PDA

View Full Version : "Je vragen, hier zijn de antwoorden"


Lincoln
21 januari 2007, 21:31
Voor Fillip de man:

- Inzake respect voor onze wetten. Aanvaardt u de hier geldende wetgeving? Primeren de Belgische/Europese wetten (EVRM inbegrepen) op de Koran en de Sharia als ze tegenstrijdig zijn?

Inderdaad, de grondwet/wetten mag gerust gerespecteerd worden en is in geen enkele perspectiviteit tegen de koran, het argument is hier duidelijk want de profeet mo7amed sas heeft in medina en grondwet opgesteld ipv de sharia als hoofdwet en als u mij vraagt waarom is het antwoord dan zeer simpel: de koran en de sharia zijn persoonlijk voor de moslims en om de moslims ,christenen ,joden , en andersgelovigen onder één maatschappelijke dak samen te brengen heeft men de grondwet opgesteld, precies wat de profeet gedaan heeft !
- Inzake de lekenstaat. Aanvaardt u de strikte scheiding van kerk en staat? Aanvaardt u dat de Sharia in dit land niet kan toegepast worden, ook niet in conflicten tussen moslims?
Zoals ik al zei , de sharia is enkel voor moslims, en er is geen enkele contradictie indien men niet wenst in de politiek binnen te stappen ,. alhoewel het ideologie die daaruit suipelt niet zelf godsdienstig is maar eerder een inspiratie die niet misbruikt mag worden !
- Inzake godsdienst. Mag een moslim zich bekeren tot een andere godsdienst? Aanvaardt u dat hij daarvan geen nadeel mag ondervinden? Kan een homosexuele persoon islamiet worden?
Een wanneer is godsdienst een politieke zaak geworden ? Is dat niet contradictioneel vanwat je zelf gelooft ,namelijk scheiding van kerk /staat ?? Ik ben tegen het bekeren van moslims, of een moslim aanzien als homosexueel maar binnen mijn waarden en normen wat niet wilt zeggen dat ik tegen de vrijheid van mensen ben die hun religie of sexueele aard vrijwillig kiezen( binnen de maatschappelijke normen en waarden !!!), en daar ligt het verschil wat je partij niet begrijpt !
- Inzake gelijkheid van man en vrouw. Hebben mannen en vrouwen precies dezelfde rechten volgens uw geloof? Moeten meisjes evenveel erven als hun broers, weegt het getuigenis van een vrouw evenveel als van een moslimman, aanvaardt u dat een vrouw niet mag verstoten worden?
Ik denk dat u de islaam als ideologie aanneemt en niet als godsdienst, en daar kan je zeer gevaarlijke conclusies uittrekken waarvan je een bepaalde groep die niets met de politiek te maken heeft viseren ! een zeer gevaarlijke stap !
- Inzake vrije meningsuiting. Mogen er historische analyses gemaakt worden over de persoon van Mohammed? Geldt de vrijheid van meningsuiting ook voor mensen als Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali of Theo Van Gogh? Aanvaardt u dat zij niet kunnen aangevallen worden wegens belediging van de islamIk ben voor vrijemeningsuiting maar tegelijk draag je/ik daarvoor jouw/mijn eigen verantwoordelijkheid in en de risico's die daaruit komen ! Vrijemeningsuiting onder moraalvorming een respect is niet zoals vrijemeningsuiting met voorbedachte rade ! Negationisme en revisionisme zijn ook vrijemeningsuiting maar met voor bedachte rade !!!

At y're service...

Scofield
21 januari 2007, 23:08
Is dat wat de Man geantwoord heeft?

Paulus
21 januari 2007, 23:35
Voor Fillip de man:


Inderdaad, de grondwet/wetten mag gerust gerespecteerd worden en is in geen enkele perspectiviteit tegen de koran, het argument is hier duidelijk want de profeet mo7amed sas heeft in medina en grondwet opgesteld ipv de sharia als hoofdwet en als u mij vraagt waarom is het antwoord dan zeer simpel: de koran en de sharia zijn persoonlijk voor de moslims en om de moslims ,christenen ,joden , en andersgelovigen onder één maatschappelijke dak samen te brengen heeft men de grondwet opgesteld, precies wat de profeet gedaan heeft !

De vraag was of de Belgische/Europese wetten (EVRM inbegrepen) primeren op de Koran en de Sharia als ze tegenstrijdig zijn? Uiteraard voor de moslims.



Zoals ik al zei , de sharia is enkel voor moslims, en er is geen enkele contradictie indien men niet wenst in de politiek binnen te stappen ,. alhoewel het ideologie die daaruit suipelt niet zelf godsdienstig is maar eerder een inspiratie die niet misbruikt mag worden !


De vraag was of u de strikte scheiding van kerk en staat aanvaardt? Aanvaardt u dat de Sharia in dit land niet kan toegepast worden, ook niet in conflicten tussen moslims?


Een wanneer is godsdienst een politieke zaak geworden ? Is dat niet contradictioneel vanwat je zelf gelooft ,namelijk scheiding van kerk /staat ?? Ik ben tegen het bekeren van moslims, of een moslim aanzien als homosexueel maar binnen mijn waarden en normen wat niet wilt zeggen dat ik tegen de vrijheid van mensen ben die hun religie of sexueele aard vrijwillig kiezen( binnen de maatschappelijke normen en waarden !!!), en daar ligt het verschil wat je partij niet begrijpt !


De vraag was of een moslim zich mag bekeren tot een andere godsdienst? Aanvaardt u dat hij daarvan geen nadeel mag ondervinden? Kan een homosexuele persoon islamiet worden?


Ik denk dat u de islaam als ideologie aanneemt en niet als godsdienst, en daar kan je zeer gevaarlijke conclusies uittrekken waarvan je een bepaalde groep die niets met de politiek te maken heeft viseren ! een zeer gevaarlijke stap !


De vraag was of mannen en vrouwen precies dezelfde rechten hebben volgens uw geloof? Moeten meisjes evenveel erven als hun broers, weegt het getuigenis van een vrouw evenveel als van een moslimman, aanvaardt u dat een vrouw niet mag verstoten worden?


Ik ben voor vrijemeningsuiting maar tegelijk draag je/ik daarvoor jouw/mijn eigen verantwoordelijkheid in en de risico's die daaruit komen ! Vrijemeningsuiting onder moraalvorming een respect is niet zoals vrijemeningsuiting met voorbedachte rade ! Negationisme en revisionisme zijn ook vrijemeningsuiting maar met voor bedachte rade !!!

De vraag was of er historische analyses gemaakt mogen worden over de persoon van Mohammed? Geldt de vrijheid van meningsuiting ook voor mensen als Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali of Theo Van Gogh? Aanvaardt u dat zij niet kunnen aangevallen worden wegens belediging van de islam

Paulus.

Lincoln
22 januari 2007, 11:24
De vraag was of de Belgische/Europese wetten (EVRM inbegrepen) primeren op de Koran en de Sharia als ze tegenstrijdig zijn? Uiteraard voor de moslims.De vraag die je stelt is teneerst fout, hoe kan je de koran of de sharia vergelijken met de wetten ? Kun je de bijbel of de thora ook met deze wetten vergelijken ?




De vraag was of u de strikte scheiding van kerk en staat aanvaardt? Aanvaardt u dat de Sharia in dit land niet kan toegepast worden, ook niet in conflicten tussen moslims? Een welke politieke partij heeft dit voorstel naarvoren geschoteld vooralleer te focusen dat dat ook zo is ??




De vraag was of een moslim zich mag bekeren tot een andere godsdienst? Aanvaardt u dat hij daarvan geen nadeel mag ondervinden? Kan een homosexuele persoon islamiet worden?

De antwoord was duidelijk genoeg, een als je blind bent dan ben je op het verkeerde adres,.


De vraag was of mannen en vrouwen precies dezelfde rechten hebben volgens uw geloof? Moeten meisjes evenveel erven als hun broers, weegt het getuigenis van een vrouw evenveel als van een moslimman, aanvaardt u dat een vrouw niet mag verstoten worden?
Zie boven.



De vraag was of er historische analyses gemaakt mogen worden over de persoon van Mohammed? Geldt de vrijheid van meningsuiting ook voor mensen als Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali of Theo Van Gogh? Aanvaardt u dat zij niet kunnen aangevallen worden wegens belediging van de islam

paulus.

Pffff, alsof dat helden zijn, Zie boven.


Ik kan geen dialoog voeren als u een vierkantige wereldbeeld heeft met alleen pixels van zwart een wit !

Ps: ik werk niet met flashbacks.

Lincoln
22 januari 2007, 11:25
Is dat wat de Man geantwoord heeft?Nope.

Paulus
22 januari 2007, 11:40
Ik kan geen dialoog voeren als u een vierkantige wereldbeeld heeft met alleen pixels van zwart een wit !

Ps: ik werk niet met flashbacks.

Bedankt om geen enkele vraag te beantwoorden. Een simpele ja of neen was nochtans voldoende geweest.

Paulus.

_Yahya_
22 januari 2007, 13:02
Bedankt om geen enkele vraag te beantwoorden. Een simpele ja of neen was nochtans voldoende geweest.
Hallo Paulus,


Heb jij dan een vraag gesteld?

noem jij "mag iemand die zich onderwerpt aan de wil van de Enige naar een andere manier van denken bekeren" een vraag ? :roll:

Het geloof "zich onderwerpen aan de wil van de Eerste" is op -eerste deel- "er is geen god" gebaseerd, en -2de deel- dan de Eerste, de Enige.

Ik als iemand die zich onderwerpt aan de wil van de Enige (of Moslim in Arabisch) geloof in dat, ik kan en mag niet bekeren naar een ander manier van denken: zoals Toeval heeft voor alles gezorgd en heeft alle wetten gemaakt die ervoor zorgen dat het universum zo werkt en dat de mens op zo'n manier in buik van zijn moeder wordt gemaakt, en al die miljaarden en miljaarden wetten die er bestaan...Ik kan en mag ook niet bekeren naar een manier van denken dat er een god bestaat en wat dan ook : toeval, begeerte, materie, of mens die goddelijk is geworden, een god die eet drinkt, zich amuseert etc ...

Hoe geloof ik in de Enige, de Eerste ??

Bon, ik ga je een voorbeeld geven aan de hand van wat ik nu zie en doe:Ik ben nu een bericht aan het typen, en zodra ik op de knop "Antwoord versturen" klik ga ik en jij "mischien" het bericht zien?? hoe gebeurt dat?Wie verwerkt en plaatst het bericht op de pagina ?Achter deze knop "Antwoord versturen" zitten er wetten:Dit stuurt een aanvraagbericht naar een aparte file en daar wordt een connectie met databank geopend "PHP code" en die ervoor zorgt dat dit berichtje in een tabel binnen deze databank wordt opgenomen en dan keert die terug naar een andere pagina die dan weer dezelfde taak uitvoert maar nu het berichtje uit de databank halen en weergeven ... etc Laten we 't simpel houden ..

Nou? wie voert al deze taken uit? {.. die php code achter de knop, de webserver met scripting machine die php-code ontcijfert? de computer ? ISP ? elektriciteit? kabels ?? mijnheer IP? ikke ? ..} ==> (SYSTEEM)

Mijn antwoord is: de mens(en): (programmeur, elektrotechnicus, ..)

Maar die pakken niet mijn bericht en dan op papier schrijven, kopies maken en dan vervolgens naar jou en naar anderen naar hun huis gaan en die brief op hun scherm plakken .. nee :-D

Die genieten gewoon van wat er bestaat op deze aarde van allerlei materie zoals elekt.. enzo en dan hebben ze samen een wet (ten) en afspraken aangemaakt die ervoor zorgt dat jij nu mijn antwoord leest .


Er is geen god, dan De Enige, de Eerste die Unique is, en is aan niemand/niets gelijkwaardig.


Met vriendelijke groeten



Yahya

circe
22 januari 2007, 13:51
Het lijkt quasi onmogelijk voor Lincoln en Yaya om normale antwoorden op normale vragen te geven.

We zullen nog eens een poging ondernemen.

VRAAG 1

Citaat:
- Inzake respect voor onze wetten. Aanvaardt u de hier geldende wetgeving? Primeren de Belgische/Europese wetten (EVRM inbegrepen) op de Koran en de Sharia als ze tegenstrijdig zijn?
Inderdaad, de grondwet/wetten mag gerust gerespecteerd worden en is in geen enkele perspectiviteit tegen de koran, het argument is hier duidelijk want de profeet mo7amed sas heeft in medina en grondwet opgesteld ipv de sharia als hoofdwet en als u mij vraagt waarom is het antwoord dan zeer simpel: de koran en de sharia zijn persoonlijk voor de moslims en om de moslims ,christenen ,joden , en andersgelovigen onder één maatschappelijke dak samen te brengen heeft men de grondwet opgesteld, precies wat de profeet gedaan heeft !

Allez Lincoln, en wat stond er dan in die Grondwet van Mohammed? Dat de "mensen van het boek" Dzyiah belasting moeten betalen in alle nederigheid?

De vraag is: PRIMEERT VOOR JOU ONZE grondwet op UW SHARIA!

Heel de blabla over de grondwet van Mo voor niet-moslims (??? 8O ) doet hier niks ter zake.
En voor niet-moslims is het doodnormaal dat de grondwet primeert in een rechtsstaat.
Uw antwoord is dus : ofwel JA, ofwel NEE




Citaat:
- Inzake de lekenstaat. Aanvaardt u de strikte scheiding van kerk en staat? Aanvaardt u dat de Sharia in dit land niet kan toegepast worden, ook niet in conflicten tussen moslims?
Zoals ik al zei , de sharia is enkel voor moslims, en er is geen enkele contradictie indien men niet wenst in de politiek binnen te stappen ,. alhoewel het ideologie die daaruit suipelt niet zelf godsdienstig is maar eerder een inspiratie die niet misbruikt mag worden !

Voil�* lieve schat! hier val je dus door de mand ivm vraag 1: in DIT land is er GEEN sharia voor moslims. Of men nu wèl of niet in de politiek stapt.

Uw antwoord is dus ofwel : JA ik aanvaard dat HIER geen sharia kan worden toegepast, of NEE ik aanvaard dat niet.

Te moeilijk weeral?

Citaat:
- Inzake godsdienst. Mag een moslim zich bekeren tot een andere godsdienst? Aanvaardt u dat hij daarvan geen nadeel mag ondervinden? Kan een homosexuele persoon islamiet worden?
Een wanneer is godsdienst een politieke zaak geworden ? Is dat niet contradictioneel vanwat je zelf gelooft ,namelijk scheiding van kerk /staat ?? Ik ben tegen het bekeren van moslims, of een moslim aanzien als homosexueel maar binnen mijn waarden en normen wat niet wilt zeggen dat ik tegen de vrijheid van mensen ben die hun religie of sexueele aard vrijwillig kiezen( binnen de maatschappelijke normen en waarden !!!), en daar ligt het verschil wat je partij niet begrijpt !

Weerom geen antwoord op de vraag. Dit is geen politieke zaak, het is een religieuze vraag: MAG een moslim van zijn godsdienst dat geloof verlaten? Het antwoord is NEE (wordt verstoten of vermoord).
Wat jij vindt van moslims die moslim-af zijn staat er niet bij.




Citaat:
- Inzake gelijkheid van man en vrouw. Hebben mannen en vrouwen precies dezelfde rechten volgens uw geloof? Moeten meisjes evenveel erven als hun broers, weegt het getuigenis van een vrouw evenveel als van een moslimman, aanvaardt u dat een vrouw niet mag verstoten worden?

Ik denk dat u de islaam als ideologie aanneemt en niet als godsdienst, en daar kan je zeer gevaarlijke conclusies uittrekken waarvan je een bepaalde groep die niets met de politiek te maken heeft viseren ! een zeer gevaarlijke stap !

Raar antwoord: waarom is het ineens gevaarlijk om een "religie" die �*lle aspecten van het dagelijks leven omvat als zodanig te beschouwen? Ontken je dat de islamitische erfenisregels in de koran vermeld staan? Ontken je dat de Belgische erfenisregels worden omzeild om broertjes het dubbele te geven van hun zusjes?
In Nederland is er alvast een procedurekwestie van gemaakt.


Citaat:
- Inzake vrije meningsuiting. Mogen er historische analyses gemaakt worden over de persoon van Mohammed? Geldt de vrijheid van meningsuiting ook voor mensen als Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali of Theo Van Gogh? Aanvaardt u dat zij niet kunnen aangevallen worden wegens belediging van de islam

Ik ben voor vrijemeningsuiting maar tegelijk draag je/ik daarvoor jouw/mijn eigen verantwoordelijkheid in en de risico's die daaruit komen ! Vrijemeningsuiting onder moraalvorming een respect is niet zoals vrijemeningsuiting met voorbedachte rade ! Negationisme en revisionisme zijn ook vrijemeningsuiting maar met voor bedachte rade !!!

Dat is een regelrechte aanslag op de vrije meningsuiting. Als er risico's verbonden zijn aan het vrij uiten van je mening, dat IS er geen vrije meningsuiting Lincoln.

Jij mag tegen mij je mening vrij uiten, maar als het me niet aanstaat dan sla ik je de kop in, is nu niet bepaald wat WIJ verstaan onder de vrijheid van meningsuiting.

Lincoln
22 januari 2007, 13:57
Bedankt om geen enkele vraag te beantwoorden. Een simpele ja of neen was nochtans voldoende geweest.

Paulus.Wauw, ja of neen, dat moet je aan de kleuterkes vragen en het leven is te complex om alleen met ja of neen te antwoorden,. Maar ja ,er lopen altijd een simpele volkje op dit wereld met een simpele redenering !

Lincoln
22 januari 2007, 14:18
[quote=circe;2360540]Het lijkt quasi onmogelijk voor Lincoln en Yaya om normale antwoorden op normale vragen te geven.

We zullen nog eens een poging ondernemen.

VRAAG 1

Citaat:
- Inzake respect voor onze wetten. Aanvaardt u de hier geldende wetgeving? Primeren de Belgische/Europese wetten (EVRM inbegrepen) op de Koran en de Sharia als ze tegenstrijdig zijn?


Allez Lincoln, en wat stond er dan in die Grondwet van Mohammed? Dat de "mensen van het boek" Dzyiah belasting moeten betalen in alle nederigheid?

De vraag is: PRIMEERT VOOR JOU ONZE grondwet op UW SHARIA!

Heel de blabla over de grondwet van Mo voor niet-moslims (??? 8O ) doet hier niks ter zake.
En voor niet-moslims is het doodnormaal dat de grondwet primeert in een rechtsstaat.
Uw antwoord is dus : ofwel JA, ofwel NEE
En wanneer had ik gezegd dat "de sharia" een primeur is binnen dhet belgische establishment ?? Je steekt mij de woorden in mijn mond beste circe, ik zie de koran en de sharia als een moreel en spiritueel bron (maw , de koran is voor mij een persoonlijke verheerlijking binnen mijn ethische waarden en normen, maar niet binnen de maatschappelijke noramen en waarden ), en niet zoals u en de man & co als een "ideologische ,politiek" concurerende primeur naast de "grondwet" ! Het is alsof je een regel bepaalt en mij verplicht om zwart of wit uit te kiezen !





Citaat:
- Inzake de lekenstaat. Aanvaardt u de strikte scheiding van kerk en staat? Aanvaardt u dat de Sharia in dit land niet kan toegepast worden, ook niet in conflicten tussen moslims?


Voil�* lieve schat! hier val je dus door de mand ivm vraag 1: in DIT land is er GEEN sharia voor moslims. Of men nu wèl of niet in de politiek stapt.

Uw antwoord is dus ofwel : JA ik aanvaard dat HIER geen sharia kan worden toegepast, of NEE ik aanvaard dat niet.

Te moeilijk weeral?
Zoals ik al zei, we verschillen in de visie daarom ook uw benadrukking ! Nogmaals, ik anneem de sharia of de koran als een "etische norm" en niet als een politieke object ! En nogmaals steekt u mij de woorden in mijn mond , de vraag is of jij het recht hebt of eender wie de regel te stellen zonder daarop de verantwoordelijke instanties op de hoogte te brengen ! En op de algemeen antwoord op de vraag zeg ik je; ik aaneem de grondwet en de belgische wet als een maatschappelijke norm, en niet als een persoonlijke etische norm , in mijn binnenhuis gelden andere regels !



Citaat:
-


Weerom geen antwoord op de vraag. Dit is geen politieke zaak, het is een religieuze vraag: MAG een moslim van zijn godsdienst dat geloof verlaten? Het antwoord is NEE (wordt verstoten of vermoord).
Wat jij vindt van moslims die moslim-af zijn staat er niet bij.




Dit is wel een politieke zaak, anders zou de man die vraag niet gesteld hebben, zoals ik al zei ; binnen mijn normen en waarden gelden andere regels, buiten in de maatschappij met de mensen enz, gelden de regels die de regering opsteld en daarmee basta, als u dat verdacht vind mij goed ,. De man/winter mag dan over balkanisering ,veroveringsgodsdienst, what the fuck dan ook mag spreken mij goed, zolang zijn partij niet aan de macht komen is dat voor mij goed, eens zij aan de macht komen keer ik terug naar welke land ook op deze wereld !




Citaat:
- Inzake gelijkheid van man en vrouw. Hebben mannen en vrouwen precies dezelfde rechten volgens uw geloof? Moeten meisjes evenveel erven als hun broers, weegt het getuigenis van een vrouw evenveel als van een moslimman, aanvaardt u dat een vrouw niet mag verstoten worden?



Raar antwoord: waarom is het ineens gevaarlijk om een "religie" die �*lle aspecten van het dagelijks leven omvat als zodanig te beschouwen? Ontken je dat de islamitische erfenisregels in de koran vermeld staan? Ontken je dat de Belgische erfenisregels worden omzeild om broertjes het dubbele te geven van hun zusjes?
In Nederland is er alvast een procedurekwestie van gemaakt.

Politiek heeft niets te moeien met wat er binnen huis gebeurt ! Zoals de man niet wilt antwoorden op de vragen over zijn prive leven heeft hij duidelijk gemaakt dat er grenzen zijn in de politiek, ik mag dus beste deze cadeau gebruiken !

Citaat:
- Inzake vrije meningsuiting. Mogen er historische analyses gemaakt worden over de persoon van Mohammed? Geldt de vrijheid van meningsuiting ook voor mensen als Salman Rushdie, Ayaan Hirsi Ali of Theo Van Gogh? Aanvaardt u dat zij niet kunnen aangevallen worden wegens belediging van de islam



Dat is een regelrechte aanslag op de vrije meningsuiting. Als er risico's verbonden zijn aan het vrij uiten van je mening, dat IS er geen vrije meningsuiting Lincoln.

Jij mag tegen mij je mening vrij uiten, maar als het me niet aanstaat dan sla ik je de kop in, is nu niet bepaald wat WIJ verstaan onder de vrijheid van meningsuiting.
Waar heb ik dat gezegd, ik zeg gewoon dat je je verantwoordelijkheid moet bij dragen in het uiten van je mening ,ik zie daar geen gaten in , u wel ??:-P

circe
22 januari 2007, 14:24
Het is alsof je een regel bepaalt en mij verplicht om zwart of wit uit te kiezen !

Inderdaad! De sharia (islamitische ideologie) druist op bepaalde vlakken vierkant in tegen de hier geldende wetten.

Het is dus een verplichting om te kiezen: ofwel je onderwerpen aan de hier geldende wetten, ofwel je onderwerpen aan je ideologie en dan naar een islamitisch land verhuizen.

circe
22 januari 2007, 14:26
Politiek heeft niets te moeien met wat er binnen huis gebeurt ! Zoals de man niet wilt antwoorden op de vragen over zijn prive leven heeft hij duidelijk gemaakt dat er grenzen zijn in de politiek, ik mag dus beste deze cadeau gebruiken !

Dit is een flagrante overtreding van de hier geldende wet: je bent dus strafbaar!
Het enige wat je zus kan doen is VRIJWILLIG een schenking aan haar broers doen, waarop je dan schenkingsrechten moet betalen.

Die wet geldt voor iedereen, ook voor moslimbelgen.

circe
22 januari 2007, 14:30
ik aaneem de grondwet en de belgische wet als een maatschappelijke norm, en niet als een persoonlijke etische norm , in mijn binnenhuis gelden andere regels !

Dit is een flagrante overtreding van de wet.

Hier mag je je vrouw niet slaan, noch buitenshuis noch binnenshuis. Doe je dat toch (omdat het ethisch volgens jou is toegestaan) dan ben je strafbaar.

Evenmin mag je je vrouw "opsluiten tot de dood haar achtervolgt" omdat je denkt dat ze overspelig was.
etc.. etc...

Uiteraard mag je evenmin binnenshuis op islamitische wijze met kinderen "huwen" zelfs als is de imam daarmee akkoord en is dit volledig binnen je eigen ethische normen.

Wat je hier zegt is in feite dat JOUW ethiek totaal niet strookt met ONZE wetten.
Onze wetten zijn dan ook een uitvloeisel van ONZE normen en waarden en die druisen vierkant in tegen die van islam en sharia.

circe
22 januari 2007, 14:31
Waar heb ik dat gezegd, ik zeg gewoon dat je je verantwoordelijkheid moet bij dragen in het uiten van je mening ,ik zie daar geen gaten in , u wel ??

Natuurlijk zie ik daar graten in: ik heb gezien wat de "verantwoordelijkheid" als gevolg had na de Deense cartoons! bij de film Submission van Hirsi Ali en Theo Van Gogh...... lijkt me weldegelijk voldoende om dit als afwijzing van vrije meningsuiting te beschouwen.

Lincoln
22 januari 2007, 14:53
Inderdaad! De sharia (islamitische ideologie) druist op bepaalde vlakken vierkant in tegen de hier geldende wetten.

Het is dus een verplichting om te kiezen: ofwel je onderwerpen aan de hier geldende wetten, ofwel je onderwerpen aan je ideologie en dan naar een islamitisch land verhuizen.Voila mijn beste circe, je geeft zelf toe dat de islaam een ideologie is ipv een godsdienst ! En dat is wat ik de hele tijd wil zeggen, namelijk degene die een visie dragen dat de islaam geen godsdienst is maar een "veroveringsgodsdienst" zoals de man zei en ideologie dus, die deze conclusies uittrekken wat opzich zeer gevaarlijk is !

Lincoln
22 januari 2007, 14:54
Dit is een flagrante overtreding van de hier.....Zegt de dame bij BigBrother !

Lincoln
22 januari 2007, 14:56
Dit is een flagrante overtreding van de wet.

Hier mag je je vrouw niet slaan, noch buitenshuis noch binnenshuis. Doe je dat toch (omdat het ethisch volgens jou is toegestaan) dan ben je strafbaar.

Evenmin mag je je vrouw "opsluiten tot de dood haar achtervolgt" omdat je denkt dat ze overspelig was.
etc.. etc...

Uiteraard mag je evenmin binnenshuis op islamitische wijze met kinderen "huwen" zelfs als is de imam daarmee akkoord en is dit volledig binnen je eigen ethische normen.

Wat je hier zegt is in feite dat JOUW ethiek totaal niet strookt met ONZE wetten.
Onze wetten zijn dan ook een uitvloeisel van ONZE normen en waarden en die druisen vierkant in tegen die van islam en sharia.En wanneer is de politiek een godsdienstige norm ?? De rest van je verhaal zijn je eigen aanvullingen die niets te maken hebben met wat ik zeg !

Lincoln
22 januari 2007, 14:58
Natuurlijk zie ik daar graten in: ik heb gezien wat de "verantwoordelijkheid" als gevolg had na de Deense cartoons! bij de film Submission van Hirsi Ali en Theo Van Gogh...... lijkt me weldegelijk voldoende om dit als afwijzing van vrije meningsuiting te beschouwen.Voor een mening moet je niet zozeer vanuit de toren blazen !

circe
22 januari 2007, 14:59
Zegt de dame bij BigBrother !

Zwartwerk komt ook enkel uit als BigBrother komt kijken, dit neemt niet weg dat het een flagrante schending van de wet is Lincoln.

circe
22 januari 2007, 15:00
Voor een mening moet je niet zozeer vanuit de toren blazen !

Vrije meningsuiting kan op alle manieren, ook in Hyde Park en ook van de toren, echter niet van de moskee blijkt.

Paulus
22 januari 2007, 15:00
Hallo Paulus,


Heb jij dan een vraag gesteld?

Zeg ik dat dan?
noem jij "mag iemand die zich onderwerpt aan de wil van de Enige naar een andere manier van denken bekeren" een vraag ? :roll:

Dat was de vraag niet maar, ja ik noem het een vraag. Per slot van rekening is de Islam niet de enige godsdienst die meent de Enige te dienen.


Het geloof "zich onderwerpen aan de wil van de Eerste" is op -eerste deel- "er is geen god" gebaseerd, en -2de deel- dan de Eerste, de Enige.


En de islam is daarin niet alleen.


Ik als iemand die zich onderwerpt aan de wil van de Enige (of Moslim in Arabisch) geloof in dat, ik kan en mag niet bekeren naar een ander manier van denken: zoals Toeval heeft voor alles gezorgd en heeft alle wetten gemaakt die ervoor zorgen dat het universum zo werkt en dat de mens op zo'n manier in buik van zijn moeder wordt gemaakt, en al die miljaarden en miljaarden wetten die er bestaan...


Dan beperk je de persoonlijke vrijheid van de mens om te geloven wat hij wil. Zelfs God doet dat niet.


Ik kan en mag ook niet bekeren naar een manier van denken dat er een god bestaat en wat dan ook : toeval, begeerte, materie, of mens die goddelijk is geworden, een god die eet drinkt, zich amuseert etc ...
Hoe geloof ik in de Enige, de Eerste ??

Iedereen mag geloven wat hij wil.

Bon, ik ga je een voorbeeld geven aan de hand van wat ik nu zie en doe:
Ik ben nu een bericht aan het typen, en zodra ik op de knop "Antwoord versturen" klik ga ik en jij "mischien" het bericht zien?? hoe gebeurt dat?Wie verwerkt en plaatst het bericht op de pagina ?Achter deze knop "Antwoord versturen" zitten er wetten:Dit stuurt een aanvraagbericht naar een aparte file en daar wordt een connectie met databank geopend "PHP code" en die ervoor zorgt dat dit berichtje in een tabel binnen deze databank wordt opgenomen en dan keert die terug naar een andere pagina die dan weer dezelfde taak uitvoert maar nu het berichtje uit de databank halen en weergeven ... etc Laten we 't simpel houden ..Nou? wie voert al deze taken uit? {.. die php code achter de knop, de webserver met scripting machine die php-code ontcijfert? de computer ? ISP ? elektriciteit? kabels ?? mijnheer IP? ikke ? ..} ==> (SYSTEEM)Mijn antwoord is: de mens(en): (programmeur, elektrotechnicus, ..)Maar die pakken niet mijn bericht en dan op papier schrijven, kopies maken en dan vervolgens naar jou en naar anderen naar hun huis gaan en die brief op hun scherm plakken .. nee :-D Die genieten gewoon van wat er bestaat op deze aarde van allerlei materie zoals elekt.. enzo en dan hebben ze samen een wet (ten) en afspraken aangemaakt die ervoor zorgt dat jij nu mijn antwoord leest .

Er is geen god, dan De Enige, de Eerste die Unique is, en is aan niemand/niets gelijkwaardig.

Met vriendelijke groeten


Yahya

Dat kan allemaal best zijn maar er zijn wel meer religies die net hetzelfde beweren.

Paulus.

Paulus
22 januari 2007, 15:02
Wauw, ja of neen, dat moet je aan de kleuterkes vragen en het leven is te complex om alleen met ja of neen te antwoorden,. Maar ja ,er lopen altijd een simpele volkje op dit wereld met een simpele redenering !

Inderdaad heel simpel, maar toch te moeilijk voor jou zo blijkt.

Paulus.

circe
22 januari 2007, 15:04
Voila mijn beste circe, je geeft zelf toe dat de islaam een ideologie is ipv een godsdienst ! En dat is wat ik de hele tijd wil zeggen, namelijk degene die een visie dragen dat de islaam geen godsdienst is maar een "veroveringsgodsdienst" zoals de man zei en ideologie dus, die deze conclusies uittrekken wat opzich zeer gevaarlijk is !

Ik geef dit niet toe! Ik zeg dit al heel de tijd zeer uitdrukkelijk!
Net daarom is islam zelfs gevaarlijker dat sommige andere totalitaire ideologieën, vermits ze zich bovendien nog beroepen op een onzichtbare "hogere macht" die hen de "waarheid" in petto geeft!


En wanneer is de politiek een godsdienstige norm ?? De rest van je verhaal zijn je eigen aanvullingen die niets te maken hebben met wat ik zeg !


Je bevestigt het hier zelf: vanaf dat islam in de meerderheid is (zie islamitische landen) dan WORDT die zogenaamde "religie" gewoon de politieke norm!
De rest zijn geen "eigen aanvullingen" maar gewoon aanwijzingen uit de koran die niks meer met "religie" te maken hebben, maar alles met een totalitaire ideologie!
Van het moment tot je opstaat tot het moment waarop je naar toilet gaat, met welke hand je kan eten en hoe je je vrouw moet behandelen!!

Dus cut the crap! Jullie "religieus" verhaaltje begint hoe langer hoe meer duidelijke barsten te vertonen en het ballonnetje is doorprikt.

Lincoln
22 januari 2007, 15:05
Zwartwerk komt ook enkel uit als BigBrother komt kijken, dit neemt niet weg dat het een flagrante schending van de wet is Lincoln.Illegaliteit kan soms zeer nuttig zijn !

circe
22 januari 2007, 15:07
Illegaliteit kan soms zeer nuttig zijn !

Criminaliteit blijft criminaliteit Lincoln.

Volgens mijn godsdienst mag ik helemaal geen successierechten betalen. Alles wordt op voorhand in het zwart overgeschreven zonder aangifte, net zomin als ik belastingen mag betalen: ik geef niks aan van wat ik verdien.

Zo heeft FSM het beslist nietwaar?

Lincoln
22 januari 2007, 15:08
Vrije meningsuiting kan op alle manieren, ook in Hyde Park en ook van de toren, echter niet van de moskee blijkt.Er zijn grenzen ! Elke koe heeft het recht op gras, maar niet op een gras die groeit op het eigendom van iemand ! Probeer maar eens een koe te laten grazen op het gras die groeit op het koningings domein van queen elisabeth !

circe
22 januari 2007, 15:09
Er zijn grenzen ! Elke koe heeft het recht op gras, maar niet op een gras die groeit op het eigendom van iemand ! Probeer maar eens een koe te laten grazen op het gras die groeit op het koningings domein van queen elisabeth !

Er bestaat dan ook geen "recht op vrij grazen" dacht ik Lincoln.

Lincoln
22 januari 2007, 15:12
Ik geef dit niet toe! Ik zeg dit al heel de tijd zeer uitdrukkelijk!
Net daarom is islam zelfs gevaarlijker dat sommige andere totalitaire ideologieën, vermits ze zich bovendien nog beroepen op een onzichtbare "hogere macht" die hen de "waarheid" in petto geeft!



Je bevestigt het hier zelf:(ik heb niets bevestigd) vanaf dat islam in de meerderheid is (zie islamitische landen) dan WORDT die zogenaamde "religie" gewoon de politieke norm!
De rest zijn geen "eigen aanvullingen" maar gewoon aanwijzingen uit de koran die niks meer met "religie" te maken hebben, maar alles met een totalitaire ideologie!
Van het moment tot je opstaat tot het moment waarop je naar toilet gaat, met welke hand je kan eten en hoe je je vrouw moet behandelen!!

Dus cut the crap! Jullie "religieus" verhaaltje begint hoe langer hoe meer duidelijke barsten te vertonen en het ballonnetje is doorprikt.Dat blijft nog altijd en éénzijdige aanvulling, trouwens wie gaat nu bepalen van wat religieus is en een tottalitaire ideologie ? Bent u meer "superieur" om dat te stellen ?

Lincoln
22 januari 2007, 15:15
Criminaliteit blijft criminaliteit Lincoln.

Volgens mijn godsdienst mag ik helemaal geen successierechten betalen. Alles wordt op voorhand in het zwart overgeschreven zonder aangifte, net zomin als ik belastingen mag betalen: ik geef niks aan van wat ik verdien.

Zo heeft FSM het beslist nietwaar?Het is maar wat je verstaat onder illegaliteit, en om illigaliteit gelijk te stellen met de crimminaliteit is een beetje een stap verder naar overdrevenheid !

Lincoln
22 januari 2007, 15:18
Er bestaat dan ook geen "recht op vrij grazen" dacht ik Lincoln.Jawel, in de koran ,een dier heeft gelijke rechten zoals een mens; (wa maa min daabbatin fee al ardi wa la taa'irin yateero bi janaa7aihi illa oumamoun amthaloukoum )vert; Elke levende wezen op deze wereld en elke vogel die vliegt met zijn vleugels zijn enkel volkeren zoals jullie !!!

Paulus
22 januari 2007, 15:34
Jawel, in de koran ,een dier heeft gelijke rechten zoals een mens; (wa maa min daabbatin fee al ardi wa la taa'irin yateero bi janaa7aihi illa oumamoun amthaloukoum )vert; Elke levende wezen op deze wereld en elke vogel die vliegt met zijn vleugels zijn enkel volkeren zoals jullie !!!

Zoals jullie?

Staan jullie daarboven misschien of durf je dat niet zeggen?

Paulus.

Lincoln
22 januari 2007, 15:40
Zoals jullie?

Staan jullie daarboven misschien of durf je dat niet zeggen?

Paulus.8O Wat insinueert u weeral ?

Lincoln
22 januari 2007, 15:57
Inderdaad heel simpel, maar toch te moeilijk voor jou zo blijkt.

Paulus.Nou, op kortzichtigheid kan ik niet antwoorden daar geef ik je gelijk in !

Paulus
22 januari 2007, 16:53
8O Wat insinueert u weeral ?

Ik insinueer niks, ik stel een vraag. Als u nu ook nog eens antwoord zou willen geven?

Dank u

Paulus.

Paulus
22 januari 2007, 16:54
Nou, op kortzichtigheid kan ik niet antwoorden daar geef ik je gelijk in !


Een christen of een jood kan nochtans al deze vragen beantwoorden met een simpele ja of neen hoor. Het zijn weer de moslims die rond de pot draaien.

Paulus.

Lincoln
22 januari 2007, 17:14
Ik insinueer niks, ik stel een vraag. Als u nu ook nog eens antwoord zou willen geven?

Dank u

Paulus.Ik bepaal zelf wanneer ik een antwoord geef en aan wie ik een antwoord geef, zou u eens de vraag duidelijk stellen ipv de vraag te stellen op een simplistische manier dan zou dat veel beter zijn !

Ps: het antwoord was aan circe gericht, en daarbij is je vraag te vaag en klinkt als een tussenvaller !

Lincoln
22 januari 2007, 17:15
Een christen of een jood kan nochtans al deze vragen beantwoorden met een simpele ja of neen hoor. Het zijn weer de moslims die rond de pot draaien.

Paulus.Spreek voor jezelf !

_Yahya_
22 januari 2007, 17:16
Dat kan allemaal best zijn maar er zijn wel meer religies die net hetzelfde beweren.

Paulus.

:-) Hallo Paulus,
Ten eerste mijn antwoord heeft niets met relegie or relegies te maken,
dus waarom haal jij religie of regelies erbij?
en wat bedoel je met "hetzelfde beweren" ? hetzelfde : wat ? en wat beweren?
En welke manier van denken doet dat niet:ik bedoel beweren en in plaats van dat bewijzen ?? :-) ben benieuwd!

Maar het was eigenlijk een soort van antwoord op jou vraag of "iemand die zich onderwerpt aan de wil van de Enige" zijn manier van denken mag verlaten en naar een ander manier van denken bekeren en heb ook de basis principe van mijn manier van denken een beetje uitgelegd..

En dat is volgens mij een antwoord maar ik weet echt niet of je dat gelezen hebt, en ben je arabischtalig of zo want je gebruikt een paar arabische woorden hoor zoals 'islam' ..

maar goed, hier komt het antwoord nog eens : ik kan wel naar een ander manier van denken bekeren maar met 1 voorwaarde:
bewijzen dat mijn huidige manier van denken niet waar is (onwaarheid) en bewijzen dat die manier van denken waarnaar ik ga bekeren waar is (waarheid).
Want in principe mag ik volgens "zich onderwerpen aan de wil van de Eerste" dit geloof niet volgen als ik weet dat het niet de waarheid is en ook al ik dat doe, wordt er niets geaccepteerd !µ


Met vriendelijke groeten






Yahya

Paulus
22 januari 2007, 17:42
:-) Hallo Paulus,
Ten eerste mijn antwoord heeft niets met relegie or relegies te maken,
dus waarom haal jij religie of regelies erbij?

Het zijn toch vragen aan de moslims? Vandaar...


en wat bedoel je met "hetzelfde beweren" ? hetzelfde : wat ? en wat beweren?
En welke manier van denken doet dat niet:ik bedoel beweren en in plaats van dat bewijzen ?? :-) ben benieuwd!


Het christendom en het jodendom beweren ook dat zij de Enige dienen; dat bedoel ik.



Maar het was eigenlijk een soort van antwoord op jou vraag of "iemand die zich onderwerpt aan de wil van de Enige" zijn manier van denken mag verlaten en naar een ander manier van denken bekeren en heb ook de basis principe van mijn manier van denken een beetje uitgelegd..


Om het concreet te vragen dan...

Mag een moslim christen worden van de moslims, zonder dat hij daar enige nadeel van ondervind?




En dat is volgens mij een antwoord maar ik weet echt niet of je dat gelezen hebt, en ben je arabischtalig of zo want je gebruikt een paar arabische woorden hoor zoals 'islam' ..


Nee ik spreek geen arabisch.



maar goed, hier komt het antwoord nog eens : ik kan wel naar een ander manier van denken bekeren maar met 1 voorwaarde:
bewijzen dat mijn huidige manier van denken niet waar is (onwaarheid) en bewijzen dat die manier van denken waarnaar ik ga bekeren waar is (waarheid).


Nee ik bedoel onvoorwaardelijk.


Want in principe mag ik volgens "zich onderwerpen aan de wil van de Eerste" dit geloof niet volgen als ik weet dat het niet de waarheid is en ook al ik dat doe, wordt er niets geaccepteerd!


Christenen bijvoorbeeld beweren net zo goed dat zij zich onderwerpen aan de wil van de Eerste, joden ook...

Dus als een moslim overtuigd christen wordt, denk hij nog altijd de Enige en ware God te dienen.


Met vriendelijke groeten


Evenveel voor u

Paulus.




Yahya[/quote]

Paulus
22 januari 2007, 17:53
Ik bepaal zelf wanneer ik een antwoord geef en aan wie ik een antwoord geef, zou u eens de vraag duidelijk stellen ipv de vraag te stellen op een simplistische manier dan zou dat veel beter zijn !

Ps: het antwoord was aan circe gericht, en daarbij is je vraag te vaag en klinkt als een tussenvaller !

U zegt:

Jawel, in de koran, een dier heeft gelijke rechten zoals een mens; (wa maa min daabbatin fee al ardi wa la taa'irin yateero bi janaa7aihi illa oumamoun amthaloukoum )vert;Elke levende wezen op deze wereld en elke vogel die vliegt met zijn vleugels zijn enkel volkeren zoals jullie !!!


Mijn vraag is of je met "zoals jullie" de niet-moslims bedoeld worden, of gewoon alle mensen en dus ook de moslims?

Want mij lijkt het toch dat een bijvoorbeeld een varken mindere rechten heeft dan een mens. Ook binnen de moslimcultuur. Maar ik kan me wel voorstellen dat een ongelovige dezelfde rechten rechten zou hebben als een hond, binnen de moslimcultuur. Vandaar mijn bovenstaande vraag.

Of heb ik dat verkeerd voor?

Paulus.

circe
22 januari 2007, 19:08
Het is maar wat je verstaat onder illegaliteit, en om illigaliteit gelijk te stellen met de crimminaliteit is een beetje een stap verder naar overdrevenheid !

Dat laat ik voor jouw rekening over. Het ontduiken van belastinggelden behoort m.i. tot de criminele daden.

circe
22 januari 2007, 19:09
Jawel, in de koran ,een dier heeft gelijke rechten zoals een mens; (wa maa min daabbatin fee al ardi wa la taa'irin yateero bi janaa7aihi illa oumamoun amthaloukoum )vert; Elke levende wezen op deze wereld en elke vogel die vliegt met zijn vleugels zijn enkel volkeren zoals jullie !!!

Spijtig dat ze dat dan vergeten waren tijdens het laatste offerfeest hé?

Maar HIER bestaat er geen "recht op vrij grazen" hoor, anders zou ik mijn Masai vriend (inclusief kudde) allang hebben geimporteerd.

Lincoln
22 januari 2007, 19:12
U zegt:


Mijn vraag is of je met "zoals jullie" de niet-moslims bedoeld worden, of gewoon alle mensen en dus ook de moslims?

Want mij lijkt het toch dat een bijvoorbeeld een varken mindere rechten heeft dan een mens. Ook binnen de moslimcultuur. Maar ik kan me wel voorstellen dat een ongelovige dezelfde rechten rechten zou hebben als een hond, binnen de moslimcultuur. Vandaar mijn bovenstaande vraag.

Of heb ik dat verkeerd voor?

Paulus.Natuurlijk, de aanspraak was tegen de mensheid gericht wat dacht je anders !:lol:

Lincoln
22 januari 2007, 19:13
Dat laat ik voor jouw rekening over. Het ontduiken van belastinggelden behoort m.i. tot de criminele daden.Oeeeps.:-P

Lincoln
22 januari 2007, 19:13
Spijtig dat ze dat dan vergeten waren tijdens het laatste offerfeest hé?

Maar HIER bestaat er geen "recht op vrij grazen" hoor, anders zou ik mijn Masai vriend (inclusief kudde) allang hebben geimporteerd. http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/goofy.gif

_Yahya_
22 januari 2007, 19:15
Beste Paulus,

Ik begrijp u echt niet :s

Hoe ?

Christenen bijvoorbeeld beweren net zo goed dat zij zich onderwerpen aan de wil van de Eerste, joden ook...


:roll: Maar "zich onderwerpen aan de wil van de Eerste" is totaal een andere manier van denken en heeft niets met christendom, atheisme of budhisme of wat dan ook te maken .. Hoe komt u aan deze info? :-(


Dus als een moslim overtuigd christen wordt, denk hij nog altijd de Enige en ware God te dienen.


Kun je deze vraag nog eens stellen maar volledig in het Nederlands? dan zie eerst of jij die begrijpt?

dus

Dus als iemand die zicht onderwerpt aan de wil van de Enige christen wordt, denk hij nog altijd de Enige en ware God te dienen .. :|


Ooh, iemand die zich onderwerpt aan de wil van de Eerste gelooft helemaal niet in god dus wat bedoel jij juist met de vraag?




Met vriendelijke groeten






Yahya

circe
22 januari 2007, 19:19
Yahya: volg eerst eens wat lessen Nederlands misschien? Dat kan helpen hoor.

Je maakt van een volledig duidelijke tekst van Paulus een typisch gebroebel waar wel Nederlandse woordjes instaan, maar waar de zin uit verdwenen is.

Allez opnieuw;

Paulus
22 januari 2007, 19:25
Beste Paulus,Ik begrijp u echt niet :sHoe ?

:roll: Maar "zich onderwerpen aan de wil van de Eerste" is totaal een andere manier van denken en heeft niets met christendom, atheisme of budhisme of wat dan ook te maken .. Hoe komt u aan deze info? :-(


Kun je deze vraag nog eens stellen maar volledig in het Nederlands? dan zie eerst of jij die begrijpt?dusDus als iemand die zicht onderwerpt aan de wil van de Enige christen wordt, denk hij nog altijd de Enige en ware God te dienen .. :|

Ooh, iemand die zich onderwerpt aan de wil van de Eerste gelooft helemaal niet in god dus wat bedoel jij juist met de vraag?



Met vriendelijke groeten





Yahya

Ik probeer het nog eens....

Kan een moslim, zonder problemen of voorwaarden een christen worden?

Allebei (christen en moslim) geloven ze in de Enige ware God.

Paulus.

Paulus
22 januari 2007, 19:30
Natuurlijk, de aanspraak was tegen de mensheid gericht wat dacht je anders !:lol:

Dus hebben de dieren dezelfde rechten als de mensen bij de islam...


Oorspronkelijk geplaatst door lincoln http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=2360888#post2360888)
Jawel, in de koran ,een dier heeft gelijke rechten zoals een mens; (wa maa min daabbatin fee al ardi wa la taa'irin yateero bi janaa7aihi illa oumamoun amthaloukoum )vert; Elke levende wezen op deze wereld en elke vogel die vliegt met zijn vleugels zijn enkel volkeren zoals jullie !!!


Wie had dat kunnen denken?

Paulus.

Lincoln
22 januari 2007, 19:31
Dus hebben de dieren dezelfde rechten als de mensen bij de islam...




Wie had dat kunnen denken?

Paulus.Halleluja, nu heb je dat begrepen, zie je wel dat meermaals lezen van een citaat kan helpen bij het begrijpen ! :lol:

Lincoln
22 januari 2007, 19:34
Ik probeer het nog eens....

Kan een moslim, zonder problemen of voorwaarden een christen worden?

Allebei (christen en moslim) geloven ze in de Enige ware God.

Paulus.De mens is opzich vrij om te kiezen, ook een moslim in dit geval maar dat wil niet zeggen dat ik er geen kritiek op zal hebben, hij zal verdomme niet aan mijn intimmidaties ontsnappen ! :lol:

Paulus
22 januari 2007, 19:42
Halleluja, nu heb je dat begrepen, zie je wel dat meermaals lezen van een citaat kan helpen bij het begrijpen ! :lol:

Dus mogen er evengoed mensen geofferd worden op het offerfeest of herbben schapen dan toch minder rechten?

Paulus.

Paulus
22 januari 2007, 19:44
De mens is opzich vrij om te kiezen, ook een moslim in dit geval maar dat wil niet zeggen dat ik er geen kritiek op zal hebben, hij zal verdomme niet aan mijn intimmidaties ontsnappen ! :lol:

En dat kan niet in een democratisch Europa. En vloeken kan niet binnen de islam.

Paulus.

_Yahya_
22 januari 2007, 19:56
Ik probeer het nog eens....

Kan een moslim, zonder problemen of voorwaarden een christen worden?

Allebei (christen en moslim) geloven ze in de Enige ware God.

Paulus.
Beste Paulus,
"iemand die zich onderwerpt aan de wil van de Enige" of moslim in arabisch kan idd een christen worden ALS hij een bewijs heeft dat "zich onderwerpen aan de wil van de Eerste" of islam is arabisch onwaar is en het christendom waar is .!

Maar het verschill tussen deze twee manieren van denken is groter dan het verschill tussen atheisme en islam.



Met vriendelijke groeten




Yahya

Lincoln
22 januari 2007, 20:05
Dus mogen er evengoed mensen geofferd worden op het offerfeest of herbben schapen dan toch minder rechten?

Paulus.Normaal gezien wel, maar daar is er verandering van gekomen, dat noemen we evolutie (herinner je het verhaal van abraham !)! Trouwens, zie je niet dat de us (de grootste havik van het westen en het symbool van trots een vrijheid in het westen) 3000 mensen offers gebracht heeft op het vrijheidstandbeeld voor iraq !

Lincoln
22 januari 2007, 20:08
En dat kan niet in een democratisch Europa. En vloeken kan niet binnen de islam.

Paulus.De belangen dienen het doel, als spotten aangezien wordt als een vrijemeningsuiting waarom mag vloeken niet buiten de islamitische ethiek ??

Paulus
22 januari 2007, 20:44
Beste Paulus,
"iemand die zich onderwerpt aan de wil van de Enige" of moslim in arabisch kan idd een christen worden ALS hij een bewijs heeft dat "zich onderwerpen aan de wil van de Eerste" of islam is arabisch onwaar is en het christendom waar is .!

En als hij dat bewijs niet heeft?


Met vriendelijke groeten


Paulus.

_Yahya_
23 januari 2007, 15:53
En als hij dat bewijs niet heeft?


Met vriendelijke groeten


Paulus.

Beste Paulus,

Dan heeft ook geen zin om van manier van denken te veranderen het is geen spel hoor tenzij als iemand voor problemen zorgt en dat is jammer genoeg wat er nu in deze wereld gebeurt, het gaat om 1 of 0 om winst of verlies zowel hier in dit leven - waarin we genoeg kans krijgen (verstand) om na te denken en de waarheid zoeken en volgen wat betreft het leven en het doel van een mens op deze aarde en dit leven- als in het echte leven na de tijdelijk veblijf op de aarde -wat men de dood noemt-.

En diegene die zonder doel wilt leven, dan is dat zijn probleem!

Als het toch zo is :

Als hij dat bewijs niet heeft, dan moeten de geleerden (minstens 3) hun taken uitvoeren en duidelijk maken dat er 1 waarheid moet zijn en geen 10 !!


Met vredevolle groeten




Yahya

Uh-Huh
23 januari 2007, 16:50
Ik probeer het nog eens....

Kan een moslim, zonder problemen of voorwaarden een christen worden?

Allebei (christen en moslim) geloven ze in de Enige ware God.

Paulus.
Waarom zou een moslim een christen willen worden? Ik stel ook niet de vraag: zou een christen, zonder problemen of voorwaarden, een jood worden?

Maar om concreet te antwoorden op je vraag, denk ik niet dat dat mogelijk is. Tenzij die moslim niet meer geloofd in Mohamed (als profeet) en de koran (als een door God geopenbaard boek).

circe
23 januari 2007, 17:13
Waarom zou een moslim een christen willen worden? Ik stel ook niet de vraag: zou een christen, zonder problemen of voorwaarden, een jood worden?

Maar om concreet te antwoorden op je vraag, denk ik niet dat dat mogelijk is. Tenzij die moslim niet meer geloofd in Mohamed (als profeet) en de koran (als een door God geopenbaard boek).

Je lijkt de vraag niet begrepen te hebben.

VRAAG

a) kan een moslim die niet meer in Mohammed of de koran gelooft zich open en vrij bekeren tot christendom/jodendom/atheisme....

b) kan een christen die niet meer in christus of het NT gelooft zich open en vrij bekeren tot jodendom/islam/atheisme etc...


antwoord op b) = volmondig JA! niemand legt hem/haar een strobreed in de weg.

antwoord op a) = volmondig NEE! Hangt er ten eerste van af w�*�*r je woont (in islamitische landen krijg je de doodstraf), in westerse landen heb je geluk dat moorden verboden is (wat niet wil zeggen dat sommigen het minderjarige broertje niet uit de kast zullen halen om je even een kopje kleiner te maken). In �*lle gevallen word je verstoten door je familie.

Heb je het nu begrepen Uh-huh?

Enig idee waarom sommige multiculturele oefenmatrassen zich tot islam zouden bekeren? Denk je dat ze dit zomaar uit de losse pols zouden doen als ze de doodstraf en/of verstoting boven hun hoofd hadden hangen?

Meer dan de helft van de moslims geloven helemaal niet meer in het sprookje van de tumorpatient die Mohammed was, maar MOETEN daarover zwijgen!

Uh-Huh
23 januari 2007, 17:19
@circe: ik heb niet gevraagd om uw interpratie van de vraag. Ik heb die vraag van Paulus gewoon gelezen en beantwoord. Voor de rest mag u denken wat u wil...

circe
23 januari 2007, 17:21
Mijn antwoord was te simpel zeker.

Uw interpretatie lijkt me tamelijk moeilijk:

Mag een atheist die niet in God gelooft zich bekeren tot islam?
Antwoord: waarom zou die atheist dat doen?

Mag een moslim die wel in Mohammed en de koran gelooft zich bekeren tot het jodendom?
Antwoord waarom zou die moslim dat doen?

Mag een moslim die wel in Mohammed en de koran gelooft atheist worden? Antwoord waarom zou die moslim dat doen?

Mag een moslim die wel in Mohammed en de koran gelooft maar niet dat Jezus de zoon van god is, zich bekeren tot het christendom?
Antwoord waarom zou die moslim dat doen?

Zeer duidelijk Uh-huh!

Uh-Huh
23 januari 2007, 17:28
Mijn antwoord was te simpel zeker.

Uw interpretatie lijkt me tamelijk moeilijk:

Mag een atheist die niet in God gelooft zich bekeren tot islam?
Antwoord: waarom zou die atheist dat doen?

Mag een moslim die wel in Mohammed en de koran gelooft zich bekeren tot het jodendom?
Antwoord waarom zou die moslim dat doen?

Mag een moslim die wel in Mohammed en de koran gelooft atheist worden? Antwoord waarom zou die moslim dat doen?

Mag een moslim die wel in Mohammed en de koran gelooft maar niet dat Jezus de zoon van god is, zich bekeren tot het christendom?
Antwoord waarom zou die moslim dat doen?

Zeer duidelijk Uh-huh!
Vervang "mag" door "wil" en je hebt nog een beetje gelijk. :-P

Luister, iedereen is wijs genoeg om zelf te beslissen wat hij/zij wil en daar hebben andere mensen eigenlijk niets over te zeggen. Er kan dus ook geen dwang in godsdienst zijn.

Paulus
23 januari 2007, 17:35
Beste Paulus,

Dan heeft ook geen zin om van manier van denken te veranderen het is geen spel hoor tenzij als iemand voor problemen zorgt en dat is jammer genoeg wat er nu in deze wereld gebeurt, het gaat om 1 of 0 om winst of verlies zowel hier in dit leven - waarin we genoeg kans krijgen (verstand) om na te denken en de waarheid zoeken en volgen wat betreft het leven en het doel van een mens op deze aarde en dit leven- als in het echte leven na de tijdelijk veblijf op de aarde -wat men de dood noemt-.

En diegene die zonder doel wilt leven, dan is dat zijn probleem!

Als het toch zo is :

Als hij dat bewijs niet heeft, dan moeten de geleerden (minstens 3) hun taken uitvoeren en duidelijk maken dat er 1 waarheid moet zijn en geen 10 !!


Met vredevolle groeten




Yahya

Mijn vraag was niet of dat veel of weinig zin heeft. Mijn vraag was

Kan een moslim, zonder problemen of voorwaarden een christen worden?

Blijkbaar niet want je stel weldegelijk voorwaarden. Ze zouden een bewijs moeten leveren...

Precies of of men kan bewijzen dat de islam de beste weg is, maar soit, daar gaat het nu niet over.

Het gaat erover dat een moslim niet probleemloos van godsdienst kan veranderen en dat dit in strijd is met de Europese regelgeving.

Paulus.

circe
23 januari 2007, 17:39
Er kan dus ook geen dwang in godsdienst zijn.

Natuurlijk niet! De ongelovigen werden afgemaakt en de mensen van het boek (= joden en christenen) moesten extra taksen betalen zodat de moslims lui achterover konden liggen.

Je zou al gek zijn om ze te dwingen zich te bekeren en dan geen taksen meer te betalen.

Uh-Huh
23 januari 2007, 17:44
Natuurlijk niet! De ongelovigen werden afgemaakt en de mensen van het boek (= joden en christenen) moesten extra taksen betalen zodat de moslims lui achterover konden liggen.

Je zou al gek zijn om ze te dwingen zich te bekeren en dan geen taksen meer te betalen.
Als zoiets echt gebeurt is, denk je toch niet dat ik het goedkeur of ooit zou steunen?

Ik geloof ook niet dat christenen/joden altijd zo vreedzaam zijn geweest. Maar dit heeft dus meer te maken met individuen (= de mensen zelf) dan met de christelijke of joodse leer. En dat is bij de islam net hetzelfde.

circe
23 januari 2007, 17:46
En waar staat in het NT dat Christus zegt dat degene die zich bekeren naar een andere godsdienst moeten gedood worden?

Dit staat namelijk netjes duidelijk vermeld in de koran.

Uh-Huh
23 januari 2007, 17:50
En waar staat in het NT dat Christus zegt dat degene die zich bekeren naar een andere godsdienst moeten gedood worden?

Dit staat namelijk netjes duidelijk vermeld in de koran.
8O

Koran 2:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Enne.. denk zelf ook eens logisch na? Je kan niemand dwingen om te geloven in iets.

Uh-Huh
23 januari 2007, 17:53
En waar staat in het NT dat Christus zegt dat degene die zich bekeren naar een andere godsdienst moeten gedood worden?
Ik heb ook nooit beweerd dat dat erin stond. Het kwam door de persoonlijke wensen/verlangens van de mensen zelf, die wilden dat iedereen jood/christen/moslim werd, en daarom anderen hebben gedood.

Dit staat namelijk netjes duidelijk vermeld in de koran.
Niet dus.

Joris van Severen
23 januari 2007, 17:58
Wauw, ja of neen, dat moet je aan de kleuterkes vragen en het leven is te complex om alleen met ja of neen te antwoorden,. Maar ja ,er lopen altijd een simpele volkje op dit wereld met een simpele redenering !

Rascist!! Weet u wat, gaat u dan maar mooi terug naar uw eigen volkje als u vind dat het Vlaams volk te simpel is voor uw überintelligentie.

In uw eerste zin geef ik u gelijk, na de ,. bent u voor mij één der grootste racisten op dit forum.

circe
23 januari 2007, 18:05
Niet dus.

Leer je eigen koran misschien eerst wat beter?

Doodstraf voor afvalligheid is een Quranisch bevel, dat wordt ondersteund door de sunnah en vele ahadith van de profeet (saw). Zie suran 9 verzen 11 en 12 en de ahadith o.a. uit Sahih Bukhari.

Lincoln
23 januari 2007, 18:15
Rascist!! Weet u wat, gaat u dan maar mooi terug naar uw eigen volkje als u vind dat het Vlaams volk te simpel is voor uw überintelligentie.

In uw eerste zin geef ik u gelijk, na de ,. bent u voor mij één der grootste racisten op dit forum.Ne sukkelaar die je bent om dat te zeggen, ik ben de braafste heer op dit forum, vraag het maar aan circe !:lol:

Paulus
23 januari 2007, 18:17
8O

Koran 2:256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Enne.. denk zelf ook eens logisch na? Je kan niemand dwingen om te geloven in iets.

Sommige mensen weten dat je, volgens de Koran, je vrouw mag slaan wanneer je vreest dat ze opstandig (of ongehoorzaam) zal worden:

Soera 4:34(4:35) : De deugdzame vrouwen echter zijn de in ootmoed staanden en welke de verborgenheid behoeden door de behoeding van Allah. Maar zij, van wie gij opstandigheid vreest, vermaant haar en vermijdt haar op de rustplaatsen en slaat haar. Maar indien zij u gehoorzaam worden, zoekt dan geen weg om haar te tuchtigen. Allah is waarlijk verheven en groot.


Ook hebben veel mensen gehoord van verzen in de Koran als:


Soera 8:65 : O gij profeet, spoor de gelovigen aan tot de strijd; indien er onder ulieden twintig zijn, die stand houden, zullen zij er tweehonderd overwinnen, en indien er honderd van u zijn, zullen zij er duizend overwinnen van de ongelovigen; zij zijn lieden, die geen inzicht hebben.


Soera 47:4 : Wanneer gijlieden dus een ontmoeting hebt met hen, die ongelovig zijn, houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht, bindt hen dan in boeien. Dan daarna of begenadiging of loskoping, totdat de strijd zijn geweld heeft neergelegd. Aldus. En zo Allah wilde, zou Hij zichzelf tegen hen helpen, maar het is om ulieden met elkander te beproeven. En zij die gedood zijn op de weg Allah's, hun daden zal Hij niet teloor doen gaan.


In sommige landen en met name in het Midden Oosten worden deze teksten gebruikt tegen joden en christenen. Veel mensen denken dat met deze "ongelovigen" de joden en christenen worden bedoeld en dat ze in een 'geestelijke oorlog' allemaal gedood moeten worden.

Paulus.

Lincoln
23 januari 2007, 18:24
Sommige mensen weten dat je, volgens de Koran, je vrouw mag slaan wanneer je vreest dat ze opstandig (of ongehoorzaam) zal worden:

Soera 4:34(4:35) : De deugdzame vrouwen echter zijn de in ootmoed staanden en welke de verborgenheid behoeden door de behoeding van Allah. Maar zij, van wie gij opstandigheid vreest, vermaant haar en vermijdt haar op de rustplaatsen en slaat haar. Maar indien zij u gehoorzaam worden, zoekt dan geen weg om haar te tuchtigen. Allah is waarlijk verheven en groot.


Ook hebben veel mensen gehoord van verzen in de Koran als:


Soera 8:65 : O gij profeet, spoor de gelovigen aan tot de strijd; indien er onder ulieden twintig zijn, die stand houden, zullen zij er tweehonderd overwinnen, en indien er honderd van u zijn, zullen zij er duizend overwinnen van de ongelovigen; zij zijn lieden, die geen inzicht hebben.


Soera 47:4 : Wanneer gijlieden dus een ontmoeting hebt met hen, die ongelovig zijn, houwt dan in op de nekken en wanneer gij onder hen een bloedbad hebt aangericht, bindt hen dan in boeien. Dan daarna of begenadiging of loskoping, totdat de strijd zijn geweld heeft neergelegd. Aldus. En zo Allah wilde, zou Hij zichzelf tegen hen helpen, maar het is om ulieden met elkander te beproeven. En zij die gedood zijn op de weg Allah's, hun daden zal Hij niet teloor doen gaan.


In sommige landen en met name in het Midden Oosten worden deze teksten gebruikt tegen joden en christenen. Veel mensen denken dat met deze "ongelovigen" de joden en christenen worden bedoeld en dat ze in een 'geestelijke oorlog' allemaal gedood moeten worden.

Paulus.Te veel naar de televisie kijken kan schade brengen aan de rechterkwab van je hersenen !

circe
23 januari 2007, 18:26
Ne sukkelaar die je bent om dat te zeggen, ik ben de braafste heer op dit forum, vraag het maar aan circe !:lol:

Allez, kom! 't is omdat ik een flauw vermoed blijf houden over je ware "ik" dat ik je zal backen voor deze keer. Maar er geen misbruik van maken hé makker!

Lincoln
23 januari 2007, 18:28
Allez, kom! 't is omdat ik een flauw vermoed blijf houden over je ware "ik" dat ik je zal backen voor deze keer. Maar er geen misbruik van maken hé makker! http://smilies.sofrayt.com/^/aiw/spiteful.gif

Paulus
23 januari 2007, 20:03
Te veel naar de televisie kijken kan schade brengen aan de rechterkwab van je hersenen !


Wat er staat, dat staat er. In de koran mijn beste. Het boek dat volgens jou de enige heilige waarheid bevat. Slaan naar vrouwen en aanzetten tot geweld voor andersdenkenden.

Sorry hoor, maar een God die dat van zijn volgelingen vraagt kan nooit een rechtvaardig God zijn. Ik heb alle recht om te zeggen dat ik zo'n God niet wil dienen.

Als er al een God zou bestaan, dan moet hij onweerlegbaar rechtvaardig zijn voor alle mensen. Voor baby' en oudjes, voor lammen en atleten, voor idioten en genie's, voor arm en rijk, voor zieke en gezonde mensen, voor alle alle alle mensen.

En niet alleen hier en vandaag, maar overal en door alle tijden heen.

Anders is Hij niet rechtvaardig. Anders behandelt Hij niet al de mensen op een gelijke manier. Anders meet en weegt Hij met verschillende maten en gewichten en de Rechtvaardige zou dat nooit doen.

Paulus.

Lincoln
23 januari 2007, 21:13
Wat er staat, dat staat er. In de koran mijn beste. Het boek dat volgens jou de enige heilige waarheid bevat. Slaan naar vrouwen en aanzetten tot geweld voor andersdenkenden.

Sorry hoor, maar een God die dat van zijn volgelingen vraagt kan nooit een rechtvaardig God zijn. Ik heb alle recht om te zeggen dat ik zo'n God niet wil dienen.

Als er al een God zou bestaan, dan moet hij onweerlegbaar rechtvaardig zijn voor alle mensen. Voor baby' en oudjes, voor lammen en atleten, voor idioten en genie's, voor arm en rijk, voor zieke en gezonde mensen, voor alle alle alle mensen.

En niet alleen hier en vandaag, maar overal en door alle tijden heen.

Anders is Hij niet rechtvaardig. Anders behandelt Hij niet al de mensen op een gelijke manier. Anders meet en weegt Hij met verschillende maten en gewichten en de Rechtvaardige zou dat nooit doen.

Paulus.Mijn denken is niet jou denken, en daar ligt het verschil mijn beste,. Ik lees de koran, en ik put daaruit mijn spiritueel kracht uit, u leest de koran maar u put de zwarte kracht daaruit ! Zie je het verschil in het mentaliteit ?

largo_w
23 januari 2007, 22:16
Zie je het verschil in het mentaliteit ?

Put jij spirituele kracht uit de bijbel?

Lincoln
23 januari 2007, 22:23
Put jij spirituele kracht uit de bijbel?Ik put daar geen spirituele kracht uit, maar ik ga ook geen black-power daaruit putten eh !

largo_w
23 januari 2007, 22:33
Ik put daar geen spirituele kracht uit, maar ik ga ook geen black-power daaruit putten eh !

De black power zit hem niet in het boek maar in de manier waarop sommige mensen het boek lezen!

Lincoln
23 januari 2007, 22:42
De black power zit hem niet in het boek maar in de manier waarop sommige mensen het boek lezen!Dat is wat ik ook duidelijk wilde maken aan onze vriend paulus !;-)

Paulus
23 januari 2007, 22:56
Mijn denken is niet jou denken, en daar ligt het verschil mijn beste,. Ik lees de koran, en ik put daaruit mijn spiritueel kracht uit, u leest de koran maar u put de zwarte kracht daaruit ! Zie je het verschil in het mentaliteit ?

Jaja, dat zegt Osama Bin Laden vast ook. Of niet soms?

Vertel me eens welke spirituele kracht u haalt uit dit bijvoorbeeld:

Soera 4:34(4:35) : De deugdzame vrouwen echter zijn de in ootmoed staanden en welke de verborgenheid behoeden door de behoeding van Allah. Maar zij, van wie gij opstandigheid vreest, vermaant haar en vermijdt haar op de rustplaatsen en slaat haar. Maar indien zij u gehoorzaam worden, zoekt dan geen weg om haar te tuchtigen. Allah is waarlijk verheven en groot.

De kracht om te vrouwen te slaan?

Want na alles staat er wat er staat en er is maar één manier waarop dit geïnterpreteerd kan worden toch?

En nog eens bedankt om al mijn vragen niet te beantwoorden. Zoals gewoonlijk kan ik nu wel zeggen.

Eén ding is zeker en dat is dat uw denken absoluut niet te verenigen met onze democratisch tot stand gekomen, normen en waarden.

Paulus.

Paulus
23 januari 2007, 22:59
Dat is wat ik ook duidelijk wilde maken aan onze vriend paulus !;-)

Ik lees wat er staat mijn beste. Of ga je beweren dan men de koran op verschillende wijzen kan interpreteren?

Paulus.

_Yahya_
24 januari 2007, 00:18
Ik lees wat er staat mijn beste. Of ga je beweren dan men de koran op verschillende wijzen kan interpreteren?

Paulus.

Beste Paulus,
De koran kan inderdaad op verschillende wijzen geinterpreteerd worden, maar de koran bestaat uit twee verschillende soort van verzen : constant en variabel (variabel omdat de tijd, plaats en omstandigheden veranderen).

En je moet ook weten dat de Islam een volledige model is: het geloof (manier van denken) en de wetgeving (manier van leven).

Dat is helemaal geen probleem, maar het probleem is wanneer een psycholoog over Fysica begint te zeveren, hiermee wil ik zeggen dat er bepaalde mensen zijn die de koran kunnen en mogen interpreteren , niet iedereen hoor anders wordt het een ramp en die moeten rekening houden met bepaalde regels die er pebaald werden zowel in de koran als in de sunnah om dat te doen:
ik heb een paar van die richtlijnen op het internet (nederlands) gevonden: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert01.htm die zijn 8, maar in totaal zijn er meer dan 40 en in dat artikeltje staan een paar regels die super zijn waaruit één of meerdere subrichtlijnen kunnen ontstaan.

** De koran in een andere taal dan de Arabisch taal van omgeving Mekka en Medinah 1400 jaar geleden is geen koran.

Als je dat goed doet dan zul je duidelijk zien dat er geen dwang in de Islam is, en dat de man zijn vrouw niet mag slagen.
Maar hier ga ik niet verder op in ..

Ben jij een atheist of christ?
kom dan Islam <> Atheism fo Islam <> Christendom vergelijken en op zoek gaan naar de waarheid.
We gaan samen met de basis principes waarop deze manieren van denken zijn gebaseerd beginenen en de rest speelt geen rol want de basis is alles, wanneer jij over een zwakke basis beschikt dan kun je logisch nadenkend niet meer verder.. zoals een leerling die moet eerst naar basis school gaan en dan pas middelbaar of als je een huis wilt bouwen dan moet je een goede basis hebben anders ook al je mooie gekleurde muren en mooie ramen hebt zal dat op de grond vallen ..



Met vriendelijke groeten





Yahya

Paulus
24 januari 2007, 00:49
Beste Paulus,
De koran kan inderdaad op verschillende wijzen geinterpreteerd worden, maar de koran bestaat uit twee verschillende soort van verzen : constant en variabel (variabel omdat de tijd, plaats en omstandigheden veranderen).

En je moet ook weten dat de Islam een volledige model is: het geloof (manier van denken) en de wetgeving (manier van leven).

Dat is helemaal geen probleem, maar het probleem is wanneer een psycholoog over Fysica begint te zeveren, hiermee wil ik zeggen dat er bepaalde mensen zijn die de koran kunnen en mogen interpreteren , niet iedereen hoor anders wordt het een ramp en die moeten rekening houden met bepaalde regels die er pebaald werden zowel in de koran als in de sunnah om dat te doen:
ik heb een paar van die richtlijnen op het internet (nederlands) gevonden: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert01.htm die zijn 8, maar in totaal zijn er meer dan 40 en in dat artikeltje staan een paar regels die super zijn waaruit één of meerdere subrichtlijnen kunnen ontstaan.

** De koran in een andere taal dan de Arabisch taal van omgeving Mekka en Medinah 1400 jaar geleden is geen koran.

Als je dat goed doet dan zul je duidelijk zien dat er geen dwang in de Islam is, en dat de man zijn vrouw niet mag slagen.
Maar hier ga ik niet verder op in ..

Ben jij een atheist of christ?
kom dan Islam <> Atheism fo Islam <> Christendom vergelijken en op zoek gaan naar de waarheid.
We gaan samen met de basis principes waarop deze manieren van denken zijn gebaseerd beginenen en de rest speelt geen rol want de basis is alles, wanneer jij over een zwakke basis beschikt dan kun je logisch nadenkend niet meer verder.. zoals een leerling die moet eerst naar basis school gaan en dan pas middelbaar of als je een huis wilt bouwen dan moet je een goede basis hebben anders ook al je mooie gekleurde muren en mooie ramen hebt zal dat op de grond vallen ..



Met vriendelijke groeten





Yahya

Hartelijk dank voor je antwoord en dat meen ik. De link die je meegaf staat nu bij mijn favorieten, om het later nog eens te kunnen bekijken.

Met respect.
Paulus.

circe
24 januari 2007, 01:49
Dit is leuk:

Pedagoge Linda schreef eerst:

Vertalingen worden niet aanzien als de 'Koran', maar wel als een 'interpretatie van de betekenis van de Koran door een vertaler'. Het Arabisch is een zeer context-gevoelige taal. Woorden kunnen tientallen verschillende betekenissen hebben. En vertalers moeten daar een keuze uit maken. Zij doen dit vanuit hun eigen achtergrond, vanuit hun eigen maatschappij, vanuit hun eigen religieuze overtuiging. In die optiek wordt een vertaling van de Koran een beetje als een bron 'van horen zeggen' beschouwd. Sommige Koranvertalingen zijn volgens Muslims zodanig ver verwijderd van de betekenis van de oorspronkelijke Boodschap dat de boeken anti-Islamitisch te noemen zijn. Waakzaamheid is dus geboden. In geval van twijfel of onduidelijkheid zit er niets anders op dan naar het Arabisch origineel te grijpen en daar een analyse van te maken, of, wanneer men zelf het Arabisch niet machtig is, bronnen te gaan raadplegen die dat wel zijn.

en ONDERAAN:

© Linda Bogaert, 2004.
PS De (Nederlandstalige) Koran-citaten in alle bijdragen van deze reeks zijn afkomstig uit: "De Koran. Een weergave van de betekenis van de Arabische tekst in het Nederlands", door Fred Leemhuis, isbn 90 269 40785, uitgeverij: Unieboek in Houten, 1989

------------------

Lincoln
24 januari 2007, 10:56
Jaja, dat zegt Osama Bin Laden vast ook. Of niet soms?

Vertel me eens welke spirituele kracht u haalt uit dit bijvoorbeeld:

Soera 4:34(4:35) : De deugdzame vrouwen echter zijn de in ootmoed staanden en welke de verborgenheid behoeden door de behoeding van Allah. Maar zij, van wie gij opstandigheid vreest, vermaant haar en vermijdt haar op de rustplaatsen en slaat haar. Maar indien zij u gehoorzaam worden, zoekt dan geen weg om haar te tuchtigen. Allah is waarlijk verheven en groot.

De kracht om te vrouwen te slaan?

Want na alles staat er wat er staat en er is maar één manier waarop dit geïnterpreteerd kan worden toch?

En nog eens bedankt om al mijn vragen niet te beantwoorden. Zoals gewoonlijk kan ik nu wel zeggen.

Eén ding is zeker en dat is dat uw denken absoluut niet te verenigen met onze democratisch tot stand gekomen, normen en waarden.

Paulus.Zalig de armen met een zwakke geest.

largo_w
24 januari 2007, 14:15
Dat is wat ik ook duidelijk wilde maken aan onze vriend paulus !;-)

Paulus is een toffe jongen maar is af en toe wat bekrompen...

=>Ik lees wat er staat mijn beste. Of ga je beweren dan men de koran op verschillende wijzen kan interpreteren?

Paulus.

->Paulus zelf onze bijbel kan op (veel) verschillende wijzen geïnterpreteerd worden...

L_W

Paulus
24 januari 2007, 14:28
Paulus is een toffe jongen maar is af en toe wat bekrompen...

=>Ik lees wat er staat mijn beste. Of ga je beweren dan men de koran op verschillende wijzen kan interpreteren?

Paulus.

->Paulus zelf onze bijbel kan op (veel) verschillende wijzen geïnterpreteerd worden...

L_W

Van de Bijbel weet ik dat wel, maar van de Koran had ik dat niet kunnen denken.

Als er staat:
Soera 4:34(4:35) : De deugdzame vrouwen echter zijn de in ootmoed staanden en welke de verborgenheid behoeden door de behoeding van Allah. Maar zij, van wie gij opstandigheid vreest, vermaant haar en vermijdt haar op de rustplaatsen en slaat haar. Maar indien zij u gehoorzaam worden, zoekt dan geen weg om haar te tuchtigen. Allah is waarlijk verheven en groot.


Dan moet je volgens mij over een enorm breeeeeeed interpretatievermogen beschikken als je denkt dat daarmee bedoeld wordt dat je vrouwen juist niet mag slaan.

Maar dat zal aan mijn bekrompen geest liggen zeker?

Paulus.

Paulus
24 januari 2007, 14:32
Zalig de armen met een zwakke geest.

Ongetwijfeld één van de sterkste argumenten die ik ooit tegenkwam.
:roll: :roll: :roll:


Heb je er al eens bij stil gestaan lincoln, dat indien de islam te moeilijk zou zijn voor mij, Allah bijgevolg niet rechtvaardig is? Want dan zou Hij er alleen maar zijn voor de rijken met een sterke geest en dat is niet eerlijk tegenover de anderen.

Of is dat te moeilijk voor jou?

Paulus.

Lincoln
24 januari 2007, 14:39
Ongetwijfeld één van de sterkste argumenten die ik ooit tegenkwam.
:roll: :roll: :roll:

Paulus.Alleen het woord;"laa 7awla walaa qouwata illa bi llah" heeft op zich meer dan 5 dimensies in de arabische taal, elke dimensie heeft verschillende taal benaderingen, and at last de verschillende interpretaties die daaruit kunnen komen volgens deze dimensies met elke hun taal benadering ! En dit is alleen for one word, laat staan de hele koran !

Vandaar , zalig de armen met een zwakke geest !

Lincoln
24 januari 2007, 14:41
Ongetwijfeld één van de sterkste argumenten die ik ooit tegenkwam.
:roll: :roll: :roll:


Heb je er al eens bij stil gestaan lincoln, dat indien de islam te moeilijk zou zijn voor mij, Allah bijgevolg niet rechtvaardig is? Want dan zou Hij er alleen maar zijn voor de rijken met een sterke geest en dat is niet eerlijk tegenover de anderen.

Of is dat te moeilijk voor jou?

Paulus.Goud is ook moeilijk te vinden, is dan god niet eerlijk bij het verdelen van fortuinen ? Jij en ik moet het zoeken, en het hangt alles van ons zelf af en niet van god !

Paulus
24 januari 2007, 14:43
Alleen het woord;"laa 7awla walaa qouwata illa bi llah" heeft op zich meer dan 5 dimensies in de arabische taal, elke dimensie heeft verschillende taal benaderingen, and at last de verschillende interpretaties die daaruit kunnen komen volgens deze dimensies met elke hun taal benadering ! En dit is alleen for one word, laat staan de hele koran !

Vandaar , zalig de armen met een zwakke geest !

Dus uw God is alleen maar te begrijpen voor hij die arabisch kent?

Schone God noem ik dat. Ge moogt Hem hebben. Als God zo almachtig is waarom spreekt Hij dan mijn taal niet? En als ik te dom ben om arabisch te leren, wordt ik zomaar eventjes aan de kant gezet...

Zo' n God kan onmogelijk de Enige Ware zijn. Hij is niet eens rechtvaardig.

Paulus.

largo_w
24 januari 2007, 14:44
Van de Bijbel weet ik dat wel, maar van de Koran had ik dat niet kunnen denken.
Als er staat:
Dan moet je volgens mij over een enorm breeeeeeed interpretatievermogen beschikken als je denkt dat daarmee bedoeld wordt dat je vrouwen juist niet mag slaan.
Maar dat zal aan mijn bekrompen geest liggen zeker?
Paulus.

Waarschijnlijk!

Neen maar je kan niet iedereen over dezelfde kam scheren jij hebt wel altijd de zin om dat te doen!

Lincoln
24 januari 2007, 14:48
Dus uw God is alleen maar te begrijpen voor hij die arabisch kent?

Schone God noem ik dat. Ge moogt Hem hebben. Als God zo almachtig is waarom spreekt Hij dan mijn taal niet? En als ik te dom ben om arabisch te leren, wordt ik zomaar eventjes aan de kant gezet...

Zo' n God kan onmogelijk de Enige Ware zijn. Hij is niet eens rechtvaardig.

Paulus.Waarom is het oude testament in het hebreeuws ? en waarom is het nieuwe testament in het aramees? is god dan alleen hebreeuws/aramees/arabisch ? Jij en ik zijn degene die godsvrucht nodig hebben , jij en ik zijn degene die zijn genade nodig hebben ! En als je te dom bent dan zal god u zeer genadig zijn, and my lord and yours is one ! Alleen ziet u hem liever tussen de muren in en standbeeldje waarop hij gekruisigd vast zit !

Paulus
24 januari 2007, 14:49
Goud is ook moeilijk te vinden, is dan god niet eerlijk bij het verdelen van fortuinen ? Jij en ik moet het zoeken, en het hangt alles van ons zelf af en niet van god !

Waarom zou ik moeten zoeken? Als God wil dat ik Hem dien, dan moet Hoij mij dat maar op één of andere manier laten weten hé?! Maar Hij doet net alsof Hij niet bestaat toch? Waarom verstopt Hij zich? Waarom zou ik Hem moeten zoeken?

Ik zal je eens iets vertellen.
Ik weet zeker dat als ik op de één of andere manier zou kunnen bewijzen dat er geen beloning is in het hiernamaals. Dat zelfmoordterroristen helemaal geen zeventig maagden krijgen en zo van die dingen, dan zouden ze dat helemaal niet doen, al die zelfmoordaanslagen en alle andere religieuse verplichtingen.

Wat bewijst hoe ongelooflijk egoïstisch die mannen wel zijn. Denk daar maar eens over na.

Paulus.

Paulus
24 januari 2007, 14:51
Waarom is het oude testament in het hebreeuws , en waarom het nieuwe testament in het aramees is god dan alleen hebreeuws/aramees/arabisch ? Jij en ik zijn degene die godsvrucht nodig hebben , jij en ik zijn degene die zijn genade nodig hebben ! En als je te dom bent dan zal god u zeer genadig zijn, and my lord and yours is one ! Alleen ziet u hem liever tussen de muren in en standbeeldje waarop hij gekruisigd vast zit !

Bij mijn weten is de Bijbel zonder problemen in zowat alle talen ter wereld vertaald geweest.

Waarom zou ik godsvrucht of genade nodig hebben? Ik weet daar niks van.

Paulus

Lincoln
24 januari 2007, 14:57
Waarom zou ik moeten zoeken? Als God wil dat ik Hem dien, dan moet Hoij mij dat maar op één of andere manier laten weten hé?! Maar Hij doet net alsof Hij niet bestaat toch? Waarom verstopt Hij zich? Waarom zou ik Hem moeten zoeken?

Ik zal je eens iets vertellen.
Ik weet zeker dat als ik op de één of andere manier zou kunnen bewijzen dat er geen beloning is in het hiernamaals. Dat zelfmoordterroristen helemaal geen zeventig maagden krijgen en zo van die dingen, dan zouden ze dat helemaal niet doen, al die zelfmoordaanslagen en alle andere religieuse verplichtingen.

Wat bewijst hoe ongelooflijk egoïstisch die mannen wel zijn. Denk daar maar eens over na.

Paulus.Dan bent u een luierik die te lui is om te zoeken ! God is geen kelner om bij u te komen en je vragen of je coca-cola wilt drinken of ne glas spa water zene, en als je met die redenering zit dan zit je wel met een groot probleem !

Paulus
24 januari 2007, 14:58
Waarschijnlijk!

Neen maar je kan niet iedereen over dezelfde kam scheren jij hebt wel altijd de zin om dat te doen!
Ik lees gewoon wat er staat hé largo. Mij lijkt het dat jij draait als een duivel in een wijwatervat.

Je kan me toch niet kwalijk nemen dat ik denk dat vrouwen als minderwaardig behandeld worden als ik zo'n vers lees? Je kan wel zeggen dat ik het misschien verkeerd begrijp, dat zou kunnen. Maar je kan mij dat niet kwalijk nemen dat zo te zien, want dit is inderdaad wat er staat toch?

Als je uit dat stukje interpreteert dan man en vrouw eigenlijk gelijk zijn en slaan verboden is, tja? Je doet maar hoor. Maar ik zie dat in de verste verten niet staan, integendeel zelf.

Je kan me dat toch niet kwalijk nemen? Ik heb de Koran niet geschreven hoor?!

Paulus.

Lincoln
24 januari 2007, 14:59
Bij mijn weten is de Bijbel zonder problemen in zowat alle talen ter wereld vertaald geweest.

Waarom zou ik godsvrucht of genade nodig hebben? Ik weet daar niks van.

PaulusSukkel, en de koran zeker niet ?? Ach, en ik verlies hier nog mijn laarzen aan *zucht*...

En die vertalingen zijn zekers door god gedaan...:roll:

Paulus
24 januari 2007, 14:59
Dan bent u een luierik die te lui is om te zoeken ! God is geen kelner om bij u te komen en je vragen of je coca-cola wilt drinken of ne glas spa water zene, en als je met die redenering zit dan zit je wel met een groot probleem !

Geef me één reden waarom ik God zou moeten zoeken.

Paulus.

Lincoln
24 januari 2007, 15:00
Geef me één reden waarom ik God zou moeten zoeken.

Paulus.Bent u christenen ?

Paulus
24 januari 2007, 15:00
Sukkel, en de koran zeker niet ?? Ach, en ik verlies hier nog mijn laarzen aan *zucht*...

Jaja dat weet ik wel, maar wil je nu ook eens op mijn vragen antwoorden?

Paulus.

Lincoln
24 januari 2007, 15:04
Jaja dat weet ik wel, maar wil je nu ook eens op mijn vragen antwoorden?

Paulus.Je slaat alles in je weg, je brabbelt maar zomaar iets en je wilt dat ik op je vragen antwoord, denk je dat ik hier mijn tijd ga verliezen als u te bekrompen bent of een simpele geest in je kop heeft,. Als je ziek bent kan ik u mss behelpen maar als je in je geest bekrompen bent, dan sorry zene daarvoor moet je bij ne psychiater zijn zelle!

Paulus
24 januari 2007, 15:09
Je slaat alles in je weg, je brabbelt maar zomaar iets en je wilt dat ik op je vragen antwoord, denk je dat ik hier mijn tijd ga verliezen als u te bekrompen bent of een simpele geest in je kop heeft,. Als je ziek bent kan ik u mss behelpen maar als je in je geest bekrompen bent, dan sorry zene daarvoor moet je bij ne psychiater zijn zelle!

Ik had het wel gedacht dat het hierop ging uitdraaien.

Ik ben te dom natuurlijk. Jammer....

Paulus.

Lincoln
24 januari 2007, 15:12
Ik had het wel gedacht dat het hierop ging uitdraaien.

Ik ben te dom natuurlijk. Jammer....

Paulus.Probleem is wat je verstaat onder genade ! Indien je een gelovige christen bent dan zou u moeten weten wat dat betekent !

Paulus
24 januari 2007, 15:18
Probleem is wat je verstaat onder genade ! Indien je een gelovige christen bent dan zou u moeten weten wat dat betekent !

Volgens mij betekent genade, een onverdiende kwijtschelding van schuld. En neen ik ben niet Rooms-katholiek. Ik geloof wel in de boodschap van liefde die Christus predikt, maar van de Roomse kerk moet ik niks hebben en nog veel minder van de Paus. Volgens mij moet dat ook niet. Als er een God bestaat, dat kijkt Hij volgens mij naar je hart en niet naar je kerk of moskee.

Paulus.

Lincoln
24 januari 2007, 15:24
Volgens mij betekent genade, een onverdiende kwijtschelding van schuld. En neen ik ben niet Rooms-katholiek.

Paulus.Genade is niet alleen kwijtschelding van schuld (vergeving), maar veel ruimer dan dat !

circe
24 januari 2007, 15:28
Dan bent u een luierik die te lui is om te zoeken ! God is geen kelner om bij u te komen en je vragen of je coca-cola wilt drinken of ne glas spa water zene, en als je met die redenering zit dan zit je wel met een groot probleem !

Volgens mij is Bill Gates machtiger dan god/allah/zeus/brahma etc.. samen.

Op een paar decennia tijd heeft die dingen geschapen waardoor �*lle mensen ongeacht hun taal dingen allemaal volgens hetzelfde stramien kunnen doen!
bovendien stuurt hij zijn updates zelf naar elke volgeling!
Daar kan allah wel een puntje aan zuigen.

Als allah had gewild dat ik het arabisch uit de zevende eeuw rats kon verstaan, dan had hij dat gerust ineens over heel de wereld kunnen arrangeren! Als zelfs Billeke Gates het kan!

Lincoln
24 januari 2007, 15:29
Volgens mij betekent genade, een onverdiende kwijtschelding van schuld. En neen ik ben niet Rooms-katholiek. Ik geloof wel in de boodschap van liefde die Christus predikt, maar van de Roomse kerk moet ik niks hebben en nog veel minder van de Paus. Volgens mij moet dat ook niet. Als er een God bestaat, dat kijkt Hij volgens mij naar je hart en niet naar je kerk of moskee.

Paulus.Dat is dan een positieve stap!

Paulus
24 januari 2007, 15:30
Genade is niet alleen kwijtschelding van schuld (vergeving), maar veel ruimer dan dat !

U zult wel gelijk hebben.

Kun je me dan nu eens vertellen waarom ik God zou moeten zoeken?

Paulus.

Lincoln
24 januari 2007, 15:31
Volgens mij is Bill Gates machtiger dan god/allah/zeus/brahma etc.. samen.

Op een paar decennia tijd heeft die dingen geschapen waardoor �*lle mensen ongeacht hun taal dingen allemaal volgens hetzelfde stramien kunnen doen!
bovendien stuurt hij zijn updates zelf naar elke volgeling!
Daar kan allah wel een puntje aan zuigen.

Als allah had gewild dat ik het arabisch uit de zevende eeuw rats kon verstaan, dan had hij dat gerust ineens over heel de wereld kunnen arrangeren! Als zelfs Billeke Gates het kan!...maar de beurs van wall-street is nog sterker, in éénen klap/dag naar de dieptepunt kan bill-gates aan zijn piet zuigen !!!

Lincoln
24 januari 2007, 15:32
U zult wel gelijk hebben.

Kun je me dan nu eens vertellen waarom ik God zou moeten zoeken?

Paulus.Omdat het je zinsleven kan geven, zonder die zoektocht naar zingeving ben je hopeloos ! Je kan dat vergelijken met de aarde die rond de zon wentelt, hoe zal de aarde eruit zien indien ze verwijdert wordt van de zon ???

largo_w
24 januari 2007, 15:37
Ik lees gewoon wat er staat hé largo. Mij lijkt het dat jij draait als een duivel in een wijwatervat.
Je kan me toch niet kwalijk nemen dat ik denk dat vrouwen als minderwaardig behandeld worden als ik zo'n vers lees? Je kan wel zeggen dat ik het misschien verkeerd begrijp, dat zou kunnen. Maar je kan mij dat niet kwalijk nemen dat zo te zien, want dit is inderdaad wat er staat toch?
Als je uit dat stukje interpreteert dan man en vrouw eigenlijk gelijk zijn en slaan verboden is, tja? Je doet maar hoor. Maar ik zie dat in de verste verten niet staan, integendeel zelf.
Je kan me dat toch niet kwalijk nemen? Ik heb de Koran niet geschreven hoor?!
Paulus.

Doe je niet heiliger voor dan dat je bent Paulus!

Wat er staat doet er niet toe! Het is hoe het geïnterpreteerd wordt!
vb Wie een ander echter met een ijzeren voorwerp zo hard slaat dat deze sterft, is een moordenaar en moet ter dood gebracht worden. [17 (javascript:v(50,this))] Ook wie een ander met een steen waarmee je iemand kunt doden zo hard slaat dat deze sterft, is een moordenaar en moet ter dood gebracht worden. [18 (javascript:v(51,this))] En ook wie een ander met een houten voorwerp waarmee je iemand kunt doden zo hard slaat dat deze sterft, is een moordenaar en moet ter dood gebracht worden.
nochtans ben ik tegen de doodstraf omdat iemand die moordt ook een moordenaar is! Je kunt deze verzen nochtans moeilijk anders lezen dan wat ze er staan, toch?

Je doet je hier voor als de grote katholieke weldoener maar verkracht op andere gebieden de fundamenten als naastenliefde! U maakt er zelf de laatste tijd een sport van om mij uit te maken heb ik zo het gevoel...
Ik draai mij zoals een duivel in een wijwatervat zegt u? Ik zou u in dit verband dringend een spiegel toewensen!

circe
24 januari 2007, 15:58
Omdat het je zinsleven kan geven, zonder die zoektocht naar zingeving ben je hopeloos ! Je kan dat vergelijken met de aarde die rond de zon wentelt, hoe zal de aarde eruit zien indien ze verwijdert wordt van de zon ???

Waarom besluit jij dat MIJN leven zinloos is omdat ik niet in JOUW god geloof?

MIJN leven is een pak zinvoller dan dat van vele vrouwen die volledig JOUW god en zijn boekje volgen!

Paulus
24 januari 2007, 16:01
Omdat het je zinsleven kan geven, zonder die zoektocht naar zingeving ben je hopeloos ! Je kan dat vergelijken met de aarde die rond de zon wentelt, hoe zal de aarde eruit zien indien ze verwijdert wordt van de zon ???

Waarom zou ik zinsleven nodig hebben, ik weet niet eens wat dat is?

Ik ben helemaal niet op zoek naar zingeving, ik zie daar het nut niet van in. Ik ben misschien hopeloos in jou ogen, maar geloof me maar dat ik dat niet ben. Zoeken naar iets wat niet bestaat, dat noem ik pas zinloos en hopeloos bezig zijn.

In alle geval bedankt voor je antwoord. Ik weet nu dat ik God helemaal niet moet zoeken. Je hebt bevestigd wat ik al dacht.

Met alle respect.
Paulus.

Lincoln
24 januari 2007, 16:06
Waarom besluit jij dat MIJN leven zinloos is omdat ik niet in JOUW god geloof?

MIJN leven is een pak zinvoller dan dat van vele vrouwen die volledig JOUW god en zijn boekje volgen!Ik zeg niet indien je in god gelooft is je leven zinvoller, ik zeg wel je hebt god nodig voor een zingeving in je leven, zonder die "zingeving" is je leven waardeloos ! Nu , er leven mensen op deze wereld ook al geloven zijn niet in god maar wel uit zijn genade nuttigen , dat wil niet zeggen dat zij god niet nodig hebben !

_Yahya_
24 januari 2007, 16:07
Volgens mij is Bill Gates machtiger dan god/allah/zeus/brahma etc.. samen.

Op een paar decennia tijd heeft die dingen geschapen waardoor �*lle mensen ongeacht hun taal dingen allemaal volgens hetzelfde stramien kunnen doen!
bovendien stuurt hij zijn updates zelf naar elke volgeling!
Daar kan allah wel een puntje aan zuigen.

Als allah had gewild dat ik het arabisch uit de zevende eeuw rats kon verstaan, dan had hij dat gerust ineens over heel de wereld kunnen arrangeren! Als zelfs Billeke Gates het kan!
:-)
- Kan hij de tijd stoppen? want ik wil nie dood gaan (grapje)!
- Gemaakt (eerste soft samen met IBM) ?? of gewoon genieten van
wat er gemaakt is en weet hoe dat beter gebruikt kan worden Integreated Circuits, Elektriciteit, en allerlei materie waaruit een computer bestaat ??
- Microsoft stuurt updates naar hun produkten, en het universum en alles erop en eraan wordt door blinde toeval bestuurd???????? :magniet:

- En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvóór in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen. Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt.

De Eerste is alwijzend

Met vriendelijke groeten



Yahya

Paulus
24 januari 2007, 16:10
Doe je niet heiliger voor dan dat je bent Paulus! Als ik zo overkom, sorry, het was niet mijn bedoeling.


Wat er staat doet er niet toe! Het is hoe het geïnterpreteerd wordt!


Ik denk dat de interpretatie afhankelijk is van wat er staat, maar los daarvan heb je natuurlijk gelijk.


vb Wie een ander echter met een ijzeren voorwerp zo hard slaat dat deze sterft, is een moordenaar en moet ter dood gebracht worden. [17 (http://javascript<b></b>:v(50,this))] Ook wie een ander met een steen waarmee je iemand kunt doden zo hard slaat dat deze sterft, is een moordenaar en moet ter dood gebracht worden. [18 (http://javascript<b></b>:v(51,this))] En ook wie een ander met een houten voorwerp waarmee je iemand kunt doden zo hard slaat dat deze sterft, is een moordenaar en moet ter dood gebracht worden.


Ik veronderstel dat dit uit de Bijbel komt?


nochtans ben ik tegen de doodstraf omdat iemand die moordt ook een moordenaar is! Je kunt deze verzen nochtans moeilijk anders lezen dan wat ze er staan, toch?


Inderdaad je hebt gelijk.

Je doet je hier voor als de grote katholieke weldoener maar verkracht op andere gebieden de fundamenten als naastenliefde!

Ik probeer gewoon mezelf te zijn hoor en ik verkracht niks of niemand.


U maakt er zelf de laatste tijd een sport van om mij uit te maken heb ik zo het gevoel...


Sorry dan, dat ligt zeker niet in mijn bedoeling.


Ik draai mij zoals een duivel in een wijwatervat zegt u? Ik zou u in dit verband dringend een spiegel toewensen!

Ik had bij nader inzien inderdaad beter een andere vergelijking gebruikt. Wellicht nam je het nogal letterlijk. Het lag niet inmijn bedoening je te kwetsen maar om iets duidelijk te maken.

Paulus.

Lincoln
24 januari 2007, 16:11
Waarom zou ik zinsleven nodig hebben, ik weet niet eens wat dat is?

Ik ben helemaal niet op zoek naar zingeving, ik zie daar het nut niet van in. Ik ben misschien hopeloos in jou ogen, maar geloof me maar dat ik dat niet ben. Zoeken naar iets wat niet bestaat, dat noem ik pas zinloos en hopeloos bezig zijn.

In alle geval bedankt voor je antwoord. Ik weet nu dat ik God helemaal niet moet zoeken. Je hebt bevestigd wat ik al dacht.

Met alle respect.
Paulus.Het is maar wat je begrijpt onder "genade" van god ! Mensen die in armoede leven begrijpen dat beter, aangezien je verblindt bent met het luxe van deze wereld kan je ook die genade niet inzien !

largo_w
24 januari 2007, 16:16
Als ik zo overkom, sorry, het was niet mijn bedoeling.
Ik denk dat de interpretatie afhankelijk is van wat er staat, maar los daarvan heb je natuurlijk gelijk.
Ik veronderstel dat dit uit de Bijbel komt?
Inderdaad je hebt gelijk.
Ik probeer gewoon mezelf te zijn hoor en ik verkracht niks of niemand.
Sorry dan, dat ligt zeker niet in mijn bedoeling.
Ik had bij nader inzien inderdaad beter een andere vergelijking gebruikt. Wellicht nam je het nogal letterlijk. Het lag niet inmijn bedoening je te kwetsen maar om iets duidelijk te maken.

Paulus.

Jep kwam uit de bijbel! (oud testament)
Voor de rest snappen we elkaar...
Verder moet ik zeggen dat ik mij heel goed kan vinden in wat u hier poneert...

Paulus
24 januari 2007, 16:24
Het is maar wat je begrijpt onder "genade" van god ! Mensen die in armoede leven begrijpen dat beter, aangezien je verblindt bent met het luxe van deze wereld kan je ook die genade niet inzien !

Als ik het niet kan inzien doordat ik verblind ben dan pleit ik onschuldig. Niet dat ik daarmee akkoord zou gaan, maar om gewoon jou tegemoet te komen door jou redenering te volgen.

Ik heb trouwens ook niet om mijn rijkdom gevraagd. Ik ben ermee geboren.

Volgens mij, ben ik helemaal niet verblind. Volgens mij, zie jij dingen die er niet zijn, maar dat is wat anders.

Paulus.

Paulus
24 januari 2007, 22:55
Weet je lincoln...

Als er een God zou bestaan en die God is Allah van de moslims...

En ik kom voor Hem te staan na mijn dood...

Dan zal ik tot Allah kunnen zeggen: "Ik heb het aan uw dienaren gevraagd, maar ze hebben mij niet geantwoord. Ze zeiden eerst dat ik te dom was en daarna dat ik te verblind was"

En Allah zal weten dan ik niet lieg.

En als Allah dan vraagt wie het was die me dat zei...

Jammer lincoln echt jammer.

Al wat ik vroeg was één simpele reden, waarom ik God zou moeten zoeken.

Paulus.

Uh-Huh
25 januari 2007, 10:23
Weet je lincoln...

Als er een God zou bestaan en die God is Allah van de moslims...

En ik kom voor Hem te staan na mijn dood...

Dan zal ik tot Allah kunnen zeggen: "Ik heb het aan uw dienaren gevraagd, maar ze hebben mij niet geantwoord. Ze zeiden eerst dat ik te dom was en daarna dat ik te verblind was"

En Allah zal weten dan ik niet lieg.

En als Allah dan vraagt wie het was die me dat zei...

Jammer lincoln echt jammer.

Al wat ik vroeg was één simpele reden, waarom ik God zou moeten zoeken.

Paulus.
1. Er is maar 1 God, dus mijn God is jouw God. :-P

2. Ik denk dat je het antwoord op je vraag wel ergens in de torah - bijbel - koran kan vinden.

Paulus
25 januari 2007, 10:37
1. Er is maar 1 God, dus mijn God is jouw God. :-P

2. Ik denk dat je het antwoord op je vraag wel ergens in de torah - bijbel - koran kan vinden.


Mijn vraag is niet waar ik ze kan vinden, maar waarom ik God zou moeten zoeken.

Bovendien, als zij zou te vinden zijn in wat voor geschriften dan ook... Bedenk dan dat de gewone werkmens nog maar een goeie honderd jaar kan lezen. En dan spreek ik nog maar over het meer ontwikkelde vrije Westen.

Als er een God zou bestaan, zou het 'kunnen lezen' geen voorwaarde zijn om Hem te vinden. Denk maar aan jonge kinderen, analfabeten en dyslectische mensen, blinden noem maar op....

Neen. Een ware God zou een God van alle mensen moeten zijn. Van baby's tot oudjes, van armen en rijken, van zieken en gezonden, van idioten en genie's, van slaaf tot koning, van alle alle mensen en dat niet alleen vandaag, maar door alle tijden heen.

Jou God discrimineert mensen die de Heilige Schriften niet hebben of niet kunnen lezen. Dat is geen rechtvaardig God. Zo'n God is geen God.

Paulus.

Uh-Huh
25 januari 2007, 10:48
Mijn vraag is niet waar ik ze kan vinden, maar waarom ik God zou moeten zoeken.

Bovendien, als zij zou te vinden zijn in wat voor geschriften dan ook... Bedenk dan dat de gewone werkmens nog maar een goeie honderd jaar kan lezen. En dan spreek ik nog maar over het meer ontwikkelde vrije Westen.

Als er een God zou bestaan, zou het 'kunnen lezen' geen voorwaarde zijn om Hem te vinden. Denk maar aan jonge kinderen, analfabeten en dyslectische mensen, blinden noem maar op....

Neen. Een ware God zou een God van alle mensen moeten zijn. Van baby's tot oudjes, van armen en rijken, van zieken en gezonden, van idioten en genie's, van slaaf tot koning, van alle alle mensen en dat niet alleen vandaag, maar door alle tijden heen.

Jou God discrimineert mensen die de Heilige Schriften niet hebben of niet kunnen lezen. Dat is geen rechtvaardig God. Zo'n God is geen God.

Paulus.
Ja, mensen worden op aarde "gediscrimineerd" door God (als je het zo wil stellen). Dus wees blij dat jij niet tot die mensen behoort. Maar God heeft in de koran gezegd dat hij daar wél rekening mee zal houden na je dood, wanneer je je moet verantwoorden voor je daden op de aarde. God is nooit onrechtvaardig.

En over die geschriften: niet alle profeten die door God waren gezonden, hadden geschriften. Er waren er bij die, met behulp van God, bv. wonderen/mirakels konden verrichten. Dat waren toen de "tekenen" om te geloven in God.

Paulus
25 januari 2007, 11:05
Ja, mensen worden op aarde "gediscrimineerd" door God (als je het zo wil stellen). Dus wees blij dat jij niet tot die mensen behoort. Maar God heeft in de koran gezegd dat hij daar wél rekening mee zal houden na je dood, wanneer je je moet verantwoorden voor je daden op de aarde. God is nooit onrechtvaardig.

En over die geschriften: niet alle profeten die door God waren gezonden, hadden geschriften. Er waren er bij die, met behulp van God, bv. wonderen/mirakels konden verrichten. Dat waren toen de "tekenen" om te geloven in God.

Een God of wie dan ook, die discrimineert, is hoe dan ook onrechtvaardig.

Ik zie geen reden waarom ik God zou moeten zoeken. Zeker geen onrechtvaardig God. Die reden kun je niet geven. Omdat het iets is wat je gelooft, maar niet iets wat je weet. Je denkt dat alleen maar en duizenden met je. Ik vraag me af waarom eigenlijk.

Ik zie niet in waarom ik God zou nodig hebben of Hij mij.

Maar ik geef toe, we zijn nu wel heel ver afgeweken van het onderwerp. 'De vragen', werden uiteindelijk toch niet beantwoord.

Paulus.

Uh-Huh
25 januari 2007, 11:27
Mooie woorden.

Maar geen reden waarom ik God zou moeten zoeken. Die reden kun je niet geven. Omdat het iets is wat je gelooft, maar niet iets wat je weet. Je denkt dat alleen maar en duizenden met je. Ik vraag me af waarom eigenlijk.

Ik zie niet in waarom ik God zou nodig hebben of Hij mij.

Maar ik geef toe, we zijn nu wel heel ver afgeweken van het onderwerp. 'De vragen', werden uiteindelijk toch niet beantwoord.

Paulus.
Ok, ik zal dan nog een laatste keer antwoorden op je vraag: waarom moet ik God zoeken?

(vanuit het perspectief van een gelovige)

God heeft jou inderdaad niet nodig, maar jij Hem wel. Wie voorziet jou anders van het eten, drinken, enz... dat je nodig hebt? Jij hebt echt wel de aarde nodig om te overleven. En die en het heelal zijn een creatie van God en dus kan Hij met ze doen wat Hij wil. Als Hij zin heeft om deze creatie te vernietigen/op te heffen en een andere in de plaats te maken, dan zal Hij dat doen. Zoals Hij ook heeft gezegd/beloofd in de koran: einde van de wereld enz... En God heeft ook gezegd wat de bedoeling is van deze creatie: Hij heeft de mens enkel gemaakt voor Zijn aanbidding, want Hij vindt het leuk om aanbeden, geprezen te worden voor Zijn werk.. en terecht ook. De precieze reden dat je God moet zoeken is om niet gestraft te worden voor het "vergeten" van God en wat Hij voor je heeft gedaan en doet. Dat vind Hij namelijk nogal ondankbaar.

ronnydecoster
25 januari 2007, 11:52
Ja, mensen worden op aarde &quot;gediscrimineerd&quot; door God (als je het zo wil stellen). Dus wees blij dat jij niet tot die mensen behoort. Maar God heeft in de koran gezegd dat hij daar wél rekening mee zal houden na je dood, wanneer je je moet verantwoorden voor je daden op de aarde. God is nooit onrechtvaardig.

En over die geschriften: niet alle profeten die door God waren gezonden, hadden geschriften. Er waren er bij die, met behulp van God, bv. wonderen/mirakels konden verrichten. Dat waren toen de &quot;tekenen&quot; om te geloven in God.

Voorspoed kan het geloof van een rechtschapen persoon op de proef stellen. Het streven naar materiële voorspoed kan tot het verlies van geloof leiden (1 Tim: 6:9-10). Maar voorspoed kan geloof ook op een andere manier op de proef stellen. Wanneer een rechtvaardige ziet dat veel onrechtvaardigen in materieel opzicht welvarend zijn terwijl hij lijden moet verdurend zou hij in de verleiding kunnen komen een goddeloze handelwijze te volgen. Dit heeft zelfs sommige dienstknechten van Jehovah ertoe gebracht de waarde van het leiden van een rechtschapen leven in twijfel te trekken !!!. Je kunt natuurlijk weer zeggen het zijn allemaal mooie woorden, maar je moet maar eens het boek Psalm 73 eens lezen, en eens bijstil staan, want ik denk dat je bijna het zelfde gedachten had als Asaf. Ook al was Asaf bevoorrecht, laat zien dat de materiële voorspoed van goddeloze mensen een grote beproeving op zijn geloof bleek te zijn. Hoewel Asaf zich bewust was van Jehovah's goedheid, waren zijn voeten bijna afgeweken van rechtschapen weg. Waardoor was zijn geloof zo zwak geworden? Hij verklaarden: &quot;Want ik werd afgunstig op de pochers, toen ik maar steeds de vrede der goddelozen zag. Want zij hebben geen doodsangsten; en hun lijf is vet. Zij verkeren zelfs niet in de moeite van de sterfelijke mens, en zij worden niet zo geplaagd als andere mensen. Door de materiële voorspoed van onrechtvaardige mensen werd Asaf afgunstig op hen. Zij schenen vrede te genieten. ondanks het feit dat zij op een oneerlijke manier rijkdommen vergaarden. In weerwil van hun slechte daden leken zij uiterlijke onbezorgd. Hun leven leek zelfs te eindigen zonder verschrikkelijke doodsangsten ! Soms stierven zij vredig en zelfverzekerd, zonder zich bewust te zijn van hun geestelijke nood. Sommige dienstknechten van God worden daartegen door pijnlijke ziekte en de dood. Asaf dacht ook dat God niet rechtvaardig was. Groet Ronny. Er is iets mis gegaan het was een antwoord op Paulus.

Uh-Huh
25 januari 2007, 12:01
Voorspoed kan het geloof van een rechtschapen persoon op de proef stellen. Het streven naar materiële voorspoed kan tot het verlies van geloof leiden (1 Tim: 6:9-10). Maar voorspoed kan geloof ook op een andere manier op de proef stellen. Wanneer een rechtvaardige ziet dat veel onrechtvaardigen in materieel opzicht welvarend zijn terwijl hij lijden moet verdurend zou hij in de verleiding kunnen komen een goddeloze handelwijze te volgen. Dit heeft zelfs sommige dienstknechten van Jehovah ertoe gebracht de waarde van het leiden van een rechtschapen leven in twijfel te trekken !!!. Je kunt natuurlijk weer zeggen het zijn allemaal mooie woorden, maar je moet maar eens het boek Psalm 73 eens lezen, en eens bijstil staan, want ik denk dat je bijna het zelfde gedachten had als Asaf. Ook al was Asaf bevoorrecht, laat zien dat de materiële voorspoed van goddeloze mensen een grote beproeving op zijn geloof bleek te zijn. Hoewel Asaf zich bewust was van Jehovah's goedheid, waren zijn voeten bijna afgeweken van rechtschapen weg. Waardoor was zijn geloof zo zwak geworden? Hij verklaarden: &quot;Want ik werd afgunstig op de pochers, toen ik maar steeds de vrede der goddelozen zag. Want zij hebben geen doodsangsten; en hun lijf is vet. Zij verkeren zelfs niet in de moeite van de sterfelijke mens, en zij worden niet zo geplaagd als andere mensen. Door de materiële voorspoed van onrechtvaardige mensen werd Asaf afgunstig op hen. Zij schenen vrede te genieten. ondanks het feit dat zij op een oneerlijke manier rijkdommen vergaarden. In weerwil van hun slechte daden leken zij uiterlijke onbezorgd. Hun leven leek zelfs te eindigen zonder verschrikkelijke doodsangsten ! Soms stierven zij vredig en zelfverzekerd, zonder zich bewust te zijn van hun geestelijke nood. Sommige dienstknechten van God worden daartegen door pijnlijke ziekte en de dood. Asaf dacht ook dat God niet rechtvaardig was. Groet Ronny. Er is iets mis gegaan het was een antwoord op Paulus.
Koran (67:2): Die de dood en het leven heeft ingesteld, opdat Hij u moge beproeven wie onder u zich het beste gedraagt; en Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde.

Dus in principe is er een zekere onrechtvaardigheid nodig op aarde. Alleen zo kan God de mensen "testen".

Bobke
25 januari 2007, 12:01
1. Er is maar 1 God, dus mijn God is jouw God. :-P

2. Ik denk dat je het antwoord op je vraag wel ergens in de torah - bijbel - koran kan vinden.
1)Dat is heel juist.
Maar de fout die je maakt is dat ge bij mensen ten rade gaat.
2) Zie je, dat is de fout die je maakt.
Torah, bijbel, koran een pot nat. Ze werden geschreven door mensen die dachten het licht gezien te hebben.
Erger zelfs, ze werden geschreven door mensen die het hoorden zeggen door mensen die het licht gezien hadden. ;-)

Uh-Huh
25 januari 2007, 12:11
Torah, bijbel, koran een pot nat. Ze werden geschreven door mensen die dachten het licht gezien te hebben.
Erger zelfs, ze werden geschreven door mensen die het hoorden zeggen door mensen die het licht gezien hadden. ;-)
Maar die profeten hebben dat gedaan in opdracht van God. Hij heeft die altijd gestuurd om de mensen "iets" te helpen onthouden, want mensen zijn nogal "vergeetachtig". ;-)

circe
25 januari 2007, 12:22
God heeft jou inderdaad niet nodig, maar jij Hem wel. Wie voorziet jou anders van het eten, drinken, enz... dat je nodig hebt? Jij hebt echt wel de aarde nodig om te overleven. En die en het heelal zijn een creatie van God en dus kan Hij met ze doen wat Hij wil. Als Hij zin heeft om deze creatie te vernietigen/op te heffen en een andere in de plaats te maken, dan zal Hij dat doen.

Raar. Als goddeloze heb ik meer eten en drinken dan vele godvrezende en godaanbiddende mensen. Dit zou toch al een belletje moeten laten rinkelen.

En waarom laat jouw allah het dan constant beven en overstromen in net die landen waar de mensen vijf maal per dag hun hoofd in het zand en hun kont in de lucht steken om allah te aanbidden? Beetje ondankbaar van allah toch?

Ik heb trouwens een heel legertje robotjes gemaakt die om de zoveel uur voor me komen buigen en me loven. doet me niks. Als ik ze anders programmeer dan maken ze om het uur een rondedansje.
rare god dat die zelf schepseltjes maakt om zichzelf te laten loven, lijkt wel op een psychologische afwijking.

ronnydecoster
25 januari 2007, 12:25
Koran (67:2): Die de dood en het leven heeft ingesteld, opdat Hij u moge beproeven wie onder u zich het beste gedraagt; en Hij is de Almachtige, de Vergevensgezinde.

Dus in principe is er een zekere onrechtvaardigheid nodig op aarde. Alleen zo kan God de mensen &quot;testen&quot;.

Maar Asaf kwam op andere gedachten, omdat de goddeloze voorspoed genieten, zei Asaf verder over hen : "Daarom heeft de hoogmoed hun tot halsketting gediend; het geweld omhult hen als een gewaad. Hun oog is uitgepuild van het vet; zij zijn de inbeeldingen van het hart te boven gegaan. Zij spotten en spreken over dat wat slechts is ; over afzetten spreken zij in verheven trant. Zij hebben hun mond in de hemel zelf gezet, en hun tong , die gaat rond op de aarde." Kwaaddoeners dragen trots als een halsketting, en hun gewelddaden zijn zo talrijk dat deze hen als een gewaad bedekken. Omdat zij vastbesloten zijn te doen waar zij zin in hebben, intimideren zij anderen. De ogen van de godelozen zijn niet hol, door gebrek aan voedsel, maar puilen uit van het vet, door corpulentie als gevolg van vraadzucht (Spreuken 23:20). Hun gekonkel is zo succesvol dat zij zelfs de inbeeldingen van hun hart overtreffen. Zij spreken in een trotse "verheven trant" over hun bedrog. Ja, zij zetten hun mond in de hemel, en hun tong gaat rond op de aarde! Omdat zij geen respect hebben voor wie dan ook in de hemel of op de aarde, bespotten zij God en belasteren zij mensen. Groet Ronny

Bobke
25 januari 2007, 12:27
Mijn vraag is niet waar ik ze kan vinden, maar waarom ik God zou moeten zoeken.
Iedereen zoekt God.
Elke vorm van wetenschap is een zoektocht naar God.

Bovendien, als zij zou te vinden zijn in wat voor geschriften dan ook... Bedenk dan dat de gewone werkmens nog maar een goeie honderd jaar kan lezen. En dan spreek ik nog maar over het meer ontwikkelde vrije Westen.

Daarvoor hadden we de mondelinge verhalen die vertelden wat in boeken stond.

Als er een God zou bestaan, zou het 'kunnen lezen' geen voorwaarde zijn om Hem te vinden. Denk maar aan jonge kinderen, analfabeten en dyslectische mensen, blinden noem maar op....
Dat is ook geen voorwaarde om hem te vinden.
Zelfs de meest primitieve volkeren geloven in het bestaan van een God.
Zij halen daarvoor hun inspiratie in wat god hen dagelijks openbaart.
Dat is wat we gewoonlijk natuurkrachten –wetten noemen.

Neen. Een ware God zou een God van alle mensen moeten zijn. Van baby's tot oudjes, van armen en rijken, van zieken en gezonden, van idioten en genie's, van slaaf tot koning, van alle alle mensen en dat niet alleen vandaag, maar door alle tijden heen.
Jou God discrimineert mensen die de Heilige Schriften niet hebben of niet kunnen lezen. Dat is geen rechtvaardig God. Zo'n God is geen God.
Paulus.
Nee eigenlijk niet.
God heeft mij nooit gezegd welke boeken ik zou moeten raadplegen.
Dat deden mensen die beweerden dat zij de waarheid in pacht hadden.
Profeten noemt men die oplichters die zoals alle oplichters hun gelovigen verbieden hun woorden aan de werkelijkheid te toetsen.
Zij weten natuurlijk zelf wel dat hun onzin anders niet lang stand zou houden.
Ik haal liever mijn geloof in de kleitabletten die God ons toestuurt.
Ge weet wel, die dingen die we fossielen noemen.
En ja, ik kan natuurlijk niet alle kleitabletten zelf gaan lezen of zelf naar de Galaposeilanden gaan.
Daarom lees ik ook de boeken die door andere profeten geschreven werden.

Bobke
25 januari 2007, 12:29
Ja, mensen worden op aarde "gediscrimineerd" door God (als je het zo wil stellen). Dus wees blij dat jij niet tot die mensen behoort. Maar God heeft in de koran gezegd dat hij daar wél rekening mee zal houden na je dood, wanneer je je moet verantwoorden voor je daden op de aarde. God is nooit onrechtvaardig.

En over die geschriften: niet alle profeten die door God waren gezonden, hadden geschriften. Er waren er bij die, met behulp van God, bv. wonderen/mirakels konden verrichten. Dat waren toen de "tekenen" om te geloven in God.
God heeft helemaal niets gezegd in de koran, dat waren mensen die niet eens zelf konden schrijven.

Bobke
25 januari 2007, 12:32
Er waren er bij die, met behulp van God, bv. wonderen/mirakels konden verrichten. Dat waren toen de "tekenen" om te geloven in God.
Dus toch discriminatie ?
Waarom herhaalt hij zijn trucjes niet voor alle ongelovigen ?

Bobke
25 januari 2007, 12:39
En God heeft ook gezegd wat de bedoeling is van deze creatie: Hij heeft de mens enkel gemaakt voor Zijn aanbidding, want Hij vindt het leuk om aanbeden, geprezen te worden voor Zijn werk
Ja een egoïst is het wel als we gelovigen mogen geloven.
Laat dat nu juist een menselijk gebrek zijn. 8O

Bobke
25 januari 2007, 12:47
Voorspoed kan het geloof van een rechtschapen persoon op de proef stellen. Het streven naar materiële voorspoed kan tot het verlies van geloof leiden (1 Tim: 6:9-10).
Dat komt omdat het geloof zelf teert op het beloven van voorspoed.
Het beloofde land, het paradijs, de vermenigvuldiging van brood en vissen, wonderbaarlijke visvangst, het manna.
Sinds het westen het OCMW oprichtte stromen de andersgelovigen hier toe.
Ze hebben blijkbaar meer vertrouwen in onze God. 8-)

Bobke
25 januari 2007, 12:50
Maar die profeten hebben dat gedaan in opdracht van God. Hij heeft die altijd gestuurd om de mensen "iets" te helpen onthouden, want mensen zijn nogal "vergeetachtig". ;-)
Bewijs dat maar eens.
Ge moest eens weten hoeveel profeten momenteel zitten te kaarten met Napoleon, Elvis en Hitler. ;-)

ronnydecoster
25 januari 2007, 13:21
Dat komt omdat het geloof zelf teert op het beloven van voorspoed.
Het beloofde land, het paradijs, de vermenigvuldiging van brood en vissen, wonderbaarlijke visvangst, het manna.
Sinds het westen het OCMW oprichtte stromen de andersgelovigen hier toe.
Ze hebben blijkbaar meer vertrouwen in onze God. 8-)

Hier kan ik jou geen ongelijk geven, er zit wel waarheid in. Maar of ze meer vertrouwen hebben in onze God daar betwijfelt ik wel over. Groet Ronny

Uh-Huh
25 januari 2007, 13:26
Raar. Als goddeloze heb ik meer eten en drinken dan vele godvrezende en godaanbiddende mensen. Dit zou toch al een belletje moeten laten rinkelen.

En waarom laat jouw allah het dan constant beven en overstromen in net die landen waar de mensen vijf maal per dag hun hoofd in het zand en hun kont in de lucht steken om allah te aanbidden? Beetje ondankbaar van allah toch?
God wil het geloof van de mensen in Hem testen. Het is niet omdat jouw iets slecht overkomt, dat Hij daarom niet bestaat. En het leven op aarde is maar voor een korte tijd. Laat de ongelovigen proberen een paradijs te maken op aarde; dat is niets vergeleken met wat je in het hiernamaals krijgt.

Ik heb trouwens een heel legertje robotjes gemaakt die om de zoveel uur voor me komen buigen en me loven. doet me niks. Als ik ze anders programmeer dan maken ze om het uur een rondedansje.
rare god dat die zelf schepseltjes maakt om zichzelf te laten loven, lijkt wel op een psychologische afwijking.
Jij bent dan ook geen God. Jij zal nooit een God kunnen begrijpen. En Hij lijkt zelfs in de verste verte niet op Zijn creaties, daarom kun je Hem ook niet vergelijken met mensen of menselijke eigenschappen.

Uh-Huh
25 januari 2007, 13:29
Maar Asaf kwam op andere gedachten, omdat de goddeloze voorspoed genieten, zei Asaf verder over hen : "Daarom heeft de hoogmoed hun tot halsketting gediend; het geweld omhult hen als een gewaad. Hun oog is uitgepuild van het vet; zij zijn de inbeeldingen van het hart te boven gegaan. Zij spotten en spreken over dat wat slechts is ; over afzetten spreken zij in verheven trant. Zij hebben hun mond in de hemel zelf gezet, en hun tong , die gaat rond op de aarde." Kwaaddoeners dragen trots als een halsketting, en hun gewelddaden zijn zo talrijk dat deze hen als een gewaad bedekken. Omdat zij vastbesloten zijn te doen waar zij zin in hebben, intimideren zij anderen. De ogen van de godelozen zijn niet hol, door gebrek aan voedsel, maar puilen uit van het vet, door corpulentie als gevolg van vraadzucht (Spreuken 23:20). Hun gekonkel is zo succesvol dat zij zelfs de inbeeldingen van hun hart overtreffen. Zij spreken in een trotse "verheven trant" over hun bedrog. Ja, zij zetten hun mond in de hemel, en hun tong gaat rond op de aarde! Omdat zij geen respect hebben voor wie dan ook in de hemel of op de aarde, bespotten zij God en belasteren zij mensen. Groet Ronny
Asaf had twijfels.; wat menselijk is. Maar hij moest toch hebben geweten dat God de ongelovigen laat genieten op aarde omdat ze in het hiernamaals zullen gestraft worden.

Uh-Huh
25 januari 2007, 13:34
Ja een egoïst is het wel als we gelovigen mogen geloven.
Laat dat nu juist een menselijk gebrek zijn. 8O
Een egoïst? Je maakt een fout door Hem te vergelijken met mensen. Hij is jouw Schepper en tot Hem zul je wederkeren. Hij heeft het recht om bepaalde dingen van je eisen.

Uh-Huh
25 januari 2007, 13:47
Dat komt omdat het geloof zelf teert op het beloven van voorspoed.
Het beloofde land, het paradijs, de vermenigvuldiging van brood en vissen, wonderbaarlijke visvangst, het manna.
Sinds het westen het OCMW oprichtte stromen de andersgelovigen hier toe.
Ze hebben blijkbaar meer vertrouwen in onze God. 8-)
Het OCMW? Doet me denken aan het vroegere islamitisch systeem met de zakat. :-P

Veel mensen voelen zick ook verstikt door de zogenaamde islamitische landen. Hier kan je ten minste een vrije moslim zijn en daar niet. Nee, daar moet je alle "islamitische" regels volgen die ene imam Abdullah, moefti Achmed of Ayatollah Khomeini je voorschrijft. Mensen zijn dat ook beu.

ronnydecoster
25 januari 2007, 14:02
Asaf had twijfels.; wat menselijk is. Maar hij moest toch hebben geweten dat God de ongelovigen laat genieten op aarde omdat ze in het hiernamaals zullen gestraft worden.



;-) Kijk daar heb je een punt aangehaald, ze twijfelde aan God dat hij rechtvaardig is. Als gevolg van hun rechtvaardigheidsgevoel vinden veel mensen het erg benauwend te moeten aanzien dat degenen die oneerlijk zijn en geen achting voor God of hun medemensen bezitten, succes schijnen te hebben. Net als de Hebreeuwse profeet Habakuk hebben andere rechtvaardige personen afgevraagd : Waarom doet God toch niets? Had: 1:2-4. Dit is ook Asaf overkomen. Niettemin besefte Asaf dat het verkeerd was aan zulke gedachten toe te geven . Hij zei : Had ik besloten om zo te spreken, dan zou ik ontrouw zijn geworden aan het geslacht van uw kinderen. En peinsde ik ook om het te begrijpen, toch bleeft het een kwellend raadsel in mijn oog (Psalm 73: 15-16, De Katholieke Bijbel). Ja, de Psalmist besefte dat wanneer hij de dienst voor God als nutteloos zou beschouwen, hij werkelijkheid deloyaal was jegens de getrouwen. Door openlijk twijfel tot uitdrukking te brengen, zou hij bovendien het geloof van sommige kunnen ondermijnen. Wij moeten in gedachten houden dat God ons onder geen enkele omstandigheden in de steek zal laten als wij Hem trouw blijven.
;-) Groet Ronny

Paulus
25 januari 2007, 14:06
God wil het geloof van de mensen in Hem testen. Het is niet omdat jouw iets slecht overkomt, dat Hij daarom niet bestaat. En het leven op aarde is maar voor een korte tijd. Laat de ongelovigen proberen een paradijs te maken op aarde; dat is niets vergeleken met wat je in het hiernamaals krijgt.

Ik dacht dat God alwetend was?



Jij bent dan ook geen God. Jij zal nooit een God kunnen begrijpen. En Hij lijkt zelfs in de verste verte niet op Zijn creaties, daarom kun je Hem ook niet vergelijken met mensen of menselijke eigenschappen.

Maar jij wel hé?!

Paulus.

Paulus
25 januari 2007, 14:08
Asaf had twijfels.; wat menselijk is. Maar hij moest toch hebben geweten dat God de ongelovigen laat genieten op aarde omdat ze in het hiernamaals zullen gestraft worden.

Ah? Dat mag niet! Genieten als ongelovige?

Paulus.

Uh-Huh
25 januari 2007, 14:10
Ik dacht dat God alwetend was?
Ja, maar de mensen niet.

Maar jij wel hé?!

Paulus.
Helemaal niet. Ik schrijf hier ook alleen maar wat ik in de koran heb gelezen.

Paulus
25 januari 2007, 14:11
Een egoïst? Je maakt een fout door Hem te vergelijken met mensen. Hij is jouw Schepper en tot Hem zul je wederkeren. Hij heeft het recht om bepaalde dingen van je eisen.

Neen.

Als Hij mij schiep met een vrije wil dan moet Hij mijn wil ook vrij laten.

Als Hij bepaalde dingen van me eist, dan had Hij me maar zo moeten maken dat ik aan zijn eisen voldeed. Ik ben niet verantwoordelijk voor de tekortkomingen waarmee Hij mij schiep. Ik heb mezelf niet gemaakt.

Paulus.

Uh-Huh
25 januari 2007, 14:12
Ah? Dat mag niet! Genieten als ongelovige?

Paulus.
Natuurlijk wel. Geniet zoveel je wil maar daarom hoef je God niet te vergeten.

Paulus
25 januari 2007, 14:13
Ja, maar de mensen niet.

Als Hij alwetend is, waarom moet hij dan nog mensen testen?

Helemaal niet. Ik schrijf hier ook alleen maar wat ik in de koran heb gelezen.

Ik lees in de Bijbel iets helemaal anders. Ik zie niet in waarom de Koran zo verheven zou zijn boven alle andere geschriften.

Paulus.

Uh-Huh
25 januari 2007, 14:20
Neen.

Als Hij mij schiep met een vrije wil dan moet Hij mijn wil ook vrij laten.
Hoe bedoel je? Je bent vrij. Maar omdat Hij jouw schiep, kan Hij jouw ter verantwoording roepen voor je daden.

Ik begrijp dat mensen God liever vergeten omdat ze door niemand ter verantwoording willen geroepen worden. Helaas, is dat een persoonlijke wens van mensen en niet de realiteit.

Als Hij bepaalde dingen van me eist, dan had Hij me maar zo moeten maken dat ik aan zijn eisen voldeed. Ik ben niet verantwoordelijk voor de tekortkomingen waarmee Hij mij schiep. Ik heb mezelf niet gemaakt.

Paulus.
Welke tekortkomingen? Geen enkele mens is perfect.

Paulus
25 januari 2007, 14:24
Hoe bedoel je? Je bent vrij. Maar omdat Hij jouw schiep, kan Hij jouw ter verantwoording roepen voor je daden.

Als ik verantwoording moet afleggen ben ik niet vrij.


Ik begrijp dat mensen God liever vergeten omdat ze door niemand ter verantwoording willen geroepen worden. Helaas, is dat een persoonlijke wens van mensen en niet de realiteit.


Dat zeg jij...


Welke tekortkomingen? Geen enkele mens is perfect.

God niet willen aanbidden bijvoorbeeld.

Paulus.

Uh-Huh
25 januari 2007, 14:32
Als Hij alwetend is, waarom moet hij dan nog mensen testen?
Nee, God weet wat jouw keuzes in het leven zullen zijn maar jij en andere mensen weten dat niet. Hij kan je niet belonen of straffen als je niet beseft wat je juist of verkeerd hebt gedaan.

Ik lees in de Bijbel iets helemaal anders. Ik zie niet in waarom de Koran zo verheven zou zijn boven alle andere geschriften.

Paulus.
Wat lees je in de bijbel dan?

Voodoo Child
25 januari 2007, 14:38
Maar duifjes toch, zo in de religieuze lectuur verzeilt :?

Uh-Huh
25 januari 2007, 14:42
Als ik verantwoording moet afleggen ben ik niet vrij.



Dat zeg jij...




God niet willen aanbidden bijvoorbeeld.

Paulus.
Nee, je bent niet volkomen vrij maar wel vrij om keuzes te maken.

Alles wat ik zeg komt uit de koran. Of denk je dat ik hier zomaar wat zit te verzinnen? Ik zal anders vanaf nu de verzen geven.. maar dan duurt het wat langer om te antwoorden.

En God niet willen aanbidden is geen tekortkoming maar een persoonlijke keuze.

Paulus
25 januari 2007, 15:08
Nee, God weet wat jouw keuzes in het leven zullen zijn maar jij en andere mensen weten dat niet.

Jij zei dat God het geloof van mensen in Hem wil testen. En dat moet Hij niet doen als Hij alwetend is. Ikzelf weet als geen ander wat mijn keuze is daarin.

Hij kan je niet belonen of straffen als je niet beseft wat je juist of verkeerd hebt gedaan.

Ik dacht dat God alle kon?
Maar afgezien van dat is dat toch een reden om Hem niet te willen kennen? Hij kan je dan ook niet straffen of belonen. Ik heb helemaal geen straf of beloning nodig, ik ben absoluut geen vragende partij.


Wat lees je in de bijbel dan?


Dat God engelen heeft geschapen die Hem voortdurend aanbidden.

Paulus.

Paulus
25 januari 2007, 15:12
Nee, je bent niet volkomen vrij maar wel vrij om keuzes te maken.

Alles wat ik zeg komt uit de koran. Of denk je dat ik hier zomaar wat zit te verzinnen? Ik zal anders vanaf nu de verzen geven.. maar dan duurt het wat langer om te antwoorden.

En God niet willen aanbidden is geen tekortkoming maar een persoonlijke keuze.

Dus als ik er voor kies om God niet te aanbidden is dat geen tekortkoming volgens de Koran? Jawel toch...?!

Maar als ongelovige, dan pas ben ik vrij. In al mijn keuzes en gedachten. Ik mag maar moet niks. Als gelovige echter...moet ik bijvoorbeeld God aanbidden.

Paulus.

_Yahya_
25 januari 2007, 15:15
Beste Paulus,
en wat betekent God aanbidden volgens de koran?

Groetjes



Yahya

Paulus
25 januari 2007, 15:23
Beste Paulus,
en wat betekent God aanbidden volgens de koran?

Groetjes



Yahya

Dat weet ik niet, ik ben geen Korankenner.

Maar ik weet wel uit posting 129 dat aanbidding iets is wat God van ons vraagt.

En God heeft ook gezegd wat de bedoeling is van deze creatie: Hij heeft de mens enkel gemaakt voor Zijn aanbidding, want Hij vindt het leuk om aanbeden, geprezen te worden voor Zijn werk.. en terecht ook.

Paulus.

_Yahya_
25 januari 2007, 15:53
Beste Paulus,

Er is verschil tussen bidden en aanbidden.
mijn computer aanbidt toshiba, het is door toshiba gemaakt en er wordt iets van deze computer verwacht en dat is gegevens (data, foto, geluid, etc..) verwerken en uitvoeren. Deze computer moet werken en functioneren zoals de maker wilt, met andere woorden deze computer moet naar de maker luisteren of de maker gehoorzamen of theologisch gezegd aanbidden.
Dat is het doel van deze computer, en het is bepaald in de dag waarin het gemaakt werd en door de maker zelf niet iemand anders die er niets meet te maken heeft.

Een voorbeeld uit de koran:

Koran 17-23:

Uw Heer heeft u bevolen, zeggende: "Aanbidt niemand anders dan Mij en betoont vriendelijkheid jegens de ouders .

Eigenlijk: doen en niet doen of mag en mag niet of in Arabisch halaal/haraam.

1 - Aanbidt niemand anders dan Mij (de schepper, die alles gemaakt heeft en alle wetten bepaald die bv ervoor zorgen dat het leven op de aarde mogelijk wordt, etc ..) dus niet uw eigen begeerte aanbidden (doen wat jij wilt zonder op te letten of dat goed of slecht is zoals overspel plegen, naakt op straat lopen, hoogmoedig zijn, etc ..) of Karl Marx aanbidden of wie dan ook. ==> NIET DOEN.

2 - En betoont vriendelijkheid jegens de ouders ==> DOEN.

1 + 2 = aanbidden.

voila, een simpel voorbeeld


Met vriendelijke groeten



Yahya

Ps: 1+1=2 :)

Bobke
25 januari 2007, 16:33
God wil het geloof van de mensen in Hem testen. Het is niet omdat jouw iets slecht overkomt, dat Hij daarom niet bestaat. En het leven op aarde is maar voor een korte tijd. Laat de ongelovigen proberen een paradijs te maken op aarde; dat is niets vergeleken met wat je in het hiernamaals krijgt.
Waarom zou God dat doen ?
Het maakt hem geen barst uit of ge in hem geloofd.
Het paradijs op aarde hebben de ongelovigen alvast zeker, uw hiernamaals is tot nader orde een onbereikbare droom.
Het valt mij trouwens op dat de ongelovigen de gelovigen met geen stokken uit hun paradijs kunnen houden.

Jij bent dan ook geen God. Jij zal nooit een God kunnen begrijpen. En Hij lijkt zelfs in de verste verte niet op Zijn creaties, daarom kun je Hem ook niet vergelijken met mensen of menselijke eigenschappen.
Dat klopt als een zwerende vinger.
Waarom ge dan nog steeds geloofd in de geschriften die eeuwen geleden door mensen geschreven zijn is mij en raadsel.

Bobke
25 januari 2007, 16:37
Een egoïst? Je maakt een fout door Hem te vergelijken met mensen. Hij is jouw Schepper en tot Hem zul je wederkeren. Hij heeft het recht om bepaalde dingen van je eisen.
Integendeel, de gelovigen maken de fout hem met mensen te vergelijken en bij hem menselijke gebreken te veronderstellen.

Bobke
25 januari 2007, 16:41
Het OCMW? Doet me denken aan het vroegere islamitisch systeem met de zakat. :-P
Maar zoveel beter uitgewerkt.

Veel mensen voelen zick ook verstikt door de zogenaamde islamitische landen. Hier kan je ten minste een vrije moslim zijn en daar niet. Nee, daar moet je alle "islamitische" regels volgen die ene imam Abdullah, moefti Achmed of Ayatollah Khomeini je voorschrijft. Mensen zijn dat ook beu.
Ge beseft het toch.
Maar ik vind het heel jammer dat sommigen het hier ook willen invoeren.

Bobke
25 januari 2007, 16:47
Neen.

Als Hij mij schiep met een vrije wil dan moet Hij mijn wil ook vrij laten.

Als Hij bepaalde dingen van me eist, dan had Hij me maar zo moeten maken dat ik aan zijn eisen voldeed. Ik ben niet verantwoordelijk voor de tekortkomingen waarmee Hij mij schiep. Ik heb mezelf niet gemaakt.

Paulus.
Dat lijkt mij ook.

Bobke
25 januari 2007, 16:51
Hoe bedoel je? Je bent vrij. Maar omdat Hij jouw schiep, kan Hij jouw ter verantwoording roepen voor je daden.

Dat is het hem juist.
Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn creatie maar zijn creatie niet voor hem.

Bobke
25 januari 2007, 16:54
Nee, God weet wat jouw keuzes in het leven zullen zijn maar jij en andere mensen weten dat niet. Hij kan je niet belonen of straffen als je niet beseft wat je juist of verkeerd hebt gedaan.

Wat lees je in de bijbel dan?
Waarom dan nog testen ?

Bobke
25 januari 2007, 17:06
Beste Paulus,

Er is verschil tussen bidden en aanbidden.
mijn computer aanbidt toshiba, het is door toshiba gemaakt en er wordt iets van deze computer verwacht
En dat is zeker niet toshiba aanbidden.

en dat is gegevens (data, foto, geluid, etc..) verwerken en uitvoeren. Deze computer moet werken en functioneren zoals de maker wilt,
Precies, en als de computer dat niet doet moet ge u tot tochiba wenden en niet tot de computer.

met andere woorden deze computer moet naar de maker luisteren of de maker gehoorzamen of theologisch gezegd aanbidden.
Wat een onzin.
Die computer luistert naar microsoft

Dat is het doel van deze computer, en het is bepaald in de dag waarin het gemaakt werd en door de maker zelf niet iemand anders die er niets meet te maken heeft.
Dan krijgt ge uw computer naar uw kop.
Ik beslis waar ik de computer voor gebruik en niet de maker.

Paulus
25 januari 2007, 17:06
Beste Paulus,

Er is verschil tussen bidden en aanbidden.
mijn computer aanbidt toshiba, het is door toshiba gemaakt en er wordt iets van deze computer verwacht en dat is gegevens (data, foto, geluid, etc..) verwerken en uitvoeren. Deze computer moet werken en functioneren zoals de maker wilt, met andere woorden deze computer moet naar de maker luisteren of de maker gehoorzamen of theologisch gezegd aanbidden.
Dat is het doel van deze computer, en het is bepaald in de dag waarin het gemaakt werd en door de maker zelf niet iemand anders die er niets meet te maken heeft.

Een voorbeeld uit de koran:

Koran 17-23:

Uw Heer heeft u bevolen, zeggende: "Aanbidt niemand anders dan Mij en betoont vriendelijkheid jegens de ouders .

Eigenlijk: doen en niet doen of mag en mag niet of in Arabisch halaal/haraam.

1 - Aanbidt niemand anders dan Mij (de schepper, die alles gemaakt heeft en alle wetten bepaald die bv ervoor zorgen dat het leven op de aarde mogelijk wordt, etc ..) dus niet uw eigen begeerte aanbidden (doen wat jij wilt zonder op te letten of dat goed of slecht is zoals overspel plegen, naakt op straat lopen, hoogmoedig zijn, etc ..) of Karl Marx aanbidden of wie dan ook. ==> NIET DOEN.

2 - En betoont vriendelijkheid jegens de ouders ==> DOEN.

1 + 2 = aanbidden.

voila, een simpel voorbeeld


Met vriendelijke groeten



Yahya

Ps: 1+1=2 :)euh hartelijk dank voor uw uitleg, maar wat is uw punt nu eigenlijk?

Ik begrijp niet goed waarom je me dat allemaal vertelt.

Paulus.

_Yahya_
25 januari 2007, 17:24
euh hartelijk dank voor uw uitleg, maar wat is uw punt nu eigenlijk?

Ik begrijp niet goed waarom je me dat allemaal vertelt.

Paulus.

Beste,
Graag gedaan nee gewoon omdat ik dat soms gewoon moet vertellen.
Dat is alles.
Of ja, soms zie ik zo mensen gebruiken woorden die ze niet begrijpen en daarom moet ik soms duidelijk maken wat die woorden betekenen (als ik 't weet)

Met vriendelijke groeten



Yahya

_Yahya_
25 januari 2007, 17:28
Dan krijgt ge uw computer naar uw kop.
Ik beslis waar ik de computer voor gebruik en niet de maker.

Zonder twijfel.! :-)


Met vriendelijke groeten



Yahya

Paulus
25 januari 2007, 17:29
Beste,
Graag gedaan nee gewoon omdat ik dat soms gewoon moet vertellen.
Dat is alles.
Of ja, soms zie ik zo mensen gebruiken woorden die ze niet begrijpen en daarom moet ik soms duidelijk maken wat die woorden betekenen (als ik 't weet)

Met vriendelijke groeten



Yahya

In dat geval, nogmaals mijn dank.

Paulus.

Lincoln
25 januari 2007, 19:27
Weet je lincoln...

Als er een God zou bestaan en die God is Allah van de moslims...

En ik kom voor Hem te staan na mijn dood...

Dan zal ik tot Allah kunnen zeggen: "Ik heb het aan uw dienaren gevraagd, maar ze hebben mij niet geantwoord. Ze zeiden eerst dat ik te dom was en daarna dat ik te verblind was"

En Allah zal weten dan ik niet lieg.

En als Allah dan vraagt wie het was die me dat zei...

Jammer lincoln echt jammer.

Al wat ik vroeg was één simpele reden, waarom ik God zou moeten zoeken.

Paulus.Nice try :-D

Bon, je moet god niet zoeken in die zin van "god" himself, ook het woord "zoeken" is niet echt zoeken in die zin van "zoeken"( maar eerder een aanbidding ), maar wat ik wil laten begrijpen is dat je deze leven waarin wij vertoeven met alles erop en eraan is zonder god niet kunnen bestaan,. Wij hebben voedsel nodig, is voedsel dan niet zijn gift van zijn genade? Wij hebben liefde nodig, is de liefde en de warmte die wij voelen bij onze geliefden dan geen gift van zijn genade ? enz, enz... natuurlijk als ik het woord "god" voor u zeg, dan gaat je denk-reflex rechtstreeks naar die god die tussen de vier muren vastgenageld aan een standbeeld zit! Wat opzich die verbeelding helemaal op niets slaat !

Nadat je geweten hebt dat zoeken een vorm van aanbidding is omwille van zijn gift, en zijn genade niet alleen alles wat de mens nodig heeft maar iets dat ruimer is !

Flippend Rund
25 januari 2007, 19:44
Asaf had twijfels.; wat menselijk is. Maar hij moest toch hebben geweten dat God de ongelovigen laat genieten op aarde omdat ze in het hiernamaals zullen gestraft worden.

Toch wel een beetje flauw van god.

_Yahya_
25 januari 2007, 20:19
Toch wel een beetje flauw van god.
welke god?
mensen beweren veel goden: maar ze bestaan niet alleemaal (onmogelijk)
heb je het over toeval? mens? materie? ..

Groetjes


Yahya

Flippend Rund
25 januari 2007, 20:20
welke god?
mensen beweren veel goden: maar ze bestaan niet alleemaal (onmogelijk)
heb je het over toeval? mens? materie? ..

Groetjes


Yahya

de god die ongeloven laat genieten om ze daarna te straffen

_Yahya_
25 januari 2007, 20:23
de god die ongeloven laat genieten om ze daarna te straffen
en heeft die god dan verstand voor die mensen gegeven om na te denken en boodschappers met boodschappen gezonden om hen te waarschuwen of niet?


Groetjes



Yahya

Paulus
25 januari 2007, 21:30
Nice try :-D

Bon, je moet god niet zoeken in die zin van "god" himself, ook het woord "zoeken" is niet echt zoeken in die zin van "zoeken"( maar eerder een aanbidding ), maar wat ik wil laten begrijpen is dat je deze leven waarin wij vertoeven met alles erop en eraan is zonder god niet kunnen bestaan,. Wij hebben voedsel nodig, is voedsel dan niet zijn gift van zijn genade? Wij hebben liefde nodig, is de liefde en de warmte die wij voelen bij onze geliefden dan geen gift van zijn genade ? enz, enz... natuurlijk als ik het woord "god" voor u zeg, dan gaat je denk-reflex rechtstreeks naar die god die tussen de vier muren vastgenageld aan een standbeeld zit! Wat opzich die verbeelding helemaal op niets slaat !

Nadat je geweten hebt dat zoeken een vorm van aanbidding is omwille van zijn gift, en zijn genade niet alleen alles wat de mens nodig heeft maar iets dat ruimer is !

Sorry hoor jongen maar na een paar keer lezen kan ik alleen maar concluderen dat ik geen bal versta van wat je zegt.

Ik moet God zoeken, maar niet in de betekenis van zoeken en mijn idee over God is God niet...

Tja? Dan wordt het wel moeilijk natuurlijk.
En voedsel krijg ik van niemand hoor. Als ik iets wil hebben dan moet ik daarvoor werken.

Neem me niet kwalijk. Neem het me echt niet kwalijk.

Paulus.

_Yahya_
25 januari 2007, 21:44
Beste Paulus,
En waarom werk jij dan?


Groetjes


Yahya

Flippend Rund
25 januari 2007, 21:47
en heeft die god dan verstand voor die mensen gegeven om na te denken en boodschappers met boodschappen gezonden om hen te waarschuwen of niet?

Of die god dat gedaan heeft, dat weet ik niet.

Lincoln
25 januari 2007, 22:14
Sorry hoor jongen maar na een paar keer lezen kan ik alleen maar concluderen dat ik geen bal versta van wat je zegt.

Ik moet God zoeken, maar niet in de betekenis van zoeken en mijn idee over God is God niet...

Tja? Dan wordt het wel moeilijk natuurlijk.
En voedsel krijg ik van niemand hoor. Als ik iets wil hebben dan moet ik daarvoor werken.

Neem me niet kwalijk. Neem het me echt niet kwalijk.

Paulus.Ik begrijp je wel, ik denk dat het ook merendeels aan mij ligt, want soms zijn er zaken waar ik geen woorden kan vinden,. Ik heb geprobeerd maar zonder resultaat, mijn woorden zijn beperkt om u te laten begrijpen wat ik begrijp niet dat ik superieurder dan u ben ! En ik neem het u zeker niet kwalijk.;-)

_Yahya_
26 januari 2007, 18:51
Of die god dat gedaan heeft, dat weet ik niet.
Dat weet u niet, en wat denkt u dan?
Hebt u verstand? kunt u nadenken?

Zonder twijfel is het antwoord: Ja

Wie heeft u het verstand gegeven om na te denken? Toeval, natuur of niets/niemand, of de Eerste die kennis, wil, wijsheid en macht heeft?

De Enige die wetmatigheden gemaakt heeft en die ervoor zorgen dat het leven op de aarde mogelijk wordt is de Eerste, en hij is ook de Barmharitge want hij heeft ons niet zomaar zonder leiding gelaten maar heeft boodschappers naar ons gezonden met bewijzen , boodschappen om ons te waarschuwen.

De laatste is Muhammed ibn Abullah uit Arabië met de Koran waarin men antwoorden kan vinden op de vraagen zoals wat is het leven en waarom en wat is de dood en waarom etc ..


Met vredevolle groeten




Yahya

Paulus
26 januari 2007, 19:09
Ik begrijp je wel, ik denk dat het ook merendeels aan mij ligt, want soms zijn er zaken waar ik geen woorden kan vinden,. Ik heb geprobeerd maar zonder resultaat, mijn woorden zijn beperkt om u te laten begrijpen wat ik begrijp niet dat ik superieurder dan u ben ! En ik neem het u zeker niet kwalijk.;-)

Geen probleem. Ik zal het aan Allah zeggen, moest Hij bestaan en aan mij zou vragen waarom ik geen moslim ben.

Paulus.

Lincoln
26 januari 2007, 19:55
Geen probleem. Ik zal het aan Allah zeggen, moest Hij bestaan en aan mij zou vragen waarom ik geen moslim ben.

Paulus.En welke motief zal u voorleggen aan allah dat u geen moslim bent ?

Paulus
26 januari 2007, 20:12
En welke motief zal u voorleggen aan allah dat u geen moslim bent ?

Dat ik herhaaldelijk dingen aan Zijn volgelingen gevraagd heb, maar het niet begreep.

Dat de één mij zei dat ik te dom was, de ander dacht dat ik spotte, weer een ander gaf toe het niet te kunnen uitleggen...

En ikzelf had absoluut niet het gevoel God voor iets nodig te hebben. Ik ben ook heel gelukkig zonder Allah.

Integendeel merk ik dat er juist heel veel ellende is bij hen die moslim zijn. Armoede, oorlog, vervolging, vluchtelingen, zelfmoordaanslagen, noem maar op....

Ik heb redens om te denken dat dit de waarheid niet kan zijn. Een God die zijn volgelingen zo in de steek laat en tegelijkertijd mij zegent met rijkdom, gezondheid, liefde, vrede en geluk. Tja?

Waarom zou ik willen ruilen? Waarom zou ik moeten ruilen? Zelfs de moslims weten het niet.

Als Allah echt bestaat, dan begrijp Hij me als geen ander.

Ik sluit de mogelijkheid niet uit dat Hij bestaat, maar als Hij bestaat, dan is het zeker niet naar Zijn wil wat daar allemaal gebeurd in die moslimlanden. Vandaag hoorde ik in het Nieuws dat de soennieten en de sjiieten ook al beginnen vechten in Libanon. Om maar nog te zwijgen van Irak.

Allebei in naam van Allah. Schandelijk is dat.
Als er een God bestaat, dat kan dit nooit Zijn bedoeling zijn geweest. Niemand zou willen dat zulke dingen gebeuren in zijn naam. Zeker Allah niet.

Paulus.

Lincoln
26 januari 2007, 20:28
Dat ik herhaaldelijk dingen aan Zijn volgelingen gevraagd heb, maar het niet begreep.

Dat de één mij zei dat ik te dom was, de ander dacht dat ik spotte, weer een ander gaf toe het niet te kunnen uitleggen...

En ikzelf had absoluut niet het gevoel God voor iets nodig te hebben. Ik ben ook heel gelukkig zonder Allah.

Integendeel merk ik dat er juist heel veel ellende is bij hen die moslim zijn. Armoede, oorlog, vervolging, vluchtelingen, zelfmoordaanslagen, noem maar op....

Ik heb redens om te denken dat dit de waarheid niet kan zijn. Een God die zijn volgelingen zo in de steek laat en tegelijkertijd mij zegent met rijkdom, gezondheid, liefde, vrede en geluk. Tja?

Waarom zou ik willen ruilen? Waarom zou ik moeten ruilen? Zelfs de moslims weten het niet.

Als Allah echt bestaat, dan begrijp Hij me als geen ander.

Ik sluit de mogelijkheid niet uit dat Hij bestaat, maar als Hij bestaat, dan is het zeker niet naar Zijn wil wat daar allemaal gebeurd in die moslimlanden. Vandaag hoorde ik in het Nieuws dat de soennieten en de sjiieten ook al beginnen vechten in Libanon. Om maar nog te zwijgen van Irak.

Allebei in naam van Allah. Schandelijk is dat.
Als er een God bestaat, dat kan dit nooit Zijn bedoeling zijn geweest. Niemand zou willen dat zulke dingen gebeuren in zijn naam. Zeker Allah niet.

Paulus.Dan is het tijd dat je zich meer verdiept over de persoonlijkheid van allah (alhoewel allah niet gepersonaliseerd kan worden ), en daarbij ik zeg niet dat u dom bent ! het kwam eerder aan jou kant.

Wat betreft over je materieel benoemingen kan ik je alleen dit zeggen; Zijn materiaal verheerlijkingen een teken dat degene die u geschapen heeft gelukkig is met u/mij en jouw/mijn doen ?
Is ellende,armoede, etz... een teken dat "god" kwaad is op degene die deze ellende,armoede, etz... krijgt ?

u antwoord ??

Phrea|K
26 januari 2007, 20:45
Dat ik herhaaldelijk dingen aan Zijn volgelingen gevraagd heb, maar het niet begreep.

Dat de één mij zei dat ik te dom was, de ander dacht dat ik spotte, weer een ander gaf toe het niet te kunnen uitleggen...

En ikzelf had absoluut niet het gevoel God voor iets nodig te hebben. Ik ben ook heel gelukkig zonder Allah.

Integendeel merk ik dat er juist heel veel ellende is bij hen die moslim zijn. Armoede, oorlog, vervolging, vluchtelingen, zelfmoordaanslagen, noem maar op....

Ik heb redens om te denken dat dit de waarheid niet kan zijn. Een God die zijn volgelingen zo in de steek laat en tegelijkertijd mij zegent met rijkdom, gezondheid, liefde, vrede en geluk. Tja?

Waarom zou ik willen ruilen? Waarom zou ik moeten ruilen? Zelfs de moslims weten het niet.

Als Allah echt bestaat, dan begrijp Hij me als geen ander.

Ik sluit de mogelijkheid niet uit dat Hij bestaat, maar als Hij bestaat, dan is het zeker niet naar Zijn wil wat daar allemaal gebeurd in die moslimlanden. Vandaag hoorde ik in het Nieuws dat de soennieten en de sjiieten ook al beginnen vechten in Libanon. Om maar nog te zwijgen van Irak.

Allebei in naam van Allah. Schandelijk is dat.
Als er een God bestaat, dat kan dit nooit Zijn bedoeling zijn geweest. Niemand zou willen dat zulke dingen gebeuren in zijn naam. Zeker Allah niet.

Paulus.

:roll:

Schijnbaar is God zo opgezet met de Christenen in Europa dat Hij hen de secularisering en Richard Dawkins - voorstander van een kruistocht in naam vd Waarheid tegen het geloof - gezonden heeft. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, nietwaar?

:twisted:

Flippend Rund
26 januari 2007, 21:41
Dat weet u niet, en wat denkt u dan?
Hebt u verstand? kunt u nadenken?

Mijn denken komt tot het besluit dat ik niet voldoende gegevens heb om die vraag te beantwoorden.

Zonder twijfel is het antwoord: Ja

Het is mogelijk, maar ik moet het niet geloven omdat jij het zegt.

Wie heeft u het verstand gegeven om na te denken? Toeval, natuur of niets/niemand, of de Eerste die kennis, wil, wijsheid en macht heeft?

Ik heb mijn hersens zelf gegroeid.

De Enige die wetmatigheden gemaakt heeft en die ervoor zorgen dat het leven op de aarde mogelijk wordt is de Eerste, en hij is ook de Barmharitge want hij heeft ons niet zomaar zonder leiding gelaten maar heeft boodschappers naar ons gezonden met bewijzen , boodschappen om ons te waarschuwen.

De laatste is Muhammed ibn Abullah uit Arabië met de Koran waarin men antwoorden kan vinden op de vraagen zoals wat is het leven en waarom en wat is de dood en waarom etc ..


Met vredevolle groeten




Yahya

_Yahya_
27 januari 2007, 00:07
beste Flippend Rund ,
Uw hersenen zelf gegrooid?
Kun je mij uitleggen in details hoe dat eigenlijk in elkaar zit en hoe dat werkt ??

dan ga ik ook in eens zien waarom u geen antwoord hebt :)


vriendelijke groeten



yahya

Flippend Rund
28 januari 2007, 12:18
beste Flippend Rund ,
Uw hersenen zelf gegrooid?
Kun je mij uitleggen in details hoe dat eigenlijk in elkaar zit en hoe dat werkt ??

Hallo,

jazeker ik heb mijn hersens zelf gegroeid. Hoe ik dat gedaan heb, dat weet ik niet, maar dat neemt niet weg dat ik het gedaan heb. Het was vooral een kwestie van voldoende te eten.

Er is geen god die mij verstand heeft gegeven, ik heb het zelf gemaakt. Eerst heb ik de hersens gegroeid, en intussen ben ik beginnen oefenen met denken.

dan ga ik ook in eens zien waarom u geen antwoord hebt :)


vriendelijke groeten



yahya

Lincoln
29 januari 2007, 12:30
Hallo,

jazeker ik heb mijn hersens zelf gegroeid. Hoe ik dat gedaan heb, dat weet ik niet, maar dat neemt niet weg dat ik het gedaan heb. Het was vooral een kwestie van voldoende te eten.

Er is geen god die mij verstand heeft gegeven, ik heb het zelf gemaakt. Eerst heb ik de hersens gegroeid, en intussen ben ik beginnen oefenen met denken....dan ga ik rap eens bij u langs komen voor een stuk "flippend" hersenen, dat heb ik nodig voor sommigen hier op dit forum,. http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/supergrin.gif