PDA

View Full Version : "US Calliboss opent derde front na nederlaag in iraq"


Lincoln
10 januari 2007, 17:16
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L10334444.htm

Die sukkels houden maar niet op, moord een brand schreeuwend bij de imperialistische boze aapen als er één of andere clitoris geknipt wordt maar als de vrijheid van de vrije-volkeren ontnomen wordt liggen ze in hun neus te peuteren alsof er niets aan de hand is,.

Ik kan nog begrijpen dat er een conflict of een oorlog gevoerd wordt tussen revaliserende stammen of ethiopie versa somalie , maar amerika die weer tussen beide komt moeien met haar "wapens of destruction" ( met weeral slachtoffers als rekening) kan voor mij helemaal niet door de beugel ,.

US verschrijd weeral eens de internationale rode lijn,begrijpen wie begrijpen kan,.

Bierke
10 januari 2007, 17:22
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L10334444.htm

Die sukkels houden maar niet op, moord een brand schreeuwend bij de imperialistische boze aapen als er één of andere clitoris geknipt wordt maar als de vrijheid van de vrije-volkeren ontnomen wordt liggen ze in hun neus te peuteren alsof er niets aan de hand is,.

Ik kan nog begrijpen dat er een conflict of een oorlog gevoerd wordt tussen revaliserende stammen of ethiopie versa somalie , maar amerika die weer tussen beide komt moeien met haar "wapens of destruction" ( met weeral slachtoffers als rekening) kan voor mij helemaal niet door de beugel ,.

US verschrijd weeral eens de internationale rode lijn,begrijpen wie begrijpen kan,.

Iemand met gezond verstand kan dat niet begrijpen hoor, dus maak je maar geen zorgen. Ooit krijgen ze wel lik op stuk, kijk bvb naar hoe hun munt gevallen is de laatste jaren tov de euro bvb :)

Ciccio
10 januari 2007, 17:24
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L10334444.htm

Die sukkels houden maar niet op, moord een brand schreeuwend bij de imperialistische boze aapen als er één of andere clitoris geknipt wordt maar als de vrijheid van de vrije-volkeren ontnomen wordt liggen ze in hun neus te peuteren alsof er niets aan de hand is,.


Ik kan me vinden in uw basisgedachte.
Alhoewel clitorissen knippen voor mij ook niet door de beugel kunnen!!
En aangezien u ook gelooft: God heeft de vrouw niet voor niets zo geschapen :?


Ik kan nog begrijpen dat er een conflict of een oorlog gevoerd wordt tussen revaliserende stammen of ethiopie versa somalie , maar amerika die weer tussen beide komt moeien met haar "wapens of destruction" ( met weeral slachtoffers als rekening) kan voor mij helemaal niet door de beugel ,.


Het is op bevel van de US dat Ethiopie Somalie binnenviel ...

Jozef Ostyn
10 januari 2007, 17:29
Ik zie op Belga dat de bombardementen vandaag werden verdergezet. Reeds tenminste twee gezochte al-qaeda-terroristen en tientallen van hun medestanders werden uitgeschakeld. Een succesvolle operatie.

Lincoln
10 januari 2007, 17:33
Ik zie op Belga dat de bombardementen vandaag werden verdergezet. Reeds tenminste twee gezochte al-qaeda-terroristen en tientallen van hun medestanders werden uitgeschakeld. Een succesvolle operatie.Nou, in europa lopen ook wel een paar al-qaeda-terroristen (als ik de US poppenkast mag geloven) maar ik zie geen bombardementen met vliegtuigen van B-52 op onze europese hoofdsteden !!! Ik ga tot geen vlieg dood schieten met een shot-gun !? Die logica begrijp ik helemaal niet en zeker de US die als derde partij in het conflict mengt !

kelt
10 januari 2007, 17:36
Ik zie op Belga dat de bombardementen vandaag werden verdergezet. Reeds tenminste twee gezochte al-qaeda-terroristen en tientallen van hun medestanders werden uitgeschakeld. Een succesvolle operatie.

Het zag er totnogtoe naar uit dat die "Islamitische rechtbanken" verslagen werden door een,al te zeldzame,coalitie van Somaliers en Ethiopiers,van "Christenen","Moslims",en vermoedelijk zelfs aanhangers van natuurgodsdiensten,allemaal met hetzelfde idee,"we hebben al problemen genoeg ,maar godsdienstgekken die hier andermans agenda komen uitvoeren kunnen we hier missen als kiespijn".



De nederlaag werd echter net op tijd gered uit de klauwen van de overwinning doordat de VS vlug nog even een privé-oorlogje komt uitvechten....

Wat Al-Quada lui dood,en honderden nieuwe "helden","veteranen die de bombardementen van de duivel hebben doorstaan" geboren......wat is dat eigenlijk voor een methode om "terrorisme" te bestrijden zeg.... :evil:

Jozef Ostyn
10 januari 2007, 17:41
Nou, in europa lopen ook wel een paar al-qaeda-terroristen (als ik de US poppenkast mag geloven) maar ik zie geen bombardementen met vliegtuigen van B-52 op onze europese hoofdsteden !!! Ik ga tot geen vlieg dood schieten met een shot-gun !? Die logica begrijp ik helemaal niet en zeker de US die als derde partij in het conflict mengt !

Er worden dan ook geen B-52's gebruikt maar AC-130 gunships. Die zijn vrij precies hoor.

In Europa is het opsporten en uitschakelen van terroristen de taak van de hier bevoegde overheden. In Somalië ligt dat wat moeilijker gelet op de anarchische toestand. De Somalische regering stemt trouwens in met de Amerikaanse aktie.

Jozef Ostyn
10 januari 2007, 17:42
Het zag er totnogtoe naar uit dat die "Islamitische rechtbanken" verslagen werden door een,al te zeldzame,coalitie van Somaliers en Ethiopiers,van "Christenen","Moslims",en vermoedelijk zelfs aanhangers van natuurgodsdiensten,allemaal met hetzelfde idee,"we hebben al problemen genoeg ,maar godsdienstgekken die hier andermans agenda komen uitvoeren kunnen we hier missen als kiespijn".



De nederlaag werd echter net op tijd gered uit de klauwen van de overwinning doordat de VS vlug nog even een privé-oorlogje komt uitvechten....

Wat Al-Quada lui dood,en honderden nieuwe "helden","veteranen die de bombardementen van de duivel hebben doorstaan" geboren......wat is dat eigenlijk voor een methode om "terrorisme" te bestrijden zeg.... :evil:

Dat is de gepaste manier voor die plaats. Denkt u echt dat de Somaliërs zo happy zijn met die buitenlandse terroristen die vooral Afrikaanse levens op hun geweten hebben.

Lincoln
10 januari 2007, 17:48
Er worden dan ook geen B-52's gebruikt maar AC-130 gunships. Die zijn vrij precies hoor.

In Europa is het opspoRen en uitschakelen van terroristen de taak van de hier bevoegde overheden. In Somalië ligt dat wat moeilijker gelet op de anarchische toestand. De Somalische regering stemt trouwens in met de Amerikaanse aktie.Wat is dan het verschil tussen

een B-52
http://www.pinetreeline.org/planes/B-52-10.jpg

en een AC-130
http://www.globalsecurity.org/military/systems/aircraft/images/ac-130u_19990805ac130g.jpg


Da begrijp ik ni zene !!! een vlieg ga je niet doden met een shot-gun !

Lincoln
10 januari 2007, 17:50
Dat is de gepaste manier voor die plaats. Denkt u echt dat de Somaliërs zo happy zijn met die buitenlandse terroristen die vooral Afrikaanse levens op hun geweten hebben.Alsof de anderen een haar beter zijn van hun concurenten.

alharb
10 januari 2007, 18:05
Infiltratie van moslimterroristen in lokale conflicten, mishandelen van de lokale bevolking, het verspreiden van het wahabisme met materiële Saoudische steun (ook een vorm van imperialisme!), aanslagen op onschuldige burgers (aanslagen op ambassades oa), onmenselijk strenge en wrede wetten worden opgelegd door islamisten, haatcampagnes tegen iedereen die afwijkt van hun norm etc. etc.
Het resultaat van dit alles: geen reactie van moslims en/of gratuite Amerika bashers. Bende dikke hypocrieten.

bruut geweld
10 januari 2007, 18:07
Wat Al-Quada lui dood,en honderden nieuwe "helden","veteranen die de bombardementen van de duivel hebben doorstaan" geboren......wat is dat eigenlijk voor een methode om "terrorisme" te bestrijden zeg.... :evil:

ah je hebt het ook door ....

het gaat hen HELEMAAL NIET om "terroristen" uit te schakelen.

dit is een pr stunt voor de US thuis : ja we krijgen dik op ons bakkes in irak en hebben het daar zwaar verprutst, maar kijk eens hier in Somalië waar we OOK al eens flink op ons bakkes kregen, hebben we nu toch al wat "terroristen" gedood he !:roll: een illusie van een "succes in the war on terror"

en natuurlijk moeten we de US en de Us puppets in somalië op hun woord geloven dat het ook effectief die daders waren van de aanslagen in enkele afrikaanse landen :lol: :lol: :lol:

+ het Pentagon (volledig gedomineerd door het militair-industrieel complex) heeft weer eens de noodzaak van zijn waanzinnig budget kunnen illustreren.

Dat deregelijke acties alleen maar NIEUWE recruten aan die groepen opleverrt, is een zorg voor later denken ze; nu eerst scoren:roll:
en zo houden we de angtspyschose en paranoia in de US hoog, wat onze fear politics ten goede komt.

De Us is compleet losgeslagen...je zou bijna willen dat het Warschaupact nog bestond zodat ze mekaar in toom hielden.. alhoewel.

bruut geweld
10 januari 2007, 18:14
Wat is dan het verschil tussen

een B-52


en een AC-130



Da begrijp ik ni zene !!! een vlieg ga je niet doden met een shot-gun !

een B 52 dropt een conventionale load (bommen) geleid of desnoods carpetbombing zoals in Vietnam, een C 130 gebruikt een gatling of vulcan machine GUN (denk aan een kalasnikov maal 100 zowel in snelheid als impact)

De C 130 is accurater, maar op een vijftal vierkante meter gaat er wel alles aan in één run. ook als de target toevallig door kinderen vergezeld wordt.

De foto van je ac 130 is geen "vuren naar een target" , maar een flare regen tegen luchtraketten. een verweermiddel dus.

Lincoln
10 januari 2007, 18:14
Infiltratie van moslimterroristen in lokale conflicten, mishandelen van de lokale bevolking, het verspreiden van het wahabisme met materiële Saoudische steun (ook een vorm van imperialisme!), aanslagen op onschuldige burgers (aanslagen op ambassades oa), onmenselijk strenge en wrede wetten worden opgelegd door islamisten, haatcampagnes tegen iedereen die afwijkt van hun norm etc. etc.
Het resultaat van dit alles: geen reactie van moslims en/of gratuite Amerika bashers. Bende dikke hypocrieten.Mja, wanneer de geschiedenis geschreven wordt door de sterksten van de tijd zal ik niet verwachten dat ze hun negatieve kantje gaan laten zien , het is natuurlijk altijd de vijand die stout geweest was maar "wij"(US) ,wij zijn nooit stout geweest integendeel de mensen lopen met vreugde wanneer ze "ons" zien omdat wij ooit "de vrijheid" gaven aan de volkeren van de wereld,. Ik zie mijn nek liever breken in een graf dan te knielen of te buigen voor deze nieuwe "star-wars" saga...

Lincoln
10 januari 2007, 18:26
ah je hebt het ook door ....

het gaat hen HELEMAAL NIET om "terroristen" uit te schakelen.

dit is een pr stunt voor de US thuis : ja we krijgen dik op ons bakkes in irak en hebben het daar zwaar verprutst, maar kijk eens hier in Somalië waar we OOK al eens flink op ons bakkes kregen, hebben we nu toch al wat "terroristen" gedood he !:roll: een illusie van een "succes in the war on terror"

en natuurlijk moeten we de US en de Us puppets in somalië op hun woord geloven dat het ook effectief die daders waren van de aanslagen in enkele afrikaanse landen :lol: :lol: :lol:

+ het Pentagon (volledig gedomineerd door het militair-industrieel complex) heeft weer eens de noodzaak van zijn waanzinnig budget kunnen illustreren.

Dat deregelijke acties alleen maar NIEUWE recruten aan die groepen opleverrt, is een zorg voor later denken ze; nu eerst scoren:roll:
en zo houden we de angtspyschose en paranoia in de US hoog, wat onze fear politics ten goede komt.

De Us is compleet losgeslagen...je zou bijna willen dat het Warschaupact nog bestond zodat ze mekaar in toom hielden.. alhoewel.Mja, een als die zotte smeerlappen achter het gordijn van de poppenkast nog een antrax bommetje of van da soort op de drukke wegen van callifornie gooien of elders in amerika waarbij niet alleen duizenden het slachtoffer zullen worden maar met een slachtoffer-factuur van zes nullen, dan zal dat wel de kers op de taart zijn voor Bush & co,. Een geloof me ,die zotten in het witte huis zijn voor alles bereid om hun woord verder te zetten en door te drukken in het keel van de wereld !!!

Het cijfer tussen de slachtoffers die gevallen zijn is zelfs nu minder dan de slachtoffers van hetzelfde volk in iraq ! En bushke maar door pompen met nog eens 20000 soldaten naar iraq, wat een waanzinnige mens ,moest er iemand voor zijn psychologische waanzin berecht moet worden dan zou dat wel bush zijn !

alharb
10 januari 2007, 18:26
Juist.
En kijk nu eens naar jezelf: ik heb u, of uh-huh, of yahya, of bruut geweld, of werkgroep morkhoven hier op dit forum nog niet aan zelfkritiek weten doen. Dat de VS enkel zichzelf in de schijnwerpers plaatst, is overdreven. Schandalen zoals Guantanamo en Abu Ghraib zijn in de VS zelf door Amerikaanse journalisten naar buiten gebracht. Toon mij één moslimland waar vrije pers is, waar mannen en vrouwen gelijk zijn, waar andere religies getolereerd worden,...
Natuurlijk wordt de geschiedenis geschreven door de overwinnaars, maar denk je nu werkelijk dat dat anders zou zijn wanneer die overwinnaar de islam zou zijn ? In dat geval, ben je ofwel hopeloos naïef, ofwel een fundamentalist.

Flippend Rund
10 januari 2007, 18:27
Ik zie op Belga dat de bombardementen vandaag werden verdergezet. Reeds tenminste twee gezochte al-qaeda-terroristen en tientallen van hun medestanders werden uitgeschakeld. Een succesvolle operatie.

Als je de naakte feiten bekijkt, los van de Amerikaanse rethoriek, dan moet je vaststellen dat voor de zoveelste keer dozijnen moslims in hun eigen land vermoord zijn door Amerikaanse troepen.

Lincoln
10 januari 2007, 18:34
Juist.
En kijk nu eens naar jezelf: ik heb u, of uh-huh, of yahya, of bruut geweld, of werkgroep morkhoven hier op dit forum nog niet aan zelfkritiek weten doen. Dat de VS enkel zichzelf in de schijnwerpers plaatst, is overdreven. Schandalen zoals Guantanamo en Abu Ghraib zijn in de VS zelf door Amerikaanse journalisten naar buiten gebracht. Toon mij één moslimland waar vrije pers is, waar mannen en vrouwen gelijk zijn, waar andere religies getolereerd worden,...
Natuurlijk wordt de geschiedenis geschreven door de overwinnaars, maar denk je nu werkelijk dat dat anders zou zijn wanneer die overwinnaar de islam zou zijn ? In dat geval, ben je ofwel hopeloos naïef, ofwel een fundamentalist.Je spreekt hier alsof moslim landen een front tegen het westen vormen en je gelooft in die illusie nog, "vrije pers" of vrijheid van meningsuiting in de derde landen betekent dan ook een concurentie voor het westen mijn beste, en dus gevaarlijk,. Daarom wordt elke vrijheid ontnomen voor die volkeren ( zie maar bv wat met aljazeera gebeurt was).

Maw de poppetjes die gezet worden in de poppenkast van de derde wereld moeten braafjes de kinnekes in slaap laten vallen wanneer ze wakker worden moeten de poppetjes weer dansen om ze te laten inslapen, en als de kinnekes niet in slaap willen vallen moeten ze desnoods dat met geweld doen zie maar wat vandaag in de derde wereld gebeurt,. Open y're eyes zal ik maar zeggen !


Natuurlijk moeten we niet vergeten dat de islaam voor de US een haar kontelikkers gewoon niet door de beugel kan dat is zo duidelijk als een koe voor de venster van mijn of uw wc kamer/tje.

PS: Ik ben een "fundamentalist" ik ben daar nog fier op om dat te zeggen, het woord fundamentalist is opzich een schoon woordje wat helaas misbruikt wordt door islam-bashers,. Zoals koning van Marokko Hassan II ooit zei: "Je suis une fundamentalist mes pas une integrist !".

Ciccio
10 januari 2007, 18:48
Juist.
En kijk nu eens naar jezelf: ik heb u, of uh-huh, of yahya, of bruut geweld, of werkgroep morkhoven hier op dit forum nog niet aan zelfkritiek weten doen. Dat de VS enkel zichzelf in de schijnwerpers plaatst, is overdreven. Schandalen zoals Guantanamo en Abu Ghraib zijn in de VS zelf door Amerikaanse journalisten naar buiten gebracht. Toon mij één moslimland waar vrije pers is, waar mannen en vrouwen gelijk zijn, waar andere religies getolereerd worden,...
Natuurlijk wordt de geschiedenis geschreven door de overwinnaars, maar denk je nu werkelijk dat dat anders zou zijn wanneer die overwinnaar de islam zou zijn ? In dat geval, ben je ofwel hopeloos naïef, ofwel een fundamentalist.

Qua vrije pers en politieke vrijheden, heb je een punt.
De Arabische wereld van vandaag heeft inderdaad te kampen met een heus probleem.
Een probleem met democratie en mensenrechten.
Dit heeft allesbehalve te maken met de Islam, doch met de machtsgeilheid van de staatshoofden. Kijk nu naar Saddam, Attaturk, Arafat, Mubarak. Stuk voor stuk wilden (willen) ze legendarische leiders worden, vaders van hun natie. Ze dulden geen tegenspraak, en schuwden een ijzeren hand niet!
Enig moslimland dat vandaag wel politieke vrijheden kent is Libanon.

Indien dictatoriaat inherent was aan de Islam, hoe verklaar je dan het grote hoogstaande Arabische Rijk, de eeuwen na de profeet?
Het verval, is maar van de laatste eeuwen.

Qua godsdienstvrijheid vrees ik dat ik je ongelijk moet geven.
Syrie (heeft minstens 10 verschillende godsdiensten, gaande van druzen, grieks-orthodoxen, ismaeliten, koranieten, maronieten, ...), Libanon (vantzelfde maar in mindere mate), Egypte, Palestina, ... daar leven verschillende geloven naast elkaar, onder 1 nationale vlag.

Mannen en vrouwen niet gelijk?
Dit verhaal geldt misschien voor Saoudi Arabie en Pakistan. Maar in andere Noord-Afrika, Turkije, Jordanie, Syrie, ... wordt de vrouw zodanig beschermd (omdat ze weten dat de mannen klootzakken zijn) door de staat, dat ze meer rechten hebben dan hun mannelijke deelgenoten.

Voodoo Child
10 januari 2007, 18:52
Wat is dan het verschil tussen

een B-52

en een AC-130



Da begrijp ik ni zene !!! een vlieg ga je niet doden met een shot-gun !
http://video.google.com/videoplay?docid=-4196355876653735555&q=AC-130

AC-130 power, let vooral op die uitgang die ze beschieten :D

alharb
10 januari 2007, 19:15
Qua vrije pers en politieke vrijheden, heb je een punt.
De Arabische wereld van vandaag heeft inderdaad te kampen met een heus probleem.
Een probleem met democratie en mensenrechten.
Dit heeft allesbehalve te maken met de Islam, doch met de machtsgeilheid van de staatshoofden. Kijk nu naar Saddam, Attaturk, Arafat, Mubarak. Stuk voor stuk wilden (willen) ze legendarische leiders worden, vaders van hun natie. Ze dulden geen tegenspraak, en schuwden een ijzeren hand niet!
De vraag is dan of er geen relatie is tussen een democratische traditie bij de bevolking en de mate waarin een dictator zijn macht kan botvieren.
Ik stel daarin dat de islam (net als elke andere religie!) het democratiseringsproces afremt. Een religie heeft één universeel geldende waarheid (en duldt dus geen discussie), legt een economisch passend sociaal systeem op aan de bevolking en kent geen scheiding der machten. Het is moeilijk nog minder democratisch te zijn.

Het christendom is lange tijd in hetzelfde bedje ziek geweest. Het verschil is dat het christendom de verlichting heeft doorgemaakt, deze verlichting is gemakkelijker te bereiken in het christendom dan in de islam. De moslims beschouwen de koran als zijnde rechtstreeks afkomstig van de profeet en de koran bevat ook een hoop regels over het leven van alle dag. Via de sharia is er ook een systeem voor rechtspraak (de sharia staat niet in de koran, maar wordt wel bijna overal door moslims aanvaard).
Het nieuwe testament daarentegen is opgeschreven door mensen, dit creëert een afstand tussen de god en de mensen waardoor exegese en interpretatie evidenter wordt. Het NT bevat weinig concrete regels, waardoor de scheiding tussen kerk en staat gemakkelijker wordt.

Enig moslimland dat vandaag wel politieke vrijheden kent is Libanon.1/3 van de bevolking is dan ook christelijk, na WO II was dat zelfs nog de meerderheid. De situatie daar is niet al te best, dat land wordt verpletterd tussen Israël aan de ene kant en Iran en Syrië aan de andere kant. Hopelijk houdt de democratie stand, maar ik vrees ervoor.

Indien dictatoriaat inherent was aan de Islam, hoe verklaar je dan het grote hoogstaande Arabische Rijk, de eeuwen na de profeet?
Het verval, is maar van de laatste eeuwen.
Die bloei is voornamelijk economisch, slechts gedurende enkele eeuwen werd het vergaren van kennis aangemoedigd en werden dissidente meningen getolereerd. Het hoogtepunt daarvan lag in de 11de eeuw. Dit toont wel dat een meer vrije godsdienstbeleving van de islam mogelijk is.
Qua godsdienstvrijheid vrees ik dat ik je ongelijk moet geven.
Syrie (heeft minstens 10 verschillende godsdiensten, gaande van druzen, grieks-orthodoxen, ismaeliten, koranieten, maronieten, ...), Libanon (vantzelfde maar in mindere mate), Egypte, Palestina, ... daar leven verschillende geloven naast elkaar, onder 1 nationale vlag.

De koptische christenen in Egypte zijn constant het slachtoffer van pesterijen en geweldplegingen, hun aandeel in de bevolking gaat stelselmatig achteruit. Met de christenen in Turkije is het al even slecht gesteld. Hetzelfde zie je in Indonesië: dit land stond bekend als zijnde gematigd, mede dankzij een lange boeddhistische traditie. Maar ook hier groeit de macht van de hardliners. Ook daar is nu in vele streken de sharia ingevoerd, is er religieuze politie. Ik zeg niet dat het volstrekt onmogelijk is voor een moslimgemeenschap om samen te leven met andere religies, maar die vreedzame samenleving wordt niet aangemoedigd door de koran. Ongelovigen moeten een extra belasting betalen, kunnen enkel met een moslim trouwen wanneer ze zich bekeren tot de islam,... Het hangt er dan vanaf hoe strikt de moslimgemeenschap die regels hanteert.

Mannen en vrouwen niet gelijk?
Dit verhaal geldt misschien voor Saoudi Arabie en Pakistan. Maar in andere Noord-Afrika, Turkije, Jordanie, Syrie, ... wordt de vrouw zodanig beschermd (omdat ze weten dat de mannen klootzakken zijn) door de staat, dat ze meer rechten hebben dan hun mannelijke deelgenoten.
Meer rechten ? Kan je daar een voorbeeld van geven ?

Lincoln
10 januari 2007, 19:16
http://video.google.com/videoplay?docid=-4196355876653735555&q=AC-130

AC-130 power, let vooral op die uitgang die ze beschieten :DHoeveel kost één bom die ze erop gooien? ik zag dat er voor één persoon bijna 5 a 7 bommen gedropt worden,.:-D

StevenNr1
10 januari 2007, 19:32
De Somalische regering stemt trouwens in met de Amerikaanse aktie.Diezelfde Somaliche regering die bestaat uit zij die voor de chaos voordien zorgden dus.
Veel Somaliërs hadden natuurlijk ook niet graag de sharia maar er was nu wel al terug orde, wat ook wel telt in zo'n land. Door oa de VS is dat weer om zeep.

Voodoo Child
10 januari 2007, 20:00
Hoeveel kost één bom die ze erop gooien? ik zag dat er voor één persoon bijna 5 a 7 bommen gedropt worden,.:-D
Niks bommen droppen, rondjes vliegen en granaten en lood afschieten http://www.airliners.net/open.file/0828876/L/

De kracht van een bom is net iets heftiger :D
http://video.google.com/videoplay?docid=-3825356408039321533&q=F16+bomb

Lincoln
10 januari 2007, 20:05
De vraag is dan of er geen relatie is tussen een democratische traditie bij de bevolking en de mate waarin een dictator zijn macht kan botvieren.
Ik stel daarin dat de islam (net als elke andere religie!) het democratiseringsproces afremt. Een religie heeft één universeel geldende waarheid (en duldt dus geen discussie), legt een economisch passend sociaal systeem op aan de bevolking en kent geen scheiding der machten. Het is moeilijk nog minder democratisch te zijn.

Het christendom is lange tijd in hetzelfde bedje ziek geweest. Het verschil is dat het christendom de verlichting heeft doorgemaakt, deze verlichting is gemakkelijker te bereiken in het christendom dan in de islam. De moslims beschouwen de koran als zijnde rechtstreeks afkomstig van de profeet en de koran bevat ook een hoop regels over het leven van alle dag. Via de sharia is er ook een systeem voor rechtspraak (de sharia staat niet in de koran, maar wordt wel bijna overal door moslims aanvaard).
Het nieuwe testament daarentegen is opgeschreven door mensen, dit creëert een afstand tussen de god en de mensen waardoor exegese en interpretatie evidenter wordt. Het NT bevat weinig concrete regels, waardoor de scheiding tussen kerk en staat gemakkelijker wordt.
1/3 van de bevolking is dan ook christelijk, na WO II was dat zelfs nog de meerderheid. De situatie daar is niet al te best, dat land wordt verpletterd tussen Israël aan de ene kant en Iran en Syrië aan de andere kant. Hopelijk houdt de democratie stand, maar ik vrees ervoor.Die bloei is voornamelijk economisch, slechts gedurende enkele eeuwen werd het vergaren van kennis aangemoedigd en werden dissidente meningen getolereerd. Het hoogtepunt daarvan lag in de 11de eeuw. Dit toont wel dat een meer vrije godsdienstbeleving van de islam mogelijk is.
De koptische christenen in Egypte zijn constant het slachtoffer van pesterijen en geweldplegingen, hun aandeel in de bevolking gaat stelselmatig achteruit. Met de christenen in Turkije is het al even slecht gesteld. Hetzelfde zie je in Indonesië: dit land stond bekend als zijnde gematigd, mede dankzij een lange boeddhistische traditie. Maar ook hier groeit de macht van de hardliners. Ook daar is nu in vele streken de sharia ingevoerd, is er religieuze politie. Ik zeg niet dat het volstrekt onmogelijk is voor een moslimgemeenschap om samen te leven met andere religies, maar die vreedzame samenleving wordt niet aangemoedigd door de koran. Ongelovigen moeten een extra belasting betalen, kunnen enkel met een moslim trouwen wanneer ze zich bekeren tot de islam,... Het hangt er dan vanaf hoe strikt de moslimgemeenschap die regels hanteert.

Meer rechten ? Kan je daar een voorbeeld van geven ?Wat een sisi, aan ééne kant bent u het mee eens om zo op een gruwelijke manier het leven van duizenden mensen aan hun einde te maken, aan de andere kant klaag je van het mentaliteit "a la clitoris" knippen van de moslims in derde wereld landen,. Wat een bende hypocriet zeg...

Lincoln
10 januari 2007, 20:08
Niks bommen droppen, rondjes vliegen en granaten en lood afschieten http://www.airliners.net/open.file/0828876/L/

De kracht van een bom is net iets heftiger :D
http://video.google.com/videoplay?docid=-3825356408039321533&q=F16+bombDat zal in de toekomst tot het verleden tijd horen, ik denk dat we er in de toekomst nog meer met gesofisticeerde vliegtuigen zullen mee maken.

alharb
10 januari 2007, 20:10
Wat een sisi, aan ééne kant bent u het mee eens om zo op een gruwelijke manier het leven van duizenden mensen aan hun einde te maken, aan de andere kant klaag je van het mentaliteit "a la clitoris" knippen van de moslims in derde wereld landen,. Wat een bende hypocriet zeg...
Waar heb ik gezegd dat ik akkoord ben met het vermoorden van duizenden ? Het enige wat ik gezegd heb is dat mensen gelijk gij zich verschuilen achter de interventie van de VS om het continue lijden van hele bevolkingsgroepen niet onder ogen te moeten zien. Of laat staan dat lijden af te keuren, of er iets aan te doen.

Bytheway, bende is meervoud, ik ben één persoon.

Jozef Ostyn
10 januari 2007, 20:28
Als je de naakte feiten bekijkt, los van de Amerikaanse rethoriek, dan moet je vaststellen dat voor de zoveelste keer dozijnen moslims in hun eigen land vermoord zijn door Amerikaanse troepen.

De terroristen die uitgeschakeld werden waren geen Somali's.

Jozef Ostyn
10 januari 2007, 20:29
Qua vrije pers en politieke vrijheden, heb je een punt.
De Arabische wereld van vandaag heeft inderdaad te kampen met een heus probleem.
Een probleem met democratie en mensenrechten.
Dit heeft allesbehalve te maken met de Islam, doch met de machtsgeilheid van de staatshoofden. Kijk nu naar Saddam, Attaturk, Arafat, Mubarak. Stuk voor stuk wilden (willen) ze legendarische leiders worden, vaders van hun natie. Ze dulden geen tegenspraak, en schuwden een ijzeren hand niet!
Enig moslimland dat vandaag wel politieke vrijheden kent is Libanon.

Indien dictatoriaat inherent was aan de Islam, hoe verklaar je dan het grote hoogstaande Arabische Rijk, de eeuwen na de profeet?
Het verval, is maar van de laatste eeuwen.

Qua godsdienstvrijheid vrees ik dat ik je ongelijk moet geven.
Syrie (heeft minstens 10 verschillende godsdiensten, gaande van druzen, grieks-orthodoxen, ismaeliten, koranieten, maronieten, ...), Libanon (vantzelfde maar in mindere mate), Egypte, Palestina, ... daar leven verschillende geloven naast elkaar, onder 1 nationale vlag.

Mannen en vrouwen niet gelijk?
Dit verhaal geldt misschien voor Saoudi Arabie en Pakistan. Maar in andere Noord-Afrika, Turkije, Jordanie, Syrie, ... wordt de vrouw zodanig beschermd (omdat ze weten dat de mannen klootzakken zijn) door de staat, dat ze meer rechten hebben dan hun mannelijke deelgenoten.

Geloof rustig verder in uw sprookjes.

Jozef Ostyn
10 januari 2007, 20:31
Diezelfde Somaliche regering die bestaat uit zij die voor de chaos voordien zorgden dus.
Veel Somaliërs hadden natuurlijk ook niet graag de sharia maar er was nu wel al terug orde, wat ook wel telt in zo'n land. Door oa de VS is dat weer om zeep.

Toch jammer hé dat de sharia niet meer heerst in Somalië. Dat was zoveel beter.

Lincoln
10 januari 2007, 20:32
Waar heb ik gezegd dat ik akkoord ben met het vermoorden van duizenden ? Het enige wat ik gezegd heb is dat mensen gelijk gij zich verschuilen achter de interventie van de VS om het continue lijden van hele bevolkingsgroepen niet onder ogen te moeten zien. Of laat staan dat lijden af te keuren, of er iets aan te doen.

Bytheway, bende is meervoud, ik ben één persoon.Ik zeg ook niet dat onze moslim landen "fair faith" zijn , maar uw verdediging aan het adres van de US toont weer het ware gezicht van je aard, ik zal ook niet hier rondlopen met alles wat ossama bin laden gedaan heeft te verdedigen,.
En de discussie draait ook niet over de normen die in die wereld gehanteerd worden of al dat niet er vrijheid bestaat zoals je dat wilt of het westen dat wilt ( dat is ook geen exuus om counter-strike te gaan spelen in somalie met AC-130 of wat dan ook voor de US), da's is gewoon weer een manier om de discussie te ontlopen mijn beste,.

PS: Lees eens aandachtig mijn begin post aub.

Lincoln
10 januari 2007, 20:35
Toch jammer hé dat de sharia niet meer heerst in Somalië. Dat was zoveel beter.Dat is natuurlijk de enige reden voor de US om counter-strike te gaan spelen in somalie, ze zijn bang dat US haar belangen verliest in de hoorn van afrika en dan is bush de kloten-jager niet meer welkom in afrika,.;-)

Jozef Ostyn
10 januari 2007, 20:37
Dat is natuurlijk de enige reden voor de US om counter-strike te gaan spelen in somalie, ze zijn bang dat US haar belangen verliest in de hoorn van afrika en dan is bush de kloten-jager niet meer welkom in afrika,.;-)

Beseft u eigenlijk wel dat wat u schrijft volkomen zinledig is?

deryz
10 januari 2007, 20:37
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/L10334444.htm

Die sukkels houden maar niet op, moord een brand schreeuwend bij de imperialistische boze aapen als er één of andere clitoris geknipt wordt maar als de vrijheid van de vrije-volkeren ontnomen wordt liggen ze in hun neus te peuteren alsof er niets aan de hand is,.

Ik kan nog begrijpen dat er een conflict of een oorlog gevoerd wordt tussen revaliserende stammen of ethiopie versa somalie , maar amerika die weer tussen beide komt moeien met haar "wapens of destruction" ( met weeral slachtoffers als rekening) kan voor mij helemaal niet door de beugel ,.

US verschrijd weeral eens de internationale rode lijn,begrijpen wie begrijpen kan,.
de vs de oorlog in irak verloren? is saddam nog aan de macht? 8O 8O :roll:

deryz
10 januari 2007, 20:39
Nou, in europa lopen ook wel een paar al-qaeda-terroristen (als ik de US poppenkast mag geloven) maar ik zie geen bombardementen met vliegtuigen van B-52 op onze europese hoofdsteden !!! Ik ga tot geen vlieg dood schieten met een shot-gun !? Die logica begrijp ik helemaal niet en zeker de US die als derde partij in het conflict mengt !
ochottekes hier zijn we weer met de hypocrisie, de vs is de enige dat iets aan sudan wou doen waar al 1 miljoen doden gevallen waren, wie wou er niet? frankrijk en rusland!

wie laat de mensen in de steek? ->frankrijk

alharb
10 januari 2007, 21:00
ochottekes hier zijn we weer met de hypocrisie, de vs is de enige dat iets aan sudan wou doen waar al 1 miljoen doden gevallen waren, wie wou er niet? frankrijk en rusland!

wie laat de mensen in de steek? ->frankrijkInderdaad. En die pussy VN wil de slachting niet erkennen als genocide, want dan zou ze volgens haar eigen statuten verplicht zijn militair tussen te komen, ongeacht de weigering van Karthoem.

deryz
10 januari 2007, 21:06
Inderdaad. En die pussy VN wil de slachting niet erkennen als genocide, want dan zou ze volgens haar eigen statuten verplicht zijn militair tussen te komen, ongeacht de weigering van Karthoem.
klopt als een bus, waar zijn onze linkse vriendjes om het op te nemen voor hun moslimvriendjes nu? :roll: :lol:

alharb
10 januari 2007, 21:14
Ik zeg ook niet dat onze moslim landen "fair faith" zijn , maar uw verdediging aan het adres van de US toont weer het ware gezicht van je aard, ik zal ook niet hier rondlopen met alles wat ossama bin laden gedaan heeft te verdedigen,.Als je ook maar een beetje zou kunnen begrijpend lezen, merk je dat ik niet onvoorwaardelijk de VS (laat staan Bush) verdedig.

Dat je er vanuit gaat dat iemand met een andere mening dan de jouwe een extremist is, zegt veel over uw eigen denkbeelden.

En de discussie draait ook niet over de normen die in die wereld gehanteerd worden of al dat niet er vrijheid bestaat zoals je dat wilt of het westen dat wilt ( dat is ook geen exuus om counter-strike te gaan spelen in somalie met AC-130 of wat dan ook voor de US), da's is gewoon weer een manier om de discussie te ontlopen mijn beste,.

PS: Lees eens aandachtig mijn begin post aub.Als er andere soorten vrijheid bestaan dan diegene die bedoeld wordt in de westerse regimes, is het puur een semantisch spelletje.
De vrijheid die ik bedoel wanneer ik over vrijheid spreek, is dit: het recht op vrije meningsuiting, persvrijheid, inspraak van de bevolking in het regime, gelijkberechtiging van man en vrouw, van minderheidsgroepen; scheiding der machten, scheiding kerk en staat; en een ondubbelzinnige grondwet waarin iedere burger gelijk is voor de wet.

Deze discussie kan niet gevoerd worden zonder het thema 'waarden en normen' aan te raken. Neem bijvoorbeeld de dubbele standaard die ik in mijn eerste bijdrage hekelde. Waar anders vind die zijn oorsprong dan in een verschillende kijk op de actualiteit ? Wat jij ziet is de arrogante VS die zich gaat moeien met lokale kwesties, wat ik zie is de hypocrisie van de moslimgemeenschap die blind is voor het jarenlange lijden en de onderdrukking van volledige bevolkingen, maar wel de grootste criminelen beschouwt als martelaars wanneer ze sneuvelen door toedoen van buitenlandse militairen. (om het even vereenvoudigd voor te stellen)
En waar zou dit verschil in wereldbeeld vandaan komen denk je ?

Lincoln
10 januari 2007, 21:27
Als je ook maar een beetje zou kunnen begrijpend lezen, merk je dat ik niet onvoorwaardelijk de VS (laat staan Bush) verdedig.

Dat je er vanuit gaat dat iemand met een andere mening dan de jouwe een extremist is, zegt veel over uw eigen denkbeelden.
Als er andere soorten vrijheid bestaan dan diegene die bedoeld wordt in de westerse regimes, is het puur een semantisch spelletje.
De vrijheid die ik bedoel wanneer ik over vrijheid spreek, is dit: het recht op vrije meningsuiting, persvrijheid, inspraak van de bevolking in het regime, gelijkberechtiging van man en vrouw, van minderheidsgroepen; scheiding der machten, scheiding kerk en staat; en een ondubbelzinnige grondwet waarin iedere burger gelijk is voor de wet.

Deze discussie kan niet gevoerd worden zonder het thema 'waarden en normen' aan te raken. Neem bijvoorbeeld de dubbele standaard die ik in mijn eerste bijdrage hekelde. Waar anders vind die zijn oorsprong dan in een verschillende kijk op de actualiteit ? Wat jij ziet is de arrogante VS die zich gaat moeien met lokale kwesties, wat ik zie is de hypocrisie van de moslimgemeenschap die blind is voor het jarenlange lijden en de onderdrukking van volledige bevolkingen, maar wel de grootste criminelen beschouwt als martelaars wanneer ze sneuvelen door toedoen van buitenlandse militairen. (om het even vereenvoudigd voor te stellen)
En waar zou dit verschil in wereldbeeld vandaan komen denk je ?
Deze liedje hoor ik sinds ik hier op dit forum ben, bon ik ga dan ook daar niet verder ingaan je kunt dan ook geen blinden genezen,.

Panther
10 januari 2007, 21:32
Wat geeft de Amerikanen het recht om (deels via de Ethiopiers) de TFG, die uit criminelen, warlords en weet ik veel wat allemaal bestaat, op te dringen aan de Somali's. Daar waar de rechtbanken (niet te vergeten reeds lang geleden op poten gezet door plaatselijke Somalische zakenlui) op het gemakje hun gang gingen in het stabiliseren van het land, heeft de huidige marionet gans de wereld nodig om aan de macht te blijven en te overleven, ... zo zien we maar eens hoeveel steun hij werkelijk geniet.

Dollars en de Amerikanen moeten hem levend en aan de macht zien te houden. Ondertussen is de regerings ziel, die standhoudt door het buitenland, volledig verkocht aan dat buitenland, wat dus weinig goed voor de toekomst belooft. Nu kan het spelletje beginnen van "het is de 'wettelijke' ( :roll: ) en 'erkende' Somalische regering die zelf dit beslist en die dat vraagt en die de Amerikanen vraagt om dit en toegang verleent tot dat...".

Op dit moment vinden ze het zelfs niet nodig om het zo subtiel te doen, wie gaat tenslotte de US aanspreken op haar gedrag, de VN?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6247111.stm

Somalia's interim deputy prime minister, Hussein Aideed, said the US action was necessary precisely because of their location.

"This is [the] south of the country, and it is a no man's land... it is forest. It's not easy to move in with military vehicles," he told the BBC's Network Africa programme.

In dit artikel stond vanmorgen achter de naam Hussein Aideed - a former US marine- nu blijkbaar niet meer.

Maar de warlord en (ex)- US marine (9 jaar lang) zal nog wel weten hoe hij bevelen moet gehoorzamen.

http://hotzone.yahoo.com/b/hotzone/blogs1077

Om internationaal in een betere positie te staan zal hij het niet erg vinden om te blijven uitschreeuwen (of het nu waar is of niet) hoeveel AlQaeda-leden er wel niet zijn in Somalië. Dat deze Amerikaan ons wil doen geloven dat er evenveel gevaarlijke terroristen in Somalië zitten, als een andere Amerikaan ons wilde doen geloven dat er gevaarlijke WMD in Irak zaten, zal niemand wel verbazen.

Coming up: "Poppenkast in Somalië, feat. The TFG"

alharb
10 januari 2007, 21:34
Deze liedje hoor ik sinds ik hier op dit forum ben, bon ik ga dan ook daar niet verder ingaan je kunt dan ook geen blinden genezen,.
Zwakste antwoord ooit.
Geen argumenten meer ?

Flippend Rund
10 januari 2007, 21:40
De vrijheid die ik bedoel wanneer ik over vrijheid spreek, is dit: het recht op vrije meningsuiting, persvrijheid, inspraak van de bevolking in het regime, gelijkberechtiging van man en vrouw, van minderheidsgroepen; scheiding der machten, scheiding kerk en staat; en een ondubbelzinnige grondwet waarin iedere burger gelijk is voor de wet.

en DAT is nu precies de vrijheid waar wij Vlamingen elke dag van genieten!


:lol:

Lincoln
10 januari 2007, 21:58
Zwakste antwoord ooit.
Geen argumenten meer ?Niet dat ik geen argumenten meer heb, het is wel nutteloos om weer de discussie op te voeren over al dan niet de gerespecteerde normen een waarden,.

Dr. Strangelove
10 januari 2007, 23:30
ochottekes hier zijn we weer met de hypocrisie, de vs is de enige dat iets aan sudan wou doen waar al 1 miljoen doden gevallen waren, wie wou er niet? frankrijk en rusland!

wie laat de mensen in de steek? ->frankrijk
Frankrijk? Waar haal je dat nu weer vandaan? Frankrijk is helemaal niet tegen een VN-interventie in Darfur. De EU heeft hiertoe UNANIEM opgeroepen.
Rusland houdt zich op de vlakte.
Het is China dat sterk gekant is tegen een interventie ten gunste van de Darfurese rebellen, omdat dit land olie-connecties heeft met het Sudanese regime.

Oh ja, ik wil het verschrikkelijke leed in Darfu zeker minimaliseren (en evenmin misbruike voor persoonljke doeleinden, dat laat ik aan anderen over), maar je cijfer van "1 miljoen" klopt niet. De schattingen lopen op van zo'n 200.000 tot 400.000 (http://www.darfurgenocide.org/) of een half miljoen, volgens deze site: http://news.nationalgeographic.com/news/2006/09/060914-darfur-deaths.html

Ciccio
11 januari 2007, 05:06
Geloof rustig verder in uw sprookjes.

Aangezien het inhoudelijk uw petje te boven gaat, begint u maar te ridiculiseren.
Goed bezig Jozef!

Chipie
11 januari 2007, 10:53
een B 52 dropt een conventionale load (bommen) geleid of desnoods carpetbombing zoals in Vietnam, een C 130 gebruikt een gatling of vulcan machine GUN (denk aan een kalasnikov maal 100 zowel in snelheid als impact)

De C 130 is accurater, maar op een vijftal vierkante meter gaat er wel alles aan in één run. ook als de target toevallig door kinderen vergezeld wordt.

De foto van je ac 130 is geen "vuren naar een target" , maar een flare regen tegen luchtraketten. een verweermiddel dus.Bruut geweld kent wel geweldig veel van bruut geweld... :-P
80KRITIEK OP BRUUT GEWELD IS TERECHT

Asshen Sukar
11 januari 2007, 11:37
Frankrijk? Waar haal je dat nu weer vandaan? Frankrijk is helemaal niet tegen een VN-interventie in Darfur. De EU heeft hiertoe UNANIEM opgeroepen.
Rusland houdt zich op de vlakte.
Het is China dat sterk gekant is tegen een interventie ten gunste van de Darfurese rebellen, omdat dit land olie-connecties heeft met het Sudanese regime.

Oh ja, ik wil het verschrikkelijke leed in Darfu zeker minimaliseren (en evenmin misbruike voor persoonljke doeleinden, dat laat ik aan anderen over), maar je cijfer van "1 miljoen" klopt niet. De schattingen lopen op van zo'n 200.000 tot 400.000 (http://www.darfurgenocide.org/) of een half miljoen, volgens deze site: http://news.nationalgeographic.com/news/2006/09/060914-darfur-deaths.html



Ik denk dat hij slachtoffers en vluchtelingen door elkaar haalt. 200000 directe doden en 2miljoen vluchtelingen.
Vluchelingen zijn niet zo moeilijk te tellen dus daar zijn ze vrij zeker van. Die vluchtelingen zijn er vrij slecht aan toe omdat dikwijls het rode kruis of unicef er al niet meer durft te komen. Slachtoffers onder vluchtelingen worden niet meegeteld.

Jozef Ostyn
11 januari 2007, 17:31
Aangezien het inhoudelijk uw petje te boven gaat, begint u maar te ridiculiseren.
Goed bezig Jozef!


Er is een verschil tussen inhoud en nonsens.

Het heeft weinig zin inhoudelijk te reageren op nonsens.

kelt
11 januari 2007, 17:44
Dat is de gepaste manier voor die plaats. Denkt u echt dat de Somaliërs zo happy zijn met die buitenlandse terroristen die vooral Afrikaanse levens op hun geweten hebben.

tja..... :|

Het kwam mij voor dat de "verenigde Somalische Warlords" en de Ethiopische troepen zelf bezig waren dat varkentje te wassen.....en DAT moet het streven zijn,dat Afrikaanse buren nu eindelijk eens SAMEN iets aanpakken...

Dat "bombarderen van opleidingskampen" lijkt me een beetje op het bombarderen van een hoop stenen......er zijn wat stenen vergruisd...maar er zijn er enorm veel overal in de omgeving verspreid ook :?

Ciccio
11 januari 2007, 18:03
Er is een verschil tussen inhoud en nonsens.

Het heeft weinig zin inhoudelijk te reageren op nonsens.

Indien Alharb zijn tijd zou verspelen, met het deftig/onderbouwd beantwoorden van nonsens, zou hem dat een volslagen idioot maken.

En trouwens mag ik u erop wijzen,
verklaren dat Syrie en Libanon een homogene groep is met 1 geloof,
ontkennen dat de Arabische wereld een probleem heeft met het respecteren van mensenrechten,
beweren dat vrouwen (in de meeste Arabische landen, buiten het schiereiland) grondwettelijk een inferieure status hebben dan hun mannelijke deelgenoten, zou van mij een leugenaar maken.

Ik denk dus ten zeerste dat het verwijt van nonsens verkopen eerder bij u gezocht moet worden dan bij mij.

Bezint eer ge begint!

StevenNr1
11 januari 2007, 19:54
Second, the Somali people are tired of the chaos and destruction of 16 years of a warlord regime. However it is just the same warlords who have been protected and brought to power again in Mogadishu by the Ethiopian army. The warlords were hated before by all Somalis for their corruption. Now they will be despised as traitors and stooges for the number one enemy of the Somali people, Ethiopia.

Third, The overwhelming majority of Somalis saw the Islamic Courts as a stabilizing factor. This support of the Islamic Courts was not a support for international terrorists. Most jihadists do not speak Somali and few speak Arabic. They stand out too much with their different eating habits and clothing. When the population helped the Islamic Courts to defeat the warlords in a few weeks time and then to liberate practically the whole country in six months, it was because they were tired of the anarchy, the pillage of the warlords. You must know that since 1991, 3 million Somalis have left the country and the Somali diaspora are often modern secular people who try to help their country in spite of the warlords’ corruption. And they are very ingenious at doing that. For example, in spite of all the chaos, Somalia is one of the only African countries where every village has good telephone communication facilities. There is an informal banking system (1 billion $ a year). There are five private airways and so on. A large number of Diaspora Somalis were willing to return to Somalia, and rebuild the country, once peace and security were ensured. When Somali businessmen went to the American embassy in Nairobi to invite them to come to Somalia and see for themselves that there were no Al Qaeda members in the Islamic Courts, the Americans refused. They will never forget nor forgive the USA and their puppet Ethiopia for bringing Somalia back to the reign of terror and chaos of the warlords. And in their eyes it is crystal clear that the talk about Al Qaeda’s presence in Somalia is nothing else then the excuse, the lie that must justify the war. Just like the lies about the weapons of mass destruction of Saddam used to justify the aggression against Irak.

Fourth, all Somalis are aware of the fact that in the sixteen years of anarchic rule by the warlords, there was never any initiative of the "International Community" to intervene in Somalia. However, just when the Islamic courts brought order and stability, they saw in November last year the UN Security council under the instigation of the USA vote the resolution 1752 that opened the door for the Ethiopian intervention that brought back the terror and anarchy they had just chased away. So the only way the common Somali can see this invasion is that of an aggression against the Somali people and nation.Bron: Somalia : another war "Made in USA" (http://uruknet.info/?p=m29698&s1=h1)

Edina
11 januari 2007, 20:00
Het is op bevel van de US dat Ethiopie Somalie binnenviel ...

Natuurlijk, maar sommigen denken nog steeds dat Ethiopië zichzelf "verdedigde" door hun inval in Somalië of beter sommigen geloven die zoveelste door de VS gefabriceerde leugen.

Zie deze (http://forum.politics.be/showthread.php?t=73208) thread.

Edina
11 januari 2007, 20:07
en natuurlijk moeten we de US en de Us puppets in somalië op hun woord geloven dat het ook effectief die daders waren van de aanslagen in enkele afrikaanse landen :lol: :lol: :lol:

Sounds like those weapens of mass destruction! Waar werden die nu ook al weer gevonden?

Edina
11 januari 2007, 20:11
De terroristen die uitgeschakeld werden waren geen Somali's.

En wanneer krijgen we het bewijs daarvoor + voor het feit dat het hier om terroristen ging die al daadwerkelijk terroristische daden hadden gepleegd?

De VS zit daar natuurlijk safe. Pers is er amper of niet aanwezig. Niemand heeft dus enig idee van de aangerichte ravage.

Ondertussen is het wel al duidelijk dat één van de zogezegde terroristen alvast niet werd gedood. Precisiebombardementen, zei je?

StevenNr1
11 januari 2007, 20:13
Hoe zit het trouwens met Somaliland?

Dr. Strangelove
11 januari 2007, 21:02
Hoe zit het trouwens met Somaliland?
Tot nader orde nog steeds de facto onafhankelijk maar niet erkend.
Ik vermoed dat de transitionele regering nu zal willen onderhandelen met de "president" van Somaliland, en met Puntland.

StevenNr1
11 januari 2007, 21:13
Aah, niet zo'n belangrijke gebieden ofzo dan? (Alé, dat men hun soevereniteit niet schendt.)

Dr. Strangelove
11 januari 2007, 21:23
Aah, niet zo'n belangrijke gebieden ofzo dan? (Alé, dat men hun soevereniteit niet schendt.)
Ik denk dat het gewoon met opportuniteiten heeft te maken, de huidige VS-politiek, of gepercipieerde opportuniteiten ten minste. En niet zozeer met een alllesomvattende strategische visie. De VS-neocons zeggen al sinds 2001 dat Somalië en ook Jemen safe havens zijn voor terroristen omdat het failed states zijn. Nu had men een goede gelegenheid om Somalië een s te bombarderen en zo te scoren op het home front. Als men iets kan verzinnen, dan zal men in Jemen ook nog iets proberen.

Anyway, de meeste mensen weten niet eens dat Somaliland en Puntland bestaan, dus daarmee kan men niet scoren. Somalië kennen ze wel in de VS, sinds de mislukte VN-interventie in de jaren '90. Dat was onder de Democratische president Clinton, dus het komt de Republikeinen goed uit om nu zogezegd wel de zaken op orde te zetten.

Nu, ik ben niet zeker, maar ik vermoed dat er in beide afgescheurde provincies ook niet zon' steun is voor de islamistische milities, aangezien er minder chaos heerst dan in main-Somalië. Beide pseudostaajes worden geregeerd door een autocratische president/clanleider.

Dr. Strangelove
11 januari 2007, 23:38
Voor de geïnteresseerden:

http://www.somalilandgov.com/

http://www.somalilandnet.com/
[/URL]
http://en.wikipedia.org/wiki/Somaliland (http://en.wikipedia.org/wiki/Puntland)

[URL]http://www.somaliland.org/

http://en.wikipedia.org/wiki/Puntland

(De regering van Puntland heeft geen officiële site)

StevenNr1
11 januari 2007, 23:43
Speelt voor de VS ook hun invloedsfeer in Afrika vergroten mee misschien? En ligt het Somalië zonder die twee onerkende staatjes dan ook niet 'strategisch'...
Alé, het was natuurlijk niet veel moeite nu dus het zou wel kunnen dat ze enkel voor de show ff uitpakken daar maar Ethiopië wordt toch door hen gebacked en hun leger mee ondersteund dus ik zou toch denken dat er meer speelt...

Dr. Strangelove
11 januari 2007, 23:55
Speelt voor de VS ook hun invloedsfeer in Afrika vergroten mee misschien? En ligt het Somalië zonder die twee onerkende staatjes dan ook niet 'strategisch'...
Alé, het was natuurlijk niet veel moeite nu dus het zou wel kunnen dat ze enkel voor de show ff uitpakken daar maar Ethiopië wordt toch door hen gebacked en hun leger mee ondersteund dus ik zou toch denken dat er meer speelt...
Oh ja, absoluut. De hoorn van Afrika is van een groot strategisch belang. De VS heeft al een militaire basis in het nabijgelegen Djiboutti (het deel van Somalië dat door Frankrijk werd gekoloniseerd), de Britten hebben een basis in de Golf van Aden. Als ze in Somalië ook ee voet aan de grond krijgen, dan controleren ze de toegang tot het Suez-kanaa, waar alle olietankers die van de Golf op weg naar Europa zijn, door moeten varen.
Het Somalische gebied is dus strategisch van een enorm belang.

Maar wat ik bedoelde met mijn uitspraak dat het nu even snel scoren was, is dat de huidige acties de VS geen permanente vergrote invloed geven. Men heeft enkel een beetje gebombardeerd in zuid-Somalië, en misschien de gunst van de Ethiopische regering gewonnen.

Edina
12 januari 2007, 00:02
Maar wat ik bedoelde met mijn uitspraak dat het nu even snel scoren was, is dat de huidige acties de VS geen permanente vergrote invloed geven. Men heeft enkel een beetje gebombardeerd in zuid-Somalië, en misschien de gunst van de Ethiopische regering gewonnen.

Ik denk dat het omgekeerd is. Ethiopië leverde de stoottroepen voor de VS in Somalië in ruil om de gunst van de VS te winnen. De Ethiopische president kan gezien zijn interne uiterst zwakke positie de steun goed gebruiken. En het komt hen ook goed van pas in hun voortdurend conflict met Ethiopië. En de Islamitische tribunalen waren al lang een doorn in het oog van de VS. Zij steunden immers de door hen verdreven krijgsheren. Want natuurlijk is Somalië strategisch zeer interessant gelegen!

Dr. Strangelove
12 januari 2007, 00:22
Ik denk dat het omgekeerd is. Ethiopië leverde de stoottroepen voor de VS in Somalië in ruil om de gunst van de VS te winnen. De president kan gezien zijn interne uiterst zwakke positie de steun goed gebruiken. En het komt hen ook goed van pas in hun voortdurend conflict met Ethiopië. En de Islamitische tribunalen waren al lang een doorn in het oog van de VS. Zij steunden immers de door hen verdreven krijgsheren. Want natuurlijk is Somalië strategisch zeer interessant gelegen!
Ja, inderdaad, omgekeerd ook natuurlijk. Dat leek mij zo vanzelfsprekend dat ik het niet beklemtoonde.
Maar de VS is al lang de supermacht niet meer die het was in de jaren '60. De huidige "client-states" hebben veel meer autonome beslissingsmacht.
En ik denk dus dat Ethiopië in de eerste plaats Somalië is binnengevallen voor haar eigen rdenen, en niet om de Vs ten dienste te zijn hoewel dit mooi meegenomen is voor Ethiopië. Maar het land heeft haar eigen belangen: stabiliteit aan de grenzen, het wegnemen van het gevaar dat een door de UIC-gedomineerd Somalië de Ogadenregiozou opeisen of binnevallen, het risico op spanningen met de eigen moslimminderheden indien deze gesteund zouden worden door de UIC, het zich opwerpen als een regionale grootmacht en de invloed van het land op het internationale politieke toneel vergroten, en natuurlijk ook het afleiden van de eigen bevolking, het verzwakken van de interne oppositie en een uitlaapklep voor het leger (altijd een mogelijke couppleger in Afrika).

Edina
12 januari 2007, 00:28
Ja, inderdaad, omgekeerd ook natuurlijk. Dat leek mij zo vanzelfsprekend dat ik het niet beklemtoonde.
Maar de VS is al lang de supermacht niet meer die het was in de jaren '60. De huidige "client-states" hebben veel meer autonome beslissingsmacht.
En ik denk dus dat Ethiopië in de eerste plaats Somalië is binnengevallen voor haar eigen rdenen, en niet om de Vs ten dienste te zijn hoewel dit mooi meegenomen is voor Ethiopië. Maar het land heeft haar eigen belangen: stabiliteit aan de grenzen, het wegnemen van het gevaar dat een door de UIC-gedomineerd Somalië de Ogadenregiozou opeisen of binnevallen, het risico op spanningen met de eigen moslimminderheden indien deze gesteund zouden worden door de UIC, het zich opwerpen als een regionale grootmacht en de invloed van het land op het internationale politieke toneel vergroten, en natuurlijk ook het afleiden van de eigen bevolking, het verzwakken van de interne oppositie en een uitlaapklep voor het leger (altijd een mogelijke couppleger in Afrika).

En toch twijfel ik er ten sterkste aan dat Ethiopië zonder aansporing van de VS Somalië zou zijn binnen gevallen. Ethiopië heeft al voldoende problemen en ik geloof nooit dat ze zonder expliciete backup van de VS dat risico hadden durven nemen. Bovendien betwijfel ik ook ten sterkste of hun land daadwerkelijk bedreigd werd door de UIC en ben ik al helemaal overtuigd dat de interne spanningen met moslims door die inval een reëler risico zijn geworden.

Dr. Strangelove
12 januari 2007, 00:54
En toch twijfel ik er ten sterkste aan dat Ethiopië zonder aansporing van de VS Somalië zou zijn binnen gevallen. Ethiopië heeft al voldoende problemen en ik geloof nooit dat ze zonder expliciete backup van de VS dat risico hadden durven nemen. Bovendien betwijfel ik ook ten sterkste of hun land daadwerkelijk bedreigd werd door de UIC en ben ik al helemaal overtuigd dat de interne spanningen met moslims door die inval een reëler risico zijn geworden.
Ik ben evenmin overtuigd van die bedreiging, maar de Ethiopische regering blijkbaar wel (dat zeggen ze zelf tenminste, misschien is dit louter propaganda om hun andere doelen te verbergen).

Maar anyway, tot nu toe was Ethiopië geen client-state van de VS, maar een traditionele vijand. Het Mengistu-regime is welswaar gevallen, na de stopzetting van de sovjetsteun, maar dit feit bezorgde de VS nog geen substantiële invloed of "leverage" in Addis Abbeba. Dit kan nu aan het veranderen zijn, we zullen zien.

Ik denk dat je volkomen gelijk hebt als je voospelt dat de spanningen nu juist zullen toenemen, maar ik denk dat de Ethiopische regering vooral wilden vermijden dat de lokale rebellen met wapens gesteund zouden worden vanuit het buurland, en daarom geïntervenieerd zijn. Waarschijnlijk na een telefoontje met de Amerikaanse ambassade, dat vermoed ik ook.

Gun
12 januari 2007, 01:09
Ik zie op Belga dat de bombardementen vandaag werden verdergezet. Reeds tenminste twee gezochte al-qaeda-terroristen en tientallen van hun medestanders werden uitgeschakeld. Een succesvolle operatie.
Op zich al een grove multi-leugen want
- Al Qaeda op zich bestaat niet
- Laat staan dat er terroristen zijn die er lid van zijn
- Laat staan dat die dan nog zijn dood geschoten

:?

Gun
12 januari 2007, 01:13
De terroristen die uitgeschakeld werden waren geen Somali's.
Tenzij er, net zoals op 9-11, gestolen paspoorten werd gebruikt hé Jozef:lol:

Gun
12 januari 2007, 01:16
de vs de oorlog in irak verloren? is saddam nog aan de macht? 8O 8O :roll::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Neen, ze hebben hem gewonnen ...

- Gates stelt voor om meer dan 90.000 mensen op non actief te zetten
- Bush stelt voor om 20.000 militairen terug te halen uit Irak

Of heb ik het verkeerd voor?:?

Gun
12 januari 2007, 01:18
Aangezien het inhoudelijk uw petje te boven gaat, begint u maar te ridiculiseren.
Goed bezig Jozef!You start to know him;-)

deryz
12 januari 2007, 08:22
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
Neen, ze hebben hem gewonnen ...

- Gates stelt voor om meer dan 90.000 mensen op non actief te zetten
- Bush stelt voor om 20.000 militairen terug te halen uit Irak

Of heb ik het verkeerd voor?:?
het leger wordt uitgebreid met 90000 mensen
ze sturen 21500 extra troepen

StevenNr1
12 januari 2007, 10:57
:lol:


Ivm VS-invloed in Ehtiopië, in dat artikel van Mohamed Hassan waaruit ik op de vorige pagina al wat 'citeerde', lees ik: "Many observers note that the invasion of Somalia by Ethiopia was not only encouraged, and protected by the USA, but even paid by USA-money. And after the first successes, American military participated directly with the Ethiopian army in the hunt for leaders of the Islamic courts." en "At the same time the regime is very weak and depends completely on the support of the USA." en (uit de mond van een Amerikaans officier in Ethiopië) "The knowledge we are giving to these [Ethiopian] soldiers is what they will use if they go and fight in Somalia, Eritrea or wherever." ...

Gun
12 januari 2007, 14:52
het leger wordt uitgebreid met 90000 mensen
ze sturen 21500 extra troepenHoe? En ze hebben de oorlog al gewonnen schreef jij?
:rofl::rofl::rofl::rofl: