PDA

View Full Version : Executie Saddam's halfbroer: een schande!


circe
15 januari 2007, 13:56
Bij de ophanging van Barzan Ibrahim al-Tikriti, de halfbroer van Saddam Hoessein, is diens hoofd van de romp gerukt.


Het blijkbaar niet zorgvuldig toepassen van de zogenaamde Hangman's table (http://www.richard.clark32.btinternet.co.uk/hanging2.html#table) heeft er toe geleid dat het hoofd van Saddam's halfbroer werd afgerukt bij executie.

De latere versie van deze tabel corrigeert de lengte die de veroordeelde moet vallen a.d.h.v. gegevens als leeftijd, geslacht, lichamelijke conditie en postuur.

Hoewel het bericht van de onthoofding al lang op o.a de RTL nieuwssite/ teletekst stond wist het Staatsjournaal van 9.30 nog te vermelden 'dat er tot nu toe geen bijzonderheden bekend zijn'.

Hoofd halfbroer Saddam afgerukt bij executie (http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/01_januari/15/buitenland/0115_0905_Hoofd_broer_Saddam_eraf.xml)

Lees meer: The process of judicial hanging (http://www.richard.clark32.btinternet.co.uk/hanging2.html)

Ive De Beckker
15 januari 2007, 23:03
Een schande.
Nogmaals een gemiste kans voor Irak.

circe
16 januari 2007, 09:00
Ik ben tegen de doodstraf omwille van de simpele reden dat men van een staatsambtenaar dan verwacht en ermee akkoord gaat dat hijzelf een moordenaar wordt. Niks meer, niks minder.

Vele criminelen gun ik niet meer dat ze kunnen blijven verderleven hoor. Alleen wens ik niemand de taak te geven die criminelen van het leven te beroven. (ikzelf betrap me erop dat ik me excuseer als ik een ambetante vlieg doodsla).
Ik ben evenmin "menslievend" in die zin dat ik vb. Dutroux graag 24/24 met de regelmaat van de klok én voor de rest van zijn leven kindergehuil in zijn cel wil gunnen. (de ouders van zijn slachtoffers zullen dit ook levenslang 24/24 ongewild horen).



Wat me stoort in deze Iraakse executies is dat men er zelfs niet in slaagt om het een klein beetje humaan te maken. (re: filmpjes van Saddam's vernedering, ophanging met verlies van hoofd).

ALS je het dan als staat toch doet (doodstraf), doe het dan even netjes aub.

Anna List
16 januari 2007, 09:39
wat een ijzig barbaars regime ... dat is nog eens wat anders dan op een beschaafde manier oorlogsmisdadigers ophangen aan een koperdraad ...

Martini
16 januari 2007, 11:01
Ik ben tegen de doodstraf omwille van de simpele reden dat men van een staatsambtenaar dan verwacht en ermee akkoord gaat dat hijzelf een moordenaar wordt. Niks meer, niks minder.

Er zullen vast genoeg mensen zijn die op vrijwillige basis als beul willen fungeren; geen ambtenaar hoeft tegen zijn wil hiertoe gedwongen te worden, me dunkt.

circe
16 januari 2007, 11:09
Het gaat hem niet over al of niet gedwongen worden; het gaat hem erover dat je van een medemens verwacht dat die een moord zal plegen.

C uit W
16 januari 2007, 11:27
Het gaat hem niet over al of niet gedwongen worden; het gaat hem erover dat je van een medemens verwacht dat die een moord zal plegen.
Deelt u die afkeer dan ook over het leger? Of over politieagenten die moeten ingrijpen?

Anna List
16 januari 2007, 11:27
sinds wanneer is een gerechtelijk uitgesproken straf als doodstraf een moord ?

is een gevangenisstraf dan ook een gijzeling ?
een boete diefstal ?
een verbale terechtwijzing een inbreuk op uw persoon ?

Anna List
16 januari 2007, 11:30
dit topic is dubbel, het bestaat al in k&k, waar anders ?! ;-)

circe
16 januari 2007, 12:20
Deelt u die afkeer dan ook over het leger? Of over politieagenten die moeten ingrijpen?

zowel leger als politie zie ik enkel als vorm van zelfverdediging indien ze mensen doden. Niet als vorm van straf.

circe
16 januari 2007, 12:22
sinds wanneer is een gerechtelijk uitgesproken straf als doodstraf een moord ?

is een gevangenisstraf dan ook een gijzeling ?
een boete diefstal ?
een verbale terechtwijzing een inbreuk op uw persoon ?

Je hebt een punt, maar iemand koelbloedig van het leven benemen als "straf" lijkt me er net iets over.

Niet voor niks duwen ze ginder in de States met DRIE man op DRIE verschillende knopjes zodat niemand weet wie de dodelijke injectie toedient. Hetzelfde geldt voor doodstraf door een vuurpeleton: dit is ook specifiek ingesteld om niet één persoon zich verplicht te voelen te moorden (terwijl één nekschot in feite veel efficienter is).

C uit W
16 januari 2007, 12:33
zowel leger als politie zie ik enkel als vorm van zelfverdediging indien ze mensen doden. Niet als vorm van straf.
Ik zie de doodstraf ook als een vorm van zelfverdediging.

illwill
16 januari 2007, 12:39
Het is een goede zaak, punt.

Raven
16 januari 2007, 13:03
hypocriete, onwetende Belgen!

Nu gaan ze hier eventjes de verdediging gaan opnemen van een veroordeelde zak die aan de basis heeft gestaan van een jarenlang terreurbewind dat honderdduizenden het leven heeft gekost. Om nog te zwijgen van de miljoenen die in doodsangsten moesten leven.

Al was hij gegooid van een toren met een touw aan z'n nek, waarna z'n karkas aan de gieren werd gegeven, het zou nog steeds "gerechtigheid" in z'n zuiverste vorm zijn.

Ze leren het hier niet hé, om de soevereiniteit van het Nieuwe Irak te respecteren, en dus hun beslissingen niet te bekritiseren "omdat ze het hier in't Westen denken beter te weten".

Raven
16 januari 2007, 13:07
Een schande.
Nogmaals een gemiste kans voor Irak.

Uw decadente Westerse waarden niet gaan opdringen, hé moat.

En welke kans zou er nu gemist zijn? De kans dat die gast zou vrijkomen ofzo?

Het Saddam tijdperk van sunni-dominatie over de shia meerderheid is nu afgesloten. Enkel als de restanten van dat regime in de grond steken, is vrede mogelijk.

largo_w
16 januari 2007, 13:11
hypocriete, onwetende Belgen!

Nu gaan ze hier eventjes de verdediging gaan opnemen van een veroordeelde zak die aan de basis heeft gestaan van een jarenlang terreurbewind dat honderdduizenden het leven heeft gekost. Om nog te zwijgen van de miljoenen die in doodsangsten moesten leven.

Al was hij gegooid van een toren met een touw aan z'n nek, waarna z'n karkas aan de gieren werd gegeven, het zou nog steeds "gerechtigheid" in z'n zuiverste vorm zijn.

Ze leren het hier niet hé, om de soevereiniteit van het Nieuwe Irak te respecteren, en dus hun beslissingen niet te bekritiseren "omdat ze het hier in't Westen denken beter te weten".

Wat dat allemaal betreft heel goed maar toch blijf ik principieel tegen de doodstraf!
Trouwens da vies manneke laten creperen in een kelder ergens was veel effectiever geweest...

Enter
16 januari 2007, 13:32
Het resultaat is wel hetzelfde. Hij is dood.

illwill
16 januari 2007, 13:37
Wat dat allemaal betreft heel goed maar toch blijf ik principieel tegen de doodstraf!
Trouwens da vies manneke laten creperen in een kelder ergens was veel effectiever geweest...

Dus je bent voor foltering? Liever iemand laten creperen dan hem van zijn leiden verlossen...wie is er nu het meest humaan?

largo_w
16 januari 2007, 13:50
Dus je bent voor foltering? Liever iemand laten creperen dan hem van zijn leiden verlossen...wie is er nu het meest humaan?

Wie heeft het over foltering?
Nuja hem af en toe de reflectie van wat hij gedaan heeft opdringen zou soms wel geen kwaad kunnen misschien...
Wie heeft het hier over humaan zijn? Ik stel gewoon dat ik principieel tegen de doodstraf ben...
Heeft u al eens gestoken geweest door een schroevendraaier of iets dergelijks? Uw familie in een massagraf zien verdwijnen?...
Ik heb het niet over humaniteit!

Van zijn leiden verlossen? Er een martelaar van maken? Ben ik ook tegen... In de douche met de rest van de criminelen en hem laten slinken tot het hoopje ellende dat hij echt is!

Waarom geen doodstraf is de vraag dan natuurlijk... Omdat de moordenaar van een moordenaar ook een moordenaar is!

Griffin
16 januari 2007, 13:51
De doodstraf was de minst pijnvolle oplossing voor Saddam. Ik had liever gezien dat men hem levenslang gevangen gezet had. En dan niet op Elba ofzo eh.

Anna List
16 januari 2007, 13:54
De doodstraf was de minst pijnvolle oplossing voor Saddam. Ik had liever gezien dat men hem levenslang gevangen gezet had. En dan niet op Elba ofzo eh.

had je 'm nog graag zien terugkomen en een triomftocht houden door het Midden Oosten of zo, nu je toch verwijst naar Elba ...

Raven
16 januari 2007, 14:01
De doodstraf was de minst pijnvolle oplossing voor Saddam.

Ik denk niet dat je er zo over zou denken, als je uw eigen strop ziet hangen.

De doodstraf was de minst pijnvolle oplossing, voor het iraakse volk. Vergeet niet dat velen zo schrik hadden van die gast, dat louter de gevangenis zitten, niet genoeg was om de meesten te overtuigen dat Saddam niet zou terugkomen.

Vergeet niet dat Saddam zogezegd al eens verslagen was bij de eerste golfoorlog, om daarna z'n comeback te maken en nog verschillende keren erger is beginnen optreden tegen de shia's.

Dat de doodstraf verwerpelijk zou zijn kan uw mening zijn. En die respecteer ik. Is het zoveel gevraagd dat men dan de mening respecteerd dat die gast moest hangen!? Op welke basis zit men nu eigenlijk de Iraakse voltrekking van de doodstraf af te keuren? Dat de mening van de Westerlingen méér waard is dan die van de Irakezen?

largo_w
16 januari 2007, 14:04
Op welke basis zit men nu eigenlijk de Iraakse voltrekking van de doodstraf af te keuren?

Deze mening kan ik ook wel delen eigenlijk... Wij hebben niet te beslissen of het correct is of niet...
Wel mogen we onze mening zeggen dat verschilt wel!

illwill
16 januari 2007, 14:05
Wie heeft het over foltering?
Nuja hem af en toe de reflectie van wat hij gedaan heeft opdringen zou soms wel geen kwaad kunnen misschien...
Wie heeft het hier over humaan zijn? Ik stel gewoon dat ik principieel tegen de doodstraf ben...
Heeft u al eens gestoken geweest door een schroevendraaier of iets dergelijks? Uw familie in een massagraf zien verdwijnen?...
Ik heb het niet over humaniteit!

Van zijn leiden verlossen? Er een martelaar van maken? Ben ik ook tegen... In de douche met de rest van de criminelen en hem laten slinken tot het hoopje ellende dat hij echt is!

Waarom geen doodstraf is de vraag dan natuurlijk... Omdat de moordenaar van een moordenaar ook een moordenaar is!

Jij zegt dit. Je zegt langs de ene kant dat je tegen de doodstraf bent en dat je hem liever zou willen zien creperen. Awel iemand opzettelijk laten creperen is hetzelfde als folteren é. Dus je bent voor folteren...dus wie is er het meest humane dan?

Dat laten sterven als martelaar...pff, die titel mag hij hebben. Wat ben je met die titel las je dood bent...kan me geen bal schelen.

john bell hood
16 januari 2007, 14:07
Een executie mag gerust brutaal zijn;de feiten waarvoor de straf wordt toegepast wordt zijn dat immers ook.

largo_w
16 januari 2007, 14:12
Jij zegt dit. Je zegt langs de ene kant dat je tegen de doodstraf bent en dat je hem liever zou willen zien creperen. Awel iemand opzettelijk laten creperen is hetzelfde als folteren é. Dus je bent voor folteren...dus wie is er het meest humane dan?

Dat laten sterven als martelaar...pff, die titel mag hij hebben. Wat ben je met die titel las je dood bent...kan me geen bal schelen.

Ik spreek niet over de HUMANE kant van de zaak... (kan u niet goed lezen?)

Ook foltering was niet direct wat ik in gedachte had... Maar noem het zoals u zelf wilt...

tsjah...

illwill
16 januari 2007, 14:44
Ik spreek niet over de HUMANE kant van de zaak... (kan u niet goed lezen?)

Ook foltering was niet direct wat ik in gedachte had... Maar noem het zoals u zelf wilt...

tsjah...

Omdat jij er niet over spreekt mag ik er ook niet over spreken?

Waaronder valt volgens jou opzettelijk laten creperen dan, als het niet onder folteren past?

parcifal
16 januari 2007, 14:53
Ik spreek niet over de HUMANE kant van de zaak... (kan u niet goed lezen?)

tsjah...

Tsjah, inderdaad.

Anna List
16 januari 2007, 14:56
Tsjah, inderdaad.

dat was Iran

largo_w
16 januari 2007, 14:56
Omdat jij er niet over spreekt mag ik er ook niet over spreken?

Waaronder valt volgens jou opzettelijk laten creperen dan, als het niet onder folteren past?

Maar us sprak niet in uw naam maar in de mijne dus ik reageer daarop!

Ik dacht even aan "een gevangenisstraf uitzetten" nu ik kan me vergissen...

largo_w
16 januari 2007, 14:57
Tsjah, inderdaad.

:?

illwill
16 januari 2007, 15:14
Maar us sprak niet in uw naam maar in de mijne dus ik reageer daarop!

Ik dacht even aan "een gevangenisstraf uitzetten" nu ik kan me vergissen...

Ik sprak in u naam? Onzin, ik stelde je een vraag.

Je dnekt nu, maar je zei daarstraks dat je hem liever zou zien creperen in een cel...dus opnieuw wat is opzettelijk iemand laten creperen, niet folteren?

illwill
16 januari 2007, 15:15
Wat dat allemaal betreft heel goed maar toch blijf ik principieel tegen de doodstraf!
Trouwens da vies manneke laten creperen in een kelder ergens was veel effectiever geweest...

Niet ik die in jou naam sprak, gewoon jou woorden.

parcifal
16 januari 2007, 15:19
:?

;-)

largo_w
16 januari 2007, 15:43
Ik sprak in u naam? Onzin, ik stelde je een vraag.

Dus je bent voor foltering? (retorische vraag)
(+antwoord) Liever iemand laten creperen dan hem van zijn leiden verlossen...

jij bent mij een logische jongen zeg :roll:

Je denkt nu, maar je zei daarstraks dat je hem liever zou zien creperen in een cel...dus opnieuw wat is opzettelijk iemand laten creperen, niet folteren?

Laat die in een kelder ergens rustig vergaan is dat foltering? Tsjah...
Dan ben ik voor foltering!

Het interesseert me werkelijk niet hoe u het noemt...

Trouwens ik sprak alleen over wat het effectiefste was geweest en dat is volgens mij hem laten vergaan... Als ik u was zou ik vlug eens googelen om te zien wat die man allemaal op zijn naam heeft staan...

illwill
16 januari 2007, 16:10
Het interesseert me werkelijk niet hoe u het noemt...

Trouwens ik sprak alleen over wat het effectiefste was geweest en dat is volgens mij hem laten vergaan... Als ik u was zou ik vlug eens googelen om te zien wat die man allemaal op zijn naam heeft staan...

Ik heb nergens gevraagt dat het u wat interesseert wat ik het noem, ik vraag aan jou voor de 100 ste keer waar jij het onder verstaat. Je kan toch lezen é. Is nu gewoon op een vraag antwoorden zo moeilijk? Miljaar :roll:

Ik weet ongeveer wat hij op zijn naam heeft staan, wat er met hem zou gebeurt zijn of niet laat mij koud, ik ben blij dat hij weg is en dat hij dan ook geen geld meer kost. Indien hij zou gefolterd zijn geweest had ik er ook niet om gekraaid hoor.

Ozymandias
16 januari 2007, 16:22
Is het zoveel gevraagd dat men dan de mening respecteert dat die gast moest hangen!? Op welke basis zit men nu eigenlijk de Iraakse voltrekking van de doodstraf af te keuren? Dat de mening van de Westerlingen méér waard is dan die van de Irakezen?

Ten eerste stel je dat we ons moeten neerleggen bij de wil van het Iraakse volk. Als we dat niet doen, zeg je dat "wij" vinden dat de mening van Westerlingen meer waard is dan die van Irakezen. Dat klopt niet. Ik behoud mij het recht het niet eens te zijn met om het even welk volk.
Ik ben tegen de doodstraf, voor om het even wie.
Ten tweede lijk je er enorm van overtuigd dat dit "de wil van het Iraakse volk is", dat dit een uiting is van "Het Nieuwe Irak". Is het niet eerder de wil van een Amerikaanse president ? Het was een schijnrechtszaak. Je zal me niet horen zeggen dat Saddam niet schuldig is aan vreselijkheden, maar dit was een schijnrechtszaak. Te beginnen met het feit dat de rechtbank was ingericht door de bezettende macht. Dat is tegen het internationaal recht. Hoe kan je dan zo vast verklaren dat dit een uiting is van het Nieuwe Irak ?

largo_w
16 januari 2007, 16:29
Ik heb nergens gevraagt dat het u wat interesseert wat ik het noem, ik vraag aan jou voor de 100 ste keer waar jij het onder verstaat. Je kan toch lezen é. Is nu gewoon op een vraag antwoorden zo moeilijk? Miljaar :roll:

Ik weet ongeveer wat hij op zijn naam heeft staan, wat er met hem zou gebeurt zijn of niet laat mij koud, ik ben blij dat hij weg is en dat hij dan ook geen geld meer kost. Indien hij zou gefolterd zijn geweest had ik er ook niet om gekraaid hoor.

Neem jezelf niet zo au serieus u heeft juist niks gedaan...:roll:

illwill
16 januari 2007, 16:49
Neem jezelf niet zo au serieus u heeft juist niks gedaan...:roll:

Antwoorden is dus toch te moeilijk, zegt genoeg.

Herr Flick
16 januari 2007, 16:55
Bij de ophanging van Barzan Ibrahim al-Tikriti, de halfbroer van Saddam Hoessein, is diens hoofd van de romp gerukt.


Het blijkbaar niet zorgvuldig toepassen van de zogenaamde Hangman's table (http://www.richard.clark32.btinternet.co.uk/hanging2.html#table) heeft er toe geleid dat het hoofd van Saddam's halfbroer werd afgerukt bij executie.

De latere versie van deze tabel corrigeert de lengte die de veroordeelde moet vallen a.d.h.v. gegevens als leeftijd, geslacht, lichamelijke conditie en postuur.

Hoewel het bericht van de onthoofding al lang op o.a de RTL nieuwssite/ teletekst stond wist het Staatsjournaal van 9.30 nog te vermelden 'dat er tot nu toe geen bijzonderheden bekend zijn'.

Hoofd halfbroer Saddam afgerukt bij executie (http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/01_januari/15/buitenland/0115_0905_Hoofd_broer_Saddam_eraf.xml)

Lees meer: The process of judicial hanging (http://www.richard.clark32.btinternet.co.uk/hanging2.html)

Hoe wreed het ook mag klinken, het is beter voor die gast, dat zijn hoofd er bijna afgerukt werd, dan dat zijn val te kort was en zijn nek niet zou gebroken hebben... want in dat geval is het nog pijnlijker, ... dan hangt ge langzaam te stikken , nu was het knip en gedaan.

Herr Flick
16 januari 2007, 16:58
Ik ben tegen de doodstraf omwille van de simpele reden dat men van een staatsambtenaar dan verwacht en ermee akkoord gaat dat hijzelf een moordenaar wordt. Niks meer, niks minder.

Vele criminelen gun ik niet meer dat ze kunnen blijven verderleven hoor. Alleen wens ik niemand de taak te geven die criminelen van het leven te beroven. (ikzelf betrap me erop dat ik me excuseer als ik een ambetante vlieg doodsla).
Ik ben evenmin "menslievend" in die zin dat ik vb. Dutroux graag 24/24 met de regelmaat van de klok én voor de rest van zijn leven kindergehuil in zijn cel wil gunnen. (de ouders van zijn slachtoffers zullen dit ook levenslang 24/24 ongewild horen).


Ik kan u volgen, daarom, geef ze zelf de keuze, een pistool met 1 kogel of een gifpil of strop in hun cel, ...

Of

levenslang, in een kot, ... opgesloten, 1 keer per dag een uurke buiten, en oppassen als ge u bukt voor uw stukske zeep...

Zoals die gast die hem opgehangen heeft, gisteren, die da manneke daar vermoord had.




Wat me stoort in deze Iraakse executies is dat men er zelfs niet in slaagt om het een klein beetje humaan te maken. (re: filmpjes van Saddam's vernedering, ophanging met verlies van hoofd).

ALS je het dan als staat toch doet (doodstraf), doe het dan even netjes aub.

Herr Flick
16 januari 2007, 17:05
Het gaat hem niet over al of niet gedwongen worden; het gaat hem erover dat je van een medemens verwacht dat die een moord zal plegen.


Uiteindelijk is dat in zo'n gevallen pure business, hé, ok het zijn mensenlevens, maar wat hebben die goorlappen zelf nie uitgestoken, ... opgehangen worden is nog een heel propere oplossing, ...

Voor zo'n figuren te executeren vind ge volk genoeg, zelf moest ge er geld voor vragen zouden ze nog staan aan te schuiven om op de knop te duwen, of aan de hendel te trekken.

Stel u voor dat ge den Dutroux moet executeren en een beul, zoekt, veel moeite gade daar nie voor moeten doen, behalve als het misschien echt bloederig wordt.

Wat men bij een executiepeleton overigens doet, is in een geweer een blanke patroon stoppen, zodat ge altijd kunt terugvallen op het feit, hé ik heb hem misschien toch nog nie gedood... (Kans van 1 op ... )

largo_w
16 januari 2007, 17:09
Antwoorden is dus toch te moeilijk, zegt genoeg *knip*.

jep :lol:

Het kan vast ook zonder persoonlijk gescheld.

mvg,
Arnold.

Herr Flick
16 januari 2007, 17:10
Uw decadente Westerse waarden niet gaan opdringen, hé moat.

En welke kans zou er nu gemist zijn? De kans dat die gast zou vrijkomen ofzo?

Het Saddam tijdperk van sunni-dominatie over de shia meerderheid is nu afgesloten. Enkel als de restanten van dat regime in de grond steken, is vrede mogelijk.

Ik kan u nie anders dan gelijk geven, mensen moeten inderdaad beginnen beseffen dat ze bepaalde zaken in bepaalde culturen nu eenmaal anders oplossen. Wij kunnen daar tegen zijn, natuurlijk en dat barbaars vinden, maar moest mijn halve familie door S Hoesein en zijn sadistisch clubje zijn vermoord, dan zou ik die smeerlap ook het liefst van al aan de beesten uit zijn eigen dierentuin voederen.

john bell hood
16 januari 2007, 17:18
Ten eerste stel je dat we ons moeten neerleggen bij de wil van het Iraakse volk. Als we dat niet doen, zeg je dat "wij" vinden dat de mening van Westerlingen meer waard is dan die van Irakezen. Dat klopt niet. Ik behoud mij het recht het niet eens te zijn met om het even welk volk.
Ik ben tegen de doodstraf, voor om het even wie.
Ten tweede lijk je er enorm van overtuigd dat dit "de wil van het Iraakse volk is", dat dit een uiting is van "Het Nieuwe Irak". Is het niet eerder de wil van een Amerikaanse president ? Het was een schijnrechtszaak. Je zal me niet horen zeggen dat Saddam niet schuldig is aan vreselijkheden, maar dit was een schijnrechtszaak. Te beginnen met het feit dat de rechtbank was ingericht door de bezettende macht. Dat is tegen het internationaal recht. Hoe kan je dan zo vast verklaren dat dit een uiting is van het Nieuwe Irak ?
De rechtbank is ingericht door de gekozen regering.Irak is niet meer bezet.Als ge niet wil begrijpen waarom de meerderheid van sjiïeten en koerden deze executie goedkeurt dan weet ik het ook niet meer.

deryz
16 januari 2007, 22:46
Bij de ophanging van Barzan Ibrahim al-Tikriti, de halfbroer van Saddam Hoessein, is diens hoofd van de romp gerukt.


Het blijkbaar niet zorgvuldig toepassen van de zogenaamde Hangman's table (http://www.richard.clark32.btinternet.co.uk/hanging2.html#table) heeft er toe geleid dat het hoofd van Saddam's halfbroer werd afgerukt bij executie.

De latere versie van deze tabel corrigeert de lengte die de veroordeelde moet vallen a.d.h.v. gegevens als leeftijd, geslacht, lichamelijke conditie en postuur.

Hoewel het bericht van de onthoofding al lang op o.a de RTL nieuwssite/ teletekst stond wist het Staatsjournaal van 9.30 nog te vermelden 'dat er tot nu toe geen bijzonderheden bekend zijn'.

Hoofd halfbroer Saddam afgerukt bij executie (http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/01_januari/15/buitenland/0115_0905_Hoofd_broer_Saddam_eraf.xml)

Lees meer: The process of judicial hanging (http://www.richard.clark32.btinternet.co.uk/hanging2.html)
er is zelfs al een foto van het ongelukkige incident ( te vinden op zattevrienden.be)

Ive De Beckker
16 januari 2007, 22:47
De rechtbank is ingericht door de gekozen regering.Irak is niet meer bezet.Als ge niet wil begrijpen waarom de meerderheid van sjiïeten en koerden deze executie goedkeurt dan weet ik het ook niet meer.

Kom kom, je weet dat de amerikanen de plak zwaaien in Irak.
De Irakezen hebben zelf niets te zeggen.

deryz
16 januari 2007, 22:49
Kom kom, je weet dat de amerikanen de plak zwaaien in Irak.
De Irakezen hebben zelf niets te zeggen.
democratische verkiezingen vergeten? met een democratisch verkozen regering?

Bazilfunk
16 januari 2007, 22:55
Het is een dikke schande om saddam en die anderen op te hangen in het Irak zoals het er nu uitziet. Ook al was hij een gruwelijk man onder zijn beleid is het land tenminste niet zo diep gezakt als het nu is.

Herr Flick
17 januari 2007, 07:34
Het is een dikke schande om saddam en die anderen op te hangen in het Irak zoals het er nu uitziet. Ook al was hij een gruwelijk man onder zijn beleid is het land tenminste niet zo diep gezakt als het nu is.


Ah ja omdat ze allemaal schrik hadden van hem, ...

Dit is een burgeroorlog geworden waar na verloop van tijd een overwinnaar uit zal opstaan, die dan op zijn beurt, de vijs eens goe zal aandraaien, en ook op zijn beurt, eerst vriendjes wordt met Iran of de Amerikanan, en dan ook op zijn beurt, hun de rug zal toekeren na verloop van tijd.

Enter
17 januari 2007, 07:44
democratische verkiezingen vergeten? met een democratisch verkozen regering?

... die er natuurlijk dadelijk mee instemde om de V.S. een zeer gunstig olietarief te geven, een aantal permanente basissen en natuurlijk ook een 160.000 of zo buitenlandse troepen.

Natuurlijk dienen die troepen enkel om hun democratisch verkozen regering te helpen. (Anders viel het land dadelijk in drie stukken uit elkaar, gepaard met het nodige geweld en eventueel nog een aantal invasies van Syrië, Iran en iedereen die zijn gierige handen op de olievelden wil.)

Ozymandias
17 januari 2007, 08:25
De rechtbank is ingericht door de gekozen regering.Irak is niet meer bezet.Als ge niet wil begrijpen waarom de meerderheid van sjiïeten en koerden deze executie goedkeurt dan weet ik het ook niet meer.

Oké, als je het niet wilt horen. Waren er ook geen Amerikaanse rechters ?
En, getuigen die achter een gordijntje met een stemvervormer komen getuigen ? Is dat tegenwoordig al rechtvaardig ? Daar kon makkelijk twaalf keer dezelfde man achterzitten. Of de bewijzen die werden aangevoerd die de verdediging niet mocht zien ?
Ik zeg niet dat hij onschuldig is. Ik zeg dat de rechtszaak een farçe was.

john bell hood
17 januari 2007, 14:21
Kom kom, je weet dat de amerikanen de plak zwaaien in Irak.
De Irakezen hebben zelf niets te zeggen.
Was het maar zo;het zou beter gaan;de regering doet haar eigen ding en de amerikanen zijn daar niet altijd gelukkig mee.De executies zouden ze (dit keer ten onrechte) ook anders aangepakt hebben.

john bell hood
17 januari 2007, 14:23
Oké, als je het niet wilt horen. Waren er ook geen Amerikaanse rechters ?
En, getuigen die achter een gordijntje met een stemvervormer komen getuigen ? Is dat tegenwoordig al rechtvaardig ? Daar kon makkelijk twaalf keer dezelfde man achterzitten. Of de bewijzen die werden aangevoerd die de verdediging niet mocht zien ?
Ik zeg niet dat hij onschuldig is. Ik zeg dat de rechtszaak een farçe was.
Laat mij volledig onverschillig.Een procedure is een middel tot een doel en in dit geval duidelijk een pure formaliteit zonder belang.

Ozymandias
17 januari 2007, 15:10
Laat mij volledig onverschillig.Een procedure is een middel tot een doel en in dit geval duidelijk een pure formaliteit zonder belang.

Kijk, hier spreekt een ware democraat.
Iemand die zint op echte gerechtigheid.
Een voorvechter van de rechtstaat.

deryz
17 januari 2007, 15:37
Oké, als je het niet wilt horen. Waren er ook geen Amerikaanse rechters ?
En, getuigen die achter een gordijntje met een stemvervormer komen getuigen ? Is dat tegenwoordig al rechtvaardig ?bron graag voor de amerikaanse rechters bij dit proces?..

john bell hood
17 januari 2007, 17:16
Kijk, hier spreekt een ware democraat.
Iemand die zint op echte gerechtigheid.
Een voorvechter van de rechtstaat.
Wetten zijn een middel tot een doel meer niet.:lol:

Ozymandias
17 januari 2007, 17:21
bron graag voor de amerikaanse rechters bij dit proces?..
Ik verontschuldig mij voor een mogelijke verwarring, en ik zal het aanpassen in het oorspronkelijke bericht, maar ik stelde oprecht een vraag, omdat ik zoiets opgevangen had. Door mijn andere (retorische) vragen die daarop volgden, lijkt dat natuurlijk niet zo.

Edit: Blijkbaar is dat niet meer te veranderen als het al gequote is. Bon.

longhorn
17 januari 2007, 17:25
bron graag voor de amerikaanse rechters bij dit proces?..


Ramsey Clark, voormalig US attorney general (minister van justitie?) stond de verdediging bij en had toch ook weinig positiefs te zeggen over de rechtzaak tegen Saddam en handlangers.

john bell hood
17 januari 2007, 18:06
Ramsey Clark, voormalig US attorney general (minister van justitie?) stond de verdediging bij en had toch ook weinig positiefs te zeggen over de rechtzaak tegen Saddam en handlangers.
Ramsey clark neemt altijd stelling tegen zijn eigen land en is dus een nestbevuiler eerste klas.

deryz
17 januari 2007, 18:12
Ramsey Clark, voormalig US attorney general (minister van justitie?) stond de verdediging bij en had toch ook weinig positiefs te zeggen over de rechtzaak tegen Saddam en handlangers.
bijstaan iets iets anders als "amerikaanse rechters", bron aub