PDA

View Full Version : Filmpjes van Saddams excutie


FISHERMAN
30 december 2006, 09:11
Aangezien de executie van Saddam Hussein op video is opgenomen, zal het niet lang duren vooraleer de filmpjes op het internet zullen verschijnen.
Ga jij ze opzoeken en bekijken?

@BuRnS
30 december 2006, 09:11
zoeken niet echt , maar als ik ze tegen kom zal ik ze weel bekijken

deryz
30 december 2006, 10:45
op cnn is een beperkt filmpje te zien maar zonder geluid

circe
30 december 2006, 10:50
Allez, hier juicy materiaal : klik op video -

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6218485.stm

Jozef Ostyn
30 december 2006, 11:06
Aangezien de executie van Saddam Hussein op video is opgenomen, zal het niet lang duren vooraleer de filmpjes op het internet zullen verschijnen.
Ga jij ze opzoeken en bekijken?

Neen. Er zal wel beperkt materiaal (zonder de ophanging zelf) te bekijken zijn op TV. En indien ik per abuis op een uitzending stoot van de executie zelf (onwaarschijnlijk) zal ik niet wegkijken. Maar ik heb geen morbiede behoefte om dit te gaan opzoeken.
De ophanging van Saddam Hoessein was een goede zaak en ik ben het er 100% mee eens. Maar de dood van eender welk mens, hoe verdiend ook, is voor mij geen reden tot voyeurisme of vieren. Het zou passender zijn de beelden uit te zenden van de massagraven van Saddam's regime die de laatste jaren werden blootgelegd. De slachtoffers verdienen onze aandacht en herinnering, niet de moordenaar.

circe
30 december 2006, 11:16
de ophanging zelf werd niet uitgezonden hoor. Enkel dat ze hem de strop rond de hals leggen, vervolgd - inderdaad - door beelden van wat hij heeft aangericht en het vallen van zijn standbeeld.

Judokus
30 december 2006, 11:31
Ik vind het erg hoezeer mensen verlangen om bloed te zien...
en dan zelfs dansen rond een dood lijk...
bloedvergieten, doodmaken, ophangen,...
ze zijn geen haar beter en geen snars beschaafder dan Saddam zelf...

Homo homine lupus (een mens is als een wolf voor de mens)

Jozef Ostyn
30 december 2006, 11:36
Ik vind het erg hoezeer mensen verlangen om bloed te zien...
en dan zelfs dansen rond een dood lijk...
bloedvergieten, doodmaken, ophangen,...
ze zijn geen haar beter en geen snars beschaafder dan Saddam zelf...

Homo homine lupus (een mens is als een wolf voor de mens)

Hoewel ik zelf het idee van feest vieren rond de dood van een persoon verkerd vind, kan ik toch wel een zeker begrip opbrengen voor de opluchting en uitgelatenheid die dit moet teweegbrengen bij diegenen die jarenlang slachtoffer geweest zijn van die tiran, die hun familie hebben zien uitmoorden, enz. Daarom kan ik de Irakezen niet veroordelen die nu feestvieren. Maar anderen, zoals wijzelf, die niet geleden hebben onder Saddam dienen zich meer terughoudend te gedragen.

Martini
30 december 2006, 11:39
Ik ga zeker kijken. Met een cocktail binnen handbereik :twisted:.

Raf
30 december 2006, 11:54
Ik vind het erg hoezeer mensen verlangen om bloed te zien...
en dan zelfs dansen rond een dood lijk...
bloedvergieten, doodmaken, ophangen,...
ze zijn geen haar beter en geen snars beschaafder dan Saddam zelf...

Homo homine lupus (een mens is als een wolf voor de mens)
Voor één enkele keer ben ik het helemaal met je eens.

Raven
30 december 2006, 12:00
Een groot man is gestorven. Maar hij zal voor altijd herrinnerd worden als de martelaar die trots het decadente Westen heeft bevochten.

Kay_
30 december 2006, 12:01
Neen. Er zal wel beperkt materiaal (zonder de ophanging zelf) te bekijken zijn op TV. En indien ik per abuis op een uitzending stoot van de executie zelf (onwaarschijnlijk) zal ik niet wegkijken. Maar ik heb geen morbiede behoefte om dit te gaan opzoeken.
De ophanging van Saddam Hoessein was een goede zaak en ik ben het er 100% mee eens. Maar de dood van eender welk mens, hoe verdiend ook, is voor mij geen reden tot voyeurisme of vieren. Het zou passender zijn de beelden uit te zenden van de massagraven van Saddam's regime die de laatste jaren werden blootgelegd. De slachtoffers verdienen onze aandacht en herinnering, niet de moordenaar.

Volledig mee akkoord.
Moord praat moord nooit goed. Verder is dit een slag in het gezicht voor de mensen die slachtoffer zijn in andere rechtzaken tegen Saddam.
Daar kan hij helaas ook niet meer voor de rechter verschijnen en zijn schuldvonnis aanvaarden om zo de slachtoffers toch een beetje rechtvaardigheid te geven.

Apocalyps
30 december 2006, 12:02
Voor één enkele keer ben ik het helemaal met je eens.

Idem dito.

Raf
30 december 2006, 13:48
Een groot man is gestorven. Maar hij zal voor altijd herrinnerd worden als de martelaar die trots het decadente Westen heeft bevochten.

:rofl:

Ha Raven, nog altijd moslimmetje aan het spelen?

Zijn er dan na al die tijd tòch nog mensen die daar intrappen? Of maak je jezelf maar wat wijs? ;-)

garfield
30 december 2006, 14:06
Allez, hier juicy materiaal : klik op video -

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6218485.stm

op het VTMnieuws toonden ze ook de trop.
Als ik ze zie ga ik ze natuurlijk bekijken maar ik ga er niet naar googlen. mss staat het binnenkort allemaal op ogrish.

D.Nibelung
30 december 2006, 14:10
Zoeken? Die kom je vroeg of laat gewoon wel tegen.

Voodoo Child
30 december 2006, 14:10
http://www.khaleejtimes.com/DisplayArticleNew.asp?xfile=data/subcontinent/2006/November/subcontinent_November347.xml&section=subcontinent&col=

btw: voor de mensen die morgen nog niet weten wa doen, kheb ne goeien dj gevonden voor mijn feestje
http://www.a1.nl/homepages/jprenger/saddam.jpg

evilbu
30 december 2006, 14:21
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/061230Saddam2/index.shtml#

illwill
30 december 2006, 14:29
Ik vind het erg hoezeer mensen verlangen om bloed te zien...
en dan zelfs dansen rond een dood lijk...
bloedvergieten, doodmaken, ophangen,...
ze zijn geen haar beter en geen snars beschaafder dan Saddam zelf...

Homo homine lupus (een mens is als een wolf voor de mens)

Niet overdrijven é, geen haar beter?
Naar bloedvergieten kijken of er verantwoordelijk voor zijn is nog een zeer groot verschil hoor.

illwill
30 december 2006, 14:31
Voor één enkele keer ben ik het helemaal met je eens.

Heeft hij jou iets gevraagt?

illwill
30 december 2006, 14:32
Een groot man is gestorven. Maar hij zal voor altijd herrinnerd worden als de martelaar die trots het decadente Westen heeft bevochten.

Door u misschien, niet door mij. En de titel martelaar mag hij ook hebben. Dat is maar een woord uitgevonden door een mens, ik leef nog en amuzeer mezelf, saddam niet.:-D

Judokus
30 december 2006, 14:34
Niet overdrijven é, geen haar beter?
Naar bloedvergieten kijken of er verantwoordelijk voor zijn is nog een zeer groot verschil hoor.Het is wel een vorm van "Ersatz"-bevrediging, of aasgiererij.

illwill
30 december 2006, 14:42
Het is wel een vorm van "Ersatz"-bevrediging, of aasgiererij.

Dat spreek ik ook niet tegen, maar even erg...? Nee, verre van hoor.

deryz
30 december 2006, 14:43
Een groot man is gestorven. Maar hij zal voor altijd herrinnerd worden als de martelaar die trots het decadente Westen heeft bevochten.groot man die honderdduizenden doden op zijn geweten heeft :roll: of vind u hitler ook een groot man:roll:

Jozef Ostyn
30 december 2006, 15:38
Volledig mee akkoord.
Moord praat moord nooit goed. Verder is dit een slag in het gezicht voor de mensen die slachtoffer zijn in andere rechtzaken tegen Saddam.
Daar kan hij helaas ook niet meer voor de rechter verschijnen en zijn schuldvonnis aanvaarden om zo de slachtoffers toch een beetje rechtvaardigheid te geven.

U hebt mijn posting blijkbaar niet goed gelezen. De executie was volgens mij een goede zaak. Dat dit een slag in het gezicht zou zijn van zijn slachtoffers is nonsens. En als u denkt dat hij door nog wat meer processen plotseling tot inkeer zou gekomen zijn bent u wel erg naief.

Bhairav
30 december 2006, 16:00
Is er nu ergens een site me da filmke?

deryz
30 december 2006, 16:11
staat op elke nieuwssite

Bhairav
30 december 2006, 16:14
Gans da filmke.
Ni de gekuiste mietjesversie.

ERLICH
30 december 2006, 16:14
groot man die honderdduizenden doden op zijn geweten heeft :roll: of vind u hitler ook een groot man:roll: In tegenstelling tot velen, was deze laatste een groot man. Tot spijt van wie het benijd. Zijn deze die deze mening zijn toegedaan nu slecht in de zo overroepen verdraagzame wereld van nep democraten, verkrachters van de vrije meninguiting en gedachten, wel dan is dit zo. Moet dan eens eventjes rustig gaan zitten en kijken wat deze nep democraten en aanverwanten op deze wereldkloot uitsteken zou kunnen dat men op andere gedachte komt wel indien men het lef heeft om als vrij mens te denken en te oordelen en zich niet bij het polleke laat pakken en zich laat dwingen zaken te geloven.

deryz
30 december 2006, 16:36
Gans da filmke.
Ni de gekuiste mietjesversie.volgens mij is dat nog niet te zien , da zal de komende weken misschien wel komen

baseballpolitieker
30 december 2006, 17:01
Op dit moment zijn er toch nog geen enkele bewijzen dat Saddam echt dood is want dat 'gekuiste' filmpje brent ook niet veel zekerheid!

Bhairav
30 december 2006, 18:40
Nee toch... :roll:

Pietje
30 december 2006, 19:08
Met of zonder Saddam, enkel zieke geesten kijken naar zulke filmpjes.

Public energy
30 december 2006, 19:08
volgens mij is dat nog niet te zien , da zal de komende weken misschien wel komen
Ik dacht nochtans verstaan te hebben dat de executie integraal op de iraakse tv was uitgezonden.

Basy Lys
30 december 2006, 20:15
Ik vind het erg hoezeer mensen verlangen om bloed te zien...
en dan zelfs dansen rond een dood lijk...
bloedvergieten, doodmaken, ophangen,...
ze zijn geen haar beter en geen snars beschaafder dan Saddam zelf...

Homo homine lupus (een mens is als een wolf voor de mens)

In afwezigheid van de heer EFL: "Homo homini lupus" (homini met de i-uitgang).

Dat gezegde is beledigend voor de wolf.

van Maerlant
30 december 2006, 20:20
Ze mogen die gemaskerde klootzakken onmiddelijk den bak indraaien.

praha
30 december 2006, 21:16
Volledig mee akkoord.
Moord praat moord nooit goed. Verder is dit een slag in het gezicht voor de mensen die slachtoffer zijn in andere rechtzaken tegen Saddam.
Daar kan hij helaas ook niet meer voor de rechter verschijnen en zijn schuldvonnis aanvaarden om zo de slachtoffers toch een beetje rechtvaardigheid te geven.
dat vind ik dan ook zowat het ergste aan die hele historie
en 't feit dat ie nu terrecht gesteld is voor een 'akkefietje' ( sorry voor de uitdrukking ), die 148 man dacht ik, een vergeldingsactie
niet echt iets dat dat eventuele martelaarschap gaat aantasten, integendeel

longhorn
30 december 2006, 21:20
Met of zonder Saddam, enkel zieke geesten kijken naar zulke filmpjes.

Guilty as charged.

praha
30 december 2006, 21:24
U hebt mijn posting blijkbaar niet goed gelezen. De executie was volgens mij een goede zaak. Dat dit een slag in het gezicht zou zijn van zijn slachtoffers is nonsens. En als u denkt dat hij door nog wat meer processen plotseling tot inkeer zou gekomen zijn bent u wel erg naief.
neen absoluut niet...
maar bedenk gewoon eens dat het proces te Nürnberg tegen al de verdachten zou geëindigd zijn bij een veroordeling van een vergeldingsactie op 200-tal man per kop en ze daarvoor de strop zouden gekregen hebben....
'k weet niet
'k had dan toch liever gezien dat 'm expliciet veroordeeld zou geweest zijn voor al wat men 'm ten lasten kon leggen

praha
30 december 2006, 21:26
Op dit moment zijn er toch nog geen enkele bewijzen dat Saddam echt dood is want dat 'gekuiste' filmpje brent ook niet veel zekerheid!
jaaaaaa halo alsof een 'niet-gekuist' filmpje dat wel zou doen ...

lomeanor
30 december 2006, 21:27
Neen, ik ga niet naar die filmpjes kijken.
Ik vind zoiets ziekelijk.

praha
30 december 2006, 21:33
Neen, ik ga niet naar die filmpjes kijken.
Ik vind zoiets ziekelijk.
voor mij hoeft dat alvast ook niet...
maar ziekelijk ?
ik zie het verschil niet goed in tussen d�*t ( goed wetende dat het geen truckage is : alleszins verondersteld ) en het obsessief kijken naar actiefilms

Karel Megens
30 december 2006, 21:45
Ik vind het erg jammer dat de doodstraf werd uitgevoerd (en dat geld ook voor alle andere gevallen). De staat heeft, voor mij, het recht niet om de doodstraf uit te spreken. We weten niet wat de doodstraf inhoud... Hoe kan je dan die straf over iemand uitspreken? De doodstraf vind ik een fout signaal naar de bevolking toe.

longhorn
30 december 2006, 21:49
Altijd gemakkelijk om tegen de doodstraf te zijn tot iemand van je naasten op een beestachtige manier wordt omgebracht. "In principe" ben ik er ook tegen maar moest een genre Dutroux of Sait Oud 1 van mijn dochters vermoord hebben dan zou ik hun persoonlijke beul willen zijn.

lomeanor
30 december 2006, 21:52
voor mij hoeft dat alvast ook niet...
maar ziekelijk ?
ik zie het verschil niet goed in tussen d�*t ( goed wetende dat het geen truckage is : alleszins verondersteld ) en het obsessief kijken naar actiefilms

Het verschil?

Het ene is fictie, het andere is realiteit.
Waar gaat de wereld naar toe als we dat onderscheid niet meer kunnen maken?

Karel Megens
30 december 2006, 21:54
Daar heb je gelijk in, het is gemakkelijk tegen de doodstraf te zijn tot iemand van je naasten op een beestachtige manier wordt omgebracht. Moet ik er daarom voor zijn?

Zwartengeel
30 december 2006, 21:56
Ik heb 'nee' gestemd, maar ik ben allerminst rouwig om zijn dood. De mensen die met zijn medeweten omgebracht werden, hadden tenslotte ook geen keuze.

St Germain Tourist
30 december 2006, 21:59
Ik vind het erg jammer dat de doodstraf werd uitgevoerd (en dat geld ook voor alle andere gevallen). De staat heeft, voor mij, het recht niet om de doodstraf uit te spreken. We weten niet wat de doodstraf inhoud... Hoe kan je dan die straf over iemand uitspreken? De doodstraf vind ik een fout signaal naar de bevolking toe.
Is iemand levenslang laten opsluiten dan wel het tonen van een goed voorbeeld?

Ive De Beckker
30 december 2006, 22:21
Ik vind het erg jammer dat de doodstraf werd uitgevoerd (en dat geld ook voor alle andere gevallen). De staat heeft, voor mij, het recht niet om de doodstraf uit te spreken. We weten niet wat de doodstraf inhoud... Hoe kan je dan die straf over iemand uitspreken? De doodstraf vind ik een fout signaal naar de bevolking toe.

groot gelijk

praha
30 december 2006, 22:27
Altijd gemakkelijk om tegen de doodstraf te zijn tot iemand van je naasten op een beestachtige manier wordt omgebracht.
dat klopt... en dat is nu exact de reden dat nét diegenen die niet betrokken zijn daar oordeel moeten over vellen ;-)

"In principe" ben ik er ook tegen maar moest een genre Dutroux of Sait Oud 1 van mijn dochters vermoord hebben dan zou ik hun persoonlijke beul willen zijn.
'k denk dat zoiets nog wel te regelen valt eens je de doodstraf aanvaard als gemeenschap ... in de states heeft die hele circ al veel weg van een genoegdoening voor de betrokkene(n)

praha
30 december 2006, 22:32
Het verschil?

Het ene is fictie, het andere is realiteit.

ja daar heb je gelijk in...
maar ik zie niet in hoe je het ene meer ziekelijk kan noemen als het ander
we gaan bij dat ziekelijk in beide gevallen toch ergens uit dat men kickt op zulke zaken of die nu fictie zijn of niet
en geef toe ... en menig hedendaags filmpje waar er ene afgemaakt wordt is vaak erg realistisch ( zover ik kan zeggen ) en er vaak al teveel op gefixeerd

Waar gaat de wereld naar toe als we dat onderscheid niet meer kunnen maken?
denk niet dat dat hier aan de orde is daar je in het enen geval wéét dat het filmpje zondermeer is en in het ander geval een waarheidsgetrouwe ( weerom verondersteld ofcourse ) opname

en uiteraard zijn er altijd zotten die beiden niet kunnen onderscheiden

praha
30 december 2006, 22:36
Is iemand levenslang laten opsluiten dan wel het tonen van een goed voorbeeld?
da's een leuk punt dat je daaraan haalt...
'k hoor dat vaak dat de doodstraf misschien wel humaner zou zijn dan levenslange opsluiting
( zouden we een aparte thread voor kunnen openen )

er even vanuit gegaan dat dat zo zou zijn...
geldt dat alleen in het geval van levenslange opsluiting ( dan bedoel ik ook effectief levenslang ) of geldt dat ook voor hele lange opsluitingen en hoe lang ?
want dat opent natuurlijk wel weer een gans ander debat

longhorn
30 december 2006, 22:44
Inderdaad. In een Amerikaans 'maximum security' gevangenis zit je 23/24 uur alleen in je cel. Stel dat je als 23-jarige levenslang tot dergelijke afzondering veroordeeld wordt... Maar de doorsnee mens heeft nu eenmaal schrik van een geplande dood en zolang er leven is, is er hoop zeker, ook al zit je weg te kwijnen in een cel. Ik denk wel dat de meesten na verloop van tijd 'mental cases' worden.

Karel Megens
30 december 2006, 22:46
Het gaat me niet zozeer om het lot van de misdadiger. Bij een misdaad is het vooral belangrijk de bevolking te behoeden voor meer misdaden. Een middel is straffen. Ik vind niet dat er gestraft moet worden omdat je een misdaad pleegt, maar gestraft moet worden opdat je de misdaad niet meer zou plegen. Iemand levenslang opsluiten is noodzakelijk als de misdadiger niet meer tot inzicht te brengen is. Ook de doodstraf zou dan een oplossing kunnen zijn.

MAAR
1) je weet niet wat de doodstraf inhoud
2) heeft de staat het recht een persoon ter dood te veroordelen?
3) het lokt alleen maar meer geweldadige reacties uit (zie actualiteit)

De enige optie lijkt mij hier levenslange opsluiting.

ministe van agitatie
30 december 2006, 22:59
Bij een misdaad is het vooral belangrijk de bevolking te behoeden voor meer misdaden. Een middel is straffen.

Ons strafsysteem heeft twee uitgangspunten:

1. De samenleving beschermen tegen zij die de regels overtreden. Je doet dat enerzijds door de crimineel uit de samenleving te bannen voor zolang hij geneigd is verdere misdaden te plegen en anderzijds houdt je de rest van de bevolking een schrikwekkend voorbeeld voor ogen zodat zij op 'het rechte pad' blijven.

2. We willen de misdadiger er verder ook van overtuigen dat zijn gedrag contraproductief is, zowel voor de samenleving als voor zichzelf. Vandaar ook de notie 'correctionele' gevangenisstraf. Dat dient om de man te corrigeren. In de States noemt men een gevangenis soms 'penitentiary', wat van penitentie of boetedoening komt. Vroeger was dat vooral religieus: misdadigers werden enkele dagen opgesloten met alleen een bijbel. De idee was dat ze zouden lezen, nadenken en op het goede pad terechtkomen.

Daarvan is nauwelijks nog wat terug te vinden vandaag. Ons systeem is helemaal niet bezig met 'heropvoeden' of 'nadenken' of gedragscorrectie. Wat we doen is een soort van wraak waarbij de misdadiger zo hard en lang mogelijk gestraft moet worden. Ultiem is dan natuurlijk de doodstraf. Maar dat is eigenlijk in tegenspraak met gerechtigheid, want de misdadiger kan op die manier nooit 'tot inzicht' komen en hij kan de schade die hij veroorzaakt heeft ook niet rechtzetten. Het is noch voor de slachtoffers noch voor de samenleving zinvol.

Alleen blijven we met een voldaan gevoel achter omdat er een soort bloedwraak is gepleegd. Een soort 'gna, gna, gna, ...'. Het zegt iets over het niveau van beschaving natuurlijk, als dat de uitkomst van je rechtsspraak is.


Iemand levenslang opsluiten is noodzakelijk als de misdadiger niet meer tot inzicht te brengen is. Ook de doodstraf zou dan een oplossing kunnen zijn.

Als een misdadiger niet tot het inzicht kan of wil komen dat zijn gedrag voor de samenleving onaanvaardbaar en voor hemzelf contraproductief is, dan zou ik zeggen dat hij ziek is. En zieke mensen sluit je niet op zonder therapie en verzorging en maak je zeker niet af. Dat zijn nazi-praktijken.

Karel Megens
30 december 2006, 23:04
Dankuwel voor de deskundige en uitgebreide informatie.
Ik denk dat het min of meer hetzelfde zegt als in mijn laatste post.
Dat was de bedoeling althans ;)

Chipie
30 december 2006, 23:05
Ons strafsysteem heeft twee uitgangspunten:

1. De samenleving beschermen tegen zij die de regels overtreden. Je doet dat enerzijds door de crimineel uit de samenleving te bannen voor zolang hij geneigd is verdere misdaden te plegen en anderzijds houdt je de rest van de bevolking een schrikwekkend voorbeeld voor ogen zodat zij op 'het rechte pad' blijven.

2. We willen de misdadiger er verder ook van overtuigen dat zijn gedrag contraproductief is, zowel voor de samenleving als voor zichzelf. Vandaar ook de notie 'correctionele' gevangenisstraf. Dat dient om de man te corrigeren. In de States noemt men een gevangenis soms 'penitentiary', wat van penitentie of boetedoening komt. Vroeger was dat vooral religieus: misdadigers werden enkele dagen opgesloten met alleen een bijbel. De idee was dat ze zouden lezen, nadenken en op het goede pad terechtkomen.

Daarvan is nauwelijks nog wat terug te vinden vandaag. Ons systeem is helemaal niet bezig met 'heropvoeden' of 'nadenken' of gedragscorrectie. Wat we doen is een soort van wraak waarbij de misdadiger zo hard en lang mogelijk gestraft moet worden. Ultiem is dan natuurlijk de doodstraf. Maar dat is eigenlijk in tegenspraak met gerechtigheid, want de misdadiger kan op die manier nooit 'tot inzicht' komen en hij kan de schade die hij veroorzaakt heeft ook niet rechtzetten. Het is noch voor de slachtoffers noch voor de samenleving zinvol.

Alleen blijven we met een voldaan gevoel achter omdat er een soort bloedwraak is gepleegd. Een soort 'gna, gna, gna, ...'. Het zegt iets over het niveau van beschaving natuurlijk, als dat de uitkomst van je rechtsspraak is.



Als een misdadiger niet tot het inzicht kan of wil komen dat zijn gedrag voor de samenleving onaanvaardbaar en voor hemzelf contraproductief is, dan zou ik zeggen dat hij ziek is. En zieke mensen sluit je niet op zonder therapie en verzorging en maak je zeker niet af. Dat zijn nazi-praktijken.Of commie-praktijken...
80Wie herinnert vlak na de bevrijding van Roemenie de beelden van de weeskinderen niet?... :oops:

Karel Megens
30 december 2006, 23:27
quote:

Als een misdadiger niet tot het inzicht kan of wil komen dat zijn gedrag voor de samenleving onaanvaardbaar en voor hemzelf contraproductief is, dan zou ik zeggen dat hij ziek is. En zieke mensen sluit je niet op zonder therapie en verzorging en maak je zeker niet af. Dat zijn nazi-praktijken

einde quote

Nog algemener, je maakt gewoon geen mensen af.
De discussie of de geest van een misdadiger al dan niet ziek is, is eigenlijk overbodig in deze context.

willem1940NLD
30 december 2006, 23:32
Ik vind het erg hoezeer mensen verlangen om bloed te zien...
en dan zelfs dansen rond een dood lijk...
bloedvergieten, doodmaken, ophangen,...
ze zijn geen haar beter en geen snars beschaafder dan Saddam zelf...

Homo homine lupus (een mens is als een wolf voor de mens)
Juist.

Jozef Ostyn
30 december 2006, 23:39
Het gaat me niet zozeer om het lot van de misdadiger. Bij een misdaad is het vooral belangrijk de bevolking te behoeden voor meer misdaden. Een middel is straffen. Ik vind niet dat er gestraft moet worden omdat je een misdaad pleegt, maar gestraft moet worden opdat je de misdaad niet meer zou plegen. Iemand levenslang opsluiten is noodzakelijk als de misdadiger niet meer tot inzicht te brengen is. Ook de doodstraf zou dan een oplossing kunnen zijn.

MAAR
1) je weet niet wat de doodstraf inhoud
2) heeft de staat het recht een persoon ter dood te veroordelen?
3) het lokt alleen maar meer geweldadige reacties uit (zie actualiteit)

De enige optie lijkt mij hier levenslange opsluiting.

Sommige mensen plegen misdaden die van zo'n aard zijn dat zij een onaanvaardbaar gevaar zijn voor de samenleving. In zo'n geval is de doodstraf de aangewezen straf.
Men weet overigens perfect wat de doodstraf inhoudt: een snelle en efficiënte executie.
De staat heeft hiertoe zeker het recht, mits het gebeurt op basis van wetgeving en rechtspraak en enkel wanneer het om uitzonderlijke gevallen van gevaar voor de samenleving gaat.
Het is onjuist dat executies gewelddadige reacties uitlokken. Integendeel, hoeveel gijzelingsacties werden in het verleden niet ondernomen om veroordeelden uit de gevangenis te bevrijden. Hoeveel geweld is er niet in gevangenissen? Een echte levenslange opsluiting zonder enige kans op vrijlating is juist een oproep tot geweld. Zo'n gevangene heeft immers niets meer te verliezen.

Ive De Beckker
30 december 2006, 23:42
Het gaat me niet zozeer om het lot van de misdadiger. Bij een misdaad is het vooral belangrijk de bevolking te behoeden voor meer misdaden. Een middel is straffen. Ik vind niet dat er gestraft moet worden omdat je een misdaad pleegt, maar gestraft moet worden opdat je de misdaad niet meer zou plegen. Iemand levenslang opsluiten is noodzakelijk als de misdadiger niet meer tot inzicht te brengen is. Ook de doodstraf zou dan een oplossing kunnen zijn.

MAAR
1) je weet niet wat de doodstraf inhoud
2) heeft de staat het recht een persoon ter dood te veroordelen?
3) het lokt alleen maar meer geweldadige reacties uit (zie actualiteit)

De enige optie lijkt mij hier levenslange opsluiting.

Dat is juist.
Niemand heeft het recht om te beslissen of een ander mag blijven leven of niet.

Jozef Ostyn
30 december 2006, 23:42
neen absoluut niet...
maar bedenk gewoon eens dat het proces te Nürnberg tegen al de verdachten zou geëindigd zijn bij een veroordeling van een vergeldingsactie op 200-tal man per kop en ze daarvoor de strop zouden gekregen hebben....
'k weet niet
'k had dan toch liever gezien dat 'm expliciet veroordeeld zou geweest zijn voor al wat men 'm ten lasten kon leggen

Die processen kunnen rustig doorgaan. Er zijn nog beklaagden genoeg.
Wat u voorstelt zou leiden tot de farce die we in Den Haag gezien hebben met Milosovic.

Karel Megens
30 december 2006, 23:47
1) Niemand weet wat de dood inhoud, dus ook niet de doodstraf.
2) Dat de staat het recht heeft mensen ter dood te veroordelen is dan uw mening.
Maar wie is de staat om te oordelen over dood of leven? De staat is niet "heilig".
3) "Het is onjuist dat executies gewelddadige reacties uitlokken." Vandaag al naar het nieuws gekeken?
4) "Een echte levenslange opsluiting zonder enige kans op vrijlating is juist een oproep tot geweld." Het is een minder emotionele beslissing dan de doodstraf. Heftige emoties leiden tot geweld.

Martini
30 december 2006, 23:49
De Amerikaanse media waren anders wel grappig. Op CNN werden beelden van de dood van Dhr. Hussein niet getoond omdat hij geen kap droeg en de doodsstrijd dus op zijn gezicht zichtbaar zou zijn, wat schokkend kan zijn voor de Westerse kijker. Maar hier, kijk ondertussen gerust naar massa's beelden van dode Koerden :roll:.

Jozef Ostyn
30 december 2006, 23:53
1) Niemand weet wat de dood inhoud, dus ook niet de doodstraf.
2) Dat de staat het recht heeft mensen ter dood te veroordelen is dan uw mening.
Maar wie is de staat om te oordelen over dood of leven? De staat is niet "heilig".
3) "Het is onjuist dat executies gewelddadige reacties uitlokken." Vandaag al naar het nieuws gekeken?
4) "Een echte levenslange opsluiting zonder enige kans op vrijlating is juist een oproep tot geweld." Het is een minder emotionele beslissing dan de doodstraf. Heftige emoties leiden tot geweld.

Ja ik heb vandaag ook al naar het nieuws gekeken. U moet zich eens proberen inbeelden wat voor een geweldreactie er zou gekomen zijn indien Saddam NIET geëxecuteerd was.

Karel Megens
31 december 2006, 00:02
"Het is onjuist dat executies gewelddadige reacties uitlokken."
Dit zijn uw woorden.

Het is onjuist dat executies meer gewelddadige reacties uitlokken. Zou dat niet al wat beter zijn, beste man?

Over het denkbeeldige scenario spreek ik mij niet uit... Dat vind ik geen argument.

Levertraan
31 december 2006, 00:09
Mensen die JA antwoordden klikken hier (http://dump.geenstijl.nl/mediabase/8387/abe6ea1c/index.html) !

colargo
31 december 2006, 00:12
Men toont geen executie en nadien zie je een lichaam............ :?

nubian
31 december 2006, 00:16
Mensen die JA antwoordden klikken hier (http://dump.geenstijl.nl/mediabase/8387/abe6ea1c/index.html) !Ik heb er niet naar gekeken naar Sadams ophanging, maar het tweede filmpje is hilarisch:lol:

Pietje
31 december 2006, 00:30
Men toont geen executie en nadien zie je een lichaam............ :?

Troost je, weldra kom je waarschijnlijk wel aan je trekken op "rotten.com".

St Germain Tourist
31 december 2006, 00:39
Sommige mensen plegen misdaden die van zo'n aard zijn dat zij een onaanvaardbaar gevaar zijn voor de samenleving. In zo'n geval is de doodstraf de aangewezen straf.
Men weet overigens perfect wat de doodstraf inhoudt: een snelle en efficiënte executie.
De staat heeft hiertoe zeker het recht, mits het gebeurt op basis van wetgeving en rechtspraak en enkel wanneer het om uitzonderlijke gevallen van gevaar voor de samenleving gaat.
Het is onjuist dat executies gewelddadige reacties uitlokken. Integendeel, hoeveel gijzelingsacties werden in het verleden niet ondernomen om veroordeelden uit de gevangenis te bevrijden. Hoeveel geweld is er niet in gevangenissen? Een echte levenslange opsluiting zonder enige kans op vrijlating is juist een oproep tot geweld. Zo'n gevangene heeft immers niets meer te verliezen.
100% juist!

Levertraan
31 december 2006, 00:55
Men toont geen executie en nadien zie je een lichaam............ :?

???

baseballpolitieker
31 december 2006, 00:57
??? Misschien is het wel opgezet spel zoals ik ook al liet uitschijnen, het lijkt me toch maar verdacht en vandaag de dag mogen we niets meer vertrouwen! Je weet het nooit dat de Amerikanen een dictatorke achterhouden voor wanneer ze hem eens nodig hebben of zo!8-)

Martini
31 december 2006, 12:04
Santé (http://www.liveleak.com/view?i=863ce7d4a3) ;).

Edit: Ah, ik was al tweede merk ik.

Voodoo Child
31 december 2006, 13:44
boe !
ik had ten minste zijn gezicht willen zien terwijl hij viel !

Marlboro
31 december 2006, 13:48
http://z.about.com/d/politicalhumor/1/0/u/U/saddam_hang.gif

Boadicea
31 december 2006, 20:01
Ik geloof niet dat het nut heeft om al die filmpjes te gaan bekijken. Op het moment van zijn executie zat ik naar CNN te kijken. Het was niet live uitgezonden, dus replays hoeven voor mij niet. Waarschijnlijk zullen we Saddam aan de galg nog beu gezien worden.

Ive De Beckker
31 december 2006, 20:11
We spreken hier over een Irak bestuurd door de Amerikanen.
Was het de echte Saddam?
Is hij echt dood?
Regelmatig gaat de camera naar de grond.

Je weet met de amerikanen en irakezen nooit...

carlgustaaf
31 december 2006, 22:24
Ik vind het erg hoezeer mensen verlangen om bloed te zien...
en dan zelfs dansen rond een dood lijk...
bloedvergieten, doodmaken, ophangen,...
ze zijn geen haar beter en geen snars beschaafder dan Saddam zelf...

Homo homine lupus (een mens is als een wolf voor de mens)zeer juist.Mensen zijn nu éénmaal wreedaardig.

carlgustaaf
31 december 2006, 22:25
Een groot man is gestorven. Maar hij zal voor altijd herrinnerd worden als de martelaar die trots het decadente Westen heeft bevochten.:lol: Raven! Altijd een woordje om te lachen!

carlgustaaf
31 december 2006, 22:28
Is er nu ergens een site me da filmke?youtube...heb je maar uit te kiezen...veel kijkgenot .Dit past echt wel bij u...

carlgustaaf
31 december 2006, 22:30
Met of zonder Saddam, enkel zieke geesten kijken naar zulke filmpjes.gij zit daar dus ganse dagen naar te loeren?Roze Piet:-)

carlgustaaf
31 december 2006, 22:33
da's een leuk punt dat je daaraan haalt...
'k hoor dat vaak dat de doodstraf misschien wel humaner zou zijn dan levenslange opsluiting
( zouden we een aparte thread voor kunnen openen )

er even vanuit gegaan dat dat zo zou zijn...
geldt dat alleen in het geval van levenslange opsluiting ( dan bedoel ik ook effectief levenslang ) of geldt dat ook voor hele lange opsluitingen en hoe lang ?
want dat opent natuurlijk wel weer een gans ander debat
zei ik al 100 keren...Steeds waart ge tégen.Er zijn daar al meerder draden

carlgustaaf
31 december 2006, 22:35
da's een leuk punt dat je daaraan haalt...
'k hoor dat vaak dat de doodstraf misschien wel humaner zou zijn dan levenslange opsluiting
( zouden we een aparte thread voor kunnen openen )

er even vanuit gegaan dat dat zo zou zijn...
geldt dat alleen in het geval van levenslange opsluiting ( dan bedoel ik ook effectief levenslang ) of geldt dat ook voor hele lange opsluitingen en hoe lang ?
want dat opent natuurlijk wel weer een gans ander debatik zei dat al 100 keer.Steeds waart gij tegen.Daar zijn al meerdere draden over geopend...Iemand 20 of 30 jaar in een konijnekot steken is veel onmenselijker als hem één maal doden.

willem1940NLD
31 december 2006, 23:11
carlgustaaf:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Een groot man is gestorven. Maar hij zal voor altijd herrinnerd worden als de martelaar die trots het decadente Westen heeft bevochten.

Raven! Altijd een woordje om te lachen!


Ik vind hier niets aan te lachen, denk/vrees dat Raven het juist ziet.

filosoof
31 december 2006, 23:11
U hebt mijn posting blijkbaar niet goed gelezen. De executie was volgens mij een goede zaak. Dat dit een slag in het gezicht zou zijn van zijn slachtoffers is nonsens. En als u denkt dat hij door nog wat meer processen plotseling tot inkeer zou gekomen zijn bent u wel erg naief.
Hij moest wel geëxecuteerd worden voor het proces over de Koerden voorkwam, anders stonden de USA nog eens met de billen bloot
http://www.eroj.org/Bagdad/Wanniski.htm

willem1940NLD
1 januari 2007, 05:14
We spreken hier over een Irak bestuurd door de Amerikanen.
Was het de echte Saddam?
Is hij echt dood?
Regelmatig gaat de camera naar de grond.

Je weet met de amerikanen en irakezen nooit...
Hier had ik nog niet aan gedacht, maar het is minstens een technische mogelijkheid ...

Bhairav
1 januari 2007, 06:26
^^Heb ik ook aan gedacht, die cameras gaan zo weg. En hoe da licht op diens kop schijnt en zo naar boven kijkt; "hoe dramatisch", echt iets voor martelaren.

Bhairav
1 januari 2007, 06:27
youtube...heb je maar uit te kiezen...veel kijkgenot .Dit past echt wel bij u...

Was niet zo vies als ik stiekum hoopte.

hurricane
1 januari 2007, 12:11
Ik zie niet in waarom ik het jaar met zulke gruwelijke beelden zou moeten beginnen.
De doodstraf is in mijn opinie barbaars en al lang niet meer van deze tijd, een smet op het 'ontwikkelde' Westen.
Of wanneer moorden legaal wordt.
Uiteraard moet de man boeten voor de misdaden die hij heeft begaan. Maar ik denk eerder dat het een represaille is voor het feit dat hij de Amerikanen in hun broek heeft gezet omdat er totaal geen chemische wapens zijn gevonden.

Revolutie
1 januari 2007, 21:13
pff was dat alles.
Opslag dood.
Hij komt er goed van af.