PDA

View Full Version : doel en prioriteit


schaduwrijk
5 februari 2007, 15:22
Beste Tania Derveaux

U partij krijgt 1 zetel in de kamer, wat doet u ermee?

De drie grootste veranderingen die u zou uitvoeren moest u kunnen (mee)beslissen over de Belgische politiek?

Tania Derveaux
5 februari 2007, 16:33
We komen enkel op met een lijst voor de senaat.

Als NEE verkozen raakt, wordt er op alle voorstellen NEE gestemd.
Er zullen zeker voorstellen zijn waar ik als persoon of de andere mensen van NEE Ja op zouden willen stemmen, maar dit kunnen we niet maken.

Het zal wellicht een beetje raar klinken...

We stemmen overal NEE op om de volgende redenen:
- Door overal NEE op te stemmen behouden we onze neutraliteit.
- Een NEE stem is een spijtige zaak, het staat symbool voor de NEE die de kiezers zeggen teggen hoe er aan politiek gedaan wordt.

veel liefs,

Tania

Hans1
5 februari 2007, 16:40
We komen enkel op met een lijst voor de senaat.

Als NEE verkozen raakt, wordt er op alle voorstellen NEE gestemd.
Er zullen zeker voorstellen zijn waar ik als persoon of de andere mensen van NEE Ja op zouden willen stemmen, maar dit kunnen we niet maken.

Het zal wellicht een beetje raar klinken...

We stemmen overal NEE op om de volgende redenen:
- Door overal NEE op te stemmen behouden we onze neutraliteit.
- Een NEE stem is een spijtige zaak, het staat symbool voor de NEE die de kiezers zeggen teggen hoe er aan politiek gedaan wordt.

veel liefs,

Tania

Fascinerend. Ik ben er zeker van dat hier veel meer achter zit. Woede tegen flaminganten en zakkenvullers?;-)

1handclapping
5 februari 2007, 16:41
Ik geloof dat Tania hier héél duidelijk is : ideologisch zijn zij tegen "niet-stemmers" en vertalen dit als "Nee-stemmen" wat ten minste duidelijk is.
Indien men weigert keuzes te maken stemt men "Nee" & dit is in wezen onproduktief. "Nee" roep bijgevolg duidelijk op om voor eender welke partij te stemmen en goed na te denken over de boodschap die die partij uitdraagt.
Diegenen die dat niet wensen te doen, kunnen bijgevolg best "Nee" stemmen.

Tania Derveaux
5 februari 2007, 17:23
Ik geloof dat Tania hier héél duidelijk is : ideologisch zijn zij tegen "niet-stemmers" en vertalen dit als "Nee-stemmen" wat ten minste duidelijk is.
Indien men weigert keuzes te maken stemt men "Nee" & dit is in wezen onproduktief. "Nee" roep bijgevolg duidelijk op om voor eender welke partij te stemmen en goed na te denken over de boodschap die die partij uitdraagt.
Diegenen die dat niet wensen te doen, kunnen bijgevolg best "Nee" stemmen.

Wij roepen inderdaad op om bewust te stemmen. Voor de mensen die zich in geen enkele partij terugvinden, en die ontevreden zijn over de huidige politiek is er nu de optie NEE.

Groetjes,

Tania

schaduwrijk
5 februari 2007, 17:24
maar jullie bieden dus geen alternatief, maw er is geen politiek doel?

schaduwrijk
5 februari 2007, 17:40
als ik hier zo lees hebt u maar 1 doel, en dat is het maken van een nee-lijst, waarop de mensen hun ex-partij moeten aanduiden...? (dus dan verdwijnen jullie van het toneel)

DaBlacky
5 februari 2007, 19:32
We komen enkel op met een lijst voor de senaat.

Als NEE verkozen raakt, wordt er op alle voorstellen NEE gestemd.
Er zullen zeker voorstellen zijn waar ik als persoon of de andere mensen van NEE Ja op zouden willen stemmen, maar dit kunnen we niet maken.

Het zal wellicht een beetje raar klinken...

We stemmen overal NEE op om de volgende redenen:
- Door overal NEE op te stemmen behouden we onze neutraliteit.
- Een NEE stem is een spijtige zaak, het staat symbool voor de NEE die de kiezers zeggen teggen hoe er aan politiek gedaan wordt.

veel liefs,

Tania

Met deze taktiek kan met de wetvoorstellen toch zo opstellen dat ze jullie stem meekrijgen? In de senaat zal dit niet wel anders liggen, maar op lokaal vlak moet men gewoon het besluit in een negatieve tekst gieten waardoor ze jullie stem krijgen.

Vorenus
5 februari 2007, 19:41
Een Nee-stem is niet neutraal maar ook partijdig. Als men echt neutraal wilt zijn tijdens een stemming dan onthoudt men zich.

Dus we kunnen gerust zeggen dat Nee een partijdige en niet-neutrale partij si.

deryz
5 februari 2007, 20:06
We komen enkel op met een lijst voor de senaat.

Als NEE verkozen raakt, wordt er op alle voorstellen NEE gestemd.
Er zullen zeker voorstellen zijn waar ik als persoon of de andere mensen van NEE Ja op zouden willen stemmen, maar dit kunnen we niet maken.

Het zal wellicht een beetje raar klinken...

We stemmen overal NEE op om de volgende redenen:
- Door overal NEE op te stemmen behouden we onze neutraliteit.
- Een NEE stem is een spijtige zaak, het staat symbool voor de NEE die de kiezers zeggen teggen hoe er aan politiek gedaan wordt.

veel liefs,

Tania
wat voor nut heeft zo'n partij?

Tania Derveaux
6 februari 2007, 13:28
wat voor nut heeft zo'n partij?

NEE biedt een democratische mogelijkheid die tot voor kort niet aanwezig was: NEE geeft elke kiezer de mogelijkheid zijn stem te ontnemen aan de politieke partijen en zijn stem als zuiver protest te doen vertegenwoordigen. NEE geeft de kiezer dus een mogelijkheid die voorheen niet bestond, want tot voor kort was de kiezer verplicht zijn stem op via een of andere weg aan de politieke partijen te geven. Door de aanwezigheid van NEE kan de mening van de kiezer correcter en vollediger vertegenwoordigd worden, en krijgt de teleurgestelde keizer een politieke identiteit en een duidelijke stem die de politici niet kunnen negeren. Op die manier krijgen de mensen meer politieke macht in het stemhokje, krijgt hun stem meer waarde en worden ze nauwer betrokken bij het politieke gebeuren. Dat zijn allemaal aspecten die de democratie ten goede komen.

Bovendien, elke stem die naar NEE gaat, gaat niet naar een partij <=> stel dat NEE veel stemmen haalt, wordt er wel een serieuze spiegel voorgehouden bij de andere partijen. Tenslotte spiegelen de "verliezende" partijen zich steeds aan de "winnende" partijen, en aan NEE kan men niet spiegelen omdat dit een vrij leeg concept is, maw ze zullen de schuld bij zichzelf moeten zoeken.

Groetjes,

Tania