PDA

View Full Version : Politieke vrienden & vijanden


deryz
5 februari 2007, 22:05
Geachte,

Het is iedereen wel bekend dat u goede vrienden bent met FDW. Maar hebt u ook politieke vijanden? En hebt u nog veel andere politieke vrienden in het VB of andere partijen?

Alvast bedankt.
mvg

Jürgen Verstrepen
5 februari 2007, 22:06
Wijze woorden toen ik in de politiek stapte van vele mensen die ik ken:

"Je vijanden zitten meestal in eigen rangen"

Yep. Na 2,5 jaar politiek kan ik dit bevestigen .

deryz
5 februari 2007, 22:10
Naar welke politici kijkt u op?

Jürgen Verstrepen
5 februari 2007, 22:30
Euhm... tegen of naar?

deryz
5 februari 2007, 22:53
naar dus:)

stab
6 februari 2007, 08:36
Hoe is je houding tegenover Alexandra, Beliën.
Waarom nodig je die mensen niet eens uit op een van je podcasts?

Jürgen Verstrepen
6 februari 2007, 09:31
Alexandra en beliën? ik heb geen probleem met hen maar blijkbara zij wel met mij. Meer zeg ik daar niet over...

Pietje
6 februari 2007, 11:14
Hoe is je houding tegenover Alexandra, Beliën.
Waarom nodig je die mensen niet eens uit op een van je podcasts?

Die hebben het te druk met "andere bezigheden"8-)

Fieseler
6 februari 2007, 11:55
Alexandra en beliën? ik heb geen probleem met hen maar blijkbara zij wel met mij. Meer zeg ik daar niet over...

Alexandra en Paul liggen aan het tegenovergestelde spectrum van die grote partij waar U mandataris van bent.
Daar is toch niks mis mee?

Volgens mij getuigt het van een vorm van vergevorderde volwassenheid als zulke figuren kunnen samenwerken binnen één ideologische gemeenschap zoals het VB.

Vlaamse onafhankelijkheid, immigratiestop, staatsontvetting, waarden en normen...enz....remember?

Max van Dietschland
6 februari 2007, 19:01
Nochtans behoren Alexandra Colen en Paul Beliën, zeker economisch, ook tot de liberale, zelfs ultra liberale strekking.

Echter Verstrepen is een progressieve rechts-liberaal en het tandem Colen-Beliën zijn conservatief rechts-liberaal of neoconservatief (strekking Bush). Beiden zijn uiteraard compleet verwerpelijk.

stab
6 februari 2007, 21:50
Alexandra en beliën? ik heb geen probleem met hen maar blijkbara zij wel met mij. Meer zeg ik daar niet over...Awel, doe dan ne keer een extra inspanning...
Zelf ben ik puur vrijzinnig , maar in deze tijden voel ik het nodig, nuttig en zelfs noodzakelijk sympathie en respect te hebben voor hun wijze van leven en denken .
Trouwens, ook Anke is gelovig en - laat ons eerlijk wezen - zelfs een hedonist kan daar niet aan voorbij gaan.
Of niet?

Jürgen Verstrepen
6 februari 2007, 22:04
Awel, doe dan ne keer een extra inspanning...
Zelf ben ik puur vrijzinnig , maar in deze tijden voel ik het nodig, nuttig en zelfs noodzakelijk sympathie en respect te hebben voor hun wijze van leven en denken .
Trouwens, ook Anke is gelovig en - laat ons eerlijk wezen - zelfs een hedonist kan daar niet aan voorbij gaan.
Of niet?

Een inspanning? Ik ben iemand die zoekt naar een compromis of ene toenadering. Op summiere basis heb ik dit gedaan maar helaas...
Kijk, ik heb colenmodder over mij heen gekregen in nationale pers en ze/hij hebben leugens over mij verspreid in hun publicaties. Iets wat ik nooit en nimmer heb gedaan. Ik zou dus zeggen dat de bal in hun kamp ligt, niet in het mijne...

Lincoln
6 februari 2007, 22:09
Nou, ik denk dat jurgen verstrepen de enige is die in het debat mee discussieert dan de andere politici, dat is al zeer positief ! (tot hiertoe dan)