PDA

View Full Version : Forummen in de VRT-nieuwsstijl


BigF
9 februari 2007, 18:32
Zo dadelijk hebben we het nog over de aanzienlijk ingrijpende veranderingen die op til zijn ten huize BigF :cheer: maar nu eerst gaat die eens goed kakken.

Ik ben er helemaal vrolijk door!
En niet door dat kakken.



Tot zo!!

Joehoe!!
:cheer:

BigF
9 februari 2007, 18:33
Of maak daar maar tot straks van!

Beter dingen te doen.

Jippiiiiiieeeee!
:cheer:

garfield
9 februari 2007, 18:35
pilleke nodig ;-)

BigF
9 februari 2007, 20:19
neenee, mijn vrouwtje kreeg vandaag het nieuws dat ze terug full-time kan gaan werken als ze wil


en ze wil
tis nog niet voor onmiddellijk maar zodra er wat uren vrij komen is ze de eerste


leuk voor haar natuurlijk maar des te leuker voor mij aangezien ik dan voortaan part-time ga werken! :cheer:

3 dagen in de week.


Laat de zomer maar beginnen!
Joehoe!!
:cheer:

Dronkoers
9 februari 2007, 20:26
Zo dadelijk hebben we het nog over de aanzienlijk ingrijpende veranderingen die op til zijn ten huize BigF :cheer: maar nu eerst gaat die eens goed kakken.

Ik ben er helemaal vrolijk door!
En niet door dat kakken.



Tot zo!!

Joehoe!!
:cheer:

Hebt gij een uur en 40 minuten zitten kakken? 8O

BigF
9 februari 2007, 20:32
Hebt gij een uur en 40 minuten zitten kakken? 8O

met u in gedachten is dat geen enkel probleem

djimi
9 februari 2007, 21:36
En wat denkt ge dan te gaan doen tijdens die vrijgekomen uren/dagen ?

Toch wel iets meer dan jointjes paffen en op forum.politics.be één van de plezantere deelnemers spelen, hè?

Dronkoers
10 februari 2007, 02:11
met u in gedachten is dat geen enkel probleem


Dan hoop ik dat het alleen bij kakken gebleven is... ;-)

BigF
10 februari 2007, 09:05
En wat denkt ge dan te gaan doen tijdens die vrijgekomen uren/dagen ?

Ik denk dat ge dat het best kunt samenvatten onder 'huisman spelen'.

Klein mannen naar school doen en gaan halen, winkelen, eten maken, schoonmaken, gras afdoen,... die dingen

BigF
10 februari 2007, 09:59
Zitten hier eigenlijk nog huismannen?
Fulltime of part-time.


En? Valt dat mee?

Ik denk alvast dat dat voor mij heeel erg gaat meevallen. Maar wat goeie raad van enkele ervaringsdeskundigen zou misschien niet slecht zijn.

jurgen79
10 februari 2007, 10:35
Zitten hier eigenlijk nog huismannen?
Fulltime of part-time.


En? Valt dat mee?

Ik denk alvast dat dat voor mij heeel erg gaat meevallen. Maar wat goeie raad van enkele ervaringsdeskundigen zou misschien niet slecht zijn.

Wannabe huisman...maar momenteel nog de meest verdienende, nog even wachten tot mijn vrouwke mij overtreft kan ik ook huisman spelen ;-)

MaXiMuS
10 februari 2007, 10:37
lijkt mij eigelijk ongelooflijk cool. enkel in de zomer weltevestaan: zeeën van tijd. 's middags als de zon schijnt de gazet lezen in de tuin, 's namiddags wat in de bbq poken met een pilsje in de hand en een heerlijk muziekje dat uit de draagbare cd-speler schalt!

O yes, this is life!

La Chunga
10 februari 2007, 11:10
Zitten hier eigenlijk nog huismannen?
Fulltime of part-time.


En? Valt dat mee?

Ik denk alvast dat dat voor mij heeel erg gaat meevallen. Maar wat goeie raad van enkele ervaringsdeskundigen zou misschien niet slecht zijn.

Sedert begin dit jaar fulltime. We zijn iets meer dan een maand ver en ik begon me dus al schier te vervelen. Je moet eens kijken naar mijn activiteit op het forum tijdens de afgelopen maand. Zegt genoeg.

Maar, ik heb gisteren (eindelijk!) mijn informatiepakket ontvangen om te studeren aan de Open Universiteit (Alg. Cultuurwetenschappen). Daar zou ik gedurende negen jaar een 15 tot twintigtal uur mee zoet zijn.
Ik volg ook nog altijd kooklessen (normaal de maandag maar ik mis zo nu en dan wel een les).

Ik moet zeggen dat ik me meer en meer goed begin te voelen in mijn nieuwe rol als huisman.
Ook dacht ik er ernstig over na een opleiding 'roddeltante' te volgen (in mijn geval zou dat dan 'roddeloom' zijn) omdat ik tijdens het boodschappen vaststel dat gediplomeerde roddeltantes zich enorm amuseren. Toen ik deze ambitie aan mijn vriendin meedeelde was haar reactie echter: "Goh, gij zij ne dwaz'n!". Dus heb ik mijn ambitie 'roddeloom' te worden even gauw opgeborgen als ik ze tevoorschijn haalde.

BigF
10 februari 2007, 11:42
Sedert begin dit jaar fulltime. We zijn iets meer dan een maand ver en ik begon me dus al schier te vervelen. Je moet eens kijken naar mijn activiteit op het forum tijdens de afgelopen maand. Zegt genoeg.

Maar, ik heb gisteren (eindelijk!) mijn informatiepakket ontvangen om te studeren aan de Open Universiteit (Alg. Cultuurwetenschappen). Daar zou ik gedurende negen jaar een 15 tot twintigtal uur mee zoet zijn.
Ik volg ook nog altijd kooklessen (normaal de maandag maar ik mis zo nu en dan wel een les).

Ik moet zeggen dat ik me meer en meer goed begin te voelen in mijn nieuwe rol als huisman.
Ook dacht ik er ernstig over na een opleiding 'roddeltante' te volgen (in mijn geval zou dat dan 'roddeloom' zijn) omdat ik tijdens het boodschappen vaststel dat gediplomeerde roddeltantes zich enorm amuseren. Toen ik deze ambitie aan mijn vriendin meedeelde was haar reactie echter: "Goh, gij zij ne dwaz'n!". Dus heb ik mijn ambitie 'roddeloom' te worden even gauw opgeborgen als ik ze tevoorschijn haalde.
Full-time huisman ga ik niet worden, toch niet direct en waarschijnlijk ook nooit
Maar de bedoeling is wel om 3/5 te gaan werken. dinsdag en woensdag of woensdag en donderdag thuis en de rest werken, dat lijkt me wel wat.
Je komt dan in een '1 dag werken-weekend-2 dagen werken-weekend-1 dag werken-weekend'-regime en ik kan me geen beter systeem voorstellen.
En vervelen ga ik me niet snel doen denk ik. Er is met 2 bengels van 6 en 8 altijd wel iets te doen.

DaBlacky
10 februari 2007, 12:04
*jaloers op BigF*

La Chunga
10 februari 2007, 12:29
Full-time huisman ga ik niet worden, toch niet direct en waarschijnlijk ook nooit
Maar de bedoeling is wel om 3/5 te gaan werken. dinsdag en woensdag of woensdag en donderdag thuis en de rest werken, dat lijkt me wel wat.
Je komt dan in een '1 dag werken-weekend-2 dagen werken-weekend-1 dag werken-weekend'-regime en ik kan me geen beter systeem voorstellen.
En vervelen ga ik me niet snel doen denk ik. Er is met 2 bengels van 6 en 8 altijd wel iets te doen.

Wel, ik had eigenlijk écht geen goesting meer om te werken. Totaal uitgeblust.
We startten tien jaar geleden een eigen onderneming en daar ben ik dag en nacht mee bezig geweest. In die periode heb ik twee maagzweren gehad en ben driemaal opgenomen in het ziekenhuis voor spijsverteringsproblemen (zenuwen). Sedert een jaar of twee begon alles routine te worden en ervoer ik alles meer en meer als een sleur.
Nu neemt mijn vriendin de dagelijkse leiding alleen waar, bijgestaan door een manager (een kostelijke grap trouwens!). Binnenkort is het ook voor haar een jaar gedaan want het derde kindje zit eraan te komen.
Nu is alles voor mij meer als vakantie. Zelfs van het ontbijt kan ik genieten en dat was voorheen niet het geval. Elke dag kan alles, maar niks moet. Ik lees nu veel meer, ik ben beginnen schrijven (mijn ervaringen in het buitenland en zonder ambitie om uit te geven) en binnenkort begin ik dus opnieuw te studeren. Het huishouden al dusdanig valt best mee omdat ik zowel voor de binnenhuiselijke jobkes als de tuin wekelijks kan rekenen op hulp. Eigenlijk ben ik goed af.

BigF
10 februari 2007, 13:25
Wel, ik had eigenlijk écht geen goesting meer om te werken. Totaal uitgeblust.
We startten tien jaar geleden een eigen onderneming en daar ben ik dag en nacht mee bezig geweest. In die periode heb ik twee maagzweren gehad en ben driemaal opgenomen in het ziekenhuis voor spijsverteringsproblemen (zenuwen). Sedert een jaar of twee begon alles routine te worden en ervoer ik alles meer en meer als een sleur.
Nu neemt mijn vriendin de dagelijkse leiding alleen waar, bijgestaan door een manager (een kostelijke grap trouwens!). Binnenkort is het ook voor haar een jaar gedaan want het derde kindje zit eraan te komen.
Nu is alles voor mij meer als vakantie. Zelfs van het ontbijt kan ik genieten en dat was voorheen niet het geval. Elke dag kan alles, maar niks moet. Ik lees nu veel meer, ik ben beginnen schrijven (mijn ervaringen in het buitenland en zonder ambitie om uit te geven) en binnenkort begin ik dus opnieuw te studeren. Het huishouden al dusdanig valt best mee omdat ik zowel voor de binnenhuiselijke jobkes als de tuin wekelijks kan rekenen op hulp. Eigenlijk ben ik goed af.
Eigen zaak? Ha, dat ken ik.
Ik had tot voor 3 jaar ook een eigen zaak, maar ik ben wat blij dat ik er toen mee gestopt ben. Ik verdiende goed mijne kost, maar ik was dan ook echt nooit meer thuis. Werken van 6 tot 19 of 20u en daarna nog offertes maken, daarmee rondrijden, boekhouder, vertegenwoordigers,.... Enfin, je hebt echt geen leven meer.

Nu heb ik sinds een 3 tal jaren een goede, leuke job. Dan krijg je terug een beetje een leven.
Maar nu zou mijn vrouw terug full-time willen gaan werken (ze werkt parttime sinds de kinderen) en om te voorkomen dat (met 2 fulltime werkende mensen) er helemaal geen vrije tijd meer over gaat schieten, ga ik parttime werken. Wij hebben in het weekend wel betere dingen te doen dan kuisen en winkelen.
Daarom ga ik nu 2 dagen thuisblijven. Dan kan ik in die 2 dagen de wekelijkse jobjes in en rond huis doen en dan hebben we allebei in't weekend veel meer vrije tijd. Ik ben liever thuis dan mijn vrouw, zij krijgt haar werk in die 2 dagen moeilijker georganiseerd.
Hulp bij in huis halen gaat er voor ons niet inzitten, maar dat hoeft voor mijn part ook niet. Ik ben graag in mijn eentje bezig in en rond huis, maar nu heb ik daar te weinig tijd voor.

En als zij fulltime en ik parttime ga werken verdienen we evenveel als nu. Eerder zelfs iets meer waarschijnlijk.

Geld is in deze niet de hoofdzaak, maar je moet natuurlijk wel zien dat er voldoende binnenkomt.



Ik zie het echt helemaal zitten.
:cheer: