PDA

View Full Version : Rehtse media?


ilfalco
16 januari 2007, 22:46
Mogen we nog een rechtse krant verwachten? bent u voor of tegen zulk initiatief van van gaever?

zeef
16 januari 2007, 22:55
Rechtse kranten genoeg: GvA, HLN, The Brussels Journal

Niet toevallig de minst kwalitatieve 's vaderlandse kranten.

garfield
16 januari 2007, 23:04
Rechtse kranten genoeg: GvA, HLN, The Brussels Journal

Niet toevallig de minst kwalitatieve 's vaderlandse kranten.

8O GvA en HLN rechts :lol:
komaan zeg

Pietje
16 januari 2007, 23:05
8O GvA en HLN rechts :lol:
komaan zeg

Ok, Het (boertige) Pallieterke dan ?

Online
16 januari 2007, 23:09
De columns van Derk-Jan Eppink in de Knack.
Meesterlijk hoe hij de zakkenvullende kaviaarsossen telkens weer door de mangel haalt.

groen!?
16 januari 2007, 23:27
de standaard...

garfield
16 januari 2007, 23:34
de standaard...

Is Centrum

Jaani_Dushman
17 januari 2007, 00:10
Anti-syndicaler dan DeMorgen kan je niet worden.

Jazeker
17 januari 2007, 00:15
de standaard...

Je bedoelt die rechtse krant waarvan de "chef wetstraat" Bart Brinkman elke morgen twee Vlaams Belangers tussen zijn boterham legt? Die krant die aan 0110 de dag erna de 12 eerste bladzijden van de krant heeft geschonken?

Jazeker
17 januari 2007, 00:18
Ok, Het (boertige) Pallieterke dan ?

1. Dat boertige mag je bewijzen. (al eens een ABVV "deputé" - het moet in het frans - gehoord op de piketten?)
2. Sinds wanneer is het Pallieterke een krant? Is de folder van den Aldi dan ook een krant? Of is de nieuwsbrief van de kattenvereniging ook al een krant?

Jaani_Dushman
17 januari 2007, 00:30
Je bedoelt die rechtse krant waarvan de "chef wetstraat" Bart Brinkman elke morgen twee Vlaams Belangers tussen zijn boterham legt? Die krant die aan 0110 de dag erna de 12 eerste bladzijden van de krant heeft geschonken?Idd, die krant die zich steeds meer gaat gedragen als het ledenblad van de PVV.

C uit W
17 januari 2007, 00:44
Idd, die krant die zich steeds meer gaat gedragen als het ledenblad van de PVV.
Links dus

Jaani_Dushman
17 januari 2007, 00:58
Links dusDat zal waarschijnlijk de reden zijn waarom Fredy De Pauw opgestapt is bij De Standaard... :roll:

Jazeker
17 januari 2007, 01:14
Idd, die krant die zich steeds meer gaat gedragen als het ledenblad van de PVV.

Als je nu zou zeggen dat het het ledenblad van de VLD is, ok. Maar niet van de PVV. De Standaard heeft zichzelf over tien jaar tijd omgevormd van de kwalitatieve versie van het pallieterke naar een snob krant voor de VLD sletjes. De betere reclame voor keurmerkjes in de sjakoschenindustrie, de chanel zoveel, de (Bazilfunk - het boegbeeld van de nieuwe VLD zal hier wel een merk of vijf kunnen plaatsen) van vandaag waarmee we dankzij de vrt en de pers lekker in en lekker duur zijn.

De oude PVV zou schijten op de kop van de VLD. Een deel van die oude PVV is doodgegaan, een deel is naar CD&V en Vlaams Belang gelopen en het overblijvende deel mag nog even opdraven in VLD congressen om de oudere leden te doen denken dat het nog steeds dezelfde partij is.

Hoewel ik me mijlenver van de PVV beschouw, was het tenminste een rechtljinige partij met scherpe punten. De VLD is dat niet. Dat is een partij die gewoon alle zeteltjes bijeen probeert te rapen tot ze aan een meerderheid komen en dan voeren ze uit wat de PS eist.

Met de hulp van de VLD heeft de PS Vlaanderen grote schade toegebracht. De snel-belg wet was er één van. Er waren geen voorwaarden meer nodig om de nationaliteit te krijgen. Als Frans je goede tweede taal was dan kreeg je je identiteitskaart. Beste Jaani, dit is de realiteit.

Ga je nog in je oudheidkundige PVV hangen of kijk je vandaag naar wat de VLD doet?

ilfalco
17 januari 2007, 01:15
de standaard ..; de krant die de meest linkse demorgen haatzaaiers over nam...

Starkan
17 januari 2007, 01:39
de standaard ..; de krant die de meest linkse demorgen haatzaaiers over nam...

Als 't niet een opinie van ene VB-er is, is 't weer een opinie van Danneels. Kan je toch niet echt 'links' noemen hé

C uit W
17 januari 2007, 01:50
Als 't niet een opinie van ene VB-er is, is 't weer een opinie van Danneels. Kan je toch niet echt 'links' noemen hé
In welke eeuw was dat?

Jaani_Dushman
17 januari 2007, 02:02
Als je nu zou zeggen dat het het ledenblad van de VLD is, ok. Maar niet van de PVV. De Standaard heeft zichzelf over tien jaar tijd omgevormd van de kwalitatieve versie van het pallieterke naar een snob krant voor de VLD sletjes. De betere reclame voor keurmerkjes in de sjakoschenindustrie, de chanel zoveel, de (Bazilfunk - het boegbeeld van de nieuwe VLD zal hier wel een merk of vijf kunnen plaatsen) van vandaag waarmee we dankzij de vrt en de pers lekker in en lekker duur zijn.

De oude PVV zou schijten op de kop van de VLD. Een deel van die oude PVV is doodgegaan, een deel is naar CD&V en Vlaams Belang gelopen en het overblijvende deel mag nog even opdraven in VLD congressen om de oudere leden te doen denken dat het nog steeds dezelfde partij is.

Hoewel ik me mijlenver van de PVV beschouw, was het tenminste een rechtljinige partij met scherpe punten. De VLD is dat niet. Dat is een partij die gewoon alle zeteltjes bijeen probeert te rapen tot ze aan een meerderheid komen en dan voeren ze uit wat de PS eist.

Met de hulp van de VLD heeft de PS Vlaanderen grote schade toegebracht. De snel-belg wet was er één van. Er waren geen voorwaarden meer nodig om de nationaliteit te krijgen. Als Frans je goede tweede taal was dan kreeg je je identiteitskaart. Beste Jaani, dit is de realiteit.

Ga je nog in je oudheidkundige PVV hangen of kijk je vandaag naar wat de VLD doet?Een krant die het logo AVV-VVK weghaalt, een krant die die haar uitgeversgroep omvormt van naam (van VUM-Groep naar Corelio) om om haar Belgisch karakter te tonen, dat is voor mij de krant van de liberale Belgiscisten onder Omer Vanaudenhove.

Jazeker
17 januari 2007, 02:05
Een krant die het logo AVV-VVK weghaalt, een krant die die haar uitgeversgroep omvormt van naam (van VUM-Groep naar Corelio) om om haar Belgisch karakter te tonen, dat is voor mij de krant van de liberale Belgiscisten onder Omer Vanaudenhove.

Ik denk dat je min of meer wil zeggen wat ik wil zeggen. Die Standaard is een De Morgen geworden. Slet voor reclame en regimepers.

Jaani_Dushman
17 januari 2007, 02:10
Ik denk dat je min of meer wil zeggen wat ik wil zeggen. Die Standaard is een De Morgen geworden. Slet voor reclame en regimepers.Idd. Beide kranten hebben even snel hun traditie overboord gegooid; De Morgen haar linkse, De Standaard haar Vlaamse.

Starkan
17 januari 2007, 02:57
In welke eeuw was dat?

Dat denk ik ook als ik de Standaard lees.

Anna List
17 januari 2007, 08:44
een paar must haves :

1 (idd op één , al jaren) Journaal - M. Grammens
2 't Pallieterke (kwalitatieve collumns)
3 The Brussels Journal
4 Lvb.net (blog)
5 Victa placet mihi causa (blog)

aan te vullen met het 'koppensnellen' in DM en DS (meer dan de koppen heb je daar niet nodig wegens al te grote voorspelbaarheid en journalistieke armoede)

deryz
17 januari 2007, 08:47
ik dacht dat de vraag gesteld was aan de heer De Man?..

Filip De Man
17 januari 2007, 21:27
Was even bezig, maar nu toch deze overwegingen.
Recente ontwikkelingen in een aantal Europese landen stemmen tot nadenken. Ten eerste is er sprake van een voortschrijdende machtsconcentratie in de mediawereld. Een groot deel van de private eigenaars zit niet meer - in grote tegenstelling tot vorige eeuwen - in deze branche om een ideologie (en daarmee minstens indirect het pluralisme) te verdedigen, maar om zoveel mogelijk klanten te vinden voor hun bladen. Daarom richten zij zich veelal op de grootste gemene deler en verkopen zij een mainstream-product. Het heeft een verschraling van de opiniewaaier tot gevolg.
Daarenboven bezondigen sommige politieke partijen zich aan een machtsgreep op de geschreven pers, de private en/of openbare radio- en televisiezenders, waardoor bepaalde ideologische strekkingen op hun wenken bediend worden en andere min of meer doodgezwegen.
Tot slot uw vraag: ik wens de befaamde publicist Freddy Van Gaever alle succes toe. Maar ik vrees dat de tegenwerking zeer groot zal zijn.

Jazeker
17 januari 2007, 21:36
Tot slot uw vraag: ik wens de befaamde publicist Freddy Van Gaever alle succes toe. Maar ik vrees dat de tegenwerking zeer groot zal zijn.

Enig idee hoe ver het met die plannen staat? Welke vorm het zal aannemen? (je mag me ook het mail adres van mijnheer Van Gaever geven hoor ;-) )