PDA

View Full Version : Vernietiging van de terreurgroep "the counsel" in de omgeving van Balad Ruz in Irak


john bell hood
23 januari 2007, 14:31
Op 12 november vorig jaar werd door amerikaanse troepen van de 1 cav divisie in de omgeving van Balad Ruz een belangrijke wapenvondst gedaan waarna gedurende 4 dagen gevechten ontstonden met een grote groep duidelijk goed georganiseerde terroristen.In de daaropvolgende weken werden voortdurend kleine raids uitgevoerd om te testen hoe de terroristen reageerden hetgeen toeliet een plan voor een grote aanval uit te werken.Op 4 januari werd door de 5de iraakse divisie van gen.Shakur gesteund door amerikaanse troepen een grote operatie begonnen waarbij op 10 dagen tijd de goed gedisciplineerde en uitgeruste groep terroristen van Al Al Quaeda werd vernietigd.Honderd terroristen werden gedood en 50 gevangen.Duizenden raketten en RPG's werden buitgemaakt.Sindsdien is de rust in Balad Ruz weergekeerd waar een groot deel van de bevolking op de vlucht was na slachtpartijen van de terroristen

StevenNr1
23 januari 2007, 14:34
Op 10 januari was het nog wel wat anders, lees ik hier (http://www.uruknet.info/?p=m29713&w=ev): US air attacks kill seven civilians near Balad Ruz Tuesday night.
In a dispatch posted at 3:43pm Makkah time Wednesday afternoon, Mafkarat al-Islam reported that US warplanes rocketed a number of villages east of Ba'qubah, about 65kn northeast of Baghdad.

The correspondent for Mafkarat al-Islam reported eyewitnesses as saying that US forces carried out an extensive campaign of raids and searches with extensive air support in the Balad Ruz area – about 60km east of Ba'qubah – on Tuesday night looking for Resistance fighters. The witnesses said that the Americans failed to find anything indicating the presence of Resistance men, but nevertheless the American aircraft rocketed a number of residential homes, killing seven civilians, among them women and children.


Hoelang de troepen het daar onder controle gaan houden, is nog maar de vraag, verzet smoor je niet zo snel in de kiem, denk bijv. maar aan Fallujah of Ramadi.

john bell hood
23 januari 2007, 14:44
Bron?

Ik lees bijv. hier (http://www.uruknet.info/?p=m29713&w=ev):
Zoals gewoonlijk hebben de amerikanen zogezegd alleen maar burgers gedood.Typische propaganda die volledig uit de duim gezogen is.Goede grap dat de amerikaanse bevelhebber ter plaatse en zijn iraakse collega op dat moment rustig met hun persbriefing bezig waren die ik op internet gevolgd heb.:lol:

StevenNr1
23 januari 2007, 14:45
(Mijn excuses, heb net mijn bericht aangepast.)

is da waar
23 januari 2007, 19:25
lol 100 terroristen, nog maar enkele (tien)duizende te gaan :lol: , hoe meer ge er doodschiet, hoe meer er bijkomen:-)

Asshen Sukar
24 januari 2007, 01:45
Hoeveel doden zijn er onder de Amerikanen en het Irakees leger gevallen. Vanaf het begin tot het einde, niet alleen de opruimingsaktie?

john bell hood
24 januari 2007, 13:23
Hoeveel doden zijn er onder de Amerikanen en het Irakees leger gevallen. Vanaf het begin tot het einde, niet alleen de opruimingsaktie?
Veel zal het niet geweest zijn zoals gewoonlijk;om het exact te weten zou men al alle newsreleases met gesneuvelden moeten nagaan.Ik twijfel dat de irakezen hun cijfers vrijgeven.

Brandaan
24 januari 2007, 13:39
http://www.iraqbodycount.org/

Hier wordt het precies bijgehouden..

Tenminste het aantal burgerslachtoffers.

john bell hood
24 januari 2007, 14:05
http://www.iraqbodycount.org/

Hier wordt het precies bijgehouden..

Tenminste het aantal burgerslachtoffers.
Die voor het overgrote deel door de terroristen veroorzaakt zijn.

Praetorian
24 januari 2007, 14:14
Opnieuw een terroristische aanval van de Amerikanen. Arme burgers, opnieuw een groep vrijheidstrijders zijn opgestaan om de doden te wreken.

Brandaan
24 januari 2007, 14:15
Die voor het overgrote deel door de terroristen veroorzaakt zijn.

Op het moment wel ja. Je kan in die database heel goed zien dat in het begin van de oorlog de Amerikanen de belangrijkste doodsoorzaak waren en dat dit langzaam is veranderd naar autobommen en sektarisch geweld.

john bell hood
24 januari 2007, 14:34
Opnieuw een terroristische aanval van de Amerikanen. Arme burgers, opnieuw een groep vrijheidstrijders zijn opgestaan om de doden te wreken.
Zot.:lol:

bruut geweld
24 januari 2007, 14:37
Veel zal het niet geweest zijn zoals gewoonlijk;.

:oops: :roll:
het gemiddelde ligt nog steeds op 2 gedode amerikanen PER DAG.

Deze zaterdag was weer één van de dodelijkste voor de US, op die ene dag verloren ze...... 20 man.!

en dat is dus KIA quasi on the spot , ge moogt daar een veelvoud van "wounded" bijrekenen, van wie zowat de helft zwaargewond is en nog een gedeelte sterft bij transport/verblijf naar europa/US medical centers.

Zeg Johnnie, voor iemand die zo gepassionneerd is door oorlog , maak je toch wel ERG VEEL blunders hoor !8-)

Praetorian
24 januari 2007, 14:40
Zot.:lol:
Ik zou ook jouw kop eraf knallen wanneer je mijn familie beschiet. Best logisch.

john bell hood
24 januari 2007, 14:42
:oops: :roll:
het gemiddelde ligt nog steeds op 2 gedode amerikanen PER DAG.

Deze zaterdag was weer één van de dodelijkste voor de US, op die ene dag verloren ze...... 20 man.!

en dat is dus KIA quasi on the spot , ge moogt daar een veelvoud van "wounded" bijrekenen, van wie zowat de helft zwaargewond is en nog een gedeelte sterft bij transport/verblijf naar europa/US medical centers.

Zeg Johnnie, voor iemand die zo gepassionneerd is door oorlog , maak je toch wel ERG VEEL blunders hoor !8-)
Dat is allemaal zeer weinig in vergelijking met andere oorlogen.Alle doden worden voor het overige bekendgemaakt ook deze die later overlijden in europa of de vs.Die 2 per dag omvat alles.Wie gestabiliseerd wordt in de traumacentra zal het trouwens waarschijnlijk overleven.GIJ maakt veel fouten.Dit stuk is één groot voorbeeld van totale onwetendheid.:lol:

bruut geweld
24 januari 2007, 14:53
vermakelijk om te zien hoe johnnie zijn "rol" volhoudt en FEITEN compleet negeert ;-)

als ge met zo'n johnnie types naar de oorlog moet trekken, WEET GE dat ze bij de eerste serieuze tegenstand gaan lopen :twisted:

john bell hood
24 januari 2007, 15:21
vermakelijk om te zien hoe johnnie zijn "rol" volhoudt en FEITEN compleet negeert ;-)

als ge met zo'n johnnie types naar de oorlog moet trekken, WEET GE dat ze bij de eerste serieuze tegenstand gaan lopen :twisted:
Gij argumenteert niet en geeft dus impliciet uw ongelijk toe.Onnozele praat verkopen kan iedereen.Ik denk dat gij eerder zult gaan lopen want ge loopt al weg van de discussie.Ik zeker niet.

garfield
24 januari 2007, 18:45
Goed organiseerde acties van VS en Iraakse troepen, prachtig om zulke samenwerking te zien. Zo zal het Iraakse leger zich ideaal kunnen voorbereiden op de troepenafbouw.

Asshen Sukar
24 januari 2007, 23:59
Dat is allemaal zeer weinig in vergelijking met andere oorlogen.Alle doden worden voor het overige bekendgemaakt ook deze die later overlijden in europa of de vs.Die 2 per dag omvat alles.Wie gestabiliseerd wordt in de traumacentra zal het trouwens waarschijnlijk overleven.GIJ maakt veel fouten.Dit stuk is één groot voorbeeld van totale onwetendheid.:lol:

Het is wel een feit dat dit geen oorlog is maar een bezetting van een land. Voor een bezettingsoorlog vallen er wel veel doden en gewonden.

john bell hood
25 januari 2007, 13:56
Het is wel een feit dat dit geen oorlog is maar een bezetting van een land. Voor een bezettingsoorlog vallen er wel veel doden en gewonden.
Amai.In de eerste plaats is de bezetting voorbij en in de tweede plaats raad ik u aan eens een boek te lezen over de partizanenacties in wo2.De amerikaanse verliezen zijn klein ook in vergelijking daarmee.:lol:

Metal Tom
25 januari 2007, 14:48
Ik ken natuurlijk geen zak van moderne oorlogsvoering maar wanneer een goed uitgeruste en grote troepenmacht 10 dagen nodig heeft om een verzetshaard plat te slaan en daarbij 'maar' 150 slachtoffers aan vijandelijke zijde maakt zou ik zo denken dat onze vrienden terroristen zich bijzonder fel verzet hebben.

john bell hood
25 januari 2007, 16:43
Ik ken natuurlijk geen zak van moderne oorlogsvoering maar wanneer een goed uitgeruste en grote troepenmacht 10 dagen nodig heeft om een verzetshaard plat te slaan en daarbij 'maar' 150 slachtoffers aan vijandelijke zijde maakt zou ik zo denken dat onze vrienden terroristen zich bijzonder fel verzet hebben.
Het ging wel degelijk om een sterk georganiseerde groep.Ze zullen ook niet op een plaats zijn gebleven;anders was het direct met hen gedaan.

is da waar
25 januari 2007, 22:19
En nu 99 % kans dat er daar geen ene amerikaan meer te bespeuren is en dat de opstandelingen/terroristen terug in de stad zijn getrokken.

Remeber fallujah

Heftruck
25 januari 2007, 22:39
Ik zou ook jouw kop eraf knallen wanneer je mijn familie beschiet. Best logisch.

Tiens, ben jij niet tegen wapenbezit?