PDA

View Full Version : 'Geen seks alsjeblieft, je bent Chinees'


Vlaamse Leeuw
3 januari 2004, 14:38
Een Israëlisch bedrijf heeft duizenden Chinese arbeiders een contract laten tekenen waarin zij beloven geen seks te hebben met Israëli's en hen niet te verleiden. Dat heeft een woordvoerder van de politie woensdag bekendgemaakt Volgens het document mogen de mannelijke arbeiders niet in contact komen met Israëlische vrouwen - prostituees meegerekend - hun vriend worden of hen trouwen. Volgens de woordvoerder zijn de eisen echter niet illegaal en zal er geen onderzoek worden ingesteld. Naast regels op het gebied van liefde en seks zijn er ook andere eisen. De werkers mogen namelijk ook niet deelnemen aan religieuze of politieke activiteiten. Diegene die de regels overtreedt wordt zonder pardon teruggestuurd naar China, op eigen kosten.

In Israël werken ongeveer 260.000 buitenlanders. Zij hebben Palestijnse arbeidskrachten overgenomen, vanwege de strijd tussen de twee bevolkingsgroepen. Toen de regering eind negentiger jaren buitenlanders begon te werven waarschuwden ministers al voor een "sociale tijdbom", veroorzaakt door arbeiders die met Israëli's zouden huwen.


Deze tekst overgenomen van http://members.lycos.nl/mastercontact/

Tantist
3 januari 2004, 16:20
Dzejes, als dat waar is, is het schandalig!

democratsteve
3 januari 2004, 18:05
Dzejes, als dat waar is, is het schandalig!
Als dat waar is???????
Tsongejonge!! In welk werelddeel leef jij? Nooit de moeite genomen enige Joodse literatuur ter hand te nemen?
Het is toch ondertussen al meer dan 3000 jaar bekend dat een der grootste angsten van de Joden de "vermenging" met niet-Joden is.

Groot Bakkes
3 januari 2004, 18:13
Dzejes, als dat waar is, is het schandalig!
Als dat waar is???????
Tsongejonge!! In welk werelddeel leef jij? Nooit de moeite genomen enige Joodse literatuur ter hand te nemen?
Het is toch ondertussen al meer dan 3000 jaar bekend dat een der grootste angsten van de Joden de "vermenging" met niet-Joden is.

Dat lijkt me eerder de taak van de rabbi's dan van de bedrijfsleiders. :?

C uit W
3 januari 2004, 18:18
Als dat waar is???????
Tsongejonge!! In welk werelddeel leef jij? Nooit de moeite genomen enige Joodse literatuur ter hand te nemen?
Het is toch ondertussen al meer dan 3000 jaar bekend dat een der grootste angsten van de Joden de "vermenging" met niet-Joden is.

Dat lijkt me eerder de taak van de rabbi's dan van de bedrijfsleiders. :?
Gelovig zijn en je werk zijn niet echt nauw verbonden hoor.

Groot Bakkes
3 januari 2004, 18:28
Dat lijkt me eerder de taak van de rabbi's dan van de bedrijfsleiders. :?
Gelovig zijn en je werk zijn niet echt nauw verbonden hoor.

Neen inderdaad niet, de bedoeling van een bedrijf is winst te maken en niet zich bezig te houden met de perverse ideetjes van enkele fanatieke joden.

democratsteve
3 januari 2004, 18:53
Als dat waar is???????
Tsongejonge!! In welk werelddeel leef jij? Nooit de moeite genomen enige Joodse literatuur ter hand te nemen?
Het is toch ondertussen al meer dan 3000 jaar bekend dat een der grootste angsten van de Joden de "vermenging" met niet-Joden is.

Dat lijkt me eerder de taak van de rabbi's dan van de bedrijfsleiders. :?
Klopt. Waarmee u direct ook weet hoezeer het bedrijfsleven en godsdienst verweven zijn in de Joodse cultuur.
Bent u ooit in Israel geweest? Dan zou u toch moeten weten dat alle niet-Joden(van welke strekking ook) 2é rangsburgers in Israël zijn.
In het Westen geven we graag -terecht- commentaar over het niet gescheiden zijn van politiek en geloof bij de moslims, maar de Joden zijn vandaag zowat het enige overgebleven volk waar religie de basisfundamenten van hun wetten zijn.

Groot Bakkes
3 januari 2004, 18:55
Dat lijkt me eerder de taak van de rabbi's dan van de bedrijfsleiders. :?
Klopt. Waarmee u direct ook weet hoezeer het bedrijfsleven en godsdienst verweven zijn in de Joodse cultuur.
Bent u ooit in Israel geweest? Dan zou u toch moeten weten dat alle niet-Joden(van welke strekking ook) 2é rangsburgers in Israël zijn.
In het Westen geven we graag -terecht- commentaar over het niet gescheiden zijn van politiek en geloof bij de moslims, maar de Joden zijn vandaag zowat het enige overgebleven volk waar religie de basisfundamenten van hun wetten zijn.

Ja nu ze het enige overgebleven volk noemen is ook nogal dom, kijk maar eens naar Amina Lawal in Nigeria maar het is wel waar dat de Joden zich hier gedragen als primitieven.

zorroaster
3 januari 2004, 23:46
Ronduit stuitend dat een volk dat eeuwenlang geleden heeft onder discriminatie en xenofobie, zelf zo'n racistische wetten uitvaardigt nu ze zelf een land bezitten...

Aangebrande Phönix
3 januari 2004, 23:50
Ronduit stuitend dat een volk dat eeuwenlang geleden heeft onder discriminatie en xenofobie, zelf zo'n racistische wetten uitvaardigt nu ze zelf een land bezitten...

Een volk dat om te overleven zich moest bedienen van eenzelfde discriminatie en xenofobie teneinde samen te hokken ter bescherming tegen een vijandige meerderheid.

Pelgrim
3 januari 2004, 23:53
Die vijandige meerderheid is er nu toch niet echt meer? Zeker niet in het westen.

Peace
3 januari 2004, 23:54
Zorroaster,

Ronduit stuitend dat een volk dat eeuwenlang geleden heeft onder discriminatie en xenofobie, zelf zo'n racistische wetten uitvaardigt nu ze zelf een land bezitten...

Die mensen zijn door hun ervaringen misschien reeds een stap verder als ons en hebben daarom dit besluit genomen.

Wie zegt dat bij ons of zelfs in heel Europa, rasvermenging nog wordt getolereerd? Het verleden heeft ons geleerd dat dergelijke situaties soms heel snelkunnen veranderen.

12 sec. of numarx
4 januari 2004, 00:01
Die mensen zijn door hun ervaringen misschien reeds een stap verder als ons en hebben daarom dit besluit genomen.
Wie zegt dat bij ons of zelfs in heel Europa, rasvermenging nog wordt getolereerd? Het verleden heeft ons geleerd dat dergelijke situaties soms heel snelkunnen veranderen.
Ik begin je stilaan kotsbeu te worden, stukje nazi-karikatuur.

Zeno!
4 januari 2004, 00:06
Wie zegt dat bij ons of zelfs in heel Europa, rasvermenging nog wordt getolereerd? Het verleden heeft ons geleerd dat dergelijke situaties soms heel snelkunnen veranderen.

Ojee, ojee! Is "rassenvermenging" ook al tegennatuurlijk en pervert?

Jaja, je past helemaal in het plaatje.

Aangebrande Phönix
4 januari 2004, 00:13
Die vijandige meerderheid is er nu toch niet echt meer? Zeker niet in het westen.

Na een aantal decenia doodgeknuffeld te zijn zitten er momenteel wat Arabo-Berbers op hun dak. Peanuts in vergelijking met het verleden, maar een herinnering aan 1500 jaar wantrouwen verdwijnt niet snel.

Seba
4 januari 2004, 02:19
Klopt. Waarmee u direct ook weet hoezeer het bedrijfsleven en godsdienst verweven zijn in de Joodse cultuur.
Bent u ooit in Israel geweest? Dan zou u toch moeten weten dat alle niet-Joden(van welke strekking ook) 2é rangsburgers in Israël zijn.
In het Westen geven we graag -terecht- commentaar over het niet gescheiden zijn van politiek en geloof bij de moslims, maar de Joden zijn vandaag zowat het enige overgebleven volk waar religie de basisfundamenten van hun wetten zijn.


excuseer mij, maar in ISrael leven wel talloze Arabieren. Religie mag dan al gemengd zijn met de staatsvorm, ISrael blijft een democratie tussen dictaturen

manta
4 januari 2004, 18:08
Een Israëlisch bedrijf heeft duizenden Chinese arbeiders een contract laten tekenen waarin zij beloven geen seks te hebben met Israëli's en hen niet te verleiden. Dat heeft een woordvoerder van de politie woensdag bekendgemaakt Volgens het document mogen de mannelijke arbeiders niet in contact komen met Israëlische vrouwen - prostituees meegerekend - hun vriend worden of hen trouwen. Volgens de woordvoerder zijn de eisen echter niet illegaal en zal er geen onderzoek worden ingesteld. Naast regels op het gebied van liefde en seks zijn er ook andere eisen. De werkers mogen namelijk ook niet deelnemen aan religieuze of politieke activiteiten. Diegene die de regels overtreedt wordt zonder pardon teruggestuurd naar China, op eigen kosten.

In Israël werken ongeveer 260.000 buitenlanders. Zij hebben Palestijnse arbeidskrachten overgenomen, vanwege de strijd tussen de twee bevolkingsgroepen. Toen de regering eind negentiger jaren buitenlanders begon te werven waarschuwden ministers al voor een "sociale tijdbom", veroorzaakt door arbeiders die met Israëli's zouden huwen.


Deze tekst overgenomen van http://members.lycos.nl/mastercontact/
Oei .......... en ik had juist rondgeneust op de website van thepiano... Daar staat ook vanalles over dit onderwerp... hoe noemt hij dit ook alweer??? :evil: ??? Lebensborn... :lol: ... Je ziet dat die idealen nog ergens voortleven...

C uit W
4 januari 2004, 18:42
Die vijandige meerderheid is er nu toch niet echt meer? Zeker niet in het westen.
Als je eens goed kijkt naa hun buurlanden, en de buurlanden van hun buurlanden, enzovoort, begrijp ik wel dat Israel nogal nerveus is.

manta
4 januari 2004, 19:23
Die vijandige meerderheid is er nu toch niet echt meer? Zeker niet in het westen.
Als je eens goed kijkt naa hun buurlanden, en de buurlanden van hun buurlanden, enzovoort, begrijp ik wel dat Israel nogal nerveus is.
Gaat dit niet meer in de richting van raszuiverheid en zo ??? Hier hebben de buurlanden niks meer mee te maken... :?

C uit W
4 januari 2004, 19:42
Als je eens goed kijkt naa hun buurlanden, en de buurlanden van hun buurlanden, enzovoort, begrijp ik wel dat Israel nogal nerveus is.
Gaat dit niet meer in de richting van raszuiverheid en zo ??? Hier hebben de buurlanden niks meer mee te maken... :?
Mja, das eigen aan't zionisme.
De Rothschilds, bijvoorbeeld, ik dacht te weten dat meer dan 50% van de huwelijken in die familie tussen familieleden was.
Dan weet je al genoeg he.

Seba
4 januari 2004, 20:02
hallo? in Isael leeft nog altijd een zeer groot aantal Arabieren in complete vrede met de Israelis. DEe Palestijnse zelfmoordaanslag in Haifa op een joods-Arabisch restaurant was daar een "mooi" voorbeeld van

manta
4 januari 2004, 20:06
hallo? in Isael leeft nog altijd een zeer groot aantal Arabieren in complete vrede met de Israelis. DEe Palestijnse zelfmoordaanslag in Haifa op een joods-Arabisch restaurant was daar een "mooi" voorbeeld van
En wat hebben die Chinezen daar mee te maken??? :?

maddox
4 januari 2004, 20:22
Tja, ik snap effe niet waarom de staat Israël hierin getrokken word?

Als ik als bedrijf een contract opstel dat je vanwege het bedrijfsimago in stak leer moet rondhuppelen, dan is het aan de potentiele werknemer dit te laten of te nemen.

Dus als die Chinezen weten dat Israëlische vrouwen geen loslopend wild zijn,en zelf de vrouwen van onderhandelbare zeden niet benaderd mogen worden. Dan mogen ze zelf toch kiezen dit contract in te vullen.

Daarentegenover, als ze met z'n allen Njet zeggen, dan gaat die firma eens nadenken over de potentieel verloren winsten.
En ook, hoeveel kans heeft zo'n kontrakt indien het aangeklaagt word?

Hier in België weet je op voorhand dat je als bedrijfsleider al maar beter de schadevergoedingen kan klaarleggen.En dat is de enige link naar de staat Israël eigenlijk.

DaBlacky
4 januari 2004, 22:42
Tja, ik snap effe niet waarom de staat Israël hierin getrokken word?

Als ik als bedrijf een contract opstel dat je vanwege het bedrijfsimago in stak leer moet rondhuppelen, dan is het aan de potentiele werknemer dit te laten of te nemen.

Dus als die Chinezen weten dat Israëlische vrouwen geen loslopend wild zijn,en zelf de vrouwen van onderhandelbare zeden niet benaderd mogen worden. Dan mogen ze zelf toch kiezen dit contract in te vullen.

Daarentegenover, als ze met z'n allen Njet zeggen, dan gaat die firma eens nadenken over de potentieel verloren winsten.
En ook, hoeveel kans heeft zo'n kontrakt indien het aangeklaagt word?

Hier in België weet je op voorhand dat je als bedrijfsleider al maar beter de schadevergoedingen kan klaarleggen.En dat is de enige link naar de staat Israël eigenlijk.

Volgens de Belgische wet is het niet mogelijk zo een clausule op te nemen in een AO. Deze zou dan nietig verklaart worden (ik heb het over de seks met mensen, niet over de kledijnormen). En het is schandalig dat de staat Israël deze clausule wel toelaat en misschien zelfs aanmoedigt.

zillox
4 januari 2004, 22:44
Voor de eerste keer ga ik akkoord met Dablacky.

uwagan
4 januari 2004, 23:27
Ik meen mij een documentaire op Canvas te herinneren over buitenlands personeel op de ferryboten van P & O. De meesten waren Filipinos. Die hadden ook zo'n contract moeten tekenen. Geen sexuele relaties met de passagiers en geen relaties met het vrouwelijk personeel.

Het ging over gemengde huwelijken. Pas na einde contract waren zij getrouwd. Heel de tijd hadden zij hun relatie moeten geheim houden.

Philips Inc.
4 januari 2004, 23:27
Ronduit stuitend dat een volk dat eeuwenlang geleden heeft onder discriminatie en xenofobie, zelf zo'n racistische wetten uitvaardigt nu ze zelf een land bezitten...

Een volk dat om te overleven zich moest bedienen van eenzelfde discriminatie en xenofobie teneinde samen te hokken ter bescherming tegen een vijandige meerderheid.

Tja, en waarom moeten ze nu precies ginds samenhokken? :lol: :wink:

Philips Inc.
4 januari 2004, 23:30
Tja, in een bepaald opzicht is het jodendom ook een genetisch ras, zeker een socio-cultureel volk, omdat de Joden, enkele uitzonderingen niet meegerekend, alleen met Joden trouwen, en dit reeds duizenden jaren.

Dat e een ras zijn, wilniet zeggen dat ze moeten gediscrimineerd worden; of course :wink:

Als dit bericht over die rassenwetten juist is, moet hier tegen gereageerd worden.

Daar kan zelfs het VB niet van dromen :wink:

Dies
4 januari 2004, 23:40
En het is schandalig dat de staat Israël deze clausule wel toelaat en misschien zelfs aanmoedigt.
Waarom? Worden er misschien mensen verplicht om voor dat bedrijf te gaan werken? (al ben ik hier dan persoonlijk radicaal tegen) Ik zou niet weten waarom je zulks zou moeten verbieden aan een bedrijf. Als iedereen die voorwaarden ongepast en onaanvaardbaar vindt, dan zal dat bedrijf die voorwaarden wel aanpassen.

DaBlacky
4 januari 2004, 23:50
En het is schandalig dat de staat Israël deze clausule wel toelaat en misschien zelfs aanmoedigt.
Waarom? Worden er misschien mensen verplicht om voor dat bedrijf te gaan werken? (al ben ik hier dan persoonlijk radicaal tegen) Ik zou niet weten waarom je zulks zou moeten verbieden aan een bedrijf. Als iedereen die voorwaarden ongepast en onaanvaardbaar vindt, dan zal dat bedrijf die voorwaarden wel aanpassen.

Zover ik de topic gevolgd heb gebeuren zo een clausules in heel Israël en is dit ginder de normaalste zaak van de wereld.

Een werkgever heeft zich NIETS te moeien wat een werkgever doet in zijn vrije tijd, tenzij dit het imago van het bedrijf zou schaden.
Dat moeien is namelijk een beperking op diens vrijheid.

Dies
5 januari 2004, 00:22
Een werkgever heeft zich NIETS te moeien wat een werkgever doet in zijn vrije tijd, tenzij dit het imago van het bedrijf zou schaden. Dat moeien is namelijk een beperking op diens vrijheid.
Ben ik het mee eens. De staat (wat is dat abstract begrip in hemelsnaam?) heeft zich echter ook niet te moeien met de vrijheid van een bedrijft en het is aan een bedrijf om te oordelen wat haar imago al dan niet schaadt!

Philips Inc.
5 januari 2004, 00:41
En het is schandalig dat de staat Israël deze clausule wel toelaat en misschien zelfs aanmoedigt.
Waarom? Worden er misschien mensen verplicht om voor dat bedrijf te gaan werken? (al ben ik hier dan persoonlijk radicaal tegen) Ik zou niet weten waarom je zulks zou moeten verbieden aan een bedrijf. Als iedereen die voorwaarden ongepast en onaanvaardbaar vindt, dan zal dat bedrijf die voorwaarden wel aanpassen.

Men kan toch ook niet in Vlaanderen mensen laten komen en eisen dat ze geen sexueel verkeer met de Vlamingenzouden hebben ....

Dit is reinste racisme ...

manta
7 januari 2004, 22:20
Waarom? Worden er misschien mensen verplicht om voor dat bedrijf te gaan werken? (al ben ik hier dan persoonlijk radicaal tegen) Ik zou niet weten waarom je zulks zou moeten verbieden aan een bedrijf. Als iedereen die voorwaarden ongepast en onaanvaardbaar vindt, dan zal dat bedrijf die voorwaarden wel aanpassen.

Men kan toch ook niet in Vlaanderen mensen laten komen en eisen dat ze geen sexueel verkeer met de Vlamingenzouden hebben ....
mischien beter snel een wet van maken !!!

Peace
7 januari 2004, 22:37
Numarx,

Ik begin je stilaan kotsbeu te worden, stukje nazi-karikatuur

Bij velen komt de wijsheid pas wanneer de realiteit hun inhaalt.

mad_drone
7 januari 2004, 23:05
Numarx,

Ik begin je stilaan kotsbeu te worden, stukje nazi-karikatuur

Bij velen komt de wijsheid pas wanneer de realiteit hun inhaalt.

Geld voor velen op dit forum hoor. Ook voor jou. ( op sommige vlakken.)
en voor mij ( op andere vlakken dan) ...

Maar je verbaast me ook dikwijls , Peace, door vele stellingen te hebben die, in mijn ogen, dikke zever zijn. ( sorry daarvoor) . Zo vraag ik me nog steeds af of jij ooit een allochtoon als vriend hebt gehad. En of dit wel mogelijk is, en zoniet , of dit geen verlies is voor je.

Dies
8 januari 2004, 00:18
Ik begin je stilaan kotsbeu te worden, stukje nazi-karikatuur.
Numarx, als student Pol&Soc zou je toch moeten weten dat vooroordelen 'nooit' los van elkaar bestaan; mensen die vooroordelen hebben t.o.v. welbepaalde groep zullen waarschijnlijk ook vooroordelen hebben t.o.v. andere groepen. Je kan je dus wel een beetje voorbereiden op de reacties van o.a. Peace. :wink:

filosoof
8 januari 2004, 00:30
Een Israëlisch bedrijf heeft duizenden Chinese arbeiders een contract laten tekenen waarin zij beloven geen seks te hebben met Israëli's en hen niet te verleiden. Dat heeft een woordvoerder van de politie woensdag bekendgemaakt Volgens het document mogen de mannelijke arbeiders niet in contact komen met Israëlische vrouwen - prostituees meegerekend - hun vriend worden of hen trouwen. Volgens de woordvoerder zijn de eisen echter niet illegaal en zal er geen onderzoek worden ingesteld. Naast regels op het gebied van liefde en seks zijn er ook andere eisen. De werkers mogen namelijk ook niet deelnemen aan religieuze of politieke activiteiten. Diegene die de regels overtreedt wordt zonder pardon teruggestuurd naar China, op eigen kosten.

In Israël werken ongeveer 260.000 buitenlanders. Zij hebben Palestijnse arbeidskrachten overgenomen, vanwege de strijd tussen de twee bevolkingsgroepen. Toen de regering eind negentiger jaren buitenlanders begon te werven waarschuwden ministers al voor een "sociale tijdbom", veroorzaakt door arbeiders die met Israëli's zouden huwen.


Deze tekst overgenomen van http://members.lycos.nl/mastercontact/
Het artikel dat mastercontact overnam was onvolledig:
The guardian schrijft:
http://www.guardian.co.uk/international/story/0,3604,1112412,00.html
Chinese workers in Israel sign no-sex contract

Conal Urquhart in Tel Aviv
Wednesday December 24, 2003
The Guardian

Chinese workers at a company in Israel have been forced to agree not to have sex with or marry Israelis as a condition of getting a job.
According to a contact they are required to sign, male workers may not have any contact with Israeli women - including prostitutes, a police spokesman, Rafi Yaffe, said.

He said there was nothing illegal about the requirement and that no investigation had been opened.

An Israeli lawyer who did not want to be named said while the contract might appear legal, it would be rejected if challenged in court. "The point is that a Chinese worker will agree to anything and then will not have anyone to help them if there is a problem," he said.

The labourers are also forbidden from engaging in any religious or political activity. The contract states that offenders will be sent back to China at their own expense.

About 260,000 foreigners work in Israel, having replaced Palestinian labourers during three years of fighting. When the government first allowed the entrance of the foreign workers in the late 1990s, ministers warned of a "social timebomb" caused by their assimilation with Israelis.

More than half the workers are in the country illegally. Israeli police have increased efforts to deport those working without permits because of rising Israeli unemployment, which has reached 11% in recent months.

Advocates of foreign workers, who also come from Thailand, the Philippines and Romania, say they are subject to almost slave conditions, and their employers often take away their passports and refuse to pay them.

Analysts say there is much division within Israeli society over immigration and status, although the conflict with the Palestinians has given it an appearance of unity. Recent immigrants such as Russians and Ethiopians are disliked by older immigrants, and there is much resentment among secular Israelis at the privileges given to ultra-orthodox Jews. The foreign workers are at the bottom of the pile.

Volgende paragraaf werd (opzettelijk??) vergeten:
An Israeli lawyer who did not want to be named said while the contract might appear legal, it would be rejected if challenged in court. "The point is that a Chinese worker will agree to anything and then will not have anyone to help them if there is a problem," he said.

Dat contract houdt dus geen steek voor een israëlische rechtbank...

Een of andere overijverige orthodoxe personeelsdirecteur die te ver ging?? Daar lijkt het nog het meeste op...
Waarom werd juist d�*t stuk uit het artikel weggelaten? (newscom.au liet het ook weg...
Altijd bronnen nakijken!! :wink:

filosoof
8 januari 2004, 01:21
Een Israëlisch bedrijf heeft duizenden Chinese arbeiders een contract laten tekenen waarin zij beloven geen seks te hebben met Israëli's en hen niet te verleiden. Dat heeft een woordvoerder van de politie woensdag bekendgemaakt Volgens het document mogen de mannelijke arbeiders niet in contact komen met Israëlische vrouwen - prostituees meegerekend - hun vriend worden of hen trouwen. Volgens de woordvoerder zijn de eisen echter niet illegaal en zal er geen onderzoek worden ingesteld. Naast regels op het gebied van liefde en seks zijn er ook andere eisen. De werkers mogen namelijk ook niet deelnemen aan religieuze of politieke activiteiten. Diegene die de regels overtreedt wordt zonder pardon teruggestuurd naar China, op eigen kosten.

In Israël werken ongeveer 260.000 buitenlanders. Zij hebben Palestijnse arbeidskrachten overgenomen, vanwege de strijd tussen de twee bevolkingsgroepen. Toen de regering eind negentiger jaren buitenlanders begon te werven waarschuwden ministers al voor een "sociale tijdbom", veroorzaakt door arbeiders die met Israëli's zouden huwen.


Deze tekst overgenomen van http://members.lycos.nl/mastercontact/
Het artikel dat mastercontact overnam was onvolledig:
The guardian schrijft:
http://www.guardian.co.uk/international/story/0,3604,1112412,00.html
Chinese workers in Israel sign no-sex contract

Conal Urquhart in Tel Aviv
Wednesday December 24, 2003
The Guardian

Chinese workers at a company in Israel have been forced to agree not to have sex with or marry Israelis as a condition of getting a job.
According to a contact they are required to sign, male workers may not have any contact with Israeli women - including prostitutes, a police spokesman, Rafi Yaffe, said.

He said there was nothing illegal about the requirement and that no investigation had been opened.

An Israeli lawyer who did not want to be named said while the contract might appear legal, it would be rejected if challenged in court. "The point is that a Chinese worker will agree to anything and then will not have anyone to help them if there is a problem," he said.

The labourers are also forbidden from engaging in any religious or political activity. The contract states that offenders will be sent back to China at their own expense.

About 260,000 foreigners work in Israel, having replaced Palestinian labourers during three years of fighting. When the government first allowed the entrance of the foreign workers in the late 1990s, ministers warned of a "social timebomb" caused by their assimilation with Israelis.

More than half the workers are in the country illegally. Israeli police have increased efforts to deport those working without permits because of rising Israeli unemployment, which has reached 11% in recent months.

Advocates of foreign workers, who also come from Thailand, the Philippines and Romania, say they are subject to almost slave conditions, and their employers often take away their passports and refuse to pay them.

Analysts say there is much division within Israeli society over immigration and status, although the conflict with the Palestinians has given it an appearance of unity. Recent immigrants such as Russians and Ethiopians are disliked by older immigrants, and there is much resentment among secular Israelis at the privileges given to ultra-orthodox Jews. The foreign workers are at the bottom of the pile.

Volgende paragraaf werd (opzettelijk??) vergeten:
An Israeli lawyer who did not want to be named said while the contract might appear legal, it would be rejected if challenged in court. "The point is that a Chinese worker will agree to anything and then will not have anyone to help them if there is a problem," he said.

Dat contract houdt dus geen steek voor een israëlische rechtbank...

Een of andere overijverige orthodoxe personeelsdirecteur die te ver ging?? Daar lijkt het nog het meeste op...
Waarom werd juist d�*t stuk uit het artikel weggelaten? (newscom.au liet het ook weg...)
Altijd bronnen nakijken!! :wink:

maddox
8 januari 2004, 04:53
En ook, hoeveel kans heeft zo'n kontrakt indien het aangeklaagt word?

Hier in België weet je op voorhand dat je als bedrijfsleider al maar beter de schadevergoedingen kan klaarleggen.En dat is de enige link naar de staat Israël eigenlijk.


Blijkbaar was mijn inschatting qua gang van zaken in de enigzins democratische wereld nog zo fout niet.

Dankzij Filosoofs doorgedreven krantenberichtopzoekwerk weten we nu,
An Israeli lawyer who did not want to be named said while the contract might appear legal, it would be rejected if challenged in court. "The point is that a Chinese worker will agree to anything and then will not have anyone to help them if there is a problem," he said.

Mare, heeft deze advocaat een vooroordeel?Chinezen willen niet geholpen worden?
Ik moet toegeven, de meeste chinezen die ik ken(restaurantbezoek en klasgenoten) regelen de zaakjes liefst onderling, zonder er buitenstaanders in te betrekken.
Lijkt een beetje op de Hard Core joden als je het mij vraagt.

DaBlacky
8 januari 2004, 10:49
Een werkgever heeft zich NIETS te moeien wat een werkgever doet in zijn vrije tijd, tenzij dit het imago van het bedrijf zou schaden. Dat moeien is namelijk een beperking op diens vrijheid.
Ben ik het mee eens. De staat (wat is dat abstract begrip in hemelsnaam?) heeft zich echter ook niet te moeien met de vrijheid van een bedrijft en het is aan een bedrijf om te oordelen wat haar imago al dan niet schaadt!

De vrijheid van iets of iemand eindigt waar het de vrijheid van anderen in gedrang komt. Door alle bedrijven de absolute vrijheid te geven dit in een contract te stoppen, wetende dat hierdoor alle bedrijven dit gaan doen, beperk je de vrijheid van hun werknemers.

In dit geval is het ofwel vrijheid voor de bedrijven, ofwel voor de werknemers. Dan maak ik de meest etische keuze, namelijk het vrij seksverkeer van mensen (zonder dwang etc, natuurlijk), en ook omdat de bedrijven er geen enkel voordeel uit halen om hun werknemers seks te verbieden (met eender welke groep, zolang het wettelijk aanvaard, dus geen pedofilie...), behalve het bevredigen van hun xenofobie.

Maw: wetten dienen om vrijheden te vrijwaren. Zoals de vrijheid van het seks hebben met wie je zelf verkiest (zolang dit op weerzijdig vrijwillige basis is blabla). Deze vrijheid staat voor mij boven de vrijheid van bedrijven xenofobische en onnutig autoritaire clausules in hun AO's op te nemen.

dejohan
8 januari 2004, 11:52
[quote=Peace]Die mensen zijn door hun ervaringen misschien reeds een stap verder als ons en hebben daarom dit besluit genomen.
Wie zegt dat bij ons of zelfs in heel Europa, rasvermenging nog wordt getolereerd? Het verleden heeft ons geleerd dat dergelijke situaties soms heel snelkunnen veranderen.

En dan maar roepen dat je ten onrechte wordt beschuldigd van racisme.

Turkje
8 januari 2004, 13:13
oeps, is al gedateerd door de post van filosoof