PDA

View Full Version : Britse moslima houdt kersttoespraak


nubian
26 december 2006, 17:14
Een gesluierde islamitische vrouw heeft een kersttoespraak gehouden op de Britse zender Channel 4
De vrouw legde daarbij uit waarom ze gesluierd door het leven gaat. Ze riep verder op tot tolerantie. Channel 4 ziet de kerstboodschap van de vrouw als een bijdrage aan een betere verstandhouding tussen de religies.
De Britse koningin Elizabeth II riep in de 'echte' kersttoespraak alle generaties op de kloven te overbruggen die leeftijdsgroepen scheidt.

baseballpolitieker
26 december 2006, 18:12
Een gesluierde islamitische vrouw heeft een kersttoespraak gehouden op de Britse zender Channel 4
De vrouw legde daarbij uit waarom ze gesluierd door het leven gaat. Ze riep verder op tot tolerantie. Channel 4 ziet de kerstboodschap van de vrouw als een bijdrage aan een betere verstandhouding tussen de religies.
De Britse koningin Elizabeth II riep in de 'echte' kersttoespraak alle generaties op de kloven te overbruggen die leeftijdsgroepen scheidt.
Heeft ze ook uitgelegd waarom ze in de uk woont en niet in haar moslim land!?

Mustapha
26 december 2006, 18:51
Ze is bekeerd ;-)

Antoon
26 december 2006, 19:09
Heeft ze ook uitgelegd waarom ze in de uk woont en niet in haar moslim land!?

Ze heeft gezegd in haar toespraak dat het Verenigd Koninkrijk het beste land ter wereld is om er vrij je godsdienst te beleven.

Niet moeilijk, heb je al eens geprobeerd in één van de tientallen moslimdictaturen te leven? Zelfs voor de moslims zelf is het gruwelijk, laat staan voor andere religies.

bolle
26 december 2006, 19:23
Ze is bekeerd ;-)

Ik wens dat ze sterft;-)

baseballpolitieker
26 december 2006, 22:15
Ze heeft gezegd in haar toespraak dat het Verenigd Koninkrijk het beste land ter wereld is om er vrij je godsdienst te beleven.

Niet moeilijk, heb je al eens geprobeerd in één van de tientallen moslimdictaturen te leven? Zelfs voor de moslims zelf is het gruwelijk, laat staan voor andere religies.
Eigenlijk als je het een beetje interpreteerd heeft ze dus een anti-islam boodschap gehouden, mooi zo!;-)

Ke Nan
26 december 2006, 22:24
Ik wens dat ze sterft;-)

Waarom die knipoog?

carlgustaaf
26 december 2006, 22:48
Ze is bekeerd ;-)nou en? Bekeerd of niet, je moet je toch stukken beter voelen in een écht moslim-land als kersverse bekeerde? Dan kan je je helemaal inprenten, en onderdompelen in de bewonderde kultuur...

Bobke
26 december 2006, 23:04
Een gesluierde islamitische vrouw heeft een kersttoespraak gehouden op de Britse zender Channel 4
De vrouw legde daarbij uit waarom ze gesluierd door het leven gaat. Ze riep verder op tot tolerantie. Channel 4 ziet de kerstboodschap van de vrouw als een bijdrage aan een betere verstandhouding tussen de religies.
De Britse koningin Elizabeth II riep in de 'echte' kersttoespraak alle generaties op de kloven te overbruggen die leeftijdsgroepen scheidt.
Hoe weet je dat het een vrouw was ?

nubian
26 december 2006, 23:06
Hoe weet je dat het een vrouw was ?good question! mon ami

baseballpolitieker
26 december 2006, 23:38
Verplaatsen naar k&k zou ik zeggen!:lol:

Bhairav
27 december 2006, 08:36
Onder die sluier was dat wijf even naakt als ander wijven die ook naakt zijn.
Hypocriete huwelijksnachtslet.

Antoon
27 december 2006, 11:24
http://images.andale.com/f2/101/126/11364415/2006/9/21/2003_0429_125010AA.jpg

"Ik voel mij bevrijd door mijn niqab (kleed)", aldus Khadijah, de Britse moslima tijdens haar 'alternatieve kerstboodschap' op Channel 4.



.

Bobke
27 december 2006, 11:34
http://images.andale.com/f2/101/126/11364415/2006/9/21/2003_0429_125010AA.jpg

"Ik voel mij bevrijd door mijn niqab (kleed)", aldus Khadijah, de Britse moslima tijdens haar 'alternatieve kerstboodschap' op Channel 4.



.
Wie zou zich niet bevrijd voelen ?
Het kan net zo goed Erdal zijn.

eno2
27 december 2006, 11:36
Britse moslima houdt kersttoespraak

Ook die heb ik weten te ontwijken.

Asshen Sukar
27 december 2006, 11:59
Moslims die kersttoestpraken houden, ze beginnen de Westerse cultuur over te nemen. Mss is ze een heel knappe babe en heeft ze zich is ze nu ook bevrijd met die niqab zodat mannen niet meer naar haar fluiten.

Valt er eigenlijk veel zinnigs te zeggen over deze kersttoestpraak?

Bobke
27 december 2006, 12:26
Moslims die kersttoestpraken houden, ze beginnen de Westerse cultuur over te nemen. Mss is ze een heel knappe babe en heeft ze zich is ze nu ook bevrijd met die niqab zodat mannen niet meer naar haar fluiten.

Valt er eigenlijk veel zinnigs te zeggen over deze kersttoestpraak?
Of een travestiet, een ontsnapte gangster of gewoon haar man.

Online
27 december 2006, 13:18
http://images.andale.com/f2/101/126/11364415/2006/9/21/2003_0429_125010AA.jpg

"Ik voel mij bevrijd door mijn niqab (kleed)", aldus Khadijah, de Britse moslima tijdens haar 'alternatieve kerstboodschap' op Channel 4.



.


Alles went behalve een sprekende tent.8-)

Bobke
27 december 2006, 18:36
Alles went behalve een sprekende tent.8-)
We hebben ook al een sprekende valies.

Antoon
28 december 2006, 11:05
We hebben ook al een sprekende valies.

wie dan?

illwill
28 december 2006, 12:00
Is er nu echt niets anders waar moslims het over kunnen hebben eigenlijk? Waarom moet elke seconde die ze krijgen altijd over de islam gaan? Op nederlandse tv krijgen ze heel wat zendtijd en elke keer maar dan ook elke keer dat ik er voorbij zap gaat het om de islam en dus hun geloof. Houden ze zich nu echt met niets anders bezig?

Jozef Ostyn
28 december 2006, 12:29
Is er nu echt niets anders waar moslims het over kunnen hebben eigenlijk? Waarom moet elke seconde die ze krijgen altijd over de islam gaan? Op nederlandse tv krijgen ze heel wat zendtijd en elke keer maar dan ook elke keer dat ik er voorbij zap gaat het om de islam en dus hun geloof. Houden ze zich nu echt met niets anders bezig?

Het lijkt mij niet abnormaal dat wanneer men zendtijd geeft aan een religieuze groep, die groep het dan over zijn religie heeft.

illwill
28 december 2006, 12:33
Het lijkt mij niet abnormaal dat wanneer men zendtijd geeft aan een religieuze groep, die groep het dan over zijn religie heeft.

Ik vind het niet abnormaal dat men het over zijn geloof heeft ik vind het gewoonweg abnormaal dat men het ALTIJD over zijn geloof moet hebben. Zoals ik al zei, hebben ze nu echt gewoonweg niets anders? Mij niet gelaten é, ik ben blij dat ik me niet constant moet uiten omwille van mijn geloof.

Asshen Sukar
28 december 2006, 12:39
Het lijkt mij niet abnormaal dat wanneer men zendtijd geeft aan een religieuze groep, die groep het dan over zijn religie heeft.

Op de vrt wordt ook zendtijd gegeven, ergens na 12 uur snachts heb ik gemerkt voor de Christenen, het gaat ook over het geloof maar met interessantere onderwerpen. Heb een sessie gezien over de mogelijke interpretaties van de verloren zoon en zijn vader. Ook een over mensen die tijdelijk in een klooster gingen wonen en een discussie van Daneels de Dalai Lama en een Joodse Rabijn. Waren allemaal duidelijk uitgewerkt, interessant en begrijpelijk voor niet gelovigen.
Waarom kunnen de moslims ook niet zoiets maken met duidelijke uitleg en over het dagelijks leven in plaats van te zeggen dat ze zig vrij voelen onder die blauwe tent en een Arabische preek in de moskee te laten zien?
Als ze zendtijd krijgen op de openbare omroep moet het voor iedereen toegankelijk zijn en niet alleen voor moslims.

nubian
28 december 2006, 13:09
Is er nu echt niets anders waar moslims het over kunnen hebben eigenlijk? Waarom moet elke seconde die ze krijgen altijd over de islam gaan? Op nederlandse tv krijgen ze heel wat zendtijd en elke keer maar dan ook elke keer dat ik er voorbij zap gaat het om de islam en dus hun geloof. Houden ze zich nu echt met niets anders bezig?Niet mee eens....ze bespreken niet enkel de islam, maar ook alledaagse problemen.

circe
28 december 2006, 13:22
Ik heb er geen probleem mee indien ze in speciale programma's over hun geloof praten. (NMO, hoe heet het alweer Braambos etc...)

Maar in gelijkwelk programma op gelijkwelke zender is elke hoofddoek die wordt uitgenodigd over haar "vrijheid" en geloof bezig. Blijkbaar hebben die mensen dus werkelijk geen leven buiten de koran: want daar staat dus alles in.

illwill
28 december 2006, 13:49
Niet mee eens....ze bespreken niet enkel de islam, maar ook alledaagse problemen.

Ja, over discriminatie van moslims zekers.

Ik heb echt waar hen nog nooit over iets anders horen praten.

nubian
28 december 2006, 13:51
Ja, over discriminatie van moslims zekers.

Ik heb echt waar hen nog nooit over iets anders horen praten.Neen toch niet.
Ik kijk nu toevallig naar deze programma's en het gaat elke week over andere onderwerpen.

Basy Lys
28 december 2006, 20:42
Niet mee eens....ze bespreken niet enkel de islam, maar ook alledaagse problemen.
Evident. De "islam" is dan ook niet religie, maar regelt het hele doen en laten van de mens en de maatschappij.

Indien het enkel om religie zou gaan, zou niemand er een probleem mee hebben. Maar de "islam" is oneindig veel meer dan dat: het is een een "total way of life", een echte ideologie die elk aspect van het menselijke (samen)leven beheerst: hoe men opstaat, hoe men zijn oren wast, hoe en wat men eet, hoe men het op de wc doet, hoe men gaat slapen, hoe men vrijt, etc., en ook met welke mensen men mag omgaan, hoe men er dan mee moet omgaan, of men een hand mag geven of niet, of men ze als baas mag of moet respecteren of niet, etc., hoe politiek moet bedreven worden, en ook de economie, en hoe oorlog moet gevoerd worden, hoe men werkt of laat werken, en zo tot in het oneindige en tot in het kleinste detail.

En ja, ook hoe, hoe vaak, waar en wanneer moet gebeden worden, of niet. Dat is een stuk van de permanente indoctrinatie.

,,In zijn Burgermanifest van tien jaar geleden trekt Guy Verhofstadt harder van leer tegen de islam dan de Italiaanse premier Silvio Berlusconi onlangs deed. [snip] Verhofstadt schreef toen: ,,De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (...) Is de zaak-Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?'' (my bold).