PDA

View Full Version : Wie voelt er iets voor een virtueel Bush Tribunaal?


D'ARTOIS
8 februari 2007, 21:48
Zou het mogelijk zijn iets in deze geest te ondernemen op Politics.be? Zonder dat hiermee bepaalde wetten worden overtreden?
Waarbij de aanklacht luidt wel of geen illegale inval in Irak. Dat de Vn dit later heeft gesanctionneert, maakt niet uit. Op het moment suprème was die goedkeuring niet aanwezig.
Ik wil Britte Boehler voorstellen als aanklaagster (als ze er iet voor zou voelen en een Belgische advocaat als verdediger van Bush.
Als rechters wordt een aantal Politici uitgenodigd.
Het zal wellicht niet werken want de Amerikanen komen om je van je bed te lichten, maar bertrand Russell deed het wel in het Vietnam tijdperk.

Gaarne Uw commentaar.

the_dude
8 februari 2007, 22:49
geeft hem ondertussen zelf al niet toegegeven dat de nfo waarop ze de inval gebaseerd hebben niet correct was?

StevenNr1
8 februari 2007, 22:53
--> http://www.brusselstribunal.org/

Rene Artois
8 februari 2007, 23:33
Zou het mogelijk zijn iets in deze geest te ondernemen op Politics.be? Zonder dat hiermee bepaalde wetten worden overtreden?
Waarbij de aanklacht luidt wel of geen illegale inval in Irak. Dat de Vn dit later heeft gesanctionneert, maakt niet uit. Op het moment suprème was die goedkeuring niet aanwezig.
Ik wil Britte Boehler voorstellen als aanklaagster (als ze er iet voor zou voelen en een Belgische advocaat als verdediger van Bush.
Als rechters wordt een aantal Politici uitgenodigd.
Het zal wellicht niet werken want de Amerikanen komen om je van je bed te lichten, maar bertrand Russell deed het wel in het Vietnam tijdperk.

Gaarne Uw commentaar.

Welke wetten zouden uw spelletje wel kunnen overtreden?

Wie van het "brussels tribunal" is er zoal uit hun bed gelicht? Anders mag u gerust zijn dat uw vrees onterecht is.

john bell hood
9 februari 2007, 13:54
Totaal onaanvaardbaar.Als gij een tribunaal wilt dan gaat het over iedereen.Gij wilt alleen de VS aanklagen.
Ten gronde is het idee zelf onaanvaardbaar.Privé-personen hebben geen tribunalen op te richten die overigens zuiver door ideologische motieven ingegeven zijn.:x

parcifal
9 februari 2007, 14:48
Totaal onaanvaardbaar.Als gij een tribunaal wilt dan gaat het over iedereen.Gij wilt alleen de VS aanklagen.
Ten gronde is het idee zelf onaanvaardbaar.Privé-personen hebben geen tribunalen op te richten die overigens zuiver door ideologische motieven ingegeven zijn.:x

Nochtans zijn Donald Rumsfeld, George Tenet en enkele anderen recent aangeklaagd in duitsland door het amerikaanse Center for Consitutional Rights (CCR) en een Duitse advocatenvereniging.

Voor oorlogsmisdaden.
Kijk hier bvb eens : http://www.ccr-ny.org/v2/GermanCase2006/germancase.asp

Bush is als opperbevelhebber van het leger minstens even verantwoordelijk voor wat gebeurde in Abu Ghraib, Guantanamo en verschillende martelkampen in Polen, Roemenië en andere landen.

Ik zie er inderdaad nog een -reël- tribunaal van komen maar enkel op lange termijn. (binnen meer dan 20 jaar).

Ik ben er echter zeker van dat zelfs zonder enige veroordeling de geschiedenis terecht hard zal oordelen over deze gedegenereerde idioten.

john bell hood
9 februari 2007, 16:37
Nochtans zijn Donald Rumsfeld, George Tenet en enkele anderen recent aangeklaagd in duitsland door het amerikaanse Center for Consitutional Rights (CCR) en een Duitse advocatenvereniging.

Voor oorlogsmisdaden.
Kijk hier bvb eens : http://www.ccr-ny.org/v2/GermanCase2006/germancase.asp

Bush is als opperbevelhebber van het leger minstens even verantwoordelijk voor wat gebeurde in Abu Ghraib, Guantanamo en verschillende martelkampen in Polen, Roemenië en andere landen.

Ik zie er inderdaad nog een -reël- tribunaal van komen maar enkel op lange termijn. (binnen meer dan 20 jaar).

Ik ben er echter zeker van dat zelfs zonder enige veroordeling de geschiedenis terecht hard zal oordelen over deze gedegenereerde idioten.
Juridisch klopt uw redenering van geen kanten en privé-presonen hebben geen tribunalen op te richten die zuiver politieke bedoelingen hebben en alleen tegen een bepaald land gericht zijn.

garfield
9 februari 2007, 16:43
schrapt u dan maar direct Daems van uwe lijst. Zijn antiamerikanisme in de kamer was niet alleen schandelijk maar eigenlijk vooral zielig. Iran lacht in het vuistje :twisted:

parcifal
9 februari 2007, 17:09
Juridisch klopt uw redenering van geen kanten en privé-presonen hebben geen tribunalen op te richten die zuiver politieke bedoelingen hebben en alleen tegen een bepaald land gericht zijn.

Misschien toch eens de Rome-statuten (http://www.un.org/law/icc/statute/english/rome_statute%28e%29.pdf) bekijken van het ICC?
Nu, voorlopig ontsnappen Bush etc. nog aan het ICC maar dat zou in de toekomst wel eens anders kunnen liggen.

Moest ik van Rumsfeld zijn, ik zou in elk geval niet meer op vakantie komen naar Duitsland. ;-)

garfield
9 februari 2007, 17:16
Moest ik van Rumsfeld zijn, ik zou in elk geval niet meer op vakantie komen naar Duitsland. ;-)

daar gaat Rummy's droomvakantie :cry:

john bell hood
10 februari 2007, 07:34
Misschien toch eens de Rome-statuten (http://www.un.org/law/icc/statute/english/rome_statute%28e%29.pdf) bekijken van het ICC?
Nu, voorlopig ontsnappen Bush etc. nog aan het ICC maar dat zou in de toekomst wel eens anders kunnen liggen.

Moest ik van Rumsfeld zijn, ik zou in elk geval niet meer op vakantie komen naar Duitsland. ;-)
Het zou hen niet geraden zijn.:x

Rudirainbow
10 februari 2007, 07:39
Trek vir hom 'n bruin mus aan en laat hy nakend staan voor een paar Islamitiese uitgeworpenen. En geen Condi on te helpen! ;-)

Shrub.

Babylonia
11 februari 2007, 18:49
geen slecht idee
Hij is toch in DLD voor de rechtbank getrokken al een paar weken geleden
waar was dat al weer?
maar bon hij moet vallen en heel zijn regering om een roep naar een wereldregering te laten komen uit de wereldbevolking...
problem reaktion solution
zolang overheden hun eigen mensen offeren op valse voorwendselen en bedrog is dit niet illegaal
dictature is dictature
werelddictature
ik denk ook dat we verder moeten kijken dan onze lange neus
http://www.fastwalkers.com/interview/StevenGreer.htm

Zyp
12 februari 2007, 10:53
Totaal onaanvaardbaar.Als gij een tribunaal wilt dan gaat het over iedereen.Gij wilt alleen de VS aanklagen.
Ten gronde is het idee zelf onaanvaardbaar.Privé-personen hebben geen tribunalen op te richten die overigens zuiver door ideologische motieven ingegeven zijn.:x

OFTE,
men kan ons niet berechten of aan ons twijfelen... Waarom?
Omdat WIJ dat zeggen tiens, niets meer niets minder....

OFTE,
Wij mogen iedereen naar ons gedacht behandelen zoals wij dat willen, wij hebben daar geen tribunaal voor nodig, omgekeerd mag men ons niet verantwoordelijk stellen voor hetgeen wij eenzijdig,illegaal beslissen.

OFTE,
WIJ zijn sterker, wij zijn de wet, de wil... OUR WAY, OR THE HIGHWAY...
Wij zijn de goei, twijfel er niet aan (durf eens zie), de rest zijn slechte...

:lol::lol::lol: kortom, niets nieuw onder de zon :-D:-D:-D

Sinistra
12 februari 2007, 20:18
Zou het mogelijk zijn iets in deze geest te ondernemen op Politics.be? Zonder dat hiermee bepaalde wetten worden overtreden?
Waarbij de aanklacht luidt wel of geen illegale inval in Irak. Dat de Vn dit later heeft gesanctionneert, maakt niet uit. Op het moment suprème was die goedkeuring niet aanwezig.
Ik wil Britte Boehler voorstellen als aanklaagster (als ze er iet voor zou voelen en een Belgische advocaat als verdediger van Bush.
Als rechters wordt een aantal Politici uitgenodigd.
Het zal wellicht niet werken want de Amerikanen komen om je van je bed te lichten, maar bertrand Russell deed het wel in het Vietnam tijdperk.

Gaarne Uw commentaar.

Laat ons eerst maar eens beginnen met "de slachter van Damascus", genaamd Bashar Al Assad, leider van de Syrische schurkenstaat.

Metternich
12 februari 2007, 21:50
Laat ons eerst maar eens beginnen met "de slachter van Damascus", genaamd Bashar Al Assad, leider van de Syrische schurkenstaat.Ik heb absoluut niets tegen virtuele tribunalen. Laten we W. Bush ervoor zetten, Bashar Al Assad ook, maar dan ook Nelson Mandela, Mbeki, Mugabe, Bush senior, etc...

Argusx43
12 februari 2007, 23:01
Het eerste dat zou moeten bekeken worden, vind ik ,is of Bush wel toerekeningvatbaar is voor zijn daden, wat ik tenzeerste betwijfel.

garfield
13 februari 2007, 14:36
Ik heb absoluut niets tegen virtuele tribunalen. Laten we W. Bush ervoor zetten, Bashar Al Assad ook, maar dan ook Nelson Mandela, Mbeki, Mugabe, Bush senior, etc...

Castro, Kim jong-il,...