PDA

View Full Version : Bart De Wever Van Den Nva Is Nen Orangist!


Patriot!
3 december 2003, 18:32
Zo wees het DEBAT van gisteren uit.

Knuppel
3 december 2003, 18:43
En jullie belgicist.

Rarara, wie zal gelijk krijgen in de toekomst?

Vlaamse Leeuw
3 december 2003, 18:47
En jullie belgicist.

Rarara, wie zal gelijk krijgen in de toekomst?

Geen idee, maar u weet wel wie ik hoop dat er gelijk heeft.

C uit W
3 december 2003, 19:06
Zo wees het DEBAT van gisteren uit.
Die inhoud en argumentatie is echt wel fenomenaal moet ik zeggen.
Waauw.

Benjamin
3 december 2003, 19:07
Zo wees het DEBAT van gisteren uit.

Il aime les oranges?

Foundation
3 december 2003, 20:37
Sinterklaas komt eraan, misschien kan hij wat appelsientjes uitdelen...

Knuppel
3 december 2003, 20:41
Oooh, maar ik wil best nog wat meer horen over het 'DEBAT' en over dat verfoeilijke orangisme, hoor! :(

Knuppel
3 december 2003, 20:45
Wacht effen!

Onze Benjamin vond dat toch niet zo schandelijk, of vergis ik mij?
En vond hij ook niet dat Wallonië beter bij Frankrijk kan aansluiten?

Foundation
3 december 2003, 21:03
Oh, ik houd ook veel meer van pain, vin en boursin dan van mandarinnen.

Maar het liefst heb ik toch nog ne goeie Brusselse wafel, of een pak friet met een klad mayonaise op... Van een doos pralines kan ik ook altijd genieten, en de Luikse siroop is nog altijd de beste!

Knuppel
3 december 2003, 22:23
Patriot heeft dus de zoveelste oranjeappeltjeskemel geschoten.
Anders zou jij er zo niet omheen draaien. 8)

Foundation
3 december 2003, 22:29
Bij het zeggen van "volgende keer kunnen we misschien ook een orangist aan tafel uitnodigen, ik weet niet of er hier van in de zaal zitten", door Mia Doornaert, stak Bart De Wever ostentatief zijn hand op.

Maar ja dat kunt u natuurlijk niet weten, u was er namelijk niet bij en kunt daarom anderen op hun uitspraken over het debat onbevooroordeeld en objectief analyseren...

oranjeappeltjeskemel? Dat zal dan wel van jou kant zijn!

Knuppel
3 december 2003, 23:58
Leg jij nu eens uit waarom jullie ons persé aan onze zuiderburen in Wallonië willen vastgeklonken houden maar ons even persé van onze noorderburen in Nederland willen gescheiden houden?
Waarom is het voor jullie 'eens getrouwd altijd getrouwd' waar het Vlaanderen-Wallonië betreft?
Maar voor Vlaanderen-Nederland 'eens gescheiden, altijd gescheiden'?

Foundation
4 december 2003, 00:15
First things first. Het is veel gemakkelijker om twee compatibele staatsapparaten met elkaar te herverbinden, dan om twee totaal verschilleden staatsapparaten te verenigen. Bij dat laatste is het bijna nodig om opnieuw vanaf 0 te beginnen.

Wij wensen een België naar Nederlands model: unitair, maar gedecentraliseerd naar de provincies toe.

Dit is een praktisch argument, en dat is wel degelijk erg veel waard omdat het uiteindelijk de bevolking is die voor institutionele spielerei de prijs betaalt.

Indien als dit is bereikt, de inwoners van de Benelux laten blijken dat zij een betere samenwerking wensen met elkaar, dan is een eventuele verregaande samenwerking natuurlijk niet uitgesloten. Maar juist omwille van de verschillende staatsapparaten, de verschillende geschiedenis e.d. acht ik een federatie daarvoor zowat het hoogst bereikbare niveau.

Echter, zulke staat zal al bij voorbaat achterhaald zijn door het bestaan van de EU, die tegen de tijd van de Belgische unitaire staat veel machtiger zal zijn. We maken ons geen illusies: ook België zal deels opgaan in die Europese Unie.

Waarom het moeilijk maken en twee incompatibele staatsapparaten met elkaar verenigen, als het ook gemakkelijker kan, door terug samen te gaan met Wallonië? De uitkomst zal hetzelfde zijn: we werken toe naar een confederaal (en uiteindelijk federaal) Europa.

Trouwens Knuppel: als Vlaanderen onafhankelijk zou worden, zouden dan alle problemen waarvoor die onafhankelijkheid benodigd was, zoals bijvoorbeeld het gebrek aan talenkennis in Brussel, opgelost zijn? Wij bieden daarvoor een constructieve oplossing: de individuele meertaligheid en de gelijkstelling van de eindtermen in het onderwijs. U biedt: Vlaamse onafhankelijkheid en we hebben geen glazen bol...

Vlamingen en Walen hebben meer gelijkenissen dan Vlamingen en Nederlanders. Een Belg heeft een pak friet en de Congo, een Nederlander heeft een tulpenbol en Suriname. Het Nederlands institutioneel systeem is veel moeilijker te verzoenen met dat van ons dan het Waalse.

Knuppel
4 december 2003, 00:33
Er is inderdaad een hemelsbreed verschil tussen patat en friet,
zoals er een enorme afstand ligt tussen Maaseik en Maastricht,
en er nog een grotere kloof bestaat tussen het Nederlands en het Nederlands. :silly:

Foundation
4 december 2003, 00:40
En was dat een weerlegging van wat ik heb aangehaald?

Evenveel weerlegging als wat een pakje patat minus een puntzak friet is.

De afstanden tussen Kortrijk en Moeskroen zijn ook verwaarloosbaar... De kloof tussen een Maaseikse stadhuiswerking en een Maastrichtse dan weer des te groter!

Knuppel
4 december 2003, 01:17
Ik vrees voor jou dat Vlaanderen nog altijd beter naar het Nederlandse model is om te bouwen dan België...
Vraag je Waalse en Brusselse broeders en zusters eens wat zij denken over het 'Nederlandse model'.

Of wil je het hebben over het enorme verschil in het 'gehad hebben' van de Congo door het België van LeopoldII en het 'hebben' van Suriname door het Nederland van Beatrix?

Jan van den Berghe
4 december 2003, 11:00
De afstanden tussen Kortrijk en Moeskroen zijn ook verwaarloosbaar... De kloof tussen een Maaseikse stadhuiswerking en een Maastrichtse dan weer des te groter!

De afstand tussen Sluis en Brugge is ook verwaarloosbaar. De kloof tussen een Brugse stadhuiswerking en die van mijn gemeente (platteland en met sterk afgeslankt personeelsbestand en waar een plaatselijke gemeentepartij het sedert WO II onafgebroken te zeggen heeft) is ook weer des te groter!

Kortom, uw vergelijking slaat nergens op. Uw twee zinnen bevatten zaken die geen vergelijking toelaten.

Jan van den Berghe
4 december 2003, 11:02
Wij wensen een België naar Nederlands model: unitair, maar gedecentraliseerd naar de provincies toe.

Dat klopt helemaal niet. In uw model is de decentralisatie echter maar schijn: de centrale overheid moet voortdurend toetsend optreden (daar u zelf stelde dat de verschillen tussen de provincies niet te groot mogen worden) en desnoods optreden (besluiten vernietigen, een commissaris sturen, enzovoort).

Dimitri
4 december 2003, 11:08
Het is veel gemakkelijker om twee compatibele staatsapparaten met elkaar te herverbinden, dan om twee totaal verschilleden staatsapparaten te verenigen.
Wij wensen een België naar Nederlands model: unitair, maar gedecentraliseerd naar de provincies toe.
Het Nederlands institutioneel systeem is veel moeilijker te verzoenen met dat van ons dan het Waalse.
:rofl: Sorry?!

Het Nederlands model is trouwens gedecentraliseerd naar vooral de gemeenten, en minder naar de provincies.

Distel
4 december 2003, 11:38
Het is veel gemakkelijker om twee compatibele staatsapparaten met elkaar te herverbinden, dan om twee totaal verschilleden staatsapparaten te verenigen.
Wij wensen een België naar Nederlands model: unitair, maar gedecentraliseerd naar de provincies toe.
Het Nederlands institutioneel systeem is veel moeilijker te verzoenen met dat van ons dan het Waalse.
:rofl: Sorry?!

Het Nederlands model is trouwens gedecentraliseerd naar vooral de gemeenten, en minder naar de provincies.

:lol: :lol: :lol:

Bullseye!

Benjamin
4 december 2003, 12:39
Wacht effen!

Onze Benjamin vond dat toch niet zo schandelijk, of vergis ik mij?
En vond hij ook niet dat Wallonië beter bij Frankrijk kan aansluiten?

Blijkbaar weet je niet wat het woord "humor" betekent. Maar bon, in Vlaanderen zijn ze zo kleingeestig dat zo'n reactie mij niet verbaasd heeft.

De Vliegende Hollander
4 december 2003, 14:02
Oh jee, is de Oranje-angst weer toegeslagen bij de Bubbers...

Jongens toch, zijn jullie nou zo bang dat Vlaanderen en Nederland naar elkaar toetrekken dat jullie NL op alle manieren willen distantiëren van VL??? Een duidelijki zwkatebod op je eigen visies :P :P :P

Peter De Ryck
4 december 2003, 14:18
Waarom was de B.U.B.bereid om de ondergang van een Vlaams monument in beeld te brengen op 11/11/2003,terwijl men niet bereid is om de videobeelden van het debat vrij te geven op dit forum(de ondergang van een Belgisch monument) :?:

Pelgrim
4 december 2003, 14:19
Bart De Wever Van Den Nva Is Nen Orangist!
Zo wees het debat gisteren uit!

Gewoon maar één vraagje.


EN DAN????

De Vliegende Hollander
4 december 2003, 14:23
Bart De Wever Van Den Nva Is Nen Orangist!
Zo wees het debat gisteren uit!

Gewoon maar één vraagje.


EN DAN????

Ja dat snap je toch wel, die Bart wil Vlaanderen cadeau geven aan de kaaskoppen, dan is het gedaan met de frieten :P

Dimitri
4 december 2003, 14:37
Ja dat snap je toch wel, die Bart wil Vlaanderen cadeau geven aan de kaaskoppen, dan is het gedaan met de frieten :P
Precies, want Nederlanders eten natuurlijk helemaal geen friet. :roll: Dus dan krijg je kaasfrietjes. 8O

De Vliegende Hollander
4 december 2003, 14:45
Ja dat snap je toch wel, die Bart wil Vlaanderen cadeau geven aan de kaaskoppen, dan is het gedaan met de frieten :P
Precies, want Nederlanders eten natuurlijk helemaal geen friet. :roll: Dus dan krijg je kaasfrietjes. 8O


Zonder mayo natuurlijk he, met Zaanse mosterd dan maar :twisted:

zorroaster
4 december 2003, 15:35
De Wever heeft vroeger nog gewerkt in Nederland, dus hij kent die mensen we goed genoeg.
Hij is zich zeer goed bewust van het feit dat er tussen Vlamingen en Nederlanders een groot aantal verschillen bestaan en dat een groot "Diets" volk nog niet voor vandaag is.
Toch ziet hij op economisch en cultureel vlak veel ruimte voor samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland, al dan niet in een beperkte staatkundige constructie.

Dat heeft hij toch vorige lente verklaard tijdens een debat dat ik georganiseerd had in Lier, toen de vraag kwam of hij dan wilde aansluiten bij Nederland.
Een orangist in de letterlijke zin van het woord is hij dus niet, er was gewoon geen tijd om dat te nuanceren.

De Vliegende Hollander
4 december 2003, 16:40
De Wever heeft vroeger nog gewerkt in Nederland, dus hij kent die mensen we goed genoeg.
Hij is zich zeer goed bewust van het feit dat er tussen Vlamingen en Nederlanders een groot aantal verschillen bestaan en dat een groot "Diets" volk nog niet voor vandaag is.
Toch ziet hij op economisch en cultureel vlak veel ruimte voor samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland, al dan niet in een beperkte staatkundige constructie.

Dat heeft hij toch vorige lente verklaard tijdens een debat dat ik georganiseerd had in Lier, toen de vraag kwam of hij dan wilde aansluiten bij Nederland.
Een orangist in de letterlijke zin van het woord is hij dus niet, er was gewoon geen tijd om dat te nuanceren.


Humm klinkt zeer redelijk...

Foundation
4 december 2003, 19:59
Het is veel gemakkelijker om twee compatibele staatsapparaten met elkaar te herverbinden, dan om twee totaal verschilleden staatsapparaten te verenigen.
Wij wensen een België naar Nederlands model: unitair, maar gedecentraliseerd naar de provincies toe.
Het Nederlands institutioneel systeem is veel moeilijker te verzoenen met dat van ons dan het Waalse.
:rofl: Sorry?!

Het Nederlands model is trouwens gedecentraliseerd naar vooral de gemeenten, en minder naar de provincies.

:lol: :lol: :lol:

Bullseye!

Over mijn tweede uitspraak: België omvormen naar een Nederlands model is een proces van lange adem. Echter, orangisten zouden nu onmiddelijk al bij Nederland willen aansluiten! Dan zeg ik: dat is onmogelijk. Een samensmelting kan niet van vandaag op morgen, en kan niet als je niet langs onze omweg wilt gaan: een Nederlands staatsmodel.

Ik zie trouwens niet waarom u Vlaanderen, eens onafhankelijk, zou willen omvormen naar een Nederlands model om zulk een fusie mogelijk te maken, als wij dat nu met België ook willen doen. Het voordeel bij BUB: een Waals economisch potentieel dat Vlaanderen zeker niet slecht uit zou komen, en een constructieve oplossing voor communautaire problemen, namelijk: het belang van de burger, die gelijk is voor dezelfde wet, primeert (met inachtneming van diens rechten).

Het voordeel bij onafhankelijk Vlaanderen: euh... Beatrix? Walen in Brussel die geen Nederlands kunnen? En een glazen bol?

Decentralisatie van wat nodig is, naar waar het nodig is maar enkel naar daar! Zijn dan de provincies (ruimtelijke ordening, milieu bvb), so be it, zijn dat de gemeenten, ook goed.

Vlaamse Leeuw
4 december 2003, 20:02
Het voordeel bij onafhankelijk Vlaanderen: euh... Beatrix?

Bij een onafhankelijk Vlaanderen is er toch geen eenmaking met Nederland aan de orde.

Dimitri
4 december 2003, 20:13
Over mijn tweede uitspraak: België omvormen naar een Nederlands model is een proces van lange adem. Echter, orangisten zouden nu onmiddelijk al bij Nederland willen aansluiten! Dan zeg ik: dat is onmogelijk. Een samensmelting kan niet van vandaag op morgen, en kan niet als je niet langs onze omweg wilt gaan: een Nederlands staatsmodel.
Ik heb hier nog niemand zien schrijven dat dat onmiddeLLijk zou moeten gebeuren. En zelfs dan is een snelle omschakeling mogelijk: kijk naar Oost-Duitsland waar in zeer korte tijd deelstaten uit de grond zijn gestampt.

Dat het via jouw omweg zou moeten is leuk geprobeerd, maar niemand die daar intrapt natuurlijk: aansluiting van Vlaanderen bij Nederland is realistischer dan aansluiting van België bij Nederland. Als je dat wil, zul je het Nederlands model dus op Vlaams niveau moeten invoeren en niet op Belgisch niveau.

Decentralisatie van wat nodig is, naar waar het nodig is maar enkel naar daar! Zijn dan de provincies (ruimtelijke ordening, milieu bvb), so be it, zijn dat de gemeenten, ook goed.
Dat de deelstaten goed werken belet de BUB niet om ze af te schaffen, dus waarom zou je moeten geloven dat het jullie überhaupt gaat om een goed werkende overheid en niet alleen om een ideologisch uitgangspunt (België unitair) wat maar een beetje willekeurig wordt ingevuld?

Dimitri
4 december 2003, 20:18
Het voordeel bij BUB: een Waals economisch potentieel dat Vlaanderen zeker niet slecht uit zou komen,
We hebben het hier volgens mij over de economisch slechtst presterende regio van West-Europa. Welk economisch potentieel is daar voor Vlaanderen aantrekkelijk aan?

Walen in Brussel die geen Nederlands kunnen?
Bij Rijssel-Kortrijk loopt de landsgrens zelfs dwars door de stedelijke agglomeratie en spreken de Fransen waarschijnlijk ook nauwelijks Nederlands. Waarom horen we daar geen droevige berichten over van de BUB?

Hans1
4 december 2003, 22:44
Leg jij nu eens uit waarom jullie ons persé aan onze zuiderburen in Wallonië willen vastgeklonken houden maar ons even persé van onze noorderburen in Nederland willen gescheiden houden?
Waarom is het voor jullie 'eens getrouwd altijd getrouwd' waar het Vlaanderen-Wallonië betreft?
Maar voor Vlaanderen-Nederland 'eens gescheiden, altijd gescheiden'?

Maar Knuppel, we hebben ook nooit gezegd dat jij en je vrienden België niet mogen verlaten. :wink:

Foundation
4 december 2003, 23:03
Het voordeel bij BUB: een Waals economisch potentieel dat Vlaanderen zeker niet slecht uit zou komen,
We hebben het hier volgens mij over de economisch slechtst presterende regio van West-Europa. Welk economisch potentieel is daar voor Vlaanderen aantrekkelijk aan?


Het kan er dan alleen maar beter gaan, als het zo is zoals u het stelt.

Distel
5 december 2003, 07:04
Het voordeel bij BUB: een Waals economisch potentieel dat Vlaanderen zeker niet slecht uit zou komen,
We hebben het hier volgens mij over de economisch slechtst presterende regio van West-Europa. Welk economisch potentieel is daar voor Vlaanderen aantrekkelijk aan?


Het kan er dan alleen maar beter gaan, als het zo is zoals u het stelt.

Of slechter, of het kan een status quo blijven. Uw punt?

Dimitri
5 december 2003, 11:42
Het kan er dan alleen maar beter gaan, als het zo is zoals u het stelt.
Ik ken religies met realistischere voorspellingen... :lol:

Foundation
5 december 2003, 12:26
Of slechter, of het kan een status quo blijven. Uw punt?

Pessimist. De wereld kan ook vergaan, waarom strijdt u nog voor een onafhankelijk Vlaanderen?

Wallonië heeft een economisch potentieel, een beschikbaar vermogen dat benutkan worden, en waar Vlaanderen de vruchten van zal plukken als Vlaanderen eenmaal meer vergrijsd zal zijn dan Wallonië (i.e. over zo'n 20 jaar). Een onafhankelijk Vlaanderen hypothekeert haar eigen toekomst, want zal een land van grotendeels gepensioneerden zijn!

Distel
5 december 2003, 12:41
Of slechter, of het kan een status quo blijven. Uw punt?

Pessimist. De wereld kan ook vergaan, waarom strijdt u nog voor een onafhankelijk Vlaanderen?

Wallonië heeft een economisch potentieel, een beschikbaar vermogen dat benutkan worden, en waar Vlaanderen de vruchten van zal plukken als Vlaanderen eenmaal meer vergrijsd zal zijn dan Wallonië (i.e. over zo'n 20 jaar). Een onafhankelijk Vlaanderen hypothekeert haar eigen toekomst, want zal een land van grotendeels gepensioneerden zijn!

Niks pessimist. Realist, ja. We hebben al een goednieuwsshow, en dat is er al eentje te veel. U eindigt uw tekst trouwens zelf op een pessimistische noot.

Foundation
5 december 2003, 19:49
Niks pessimist. Ook realist...

Wallonië kan alle kanten uitgaan. De wereld ook, Vlaanderen ook, om het met BDW te zeggen: geen van ons heeft een glazen bol.

Is het daarom verkeerd om de lat hoog te leggen?

De Vliegende Hollander
5 december 2003, 20:47
Wallonië heeft een economisch potentieel, een beschikbaar vermogen dat benutkan worden, en waar Vlaanderen de vruchten van zal plukken als Vlaanderen eenmaal meer vergrijsd zal zijn dan Wallonië (i.e. over zo'n 20 jaar).!


Nou ben ik toch benieuwd hoe jij dit aan de Walen gaat uitleggen!!!

De Vliegende Hollander
6 december 2003, 01:58
Niet allemaal tegelijk :lol:

Distel
6 december 2003, 09:58
Niks pessimist. Ook realist...

Wallonië kan alle kanten uitgaan. De wereld ook, Vlaanderen ook, om het met BDW te zeggen: geen van ons heeft een glazen bol.

Is het daarom verkeerd om de lat hoog te leggen?

Als Vlaanderen, Wallonië, en de wereld alle kanten kunnen uitgaan, welke economische argumenten heeft u dan nog tègen een onafhankelijk Vlaanderen?

Hans1
6 december 2003, 10:23
Indien de media en de politiek niet zo vervlaamst zouden zijn, zou u perfect weten wat wij bedoelen. Zelfs Hugo Schiltz komt tot de vaststelling dat het Vlaams-nationalisme passé is. En de commentaren van de Vlaams-nationalisten hier doen dat proces alleen maar versnellen.

Vlaamse Leeuw
6 december 2003, 10:33
Indien de media en de politiek niet zo vervlaamst zouden zijn, zou u perfect weten wat wij bedoelen. Zelfs Hugo Schiltz komt tot de vaststelling dat het Vlaams-nationalisme passé is. En de commentaren van de Vlaams-nationalisten hier doen dat proces alleen maar versnellen.

De media en de politiek hebben zich aangepast aan de realiteit, d.w.z. dat er apparte kanalen zijn voor Nederlandstalig, Franstaligen en Duitstaligen. Logisch eigenlijk.

Wij proberen op een goede manier en onderbouwde manier een aantal discussier op dit forum te voeren. Dus ik denk niet dat onze commentaren het Vlaams nationalisme zullen doen vertragen.

Hans1
6 december 2003, 10:59
Ik ben een groot voorstander van goede en onderbouwde discussies. U doet uw best. Uw Vlaams-Blok-vrienden daarentegen maken uw zaak gewoon ronduit belachelijk. Enkele NVA'ers ook.

El Cid
6 december 2003, 11:35
Zo wees het DEBAT van gisteren uit.

Geef eens wat meer uitleg.

Het zou me sterk lijken dat een republikein als De Wever voor het Nederlandse vorstenhuis is.

Bedoel je dat hij voor een vereniging is van Vlaanderen of België en Nederland? Dat geloof ik meer.

El Cid
6 december 2003, 11:41
Oh, ik houd ook veel meer van pain, vin en boursin dan van mandarinnen.

Schaam u! Het is "du pain, du vin et du boudin", brood, wijn en bloedworst. Het is de commercie van Boursin die er je quote van maakte.


Maar het liefst heb ik toch nog ne goeie Brusselse wafel,

Ik verkies de Luikse wafel

of een pak friet met een klad mayonaise op...

met berenhap ;-)

Van een doos pralines kan ik ook altijd genieten, en de Luikse siroop is nog altijd de beste!

U bent de mitraillette vergeten, een stokbrood gevuld met frites! MMMM :P

Foundation
6 december 2003, 15:11
Verontschuldig mij El Cid, ik heb zo geen kennis van de Franse relamemaatschappij.

Ik zal nog veel meer dingen vergeten zijn die echt iets van België zijn. Er zijn er immers zo veel. Ik ben even trots op het kristal van Val-Saint-Lambert als op de Antwerpse kathedraal, als ik als Belg in het buitenland kom!

El Cid
6 december 2003, 15:42
Du pain, du vin et du boudin heeft niets te maken met de Franse reclamemaatschappij, maar met de Franse ingesteldheid als levensgenieters.

En die mitraillette: u mag beginnen te likkebaarden:

http://www.frites.be/images/content/mitraillette2.jpg

Foundation
6 december 2003, 15:45
Wauw, dé studentenhap! Volgend jaar bij den doop zullen er een paar zoiets op hunne kop gezet krijgen om daarna op te mogen eten! Zalig, ik stel het meteen voor aan het praesidium...

De Belgische inventiviteit en innovatie kent geen grenzen...

El Cid
6 december 2003, 15:57
Wauw, dé studentenhap! Volgend jaar bij den doop zullen er een paar zoiets op hunne kop gezet krijgen om daarna op te mogen eten! Zalig, ik stel het meteen voor aan het praesidium...


Ik ben wel wat oud, maar mag ik me laten dopen bij jullie? :P

Jullie verwennen die schachten wel zeg, wij gebruikten slachtafval en look.

Foundation
6 december 2003, 16:01
O de look heb ik ook te verwerken gekregen, het slachtafval wordt bij ons geweerd. Echter, ad-fundums van allerlei gortige fruitpapjes en het eten van rauwe vis of zo is vrij courant...

Je mag ons altijd vervoegen, lidmaatschap is vrij, je kan je laten dopen op cantus als je wilt. De data staan op www.winak.be

Patriot!
6 december 2003, 16:04
Zo wees het DEBAT van gisteren uit.

Geef eens wat meer uitleg.

Het zou me sterk lijken dat een republikein als De Wever voor het Nederlandse vorstenhuis is.

Bedoel je dat hij voor een vereniging is van Vlaanderen of België en Nederland? Dat geloof ik meer.

Meneer vraagt de feiten, meneer krijgt de feiten:

Mia Doornaert zegt: "Misschien volgende keer naast Unitaristen, federalisten, confederalisten en separatisten ook een orangist uitnodigen."
Waarop Bart Dewever ostentatief zijn vinger opsteekt, en zowel hoongelach als aplaus oogst uit de zaal.

El Cid
6 december 2003, 16:11
Zo wees het DEBAT van gisteren uit.

Geef eens wat meer uitleg.

Het zou me sterk lijken dat een republikein als De Wever voor het Nederlandse vorstenhuis is.

Bedoel je dat hij voor een vereniging is van Vlaanderen of België en Nederland? Dat geloof ik meer.

Meneer vraagt de feiten, meneer krijgt de feiten:

Mia Doornaert zegt: "Misschien volgende keer naast Unitaristen, federalisten, confederalisten en separatisten ook een orangist uitnodigen."
Waarop Bart Dewever ostentatief zijn vinger opsteekt, en zowel hoongelach als aplaus oogst uit de zaal.

De vraag van Mia Doornaert was duidelijk staatskundig van aard: unitarisme is een institutionele term, federalisme is een institutionele term, confederalisme is een institutionele term en separatisme is een institutionele term. Orangisme is een royalistische term en past dus niet in het plaatje. Vaak verwart men orangisme met dat anschluss gedoe van Dietschland. Ik vermoed dat Doornaert dat bedoelde, en De Wever het ook zo interpreteerde, omdat het een veelgemaakte fout is (blijkbaar ook door jou). En dat lijkt me ook aannemelijk, want de meeste vlaamsnationalisten willen dat Dietsland, maar de meesten zijn ook republikein.

Patriot!
6 december 2003, 16:25
Zo wees het DEBAT van gisteren uit.

Geef eens wat meer uitleg.

Het zou me sterk lijken dat een republikein als De Wever voor het Nederlandse vorstenhuis is.

Bedoel je dat hij voor een vereniging is van Vlaanderen of België en Nederland? Dat geloof ik meer.

Meneer vraagt de feiten, meneer krijgt de feiten:

Mia Doornaert zegt: "Misschien volgende keer naast Unitaristen, federalisten, confederalisten en separatisten ook een orangist uitnodigen."
Waarop Bart Dewever ostentatief zijn vinger opsteekt, en zowel hoongelach als aplaus oogst uit de zaal.

De vraag van Mia Doornaert was duidelijk staatskundig van aard: unitarisme is een institutionele term, federalisme is een institutionele term, confederalisme is een institutionele term en separatisme is een institutionele term. Orangisme is een royalistische term en past dus niet in het plaatje. Vaak verwart men orangisme met dat anschluss gedoe van Dietschland. Ik vermoed dat Doornaert dat bedoelde, en De Wever het ook zo interpreteerde, omdat het een veelgemaakte fout is (blijkbaar ook door jou). En dat lijkt me ook aannemelijk, want de meeste vlaamsnationalisten willen dat Dietsland, maar de meesten zijn ook republikein.


Beste El Cid, ik maakte geen fout. Ik doe niet aan interpretatie. Ik geef enkel de feiten weer. En die feiten zijn en blijven: Mia Doornaert zegt orangisme, en Bart de Wever, historicus, steekt zijn hand op. Punt.

El Cid
6 december 2003, 16:33
Denkt u nu echt dat De Wever orangist is? Voor een Dietsland, ja, maar voor Beatrix?

Orangisme in een royalistische term, die vaak verward wordt met dietslandisme (of hoe noem je dat ook weer?). Louis De Potter, een van de vaders van het vaderland van België was ook een orangist, en tegelijk belgicist. Hij zag een monarchie wel zitten onder de Oranje-Nassaus, maar dan wel onder de latere Willem II. Het was pas na het bombardement van Antwerpen dat de Oranje-Nassaus personae non gratae werden in België. Je kunt die situatie vergelijken met Oostenrijk-Hongarije.

Aangezien het debat (vermoed ik, want ik was er niet bij) ging over instituties en niet over de koningen, neem ik aan dat Doornaert een fout maakte en dit Nederlandse rattachisme als orangisme verwarde. Of ging het soms wel over het Nederlandse en Belgische koningshuis in de eerste plaats, Patriot!??

Supe®Staaf
6 december 2003, 16:45
Als we geen graten zien in federerende acties met Walen, waarom zouden we dan afkerig staan van nuttige samenwerkingsverbanden met andere streken, zoals Nederland, Luxemburg (bestaat er al niet zoiets? :wink: ) Frankrijk, Duitsland, etc. etc.?
Wie daar stennis over maakt, veroordeelt eigenlijk in een adem Europa!

El Cid
6 december 2003, 16:53
Als we geen graten zien in federerende acties met Walen, waarom zouden we dan afkerig staan van nuttige samenwerkingsverbanden met andere streken, zoals Nederland, Luxemburg (bestaat er al niet zoiets? :wink: ) Frankrijk, Duitsland, etc. etc.?
Wie daar stennis over maakt, veroordeelt eigenlijk in een adem Europa!

That'll be me!!! ;-)

Patriot!
6 december 2003, 18:41
:?: Waar zeg ik dat ik tegen samenwerking met andere staten ben?

Dimitri
7 december 2003, 14:42
En die mitraillette: u mag beginnen te likkebaarden:
http://www.frites.be/images/content/mitraillette2.jpg
En dan zeggen dat Nederlanders een vreemde smaak hebben... :lol:

El Cid
7 december 2003, 14:52
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.

Vlaamse Leeuw
7 december 2003, 16:11
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.


Ik heb Bart De Wever nog nooit persoonlijk horen zeggen - of in een debat - dat hij een samensmelting met Nederland wil.

Patriot!
7 december 2003, 16:16
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.


Ik heb Bart De Wever nog nooit persoonlijk horen zeggen - of in een debat - dat hij een samensmelting met Nederland wil.

Wel gezien :wink:

Patriot!
7 december 2003, 16:17
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.

Dat is nergens gezegd. De feiten zijn dat Bart De Wever zijn hand ostentatief opstak bij het woord 'orangist'. De interpretatie is volledig voor uw rekening.

Vlaamse Leeuw
7 december 2003, 16:20
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.

Dat is nergens gezegd. De feiten zijn dat Bart De Wever zijn hand ostentatief opstak bij het woord 'orangist'. De interpretatie is volledig voor uw rekening.

Inderdaad.

Voor mij was dit als grap bedoeld, terwijl u denkt dat hij dit serieus meende.

Patriot!
7 december 2003, 16:26
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.

Dat is nergens gezegd. De feiten zijn dat Bart De Wever zijn hand ostentatief opstak bij het woord 'orangist'. De interpretatie is volledig voor uw rekening.

Inderdaad.

Voor mij was dit als grap bedoeld, terwijl u denkt dat hij dit serieus meende.


Misschien kunt gij het hem eens vragen? Gij hebt er denk ik meer contact mee als ik...

Vlaamse Leeuw
7 december 2003, 16:32
Misschien kunt gij het hem eens vragen? Gij hebt er denk ik meer contact mee als ik...

Zoveel ook niet hoor. Maar als ik hem nog eens zien, dan zal ik het hem wel vragen.

El Cid
7 december 2003, 19:04
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.

Dat is nergens gezegd. De feiten zijn dat Bart De Wever zijn hand ostentatief opstak bij het woord 'orangist'. De interpretatie is volledig voor uw rekening.
Moet ik ze nu voor een derde keer herhalen of zo?

Patriot!
7 december 2003, 19:29
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.

Dat is nergens gezegd. De feiten zijn dat Bart De Wever zijn hand ostentatief opstak bij het woord 'orangist'. De interpretatie is volledig voor uw rekening.
Moet ik ze nu voor een derde keer herhalen of zo?


Het kan mij niet schelen hoe GIJ dat interpreteert, ik ben enkel geïnteresseerd in de feiten. Interpreteren doe ik zelf wel.

zorroaster
7 december 2003, 20:01
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.

Dat is nergens gezegd. De feiten zijn dat Bart De Wever zijn hand ostentatief opstak bij het woord 'orangist'. De interpretatie is volledig voor uw rekening.

Moet ik ze nu voor een derde keer herhalen of zo?


Het kan mij niet schelen hoe GIJ dat interpreteert, ik ben enkel geïnteresseerd in de feiten. Interpreteren doe ik zelf wel.

Ik denk spontaan aan woorden zoals "Ijzertorenfilmpje" of "schriftvervalsing", toen de BUB heel boos was omdat al die domme lezers de humor niet wilden inzien van die acties en hun interpretatie niet volgden waarom dat allemaal zo grappig was...

Foundation
7 december 2003, 22:27
Voor mij was dit als grap bedoeld, terwijl u denkt dat hij dit serieus meende.

Ik heb hem daarbij heel serieus zien kijken en jaknikken. Dat zei voor mij genoeg.

Vlaamse Leeuw
7 december 2003, 22:28
Voor mij was dit als grap bedoeld, terwijl u denkt dat hij dit serieus meende.

Ik heb hem daarbij heel serieus zien kijken en jaknikken. Dat zei voor mij genoeg.

Zoals ik reeds gezegd heb, zal ik het hem eens vragen indien ik hem nog eens zie.

El Cid
9 december 2003, 18:42
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.

Dat is nergens gezegd. De feiten zijn dat Bart De Wever zijn hand ostentatief opstak bij het woord 'orangist'. De interpretatie is volledig voor uw rekening.
Moet ik ze nu voor een derde keer herhalen of zo?


Het kan mij niet schelen hoe GIJ dat interpreteert, ik ben enkel geïnteresseerd in de feiten. Interpreteren doe ik zelf wel.

En hoe interpreteert u het dan? Dat lijkt me interessant.

Rudysfonduehuisje
11 december 2003, 13:27
Echter, zulke staat zal al bij voorbaat achterhaald zijn door het bestaan van de EU, die tegen de tijd van de Belgische unitaire staat veel machtiger zal zijn. We maken ons geen illusies: ook België zal deels opgaan in die Europese Unie.


Fout, de verdere uitbreiding van de Europese Unie, zowel territoriaal als op het vlak van bevoegdheden, zal de Benelux terug actueel maken. Als België, Nederland en Luxemburg niet samenwerken, zullen zei steeds mminder te zeggen hebben in het grote Europa. De Benelux als deelfederatie zal een groter economisch en politiek gewicht in de shaal kunnen leggen. Het 'orangisme', of laten we zeggen de Heel-Nederlandse gedachte, heeft dus toekomst.

E PLURIBUS UNUM! E DIVERSITATE UNITAS!

El Cid
11 december 2003, 15:18
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.

Dat is nergens gezegd. De feiten zijn dat Bart De Wever zijn hand ostentatief opstak bij het woord 'orangist'. De interpretatie is volledig voor uw rekening.
Moet ik ze nu voor een derde keer herhalen of zo?


Het kan mij niet schelen hoe GIJ dat interpreteert, ik ben enkel geïnteresseerd in de feiten. Interpreteren doe ik zelf wel.

En hoe interpreteert u het dan? Dat lijkt me interessant.

Hoe interpreteert u het dan, beste Patriot!?

Patriot!
11 december 2003, 16:37
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.

Dat is nergens gezegd. De feiten zijn dat Bart De Wever zijn hand ostentatief opstak bij het woord 'orangist'. De interpretatie is volledig voor uw rekening.
Moet ik ze nu voor een derde keer herhalen of zo?


Het kan mij niet schelen hoe GIJ dat interpreteert, ik ben enkel geïnteresseerd in de feiten. Interpreteren doe ik zelf wel.

En hoe interpreteert u het dan? Dat lijkt me interessant.

Hoe interpreteert u het dan, beste Patriot!?

Ik interpreteerde het als dat Bart De Wever openlijk toegaf voor een samensmelting van Vlaanderen en Nederland zou zijn. Maar ik ben (nog) niet onfeilbaar, ik wilde ook andere interpretaties van dit incident weten :wink:

El Cid
11 december 2003, 16:39
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.

Dat is nergens gezegd. De feiten zijn dat Bart De Wever zijn hand ostentatief opstak bij het woord 'orangist'. De interpretatie is volledig voor uw rekening.
Moet ik ze nu voor een derde keer herhalen of zo?


Het kan mij niet schelen hoe GIJ dat interpreteert, ik ben enkel geïnteresseerd in de feiten. Interpreteren doe ik zelf wel.

En hoe interpreteert u het dan? Dat lijkt me interessant.

Hoe interpreteert u het dan, beste Patriot!?

Ik interpreteerde het als dat Bart De Wever openlijk toegaf voor een samensmelting van Vlaanderen en Nederland zou zijn. Maar ik ben (nog) niet onfeilbaar, ik wilde ook andere interpretaties van dit incident weten :wink:

Zo interpreteerde ik het ook. Waarom gaf u dan de indruk dat de man royalistisch was?

Patriot!
11 december 2003, 16:43
Conlusie: Bart De Wever wil een anschluss bij Nederland, maar dan wel met een president. Zo, we kunnen de topic afsluiten.

Dat is nergens gezegd. De feiten zijn dat Bart De Wever zijn hand ostentatief opstak bij het woord 'orangist'. De interpretatie is volledig voor uw rekening.
Moet ik ze nu voor een derde keer herhalen of zo?


Het kan mij niet schelen hoe GIJ dat interpreteert, ik ben enkel geïnteresseerd in de feiten. Interpreteren doe ik zelf wel.

En hoe interpreteert u het dan? Dat lijkt me interessant.

Hoe interpreteert u het dan, beste Patriot!?

Ik interpreteerde het als dat Bart De Wever openlijk toegaf voor een samensmelting van Vlaanderen en Nederland zou zijn. Maar ik ben (nog) niet onfeilbaar, ik wilde ook andere interpretaties van dit incident weten :wink:

Zo interpreteerde ik het ook. Waarom gaf u dan de indruk dat de man royalistisch was?

Deed ik dat? Vind het alleen bizar dat veel flaminganten streven naar een vereniging met het Koninkrijk Nederland, en niets dan lof hebben over het Nl Koningshuis (zie ook thread over het kind van Willem-Alexander) en tegen het Belgisch Vorstenhuis fulmineren als ware het satan zelve.

El Cid
11 december 2003, 16:45
Vind ik ook: monarchie is monarchie, en als je er principieel tegen bent maakt dat toch niet uit?

Bruno*
11 december 2003, 16:55
Vlaams-nationalisten zijn gewoon republikeinen pour les besoins de la cause. Fervent orangisme-royalisme en flamingantisme gaan hand in hand.

Distel
11 december 2003, 17:01
Vlaams-nationalisten zijn gewoon republikeinen pour les besoins de la cause. Fervent orangisme-royalisme en flamingantisme gaan hand in hand.

Vreemd, ik ben wel Flamingant maar geen Orangist, laat staan een Royalist. Zijn we weer debiele, op niets slaande veralgemeningen aan het verkopen?

Bruno*
11 december 2003, 17:07
Leg dan eens uit wat een Vlaming is en waarom hij verschilt van een Nederlander :?:

Distel
11 december 2003, 17:20
Leg dan eens uit wat een Vlaming is en waarom hij verschilt van een Nederlander :?:

Wat heeft dat ermee te maken?

El Cid
11 december 2003, 18:54
Vlaams-nationalisten zijn gewoon republikeinen pour les besoins de la cause. Fervent orangisme-royalisme en flamingantisme gaan hand in hand.

Dat is een veralgemening die ik niet zou gezegd hebben. Het is nonsens te stellen dat er geen republikeinen bestaan.

El Cid
11 december 2003, 18:55
Leg dan eens uit wat een Vlaming is en waarom hij verschilt van een Nederlander :?:

Pleit jij nu voor een Verenigd Koninkrijk van de Nederlanden?

El Cid
11 december 2003, 18:56
Vlaams-nationalisten zijn gewoon republikeinen pour les besoins de la cause. Fervent orangisme-royalisme en flamingantisme gaan hand in hand.

Vreemd, ik ben wel Flamingant maar geen Orangist, laat staan een Royalist. Zijn we weer debiele, op niets slaande veralgemeningen aan het verkopen?

Vreemd dat u zich eerder een orangist zou wanen dan een royalist, afgaande op de volgorde van uw opsomming.

Vlaamse Leeuw
11 december 2003, 19:15
Deed ik dat? Vind het alleen bizar dat veel flaminganten streven naar een vereniging met het Koninkrijk Nederland, en niets dan lof hebben over het Nl Koningshuis (zie ook thread over het kind van Willem-Alexander) en tegen het Belgisch Vorstenhuis fulmineren als ware het satan zelve.

Dit is natuurlijk een veralgemening. Ik weet niet of de meeste Flaminganten een vereninging met Nederland willen. Er zullen er waarschijnlijk een aantal dit willen, maar of dit de meerderheid is, weet ik toch niet hoor.

Distel
11 december 2003, 19:20
Vlaams-nationalisten zijn gewoon republikeinen pour les besoins de la cause. Fervent orangisme-royalisme en flamingantisme gaan hand in hand.

Vreemd, ik ben wel Flamingant maar geen Orangist, laat staan een Royalist. Zijn we weer debiele, op niets slaande veralgemeningen aan het verkopen?

Vreemd dat u zich eerder een orangist zou wanen dan een royalist, afgaande op de volgorde van uw opsomming.

Waarom zou dit vreemd zijn? De monarchie kan mij gestolen worden, maar een nauwere samenwerking met Nederland zie ik nog wel zitten.

Vlaamse Leeuw
11 december 2003, 19:22
Vlaams-nationalisten zijn gewoon republikeinen pour les besoins de la cause. Fervent orangisme-royalisme en flamingantisme gaan hand in hand.

Vreemd, ik ben wel Flamingant maar geen Orangist, laat staan een Royalist. Zijn we weer debiele, op niets slaande veralgemeningen aan het verkopen?

Vreemd dat u zich eerder een orangist zou wanen dan een royalist, afgaande op de volgorde van uw opsomming.

Waarom zou dit vreemd zijn? De monarchie kan mij gestolen worden, maar een nauwere samenwerking met Nederland zie ik nog wel zitten.

Inderdaad. En een nauwere samenwerking betekent toch geen samensmelting tot 1 land. We hebben het hier bijvoorbeeld over nauwere politiek inititiatieven in Europa, betere economische samenwerking zodat Antwerpen-Rotterdam de sleutelhavens blijven van Europa, ... .

Groot Bakkes
11 december 2003, 19:26
Vlaams-nationalisten zijn gewoon republikeinen pour les besoins de la cause. Fervent orangisme-royalisme en flamingantisme gaan hand in hand.

Vreemd, ik ben wel Flamingant maar geen Orangist, laat staan een Royalist. Zijn we weer debiele, op niets slaande veralgemeningen aan het verkopen?

Vreemd dat u zich eerder een orangist zou wanen dan een royalist, afgaande op de volgorde van uw opsomming.

Waarom zou dit vreemd zijn? De monarchie kan mij gestolen worden, maar een nauwere samenwerking met Nederland zie ik nog wel zitten.

Inderdaad. En een nauwere samenwerking betekent toch geen samensmelting tot 1 land. We hebben het hier bijvoorbeeld over nauwere politiek inititiatieven in Europa, betere economische samenwerking zodat Antwerpen-Rotterdam de sleutelhavens blijven van Europa, ... .

De reden waaarom ook ik een samensmelting aanhaal is om te tonen wat we denken: "Alles is beter dan het huidige België!" Hoewel ik en de meerderheid van de Flaminganten liever een eigen Vlaamse staat willen met natuurlijk nauwe banden met Nederland.

Vlaamse groeten

Erwin

El Cid
11 december 2003, 19:56
zever in pakjes!!!

Distel
11 december 2003, 19:57
zever in pakjes!!!

Was dit een poging om mensen te overtuigen?

Groot Bakkes
11 december 2003, 21:11
zever in pakjes!!!

Was dit een poging om mensen te overtuigen?

El Cids posts zijn inderdaad zeer sterk qua inhoud. :roll: :roll: :roll:

Vlaamse groeten

Erwin

Knuppel
11 december 2003, 21:12
zever in pakjes!!!

Was dit een poging om mensen te overtuigen?

Jeps!

Of is het meest geslaagde argument van Tacitus (en al de rest is zever!) je misschien ontgaan?

Distel
11 december 2003, 21:20
zever in pakjes!!!

Was dit een poging om mensen te overtuigen?

Jeps!

Of is het meest geslaagde argument van Tacitus (en al de rest is zever!) je misschien ontgaan?

Uiteraard niet. Maar dat is allemaal larie en apekool!

Knuppel
11 december 2003, 21:33
Hela, hela stukske nazistisch uierdier!

Als de belgicisten het over zever in pakskes en andere zever hebben dan is dat gene zever hoor, maar een doorslaggevend argument! :evil:

Distel
11 december 2003, 21:55
Hela, hela stukske nazistisch uierdier!

Als de belgicisten het over zever in pakskes en andere zever hebben dan is dat gene zever hoor, maar een doorslaggevend argument! :evil:

Weeral niks dan toogpraat van ons viswijf. Weet je dan niet dat België eeuwig en ondeelbaar is !?!

Vlaamse Leeuw
11 december 2003, 22:01
zever in pakjes!!!

Was dit een poging om mensen te overtuigen?

Jeps!

Of is het meest geslaagde argument van Tacitus (en al de rest is zever!) je misschien ontgaan?

Uiteraard niet. Maar dat is allemaal larie en apekool!

Maar hiermee hebben we nog altijd geen reactie van El Cid over zijn uitspraak "zever in pakjes". We wachten er op.

Foundation
11 december 2003, 22:02
Weeral niks dan toogpraat van ons viswijf. Weet je dan niet dat België eeuwig en ondeelbaar is !?!

Stukske Belgicistische gatlikkers van het establishement Wallon, de enigste juiste oplossing is de onafhankelijke Vlaamse Republiek, omdat ons volk het waard is!

Knuppel
11 december 2003, 22:09
Haal verdorie die Vlaamse koe van je Belze wei zodat ze niet meer uitgemolken kan worden en het is zo gepiept!

Of denk kij nu ékt dat die eeuwik du lait kan blijf keef omdat ze Belle-Fleur De Belgique heet?
Beeuuuuh!

Distel
11 december 2003, 22:13
Haal verdorie die Vlaamse koe van je Belze wei zodat ze niet meer uitgemolken kan worden en het is zo gepiept!

Of denk kij nu ékt dat die eeuwik du lait kan blijf keef omdat ze Belle-Fleur De Belgique heet?
Beeuuuuh!

Kijk, ik ben voorstander van individuele tweedrinkigheid. Alleen heb ik er geen probleem mee dat de boeren van de andere wei, die water drinken, geen melk drinken wanneer ze op onze wei staan. Wij moeten maar zorgen da we water uit ons uiers pissen. Snappie?

El Cid
11 december 2003, 22:14
Het niveau stijgt hier met de minuut.

Distel
11 december 2003, 22:15
Het niveau stijgt hier met de minuut.

Sinds het dieptepunt, "zever in pakjes!!!", is het idd alleen maar omhoog gegaan.

Knuppel
11 december 2003, 22:34
Zelfs mijne uier...meeeuh... Knuppel gaat er mee van omhoog. :lol:

Distel
11 december 2003, 23:33
Zelfs mijne uier...meeeuh... Knuppel gaat er mee van omhoog. :lol:

:P

Knuppel
11 december 2003, 23:39
Zelfs mijne uier...meeeuh... Knuppel gaat er mee van omhoog. :lol:

:P

Erg hé? Zo'n nicksbetekenende naam. :wink:

Distel
11 december 2003, 23:47
Zelfs mijne uier...meeeuh... Knuppel gaat er mee van omhoog. :lol:

:P

Erg hé? Zo'n nicksbetekenende naam. :wink:

Ik kon zo rap niks bedenken. ;)

Knuppel
12 december 2003, 00:12
Ik wel.

Ik ga nu lekker in mijn knuppel...pardon...nickske onder het verendek.

Het was een fijne avond, waarvoor Knuppelse dank.

Bij ons antwoorden ze dan gewoonlijk: het is nicks.

Slaap lekker.... :sleeping:

Distel
12 december 2003, 00:19
Ik wel.

Ik ga nu lekker in mijn knuppel...pardon...nickske onder het verendek.

Het was een fijne avond, waarvoor Knuppelse dank.

Bij ons antwoorden ze dan gewoonlijk: het is nicks.

Slaap lekker.... :sleeping:

Sluppel, Knuppel!

Vlaamse Leeuw
12 december 2003, 00:30
Slaap lekker.... :sleeping:

Slaapwel Knuppel!

ossaert
12 december 2003, 10:10
Zo wees het DEBAT van gisteren uit.

Het is een beetje uit de baan van deze discussie, maar ik vind het bijzonder veelzeggend dat een notoir belgicist een joegoslavisch vlagje in z'n avatar voert. Tito en Albert II, één strijd?

Vlaamse Leeuw
12 december 2003, 10:13
Zo wees het DEBAT van gisteren uit.

Het is een beetje uit de baan van deze discussie, maar ik vind het bijzonder veelzeggend dat een notoir belgicist een joegoslavisch vlagje in z'n avatar voert. Tito en Albert II, één strijd?

Ik zie die Joegoslavische vlag niet hoor. En nu u het toch over Tito heeft. Hier wat meer uitleg er over:

Tito
1892-1980
Joegoslavische president

De Joegoslavische president Tito werd in 1892 geboren als Jozip Broz te Kumrovec in Kroatië. Tito groeide op in een rooms-katholiek gezin met vijftien kinderen. Tijdens de Eerste Wereldoorlog moest hij zijn dienstplicht vervullen in het Oostenrijks-Hongaarse leger, want Kroatië behoorde toen bij Oostenrijk. Tito werd krijgsgevangen gemaakt en naar Rusland overgebracht. In 1920 keerde Tito terug in Joegoslavië.

Tito werd communist en werd in 1928 tot een gevangenisstraf veroordeeld omdat hij propaganda had gemaakt voor de in Joegoslavië verboden communistische partij. Na zijn vrijlating werd hij lid van het centrale comité van de communisten en in 1937 gekozen tot secretaris-generaal.
Tijdens de oorlogsjaren organiseerde Tito een partizanenstrijd tegen de Duitse bezetter. Uiteindelijk werden de Duitsers uit Joegoslavië verdreven en werd Tito gezien als de onbetwiste leider van zijn land. In november 1945 werd de monarchie in Joegoslavië afgeschaft en werd het land omgevormd tot een federale volksrepubliek, waarvan Tito premier werd. In 1953 werd dit premierschap omgezet in een presidentschap.

De communistische partij van Joegoslavië koos voor een eigen koers, onafhankelijk van Rusland. Hierdoor kwam het in 1948 tot een breuk tussen Tito en Stalin.
Tito voerde zowel militair als economisch een geheel eigen koers. Hoewel hij de levensstijl van de kapitalisten afwees, vonden de Westerse toeristen vooral sinds de jaren zeventig hun weg naar Joegoslavië. Regelmatig trad Tito op als spreekbuis van de vrije staten, de landen die niet tot het Oostblok of het Westen gerekend konden worden.
Tito overleed aan de gevolgen van kanker in 1980. Na zijn dood bleek het belang van de Federatie van Joegoslavië. De tegenstellingen tussen de verschillende volken binnen de federatie waren tientallen jaren onzichtbaar geweest, maar kwamen na de dood van de charismatische leider weldra in de openbaarheid

ossaert
12 december 2003, 10:22
Rechtsonder bij de avatar van Patriot!, naast dat 'Friends of Israel'-balkje ('Tito, Sharon en Albert II, één strijd?). Die blauw-wit-rode vlag met een rode-geelgerande ster, dat is de vlag van wijlen communistisch Joegoslavië.

Bedankt voor de info over Tito, maar ik ben zelf genoeg op de hoogte van de Joegoslavische geschiedenis.

Om effe on-topic te blijven, als u mijn onderschrift bekijkt, kent u meteen mijn standpunt over het orangisme.

Vlaamse Leeuw
12 december 2003, 10:26
Rechtsonder bij de avatar van Patriot!, naast dat 'Friends of Israel'-balkje ('Tito, Sharon en Albert II, één strijd?). Die blauw-wit-rode vlag met een rode-geelgerande ster, dat is de vlag van wijlen communistisch Joegoslavië.

Inderdaad. Maar bij mij komt er een rood kruisj, dus ik heb even de link - die bij eigenschappen staat - geplakt in mijn internetbalk en dan zag ik het vlagje wel.


Bedankt voor de info over Tito, maar ik ben zelf genoeg op de hoogte van de Joegoslavische geschiedenis.

Het was maar voor diegene die van Tito niet veel weten.

Bruno*
13 december 2003, 11:54
Tito was een groot staatsman die veel ten goede van zijn land heeft gedaan. Het communistische model was zeker niet ideal voor Joegoslavië, maar beter heeft het land het nooit gehad.

Vlaamse Leeuw
13 december 2003, 12:53
Tito hield de verschillende bevolkingsgroepen bijeen, want na zijn dood viel het land uiteen en braken er burgeroorlogen uit.

El Cid
13 december 2003, 13:08
Tito was een groot staatsman die veel ten goede van zijn land heeft gedaan. Het communistische model was zeker niet ideal voor Joegoslavië, maar beter heeft het land het nooit gehad.

Tito was een dictator!!!

Distel
13 december 2003, 14:12
Tito was een groot staatsman die veel ten goede van zijn land heeft gedaan. Het communistische model was zeker niet ideal voor Joegoslavië, maar beter heeft het land het nooit gehad.

Tito was een dictator!!!

Voor Tacitus een groot staatsman dus.

El Cid
13 december 2003, 14:16
Tito was een dictator!!!

Voor Tacitus een groot staatsman dus.

Als hij enkel een groots man was omdat hij Joegoslavië één had gehouden door dictatoriale middelen, dan vraag ik mij af hoe democratisch Tacitus wel niet is.

Dimitri
13 december 2003, 14:31
Als hij enkel een groots man was omdat hij Joegoslavië één had gehouden door dictatoriale middelen, dan vraag ik mij af hoe democratisch Tacitus wel niet is.
Tacitus heeft gewoon heimwee naar meervolkenstaten, waarvan België de laatst overgebleven is in Europa.

Heb je zijn topic over het herstellen van het Oostenrijk-Hongaarse Rijk al gelezen? Zeer komisch.

Foundation
13 december 2003, 14:55
Zijn alle dictators slecht? Octavianus Augustus was een dictator (in de huidige zin van het woord). Onder zijn bewind beleefde het Romeinse Rijk zijn Gouden Tijdperk.

El Cid
13 december 2003, 15:55
Zijn alle dictators slecht? Octavianus Augustus was een dictator (in de huidige zin van het woord). Onder zijn bewind beleefde het Romeinse Rijk zijn Gouden Tijdperk.

Onder Stalin beleefde Rusland ook zijn gouden tijdperk.

Eens te meer distantieer ik mij van deze antidemocratische belgicisten als democratisch belgicist.

Supe®Staaf
13 december 2003, 15:59
Zijn alle dictators slecht? Octavianus Augustus was een dictator (in de huidige zin van het woord). Onder zijn bewind beleefde het Romeinse Rijk zijn Gouden Tijdperk.
Vergeet er niet bij te vertelllen voor wie precies die tijden goud opbrachten............

Dies
13 december 2003, 16:09
Zijn alle dictators slecht?
Neen, maar dat wil nog niet zeggen dat de dictatuurn als instelling goed zou zijn en nog veel minder dat ze aan mensen die dat niet wensen zou mogen worden opgelegd.

Octavianus Augustus
Het is gebruikelijk om van ofwel Augustus te spreken ofwel Octavianus, een combinatie van deze beiden is niet echt correct :wink:

Octavianus Augustus was een dictator (in de huidige zin van het woord).
Neen hoor. Je mag van Augustus vinden wat je wil, maar hij was absoluut geen dictator. Integendeel; hij wees zelfs het dictatorschap, dat de senaat hem meermaals aanbood, resoluut af. Wat hij wel deed was de monarchie vormen. Het is trouwens fout om de geschiedenis te bekijken vanuit hedendaagse standpunten; dat is een fout die jammer, maar helaas wel vaker gemaakt wordt dezer dagen.

Patriot!
13 december 2003, 18:02
Zijn alle dictators slecht?
Neen, maar dat wil nog niet zeggen dat de dictatuurn als instelling goed zou zijn en nog veel minder dat ze aan mensen die dat niet wensen zou mogen worden opgelegd.

Octavianus Augustus
Het is gebruikelijk om van ofwel Augustus te spreken ofwel Octavianus, een combinatie van deze beiden is niet echt correct :wink:



Toch wel, de letterlijke vertaling zou gewoon Octavianus de Verhevene zijn. Augustus was een eretitel die hij van de Senaat kreeg, en werd aanvankelijk gewoon aan zijn naam toegevoegd. Later werd enkel nog Augustus gezegd. (Zijn officiele titel was Imperator Caesar Augustus, alsook Pater Patriae)

El Cid
13 december 2003, 18:52
Als hij enkel een groots man was omdat hij Joegoslavië één had gehouden door dictatoriale middelen, dan vraag ik mij af hoe democratisch Tacitus wel niet is.
Tacitus heeft gewoon heimwee naar meervolkenstaten, waarvan België de laatst overgebleven is in Europa.

Heb je zijn topic over het herstellen van het Oostenrijk-Hongaarse Rijk al gelezen? Zeer komisch.

Dan komt hij waarschijnlijk in conflict met A, die Oostenrijk-Hongarije als een grote dictatuur zag en voor de volkeren die er deel van uitmaakten er niets dan ellende was, zo gecommandeerd worden door de Oostenrijkers en de Hongaren.

Foundation
13 december 2003, 20:19
Octavianus Augustus was een dictator (in de huidige zin van het woord).
Neen hoor. Je mag van Augustus vinden wat je wil, maar hij was absoluut geen dictator. Integendeel; hij wees zelfs het dictatorschap, dat de senaat hem meermaals aanbood, resoluut af. Wat hij wel deed was de monarchie vormen. Het is trouwens fout om de geschiedenis te bekijken vanuit hedendaagse standpunten; dat is een fout die jammer, maar helaas wel vaker gemaakt wordt dezer dagen.

Wat zij ik? Dictator in de huidige zin van het woord. En dus niet in de betekenis die het Oude Rome kende voor het woord "dictator", i.e. alleenheerschappij in noodtoestanden voor maximaal 6 maanden.

Heb ik trouwens ergens gezegd dat ik dictatorschappen goedkeur, El Cid? Neen, ik heb alleen gezegd dat niet alle dictators daarom slecht zijn. Over het instituut "dictatuur" heb ik mij niet uitgesproken.

Waarom zegt u dan dat ik voor een dictatuur zou zijn en tegen de democratie? Ik ben alleen tegen een veralgemening, en tegen het scheren van bepaalde personen over dezelfde kam. Vlamingen, Walen, Belgen, Nederlanders, dictators of democraten, het zijn allemaal mensen en daarmee is de kous af.

Groot Bakkes
13 december 2003, 20:49
Neen hoor. Je mag van Augustus vinden wat je wil, maar hij was absoluut geen dictator. Integendeel; hij wees zelfs het dictatorschap, dat de senaat hem meermaals aanbood, resoluut af. Wat hij wel deed was de monarchie vormen. Het is trouwens fout om de geschiedenis te bekijken vanuit hedendaagse standpunten; dat is een fout die jammer, maar helaas wel vaker gemaakt wordt dezer dagen.

Wat zij ik?

Wat zei ik, leer je eigen taal.

Vlaamse groeten

Erwin

Patriot!
13 december 2003, 20:52
Wat zij ik?

Wat zei ik, leer je eigen taal.

Vlaamse groeten

Erwin

In uw eigen taal dienen citaten tussen aanhalingstekens te staan.

Foundation
13 december 2003, 20:52
Ik ben een van de meest spellingscorrecte schrijvers op dit forum. Mijn getypte Nederlands is stukken beter dan dat van menig flamingant, die tien jaar achterloopt met de archaïsche "progressieve spelling".

Een schuivertje zal wel niets afdoen aan mijn argument zeker?

Distel
13 december 2003, 20:54
Ik ben een van de meest spellingscorrecte schrijvers op dit forum. Mijn getypte Nederlands is stukken beter dan dat van menig flamingant, die tien jaar achterloopt met de archaïsche "progressieve spelling".

Een schuivertje zal wel niets afdoen aan mijn argument zeker?

Neen, maar een dikke nek opzetten misschien wel.

Groot Bakkes
13 december 2003, 21:04
Wat zei ik, leer je eigen taal.

Vlaamse groeten

Erwin

In uw eigen taal dienen citaten tussen aanhalingstekens te staan.

Niet waar, want die "wat zei ik" was een verbetering.

Vlaamse groeten

Erwin

Groot Bakkes
13 december 2003, 21:06
Ik ben een van de meest spellingscorrecte schrijvers op dit forum. Mijn getypte Nederlands is stukken beter dan dat van menig flamingant, die tien jaar achterloopt met de archaïsche "progressieve spelling".

Een schuivertje zal wel niets afdoen aan mijn argument zeker?

Een werkwoord verwarren met een persoonlijk voornaamwoord noem ik geen progressieve spelling maar een verkrachting van de Nederlandse taal.

Distel
13 december 2003, 21:10
Ik ben een van de meest spellingscorrecte schrijvers op dit forum. Mijn getypte Nederlands is stukken beter dan dat van menig flamingant, die tien jaar achterloopt met de archaïsche "progressieve spelling".

Een schuivertje zal wel niets afdoen aan mijn argument zeker?

Een werkwoord verwarren met een persoonlijk voornaamwoord noem ik geen progressieve spelling maar een verkrachting van de Nederlandse taal.

Foundation, leer uw voorzitter trouwens eens hoe men "Vlaams" schrijft.

Patriot!
13 december 2003, 21:12
In uw eigen taal dienen citaten tussen aanhalingstekens te staan.

Niet waar, want die "wat zei ik" was een verbetering.

Vlaamse groeten

Erwin

Inderdaad, ook dat dient tussen aanhalingstekens te staan, zoals u in uw vorige bijdrage wel kon.

Dimitri
13 december 2003, 21:28
Foundation, leer uw voorzitter trouwens eens hoe men "Vlaams" schrijft.
Da's een progressieve spelling. Althans voor wie in het verleden leeft. :wink:

Foundation
14 december 2003, 00:57
Ik ben een van de meest spellingscorrecte schrijvers op dit forum. Mijn getypte Nederlands is stukken beter dan dat van menig flamingant, die tien jaar achterloopt met de archaïsche "progressieve spelling".

Een schuivertje zal wel niets afdoen aan mijn argument zeker?

Een werkwoord verwarren met een persoonlijk voornaamwoord noem ik geen progressieve spelling maar een verkrachting van de Nederlandse taal.

Niet begrijpend kunnen lezen noem kan ik evenzeer aanranding van ons onderwijs noemen. Ik heb namelijk niet mijn fout goedgepraat onder het mom van progressieve spelling. Heb ik ergens geschreven dat dat mijn fout "progressieve spelling" was? Neen, integendeel, ik geef mijn fout toe. Ik zei wel: vele flaminganten gebruiken expres de progressieve spelling. Maar dat is blijkbaar geen probleem?

Het gaat hier trouwens niet om het verwisselen van werkwoord met voornaamwoord, maar om het verwisselen van ei met ij. Dat "zij" toevallig een voornaamwoord is in onze taal, daar kan ik niets aan doen. U leest dus niet alleen dingen die ik niet geschreven heb, u slaagt er ook in om de aard van de fout volledig mis te hebben. (Ik hoop waarlijk dat u geen dokter bent)

Beste Distel, u beschuldigt mij van het hebben van een dikke nek: als mijn argumenten op deze manier weerlegd worden, is het heel erg moeilijk om niet triomfantelijk te gaan doen... En ik blijf erbij: als het spelling betreft, ben ik over het algemeen zeker geen slechte leerling.

Verder is Erwin hier de taalpurist, hij mag het mijn voorzitter leren als hij zo graag op taalfouten vit, ik doe dat niet (dat zijn immers geen argumenten die betrekking hebben tot de onderwerpen op dir forum). Mijn voorzitter mag van mij doen wat hij niet laten kan. Ieder lid van B.U.B. geniet een zeer grote mate van vrije meningsuiting en persoonlijk initiatief. Als ik dat van hem mag doen, is het niet meer dan logisch dat hij dat ook van mij mag. Wederzijds respect heet dat.

Patriot!
14 december 2003, 01:04
Wanneer onze voorzitter sneert naar de ouderwetsheid van een bepaalde ideologie, dan vind ik dat taalgrapje heel treffend en leuk gevonden! :wink:

El Cid
14 december 2003, 01:23
Rustig, rustig!!!

We zijn hier volwassenen (hoop ik) en we gaan niet langer bakeleien om een spelfoutje (hoop ik)

Distel
14 december 2003, 10:48
Beste Distel, u beschuldigt mij van het hebben van een dikke nek: als mijn argumenten op deze manier weerlegd worden, is het heel erg moeilijk om niet triomfantelijk te gaan doen... En ik blijf erbij: als het spelling betreft, ben ik over het algemeen zeker geen slechte leerling.

Beste Foundation, ik weet van uw kwaliteiten wellicht meer dan van gelijk wie op dit forum, ondanks het feit dat eel van die andere forummers hier al langer zitten dan u. Hierbij zitten uw IQ, het feit dat u een interessante stapel diploma's heeft, het feit dat u in een elitistische studierichting zat (i.t.t. het armtierige EMT), en nu dus dat u een geweldige speller bent (zeker t.o.v. die Flamingantjes).

Ieder zijn interpretatie natuurlijk, maar wat mij betreft, blijft uw nek nog steeds dikker dan uw stapel diploma's.

Distel
14 december 2003, 10:50
Wanneer onze voorzitter sneert naar de ouderwetsheid van een bepaalde ideologie, dan vind ik dat taalgrapje heel treffend en leuk gevonden! :wink:

Waarom kunnen wij jullie programma dan niet in het Latijn bewonderen?

Foundation
14 december 2003, 10:53
Tja Distel, als ze mij beginnen te pakken op spelfouten, dan moet ik mij verdedigen. Ik zeg niet dat ik het altijd fautloos doe, maar valse bescheidenheid siert ook niet hebben ze mij altijd ingepeperd. Weet wat je kan en wees er trots op. Ik weet dat en ik ben er trots op, en ik kom er voor uit.

De EMT kwestie, daar heb ik mij reeds lang voor verexcuseerd (maar die informatie is u blijkbaar ontgaan), hoewel de cijfers bij elk CLB opgevraagd kunnen worden en ook ik ze gezien heb.

Foundation
14 december 2003, 10:54
Wanneer onze voorzitter sneert naar de ouderwetsheid van een bepaalde ideologie, dan vind ik dat taalgrapje heel treffend en leuk gevonden! :wink:

Waarom kunnen wij jullie programma dan niet in het Latijn bewonderen?

Omdat ons programma vooruitstrevend is. Een harmonische samenleving gebaseerd op wederzijds respect en kennis over de barrières heen, hoe nobel kan het worden?

Distel
14 december 2003, 11:23
Tja Distel, als ze mij beginnen te pakken op spelfouten, dan moet ik mij verdedigen. Ik zeg niet dat ik het altijd fautloos doe, maar valse bescheidenheid siert ook niet hebben ze mij altijd ingepeperd. Weet wat je kan en wees er trots op. Ik weet dat en ik ben er trots op, en ik kom er voor uit.

De EMT kwestie, daar heb ik mij reeds lang voor verexcuseerd (maar die informatie is u blijkbaar ontgaan), hoewel de cijfers bij elk CLB opgevraagd kunnen worden en ook ik ze gezien heb.

Het gebeurt wel vaker dat iemand zich moet verdedigen tegen zo'n dingen. Maar het gebeurt slechts zelden dat dat op zo'n opschepperige manier gebeurt.

Distel
14 december 2003, 11:26
Waarom kunnen wij jullie programma dan niet in het Latijn bewonderen?

Omdat ons programma vooruitstrevend is. Een harmonische samenleving gebaseerd op wederzijds respect en kennis over de barrières heen, hoe nobel kan het worden?

Een vooruitstrevend programma dat terug wil naar het onwerkbare, unitaire België. Wederzijds respect, behalve t.o.v. de Flaminganten (die volgens sommige BUBers zowat overal zitten). Kennis over de barrières heen, vooral die van de voorzitter die nog niet eens lijkt te weten hoe groot Vlaanderen is en hoe men "Vlaanderen" schrijft.

Nobel? :lol: :lol: :lol: :lol: U heeft weer een heel hoge dunk van uzelf, Foundation.

Knuppel
14 december 2003, 21:40
Omdat ons programma vooruitstrevend is. Een harmonische samenleving gebaseerd op wederzijds respect en kennis over de barrières heen, hoe nobel kan het worden?

Een vooruitstrevend programma dat terug wil naar het onwerkbare, unitaire België. Wederzijds respect, behalve t.o.v. de Flaminganten (die volgens sommige BUBers zowat overal zitten). Kennis over de barrières heen, vooral die van de voorzitter die nog niet eens lijkt te weten hoe groot Vlaanderen is en hoe men "Vlaanderen" schrijft.

Nobel? :lol: :lol: :lol: :lol: U heeft weer een heel hoge dunk van uzelf, Foundation.

:rofl:

Dit is wel een hele goeie van Foundation. :wink:

Ik zeg niet dat ik het altijd fautloos doe, maar valse bescheidenheid siert ook niet hebben ze mij altijd ingepeperd.

Ze hadden je beter ingepeperd dat échte bescheidenheid wel degelijk siert.

Opvoeders zijn echter evenmin altijd foutloos...

Groot Bakkes
14 december 2003, 21:58
Ik ben een van de meest spellingscorrecte schrijvers op dit forum. Mijn getypte Nederlands is stukken beter dan dat van menig flamingant, die tien jaar achterloopt met de archaïsche "progressieve spelling".


Dat kan toch niet op mij bedoeld zijn. Toen zat ik nog in de kleuterschool en kon ik bijgevolg nog niet eens schrijven.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

Dies
14 december 2003, 22:12
Tja Distel, als ze mij beginnen te pakken op spelfouten, dan moet ik mij verdedigen. Ik zeg niet dat ik het altijd fautloos doe, maar valse bescheidenheid siert ook niet hebben ze mij altijd ingepeperd. Weet wat je kan en wees er trots op. Ik weet dat en ik ben er trots op, en ik kom er voor uit.
De EMT kwestie, daar heb ik mij reeds lang voor verexcuseerd (maar die informatie is u blijkbaar ontgaan), hoewel de cijfers bij elk CLB opgevraagd kunnen worden en ook ik ze gezien heb.
Zoals Knuppel zegt: "Bescheidenheid siert weldegelijk hoor". Al geef ik uw opvoeder wel gedeeltelijk gelijk; men mag namelijk best zijn capaciteiten kennen, daar trots op zijn en daar voor uit komen. U zal zelf wel beseffen dat het een kwestie is van een juist evenwicht te vinden tussen deze beiden en een kwestie van weten wanneer men fier en trots mag zijn zonder dat men vervalt in gepoch en - onterechte - opschepperij.

Ik heb enkele stukjes tekst een kleurtje gegeven, omdat ze fouten bevatten tegen de Nederlandse taal. Wordt nu a.u.b. niet kwaad, want het betreft hier slechts een kleine plagerige sneer, die ik omwille van de context wel gepast, amusant en op zijn plaats vond zijn :wink:

Foundation
14 december 2003, 23:14
Omdat ons programma vooruitstrevend is. Een harmonische samenleving gebaseerd op wederzijds respect en kennis over de barrières heen, hoe nobel kan het worden?

Een vooruitstrevend programma dat terug wil naar het onwerkbare, unitaire België. Wederzijds respect, behalve t.o.v. de Flaminganten (die volgens sommige BUBers zowat overal zitten). Kennis over de barrières heen, vooral die van de voorzitter die nog niet eens lijkt te weten hoe groot Vlaanderen is en hoe men "Vlaanderen" schrijft.

Nobel? :lol: :lol: :lol: :lol: U heeft weer een heel hoge dunk van uzelf, Foundation.

Wij willen een nieuwe unitaire staat, die bestaat uit het oude instistutionele gestel, maar met effectieve toepassingen van taalwetten en geen voortrekkerij omwille van taal.

Wederzijds respect houdt in dat men respect heeft voor de ander. Ik zie enkele drammerige flaminganten die overal in Wallonië in het Nederlands bediend willen worden en vieze neuzen trekken naar al wat Franstalig riekt, niet direct respect hebben voor hun landgenoten. Pas als dat er is, wat goodwill, tolerantie en beleefdheid, zal u ons verdiende respect krijgen.

Onze voorzitter kent zijn talen zeer goed, en als hij allusies wilt maken op geschiedkundige feiten is dat zijn zaak, daar moet je niet bij mij over komen klagen. Ik heb reeds gezegd dat BUB leden een grote mate van initiatief mogen nemen.

Ik vind eenheid in verscheidenheid, harmonisch met elkaar samenleven nobel. Het kan zijn dat u volksnationalisme nobeler vindt.

Eendracht maakt macht!

Foundation

Foundation
14 december 2003, 23:18
Zoals Knuppel zegt: "Bescheidenheid siert weldegelijk hoor". Al geef ik uw opvoeder wel gedeeltelijk gelijk; men mag namelijk best zijn capaciteiten kennen, daar trots op zijn en daar voor uit komen. U zal zelf wel beseffen dat het een kwestie is van een juist evenwicht te vinden tussen deze beiden en een kwestie van weten wanneer men fier en trots mag zijn zonder dat men vervalt in gepoch en - onterechte - opschepperij.


Sinds ik van enkele leerkrachten naar mijn voeten heb gekregen omdat ik mij heb weggestoken na het winnen van een grote wedstrijd en ze het maar na een week wisten, ben ik van houding veranderd. Ik toon nu wat ik kan in plaats van het te verbergen. En dat heeft mij nog geen windeieren gelegd.

Mag een mens niet trots zijn op wat hij verwezenlijkt heeft?

Maar wat draagt het kappen op mijn hoogmoed bij aan de discussie?

Distel
14 december 2003, 23:45
Wij willen een nieuwe unitaire staat, die bestaat uit het oude instistutionele gestel, maar met effectieve toepassingen van taalwetten en geen voortrekkerij omwille van taal.

Jullie programma komt neer op het unitaire België van vroeger.

Wederzijds respect houdt in dat men respect heeft voor de ander. Ik zie enkele drammerige flaminganten die overal in Wallonië in het Nederlands bediend willen worden en vieze neuzen trekken naar al wat Franstalig riekt, niet direct respect hebben voor hun landgenoten. Pas als dat er is, wat goodwill, tolerantie en beleefdheid, zal u ons verdiende respect krijgen.

Wederzijds respect houdt in dat men niet om de haverklap mensen associeert met nazisme of racisme. U mag mij trouwens eens de passages tonen waaruit u concludeert dat "enkele drammerige flaminganten overal in Wallonië in het Nederlands bediend willen worden en vieze neuzen trekken naar al wat Franstalig riekt".

Het respect van sommige BUBers is zo groot dat ze de ene dag een "wapenstilstand" afkondigen, en de volgende alweer zitten te lullen over landverraad. Als d�*t jullie "verdiende" respect is, dan mag je ze houden.

Onze voorzitter kent zijn talen zeer goed, en als hij allusies wilt maken op geschiedkundige feiten is dat zijn zaak, daar moet je niet bij mij over komen klagen. Ik heb reeds gezegd dat BUB leden een grote mate van initiatief mogen nemen.

En zijn jullie van plan om ook eens deftige initiatieven te nemen ipv "Project Vlaemsch"?

Ik vind eenheid in verscheidenheid, harmonisch met elkaar samenleven nobel. Het kan zijn dat u volksnationalisme nobeler vindt.

Jullie harmonie en verscheidenheid beperkt zich tot het rabiaat unitarisme, zoveel is al lang gebleken. Nobel? :lol: :lol: :lol: :lol:

Eendracht maakt macht!

Maar dan toch niet op Belgisch niveau, getuige de opdeling in gewesten/gemeenschappen.

Distel
14 december 2003, 23:47
Sinds ik van enkele leerkrachten naar mijn voeten heb gekregen omdat ik mij heb weggestoken na het winnen van een grote wedstrijd en ze het maar na een week wisten, ben ik van houding veranderd. Ik toon nu wat ik kan in plaats van het te verbergen. En dat heeft mij nog geen windeieren gelegd.

Mag een mens niet trots zijn op wat hij verwezenlijkt heeft?

Maar wat draagt het kappen op mijn hoogmoed bij aan de discussie?

U verwart trots met verwaandheid.

Dies
15 december 2003, 08:54
Maar wat draagt het kappen op mijn hoogmoed bij aan de discussie?
Niets, dus laat ons het hier maar bij houden. :wink: Al was het heus niet als gekap bedoelt hoor, eender als goede raad van iemand die u vertelt wat u binnen 20jaar waarschijnlijk zelf zal zeggen tegen iemand van uw huidige leeftijd. :wink:

giserke
15 december 2003, 09:35
Wreed interessante discutie, over iets beginnen en dan beginnen lullen over spelfouten.
Nog maar te zwijgen over den topic.
Nu hebben de bubbels nog niet uitgelegd wat onzen Bart "zou" uitgestoken hebben

Foundation
15 december 2003, 21:05
Ik ben niet begonnen over spelfouten te lullen. Ik vind het ook lullig.

Zijn hand, toen Mia Doornaert opperde dat bij een volgend debat een orangist een interessante gesprekspartner zou zijn.