PDA

View Full Version : Standpunt politieke partijen over Vlaamse onafhankelijkheid


FMisplon
30 oktober 2002, 12:08
http://www.politics.be/images/dossiers/vlaamseleeuw.jpgDe Vlaamse onafhankelijkeheid is reeds sedert het ontstaan van de Belgische staat een heikel punt geweest. Ook dezer dagen nog is het een twist waardoor vele partijen zich fundamenteel kunnen onderscheiden van elkaar. Het is nu reeds een strijd over lange jaren. De einde van deze jarenlange strijd is zeker nog niet in zicht, nu we worden opgeslokt door het uitdijende Europa. Een overzicht van de talrijke standpunten.
Lees verder op politics.be... (http://www.politics.be/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=166&page=1)

Moi
30 oktober 2002, 12:40
Hup, hup SPA

VL
30 oktober 2002, 15:06
Wat de N-VA betreft, Meneer Misplon, die is voor een onafhankelijke staat Vlaanderen in een Verenigd Europa. Natuurlijk moet Vlaanderen zijn eigenheid behouden.

Maar dat wist u natuurlijk al...

De andere partijen? Tja, dat is wel duidelijk zeker? Buiten het Blok willen ze vasthouden aan België. Ocharme Vlaanderen.

VL

Moi
30 oktober 2002, 15:23
Wat de N-VA betreft, Meneer Misplon, die is voor een onafhankelijke staat Vlaanderen in een Verenigd Europa.

Dat is zoals "ik ben voor smurfen die niet blauw zijn"

Ik ben tegen Vlaanderen what so ever.

Knuppel
30 oktober 2002, 15:24
Wat de N-VA betreft, Meneer Misplon, die is voor een onafhankelijke staat Vlaanderen in een Verenigd Europa. Natuurlijk moet Vlaanderen zijn eigenheid behouden.

Maar dat wist u natuurlijk al...

De andere partijen? Tja, dat is wel duidelijk zeker? Buiten het Blok willen ze vasthouden aan België. Ocharme Vlaanderen.

VL

Ooit wordt "arm" Vlaanderen wel wakker....als het euh....arm genoeg is gemaakt door België... :(

...en er in Vlaanderen toch niets meer te halen is... :cry:

VL
30 oktober 2002, 15:26
Met 'ocharme Vlaanderen' bedoelde ik dat het er met onze huidige regering niet al te goed uit ziet voor Vlaanderen.

Niet dat Vlaanderen zielig is, verre van!

Moi
30 oktober 2002, 15:30
Met 'ocharme Vlaanderen' bedoelde ik dat het er met onze huidige regering niet al te goed uit ziet voor Vlaanderen.

Niet dat Vlaanderen zielig is, verre van!

De regering is misschien niet goed bezig, maar Vlaanderen is wel degelijk zielig.

VL
30 oktober 2002, 15:32
De regering is misschien niet goed bezig, maar Vlaanderen is wel degelijk zielig.

Het typeert u, Moi. Maar zal ik je echt om degelijke argumenten moeten smeken?

Dank u wel...

Moi
30 oktober 2002, 15:47
Argumenten waarom Vlaanderen zielig is:

-In een tijd van Europese vereniging, trekt de flamingant zich terug in z'n geliefde vlaanderland.

-alhoewel de meerderheid van de Vlamingen niet flamingantisch gezind is (er zit geen enkele flamingantische partij in de Vlaamse regering, het ultieme bewijs); trachten de flaminganten, in de persoon van Geertje, de Vlamingen een fake Vlaams gevoel op te leggen.

-De meerderheid van de flaminganten hecht veel belang aan de guldensporenslag, een mensonterend gevecht waarin een franstalige graaf nederlandstalige Brabanders versloeg.

-De echte flaminganten gaan nog jaarlijks "op den yzerbedevoart" ; het aantal kan je op één hand tellen

-De echte flaminganten zingen op "den elfden Juul" "de Vloamschen Liewe" en "zwoaen met de liewevlegge" ; awel ik heb op 11 juli genen mens dat zien doen (als ge dat daarenboven nog niet zielig vindt?)


Dit lijkt allemaal heel zielig maar het zieligste moet nog komen:

De valse flaminganten (ongeveer 9/10 van het N-VA kiezerskorps, onder wie ook Geertje) zijn enkel flamingant voor 't geld en DAT, DAT is pas ZIELIG
[/b]

VL
30 oktober 2002, 15:56
Argumenten waarom Vlaanderen zielig is:

-In een tijd van Europese vereniging, trekt de flamingant zich terug in z'n geliefde vlaanderland.

-alhoewel de meerderheid van de Vlamingen niet flamingantisch gezind is (er zit geen enkele flamingantische partij in de Vlaamse regering, het ultieme bewijs); trachten de flaminganten, in de persoon van Geertje, de Vlamingen een fake Vlaams gevoel op te leggen.

-De meerderheid van de flaminganten hecht veel belang aan de guldensporenslag, een mensonterend gevecht waarin een franstalige graaf nederlandstalige Brabanders versloeg.

-De echte flaminganten gaan nog jaarlijks "op den yzerbedevoart" ; het aantal kan je op één hand tellen

-De echte flaminganten zingen op "den elfden Juul" "de Vloamschen Liewe" en "zwoaen met de liewevlegge" ; awel ik heb op 11 juli genen mens dat zien doen (als ge dat daarenboven nog niet zielig vindt?)


Dit lijkt allemaal heel zielig maar het zieligste moet nog komen:

De valse flaminganten (ongeveer 9/10 van het N-VA kiezerskorps, onder wie ook Geertje) zijn enkel flamingant voor 't geld en DAT, DAT is pas ZIELIG

Flamingant voort geld? Mag ik lachen? Wat is dat nu voor reden om op een partij te stemmen, volgens mij wint een kiezer daar geen geld mee.

Dat je niemand de Vlaamse Leeuw hebt horen zingen is omdat je ofwel doof bent ofwel omdat je je angstvallige ne bang voor de realiteit je die 11de juli opgesloten hebt in je kelder.

Vlaanderen trekt zich niet terug in z'n Vlaanderland. De N-VA is voor een Vlaanderen als DEEL van dat Europa.

Ik voel mij Vlaming en daar heeft niemand toe bijgedragen om me dat gevoel op te leggen. Ze hebben het mij niet opgelegd. Fake-gevoel? Vergeet het. In hart en nieren.

De guldensporenslag mensonterend? Welke oorlog is dat niet? Alle oorlogen zijn zo! En de Guldensporenslag wordt herdacht omdat Vlamingen (aangevuld met Brabanders) een slag wonnen terwijl ze geacht werden kansloos te zijn.

Zo, uw argumentjes zijn weerlegt, en ik heb er geeneens moeite voor gehad.

Bewijst hoe sterk ze waren!!!

VL

Moi
30 oktober 2002, 16:03
Argumenten waarom Vlaanderen zielig is:

-In een tijd van Europese vereniging, trekt de flamingant zich terug in z'n geliefde vlaanderland.

-alhoewel de meerderheid van de Vlamingen niet flamingantisch gezind is (er zit geen enkele flamingantische partij in de Vlaamse regering, het ultieme bewijs); trachten de flaminganten, in de persoon van Geertje, de Vlamingen een fake Vlaams gevoel op te leggen.

-De meerderheid van de flaminganten hecht veel belang aan de guldensporenslag, een mensonterend gevecht waarin een franstalige graaf nederlandstalige Brabanders versloeg.

-De echte flaminganten gaan nog jaarlijks "op den yzerbedevoart" ; het aantal kan je op één hand tellen

-De echte flaminganten zingen op "den elfden Juul" "de Vloamschen Liewe" en "zwoaen met de liewevlegge" ; awel ik heb op 11 juli genen mens dat zien doen (als ge dat daarenboven nog niet zielig vindt?)


Dit lijkt allemaal heel zielig maar het zieligste moet nog komen:

De valse flaminganten (ongeveer 9/10 van het N-VA kiezerskorps, onder wie ook Geertje) zijn enkel flamingant voor 't geld en DAT, DAT is pas ZIELIG

Flamingant voort geld? Mag ik lachen? Wat is dat nu voor reden om op een partij te stemmen, volgens mij wint een kiezer daar geen geld mee.

Dat je niemand de Vlaamse Leeuw hebt horen zingen is omdat je ofwel doof bent ofwel omdat je je angstvallige ne bang voor de realiteit je die 11de juli opgesloten hebt in je kelder.

Vlaanderen trekt zich niet terug in z'n Vlaanderland. De N-VA is voor een Vlaanderen als DEEL van dat Europa.

Ik voel mij Vlaming en daar heeft niemand toe bijgedragen om me dat gevoel op te leggen. Ze hebben het mij niet opgelegd. Fake-gevoel? Vergeet het. In hart en nieren.

De guldensporenslag mensonterend? Welke oorlog is dat niet? Alle oorlogen zijn zo! En de Guldensporenslag wordt herdacht omdat Vlamingen (aangevuld met Brabanders) een slag wonnen terwijl ze geacht werden kansloos te zijn.

Zo, uw argumentjes zijn weerlegt, en ik heb er geeneens moeite voor gehad.

Bewijst hoe sterk ze waren!!!

VL

De meeste flaminganten, onder wie ook Geertje, zijn inderdaad flamingant voor 't geld. Dat gij daar blind voor zijt kan mij niks schelen, maar 't is de realiteit. De Vlamingen vochten tijdens de guldensporenslag TEGEN de Brabanders, pipo, niet "aangevuld met". Vlaanderen dient als staat uitgesloten te worden uit Europa en kan dus met haar separatistisch, egoïstisch karakter GEEN deel uitmaken van een verenigd Europa. Dat gij u Vlaming voelt kan mij geen barst schelen, maar de meerderheid van de mensen die in het gebied "Vlaanderen" wonen denkt er blijkbaar anders over (cfr verkiezingen). Ik ben daarenboven op 11 juli WEL buiten gekomen.

S.
30 oktober 2002, 17:07
De regering is misschien niet goed bezig, maar Vlaanderen is wel degelijk zielig.

Als je sommige posts hier leest, kan je dat natuurlijk moeilijk ontkennen. Sommigen doen bijvoorbeeld niet eens de moeite om hun stellingen te onderbouwen. Hun post beperkt zich dan ook meestal tot het schrijven van één zin.
Arm Vlaanderen...

Robrecht
30 oktober 2002, 17:29
[quote="Moi"]Argumenten waarom Vlaanderen zielig is:

-In een tijd van Europese vereniging, trekt de flamingant zich terug in z'n geliefde vlaanderland.

Antwoord:Niets is minder waar, het Vlaamsnationalisme is de Vlaamse uiting van het volksnationalisme. Volksnationalisme streeft naar solidariteit en zelfbeschikkingsrecht van volkeren waar ook ter wereld.
Volkeren die door imperialistische en koloniale grootmachten ingekapseld werden in kunstmatige staten. Of hoe denkt u dat dit onland België ontstaan is?

-alhoewel de meerderheid van de Vlamingen niet flamingantisch gezind is (er zit geen enkele flamingantische partij in de Vlaamse regering, het ultieme bewijs); trachten de flaminganten, in de persoon van Geertje, de Vlamingen een fake Vlaams gevoel op te leggen.

Antwoord:Een "Vals gevoel" zegt u? Dat moet u mij eens verklaren hoe een identiteit die gevormd wordt door taal, cultuur en ja zelfs sociale geschiedenis of economische realiteit, kortom elementen waar we elke dag in leven en maken tot wat we zijn, vals kan zijn.
"Fake" vind ik meer een kunstmatige construktie(België) met een geïmporteerde ondemocratische monarchie, mij laten opdringen als zijnde mijn identiteit.

-De meerderheid van de flaminganten hecht veel belang aan de guldensporenslag, een mensonterend gevecht waarin een franstalige graaf nederlandstalige Brabanders versloeg.

Antwoord:Als Vlaamsgezinde zie ik de Guldensporenslag als een symbool van emancipatiestrijd. Een symbool niets meer en niets minder.
Het stemt de Vlaamse beweging ook tot eer dat ze slechts de politieke wegen bewandelt ipv middeleeuwse agressie, voor deze emancipatiestrijd.
Kan ik het helpen dat kunstmatig België geen historische verleden heeft?


-De echte flaminganten gaan nog jaarlijks "op den yzerbedevoart" ; het aantal kan je op één hand tellen.

Antwoord:U heeft grote handen, blijkbaar. Als u mij ter wereld een gebeuren kunt opnoemen die ontstaan is uit de vroegste vredesbewegingen, die nog jaarlijks duizenden interesseert, ga uw gang.


-De echte flaminganten zingen op "den elfden Juul" "de Vloamschen Liewe" en "zwoaen met de liewevlegge" ; awel ik heb op 11 juli genen mens dat zien doen (als ge dat daarenboven nog niet zielig vindt?)

Antwoord;Wat zingen uw collega Belgicisten op 21 juli. Zoek trouwens op wanneer men een Nederlandstalige versie van uw Brabanconne voor het eerst uitbracht. Dit kan u misschien verlichten over het feit dat België niet direckt de Vlaamse meerderheid van haar bevolking wist te erkennen.
Ook democratie op zijn Belgisch waarschijnlijk.

Knuppel
30 oktober 2002, 17:56
Aan zichzelf denkt een mens de hele wereld te kennen,zei mijn vader zaliger...
Vandaar wellicht die beschuldiging van bepaalde mensen aan het adres van de enige geldbelusten in dit land: de vlaams-nationalisten en vooral de partijvoorzitter van één van deze partijen.

Neen, Moi, jij denkt zéker niet aan je eigen geldzak want jij denkt Belgisch. :lol: :lol: :lol:

Darwin
30 oktober 2002, 21:48
Wat Vlaanderen betreft staat er bij de programmapunten bij "Leefbaar" :


"Grotere zelfstandigheid voor Vlaanderen, Wallonië en Brussel."

Vlaanderen is te zien als het nederlandstalig gedeelte van België. Nu echter Europa meer en meer aan belang wint worden de grenzen van België en dus ook van Vlaanderen steeds minder belangrijk. Belgisch en Nederlands Limburg zullen zich meer met elkaar verwant gaan voelen dan met Oost- of West-Vlaanderen. In Zeeuws-Vlaanderen wil men zelfs aansluiten bij het zuiden. En in Lille/Rijsel wordt je als Vlaamssprekende vriendelijker tegemoet getreden dan in Brussel.

De Vlaamse identiteit zoals we die kenden in het Belgisch kader zal dus nog moeilijk overeind blijven in de toekomst.

Anderszijds is één van de belangrijkste programmapunten van "Leefbaar" ook dat het belang van de "gemeenschap" terug moet hersteld worden. Mensen hebben het nodig om zich onderdeel te weten van een groep die groter is dan henzelf.

Misschien moeten we naar kleinere entiteiten die de huidige nationale grenzen van Europa overschrijden en die meer aansluiten bij het lokale karakter van een streek. Kleinere entiteiten die dichter bij de mens staan en waar de mens meer het gevoel heeft betrokken te zijn bij en invloed te hebben op wat er in zijn leefomgeving gebeurt. Entiteiten ook die aan alle economische, sociale, culturele behoeften kunnen voldoen. En dan komen we uit bij regio's die zo groot zijn als één of meer Belgische provincies.

Een denkoefening zou kunnen opleveren : "Vlaanderen" "Brabant" "Limburg" , waar het de zuidelijke Nederlanden betreft.

Maar zulke staatkundige hervormingen moeten natuurlijk in de eerste plaats gedragen worden door de bevolking van deze regio's zelf en mogen niet van bovenaf opgedrongen worden.

Stefanie
30 oktober 2002, 23:21
Argumenten waarom Vlaanderen zielig is:

-In een tijd van Europese vereniging, trekt de flamingant zich terug in z'n geliefde vlaanderland.
De Engelsen en de Ieren zijn véél nationalistischer. Ze staan véél kritischer tegenover Europa. Engeland heeft de Euro niet en de Ieren stemden eerst tégen het verdrag van Nice. Ik hoor hier in Vlaanderen veel minder kritiek op de EU. En de Fransen zijn ook veel nationalistischer. Daar protesteren ze tegen fastfoodketens. Dat zie ik de Vlamingen niet doen. Integendeel. We krijgen het verwijt niet nationalistisch genoeg te zijn.

-alhoewel de meerderheid van de Vlamingen niet flamingantisch gezind is (er zit geen enkele flamingantische partij in de Vlaamse regering, het ultieme bewijs); trachten de flaminganten, in de persoon van Geertje, de Vlamingen een fake Vlaams gevoel op te leggen.

De NVA wilt een onafhankelijk Vlaanderen. Maar wat doe je met mensen die wel autonomie willen maar geen onafhankelijkheid? Bovendien houden de colaboratie en de slechte reputatie van het Vlaams Blok veel mensen tegen om voor de Vlaamsgezinden te zijn.

-De meerderheid van de flaminganten hecht veel belang aan de guldensporenslag, een mensonterend gevecht waarin een franstalige graaf nederlandstalige Brabanders versloeg.

Het is gewoon een stuk geschiedenis. Bovendien mogen we toch weten wat er toen gebeurd is? Het was inderdaad een vreselijk gevecht en erg gewelddadig, maar het mag toch geen taboe zijn? We mogen het toch niet verzwijgen en doen alsof het nooit gebeurd is?

-De echte flaminganten gaan nog jaarlijks "op den yzerbedevoart" ; het aantal kan je op één hand tellen

Wel, de jonge generatie heeft die periode niet meegemaakt. Misschien moeten ze die bedevaart maar in een nieuw jasje steken. Ik kan best begrijpen dat het voor jonge Vlaamsgezinden verouderd is. Ze hebben het niet meegemaakt, maar dat wilt nog niet zeggen dat ze Belgicist zijn?

-De echte flaminganten zingen op "den elfden Juul" "de Vloamschen Liewe" en "zwoaen met de liewevlegge" ; awel ik heb op 11 juli genen mens dat zien doen (als ge dat daarenboven nog niet zielig vindt?)

Op 11 juli was er die reportage op netwerk. Die Nederlandse journalist vond het opmerkelijk dat het niet als nationale feestdag gevierd werd. De Vlaamse regering wilt echter niet met het Vlaams blok of de collaboratie geasocieerd worden. Dit heeft gewoon met een slechte reputatie van de Vlaamsgezinden te maken. De andere partijen noemen het Vlaams Blok ondemocratisch en zo en op die manier krijgen de Vlaams gezinden een slechte naam.


Dit lijkt allemaal heel zielig maar het zieligste moet nog komen:

De valse flaminganten (ongeveer 9/10 van het N-VA kiezerskorps, onder wie ook Geertje) zijn enkel flamingant voor 't geld en DAT, DAT is pas ZIELIG

Dat is onzin. Als we niet opletten dreigt de Nederlandse taal te verdwijnen. In Vlaanderen is men zich daar meer van bewust, maar in Nederland is het erg. Die houden niet van hun taal en gebruiken heel vaak Engelse woorden. En ook op de VRT rukt het Engels steeds meer op. Ik denk nu aan die sponsor Toyota en die trailer.
[/b]

Pieterjan
30 oktober 2002, 23:52
De meeste flaminganten, onder wie ook Geertje, zijn inderdaad flamingant voor 't geld. Dat gij daar blind voor zijt kan mij niks schelen, maar 't is de realiteit.

Naar aanleiding van uw beschuldiging (9/10 N-VA doen het voor het geld) heb ik een kleine navraag gedaan. Representatief is ze zeker niet te noemen daarvoor is de doelgroep (gelukkig) te uitgebreid. Natuurlijk geeft geen enkel N-VA-lid toe dat ze het -ik citeer- voor 't geld doen. Nu ken ik persoonlijk ook enkele mensen uit andere partijen, ook aan hen heb ik gevraagd of de kans bestaat dat een simpel partijlid als drijfveer geld heeft. Telkens en telkens opnieuw heb ik mogen horen wie zo iets heeft uitgevonden. Het financiële aspect komt pas piepen wanneer er een verantwoordelijkheid mee gepaard gaat. Hoeveel van ons hebben hier een vernatwoordelijk te torsen op de schouders. Weinig, zeker geen 9/10. Nu zou ik willen weten van waar u deze beschuldiging uit? Uit gebrek aan beter misschien?

S.
31 oktober 2002, 00:05
Nu zou ik willen weten van waar u deze beschuldiging uit? Uit gebrek aan beter misschien?

Misschien om een discussie uit te weg te gaan over zij die België bijeen willen houden om financiële...

Moi
31 oktober 2002, 12:50
Zie je wel, S. zegt het ook 9/10 N-VA'ers doen het voor het geld!

Pieterjan
31 oktober 2002, 13:09
Zie je wel, S. zegt het ook 9/10 N-VA'ers doen het voor het geld!



Mmmm Moi, ik weet niet wat van u te denken. Blijkbaar ben ik iets te lang weg geweest om de evoluties te kunnen bijbenen. Waar S. op alludeert is het feit dat u misschien te veel aandacht schenkt aan de zeldzame separatistische geldwolven en dat u uit het oog verliest hoe massaal de unionistische sjacheraars staan te dringen.

Moi
31 oktober 2002, 13:12
Zie je wel, S. zegt het ook 9/10 N-VA'ers doen het voor het geld!



Mmmm Moi, ik weet niet wat van u te denken. Blijkbaar ben ik iets te lang weg geweest om de evoluties te kunnen bijbenen. Waar S. op alludeert is het feit dat u misschien te veel aandacht schenkt aan de zeldzame separatistische geldwolven en dat u uit het oog verliest hoe massaal de unionistische sjacheraars staan te dringen.

Die zeldzame zou "bijna alle" dienen te zijn: ze hebben toch zo ne schrik dat hun centjes naar Wallonnië gaan, maar mijn centen gaan naar de Vloanders en dat is minstens even erg: niet dus!

Supe®Staaf
31 oktober 2002, 13:17
9/10 lijkt mij een zware onderschatting.

Moi
31 oktober 2002, 13:20
9/10 lijkt mij een zware onderschatting.

maar wel een absoluut minimum :lol:

Pieterjan
31 oktober 2002, 13:22
ze hebben toch zo ne schrik dat hun centjes naar Wallonnië gaan, maar mijn centen gaan naar de Vloanders en dat is minstens even erg: niet dus!


Hoe kan u nu liever hebben dat uw geld naar een deelstaat gaat waarbij de affiniteit opmerkelijk lager ligt dan in uw eigen gewest. Daar waar familie, vrienden, collega's, etc. mee van kunne genieten.

Moi
31 oktober 2002, 13:28
ze hebben toch zo ne schrik dat hun centjes naar Wallonnië gaan, maar mijn centen gaan naar de Vloanders en dat is minstens even erg: niet dus!


Hoe kan u nu liever hebben dat uw geld naar een deelstaat gaat waarbij de affiniteit opmerkelijk lager ligt dan in uw eigen gewest. Daar waar familie, vrienden, collega's, etc. mee van kunne genieten.

Daar ligt de kern van het egoïsme. Als ik uw lijn doortrek dan mogen ook alle transfers naar West-Vlaanderen, Antwerpen en Brabant (behalve Brussel dan) stoppen, en moeten er subsidies naar Slowakije gaan omwille van mijn superegoïstisch-NVA-geestje. Wel daar ligt de kern: egoïsme! Dat gewest kan me de bomen in! Weg ermee! dan kunnen de centjes van die overbodige ministers naar mijn familie en vrienden gaan! Schaft de OCMW's en de sociale zekerheid maar mee af zeker, is da wat ge wilt? of heeft uw familie die wel nodig? "alles wat geld kost de boom in!
Behalve mezelf!" is dat het logo van den NVA? Precies wel èh!

Supe®Staaf
31 oktober 2002, 14:00
dan kunnen de centjes van die overbodige ministers naar mijn familie en vrienden gaan!
Naïevelingen die geloven dat ze één Euro profijt gaan slaan uit een secessie.
Er zit reeds een vlaamsche generatie gieren in de takken van de politieke bomen te wachten op prooi.
Benieuwd hoe die het sociaal-economische bloedbad gaan verhelpen van alle vlamingen die aan België hun boterham met beleg verdienen. Of hebben ze daar de 6-decennia oude oplossing van hun aanbeden nonkel Dolf voor in petto? Neem als overtuigde unitarist maar liefst geen douche meer in het Vlaams Huis na een verdere overheveling van bevoegdheden en middelen naar de gewesten.

Knuppel
31 oktober 2002, 15:45
dan kunnen de centjes van die overbodige ministers naar mijn familie en vrienden gaan!
Naïevelingen die geloven dat ze één Euro profijt gaan slaan uit een secessie.
Er zit reeds een vlaamsche generatie gieren in de takken van de politieke bomen te wachten op prooi.
Benieuwd hoe die het sociaal-economische bloedbad gaan verhelpen van alle vlamingen die aan België hun boterham met beleg verdienen. Of hebben ze daar de 6-decennia oude oplossing van hun aanbeden nonkel Dolf voor in petto? Neem als overtuigde unitarist maar liefst geen douche meer in het Vlaams Huis na een verdere overheveling van bevoegdheden en middelen naar de gewesten.

Ik begin te geloven dat het sociaal-economische bloedbad, door een onafhankelijk Vlaanderen veroorzaakt, een aanvang zou kunnen nemen in Aalst. Meer bepaald ten huize Superstaaf. :roll:

Als het je gerust kan stellen, Staafje, je krijgt onderdak van me in Limburg, moest Vlaanderen je broodroven door je Belgische broodheer overbodig te maken. Ik heb hier een bad én een douche en mijn centrale verwarming werkt op stookolie inplaats van op gas... :wink:

VL
31 oktober 2002, 16:08
Ik begin te geloven dat het sociaal-economische bloedbad, door een onafhankelijk Vlaanderen veroorzaakt, een aanvang zou kunnen nemen in Aalst. Meer bepaald ten huize Superstaaf.

Als het je gerust kan stellen, Staafje, je krijgt onderdak van me in Limburg, moest Vlaanderen je broodroven door je Belgische broodheer overbodig te maken. Ik heb hier een bad én een douche en mijn centrale verwarming werkt op stookolie inplaats van op gas...

Heb je misschien nog plaats voor Moi ook? Je mag hem/haar toch niet in de kou laten staan! En dan heb je meteen alle belgicisten in je huis. Das wel minder natuurlijk. :D

Knuppel
31 oktober 2002, 16:22
Ik begin te geloven dat het sociaal-economische bloedbad, door een onafhankelijk Vlaanderen veroorzaakt, een aanvang zou kunnen nemen in Aalst. Meer bepaald ten huize Superstaaf.

Als het je gerust kan stellen, Staafje, je krijgt onderdak van me in Limburg, moest Vlaanderen je broodroven door je Belgische broodheer overbodig te maken. Ik heb hier een bad én een douche en mijn centrale verwarming werkt op stookolie inplaats van op gas...

Heb je misschien nog plaats voor Moi ook? Je mag hem/haar toch niet in de kou laten staan! En dan heb je meteen alle belgicisten in je huis. Das wel minder natuurlijk. :D

Ik denk dat er geen enkel probleem is ...
voor belgicisten die geen hekel hebben aan een knus en comfortabel, maar wel flamingantisch nestje... :roll:

Ook Moi is dus welkom... :wink:

Supe®Staaf
31 oktober 2002, 17:24
Ik begin te geloven dat het sociaal-economische bloedbad, door een onafhankelijk Vlaanderen veroorzaakt, een aanvang zou kunnen nemen in Aalst. Meer bepaald ten huize Superstaaf. :roll:
Heb ik daar dan ooit een geheim van gemaakt? :wink:
Anderzijds geloof je toch niet dat België reeds meer dan 150 jaar instandgehouden werd enkel en alleen ten mijnen gerieve? Ik verkeer in goed én talrijk gezelschap, weet je.

Als het je gerust kan stellen, Staafje, je krijgt onderdak van me in Limburg, moest Vlaanderen je broodroven door je Belgische broodheer overbodig te maken. Ik heb hier een bad én een douche en mijn centrale verwarming werkt op stookolie inplaats van op gas... :wink:
Een luxepaard houden is geen goedkope aangelegenheid...........
Ik eet graag veel en goed, en heb dure hobbies.
Hou jullie handjes tegen mekaar en laat België zolang mogelijk mijn sponsoring verzorgen, mijn onkosten vergoeden, en mijn boterham rijkelijk beleggen.
8) :twisted: :P

Knuppel
31 oktober 2002, 18:08
Ik begin te geloven dat het sociaal-economische bloedbad, door een onafhankelijk Vlaanderen veroorzaakt, een aanvang zou kunnen nemen in Aalst. Meer bepaald ten huize Superstaaf. :roll:
Heb ik daar dan ooit een geheim van gemaakt? :wink:
Anderzijds geloof je toch niet dat België reeds meer dan 150 jaar instandgehouden werd enkel en alleen ten mijnen gerieve? Ik verkeer in goed én talrijk gezelschap, weet je.

Als het je gerust kan stellen, Staafje, je krijgt onderdak van me in Limburg, moest Vlaanderen je broodroven door je Belgische broodheer overbodig te maken. Ik heb hier een bad én een douche en mijn centrale verwarming werkt op stookolie inplaats van op gas... :wink:
Een luxepaard houden is geen goedkope aangelegenheid...........
Ik eet graag veel en goed, en heb dure hobbies.
Hou jullie handjes tegen mekaar en laat België zolang mogelijk mijn sponsoring verzorgen, mijn onkosten vergoeden, en mijn boterham rijkelijk beleggen.
8) :twisted: :P

Ik begrijp het... :(

Hopelijk voor jou kunnen de Belgische luxe paarden nog eens 150 jaar verder leven zoals ze dat de vorige 150 jaar deden, maar ik vrees ervoor. Zelfs de domste Vlaming wordt na zulke lange tijd een heel klein beetje slimmer. :?

Ik kook wel goed en veel...maar heb daardoor echter niet veel over voor dure hobbies. Ik heb er zelf eentje die zeer goedkoop is en wellicht zelfs leuker dan jouw dure. :oops:

Een troost voor het geval dat je Belgische droom zelfs geen kwart eeuw meer stand houdt? :idea:

Je bent nog altijd welkom in mijn gas(t)vrije, Limburgse woning... :D

Ik ben immers dol op eerlijke mensen...ook al zijn het Belgicisten. :wink:

VL
31 oktober 2002, 19:08
Je bent nog altijd welkom in mijn gas(t)vrije, Limburgse woning...


Hèhèhè. Je moet niet onderdoen :wink: :wink: :wink:

Knuppel
31 oktober 2002, 19:11
Je bent nog altijd welkom in mijn gas(t)vrije, Limburgse woning...

:wink:
Hèhèhè. Je moet niet onderdoen :wink: :wink: :wink:

:D :D :D

Duym
1 november 2002, 06:59
Geachte heer,


Dank voor uw bezoek aan mijn vernieuwde webstek!

Uw stille werk apprecieer ik ten zeerste.

Wat uw opmerking betreft, kan ik u zeggen dat de Vlaamse onafhankelijkheid programmapunt nummer 1 was, is en blijft van het Vlaams Blok. Ik heb dat overigens vorige week bij 'Polspoel en Desmet' nog eens duidelijk kunnen stellen. Ook Filip Dewinter zal dit graag onderschrijven.

Doe rustig voort met het goede werk!


Vriendelijke groeten


Gerolf Annemans


Op dertig jaar tijd kende ons land niet minder dan vijf staatshervormingen. Die hebben vooral geleid tot een doolhof waarin zelfs specialisten hun weg niet meer vinden. België telt nu zes regeringen met in totaal een stuk of zestig Ministers. Er zijn 7 parlementen en ongeveer 500 parlementsleden. Maar worden we nu beter bestuurd? Zijn de Vlamingen al baas in eigen huis? Neen, voor elke belangrijke beslissing hebben we nog altijd de goedkeuring van de Walen nodig. Of het nu gaat om de politiehervorming, de spoorwegen, belastingvermindering, de hervorming van het gerecht ... Het is duidelijk. Het Belgisch federalisme werd uitgevonden om de Belgische constructie te redden. En om de jaarlijkse transfer van honderden miljarden Vlaams geld naar Wallonië veilig te stellen.

Zonder toestemming van de Walen en de PS gebeurt er niets in dit land. Geen verlaging van personen- en vennootschapsbelasting in Vlaanderen. Geen Vlaamse premie voor loopbaanonderbreking of tijdskrediet. Geen grondige hervorming van politie en justitie. Geen regeling voor spijtoptanten. De Waalse veto's zijn niet meer te tellen. Allerlei wetten hebben er ook voor gezorgd dat de Vlaamse meerderheid aan banden werd gelegd.

België is dus geen echte democratie en zal het ook nooit worden.

Als Vlaanderen nationaal en internationaal zijn rechten wil laten gelden, is er maar één keuze mogelijk: een eigen Vlaamse staat, met Brussel als hoofdstad.

Hoog tijd voor een vreedzame boedelscheiding.

Het Vlaams Blok kiest resoluut voor Vlaamse onafhankelijkheid, omdat we daar recht op hebben, omdat we daar allemaal beter van worden en omdat we democraten zijn.

Pieterjan
1 november 2002, 09:56
Geachte heer,


Dank voor uw bezoek aan mijn vernieuwde webstek!

Uw stille werk apprecieer ik ten zeerste.

Wat uw opmerking betreft, kan ik u zeggen dat de Vlaamse onafhankelijkheid programmapunt nummer 1 was, is en blijft van het Vlaams Blok. Ik heb dat overigens vorige week bij 'Polspoel en Desmet' nog eens duidelijk kunnen stellen. Ook Filip Dewinter zal dit graag onderschrijven.

Doe rustig voort met het goede werk!


Vriendelijke groeten


Gerolf Annemans


Op dertig jaar tijd kende ons land niet minder dan vijf staatshervormingen. Die hebben vooral geleid tot een doolhof waarin zelfs specialisten hun weg niet meer vinden. België telt nu zes regeringen met in totaal een stuk of zestig Ministers. Er zijn 7 parlementen en ongeveer 500 parlementsleden. Maar worden we nu beter bestuurd? Zijn de Vlamingen al baas in eigen huis? Neen, voor elke belangrijke beslissing hebben we nog altijd de goedkeuring van de Walen nodig. Of het nu gaat om de politiehervorming, de spoorwegen, belastingvermindering, de hervorming van het gerecht ... Het is duidelijk. Het Belgisch federalisme werd uitgevonden om de Belgische constructie te redden. En om de jaarlijkse transfer van honderden miljarden Vlaams geld naar Wallonië veilig te stellen.

Zonder toestemming van de Walen en de PS gebeurt er niets in dit land. Geen verlaging van personen- en vennootschapsbelasting in Vlaanderen. Geen Vlaamse premie voor loopbaanonderbreking of tijdskrediet. Geen grondige hervorming van politie en justitie. Geen regeling voor spijtoptanten. De Waalse veto's zijn niet meer te tellen. Allerlei wetten hebben er ook voor gezorgd dat de Vlaamse meerderheid aan banden werd gelegd.

België is dus geen echte democratie en zal het ook nooit worden.

Als Vlaanderen nationaal en internationaal zijn rechten wil laten gelden, is er maar één keuze mogelijk: een eigen Vlaamse staat, met Brussel als hoofdstad.

Hoog tijd voor een vreedzame boedelscheiding.

Het Vlaams Blok kiest resoluut voor Vlaamse onafhankelijkheid, omdat we daar recht op hebben, omdat we daar allemaal beter van worden en omdat we democraten zijn.


Een mooi staaltje van de klakkeloze 'copy + paste' techniek. De inventiviteit wordt blijkbaar ondergeschikt gemaakt aan het 'komen tot eingen inzichten'. De afbotting van de identiteit is een belangrijk onderdeel in het tot stand brengen van een dictatoriale machtsstructuur...

Knuppel
1 november 2002, 10:04
Kijk eens naar de titel van deze topic, Pieterjan.
En door wie hij werd opgestart.

Supe®Staaf
1 november 2002, 10:08
Een mooi staaltje van de klakkeloze 'copy + paste' techniek. De inventiviteit wordt blijkbaar ondergeschikt gemaakt aan het 'komen tot eingen inzichten'. De afbotting van de identiteit is een belangrijk onderdeel in het tot stand brengen van een dictatoriale machtsstructuur...
Waarde Pieterjan,
Duym is niet van mijn gedacht, maar je kan niet ontkennen dat hij zich een eigen mening over vele zaken heeft eigen gemaakt, vaak tégen het programma van zijn partij in! (cfr. de homotopics)
Waarschijnlijk is deze onterechte sneer het gevolg van jouw schrijnend gebrek aan internettoegang :?: :P

Knuppel
1 november 2002, 10:23
Dan is er eens een gematigde Vlaams-nationalist van het Vlaams Blok maar hij wordt onterecht door een Vlaams-nationalist van de N-VA aangepakt.
Dit zijn de dingen waar ik nu mee kan janken want zo zullen we dus nooit onafhankelijk worden op eigen, Vlaams-nationalistische krachten.
Dit zijn ook de dingen waardoor ik weiger te kiezen voor één van de twee. :cry:

VL
1 november 2002, 10:33
Dan is er eens een gematigde Vlaams-nationalist van het Vlaams Blok maar hij wordt onterecht door een Vlaams-nationalist van de N-VA aangepakt.
Dit zijn de dingen waar ik nu mee kan janken want zo zullen we dus nooit onafhankelijk worden op eigen, Vlaams-nationalistische krachten.
Dit zijn ook de dingen waardoor ik weiger te kiezen voor één van de twee.

Maar Knuppel toch! Op wie zal jij dan stemmen? Blanco of zo? Ik denk niet dat dit de beste oplossing is hoor!

Pieterjan
1 november 2002, 10:44
Misschien draagt die Duym wel een goede boodschap uit maar vertrekt hij vanuit een verkeerd milieu, het woord van een Blokker wordt nu eenmaal woord voor woord ontleed. Dat is nu het zware lot dat zij moeten meedragen.
Als je werkelijk een gematigd Vlaams-nationalist bent, dan zit je duidelijk niet op je plaats!

Pieterjan
1 november 2002, 10:48
Waarschijnlijk is deze onterechte sneer het gevolg van jouw schrijnend gebrek aan internettoegang :?: :P


Beste SuperStaaf, hier schuilt meer waarheid in dan u misschien denkt. Vele namen klinken mij onbekend in de oren. Deze taxeer ik dan ook op de uitlatingen die zijn momenteel formuleren. Ik kan moeilijk al hun vorige postings opzoeken en doorsnuffelen. Mijn sneren zijn als preciesiebommen (hoe je hetook mag schrijven, staat niet in Gr. Boekje)
Ze treffen vaak doel en als ze dan het geoorloofde doelwit missen, raken ze goede zielen. Jammer.

Knuppel
1 november 2002, 10:53
Dan is er eens een gematigde Vlaams-nationalist van het Vlaams Blok maar hij wordt onterecht door een Vlaams-nationalist van de N-VA aangepakt.
Dit zijn de dingen waar ik nu mee kan janken want zo zullen we dus nooit onafhankelijk worden op eigen, Vlaams-nationalistische krachten.
Dit zijn ook de dingen waardoor ik weiger te kiezen voor één van de twee.

Maar Knuppel toch! Op wie zal jij dan stemmen? Blanco of zo? Ik denk niet dat dit de beste oplossing is hoor!

Met kiezen bedoelde ik het lidmaatschap van een partij.
Met de VERkiezingen zal ik een proteststem uitbrengen waarmee ik het huidige beleid in zijn totaal kan helpen afstraffen. Op welke LIJST kan ik daarvoor het best stemmen?

Knuppel
1 november 2002, 11:00
Misschien draagt die Duym wel een goede boodschap uit maar vertrekt hij vanuit een verkeerd milieu, het woord van een Blokker wordt nu eenmaal woord voor woord ontleed. Dat is nu het zware lot dat zij moeten meedragen.
Als je werkelijk een gematigd Vlaams-nationalist bent, dan zit je duidelijk niet op je plaats!

Ben je daar wel zeker van?
Misschien zou dat "verkeerde milieu" er anders wel bij varen moesten zich daar meer mensen zoals Duym in mengen. Met als gevolg dat dit milieu niet meer zo "verkeerd" zou blijven en de Vlaams-nationalisten nader tot elkaar kunnen komen.

Begin intussen beter zelf de woorden van Duym op een wat realistischer wijze te 'ontleden'.

Duym
1 november 2002, 12:22
Met dank aan mijn gerespecteerde politieke tegenstander Superstaaf en aan Knuppel mijn eveneens zeer gerespecteerde, maar ja...hoe noem je dat, mijn halve of gedeeltelijke poltieke tegenstander :?: :wink:

Met 315 berichten op 10 weken, welke naar schatting toch gemiddeld zo'n 5 �* 10 zinnen lang zijn, is de kritiek alszou ik dit forum hier maar wat volplakken met gecopieerde teksten onterecht.

Mijn gematigdheid draag ik ook uit onder onze leden. Ik schrik er niet voor terug om vanuit het partijprogramma iemand openlijk terecht te wijzen.
Wanneer ik de uitdrukking 'vuile Jood' hoor, al is dat 'onschuldig bedoeld' en gebruikt hij deze uitdrukking zoals zoveel Antwerpenaren dat helaas doen, ook dan krijgt hij van mij beleeft de opmerking dat 'vuile Jood' niet in het partijprogramma staat.

Wanneer wij aan Geert vroegen wat er nu concreet aan ons doen verkeerd is, vroegen we dat niet om hem ne kloot af te trekken, maar wel om misschien eens iets te horen om over na te denken. Maar denk nu niet dat hij met iets concreet antwoordde, dat kan en durft hij blijkbaar niet. Veel van zijn kiezers zouden op een verwaterd Vlaams Blok standpunt wel eens kunnen afhaken.
Wel ik vind dat laf en hypocriet, tevens dient dat de goede zaak niet. En dat er meer dan één racist in het Vlaams Blok zit, is zeker waar. Maar met genoegen zie ik dat onze partij nu ook naar pedaalemmers kan verwijzen waarin diegenen die ons te gematigd vinden, zich naar hartelust kunnen uitleven.

Knuppel
1 november 2002, 12:33
Waarschijnlijk is deze onterechte sneer het gevolg van jouw schrijnend gebrek aan internettoegang :?: :P


Beste SuperStaaf, hier schuilt meer waarheid in dan u misschien denkt. Vele namen klinken mij onbekend in de oren. Deze taxeer ik dan ook op de uitlatingen die zijn momenteel formuleren. Ik kan moeilijk al hun vorige postings opzoeken en doorsnuffelen. Mijn sneren zijn als preciesiebommen (hoe je hetook mag schrijven, staat niet in Gr. Boekje)
Ze treffen vaak doel en als ze dan het geoorloofde doelwit missen, raken ze goede zielen. Jammer.

Biedt dan verdorie je excuses aan Duym aan inplaats van de door Superstaaf aangeboden vluchtweg te gebruiken! :evil:

Pelgrim
1 november 2002, 15:48
Moest ik een eigen partij hebben (wat vooralsnog niet is) zou daar omtrend Vlaanderen in het programma staan: Elk volk Vrij, Gelijk en in Broederschap.

VL
1 november 2002, 16:55
Dus open deur aan iedereen die Vlaanderen binnen komt? Geen regels, iedereen mag zijn eigen cultuur behouden? Niets van aanpassing?

Of begrijp ik je verkeerd? IK hoop het.

Pelgrim
3 november 2002, 14:08
Elk volk een eigen staat, los van onderdrukking vanwege andere volkeren, op economisch, cultureel, politiek vlak. Wanneer dat een feit is, zal het aantal vluchtelingen serieus dalen.

Onder vrije, onafhankelijke volkeren in broederschap versta ik: onafhankelijke, democratische staten voor elk volk dat een onafhankelijke staat wenst, los van enige onderdrukking op territoriaal, economisch, politiek of cultureel vlak. Daarnaast is er een soort samenwerking tussen die volkeren/staten, waarbij ze op GELIJKE BASIS handel drijven, waarbij ze elkaar niet militair beconcurreren maar integendeel samenwerken om het voorstbestaan van elkanders democratie en onafhankelijkheid te verzekeren. Op die manier kunnen verschillende culturen elkaar op positieve manier beïnvloeden zonder elkaar in de weg te lopen. Een eerste stap in die richting zou bijvoorbeeld het invoeren van het Esperanto of een andere neutrale taal zijn. Op lange termijn kan dit misschien wel leiden tot definitieve wereldvrede.

Utopisch? Ik denk het niet. Tenminste, als de grootmachten in deze wereld eens op de vingers getikt worden door de kleinere naties.

Pieterjan
3 november 2002, 15:05
Biedt dan verdorie je excuses aan Duym aan inplaats van de door Superstaaf aangeboden vluchtweg te gebruiken! :evil:


Vluchten doe ik niet, ik pleit voor verzachtende omstandigheid. Als je vraagt of ik feilbaar ben, ja, ik ben feilbaar! Of ik ongelijk had om zo te reageren? Nee, zijn posting was idd het klakkeloos overnemen van wat zijn partijbonzen uitdragen. Het eerste deel geeft duidelijk aan dat de mening van Annemans verkondigd wordt, het tweede deel laat uitschijnen dat Duym zelf een formulering eraan toeveogd. Fout, ook dit was letterlijk te lezen op de Vb-site. Dan zeg: Jammer!

Mijn verder commentaren sloegen allen op de desbetreffende posting. Ik heb op geen enkele moment (lees de zinnen erop na) mijn pijlen op Duym gericht. Moest dit een verkeerde indruk gegeven hebben kan Duym excuses van mij verwachten. Ik heb geen torenhoge trots!!! Fouten worden nu eenmaal gemaakt.

Duym
3 november 2002, 15:27
Ach ik hoef geen excuses, maar ik had wel graag een antwoord op mijn vraag. Wat staat er in ons partijprogramma dat racistisch of facistisch is?
M.a.w. datgege wat Geert belet om met ons samen te werken :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Pieterjan
3 november 2002, 15:42
Een voorbeeld:

Het wettelijke homohuwelijk en het adoptierecht voor homo's of lesbiennes is wat ons betreft modieuze, dwaze en gevaarlijke onzin, een brug te ver. Die principiële afwijzing heeft niets maar dan ook niets met discriminatie te maken, maar alles met onze zorg voor een gezonde samenleving en een gezonde opvoeding.

Hier wordt dus beweert dat homo's en lesbiennes de maatschappij kunnen verzieken.

De Teletubbies van de SP dweilen het land af met een show die de absolute verkleutering van het politieke bedrijf kenschetst. Maar ja, wat doe je als nauwelijks nog kiezers hebt, geen ideeën meer en al helemaal geen vat op de problemen. Je mag er gif op nemen dat we het ergste nog lang niet gezien hebben.

Keiharde, persoonlijke partijpolitiek! Gaat me té ver!


Telkenshet VB een mening fulmineert moet er een harde aanpak aan te pas komen, steeds een stapje verder dan de rest. In én In triest! Daarom wens ik dat Bourgeois nooit ofte nimmer aansluiting vind bij de VB-politiek. Lang leve de gematigdheid en het compromis!

Duym
3 november 2002, 16:26
Een voorbeeld:

Het wettelijke homohuwelijk en het adoptierecht voor homo's of lesbiennes is wat ons betreft modieuze, dwaze en gevaarlijke onzin, een brug te ver. Die principiële afwijzing heeft niets maar dan ook niets met discriminatie te maken, maar alles met onze zorg voor een gezonde samenleving en een gezonde opvoeding.

Hier wordt dus beweert dat homo's en lesbiennes de maatschappij kunnen verzieken.

Bedankt voor je antwoord, maar nu begeef je je op gevaarlijk ijs, iets dat Geert niet durft te bewandelen en hij weet waarom. Ik ga jouw tekst dan ook afprinten en geven aan hen die twijfelen tussen NVA en Vlaams Blok.

Ik stel vast dat: de NVA dus wel voor het adoptierecht bij homo's is, waarvan akte. Maar wat het VB standpunt in deze met racisme en facisme te maken heeft is me een raadsel.

De Teletubbies van de SP dweilen het land af met een show die de absolute verkleutering van het politieke bedrijf kenschetst. Maar ja, wat doe je als nauwelijks nog kiezers hebt, geen ideeën meer en al helemaal geen vat op de problemen. Je mag er gif op nemen dat we het ergste nog lang niet gezien hebben.

Keiharde, persoonlijke partijpolitiek! Gaat me té ver!

Je volste recht omdat te vinden, maar geen reden om iemand racist en facist te noemen en met hem niets te maken te wilen hebben. Voeren andere partijen in jouw ogen dan geen keiharde persoonlijke partijpolitiek, partijen die je dan toch allemaal democratisch noemt?

Telkenshet VB een mening fulmineert moet er een harde aanpak aan te pas komen, steeds een stapje verder dan de rest. In én In triest! Daarom wens ik dat Bourgeois nooit ofte nimmer aansluiting vind bij de VB-politiek. Lang leve de gematigdheid en het compromis!

Dus NVA pleit voor een minder harde aanpak :lol: en zij vindt tevens dat het Vlaams Blok steeds 'een stapje???' te ver gaat. Voor mij gaan racisten en fascisten mijlen te ver.
Wat een zwakke argumentatie om iemand ondemocratisch, racist en fascist te noemen. Deze tekst ga ik zeker aan die twijfelaars geven. Succes verzekerd. Duizendmaal bedankt :lol: Betere antipropaganda voor NVA had je echt niet kunnen maken.:lol: :lol: :lol: :lol:

S.
3 november 2002, 17:04
Een voorbeeld van racisme bij het Blok staat elders op dit forum. Alle allochtonen een inburgeringsproef, behalve de Joden. Want die zijn beter...

Pieterjan
3 november 2002, 17:08
Wat een zwakke argumentatie om iemand ondemocratisch, racist en facist te noemen. :


Link me even naar dat moment waar ik je beschuldig van fascisme, racisme en ondemocratisch gedrag.


Dankt u!

VL
3 november 2002, 19:02
Link me even naar dat moment waar ik je beschuldig van fascisme, racisme en ondemocratisch gedrag.


Dankt u!

Dank u!

Duym
3 november 2002, 20:12
Link me even naar dat moment waar ik je beschuldig van fascisme, racisme en ondemocratisch gedrag.


Dankt u!

Dank u!

Ik dacht jullie getrouw waren aan de uitspraken van Geert (mijn verontschuldigingen dan).
Maar wanneer we dan niet racistisch, fascistisch en ondemocratisch zouden zijn, wat is dan het probleem???
Omdat we in iets 'te' zouden zijn?? Komaan zeg, ik heb al veel meegemaakt op meerdere forums, maar zulk een hypocrissie is me toch onbekend.

VL
3 november 2002, 20:31
Wat heeft dit met schijnheiligheid te maken? Het migrantenbeleid van het Blok gaat me te ver. Dat Dewinter op congressen migranten als Ali Baba's verwijt gaat me ook te ver. Net zoals de islamieten, parasieten. Of is dit niét rascistisch misschien?

Knuppel
3 november 2002, 20:38
Duym vraagt: Geef aan waar we racistisch en fascistisch zijn.

Pieterjan geeft punten die "te" zijn maar geeft toe dat ze niet racistisch genoemd kunnen worden. Moest hij iets racistisch gevonedn hebben, hij zou het zeker gezegd hebben...

Moet ik hieruit besluiten dat de schrik voor een cordon sanitaire (of de schrik om het te doorbreken) alles overheersend geworden is ook als er intussen niets meer in het Blok-programma staat waarop het kan gepakt worden?

Als dat zo is dan mag Duym ook rustig van hypocrisie spreken.

Duym
4 november 2002, 10:23
Wat heeft dit met schijnheiligheid te maken? Het migrantenbeleid van het Blok gaat me te ver. Dat Dewinter op congressen migranten als Ali Baba's verwijt gaat me ook te ver. Net zoals de islamieten, parasieten. Of is dit niét rascistisch misschien?

Dat er tijdens betogingen door heethoofden 'islamieten parasieten' wordt geroepen is juist, iets wat trouwens niet door iedereen gesmaakt wordt.
Toon mij echter één schrijven waar ongenuanceerd zou staan dat alle islamieten parasieten zijn?
Maar bovenal, wat heeft dat in godsnaam met racisme te maken :?: , terwijl er miljoenen bleekscheten in de Koran geloven.
Als een Marokkaan zou zeggen dat de Paus en zijn currie schijnheilige pipo's zijn (wat in mijn ogen meer dan waar is), is hij dan ook een racist omdat haast gans dat Rooms circus blank is?

De NVA tracht haar gezicht te redden, maar zinkt steeds verder weg in haar profileringsdrang t.o.v. het Vlaams Blok, i.p.v. te willen samenwerken.

De NVA heeft mijn inziens op dit forum nog geen goede beurt gemaakt. Dat de NVA ambrassadeurs Jansens en Janssens (VL en PieterJan), het Vlaams Blok volkje niet mag, daar kan ik best inkomen, we zijn immers niet allemaal van goede huize en hoog geschoold. Maar dat hun argumentatie voldoende is om die 613000 'te' mensen met een 'te' partijprograma uit te sluiten valt te betwijfen en zegt meer over hen dan over het VB.

Maar het ergste van al is toch wel dat men met ons (VB en NVA) Vlaams Nationalisten uitlacht in een streven naar een onafhankelijk Vlaanderen. :cry:

Supe®Staaf
4 november 2002, 12:05
Maar het ergste van al is toch wel dat men met ons (VB en NVA) Vlaams Nationalisten uitlacht in een streven naar een onafhankelijk Vlaanderen. :cry:
Als je in ogenschouw neemt wat jullie (VB/NV-A) ervan bakken, en op welke manier jullie aan het touw trekken, steeds in disperse richtingen, kan je het deze die-hard belgicist dan kwalijk nemen dat hij al eens in zijn vuistje lacht?

S.
4 november 2002, 13:49
Moest een belgicist van 50 jaar geleden het federale België van nu zien, hij zou alleen maar groen kunnen lachen...

Duym
4 november 2002, 14:30
Maar het ergste van al is toch wel dat men met ons (VB en NVA) Vlaams Nationalisten uitlacht in een streven naar een onafhankelijk Vlaanderen. :cry:
Als je in ogenschouw neemt wat jullie (VB/NV-A) ervan bakken, en op welke manier jullie aan het touw trekken, steeds in disperse richtingen, kan je het deze die-hard belgicist dan kwalijk nemen dat hij al eens in zijn vuistje lacht?

Door een klote panne is heel mijn antwoord hierop niet overgebracht.

Mag ik je er op attent maken dat niet wij het zijn die ons profileren t.o.v. de NVA, maar wel omgekeerd. En het zijn wij niet die hen diaboliseren, maar wel omgekeerd.
Het triestige van de NVA is dat ze zich alleen een profiel kunnen aanmeten door het Vlaams Blok te beschuldigen van alles en nog wat.
Van touwtrekken is geen sprake daar ze met ons gewoonweg niets te maken willen hebben, praten ter nauwernood, maar 'maken'???

Nog niet lang geleden vroeg ik aan 2 VB senatoren wat nu het verschil is tussen de NVA en het Vlaams Blok. Na een schouderophalen was het antwoord: Bourgeois zal niet terugdeinzen om een in Belgische regering te stappen om daar dan ook te blijven plakken, met alle goede excusses van dien.
Het Vlaams Blok daarentegen zal dat maar éénmaal doen, en dan wel om de boedelscheiding aan te gaan.

S.
4 november 2002, 14:42
Het Vlaams Blok daarentegen zal dat maar éénmaal doen, en dan wel om de boedelscheiding aan te gaan.

En dan vraagt U zich af waarom niemand met U wil samenwerken? Er is in België (én in Vlaanderen) gewoon geen meerderheid voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Duym
4 november 2002, 14:51
Het Vlaams Blok daarentegen zal dat maar éénmaal doen, en dan wel om de boedelscheiding aan te gaan.

En dan vraagt U zich af waarom niemand met U wil samenwerken? Er is in België (én in Vlaanderen) gewoon geen meerderheid voor een onafhankelijk Vlaanderen.

De NVA zegt met ons niet te willen samenwerken omdat we zogezegd racisten en fascisten zijn, maar je hebt gelijk.
Dat ik daar niet aan gedacht heb, ze willen gewoonweg niets met ons te maken hebben omdat we een onafhakelijk Vlaanderen willen.

S.
4 november 2002, 15:04
U begrijpt het fout. Politiek werkt zo gewoon niet. Als er geen meerderheid te vinden is voor een radicaal voorstel, dan zijn er drie mogelijkheden.
1) Met revolutie de macht overpakken en Uw voorstellen die niet door een meerderheid van de bevolking worden gesteund, opdringen.
2) Meeparticiperen aan de macht en stap voor stap stukjes van Uw doel realiseren. Dat is wat zowat alle partijen doen.
3) Zitten zielig doen in een hoekje omdat de meerderheid van de bevolking je niet steunt en geen halve druppel water bij Uw straffe wijn willen doen. Beste manier om je doel te bereiken: Niet over dat ene punt blijven zagen, want dan zien de mensen dat Uw partij veel zaagt, maar niks doet. Neen, je moet de anderen afkakken, beschuldigen, pijn proberen te doen tot ze alle crediet verliezen. Dan is het tijd om de macht te pakken.

Het Blok kiest dus voor het laatste. Eigenlijk moeten we het cordon gewoon opheffen. Dan kan het Blok zeggen 'sorry, we doen toch niet mee'. Tenzij er tegen dan een meerderheid voor Vlaamse onafhankelijkheid is natuurlijk.

Duym
4 november 2002, 15:15
Reken maar dat het Vlaams Blok geen druppel water in zijn straffe wijn zal doen, als het om Vlaamse Onafhakelijkheid zal gaan.
We hebben voorbeelden genoeg van hoe het dan verloopt. De NVA zal weldra volgen. Maar we zijn er gerust,

België gaat kapot en zal barsten zelfs met een minderheid aan Vlaams Nationalisten. Als je dat niet inziet, dan meen ik dat je minder van politiek afweet dan ik :lol: :lol:

S.
4 november 2002, 15:20
U zegt dus eigenlijk:

1) Screw de democratie.
2) Het uitsluiten van het Blok bij regeringsdeelname is voor democraten niet meer dan logisch.

Knuppel
4 november 2002, 15:40
Dat cordon is inderdaad desastreus. Vooral omdat het Vlaams Blok nu kan zeggen wat het wil. Maar kan je ze dat verwijten? Eigen schuld, dikke bult. :x

Duym
4 november 2002, 15:43
U zegt dus eigenlijk:

1) Screw de democratie.
2) Het uitsluiten van het Blok bij regeringsdeelname is voor democraten niet meer dan logisch.

België is geen democratie, dat zulk monster van Frankenstein niet kan blijven bestaan heeft ze aan zichzelf te danken.

Een partij uitsluiten van regeringsdeelname is het recht van de meerderheid, en in die zin is het cordon niet ondemocratisch. Wat wel ondemocratisch en zelfs misdadig is, is de wijze waarop wij door de media en de overheid verhinderd worden om te zeggen wat wij te zeggen hebben.
De vrt wordt ook met mijn belastingsgeld onderhouden, en de bevolking heeft het recht te weten wat wij te zeggen hebben.
Het huren van een zaal is telkenmale een hele klus voor ons. De uitbater wordt bedreigd of de locale overheid maakt het ons onmogelijk.
Dat onze tegenstanders nog over democratie durven praten? :oops: :oops:

rik
4 november 2002, 15:47
Bij een splitsing van België zullen Vlaanderen én Wallonië beter worden. Aangezien Vlaanderen en Wallonië twee regio's met twee verschillende snelheden en eigenlijk ook een verschillend karakter zijn is het onzinnig dat beide regio's dezelfde bijv. economische maatregelen vanuit België moeten ondergaan. Vlaanderen en Wallonië zouden waarschijnlijk ook veel beter met elkaar kunnen opschieten als ze als aparte staten naast elkaar in een verenigd Europa zitten. Dit is toch duidelijk als men ziet dat Vlaanderen tot voor kort nog geen samenwerkingsakkoord voor cultuur had terwijl men dat wel al met alle andere Europese landen had.

S.
4 november 2002, 16:10
U zegt dus eigenlijk:

1) Screw de democratie.
2) Het uitsluiten van het Blok bij regeringsdeelname is voor democraten niet meer dan logisch.

België is geen democratie, dat zulk monster van Frankenstein niet kan blijven bestaan heeft ze aan zichzelf te danken.

Een partij uitsluiten van regeringsdeelname is het recht van de meerderheid, en in die zin is het cordon niet ondemocratisch. Wat wel ondemocratisch en zelfs misdadig is, is de wijze waarop wij door de media en de overheid verhinderd worden om te zeggen wat wij te zeggen hebben.
De vrt wordt ook met mijn belastingsgeld onderhouden, en de bevolking heeft het recht te weten wat wij te zeggen hebben.
Het huren van een zaal is telkenmale een hele klus voor ons. De uitbater wordt bedreigd of de locale overheid maakt het ons onmogelijk.
Dat onze tegenstanders nog over democratie durven praten? :oops: :oops:

Zwak! Ik zeg dat U niet democratisch bezig bent en het enige wat U kan terugzeggen is dat het cordon niet democratisch is.

Duym
4 november 2002, 16:20
U zegt dus eigenlijk:

1) Screw de democratie.
2) Het uitsluiten van het Blok bij regeringsdeelname is voor democraten niet meer dan logisch.

België is geen democratie, dat zulk monster van Frankenstein niet kan blijven bestaan heeft ze aan zichzelf te danken.

Een partij uitsluiten van regeringsdeelname is het recht van de meerderheid, en in die zin is het cordon niet ondemocratisch. Wat wel ondemocratisch en zelfs misdadig is, is de wijze waarop wij door de media en de overheid verhinderd worden om te zeggen wat wij te zeggen hebben.
De vrt wordt ook met mijn belastingsgeld onderhouden, en de bevolking heeft het recht te weten wat wij te zeggen hebben.
Het huren van een zaal is telkenmale een hele klus voor ons. De uitbater wordt bedreigd of de locale overheid maakt het ons onmogelijk.
Dat onze tegenstanders nog over democratie durven praten? :oops: :oops:

Zwak! Ik zeg dat U niet democratisch bezig bent en het enige wat U kan terugzeggen is dat het cordon niet democratisch is.

Nu denk ik dat gij dringend moet leren lezen.
Ik schreef: Een partij uitsluiten van regeringsdeelname is het recht van de meerderheid, en in die zin is het cordon niet ondemocratisch.

Een dubbele negatie is een bevestiging, tjonge , tjonge, dat ik, die nauwelijks zonder fouten kan schrijven nu ook al taallessen moet geven. Het gaat me wat te ver.

Moi
4 november 2002, 18:03
Reken maar dat het Vlaams Blok geen druppel water in zijn straffe wijn zal doen, als het om Vlaamse Onafhakelijkheid zal gaan.
We hebben voorbeelden genoeg van hoe het dan verloopt. De NVA zal weldra volgen. Maar we zijn er gerust,

België gaat kapot en zal barsten zelfs met een minderheid aan Vlaams Nationalisten. Als je dat niet inziet, dan meen ik dat je minder van politiek afweet dan ik :lol: :lol:

Dit impliceert DAT VLAANDEREN AL VERDWENEN IS VOOR HET ONTSTAAN IS omdat er namelijk eenBELGISCHE MEERDERHEIDin Vlaanderen woont die door VB en NVA radicaal ontkent wordt!

Knuppel
4 november 2002, 18:59
Reken maar dat het Vlaams Blok geen druppel water in zijn straffe wijn zal doen, als het om Vlaamse Onafhakelijkheid zal gaan.
We hebben voorbeelden genoeg van hoe het dan verloopt. De NVA zal weldra volgen. Maar we zijn er gerust,

België gaat kapot en zal barsten zelfs met een minderheid aan Vlaams Nationalisten. Als je dat niet inziet, dan meen ik dat je minder van politiek afweet dan ik :lol: :lol:

Dit impliceert DAT VLAANDEREN AL VERDWENEN IS VOOR HET ONTSTAAN IS omdat er namelijk eenBELGISCHE MEERDERHEIDin Vlaanderen woont die door VB en NVA radicaal ontkent wordt!

Vlaanderen wordt niet onafhankelijk dankzij de Vlaams-nationalsten maar ondanks hen. Vlaanderen bestaat dus wel degelijk, en al VOOR dat België verdampt is.

Die Belgische "meerderheid" waar jij naar verwijst kan het trouwens evenmin schelen dat België barst dan dat het dat niet zou doen. Die meerderheid is gewoon onwetend en gemakzuchtig. Moest ze tijd en moeite nemen om te weten hoe hier de boel in ekaar steekt, ze zou niet zo gemakzuchtig blijven want ooit krijgt ze de rekening voor haar onwetendheid gepresenteerd.

Thomas Hx
4 november 2002, 19:10
Het Vlaams Blok daarentegen zal dat maar éénmaal doen, en dan wel om de boedelscheiding aan te gaan.

En dan vraagt U zich af waarom niemand met U wil samenwerken? Er is in België (én in Vlaanderen) gewoon geen meerderheid voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Neen, wie zegt dat? Als de CD&V nu ook meespant voor een onafhankelijk vlaanderen ( moeten ze wel hun koppeke gebruiken ) en de vld misschien ook nog, geraken we dan niet aan een 2/3 meerderheid! Ik ben voor een onafhankelijk Vlaanderen, desnoods zonder Brussel, ik wil af van die twee talen! Allen Nederlands, maar ik wil Brussel ook niet aan Walonië geven! Zodus: Brussel onafhankelijk! Brussel op naar de onafhankelijke Europese hoofdstad ( heb toch mooie fantasie :o )

Thomas

VL
4 november 2002, 19:37
Thomas toch! Brussel is een deel van Vlaanderen. Vlaanderen moet dan ook onafhankelijk worden MET Brussel!!!!

Thomas Hx
4 november 2002, 19:39
Thomas toch! Brussel is een deel van Vlaanderen. Vlaanderen moet dan ook onafhankelijk worden MET Brussel!!!!

Vl, hoeveel mensen van Brussel spreken nog Nederlands, ik zou het graag willen, maar ik denk dat dat een beetje teveel van het goeie is!

Thomas

VL
4 november 2002, 19:48
15% spreekt Vlaams. Maar het IS een deel van Vlaanderen, geografisch en cultureel en historisch. We kunnnen niet elke stad onafhankelijk maken hé?

Thomas Hx
4 november 2002, 19:51
15% spreekt Vlaams. Maar het IS een deel van Vlaanderen, geografisch en cultureel en historisch. We kunnnen niet elke stad onafhankelijk maken hé?

Mja, cultureel is Brussel Brabants, kunnen we dan geen Brabant maken? Antwerpen, West-Limburg en Brabant een land :D

Thomas

VL
4 november 2002, 19:52
Nee. Liever niet.

Vlaanderen (met Brussel er in dus) autonome staat!!!

Thomas Hx
4 november 2002, 20:01
Nee. Liever niet.

Vlaanderen (met Brussel er in dus) autonome staat!!!

hehehe, zijn we niet aan het dromen?

Thomas

VL
5 november 2002, 11:18
Nee, we dromen niet.

Binnen x-aantal jaar wordt dit werkelijkheid, Thomas.

Moi
5 november 2002, 12:38
De ware reden om separatist te zijn, is egoïsme. Laten we maar spreken over groepsegoïsme en daar wringt het schoentje. De meeste flaminganten leven blijkbaar in de illusie dat als het geliefde vlaanderlandje onafhankelijk zou zijn, zij zouden leven in het land van melk en honing. Daar dit egoïsme echter groepsegoïsme is, zal alles snel terug in het oude vervallen - elke flamingant voor zijn eigen profijt - en zal hun o zo dierbare illusie als een vreselijke harde boemerang in hun gezicht slaan. Laten we dus voor deze mensen bidden - zoals de pastoor zou zeggen - dat ze in hun dierbare illusie kunnen blijven leven. Want dat is wat hun gedachtegoed is: een illusie. Illusions never become real. Het volk zal ze uitspuwen als rotte tanden, als ze ons geliefde land trachten te vernietigen. Geertje met zijn trouwe aanhang met minder supporters als OverpeltVV zal het weten: de kiesdrempel halen is zijn doel opdat hij, en hij alleen zijn zitje in het parlement bekomt. Opdat zijn egoïstische schare de grootsten egoïst van 't land verkieze, opdat Belgiës Vloamsche deelgebied belachelijk gemaakt worde, daar gaat onze superegoïst voor!
"Voor 't geld, voor 't geld en voor 't Vloamsche volk, oh nee sorry nog eens voor 't geld"

Pelgrim
5 november 2002, 13:13
waar staat die 'x' voor, VL? Vijf, tien, honderd of duizend jaar?

Knuppel
5 november 2002, 13:21
waar staat die 'x' voor, VL? Vijf, tien, honderd of duizend jaar?

Voor téveel alleszins... :(

VL
5 november 2002, 14:24
De ware reden om separatist te zijn, is egoïsme. Laten we maar spreken over groepsegoïsme en daar wringt het schoentje. De meeste flaminganten leven blijkbaar in de illusie dat als het geliefde vlaanderlandje onafhankelijk zou zijn, zij zouden leven in het land van melk en honing. Daar dit egoïsme echter groepsegoïsme is, zal alles snel terug in het oude vervallen - elke flamingant voor zijn eigen profijt - en zal hun o zo dierbare illusie als een vreselijke harde boemerang in hun gezicht slaan. Laten we dus voor deze mensen bidden - zoals de pastoor zou zeggen - dat ze in hun dierbare illusie kunnen blijven leven. Want dat is wat hun gedachtegoed is: een illusie. Illusions never become real. Het volk zal ze uitspuwen als rotte tanden, als ze ons geliefde land trachten te vernietigen. Geertje met zijn trouwe aanhang met minder supporters als OverpeltVV zal het weten: de kiesdrempel halen is zijn doel opdat hij, en hij alleen zijn zitje in het parlement bekomt. Opdat zijn egoïstische schare de grootsten egoïst van 't land verkieze, opdat Belgiës Vloamsche deelgebied belachelijk gemaakt worde, daar gaat onze superegoïst voor!
"Voor 't geld, voor 't geld en voor 't Vloamsche volk, oh nee sorry nog eens voor 't geld"


Ook daarnet ergens anders tegengekomen...

Hét bewijs dat ze blijkbaar niets meer dan dat kunnen zeggen. Typerend voor die belgiscisten met een paardenbril.

Blind voor Vlaanderen...

En ja, elk jaar is teveel.

baloogha
5 november 2002, 18:22
misschien omdat er sommige families zijn die zowel in Wallonië als in Vlaanderen verspreid zijn en vinden dat hun Waalse familie evenveel recht heeft op een goede gezondheidszorg als hun Vlaamse familie.

Misschien omdat sommige mensen zich in de eerste plaats wereldburger voelen en het onzinnig vinden om te discuteren over een miniem lapje grond waarvan 10% van de inwoners meent dat het onafhankelijk moet worden om eindelijk eens over hun eigen centen te kunnen beschikken.

Misschien omdat Wallonië tegenwoordig een puinhoop is en ons geld nodig heeft ('solidariteit' noemen we dat)

Daarom dus

baloogha
5 november 2002, 18:30
En wat gaat die 'autonome staat' doen met alle Franstalige Brusselaren?
of wat gaat er gebeuren met alle Nederlandstalige Luikenaren?
Waar gaan zij belasting betalen? Betekent dat dat alle Franstalige cafés en restaurants in Brussel opeens Nederlandstalig gaan worden met bediening in het Nederlands?

Een onafhankelijk vlaanderen, laat me niet lachen jongens. En wat gebeurt er met de Nationale ploeg? Een ploeg met alleen maar Vlamingen?
en met clubs als Anderlecht en Moeskroen?

Waar zijn we toch mee bezig?

VL
5 november 2002, 18:50
En wat gaat die 'autonome staat' doen met alle Franstalige Brusselaren?
of wat gaat er gebeuren met alle Nederlandstalige Luikenaren?
Waar gaan zij belasting betalen? Betekent dat dat alle Franstalige cafés en restaurants in Brussel opeens Nederlandstalig gaan worden met bediening in het Nederlands?

Een onafhankelijk vlaanderen, laat me niet lachen jongens. En wat gebeurt er met de Nationale ploeg? Een ploeg met alleen maar Vlamingen?
en met clubs als Anderlecht en Moeskroen?

Waar zijn we toch mee bezig?

Franstalige Brusselaars zullen hun taal behouden in een onafhankelijk Vlaanderen. Maar het Vlaams zal gepromoot worden en na verloop van tijd zal het Frans als omgangstaal verdwijnen.

Een café in Vlaanderen krijgt dezelfde regel als hierboven.

De nationale ploeg wordt een nationale ploeg. De Zwarte Leeuwen in dit geval.

Anderlecht ligt in Vlaanderen, dus een Vlaamse ploeg. Moeskroen ligt in Wallonië, dus een Waalse ploeg...

Eenvoudig, niet???

VL

Robrecht
6 november 2002, 10:45
misschien omdat er sommige families zijn die zowel in Wallonië als in Vlaanderen verspreid zijn en vinden dat hun Waalse familie evenveel recht heeft op een goede gezondheidszorg als hun Vlaamse familie.

Misschien omdat sommige mensen zich in de eerste plaats wereldburger voelen en het onzinnig vinden om te discuteren over een miniem lapje grond waarvan 10% van de inwoners meent dat het onafhankelijk moet worden om eindelijk eens over hun eigen centen te kunnen beschikken.

Misschien omdat Wallonië tegenwoordig een puinhoop is en ons geld nodig heeft ('solidariteit' noemen we dat)

Daarom dus


Inderdaad Baloogha,als Vlaams Volksnationalist kan ik dit slecht beamen.
Vlaanderen moet solidair zijn met andere volkeren. Dus zeker ook met de Walen.
Al heb ik liever dat deze "solidariteit" leidt tot een Waalse economie met toekomst. Wat helaas vandaag niet het geval is. Vandaag wordt het Vlaamse geld in WL aangewend om de openbare-sector-economie te financieren.
Zo kan de PS de Walen blijven gijzelen in hun zuilen.
Het Vlaams geld gebruiken om een Waalse KMO-economie, met toekomst, op te bouwen, wil deze PS niet. Dit zou slechts hun machtsmonopolie wegnemen.
Het is dus schreinend om als volksnationalist te zien, hoe een volk door machtspartijen veroordeeld wordt tot de bedelstaf.
Ondertussen wordt de modale Waal er niet beter van.
Het is dan ook wraakroepend dat "De Groenen" net deze sociale bewogenheid inroepen, om een struktuur te blijven financieren, die de sociale status van de Waal, geen stap verder brengt, integendeel een onzekere toekomst die afhankelijk is van steeds weer bedelen.
Ik beschouw het nochthans als een recht van elk volk, hetzij via SOLIDARITEIT onder volkeren, te werken aan een toekomst waar men, als volk, niet langer afhankelijk is van ondoorzichtige transferten, die zeker niet beschouwd worden als solidariteit, en bij grote economische crisis, zal leiden tot conflikten.
Vlaanderen is rijk genoeg, en als volk is het een edele daad om solidair te zijn. Ik zal daar steeds een vurig pleitbezorger voor zijn, en het ego-nationalisme van een bepaalde (zogezegde Vlaamsnationale) partij aanklagen.
Het is echter duidelijk dat in deze Belgische kunstmatige construktie, de Vlaamse solidariteit, niet ten goede komt aan de toekomst van Wallonië.
Men kan dus niet spreken van solidariteit, maar van transferten die politieke machten moet in stand houden of een land waar kapitalistische haute finance en monarchie intens verweven zijn, moet bestendigen.
Wat is daar zo sociaal voelend aan?
Vriendelijke groeten, Robrecht.
Volksnationalist, dus per definitie wereldburger.

Xenon
6 november 2002, 11:58
Right on!

Makkie
6 november 2002, 12:13
Het is met die hang naar Vlaamse onafhankelijkheid hetzelfde als met zoveel andere zaken. Het gaat maar op een beperkt aantal mensen die dit wensen, maar het zijn toevallig de hardste roepers. En vaak krijgen zij, hoe jammer ook, hun zin. Persoonlijk lig ik hier hoegenaamd niet van wakker, net zoals het overgrote deel van de bevolking. Discussieer hier over echte problemen zoals de vergrijzing, de achteruitgang van ons milieu, het steeds groter wordende onbehagen ondanks de welvaart in dit land. Stuk voor stuk thema's die ons allemaal aanbelangen.

baloogha
6 november 2002, 12:30
Ik kan jouw redenering gedeeltelijk wel volgen ja, maar onze Waalse vrienden moeten misschien de kans krijgen om via de stembus een einde te maken aan dat socialistisch gefoefel. Agalev en Ecolo werken over de grenzen heen en zo hoort het ook. Maar jouw reactie zet me wel aan het denken.

Moi
6 november 2002, 12:55
De ware reden om separatist te zijn, is egoïsme. Laten we maar spreken over groepsegoïsme en daar wringt het schoentje. De meeste flaminganten leven blijkbaar in de illusie dat als het geliefde vlaanderlandje onafhankelijk zou zijn, zij zouden leven in het land van melk en honing. Daar dit egoïsme echter groepsegoïsme is, zal alles snel terug in het oude vervallen - elke flamingant voor zijn eigen profijt - en zal hun o zo dierbare illusie als een vreselijke harde boemerang in hun gezicht slaan. Laten we dus voor deze mensen bidden - zoals de pastoor zou zeggen - dat ze in hun dierbare illusie kunnen blijven leven. Want dat is wat hun gedachtegoed is: een illusie. Illusions never become real. Het volk zal ze uitspuwen als rotte tanden, als ze ons geliefde land trachten te vernietigen. Geertje met zijn trouwe aanhang met minder supporters als OverpeltVV zal het weten: de kiesdrempel halen is zijn doel opdat hij, en hij alleen zijn zitje in het parlement bekomt. Opdat zijn egoïstische schare de grootsten egoïst van 't land verkieze, opdat Belgiës Vloamsche deelgebied belachelijk gemaakt worde, daar gaat onze superegoïst voor!
"Voor 't geld, voor 't geld en voor 't Vloamsche volk, oh nee sorry nog eens voor 't geld"


Ook daarnet ergens anders tegengekomen...

Hét bewijs dat ze blijkbaar niets meer dan dat kunnen zeggen. Typerend voor die belgiscisten met een paardenbril.

Blind voor Vlaanderen...

En ja, elk jaar is teveel.

Dat is toch nu exact wat de flaminganten doen èh: BLIND ZIJN VOOR VLAANDEREN, want de meerderheid der inwoners van hun o zo geliefde gebied is tegen Vlaanderen en pro België.
Wat kan de meerderheid toch zoet zijn.

Robrecht
6 november 2002, 12:56
Het is met die hang naar Vlaamse onafhankelijkheid hetzelfde als met zoveel andere zaken. Het gaat maar op een beperkt aantal mensen die dit wensen, maar het zijn toevallig de hardste roepers. En vaak krijgen zij, hoe jammer ook, hun zin. Persoonlijk lig ik hier hoegenaamd niet van wakker, net zoals het overgrote deel van de bevolking. Discussieer hier over echte problemen zoals de vergrijzing, de achteruitgang van ons milieu, het steeds groter wordende onbehagen ondanks de welvaart in dit land. Stuk voor stuk thema's die ons allemaal aanbelangen.

Bestie Makkie, een onafhankelijk Vlaanderen nastreven, is niet vreemd zijn voor de problemen die u opsomt.
Integendeel, het is een beter bestuur met zin verantwoordelijkheid betrachten.
Als men bv ziet dat een Vlaams voorstel voor "tijdskrediet", wat rechtstreeks zijn weerslag heeft op de levenskwaliteit, door franstaligen gedwarsboomd werd, zegt dit genoeg.
Slechts 1 voorbeeld van de zovele, die aantoont dat in dit land, vernieuwende politieke visies in de kiem gesmoord worden.
De tegenstellingen tussen VL en WL zijn het taalkundige of culturele aspect reeds lang voorbij.
De sociale en economische parameters die een beleid bepalen en richt naar de respectievelijke noden en behoeften, zijn zodanig verschillend, tussen VL en WL, dat een éénvormig Belgisch bestuur onmogelijk beide gemeenschappen kan ten goede komen.
Begrijp me niet verkeerd, Wl heeft recht op hun specifiek bestuur net als Vl, maar het moet eens gedaan zijn dat in dit onland steeds de andere de rekening betaald voor een maatregel ten gunste van de andere.
In dit land is het bv onmogelijk om een "banenplan" te organiseren die voordelig is voor beide gemeenschappen, wegens verscheidenheid in economie.
De "Smet-banen" waren indertijd geschoeid op KMO-leest, lees Vlaamse leest.
De recentere "Rosetta-banen" van Onckelinckx dan weer niet en kregen kritiek uit Vlaamse VEV-hoek. Dit maar ter illustratie hoe dit België nefast werkt voor beide gemeenschappen.
Men kan zich dus gemakkelijk voorstellen dat een beleid die de problemen aanpakt, die u opsomde, op een vernieuwende manier, in deze construktie België onmogelijk zijn.
Het bestaan van België heeft dan ook zijn redenen:
-Machtspartijen in stand houden, liefst met monopolie en hun zuilen
-Monarchie en hun haute finance bindingen bestendigen
-...

Kortom kapitalistische en conservatieve machten zijn gebaat bij dit België.
De modale Vlaming of Waal niet.
Het zijn tegen deze krachten dat Volksnationalisten zich verzetten. Het is dan ook helemaal onterecht of onrechtvaardig, om zoals bepaalde Vlamingen doen en Belgicisten ons verwijten(zonder nuance) Walen te stigmatiseren met veralgemenende cliché's.

helenah
6 november 2002, 13:39
Het is met die hang naar Vlaamse onafhankelijkheid hetzelfde als met zoveel andere zaken. Het gaat maar op een beperkt aantal mensen die dit wensen, maar het zijn toevallig de hardste roepers. En vaak krijgen zij, hoe jammer ook, hun zin. Persoonlijk lig ik hier hoegenaamd niet van wakker, net zoals het overgrote deel van de bevolking. Discussieer hier over echte problemen zoals de vergrijzing, de achteruitgang van ons milieu, het steeds groter wordende onbehagen ondanks de welvaart in dit land. Stuk voor stuk thema's die ons allemaal aanbelangen.

we kunnen dan misschien ook over justitie spreken makkie. zie dossier everberg.

een reden te meer voor die opsplitsing vind ik persoonlijk.

Robrecht
6 november 2002, 14:00
Ik kan jouw redenering gedeeltelijk wel volgen ja, maar onze Waalse vrienden moeten misschien de kans krijgen om via de stembus een einde te maken aan dat socialistisch gefoefel. Agalev en Ecolo werken over de grenzen heen en zo hoort het ook. Maar jouw reactie zet me wel aan het denken.

Wel Baloogha, dit is inderdaad het democratische spel.
Al is het niet zo éénvoudig om de Walen te overtuigen van het onwerkzame der PS-strategie.
Vele onder hun zijn namelijk rechtstreeks afhankelijk van deze PS en hun zuilen.
Voor vele Waalse gezinnen is de PS en hun zuilen(vakbonden muatualiteiten...) zodanig vereenzelvigd met hun doen en laten, dat ze zonder erbij stil te staan, PS stemmen.
Zelf schandalen en andere walgelijke PS-praktijken konden dit tij niet keren.
Wat ik Ecolo verwijt is dat ze dit spel meespelen door resoluut met de PS in zee te gaan.
Het is nochthans de verdiensten, van de "Groenen" geen ideolgie te koesteren die uitgaat van die "Zuilen-maatschappij".
Iets wat in dit land blijkbaar vereist is om een bestendige machtspartij te worden met de vingers in de vetpotten. Maar daarom niet minder verwerpelijk.
In deze zin is mijn Vlaams Volksnationalisme een progressieve strijd, tegen oa machtsbastions, die hoe socialistisch ze zich ook mogen noemen, instrumentjes zijn van het Belgicistische conservatieve kapitalisme.
Inderdaad een raar bondgenootschap dit oude-krokodillen-socialisme en de haute finance, maar vast eigen aan een kunstmatig gedrocht als dit België.
Helemaal wraakroepend wordt het, wanneer een zogezegde Vlaamsnationalistische partij al deze machten de juiste argumenten aanreikt om het Vlaams Volksnationalisme van egoistisch navelstaarderij te verwijten.
Als men echter ziet uit welke sociale drijfveer dit Vlaamsnationalisme onstaan is, dan kan men onmogelijk deze verwijten gebruiken.
Blij dat ik u even kon doen nadenken over mijn invalshoek der zaken, meer wens ik niet. Robrecht.

VL
6 november 2002, 14:16
Dat is toch nu exact wat de flaminganten doen èh: BLIND ZIJN VOOR VLAANDEREN, want de meerderheid der inwoners van hun o zo geliefde gebied is tegen Vlaanderen en pro België.
Wat kan de meerderheid toch zoet zijn.


Tegen Vlaanderen? Dat zou ik nog eens willen zien hoor.

Er is een verschil tussen tegen de onafhankelijkheid (want dat klinkt zo vreemd en wordt noagl geassocieerd met het VB, dus in het slechte daglicht gezet) en tegen Vlaanderen.

Ik denk niet en betwijfel ten zeerste of je in Vlaanderen een meerderheid zou vinden die tegen hun eigen regio zijn!!!

Thomas Hx
6 november 2002, 15:35
En wat gaat die 'autonome staat' doen met alle Franstalige Brusselaren?
of wat gaat er gebeuren met alle Nederlandstalige Luikenaren?
Waar gaan zij belasting betalen? Betekent dat dat alle Franstalige cafés en restaurants in Brussel opeens Nederlandstalig gaan worden met bediening in het Nederlands?

Een onafhankelijk vlaanderen, laat me niet lachen jongens. En wat gebeurt er met de Nationale ploeg? Een ploeg met alleen maar Vlamingen?
en met clubs als Anderlecht en Moeskroen?

Waar zijn we toch mee bezig?

1: Onlangs is er nog een enquete gehouden dat maar 33 procent van de agalevers voor de koning is, het minst van al! Maar voor Vlaanderen zijn ze blijkbaar niet! Jullie zowel de sp.a als agalev -en nog meer vivant, pvda en lsp- versta ik helemaal niet! Hebben jullie graag deze bestuursvorm? Ga eens vragen bij mij op school hoeveel mensen onze bestuursvorm kennen, wie ons premier is, Patrick Dewael of Verhofstad? Wie is er nu voor welzijnszorg, Frankske of Mieke? Beste agalever! Doe u oogkleppen af! Kijk rond U en zie dat het nodig is! Ga naar Brussel en kijk rond! Ga naar Gent en kijk daar is rond, en kijk verder als het bos, dat moet toch niet moeilijk zijn wat er is daar niet veel bos meer :D

2 Die voetbalploegen vind ik gewoon een belachelijke opmerking, ze spreken er toch ook Engels!

Thomas

VL
7 november 2002, 12:08
Of Vlaams beste Thomas, we zijn nog altijd in Vlaanderen en we hebben zo lang gestreden voor Vlaams als officiële taal en nu zou je Engels willen invoeren...

Neenee, Vlaams jongen, Vlaams..

Moi
7 november 2002, 12:28
Dat is toch nu exact wat de flaminganten doen èh: BLIND ZIJN VOOR VLAANDEREN, want de meerderheid der inwoners van hun o zo geliefde gebied is tegen Vlaanderen en pro België.
Wat kan de meerderheid toch zoet zijn.


Tegen Vlaanderen? Dat zou ik nog eens willen zien hoor.

Er is een verschil tussen tegen de onafhankelijkheid (want dat klinkt zo vreemd en wordt noagl geassocieerd met het VB, dus in het slechte daglicht gezet) en tegen Vlaanderen.

Ik denk niet en betwijfel ten zeerste of je in Vlaanderen een meerderheid zou vinden die tegen hun eigen regio zijn!!!

Sorry, je hebt me verkeerd begrepen, ik heb Vlaanderen inderdaad verinzelvigt met de NVA en al zijun zeverregionaliseringen.

Maar daar is de meerderheid dus wel degegelijk tegen.

Knuppel
7 november 2002, 12:48
Ik heb Vlaanderen inderdaad verinzelvigt met de NVA

Straffen toebak, maar wel leuk... :lol:

baloogha
7 november 2002, 14:00
Wel mijn beste,

Ik ben VOOR de koning en voor België, ik heb veel familie in Wallonië, ik ben perfect 3 talig en ben er trots op ook.
Wat zou een onafhankelijk Vlaanderen ons nog kunnen bijbrengen buiten een hele hoop miserie wat betreft sociale zekerheid, paperassen etc.
Je vindt mijn opmerking over de nationale ploeg zever. Maar voor een voetbalfan zoals er samen met mij vele duizenden zijn is het dat niet. Je zou in een onafhankelijk Vlaanderen een eigen competitie moeten opstarten met alleen maar Vlaamse ploegen en dat zou ons voetbal helemaal niet ten goede komen, we betekenen nu al niks meer in Europa.
Jullie willen Brussel als hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen maar dat is gewoon niet realistisch, iemand opperde zelfs dat het Frans geleidelijk aan zou verdwijnen in Brussel, sorry maar dat gaat mijn petje echt wel te boven.
En wat doe je met Limburg? Dat maakt eigenlijk helemaal geen deel uit van het historische Vlaanderen waar veel flaminganten van dromen, maar Limburgers spreken wel onze mooie taal het meest correct. Als leraar heb ik kunnen vaststellen dat het bij onze kinderen en vooral dan bij de Antwerpse en West- en Oost vlaamse kinderen erbarmelijk gesteld is met de kennis van het Nederlands.
Ik kan zo nog even doorgaan maar dat doe ik liever in een debat

Vriendelijke groet

Robrecht
7 november 2002, 14:05
:( Beste Baloogha tot wie was deze reply gericht?
Mag ik u verzoeken om mijn bijdragen die ik aan u richtte nog eens door te nemen?
Ik had namelijk het gevoel dat we vanuit een serene basis vertrokken, bij onze onderlinge discussie.

baloogha
7 november 2002, 14:06
Die was gericht aan meneer Thomas Heynderickx

Duym
7 november 2002, 14:24
:( Beste Baloogha tot wie was deze reply gericht?
Mag ik u verzoeken om mijn bijdragen die ik aan u richtte nog eens door te nemen?
Ik had namelijk het gevoel dat we vanuit een serene basis vertrokken, bij onze onderlinge discussie.

Haha, weeral ene die een illusie rijker is :lol:

Knuppel
7 november 2002, 14:55
:( Beste Baloogha tot wie was deze reply gericht?
Mag ik u verzoeken om mijn bijdragen die ik aan u richtte nog eens door te nemen?
Ik had namelijk het gevoel dat we vanuit een serene basis vertrokken, bij onze onderlinge discussie.

Haha, weeral ene die een illusie rijker is :lol:

Een beetje te vlug gereageerd, Duympje? :?

Duym
7 november 2002, 14:56
:?:

Knuppel
7 november 2002, 15:36
Vraag van Robrecht:


Beste Baloogha tot wie was deze reply gericht?
Mag ik u verzoeken om mijn bijdragen die ik aan u richtte nog eens door te nemen?
Ik had namelijk het gevoel dat we vanuit een serene basis vertrokken, bij onze onderlinge discussie.


Antwoord van Baloogha:

Die was gericht aan meneer Thomas Heynderickx


Waarom zou Robrecht nu een illusie rijker zijn? :wink:

Duym
7 november 2002, 16:39
Vraag van Robrecht:


Beste Baloogha tot wie was deze reply gericht?
Mag ik u verzoeken om mijn bijdragen die ik aan u richtte nog eens door te nemen?
Ik had namelijk het gevoel dat we vanuit een serene basis vertrokken, bij onze onderlinge discussie.


Antwoord van Baloogha:

Die was gericht aan meneer Thomas Heynderickx


Waarom zou Robrecht nu een illusie rijker zijn? :wink:

Dat het hier om een misverstand gaat is nogal wiedes, maar... en dat is mijn levenservaring (en gelukkig niet van iedereen), dat misverstanden tussen mensen vaak de stille boodschapper zijn van onheil en van een desillusie in elkaar.
Maar inderdaad, ik hoef op dit forum mijn persoonlijke evaringen niet te veralgemenen. :wink:

Duym
7 november 2002, 18:37
[07/11/2002] - Wordt Dewael Vlaams?

Zowat elke bewuste Vlaming moet van zijn stoel gedonderd zijn toen hij Patrick Dewael op de buis hoorde verklaren dat de faciliteiten best afgeschaft worden.

Vanwaar die plotse Vlaamse kramp van een minister-president die nooit enige blijk heeft gegeven van Vlaamse dadendrang? Zouden de verkiezingen er voor iets tussen zitten? Laten we even Elio Di Rupo aan het woord: "Och, dat fenomeen zien we steeds opnieuw bij verkiezingen. Door de Lambermont-akkoorden, die de VLD toch goedgekeurd heeft, zijn de taalfaciliteiten versterkt! Dat blijft zo." Dewael staat met andere woorden in zijn hemd.

En wat met dat fameuze Vlaamse front waar Patrick nu voor pleit. "De tijd is gekomen voor de voorbereiding van de verdere stappen in de staatshervorming, die na de verkiezingen moeten worden gedaan. Het is mijn bedoeling de komende weken en maanden een hecht front te vormen, om duidelijk te maken dat alle Vlaamse partijen het over de prioriteiten eens zijn. Ik denk aan meer Vlaamse autonomie, ruimere bevoegdheden voor mobiliteit, gezinsbeleid, gezondheidszorg en werkgelegenheid."

Wat een schijnheiligheid. Jaren geleden werd in het Vlaams Parlement al een Vlaams eisenplatform afgesloten. En wat is daarvan gerealiseerd? Niets, noppes, nada! Verhofstadt wou absoluut eerste-minister worden en dus zijn alle gerechtvaardigde Vlaamse eisen in de koelkast gestopt.

Verontschuldig ons dus voor het taalgebruik, maar de Vlaamse oprispingen van Dewael zijn om te kotsen!


[07/11/2002] - Vlaamse diplomatie? Ongewenst

"Gedaan met Vlaanderen op de wereldkaart te zetten", dat zegt Jaak Gabriëls.

Gabriëls wil komaf maken met een Vlaamse diplomatieke vertegenwoordiging in het buitenland. "Futuristisch en illusionair" noemt de minister dat. "Vlaanderen is niet onafhankelijk, wel autonoom. Vlaanderen heeft niets aan ficties."

Gabriëls wil alles terug onder een Belgische paraplu. "Een perfecte collaboratie (het zijn de woorden van Gabriëls zélf), een perfecte collaboratie met de Belgische ambassades is daarbij het uitgangspunt."

Het is toch onvoorstelbaar. Iedereen wéét dat de Franstaligen de dienst uitmaken in die buitenlandse ambassades. Iedereen wéét dat zij niet wakker liggen van de Vlaamse economische belangen. Maar Jaak Gabriëls kiest voor de collaboratie met België. Alweer een stap terug dus voor Vlaanderen. En dat 'dankzij' een minister die via de Volksunie in de VLD terecht kwam en die overstap beloond zag met een ministerportefeuille ...

In één klap is duidelijk dat de Vlaamse liberalen zich nu wel VLD laten noemen, maar dat ze nog altijd een Pest Voor Vlaanderen zijn. De ex-VU'ers maken zich best niet al te veel illusies. En de Vlaamse kiezer nog minder.

Moi
7 november 2002, 20:56
Ik heb Vlaanderen inderdaad verinzelvigt met de NVA

Straffen toebak, maar wel leuk... :lol:

nog zo leuk nu je de echte aard van de NVA kent?

Thomas Hx
8 november 2002, 17:51
Wel mijn beste,

Ik ben VOOR de koning en voor België, ik heb veel familie in Wallonië, ik ben perfect 3 talig en ben er trots op ook.
Wat zou een onafhankelijk Vlaanderen ons nog kunnen bijbrengen buiten een hele hoop miserie wat betreft sociale zekerheid, paperassen etc.
Je vindt mijn opmerking over de nationale ploeg zever. Maar voor een voetbalfan zoals er samen met mij vele duizenden zijn is het dat niet. Je zou in een onafhankelijk Vlaanderen een eigen competitie moeten opstarten met alleen maar Vlaamse ploegen en dat zou ons voetbal helemaal niet ten goede komen, we betekenen nu al niks meer in Europa.
Jullie willen Brussel als hoofdstad van een onafhankelijk Vlaanderen maar dat is gewoon niet realistisch, iemand opperde zelfs dat het Frans geleidelijk aan zou verdwijnen in Brussel, sorry maar dat gaat mijn petje echt wel te boven.
En wat doe je met Limburg? Dat maakt eigenlijk helemaal geen deel uit van het historische Vlaanderen waar veel flaminganten van dromen, maar Limburgers spreken wel onze mooie taal het meest correct. Als leraar heb ik kunnen vaststellen dat het bij onze kinderen en vooral dan bij de Antwerpse en West- en Oost vlaamse kinderen erbarmelijk gesteld is met de kennis van het Nederlands.
Ik kan zo nog even doorgaan maar dat doe ik liever in een debat

Vriendelijke groet

Het draait mij niet of jij voor de koning bent, voor de paus of voor de keizer van Japan! Het draait erom dat geen enkele jongeren de staatsvorm kent! En nog maar zwijgen over de volwassenen! ik ben perfect tweetalig( ben dan ook zo opgevoed! ) en ben er fier op, maar ik ben wel voor een onafhankelijk Vlaanderen! Het gaat zo niet verder! En limburg? Mag ik even melden dat het echte Vlaanderen zonder Antwerpen en Brabant en ook Limburg is! Hertog Van Brabant, Graaf van Gelder...

VL: uitraard moeten we strijden voor onze taal!

Thomas

baloogha
8 november 2002, 18:10
maar dat weerlegt mijn argumenten over Brussel toch niet,

trouwens die kennis over de staatsvormen komt door gebrekkig onderwijs
en niet door iets anders.

ik ben nog steeds niet overtuigd, maar je gebruikt dan ook geen duidelijke argumenten, voor mij betekent een onafhankelijk Vlaanderen nog steeds een hoop miserie, en waarom miserie zoeken als we het goed hebben?

trouwens ik heb nog niemand uit mijn omgeving horen zeggen dat Vlaanderen een onafhankelijke staat moet worden, ik zou zeggen organiseer eens een referendum en dan zullen we weten of de Vlaamse bevolking er achter staat of niet

Vriendelijke groet

VL
8 november 2002, 18:11
Tuurlijk moeten we strijden voor onze moedertaal, het Vlaams.

En we mogen er even fier op zijn dat we als Vlamingen tot de top van de werld behoren qua onderwijs. Onze talen zijn dan ook veel beter dan de andere landen (kijk maar naar Frankrijk, daar kunnen ze Frans, en dat is het dan ook)

Anonymous
8 november 2002, 20:05
albert en heel zijn circus in laken mogen al blij zijn dat hier geen terreur groep vecht voor zijn onafhankelijkheid (denk aan de tsjetsjenen, de ETA, de IRA, ...). Als ze slim zijn geven ze elk van de landsdelen hun verantwoordlijkheid en laten Vlaanderen en Wallonie scheiden als vrienden. het is waar dat Wallonië zonder ons geld kan leven, maar wij zijn toch niet de eeuwige geldschieters van dat armzalige en parasietige wallonië, dat alles maar dan ook alles d.m.v. het koningshuis van Vlaanderen ontvangt...

Anonymous
8 november 2002, 20:06
foutcorrectie van mijn reactie:
"het is dus NIET WAAR dat wallonië zonder vlaanderen kan leven" voor alle duidelijkheid!

Knuppel
8 november 2002, 20:13
Beste vlvr,
Je bent nieuw op dit forum, daarom komt het volgende je misschien goed van pas:
Als je reageert op een posting en je wil je reactie, eens verstuurd, toch nog corrigeren dan kan je in de rechterbovenhoek op "wijzig" klikken. Daarna kan je gewoon veranderen wat je nodig acht en het weer versturen via de "ok" knop.
Succes.

Thomas Hx
9 november 2002, 12:39
maar dat weerlegt mijn argumenten over Brussel toch niet,

trouwens die kennis over de staatsvormen komt door gebrekkig onderwijs
en niet door iets anders.

ik ben nog steeds niet overtuigd, maar je gebruikt dan ook geen duidelijke argumenten, voor mij betekent een onafhankelijk Vlaanderen nog steeds een hoop miserie, en waarom miserie zoeken als we het goed hebben?

trouwens ik heb nog niemand uit mijn omgeving horen zeggen dat Vlaanderen een onafhankelijke staat moet worden, ik zou zeggen organiseer eens een referendum en dan zullen we weten of de Vlaamse bevolking er achter staat of niet

Vriendelijke groet

Geen goede argumenten?

Kijk, ik wil niet altijd van het kastje naar de muur gestuurd worden, voor elke bevoegdeheid minstes twee ministers, ik wil weten waar ik naartoe moet! Vanbuiten leren? manneke toch, dat gaat gewoon weg niet! Dat ben ik vergeten binnen 1 trimister! En dan heb ik het nog lang onthouden!H eel lang!

mijn beste,

dit is een duidelijk argument, van mij mag een federaal België, maar dan wel met alle bevoegdheden! En geen federale ministers meer, misschien wel een "verzamelsenaat"! Maar ik wil voor alles naar 1 minsiter stappen, en duidelijk weten, die is dat en die is dat! En dat is nu omogelijk!

Tweede argument dus! En meer zijn er echt niet nodig! Dit zijn er al meeeer als genoeg!
En uitraard: ONZE TAALSTRIJD!

Thomas

VL
9 november 2002, 22:14
Die bevoegdheidskwestie zijn inderdaad een juridisch niet altijd even simpele kwestie.

Enige en beste oplossing: Vlaanderen onafhankelijk!!!

Thomas Hx
10 november 2002, 19:40
Die bevoegdheidskwestie zijn inderdaad een juridisch niet altijd even simpele kwestie.

Enige en beste oplossing: Vlaanderen onafhankelijk!!!

Gelijk hebt ge ( m.a.w: JUST! )

Thomas

VL
10 november 2002, 20:19
Je wordt slimmer met de minuut Thomas!!!

Houden zo!

Thomas Hx
10 november 2002, 20:21
Je wordt slimmer met de minuut Thomas!!!

Houden zo!

VL, ik ben gewoon slim :D ( kraagje Thomas! )

Thomas

VL
10 november 2002, 20:23
Waren er maar meer slimme mensen zoals jij :wink:

Dan bestond België niet meer :lol: :lol: :lol:

Stefanie
10 november 2002, 21:21
Ik kan jouw redenering gedeeltelijk wel volgen ja, maar onze Waalse vrienden moeten misschien de kans krijgen om via de stembus een einde te maken aan dat socialistisch gefoefel. Agalev en Ecolo werken over de grenzen heen en zo hoort het ook. Maar jouw reactie zet me wel aan het denken.

De MR had daar vandaag kritiek op, las ik daarnet op teletekst. Die MRers beginnen dus al als NVAers en Vlaams blokkers te klinken.

VL
11 november 2002, 12:30
Wat is er mis aan kritiek opp socialistisch gefoefel?

Knuppel
11 november 2002, 13:15
Wat is er mis aan kritiek opp socialistisch gefoefel?

Voor jou niets. Voor de Walen alles.

Thomas Hx
11 november 2002, 15:17
Wat is er mis aan kritiek opp socialistisch gefoefel?

Voor jou niets. Voor de Walen alles.

Knuppelke, gaat gij u iets aantrekken van de Walen?

Thomas

Knuppel
11 november 2002, 15:29
Wat is er mis aan kritiek opp socialistisch gefoefel?

Voor jou niets. Voor de Walen alles.

Knuppelke, gaat gij u iets aantrekken van de Walen?

Thomas

Ik niet meer dan nodig is Thomas. Er leven daar mensen die we niet van honger mogen laten omkomen.
De kritiek op de Waalse PS is echter gegrond. Jij ziet dat blijkbaar niet zo en lijkt zelfs te denken dat de PS van Wallonië een positief deel aan dit land bijdraagt.
Klopt ook nog, zij het dat het enkel met alle machtsmiddelen het land helpt samenhouden, met als enige doel verder te kunnen parasiteren op Vlaanderen.

Of dat idd zo positief is mag jij beoordelen...

VL
11 november 2002, 17:19
Je kan de Vlaamse socialisten inderdaad niet vergelijken met hun Waalse tegenhangers.

Die laatste zijn gevaarlijk en vooral dan die ene. Elio. Pas je beter mee op.

Moi
12 november 2002, 16:22
De meeste flaminganten kan het niets schelen wat er met hun geld gebeurd op het moment dat ze het niet meer hebben. Zij willen gewoon hun centjes houden. En dat is een illusie, dat is het probleem. Als mensen dat doorhebben, dan zullen marginale partijen als de NVA (net zoals de ex-VU) verdwijnen.
Het echte en enige probleem dat België echt bedreigt zijn de bestaande politieke partijen: zij zien namelijk niet in dat ze fundamenteel fout bezig zijn (ik heb het nu niet over communautair gezwam, maar over basisbehoeftes zoals veiligheid, defensie en sociale zekerheid. Maar daar trekken deze partijen zich geen zier van aan. Zij trachten kiezers te lokken van elkaar, zelfs over de taalgrens heen (want daar gaat het debat Brussel-Halle-Vilvoorde echt over), zij trachten kiezers van marginale partijen �* la Vivant, VU, WOW, NVA, NCD en Spirit voor zich te winnen; dit zijn toch partijen die spontaan ontbinden ?!? En dit terwijl een groot deel van de bevolking overloopt naar het Vlaams Blok! Kiezers die ze laten rotten !?! :cry:
Dit fundamenteel probleem kan enkel opgelost raken als men het migrantenvraagstuk erkent en oplost, want dat is de kern van de zaak. Dat kan tot de ondergang van de beschaving leiden, niet enkel tot de ondergang van België :cry:

Knuppel
12 november 2002, 18:08
Raar hoor die "flamingantenhaat" terwijl er tegelijkertijd traantjes gelaten worden omdat "ze" de Blokstemmers laten rotten. Alsof dat geen flaminganten zijn. :?: :?: :?:

Ook een vreemde stelling dat het de FLAMINGANTEN "niet meer kan schelen wat er met hun centjes gebeurt als ze er geen meer hebben". :?: :?: :?:

Moi
13 november 2002, 13:07
Raar hoor die "flamingantenhaat" terwijl er tegelijkertijd traantjes gelaten worden omdat "ze" de Blokstemmers laten rotten. Alsof dat geen flaminganten zijn. :?: :?: :?:

Ook een vreemde stelling dat het de FLAMINGANTEN "niet meer kan schelen wat er met hun centjes gebeurt als ze er geen meer hebben". :?: :?: :?:

Hiermee bedoel ik dat het hen geen reet uitmaakt of dat geld in de zakken van één of andere politieker verdwijnt of dat er mensen mee geholpen worden, het enige wat hun kan schelen is dat ze het geld al dan niet hebben. Dit is geen flamingantenhaat, maar vaderlandsliefde. Het feit dat een grote groep mensen zomaar uitgesloten wordt is altijd droevig, wat hun politieke voorkeur ook moge zijn. Daarenboven zijn de meeste VB-stemmers GEEN flaminganten, maar gewone mensen die inzien dat de bestaande politieke partijen (inclusief de NVA) hun oftewel bedriegen, oftewel verlooochenen!

lesley22
19 november 2002, 16:39
als er verkiezingen in het zicht zijn, doen de grote partijen moeite om te laten zien dat ze echt wel voor vlaanderen zijn.....
VLD koning enkel nog ceremoniele macht geven en verdere staatshervorming MAAR Decroo heeft reeds laten weten dat dit over zijn dead body zal zijn en zoals verhofstadt voorheen reeds gedaan heeft zal hij na de verkiezingen van zijn beloftes betreffende vlaanderen niets nakomen en zullen ze zeggen dat door Decroo en een aantal mensen die hem aanhangen beslist is om het idee van de koning te laten vallen.
en kunnen de vlamingen op hun kin kloppen en dat is het domme aan vlamingen ze trappen overal zo in, waarom?
flaminganten zijn dag allemaal lezers en ze nemen over wat bvb populair is en momenteel is de leeuw beetje populairder.
maar de echte macht ligt in brussel, ja dat gewest waar vlaanderen nooit iets zal te zeggen hebben en ik kan er inkomen dat het sommigen pijn doet om zo machteloos te zijn maar ja dat is het lot van de flaminganten
vlaanderen zal nooit apart gaan, er is namelijk brussel , wallonie en de europese raad en al wie in hogere kringen wat te zeggen heeft is belgicistisch dus de NVA met haar herenhuis in brussel wil de vlaamse aanwezigheid versterken hahaahhahhhahahahahahhahah
ook de CD&V heeft laten verstaan zelfs TEGEN de koning en dus voor apart vlaanderen te zijn, eens kijken wat deze ultieme wanhoopspoging zal opbrengen qua kiezers..................
laat me dus maar gewoon verder gaan met belangrijke dingen
VIVE LA BELGIQUE
:!: je mag me altijd mailen om reactie want ik wil actiegroep oprichten tegen flaminganten om allerlai leuke acties en sabotages uit te voeren tegen vlaamsche evenementjes
XX :twisted:

Knuppel
19 november 2002, 18:11
als er verkiezingen in het zicht zijn, doen de grote partijen moeite om te laten zien dat ze echt wel voor vlaanderen zijn.....
VLD koning enkel nog ceremoniele macht geven en verdere staatshervorming MAAR Decroo heeft reeds laten weten dat dit over zijn dead body zal zijn en zoals verhofstadt voorheen reeds gedaan heeft zal hij na de verkiezingen van zijn beloftes betreffende vlaanderen niets nakomen en zullen ze zeggen dat door Decroo en een aantal mensen die hem aanhangen beslist is om het idee van de koning te laten vallen.
en kunnen de vlamingen op hun kin kloppen en dat is het domme aan vlamingen ze trappen overal zo in, waarom?
flaminganten zijn dag allemaal lezers en ze nemen over wat bvb populair is en momenteel is de leeuw beetje populairder.
maar de echte macht ligt in brussel, ja dat gewest waar vlaanderen nooit iets zal te zeggen hebben en ik kan er inkomen dat het sommigen pijn doet om zo machteloos te zijn maar ja dat is het lot van de flaminganten
vlaanderen zal nooit apart gaan, er is namelijk brussel , wallonie en de europese raad en al wie in hogere kringen wat te zeggen heeft is belgicistisch dus de NVA met haar herenhuis in brussel wil de vlaamse aanwezigheid versterken hahaahhahhhahahahahahhahah
ook de CD&V heeft laten verstaan zelfs TEGEN de koning en dus voor apart vlaanderen te zijn, eens kijken wat deze ultieme wanhoopspoging zal opbrengen qua kiezers..................
laat me dus maar gewoon verder gaan met belangrijke dingen
VIVE LA BELGIQUE
:!: je mag me altijd mailen om reactie want ik wil actiegroep oprichten tegen flaminganten om allerlai leuke acties en sabotages uit te voeren tegen vlaamsche evenementjes
XX :twisted:

Moest het Blok dit taaltje bezigen, het kreeg het aan de stok met het centrum Leman. Maar daar Flamingantenhaat in dit land is toegelaten...

Ik ga toch deze posting in mijn documenten opslaan. Wie weet waar hij ooit nog voor van pas komt moest hij om één of andere reden van dit forum verdwijnen.

VL
19 november 2002, 19:31
Kijk es aan. Hij zet aan tot Vlamingenhaat.

Laat hem sudderen in zijn eigen kooksel, Knuppel.

Hij droogt vanzelf wel uit!!!


VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

Pelgrim
21 november 2002, 13:21
Haat tegen een volk is per definitie racisme. Dat geldt dus ook voor haat tegen het Vlaamse volk.

VL
21 november 2002, 13:54
Haat is sowieso niet gezond...


Nooit meer oorlog!!!