PDA

View Full Version : Inteelt


jan hyoens
22 december 2003, 13:11
Inteelt

Kabinet laat inteelt begaan. Onbegrijpelijk en onverantwoordelijk

Door Syp Wynia

Eind jaren zestig kwam het in Nederland bijna niet meer voor dat naaste familieleden, zoals neven en nichten, met elkaar trouwden. Inmiddels loopt het aantal huwelijken tussen neven en nichten als gevolg van immigratie uit achtergebleven landen weer in de duizenden per jaar. Dergelijke huwelijken komen dikwijls niet met volledige instemming van beide huwelijkspartners tot stand. Zij worden door familieleden tot het huwelijk gedwongen omdat de bruidsschat — voor een emigratiehuwelijk erg hoog — bij een neef-nicht-huwelijk binnen de familie blijft.

Neef-nicht-huwelijken vergroten de kans op nageslacht met ernstige aangeboren erfelijke ziekten en afwijkingen, zeker als ouders en voorouders van de huwelijkspartners ook al in familieverband trouwden. In menig buitenland, ook in het Westen, is dat reden om familiehuwelijken te verbieden of anders onderzoek voor huwelijk of zwangerschap tijdens en direct na de zwangerschap verplicht te stellen. In Nederland niets van dat alles. Blijkens een brief van VVD-minister Hans Hoogervorst van Volksgezondheid en CDA-minister Piet Hein Donner van Justitie aan de Tweede Kamer blijft dat ook zo.

Dat het kabinet neef-nicht-huwelijken niet wil verbieden, is te billijken, als er dan in alle relevante stadia genetisch onderzoek wordt gedaan. Dat gebeurt nu niet of nauwelijks en het kabinet heeft op dat vlak ook weinig concreets in petto. Net zo min als het kabinet concrete maatregelen neemt om gedwongen huwelijken, vaak tussen familieleden, te voorkomen. De Nederlandse samenleving, de direct betrokkenen, de partners en het nageslacht betalen een hoge prijs voor deze laksheid. Het is onbegrijpelijk en onverantwoordelijk.

Philips Inc.
22 december 2003, 17:35
Inteelt

Kabinet laat inteelt begaan. Onbegrijpelijk en onverantwoordelijk

Door Syp Wynia

Eind jaren zestig kwam het in Nederland bijna niet meer voor dat naaste familieleden, zoals neven en nichten, met elkaar trouwden. Inmiddels loopt het aantal huwelijken tussen neven en nichten als gevolg van immigratie uit achtergebleven landen weer in de duizenden per jaar. Dergelijke huwelijken komen dikwijls niet met volledige instemming van beide huwelijkspartners tot stand. Zij worden door familieleden tot het huwelijk gedwongen omdat de bruidsschat — voor een emigratiehuwelijk erg hoog — bij een neef-nicht-huwelijk binnen de familie blijft.

Neef-nicht-huwelijken vergroten de kans op nageslacht met ernstige aangeboren erfelijke ziekten en afwijkingen, zeker als ouders en voorouders van de huwelijkspartners ook al in familieverband trouwden. In menig buitenland, ook in het Westen, is dat reden om familiehuwelijken te verbieden of anders onderzoek voor huwelijk of zwangerschap tijdens en direct na de zwangerschap verplicht te stellen. In Nederland niets van dat alles. Blijkens een brief van VVD-minister Hans Hoogervorst van Volksgezondheid en CDA-minister Piet Hein Donner van Justitie aan de Tweede Kamer blijft dat ook zo.

Dat het kabinet neef-nicht-huwelijken niet wil verbieden, is te billijken, als er dan in alle relevante stadia genetisch onderzoek wordt gedaan. Dat gebeurt nu niet of nauwelijks en het kabinet heeft op dat vlak ook weinig concreets in petto. Net zo min als het kabinet concrete maatregelen neemt om gedwongen huwelijken, vaak tussen familieleden, te voorkomen. De Nederlandse samenleving, de direct betrokkenen, de partners en het nageslacht betalen een hoge prijs voor deze laksheid. Het is onbegrijpelijk en onverantwoordelijk.

Inteelt is verboden. Huwelijk tussen nicht en neef is geen inteelt.

circe
22 december 2003, 17:40
ik denk dat je bedoelt:

huwelijk tussen neef en nicht is niet standaard verboden.

inteelt bestaat tussen eerstegraadsfamilieleden. Neef en nicht zijn tweedegraadsfamilieleden.

Ettelijke generaties huwelijken tussen neven en nichten zijn wel nefast voor de gezondheid van hun nakomelingen!

En wat wil Philip nu zeggen? Dat hij op eigen kosten een opvangcentrum voor de gehandicapte kindertjes van de welbewust huwende neven en nichten op eigen kosten gaat oprichten?

Laat vooral niet na je adres door te geven: het percentage minder validen ligt bij de neef/nichtcultuurmensen dik 10% hoger !

DaBlacky
23 december 2003, 00:18
inteelt bestaat tussen eerstegraadsfamilieleden. Neef en nicht zijn tweedegraadsfamilieleden.

uzelf --> ouders (1) --> uw ouders hun ouders (uw grootouders) (2) --> uw ouders hun ouders hun andere kind (dus broer/zus van uw ouders, dus uw tante/nonkel) (3) --> die hun kind (uw neef/nicht) (4)

vierdegraads.

Freaky Frank
23 december 2003, 00:27
Als we nu eens aanmoedigen om wat meer aan rassenvermenging te doen. Dan krijg je het omgekeerde effect van inteelt: door het grote genetische verschil krijg je sterke, gezonde en bovendien mooie nakomelingen.

Antoon
23 december 2003, 00:35
Als we nu eens aanmoedigen om wat meer aan rassenvermenging te doen. Dan krijg je het omgekeerde effect van inteelt: door het grote genetische verschil krijg je sterke, gezonde en bovendien mooie nakomelingen.

In principe heb je gelijk (zie maar Brazilië).

Maar wanneer ik zie onder welke allochtonen wij hier in Vlaanderen kunnen kiezen om te mengen dan denk ik ..... "ik pas!"

Freaky Frank
23 december 2003, 00:57
Als we nu eens aanmoedigen om wat meer aan rassenvermenging te doen. Dan krijg je het omgekeerde effect van inteelt: door het grote genetische verschil krijg je sterke, gezonde en bovendien mooie nakomelingen.

In principe heb je gelijk (zie maar Brazilië).

Maar wanneer ik zie onder welke allochtonen wij hier in Vlaanderen kunnen kiezen om te mengen dan denk ik ..... "ik pas!"

Ge moet ni hé!

Antoon
23 december 2003, 01:07
In principe heb je gelijk (zie maar Brazilië).

Maar wanneer ik zie onder welke allochtonen wij hier in Vlaanderen kunnen kiezen om te mengen dan denk ik ..... "ik pas!"

Ge moet ni hé!

Precies daarom : ik pas. :wink:

filosoof
23 december 2003, 02:37
Als we nu eens aanmoedigen om wat meer aan rassenvermenging te doen. Dan krijg je het omgekeerde effect van inteelt: door het grote genetische verschil krijg je sterke, gezonde en bovendien mooie nakomelingen.

In principe heb je gelijk (zie maar Brazilië).

Maar wanneer ik zie onder welke allochtonen wij hier in Vlaanderen kunnen kiezen om te mengen dan denk ik ..... "ik pas!"
Jij mag toch niet meedoen!!
:lol: :lol: :lol:

jan hyoens
23 december 2003, 08:52
Als we nu eens aanmoedigen om wat meer aan rassenvermenging te doen. Dan krijg je het omgekeerde effect van inteelt: door het grote genetische verschil krijg je sterke, gezonde en bovendien mooie nakomelingen.

Amai, der hebben er hier mij al voor minder van racist uitgemaakt! 8O

mad_drone
23 december 2003, 10:09
Als we nu eens aanmoedigen om wat meer aan rassenvermenging te doen. Dan krijg je het omgekeerde effect van inteelt: door het grote genetische verschil krijg je sterke, gezonde en bovendien mooie nakomelingen.

In principe heb je gelijk (zie maar Brazilië).

Maar wanneer ik zie onder welke allochtonen wij hier in Vlaanderen kunnen kiezen om te mengen dan denk ik ..... "ik pas!"

zelfs geen eventuele ' amerikaanse' schone die naar verhuist is? :p

DaBlacky
23 december 2003, 11:55
Ik ben al aan het meedoen met mijn Indische schoonheid. Het is wel geen allochtoonse, want ze is geadopteerd en zodoende qua cultuur bekeken volledig Vlaams, maar ik denk dat dit ook in aanmerking komt voor uw idee. :)

Philips Inc.
23 december 2003, 12:08
Ik ben al aan het meedoen met mijn Indische schoonheid. Het is wel geen allochtoonse, want ze is geadopteerd en zodoende qua cultuur bekeken volledig Vlaams, maar ik denk dat dit ook in aanmerking komt voor uw idee. :)

Ik zit met een italiaanse op de schoot ... dus ik teken .. :lol:

Spelev
23 december 2003, 12:13
:)

Max
23 december 2003, 16:34
Als we nu eens aanmoedigen om wat meer aan rassenvermenging te doen. Dan krijg je het omgekeerde effect van inteelt: door het grote genetische verschil krijg je sterke, gezonde en bovendien mooie nakomelingen.

Het mooi vinden van een soortgenoot vindt vaak een evolutionaire reden. Er mooi en gezond uitzien , of in het algemeen het aantrekkelijk zijn van een soortgenoot, is de natuur haar manier om aan te duiden dat dit een goede en gezonde en diverse genencombinatie is.
Een goed voorbeeld van dit contrast is te zien in het verschil van "mooiheid" tussen Chassidische Joden in hun gesloten gemeenschappen die traditioneel gevaarlijk paren en de "normale" joden die een véél gezonder paringspatroon onderhouden in Israel waar een zéér hoge diversiteit aan rassen leven. Mulatjes of kruisingen zijn in mijn ogen en die van de meeste mensen , de mooiste mensen.
In een superieure cultuur moet alle gevaarlijke graden van inteelt verboden worden en misschien zelfs kruisingen aangemoedigd worden door dit volledig uit de taboesfeer te halen.

Een gezonde cultuur behoeft een gezonde biologische basis. Ik ben dan ook vóór de biologische meltingpot omdat dit een logisch natuurlijk process is in een wereld die een dorp is geworden , maar tegen de culturele meltingpot.

mad_drone
23 december 2003, 17:55
Het mooi vinden van een soortgenoot vindt vaak een evolutionaire reden. Er mooi en gezond uitzien , of in het algemeen het aantrekkelijk zijn van een soortgenoot, is de natuur haar manier om aan te duiden dat dit een goede en gezonde en diverse genencombinatie is.
Een goed voorbeeld van dit contrast is te zien in het verschil van "mooiheid" tussen Chassidische Joden in hun gesloten gemeenschappen die traditioneel gevaarlijk paren en de "normale" joden die een véél gezonder paringspatroon onderhouden in Israel waar een zéér hoge diversiteit aan rassen leven. Mulatjes of kruisingen zijn in mijn ogen en die van de meeste mensen , de mooiste mensen.
In een superieure cultuur moet alle gevaarlijke graden van inteelt verboden worden en misschien zelfs kruisingen aangemoedigd worden door dit volledig uit de taboesfeer te halen.

Een gezonde cultuur behoeft een gezonde biologische basis. Ik ben dan ook vóór de biologische meltingpot omdat dit een logisch natuurlijk process is in een wereld die een dorp is geworden , maar tegen de culturele meltingpot.

ik wil niet lastig doen, maar geloof jij in een cultuur die superieur is tov van andere culturen?

circe
23 december 2003, 18:32
ik wil niet lastig doen, maar geloof jij in een cultuur die superieur is tov van andere culturen?

als je ervan uit wil gaan dat alle mensen gelijk zijn, dan moet je tevens veronderstellen dat de ene cultuur superieur is aan de andere.

Je gaat me toch niet vertellen dat in de ontwikkelde wereld mensen geen hoogstaandere cultuur hebben dan pakweg ergens in verwegghistan?

Of denk je dat het vooral aan de MENSEN ligt? Dat het éne ras superieur is aan het andere?

Max
23 december 2003, 19:39
Het mooi vinden van een soortgenoot vindt vaak een evolutionaire reden. Er mooi en gezond uitzien , of in het algemeen het aantrekkelijk zijn van een soortgenoot, is de natuur haar manier om aan te duiden dat dit een goede en gezonde en diverse genencombinatie is.
Een goed voorbeeld van dit contrast is te zien in het verschil van "mooiheid" tussen Chassidische Joden in hun gesloten gemeenschappen die traditioneel gevaarlijk paren en de "normale" joden die een véél gezonder paringspatroon onderhouden in Israel waar een zéér hoge diversiteit aan rassen leven. Mulatjes of kruisingen zijn in mijn ogen en die van de meeste mensen , de mooiste mensen.
In een superieure cultuur moet alle gevaarlijke graden van inteelt verboden worden en misschien zelfs kruisingen aangemoedigd worden door dit volledig uit de taboesfeer te halen.

Een gezonde cultuur behoeft een gezonde biologische basis. Ik ben dan ook vóór de biologische meltingpot omdat dit een logisch natuurlijk process is in een wereld die een dorp is geworden , maar tegen de culturele meltingpot.

ik wil niet lastig doen, maar geloof jij in een cultuur die superieur is tov van andere culturen?


Natuurlijk! Als ik niet zou vinden dat mijn cultuur superieur is , wat zou mij tegenhouden om mij te assimileren tot een andere? Dat wil niet zeggen dat een cultuur inherent superieur is omdat dat gebaseerd zou zijn op een rassenideologie. Cultuur is iets dynamisch en evolueert constant. Ik mag dan de Europese cultuur op dit moment in de tijd superieur vinden , op een ander moment in de tijd zou ik de Arabische en Perzische culturen superieur kunnen vinden.

Cultuur bestaat uit menselijke ideeën , opvattingen en waarden. Net zoals ideëen betwistbaar zijn , zijn culturen het ook. Da's een Europees taboe dat MOET verdwijnen. Ik MAG zeggen dat mijn cultuur superieur is aan bv. de Arabische of Perzische , ik mag een lijn trekken in een multiculturele maatschappij en zeggen dat ik van bepaalde aspecten van een uitheemse cultuur niet wil weten omdat die tegenstrijdig zijn met de mijne.

We hebben in Europa door ons koloniale verleden en de WO'en een schaamte gekregen voor het verdedigen van onze identiteit. Een taboe dat de heersende Linkse PC spijtig genoeg al te graag voedt. En zoals véél onderhouden taboes in het leven , durven ze wel eens ontploffen in extremen. (zie het succes van reactionaire ideologiën). Het is goed om een gezond chauvenisme te hebben , dan verplicht je mensen niet andere kanalen op te zoeken die hun waarden en cultuur wél verdedigt.

Dit wil allemaal uiteraard niet zeggen dat andere culturen geen recht van bestaan hebben , niets hebben te bieden of dat de verschillen zó groot zijn dat er geen samenwerking of coexistentie mogelijk is. Ik ben niet anti-Arabisch , ik ben pro-europees and damn proud of it ;)

Nr.10
23 december 2003, 20:27
Als we nu eens aanmoedigen om wat meer aan rassenvermenging te doen. Dan krijg je het omgekeerde effect van inteelt: door het grote genetische verschil krijg je sterke, gezonde en bovendien mooie nakomelingen.

Het mooi vinden van een soortgenoot vindt vaak een evolutionaire reden. Er mooi en gezond uitzien , of in het algemeen het aantrekkelijk zijn van een soortgenoot, is de natuur haar manier om aan te duiden dat dit een goede en gezonde en diverse genencombinatie is.
Een goed voorbeeld van dit contrast is te zien in het verschil van "mooiheid" tussen Chassidische Joden in hun gesloten gemeenschappen die traditioneel gevaarlijk paren en de "normale" joden die een véél gezonder paringspatroon onderhouden in Israel waar een zéér hoge diversiteit aan rassen leven. Mulatjes of kruisingen zijn in mijn ogen en die van de meeste mensen , de mooiste mensen.
In een superieure cultuur moet alle gevaarlijke graden van inteelt verboden worden en misschien zelfs kruisingen aangemoedigd worden door dit volledig uit de taboesfeer te halen.

Een gezonde cultuur behoeft een gezonde biologische basis. Ik ben dan ook vóór de biologische meltingpot omdat dit een logisch natuurlijk process is in een wereld die een dorp is geworden , maar tegen de culturele meltingpot.
Huwbare individuen importeren zou een manier van ontwikkelingshulp kunnen worden. Laat het ons vanaf nu verbieden om huwelijken af te sluiten met mensen van 'het eigen volk'.

Vlaamse Leeuw
23 december 2003, 20:32
Huwbare individuen importeren zou een manier van ontwikkelingshulp kunnen worden. Laat het ons vanaf nu verbieden om huwelijken af te sluiten met mensen van 'het eigen volk'.

Verbieden kan je dit toch niet. En er is ook niks mee, als deze mensen dan maar onmiddelijk zich aanpassen.

Max
23 december 2003, 20:54
Huwbare individuen importeren zou een manier van ontwikkelingshulp kunnen worden. Laat het ons vanaf nu verbieden om huwelijken af te sluiten met mensen van 'het eigen volk'.

Ahhh sarcasme.

Nr.10
23 december 2003, 22:04
Sarcasme = bittere, bijtende spot :lol:

Was het bitter en bijtend :wink:

circe
23 december 2003, 22:37
Sarcasme = bittere, bijtende spot :lol:

Was het bitter en bijtend :wink:

Ik denk het wel! Probeer er maar eens "een van ginder" vast te krijgen! :lol: :lol:

Max
23 december 2003, 22:57
Sarcasme = bittere, bijtende spot :lol:

Was het bitter en bijtend :wink:


Don't flatter yourself ;) Je klonk lichtelijk bitter

Btw :
"Neither irony or sarcasm is an argument. " - Samuel Butler

boer_bavo
23 december 2003, 23:25
Als die inteelt zo erg is, dan lost het probleem zichzelf toch op?

mad_drone
23 december 2003, 23:30
ik wil niet lastig doen, maar geloof jij in een cultuur die superieur is tov van andere culturen?

als je ervan uit wil gaan dat alle mensen gelijk zijn, dan moet je tevens veronderstellen dat de ene cultuur superieur is aan de andere.


nou nou, dát is een denkpiste die ik niet kan vatten, wat is de link tussen gelijke mensen en superieure culturen? Hoe definieer je je de superieuriteit (neologisme denk ik) van een cultuur , aan de hand van 1 waarda van die cultuur?

Nr.10
23 december 2003, 23:36
Als die inteelt zo erg is, dan lost het probleem zichzelf toch op?
Welke vorm van humor is dit ?

DaBlacky
24 december 2003, 00:22
Huwbare individuen importeren zou een manier van ontwikkelingshulp kunnen worden. Laat het ons vanaf nu verbieden om huwelijken af te sluiten met mensen van 'het eigen volk'.

Verbieden kan je dit toch niet. En er is ook niks mee, als deze mensen dan maar onmiddelijk zich aanpassen.

Ik vrees dat u het misbegrepen heeft.

Max
24 december 2003, 00:45
als je ervan uit wil gaan dat alle mensen gelijk zijn, dan moet je tevens veronderstellen dat de ene cultuur superieur is aan de andere.


nou nou, dát is een denkpiste die ik niet kan vatten, wat is de link tussen gelijke mensen en superieure culturen? Hoe definieer je je de superieuriteit (neologisme denk ik) van een cultuur , aan de hand van 1 waarda van die cultuur?

De superioriteit van een cultuur is natuurlijk een subjectieve beschouwing , maar daarom is ze niet onwaar. Ethiek , waarden en alle menselijke ideeën zijn altijd subjectief. Als je de subjectiviteit van deze beschouwing als kritiek gebruikt , dan vervalt ook de waarde van bv. de universele rechten van de mens. Is het concept van de gelijkheid tussen man en vrouw in alle aspecten van de maatschappij inferieur of superieur aan het concept van de patriarchale maatschappij waar de vrouw ondergeschikt is aan de man in alle aspecten van de maatschappij? Wat je ook hierop antwoordt , is het uw beschouwing , uw subjectiviteit , uw ethische overtuiging. Want er is geen natuurwet , meetbaar gegeven die dat aantoont. Maar ik weet dat onze cultuur hieromtrend op het juiste pad zit en daarom vind ik de mijne superieur. En als de andere cultuur het 2de kiest en zich in dat opzicht superieur vindt , ja dan zitten we met een probleem , een incompatibiliteit. En dat is wel objectief aantoonbaar.

Freaky Frank
26 december 2003, 23:30
Als we nu eens aanmoedigen om wat meer aan rassenvermenging te doen. Dan krijg je het omgekeerde effect van inteelt: door het grote genetische verschil krijg je sterke, gezonde en bovendien mooie nakomelingen.

Amai, der hebben er hier mij al voor minder van racist uitgemaakt! 8O

En toch is het waar.

Peace
27 december 2003, 00:39
Freaky Frank,

Als we nu eens aanmoedigen om wat meer aan rassenvermenging te doen. Dan krijg je het omgekeerde effect van inteelt: door het grote genetische verschil krijg je sterke, gezonde en bovendien mooie nakomelingen.

Waarom denk jij dat je gezondere en mooiere nakomelingen krijgt door rasvermenging?

Zou het niet kunnen dat er veel ven de kwaliteiten van een ras verloren gaan door rasvermenging.

Zou het niet kunnen dat een eenheidsras veel gevoeliger is voor uitroeing door natuurlijke epedimien en aanvallen met bijvoorbeeld biologische wapens dan veel verschillende rassen en onderrassen met veel verschillende genetische eigenschappen.

Wanneer jij het over rasvermenging hebt, denk je dan met je lul of met je hersenen?

filosoof
27 december 2003, 00:50
Verbieden kan je dit toch niet. En er is ook niks mee, als deze mensen dan maar onmiddelijk zich aanpassen.

Ik vrees dat u het misbegrepen heeft.
Is dat "eigen volk" (datgene dat zgn eerst komt!) dan zo goed aangepast?
Ik zag er toch ook al vreemde streken van...

Max
27 december 2003, 12:26
Freaky Frank,

Als we nu eens aanmoedigen om wat meer aan rassenvermenging te doen. Dan krijg je het omgekeerde effect van inteelt: door het grote genetische verschil krijg je sterke, gezonde en bovendien mooie nakomelingen.

Waarom denk jij dat je gezondere en mooiere nakomelingen krijgt door rasvermenging?

Zou het niet kunnen dat er veel ven de kwaliteiten van een ras verloren gaan door rasvermenging.

Zou het niet kunnen dat een eenheidsras veel gevoeliger is voor uitroeing door natuurlijke epedimien en aanvallen met bijvoorbeeld biologische wapens dan veel verschillende rassen en onderrassen met veel verschillende genetische eigenschappen.

Wanneer jij het over rasvermenging hebt, denk je dan met je lul of met je hersenen?

Omdat dit een evolutionair principe is. Genetische diversiteit zorgt voor nakomelingen die sterker en gezonder en minder vatbaar voor ziektes zijn.
Laat me toe je dit principe uit te leggen:
Zoals je misschien al wist bestaan er dieren die zich niet voortplanten via geslachtsgemeenschap , maar die zich klonen (anemonen, zeesterren , etc). Deze dieren zijn zeldzaam , omdat ze enorm vatbaar zijn voor ziektes.
Kijk bv naar de Mexicaanse Poeciliid vis. Sommige soorten daarvan planten zich seksueel voor , terwijl anderen soorten zich aseksueel voortplanten (kloning). Beide voeren al millenia een biologische oorlogsvoering met de parasiet : de "black-spot" worm. Uiteraard worden de gekloonde soorten gedecimeerd door dit parasiet , omdat zij een constante genenpoel hebben waar de parasiet zich in de loop van de evolutie met gemak heeft kunnen aanpassen. De seksuele voortplanters hebben een sterk variërende genenpoel , waardoor de parasiet enorm véél moeite heeft om telkens zich ook te moeten aanpassen. Hij zit altijd een stap achter in de genenoorlog.
Virussen volgen ditzelfde patroon. Ze moeten muteren (en dat kunnen ze spijtig genoeg zeer goed) om telkens weer onze genetische code te kraken en dus ons immuumstelsel te omzeilen en ons ziek te maken.
Dus hoe meer diverse combinaties je maakt , hoe minder vatbaar voor ziektes je bent. Hoe kleiner je paarpopulatie , hoe minder divers je genencode.

Een eenheidsras is natuurlijk nonsens, dat bestaat gewoon niet tenzij elke mens van de planeet om het jaar gaat verhuizen van de ene kant van de planeet naar de andere. Er gaan altijd rassen zijn. Rassen zijn niet meer dan groepen van mensen die op dezelfde plaats onderling met elkaar paren en zo distincte trekken kunnen ontwikkelen. De rassenpolen zullen altijd blijven bestaan. Wat er wel gaat gebeuren aangezien de wereld een dorp is geworden , is een vervaging van de grenzen tussen de rassen en ook de opslorping van de kleinere subgroepen. In Europa is dat al eeuwen geleden gebeurd , het is al wat moeilijker om in Europa subgroepen te onderscheiden. In Afrika is dat nog zéér gemakkelijk. Afrikanen hebben de grootste diversiteit aan subrassen. Ze zijn nog niet mobiel genoeg geweest. Let wel op : diversiteit aan rassen is niet gelijk aan diversiteit in de genenpoel. Rassen zijn genetische eilanden.

Als ik denk met mijn lul dan denk ik met mijn instinct en dus volg ik de lessen die mijn soort geleerd heeft in de loop van de evolutie. Denken met de lul is goed wat feministen ons ook proberen aansmeren ;)

dejohan
27 december 2003, 14:24
Freaky Frank,

Waarom denk jij dat je gezondere en mooiere nakomelingen krijgt door rasvermenging?


Dat is een natuurwet. Ongeveer elk landbouwgewas is een F1 kruising, omdat ze zo sterk zijn.


Zou het niet kunnen dat er veel ven de kwaliteiten van een ras verloren gaan door rasvermenging.

Ik zie niet in hoe het propageren van het zoveel mogelijk verspreiden van uw genen er voor zou kunnen zorgen dat er genen verloren gaan.


Zou het niet kunnen dat een eenheidsras veel gevoeliger is voor uitroeing door natuurlijke epedimien en aanvallen met bijvoorbeeld biologische wapens dan veel verschillende rassen en onderrassen met veel verschillende genetische eigenschappen.

Nope, want door kruisingen toe te laten krijg je veel meer genetische diversiteit (en meer nieuwe eigenschappen) dan wanneer men enkel intra-ras voortplanting toelaat, waarbij men net genetische homogene rassen gaan veredelen. Net die genetisch homogene rassen zijn het gevoeligste voor biologische wapens en ziekten.


Wanneer jij het over rasvermenging hebt, denk je dan met je lul of met je hersenen?
Wie is hier de lul?

Nr.10
28 december 2003, 21:14
Wanneer jij het over rasvermenging hebt, denk je dan met je lul of met je hersenen?
Wie is hier de lul?
Peace, zij de lul.

Peace
28 december 2003, 22:43
Max,

Omdat dit een evolutionair principe is. Genetische diversiteit zorgt voor nakomelingen die sterker en gezonder en minder vatbaar voor ziektes zijn.
Laat me toe je dit principe uit te leggen:
Zoals je misschien al wist bestaan er dieren die zich niet voortplanten via geslachtsgemeenschap , maar die zich klonen (anemonen, zeesterren , etc). Deze dieren zijn zeldzaam , omdat ze enorm vatbaar zijn voor ziektes.
Kijk bv naar de Mexicaanse Poeciliid vis. Sommige soorten daarvan planten zich seksueel voor , terwijl anderen soorten zich aseksueel voortplanten (kloning). Beide voeren al millenia een biologische oorlogsvoering met de parasiet : de "black-spot" worm. Uiteraard worden de gekloonde soorten gedecimeerd door dit parasiet , omdat zij een constante genenpoel hebben waar de parasiet zich in de loop van de evolutie met gemak heeft kunnen aanpassen. De seksuele voortplanters hebben een sterk variërende genenpoel , waardoor de parasiet enorm véél moeite heeft om telkens zich ook te moeten aanpassen. Hij zit altijd een stap achter in de genenoorlog.
Virussen volgen ditzelfde patroon. Ze moeten muteren (en dat kunnen ze spijtig genoeg zeer goed) om telkens weer onze genetische code te kraken en dus ons immuumstelsel te omzeilen en ons ziek te maken.
Dus hoe meer diverse combinaties je maakt , hoe minder vatbaar voor ziektes je bent. Hoe kleiner je paarpopulatie , hoe minder divers je genencode.

Een eenheidsras is natuurlijk nonsens, dat bestaat gewoon niet tenzij elke mens van de planeet om het jaar gaat verhuizen van de ene kant van de planeet naar de andere. Er gaan altijd rassen zijn. Rassen zijn niet meer dan groepen van mensen die op dezelfde plaats onderling met elkaar paren en zo distincte trekken kunnen ontwikkelen. De rassenpolen zullen altijd blijven bestaan. Wat er wel gaat gebeuren aangezien de wereld een dorp is geworden , is een vervaging van de grenzen tussen de rassen en ook de opslorping van de kleinere subgroepen. In Europa is dat al eeuwen geleden gebeurd , het is al wat moeilijker om in Europa subgroepen te onderscheiden. In Afrika is dat nog zéér gemakkelijk. Afrikanen hebben de grootste diversiteit aan subrassen. Ze zijn nog niet mobiel genoeg geweest. Let wel op : diversiteit aan rassen is niet gelijk aan diversiteit in de genenpoel. Rassen zijn genetische eilanden.

Als ik denk met mijn lul dan denk ik met mijn instinct en dus volg ik de lessen die mijn soort geleerd heeft in de loop van de evolutie. Denken met de lul is goed wat feministen ons ook proberen aansmeren

Een hele uitleg waar toch een kleine maar essentiële denkfout in geslopen is.

Je krijgt enkel een verbetering van het ras zowel bij mensen dieren alsook planten door selectief genetisch materiaal samen te brengen.

Als je bijvoorbeeld een neanderthaler zou kruisen met een hedendaagse mens zou dit waarschijnlijk leiden tot enkele stappen achteruit in de evolutie.

Bovendien bestaat het blanke ras alleen al uit zo een enorm grote diversiteit dat de inbreng van genetisch materiaal tot in alle eeuwigheid overbodig blijft.

boer_bavo
28 december 2003, 22:58
Vermengen van rassen leidt enkel tot verbeteringen wanneer erna een selectie gebeurt.

Door onze prima geneeskunde is die selectie bijna uitgesloten. Als mensen met een slecht zicht weinig kans hebben om te overleven zullen er minder mensen zijn met een slecht zicht.

Maar door onze prima geneeskunde is die genetische component gewoon minder en minder belangrijk. Met een bril op zien we goed.

En zo kan je nog veel voorbeelden geven. Het mensenras moet niet verbeterd worden als het perfect kan leven met de hulpmiddelen die het zich door zijn grote kennis heeft toegeeigend.

Max
28 december 2003, 23:32
Een hele uitleg waar toch een kleine maar essentiële denkfout in geslopen is.

Je krijgt enkel een verbetering van het ras zowel bij mensen dieren alsook planten door selectief genetisch materiaal samen te brengen.

Als je bijvoorbeeld een neanderthaler zou kruisen met een hedendaagse mens zou dit waarschijnlijk leiden tot enkele stappen achteruit in de evolutie.

.

Neen, je haalt 2 dingen door elkaar. Ik had het niet over mutaties , maar over genetische diversiteit. Het is inderdaad zo dat mutaties verdwijnen door genetische spreiding. Breng een mutatie aan in een geisoleerde populatie (bv op een eiland) , dan heb je meer kans dat deze mutatie zich kan voortkweken en tot zijn recht te komen. Een waarschijnlijk grote "schepper" van nieuwe rassen is het langdurig (we spreken hier niet over een paar duizend jaar) isoleren van kleine populaties , meestal gepaard met inteelt die voor extra mutatie zorgt. Mutaties zijn ook zelden een verbetering.

Maar de mens als soort evolueert al millenia niet meer op die manier omdat de mens te mobiel is en er geen geisoleerde populaties meer zijn. Het afsluiten van de interraciale invloeden , zal geen invloed hebben aangezien de genetische spreiding hier zowiezo ook te groot is. Mutaties gaan daar ook verloren binnen het ras. We zijn met te veel , te dicht bij elkaar gepakt en we hebben het véél te goed d.w.z. te weinig natuurlijke selectie. We moeten het hebben van mutaties die uitzonderlijk recessief zijn en/of zeer hard beloond worden door de omgeving .

Bovendien bestaat het blanke ras alleen al uit zo een enorm grote diversiteit dat de inbreng van genetisch materiaal tot in alle eeuwigheid overbodig blijft

Ik heb niet gezegd dat het blanke ras niet zou kunnen verder gaan op zichzelf. Dat kan ze ongetwijfeld , maar ze zou een extra genetische rijkdom missen (zoals bv het malaria resistentie gen , die in een opwarmende wereld in Europa wel welkom zou zijn) . Om te zeggen dat we het ras moeten beschermen tegen uitwendige invloeden is absurd. Er is daar geen enkel biologisch voordeel aan.