PDA

View Full Version : Koopensnellers ook actief in Thailand


Nierika
14 januari 2007, 19:52
Man onthoofd voor winkel in Zuid-Thailand

In het zuiden van Thailand is een man onthoofd voor het oog van klanten in een theewinkel. Voordat de aanvaller het hoofd afsneed had hij twee schoten gelost op het slachtoffer, een kledingverkoper. De aanvaller, vermoedelijk een lid van een extremistische moslimgroep, stopte het hoofd vervolgens in een zak en liet die twee kilometer verder langs de weg achter.
Het is de vijfde keer in ruim twee weken dat in de zuidelijke provincie Narathiwat iemand werd onthoofd, al gebeurde dat niet eerder op klaarlichte dag. Zaterdag werden in de buurprovincie Pattani de onthoofde lijken gevonden van een migrantenechtpaar uit Laos.

Op 15 juni werd in Pattani het hoofd gevonden van een gepensioneerde boeddhistische leraar. En op 6 juni werd in de provincie Yala een boeddhistische plantagearbeider uit Thailand onthoofd. Op die dag bracht een delegatie van de Islamitische Conferentieorganisatie een bezoek aan de drie door geweld geplaagde provincies.

Narathiwat, Pattani en Yala grenzen aan Maleisië en hebben een overwegend islamitische bevolking, terwijl in de rest van Thailand de boeddhisten de meerderheid uitmaken. De moslims klagen al jaren over discriminatie en sinds er in januari vorig jaar een gewapende opstand uitbrak zijn 880 mensen omgekomen. In briefjes die bij sommige slachtoffers zijn gevonden zeggen de moordenaars wraak te nemen voor de onderdrukking van moslims. Maar volgens de Thaise autoriteiten zijn de aanslagen vooral bedoeld om de boeddhistische minderheid uit de drie provincies weg te jagen.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=dma22062005_017


Van Amerikanen, Joden en westerlingen in het algemeen wisten we het al. Sinds Kashmir weten we het ook van hindoes. Sinds Darfur weten we het ook al van zwarte Afrikanen. Van onthoofdingen in Indonesië kijken we ook al niet meer op, net zoals op de Filipijnen, maar daar gaat het om christenhonden. Dat boeddhisten nu ook al tot de slachtoffers behoren van de koppensnellers van de 21ste eeuw, dat moet nieuw zijn.

Wanneer gaan de leden van de religie van de vrede de eerste eskimo's snellen?

alharb
14 januari 2007, 20:04
Van Amerikanen, Joden en westerlingen in het algemeen wisten we het al. Sinds Kashmir weten we het ook van hindoes. Sinds Darfur weten we het ook al van zwarte Afrikanen. Van onthoofdingen in Indonesië kijken we ook al niet meer op, net zoals op de Filipijnen, maar daar gaat het om christenhonden. Dat boeddhisten nu ook al tot de slachtoffers behoren van de koppensnellers van de 21ste eeuw, dat moet nieuw zijn.

Wat mij in deze kwesties vooral opvalt, zijn de grote groepen gematigde moslims die tegen dit geweld betogen, evenals de overheden van islamitische landen, die telkens weer gaan bemiddelen en aandringen op een vreedzame oplossing.

Nierika
14 januari 2007, 20:08
Wat mij in deze kwesties vooral opvalt, zijn de grote groepen gematigde moslims die tegen dit geweld betogen, evenals de overheden van islamitische landen, die telkens weer gaan bemiddelen en aandringen op een vreedzame oplossing.
Waar?
Wanneer?
Ik heb wel wat betogingskes gezien na de rel met de cartoons en die met de paus, maar ik heb ze nog nooit op straat zien komen voor Darfur. Vast de schuld van de selectieve media...

alharb
14 januari 2007, 20:15
Vast de schuld van de selectieve media...
Ongetwijfeld. Aan het gebrek van het respecteren van de mensenrechten of het ontbreken van een democratische cultuur in de landen van herkomst zal het wel niet liggen. Ook vertoont de islam vooral geen imperialistische neigingen. ;-)

Nierika
14 januari 2007, 20:34
Thailand: 4 Boeddhisten vermoord

In het zuiden van Thailand hebben moslimsextremisten een beoddhistische man onthoofd en 3 andere vermoord.

In de regio woont een ruime meerderheid moslims. Extremisten strijden er voor onafhankelijkheid en eisen dat de boeddhisten vertrekken. De voorbije 3 jaar vermoordden ze al minstens 1900 boeddhisten, vooral monniken en leraars. Radicale moslims zien hen als collaborateurs van de Thaise regering.

Bron: Teletext vandaag.


Ook omtrent de coëxistentie van moslims met niet-moslims is er geen vuiltje aan de lucht, zoals steevast nergens ter wereld.

Ik vraag me af hoelang progressieve meutes in het westen die kanker nog gaan blijven verdedigen.

jurgen79
14 januari 2007, 20:37
Ik vraag me af hoelang progressieve meutes in het westen die kanker nog gaan blijven verdedigen.


Tot het te laat is...

kweekmans
15 januari 2007, 13:55
Ik vraag me af hoelang progressieve meutes in het westen die kanker nog gaan blijven verdedigen.

Een "progressieve meute" is volgens mij een contradictio in terminis.

Bierke
15 januari 2007, 16:18
Wat mij in deze kwesties vooral opvalt, zijn de grote groepen gematigde moslims die tegen dit geweld betogen, evenals de overheden van islamitische landen, die telkens weer gaan bemiddelen en aandringen op een vreedzame oplossing.

Lol dat noemt men schijnheiligheid, althans dat is de indruk die ik de laatste 5 jaar meer en meer krijg.

Online
15 januari 2007, 16:31
Nierika; Ik vraag me af hoelang progressieve meutes in het westen die kanker nog gaan blijven verdedigen.

Zolang er bij de verrijkenden stemmen te rapen vallen ...

kweekmans
16 januari 2007, 13:04
Zolang er bij de verrijkenden stemmen te rapen vallen ...

Verrijkenden is niet eens een Nederlands woord. Laat staan dat dit soort commentaren dan ook enige waarde heeft. Zelfs met een beetje goede wil zie ik daar geen enkele context in. Op wat slaat dat nu ?