PDA

View Full Version : Frankrijk en het Vlaams-Nationalisme


vulpes
14 januari 2007, 14:06
Uit betrouwbare, doch vertrouwelijke bron:

De Vlaams-nationalisten werden en worden gesteund door of minstens vanuit Frankrijk.

Het zijn gewoon handlangers van de Fransen omdat Frankrijk overal haar natuurlijke grenzen heeft bereikt behalve in het noorden.

Dat blijkt uit geheime documenten van de Franse senaat, zo heeft de B.U.B. vernomen.

Het was te denken: hoe kan een kleine minderheid anders zoveel herrie schoppen?

Kan u hogerstaande bevestigen?

Paracelsus
15 januari 2007, 16:11
Toen ik het eerst las vond ik het ook te zot om los te lopen. Maar toen ik het antwoord las van Cyrano dat de Fransen hun imperialistische neigingen lang niet kwijt zijn en hun oog hebben op Brussel in geval van splitsing, vind ik dat nog niet zo onmogelijk dat ze de situatie in ieder geval in de mot houden.

Al kan ik wel niet geloven dat het VB of de N-VA een "French Connection" heeft.

Hans Van de Cauter
15 januari 2007, 21:11
Kan u hogerstaande bevestigen?

Beste Vulpes,


Ik bevestig wat er staat.

Ik heb dit persoonlijk gehoord van een persoon die het kan weten, maar die geheim wil blijven. Een bewijs bezit ik niet, wel een sterk en onderbouwd vermoeden.

Het verwondert mij geenszins. Willens nillens spreiden de flaminganten van heden het Franse bedje. Dit is niet alleen een inciviek gedrag, maar het dient bovendien helemaal niet de belangen die ze willen dienen. In die zin is België de beste levensgarantie van "Vlaanderen" want de Franse honger is groter dan men denkt. Kijk maar naar de overname van een groot deel van de Belgische economie door Franse bedrijven (De Generale-Suez, GB-Carrefour, Arcelor, de Belgische stripwereld (Tintin, Robbedoes) etc.

vulpes
15 januari 2007, 21:22
Beste Vulpes,


Ik bevestig wat er staat.

Ik heb dit persoonlijk gehoord van een persoon die het kan weten, maar die geheim wil blijven. Een bewijs bezit ik niet, wel een sterk en onderbouwd vermoeden.

Het verwondert mij geenszins. Willens nillens spreiden de flaminganten van heden het Franse bedje. Dit is niet alleen een inciviek gedrag, maar het dient bovendien helemaal niet de belangen die ze willen dienen. In die zin is België de beste levensgarantie van "Vlaanderen" want de Franse honger is groter dan men denkt. Kijk maar naar de overname van een groot deel van de Belgische economie door Franse bedrijven (De Generale-Suez, GB-Carrefour, Arcelor, de Belgische stripwereld (Tintin, Robbedoes) etc.

Mag ik hieruit afleiden dat u van mening bent dat Frankrijk een oogje heeft op Vlaanderen en het tegen diens wil in, wil inlijven?

Hans Van de Cauter
15 januari 2007, 21:43
Zover zal het misschien niet komen, maar dat ze Brussel graag zouden willen, staat voor mij als een paal boven water.

Jaani_Dushman
16 januari 2007, 00:54
In die zin is België de beste levensgarantie van "Vlaanderen" want de Franse honger is groter dan men denkt. Kijk maar naar de overname van een groot deel van de Belgische economie door Franse bedrijven (De Generale-Suez, GB-Carrefour, Arcelor, de Belgische stripwereld (Tintin, Robbedoes) etc.Wat is uw mening dan over Albert Frère die de restanten van de Société verkocht aan "de Fransen"?

Hans Van de Cauter
17 januari 2007, 19:01
Ik kan niet oordelen in de plaats van Albert Frère, die vrij is om te verkopen aan wie hij wil.

Jan van den Berghe
17 januari 2007, 21:03
Ik kan niet oordelen in de plaats van Albert Frère, die vrij is om te verkopen aan wie hij wil.

Eigenlijk gaat de vraag niet over Albert Frère, maar wel over diens uitverkooppolitiek. Heeft u daar niets over te vertellen? Of juicht u de voortschrijdende opgang van de Fransen ten nadele van de Belgen in de Belgische economie een goede zaak? Of heeft u daar ook geen mening over?