie heeft hier al zijn politieke partij waar hij lid van is stemmen opgeleverd. Die mag zich uitspreken over HOE wij te werk gaan de rest mag zich bezighouden met onze argumenten te weerleggen (ik versta onder weerleggen, zeggen waarom onze argumenten niet kloppen niet zeggen dat uw argument beter is)

En ja tis daarom dat de antwerpenaars lachen met de liiiiiiiimburgers
en ti doavwurn da de west vloamingn lachn me dantwerpneirs

Distel
17 december 2003, 19:21
BTW wie heeft hier al zijn politieke partij waar hij lid van is stemmen opgeleverd. Die mag zich uitspreken over HOE wij te werk gaan de rest mag zich bezighouden met onze argumenten te weerleggen (ik versta onder weerleggen, zeggen waarom onze argumenten niet kloppen niet zeggen dat uw argument beter is)

Ik ben zelfs geen lid van een partij. Maar dan mag u mij wel eens uitleggen waarom ik geen kritiek zou mogen hebben op HOE u te werk gaat.

Rudi Dierick
17 december 2003, 21:47
Voorbeeld van politieke manipulatie. *KNIP* wegens klacht over gescheld.
Peter Johan

'patriot' geneert er zich duidelijk niet voor om een vulgaire potje laster te koken op de rug van de Laatste Show en bart Somers.
hiju pretendeert -suggereert als woord laat hier teveel ruimte voor nuances die deze lafaard duuidelijk niet kent- dat Vlamingen en meer specifiek vlaamsgezinden zoals B. Somers en 'Vlaams-nationalisten' ook maar het minste probleem zouden hebben met Rudy Demotte, met een dame die in haar persoonlijke leven géén taalkundige problemen ondervindt, of met deze of gene Franstalige zanger. Ge-ouwehoer noemen onze noorderburen dat: totaal irrelevante zever.

Na die lange inleiding komt de petieterige poging tot serieux: waar zijn die Vlaams-nationalisten toch mee bezig om dat éne volk te splitsen;

Wel, heel simpel: zij willen gewoon dat de officiele politieke realiteiut overeekomt met de werkelijke gedragingen van de betrokken politici. Alsal die PS-, MR-, CDh- en FDF-mandatarissen in hun beleid zo'n vlijsmscherp onderscheid maken tussen franstaligen en vlaminge,n dat ze dan tenminste eerlijke zijn en ook erkennen dat, gezien ze in hun daden twee héél verschillende groepen kennen, dat ook in woorden doen.

Daarenboven vragen al die Vlaams-nationalisten ook dat de Vlamingen dezelfde rechten zouden genieten die alle andere volkeren in de Eu wel mogen genieten: zelfbeschikkingsrecht, respect, autonomie, ....

Kortom, walk your talk. Of ook: geen woorden maar daden.

Chapeau voor de laatste show! Zij doen tenminste niet alsof er onder de taalgrens niets meer is! Zij besteden consequent ook aandacht aan Franstalige persoonlijkheden, en helpt zo de (volledig artificiële) 'kloof' te dichten.
Een 'kloof' die overigens terecht door een andere dame, een Vlaamse die in Grace-Hollogne woont, werd ontkend. Op de vraag van Marc Uyterhoeven of er veel verschil was antwoorde ze: "Nee... niet echt nee, daar merk ik toch niks van..."
Daarna was de zanger van Sttellla, een groep die prachtige, doch Franstalige muziek maakt. De zanger was zichtbaar gegeneerd dat hij geen vloeiend Nederlands sprak; alweer een argument voor individuele tweetaligheid. 'Torremolinos', zijn nieuwe nummer, sloot de show af, en de sfeer zat er goed in! Niemand die protesteerde tegen de Franstalige zanger. Enkel de minister-president lachte wat groen, en heeft geen woord meer gezegd.
Dan vraag ik me af: waar zijn die Vlaams-nationalisten toch mee bezig, dat ze zo'n goedhartig volk willen splitsen? Zien ze dan niet dat België leeft in de harten van de mensen, en dat separatisme enkel meewarige lachjes oplevert?
Ik ben alvast blij dat De Laatste Show niet meedoet met die separatistische zever.

Distel
17 december 2003, 21:58
Voorbeeld van politieke manipulatie. De anonieme lafaard 'patriot' geneert er zich duidelijk niet voor om een vulgaire potje laster te koken op de rug van de Laatste Show en bart Somers.

Euh, iedereen weet dat de naam van Patriot Bob Vangeel is. Ik ben daartentegen nog steeds anoniem, en ik zou niet graag lafaard genoemd worden. Knuppel heeft je er al eens op gewezen, ik doe het bij deze opnieuw: met bovenstaande uitlating doe je je zaak meer slecht dan goed...

Rudi Dierick
17 december 2003, 22:14
Geachte, we weten allemaal waarom de wetgever én de rechters de nodige flexibiliteit hanteren,en daarbij meningen laten publiceren én ondereigen naam -wat de norm is die de wetgever voorschrijft en onder 'auteur gekend bij de redactie'. In dit geval hebben we echter eens chijndebat waarbij een bende nobele onbenullen/onbekenden beweren in naam van deze of gene partij te publiceren;

het niveau van dat zogenaamde debat is er dan ook naar.

Samengevat: dat sommigen onder een pseudonym publiceren, dat kan best OK zijn, maar een héél forum met gekef, gekis en gebis, dat eindigt op een inhoudelijk graatmagere, teleurstelende bedoening.

Daarenboven blijkt die anonimiteit ook een handig scherm voor allerhande leugens, laster, .... kortom, wees a.u.b. een beetje genuanceerd in uw verdediging van anonieme postings.

Voorbeeld van politieke manipulatie. De anonieme lafaard 'patriot' geneert er zich duidelijk niet voor om een vulgaire potje laster te koken op de rug van de Laatste Show en bart Somers.

Euh, iedereen weet dat de naam van Patriot Bob Vangeel is. Ik ben daartentegen nog steeds anoniem, en ik zou niet graag lafaard genoemd worden. Knuppel heeft je er al eens op gewezen, ik doe het bij deze opnieuw: met bovenstaande uitlating doe je je zaak meer slecht dan goed...

Distel
17 december 2003, 22:39
Geachte, we weten allemaal waarom de wetgever én de rechters de nodige flexibiliteit hanteren,en daarbij meningen laten publiceren én ondereigen naam -wat de norm is die de wetgever voorschrijft en onder 'auteur gekend bij de redactie'. In dit geval hebben we echter eens chijndebat waarbij een bende nobele onbenullen/onbekenden beweren in naam van deze of gene partij te publiceren;

het niveau van dat zogenaamde debat is er dan ook naar.

Samengevat: dat sommigen onder een pseudonym publiceren, dat kan best OK zijn, maar een héél forum met gekef, gekis en gebis, dat eindigt op een inhoudelijk graatmagere, teleurstelende bedoening.

Daarenboven blijkt die anonimiteit ook een handig scherm voor allerhande leugens, laster, .... kortom, wees a.u.b. een beetje genuanceerd in uw verdediging van anonieme postings.



Euh, iedereen weet dat de naam van Patriot Bob Vangeel is. Ik ben daartentegen nog steeds anoniem, en ik zou niet graag lafaard genoemd worden. Knuppel heeft je er al eens op gewezen, ik doe het bij deze opnieuw: met bovenstaande uitlating doe je je zaak meer slecht dan goed...

Hier komen geen rechters en wetgevers aan te pas, beste. Het gaat om een "simpel" forum, niet meer dan dat. En nogmaals: de BUBers zijn niet anoniem. Raar maar waar: ik stoor mij mij meer aan uw "lafaard"-tirades dan aan de "nazi"-tirades van de BUB. Wellicht is dit enerzijds gewenning, en anderzijds protectionisme t.a.v. de Vlaams-Nationalistische zaak, die u zo niet echt vooruit helpt.

BCD
17 december 2003, 23:06
Oké even anders stellen als mijnen baas hier ook rond loopt riskeer ik mijnen job. Of ik kan nie anders want de overheid is klant bij ons of nog beter de overheid das mijnen baas dus da risico wil ik nie lopen
Die nick is dus een bescherming van mijn vrije meningsuiting die in het gedrang komt als dat openbaarlijk gebeurt. Er zijn nu eenmaal mensen die voorzichtig te werk moeten gaan om niet geviseerd te worden.

Foundation
18 december 2003, 00:55
Geachte, we weten allemaal waarom de wetgever én de rechters de nodige flexibiliteit hanteren,en daarbij meningen laten publiceren én ondereigen naam -wat de norm is die de wetgever voorschrijft en onder 'auteur gekend bij de redactie'. In dit geval hebben we echter eens chijndebat waarbij een bende nobele onbenullen/onbekenden beweren in naam van deze of gene partij te publiceren;

het niveau van dat zogenaamde debat is er dan ook naar.

Samengevat: dat sommigen onder een pseudonym publiceren, dat kan best OK zijn, maar een héél forum met gekef, gekis en gebis, dat eindigt op een inhoudelijk graatmagere, teleurstelende bedoening.

Daarenboven blijkt die anonimiteit ook een handig scherm voor allerhande leugens, laster, .... kortom, wees a.u.b. een beetje genuanceerd in uw verdediging van anonieme postings.


Ha daar is onze overbekende bezoeker op zijn maandelijkse trip naar dit forum. Dat hij ondertussen allang niet meer weet waarover hier gepraat wordt, schijnt hem niet te deren.

Evenmin als het feit dat hij anoniemen ervan beschuldigt enkel laster te spuien en hun anonimiteit te gebruiken om te schelden, terwijl hij zelf zonder enig bezwaar de woorden "onbenul" en "lafaard" mag hanteren.

Tja, consequentie is een moeilijk vak, en in de eigen boezem kijken ook.

Philips Inc.
18 december 2003, 12:23
Oké even anders stellen als mijnen baas hier ook rond loopt riskeer ik mijnen job. Of ik kan nie anders want de overheid is klant bij ons of nog beter de overheid das mijnen baas dus da risico wil ik nie lopen
Die nick is dus een bescherming van mijn vrije meningsuiting die in het gedrang komt als dat openbaarlijk gebeurt. Er zijn nu eenmaal mensen die voorzichtig te werk moeten gaan om niet geviseerd te worden.


Dit zijn drogredenen.

Als je niet mag chatten tijdens uw werk moet je dat niet doen. Dit is met andere woorden "stelen", want je wordt betaald om te werken niet om te chatten.

BCD
19 december 2003, 00:35
Oké even anders stellen als mijnen baas hier ook rond loopt riskeer ik mijnen job. Of ik kan nie anders want de overheid is klant bij ons of nog beter de overheid das mijnen baas dus da risico wil ik nie lopen
Die nick is dus een bescherming van mijn vrije meningsuiting die in het gedrang komt als dat openbaarlijk gebeurt. Er zijn nu eenmaal mensen die voorzichtig te werk moeten gaan om niet geviseerd te worden.


Dit zijn drogredenen.

Als je niet mag chatten tijdens uw werk moet je dat niet doen. Dit is met andere woorden "stelen", want je wordt betaald om te werken niet om te chatten.

Ik kan niet op dit forum zitten tijdens mijn werk daar ik arbeider op verplaatsing ben maar ik heb vrije tijd en mijn baas heeft dat ook.
Ik weet dat eigenlijk de regel geldt privé en werk gescheiden houden. maar als je baas daar geen rekening mee houdt kan hij je op het matje roepen en met wat kan je je dan verweren?

Vlaamse Leeuw
19 december 2003, 00:37
Ik kan ook op mijn werk op Internet, maar ik gebruik dit ook niet, aangezien ik meer dan genoeg te doen heb op mijn werk. Het posten op dit forumen chatten hou ik dan ook voor als ik thuis ben.

Luddo
19 december 2003, 00:55
Dit zijn drogredenen.

Als je niet mag chatten tijdens uw werk moet je dat niet doen. Dit is met andere woorden "stelen", want je wordt betaald om te werken niet om te chatten.

Philippe, ge zet mij voor een moreel probleem! De staat betaalt mij om gepensioneerd te zijn en ik hier ook veel te internetten! Is dat wel koosjer van de Luddo van KLOOSTERZUSTER!!!

Foundation
21 december 2003, 13:37
Sjt, pas op! Subiet denkt hij nog dat ge ne Waal zijt! :wink:

Henry
21 december 2003, 15:30
Oké even anders stellen als mijnen baas hier ook rond loopt riskeer ik mijnen job. Of ik kan nie anders want de overheid is klant bij ons of nog beter de overheid das mijnen baas dus da risico wil ik nie lopen
Die nick is dus een bescherming van mijn vrije meningsuiting die in het gedrang komt als dat openbaarlijk gebeurt. Er zijn nu eenmaal mensen die voorzichtig te werk moeten gaan om niet geviseerd te worden.

Je hebt gelijk. Ik zie niet in waarom ik onder mijn echte naam op dit forum zou circuleren. Ik heb daar geen behoefte aan. Ik ben daarom ook geen lafaard. Ik verkondig mijn mening ook mondeling als ik in een groep ben, maar op een forum kan je soms verder gaan, kunnen je woorden verkeerd geïnterpreteerd worden, of gemanipuleerd, en dan heb ik geen zin dat mijn echte naam erbij staat.

De scheldtirades van Rudi zijn belachelijk.
Trouwens, Rudi, als je een deftig debat wil, stop dan met schelden en zeuren.

Patriot!
21 december 2003, 16:11
Voorbeeld van politieke manipulatie. De anonieme lafaard 'patriot' ;



U bereikt wonderwel uw doel. Niemand leest nog verder :lol: :lol: :lol: :lol: Doe zo voort, *KNIP* als ik de ene zijn scheldwoorden knip op uw aanvraag, wees dan consequent en hanteer er zelf geen. Peter Johan! :lol: :lol:

Philips Inc.
22 december 2003, 13:06
Dit zijn drogredenen.

Als je niet mag chatten tijdens uw werk moet je dat niet doen. Dit is met andere woorden "stelen", want je wordt betaald om te werken niet om te chatten.

Philippe, ge zet mij voor een moreel probleem! De staat betaalt mij om gepensioneerd te zijn en ik hier ook veel te internetten! Is dat wel koosjer van de Luddo van KLOOSTERZUSTER!!!

Pensioneerden moeten eenzaam en stil thuis zitten voor tv :twisted:

Foundation
22 december 2003, 15:27
Cordonnetje tegen Rudi? :wink: