PDA

View Full Version : Minder dan 3kg cocaine? Geen straf meer in Schiphol


boer_bavo
13 december 2003, 12:14
Cocaine smugglers arrested at Amsterdam's Schiphol Airport with less than 3kg of drugs will not be prosecuted under new plans that reliable sources claim comes directly from Dutch Justice Minister Piet Hein Donner.

http://www.expatica.com/source/site_article.asp?subchannel_id=19&story_id=3122
(ze moeten de drugs wel nog afgeven als ze betrapt worden).

Eindelijk nog iemand die inziet dat "the war on drugs" altijd slecht is voor de welvaart van een land, en vooral, een verspilling van tijd en middelen bij justitie, waar nochtans grote tekorten zijn.

recht op eigen roes! http://www.groene.nl/1997/07/evr_manifest.html

Descartes Jr
14 december 2003, 13:12
Is 3 kilo niet wat veel ? 300 gram is toch al niet mis ? :wink:

TomB
14 december 2003, 14:35
Na de kleine gebruiker, gaan we nu de trafficant vrijstellen van vervolging.

Het wordt tijd voor een embargo rond Nederland. Zulke policies zou men niet mogen goedkeuren zonder goedkeuring van Europa, er zijn immers open grenzen.

Pelgrim
14 december 2003, 15:23
In het kader van de volledige liberalisering en vrij verkeer van goederen?

TomB
14 december 2003, 15:33
In het kader van de volledige liberalisering en vrij verkeer van goederen?

Ik heb niets tegen het vrij verkeer van goederen, als drugs een legale markt hebben, staat het buiten kijf dat ze best daar geproduceerd worden waar de meeste expertise bestaat.

Als echter binnen een markt van 300 Miljoen mensen, 15 miljoen mensen beslissen om de deuren wijd open te zetten voor marchandise die in de rest van die markt illegaal is, dan moet er ten minste eerst gepraat worden met de anderen in die markt.

Ik laat even in het midden of Nederland de juiste beslissing neemt of niet.

Peace
14 december 2003, 18:27
Ikke weet waar ik binnenkort op vakantie ga.

Kom terug met 2,999 kg (voor alle zekerheid) en den deze heeft zijn vakantie dik en dubbel terugverdiend.

Ik heb altijd al gezegd dat met werken het geld niet te verdienen is. Maar dat het geld met op vakantie gaan te verdienen was had ik ook nooit durven dromen.

Nu kunnen ze evengoed drugs helemaal uit het strafrecht halen.

Hoe kunnen ze bijvoorbeeld nu nog dealers in het algemeen veroordelen en gebruikers nog bestraffen wordt al helemaal onzinnig.

Descartes Jr
14 december 2003, 18:44
Ikke weet waar ik binnenkort op vakantie ga.

Kom terug met 2,999 kg (voor alle zekerheid) en den deze heeft zijn vakantie dik en dubbel terugverdiend.

Ik heb altijd al gezegd dat met werken het geld niet te verdienen is. Maar dat het geld met op vakantie gaan te verdienen was had ik ook nooit durven dromen.

Nu kunnen ze evengoed drugs helemaal uit het strafrecht halen.

Hoe kunnen ze bijvoorbeeld nu nog dealers in het algemeen veroordelen en gebruikers nog bestraffen wordt al helemaal onzinnig.
Gij gaat wel vrijuit. Maar uw 2,999 kilo wordt wel aangeslagen.

Ga terug naar 'start' : u ontvangt géén geld ! :) :) :)

democratsteve
14 december 2003, 22:46
Hihi, bij het horen van het bericht dacht ik onmiddellijk aan de Amerikanen. :lol: Als ze dit horen gaan ze uit hun dak.
Let op, het meest hilarisch is dan nog de reden waaròm ze ze niet meer gaan vervolgen: het zijn er gewoon te veel, het aantal drugscouriers .
Laat ik er, gezien mijn reputatie hier bij sommigen, meteen maar bij vertellen dat ik me absoluut niet kan vinden in de maatregel.
Echt waar, er hebben in het verleden nog wel eens idioten gezeten in de Nederlandse regering, maar die Donner slaat toch wel alles.
Ik begrijp niet dat iemand die zò dom en kortzichtig is een dergelijke post in Nederland kan bekleden.

Seba
14 december 2003, 23:45
Hihi, bij het horen van het bericht dacht ik onmiddellijk aan de Amerikanen. Als ze dit horen gaan ze uit hun dak.
Let op, het meest hilarisch is dan nog de reden waaròm ze ze niet meer gaan vervolgen: het zijn er gewoon te veel, het aantal drugscouriers .
Laat ik er, gezien mijn reputatie hier bij sommigen, meteen maar bij vertellen dat ik me absoluut niet kan vinden in de maatregel.
Echt waar, er hebben in het verleden nog wel eens idioten gezeten in de Nederlandse regering, maar die Donner slaat toch wel alles.
Ik begrijp niet dat iemand die zò dom en kortzichtig is een dergelijke post in Nederland kan bekleden.

...zegt iemand die zelf voor legalisering van softdrugs pleit :roll: :roll:

filosoof
14 december 2003, 23:49
Is 3 kilo niet wat veel ? 300 gram is toch al niet mis ? :wink:
Ik hoop dat die 3kg voor persoonlijke consumptie bestemd zijn en direct ter plaatse moeten gebruikt worden...

boer_bavo
14 december 2003, 23:52
...zegt iemand die zelf voor legalisering van softdrugs pleit :roll: :roll:

Tja, en dan? Ik ken héél veel mensen die voor legalisering van softdrugs en een hardere aanpak van harddrugs zijn.

Maar goed. De drugsdiscussies zijn op dit forum al zoveel gevoerd, en horen niet thuis bij "politiek internationaal".

Ikzelf ben ook voor een verbod zijn in België om de redenen die tomb aanhaalt. Hoewel ik theoretisch voor vrije drugsverkoop te vinden ben. Maar je moet er niet alles voor laten vallen.

De Vliegende Hollander
15 december 2003, 00:50
Is 3 kilo niet wat veel ? 300 gram is toch al niet mis ? :wink:
Ik hoop dat die 3kg voor persoonlijke consumptie bestemd zijn en direct ter plaatse moeten gebruikt worden...


Whahahaha de laatste trip...


8O 8O 8O