PDA

View Full Version : Waarom..


Duupje
17 januari 2007, 13:02
Is het zo dat nu ik mijn huis verkoop, in de advertenties in koeien van letters er bij schrijf " GEEN IMMO ", ik dan toch x-aantal foons krijgt van immokantoren...
Kunnen die niet lezen ??

Heeft er iemand ervaringen met immo's inzake verkoop van een huis ? En zoja, goeie of slechte ?

Anna List
17 januari 2007, 13:54
je moet geen genie zijn om te beseffen dat de commissie die zo'n kantoor opstrijkt de marge tussen jou en je potentiële koper enorm vergroot

bovendien koopt iemand die zich met vastgoed een beetje bezighoud (verhuurders, vernieuwbouwers) NOOIT via een immobureau ...

laatste tip : mocht je met een immo gaan werken : teken nooit het typecontract maar EIS dat de exclusiviteitsclausule GESCHRAPT wordt, EIS dat je zelf ook nog zonder hen mag verkopen aan een door jou zelf aangebrachte klant.

Djiezes
17 januari 2007, 14:15
Ha! Ik ben momenteel zelf op huizenjacht (Kapellen, Hoevenen, en evt. ook Stabroek en Ekeren), en ik loop ook niet zo hoog op met immobiliënmakelaars. Ik probeer ze te mijden als de pest, maar als (potentiële) koper kan je er dikwijls moeilijk omheen...

garfield
17 januari 2007, 14:18
Ha! Ik ben momenteel zelf op huizenjacht, en ik loop ook niet zo hoog op met immobiliënmakelaars. Ik probeer ze te mijden als de pest, maar als (potentiële) koper kan je er dikwijls moeilijk omheen...

er is genoeg op de markt hoor. Veel annonskes zijn zonder immo. ook eens kijken op immoweb staan er ook zonder immo.
veel succes met de zoektocht naar het nieuwe nestje ;-)

Djiezes
17 januari 2007, 14:29
er is genoeg op de markt hoor. Veel annonskes zijn zonder immo. ook eens kijken op immoweb staan er ook zonder immo.
veel succes met de zoektocht naar het nieuwe nestje ;-)

Er is inderdaad genoeg op de markt. Alleen liggen de prijzen veel te hoog.... :cry:

StevenNr1
17 januari 2007, 14:31
Iets kraken ;)

garfield
17 januari 2007, 14:50
Er is inderdaad genoeg op de markt. Alleen liggen de prijzen veel te hoog.... :cry:


Dat is waar, ge moet echt wel geluk hebben om iets leuk te vinden aan een aanvaardbare prijs.

Duupje
17 januari 2007, 15:03
Jep, maar je kan natuurlijk niet verkopen onder de geschatte prijs, en je moet er ook genoeg aan overhouden om zelf nog iets anders te kopen.
Bedankt voor de tips mensen, ik hou ze in mijn achterhoofd.
Ik blijf erbij dat ik niet via immo wil verkopen. Ze strijken enorm veel geld op ten koste van koper/verkoper.

Ik verkoop liever voor iets minder dan een woekerprijs te vragen waar je dan jaren mee blijft sukkelen omdat je het niet kwijt raakt. Tot hier toe zijn de huizen hier in de buurt nog een pak duurder dan het onze.

Ik kreeg zelfs al een boze telefoon dat ik te weinig vraag (ik zit nochthans boven de geschatte waarde)...moet je niet vragen.
Eikels zijn die immomakelaars, ik blijf erbij.

Nu bon, het is niet dat we direct uit dit huis moeten, ik heb tijd met hopen, meer dan die immokantoren blijkbaar. :-D

Duupje
17 januari 2007, 15:06
Ha! Ik ben momenteel zelf op huizenjacht (Kapellen, Hoevenen, en evt. ook Stabroek en Ekeren), en ik loop ook niet zo hoog op met immobiliënmakelaars. Ik probeer ze te mijden als de pest, maar als (potentiële) koper kan je er dikwijls moeilijk omheen...

Gewoon blijven zoeken om uit de hand te kunnen kopen Djiezes, gouden raad. Scheelt stuk in je zak. Wij zoeken ook opnieuw te kopen (wel niet meer in Antwerpen), maar ook dat zal niet via immo gaan. Er staat heus nog genoeg te koop zonder immo.

cor
17 januari 2007, 16:01
Hangt er een beetje van af.
Toen ik mijn huis verkocht is dat gebeurd via een immo-kantoor, waar ik zeer tevreden van ben.
Het huis was binnen enkele weken verkocht voor een goede prijs (goede reclamecampagne, doordachte aanpak) en ik ben er zeker van dat, moest ik het zelf verkocht hebben, ik op zeker ogenblik meer gezakt zou zijn in prijs dan wat de immo me uiteindelijk gekost heeft.
Daarenboven heb ik geen last gehad van tientallen mensen uit de buurt die kwamen kijken uit nieuwsgierigheid, zonder echt geïnteresseerd te zijn (want een afspraak maken via de immo hebben ze er niet voor over).
Ik denk dat je de pro's en contra's moet afwegen.

lantjes
17 januari 2007, 16:21
Immo kantoren zijn eigenlijk ook een beetje gieren en parasieten.
aan de lijve :
- We hebben onze grond, die maanden na aankoop een halve meter smaller bleek te zijn, ondertussen was het bouwplan echter al klaar, via een immo-kantoor gekocht. Die kwispel van dat kantoor was landmeter dus hadden we ons betreffende de effectieve afmetingen geen vragen gesteld....ok, dom van ons maar ja, naief hé... Toen we hem met de foute afmetingen confronteerden, bedriegelijke informatie, zei hij dat hij op de bestaande afsluitingen van de buren gebaseerd had. Als professioneel landmeter???8O

-Het huis van mijn peter dat we na zijn overlijden verkochten was als stroop voor de vliegen voor de immo-kantoren. De mens was nog niet begraven, wat zeg ik, nog niet koud of ze hingen al aan de telefoon. Walgelijke mensen die immo's....

MaXiMuS
17 januari 2007, 16:26
er zitten veel cowboys tussen de makelaars, maar sommigen proberen idd een goeie service te leveren.

trouwens, het is vaak ook een dom idee een woekerprijs te vragen, als je een jaar wacht vooraleer je je geld krijgt (vooraleer het verkocht wordt) loop je al een jaar interesten mis... op pakweg 10 miljoen bef maakt dat in deze tijden van hoogconjunctuur al een klein miljoen uit...