PDA

View Full Version : Muziek Maken


Zyp
15 januari 2007, 13:18
Wie speelt er hier een instrument?
Heb je er een 'opleiding' voor gedaan, of gewoon wat lessen? niveau?
Wat speel je graag?
Speel je in een groepje?

ikzelf ben altijd gefacineerd geweest door muziek, en dan zeker zelf proberen muziek maken. Ik heb nooit een opleiding kunnen volgen. In de begin periode van de pc muziek ben ik nog veel bezig geweest met de zogenaamde 'trackers', of soms genoemde 'MODtrackers'. Later probeerde in cakewalk, fruityloops, ed. Maar daarmee ben ik gestopt sinds het allemaal zoveel geld kost.
Sinds iets meer dan een jaar heb ik nu een nieuwe muziek hobby, DRUM... ik volg geen lessen, het is niet de bedoeling om een nieuwe drum-Godheid te worden. Maar als er nog drummers op politics.be zitten, tips ALTIJD WELKOM.

-Drum :Yamaha DTXpress III
-geen opleiding, beginner
-Van Abba tot ZZ-top
-niet in een groepje


Wie weet groeit er ooit een 'Politics Music Band'...

exodus
15 januari 2007, 13:25
Ik speel gitaar, in een groepje.

Hier kan je twee liedjes van ons beluisteren:

http://www.myspace.com/alwaysfallenmetal

Ik heb het op mezelf geleerd, en af en toe eens een les gepakt van een gitarist.

Heftruck
15 januari 2007, 13:29
Ik speel gitaar, in een groepje.

Hier kan je twee liedjes van ons beluisteren:

http://www.myspace.com/alwaysfallenmetal

Ik heb het op mezelf geleerd, en af en toe eens een les gepakt van een gitarist.

De zanger heeft een zwaardere stem nodig. Meer grunten!

Voor de rest: :thumbsup:

nubian
15 januari 2007, 15:00
Ik volg momenteel piano-lessen mijn tweede jaar

Voodoo Child
15 januari 2007, 16:00
Ik speel/leer gitaar, allemaal zelf aangezien mijn schema absoluut geen ruimte laat voor lessen :(
geen groepje, ook geen tijd voor :(

Nynorsk
15 januari 2007, 16:14
Ik speel gitaar, in een groepje.

Hier kan je twee liedjes van ons beluisteren:

http://www.myspace.com/alwaysfallenmetal

Ik heb het op mezelf geleerd, en af en toe eens een les gepakt van een gitarist.

jij bent Jens, vermoed ik?

BigF
15 januari 2007, 16:27
Wie speelt er hier een instrument?
Heb je er een 'opleiding' voor gedaan, of gewoon wat lessen? niveau?
Wat speel je graag?
Speel je in een groepje?

ikzelf ben altijd gefacineerd geweest door muziek, en dan zeker zelf proberen muziek maken. Ik heb nooit een opleiding kunnen volgen. In de begin periode van de pc muziek ben ik nog veel bezig geweest met de zogenaamde 'trackers', of soms genoemde 'MODtrackers'. Later probeerde in cakewalk, fruityloops, ed. Maar daarmee ben ik gestopt sinds het allemaal zoveel geld kost.
Sinds iets meer dan een jaar heb ik nu een nieuwe muziek hobby, DRUM... ik volg geen lessen, het is niet de bedoeling om een nieuwe drum-Godheid te worden. Maar als er nog drummers op politics.be zitten, tips ALTIJD WELKOM.

-Drum :Yamaha DTXpress III
-geen opleiding, beginner
-Van Abba tot ZZ-top
-niet in een groepje


Wie weet groeit er ooit een 'Politics Music Band'...
ik tokkel al sinds mijn 16 zo'n beetje op gitaar maar ik breng er nog steeds niet veel van terecht.
Nummers naspelen is niet het probleem, er zelf ineen steken des te meer.

Ooit in 2 (cover)groepjes gezeten, lang geleden, en toen speelden we of het hardere materiaal; Metallica, Suicidal Tendencies, Testament en die dingen of gewoon popnummers (Cranberries, K's Choice, De Mens,...).

Heel leuk allemaal maar steeds grote problemen om een voltallige repetitie bijeen te krijgen.

Nu tegenwoordig amuseer ik me thuis met Garageband waar ik een bas en een drumlijn laat lopen en er dan overheen speel. Computer werkt dan ook als gitaarversterker, dus geen gesleur met allerlei pedalen en versterkers.
En dat is ook leuk.

P.s Tip voor Windows-gitaristen; Guitar Pro (http://www.guitar-pro.com/en/index.php) is fantastische gitaarsoftware! Eigenlijk een must voor elke gitarist en dus elke cent waard.

BigF
15 januari 2007, 16:31
De zanger heeft een zwaardere stem nodig. Meer grunten!

Voor de rest: :thumbsup:
Helemaal mee eens, en den drummer is goed maar hij mag dat niet te nadrukkelijk laten merken. Laat 'em eens wat meer recht-toe-recht-aan meppen, minder riedeltjes tussendoor.

Eigenlijk geldt dat meer recht-toe-recht-aan een beetje voor heel de groep. Maak het niet te ingewikkeld.

Maar voor de rest; goe bezig! :cheer:

Voodoo Child
15 januari 2007, 16:31
ik tokkel al sinds mijn 16 zo'n beetje op gitaar maar ik breng er nog steeds niet veel van terecht.
Nummers naspelen is niet het probleem, er zelf ineen steken des te meer.

Ooit in 2 (cover)groepjes gezeten, lang geleden, en toen speelden we of het hardere materiaal; Metallica, Suicidal Tendencies, Testament en die dingen of gewoon popnummers (Cranberries, K's Choice, De Mens,...).

Heel leuk allemaal maar steeds grote problemen om een voltallige repetitie bijeen te krijgen.

Nu tegenwoordig amuseer ik me thuis met Garageband waar ik een bas en een drumlijn laat lopen en er dan overheen speel. Computer werkt dan ook als gitaarversterker, dus geen gesleur met allerlei pedalen en versterkers.
En dat is ook leuk.

P.s Tip voor Windows-gitaristen; Guitar Pro (http://www.guitar-pro.com/en/index.php) is fantastische gitaarsoftware! Eigenlijk een must voor elke gitarist en dus elke cent waard.
Is dat dan met zone line6 ingang op u pc ?

BigF
15 januari 2007, 16:34
Is dat dan met zone line6 ingang op u pc ?
nee, guitar pro gebruikt gewoon de audio-ingang van je pc waar je je gitaar rechtstreeks inplugt.
Maar als je ne Line6 hebt kan je die beter het versterkersgedeelte voor zich laten nemen (die is er per slot van rekening voor gemaakt) en die uitgang inpluggen in de ingang van je pc.
Maar in principe kan je guitar pro ook gebruiken om een gitaarversterker te simuleren op pc.

Zwartengeel
15 januari 2007, 16:56
Gezien mijn latent gebrek aan podiumuitstraling ben ik nooit zelf aan muziek maken begonnen - en overweeg ik evenmin een al even weinig lucratieve loopbaan in de politiek. :-P

Om dit alles toch wat te compenseren gezien mijn liefde voor muziek, ben ik uiteindelijk begonnen met voor diverse blaadjes en bladen te schrijven over muziek (artiesten interviewen, cd's en concerten bespreken), wat ik ondertussen toch al een kleine twaalf jaar doe.

illwill
15 januari 2007, 17:01
Wie speelt er hier een instrument?
Heb je er een 'opleiding' voor gedaan, of gewoon wat lessen? niveau?
Wat speel je graag?
Speel je in een groepje?

ikzelf ben altijd gefacineerd geweest door muziek, en dan zeker zelf proberen muziek maken. Ik heb nooit een opleiding kunnen volgen. In de begin periode van de pc muziek ben ik nog veel bezig geweest met de zogenaamde 'trackers', of soms genoemde 'MODtrackers'. Later probeerde in cakewalk, fruityloops, ed. Maar daarmee ben ik gestopt sinds het allemaal zoveel geld kost.
Sinds iets meer dan een jaar heb ik nu een nieuwe muziek hobby, DRUM... ik volg geen lessen, het is niet de bedoeling om een nieuwe drum-Godheid te worden. Maar als er nog drummers op politics.be zitten, tips ALTIJD WELKOM.

-Drum :Yamaha DTXpress III
-geen opleiding, beginner
-Van Abba tot ZZ-top
-niet in een groepje


Wie weet groeit er ooit een 'Politics Music Band'...

Haal reason van het net af en amuzeer je daarmee eventueel. Momenteel zowat het meest gesofisticeerde software pakket dat er is om muziek te maken. 1 "min" punt, het is zo uitgebreid en er zit volgens mij ook gewoonweg alles in waardoor het heel veel tijd kost om het te leren. Niet simpel, je krijgt dan ook gewoon alles voor je geschotelt van toestellen die je in een echte studio kunt krijgen.

ekskimo
15 januari 2007, 18:39
Ik speel 10jaar dwarsfluit (ik heb 3jaar les gevolgd)
ik ben nu mezelf gitaar aant aanleren
en voor mijn opleiding moet ik piano leren
k heb lang in een harmonie gezeten
en nu zit ik in de folkband van school :-)

Zyp
16 januari 2007, 12:14
ik tokkel al sinds mijn 16 zo'n beetje op gitaar maar ik breng er nog steeds niet veel van terecht.
Nummers naspelen is niet het probleem, er zelf ineen steken des te meer.

Ooit in 2 (cover)groepjes gezeten, lang geleden, en toen speelden we of het hardere materiaal; Metallica, Suicidal Tendencies, Testament en die dingen of gewoon popnummers (Cranberries, K's Choice, De Mens,...).

Heel leuk allemaal maar steeds grote problemen om een voltallige repetitie bijeen te krijgen.

Nu tegenwoordig amuseer ik me thuis met Garageband waar ik een bas en een drumlijn laat lopen en er dan overheen speel. Computer werkt dan ook als gitaarversterker, dus geen gesleur met allerlei pedalen en versterkers.
En dat is ook leuk.

P.s Tip voor Windows-gitaristen; Guitar Pro (http://www.guitar-pro.com/en/index.php) is fantastische gitaarsoftware! Eigenlijk een must voor elke gitarist en dus elke cent waard.

ik doe dus net het omgekeerde....

Ik laat m'n mp3 player lopen met een song en speel mee, of rip een midi van z'n drum lijn en gebruik dat. Dat is wel een beetje een probleem als je wil leren drummen.
Je kan op het internet -zelfs gratis- drum loops, drumcomputer emu's, etc vinden, waar veel muzikanten op kunnen spelen. Je kan van iedere song tegenwoordig een karaoke versie vinden zodat je zelf lustig kan meezingen.
Ik zoek me te pletter naar songs zonder drum, maar verder dan wat midi kom ik niet. "leer"-liedjes waar de drum speciaal werd weggelaten kan ik maar niet vinden. Bestaan ze zelfs? speciale cd's of zo?

StevenNr1
16 januari 2007, 12:20
Haal reason van het net af en amuzeer je daarmee eventueel. Momenteel zowat het meest gesofisticeerde software pakket dat er is om muziek te maken. 1 "min" punt, het is zo uitgebreid en er zit volgens mij ook gewoonweg alles in waardoor het heel veel tijd kost om het te leren. Niet simpel, je krijgt dan ook gewoon alles voor je geschotelt van toestellen die je in een echte studio kunt krijgen.Inderdaad, heb dat ooit eens geprobeerd en het na vijf minuten opgegeven (ik begon te flashen van al die schermkes en ik ga nu geen heelder boeken lezen om een beetje op de PC met muziek te 'spelen'.)
Af en toe probeer ik wel eens 'techno' te maken met Techno eJay, ge zou denken dat dat simpele muziek is maar om echt iets goed te krijgen moet ge toch ook nog wel wa tijd investeren eigenlijk.
Verder heb ik ooit gitaar gespeeld, zeer leuk maar om één of andere reden pak ik ze nooit meer vast.

Zyp
16 januari 2007, 12:22
Ik speel gitaar, in een groepje.

Hier kan je twee liedjes van ons beluisteren:

http://www.myspace.com/alwaysfallenmetal

Ik heb het op mezelf geleerd, en af en toe eens een les gepakt van een gitarist.

Het is niet direct mijn stijl (beetje te hevig), maar dit klinkt wel goed.
Misschien iets meer "lijn" in de songs. Liedjes met duidelijke tempo/drum verschillen kunnen uitermate mooi zijn, maar de verschillen mogen wat minder snel afwisselen en misschien wat meer een "vaster" patroon 'volgen'.

Maar bon, ik ben geen kennen van dit gerne, verre van... And... I'm only 1 man... toch knap gemaakt.

Tegenover jullie drummer voel ik mij ZOOO lullig in m'n pogingen... lol

Zijne Heerlijkheid
16 januari 2007, 12:22
jij bent Jens, vermoed ik?

Echt (http://www.myspace.com/exodus82)? :-)