PDA

View Full Version : Dubbele nationaliteit


FISHERMAN
16 januari 2007, 20:33
Uw partij wil de dubbele nationaliteit afschaffen.
Hierover is er echter geen internationale wetgeving.
Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaiteit en Turken moeten een abnormaal hoog bedrag betalen om hun Turkse nationaliteit kwijt te raken.
De Duitse nationaliteitswetgeving voorziet hierin een uitzondering wanneer er abnormale inspanningen gevraagd(of het simpelweg onmogelijk is), is een dubbele nationaliteit toch toegstaan.

Wat is het standpunt van uw partij in deze specifieke situatie.
Wat doet u met reeds bestaande Belgen die een buitenlandse nationaliteit hebben waarvan zij geen afstand kunnen doen?
Wat wilt u doen met nationaliteitsaanvraagen uit landen die de nationaliteitsverwerping niet toestaan?

Filip De Man
16 januari 2007, 20:50
Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?

Lincoln
16 januari 2007, 20:57
Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?Een mens kun je nooit vergelijken met een dier ! Alhoewel ik de dieren ook respecteer !

FISHERMAN
16 januari 2007, 20:57
Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?
1) Het gaat hier over mensen niet over katten een vissen.
2) Ik zie niet direct een gelijkenis tussen een democratische rechtstaat(met bijbehorende nationaliteitswetgeving en burgers met die nationaliteit) en een viswinkel.
3) Er zijn ook mensen met gemengd allochtoon-/autochtone ouders(wat niet bestaat bij vissen/katten).

Griffin
16 januari 2007, 21:24
Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?
Is dit uw mening over "vreemdelingen"? Of over "mensen" tout court?

smiley
16 januari 2007, 21:27
Een mens kun je nooit vergelijken met een dier ! Alhoewel ik de dieren ook respecteer !

Waarom staat er dan in uw 'perfecte' koran dan iets over "apen en zwijnen" zelfs dat ongelovigen erger zijn dan beesten ?

Heftruck
16 januari 2007, 21:28
Waarom staat er dan in uw 'perfecte' koran dan iets over "apen en zwijnen" zelfs dat ongelovigen erger zijn dan beesten ?

Zij-mogen-dat-dus-wij-ook-mentaliteit? :roll:

Lincoln
16 januari 2007, 21:37
Waarom staat er dan in uw 'perfecte' koran dan iets over "apen en zwijnen" zelfs dat ongelovigen erger zijn dan beesten ?En wie heeft je aangemoedigd om de koran te lezen, binnenhuis conflicten die aan de basis liggen van sommige frustraties mogen niet misbruikt worden om het ééne of andere politieke doelstelling te motiveren !

Ciccio
17 januari 2007, 06:45
Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?

Waarmee u zich dan ook meteen distantieert van uw nationaal (intussen links geworden) partij standpunt: "Aanpassen of terugkeren!".

Want, een "niet-biologische" Vlaming, kan volgens uw antwoord, nooit of te nimmer deel uitmaken van het eigen volk. Ook al is het een geadopteerd indierke.

Ziehier het resultaat van de "Vlaamse identiteit/eigenheid"-gedachte dat het Vlaams Belang, pretendeert te verdedigen:
http://groups.msn.com/pietervanboxel/homepage
http://forum.politics.be/showthread.php?t=51568

Ik kan maar 1 ding besluiten.
De principes hebben bij het Vlaams Belang blijkbaar plaats moeten maken voor de macht.
En ik hou mijn hart vast voor de toekomst.
Want als het Vlaams Belang, nu al zoveel water bij de wijn doet en helemaal naar links opschuift, terwijl ze nog niet verkozen zijn, wat zullen we dan te zien krijgen, als ze op een dag echt aan de macht komen.
Tot welke toegevingen zullen ze dan allemaal niet bereid zijn?

Mr. De Man,
kan je me uitleggen wat de meerwaarde van het Vlaams Belang is in de Vlaamse regering, als ze zichzelf verloochend/gecastreerd heeft?
Wat heeft het Vlaams Belang de burger te bieden, als ze zich niet onderscheidt van de andere partijen?

Jarno
17 januari 2007, 11:05
Als al die vreemde culturen zo geweldig zijn en vermengd moeten worden met de onze, gaat dat dan eens in Pakistan proberen?

IlluSionS667
17 januari 2007, 15:32
Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?

Als ik het goed begrijp, is uw punt : "Vlaming word je niet, als Vlaming ben je geboren".


Graag had ik dan geweten wat u van plan bent met de mensen van vreemde origine die hier momenteel al leven en met de nakomelingen van gemengde gezinnen (half Vlaams, half iets anders)?!?

Lincoln
17 januari 2007, 16:14
Als een geboren en een getogen antwerpenaar voel ik me meer antwerpenaar dan vlaming, simpel toch en fillip de winter is voor mij een vreemdeling in antwerpen die zich niet met de antwerpenaren of antwerpen moet moeien, eigen stad eerst, go back to your city !:twisted: :twisted: :twisted:

Vorenus
17 januari 2007, 16:23
Afschaffen. Enkel één nationaliteit. Dat sommige anderen landen moeilijker doen is ons probleem niet. In het leven moet je nu eenmaal soms moeilijke keuzes maken.

Lincoln
17 januari 2007, 16:44
Afschaffen. Enkel één nationaliteit. Dat sommige anderen landen moeilijker doen is ons probleem niet. In het leven moet je nu eenmaal soms moeilijke keuzes maken.Je hoeft daar niet te veel waarde aan hechten eh, ne paspoort is zoals een toilleten pappier ,wanneer je dat verbruikt smijt je dat in het schijtenbak...

bruut geweld
18 januari 2007, 07:57
Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?

:oops: :oops: jongen toch....

Wederom klasse van het "top politiek personeel van het VB".
En dat zou dan Vlaanderen willen vertegenwoordigen:roll:


nooit gedacht dat men zoiets in het parlement zou afvaardigen.
Het Vb kan zijn idealogie en denkbeeld hebben, maar dergelijke figuren ??
Beschamend

largo_w
18 januari 2007, 13:29
Als een kat bevalt in een viswinkel, heeft zij dan visjes?

En stel nu es dat een labrador bevalt in een hondenwinkel wat heeft die dan?

:? Dit vertegenwoordigt het VB op dit forum...:?

Pietje
18 januari 2007, 13:36
En stel nu es dat een labrador bevalt in een hondenwinkel wat heeft die dan?

:? Dit vertegenwoordigt het VB op dit forum...:?

Erger nog, dit is een volksvertegenwoordiger ....

circe
18 januari 2007, 13:45
Ik begrijp dat Marokkanen en Turken (en evtl. ook andere nationaliteiten) niet van de nationaliteit kunnen afgeraken.

Dit wil echter niet zeggen dat we hier in de toekomst in Belgie 50% dubbele nationaliteiten moeten krijgen en nog 50% onnozele belgskes die nergens anders terechtkunnen.

Niemand verplicht aan de hier wonende Turken en Marokkanen (etc...) om hun kinderen die hier geboren zijn (en blijkbaar automatisch belg worden daarmee) ook nog eens te gaan aangeven op de Marokkaanse etc.. ambassade.
Niet dat ze dit niet zouden mogen: in dat geval hoeven ze gewoon geen Belgische nationaliteit te krijgen.
(aborignal Belgen kunnen hun kinderen ook niet gaan aangeven op andere ambassades).

De mensen krijgen in dat geval de keuze: Belg of niet-Belg.Geraak je niet van je oude nationaliteit af? Dan blijf je bij die oude nationaliteit, met dank aan uw ouders.

Het lijkt me tot�*�*l van de pot gerukt indien een Belgische vrouw met een Marokkaan huwt, deze automatisch mee Belg wordt, terwijl haar kinderen automatisch mee Marokkaan zouden worden.

largo_w
18 januari 2007, 13:49
Ik begrijp dat Marokkanen en Turken (en evtl. ook andere nationaliteiten) niet van de nationaliteit kunnen afgeraken.

Dit wil echter niet zeggen dat we hier in de toekomst in Belgie 50% dubbele nationaliteiten moeten krijgen en nog 50% onnozele belgskes die nergens anders terechtkunnen.

Niemand verplicht aan de hier wonende Turken en Marokkanen (etc...) om hun kinderen die hier geboren zijn (en blijkbaar automatisch belg worden daarmee) ook nog eens te gaan aangeven op de Marokkaanse etc.. ambassade.
Niet dat ze dit niet zouden mogen: in dat geval hoeven ze gewoon geen Belgische nationaliteit te krijgen.
(aborignal Belgen kunnen hun kinderen ook niet gaan aangeven op andere ambassades).

De mensen krijgen in dat geval de keuze: Belg of niet-Belg.Geraak je niet van je oude nationaliteit af? Dan blijf je bij die oude nationaliteit, met dank aan uw ouders.

Het lijkt me tot�*�*l van de pot gerukt indien een Belgische vrouw met een Marokkaan huwt, deze automatisch mee Belg wordt, terwijl haar kinderen automatisch mee Marokkaan zouden worden.

Ik volg u al wat meer maar kijk nog eens goed wat die man daarop antwoordde aub...8O