PDA

View Full Version : Herman Van Rompuy: Dura Lex Sed Lex


Politics.be
6 januari 2007, 01:50
Een van de paradoxen is dat het koningschap in Vlaanderen zelden grote emoties oproept (tenzij bij de dood van Koning Boudewijn) maar dat de belangstelling voor de koninklijke familie langs TV-programma's (als Royalty) bijzonder groot is. De monarchie in België omringde zich met een soort aura onder de vorm van afstandelijkheid en gecontroleerde communicatie. Die wordt echter goeddeels onderuit gehaald door de media tot jaarlijkse nieuwjaarsshow van Geert Hoste toe. In die nieuwe wereld, waar ontluistering onvermijdelijk is, moet de Belgische monarchie dagelijks haar weg vinden.

Lees verder... (http://www.politics.be/persmededelingen/13564/)

1handclapping
6 januari 2007, 15:20
Kanttekening : Het jacht van onze vorst zou ingeschreven staan als
"oorlogsschip" en ook door de marine "onderhouden" worden.
De villa van de prins is niet zijn eigendom : maar wel van de koninklijke Stichting. Zijn er nog eigendommen van de "Koninklijke Stichting" waarvan
leden van het koninklijk huis het vruchtgebruik hebben & worden die ook
door die "stichting" onderhouden, verfraaid ed. ?

Ik heb toch sterk de indruk dat er een flou artistique ligt tussen het vruchtgebruik van "staatseigendommen" en "privé-eigendommen",
ik herinner me het gehakketak over "Argenteuil" met de erfgenamen van Leopold III en Prinses Liliane, die ook zo'n eigenaardige (staats) regeling genoten.

Ik meen dat men de familie Saksen coburg er zelf een groot plezier mee zou doen heel die Belgische Monarchie af te schaffen...Leve de Republiek !