PDA

View Full Version : Leuven verliest een Monument


Pietje
6 februari 2007, 11:46
"Marktrock" zou ophouden met bestaan :-(

Vzw stadsfestival Marktrock wordt ontbonden

di 06/02/07 - De vzw Marktrock die het gelijknamige festival organiseert in Leuven, wordt ontbonden. Maar dat betekent niet dat het festival na 24 jaar verdwijnt. Financiƫle problemen liggen aan de basis van de beslissing om de vzw op te doeken.

Gisteravond hebben de organisatoren de beslissing genomen op een speciale vergadering van de raad van bestuur.


Volgens de organisatoren vergt de programmering een steeds groter budget door het stijgende aanbod aan zomerfestivals en de hogere vraagprijzen van de groepen zelf.
Dat de vzw Marktrock verdwijnt, betekent niet dat er geen festival meer zal plaatsvinden.
Volgens mede-organisator Armand Hombroeckx, beter bekend als Big Bill, zal "het festival misschien overgenomen worden door Beleuvenissen of zo".
"We zullen zeker nog concerten zien op de Oude Markt ergens in augustus, maar het zal met andere organisatoren zijn".
Vorige zomer beloofde de organisator nog een feesteditie voor de zomer van dit jaar, want Marktrock zou dan 25 kaarsjes uitblazen.
24 jaar geleden begon Marktrock als een gratis kleinschalig stadsfestival. Het groeide uit tot een driedaags muziekfestival met 300.000 bezoekers vorig jaar.



(bron : VRTNieuws)

Djiezes
6 februari 2007, 12:03
Ik ben daar al een paar keer bijna vertrappeld geweest... Marktrock is veel te groot geworden; het kon zo niet meer verder...

Maar toch jammer voor zo'n oud festival... :-(

Pietje
6 februari 2007, 12:10
Ik ben daar al een paar keer bijna vertrappeld geweest... Marktrock is veel te groot geworden; het kon zo niet meer verder...

Maar toch jammer voor zo'n oud festival... :-(

T'is eigenlijk de "Oude Markt" die veel te klein is geworden.
Ik heb het er nooit echt veilig gevonden met die smalle straatjes om de Oude Markt te verlaten, in geval van (ik zeg maar wat) brand of ander onheil.
De Grote Markt in Tienen (derde grootste vh land) leent zich meer tot zulk mega-evenement omdat de uitvalswegen aan de Grote Markt breder en ruimer zijn. Ik denk dat "Suikerrock" dan ook gaat profiteren van de afbouw van Marktrock.

Zeno!
6 februari 2007, 12:41
Ik vind het ZWAK dat de organisatoren zo de handdoek in de ring gooien. In plaats van het 'kind' van de overleden Jokke Kerkhofs in ere te houden, vermoorden ze het.

Het is een schande. :evil:

Er waren heus wel andere oplossingen ipv het koelweg af te schaffen.

schaduwrijk
6 februari 2007, 15:43
geen te grote groepen uitnodigen bijvoorbeeld, of meer lokaal talent iets gunnen...

Starkan
6 februari 2007, 16:09
dacht dat ik net op de radio hoorde dat 't er toch komt

Pietje
6 februari 2007, 16:52
Ah, er zou nu toch een 25ste editie komen 8-)

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/070206MarktrockBlijft/index.shtml

Zeno!
6 februari 2007, 17:02
Ah, er zou nu toch een 25ste editie komen 8-)

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/versie2/nieuws/details/070206MarktrockBlijft/index.shtml

?????? :| :? :-o 8O :-D

Ik snap er niks meer van. Is er dan vooraf geen overleg geweest tussen alle betrokkenen?

In de voormiddag verkondigen dat het ermee gedaan is, om dan even later te horen dat er toch een 25ste editie komt....

Anyway..... HOERA :-P

schaduwrijk
6 februari 2007, 17:55
gedaan met de vzw, dat brengt niet rechtstreeks met zich mee dat er geen optredens komen...

Zeno!
6 februari 2007, 19:06
gedaan met de vzw, dat brengt niet rechtstreeks met zich mee dat er geen optredens komen...

Zo werd het nochtans wel voorgesteld op de radio vanmorgen.