PDA

View Full Version : ,,Informatie over chemische wapens Saddam klopt''


Antoon
8 december 2003, 15:08
LONDEN (ap) -- Ik ben de bron van de Britse bewering dat het Iraakse leger binnen de 45 minuten wapens voor massavernietiging kon inzetten. En die informatie is 100 % correct. Dat heeft een Iraakse officier verteld aan de Britse zondagskrant The Sunday Telegraph.

Komt er alsnog een onverwachte opleving in dat dossier?

.

Jorge
8 december 2003, 15:10
LONDEN (ap) -- Ik ben de bron van de Britse bewering dat het Iraakse leger binnen de 45 minuten wapens voor massavernietiging kon inzetten. En die informatie is 100 % correct. Dat heeft een Iraakse officier verteld aan de Britse zondagskrant The Sunday Telegraph.

Komt er alsnog een onverwachte opleving in dat dossier?

.

Zowaar een laatste stuiptrekking van de regering Blair :?:

The Sunday Telegraph is ongetwijfeld ook een van 's lands grootste kwaliteitskranten. :P

TomB
8 december 2003, 15:35
LONDEN (ap) -- Ik ben de bron van de Britse bewering dat het Iraakse leger binnen de 45 minuten wapens voor massavernietiging kon inzetten. En die informatie is 100 % correct. Dat heeft een Iraakse officier verteld aan de Britse zondagskrant The Sunday Telegraph.

Komt er alsnog een onverwachte opleving in dat dossier?

.

Zowaar een laatste stuiptrekking van de regering Blair :?:

The Sunday Telegraph is ongetwijfeld ook een van 's lands grootste kwaliteitskranten. :P

Zo'n beetje zoals de Morgen in Belgie?

Antoon
8 december 2003, 15:38
LONDEN (ap) -- Ik ben de bron van de Britse bewering dat het Iraakse leger binnen de 45 minuten wapens voor massavernietiging kon inzetten. En die informatie is 100 % correct. Dat heeft een Iraakse officier verteld aan de Britse zondagskrant The Sunday Telegraph.

Komt er alsnog een onverwachte opleving in dat dossier?

.

Zowaar een laatste stuiptrekking van de regering Blair :?:

The Sunday Telegraph is ongetwijfeld ook een van 's lands grootste kwaliteitskranten. :P

Zo'n beetje zoals de Morgen in Belgie? :lol:

tomm
8 december 2003, 16:29
Voorwaar een ZEER betrouwbare bron, :roll:

Antoon
8 december 2003, 16:41
Voorwaar een ZEER betrouwbare bron, :roll:

Heb ik ook nooit beweerd. Ik vroeg mij alleen af of er alsnog een onverwachte opleving in dat dossier zou komen. Nothing more and nothing less.

parcifal
8 december 2003, 16:45
wat betekent P.E.B. ?

Antoon
8 december 2003, 16:47
wat betekent P.E.B. ?

Daarvoor moet je naar 'forumverkiezingen'.

Calle
8 december 2003, 16:49
"He didn't know whether the warheads were chemical or biological but said they were designed to be launched by hand-held rocket-propelled grenades. "

Dit komt letterlijk uit het artikel , en is te gek voor woorden.

Een kolonel die effe zegt dat er wapens werden geleverd, maar dat hij wist wat ze waren :roll: .

En dan komt hij doodleuk vertellen dat die wapens met RPG's moesten gelanceerd worden.

Dus een radius van .... een paar honderd meter ? LOL

Weapons of MASS destruction ? Enkel als ze een paar duizend mensen opeengepakt vinden .

Jorge
8 december 2003, 16:50
Voorwaar een ZEER betrouwbare bron, :roll:

Heb ik ook nooit beweerd. Ik vroeg mij alleen af of er alsnog een onverwachte opleving in dat dossier zou komen. Nothing more and nothing less.

Je titel veraad je diepste gedachten....of is het er eentje om reacties uit te lokken een beproefde methode in forum land eentje die uitermate goed werkt, heb ik zelf al menigmaal ondervonden :wink:

Antoon
8 december 2003, 16:56
Voorwaar een ZEER betrouwbare bron, :roll:

Heb ik ook nooit beweerd. Ik vroeg mij alleen af of er alsnog een onverwachte opleving in dat dossier zou komen. Nothing more and nothing less.

Je titel veraad je diepste gedachten....of is het er eentje om reacties uit te lokken een beproefde methode in forum land eentje die uitermate goed werkt, heb ik zelf al menigmaal ondervonden :wink:

De titel verraad gewoon niets van mij. Ik heb het artikel, inclusief titel, letterlijk gekopieerd uit de standard online.

buitenlands nieuws (http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/)

En, vind je jezelf nog alijd even slim?

S.
8 december 2003, 17:55
LONDEN (ap) -- Ik ben de bron van de Britse bewering dat het Iraakse leger binnen de 45 minuten wapens voor massavernietiging kon inzetten. En die informatie is 100 % correct. Dat heeft een Iraakse officier verteld aan de Britse zondagskrant The Sunday Telegraph.

Komt er alsnog een onverwachte opleving in dat dossier?

.

Waarschijnlijk niet. Diezelfde bron beweerde dat elke eenheid in het Irakese leger over deze wapens beschikte. Moest dat waar zijn, dan zou het bestaan nu al empirisch gestaafd zijn. De meest betrouwbare theorie lijkt mij nog altijd dat Saddam de wapens na de oorlog tegen Koeweit zelf heeft vernietigd. Deze theorie is al meerdere malen bevestigd, maar hij is natuurlijk niet diegene waar Bush en Blair mee kunnen uitpakken. De tegenstanders van de oorlog proberen dan weer de kloof met de VS te dichten, en dan staat het natuurlijk niet zo om heel hard 'Zie je wel' te roepen.

Vlaamse Leeuw
8 december 2003, 18:02
Ik denk ook dat Sadam zijn WMD - als hij er had - zelf heeft vernietigd. Dus ik denk niet dat de Amerikanen - en hun bondgenoten - ze nu nog gaan vinden.

H. Guderian
8 december 2003, 19:33
Zijn die Iraakse massavernietigingswapens nu nog niet gevonden?!? :roll: :lol: :roll: :lol:

Antoon
8 december 2003, 20:04
Zijn die Iraakse massavernietigingswapens nu nog niet gevonden?!? :roll: :lol: :roll: :lol:

Neen. Maar de massavernietigingskampen in Nazi-Duitsland wel.

Nr.10
8 december 2003, 20:09
Zijn die Iraakse massavernietigingswapens nu nog niet gevonden?!? :roll: :lol: :roll: :lol:
Wat niet 'gevonden' kan worden, zal 'uitgevonden' worden. Probleem : het wordt met de dag minder gemakkelijk om zulke zaken 'uit te vinden'. De kennismaatschappij, weet je.

Vlaamse Leeuw
8 december 2003, 20:11
Zijn die Iraakse massavernietigingswapens nu nog niet gevonden?!? :roll: :lol: :roll: :lol:
Wat niet 'gevonden' kan worden, zal 'uitgevonden' worden. Probleem : het wordt met de dag minder gemakkelijk om zulke zaken 'uit te vinden'. De kennismaatschappij, weet je.

Dus u bedoelt als de Amerikanen ze niet vinden en ze dit niet willen toegeven aan de wereld, dat ze ze dan misschien er zelf gaan leggen om dan te zeggen dat ze er toch al heel de tijd lagen.

Nr.10
8 december 2003, 20:14
Zijn die Iraakse massavernietigingswapens nu nog niet gevonden?!? :roll: :lol: :roll: :lol:
Wat niet 'gevonden' kan worden, zal 'uitgevonden' worden. Probleem : het wordt met de dag minder gemakkelijk om zulke zaken 'uit te vinden'. De kennismaatschappij, weet je.
Dus u bedoelt als de Amerikanen ze niet vinden en ze dit niet willen toegeven aan de wereld, dat ze ze dan misschien er zelf gaan leggen om dan te zeggen dat ze er toch al heel de tijd lagen.
De mogelijkheid bestaat. We kunnen dat niet uitsluiten.

Antoon
8 december 2003, 21:13
Zijn die Iraakse massavernietigingswapens nu nog niet gevonden?!? :roll: :lol: :roll: :lol:
Wat niet 'gevonden' kan worden, zal 'uitgevonden' worden. Probleem : het wordt met de dag minder gemakkelijk om zulke zaken 'uit te vinden'. De kennismaatschappij, weet je.
Dus u bedoelt als de Amerikanen ze niet vinden en ze dit niet willen toegeven aan de wereld, dat ze ze dan misschien er zelf gaan leggen om dan te zeggen dat ze er toch al heel de tijd lagen.
De mogelijkheid bestaat. We kunnen dat niet uitsluiten.

:roll:

JoeQpublic
9 december 2003, 14:07
allez, dus het individu dat de bron was voor de beruchte 45-minuten-claim (toespraak Blair voor Lagerhuis) zegt nu dat 'ie toch gelijk heeft/had ook al zijn de duizenden Amerikanen belast met de jacht naar WMD nog steeds "druk op zoek"

doet me terugdenken aan de roddels over die supergranaat van Saddam H die alles in een straal van 3 km zou doden. Combineer met het statement van de Irakese overloper uit de oorspronkelijk post en je kan 2 conclusies trekken:

1) ergens "in de buurt van Irak" circuleren door 1 man draagbare raketgranaten met een chemische of biologische lading die tot 6 maanden na de val van het standbeeld, nog steeds niet gebruikt zijn hoewel de Amerikanen nooit eerder zo dichtbij en zo talrijk waren :roll:
2) Saddam was redelijk radeloos en is tegen het einde van z'n regeertijd nog es voor grof geld opgelicht door een stel militaire snake oil verkopers :lol:

ik ga voor wat achter deur n° 2 staat...