PDA

View Full Version : Patrick Lefevere


Piet Hein
29 januari 2007, 17:32
Dag Meneer Dedecker

Hebt u geen schrik van het proces dat boven uw hoofd hangt. U bent wel politiek ondschendbaar maar de senaat of de kamer kan die opheffen.

Jean-Marie Dedecker
29 januari 2007, 17:36
Ik ben niet parlementair onschendbaar voor dergelijke aanklachten. Het proces van Lefevere is meer gebaseerd op een afschrikkingstactiek om de omerta in stand te houden dan op inhoud.

Piet Hein
29 januari 2007, 17:40
Hoe zou u persoonlijk het dopingprobleem aanpakken binnen de sportwereld.

maarte
29 januari 2007, 17:49
De wielerwereld is gewoon rot, een tijdje terug begonnen de profploegen zelfs ploegen bij de jeugd op te zetten o.a. Quick step- sweet paradise. Indertijd o.A. met Lars Boom enzoverder. Op een bepaald moment werd daar zelfs al ene betrapt op epo (ik was toen junior) alé zo ging het gerucht. Al lijkt me dat nonsens waarom EPO als bloeddoping een veel goedkopere manier is, die kerel was in ieder geval een paar maanden geschorst.

Nick_
29 januari 2007, 18:06
Ik ben niet parlementair onschendbaar voor dergelijke aanklachten. Het proces van Lefevere is meer gebaseerd op een afschrikkingstactiek om de omerta in stand te houden dan op inhoud.

Inhoud?

Wat u allemaal verkondigt i.v.m. Lefevere, de wielerwereld, doping etc.: is dat ook gebaseerd op 'inhoud'? Me dunkt van niet: anders kwam u met feiten opdagen i.p.v. sterke taal.

Waarom niet met bewijzen op tafel komen? U beschikt daar hopelijk toch wel over?

bb600
29 januari 2007, 18:11
Ik ben niet parlementair onschendbaar voor dergelijke aanklachten. Het proces van Lefevere is meer gebaseerd op een afschrikkingstactiek om de omerta in stand te houden dan op inhoud.

Vreest u niet dat dit voor uw tegenstanders een kans zal zijn om u en de partij zwart te maken ?

Stein
29 januari 2007, 18:12
Vreest u niet dat dit voor uw tegenstanders een kans zal zijn om u en de partij zwart te maken ?
Tegenstanders vinden altijd wel iets om hun tegenstander zwart te maken.

labyrinth
30 januari 2007, 10:34
Ik ben niet parlementair onschendbaar voor dergelijke aanklachten. Het proces van Lefevere is meer gebaseerd op een afschrikkingstactiek om de omerta in stand te houden dan op inhoud.

Heeft u geen schrik eventuele kiezers te verliezen door uw strijd tegen doping ?
Op talrijke wielerwedstrijden ziet men Vlaamse Leeuwenvlaggen en dat zijn o.a. uw potentiële kiezers. Zij zullen niet content zijn dat u hun idolen en iconen zelfs onrechtstreeks in twijfel trekt.
Deze strijd siert uw rechtvaardigheidsgevoel maar is dat politiek wel de beste taktiek om kiezers te winnen ?

Gertj3
30 januari 2007, 20:48
Ik ben niet parlementair onschendbaar voor dergelijke aanklachten. Het proces van Lefevere is meer gebaseerd op een afschrikkingstactiek om de omerta in stand te houden dan op inhoud.

Beste mijnheer Dedecker,

Vroeger had ik veel respect voor u en zeker voor wat u allemaal met uw jodoka"s bereikt heeft !

Alleen ben ik niet te spreken over uw tactiek om de dopingproblemen binnen de wielersport aan te pakken !

Uw vriendjes van het hln en jij schoppen maar keet en beschuldigen de ploeg Quick step en Patrick lefevere van georganiseerd dopinggebruik maar tot vandaag zijn jullie nog niet eens met staalharde bewijzen gekomen !

En de feiten waarover men nu spreekt zijn ook al lang verjaart !

Dat doping moet aangepakt worden is correct maar de manier waarop u het doet niet !

Enter
31 januari 2007, 07:49
Over een aantal jaar komt er een emotionele bekentenis van Lefevre, waarna hij als held gezien wordt omdat hij de moed heeft om te bekennen.

Het wordt tijd dat we de klokkenluiders als helden zien en niet diegenen die in de wantoestanden een rol hebben.

Gertj3
31 januari 2007, 08:27
Over een aantal jaar komt er een emotionele bekentenis van Lefevre, waarna hij als held gezien wordt omdat hij de moed heeft om te bekennen.

Het wordt tijd dat we de klokkenluiders als helden zien en niet diegenen die in de wantoestanden een rol hebben.ik wacht nog altijd op dat staalhard bewijs

Jean-Marie Dedecker
31 januari 2007, 10:48
Alle feiten en gegevens waar ik weet van heb geef ik door aan het gerecht. De bal is aan het rollen gegaan toen ik in september zei dat de wielersport zichzelf moet uitzuiveren maar dat ik daar nog steeds de tekenen niet van zag aangzien ik weet had van 3 Belgische toprenners...
Het gerecht moet zijn werk doen.

La Chunga
31 januari 2007, 14:13
Misschien beginnen door te stellen dat ik het neerleggen van een klacht jegens uw persoon beschouw als een psychologisch dreigmiddel naar anderen toe; eerder dan een klacht, stoelend op sluitend bewijsmateriaal, dat u zich aan laster en/of eerroof zou hebben schuldig gemaakt.
Het harde bewijsmateriaal dat de heer Lefevre op tafel gooit, is uw publieke verklaring dat u weet heeft van drie toprenners die in Italië één en andere 'behandeling' zouden hebben genoten. Dergelijke open uitspraak kan en zal ook niet leiden tot enige veroordeling.
Mocht ik rechter zijn, ik gaf de advocaten die de heer Lefevre bijstaan een bolwassing voor het feit dat het niet tot hun perogatieven behoort de tijd van een reeds overbelast gerechtelijk apparaat te verspillen aan dergelijke slecht onderbouwde klachten. Maar soit.

Wat ik, als wielerliefhebber, graag kwijt wilde is volgende...

Meer en meer bekruipt me het gevoel dat gans deze dopingaffaire - die ik kleiner inschat dan ze wordt voorgesteld (waarmee ik ze echter niet ontken!) - tot een middel is verworden dat wordt gebruikt door verschillende personen om enkele persoonlijke vetes op het publiek domein uit te vechten. Aan welke persoonlijke oorlogen denk ik zo?

Eerst die tussen u, mijnheer Dedecker, en de heer Patrick Lefevre. Ook al ontkent u elke betrokkenheid bij het huidige dopingschandaal - ik neem dit aan tot het tegendeel onweerlegbaar zou worden aangetoond -, toch kan u, denk ik, evenmin ontkennen dat de manier waarop de heer Lefevre in dit alles betrokken wordt, u niet met medelijden zal vervullen.

De belangrijkste strijd ontwaar ik echter binnen de mediawereld. Zo lijkt de heer Van de Weghe (sportjournalist bij 'De Morgen') eerder niet te kunnen leven met het feit dat niet hij maar de heer Michielsen (journalist bij 'Het Laatste Nieuws') een dopingscoop maakte. Wat deze tweestrijd nog belachelijker maakt is het feit dat 'De Morgen' en 'Het Laatste Nieuws' tot dezelfde 'Persgroep' behoren. Een marketingadviseur had het voor Christian Van Thillo niet beter kunnen bedenken, waarmee ik niks in deze zin wil insinueren, laat dit laatste zeer duidelijk zijn.

Na al het bovenstaande heb ik toch nog twee concrete vragen voor u:
Denkt u niet dat uw betrokkenheid bij dit alles misbruikt zal worden om elke dopingbeschuldiging die publiek werden gemaakt, af te doen als een soort complot van Jean-Marie Dedecker?
Denkt u niet dat dit alles een smet kan werpen op uw politieke aspiraties?

Nick_
31 januari 2007, 16:30
Alle feiten en gegevens waar ik weet van heb geef ik door aan het gerecht.

En aan de pers uiteraard ... :roll:

Steenbok66
31 januari 2007, 17:00
Artikel van Eric Donckier in HBvL pagina 5, krant van woensdag 31 januari 2007:

kwoot:

"Jean-Marie Dedecker is een echte hypocriet"
Jacques Germeaux scherp voor Dedecker die zich in een open brief kantte tegen de strijd tegen doping.
Brussel - "Jean-Marie Dedecker is een echte hypocriet", zegt Jacques Germeaux (VLD) in een gesprek met de redactie. "Aan de Werkgroep Doping van de Senaat wilde hij niet meewerken. En niet langer geleden dan maart vorig jaar kantte hij zich in een open brief tegen de ongenadige aanpak van dopinggebruikers. Voor die open brief raadpleegde hij ook dokter Yvan Vanmol van de wielerploeg Quick Step. Maar nu profileert hij zich ineens als een witte ridder die ten strijde trekt tegen doping en kaart hij zich tegen Vanmol. Dedecker is hypocriet.

....

"Hij heeft zich in 2005 onthouden toen de Senaat de aanbevelingen van de Werkgroep Doping goedkeurde. Kort daarna heeft hij ook in een open brief geschreven waarin hij zich kantte tegen de harde aanpak van dopinggebruikers in de sport, meer in het bijzonder in de wielersport."

....

Iedereen mag van mening veranderen.Ook Jean-Marie Dedecker.
"De manier waarop Jean-Marie Dedecker nu uithaalt, draagt niets bij in de strijd tegen doping, het is zelfs contraproductief"

...

"Had Jean-Marie Dedecker maar een fractie van de energie die hij nu steekt in zijn strijd tegen Lefevre en Vanmol indertijd gestoken in de Werkgroep Doping van de Senaat, dan stonden wij nu veel verder. Want hij had toen nog een groot gezag in sportmiddens. Die is hij nu kwijt."
Eric Donckier


tja.... en nu gij????

Griffin
31 januari 2007, 17:00
Wat ik mij nog 't meeste afvraag is hoe HLN aan die mail die aan u was gestuurd, geraakt is. Zij ontkennen dat ze van u komt, maar van wie dan wel? Een dubbelganger? Een naaste medewerker (die vertrouwelijke info lekt)?

Jean-Marie Dedecker
1 februari 2007, 11:02
op de vraag over ik hiermee kiezers zal verliezen

Het is inderdaad een delicaat onderwerp, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel is groter dan mijn verlatingsangst. Als jongeren verplicht worden om naar doping te grijpen om maar een kans te maken op succes zijn we verkeerd bezig. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

Er komt een antwoord van mij in het Belang van Limburg op het stuk van Jacques Germaux, een sportieve randdebiel wiens enige sportieve verdienste is de ski-latten van Patrick Dewael te dragen. De man wilde zelfs alle wielerwedstrijden afschaffen, de sponsors beboeten en de elementaire rechten van de mens op verdediging niet meer toepassen op de wielersport. Bedenksels van een sportieve eunuch...

groeten,
JM

maarte
1 februari 2007, 11:09
op de vraag over ik hiermee kiezers zal verliezen

Het is inderdaad een delicaat onderwerp, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel is groter dan mijn verlatingsangst. Als jongeren verplicht worden om naar doping te grijpen om maar een kans te maken op succes zijn we verkeerd bezig. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

Er komt een antwoord van mij in het Belang van Limburg op het stuk van Jacques Germaux, een sportieve randdebiel wiens enige sportieve verdienste is de ski-latten van Patrick Dewael te dragen. De man wilde zelfs alle wielerwedstrijden afschaffen, de sponsors beboeten en de elementaire rechten van de mens op verdediging niet meer toepassen op de wielersport. Bedenksels van een sportieve eunuch...

groeten,
JM
waarom blijven prominenten uit de sportwereld dan toch ontkennen dat erbij de jeugd niks aan de hand is, bijvoorbeeld dokter Goosens in MB. Terwijl mensen met ervaring in deze wereld weten dat het wel zo is en het bijna ook altijd zo geweest is.

La Chunga
1 februari 2007, 11:22
op de vraag over ik hiermee kiezers zal verliezen

Het is inderdaad een delicaat onderwerp, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel is groter dan mijn verlatingsangst. Als jongeren verplicht worden om naar doping te grijpen om maar een kans te maken op succes zijn we verkeerd bezig. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

De strijd tegen dopinggebruik - vooral bij jongeren - lijkt ook mij een nobel streven waarmee ik u dan ook succes toewens. Het is jammer dat een nobele strijd onderhevig wordt gesteld aan menselijke twist natuurlijk. Ik volg dit alles vanzelfsprekend op.

Er komt een antwoord van mij in het Belang van Limburg op het stuk van Jacques Germaux, een sportieve randdebiel wiens enige sportieve verdienste is de ski-latten van Patrick Dewael te dragen. De man wilde zelfs alle wielerwedstrijden afschaffen, de sponsors beboeten en de elementaire rechten van de mens op verdediging niet meer toepassen op de wielersport. Bedenksels van een sportieve eunuch...

groeten,
JM

Ik las de reactie van de heer Germaux evenzeer en vond ze brutaal, arrogant en getuigen van weinig respect. Ik catalogeer ze dan ook als het natrappen van een VLD-mandataris waarmee die niet meer dan zichzelf belachelijk maakt.

Bedankt trouwens voor het antwoord.

Voorlopig blijf ik bij mijn blancostem - die niks met deze dopingaffaire te maken heeft trouwens - en kijk vol ongeduld uit naar de reactie die u eventueel zal geven in de topic 'Liberalisme (vraag Percalion)' binnen uw forum.

Met libertarische groeten,

LC.

Steenbok66
1 februari 2007, 11:23
op de vraag over ik hiermee kiezers zal verliezen

Het is inderdaad een delicaat onderwerp, maar mijn rechtvaardigheidsgevoel is groter dan mijn verlatingsangst. Als jongeren verplicht worden om naar doping te grijpen om maar een kans te maken op succes zijn we verkeerd bezig. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.

Er komt een antwoord van mij in het Belang van Limburg op het stuk van Jacques Germaux, een sportieve randdebiel wiens enige sportieve verdienste is de ski-latten van Patrick Dewael te dragen. De man wilde zelfs alle wielerwedstrijden afschaffen, de sponsors beboeten en de elementaire rechten van de mens op verdediging niet meer toepassen op de wielersport. Bedenksels van een sportieve eunuch...

groeten,
JM

dit antwoord is naast de kwestie...
het ging over uw onkonsekwent van de hak op de tak springen....
maar ik kijk wel uit naar uw reactie in HBvL...

en de woorden "randdebiel" en "eunuch" verwonderen mij niet...
dat bewijst van welk hout u gesneden bent... u moet helemaal niet onderdoen voor qua onbeleefde en onbeschaafde taal...

als uw antwoord identiek is aan wat u hier schrijft, dan zal dat de lezers van HBvL uw ware aard reveleren....

hopelijk worden dan nog veel meer vroegere believers in uw spellekes tijdig de ogen geopend...

JMDD is iemand die veel wind maakt, vooral in het bijzijn van een cameraman of micro... zo voelen wij die u confronteerden met de tekst in HBVL het aan...
trouwens dat artikel is een citaat van Eric Donckier over een gesprek met Jacques Germeaux... die aspecten van uw inkonsekwent handelen aan de kaak stelt...
Eric Donckier geld doorgaans als een ernstig journalist en hoofdredacteur...

bb600
1 februari 2007, 22:34
wat ik me afvraag is, als er dan toch geen doping gebruikt wordt, waarom stelt iemand als Tom Boonen dan niet eens voor hem te laten volgen door een onafhankelijke arts ? Als hij een journalist en een arts onder de arm neemt die hem op eender welk moment mag controleren op doping bewijst hij toch dat hij clean is ?

Steenbok66
6 februari 2007, 07:43
Ik lees vandaag in de krantenartikeloverzichten op www.verkenner.be (http://www.verkenner.be) dat verschillende kranten schrijven dat het fameuze dossier dat JMDD aan het gerecht overgemaakt heeft inzake doping door het gerecht in Kortrijk onderzocht werd. Na circa 6 maanden onderzoek ziet het ernaar uit dat dit dossier niets wezenlijks inhoudt, dus een lege doos of luchtbel zou zijn....

hopelijk worden die conclusies snel openbaar gemaakt zodat de kiezer zich er van kan vergewissen dat eens te meer JMDD het enkel om de show te doen was...

en die man maakt dan anderen uit voor al het fraais van de wereld, noemt een vroegere medepolitieker zelfs een eunuch....

zou een beetje zelfkennis hier niet het begin van de wijsheid kunnen worden...
de stemmenkampioen wordt stilaan meer en meer ontmaskerd als zijnde een producent van windbuilen....


Politiek
06/02 Dopingdossier Dedecker loopt af met een sisser

http://assets.rug.be/img_art/site/images/1132cafd-729c-4601-a2f8-eb2aded6fc12.jpgHet onderzoek naar het veelbesproken dopingdossier dat senator Jean-Marie Dedecker in september aan justitie overhandigde, is zo goed als afgerond. Het Kortrijkse gerecht heeft niets gevonden.

Dedecker zorgde in september voor ophef door het bericht te lanceren dat drie Belgische toprenners in februari 2006 een dopingkuur hadden gevolgd in Italië. De namen van de drie wilde hij niet openbaar maken, maar hij stapte met zijn informatie wel naar het gerecht. Hormonenmagistraat Johan Sabbe speelde het dossier door aan het Kortrijkse parket.

Maar nu, een klein half jaar later, lijkt het dossier een stille dood te sterven. Bij het gerecht is te horen dat het onderzoek niets heeft opgeleverd.
Het is nog niet afgesloten, maar dat zou slechts een kwestie van tijd zijn.

stengel
6 februari 2007, 10:43
Is er dan niemand dat de echte waarheid wil kennen? Dit is weer puur een van die klassieke doofpotscenario's. Is het dan normaal dat sporters doping moeten gebruiken? Blijkbaar wel. Er moet toch iemand zijn die de sport van vandaag in vraag trekt.

luvali
6 februari 2007, 12:04
Is er dan niemand dat de echte waarheid wil kennen? Dit is weer puur een van die klassieke doofpotscenario's. Is het dan normaal dat sporters doping moeten gebruiken? Blijkbaar wel. Er moet toch iemand zijn die de sport van vandaag in vraag trekt.
idd, maar die iemand moet het dan wel eerlijk doen, en niet zoals Dedecker een persoonlijke vete uitvechten. Trouwens, hij kankert zo op Quick-Step, maarbij die drie zogenaamde toprenners waar hij het zo graag over heeft, is geen enkele renner van die ploeg.
Dedecker een windbuil? Het ziet er meer en meer naar uit.

maarte
6 februari 2007, 13:25
idd, maar die iemand moet het dan wel eerlijk doen, en niet zoals Dedecker een persoonlijke vete uitvechten. Trouwens, hij kankert zo op Quick-Step, maarbij die drie zogenaamde toprenners waar hij het zo graag over heeft, is geen enkele renner van die ploeg.
Dedecker een windbuil? Het ziet er meer en meer naar uit.Wie, wat, waar kankert hij op QS? Bron alstublief

borgerhout
8 februari 2007, 16:58
M.Dedecker heeft voor mij in deze zaak BALLEN aan zijn lijf.

Steenbok66
9 februari 2007, 07:18
M.Dedecker heeft voor mij in deze zaak BALLEN aan zijn lijf.

wat heeft die???
waarvoor dienen die???
wat gaat hij daarmee bereiken???

fox
9 februari 2007, 11:16
idd, maar die iemand moet het dan wel eerlijk doen, en niet zoals Dedecker een persoonlijke vete uitvechten. Trouwens, hij kankert zo op Quick-Step, maarbij die drie zogenaamde toprenners waar hij het zo graag over heeft, is geen enkele renner van die ploeg.
Dedecker een windbuil? Het ziet er meer en meer naar uit.


Hij heeft geen enkele naam genoemd en geen enkele ploeg. Hij heeft gezegd dat er 3 renners doping gebruikten en dat hij bewijs heeft. DAARNA heeft Lefevere furieus gereageerd terwijl Dedecker zijn naam niet eens had genoemd! Waarom?

PAJOT
27 februari 2007, 19:44
Lefevere is een man naar het hart van de honderdduizenden wielerliefhebbers die ons land rijk is. Deze man is enorm populair in tegenstelling tot Dedecker die door het volk gehaat en verafschuwd wordt. De heksenjacht tegen de wielersport wordt Dedecker zeker niet in dank afgenomen.

ilfalco
27 februari 2007, 19:53
Lefevbre is mssh wel arrogant maar houdt meestal wel woord. Wat we van dedecker niet kunnen zeggen. Waar zit die windhaan eigenlijk? Gaan vliegen?

Max van Dietschland
27 februari 2007, 20:22
Lefevere is een man naar het hart van de honderdduizenden wielerliefhebbers die ons land rijk is. Deze man is enorm populair in tegenstelling tot Dedecker die door het volk gehaat en verafschuwd wordt. De heksenjacht tegen de wielersport wordt Dedecker zeker niet in dank afgenomen.

Volledig mee akkoord :thumbsup:

Zelfs zijn grootste tegenstanders in de wielerwereld erkennen dat Patrick Lefevere een man is die het spel eerlijk speelt en heel veel heeft bijgedragen voor de Vlaamse wielerwereld, ook in de strijd tegen doping. Dit geldt zeker ook voor dokter Van Mol.

Allemaal larie en apekool in HLN, door een marionet van Dedecker.

Ik weet zeker dat Patrick Lefevere hier versterkt zal uitkomen. Dedecker, de kiesdrempel mag hij hoogstwaarschijnelijk op zijn buik schrijven.

ilfalco
27 februari 2007, 20:32
het kan overigens zijn dat levebre ook een tijd verplicht meegedraaid heeft in het "systeem" indertijd. maar je mag zeggen wat je wil. Hij heeft het wielrennen wel in een goede professionele richting geduwd , en voor een zuiverdere vlaamse wielersport gezorgd.

Als musseeuw doping nodig had? naar wie ging hij. Naar van mol? Naar lefevbre.

neen naar een veearts. Dat zegt meer dan genoeg me dunkt.

Dedecker is er als de kippen bij als er op iemand anders leed publiciteit te halen valt.

MURRAY
28 februari 2007, 17:58
Waar maakt Lefevere zich eigenlijk druk om?
De drie renners zijn Gilbert, Devolder en Hoste.
Heb ik gelijk of niet mr Dedecker?