PDA

View Full Version : Hoboken


Brandaan
17 januari 2007, 23:01
Beste dhr. De Man,

Wat is uw mening over de situatie in Hoboken? Ziet u voor uw partij de mogelijkheid om alsnog mee te besturen, er is namelijk slechts 1 "overloper" naar uw kant toe nodig? En heeft uw partij al pogingen ondernomen om die ene extra zetel los te weken?

mvg.

Kim
17 januari 2007, 23:08
Zelfs al zou die "overloper" er komen, dan nog zou de situatie in Hoboken niet opgelost raken...

deryz
17 januari 2007, 23:11
Zelfs al zou die "overloper" er komen, dan nog zou de situatie in Hoboken niet opgelost raken...
jawel want dan is er een meerderheid (helft van het aantal zetels)

Kim
17 januari 2007, 23:12
jawel want dan is er een meerderheid (helft van het aantal zetels)

Ik woon in Hoboken en ik hoor/zie/lees de reacties van de inwoners.

Geloof me vrij, zo makkelijk is het echt niet op te lossen. Als die meerderheid er is, zal er sowieso fikse tegenstand komen vanuit linkse zijde.

Herr Oberst
17 januari 2007, 23:14
Ik woon in Hoboken en ik hoor/zie/lees de reacties van de inwoners.

Geloof me vrij, zo makkelijk is het echt niet op te lossen. Als die meerderheid er is, zal er sowieso fikse tegenstand komen vanuit linkse zijde.

Een meerderheid is een meerderheid. Of hebt u het niet zo voor staatsvormen waar de meerderheid beslist wat er moet gebeuren?

deryz
17 januari 2007, 23:15
Ik woon in Hoboken en ik hoor/zie/lees de reacties van de inwoners.

Geloof me vrij, zo makkelijk is het echt niet op te lossen. Als die meerderheid er is, zal er sowieso fikse tegenstand komen vanuit linkse zijde.
vanuit linkse zijde zou men beter wat respect betonen voor de grootste partij, tevens de grote overwinnaar in hoboken en misschien eens goed nadenken wat het beste is voor hoboken? een kwakkel bestuur met allen tegen 1 of een degelijk beleid van bv VB-NVA

Kim
17 januari 2007, 23:22
vanuit linkse zijde zou men beter wat respect betonen voor de grootste partij, tevens de grote overwinnaar in hoboken en misschien eens goed nadenken wat het beste is voor hoboken? een kwakkel bestuur met allen tegen 1 of een degelijk beleid van bv VB-NVA

Noch PvdA noch Vlaams Belang zijn goed voor Hoboken. Hoboken heeft haar problemen, dat geef ik grif toe, maar die twee partijen zijn m.i. niet geschikt om die op te lossen.

PvdA is te laks, Vlaams Belang te extreem.

Kim
17 januari 2007, 23:23
Een meerderheid is een meerderheid. Of hebt u het niet zo voor staatsvormen waar de meerderheid beslist wat er moet gebeuren?

De wil van de meerderheid is daarom nog niet altijd een goede oplossing.

deryz
17 januari 2007, 23:30
voor de forummers is er deze thread:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=2346658#post2346658

de vraag werd hier gesteld aan de heer de Man

Starkan
17 januari 2007, 23:36
voor de forummers is er deze thread:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=2346658#post2346658

de vraag werd hier gesteld aan de heer de Man

Beseft u half, deryz, hoe ironisch het is dit van uwentwege te lezen?

Brandaan
18 januari 2007, 17:49
*omhoog*

duveltje382
18 januari 2007, 17:56
Ik begrijp het totaal niet hoor!!!! wat kan een VB nu uitrichten in een districtsraad waar je enkel maar mag raad geven aan de stad. EEN DISDRICTSRAAD IS WAARDELOOS!!!!!!!!! waarom daar dan zo een ophef over maken????

ilfalco
18 januari 2007, 18:50
Een districtsraad zou niet waardenloos mogen zijn. het zijn de correcten die die waardeloss maken; het zijn de tsjeven die defusie beloofden en die plat op de buik gaan door wer met janssens samen te gaan zonder , maar dan ook zonder enige belofte na te komen.

duveltje382
18 januari 2007, 18:57
Een districtsraad zou niet waardenloos mogen zijn. het zijn de correcten die die waardeloss maken; het zijn de tsjeven die defusie beloofden en die plat op de buik gaan door wer met janssens samen te gaan zonder , maar dan ook zonder enige belofte na te komen.

Zouden,was,had,heeft geen waarden NU!!!!!!!!

deryz
18 januari 2007, 18:59
voor de forummers is er deze thread:
http://forum.politics.be/showthread....58#post2346658

duveltje382
18 januari 2007, 19:00
Het duveltje zit hem er in ALS HET VB MAAR EENS AAN DE MACHT MAG KOMEN!!!!! Kwestie van de kiezer het gevoel te geven hé ;)

Kim
18 januari 2007, 19:01
Het duveltje zit hem er in ALS HET VB MAAR EENS AAN DE MACHT MAG KOMEN!!!!! Kwestie van de kiezer het gevoel te geven hé ;)

En u denkt dat het VB de problemen in Hoboken kan oplossen?

Naïef...

duveltje382
18 januari 2007, 19:03
En u denkt dat het VB de problemen in Hoboken kan oplossen?

Naïef...

KIM IK WEET DAT HET VB GEEN OPLOSSINGEN HEEFT,het draadje wel volgen hé Kim :)

Kim
18 januari 2007, 19:04
KIM IK WEET DAT HET VB GEEN OPLOSSINGEN HEEFT,het draadje wel volgen hé Kim :)

JE HOEFT DAAROM NOG NIET JE CAPS LOCK OP TE ZETTEN HOOR, IK KAN ZO OOK WEL LEZEN...

En terzijde: uw posts zijn een aanschakeling van tegenstrijdigheden. De ene keer wil u dat het VB meebestuurt en vijf minuten later ben u weer uw linkse zelve...

deryz
18 januari 2007, 19:10
dit is een vraag aan de heer De Man,
voor de forummers is er deze thread:
http://forum.politics.be/showthread....58#post2346658

Kim
18 januari 2007, 19:11
dit is een vraag aan de heer De Man,
voor de forummers is er deze thread:
http://forum.politics.be/showthread....58#post2346658

Tja... "Mijnheer" De Man is blijkbaar niet zo happig om hier z'n visie te geven...

Hij was nochtans online daarstraks.

duveltje382
18 januari 2007, 19:17
JE HOEFT DAAROM NOG NIET JE CAPS LOCK OP TE ZETTEN HOOR, IK KAN ZO OOK WEL LEZEN...

En terzijde: uw posts zijn een aanschakeling van tegenstrijdigheden. De ene keer wil u dat het VB meebestuurt en vijf minuten later ben u weer uw linkse zelve...

Nee Kim ik ben hier 1.5 jaar geleden op het forum gekomen met de thread ,niet links of niet rechts,en daar is nog geen verandering in gekomen!!! Dus mij niet vast pinnen in het linkse of rechtste denkpatroon van JULLIE!!!! Ik durf te denken,ik maak geen verschillen!!!! DENK DAAR MAAR EENS OVER NA!!!

Filip De Man
20 januari 2007, 13:57
U weet toch allemaal dat de traditionele partijen meer en meer rekenen op de stemmen van vreemdelingen om aan de macht te kunnen blijven? Socioloog Jan Hertogen berekende hoeveel het Vlaams Belang in Antwerpen bij de gemeenteraadsverkiezingen zou behaald hebben zonder vreemdelingenstemmen.
Welnu, het resultaat is veelzeggend:
District Antwerpen 50%
Distr. Berchem 34%
Distr. Hoboken 51%
Distr. Deurne 54%
Distr. Wilrijk 38%
Distr. Merksem 47%
Distr. Ekeren 36%
Distr. Bezali 38%
Distr. Borgerhout 60%

Moraal van het verhaal: in vier districten, ook in Hoboken, behaalde het Vlaams Belang een absolute meerderheid bij de autochtonen. De vreemdelingen brachten echter SPa-SPRT-CD&V-NVA-VLD-Vivant aan de macht.
Als de Vlamingen niet slimmer worden, staat dit op termijn in alle steden te gebeuren.

StevenNr1
20 januari 2007, 14:08
Wat verstaat men in die studie onder 'vreemdelingen'?
En wat is daar het punt van, vindt u de stemmen van die 'vreemdelingen' minder waard?

Filip De Man
20 januari 2007, 14:15
Het punt is dat de VB-meerderheid in vier districten overruled werd door de stemmen van vreemdelingen en dat die mening van de Vlamingen in Hoboken enz. niet meer zijn volle gewicht krijgt. Als nationalist heb ik het daar zeer moeilijk mee.
Is het normaal dat Vlamingen in Vlaanderen niet eigenmachtig beslissen? Zou u aanvaarden dat wij elders het beleid mee bepalen? Bent u dan tegen de dekolonisatie?

Cynicus
20 januari 2007, 14:20
U weet toch allemaal dat de traditionele partijen meer en meer rekenen op de stemmen van vreemdelingen om aan de macht te kunnen blijven? Socioloog Jan Hertogen berekende hoeveel het Vlaams Belang in Antwerpen bij de gemeenteraadsverkiezingen zou behaald hebben zonder vreemdelingenstemmen.
Welnu, het resultaat is veelzeggend:
District Antwerpen 50%
Distr. Berchem 34%
Distr. Hoboken 51%
Distr. Deurne 54%
Distr. Wilrijk 38%
Distr. Merksem 47%
Distr. Ekeren 36%
Distr. Bezali 38%
Distr. Borgerhout 60%

Moraal van het verhaal: in vier districten, ook in Hoboken, behaalde het Vlaams Belang een absolute meerderheid bij de autochtonen. De vreemdelingen brachten echter SPa-SPRT-CD&V-NVA-VLD-Vivant aan de macht.
Als de Vlamingen niet slimmer worden, staat dit op termijn in alle steden te gebeuren.

De huidige 'Antwerpse' bestuurscoalitie is het product van de snelbelgwet en van het vreemdelingenstemrecht, en is dan ook niets meer of minder dan de speelbal van de vreemdelingen. Het 'Antwerpse' gemeentebestuur kan dan ook worden beschouwd als een xenocratie.

Als er niet dringend werk wordt gemaakt van een waterdichte immigratiestop én van een terugkeerbeleid voor wat niet-Westerse vreemdelingen betreft, dreigt ook de rest van Vlaanderen inderdaad te verworden tot een xenocratie.

Praetorian
20 januari 2007, 14:23
Het punt is dat de VB-meerderheid in vier districten overruled werd door de stemmen van vreemdelingen en dat die mening van de Vlamingen in Hoboken enz. niet meer zijn volle gewicht krijgt. Als nationalist heb ik het daar zeer moeilijk mee.
Is het normaal dat Vlamingen in Vlaanderen niet eigenmachtig beslissen? Zou u aanvaarden dat wij elders het beleid mee bepalen? Bent u dan tegen de dekolonisatie?
Die mensen wonen wel toevallig in Vlaanderen en zijn deel van de maatschappij. Het lijkt mij dan ook kinds om te beweren dat de soevereiniteit van "de Vlamingen" wordt aangetast. Dat kan immers alleen maar gebeuren door entiteiten buiten de eigen landsgrenzen/gemeenschapsgrenzen. Bv. het FDF is een entiteit die buiten de gemeenschapsgrens probeert een politiek op te leggen.