PDA

View Full Version : Eigen volk eerst


Truder
7 januari 2007, 22:00
Ik heb maar één simpel vragje voor Dhr Van Duppen.
Hoe komt het dat de geneeskunde voor het volk alleen voor het eigen volk is? Namelijk voor degene met een pvda partijkaart?
Eigen volk eerst?

vavli
7 januari 2007, 22:48
Dit slaat nergens op. Ons gezin gaat al 20 jaar in Lommel naar Geneeskunde voor het volk. Wij zijn geen lid van PvdA en dat is ons ook nooit gevraagd. Meer dan dat: hier gaan zelfs militanten van andere partijen naar de groepspraktijk en dat is geen probleem. Iedereen is welkom.

Bece
8 januari 2007, 07:59
Ik heb maar één simpel vragje voor Dhr Van Duppen.
Hoe komt het dat de geneeskunde voor het volk alleen voor het eigen volk is? Namelijk voor degene met een pvda partijkaart?
Eigen volk eerst?
Je even goed informeren voor je dergelijke onzin uitkraamt kan echt geen kwaad.
Ga al meer dan 25 jaar naar de dokterspraktijk. Meer nog. Als overtuigde democraat heb ik zelfs al zware discusies gevoerd met de dokters.
Wat niet belet dat ik enorm veel respect hebt voor die mensen.

ERLICH
8 januari 2007, 08:31
In de veronderstelling dat pvda (extreem links) ooit zou kunnen regeren. Zou er dan nog zoiets bestaan als geneeskunde voor het volk? Hopelijk geen bezwaar dat ik de mening ben toegedaan van niet. Aangezien één van die dokters "merkx" een goedprater is van "stalin" en het communsime en deze weinig interesse betoonden voor "geneeskunde voor het volk" wel integendeel had het volk niet veel goeds van te verwachten. Dus is het me toegestaan dit als één van de vele linkse lokmiddeltjes te beschouwen om de brave arbeider, de zogenaamde lagere klasse om het vingertje te winden in de hoop dat "extreem links" hier ooit stemmen op zou kunnen oogsten. Zoals men zegt, met stroop vangt men vliegen, hopelijk heeft het volk meer verstand dan vliegen en begrijpen ze dat pvda geen stroop is maar "gif".

GC
8 januari 2007, 11:03
Dit slaat nergens op. Ons gezin gaat al 20 jaar in Lommel naar Geneeskunde voor het volk. Wij zijn geen lid van PvdA en dat is ons ook nooit gevraagd. Meer dan dat: hier gaan zelfs militanten van andere partijen naar de groepspraktijk en dat is geen probleem. Iedereen is welkom.

De laatste keer dat ik naar een dokter ben gegaan, was ook bij GvhV. En dat voor een trotskist ;-) Ik moet wel zeggen dat dit nog in de loop van de vorige eeuw was en dat ik gelukkig sindsdien geen beroep meer heb moeten doen op diensten van de kameraden-doktoren...

predator
8 januari 2007, 13:05
Truder stelde :

Hoe komt het dat de geneeskunde voor het volk alleen voor het eigen volk is? Namelijk voor degene met een pvda partijkaart?
Eigen volk eerst?

Of Truder volledig gelijk heeft ... ik hoop van niet ! Ik kan hier alleen, enkel ende alleen mijn persoonlijke ervaring vertellen ...

Op een zondag, moest ik de dokter van wacht raaplegen. Die "zetelt en zetelde" in het bekende Huis in Hoboken.

De eerste vraag diie hij stelde was : "Ben je er een van ons?".

Het antwoord was : neen.

Gevolg : binnen de minuut was ik "behandeld"; had mijn vrouw de rekening betaald. De doker (?) ging dan verder met het in het rood schilderen van zijn bureau.

Op de bemerking - ik was onthutst - : "meneer, opgelet ik ben een hartpatiënt !", kreeg ik als antwoord : "dat zijn we allemaal !".

Dezelfde namiddag werd het "zeer, zéér snel naar het Middelheim Ziekenhuis koersen" én natuurlijk ... wat dachten jullie nu ...

Geachte Heer VD Durpel, dit was niet correct van je vroegere collega.

Beste Groeten.

Bece
8 januari 2007, 13:34
Dat zie je verkeerd. Je hebt namelijk de verkeerde dokter opgebeld.
Ik ben ingeschreven bij de Gvhv. Dat heeft echter niets met de PVDA te maken. In onze praktijk werken de dokters niet meer prestatie gericht maar worden per patient (aantal) betaald door het Riziv. U was dus niet ingeschreven bij de Gvhv dus moest u zich wenden tot uw normale huisarts of de wachtdienst daarvan.
Waar was overigens uw dokter toen je hem nodig had?

predator
8 januari 2007, 14:12
Becce :

Dat zie je verkeerd. Je hebt namelijk de verkeerde dokter opgebeld.
Ik ben ingeschreven bij de Gvhv. Dat heeft echter niets met de PVDA te maken. In onze praktijk werken de dokters niet meer prestatie gericht maar worden per patient (aantal) betaald door het Riziv. U was dus niet ingeschreven bij de Gvhv dus moest u zich wenden tot uw normale huisarts of de wachtdienst daarvan.
Waar was overigens uw dokter toen je hem nodig had?


Er bestaat toch zoiets als :

- een wachtdienst voor de dokters.

Dien type van de Geneeskunde voor het Volk was de dokter van wacht !!!! Op die zondagmorgen ...
Volgens al zijn "Eden" moet hij een zieke verzorgen als dokter van wacht en niet alleen ...

Ach, Becce praat voor de vaak zeker. Anderen oordeelden er anders over. Noteer dat er staat :

vroegere !!!

driewerf
8 januari 2007, 19:39
alleszins maken de peopelkes van GVHV als enigen nog de term geneesHEER waar (niet seksistisch op te vatten).