PDA

View Full Version : Jouw eerste woorden?


Heftruck
23 januari 2007, 00:08
Mijn eerste forumwoorden op 16 februari 2006, een historische dag!

Zoiets wordt bureaucratie, overregulatie en nalatigheid genoemd. Helaas...

Maar eigenlijk verwijs ik liever naar mijn vierde post, die was geslaagder..

Toch een prachtige oplossing?

Als we een probleem niet kunnen oplossen, maken we er eerst een soep van en vervolgens steken we het in het vriesvak!

Ik nader ondertussen de 3000.. spannend. :mrgreen:


En hoe zat dat met jullie eerste woorden? :-D

BigF
23 januari 2007, 00:18
8 januari 2005 (http://forum.politics.be/showpost.php?p=870589&postcount=57)


Ik dacht me op een serieuze politics-site aangemeld te hebben, maar als ik dat hier lees....


ik had precies iets anders verwacht
:-D

Heftruck
23 januari 2007, 00:25
Ja amai, als ik die thread zo lees.. :rofl:

Uh-Huh
23 januari 2007, 00:36
Huh? Hoe kun je je eerste bericht zien? (Ik kan alleen terug tot 17 december 2006..)

Metternich
23 januari 2007, 00:38
Ja, mij is dat ook een raadsel. Ik kan maar de laatste 200 berichten zien...

Wat ik wel weet is dat sinds de examens bezig zijn, mijn berichtenaantal spectaculair gestegen is. Wat "zie ik al uit" naar het moment dat ik mijn resultaten krijg.

Duupje
23 januari 2007, 00:39
Gewoon zoeken op alle berichten van jouw gebruikersnaam, je kan ook aanduiden dat je de oudste eerst wil etc.

Uh-Huh
23 januari 2007, 00:49
Mijn eerste reactie was een zeer intelligente en lange uiteenzetting (zoals gewoonlijk :p):
Is multicul a noodzaak?

Wow, bijna 70% stemt nee.. euh kan iemand mij vertellen hoe we dan allemaal samen in een vreedzaam België kunnen leven?

http://forum.politics.be/showpost.php?p=1813852&postcount=460

Het forum was precies ook niet wat ik had verwacht, denk ik.

Jaani_Dushman
23 januari 2007, 00:58
Nooit gedacht dat mijn eerste woordjes over sport zouden gaan. :-)

In 1992 organiseerde Barcelona de Olympische Spelen. Barcelona wou uitdrukkelijk Catalonië op de kaart zetten. En daar zijn ze vrij goed in geslaagd: Barcelona werd één van de beste spelen in jaren. Ook op economisch vlak: de OS hebben de stad niet alleen gemoderniseerd, maar ook veel geld opgebracht.
Waarom zou Vlaanderen dat niet kunnen? Catalonië heeft 6,5 miljoen inwoners, ongeveer evenveel als Vlaanderen.

En ik hoop dat ze niet vervallen in een concurrentie tussen Antwerpen, Brussel en andere steden. Als men genoeg investeert in wegeninfrastructuur en openbaar vervoer (investeringen op lange termijn), kunnen de Spelen verspreid worden over het hele Vlaamse gebied. Zo kan de compactheid van onze Vlaamse regio in ons voordeel spelen.
Je kan in een half uur van Gent naar Brussel reizen. In vele steden duurt het langer om van de ene kant van de stad naar de andere te geraken.
Waarom zelf niet Olympische stadia bouwen buiten de steden, aan verkeersknooppunten?

MaXiMuS
23 januari 2007, 01:14
Ik geraak niet verder terug dan 2005...

Starkan
23 januari 2007, 01:26
De mijne (http://forum.politics.be/showpost.php?p=2076813&postcount=223) :

in dat artikel vergeten ze er wel bij te vertellen dat VB plots in veel meer gemeenten opkwam.

Alleszins was het buiten dat er nergens een VB bestuur ontstond, 8/10 idd een gitzwarte zondag.

Maw, er is nog veel werk voor de boeg om van het zuurpruimen tijdperk verleden tijd te maken.
Ik denk dat heel wat mensen nu ook beginnen inzien dat het VB even establishment is als de ander partijen en dat ze stilaan naar een echt alternatief op zoek zijn.Waarmee ik van slag heel veel vrienden maakte :D

Voodoo Child
23 januari 2007, 01:37
Ergens in een verloren gegaan stukje van de database :p

Gun
23 januari 2007, 02:26
De mijne was eigenlijk direct to the point ... 't was ook direct een nieuwe draad ... ik heb hem vorige week nog gebruikt (HIER (http://forum.politics.be/showpost.php?p=903324&postcount=1))

Met een klein lettertype probleem ...

Stel: In Nederland en België vinden tegelijkertijd verkiezingen voor Kamer en Senaat plaats. Een deel van de inwoners van de Noorderkempen beslist echter niet een stem uit te brengen op de Belgische lijsten, maar is hun stem liever kwijt aan Wouter Bos of Jan Peter Balkenende.
Lijkt U dit absurd?

Stel: In Frankrijk en België vinden tegelijkertijd verkiezingen voor Kamer en Senaat plaats. Een deel van de inwoners van de provicie Henegouwen beslist echter niet een stem uit te brengen op de Belgische lijsten, maar is hun stem liever kwijt aan Jean-Pierre Raffarin en Lionel Jospin.
Gaat U dit te ver?

En wat gebeurt er reeds 40 jaar in Brussel-Halle-Vilvoorde?

Gun
23 januari 2007, 02:27
Ik geraak niet verder terug dan 2005...Probeer eens geavanceerd te zoeken;-)

nubian
23 januari 2007, 02:34
Dat zou ik eens aan mijn moeder moeten vragen welke mijn eerst woordjes waren, maar ik denk 'coescoes';-)

La Chunga
23 januari 2007, 08:35
Dit hier: http://forum.politics.be/showpost.php?p=1780537&postcount=18

Desiderius
23 januari 2007, 10:41
Even opgezocht en zoals ik al verwachtte, alwéér een uiteenzetting met veel te veel woorden en volzinnen voor dit forum. Iets over grenzen aan vrije meningsuiting in een kritiek op een tekstje van Walter Block. Uit de tijd dat SuperStaaf ons nog kwam verblijden met z'n gesmaakte tussenkomsten.

juni 2005... de tijd vliegt!

Nick_
23 januari 2007, 10:55
http://forum.politics.be/showpost.php?p=810568&postcount=586

Nu weet ik weer naar wat ik luisterde tijdens mijn eerste post. 8-)

C uit W
23 januari 2007, 11:03
Ik vind de mijne niet :|

MaXiMuS
23 januari 2007, 11:07
Blijkbaar dateert mijn eerste post een goeie 2 maand na mijn lidmaatschap...

Enfin, mijn taktiek was duidelijk, dmv een simpel vraagje de vijand uit zijn kot lokken, om hem dan keihard af te maken

http://forum.politics.be/showthread.php?p=934472#post934472

Zijne Heerlijkheid
23 januari 2007, 11:24
Even opgezocht en zoals ik al verwachtte, alwéér een uiteenzetting met veel te veel woorden en volzinnen voor dit forum. Iets over grenzen aan vrije meningsuiting in een kritiek op een tekstje van Walter Block. Uit de tijd dat SuperStaaf ons nog kwam verblijden met z'n gesmaakte tussenkomsten.

juni 2005... de tijd vliegt!

Tiens. Ik zou nochtans durven vermoeden dat jij hier voorheen ook al rondhing. Onder een andere account weliswaar. Eentje die de laatste keer actief was in maart 2005.

Maar natuurlijk kan ik me ook grandioos vergissen.

;-)

C uit W
23 januari 2007, 11:28
Tiens. Ik zou nochtans durven vermoeden dat jij hier voorheen ook al rondhing. Onder een andere account weliswaar. Eentje die de laatste keer actief was in maart 2005.

Maar natuurlijk kan ik me ook grandioos vergissen.

;-)
Er is in elk geval een grote gelijkenis, inderdaad, maar ik denk niet dat het een dubbelnick is.

lordoffaith
23 januari 2007, 11:34
Hoe weten jullie dat eigenlijk?

C uit W
23 januari 2007, 12:05
Hoe weten jullie dat eigenlijk?
Jou eerste berichten zijn wel speciaal: http://forum.politics.be/showthread.php?p=290353#post290353 :-o

lordoffaith
23 januari 2007, 12:11
Jou eerste berichten zijn wel speciaal: http://forum.politics.be/showthread.php?p=290353#post290353 :-o


juist de goede oude tijd
gelukkig ben ik nu minder naief naar bepaalde personen toe

Zwartengeel
23 januari 2007, 12:21
Hoeveel voormalige N-VA'ers gaan er hier nog opduiken verdorie? 8O

Ke Nan
23 januari 2007, 12:23
Mijn eerste woorden op 30 maart 2004:

Ik heb mij speciaal om te voten geregistreerd. En daarbij lijkt het me wel een levendig forum. Dit voorstel van Vivant is inderdaad een doel om naar te streven. De pro's zijn uitgebreid aan bod gekomen in voorgaande posts. Ik kan ze alleen maar onderschrijven.
Het is alleen maar jammer dat Vivant de verkeerde maten hebben gekozen om een cartel mee aan te gaan. Want mijn gevoel zegt mij dat de VLD de dieperik ingaat.
Ik hoop dat andere partijen inzien dat een basisinkomen weldegelijk een systeem is dat zal bollen. Voor mijn part mogen ze het overnemen. Denk niet dat Vivant het erg zal vinden. Allé, dat zou getuigen van wijsheid.

lordoffaith
23 januari 2007, 12:25
Hoeveel voormalige N-VA'ers gaan er hier nog opduiken verdorie? 8O


Ik ben al lang geen nva'er meer hoor

Zwartengeel
23 januari 2007, 12:27
Ik ben al lang geen nva'er meer hoor

Ik schreef dan ook voormalige N-VA'ers... ;-)

Zoals ik er ondetussen zelf ook één ben. :|

Zwartengeel
23 januari 2007, 12:28
De mijne heb ik ook teruggevonden. Onderwerp van discussie was een forumlid luisterend naar de naam Superstaaf...

http://forum.politics.be/showpost.php?p=1232025&postcount=34

lombas
23 januari 2007, 12:37
Enkele eerste stapjes:

De VS zijn zo'n conglomeraat van samenlevingen, het is onmogelijk dat een appel in Ohio even veel kost als in centrum NYC...

Maar omdat de winstmarges er kleiner zijn, is eten uit de poot en op restaurant in verhouding goedkoper ten opzichte van de levensmiddelen, die globaal genomen wel duurder zijn.

Eenvoudig niet? Op het platteland zijn luxegoederen duurder, en in de stad de levensnoodzakelijkheden. Hier is alles stad, dus ook alles duur.

Unicef moet ook zijn budgetverantwoording halen zeker?

lombas
23 januari 2007, 12:38
Even opgezocht en zoals ik al verwachtte, alwéér een uiteenzetting met veel te veel woorden en volzinnen voor dit forum. Iets over grenzen aan vrije meningsuiting in een kritiek op een tekstje van Walter Block. Uit de tijd dat SuperStaaf ons nog kwam verblijden met z'n gesmaakte tussenkomsten.

juni 2005... de tijd vliegt!

Kritiek op Block? Tsk, tsk.

Kim
23 januari 2007, 12:51
Ik kan mijn eerste posts niet meer terugvinden, en eigenlijk is dat niet eens zo erg... :mrgreen:

Keats
23 januari 2007, 13:09
Nederlandse kijk op hereniging NL & VL Hoi,

Zoekende naar Nederlandse taalgebieden kwam ik op dit thema-forum, en ik heb mij een paar uur zeer vermaakt met het lezen van (voornamelijk) Vlaamse standpunten over een eventuele splitsing van Belgie. Ikzelf ben in Utrecht getogen, en woon nu in Groningen. Het Nederlandse 'gevoel' over Belgie ken ik dus wel, en het Vlaamse heb ik net gelezen, maar wat vinden de Walen eigenlijk van de hele situatie? Weet iemand een Waalse site over politiek? Bij voorbaat dank hiervoor, dat zal mij helpen een duiderlijker beeld te scheppen van de eenheid van Belgie.

Wat mij erg opviel aan dit hele forum (Communautaire discussies) is dat de Belgen een slecht beeld hebben van hoe de Nederlanders hen zien als volk. Daarnaast bestaan er vele vooroordelen in Belgie over Nederlanders. Vandaar mijn besluit om maar eens een extreme Nederlandse visie aan jullie voor te schotelen.

Belgie blijft Belgie. De kans dat Belgie splitst is echt enorm klein. De komende twintig jaar verandert er niets. Dat komt onder andere omdat de economie nog te goed draait. Daarnaast, als het al zou gebeuren kan het maar beter zo snel mogelijk gebeuren, want binnen afzienbare tijd is het tijd, en is Nederland te zeer ver-engelst. Nu al groeien de Nederlandse en Vlaamse culturen in rap tempo uit elkaar.

De splitsing van Belgie is een niet-bestaand thema in Nederland. Belgie is Belgie en Nederland is Nederland. Niemand heeft het ooit over Vlaanderen als iets 'aparts', en Belgische politiek dringt hier niet door. Belgie staat in Nederland vooral bekend als het land van Dutroux en het land waar ze denken dat ze beter bier kunnen brouwen. De meeste Nederlanders zullen niet tegen een annexatie van Vlaanderen zijn, maar als er een paar politieke partijen tegen zijn met goede argumenten zou het in een referendum nog wel eens krap kunnen worden. Argumenten (hoe suf ook, ze zullen wel leven onder de normale bevolking):

- Aardige jongens die Vlamingen, maarja, HET ZIJN GEEN HOLLANDERS!
- Enorme staatsschuld! Schulden en tekorten hebben we al zat, nee dank je.
- Nederland gaat happy in z'n eentje.
- Het is al een keer eerder misgegaan, waarom zou het nu wel goed gaan?
- Vlaanderen heeft z'n kans gehad.
- Vlamingen zijn schoon ('vuile Hollanders'), soft en dom ('1830', 'met Fransen').
- Vlaanderen zal een bodemloze put worden. Infrastructuur, ICT, Verkeersveiligheid, ik noem maar wat, maar Vlaanderen loopt gewoon dik achter op NL. Het zet Nederland terug op de wereldranglijsten. Ok, Vlaanderen heeft misschien 1% minder analfabeten. Boeiuh!! Nederlands onderwijs doet het prima en de Nederlandse universiteiten scoren hartstikke goed internationaal. En die wachtlijsten in ziekenhuizen dat valt ook wel mee, dat is alleen voor mensen met zeldzame aandoeningen.

- Waarom doet Belgie het zo slecht in sporten? Geen nationalisme! Alleen individueel bereiken jullie nog wat.
- Het Koninkrijk der Nederlanden, het Wilhelmus en de NL-driekleur. Non-negotiable. Iets anders pikt het Nederlandse volk echt niet.

- Kijk eens hoeveel problemen West-Duitsland heeft met Oost-Duitsland... en die zijn maar 50 jaar gesplitst geweest! Nederland-Vlaanderen is kansloos. De Vlamingen gaan dan van al hun problemen Nederlanders WEER de schuld geven, en ik zie het al voor me: 'met Wallonie konden we het ook zelf' om vervolgens toch nog onafhankelijk te worden.

- Liever een germaanse onoverwonnen volkstam dan een overwonnen gallische volkstam, zelfs al is die laatste de dapperste van alle galliers (omdat ze half germaans was ja!).

- De Vlaamse taal is niet mee ge-evolueerd met de Nederlandse. In plaats daarvan is zij conservatief gehouden en remt zij op die wijze de Vlaamse technologische vooruitgang.

- De meeste Nederlandse rechtse partijen lijken voor de Belgen al links. De progressieve Nederlandse aanpak zal niet makkelijk worden voor de Vlamingen.

- Brussel

- Walloniers leren geen Nederlands, Vlamingen leren wel Frans. WELKE TAAL DENK JE DAT ER OVERBLIJFT?!

- Ze spreken toch Nederlands? Het zijn toch Nederlanders? Ze hebben toch genetische verwantschap met ons? Waarom zitten ze dan met die fransen? Iedereen weet toch dat 2 volken in één land niet werkt? Wanneer komen ze met hangende pootjes terug?
Dat zijn de vragen die wij ons in Nederland stellen.

PS: Antwerpen willen we sowieso wel


Nou alsjeblieft, dat waren de meest extreme Nederlandse gedachtes over Vlaanderen die ik mij kon bedenken!

Persoonlijk vind ik de Belgen toffe peren en zou ik jullie d'r zo bij willen hebben hoor :wink: Alleen zie ik het niet gebeuren. Misschien ooit een keer als Vlaanderen er klaar voor is. :wink:

Hmmm het is een beetje onsamenhangend geworden maar ok, voor al jullie toekomstige discussies hebben jullie nu hopelijk ideeen over de Nederlandse gedachtegang tegen versmelting of annexering of hoe je het ook wilt noemen. Uiteindelijk, ALS Belgie zou splitsen en als Vlaanderen bij Nederland zou trekken en het zou werken, zou het economisch gigantisch voordelig zijn.

- Toerisme zou aantrekken, liever één middelgroot land bezoeken dan 2 kleintjes. Er zou meer geld binnen het nieuwe Nederland blijven, binnenlands toerisme zou aantrekken ('Onontdekt Vlaanderen').

- Sterker in de EU met 20miljoen Nederlanders.

- Haven van Europa.

- Nederlands als Taal krijgt meer betekenis. En dan hopelijk ook wat meer behoud. Heel veel Nederlanders vinden het niet leuk dat het Nederlands op de wereldschaal niks voorstelt.

Enfin, ik noem maar wat.

En als laatste nog heel even over Friesland & Taal: Friezen voelen zich in de eerste plaats volgens mij vooral Nederlander en daarna pas Fries. In ieder geval is de Friese onafhankelijkheid TOTAAL niet te vergelijken met die van Vlaanderen en voor de discussie Vlaanderen bij Nederland totaal onzinnig.

In de paar uur dat ik hier dit Vlaamse forum heb gelezen ben ik nog geen vreemde woorden tegengekomen, en viel het mij op dat er in ieder geval in het geschreven Nederlands nog geen verschillen zijn tussen Nederlands en Vlaams. Dus met die taalbarriere zal het wel meevallen.

Groetjes,




Dat was mijn eerste post. Controversieel, uitdagend :D En volledig onbegrepen. D'r werd gewoon niet goed gelezen, wat ik wel jammer vond. Ik had absoluut niet getyped wat ik zelf dacht, ik had gewoon onredelijke argumenten TEGEN verzonnen. Ik had de Vlamingen de hoop afgenomen die ze zo koesterden, om zo het vuur proberen aan te wakkeren. In plaats daarvan gingen ze er allemaal van uit dat ik MrEvil himself was....

Brandaan
23 januari 2007, 14:10
Ergens in een verloren gegaan stukje van de database :p

Die van mij ook. Nu voel ik me buitengesloten in dit topic.

Jaani_Dushman
23 januari 2007, 14:45
Hoe weten jullie dat eigenlijk?Geheugentraining.

Kay_
23 januari 2007, 14:50
Die van mij ook. Nu voel ik me buitengesloten in dit topic.


Ik ook :-(

Gun
23 januari 2007, 15:00
Ik kan mijn eerste posts niet meer terugvinden, en eigenlijk is dat niet eens zo erg... :mrgreen:Jouw eerste ;-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=44231&postcount=5

BUB naar de top! En we zullen er zeker en vast staan en blijven!

Overigens een zeer bekrompen kiescampagne van Geert Bourgeois, tja, een typisch voorbeeld van het denken van een Vlaams-nationalist?

VIVE LA BELGIQUE!!!!!!!!

Gun
23 januari 2007, 15:02
Die van mij ook. Nu voel ik me buitengesloten in dit topic.Jouw eerste ;-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=1501287&postcount=1


Met dat kleine verschilletje natuurlijk dat die verkeersregels er zijn om ANDERE weggebruikers te beschermen. Wie wordt er precies beschermd door MIJ te verbieden om cannabis te gebruiken?
De samenleving.

Zware drugsgebruikers schijnen nogal duur te zijn voor de samenleving. Net als kettingrokers en alcoholisten, dus waar leg je de grens?

Gun
23 januari 2007, 15:04
Ik ook :-(
en de jouwe ;-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=1755145&postcount=109

Toch wel lachen. Als je mag zeggen dat ALLE moslims 5 keer per dag tot Mekka bidden en aan besnijdenis doen dan mag je ook zeggen tegen een VB'er 'Ga je vrouw wat ineenslaan en ontken de holocaust op geregelde tijdstippen :lol: :lol:

Of niet soms?

Brandaan
23 januari 2007, 15:27
Jouw eerste ;-)

http://forum.politics.be/showpost.php?p=1501287&postcount=1

Dat is drie weken na mijn aanmelding en ik ben ervan overtuigd dat ik me heb aangemeld om een stomme opmerking van iemand direct de grond in te trappen. Het is trouwens ook een eerste bericht in een topic dat ik niet gestart ben.:?

Heftruck
23 januari 2007, 15:43
BUB naar de top! En we zullen er zeker en vast staan en blijven!

Overigens een zeer bekrompen kiescampagne van Geert Bourgeois, tja, een typisch voorbeeld van het denken van een Vlaams-nationalist?

VIVE LA BELGIQUE!!!!!!!!

O la la Kim, dat is zo te zien al heel lang geleden. :mrgreen:

Kim
23 januari 2007, 15:48
O la la Kim, dat is zo te zien al heel lang geleden. :mrgreen:

Oh my god... 8O

Komt dat van mij?

Nu ja... hoe oud was ik toen? 18 of 19 jaar... :mrgreen:

C uit W
23 januari 2007, 15:55
Oh my god... 8O

Komt dat van mij?

Nu ja... hoe oud was ik toen? 18 of 19 jaar... :mrgreen:
Als ge zou oud zijt als knuppel, zult ge hetzelfde zeggen als haar ;)

Heftruck
23 januari 2007, 15:58
Oh my god... 8O

Komt dat van mij?

Nu ja... hoe oud was ik toen? 18 of 19 jaar... :mrgreen:

Maak je geen zorgen, ik dacht vorig jaar ook nog dat Vivant de planeet zou gaan redden. :mrgreen:

Zwartengeel
23 januari 2007, 17:28
O la la Kim, dat is zo te zien al heel lang geleden. :mrgreen:

En dan nog BELGIQUE, in het Frans. Foei Kim, je kon goed zien wie toen je meester was... 8-)

Kim
23 januari 2007, 17:30
En dan nog BELGIQUE, in het Frans. Foei Kim, je kon goed zien wie toen je meester was... 8-)

*kijkt beschaamd naar de grond*

Ik heb geleerd uit m'n fouten! :)

En ik denk dat ik toen gewoon stoer wilde doen in de zin van: "kijk, ik durf het ook in het Frans te zeggen, nah" :-D

Gun
23 januari 2007, 17:50
*kijkt beschaamd naar de grond*

Ik heb geleerd uit m'n fouten! :)

En ik denk dat ik toen gewoon stoer wilde doen in de zin van: "kijk, ik durf het ook in het Frans te zeggen, nah" :-D
A nice one;-)