PDA

View Full Version : B.U.B. enige nationale partij!


Patriot!
14 december 2003, 15:16
B.U.B. ENIGE NATIONALE PARTIJ

http://users.skynet.be/yann/BUB/ned/logo_BUB.gif

Na het opgaan van Vivant in de VLD in het noorden van het land en het
verdwijnen van Vivant in het zuiden van België blijft de B.U.B. over als de
enige nationale partij. Wij gaan consequent door op de ingeslagen weg en
zullen ons niet laten opslorpen door de particratie in noord of zuid. Wij
bereiden verder onze deelname voor aan de volgende regionale verkiezingen
van 13 juni 2004 !

De B.U.B. wenst alle Belgen en Europeanen prettige meertalige feestdagen !


www.belgischeunie.be

El Cid
14 december 2003, 15:21
Wat gebeurt er eigenlijk met de Waalse en Brusselse Vivant?

Patriot!
14 december 2003, 15:23
Wat gebeurt er eigenlijk met de Waalse en Brusselse Vivant?

Ik vermoed dat die nu aan hun lot worden overgelaten, en dat de leden binnen het jaar in andere partijen zullen zitten... spijtig, maar we ontvangen ze met open armen!

solidarnosc
14 december 2003, 15:23
Pardon. De BUB is de enige nationale nationalistische partij. Daarnaast heb je nog SAP-POS. PVDA-PTB, LSP-MAS......... :wink:

Patriot!
14 december 2003, 15:24
Pardon. De BUB is de enige nationale nationalistische partij. Daarnaast heb je nog SAP-POS. PVDA-PTB, LSP-MAS......... :wink:

BUB is de enige nationale partij die het Land en het Volk niet wil kapot maken.

Peace
14 december 2003, 15:25
Een partij die de unie van België wil bewaren? Daar heb ik toch mijn bedenkingen bij.

De walen zullen misschien wel op die partij willen stemmen want zij zijn het tenslotte die daar alle voordeel bij hebben.

Patriot!
14 december 2003, 15:25
Een partij die de unie van België wil bewaren? Daar heb ik toch mijn bedenkingen bij.

De walen zullen misschien wel op die partij willen stemmen want zij zijn het tenslotte die daar alle voordeel bij hebben.

Inderdaad. De Vlamingen ook.

Stratcat
14 december 2003, 15:27
De B.U.B. wenst alle Belgen en Europeanen prettige meertalige feestdagen !



Op mijn schouw heb ik al één kaart met 'Meilleurs voeux' en twee 'Merry X-mas'-vehikels staan. Het worden ongetwijfeld bijzonder prettige meertalige feestdagen.

Pelgrim
14 december 2003, 15:28
Heu... zeg sol...


Pardon. De BUB is de enige nationale nationalistische partij. Daarnaast heb je nog SAP-POS. PVDA-PTB, LSP-MAS.........

Gaat LSP nu ook al de belgicistische toer op????

Zeno!
14 december 2003, 15:28
B.U.B. ENIGE NATIONALE PARTIJ



Dit gegeven zegt op zich toch al genoeg? Trek er uw conclusies maar uit. 8)

Patriot!
14 december 2003, 15:28
Heu... zeg sol...


Pardon. De BUB is de enige nationale nationalistische partij. Daarnaast heb je nog SAP-POS. PVDA-PTB, LSP-MAS.........

Gaat LSP nu ook al de belgicistische toer op????


Iemand die België (en Vlaanderen, en Europa, en de Wereld) wil vernietigen kan je moeilijk Belgicistisch noemen :roll:

Stratcat
14 december 2003, 15:29
Pardon. De BUB is de enige nationale nationalistische partij. Daarnaast heb je nog SAP-POS. PVDA-PTB, LSP-MAS......... :wink:

BUB is de enige nationale partij die het Land en het Volk niet wil kapot maken.

Het Land en het Volk.

Het Belgisch Blok.

Patriot!
14 december 2003, 15:29
B.U.B. ENIGE NATIONALE PARTIJ



Dit gegeven zegt op zich toch al genoeg? Trek er uw conclusies maar uit. 8)


De Overwinning is aan ons.

Stratcat
14 december 2003, 15:32
Dit gegeven zegt op zich toch al genoeg? Trek er uw conclusies maar uit. 8)


De Overwinning is aan ons.

Heel Juist, Patriot!
De Overwinning is aan het Land en het Volk!

Patriot!
14 december 2003, 15:33
De Overwinning is aan ons.

Heel Juist, Patriot!
De Overwinning is aan het Land en het Volk!


Ja. Ons Vaderland en Ons Volk zal de nationaal-egoïsten overwinnen.

solidarnosc
14 december 2003, 15:34
Heu... zeg sol...


Pardon. De BUB is de enige nationale nationalistische partij. Daarnaast heb je nog SAP-POS. PVDA-PTB, LSP-MAS.........

Gaat LSP nu ook al de belgicistische toer op????

8O Euhm. Waar schrijf ik dat? Het is gewoon een feit dat we nationaal georganiseerd zijn in LSP-MAS. Maar uiteraard zijn we internationalisten.

Patriot!
14 december 2003, 15:36
Heu... zeg sol...




Gaat LSP nu ook al de belgicistische toer op????

8O Euhm. Waar schrijf ik dat? Het is gewoon een feit dat we nationaal georganiseerd zijn in LSP-MAS. Maar uiteraard zijn we internationalisten.

anti-Belgisch. Ik zie het al.

Pelgrim
14 december 2003, 15:36
Ok, dan is't in orde :wink:

Ik dacht even dat jullie plots een slag van de molen hadden gekregen.

Maar ik had het zelf misbegrepen

Peace
14 december 2003, 15:39
Patriot,

Peace schreef:
Een partij die de unie van België wil bewaren? Daar heb ik toch mijn bedenkingen bij.

De walen zullen misschien wel op die partij willen stemmen want zij zijn het tenslotte die daar alle voordeel bij hebben.

Inderdaad. De Vlamingen ook.

Welk voordeel hebben de Vlamingen daar dan wel bij :?:
Verder uitgezogen te worden door de Walen? Ons niet zelf kunnen ontwikkelen?
Jaar na jaar ons laten bezeiken door de Waalse politici en maar steeds meer geven om hun goedkeuring te krijgen in zake beslissingen over Vlaamse belangen?
Enz.....

Stratcat
14 december 2003, 15:40
Heel Juist, Patriot!
De Overwinning is aan het Land en het Volk!


Ja. Ons Vaderland en Ons Volk zal de nationaal-egoïsten overwinnen.

Da's gesproken, se. Een echte patriot!
:wink:

Patriot!
14 december 2003, 15:41
Patriot,



Inderdaad. De Vlamingen ook.

Welk voordeel hebben de Vlamingen daar dan wel bij :?:
Verder uitgezogen te worden door de Walen? Ons niet zelf kunnen ontwikkelen?
Jaar na jaar ons laten bezeiken door de Waalse politici en maar steeds meer geven om hun goedkeuring te krijgen in zake beslissingen over Vlaamse belangen?
Enz.....

Nee! de afschaffing van het verziekende federalisme! Nationale eenheid! De Vlamingen gelijk vertegenwoordigd in het parlement! De Walen verplicht Nederlands leren! Geen paritaire Senaat! Nationale partijen! Unitaire beslissingen voor heel België! Strengere (Vlaamse normen!) controles op misbruiken in de SZ! Een rechtser beleid voor heel België!

Pelgrim
14 december 2003, 15:45
de afschaffing van het verziekende federalisme
VERZIEKENDE??? Wat is er verziekend aan?

Nationale eenheid
NAZI!

De Walen verplicht Nederlands leren
Bereidt u maar voor op een nederlaag in wallonië als ze dat te weten komen...

Unitaire beslissingen voor heel België
Hebben ze al eens geprobeerd. Werkte niet.

Een rechtser beleid voor heel België!
Misschien eens denken aan een kartel met het Blok?

Peace
14 december 2003, 16:18
Patriot,

Nee! de afschaffing van het verziekende federalisme! Nationale eenheid! De Vlamingen gelijk vertegenwoordigd in het parlement! De Walen verplicht Nederlands leren! Geen paritaire Senaat! Nationale partijen! Unitaire beslissingen voor heel België! Strengere (Vlaamse normen!) controles op misbruiken in de SZ! Een rechtser beleid voor heel België!

Als gehakbal Louis Michel of konteridder Di Rupo dat konden lezen vallen ze op slag dood om van het lachen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jij bent er een van het naiefste soort ofwel ne goeie moppentapper.

Heb jij na meer dan 200 jaar unitair België nog niet door dat de Walen maar één ding vestaan en dat is de scheiding tussen Vlaanderen en wallonië.

Als je dat woord in hun bijzijn uitspreekt knijpen ze hun kont ferm samen. Ook Di Rupo knijpt hem samen en dan moet je er niet tussen zitten :twisted:

Quicky
14 december 2003, 18:04
Jongens toch, heeft er niemand zin om zich bij de jeugdbeweging "BUB" aan te sluiten, dan zijn we eindelijk van hun lastige wervingsposts af...

Pelgrim
14 december 2003, 18:05
Ik stel mij toch niet kandidaat ze.

Vlaamse Leeuw
14 december 2003, 18:07
Bestaat er eigenlijk een jongerenafdeling van de BUB?

Pelgrim
14 december 2003, 18:08
Bestaat er eigenlijk een jongerenafdeling van de BUB?

Ik kan hier een opmerking geven, die ik beter ni doe op gevaar van verbanning wegens belediging :wink:

Quicky
14 december 2003, 18:10
Bestaat er eigenlijk een jongerenafdeling van de BUB?

Je moet uw vraag anders stellen: bestaat er eigenlijk een volwassenenafdeling van de BUB?

Zeno!
14 december 2003, 18:47
Bestaat er eigenlijk een jongerenafdeling van de BUB?

Je moet uw vraag anders stellen: bestaat er eigenlijk een volwassenenafdeling van de BUB?

:lol: :lol: :lol:

Patriot!
14 december 2003, 18:50
Bestaat er eigenlijk een jongerenafdeling van de BUB?

http://users.skynet.be/royal

Hanne
14 december 2003, 20:06
Dit gegeven zegt op zich toch al genoeg? Trek er uw conclusies maar uit. 8)


De Overwinning is aan ons.



Met 10.000 luttele stemmen ....
Groeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Is't 1 april vandaag?

Patriot!
14 december 2003, 20:07
De Overwinning is aan ons.



Met 10.000 luttele stemmen ....
Groeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Is't 1 april vandaag?

Onze partij begint, net als alle partijen inclusief de uwe, klein. Maar de eindoverwinning is aan het Belgische Volk.

Vlaamse Leeuw
14 december 2003, 20:08
Met 10.000 luttele stemmen ....
Groeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Is't 1 april vandaag?

Onze partij begint, net als alle partijen inclusief de uwe, klein. Maar de eindoverwinning is aan het Belgische Volk.

Die u claimt te vertegenwoordigen.

Patriot!
14 december 2003, 20:10
Onze partij begint, net als alle partijen inclusief de uwe, klein. Maar de eindoverwinning is aan het Belgische Volk.

Die u claimt te vertegenwoordigen.

Zoals elke partij, mijn beste. Laat ons door electorale strijd uitmaken wie gelijk heeft. Wij wensen uw partij veel succes toe met de komende verkiezingen.

Vlaamse Leeuw
14 december 2003, 20:11
Die u claimt te vertegenwoordigen.

Zoals elke partij, mijn beste. Laat ons door electorale strijd uitmaken wie gelijk heeft. Wij wensen uw partij veel succes toe met de komende verkiezingen.

Wij wensen uw partij ook veel succes toe.

Hans1
14 december 2003, 20:21
Jongens toch, heeft er niemand zin om zich bij de jeugdbeweging "BUB" aan te sluiten, dan zijn we eindelijk van hun lastige wervingsposts af...

Het Vlaams Blok heeft geen fora nodig daarvoor. Die werven met overheidsgeld. :lol:

Patriot!
14 december 2003, 20:24
Jongens toch, heeft er niemand zin om zich bij de jeugdbeweging "BUB" aan te sluiten, dan zijn we eindelijk van hun lastige wervingsposts af...

Het Vlaams Blok heeft geen fora nodig daarvoor. Die werven met overheidsgeld. :lol:

van het zo gehate België :x

Hanne
14 december 2003, 20:26
Met 10.000 luttele stemmen ....
Groeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Is't 1 april vandaag?

Onze partij begint, net als alle partijen inclusief de uwe, klein. Maar de eindoverwinning is aan het Belgische Volk.


Nitwitje toch, nog altijd niet door dat het "Belgische Volk" enkel in uw fantasie bestaat? U behoort tot een bijna uitgestorven soort. Eigenlijk heel meelijwekkend :wink: , maar zoals het met andere met uitsterven bedreigde soorten gaat, er is geen weg terug.

Patriot!
14 december 2003, 20:27
Onze partij begint, net als alle partijen inclusief de uwe, klein. Maar de eindoverwinning is aan het Belgische Volk.


Nitwitje toch, nog altijd niet door dat het "Belgische Volk" enkel in uw fantasie bestaat? U behoort tot een bijna uitgestorven soort. Eigenlijk heel meelijwekkend :wink: , maar zoals het met andere met uitsterven bedreigde soorten gaat, er is geen weg terug.

Het Belgische Volk bestaat, dat zegt de Belgische Wet. En wilt gij ooit iets betekenen in de politiek zult gij er trouw aan moeten zweren :twisted:

Rudy Van Nespen
14 december 2003, 20:39
Patriot,

Mag ik U eens iets vragen?

Hoe bent U ondervoorzitter van de BUB geworden?

Dat is toch niet op basis van uw bijdragen op het forum gebeurd, mag ik hopen?

Patriot!
14 december 2003, 20:41
Patriot,

Mag ik U eens iets vragen?

Hoe bent U ondervoorzitter van de BUB geworden?

Dat is toch niet op basis van uw bijdragen op het forum gebeurd, mag ik hopen?

Ga met Peter spelen.

Rudy Van Nespen
14 december 2003, 20:46
Patriot,

Mag ik U eens iets vragen?

Hoe bent U ondervoorzitter van de BUB geworden?

Dat is toch niet op basis van uw bijdragen op het forum gebeurd, mag ik hopen?

Ga met Peter spelen.

Dit is nochtans een eerlijke vraag.
Ik vind het namelijk eigenaardig dat U hier zich beperkt tot slogantaal, zonder de realiteit van de huidige omstandigheden te willen zien.

U mag absoluut voor een unitaire staat zijn, maar U weigert blijkbaar consequent te aanvaarden dat dit zeer moeilijk te realiseren zal zijn.
Bijgevolg vind ik het eigenaardig dat iemand met zo weinig realiteitszin, ondervoorzitter kan zijn van een partij die ernstig genomen wil worden.

No offense intended!

Patriot!
14 december 2003, 20:49
Ga met Peter spelen.

Dit is nochtans een eerlijke vraag.
Ik vind het namelijk eigenaardig dat U hier zich beperkt tot slogantaal, zonder de realiteit van de huidige omstandigheden te willen zien.

U mag absoluut voor een unitaire staat zijn, maar U weigert blijkbaar consequent te aanvaarden dat dit zeer moeilijk te realiseren zal zijn.
Bijgevolg vind ik het eigenaardig dat iemand met zo weinig realiteitszin, ondervoorzitter kan zijn van een partij die ernstig genomen wil worden.

No offense intended!

Mijn functies zijn Nationaal Politiek Secretaris en Nationaal Voorzitter der BUB Jongeren. Geen Ondervoorzitter.
Uiteraard weet ik wel dat de strijd lang en hard zal zijn, maar uiteindelijk zullen we er komen. Wij geloven in België en in de Belgen. Als U vindt dat in uw land geloven van weinig realiteitszin getuigt, dan is dat uw probleem.

Peace
14 december 2003, 20:50
Patriot schreef,

Maar de eindoverwinning is aan het Belgische Volk.

Ik ben wel met je akkoord als je schrijft,

"Maar de eindoverwinning is aan het onafhankelijke vlaamse volk"

Patriot!
14 december 2003, 20:51
Patriot schreef,

Maar de eindoverwinning is aan het Belgische Volk.

Ik ben wel met je akkoord als je schrijft,

"Maar de eindoverwinning is aan het onafhankelijke vlaamse volk"

Maar dat staat er niet, of wel?

Peace
14 december 2003, 20:52
Patriot,

Als U vindt dat in uw land geloven van weinig realiteitszin getuigt, dan is dat uw probleem.

Mijn land is Vlaanderen en niet belgië. En zo denken er veel over

Rudy Van Nespen
14 december 2003, 20:58
Dit is nochtans een eerlijke vraag.
Ik vind het namelijk eigenaardig dat U hier zich beperkt tot slogantaal, zonder de realiteit van de huidige omstandigheden te willen zien.

U mag absoluut voor een unitaire staat zijn, maar U weigert blijkbaar consequent te aanvaarden dat dit zeer moeilijk te realiseren zal zijn.
Bijgevolg vind ik het eigenaardig dat iemand met zo weinig realiteitszin, ondervoorzitter kan zijn van een partij die ernstig genomen wil worden.

No offense intended!

Mijn functies zijn Nationaal Politiek Secretaris en Nationaal Voorzitter der BUB Jongeren. Geen Ondervoorzitter.
Uiteraard weet ik wel dat de strijd lang en hard zal zijn, maar uiteindelijk zullen we er komen. Wij geloven in België en in de Belgen. Als U vindt dat in uw land geloven van weinig realiteitszin getuigt, dan is dat uw probleem.


Moest ik bij de BUB iets in de pap te brokken hebben, dan zou ik eerst gaan kijken wat er op korte termijn voor 'de mensen' kan gedaan worden.
Uiteindelijk is het einddoel, het Unitaire Belgie, een doel op lange termijn.

U zou dus beter proberen om daar stap voor stap naar toe te werken en er niet proberen naartoe te springen.
Ondertussen kan U al wel proberen om als partij te groeien met dringender en realiseerbare doelen op korte termijn.

Dat bedoel ik maar...

Patriot!
14 december 2003, 21:00
Mijn functies zijn Nationaal Politiek Secretaris en Nationaal Voorzitter der BUB Jongeren. Geen Ondervoorzitter.
Uiteraard weet ik wel dat de strijd lang en hard zal zijn, maar uiteindelijk zullen we er komen. Wij geloven in België en in de Belgen. Als U vindt dat in uw land geloven van weinig realiteitszin getuigt, dan is dat uw probleem.


Moest ik bij de BUB iets in de pap te brokken hebben, dan zou ik eerst gaan kijken wat er op korte termijn voor 'de mensen' kan gedaan worden.
Uiteindelijk is het einddoel, het Unitaire Belgie, een doel op lange termijn.

U zou dus beter proberen om daar stap voor stap naar toe te werken en er niet proberen naartoe te springen.
Ondertussen kan U al wel proberen om als partij te groeien met dringender en realiseerbare doelen op korte termijn.

Dat bedoel ik maar...


Uiteraard, eerst en vooral willen wij een halt aan de staatsontbindingen, en broodnodige herfederaliseringen zoals de buitenlandse handel.
Ook is een doel op korte termijn: GEEN STEMRECHT VOOR NATURALISATIEWEIGERAARS!

Bakkebaard
14 december 2003, 21:03
B.U.B in mijn ogen de enigste politieke partij da de meest zinvolle en best geargumenteerde standpunten heeft.
ze hebben alvast mijn stem bij de nieuwe verkiezingen.

Rudy Van Nespen
14 december 2003, 21:03
Uiteraard, eerst en vooral willen wij een halt aan de staatsontbindingen, en broodnodige herfederaliseringen zoals de buitenlandse handel.
Ook is een doel op korte termijn: GEEN STEMRECHT VOOR NATURALISATIEWEIGERAARS!

stoppen van staatsonbinding en herfederalisering zijn doelen op middellange tot lange termijn.

Stemrecht migranten is inderdaad een goed doel op korte termijn.
Hoe staat het bijvoorbeeld met jullie programma rond werkgelegenheid en migratie?

Patriot!
14 december 2003, 21:17
Uiteraard, eerst en vooral willen wij een halt aan de staatsontbindingen, en broodnodige herfederaliseringen zoals de buitenlandse handel.
Ook is een doel op korte termijn: GEEN STEMRECHT VOOR NATURALISATIEWEIGERAARS!

stoppen van staatsonbinding en herfederalisering zijn doelen op middellange tot lange termijn.

Stemrecht migranten is inderdaad een goed doel op korte termijn.
Hoe staat het bijvoorbeeld met jullie programma rond werkgelegenheid en migratie?

Daar werken we aan. Allez, tis te zeggen, we leggen er de laatste hand aan :wink: Wij gaan niet met lege handen naar de kiezer!

Knuppel
14 december 2003, 21:28
B.U.B in mijn ogen de enigste politieke partij da de meest zinvolle en best geargumenteerde standpunten heeft.
ze hebben alvast mijn stem bij de nieuwe verkiezingen.

Bakkebaard = Hans1?

Patriot!
14 december 2003, 21:31
B.U.B in mijn ogen de enigste politieke partij da de meest zinvolle en best geargumenteerde standpunten heeft.
ze hebben alvast mijn stem bij de nieuwe verkiezingen.

Bakkebaard = Hans1?


nee

Knuppel
14 december 2003, 21:34
Oef! Ik dacht al...
De meest zinvolle en best geargumenteerde standpunten...

Bakkebaard
14 december 2003, 22:01
B.U.B is in mijn ogen nog de enige poltieke partij die echt standpunten heeft en ze goed kan argumenteren en funderen.
oke ze is klein, maar ze ze staat nog maar in haar kinderschoentjes.

maar er zijn zoveel partijen die hun eigen tegenspreken dat men niet meer weet wie geloofwaardig is. ik kan dit aantonen met vrij simpele voorbeelden waarvan een mens denkt van: hebben ze dat echt gedaan of gezegd?

vb: -nva zegt dat ze een serieuze partij zijn. maar ze heeft walter capieau in haar rangen. u weet wel walter capieau van hoger, lager. die walter dat vrolijk stond te zingen van: hhhh ttttt eeeenn dddd. serieus noem ik da niet echt.

-Vlaams Blok: wat denkt u hier van en ik citeer anke vandermeersch:" wij moeten de belgische voetbalcompetitie opsplitsen. dan kunnen onze fiere vlaamse leeuwen eindelijk goed spelen, ipv van de rode duivels. oei, ze was nogtans aan het juichen toen marc wilmots, een waal nota bene, scoorde tegen japan. waar is de logica?

-sp.A: voor de verkiezingen beloven ze 200.000 extra banen. nog geen week nadien, bleek dat niet haalbaar te zijn. ze hadden geen rekening gehouden met de economische situatie???

-cd&v: de c staat denkek voor christelijk? in de bijbel, christelijk is dat, staat bemin uw naaste. wat willen zij? juist, geen immigranten in ons land. en een kartel met het vlaams blok...


deze riducele feiten wijzen toch wel op onbetrouwbaarheid. persoonlijk willek nie iemand aan de macht dat met zo hypocriete voorstellen naar buiten komt.

Jan van den Berghe
14 december 2003, 22:04
BUB: in het partijprogramma beweren ze dat de gemeenschappen behouden moeten blijven, terwijl hier meerdere Blubbers op verschillende tijdstippen hebben gepleit voor de afschaffing van de gemeenschappen.

Waar is de logica?

BUB: in het partijprogramma beweren ze dat individuele tweetaligheid er zou moeten komen (en zelfs in de grondwet ingeschreven aldus hun voorzitter) maar dat tegelijkertijd niet mag geraakt worden aan de eentaligheid van bestuur, maar tegelijkertijd willen ze toch heel België administratief tweetalig maken.

Waar is de logica?

BUB: in het partijprogramma wordt gezegd dat de taalwetten moeten worden nageleefd, maar de Blubbers willen blijkbaar zelf de taalwetten weg en er werd zelfs gepleit om de taalgrens af te schaffen.

Waar is de logica?

Ver weg, als u het mij vraagt.

Groot Bakkes
14 december 2003, 22:11
Patriot,

Als U vindt dat in uw land geloven van weinig realiteitszin getuigt, dan is dat uw probleem.

Mijn land is Vlaanderen en niet belgië. En zo denken er veel over

Dat vind ik ook. En dit logo beeldt dat schitterend uit:
http://users.pandora.be/kris.callaerts/waarschuwing.jpg

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin

Bakkebaard
14 december 2003, 22:16
en wat is uw reden da ge vlaming zijt en geen belg?
waarom voelde u zo

Jan van den Berghe
14 december 2003, 22:27
en wat is uw reden da ge vlaming zijt en geen belg?
waarom voelde u zo

Voelde gij u soms anders (even ook verkavelingsvlaams hanteren)?

Bakkebaard
14 december 2003, 22:31
ik voel mij nie anders.
ik voel mij nen gewonen belg, ik willek ik azu genen stomme vlaming zen.
anders kannek ook zeggen, ik ben uit aalst ma ik kan limbugers nie af. dus jepla, ik scheid ze maar af e.
waarom?
ze spreken een ander dialect, dus kversta ze nie en tis de slechtst welvarende regio van vlaanderen, we steken er teveel geld in, dus afscheiden die handel
grat hetzelfste principe
dus ik voel mij belg, genen aalstenaar of oostvlamingof wat dan ook
gewoon, simpel, belg.

Groot Bakkes
14 december 2003, 22:34
en wat is uw reden da ge vlaming zijt en geen belg?
waarom voelde u zo

Ik voel mij verbonden met onze prachtige cultuur en onze mooie taal. Als ik de Vlaamse Leeuw zie dan wordt mijn hart vervuld met vaderlandsliefde. Wanneer ik de Belgische vlag zie, moet ik aan WC-papier denken... :wink:

Vlaamse groeten

Erwin

Jan van den Berghe
14 december 2003, 22:34
ze spreken een ander dialect, dus kversta ze nie en tis de slechtst welvarende regio van vlaanderen, we steken er teveel geld in, dus afscheiden die handel
grat hetzelfste principe

Van uw taaltje begrijp ik ook niet veel. Misschien eerst even een cursus AN volgen, dan kunnen we eventueel verder discussiëren.

Jan van den Berghe
14 december 2003, 22:35
Wanneer ik de Belgische vlag zie, moet ik aan WC-papier denken... :wink:

Ik aan dweilen. Of aan vuile voeten, want hier aan de deur ligt ook een dweil om de voeten op af te vegen.

Foundation
14 december 2003, 23:05
Wanneer ik de Belgische vlag zie, moet ik aan WC-papier denken... :wink:

Ik aan dweilen. Of aan vuile voeten, want hier aan de deur ligt ook een dweil om de voeten op af te vegen.

Wees gerust, dat is wederzijds. Als ik een Vlaamse straatkat zie wapperen, moet ik onwillekeurig denken aan de kittens die ik nog whiskas moet geven... :twisted: Om nog maar te zwijgen over de Waalse haan, goesting in Kip Curry dat ik dan krijg...

zorroaster
14 december 2003, 23:09
Pardon. De BUB is de enige nationale nationalistische partij. Daarnaast heb je nog SAP-POS. PVDA-PTB, LSP-MAS......... :wink:

BUB is de enige nationale partij die het Land en het Volk niet wil kapot maken.

"Het Land en het Volk", met hoofdletters uiteraard. Maar nationalisten? Neeeeeeee, dat zijn ze niet natuurlijk!
Hoe komt u daarbij? :D

BCD
14 december 2003, 23:46
Patriot,



Mijn land is Vlaanderen en niet belgië. En zo denken er veel over

Dat vind ik ook. En dit logo beeldt dat schitterend uit:
http://users.pandora.be/kris.callaerts/waarschuwing.jpg

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin
Volgens mij is die afbeelding een waarschuwingsbordje en een waarschuwingsbordje dat plaats je bij gevaar. Bedankt dat je op deze manier de bevolking wil waarschuwen voor het gevaar van uw gedachtengoed.

Hans1
15 december 2003, 00:10
Inderdaad, heel attent van de Vlaams-nationalisten. :wink:

Hans1
15 december 2003, 00:16
BUB: in het partijprogramma beweren ze dat de gemeenschappen behouden moeten blijven, terwijl hier meerdere Blubbers op verschillende tijdstippen hebben gepleit voor de afschaffing van de gemeenschappen.

Waar is de logica?

BUB: in het partijprogramma beweren ze dat individuele tweetaligheid er zou moeten komen (en zelfs in de grondwet ingeschreven aldus hun voorzitter) maar dat tegelijkertijd niet mag geraakt worden aan de eentaligheid van bestuur, maar tegelijkertijd willen ze toch heel België administratief tweetalig maken.

Waar is de logica?

BUB: in het partijprogramma wordt gezegd dat de taalwetten moeten worden nageleefd, maar de Blubbers willen blijkbaar zelf de taalwetten weg en er werd zelfs gepleit om de taalgrens af te schaffen.

Waar is de logica?

Ver weg, als u het mij vraagt.

Neen, het enige echte BUB-programma is wat nu online staat op onze site. Andere uitspraken engageren alleen diegenen die ze hebben gedaan, niet de B.U.B. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ons programma in de toekomst niet meer kan evolueren...

BCD
15 december 2003, 00:23
Daar vele mensen hier hun mening uiten tegenover een BUB zonder het programma of de algemene standpunten te kennen verwijs ik eens naar http://www.belgischeunie.be en voor de mensen die het niet echt zien zitten om eens de moeite te doen om te gaan zien zal ik het hier wat bondig uit te leggen.

De partij heeft als hoofddoel België unitair te besturen omwille van het feit dat dit zowel voor de Vlaamse gemeenschap, Franstalige gemeenschap, Duitstalige gemeenschap, Brussels Hoofdstedelijk gewest, Vlaams Gewest, Waals Gewest en het Federaal België voordeliger is en de groei voor de verschillende entiteiten stimuleert ipv te vertragen. U moet weten dat Vlaanderen zijn grootste afzetmarkt in Wallonië heeft, dit betekend dat Vlaanderen dus weldegelijk economisch afhankelijk is van Wallonië.

Het opspiltsen van regio's en bevoegdheden betekend ook een enorme toename van procedure, toename van verschillende meningen die overleg duidelijk moeilijker maken, Verschillende prioriteiten die op nationaal niveau moeilijker te verzoenen zijn.

Europees heeft België nogal wat invloed, indien met als regio of misschien zelf als twee aparte republieken naar europa stapt zal men die invloed gelijk schakelen met kleine landen als Luxemburg (nihil dus)

Belgie telt voorlopig 500 parlementairen, 15 ministers en 6 staatssecretaris met elk wat personeel en elk een wagen en elk een office dat heel wat kost. Het psychopatisch machtspelletje van de huidige partijen leidt tot een miljardenkost voor het onderhouden van een structuur die het LAND remt op alle niveau's. Ik hoef waarschijnlijk niet te vertellen (en niemand kan het ontkennen) dat de meerkost van de absurde staatsstructuur miljoenen euro's kost aan de belastingbetaler.

Soit, dat zijn enkele argumenten de rest kan je lezen op de site.

Wat ik ook nog wil vertellen is dat de BUB net zoals de andere partijen een hoofddoel heeft waar men stapsgewijs mee naar de burger zal stappen. Wij beseffen ook dat we het niet op een dag kunnen veranderen.
Naast het streven naar dat hoofddoel hebben wij natuurlijk ook alternatieven op de falende beleidsinitiatieven. waar wij telkens ons hoofdoel wensen te realiseren door bijvoorbeeld gewoon een gelijk beleid te voeren in de verschillende bestuursniveau's. Wij zullen zeker niet zo radicaal en zelf dictatoriaal overkomen zoals sommige partijen op dit moment.

Wij zijn een partij die iets realiseren in functie van de burger en door een eerlijk en goed beleid aan de macht willen komen en blijven en niet door spelletjes te spelen en koortsig op zoek te gaan naar macht te gaan dat je door andere spelletjes moeten proberen in stand te houden.

En nog dit, in de plaats van te argumenteren waarom België niet kan zouden de nationalisten beter eens proberen onze argumenten met reeële feiten te weerleggen.

Bruno*
15 december 2003, 00:38
Dat vind ik ook. En dit logo beeldt dat schitterend uit:
http://users.pandora.be/kris.callaerts/waarschuwing.jpg

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin
Volgens mij is die afbeelding een waarschuwingsbordje en een waarschuwingsbordje dat plaats je bij gevaar. Bedankt dat je op deze manier de bevolking wil waarschuwen voor het gevaar van uw gedachtengoed.

Hehehe, deze is goed :P :lol: :P

Distel
15 december 2003, 00:46
De partij heeft als hoofddoel België unitair te besturen omwille van het feit dat dit zowel voor de Vlaamse gemeenschap, Franstalige gemeenschap, Duitstalige gemeenschap, Brussels Hoofdstedelijk gewest, Vlaams Gewest, Waals Gewest en het Federaal België voordeliger is en de groei voor de verschillende entiteiten stimuleert ipv te vertragen.

Waar blijkt dat uit?

U moet weten dat Vlaanderen zijn grootste afzetmarkt in Wallonië heeft, dit betekend dat Vlaanderen dus weldegelijk economisch afhankelijk is van Wallonië.

Wat zou hieraan veranderen in een onafhankelijk Vlaanderen?

Het opspiltsen van regio's en bevoegdheden betekend ook een enorme toename van procedure, toename van verschillende meningen die overleg duidelijk moeilijker maken, Verschillende prioriteiten die op nationaal niveau moeilijker te verzoenen zijn.

Ik hoop dat u beseft dat u het nu heeft over een nationaal niveau dat:

1. Er al eens geweest is en niet gewerkt heeft, juist omwille van de verschillende meningen.
2. Niet meer bestaat bij een onafhankelijk Vlaanderen.

Europees heeft België nogal wat invloed,

En ik ben de Paashaas.

indien met als regio of misschien zelf als twee aparte republieken naar europa stapt zal men die invloed gelijk schakelen met kleine landen als Luxemburg (nihil dus)

Op Europees vlak betekent nu al België niks...

Belgie telt voorlopig 500 parlementairen, 15 ministers en 6 staatssecretaris met elk wat personeel en elk een wagen en elk een office dat heel wat kost. Het psychopatisch machtspelletje van de huidige partijen leidt tot een miljardenkost voor het onderhouden van een structuur die het LAND remt op alle niveau's. Ik hoef waarschijnlijk niet te vertellen (en niemand kan het ontkennen) dat de meerkost van de absurde staatsstructuur miljoenen euro's kost aan de belastingbetaler.

Daar gaan we al een heel pak minder last van hebben in een onafhankelijk Vlaanderen.

Wij zullen zeker niet zo radicaal en zelf dictatoriaal overkomen zoals sommige partijen op dit moment.

:lol: De manier waarop jullie bvb met de subsidies van Vlaams-Nationalistische partijen willen omspringen (als eerste teniet doen, nog voor de subsidies van de anderen), en de manier waaop iedereen in het nazi-hoekje geduwd wordt, zegt genoeg.

Wij zijn een partij die iets realiseren in functie van de burger en door een eerlijk en goed beleid aan de macht willen komen en blijven en niet door spelletjes te spelen en koortsig op zoek te gaan naar macht te gaan dat je door andere spelletjes moeten proberen in stand te houden.

Niets is dodelijker voor idealisme dan de politiek.

En nog dit, in de plaats van te argumenteren waarom België niet kan zouden de nationalisten beter eens proberen onze argumenten met reeële feiten te weerleggen.

1. Is al lang gebeurd. Tot vervelens toe zelfs.
2. U bent zelf nationalist, plezante.
3. Slaapwel.

BCD
15 december 2003, 01:46
De partij heeft als hoofddoel België unitair te besturen omwille van het feit dat dit zowel voor de Vlaamse gemeenschap, Franstalige gemeenschap, Duitstalige gemeenschap, Brussels Hoofdstedelijk gewest, Vlaams Gewest, Waals Gewest en het Federaal België voordeliger is en de groei voor de verschillende entiteiten stimuleert ipv te vertragen.

Waar blijkt dat uit?

U moet weten dat Vlaanderen zijn grootste afzetmarkt in Wallonië heeft, dit betekend dat Vlaanderen dus weldegelijk economisch afhankelijk is van Wallonië.

Wat zou hieraan veranderen in een onafhankelijk Vlaanderen?

Het opspiltsen van regio's en bevoegdheden betekend ook een enorme toename van procedure, toename van verschillende meningen die overleg duidelijk moeilijker maken, Verschillende prioriteiten die op nationaal niveau moeilijker te verzoenen zijn.

Ik hoop dat u beseft dat u het nu heeft over een nationaal niveau dat:

1. Er al eens geweest is en niet gewerkt heeft, juist omwille van de verschillende meningen.
2. Niet meer bestaat bij een onafhankelijk Vlaanderen.

Europees heeft België nogal wat invloed,

En ik ben de Paashaas.

indien met als regio of misschien zelf als twee aparte republieken naar europa stapt zal men die invloed gelijk schakelen met kleine landen als Luxemburg (nihil dus)

Op Europees vlak betekent nu al België niks...

Belgie telt voorlopig 500 parlementairen, 15 ministers en 6 staatssecretaris met elk wat personeel en elk een wagen en elk een office dat heel wat kost. Het psychopatisch machtspelletje van de huidige partijen leidt tot een miljardenkost voor het onderhouden van een structuur die het LAND remt op alle niveau's. Ik hoef waarschijnlijk niet te vertellen (en niemand kan het ontkennen) dat de meerkost van de absurde staatsstructuur miljoenen euro's kost aan de belastingbetaler.

Daar gaan we al een heel pak minder last van hebben in een onafhankelijk Vlaanderen.

Wij zullen zeker niet zo radicaal en zelf dictatoriaal overkomen zoals sommige partijen op dit moment.

:lol: De manier waarop jullie bvb met de subsidies van Vlaams-Nationalistische partijen willen omspringen (als eerste teniet doen, nog voor de subsidies van de anderen), en de manier waaop iedereen in het nazi-hoekje geduwd wordt, zegt genoeg.

Wij zijn een partij die iets realiseren in functie van de burger en door een eerlijk en goed beleid aan de macht willen komen en blijven en niet door spelletjes te spelen en koortsig op zoek te gaan naar macht te gaan dat je door andere spelletjes moeten proberen in stand te houden.

Niets is dodelijker voor idealisme dan de politiek.

En nog dit, in de plaats van te argumenteren waarom België niet kan zouden de nationalisten beter eens proberen onze argumenten met reeële feiten te weerleggen.

1. Is al lang gebeurd. Tot vervelens toe zelfs.
2. U bent zelf nationalist, plezante.
3. Slaapwel.

1. Dat blijkt uit vele zaken. Ik hoef u bijvoorbeeld niet te zeggen dat het Brussels Hoofdstedelijk gewest heeft gedreigt de geluidsnormen boven Brussel te verlagen tot nachtvluchten boven Brussel niet meer mogelijk zijn. Daardoor zou men op federaal vertraagd worden in het uitvoeren van het spreidingsplan waardoor de federale regering elke dag 50.000 € schadevergoeding moet betalen.

2. Indien een aparte republiek zou ontstaan dan bestaat de kans dat de Walen hun invoerrechten en taksen zullen aanpassen waardoor bijvoorbeeld invoer van Duitse produkten goedkoper zal zijn. Gevolg is dat bedrijven een Vlaamse afdeling zullen opdoeken om die in Wallonië her op te starten om zo de invoertaksen te ontlopen en beter te concureren. (Logisch gevolg is hogere werkloosheid in Vlaanderen, en dat is niet echt de bedoeling geloof ik)

3. Ik hoef u waarschijnlijk geen geschiedenis te leren. Maar de staatsschuld en de magere jaren 80 vonden plaats na de Structuurswijziging. En de gouden jaren 60 voor de verandering. Die menings verschillen zijn een gevolg van de federalisering. Hoe meer je splits hoe meer meningsverschillen er zijn. Waarom geen socialistiche Limburgse Republiek, een Christen Democratische West Vlaamse republiek en Extreem Rechtse Antwerpse Republiek. De Vlaamse partijen hebben toch ook verschillende meningen (remember migrantenstemrecht)

4. Dan bent u te vroeg gekomen.

5.Je moet je dan eens afvragen wat een Vlaanderen (gefundeerd op mensen met egoistische principes) zal voorstellen. Het zou mij verwonderen mocht je nu beweren dat je als Vlaanderen Europa niet zal nodig hebben.

6. Ik geef je gelijk als je zegt dat het er geen 500 meer zullen zijn maar als je Vlaanderen een volledige staatstructuur moet onderhouden dan zal je het ook enorm veel geld kosten je moet weten dat je bij presidenten ook levende ex-presidenten moet onderhouden. (In Frankrijk heeft men destijds 1 president moeten onderhouden en 4 ex - presidenten totale kostprijs 81 miljoen € per jaar) Je zal dan voor elke bevoegdheid een eigen minister nodig hebben dus ook 15

7. Als je aan de hand van 1 punt een volledige partij radicaal noemt wat moeten wij dan niet zeggen van CD&V, SPa, VLD, PS, MR, CDH, Vlaams Blok, NVA????????? (remeber partijfinanciering, remember cordon, etc...) Oke ik zal het afzwakken tot minst radicaal en zeker niet dictatoriaal :lol:

8. In een particratie is dat misschien zo maar idealisme legt de beste basis dat mogelijk is.

9. Sorry Vlaams vergeten door het rapper denken dan kunnen typen (das nen vorm van dyslexie)

Je hebt de standpunten net weerlegt u hebt vragen gesteld bij mijn stellingen, plezante :lol:

Patriot!
15 december 2003, 07:07
ze spreken een ander dialect, dus kversta ze nie en tis de slechtst welvarende regio van vlaanderen, we steken er teveel geld in, dus afscheiden die handel
grat hetzelfste principe

Van uw taaltje begrijp ik ook niet veel. Misschien eerst even een cursus AN volgen, dan kunnen we eventueel verder discussiëren.

Je hebt gelijk, Jan. Die Oost-Vlaming is van een ander Volck! Splitsen die boel! VLAANDEREN BARST! WEST VLAANDEREN ONAFHANKELIJK! :roll: :lol: :lol: :lol:

Dies
15 december 2003, 09:22
Wees gerust, dat is wederzijds. Als ik een Vlaamse straatkat zie wapperen, moet ik onwillekeurig denken aan de kittens die ik nog whiskas moet geven... :twisted: Om nog maar te zwijgen over de Waalse haan, goesting in Kip Curry dat ik dan krijg...
Ik hoop dat dit slechts als grapje bedoelt is? Indien niet dan is uw houding onbegrijpbaar; Vlaanderen en Wallonië zijn namelijk deelgebieden van België en als uw liefde voor België dan toch zo groot is dan moet u haar beminnen van Oost naar West en van Zuid naar Noord. Niet dat ik het goedkeur of zou goedkeuren moest dit het geval zijn, maar wanneer een Flamingant geen respect/ eerbied heeft voor de Belgische vlag dan kan ik dit nog begrijpen. Iemand die zich enerzijds Belg voelt, maar anderzijds op de Vlaamse vlag spuuwt, mja..ik hoef er geen tekeningetje bij te maken zeker.

2. Indien een aparte republiek zou ontstaan dan bestaat de kans dat de Walen hun invoerrechten en taksen zullen aanpassen
Neen hoor, die kans bestaat helemaal niet. Dat is nu eenmaal niet toegestaan in Europa. Als u de ballen van economie kent, is het aan te raden dat u daar ook over zwijgt.

3. Ik hoef u waarschijnlijk geen geschiedenis te leren. Maar de staatsschuld en de magere jaren 80 vonden plaats na de Structuurswijziging. En de gouden jaren 60 voor de verandering. Die menings verschillen zijn een gevolg van de federalisering. Hoe meer je splits hoe meer meningsverschillen er zijn. Waarom geen socialistiche Limburgse Republiek, een Christen Democratische West Vlaamse republiek en Extreem Rechtse Antwerpse Republiek.
Nu u het zegt. Uw voorzitter heeft dat ook al eens geopperd en ik heb toen een klein epistel neergeschreven waar in ik hem bijtrad, want eigenlijk zou dit de ultieme wereld zijn!
Uw kennis met betrekking tot de politieke geschiedenis van België laat trouwens te wensen over, die staatsschuld en de economisch mindere jaren lopen allereerst niet volledig paralel met de federalisering van België (die eigenlijk pas veel later in voegen trad) en moest bovendien wat u beweert correct zijn, dan zouden we in andere (niet gefederaliseerde landen) een andere economische tendens hebben moeten waarnemen en dat is niet het geval. Meningsverschillen zijn trouwens niet het gevolg, maar de oorzaak van federalisering en splitsing!

je moet weten dat je bij presidenten ook levende ex-presidenten moet onderhouden. (In Frankrijk heeft men destijds
Je moet weten dat je eigenlijk noch president noch koning nodig hebt. Het Huidige model zou ook best zonder monarch kunnen functioneren. Je moet ook weten dat je het helemaal niet hoeft te doen zoals andere landen; het is niet omdat de Fransen zo onnozel zijn om ex-presidenten te blijven onderhouden dat ook wij zo dom zouden moeten zijn.

Rudy Van Nespen
15 december 2003, 10:29
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de tussenkomsten van BCD!
Eindelijk iemand die weet hoe hij de BUB argumenten onderbouwd kan naar voor brengen en die niet bang is om inhoudelijk te reageren!
Eigenlijk verdient die persoon de post van Politiek Secretaris binnen de BUB!

Dat is eens wat anders dan iemand die elke gefundeerde vraag pareert met de kreet: fascist, rascist en nazi!

Hans: Deze persoon is goud waard!

Distel
15 december 2003, 11:06
1. Dat blijkt uit vele zaken. Ik hoef u bijvoorbeeld niet te zeggen dat het Brussels Hoofdstedelijk gewest heeft gedreigt de geluidsnormen boven Brussel te verlagen tot nachtvluchten boven Brussel niet meer mogelijk zijn. Daardoor zou men op federaal vertraagd worden in het uitvoeren van het spreidingsplan waardoor de federale regering elke dag 50.000 ? schadevergoeding moet betalen.

2. Indien een aparte republiek zou ontstaan dan bestaat de kans dat de Walen hun invoerrechten en taksen zullen aanpassen waardoor bijvoorbeeld invoer van Duitse produkten goedkoper zal zijn. Gevolg is dat bedrijven een Vlaamse afdeling zullen opdoeken om die in Wallonië her op te starten om zo de invoertaksen te ontlopen en beter te concureren. (Logisch gevolg is hogere werkloosheid in Vlaanderen, en dat is niet echt de bedoeling geloof ik)

3. Ik hoef u waarschijnlijk geen geschiedenis te leren. Maar de staatsschuld en de magere jaren 80 vonden plaats na de Structuurswijziging. En de gouden jaren 60 voor de verandering. Die menings verschillen zijn een gevolg van de federalisering. Hoe meer je splits hoe meer meningsverschillen er zijn. Waarom geen socialistiche Limburgse Republiek, een Christen Democratische West Vlaamse republiek en Extreem Rechtse Antwerpse Republiek. De Vlaamse partijen hebben toch ook verschillende meningen (remember migrantenstemrecht)

4. Dan bent u te vroeg gekomen.

5.Je moet je dan eens afvragen wat een Vlaanderen (gefundeerd op mensen met egoistische principes) zal voorstellen. Het zou mij verwonderen mocht je nu beweren dat je als Vlaanderen Europa niet zal nodig hebben.

6. Ik geef je gelijk als je zegt dat het er geen 500 meer zullen zijn maar als je Vlaanderen een volledige staatstructuur moet onderhouden dan zal je het ook enorm veel geld kosten je moet weten dat je bij presidenten ook levende ex-presidenten moet onderhouden. (In Frankrijk heeft men destijds 1 president moeten onderhouden en 4 ex - presidenten totale kostprijs 81 miljoen ? per jaar) Je zal dan voor elke bevoegdheid een eigen minister nodig hebben dus ook 15

7. Als je aan de hand van 1 punt een volledige partij radicaal noemt wat moeten wij dan niet zeggen van CD&V, SPa, VLD, PS, MR, CDH, Vlaams Blok, NVA????????? (remeber partijfinanciering, remember cordon, etc...) Oke ik zal het afzwakken tot minst radicaal en zeker niet dictatoriaal :lol:

8. In een particratie is dat misschien zo maar idealisme legt de beste basis dat mogelijk is.

9. Sorry Vlaams vergeten door het rapper denken dan kunnen typen (das nen vorm van dyslexie)

Je hebt de standpunten net weerlegt u hebt vragen gesteld bij mijn stellingen, plezante :lol:

1. U toont helemaal niet aan hoe dit zou verbeteren in een unitair België. U vergeet dat de federalisering het gevolg (NIET de oorzaak) van de meningsverschillen op unitair niveau geweest is.

2. Zoals Dies al terecht opmerkte: dit is niet wettelijk.

3. Zie 1. Uw vergelijking met het politiek spectrum in Vlaanderen gaat trouwens niet op, al is het maar omdat geen enkele partij groot genoeg is om op haar eentje een beslissing tegen te houden (i.t.t. Wallonië).

4. Maar u weerlegt het niet.

5. Dat Vlaanderen zou niet gefundeerd zijn op mensen met egoistische principes. Gaat u dezelfde beledigende en lasterende toer op als die andere BUBers? Ik heb trouwens nooit beweerd dat we Europa niet zouden nodig hebben. Ik zie ook niet de relevantie daarvan in deze discussie.

6. Zoals Dies (weeral) terecht opmerkte, heb je helemaal geen oppergaai nodig. Een onafhankelijk Vlaanderen kan m.i. niet anders dan heel wat goedkoper zijn dan België op politiek/administratief vlak. En dan nog, een goed bestuur is geld waard.

7. Ik gaf het maar aan als voorbeeldje. De vele BUB-uitlatingen op deze fora spreken boekdelen. Zelfs sommige niet-BUB Belgicisten zijn niet al te hard onder de indruk van jullie clubje. Trouwens, u hoeft hier geel vergelijking te trekken met andere partijen. Het gaat over de BUB. Two wrongs don't make a right.

8. Ik denk dat ik zelfs nog verbaasd zou staan hoe snel die idealistische basis baan moet ruimen voor machtswellust eens de partij groeit. Jullie hebben dan wel weer het voordeel dat jullie nooit groot of invloedrijk genoeg zullen zijn om van die macht te proeven. :twisted:

9. Dat "Vlaams" wordt wel vaker vergeten door uw collega's. Ik vermoed dat het eerder een vorm van "denial" is dan dyslexie.

Lees de fora en constateer dat die standpunten al lang weerlegd zijn. Ik had het daar dan ook over, plezante.

Bruno*
15 december 2003, 11:58
3. Zie 1. Uw vergelijking met het politiek spectrum in Vlaanderen gaat trouwens niet op, al is het maar omdat geen enkele partij groot genoeg is om op haar eentje een beslissing tegen te houden (i.t.t. Wallonië).


In het zuiden is eveneens geen enkele partij groot genoeg om zélf een politieke beslissing tegen te houden.

Distel
15 december 2003, 12:05
3. Zie 1. Uw vergelijking met het politiek spectrum in Vlaanderen gaat trouwens niet op, al is het maar omdat geen enkele partij groot genoeg is om op haar eentje een beslissing tegen te houden (i.t.t. Wallonië).


In het zuiden is eveneens geen enkele partij groot genoeg om zélf een politieke beslissing tegen te houden.

Prima, dan zal eht voor een onafhankelijk Wallonië ook heel wat makkelijker worden.

Patriot!
15 december 2003, 12:41
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de tussenkomsten van BCD!
Eindelijk iemand die weet hoe hij de BUB argumenten onderbouwd kan naar voor brengen en die niet bang is om inhoudelijk te reageren!
Eigenlijk verdient die persoon de post van Politiek Secretaris binnen de BUB!

Dat is eens wat anders dan iemand die elke gefundeerde vraag pareert met de kreet: fascist, rascist en nazi!

Hans: Deze persoon is goud waard!

Deze persoon is goud waard, net als al onze andere leden. Voor de rest is uw mening van geen enkel belang.

Distel
15 december 2003, 12:46
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de tussenkomsten van BCD!
Eindelijk iemand die weet hoe hij de BUB argumenten onderbouwd kan naar voor brengen en die niet bang is om inhoudelijk te reageren!
Eigenlijk verdient die persoon de post van Politiek Secretaris binnen de BUB!

Dat is eens wat anders dan iemand die elke gefundeerde vraag pareert met de kreet: fascist, rascist en nazi!

Hans: Deze persoon is goud waard!

Deze persoon is goud waard, net als al onze andere leden. Voor de rest is uw mening van geen enkel belang.

Ik wist niet dat het goud zo gedevalueerd was. Voor de rest weten we al langer dat u geen belang hecht aan de mening van anderen als ze niet unitaristsich zijn.

Bruno*
15 december 2003, 13:02
In het zuiden is eveneens geen enkele partij groot genoeg om zélf een politieke beslissing tegen te houden.

Prima, dan zal eht voor een onafhankelijk Wallonië ook heel wat makkelijker worden.

Welke mening hebt u nu feitelijk?

Quicky
15 december 2003, 13:03
Jongens toch, heeft er niemand zin om zich bij de jeugdbeweging "BUB" aan te sluiten, dan zijn we eindelijk van hun lastige wervingsposts af...

Het Vlaams Blok heeft geen fora nodig daarvoor. Die werven met overheidsgeld. :lol:

Ja, omdat het Vlaams blok een partij is met kiezers :P

Distel
15 december 2003, 13:10
Prima, dan zal eht voor een onafhankelijk Wallonië ook heel wat makkelijker worden.

Welke mening hebt u nu feitelijk?

Zie boven. :?:

Dimitri
15 december 2003, 13:39
BCD? Is dat de opvolger van A? :wink:

Distel
15 december 2003, 13:44
BCD? Is dat de opvolger van A? :wink:

Ik dacht eerder dat het stond voor "Belgische Centralistische Diktatuur". :wink:

BCD
15 december 2003, 14:04
2. Indien een aparte republiek zou ontstaan dan bestaat de kans dat de Walen hun invoerrechten en taksen zullen aanpassen
Neen hoor, die kans bestaat helemaal niet. Dat is nu eenmaal niet toegestaan in Europa. Als u de ballen van economie kent, is het aan te raden dat u daar ook over zwijgt.


Oké ik heb inderdaad geen diploma waar economie een deel van uitmaakt.
Misschien kan jij mij en andere economie - leken eens uitleggen waarom een Renault in Frankrijk goedkoper is dan in België (prijzen exclusief BTW). En daarbij eens uitleggen waarom een nieuwe staat geen tarieven zou mogen opmaken naargelang de noden die nodig zullen zijn om het land stabiel en werkbaar budget te bezorgen.

Ik wil gerust toegeven dat ik niet op alle vlakken universitair onderbouwd ben maar misschien kan je de mensen (want het grootste deel van de mensen hebben geen universitair diploma) dan eens vertellen waarom het sus of zo is ipv van ze het zwijgen op te leggen.

En wat de kost van een staatsstructuur betreft ben ik het met u eens dat het budget voor onafhankelijk Vlaanderen lager zal liggen dan het huidige België. Maar u moet niet naar de miljoenen euro's kijken maar naar het percent dat de staatsstructuur zal bedragen ten opzichte van het volledige budget.

BCD
15 december 2003, 14:08
Misschien kan je de gesprekken voeren over de inhoud van de postings en niet op de man spelen want ik heb wel psychologie gestudeerd en daar noemt men op de man spelen een teken van onmacht waardoor men begint met de zwakke plek van de tegenstander af te tasten.

En het getuigt van respectloosheid tegenover de andere

Distel
15 december 2003, 14:11
Misschien kan je de gesprekken voeren over de inhoud van de postings en niet op de man spelen want ik heb wel psychologie gestudeerd en daar noemt men op de man spelen een teken van onmacht waardoor men begint met de zwakke plek van de tegenstander af te tasten.

En het getuigt van respectloosheid tegenover de andere

Zeg dat de volgende keer dat ik word uitgemaakt voor nazi of landverrader.

Dies
15 december 2003, 14:37
waarom een Renault in Frankrijk goedkoper is dan in België (prijzen exclusief BTW).
Is dat zo? Ik wens u wel te geloven op uw woord, maar kan echter uw vraag niet sluitend beantwoorden. Denkelijk speelt voornamelijk de factor productiviteit hierin een rol, al zou bijvoorbeeld ook een lagere transportkost een oorzaak kunnen zijn. Maar kom, het ging over invoertaxen en dergelijke:

En daarbij eens uitleggen waarom een nieuwe staat geen tarieven zou mogen opmaken naargelang de noden die nodig zullen zijn om het land stabiel en werkbaar budget te bezorgen.
Hier ging het over en hier kan ik u wel van antwoord dienen: het heeft niets te maken met het feit dat het om een nieuwe staat zou gaan, maar protectionisme (en invoertaxen vallen daaronder) zijn in de regel verboden door de Europese Unie. Dus tenzij die nieuwe staat zich buiten de EU wenst te plaatsen en allerhande handelstransacties op de nek wenst te halen zal zij dit dus niet doen. Sowieso zijn zulke maatregelen trouwens nefast voor uw economie.
Ik ga hier nu geen hele cursus economie neerschrijven, maar stel het zo:
in ruil voor het niet heffen van taxen op producten afkomstig uit landen waar u handel mee drijf zullen deze landen ook geen invoeringstaxen heffen op producten die u exporteert naar hun land. Het gevolg daarvan is schaalvergroting en uiteindelijk winst voor beide landen. Op die basis is het economische beleid van de EU gestoeld en die trend zet zich verder over de ganse wereld en het is dus ook niet zinvol om aan te nemen dat een nieuwe staat zichzelf zo'n handicap zou aanmeten door het tegenovergestelde te doen, door aan protectionisme te doen.

En wat de kost van een staatsstructuur betreft ben ik het met u eens dat het budget voor onafhankelijk Vlaanderen lager zal liggen dan het huidige België.
Euhm, zeer leuk dat u dat vindt, maar waar heb ik daar in hemelsnaam iets over gezegd? Ik begrijp niet op welk van mijn argumenten dit een repliek is hoor?!

BCD
15 december 2003, 15:24
Als ik het juist interpreteer zou het kunnen zijn dat onafhanklijk Wallonië zijn invoer spreid over alle buurlanden en bijvoorbeeld het grootste deel van de invoer verhuisd naar bv. Frankrijk.
U ontkent dus niet dat de invoer van produkten uit Vlaanderen drastisch kan dalen waardoor het risico bestaat dat Vlaanderen zijn productie zou moeten verminderen omdat hun afzetmark verkleind.
Wat met zich werkloosheid meebrengt.

Ja dat over die kost van de staatsstructuur was een repliek op een andere posting (had het beter in een aparte posting geplaatst)

BCD
15 december 2003, 15:25
Misschien kan je de gesprekken voeren over de inhoud van de postings en niet op de man spelen want ik heb wel psychologie gestudeerd en daar noemt men op de man spelen een teken van onmacht waardoor men begint met de zwakke plek van de tegenstander af te tasten.

En het getuigt van respectloosheid tegenover de andere

Zeg dat de volgende keer dat ik word uitgemaakt voor nazi of landverrader.

U mag er mij altijd op wijzen als IK u persoonlijk aanval.

Luddo
15 december 2003, 15:33
Als ik het juist interpreteer zou het kunnen zijn dat onafhanklijk Wallonië zijn invoer spreid over alle buurlanden en bijvoorbeeld het grootste deel van de invoer verhuisd naar bv. Frankrijk.
U ontkent dus niet dat de invoer van produkten uit Vlaanderen drastisch kan dalen waardoor het risico bestaat dat Vlaanderen zijn productie zou moeten verminderen omdat hun afzetmark verkleind.
Wat met zich werkloosheid meebrengt.

Ja dat over die kost van de staatsstructuur was een repliek op een andere posting (had het beter in een aparte posting geplaatst)

Is dat nu al niet het geval? Ik heb ooit eens iets gelezen over een bestelling van Waalse lijnbussen die NIET ging naar het Vlaamse Van Hool maar naar een Frans/Waalse spookfirma die Franse Renaultbussen invoerde. Den hoop technische miserie kregen ze er dan nog op de koop toe bij!

Distel
15 december 2003, 15:40
Als ik het juist interpreteer zou het kunnen zijn dat onafhanklijk Wallonië zijn invoer spreid over alle buurlanden en bijvoorbeeld het grootste deel van de invoer verhuisd naar bv. Frankrijk.
U ontkent dus niet dat de invoer van produkten uit Vlaanderen drastisch kan dalen waardoor het risico bestaat dat Vlaanderen zijn productie zou moeten verminderen omdat hun afzetmark verkleind.
Wat met zich werkloosheid meebrengt.

Wallonië moet niet onafhankelijk zijn om haar produkten ergens anders te gaan halen...

Distel
15 december 2003, 15:41
Zeg dat de volgende keer dat ik word uitgemaakt voor nazi of landverrader.

U mag er mij altijd op wijzen als IK u persoonlijk aanval.

Zal ik doen. Dan verdwijnt u in hetzelfde schuifje als Tacitus en Patriot.

Dies
15 december 2003, 15:49
Is dat nu al niet het geval? Ik heb ooit eens iets gelezen over een bestelling van Waalse lijnbussen die NIET ging naar het Vlaamse Van Hool maar naar een Frans/Waalse spookfirma die Franse Renaultbussen invoerde.
En daar is niets mis mee! Geld van de belastingbetaler dient zo efficiënt mogelijk te worden besteed en als een andere dan een Vlaamse/Belgische firma een dienst of goed goedkoper kan leveren dan is het niet meer dan correct dat men met die firma zaken doet.

Als ik het juist interpreteer zou het kunnen zijn dat onafhanklijk Wallonië zijn invoer spreid over alle buurlanden en bijvoorbeeld het grootste deel van de invoer verhuisd naar bv. Frankrijk. Als indien zou het mogelijk zijn dat wanneer dat gebeurt er gevolgen zullen zijn.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat er een wijziging zou zijn ten opzichte van de huidige situatie. Welke voordelen zou iemand uit Wallonië erbij hebben dat hij iets invoert vanuit Frankrijk wanneer hij hetzelfde product of dezelfde dienst goedkoper kan invoeren uit Vlaanderen? (en vise versa trouwens)

U ontkent dus niet dat de invoer van produkten uit Vlaanderen drastisch kan dalen
1) België is in zijn totaliteit een exporterend land. Ook nu ligt het grootste deel van de Vlaamse bedrijven in België dus niet in Wallonië, maar in het buitenland. Daarnaast heb ik dat nu net wel tegengesproken. Er is helemaal geen enkele reden om aan te nemen dat er een wijziging in economisch gedrag zou ontstaan omdat Vlaanderen en Wallonië plots 2onafhankelijke staten zouden zijn.

Bijgevolg valt ook de rest van uw betoog, ivm een krimpende afzetmarkt en eventuele werkloosheid, in het water.

zorroaster
15 december 2003, 18:19
Mijn functies zijn Nationaal Politiek Secretaris en Nationaal Voorzitter der BUB Jongeren. Geen Ondervoorzitter.


Nee, dat is Tacitus.
In dat licht begrijp je misschien beter hoe het mogelijk is dat Patriot Nationaal Politiek Secretaris en Jongerenvoorzitter bij de BUB kon worden natuurlijk...

Bruno*
15 december 2003, 19:19
Bij gebrek aan argumenten haalt N-VA (u weet wel, die partij die nogmaals naar een historisch dieptepunt is gezakt) voorman Rik Verwaest de persoonlijke aanval boven.

Distel
15 december 2003, 19:31
Bij gebrek aan argumenten haalt N-VA (u weet wel, die partij die nogmaals naar een historisch dieptepunt is gezakt) voorman Rik Verwaest de persoonlijke aanval boven.

Naar een historisch dieptepunt gezakt? Zijn er verkiezingen geweest? En hoe "historisch" kunnen we spreken over een partij die nog maar pas bestaat?

Al een geluk dat u nooit persoonlijke aanvallen zou doen. :roll:

Quicky
15 december 2003, 19:33
Bij gebrek aan argumenten haalt N-VA (u weet wel, die partij die nogmaals naar een historisch dieptepunt is gezakt) voorman Rik Verwaest de persoonlijke aanval boven.

Naar een historisch dieptepunt gezakt? Zijn er verkiezingen geweest? En hoe "historisch" kunnen we spreken over een partij die nog maar pas bestaat?

Al een geluk dat u nooit persoonlijke aanvallen zou doen. :roll:

Bij de BUB kunnen we nog niet van een historie spreken, want die zijn zelfs nog te klein om eigenlijk van een politieke partij te spreken. Gedoemd om te verdwijnen, ooit zullen ze het verstand wel krijgen...

Rudy Van Nespen
15 december 2003, 19:33
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de tussenkomsten van BCD!
Eindelijk iemand die weet hoe hij de BUB argumenten onderbouwd kan naar voor brengen en die niet bang is om inhoudelijk te reageren!
Eigenlijk verdient die persoon de post van Politiek Secretaris binnen de BUB!

Dat is eens wat anders dan iemand die elke gefundeerde vraag pareert met de kreet: fascist, rascist en nazi!

Hans: Deze persoon is goud waard!

Deze persoon is goud waard, net als al onze andere leden. Voor de rest is uw mening van geen enkel belang.

Blijft toch echt een sympathieke jongen, he, de Patriot!
En zelfkritiek dat die heeft... :roll:

Distel
15 december 2003, 19:34
Deze persoon is goud waard, net als al onze andere leden. Voor de rest is uw mening van geen enkel belang.

Blijft toch echt een sympathieke jongen, he, de Patriot!
En zelfkritiek dat die heeft... :roll:

Allemaal larie en apekool!

Knuppel
15 december 2003, 19:50
..en al de rest is zever...

Patriot!
15 december 2003, 19:52
Deze persoon is goud waard, net als al onze andere leden. Voor de rest is uw mening van geen enkel belang.

Blijft toch echt een sympathieke jongen, he, de Patriot!
En zelfkritiek dat die heeft... :roll:

U valt mij en mijn functie openlijk aan en ik moet sympathiek zijn? :lol:

Quicky
15 december 2003, 19:53
Blijft toch echt een sympathieke jongen, he, de Patriot!
En zelfkritiek dat die heeft... :roll:

U valt mij en mijn functie openlijk aan en ik moet sympathiek zijn? :lol:

Noemen ze dat tegenwoordig ook al een functie???

Patriot!
15 december 2003, 19:55
U valt mij en mijn functie openlijk aan en ik moet sympathiek zijn? :lol:

Noemen ze dat tegenwoordig ook al een functie???

Ga uwe Vlaamse leeuw eens aanbidden ipv hier prietpraat te komen uitstrooien.

Quicky
15 december 2003, 19:58
Ga uw Belgische vod eens aanbidden ipv hier prietpraat te komen uitstrooien.

Foundation
15 december 2003, 20:55
U valt mij en mijn functie openlijk aan en ik moet sympathiek zijn? :lol:

Noemen ze dat tegenwoordig ook al een functie???

Noemen ze dit tegenwoordig ook al een argument?

Distel
15 december 2003, 21:04
Noemen ze dat tegenwoordig ook al een functie???

Noemen ze dit tegenwoordig ook al een argument?

Tsssss... Foundation toch. Quicky stelde de vraag aan Patriot, en je weet hoe irritant het is wanneer iemand anders dan op de vraag komt antwoorden... :mrgreen:

BCD
15 december 2003, 21:51
Och mensen toch mag ik voor de zoveelste keer vragen om het bij het onderwerp te houden en niet op personen. anders moet je maar eens daten en dan jullie vetes uitvechten.
www.POLITICS.be remember!!!

Groot Bakkes
15 december 2003, 22:09
Dat vind ik ook. En dit logo beeldt dat schitterend uit:
http://users.pandora.be/kris.callaerts/waarschuwing.jpg

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Vlaamse groeten

Erwin
Volgens mij is die afbeelding een waarschuwingsbordje en een waarschuwingsbordje dat plaats je bij gevaar. Bedankt dat je op deze manier de bevolking wil waarschuwen voor het gevaar van uw gedachtengoed.

Nee, ik vraag via dit bordje alleen maar om me geen Belg te noemen want ik wil niet geassiocieerd worden met die kunstmatig in stand gehouden fascistische staat. Een Duitser laat zich bv ook niet graag nazi noemen, daar kan je het mee vergelijken.

Vlaamse groeten

Erwin

BCD
15 december 2003, 22:15
Ik zou niet weten waarom België kunstmatig in leven wordt gehouden

Groot Bakkes
15 december 2003, 22:17
Ik zou niet weten waarom België kunstmatig in leven wordt gehouden

Ik zal er morgen op antwoorden maar ik moet nu nog wat gaan leren.

John Stufflebeam
15 december 2003, 23:06
Neen, het enige echte BUB-programma is wat nu online staat op onze site. Andere uitspraken engageren alleen diegenen die ze hebben gedaan, niet de B.U.B. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ons programma in de toekomst niet meer kan evolueren...

De BUB voorzitter vertegenwoordigt de BUB. Als die een politiek standpunt inneemt, dan spreekt die in naam van de BUB. Hetzelfde voor de Nationale Politiek Secretaris.

Dat is ook zo bij de andere politieke partijen, waarmee jullie de BUB zo graag vergelijken: stel dat De Gucht oproept om de bedrijven te nationaliseren, dan suggereert hij dat zoiets een partijstandpunt is. Een echte politicus kan de dag nadien slechts twee dingen doen: zijn of haar woorden terugnemen, en zich excuseren, ofwel ontslag nemen als partijvoorzitter.

Jaja, zo gaat dat bij politici. Die moeten twee keer nadenken voor ze wat zeggen.

Patriot!
16 december 2003, 07:06
Volgens mij is die afbeelding een waarschuwingsbordje en een waarschuwingsbordje dat plaats je bij gevaar. Bedankt dat je op deze manier de bevolking wil waarschuwen voor het gevaar van uw gedachtengoed.

Nee, ik vraag via dit bordje alleen maar om me geen Belg te noemen want ik wil niet geassiocieerd worden met die kunstmatig in stand gehouden fascistische staat. Een Duitser laat zich bv ook niet graag nazi noemen, daar kan je het mee vergelijken.

Vlaamse groeten

Erwin

België een fascistische staat?! Hoe durft gij zoiets te beweren! En dat terwijl zovele verzetsstrijders hun leven gegeven hebben om die 'fascistische' staat te vrijwaren van jullie Duitse vrienden :x :evil:
HOE DURFT GIJ ZOIETS TE ZEGGEN??? Hebt gij dan niks respect?

Ik hoop voor u dat er wat respect in u komt tegen dat ge 15 wordt.

Pelgrim
16 december 2003, 09:53
Jullie duitse vrienden?! Hoe durft gij zoiets te beweren! En dat terwijl zovele vlaamse soldaten hun leven gegeven hebben om uw Dierbaar Vaderland te vrijwaren van een imperialistische Duitse keizer.
HOE DURFT GIJ ZOIETS TE ZEGGEN??? Hebt gij dan niks respect?

Distel
16 december 2003, 10:53
België een fascistische staat?! Hoe durft gij zoiets te beweren! En dat terwijl zovele verzetsstrijders hun leven gegeven hebben om die 'fascistische' staat te vrijwaren van jullie Duitse vrienden :x :evil:
HOE DURFT GIJ ZOIETS TE ZEGGEN??? Hebt gij dan niks respect?

Ik hoop voor u dat er wat respect in u komt tegen dat ge 15 wordt.

Dus als de AEL morgen aan de macht komt en alle concurrentie verbiedt, zal u bovenstaande nonsens ook nog verkondigen?

Pelgrim
16 december 2003, 11:22
Euh...wat heeft de AEL er mee te maken?

Patriot!
16 december 2003, 11:25
België een fascistische staat?! Hoe durft gij zoiets te beweren! En dat terwijl zovele verzetsstrijders hun leven gegeven hebben om die 'fascistische' staat te vrijwaren van jullie Duitse vrienden :x :evil:
HOE DURFT GIJ ZOIETS TE ZEGGEN??? Hebt gij dan niks respect?

Ik hoop voor u dat er wat respect in u komt tegen dat ge 15 wordt.

Dus als de AEL morgen aan de macht komt en alle concurrentie verbiedt, zal u bovenstaande nonsens ook nog verkondigen?

Het Belgisch "regime" ( :roll: ) niet dictatoriaal, racistisch of fascistisch.

Philips Inc.
16 december 2003, 11:41
Als u voor de in standhouding bent van een staat omwille van historische redenen dan bent u de conservatief, en de Vlaams-nationalisten progressief.

Patriot!
16 december 2003, 11:43
Als u voor de in standhouding bent van een staat omwille van historische redenen dan bent u de conservatief, en de Vlaams-nationalisten progressief.

Zeg ik dat ik België enkel wil behouden om historische redenen? Waar heeft u dat gelezen? Zet uw bril anders op.

Ik zeg dat hij ons land geen fascistische staat mag noemen, omdat dat de werkelijkheid onrecht aandoet.

Distel
16 december 2003, 11:45
Euh...wat heeft de AEL er mee te maken?

Wel, blijkbaar is het feit dat men destijds den Duits uit België gesjot heeft voldoende voor Patriot om zeker nooit meer kritiek te uiten op onze staat. Ik probeer enkel te polsen hoever hij hierin wilt gaan.

Distel
16 december 2003, 11:46
Dus als de AEL morgen aan de macht komt en alle concurrentie verbiedt, zal u bovenstaande nonsens ook nog verkondigen?

Het Belgisch "regime" ( :roll: ) niet dictatoriaal, racistisch of fascistisch.

Euh... huh?

Patriot!
16 december 2003, 11:46
Euh...wat heeft de AEL er mee te maken?

Wel, blijkbaar is het feit dat men destijds den Duits uit België gesjot heeft voldoende voor Patriot om zeker nooit meer kritiek te uiten op onze staat. Ik probeer enkel te polsen hoever hij hierin wilt gaan.

U begrijpt het verkeerd. Ik wil enkel niet dat deze democratische staat, die zich zo heldhaftig verzette tegen de nazi's, fascistisch genoemd wordt door een 14-jarig Vlaams-nationalistje dat denkt dat hij de waarheid in pacht heeft.

Distel
16 december 2003, 11:47
Als u voor de in standhouding bent van een staat omwille van historische redenen dan bent u de conservatief, en de Vlaams-nationalisten progressief.

Zeg ik dat ik België enkel wil behouden om historische redenen? Waar heeft u dat gelezen? Zet uw bril anders op.

Ik zeg dat hij ons land geen fascistische staat mag noemen, omdat dat de werkelijkheid onrecht aandoet.

Hoe moeten we België dan wel noemen in termen van regime?

Philips Inc.
16 december 2003, 11:48
Als u voor de in standhouding bent van een staat omwille van historische redenen dan bent u de conservatief, en de Vlaams-nationalisten progressief.

Zeg ik dat ik België enkel wil behouden om historische redenen? Waar heeft u dat gelezen? Zet uw bril anders op.

Ik zeg dat hij ons land geen fascistische staat mag noemen, omdat dat de werkelijkheid onrecht aandoet.

Mijn schrijven was gewoon een opmerking, waarop u niet antwoord.

Woorden als nazisme en fascisme worden hier uit de context getrokken. Daar ben ik mee akkoord.

Echter, Belgie heeft een democratisch deficit ten opzichte van Vlaanderen.

Distel
16 december 2003, 11:49
Wel, blijkbaar is het feit dat men destijds den Duits uit België gesjot heeft voldoende voor Patriot om zeker nooit meer kritiek te uiten op onze staat. Ik probeer enkel te polsen hoever hij hierin wilt gaan.

U begrijpt het verkeerd. Ik wil enkel niet dat deze democratische staat, die zich zo heldhaftig verzette tegen de nazi's, fascistisch genoemd wordt door een 14-jarig Vlaams-nationalistje dat denkt dat hij de waarheid in pacht heeft.

Democratische staat :lol: :lol: :lol: :lol:

Patriot!
16 december 2003, 11:51
Zeg ik dat ik België enkel wil behouden om historische redenen? Waar heeft u dat gelezen? Zet uw bril anders op.

Ik zeg dat hij ons land geen fascistische staat mag noemen, omdat dat de werkelijkheid onrecht aandoet.

Hoe moeten we België dan wel noemen in termen van regime?


Democratische Constitutionele Monarchie. Met ondemocratische trekjes, ja, maar die vallen recht te zetten (of in geval van de Monarchie niet, wegens de volkswil) en België is zeker niet fascistisch.

Philips Inc.
16 december 2003, 11:55
Hoe moeten we België dan wel noemen in termen van regime?


Democratische Constitutionele Monarchie. Met ondemocratische trekjes, ja, maar die vallen recht te zetten (of in geval van de Monarchie niet, wegens de volkswil) en België is zeker niet fascistisch.

Monarchie --- volkswil?

En wanneer heeft het volk zich daar ooit mogen over uitspreken?

Groot Bakkes
16 december 2003, 11:56
Nee, ik vraag via dit bordje alleen maar om me geen Belg te noemen want ik wil niet geassiocieerd worden met die kunstmatig in stand gehouden fascistische staat. Een Duitser laat zich bv ook niet graag nazi noemen, daar kan je het mee vergelijken.

Vlaamse groeten

Erwin

België een fascistische staat?! Hoe durft gij zoiets te beweren! En dat terwijl zovele verzetsstrijders hun leven gegeven hebben om die 'fascistische' staat te vrijwaren van jullie Duitse vrienden :x :evil:
HOE DURFT GIJ ZOIETS TE ZEGGEN??? Hebt gij dan niks respect?

Ik hoop voor u dat er wat respect in u komt tegen dat ge 15 wordt.

Inderdaad, zoveel mensen hebben hun leven gegeven om zich te bevrijden van het fascistische Duitsland en dan komen daar zo'n paar Belgicisten aan zoals Elio en Verhofstadt en die helpen jaren van harde strijd om zeep.

Zeer spijtig... Hopelijk zie je dit in voor je 50 bent.

Vlaamse groeten

Erwin

Patriot!
16 december 2003, 11:59
Democratische Constitutionele Monarchie. Met ondemocratische trekjes, ja, maar die vallen recht te zetten (of in geval van de Monarchie niet, wegens de volkswil) en België is zeker niet fascistisch.

Monarchie --- volkswil?

En wanneer heeft het volk zich daar ooit mogen over uitspreken?

1950... maar dat is nu niet aan de orde :wink:

ELKE enquete sinds 1831 bewijst dat de overgrote meerderheid van Het Belgische Volk voor zijn Koning is.

Patriot!
16 december 2003, 12:00
België een fascistische staat?! Hoe durft gij zoiets te beweren! En dat terwijl zovele verzetsstrijders hun leven gegeven hebben om die 'fascistische' staat te vrijwaren van jullie Duitse vrienden :x :evil:
HOE DURFT GIJ ZOIETS TE ZEGGEN??? Hebt gij dan niks respect?

Ik hoop voor u dat er wat respect in u komt tegen dat ge 15 wordt.

Inderdaad, zoveel mensen hebben hun leven gegeven om zich te bevrijden van het fascistische Duitsland en dan komen daar zo'n paar Belgicisten aan zoals Elio en Verhofstadt en die helpen jaren van harde strijd om zeep.


Dit gaat werkelijk te ver. Hebt gij dan echt géén respect voor andere meningen?! Zeggen dat Di Rupo en Verhofstadt de Bevrijding te niet doen... :x

Distel
16 december 2003, 12:03
Hoe moeten we België dan wel noemen in termen van regime?


Democratische Constitutionele Monarchie. Met ondemocratische trekjes, ja, maar die vallen recht te zetten (of in geval van de Monarchie niet, wegens de volkswil) en België is zeker niet fascistisch.

Wat een hoop nonsens bijeen toch:

1. Een monarchie als systeem is helemaal niet democratisch.
2. U spreekt weeral in naam van het volk. Arrogant bent u wel.
3. De dictatuur van de kiesdrempel, het cordon, en het constante geleuter over racisme en negationisme maakt dat België dichter aanleunt bij een fascistische staat dan bij een democratische staat.

Distel
16 december 2003, 12:04
Inderdaad, zoveel mensen hebben hun leven gegeven om zich te bevrijden van het fascistische Duitsland en dan komen daar zo'n paar Belgicisten aan zoals Elio en Verhofstadt en die helpen jaren van harde strijd om zeep.


Dit gaat werkelijk te ver. Hebt gij dan echt géén respect voor andere meningen?! Zeggen dat Di Rupo en Verhofstadt de Bevrijding te niet doen... :x

Over respect voor andere meningen hoef jij ons echt niet de les te spellen, mijnheer "smerige nazi en landverrader".

Philips Inc.
16 december 2003, 12:06
Monarchie --- volkswil?

En wanneer heeft het volk zich daar ooit mogen over uitspreken?

1950... maar dat is nu niet aan de orde :wink:

ELKE enquete sinds 1831 bewijst dat de overgrote meerderheid van Het Belgische Volk voor zijn Koning is.

1950? Manneke, dringend eens geschiedenis studeren. 1950 was de koningskwestie : voor of tegen Leopold, niet: voor of tegen monarchie.

Enquetes? Tja, geen commentaar hé

Een referendum om de 4 jaar, zoals het hoort in de democratie.

Groot Bakkes
16 december 2003, 12:12
Inderdaad, zoveel mensen hebben hun leven gegeven om zich te bevrijden van het fascistische Duitsland en dan komen daar zo'n paar Belgicisten aan zoals Elio en Verhofstadt en die helpen jaren van harde strijd om zeep.


Dit gaat werkelijk te ver. Hebt gij dan echt géén respect voor andere meningen?! Zeggen dat Di Rupo en Verhofstadt de Bevrijding te niet doen... :x

Ik zeg dat niet, maar dingen als de kiesdrempel noem ik fascisme ---> het uitschakelen van andere partijen op een niet electorale manier.

Vlaamse groeten

Erwin

NBV
16 december 2003, 19:57
WEET gij wel wat fascisme is?? Onnozel jonk.

Distel
16 december 2003, 20:04
WEET gij wel wat fascisme is?? Onnozel jonk.

WEET gij wel wat een jonk is? Onbeschofte mens.

BCD
16 december 2003, 23:47
Ik zou niet weten waarom België kunstmatig in leven wordt gehouden

Ik zal er morgen op antwoorden maar ik moet nu nog wat gaan leren.
Ik dank u dat u er wilt op antwoorden maar 'morgen' is ondertussen al 'gisteren' :lol:

PS succes met je examen hé

Knuppel
17 december 2003, 10:40
Een referendum om de 4 jaar, zoals het hoort in de democratie.

Bid dan maar dat er het BROV komt want een referendum van overheidswege betreffende de monarchie zal er in het 'democratische' koninkrijk der Belgen nooit komen.

Philips Inc.
17 december 2003, 14:34
Een referendum om de 4 jaar, zoals het hoort in de democratie.

Bid dan maar dat er het BROV komt want een referendum van overheidswege betreffende de monarchie zal er in het 'democratische' koninkrijk der Belgen nooit komen.

Zoals De Wachter zei: Het referendum bedreigt het voortbestaan van Belgie....

Knuppel
17 december 2003, 15:23
Nochtans ben ik niet De Wachter maar een doodgewone, hoenderhokse Knuppel.

Ik zal toch eens moeten gaan lezen wat die man schrijft...

Is hij ook historicus, zoals jij en Tacitus?

zorroaster
17 december 2003, 17:03
Wel, blijkbaar is het feit dat men destijds den Duits uit België gesjot heeft voldoende voor Patriot om zeker nooit meer kritiek te uiten op onze staat. Ik probeer enkel te polsen hoever hij hierin wilt gaan.

U begrijpt het verkeerd. Ik wil enkel niet dat deze democratische staat, die zich zo heldhaftig verzette tegen de nazi's, fascistisch genoemd wordt door een 14-jarig Vlaams-nationalistje dat denkt dat hij de waarheid in pacht heeft.

Laten we zeggen dat het niet van een 17-jarig belgicistje afhangt wat de ene mag zeggen of niet zeggen...

Foundation
17 december 2003, 17:39
Ik zeg dat niet, maar dingen als de kiesdrempel noem ik fascisme ---> het uitschakelen van andere partijen op een niet electorale manier.

Vlaamse groeten

Erwin

U verwart ondemocratische en discriminerende maatregelen met fascisme. De partijen worden niet uitgeschakeld, zij kunnen perfect verder leven en hun meningen verspreiden. De kiesdrempel is bedoeld als middel om versplintering van het politiek spectrum tegen te gaan.

Wij zijn ook tegen de kiesdrempel, want zij zorgt dat een belangrijk deel van de bevolking niet gehoord kan worden. Eveneens zijn wij tegen pariteiten in de senaat bvb.

België daarom een fascistische staat noemen vind ik ietwat verregaand. Uw leven wordt u toch niet onmogelijk gemaakt, en uw ideologie wordt toch niet vervolgd?

Philips Inc.
17 december 2003, 18:19
België daarom een fascistische staat noemen vind ik ietwat verregaand. Uw leven wordt u toch niet onmogelijk gemaakt, en uw ideologie wordt toch niet vervolgd?

Toen ik in Leuven de betoging organiseerde tegen het eredoctoraat van de Prins, werd ik opgebeld door de BOB (thans GDAL: Gerechtelijke Dienst Arrondissement Leuven) om dit eens te bespreken.

- mijn GSM-nummer is niet gekend, en toch hadden zij dit, zonder een van mijn vrienden of familieleden te contacteren
- ik werd vriendelijk gevraagd om uit te leggen wat ik onder betogen verstond en hoeveel man er zou komen opdagen
- ik werd op de hoogte gesteld dat ieder vorm van "ordeverstoring" op gepaste manier zou worden aangepakt
- de week voor de betoging stond voor mijn kot een wagen van de BOB
- op de betoging: iedere ordeverstoorde opgepakt

Enkele jaren daarvoor ben ik bij de Blijde Inkomst opgepakt door de BOB omdat, ocharme, met een papierke (Republiek Vlaanderen) in mijn handen stond, en "Leve de Republiek" riep (vrije meningsuiting?).

Dat is uw "democratisch" Belgie.

Distel
17 december 2003, 18:19
De kiesdrempel is bedoeld als middel om versplintering van het politiek spectrum tegen te gaan.

Grapjas. Houdt u het maar bij de officiële versie. Dan blijf ik bij de èchte versie: De kiesdrempel is bedoeld om de groten nog machtiger te maken en de kleintjes uit de weg te ruimen. Dat ruikt al aardig naar fascisme, me dunkt.

Rudi Dierick
17 december 2003, 21:52
Zo'n bende lafaards waarvan er kwasi géén enkele met zijn eigen naamdurft uitkomen voor zijn gebral, moeten we dat nog een 'partij' noemen?

B.U.B. ENIGE NATIONALE PARTIJ

http://users.skynet.be/yann/BUB/ned/logo_BUB.gif

Na het opgaan van Vivant in de VLD in het noorden van het land en het
verdwijnen van Vivant in het zuiden van België blijft de B.U.B. over als de
enige nationale partij. Wij gaan consequent door op de ingeslagen weg en
zullen ons niet laten opslorpen door de particratie in noord of zuid. Wij
bereiden verder onze deelname voor aan de volgende regionale verkiezingen
van 13 juni 2004 !

De B.U.B. wenst alle Belgen en Europeanen prettige meertalige feestdagen !


www.belgischeunie.be

Supe®Staaf
17 december 2003, 22:15
Zo'n bende lafaards waarvan er kwasi géén enkele met zijn eigen naamdurft uitkomen
Jij vindt jezelf uiteraard een courageuze kerel.

Gelijk heb je!

Jouw belegen, combattieve, achterhaalde flamingantisme onder eigen(?) naam verdedigen vereist waarlijk leeuwemoed...... :roll:

Misschien eens jouw visie over anonimiteit op onderstaande topic weergeven?

Is anonimiteit op internetfora wenselijk? (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=917&postdays=0&postorder=asc&highlight=anoniem&start=0)

Foundation
18 december 2003, 01:09
Zo'n bende lafaards waarvan er kwasi géén enkele met zijn eigen naamdurft uitkomen voor zijn gebral, moeten we dat nog een 'partij' noemen?


Dat u geen namen kent wijst zet alleen uw afwezigheid op dit forum in de verf. Dat u anoniemen ervan beschuldigt het niveau omlaag te halen en zelf rigoureus woorden als "bende lafaards", "gebral" rondstrooit, wijst alleen op uw onkunde tot zelfbeoordeling.

Mijn beste forumgenoten, ik geef toe dat ik eerder wat hoog van de toren heb geblazen om mijn eigen kunnen, waarvoor mijn excuses, ik ben nog jong en zit vol levenslust, de wereld ligt voor mij open. Ik beloof dat ik mijn leven zal beteren. Maar staat Rudi Dierick niet een klein trapje hoger dan ik toen, wat hoogmoed betreft?

Luddo
18 december 2003, 01:16
KLOOSTERZUSTER!!!
is een internationale partij want een KLOOSTERZUSTER!!!
vind je overal: in Europa, in Azië, in Afrika, in Oceanië en in Amerika.

Knuppel
18 december 2003, 08:47
Zo'n bende lafaards waarvan er kwasi géén enkele met zijn eigen naamdurft uitkomen voor zijn gebral, moeten we dat nog een 'partij' noemen?

B.U.B. ENIGE NATIONALE PARTIJ

http://users.skynet.be/yann/BUB/ned/logo_BUB.gif

Na het opgaan van Vivant in de VLD in het noorden van het land en het
verdwijnen van Vivant in het zuiden van België blijft de B.U.B. over als de
enige nationale partij. Wij gaan consequent door op de ingeslagen weg en
zullen ons niet laten opslorpen door de particratie in noord of zuid. Wij
bereiden verder onze deelname voor aan de volgende regionale verkiezingen
van 13 juni 2004 !

De B.U.B. wenst alle Belgen en Europeanen prettige meertalige feestdagen !


www.belgischeunie.be

Is het omdat je dit als dè waarheid aanvoelt dat je er zo door gebeten bent, Rudi?
Dat moet wel, anders zou je mij ook aanvallen op mijn anonimiteit omdat ik hier mijn eigen waarheid tegenover zet...
Maar mijn waarheid lijkt jou niet zodanig te storen dat ik er voor lafaard, en meer van dat moois, om wordt uitgescholden. Het is dan ook een gelijkaardige als de jouwe...

Je mag dan hetzelfde gedachtengoed hebben als ik, dat geeft je echter niet het recht mij, en andere Vlaams-nationalisten, in discrediet te brengen door je te verlagen tot het niveau van anderen die zich tot deze tactiek laten verleiden.

Iedereen heeft het recht om, met of zonder reden, voor een nick te kiezen als hij zich op een politiek forum wenst te begeven.

Jij hebt NIET het recht om dit als argument te gebruiken om nickname-gebruikers met scheldnamen te overladen als hun gedachtengoed jou niet bevalt.

Als jij je eigen naam gebruikt is dat jouw goed recht maar het geeft je niet het recht je eigen mening hoger te achten dan die van een nickgebruiker.

Groot Bakkes
18 december 2003, 12:04
Ik zal er morgen op antwoorden maar ik moet nu nog wat gaan leren.
Ik dank u dat u er wilt op antwoorden maar 'morgen' is ondertussen al 'gisteren' :lol:

PS succes met je examen hé

Bedankt voor u geduld.
België is in mijn ogen een kunstmatige staat om de simpele reden dat staten gebaseerd zijn op het volk dat er leeft. Duitsland wordt bevolkt door Duitsers, Italië door Italianen, Ierland door Ieren, Griekenland door Grieken,...
Meervolkerenstaten zijn gedoemd om de mislukken, kijk naar de Sovjet-Unie, helemaal uiteengevallen. Kijk naar Joegoslavië. Een staat moet gebaseerd zijn op het volk dat er leeft. Een mooi voorbeeld is Ierland, Ierland was vroeger een Engelse kolonie. De mensen waren er zeer arm en hebben gedurende jaren gevochten voor hun onafhankelijkheid. Die hebben ze gekregen. De welvaart in Ierland is aanzienlijk gestegen en zelfs nu er, in zowat heel West-Europa een economische crisis is, blijft hun economie groeien. Dit is het mooiste voorbeeld van waarom een staat gebaseerd moet zijn op een volk. Meervolkerenstaten werken nu eenmaal niet omdat ze niet gebaseerd zijn op één volk, daarom zijn zse kunstmatig. Aangezien België twee tot zelfs drie volkeren herbergt is zij een kunstmatig staat en zal zij vroeg of laat barsten.

Vlaamse groeten

Erwin

Bruno*
18 december 2003, 12:46
België is in mijn ogen een kunstmatige staat om de simpele reden dat staten gebaseerd zijn op het volk dat er leeft

Hoe definieert u een volk?

Philips Inc.
18 december 2003, 12:58
België is in mijn ogen een kunstmatige staat om de simpele reden dat staten gebaseerd zijn op het volk dat er leeft

Hoe definieert u een volk?

Een volk is een gemeenschap met dezelfde sociale en economische belangen, en die zich cultureel, subjectief of niet, verenigd voelen.

Bruno*
18 december 2003, 14:05
Dus heb ik dezelfde economische en sociale doelen als u?

Philips Inc.
18 december 2003, 17:46
Dus heb ik dezelfde economische en sociale doelen als u?

Nee. Vlaanderen en Wallonie hebben diverse sociale en economische visies, waarin je dus al een mentaliteits- en cultureel verschil kan zien.

Deze visies worden door het Belgische bestel tegengewerkt, en zijn dus nefast voor beide landsdelen. Voor vlaanderen die moet betalen en in zijn toekomst niet kan investeren, voor Wallonie die haar economie verslaafd ziet aan de geldinjecties van Vlaanderen.

Bruno*
18 december 2003, 20:10
Een volk is een gemeenschap met dezelfde sociale en economische belangen, en die zich cultureel, subjectief of niet, verenigd voelen.


Dit impliceert dat ik weldegelijk dezelfde socio-economische belangen dan u nastreef.

Groot Bakkes
18 december 2003, 22:50
Dus heb ik dezelfde economische en sociale doelen als u?

Nee. Vlaanderen en Wallonie hebben diverse sociale en economische visies, waarin je dus al een mentaliteits- en cultureel verschil kan zien.

Deze visies worden door het Belgische bestel tegengewerkt, en zijn dus nefast voor beide landsdelen. Voor vlaanderen die moet betalen en in zijn toekomst niet kan investeren, voor Wallonie die haar economie verslaafd ziet aan de geldinjecties van Vlaanderen.

Inderdaad, de Vlaamse geldstroom is slechts morfine voor Wallonië. Het verzacht tijdelijk de pijn maar het probleem gaat niet weg.

Vlaamse groeten

Erwin

BCD
18 december 2003, 23:52
Ik geloof niet dat economische redenen het verschil maken tussen Vlaanderen en Wallonië. Limburg bevind zich in een even moeilijk parket na de sluiting van hun mijnen net zoals dat het geval was met de borinage ben er dan ook van overtuigd dat we ons het best inzet om deze regio's er terug bovenop te halen. Als de werkloosheid daalt dan daalt ook Di Rupo zijn partij dan daalt het budget voor de SZ. Dit hoeft zeker de groei van Vlaanderen niet tegen te houden.
Ook cultuur verandert niet bij de taalgrens zo kan ik stellen dat ik cultureel veel dichter aan leun bij moeskroen Wallonië dan bij de Hasseltse.
Als je er cijfers gaat bij haalt (www.statbel.fgov.be) merk je ook maar zelden een groot verschil tussen de verschillende landdelen.

En wat die meervolkerenstaten betreft kijk dan ook eens naar Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en zo hoor je nog wel landen. Het zijn landen waar men weet dat samenwerken ook voordelen heeft.

jintro
19 december 2003, 00:48
En wat die meervolkerenstaten betreft kijk dan ook eens naar Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en zo hoor je nog wel landen. Het zijn landen waar men weet dat samenwerken ook voordelen heeft.

Ik heb geen probleem met meervolkerenstaten, maar binnen die staten moeten verschillende groepen wel een zekere mate van eigen bestuur hebben. Zwitserland is een confederale staat, altijd geweest.In Groot-Brittanië is er ook een beweging naar meer autonomie voor de deelbevolkingen (Schotse Parlement). Een land als duitsland dat eeuwenlang een lappendeken van koninkrijkjes was werkt nog steeds met bundesländer die een grote autonomie bezitten.
Ik denk dat wanneer een meervolkerenland als één groot geheel bestuurd wordt er vanzelf één van de groepen aan de macht komt, wat de afgunst van de anderen opwekt. Op die manier zijn die landen onbestuurbaar (met als enige uitzondering die ik hierop kan vinden Frankrijk, maar ook enkel omdat vanaf de Franse Revolutie minderheden systematisch geassimileerd werden.)
Dat is mijn grote probleem met de B.U.B., ik ben voor een België als één staat, maar terugkeren naar de toestand van de eeuwenwisseling hoeft niet voor mij. Er is te lang en te hard gevochten door vele mensen (en terrecht) om elke groep in dit (met alle respect) apenland zijn plaats te geven, om alles overboord te gooien en opnieuw te beginnen.
Neen, ik ben geen verscholen nationalist, maar men mag ook niet ontkennen dat de Vlaamse strijd nodig was, net als men moet toegeven dat hij voorbij is.

Jintro

*edit* Ook aan de rechtlijnigheid van de B.U.B. mag gewerkt worden de eene zwaait met vlaggen van Israël en de andere met vlaggen van de volksrepubliek Joegoslavië.

Foundation
19 december 2003, 12:20
[quote=BCD] maar men mag ook niet ontkennen dat de Vlaamse strijd nodig was, net als men moet toegeven dat hij voorbij is.

Jintro

*edit* Ook aan de rechtlijnigheid van de B.U.B. mag gewerkt worden de eene zwaait met vlaggen van Israël en de andere met vlaggen van de volksrepubliek Joegoslavië.

1. Wij erkennen dat de Vlaamse strijd nodig was. Wij wensen geen terugkeer naar vroeger, laat dat duidelijk zijn. Hetgeen dat door de Vlaamse strijd bekomen is, namelijk erkenning van de eigen taal en taalgebonden materies, moet behouden blijven.

Voor ons is elke taal gelijk, en moet elke taal ook met hetzelfde respect behandeld worden als was het de eigen taal. Dit houdt in dat de taalwetten gerespecteerd moeten worden, zeker in Brussel. Dat is dan ook een van onze belangrijkste standpunten.

Verder het principe: iedere Belg gelijk voor dezelfde wet, de wet gelijk voor iedere Belg. Dat houdt in: o.a. afschaffing van pariteit in de senaat, maar ook een nieuw soort politiek: politiek met het belang van alle burgers voorop, niet enkel de belangen van de eigen taalgroep. Discriminatie en voortrekkerij op basis van taal vinden wij inherent racistisch, omdat het gebeurt op basis van een kenmerk dat men niet zelf gekozen heeft en niet meer kan wijzigen, nl. moedertaal.

2. Iedere BUBer heeft de vrijheid van meningsuiting. Zolang hij of zij zich achter ons programma schaart en het verdedigt, kan het ons weinig schelen of ze nu met Israelische, Palestijnse, Joegoslavische of Papoea- Nieuw-Guinese vlaggen staan te zwaaien, dat zijn immers persooonlijke standpunten over buitenlandse politiek, die zijn niet verboden. De partij wenst niet op te komen als pro-israelische of pro-palestijnse partij, maar als pro-Belgische partij.

jintro
19 december 2003, 12:56
1. Wij erkennen dat de Vlaamse strijd nodig was. Wij wensen geen terugkeer naar vroeger, laat dat duidelijk zijn. Hetgeen dat door de Vlaamse strijd bekomen is, namelijk erkenning van de eigen taal en taalgebonden materies, moet behouden blijven.

Voor ons is elke taal gelijk, en moet elke taal ook met hetzelfde respect behandeld worden als was het de eigen taal. Dit houdt in dat de taalwetten gerespecteerd moeten worden, zeker in Brussel. Dat is dan ook een van onze belangrijkste standpunten.

Verder het principe: iedere Belg gelijk voor dezelfde wet, de wet gelijk voor iedere Belg. Dat houdt in: o.a. afschaffing van pariteit in de senaat, maar ook een nieuw soort politiek: politiek met het belang van alle burgers voorop, niet enkel de belangen van de eigen taalgroep. Discriminatie en voortrekkerij op basis van taal vinden wij inherent racistisch, omdat het gebeurt op basis van een kenmerk dat men niet zelf gekozen heeft en niet meer kan wijzigen, nl. moedertaal.



Jullie erkennen wel de Vlaamse strijd, maar weigeren wel te aanvaarden dat er weldegelijk een verschil is tussen de situatie in het noorden en de situatie in het zuiden van dit land. Ik zie geen verschil tussen de mentaliteit van een Waal of een Vlaming, maar wel in de economische situatie in beide landsdelen. Jullie zijn voor de afschaffing van de deelparlementen, dus zien niet in dat beide landsdelen (voorlopig) andere oplossingen nodig hebben.

Wanneer men de pariteit in de senaat afschaft, moet men ook de gegarandeerde Vlaamse postjes in Brussel afschaffen, en daar zullen een heleboel Vlamingen niet voor te vinden zijn vrees ik. Daar komt nog bij dat de politicus steeds het belang van zijn eigen gemeenschap prioritair zal vinden. Hij dient immers door die mensen herverkozen te worden.


2. Iedere BUBer heeft de vrijheid van meningsuiting. Zolang hij of zij zich achter ons programma schaart en het verdedigt, kan het ons weinig schelen of ze nu met Israelische, Palestijnse, Joegoslavische of Papoea- Nieuw-Guinese vlaggen staan te zwaaien, dat zijn immers persooonlijke standpunten over buitenlandse politiek, die zijn niet verboden. De partij wenst niet op te komen als pro-israelische of pro-palestijnse partij, maar als pro-Belgische partij.

Laat ik mijn vraag duidelijker stellen is de BUB rechts, links of centrum ???
Ik heb hier geregeld dingen gelezen als "unitair België onder rechts bestuur" dus ik ga ervan uit dat ik ze aan de rechterkant moet zoeken. Het maakt me niet uit met welke vlaggen u allemaal zwaait, maar een duidelijk standpunt over waar we u partij nu moeten zoeken heb ik nog niet gehoord.

Jintro

Bruno*
19 december 2003, 13:02
Jullie zijn voor de afschaffing van de deelparlementen, dus zien niet in dat beide landsdelen (voorlopig) andere oplossingen nodig hebben.



Iedereen vergeet altijd Brussel. Wij wensen trouwens een aanpak op basis van de 9 provincies van ons land.

Distel
19 december 2003, 13:37
Jullie zijn voor de afschaffing van de deelparlementen, dus zien niet in dat beide landsdelen (voorlopig) andere oplossingen nodig hebben.



Iedereen vergeet altijd Brussel. Wij wensen trouwens een aanpak op basis van de 9 provincies van ons land.

Er zijn er 10.

Philips Inc.
19 december 2003, 15:07
Ik geloof niet dat economische redenen het verschil maken tussen Vlaanderen en Wallonië. Limburg bevind zich in een even moeilijk parket na de sluiting van hun mijnen net zoals dat het geval was met de borinage ben er dan ook van overtuigd dat we ons het best inzet om deze regio's er terug bovenop te halen. Als de werkloosheid daalt dan daalt ook Di Rupo zijn partij dan daalt het budget voor de SZ. Dit hoeft zeker de groei van Vlaanderen niet tegen te houden.
Ook cultuur verandert niet bij de taalgrens zo kan ik stellen dat ik cultureel veel dichter aan leun bij moeskroen Wallonië dan bij de Hasseltse.
Als je er cijfers gaat bij haalt (www.statbel.fgov.be) merk je ook maar zelden een groot verschil tussen de verschillende landdelen.

En wat die meervolkerenstaten betreft kijk dan ook eens naar Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en zo hoor je nog wel landen. Het zijn landen waar men weet dat samenwerken ook voordelen heeft.


Limburg heeft een Vlaamse mentaliteit: die mensen willen vooruit. Deze mentaliteit is afwezig in het zuiden: de vlamingskes zullen wel betalen ...

Luddo
19 december 2003, 16:18
Dit gegeven zegt op zich toch al genoeg? Trek er uw conclusies maar uit. 8)
De Overwinning is aan ons.

Hier zie! Ik heb eens in mijn familiealbum gezocht en ne foto gevonden van mijne nonkel Léon! Dat was nogal ne kerel EN ne goeien Belg! Ik denk zelfs dakker nog enen heb astem in uniform staat in zwart-geel-rood!

http://www.geocities.com/falconhard/dgeuropa.JPG

Zeg nu nog eens dat de Luddo van KLOOSTERZUSTER!! geene goeien is!

BCD
19 december 2003, 17:59
Ik geloof niet dat economische redenen het verschil maken tussen Vlaanderen en Wallonië. Limburg bevind zich in een even moeilijk parket na de sluiting van hun mijnen net zoals dat het geval was met de borinage ben er dan ook van overtuigd dat we ons het best inzet om deze regio's er terug bovenop te halen. Als de werkloosheid daalt dan daalt ook Di Rupo zijn partij dan daalt het budget voor de SZ. Dit hoeft zeker de groei van Vlaanderen niet tegen te houden.
Ook cultuur verandert niet bij de taalgrens zo kan ik stellen dat ik cultureel veel dichter aan leun bij moeskroen Wallonië dan bij de Hasseltse.
Als je er cijfers gaat bij haalt (www.statbel.fgov.be) merk je ook maar zelden een groot verschil tussen de verschillende landdelen.

En wat die meervolkerenstaten betreft kijk dan ook eens naar Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en zo hoor je nog wel landen. Het zijn landen waar men weet dat samenwerken ook voordelen heeft.


Limburg heeft een Vlaamse mentaliteit: die mensen willen vooruit. Deze mentaliteit is afwezig in het zuiden: de vlamingskes zullen wel betalen ...

Iets weerleggen dat moet u met feiten doen. Wat u schrijft is subjectief en veralgemening. Het is niet omdat Di Rupo niet vooruit wilt dat de Walen niet vooruit willen. Het probleem is dat men bij debatten vooral mensen uit eigen regio aanspreken, mocht men in een debat evenveel van beide regio's zetten dan zou die Rupo zeker niet zo populair zijn. Dit is ook het voordeel van Nationale partijen.
Mijn tante stemt Di Rupo zolang ze voor de senaat niet op Vlamingen mag stemmen. Want ze vindt dat de meeste Vlaamse Politici beter het land zouden besturen dan de Waalse Politici maar als Waalse kan ze dat niet uiten. En dus stemt ze met een proteststem zoals vele Vlamingen daarom VB stemmen

BCD
19 december 2003, 18:10
Nee. Vlaanderen en Wallonie hebben diverse sociale en economische visies, waarin je dus al een mentaliteits- en cultureel verschil kan zien.

Deze visies worden door het Belgische bestel tegengewerkt, en zijn dus nefast voor beide landsdelen. Voor vlaanderen die moet betalen en in zijn toekomst niet kan investeren, voor Wallonie die haar economie verslaafd ziet aan de geldinjecties van Vlaanderen.

Inderdaad, de Vlaamse geldstroom is slechts morfine voor Wallonië. Het verzacht tijdelijk de pijn maar het probleem gaat niet weg.

Vlaamse groeten

Erwin

Na een onderzoek in opdracht van het VBO blijkt dat de geldstromen die gepretendeerd worden door Vlaams Nationalistische partijvoorzitter gedrievoudigd zijn. Uit het onderzoek blijkt ook dat de geldstromen binnen drie deccenia wel eens in de andere richting zouden kunnen vloeien, maar de tranfers van Vlaanderen naar Wallonië zullen er dan zeker niet meer zijn.

Vlaamse Leeuw
19 december 2003, 18:15
Na een onderzoek in opdracht van het VBO blijkt dat de geldstromen die gepretendeerd worden door Vlaams Nationalistische partijvoorzitter gedrievoudigd zijn.

U bedoeld VERdrievoudigd.


Uit het onderzoek blijkt ook dat de geldstromen binnen drie deccenia wel eens in de andere richting zouden kunnen vloeien, maar de tranfers van Vlaanderen naar Wallonië zullen er dan zeker niet meer zijn.

Verwijst u maar eens naar die studie, zodat ik deze ook kan lezen.

Groot Bakkes
19 december 2003, 18:30
Inderdaad, de Vlaamse geldstroom is slechts morfine voor Wallonië. Het verzacht tijdelijk de pijn maar het probleem gaat niet weg.

Vlaamse groeten

Erwin

Uit het onderzoek blijkt ook dat de geldstromen binnen drie deccenia wel eens in de andere richting zouden kunnen vloeien, maar de tranfers van Vlaanderen naar Wallonië zullen er dan zeker niet meer zijn.

Het onderzoek mag zoveel zeggen als ze willen, ik hoef geen econoom te zijn om te zien dat Wallonië een verouderde industrie heeft en dat het Vlaamse geld daar weinig aan kan helpen.

Vlaamse groeten

Erwin

Bruno*
19 december 2003, 19:47
Het onderzoek mag zoveel zeggen als ze willen, ik hoef geen econoom te zijn om te zien dat Wallonië een verouderde industrie heeft en dat het Vlaamse geld daar weinig aan kan helpen.

Het Vlaams Gewest heeft uiteraard alle baat bij een economisch sterk zuiden. Deze problemen moeten dan ook nationaal aangepakt worden en niet door onbekwame Gewestregeringen.

zorroaster
19 december 2003, 20:50
Het onderzoek mag zoveel zeggen als ze willen, ik hoef geen econoom te zijn om te zien dat Wallonië een verouderde industrie heeft en dat het Vlaamse geld daar weinig aan kan helpen.

Het Vlaams Gewest heeft uiteraard alle baat bij een economisch sterk zuiden. Deze problemen moeten dan ook nationaal aangepakt worden en niet door onbekwame Gewestregeringen.

Gewestregeringen zijn per definitie onbekwaam en een nationale aanpak per definitie zaligmakend...
Zo sprak het Orakel!

Groot Bakkes
19 december 2003, 20:54
Het onderzoek mag zoveel zeggen als ze willen, ik hoef geen econoom te zijn om te zien dat Wallonië een verouderde industrie heeft en dat het Vlaamse geld daar weinig aan kan helpen.

Het Vlaams Gewest heeft uiteraard alle baat bij een economisch sterk zuiden. Deze problemen moeten dan ook nationaal aangepakt worden en niet door onbekwame Gewestregeringen.

Vlaanderen heeft meer baat bij toekomstgerichte onafhankelijkheid. Dwz een onafhankelijke Vlaamse staat waarin zogoed als iedereen die wil werken, werk heeft en waarbij de fraudeurs, zowel de hoge heren als de sociale fraudeurs, hard worden aangepakt.

Vlaamse groeten

Erwin

Distel
19 december 2003, 20:54
Het onderzoek mag zoveel zeggen als ze willen, ik hoef geen econoom te zijn om te zien dat Wallonië een verouderde industrie heeft en dat het Vlaamse geld daar weinig aan kan helpen.

Het Vlaams Gewest heeft uiteraard alle baat bij een economisch sterk zuiden. Deze problemen moeten dan ook nationaal aangepakt worden en niet door onbekwame Gewestregeringen.

Volledig mee akkoord. Zo snel mogelijk naar een Vlaams nationaal niveau dus, waar uiteraard geen gewestregeringen onder zullen bestaan.

Hans1
19 december 2003, 21:19
Verdraaien van woorden kan u wel. :evil:

Distel
19 december 2003, 21:22
Verdraaien van woorden kan u wel. :evil:

Als u het tegen Tacitus hebt, gelieve dan een quote van hem ofzo erbij te zetten. Ne mens zou nog denken dat u het tegen mij heeft.

Distel
19 december 2003, 21:24
Voor iemand die "wij willen solidair zijn met Wallonië" verandert in "wij willen geen rotte frank betalen aan die parasieten" (of een variant daarop) zet u trouwens wel een grote muil op over woorden verdraaien.

John Stufflebeam
19 december 2003, 21:37
Na een onderzoek in opdracht van het VBO blijkt dat de geldstromen die gepretendeerd worden door Vlaams Nationalistische partijvoorzitter gedrievoudigd zijn.
- Het onderzoek werd door het VBO zelf uitgevoerd (departement van Baoudouin Velge, neef van toenmalig B-plus voorzitter Maurice Velge)
- De cijfers die Bourgeois aanhaalt, zijn niet gepretendeerd. Bourgeois citeert o.a. de cijfers van de KBC
- Het VBO beweert dat de transfers laag zijn, en gebruikt daarvoor zeer creatieve wiskunde. Zo merken KBC en VBO op dat 50% van de ambtenaren Franstalig is. De Vlaamse belastingbetaler tekent echter voor 62% van de factuur. Voor de KBC is dat een transfer. Het VBO zegt: geen transfer, want die extra Franstalige ambtenaren werken voor hun loon.


Uit het onderzoek blijkt ook dat de geldstromen binnen drie deccenia wel eens in de andere richting zouden kunnen vloeien, maar de tranfers van Vlaanderen naar Wallonië zullen er dan zeker niet meer zijn.

Nee, het onderzoek stelt dat de transfers door de vergrijzing zullen afnemen. Misschien verdwijnen ze, of worden ze omgekeerd, maar dat is volgens het VBO niet zeker.

De KBC heeft recent de transfers van 2002 berekend. Ondanks de snelle vergrijzing in Vlaanderen, stijgen de transfers tegenover 2001. De reden? De federale overheid heft gewoon meer belastingen om de factuur te betalen. Belastingen die vooral de Vlamingen betalen.

Dat gebeurt nu. Waarom zou dat in de toekomst plots anders zijn?

Hans1
19 december 2003, 22:45
Wie zegt dat de KBC objectief is? Was Remi Vermeiren, radicaal Vlaams-nationalist, geen directeur-generaal van de KBC?

In het laatste KBC-verslag stond daarentegen dat de transfers zich gestabiliseerd hebben.

Bovendien hebben wij al lang die notie "transferten" bekritiseerd en dat hebben jullie nog altijd niet kunnen weerleggen.

zorroaster
19 december 2003, 23:00
Bovendien hebben wij al lang die notie "transferten" bekritiseerd en dat hebben jullie nog altijd niet kunnen weerleggen.

U bedoelt dat wij u nog altijd niet hebben kunnen overtuigen dat uw eigen semantische invulling van die term niet correct is? Tegen de tijd dat we zover zijn is de zon al ontploft, dus dat laten we maar zo...

John Stufflebeam
19 december 2003, 23:20
Wie zegt dat de KBC objectief is? Was Remi Vermeiren, radicaal Vlaams-nationalist, geen directeur-generaal van de KBC?
De KBC studie is wel een stuk objectiever dan de VBO studie. Ik toonde het verschil in invalshoek aan tussen beide studies:

Het VBO beweert dat de transfers laag zijn, en gebruikt daarvoor zeer creatieve wiskunde. Zo merken KBC en VBO op dat 50% van de ambtenaren Franstalig is. De Vlaamse belastingbetaler tekent echter voor 62% van de factuur. Voor de KBC is dat een transfer. Het VBO zegt: geen transfer, want die extra Franstalige ambtenaren werken voor hun loon.

Overigens, waarom denk je dat Remi Vermeiren een radicaal Vlaams-nationalist is?

In het laatste KBC-verslag stond daarentegen dat de transfers zich gestabiliseerd hebben.
Verkeerd gelezen Hans I, de transfers stijgen opnieuw.

]Bovendien hebben wij al lang die notie "transferten" bekritiseerd en dat hebben jullie nog altijd niet kunnen weerleggen.
Bedoel je dat jullie de 'transfers' steevast 'solidariteit' noemen? Je weet wel, solidariteit, een precies gekende som, iets waarover enkel de de gevende partij beslist, zonder dwang, zonder chantage, met een vooraf vastgelegde bestemming.

BCD
19 december 2003, 23:30
Johan Corthouts
2003-06-13
De Financiële Morgen
VBO prikt mythe van noord-zuidtransfers door
De financiële transfers van Vlaanderen naar Wallonië drogen straks op als gevolg van de vergrijzing.

Johan Corthouts

Hoe groot zijn de financiële transfers van Vlaanderen naar Wallonië? Een recente studie van de KBC Bank spreekt over een bedrag van jaarlijks 5 miljard euro. Als je de lasten op de overheidsschuld meerekent, komt het Vlaams Economisch Verbond (VEV) zelfs uit op het dubbele, 10 miljard euro.

Het VBO vindt de bedragen sterk overdreven. Volgens de berekeningen van het verbond, op basis van nieuwe, verfijndere gegevens van het Instituut voor de Nationale Rekeningen, liggen de transfers van Vlaanderen naar Wallonië ergens tussen 3 en 3,5 miljard euro per jaar. Alleen al in de sociale zekerheid (pensioenen, gezondheidszorg, werkloosheidsuitkeringen, kinderbijslag...) bedroeg de geldstroom in 2000 ongeveer 2,8 miljard euro. Daarbij komen nog enkele BTW-overdrachten en geld uit de nationale solidariteitspot.

Anders gezegd: Vlaanderen staat jaarlijks 2 �* 2,4 procent van zijn regionaal bruto binnenlands product (bbp) af aan Wallonië. Voor onze landgenoten aan de andere kant van de taalgrens vertegenwoordigt die transfer inkomsten ten belope van 5 �* 5,8 procent van het bbp. Voor Brussel blijft de hele oefening neutraal. Het hoofdstedelijke gewest doet geen verlies met de sociale zekerheid, maar haalt er ook geen voordeel uit. Als je België met andere Europese landen vergelijkt, zijn de transfers zeker niet aan de hoge kant. In Groot-Brittannië bijvoorbeeld krijgt Wales jaarlijks een financiële injectie van 11 procent van zijn bbp, terwijl de Northwest, nog zo'n traditionele industrieregio, 6,0 procent incasseert. Het rijke Southeast draagt jaarlijks 8,0 procent van zijn bbp af aan armere regio's. Ook in Frankrijk wordt er geschoven met centen. Nord-Pas de Calais, een regio die goed vergelijkbaar is met Wallonië, ziet zijn regionaal bbp jaarlijks met 5,0 procent stijgen. De armere zuidelijke regio's Languedoc en Midi-Pyrénées krijgen er ieder jaar respectievelijk 8,0 en 6,0 procent bij. Ile-de-France met hoofdstad Parijs 'verliest' dan weer 6,0 procent van zijn bbp.

Opvallendst in de VBO-studie zijn de voorspellingen over de verdere evolutie van die transfers. Als gevolg van de vergrijzing drogen de financiële overdrachten gaandeweg op. Vlaanderen telt in 2030 bijna 700.000 60-plussers meer dan in 2000, een stijging met 52 procent. Bovendien daalt het aantal Vlamingen op actieve leeftijd (20 tot 59 jaar) in dezelfde periode met ongeveer 325.000 of 10 procent.

Ook voor Wallonië zijn de demografische vooruitzichten allerminst gunstig, maar ze zijn minder verontrustend dan die voor Vlaanderen. Het aantal 60-plussers zou er ook wel met 49 procent stijgen, maar de bevolking op actieve leeftijd zou slechts met ongeveer 50.000 eenheden of 2,8 procent krimpen. Brussel, het gewest met de meeste allochtonen, kent daarentegen een veel gunstiger demografisch profiel.

De gevolgen van die evolutie blijven niet uit. De pensioenuitgaven stijgen in Vlaanderen veel sneller dan in de andere gewesten. Tussen 2000 en 2030 kosten pensioenen en gezondheidszorg in Vlaanderen 7,29 miljard euro meer. In Wallonië blijft de stijging beperkt tot 3,74 miljard euro. De conclusie van het VBO ligt voor de hand: "Door de sterkere stijging van de uitgaven voor pensioenen en gezondheidszorgen en door de snellere daling van het aantal bijdragebetalers zal de huidige financiële transfer van Vlaanderen naar Wallonië in de komende decennia fors afnemen", zegt Edward Roosens, adviseur op het economische departement.

In haar berekeningen ging de werkgeversorganisatie er-van uit dat de lage werkgelegenheidsgraad in Wallonië ongewijzigd blijft. Maar wat als die verhoogt en niet alleen Wallonië maar ook Brussel een inhaalbeweging maken? Dan wordt het plaatje helemaal omgedraaid. "Dan zou de financiële transfer van Vlaanderen naar Wallonië omslaan in een transfer van het 'jonge' Brussel en het 'minder oude' Wallonië naar het 'oude' Vlaanderen", schrijft Roosens.

Eveneens opvallend in de studie is de kanttekening die het VBO maakt bij de gezondheidszorg. De werkgeversorganisatie erkent dat er nood is aan meer efficiëntie maar fluit politici die vinden dat Wallonië te kwistig is met middelen uit de ziekteverzekering terug.

Een deel van de transfers in de ziekteverzekering tussen Vlaanderen en Wallonië zijn te verklaren door objectieve factoren. Zo ligt het aantal invaliden en het aantal weduwen in Wallonië hoger dan in Vlaanderen. Verder zijn er daar en in de hoofdstad meer personen met een laag inkomen dan in Vlaanderen. Zij krijgen hogere sociale tegemoetkomingen.

VBO: een verbetering van de Waalse en Brusselse werkgelegenheid leidt tot financiële transfers van het 'jonge' Brussel en het 'minder oude' Wallonië naar het 'oude' Vlaanderen

De KBC heeft er meer baat bij zich als Vlaamse bank ook Vlaams te gaan profileren dan de VBO die nationaal gericht is. Je kan stellen dat de marktpositie van KBC beter uitkomt binnen een onafhankelijk Vlaanderen dan binnen de staat België de rechtstreekse concurenten zullen deze stelling volgen.

John Stufflebeam
19 december 2003, 23:54
Door de sterkere stijging van de uitgaven voor pensioenen en gezondheidszorgen en door de snellere daling van het aantal bijdragebetalers zal de huidige financiële transfer van Vlaanderen naar Wallonië in de komende decennia fors afnemen", zegt Edward Roosens, adviseur op het economische departement.

In haar berekeningen ging de werkgeversorganisatie er-van uit dat de lage werkgelegenheidsgraad in Wallonië ongewijzigd blijft. Maar wat als die verhoogt en niet alleen Wallonië maar ook Brussel een inhaalbeweging maken? Dan wordt het plaatje helemaal omgedraaid. "Dan zou de financiële transfer van Vlaanderen naar Wallonië omslaan in een transfer van het 'jonge' Brussel en het 'minder oude' Wallonië naar het 'oude' Vlaanderen", schrijft Roosens.

Fors afnemen volgens het VBO. Verdwijnen van de transfers, of omkeren kan wel, maar enkel als de werkgelegenheid in Wallonië en Brussel een inhaalbeweging zou maken.

Ik herhaal even: in 2002 verhoogden de Vlaamse uitgaven in de sociale zekerheid wegens de toenemende vergrijzing. De federale overheid lostte dit op door meer bijdragen te innen, vooral in Vlaanderen. Resultaat: de transfers namen nog toe. waarom zou dat de volgende jaren anders zijn?

John Stufflebeam
20 december 2003, 00:10
De KBC heeft er meer baat bij zich als Vlaamse bank ook Vlaams te gaan profileren dan de VBO die nationaal gericht is. Je kan stellen dat de marktpositie van KBC beter uitkomt binnen een onafhankelijk Vlaanderen dan binnen de staat België de rechtstreekse concurenten zullen deze stelling volgen.

De KBC is een Vlaamse bank. Het VBO is Belgisch, en levert dus een rapport af waarin Nederlandstaligen en Franstaligen zich kunnen vinden. Nederlandstaligen begroten de transfers op 5 miljard euro, voor Franstaligen zijn er vrijwel geen transfers.

Compromis? (weinig euros + 5 miljard euro) / 2 = 2.5 tot 3 miljard euro. Het VBO komt op 3 tot 3.5 miljard euro, een goed compromis lijkt me. Mathematisch niet correct, maar daar gaat het voor het VBO niet om.


Overigens stelt de KBC dat haar cijfers de realiteit onderschatten. Zo berekent de bank geen transfers in de NMBS. En dat weegt ook door. Vlaanderen kreeg tussen 1991 en 2001 2,7 miljard euro investeringen, of slechts 52,14 %. Vlaanderen betaalt wel 62% van de factuur, en heeft wettelijk recht op 60% van de investeringen. Dat alleen al is een transfer van 50 miljoen euro extra.

En dan spreken we nog niet over het personeel: er mogen niet meer dan 52% Nederlandstaligen werken bij de NMBS, onafgezien van het aantal Vlaamse reizigers.

John Stufflebeam
20 december 2003, 00:13
Johan Corthouts
2003-06-13
De Financiële Morgen

Leuk artikel, maar kan je de VBO studie posten, of er een link naar plaatsen? Hans I heeft naar eigen zeggen de studie voor hem liggen, maar het lukt hem blijkbaar niet om dit te posten.

BCD
20 december 2003, 00:23
Johan Corthouts
2003-06-13
De Financiële Morgen

Leuk artikel, maar kan je de VBO studie posten, of er een link naar plaatsen? Hans I heeft naar eigen zeggen de studie voor hem liggen, maar het lukt hem blijkbaar niet om dit te posten.

Ja men vroeg me mijn bron wel die staat er bij.
Maar kijk ik zal lief zijn ik zal het www eens afzoeken naar die studie.

John Stufflebeam
20 december 2003, 00:39
Leuk artikel, maar kan je de VBO studie posten, of er een link naar plaatsen? Hans I heeft naar eigen zeggen de studie voor hem liggen, maar het lukt hem blijkbaar niet om dit te posten.

Ja men vroeg me mijn bron wel die staat er bij.
Maar kijk ik zal lief zijn ik zal het www eens afzoeken naar die studie.

Alvast bedankt.