PDA

View Full Version : Is de Sint bij jullie geweest?


Vlaamse Leeuw
6 december 2003, 12:19
http://drs.yahoo.com/S=96062883/K=Sint/v=2/l=IVI/*-http://www.dsv.nl/DSV/fotos/sinterklaas/sint.jpg

The Paulus Experience
6 december 2003, 12:20
:(

Aangebrande Phönix
6 december 2003, 12:36
Ik heb een cadeautje gekregen!


(raad wat)

Distel
6 december 2003, 12:37
Ik heb Nonkel Van Grauwel-gewijs gewacht tot de zwarte piet in mijn schoorsteen zat en dan heb ik dat ding rap dichtgemetst. 't Zal hier rap gedaan zijn met al die verwende boelekes. :wink:

Vlaamse Leeuw
6 december 2003, 12:38
Ik heb een cadeautje gekregen!


(raad wat)

Een pijp? :wink:

Aangebrande Phönix
6 december 2003, 12:44
:D

The Paulus Experience
6 december 2003, 13:04
Ik heb een cadeautje gekregen!


(raad wat)

twee nieuwe pixels voor uw avatar?

Vlaamse Leeuw
6 december 2003, 13:05
Ik heb een cadeautje gekregen!


(raad wat)

twee nieuwe pixels voor uw avatar?

Van grijs naar lichtgrijs, :wink:

Distel
6 december 2003, 13:11
Ik heb een cadeautje gekregen!


(raad wat)

Een Tefal pan? Kwestie dat uwe Phönix volgende keer nimeer aanbrandt.

kweethetwelenkweethetni
6 december 2003, 13:27
bij mij is de sint ook geweest ik heb een doos vlaamse blokjes gekregen en een toestel om met pc fotokes te ontwikkelen lief he

Aangebrande Phönix
6 december 2003, 14:16
bij mij is de sint ook geweest ik heb een doos vlaamse blokjes gekregen en een toestel om met pc fotokes te ontwikkelen lief he

Ik wil jouw sint hebben. :(

Zeno!
6 december 2003, 14:33
Weer niks... :cry:

Vlaamse Leeuw
6 december 2003, 14:35
Weer niks... :cry:

Ochaaaaaaarme!!!

Brabo
6 december 2003, 14:40
Weer niks... :cry:

Dit is het enige dat ik je kan geven:

http://www.toiletology.com/images/toilet-gift.jpg.

Veel plezier ermee.

(Ik heb zelf ook niks gekregen btw. :cry: )

C uit W
6 december 2003, 15:55
Hier komt die kerel niet, hier is't zijn concurrent, Sint maarten.
Waar komt die eigenlijk overal?
Ik weet dan hij komt in Duinkerke, Ieper en Aalst.
Zijn er nog andere steden?

Xenon
6 december 2003, 16:15
Sorry jongens, ik kan niet overal zijn.
Man man man, ik ben nog nooit zoveel getrakteerd geweest dan gisterenavond. (ooit al een sint in de gracht zien liggen?)

Patriot!
6 december 2003, 16:31
Ne nieuwe computer :wink:

Supe®Staaf
6 december 2003, 16:54
Hier komt die kerel niet, hier is't zijn concurrent, Sint maarten.
Waar komt die eigenlijk overal?
Ik weet dan hij komt in Duinkerke, Ieper en Aalst.
Zijn er nog andere steden?
Sinte-Maarten is eigenlijk de enige echte bestaande(!) heilige.
De rest is zo fake als wat.
De heilige Martinus figureerde als centurion op de conscriptielijst van het Romeinse leger.
Zijn gulheid (hij schonk de helft van zijn rode officiersmantel aan een dakloze) is legendarisch en leeft voort zoals gezegd in Duinkerke, Ieper, Aalst, Wichelen, Schellebelle en waarschijnlijk ook in Asse, maar daar ben ik niet zekers van.

Zeno!
6 december 2003, 16:56
Ne nieuwe computer :wink:

Verwend joch! :wink:

De Vliegende Hollander
6 december 2003, 17:24
Ik had die nieuwe orgasmetron gevraagd, maar kreeg enkel familiepak durex :wink:

Supe®Staaf
6 december 2003, 17:25
Sinterklaas (Nicolaas) was een apocriefe bisschop van Smyrna.
Deze vage schimmige figuur, kan niet eens met zekerheid geplaatst worden als bestaande.
Het is een soort afkooksel en surrogata voor Santa-Claus: de melige Amerikaanse kerstman met zuivere commerciële intenties.
Als die je een stuk van zijn jas kadoo doet, dan kan je maar beter eens je inventaris thuis nakijken: gijzeling met beroving kost je minder..........

Vlaamse Leeuw
6 december 2003, 17:54
Sorry jongens, ik kan niet overal zijn.
Man man man, ik ben nog nooit zoveel getrakteerd geweest dan gisterenavond. (ooit al een sint in de gracht zien liggen?)

Neen, maar heeft u er misschien foto's van?

De Vliegende Hollander
6 december 2003, 19:10
Sinterklaas (Nicolaas) was een apocriefe bisschop van Smyrna.
Deze vage schimmige figuur, kan niet eens met zekerheid geplaatst worden als bestaande.
Het is een soort afkooksel en surrogata voor Santa-Claus: de melige Amerikaanse kerstman met zuivere commerciële intenties.
Als die je een stuk van zijn jas kadoo doet, dan kan je maar beter eens je inventaris thuis nakijken: gijzeling met beroving kost je minder..........


Whahahahaha dan heb je het dus net andersom Staaf. Santa Claus is de Amerikaanse versie van Sinterklaas, die mee was genomen door de Nederlanders naar de kolonie Nieuw-Holland...

Supe®Staaf
6 december 2003, 20:40
Whahahahaha dan heb je het dus net andersom Staaf. Santa Claus is de Amerikaanse versie van Sinterklaas, die mee was genomen door de Nederlanders naar de kolonie Nieuw-Holland...
Ach, het gaat om schertsfiguren en fakers.
Maar je hebt wel gelijk.
Santa is nog een flauwer en nieuwer aftreksel.
Leve SinteMaarten :!:
http://users.pandora.be/Superstaaf/maarten.jpg

Vlaamse Leeuw
7 december 2003, 13:23
Een studie die Sinterklaas en de Kerstman vergelijkt:

http://www.roelgroeneveld.com/media/1/20021219-dictum2000_5_4c.pdf

Maar er is toch wel een duidelijk verschil tussen Sinterklaas en de Kerstman:

http://www.do.nl/sinterklaas/images/sinttepaard_opening.jpg


http://www.kloeg.nl/fl-kerstman.gif


Is de Kerstman niet gemaakt door Coca Cola?

Brabo
7 december 2003, 14:01
Is de Kerstman niet gemaakt door Coca Cola?

Z'n rood-witte outfit is inderdaad uitgevonden door Coca-Cola, de Kerstman zelf is niet door Coca-Cola uitgedacht maar is gewoon een geperverteerde versie van Sinterklaas.

Quicky
7 december 2003, 17:17
Nen DVD-speler en de extended edition DVD van "LOTR: The two Towers"

Dank u Sinterklaasje...

Vlaamse Leeuw
7 december 2003, 22:42
Nen DVD-speler en de extended edition DVD van "LOTR: The two Towers"

Dank u Sinterklaasje...

The LOTR - alle 3 de delen dus - zou ik ook nog eens moeten zien.

George
7 december 2003, 23:07
Ik had die nieuwe orgasmetron gevraagd, maar kreeg enkel familiepak durex :wink:
Doe het zelven heeft ook z'n charmes :lol:

George
7 december 2003, 23:10
Ik heb een cadeautje gekregen!


(raad wat)

Een pijp? :wink:

Van zo'n ouve vent? Je mag ze hebben je pijp. bah, vies 8O

De Vliegende Hollander
8 december 2003, 02:17
Ik had die nieuwe orgasmetron gevraagd, maar kreeg enkel familiepak durex :wink:
Doe het zelven heeft ook z'n charmes :lol:


whahaha zeer zeker en wat dacht je van het laten doen :wink:

dejohan
8 december 2003, 02:40
Hier komt die kerel niet, hier is't zijn concurrent, Sint maarten.
Waar komt die eigenlijk overal?
Ik weet dan hij komt in Duinkerke, Ieper en Aalst.
Zijn er nog andere steden?
Sinte-Maarten is eigenlijk de enige echte bestaande(!) heilige.
De rest is zo fake als wat.
De heilige Martinus figureerde als centurion op de conscriptielijst van het Romeinse leger.
Zijn gulheid (hij schonk de helft van zijn rode officiersmantel aan een dakloze) is legendarisch en leeft voort zoals gezegd in Duinkerke, Ieper, Aalst, Wichelen, Schellebelle en waarschijnlijk ook in Asse, maar daar ben ik niet zekers van.

Diksmuide ook.
Ook in Nederland.

Aangebrande Phönix
8 december 2003, 02:41
Dankzij Suske & Wiske.

De Vliegende Hollander
8 december 2003, 03:30
Dankzij Suske & Wiske.

:D

kweethetwelenkweethetni
8 december 2003, 09:12
Zolang ik iets krijg geloof ik in de sint.

Zeno!
8 december 2003, 10:32
Ik had die nieuwe orgasmetron gevraagd, maar kreeg enkel familiepak durex :wink:
Doe het zelven heeft ook z'n charmes :lol:


whahaha zeer zeker en wat dacht je van het laten doen :wink:

Moet je daarvoor nu ook al je moeder gaan lastigvallen? :wink: :lol:

Xenon
8 december 2003, 15:21
Sorry jongens, ik kan niet overal zijn.
Man man man, ik ben nog nooit zoveel getrakteerd geweest dan gisterenavond. (ooit al een sint in de gracht zien liggen?)

Neen, maar heeft u er misschien foto's van?

Je kan misschien de videotapes van de politie van Anderlecht eens opvragen. (Big Brother ziet u niet alleen in dat kot in Vilvoorde)

Vlaamse Leeuw
8 december 2003, 18:24
Sorry jongens, ik kan niet overal zijn.
Man man man, ik ben nog nooit zoveel getrakteerd geweest dan gisterenavond. (ooit al een sint in de gracht zien liggen?)

Neen, maar heeft u er misschien foto's van?

Je kan misschien de videotapes van de politie van Anderlecht eens opvragen. (Big Brother ziet u niet alleen in dat kot in Vilvoorde)

U moet wel veel uitgespookt hebben toen u de Sint speelde een aantal dagen geleden. :wink:

De Vliegende Hollander
8 december 2003, 19:24
Ik had die nieuwe orgasmetron gevraagd, maar kreeg enkel familiepak durex :wink:
Doe het zelven heeft ook z'n charmes :lol:


whahaha zeer zeker en wat dacht je van het laten doen :wink:

Moet je daarvoor nu ook al je moeder gaan lastigvallen? :wink: :lol:


Ohh sjit, tijdens het posten was ik even vergeten dat dit in Belgisch forum is :wink:

Dimitri
8 december 2003, 19:30
Ach, het gaat om schertsfiguren en fakers.
Maar je hebt wel gelijk.
Santa is nog een flauwer en nieuwer aftreksel.
Leve SinteMaarten :!:
http://users.pandora.be/Superstaaf/maarten.jpg
Wij hebben in Nederland én Sint-Maarten én Sinterklaas én de Kerstman. Nou jij weer. :wink:

Vlaamse Leeuw
8 december 2003, 19:31
Ach, het gaat om schertsfiguren en fakers.
Maar je hebt wel gelijk.
Santa is nog een flauwer en nieuwer aftreksel.
Leve SinteMaarten :!:
http://users.pandora.be/Superstaaf/maarten.jpg
Wij hebben in Nederland én Sint-Maarten én Sinterklaas én de Kerstman. Nou jij weer. :wink:

Wij in Vlaanderen ook hoor.

De Vliegende Hollander
8 december 2003, 19:32
Ach, het gaat om schertsfiguren en fakers.
Maar je hebt wel gelijk.
Santa is nog een flauwer en nieuwer aftreksel.
Leve SinteMaarten :!:
http://users.pandora.be/Superstaaf/maarten.jpg
Wij hebben in Nederland én Sint-Maarten én Sinterklaas én de Kerstman. Nou jij weer. :wink:


Je vergeet Luilak :wink:

Supe®Staaf
8 december 2003, 19:36
Wij hebben in Nederland én Sint-Maarten én Sinterklaas én de Kerstman. Nou jij weer. :wink:
Om dan de rest van het jaar schuifkaas te eten. :roll: :P :twisted:

Zeno!
8 december 2003, 19:37
Ohh sjit, tijdens het posten was ik even vergeten dat dit in Belgisch forum is :wink:

lol, je woorden zijn goed gekozen; als het daarover gaat is het idd "Belgisch"... :lol:

De Vliegende Hollander
8 december 2003, 19:38
Wij hebben in Nederland én Sint-Maarten én Sinterklaas én de Kerstman. Nou jij weer. :wink:
Om dan de rest van het jaar schuifkaas te eten. :roll: :P :twisted:


Schuifkaas whahahaha dat is echt een cool woord, één om te onthouden...


Maar je hebt gelijk, de Nederlandse keuken is een vrij trieste bedoeling, dus hebben we al die feesten hard nodig :D

Supe®Staaf
8 december 2003, 19:44
Maar je hebt gelijk, de Nederlandse keuken is een vrij trieste bedoeling, dus hebben we al die feesten hard nodig :D
Dat is de laatste jaren ENORM aan het beteren.
Ik ken Belgische topkoks, die nederig het hoofd buigen voor nieuwe Nederlandse sterren aan het culinaire firmament (Maastricht....)

De Vliegende Hollander
8 december 2003, 19:47
Maar je hebt gelijk, de Nederlandse keuken is een vrij trieste bedoeling, dus hebben we al die feesten hard nodig :D
Dat is de laatste jaren ENORM aan het beteren.
Ik ken Belgische topkoks, die nederig het hoofd buigen voor nieuwe Nederlandse sterren aan het culinaire firmament (Maastricht....)

Ja dat is wel zo, we hebben nu eindelijk eens wat Michelinsterretjes binnen... Maar dit geldt toch hoofdzakelijk voor de bourgondische streek in het Zuiden van Nederland...

Dimitri
8 december 2003, 19:57
Je vergeet Luilak :wink:
Luilak? Daar doen wij niet aan. Beetje iedereen 's ochtends vroeg uit bed trommelen, schande! :wink:
Pasen was ik nog vergeten, en Koninginnedag natuurlijk.

Dimitri
8 december 2003, 20:03
Ja dat is wel zo, we hebben nu eindelijk eens wat Michelinsterretjes binnen... Maar dit geldt toch hoofdzakelijk voor de bourgondische streek in het Zuiden van Nederland...
Hela, in Rotterdam is er een restaurant met drie, ik herhaal DRIE MICHELIN STERREN! De naam is Parkheuvel, het beste restaurant van Nederland. Lekker puh. 8)

De Vliegende Hollander
8 december 2003, 23:38
Ja dat is wel zo, we hebben nu eindelijk eens wat Michelinsterretjes binnen... Maar dit geldt toch hoofdzakelijk voor de bourgondische streek in het Zuiden van Nederland...
Hela, in Rotterdam is er een restaurant met drie, ik herhaal DRIE MICHELIN STERREN! De naam is Parkheuvel, het beste restaurant van Nederland. Lekker puh. 8)


Oh ja das waar ook, nu nog alleen leren voetballen en het komt helemaal goed in Rotjeknor :wink:

George
17 december 2003, 14:49
Leve SinteMaarten :!:
http://users.pandora.be/Superstaaf/maarten.jpg

Wauw dat lijkt mij wel nen toffe die sint Maarten, die kerel met z'n potske daar op de grond krijgen gewoon echte degen en de Knut daarnaast krijgt uiteindelijk dat paard.
Da 's wel tof maar achterhaald, nog geen jaar geleden kreeg elke Irakees ne kalasnikov van sint Saddam en van sint Louis-Michel kregen de Nepaleesjes minimi's of zoiets. Ik ben benieuwd wat we van de heilige drijvuldigheid van het Blok gaan krijgen. Van de katholieke kerk met z'n heiligen moeten we echter niet teveel verwachten, d'r kan zelfs geen pakje condooms meer af bij die gierigaards. :lol: :lol:

Supe®Staaf
17 december 2003, 20:12
Leve SinteMaarten :!:
http://users.pandora.be/Superstaaf/maarten.jpg

Wauw dat lijkt mij wel nen toffe die sint Maarten, die kerel met z'n potske daar op de grond krijgen gewoon echte degen en de Knut daarnaast krijgt uiteindelijk dat paard.
Da 's wel tof maar achterhaald, nog geen jaar geleden kreeg elke Irakees ne kalasnikov van sint Saddam en van sint Louis-Michel kregen de Nepaleesjes minimi's of zoiets. Ik ben benieuwd wat we van de heilige drijvuldigheid van het Blok gaan krijgen. Van de katholieke kerk met z'n heiligen moeten we echter niet teveel verwachten, d'r kan zelfs geen pakje condooms meer af bij die gierigaards. :lol: :lol:
Je ziet hoe ze die dingen die met goed hart geschonken worden dan misbruiken:
Knut ****kt zich het vel van de *****ten op dat arme beest, en met die degens, minimi's en kalchnikows vangen ze ook vodden aan. Hoewel ik plots twijfel of Michel die minimi's wel kadoo gaf zoals een echte Sintemaarten betaamt..............

ydde
18 december 2003, 11:55
Sint Niklaas was abuusiefelijk bij mijn (bloedmooie) buurvrouw beland, die in haar neglige'ke boven de lakens lag te slapen; Nu had dien Heilige toch een serieus probleem: of hij deed waar hij opeens enorme goesting voor had; Maar dan mocht hij niet meer terug naar de hemel, of hij deed het niet ... maar dan kon hij niet meer terug door de schoorsteen!
Ik persoonlijk ben niet meer over de Sint te spreken; ik had maar één eenvoudige wens, of hij namelijk bij zijn terugkeer AL zijn zwarte Pieten terug wou meenemen, maar dat heeft hij blijkbaar niet gedaan; zou hij dan toch ook een Mestklaas zijn ???

George
18 december 2003, 17:35
Sint Niklaas was abuusiefelijk bij mijn (bloedmooie) buurvrouw beland, die in haar neglige'ke boven de lakens lag te slapen; Nu had dien Heilige toch een serieus probleem: of hij deed waar hij opeens enorme goesting voor had; Maar dan mocht hij niet meer terug naar de hemel, of hij deed het niet ... maar dan kon hij niet meer terug door de schoorsteen!
Ik persoonlijk ben niet meer over de Sint te spreken; ik had maar één eenvoudige wens, of hij namelijk bij zijn terugkeer AL zijn zwarte Pieten terug wou meenemen, maar dat heeft hij blijkbaar niet gedaan; zou hij dan toch ook een Mestklaas zijn ???

Gun de sint EN uw vrouw ook eens iets hé, egoïst. :P

Vlaamse Leeuw
18 december 2003, 20:54
Sint Niklaas was abuusiefelijk bij mijn (bloedmooie) buurvrouw beland, die in haar neglige'ke boven de lakens lag te slapen; Nu had dien Heilige toch een serieus probleem: of hij deed waar hij opeens enorme goesting voor had; Maar dan mocht hij niet meer terug naar de hemel, of hij deed het niet ... maar dan kon hij niet meer terug door de schoorsteen!
Ik persoonlijk ben niet meer over de Sint te spreken; ik had maar één eenvoudige wens, of hij namelijk bij zijn terugkeer AL zijn zwarte Pieten terug wou meenemen, maar dat heeft hij blijkbaar niet gedaan; zou hij dan toch ook een Mestklaas zijn ???

Gun de sint EN uw vrouw ook eens iets hé, egoïst. :P

Over welke staf heeft u het? :lol: