PDA

View Full Version : De kiesdrempel


Kay_
25 januari 2007, 17:55
Beste,

Bent u voor of tegen de kiesdrempel? Ik weet dat uw partij voor gestemd heeft, maar hoe zit het met uw persoonlijke mening?

Ludwig Vandenhove
26 januari 2007, 14:04
Beste,

Bent u voor of tegen de kiesdrempel? Ik weet dat uw partij voor gestemd heeft, maar hoe zit het met uw persoonlijke mening?

Beste

Ik ben voor de kiesdrempel, omdat ik denk dat een versplintering van het partijlandschap niet goed is voor de democratie.

Met vriendelijke groeten
Ludwig Vandenhove

lombas
26 januari 2007, 14:10
Beste

Ik ben voor de kiesdrempel, omdat ik denk dat een versplintering van het partijlandschap niet goed is voor de democratie.

Met vriendelijke groeten
Ludwig Vandenhove

Je bent tegen de kiesdrempel omdat anders de versplintering van gedachtegoeden van burgers zelf democratisch kenbaar wordt?

Frans Oghtendlicht
26 januari 2007, 17:30
Beste

Ik ben voor de kiesdrempel, omdat ik denk dat een versplintering van het partijlandschap niet goed is voor de democratie.

Met vriendelijke groeten
Ludwig Vandenhove

Partijen en bewegingen uit het parlement houden is volgens u dan wel goed voor de democratie?

100% VLAMING
28 januari 2007, 20:47
Natuurlijk is de SP.a voor de kiesdrempel. De kiesdrempel zorgt er immers voor dat SPIRIT veroordeeld is tot een kartel en dat ook Groen! in de problemen komt zonder kartel. Als het van de SP.a zou afhangen kwam de kiesdrempel op 7,5 %, om zo toch maar het "Progressiever kartel" nationaal te kunnen voltrekken.

Ludwig Vandenhove
31 januari 2007, 08:51
Natuurlijk is de SP.a voor de kiesdrempel. De kiesdrempel zorgt er immers voor dat SPIRIT veroordeeld is tot een kartel en dat ook Groen! in de problemen komt zonder kartel. Als het van de SP.a zou afhangen kwam de kiesdrempel op 7,5 %, om zo toch maar het "Progressiever kartel" nationaal te kunnen voltrekken.

Beste

Ik respecteer uw meningen en reacties. Ik hoop dat u hetzelfde doet met de mijne.
Ik blijf bij mijn vorige stelling.

Met vriendelijke groeten
Ludwig Vandenhove

Frans Oghtendlicht
31 januari 2007, 11:56
Inhoudelijk stelt dat nu niet veel voor hoor. Wij respecteren allemaal elkanders mening, wij hopen dat iedereen hetzelfde doet maar we blijven bij onze stellingen.

En daarmee is de discussie mooi afgehandeld.

Ik veronderstel dat de SP.A ook volgens die debateertechnieken werkt in het parlement?

Ludwig Vandenhove
9 februari 2007, 13:39
Inhoudelijk stelt dat nu niet veel voor hoor. Wij respecteren allemaal elkanders mening, wij hopen dat iedereen hetzelfde doet maar we blijven bij onze stellingen.

En daarmee is de discussie mooi afgehandeld.

Ik veronderstel dat de SP.A ook volgens die debateertechnieken werkt in het parlement?

Beste

Debatteren en discussiëren wil zeggen naar mekaars argumenten luisteren en op basis daarvan mekaar eventueel proberen te overtuigen, maar ook als men niet akkoord is en/of geraakt mekaars mening respecteren.

Met vriendelijke groeten
Ludwig Vandenhove

lombas
9 februari 2007, 14:10
Beste

Debatteren en discussiëren wil zeggen naar mekaars argumenten luisteren en op basis daarvan mekaar eventueel proberen te overtuigen, maar ook als men niet akkoord is en/of geraakt mekaars mening respecteren.

Met vriendelijke groeten
Ludwig Vandenhove

Ironisch, in dit onderwerp verdedig je juist het standpunt dat een democratisch debat in instituten als het parlement uitsluit.

Anna List
9 februari 2007, 14:24
Beste

Ik ben voor de kiesdrempel, omdat ik denk dat een versplintering van het partijlandschap niet goed is voor de democratie.

Met vriendelijke groeten
Ludwig Vandenhove

niet goed voor de democratie of niet goed voor de particratie ?

Frans Oghtendlicht
10 februari 2007, 00:46
Beste

Debatteren en discussiëren wil zeggen naar mekaars argumenten luisteren en op basis daarvan mekaar eventueel proberen te overtuigen, maar ook als men niet akkoord is en/of geraakt mekaars mening respecteren.

Met vriendelijke groeten
Ludwig Vandenhove

bij wijze van antwoord zou ik mijn eerdere antwoord gewoon kunnen herhalen. Dit wordt dus een dovemansdiscussie vrees ik. Wat is er nu eigenlijk democratisch aan de kiesdrempel? Vindt u de verschraling van de politiek democratisch?