PDA

View Full Version : Gaan wij naar Nederland?


baseballpolitieker
6 februari 2007, 16:48
Wat is u mening over de veronderstelling dat Vlaanderen na zijn onafhankelijk wordt aangesloten bij Nederland?

job
6 februari 2007, 18:03
Wat is u mening over de veronderstelling dat Vlaanderen na zijn onafhankelijk wordt aangesloten bij Nederland?
Vlaanderen zal niet 'aangesloten' worden bij NL.
Een onafhankelijk Vlaanderen is niet het einddoel maar een groeifase naar een op zijn minst confederaal verband met NL.
De mensen in Vlaanderen zijn nog niet rijp voor een Hereniging. De Vlamingen zijn al 177 jaar lang verbelst en anti-nederlands geindoctrineerd. Eerst dient dit recht gezet te worden. Dat kan niet in een Belgische omgeving, dat kan slechts in een onafhankelijke Vlaamse omgeving. Een échte Hereniging is volgens mij niet de eerste vijftig jaar na de onafhankelijkheid aan de orde.
Maar laat ons eerst samen werk maken van een onafhankelijk Vlaanderen...
Niet, Jurgen ?

1handclapping
6 februari 2007, 18:07
Een hereniging van Nederland met Vlaanderen zou in een historisch perspectief correcter zijn. Jarenlange verhollandsing staat dit echter in de weg, ik schat dat eerst en vooral NL zich uit de EU zal terugtrekken en gelukkig het hoogbeschaafde Vlaanderen blijvend het centrum van dit baken voor vrijheid cultuur en recht at Europa ten slotte is zal bevolken en dat uiteindelijk ook de Nederlanders het licht van de beschaving zullen zien
(nadat hun aardgasbelletje in slochteren op is natuurlijk).

Golradir
6 februari 2007, 18:24
Misschien onafhankelijk land in het Koninkrijk der Nederlanden (zoals nu de Antillen en vroeger Suriname)?

Bhairav
6 februari 2007, 18:32
Wij gaan dan de Walen van Nederland worden.

@BuRnS
6 februari 2007, 18:34
Vlaanderen zal niet 'aangesloten' worden bij NL.
Een onafhankelijk Vlaanderen is niet het einddoel maar een groeifase naar een op zijn minst confederaal verband met NL.
De mensen in Vlaanderen zijn nog niet rijp voor een Hereniging. De Vlamingen zijn al 177 jaar lang verbelst en anti-nederlands geindoctrineerd. Eerst dient dit recht gezet te worden. Dat kan niet in een Belgische omgeving, dat kan slechts in een onafhankelijke Vlaamse omgeving. Een échte Hereniging is volgens mij niet de eerste vijftig jaar na de onafhankelijkheid aan de orde.
Maar laat ons eerst samen werk maken van een onafhankelijk Vlaanderen...
Niet, Jurgen ?


geen aansluiting bij nederland , die zouden ons onderdrukken gelijk nu de walen met ons doen , enige normale oplossing is de Vlaamse Staat

Mac Don
6 februari 2007, 21:17
Wij gaan dan de Walen van Nederland worden.

Dat is inderdaad nog niet zo gek gezien.
Het is ook een absurd idee.

Trouwens, waarom zou Nederland ons nu willen?

Mac Don
6 februari 2007, 21:18
geen aansluiting bij nederland , die zouden ons onderdrukken gelijk nu de walen met ons doen , enige normale oplossing is de Vlaamse Staat

Das ook nuchter gezien een absurd idee, maar ik maak me niet populair als ik dat zeg...
Meer heb ik er trouwens ook niet over te zeggen.

baseballpolitieker
6 februari 2007, 21:53
Dat is inderdaad nog niet zo gek gezien.
Het is ook een absurd idee.

Trouwens, waarom zou Nederland ons nu willen?Dat vraag ik me ook af en ben ik in een discussie met enkele voorstanders zopas niet te weten gekomen!
link:http://forum.politics.be/showthread.php?t=40095

Jürgen Verstrepen
6 februari 2007, 22:01
Wat is u mening over de veronderstelling dat Vlaanderen na zijn onafhankelijk wordt aangesloten bij Nederland?

Leg mij eens uit waarom Vlaanderen zou moeten aansluiten bij Nederland na onafhankelijkheid? De grootnederlandse gedachte dus.... Genoeg samenwerkingsmogelijkheden met Nederland.

baseballpolitieker
6 februari 2007, 22:03
Leg mij eens uit waarom Vlaanderen zou moeten aansluiten bij Nederland na onafhankelijkheid? De grootnederlandse gedachte dus.... Genoeg samenwerkingsmogelijkheden met Nederland.Als u mijn handtekening onder mijn berichten leest beseft u wel welk standpunt ik in die zaak neem, bedankt voor uw antwoord!