PDA

View Full Version : Waar gebeurd verhaal


Pluche
23 december 2006, 14:17
Gegroet kameraad,

Zo is het inderdaad!!!!

Ik had in Gent ooit een goede vriend-communist . Hij mocht ieder jaar van de partij naar het Balatum-meer op vakantie .
Eéns ben ik voor zijn vrouw doorgegaan op een voorstelling van smalfilms - héél interessante en die later ook in Panorama werden gegeven - over de manier van opereren van de Chinezen .
De film en de vooraanstaande Chinezen werden voorgesteld door de Chinese Ambassadeur en werd ingericht door Amada .....
Ikke, toen hij mij kwam halen op bevel van zijn vrouw, omdat zij geen zin had om te gaan :
"Jammaar allez x, die gasten van Amada en de Communistische partrij zullen mij herkennen en dan staat ge daar schoon te blinken met uw nep-vrouw"
"Ba neen", zegt de x, "het zijn meestal studenten, die kennen u nog niet ..... ".
Dus, ik mee en aan de ambassadeur van China voorgesteld als de vrouw van x . Wij werden helemaal vooraan in de zaal geleid en moesten plaats nemen vlak achter de ambassadeur en al zijn vrienden in van die tyîsche uniformen , LOL !!! Op de scène een levensgroot portret van Mao en de communistische vlag .
Die film begint .... en ze beginnen met een buikoperatie .... overal naalden ... tot daar he, maar dan begonnen ze een buik open te snijden . Ik zat het heel geboeid te bekijken, maar x kon geen bloed zien ...... en hij naar buiten .... en rondjes gelopen op de koer de hele tijd ... Ikke, met mijne zakdoek in de mond gezeten om het niet helemaal uit te schateren, wat mij al een boze blik opleverde van een van die chinezen .....
Na de pauze ging het beter zijn zei x, want we gingen het binnenland intrekken . Een andere film startte . Ook héél interessant -knappe gasten die Chinezen inzake geneeskunde, want die geopereerden, door middel van accapunctuur, die liepen na een paar dagen al vrolijk rond te wandelen ...
We gingen inderdaad het Chinese binnenland in, maar .... in het spoor van de blotenvoetendokters .... De x weer naar buiten .... bloed te zien natuurlijk .
Ik had wel interessante films gezien, maar de x had helem�*�*l niets gezien ... We zijn dan maar samen een Trappist gaan drinken daarna en hij bezwoer mij :" Y, als ge d�*�*r één woord op den bureau durft overzeggen, vermoord ik u" .... Ik heb gezwegen, maar samen met zijn vrouw er héél smakelijk om gelachen omdat hij gedurende méér dan twee uren rondjes had gedraaid op de koer en speciaal naar Z was gekomen voor die gelegenheid :D :D :D
Enfin, wij hadden de Chinese Ambassadeur gezien ... en hij had ons ook gezien ... en ik was voor een keer veel ere aangedaan als zijnde "Mevrouw X....
De breuk tussen Rusland en China heeft mijne vriend eigenlijk nooit meer kunnen verwerken . D�*t kon hij dus niet begrijpen .
Zo lang als mijn moeder leefde, kwam hij haar ieder jaar op 1 mei, na de stoet in Gent, een bos rode tulpen brengen, samen met zijn vrouw .
Wij staan alle twee wel aan dezelfde kant hoor ... die van de arbeiders . Nooit anders geweest wat mij betreft, al ben ik geen communist, wel een overtuigde Vlaming, maar dat hebt ge wel al gemerkt aan sommige van mijn postings zeker ... ? Separatisme moet voor mij niet, maar als het niet anders kan ....
Groetjes

djimi
23 december 2006, 17:34
Allez, er is dan toch al één communist die niet bloeddorstig is.

GaRnaaLBeeR
23 december 2006, 22:56
Hij doet gewoon zo, zodat je hem mee aan de macht helpt. Zodra hij heeft wat hij wil, is het rechtstreeks naar de koelakken met u.

Nick_
24 december 2006, 12:32
Het 'Balatum'meer zou ik wel es willen weten zijn. :?