PDA

View Full Version : Heeft iemand dit ooit gezien? Ken je dat? Ooit gehad?


hermanvk
4 januari 2007, 04:03
't Ja, t'is echt een stukje antiek. Je kan het trouwens zien: ik heb het al meer dan 30 jaar.

Vorenus
4 januari 2007, 04:18
ik ken dat, photoshop.

Vorenus
4 januari 2007, 04:19
Het is te duidelijk dat het om photoshop (of andere programma) gaat.

hermanvk
4 januari 2007, 04:38
ik ken dat, photoshop.

Het is te duidelijk dat het om photoshop (of andere programma) gaat.
???????????????????????????????????????????

't Is toevallig een reeel exemplaar ingescand.... :roll:

Kim
4 januari 2007, 07:43
???????????????????????????????????????????

't Is toevallig een reeel exemplaar ingescand.... :roll:

Tiens, ik wist niet dat we in 1974 nog als Vlaming in "de Federale Republiek der Nederlanden" leefden..

Kim
4 januari 2007, 07:48
dubbel

Bhairav
4 januari 2007, 08:23
Met wat bloed erop word het terug Belgisch.

Apocalyps
4 januari 2007, 08:25
REPUBLIFK ?

Bhairav
4 januari 2007, 08:36
Het moet echt lijken hè...

Mitgard
4 januari 2007, 08:45
oppassen, ik ken er een paar die gaan klaarkomen op dat prentje.

berre
4 januari 2007, 10:42
REPUBLIFK ?oei, daar komt de aap uit de mouw:-)

berre
4 januari 2007, 10:44
maar voor de rest is het wel mooi gedaan. ik ga mij ook eens photoshop installeren. iedereen is maar konstant bezig over dit gepfotoshop en dat gephotoshop, en blijkbaar kunt ge er nog wel mooie resultaten mee bereiken.

lombas
4 januari 2007, 10:57
Ga gewoon dit halen. Ge moet er niks voor betalen, of uren op Photoshop te zitten.

http://users.telenet.be/mario.verbeek/bloknageltje/jpg_bloknageltje/vlaams_paspoort.jpg

hermanvk
4 januari 2007, 15:15
Ga gewoon dit halen. Ge moet er niks voor betalen, of uren op Photoshop te zitten.

http://users.telenet.be/mario.verbeek/bloknageltje/jpg_bloknageltje/vlaams_paspoort.jpg
Bedankt voor de tip.
Enne: photoshop ????
5 minuten op een scanner. :roll:

berre
4 januari 2007, 15:27
Bedankt voor de tip.
Enne: photoshop ????
5 minuten op een scanner. :roll:en daarna die "E" van "REPUBLIEK" veranderd in een "F"?

DaBlacky
4 januari 2007, 15:30
en daarna die "E" van "REPUBLIEK" veranderd in een "F"?

Ziet gij nu echt niet dat dat weggevaagd is?

BigF
4 januari 2007, 15:52
Ik snap ook niet goed hoe iemand er op komt om dit fotootje aan Photoshop toe te schrijven.
Klik eens op de afbeelding (dan krijg je ze in't groot) en dan zie je gewoon dat dit een scan is.

Het is trouwens sneller gebeurd om zo'n paspoort in Word te maken, dan af te drukken er een paar nietjes doornieten en eens uit te wassen in een jeansbroek dan dat je dat prentje helemaal in Photoshop gaat maken.

Wat niet wegneemt dat Photoshop een heeel leuk programmaatje is, maar met deze foto heeft het volgens mij niks te maken...

Revolutie
4 januari 2007, 16:12
Waarschijnlijk iets van VMO in die tijd

Patriot!
4 januari 2007, 16:49
Hermanvk beweerde dat hij nooit geïnteresseerd was in de communautaire zever tot hij het boek van zijn goeroe, de heilige Paul Beliën las. Dit vodje bewijst dat hij al minstens 32 jaar flamingant is, en dus gelogen heeft.

Kim
4 januari 2007, 16:59
Hermanvk beweerde dat hij nooit geïnteresseerd was in de communautaire zever tot hij het boek van zijn goeroe, de heilige Paul Beliën las. Dit vodje bewijst dat hij al minstens 32 jaar flamingant is, en dus gelogen heeft.

Na het lezen van het boek 'A Throne in Brussels' door Paul Belien, ben ik extreem Vlaams Nationalist geworden. Voor mij is er maar een oplossing:
De republiek Vlaanderen. Weg met monarchie en belgie.

baarle
4 januari 2007, 17:00
Het is te duidelijk dat het om photoshop (of andere programma) gaat.

Onzin. Ergens in de jaren '70 was er een Vlaamse organisatie (TAK?) die deze kaarten verdeelde. Heb er ook één gehad.

hermanvk
4 januari 2007, 17:06
Hermanvk beweerde dat hij nooit geïnteresseerd was in de communautaire zever tot hij het boek van zijn goeroe, de heilige Paul Beliën las. Dit vodje bewijst dat hij al minstens 32 jaar flamingant is, en dus gelogen heeft.

Bedankt voor de quote:

Oorspronkelijk geplaatst door Hermanvk
Na het lezen van het boek 'A Throne in Brussels' door Paul Belien, ben ik extreem Vlaams Nationalist geworden. Voor mij is er maar een oplossing:
De republiek Vlaanderen. Weg met monarchie en belgie.

Een van die 'B' moet toch wel iets hebben van Beperkt?
djees voor sommige mensen moet je echt hun polleke vasthouden....

hermanvk
4 januari 2007, 17:08
Onzin. Ergens in de jaren '70 was er een Vlaamse organisatie (TAK?) die deze kaarten verdeelde. Heb er ook één gehad.
In mijn geval kreeg ik het van een vriend, die mijn sympathieen kende.
Hijzelf was lid van de toenmalige Volksunie.

Kim
4 januari 2007, 19:02
...Ben ik extreem Vlaams-nationalist geworden...

Kan u mij even zeggen wat het verschil is tussen een Vlaams-nationalist en een extreem-Vlaams-naionalist?

Jozef Ostyn
4 januari 2007, 19:08
Kan u mij even zeggen wat het verschil is tussen een Vlaams-nationalist en een extreem-Vlaams-naionalist?

Een beetje hetzelfde als tussen een Belgisch nationalist en een extreem Belgisch nationalist neem ik aan.

Jolly Roger
4 januari 2007, 19:15
In mijn geval kreeg ik het van een vriend, die mijn sympathieen kende.
Hijzelf was lid van de toenmalige Volksunie.
Mooi zo. Waar is die heerlijke tijd van de Volksunie naar toe ?

hermanvk
4 januari 2007, 19:28
Kan u mij even zeggen wat het verschil is tussen een Vlaams-nationalist en een extreem-Vlaams-naionalist?

Nee, 'k heb geen goesting. Zoek extreem op in het woordenboek :roll:

Kim
4 januari 2007, 19:34
Nee, 'k heb geen goesting. Zoek extreem op in het woordenboek :roll:
Ik vraag het aan u. Waarom wil u zich per se definiëren als extreem Vlaams-nationalist?

hermanvk
4 januari 2007, 20:02
Ik vraag het aan u. Waarom wil u zich per se definiëren als extreem Vlaams-nationalist?

Als dat je vraag is, had je ze van in het begin zo moeten stellen! en niet zo:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2305351#post2305351)
Kan u mij even zeggen wat het verschil is tussen een Vlaams-nationalist en een extreem-Vlaams-naionalist?

Om op je werkelijke vraag terug te komen: Met Vlaams-nationalist bedoel ik dus streven naar een onafhankelijke Vlaamse staat (eventueel in een republiek der Lage Landen).

Door A Throne in Brussels te lezen, kreeg ik alles op rij voorgeschoteld:
(vandaar ook mijn interesse om zoveel mogelijk van dit boek te toetsen aan anderen - vandaar ook mijn vraag naar het geschiedenis onderwijs in Nederland):
-elke saksencoburg had maar een bestaansreden: zichzelf verrijken op de nek van belziek. Vandaar hun inspanning om deze vergissing (=belziek) in stand te houden.
-Vlamingen zijn gedurende de hele 176 jaar niets anders geweest dan tweederangsburgers, die heel dikwijls met belgisch geweld werden gedwongen om hun Vlaamszijn te verloochenen of erom gestraft werden, vooral na beide wereldoorlogen, waarbij beide saksencoburgs zelf nog collaboreurs waren, tot ze inzagen wie ging winnen.

Vlaanderen werd daarbij nog onderdrukt en in een belzieks corse geduwd door de katholieke kerk, die tijdens de zondagspreken tegen de volkunie preekte.

Of met andere woorden: Vlaanderen heeft nooit iets anders gekregen van belziek dan smaad en geweld. Er is maar 1 oplossing: volledige scheiding van belziek.

EXTREEM genoeg???

Kim
4 januari 2007, 20:35
Als dat je vraag is, had je ze van in het begin zo moeten stellen! en niet zo:


Om op je werkelijke vraag terug te komen: Met Vlaams-nationalist bedoel ik dus streven naar een onafhankelijke Vlaamse staat (eventueel in een republiek der Lage Landen).

Door A Throne in Brussels te lezen, kreeg ik alles op rij voorgeschoteld:
(vandaar ook mijn interesse om zoveel mogelijk van dit boek te toetsen aan anderen - vandaar ook mijn vraag naar het geschiedenis onderwijs in Nederland):
-elke saksencoburg had maar een bestaansreden: zichzelf verrijken op de nek van belziek. Vandaar hun inspanning om deze vergissing (=belziek) in stand te houden.
-Vlamingen zijn gedurende de hele 176 jaar niets anders geweest dan tweederangsburgers, die heel dikwijls met belgisch geweld werden gedwongen om hun Vlaamszijn te verloochenen of erom gestraft werden, vooral na beide wereldoorlogen, waarbij beide saksencoburgs zelf nog collaboreurs waren, tot ze inzagen wie ging winnen.

Vlaanderen werd daarbij nog onderdrukt en in een belzieks corse geduwd door de katholieke kerk, die tijdens de zondagspreken tegen de volkunie preekte.

Of met andere woorden: Vlaanderen heeft nooit iets anders gekregen van belziek dan smaad en geweld. Er is maar 1 oplossing: volledige scheiding van belziek.

EXTREEM genoeg???

Mjah, dan bent u eender gewoon Vlaams-nationalist dan Flamingant.

Flamingant =/= Vlaams-nationalist, maar dat had u naar alle waarschijnlijkheid al wel door.

Zwartengeel
4 januari 2007, 20:43
Mjah, dan bent u eender gewoon Vlaams-nationalist dan Flamingant.

Flamingant =/= Vlaams-nationalist, maar dat had u naar alle waarschijnlijkheid al wel door.

Inderdaad. Mijn vader had in de jaren '70 ook een sticker met 'Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op' achter op zijn auto hangen. En toch is hij een 'groene' van het eerste uur en is hij nooit Vlaams-Nationalist geweest.

Patriot!
4 januari 2007, 20:56
Bedankt voor de quote:

Een van die 'B' moet toch wel iets hebben van Beperkt?
djees voor sommige mensen moet je echt hun polleke vasthouden....


[/i]

Niet liegen, aub.

Wel... het raakte mijn kouwe kleren niet meer, tot op het moment dat ik dat boek van Paul Belien las. A Throne in Brussels.

Toen werd ik weer bewust Vlaming en zelfs erger: extreem anti-belg. In tegenstelling met andere mensen op dit forum ben ik er heilig (what's in a word) van overtuigd dat er wel zoiets bestaat als volksbewustzijn voor Vlaanderen.

Ik heb mij dus NOOIT OFTE NOOIT belg gevoeld. Vertikte het dus ook om bvb. een 'B' achteraan op mijn auto te plakken. Vrij symbolisch natuurlijk...

hermanvk
8 januari 2007, 05:52
Mjah, dan bent u eender gewoon Vlaams-nationalist dan Flamingant.

Flamingant =/= Vlaams-nationalist, maar dat had u naar alle waarschijnlijkheid al wel door.
Neen niet echt... in mijn ogen was dat hetzelfde.
Licht mij even voor aub ;-) in verband met Flamingant en Vlaams-Nationalist natuurlijk :rofl:

Ambiorix
8 januari 2007, 09:04
Inderdaad. Mijn vader had in de jaren '70 ook een sticker met 'Ik ben Vlaming en daar ben ik fier op' achter op zijn auto hangen. En toch is hij een 'groene' van het eerste uur en is hij nooit Vlaams-Nationalist geweest.
vrij normaal, al wordt dikwijls het tegendeel beweerd.

job
8 januari 2007, 10:03
't Ja, t'is echt een stukje antiek. Je kan het trouwens zien: ik heb het al meer dan 30 jaar.

Ik herinner me ook zo'n kaart.
Ik denk zelfs dat ik er zelf eentje gehad heb. (Of is het alsnog wishfull thinking ?)
Het was ergens in de midden jaren 70 - eind jaren 70.
Het was toen ook heel 'in' om een Vlaamse Leeuw op de schouder van de mouw van je jeans-vestje of je groene jekker te naaien.

:oops: Waar is die tijd ???:oops:

Kim
9 januari 2007, 16:45
Neen niet echt... in mijn ogen was dat hetzelfde.
Licht mij even voor aub ;-) in verband met Flamingant en Vlaams-Nationalist natuurlijk :rofl:
Een flamingant komt op voor de rechten van de Vlamingen, de taal, de cultuur e.d. maar plaatst dit niet in een separatistisch kader. Je kan perfect flamingant zijn zonder een haat jegens België te koesteren.

Vlaams-nationalisten zijn sowieso flaminganten, maar ijveren daarbij nog eens voor een totale splitsing van België, wat een flamingant niet doet.

Even simplistisch uitgelegd... :-)

DaBlacky
9 januari 2007, 19:11
Een flamingant komt op voor de rechten van de Vlamingen, de taal, de cultuur e.d. maar plaatst dit niet in een separatistisch kader. Je kan perfect flamingant zijn zonder een haat jegens België te koesteren.

Vlaams-nationalisten zijn sowieso flaminganten, maar ijveren daarbij nog eens voor een totale splitsing van België, wat een flamingant niet doet.

Even simplistisch uitgelegd... :-)

Zijn dat BUB-definities of waar komen die vandaan? Het is alleszins ook onbekend voor mij.

Kim
9 januari 2007, 19:38
Zijn dat BUB-definities of waar komen die vandaan? Het is alleszins ook onbekend voor mij.

BUB-definities? 8O

"Google" eens even op "flamingant" en "Vlaams-nationalist", zoek een redelijk betrouwbare doch objectieve bron en je zal merken dat je een mooi overzicht krijgt van het verschil tussen een flamingant en een Vlaams-nationalist.

MaXiMuS
9 januari 2007, 22:26
oppassen, ik ken er een paar die gaan klaarkomen op dat prentje.

het deed wel eens deugd!

MaXiMuS
9 januari 2007, 22:27
Ik herinner me ook zo'n kaart.
Ik denk zelfs dat ik er zelf eentje gehad heb. (Of is het alsnog wishfull thinking ?)
Het was ergens in de midden jaren 70 - eind jaren 70.
Het was toen ook heel 'in' om een Vlaamse Leeuw op de schouder van de mouw van je jeans-vestje of je groene jekker te naaien.

:oops: Waar is die tijd ???:oops:


een GROENE jekker waar je dingen OPNAAIT?? dat moet wel héél erg lang geleden zijn..

hermanvk
10 januari 2007, 06:46
een GROENE jekker waar je dingen OPNAAIT?? dat moet wel héél erg lang geleden zijn..

DOOOOOOO:

Oorspronkelijk geplaatst door job http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2316695#post2316695)
Ik herinner me ook zo'n kaart.
Ik denk zelfs dat ik er zelf eentje gehad heb. (Of is het alsnog wishfull thinking ?)
Het was ergens in de midden jaren 70 - eind jaren 70.

Antoon
10 januari 2007, 08:47
http://forum.politics.be/attachment.php?attachmentid=16700&stc=1&thumb=1&d=1167879722

http://users.telenet.be/mario.verbeek/bloknageltje/jpg_bloknageltje/vlaams_paspoort.jpg


Mooi allemaal. Hopelijk wordt het binnen niet te lang een beetje meer werkelijkheid.

hermanvk
10 januari 2007, 19:07
http://users.telenet.be/mario.verbeek/bloknageltje/jpg_bloknageltje/vlaams_paspoort.jpg


Mooi allemaal. Hopelijk wordt het binnen niet te lang een beetje meer werkelijkheid.
Ja onder voorwaarde..

En daarmee bedoel ik een JA voor een Vlaamse nationaliteit.
JA voor een paspoort.

NEEN voor een identiteitskaart!
Dat is een aantasting van je vrijheid.

Weet je dat je hier in Canada niet met een identiteisbewijs moet rondlopen, NIET dus. Zonder papieren de straat op.

Tenzij je met de auto rijdt, dan heb je je rijbewijs mee, dat dikwijls als bewijs van identiteit wordt aanvaard, maar nog altijd geen identiteitskaart of paspoort.

Wist je ook, dat je je hier in Canada niet registreert in het dorp waar je woont. Wij gingen hier dus naar het gemeentehuis -als goed opgevoede burgers van de onstaaat belziek- hier in Turner Valley, waar wij onthaald werden met een koppel HELE GROTE ogen, toen we vertelden wat we kwamen doen. Ze geloofden ons niet!!!
VRIJHEID!!!

BigF
10 januari 2007, 19:18
Ja onder voorwaarde..

En daarmee bedoel ik een JA voor een Vlaamse nationaliteit.
JA voor een paspoort.

NEEN voor een identiteitskaart!
Dat is een aantasting van je vrijheid.

Weet je dat je hier in Canada niet met een identiteisbewijs moet rondlopen, NIET dus. Zonder papieren de straat op.

Tenzij je met de auto rijdt, dan heb je je rijbewijs mee, dat dikwijls als bewijs van identiteit wordt aanvaard, maar nog altijd geen identiteitskaart of paspoort.

Wist je ook, dat je je hier in Canada niet registreert in het dorp waar je woont. Wij gingen hier dus naar het gemeentehuis -als goed opgevoede burgers van de onstaaat belziek- hier in Turner Valley, waar wij onthaald werden met een koppel HELE GROTE ogen, toen we vertelden wat we kwamen doen. Ze geloofden ons niet!!!
VRIJHEID!!!
Zo loop ik hier ook al 20 jaar rond.
En nog nooit iemand die daar over gemekkerd heeft.

Mijne pas en mijn rijbewijs liggen altijd in de auto. En daar liggen die goed...

Patriot!
10 januari 2007, 20:03
Ja onder voorwaarde..

En daarmee bedoel ik een JA voor een Vlaamse nationaliteit.
JA voor een paspoort.

NEEN voor een identiteitskaart!
Dat is een aantasting van je vrijheid.

Weet je dat je hier in Canada niet met een identiteisbewijs moet rondlopen, NIET dus. Zonder papieren de straat op.

Tenzij je met de auto rijdt, dan heb je je rijbewijs mee, dat dikwijls als bewijs van identiteit wordt aanvaard, maar nog altijd geen identiteitskaart of paspoort.

Wist je ook, dat je je hier in Canada niet registreert in het dorp waar je woont. Wij gingen hier dus naar het gemeentehuis -als goed opgevoede burgers van de onstaaat belziek- hier in Turner Valley, waar wij onthaald werden met een koppel HELE GROTE ogen, toen we vertelden wat we kwamen doen. Ze geloofden ons niet!!!
VRIJHEID!!!


Gij moet wel een moeilijk leven hebben, met zo'n enorme frustraties :-( Ik leef met je mee.

hermanvk
10 januari 2007, 20:05
Zo loop ik hier ook al 20 jaar rond.
En nog nooit iemand die daar over gemekkerd heeft.

Mijne pas en mijn rijbewijs liggen altijd in de auto. En daar liggen die goed...
Ik mekker daar ook niet over.
Ik was in de opinie dat je ten allen tijde je identiteitskaart bij jezelf moest hebben.
Maar dat is geen bezwaar: onder de oorlog moest dat ook al

job
10 januari 2007, 20:11
een GROENE jekker waar je dingen OPNAAIT?? dat moet wel héél erg lang geleden zijn..
1978-1980