PDA

View Full Version : B.U.B. Centrum-rechtse Partij voor Nationale Eenheid.


Patriot!
9 december 2003, 12:20
http://users.skynet.be/yann/BUB/ned/logo_BUB.gif

http://www.belgischeunie.be/ned/layout/toplogo.jpg

Vlaanderen Boven
9 december 2003, 12:22
Ik dacht dat jullie centrum-links waren...zo een bocht genomen de laatste maanden?

Patriot!
9 december 2003, 12:33
Lees ons programma er eens op na :wink: Je zal rechtse punten vinden, maar toch met een sociale inslag. Het belangrijkste is dat wij nu duidelijk zijn tegenover onze kiezer, iets wat geen enkel belgicistische partij ooit durfde.

Pelgrim
9 december 2003, 13:27
Ik dacht dat jullie centrum-links waren...zo een bocht genomen de laatste maanden?

Bij deze is de BUB dan uiteindelijk officiëel mijn absolute tegenpool geworden.

Bruno*
9 december 2003, 17:18
Het is wel "officieel"...

Zeno!
9 december 2003, 17:26
Vanwaar dit tot�*�*�*�*l zinloos topic met enkel een titel en een logo???

Patriot!
9 december 2003, 17:32
Vanwaar dit tot�*�*�*�*l zinloos topic met enkel een titel en een logo???

Kunt ge niet lezen, Zeno?

Zeno!
9 december 2003, 17:34
Vanwaar dit tot�*�*�*�*l zinloos topic met enkel een titel en een logo???

Kunt ge niet lezen, Zeno?

Ik zie niets dat ik nog niet wist.

Quicky
9 december 2003, 17:40
Vanwaar dit tot�*�*�*�*l zinloos topic met enkel een titel en een logo???

Ze hopen door vroeg aan de verkiezingscampagne te beginnen, 5 kiezers extra te bekomen... :roll:

Patriot!
9 december 2003, 17:53
Vanwaar dit tot�*�*�*�*l zinloos topic met enkel een titel en een logo???

Kunt ge niet lezen, Zeno?

Ik zie niets dat ik nog niet wist.

Vroeger noemde je ons nog extreem-links :roll:

Zeno!
9 december 2003, 17:55
Vanwaar dit tot�*�*�*�*l zinloos topic met enkel een titel en een logo???

Kunt ge niet lezen, Zeno?

Ik zie niets dat ik nog niet wist.

Vroeger noemde je ons nog extreem-links :roll:

Kan niet. Quote graag.

Bruno*
9 december 2003, 17:58
Kan je ook dit komen weerleggen?
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=7705&start=315

Luddo
9 december 2003, 18:02
Vanwaar dit tot�*�*�*�*l zinloos topic met enkel een titel en een logo???

Ze hopen door vroeg aan de verkiezingscampagne te beginnen, 5 kiezers extra te bekomen... :roll:

KLOOSTERZUSTER!!! heeft al een aanbod gekregen van BUB om samen in een kartel te stappen.
Ik heb geantwoord met KLOOSTERZUSTER!!! .
Om die vijf kiezers te lokken zet ik Soeur Marie-Trompette de L'harmonie Céleste op mijn lijst! Zij heeft de hemelse steun van Soeur Sourire maar zij kan (nog) niet zo goed zingen! "Dommenieke nieke nieke..."... Schoon hé? De Nederlandstalige versie is "Dan moet je mijn KLOOSTERZUSTER!!! zien ...
Ik zie de forumverkiezingen met meertalig optimisme tegemoet en werk nog aan een Duitstalige versie van mijn strijdlied! "Du sollst meine NONNE sehen...!" Eigentlijk ware het beter dat ik de kiesstrijd inga met de naam:
NON - NONNE - KLOOSTERZUSTER!!!
maar daar dit mijn verkiezingsbudget zwaar zou belasten om nu nog van naam te veranderen heb ik eerst mijn verkiezingfondswerver, Willy Claes, geraadpleegd. Hij heeft negatief geadviseerd wegens het uitblijven van nieuwe legerbestellingen. Het blijft dus:
KLOOSTERZUSTER!!!

El Cid
9 december 2003, 18:29
http://users.skynet.be/yann/BUB/ned/logo_BUB.gif

http://www.belgischeunie.be/ned/layout/toplogo.jpg

Positieve evolutie!!!

zorroaster
9 december 2003, 18:31
Vooruit dan, ze hebben de term "centrumpartij" waar ze maanden op hebben liggen hameren overboord gegooid om de twee rechtse belgicisten (El Cid, RechtsBelgië) hier wat op te geilen....

Weerom een bewijs dat de wereld voor de BUB niet groter is dan een internetforum.

Jan van den Berghe
9 december 2003, 18:33
Vooruit dan, ze hebben de term "centrumpartij" waar ze maanden op hebben liggen hameren overboord gegooid om de twee rechtse belgicisten (El Cid, RechtsBelgië) hier wat op te geilen....


Binnenkort wordt het nog "rechtse partij" en hopen ze zo de, volgens de toch zo betrouwbare peilingen, talrijke koningsgezinde VB-kiezers te recuperen.

El Cid
9 december 2003, 18:35
Vooruit dan, ze hebben de term "centrumpartij" waar ze maanden op hebben liggen hameren overboord gegooid om de twee rechtse belgicisten (El Cid, RechtsBelgië) hier wat op te geilen....

Weerom een bewijs dat de wereld voor de BUB niet groter is dan een internetforum.

Ik denk dat u de bal er naast slaat. Ik heb helemaal het gevoel niet dat de BUB omwille van mij veranderd is. Dat zou zinloos zijn, want ik ben federalistisch, en de BUB weet dat ook.

Hun exacte motieven ken ik niet, maar ik neem aan dat het gezond verstand er veel mee te maken heeft.

zorroaster
9 december 2003, 18:43
Vooruit dan, ze hebben de term "centrumpartij" waar ze maanden op hebben liggen hameren overboord gegooid om de twee rechtse belgicisten (El Cid, RechtsBelgië) hier wat op te geilen....

Weerom een bewijs dat de wereld voor de BUB niet groter is dan een internetforum.

Ik denk dat u de bal er naast slaat. Ik heb helemaal het gevoel niet dat de BUB omwille van mij veranderd is. Dat zou zinloos zijn, want ik ben federalistisch, en de BUB weet dat ook.

Hun exacte motieven ken ik niet, maar ik neem aan dat het gezond verstand er veel mee te maken heeft.

Dan kent u ze nog niet. Een paar maanden geleden scheen het de BUB nog dat de monarchie een links instituut was en werd er lustig met PVDA-teksten gegoocheld over het unitaire België.
Toen was de BUB een electoraal lijntje in "Links" aan het uitgooien en waren ze centrum-links. Nu proberen ze hetzelfde maar dan aan de rechterkant en zijn ze centrum-rechts, zonder meer.

Laten we zeggen dat het gezond verstand er allemaal weinig mee te maken heeft. Onderschat uw eigen invloed op de BUB-ideologievorming maar niet, daar kan Superstaaf veel over vertellen.
Morgen komen ze vermoedelijk zelfs pleidooien voor het federalisme brengen als ze denken u daarmee over de schreef te halen...

El Cid
9 december 2003, 18:55
Dat gelooft u toch zelf niet? De BUB is juist heel koppig in die zaken, en federalisme zullen ze nooit op hun programma zetten. Meer: hoe meer ik er achter zaag, hoe hardnekkiger ze zullen volhouden op hun standpunt.

zorroaster
9 december 2003, 19:09
Dat gelooft u toch zelf niet? De BUB is juist heel koppig in die zaken, en federalisme zullen ze nooit op hun programma zetten. Meer: hoe meer ik er achter zaag, hoe hardnekkiger ze zullen volhouden op hun standpunt.

Ik hoor de BUB enige maanden geleden nog bezig: "NEE aan het referendum", "BUB is TEGEN het referendum", "referendum werkt niet". Totdat er een paar mensen hier op het forum zich heel lovend over het zogenaamde BROV (Bindend Referendum Op Volksinitiatief) uitlieten, zoals de pro-Belgische Superstaaf.

Nu is de BUB opeens héél erg VOOR het BROV en verspreiden ze posters met "BUB: NEE aan het migrantenstemrecht, JA aan het bindend referendum". Je kan nu wel van mening veranderen van tijd tot tijd, maar dit soort bochten van 180% met je eigen programma is toch bespottelijk?

Vermoedelijk zal die NEE aan het migrantenstemrecht ook wel een JA worden over een maand of twee als hier op het forum een man of drie opeens voor blijkt te zijn...

Knuppel
9 december 2003, 19:12
Dat gelooft u toch zelf niet? De BUB is juist heel koppig in die zaken, en federalisme zullen ze nooit op hun programma zetten. Meer: hoe meer ik er achter zaag, hoe hardnekkiger ze zullen volhouden op hun standpunt.

Laat ze hun hopeloze zaak maar verdedigen. Iedereen lacht er intussen mee. Zelfs de belgicisten.

Moesten we een normale federalistische staat hebben, het zou hier misschien nog doenbaar zijn maar dat hebben we dus NIET.

Confederalisme kan het land misschien nog voor langere tijd samenhouden maar ze wachten er veel telang mee en intussen verzuurt de Belgische melk tot ze totaal onbruikbaar wordt.

Patriot!
9 december 2003, 19:43
Dat gelooft u toch zelf niet? De BUB is juist heel koppig in die zaken, en federalisme zullen ze nooit op hun programma zetten. Meer: hoe meer ik er achter zaag, hoe hardnekkiger ze zullen volhouden op hun standpunt.

Ik hoor de BUB enige maanden geleden nog bezig: "NEE aan het referendum", "BUB is TEGEN het referendum", "referendum werkt niet". Totdat er een paar mensen hier op het forum zich heel lovend over het zogenaamde BROV (Bindend Referendum Op Volksinitiatief) uitlieten, zoals de pro-Belgische Superstaaf.

Nu is de BUB opeens héél erg VOOR het BROV en verspreiden ze posters met "BUB: NEE aan het migrantenstemrecht, JA aan het bindend referendum". Je kan nu wel van mening veranderen van tijd tot tijd, maar dit soort bochten van 180% met je eigen programma is toch bespottelijk?

Vermoedelijk zal die NEE aan het migrantenstemrecht ook wel een JA worden over een maand of twee als hier op het forum een man of drie opeens voor blijkt te zijn...

Over die pvda-tekst. Die stalinisten hadden in die zaak gelijk, en dat hebben ze nog steeds. Daar heeft hun ideologie niets mee te maken.
Ik ben altijd pro-BROV geweest. Tacitus was tegen, en officieel hadden we er geen standpunt over. We hebben binnen de partij vele discussies over gehouden, en intussen zijn we tot de conclusie gekomen dat BROV wel goed is.

Patriot!
9 december 2003, 19:44
Dat gelooft u toch zelf niet? De BUB is juist heel koppig in die zaken, en federalisme zullen ze nooit op hun programma zetten. Meer: hoe meer ik er achter zaag, hoe hardnekkiger ze zullen volhouden op hun standpunt.

Laat ze hun hopeloze zaak maar verdedigen. Iedereen lacht er intussen mee. Zelfs de belgicisten.

Moesten we een normale federalistische staat hebben, het zou hier misschien nog doenbaar zijn maar dat hebben we dus NIET.

Confederalisme kan het land misschien nog voor langere tijd samenhouden maar ze wachten er veel telang mee en intussen verzuurt de Belgische melk tot ze totaal onbruikbaar wordt.


Waarom zit ge dan niet bij BPlus?

John Stufflebeam
9 december 2003, 21:42
Over die pvda-tekst. Die stalinisten hadden in die zaak gelijk, en dat hebben ze nog steeds.

Mag ik erop wijzen dat de PvdA Maoistisch is, en niet Stalinistisch.

Patriot!
9 december 2003, 21:46
Over die pvda-tekst. Die stalinisten hadden in die zaak gelijk, en dat hebben ze nog steeds.

Mag ik erop wijzen dat de PvdA Maoistisch is, en niet Stalinistisch.


Maoisme is de Chinese variant van stalinisme. En trouwens, ze hebben ooit nog een hele stalin-verheerlijkings-site gemaakt :? 8O

Knuppel
9 december 2003, 21:58
Dat gelooft u toch zelf niet? De BUB is juist heel koppig in die zaken, en federalisme zullen ze nooit op hun programma zetten. Meer: hoe meer ik er achter zaag, hoe hardnekkiger ze zullen volhouden op hun standpunt.

Laat ze hun hopeloze zaak maar verdedigen. Iedereen lacht er intussen mee. Zelfs de belgicisten.

Moesten we een normale federalistische staat hebben, het zou hier misschien nog doenbaar zijn maar dat hebben we dus NIET.

Confederalisme kan het land misschien nog voor langere tijd samenhouden maar ze wachten er veel telang mee en intussen verzuurt de Belgische melk tot ze totaal onbruikbaar wordt.


Waarom zit ge dan niet bij BPlus?

Omdat ik een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonië de beste oplossing van allemaal vind.
Of is dat zo moeilijk te begrijpen van een Vlaams-nationalist?

Patriot!
9 december 2003, 22:01
Dat gelooft u toch zelf niet? De BUB is juist heel koppig in die zaken, en federalisme zullen ze nooit op hun programma zetten. Meer: hoe meer ik er achter zaag, hoe hardnekkiger ze zullen volhouden op hun standpunt.

Laat ze hun hopeloze zaak maar verdedigen. Iedereen lacht er intussen mee. Zelfs de belgicisten.

Moesten we een normale federalistische staat hebben, het zou hier misschien nog doenbaar zijn maar dat hebben we dus NIET.

Confederalisme kan het land misschien nog voor langere tijd samenhouden maar ze wachten er veel telang mee en intussen verzuurt de Belgische melk tot ze totaal onbruikbaar wordt.


Waarom zit ge dan niet bij BPlus?

Omdat ik een onafhankelijk Vlaanderen en Wallonië de beste oplossing van allemaal vind.
Of is dat zo moeilijk te begrijpen van een Vlaams-nationalist?

Waarom zijt ge dan Vl-nat geworden? Als ge gelooft in een echt werkend federaal systeem? Of waren dat ook maar praatjes om de federalist (de enige! :lol: ) in uw kamp te krijgen?

Knuppel
9 december 2003, 22:22
Waarom zijt ge dan Vl-nat geworden? Als ge gelooft in een echt werkend federaal systeem? Of waren dat ook maar praatjes om de federalist (de enige! ) in uw kamp te krijgen?


Ik ben Vlaams-nationalist omdat ik al een halve eeuw heb gemerkt dat België een vergif was, is en zal zijn voor Vlaanderen. Alles is hier nep, tot datgene dat ze een 'parlementaire democratie' noemen toe. Het federalisme is ook al nep en van het confederalisme moeten we het nog afwachten. Vermits ik er toch niets aan kan veranderen kan ik enkel kijken en vaststellen wat het wordt.
En intussen blijf ik lekker een Vlaams-nationalist tot in de kist. 8)

El Cid zal het leuk vinden dat jullie hem 'de enige' federalist vinden. :D

Luddo
9 december 2003, 22:44
Waarom zijt ge dan Vl-nat geworden? Als ge gelooft in een echt werkend federaal systeem? Of waren dat ook maar praatjes om de federalist (de enige! :lol: ) in uw kamp te krijgen?

Toen we in de jaren zestig voor "federalisme" ijverden was dat het enige haalbare in die tijd! Als je toen achter federalisme stond was je al een nazist, racist en nog veel andere tisten en kon je je job verliezen! Maar in ons hart dachten we allemaal aan een onafhankelijke Vlaamse staat!

Knuppel
9 december 2003, 22:50
Waarom zijt ge dan Vl-nat geworden? Als ge gelooft in een echt werkend federaal systeem? Of waren dat ook maar praatjes om de federalist (de enige! :lol: ) in uw kamp te krijgen?

Toen we in de jaren zestig voor "federalisme" ijverden was dat het enige haalbare in die tijd! Als je toen achter federalisme stond was je al een nazist, racist en nog veel andere tisten en kon je je job verliezen! Maar in ons hart dachten we allemaal aan een onafhankelijke Vlaamse staat!

En de Belgische Bisschoppen lieten, nog maar eens, de priesters het vuile werk doen vanop de preekstoel.

El Cid
27 december 2003, 00:09
Dat centrum-rechts is al weer verdwenen.

http://www.belgischeunie.be/ned/layout/toplogo.jpg

Toch tof, zo'n programma dat elke week verandert.

Patriot!
27 december 2003, 00:10
Dat centrum-rechts is al weer verdwenen.

http://www.belgischeunie.be/ned/layout/toplogo.jpg

Toch tof, zo'n programma dat elke week verandert.


Tja, ik kan er ook niet aan doen dat de leider elke week een andere mening heeft :wink:

El Cid
27 december 2003, 00:40
Dat centrum-rechts is al weer verdwenen.

http://www.belgischeunie.be/ned/layout/toplogo.jpg

Toch tof, zo'n programma dat elke week verandert.


Tja, ik kan er ook niet aan doen dat de leider elke week een andere mening heeft :wink:

Wel, het moet eens verdomd goed voelen voor jullie om eens eindelijk vrij je gedacht te kunnen zeggen, en niet te moeten opdraaien voor die blunders van dat voorzittertje.

Waar of niet: ik zeg het toch al langer dat Hans Van De Cauter als voorzitter niet deugt?

Ik heb het gevoel dat wij vanaf nu goed gaan opschieten met elkaar, een prachtig gevoel is dat.

Welkom bij de onafhankelijke Belgen!!

Bruno*
27 december 2003, 00:46
Wel, het moet eens verdomd goed voelen voor jullie om eens eindelijk vrij je gedacht te kunnen zeggen, en niet te moeten opdraaien voor die blunders van dat voorzittertje.


Absoluut

Bruno*
27 december 2003, 00:47
Waar of niet: ik zeg het toch al langer dat Hans Van De Cauter als voorzitter niet deugt?


Ja, je hebt gelijk.

Bruno*
27 december 2003, 00:47
Ik heb het gevoel dat wij vanaf nu goed gaan opschieten met elkaar, een prachtig gevoel is dat.

Welkom bij de onafhankelijke Belgen!!


Ik ga wel nu niet met alles akkoord gaan van u hoor :wink:

Patriot!
27 december 2003, 00:50
Tja, ik kan er ook niet aan doen dat de leider elke week een andere mening heeft :wink:

Wel, het moet eens verdomd goed voelen voor jullie om eens eindelijk vrij je gedacht te kunnen zeggen, en niet te moeten opdraaien voor die blunders van dat voorzittertje.

Waar of niet: ik zeg het toch al langer dat Hans Van De Cauter als voorzitter niet deugt?

Ik heb het gevoel dat wij vanaf nu goed gaan opschieten met elkaar, een prachtig gevoel is dat.

Welkom bij de onafhankelijke Belgen!!


Een enorme opluchting, inderdaad! Da stukske voorzitter denkt dat hij zich alles kan permitteren, en helaas is dat dikwijls zo in de BUB... maar niet met mij. :wink:

El Cid
27 december 2003, 01:04
Ik heb het gevoel dat wij vanaf nu goed gaan opschieten met elkaar, een prachtig gevoel is dat.

Welkom bij de onafhankelijke Belgen!!


Ik ga wel nu niet met alles akkoord gaan van u hoor :wink:

Ik verwacht ook niet dat u federalist wordt. Neen, ik denk dat u beiden gematigder zal zijn om mee te discussiëren. Dat vind ik een hele verademing, want om eerlijk te zijn: de BUB irriteerde mij de laatste tijd mateloos, nog erger dan al die vlaamsnationalisten.

Patriot!
27 december 2003, 01:06
Ik ga wel nu niet met alles akkoord gaan van u hoor :wink:

Ik verwacht ook niet dat u federalist wordt. Neen, ik denk dat u beiden gematigder zal zijn om mee te discussiëren. Dat vind ik een hele verademing, want om eerlijk te zijn: de BUB irriteerde mij de laatste tijd mateloos, nog erger dan al die vlaamsnationalisten.


Mij ook! :wink: Zoals Happart mij ook irriteert :wink:

BCD
27 december 2003, 10:00
Ik ga wel nu niet met alles akkoord gaan van u hoor :wink:

Ik verwacht ook niet dat u federalist wordt. Neen, ik denk dat u beiden gematigder zal zijn om mee te discussiëren. Dat vind ik een hele verademing, want om eerlijk te zijn: de BUB irriteerde mij de laatste tijd mateloos, nog erger dan al die vlaamsnationalisten.

Er werd door de partij gevraagd aan beide heren gematigder te debatteren op fora, omdat de agressitiviteit van sommige posters serieus uit de hand kiep en zich tegen de partij keerde. Ik geloof dat dit mede aan hun beslissing lag.

Misschien is het ook eens handig na te gaan wie er tot irriterens toe maar verwijten slingerde naar iedereen die onder de noemer Vlaams Nationalist kon vallen.

Wij vragen deze heren hun lastercampagne te stoppen en duidelijk toe te geven dat ze liever een belangrijkere post hebben binnen een partij die het unitarisme onlangst langst zich neer legde dan constructief mee te werken aan een partij die nog moet groeien

Jan van den Berghe
27 december 2003, 10:33
Er werd door de partij gevraagd aan beide heren gematigder te debatteren op fora, omdat de agressitiviteit van sommige posters serieus uit de hand kiep en zich tegen de partij keerde. Ik geloof dat dit mede aan hun beslissing lag.

Kijk, ik heb het eerlijk gezegd niet echt begrepen op het gedachtegoed noch op de debatstijl van "Patriot" of "Tacitus", maar dit hier vind ik eerlijk gezegd totaal misplaatst.

Als er nu één iemand gematiger moet leren debatteren, dan is het in de allereerste plaats de Grote Leider, Hans I. Beide heren deden en doen tenminste soms nog moeite om de zaken inhoudelijk uit te stippen (alhoewel ze vaak ook kronkelen en niets zeggende antwoorden schrijven), maar de Opperblubber doet dal nooit.

Ik geloof dan ook dat wat u schrijft gewoon spijkers op laag water zoeken is. In ieder geval hecht ik weinig geloof aan wat u schrijft. Iedereen kan op dit forum de bijdragen van de Opperblubber nog eens lezen om zich er rekening van te geven dat HIJ, en niemand anders, niet weet wat een inhoudelijk debat is.

Jan van den Berghe
27 december 2003, 10:37
Wij vragen deze heren hun lastercampagne te stoppen en duidelijk toe te geven dat ze liever een belangrijkere post hebben binnen een partij die het unitarisme onlangst langst zich neer legde dan constructief mee te werken aan een partij die nog moet groeien

In de eerste plaats zie ik geen "lastercampagne". In de bekendmaking werd zelfs uitdrukkelijk gesteld dat men over de inwendige keuken zou zwijgen. Het enige wat vermeld werd, is het feit dat de Brusselse afdeling van de BUB Fransdol is (en dat hadden we door de berichten die uw weledele voorzitter hier plaatst al wel gemerkt).

En hadden beide heren al geen belangrijke post in de partij?

In ieder geval, ik draag beide heren geen warm hart toe, maar dat mag toch wel eens gezegd worden. Wat u nu schrijft raak kant noch wal.

Jan van den Berghe
27 december 2003, 10:38
Misschien is het ook eens handig na te gaan wie er tot irriterens toe maar verwijten slingerde naar iedereen die onder de noemer Vlaams Nationalist kon vallen.

In de eerste plaats uw doorluchtige voorzitter, Hans I de Grote, netjes gevolgd door zijn paladijen.

El Cid
27 december 2003, 15:54
Er werd door de partij gevraagd aan beide heren gematigder te debatteren op fora, omdat de agressitiviteit van sommige posters serieus uit de hand kiep en zich tegen de partij keerde. Ik geloof dat dit mede aan hun beslissing lag.

Kijk, ik heb het eerlijk gezegd niet echt begrepen op het gedachtegoed noch op de debatstijl van "Patriot" of "Tacitus", maar dit hier vind ik eerlijk gezegd totaal misplaatst.

Als er nu één iemand gematiger moet leren debatteren, dan is het in de allereerste plaats de Grote Leider, Hans I. Beide heren deden en doen tenminste soms nog moeite om de zaken inhoudelijk uit te stippen (alhoewel ze vaak ook kronkelen en niets zeggende antwoorden schrijven), maar de Opperblubber doet dal nooit.

Ik geloof dan ook dat wat u schrijft gewoon spijkers op laag water zoeken is. In ieder geval hecht ik weinig geloof aan wat u schrijft. Iedereen kan op dit forum de bijdragen van de Opperblubber nog eens lezen om zich er rekening van te geven dat HIJ, en niemand anders, niet weet wat een inhoudelijk debat is.

Ik zou ongeveer dezelfde reactie geplaatst hebben. Met Patriot en Tacitus valt te praten, met Hans1 niet.