PDA

View Full Version : Stem(men) jij/jullie op jezelf?


ZERO
5 februari 2007, 17:08
Van de meeste politici mag men ervan uitgaan dat ze op zichzelf stemmen(of toch tenminste op hun eigen partij).

Jullie beweren echter geen "traditionele politieke partij" te zijn, maar een politiek-neutrale "barometer" van de ontevredenheid.

Dus stem jij op NEE! (en ben je dus al dan niet tevreden met de huidige politiek).
En indien je op een andere partij stemt, mogen we dan ook weten op dewelke?

schaduwrijk
5 februari 2007, 17:26
goeie vraag

Tania Derveaux
5 februari 2007, 17:29
Van de meeste politici mag men ervan uitgaan dat ze op zichzelf stemmen(of toch tenminste op hun eigen partij).

Jullie beweren echter geen "traditionele politieke partij" te zijn, maar een politiek-neutrale "barometer" van de ontevredenheid.

Dus stem jij op NEE! (en ben je dus al dan niet tevreden met de huidige politiek).
En indien je op een andere partij stemt, mogen we dan ook weten op dewelke?

Ik ga eerlijk zijn... ik heb voor Antwerpen op NEE gestemd (niet op mezelf!), niet omdat ik zo ontevreden was, maar omdat ik vond dat een initiatief als NEE moest worden opgenomen in de kieswet.
We hadden graag NEE als concept gezien naast de Blanco stem, zodat wij er niet meer voor moesten opkomen. We zouden dan de lijst met namen vervangen hebben met partij namen: vb. Ex - VLD, Ex - Groen, Ex - VB,... zodat men kon zien welke partijen het slechter hadden gedaan.

Met mijn andere 2 stemmen heb ik op een partij gestemd, maar spijtig genoeg kan ik niet zeggen welke omdat dit de neutraliteit van NEE zou schaden.

Veel liefs,

Tania